• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Rhodan schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:49:
[...]

Ik heb dit ook gezien met build 1002.
Nu, na recovery en eerst alles ingesteld te hebben op build .11 zonder backup restore en hierna build .107 geïnstalleerd, geen enkel probleem meer.
Maar volgens mij had je dit al gedaan.
Niet zonder backup restore, voel er eigenlijk ook weinig voor om alles terug te gaan zetten in de hoop dat het misschien gefixed is.

Update: ik denk dat het aan mijn oude telefoonoplader (stopcontact --> usb) lag, heb de lader nu voor de verandering aan mijn laptop gehangen en nu lijkt alles prima te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door sandr op 25-02-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
Bij mij hetzelfde probleem. Krijg in gadgets niet te zien dat hij gepaird is met een lader, en kan dus niet bij de settings. Op de 735 met w8.1 van mijn vrouw werkt hij wel. Ik wacht rustig even op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
Weet iemand trouwens of het slecht is voor de accu als je de draadloze oplader én de gewone oplader tegelijk gebruikt? Lijkt me dat hij dan nog sneller oplaad maar wil natuurlijk niet mijn accu naar de knoppen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

patje01 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:08:
Ik heb vandaag de NILLKIN Amazing H+PRO Anti-Explosion Tempered Glass Screen Protector Film For Microsoft Lumia 950 XL geplakt........ Hehe eindelijk heb ik na 6 verschillende Tempered Glass Screenprotectors de goede te pakken. Eindelijk geen bubbles/lucht in de hoeken en randen van het glas. Hij past als gegoten _/-\o_ .

Eigenlijk heb ik de afgelopen jaren altijd Nillkin geplakt, maar die was er niet direct voor de Lumia. Dus ik moest het helaas even met een surrogaatje doen die stuk voor stuk bubbles in de hoeken en soms langs de randen achterlieten. Nu de Nillkin er wel was, weet ik ook direct weer waarom ik altijd voor Nillkin kies. Hij sluit echt heel mooi aan en Glimp blijft het doen. De rechter bovenhoek is wel helemaal vrij, maar dat vind ik niet zo heel erg.

http://www.aliexpress.com...a-950-XL/32582713814.html
Ik heb hem ook sinds gisteren op mijn toestel, maar toch in 3 hoeken een beetje losgekomen. Volgens mij kan het ook niet anders met glazen screen protectors omdat het scherm aan de randen iets gebogen is en de vlakke glazen screen protectors te stug zijn om die ronding te kunnen volgen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

sandr schreef op zondag 28 februari 2016 @ 03:03:
Weet iemand trouwens of het slecht is voor de accu als je de draadloze oplader én de gewone oplader tegelijk gebruikt? Lijkt me dat hij dan nog sneller oplaad maar wil natuurlijk niet mijn accu naar de knoppen helpen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't helpt. Daarnaast: wil je nóg sneller opladen dan met de bijgeleverde snellader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
Esumontere schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:38:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't helpt. Daarnaast: wil je nóg sneller opladen dan met de bijgeleverde snellader?
Ja joh, sneller = beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

sandr schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Ja joh, sneller = beter.
Niet voor de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
He dat is dan ook eigenaardig. Zal er dan toch misschien onderling nog wat verschil in de schermen zitten? Hij zit bij mij nog steeds als een huis met geen enkel hoekje ook maar enigszins los.
Swerfer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb hem ook sinds gisteren op mijn toestel, maar toch in 3 hoeken een beetje losgekomen. Volgens mij kan het ook niet anders met glazen screen protectors omdat het scherm aan de randen iets gebogen is en de vlakke glazen screen protectors te stug zijn om die ronding te kunnen volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Iemand ervaring met deze imak case toevallig?

Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1oMLwLpXXXXbwXVXXq6xXFXXXW/For-Microsoft-Lumia-950-XL-Case-Original-IMAK-Leather-Hard-PC-Back-Cover-Case-For-Microsoft.jpg

Hier te koop:
http://www.aliexpress.com...be-4adc-847e-c31bd52e82e9

Ik ben er in geïnteresseerd en vraag me af hoe de kwaliteit is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Hmmm eindelijk mijn Display Dock binnen gekregen incl voucher van Microsoft. Helaas mijn 950XL al ingeruild voor een andere telefoon. *knip* Niet nodig om te promoten....

[ Voor 41% gewijzigd door Bullet NL op 09-03-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Helaas kan ik de 950 XL blue / orange covers niet meer vinden MET het Windows logo / ZEISS tekst, het product staat nog wel op aliexpress maar is niet meer te bestellen :( . Ik zie ze nu alleen nog maar zonder logo & tekst op aliexpress... Iemand die misschien weet waar ze nog wel te krijgen zijn? Of kan het zijn dat stock weer wordt aangevuld? Of... Is er iemand hier die van zijn blauwe cover af wilt?

Een groene zou mij helemaal blij maken (kwam van een groene Lumia 930) maar die heb ik helaas nog niet kunnen vinden, ik blijf echter hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:39
BadWampa schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 17:07:
Iemand ervaring met deze imak case toevallig?

Ik ben er in geïnteresseerd en vraag me af hoe de kwaliteit is namelijk.
Deze lijkt geen uitsparingen te hebben voor de speakers die aan de boven en onderzijde van de achterkant zitten. Of zijn dat geen speakeropeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Gaargod schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:35:
Helaas kan ik de 950 XL blue / orange covers niet meer vinden MET het Windows logo / ZEISS tekst, het product staat nog wel op aliexpress maar is niet meer te bestellen :( . Ik zie ze nu alleen nog maar zonder logo & tekst op aliexpress... Iemand die misschien weet waar ze nog wel te krijgen zijn? Of kan het zijn dat stock weer wordt aangevuld? Of... Is er iemand hier die van zijn blauwe cover af wilt?

Een groene zou mij helemaal blij maken (kwam van een groene Lumia 930) maar die heb ik helaas nog niet kunnen vinden, ik blijf echter hopen!
http://fr.aliexpress.com/...60494.html?storeId=424096

Alstu, dat moet hem zijn... Maar ik zou inderdaad ook graag een groene zien! Het liefst origineel van MS, omdat ik de logo's bij de AliExpress covers niet heel geweldig vind. :o

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Chicken schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Deze lijkt geen uitsparingen te hebben voor de speakers die aan de boven en onderzijde van de achterkant zitten. Of zijn dat geen speakeropeningen?
Volgens mij zijn dat microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

[...]

noise cancel microfoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:00
Ik zit te twijfelen om de Cognac Flip Cover van Mozo te bestellen óf de Bruine Back Cover plus een screen protector. Maar denk niet dat ik voor de Flip Cover ga omdat dit Glance teniet doet...

Heeft iemand ervaring met de screen protectors van Olixar op de 950?
http://www.mobilefun.nl/4...-950/screenprotectors.htm
Ziet er goed uit in de reviews daar.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Sc0tTy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:42:
Ik zit te twijfelen om de Cognac Flip Cover van Mozo te bestellen óf de Bruine Back Cover plus een screen protector. Maar denk niet dat ik voor de Flip Cover ga omdat dit Glance teniet doet...

Heeft iemand ervaring met de screen protectors van Olixar op de 950?
http://www.mobilefun.nl/4...-950/screenprotectors.htm
Ziet er goed uit in de reviews daar.
Ik zou de screen protectors van Aliexpress proberen. Passen (in mijn geval) prima en kosten 1/20 van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Esumontere schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:08:
[...]

Ik zou de screen protectors van Aliexpress proberen. Passen (in mijn geval) prima en kosten 1/20 van de prijs.
Maar zijn ze ook van dezelfde kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Sc0tTy schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:16:
[...]

Maar zijn ze ook van dezelfde kwaliteit ?
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met die screenprotector. Sterker nog; websites als Mobilefun e.d. halen die dingen ook uit China en verkopen ze vervolgens duurder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Esumontere schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Ik heb nog geen enkel probleem gehad met die screenprotector. Sterker nog; websites als Mobilefun e.d. halen die dingen ook uit China en verkopen ze vervolgens duurder door.
Ik ga voor deze denk ik: http://www.ebay.nl/itm/Pe...b153c4:g:8gAAAOSwKtlWrw0S

Volgens de website 0.24mm dik, afgeronde randen en er ziet niets voor de proximity sensor.

Heb ook naar die Nilikin gekeken maar die cut out rechts boven was mij net iets te groot.

Ben ook niet van de merkloze spullen eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
Voor geïnteresseerden: ik heb een nieuwe wit leren Mozo backcover in de Vraag & Aanbod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
barta123 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:54:
[...]

http://fr.aliexpress.com/...60494.html?storeId=424096

Alstu, dat moet hem zijn... Maar ik zou inderdaad ook graag een groene zien! Het liefst origineel van MS, omdat ik de logo's bij de AliExpress covers niet heel geweldig vind. :o
barta123, dat artikel had ik ook gevonden, echter zijn die dus niet meer te bestellen :(
Raar dat de 'advertentie' dan nog wel online blijft staan.

iig bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
[...]

Ik weet het niet, maar zal het wel zien want ik kon niet wachten en heb hem maar besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Weet iemand hoe het zit met de stroomvoorziening van wireless chargers? Ik zou op zich best graag ergens zo'n charger neerleggen waar ik dan de foon op leg als ik hem wil opladen (bijvoorbeeld in de woonkamer), maar verbruikt dat ding ook stroom als de telefoon er niet op ligt? Of zijn er slimmere versies die pas 'aangaan' op het moment dat er stroom gevraagd wordt om de batterij op te laden?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

om het snelladen ook in de auto te gebruiken met de meegeleverde usb kabel gebruik ik deze

https://www.tomtom.com/nl.../high-speed-dual-charger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wim klei schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:08:
om het snelladen ook in de auto te gebruiken met de meegeleverde usb kabel gebruik ik deze

[knip]
Gezien zijn nieuwprijs, zou die zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld zoiets? http://www.amazon.de/gp/product/B00XL6VXYW

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

hardware-lover schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:37:
[...]

Gezien zijn nieuwprijs, zou die zoveel beter zijn dan bijvoorbeeld zoiets? http://www.amazon.de/gp/product/B00XL6VXYW
ik haal niks van amazon (meer) |:(
adaptertje van de lokale winkelier is sneller en terug nemen werkt stuk makkelijker weet ik uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Dexter schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:33:
Weet iemand hoe het zit met de stroomvoorziening van wireless chargers? Ik zou op zich best graag ergens zo'n charger neerleggen waar ik dan de foon op leg als ik hem wil opladen (bijvoorbeeld in de woonkamer), maar verbruikt dat ding ook stroom als de telefoon er niet op ligt? Of zijn er slimmere versies die pas 'aangaan' op het moment dat er stroom gevraagd wordt om de batterij op te laden?
Ja, die verbruiken ook stroom als je ze niet gebruikt, net als transformators. Het is echter maar heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ik heb er nu een paar uur zo'n glazen screen protector op zitten van Orzly. Merk echt dat de input registratie een stuk minder is geworden. Pinch to zoom werkt gewoon bijna niet meer.
Nog even uit proberen maar als het niet bevalt ga'k een Mozo flipcover bestellen ipv een back cover en gaat de screen protector er af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

Sc0tTy schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:39:
Ik heb er nu een paar uur zo'n glazen screen protector op zitten van Orzly. Merk echt dat de input registratie een stuk minder is geworden. Pinch to zoom werkt gewoon bijna niet meer.
Heb deze erop gezet. Werkt echt perfect en past heel goed.Werking merk je niets van.
Daarnaast is de montage met de zelfhechtende laag werkelijk een fluitje van een cent.
http://nl.aliexpress.com/...-McLaren/32509428469.html

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Gisteren de imak cover binnen gekregen. Hij zit strak om de telefoon en ziet er erg netjes uit naar mijn mening. Er zit alleen inderdaad geen uitsparing voor de onderste microfoons, ik heb wel even getest met bellen maar er nog geen hinder van ondervonden. Dus voorlopig blijft dit mijn nieuwe hoesje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 10:19
gisteren deze toegekregen van Nillkin (11 dagen onderweg geweest):

http://nillkin.org/smartp...kin-microsoft-lumia-950xl

Perfecte pasvorm en zo goed als onzichtbaar, en best van al geen problemen met loslatende hoeken/randen. Na twee pogingen met tempered glass (Orzly en SmarTect) die teleurstellende resultaten hadden (loslatende hoeken) gewoon terug een kunststof protector geprobeerd en zeer tevreden over het resultaat. Sluit zeer nauw aan op het scherm , slechte fractie van millimeter marge aan de randen, en toch perfect samenwerkend met mijn Incipio NGP case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Ja ik heb contact gehad met Orzly, zij gaan mij een nieuwe screen protector toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 12:12
SED schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Heb deze erop gezet. Werkt echt perfect en past heel goed.Werking merk je niets van.
Daarnaast is de montage met de zelfhechtende laag werkelijk een fluitje van een cent.
http://nl.aliexpress.com/...-McLaren/32509428469.html
Heb deze ook. Echt perfect inderdaad. En gelijk een 'leren' bruine flipcover van Nillkon besteld en een blauw nep-Microsoft back cover. Ziet er sjiek uit én goed beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik heb net deze back cover met houtprint op Aliexpress gekocht voor 2,50 Euro. In totaal zijn er 3 kleuren
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB10iDLLFXXXXc0XVXXq6xXFXXXA/High-Quality-Wooden-Pattern-Hard-PC-Back-Battery-Cover-Case-Replacement-For-Nokia-Lumia-950XL-Phone.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heeft iemand hier ervaring met een houder voor de 950 op de fiets of motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandr schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:34:
Heb gisteren ook (eindelijk) de gratis DT-904 oplader van Microsoft FR ontvangen. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben:
  • Er zit alleen een USB aansluiting aan, je moet dus zelf een stopcontact --> USB connector hebben of hem aansluiten op een computer. Gebruik zelf mijn oude HTC oplader
  • Hij is afgerond aan de zijkant wat bij mij al 2 keer tot gevolg heeft gehad dat de telefoon er vanaf gleed en vervolgens op de grond donderde, niet echt bepaald handig voor de levensduur
  • Als ik mijn L950 erop leg denkt hij iedere ~2 minuten dat hij opnieuw wordt aangesloten en knalt dus het scherm aan, gevolg: het beeldscherm staat de hele nacht aan en je kan de dag erna niet meer inloggen met de irisscan vanwege teveel mislukte pogingen.
Al met al zou ik niet eens de helft van de €60 die hij nu in de winkel kost er niet voor over hebben, maar ach een gegeven paard moet je niet in de bek kijken :+.
Dat heb ik ook gehad, heb toen een zwaardere adapter genomen, daarna geen problemen meer gehad.
Ik zou zeggen probeer een zwaardere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Chocoball schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:09:
Ik heb net deze back cover met houtprint op Aliexpress gekocht voor 2,50 Euro. In totaal zijn er 3 kleuren
[afbeelding]
Ook besteld v/d week, tezamen met een blauwe (helaas zonder logo :'( )

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze zijn er niet, of ik zoek écht verkeerd... maar ik zoek:
Een Active Houder voor de 950 (zo eentje met zo'n krulsnoer & sigaretten plug & mét zuignap.
Liefst eentje die ook 'fast charge' support.

Wie o Wie heeft die al weten te vinden voor de 950?
Heb nu zo'n universele houder, maar die laat continue los en de klem zit ook op de plek van de knoppen.
Onhandig dus.

Had bij mijn 920 een prima houder, maar ja... daar past de 950 niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:26:
Of ze zijn er niet, of ik zoek écht verkeerd... maar ik zoek:
Een Active Houder voor de 950 (zo eentje met zo'n krulsnoer & sigaretten plug & mét zuignap.
Liefst eentje die ook 'fast charge' support.

Wie o Wie heeft die al weten te vinden voor de 950?
Heb nu zo'n universele houder, maar die laat continue los en de klem zit ook op de plek van de knoppen.
Onhandig dus.

Had bij mijn 920 een prima houder, maar ja... daar past de 950 niet in. ;)
Ik zie de actieve Brodit voor 950 en 950 XL, o.a. op Amazon.de, maar op voorraad nog niet tegengekomen. Ik gebruik een passieve universele Brodit en heb deze een beetje getweaked (<< ja ja), om geen last van de camera knop te hebben bij plaatsen en verwijderen.

Edit: Brodit heeft dit product nog "under development"staan zie ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/s450/512829.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2016 22:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Is alweer even te koop. Via NL winkel. Op voorraad. Broditcenter.
Ik heb die met een sigaretten-stekker-USB. Maar je hebt ook een goedkopere passieve houder.
http://www.broditcenter.n...ries&id=0&pid=39155&cid=0

Afbeeldingslocatie: http://www.broditcenter.nl/image.php?f=product%2Fb8e17654b497187c78fb56273aa49b0b.jpg&c=1&w=640&h=480&m=0&br=255&bg=255&bb=255&ba=0

En een 2de winkel. PDAplus. Met wel alleen die met een sigaretten-stekker-USB op voorraad.
http://www.pdaplus.nl/en/...vice/microsoft-lumia-950/

[ Voor 75% gewijzigd door Tweaker1234 op 21-03-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:38
Chocoball schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:09:
[afbeelding]
Ook gekocht een paar weken geleden, de donkere versie. En totaal niet tevreden, na 2 dagen gebruik is rondom de USB ingang is de 'cover' al helemaal aan het afbladeren en gedeeltelijk wit aan het worden. Jammer, maar voor 2,50 niet zo'n groot probleem. Wel vreemd dat het daar begint aangezien ik de USB kabel nooit gebruik, altijd draadloos laden. Achja, volgende keer beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Iemand al ervaringen met een goed SD-kaartje? Ik zat te denken aan deze:

pricewatch: Samsung 64GB + SD-adapter

maar ik durf niet te zeggen of deze snel genoeg is zodat je geen vertraging hebt als je bijvoorbeeld een foto maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:24:
Iemand al ervaringen met een goed SD-kaartje? Ik zat te denken aan deze:

pricewatch: Samsung 64GB + SD-adapter

maar ik durf niet te zeggen of deze snel genoeg is zodat je geen vertraging hebt als je bijvoorbeeld een foto maakt.
Ik heb die toevallig twee stuks nog nieuw direct voor mijn neus liggen maar heb nog niet de moeite genomen om er een in de 950 te zetten omdat degene die er nu inzit (16GB, kan zo niet zeggen welke dat is), zijn werk goed lijkt te doen.

Is er trouwens een app waarmee je de lees/schrijfsnelheid van een SD kunt testen op je telefoon?
Eerst zelf zoeken dan pas vragen Adje! https://www.microsoft.com...d-card-speed/9nblggh0cn00

Deze test ook de interne schrijfsnelheid; https://www.microsoft.com...rdware-tests/9wzdncrfhvlv

Beide apps lijken enkel de schrijfsnelheid te testen, de laatste app is flink completer.

Nu ik bovenstaande zo lees ben ik offtopic bezig, het gaat van een (meer algemene) accessoire naar een app, mijn excuses, er zal bij dit soort items altijd wel een overlap van topics zijn verwacht ik.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2016 15:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Ik heb die toevallig twee stuks nog nieuw direct voor mijn neus liggen maar heb nog niet de moeite genomen om er een in de 950 te zetten omdat degene die er nu inzit (16GB, kan zo niet zeggen welke dat is), zijn werk goed lijkt te doen.

Is er trouwens een app waarmee je de lees/schrijfsnelheid van een SD kunt testen op je telefoon?
Eerst zelf zoeken dan pas vragen Adje! https://www.microsoft.com...d-card-speed/9nblggh0cn00

Deze test ook de interne schrijfsnelheid; https://www.microsoft.com...rdware-tests/9wzdncrfhvlv

Beide apps lijken enkel de schrijfsnelheid te testen, de laatste app is flink completer.

Nu ik bovenstaande zo lees ben ik offtopic bezig, het gaat van een (meer algemene) accessoire naar een app, mijn excuses, er zal bij dit soort items altijd wel een overlap van topics zijn verwacht ik.
Lezen is toch vaak sneller dan schrijven meen ik, dus die app is waarschijnlijk goed bruikbaar om te kijken wat voor snelheid een SD kaartje moet hebben. Bij de sd kaart die ik gelinkt heb is overigens helemaal geen schrijfsnelheid te vinden. Ik ga het eens proberen om te kijken hoe snel de 950xl uberhaupt op zichzelf dingen wegschrijft, dan kan ik inschatten wat zo' n kaartje voor me kan doen. Bedankt!

EDIT: Het lijkt erop dat je minimum 30mb writespeed moet hebben wil je rechtstreeks opnemen in 4K naar je SD kaartje. Ik vermoed dat die Samsung van 20 eu dat niet haalt. Ik kijk verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Garwinski op 21-03-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:30:
[...]
[knip]

EDIT: Het lijkt erop dat je minimum 30mb writespeed moet hebben wil je rechtstreeks opnemen in 4K naar je SD kaartje. Ik vermoed dat die Samsung van 20 eu dat niet haalt. Ik kijk verder.
Lees-en schrijfsnelheid
Up to 48 MB/s transfer speed with UHS-I interface * Actual speed may vary depending on use host device conditions and environment. * Write speed is slower than transfer speed

Let wel dat MB en Mbit nogal wat scheelt hè?

Edit: uit nieuwsgierigheid toch maar eens de "oude" kaart getest en deze kwam met beide apps uit op zo'n 5.5 MB/s schrijfsnelheid, dit zou omgerekend bijna 45Mbit betekenen, toch? De 64GB Evo komt aan ruim 15MB/s en dat lijkt mij ruim voldoende voor de opslag van 4K video op de 950?

Edit2: 4K video (30fps) opgenomen met de 950 XL geeft een gem. bitrate van 52.5Mbps en kost aan data 6.3MB/s. Dat wil dus zeggen dat je beslist geen 30MB/s (zie hieronder), schrijfsnelheid nodig hebt met een SD. Niet al te hoog inzetten dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2016 21:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
hardware-lover schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Lees-en schrijfsnelheid
Up to 48 MB/s transfer speed with UHS-I interface * Actual speed may vary depending on use host device conditions and environment. * Write speed is slower than transfer speed

Let wel dat MB en Mbit nogal wat scheelt hè?

Edit: uit nieuwsgierigheid toch maar eens de "oude" kaart getest en deze kwam met beide apps uit op zo'n 5.5 MB/s schrijfsnelheid, dit zou omgerekend bijna 45Mbit betekenen, toch? De 64GB Evo komt aan ruim 15MB/s en dat lijkt mij ruim voldoende voor de opslag van 4K video op de 950?
Ho, ik ben een beetje slordig geweest met Mb/MB/mb. 30MB/s is vaak minimaal nodig voor 4K opnemen kom ik tot de conclusie. Ik heb nu deze op het oog:

pricewatch: Kingston microSDHC/SDXC UHS-I U3 64GB (with SD adapter)

Ik laat weten of hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker1234 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:29:
Ik heb die met een sigaretten-stekker-USB. Maar je hebt ook een goedkopere passieve houder.

[afbeelding]

En een 2de winkel. PDAplus. Met wel alleen die met een sigaretten-stekker-USB op voorraad.
Houdt er alleen rekening mee dat als je een Mozo backcover wil gaan gebruiken...
Je je houder enigszins moet gaan 'tweaken' omdat de mozocover iets breder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:05:
[...]
Houdt er alleen rekening mee dat als je een Mozo backcover wil gaan gebruiken...
Breder of wat dikker/hoger? Breder dan de telefoon zelf lijkt de lederen Mozo backcover niet te zijn, of is dat Mozo type afhankelijk misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Je hebt dat gedaan? Ik heb geen Mozo cover, maar zit er wel weer aan te denken. Dus het past wel? Of is het een No Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specificaties is de officiële breedte van de Lumia 950, 73,2mm en past deze dus perfect in een Brodithouder. Met een Mozo backcover echter wordt de Lumia 74,0mm breed, en past dus niet meer in de Brodithouder.
Ikzelf heb de witte Mozo variant en heb dus enige aanpassingen moeten doen aan mijn houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
Heb nu een nieuwe Ozrly tempered glass screen protector gehad en op mn 950 geplaatst. Hij zit er een stuk beter op maar toch ben ik hier nog niet helemaal happy mee.

Heeft iemand ervaring met de Mozo flipcover? Ik zit te denken om die te bestellen (alstie ooit in stock komt) maar zou eigenlijk wel wat foto's ervan willen zien alstie dicht is en als de voorkant naar achter is geflipt. Ik kan helaas niets vinden met mijn Bing skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:03:
Volgens de specificaties is de officiële breedte van de Lumia 950, 73,2mm en past deze dus perfect in een Brodithouder. Met een Mozo backcover echter wordt de Lumia 74,0mm breed, en past dus niet meer in de Brodithouder.
Ikzelf heb de witte Mozo variant en heb dus enige aanpassingen moeten doen aan mijn houder.
Kun je wat meer zeggen over die aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Thanks, ik vond deze:
http://www.pdaplus.eu/bro...t-lumia-950-sig-plug.html

Maar daar zit geen zuignap bij. Kom er ook niet achter welke zuignap hierbij past.
Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Thanks, ik vond deze:
http://www.pdaplus.eu/bro...t-lumia-950-sig-plug.html

Maar daar zit geen zuignap bij. Kom er ook niet achter welke zuignap hierbij past.
Welke heb jij?
Geen zuig nap. Degelijk met een Brodit ProClip.
http://www.broditcenter.nl/brodit/0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Kun je wat meer zeggen over die aanpassingen?
Een föhn gepakt, zijkanten lichtelijk verwarmd en de houder iets breder gemaakt door iets verder te buigen. 5 minuut werk en mijn 950 gaat er nu weer lekker soepeltjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, naar ik zoek echt een zuignap voor bij de houder. Wissel wel eens van voertuig. Die clip is minder geschikt om mee te wisselen daar die voertuig specifiek is. En ik blokkeer niet graag mijn luchtstroom van de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:48:
[...]

Thanks, naar ik zoek echt een zuignap voor bij de houder. Wissel wel eens van voertuig. Die clip is minder geschikt om mee te wisselen daar die voertuig specifiek is. En ik blokkeer niet graag mijn luchtstroom van de airco.
Ik heb een hekel aan zuignappen die net los laten wanneer je het niet wil.
Met een ProClip hoeft deze niet voor een rooster te zitten. Dat zit deze meestal ook niet.
Voor switchen tussen voertuigen :)
http://www.broditcenter.nl/brodit/moveclip/0.html

Als je veel wisselt en met voertuigen die niet van jezelf/gezin zijn, dan worden het wel heel veel ProClips.

Er zullen hier vast wel zijn met een zuignap houder.
Of anders met magneten, maar die zitten meestal wel weer op een luchtrooster dacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Tweaker1234 op 24-03-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Panzer Dean schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:33:
[...]
Ook gekocht een paar weken geleden, de donkere versie. En totaal niet tevreden, na 2 dagen gebruik is rondom de USB ingang is de 'cover' al helemaal aan het afbladeren en gedeeltelijk wit aan het worden. Jammer, maar voor 2,50 niet zo'n groot probleem. Wel vreemd dat het daar begint aangezien ik de USB kabel nooit gebruik, altijd draadloos laden. Achja, volgende keer beter ;-)
Vandaag de covers binnengekregen. De plastic achterkant is voorzien van een soort rubberen coating met een houtprint. Het ziet er best goed uit maar kan helaas het bericht van Panzer Dean alleen maar bevestigen. Een heeft al plekjes bij de USB poort en de power toets zit wel erg ver naar binnen. Wel nog wat foto's gemaakt maar ik ga deze niet opnemen in mijn 950 XL review.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4oY709uMU5pMv4w1uQtjRsFn/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mssfdFLyeiRp2uMm1kw7MoN5/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ldrZKccd7UZsTlg5DbucMK12/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jNsPMStHYVSvsYqqercmFJXq/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar ik zal hem wat specifieker maken:

Ik wil mijn Lumia 950 gebruiken voor muziek en navigatie op de motor. Daarvoor zoek ik een bevestiging in de kuip. Het hoeft niet waterdicht. In de kuip blijft het redelijk droog. Als het hard regent kan ik mijn dedicated TomTom navigatie gebruiken. Huh? Waarom dan die Lumia? Nou, omdat het kan, omdat het een uitdaging is en omdat ik het leuk vind om te McGyveren. Uiteindelijk wil ik met zo weinig mogelijk apparaten op pad kunnen. Met de Lumia loop ik wel een risico. Ik heb al eens de camera van een Lumia 830 vernield. Deze wilde niet meer focussen. Gevolg van trillingen in het stuur. Ik wil dit nu verminderen door de telefoon in een rubberized rugged case op een RAM ball in de kuip te monteren. Ik zoek dus nu een houder waar de Lumia goed klem inzit en die ik op een RAM tough ball kan monteren. Ik wil de case nog zekeren met een lanyard of een wrist strap. Iemand suggesties voor een houder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:55:
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar ik zal hem wat specifieker maken:

Ik wil mijn Lumia 950 gebruiken ..
Waarom niet een X-Grip van RAM nemen?

Die gebruik ik op de fiets en ook op de slechtste paden blijft ie zitten.
Door het rubber schudt ie ook niet zoveel als in een vaste houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:51:
[...]

Waarom niet een X-Grip van RAM nemen?

Die gebruik ik op de fiets en ook op de slechtste paden blijft ie zitten.
Door het rubber schudt ie ook niet zoveel als in een vaste houder.
Die was ik inderdaad als optie tegen gekomen. Wel prettig om te horen dat ie goed werkt. Welke maat heb je? Werkt die ook met een back cover?

Alternatief zou nog de slipgrip zijn. Past ook op een RAM mount.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 30-03-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
Hebben jullie ergens goede ( redelijk in prijs :P ) usb-c kabels gevonden voor de 950 ?
Ik hoor namelijk wisselende gevallen van kabeltjes die niet (goed) zouden werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:36:
[...]

Die was ik inderdaad als optie tegen gekomen. Wel prettig om te horen dat ie goed werkt. Welke maat heb je? Werkt die ook met een back cover?
De X-Grip knijp je samen en werkt dus met meerdere breedtes.
Wel heb je er een voor kleine en grotere smartphones.
Ik heb die voor gewone grootte phones in combinatie met een Lumia 950 (en 735)
RAM-HOL-UN7BU
Maximale breedte = 8,25 cm.

xgriplumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:55:
[...]

....
Ik heb die voor gewone grootte phones in combinatie met een Lumia 950 (en 735)
RAM-HOL-UN7BU
Maximale breedte = 8,25 cm.

[afbeelding]
Die info zocht ik. Dank!

Overigens op de motor niet in alle gevallen betrouwbaar zie ik ...

[ Voor 15% gewijzigd door coenox op 30-03-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Die info zocht ik. Dank!

Overigens op de motor niet in alle gevallen betrouwbaar zie ik ... [video]
Oeps...

Ik zie 2 3 dingen:
- De mobiel lijkt boven de kuip (winddruk) en niet erachter (geen winddruk) te zitten.
- Aan de linkerkant lijken de 2 rubber voeten wel erg dicht bij de rand. En de rand is rond (wat niet bij een 950/XL het geval is) Hij had waarschijnlijk beter het grotere smartphone model X-Grip genomen)

Edit: - En de mobiel zit minder ver in de houder. Net alsof er nog iets zit tussen de mobiel en de X-Grip.
Vergelijk maar met het plaatje van X-Grip met de rode Lumia hierboven. Die zit verder in de houder.

Edit 2 Ik keek nog eens beter op 1080P. De mobiel zit schuin. Van onderen verder in de houder dan van boven. Winddruk? Niet goed in de houder geplaatst?

Edit 3 Las net de reacties en ze lijken het met me eens. Niet over de windkuip (blijkbaar toch groter dan het lijkt) maar dat de rubber voeten te dicht op de ronde randen van de mobiel zitten. Door even slecht wegdek net over de rand gegleden zijn. Ik zou dus niet al te veel waarde aan de video hechten. Dit lijkt eerder op een gevalletje user mount error.
.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

[knip]
Topspul van brodit, heb zelf de passieve houder, voorheen altijd actieve houder gehad, maar wilde het in/uitpluggen iets meer gaan beperken bij kortere autoritjes.
Wel de mogelijkheid om te quickchargen met m'n usb-c kabel uit de sigpower, dus het in/uitpluggen wordt zo beperkt. Nou moet ik wel zeggen dat de USB-c aansluiting steviger is dan de micro-usb welke op mn'n vorige telefoon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 10:19
ErwinJ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:02:
Hebben jullie ergens goede ( redelijk in prijs :P ) usb-c kabels gevonden voor de 950 ?
Ik hoor namelijk wisselende gevallen van kabeltjes die niet (goed) zouden werken.
deze heb ik gekocht; is goed en niet duur

http://www.amazon.de/Inat...-1&keywords=inateck+usb+c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:21:
[...]

... Ik zou dus niet al te veel waarde aan de video hechten. Dit lijkt eerder op een gevalletje user mount error.
.
Deed ik al niet. Bovendien overweeg ik een lanyard aan een rugged case te maken, Toestel met rugged case in de X-grip en de Lanyard ergens aan vast maken. Dan heb ik extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Weet iemand of er zogenaamde aluminium/metalen bumper framesvoor de 950 te koop zijn?

Ik bedoel dus zoiets: http://www.pdair.com/medi...s/f/sf4bipp6ux1_5_1_2.jpg

Heb nu een prachtig Mozo hoesje, maar het valt mij op dat het scherm aan de voorkant alsnog buiten de hoes uitsteekt.
Als hier dus een kras of buts opkomt moet het complete scherm vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Zelf heb ik nu een Wireless Display Adapter v2 gekocht op de Microsoftstore en vandaag is die verzonden richting mij.

Komt van Europees Distributiecentrum in Venray, Nederland (CEVA LOGISTICS VENRAY C-O MS STORE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragunov schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:43:
Zelf heb ik nu een Wireless Display Adapter v2 gekocht op de Microsoftstore en vandaag is die verzonden richting mij.

[knip]
Nou, èh, gefeliciteerd dan maar? Of is dit bedoelt als reactie op......?

@hieronder, duidelijk zo, houd ik het enkel nog bij de felicitaties ;)

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 04-04-2016 21:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ik zie dat mensen nu en dan hun accessoire hier posten.

Had eerst de v1 in huis, firmware update gedaan, maar beviel me niet zo, HDMI stuk kon net tussen TV, maar zat wel scheef en kreeg soms geen verbinding, dus teruggebracht naar Mediamarkt.

Dan gezien dat de v2 beschikbaar was, deze maar besteld, nu zien wat dit geeft, wel reviews gezien, maar men moet het toch zelf ervaren.

Misschien nog een Display Dock kopen later om continuum te gebruiken op de nog aan te schaffen 950XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die een Mozo back- of flipcover overwegen? Het is de moeite waard om de prijzen daarvan eens goed in de gaten te houden op Amazon.co.uk. Door de steeds lagere waarde van het Engelse £ t.o.v. onze € zijn de eindbedragen (inclusief verzenden), vaak stukken aantrekkelijker dan elders aangeboden. Soms zijn de covers van de ene op de andere dag ook nog eens extra in prijs verlaagd en is het aanbod helemaal de moeite waard.

Vandaag de zwarte lederen met chromen metaal-look rand backcover besteld voor iets meer dan €40,- inclusief. Zo kan ik de rood/gouden versie eens vervangen door de zwart/metaal uitvoering, al naar gelang mijn gemoedsstemming ;)

Let wel, CC verplicht voor aankoop.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-04-2016 13:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n Mozo backcover voor de Lumia 950 (cognac kleur). Die is ofwel zo populair ofwel moet er een andere reden zijn.

Besteld op 7 maart, levertijd is 3x opgeschoven en nu ligt die op 26 april. Op zich vind ik het zo erg niet op het wachten maar het is wel een klein beetje frustrerend dat de geschatte levertijd er gewoon volledig naast zit.

Ach, de zwarte standaard achterkant kan er gelukkig mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death1ord schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:19:
Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n Mozo backcover voor de Lumia 950 (cognac kleur). Die is ofwel zo populair ofwel moet er een andere reden zijn.
[knip]
950 non XL?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ja, de Lumia 950 zonder XL erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.indiegogo.com...st-affordable-laptop--2#/
Fixed goal gehaald. Wordt als Early Bird binnenkort spelen met deze nieuwe Lumia 950 accessoire oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death1ord schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:33:
[...]
Ja, de Lumia 950 zonder XL erachter.
Als je hem al betaald hebt dan zul je waarschijnlijk wel willen wachten tot ie wordt geleverd en anders is ie nu bij Amazon.co.uk op voorraad en komt ie voor zo'n €45,- bij je thuis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
hardware-lover schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:50:
[...]

Als je hem al betaald hebt dan zul je waarschijnlijk wel willen wachten tot ie wordt geleverd en anders is ie nu bij Amazon.co.uk op voorraad en komt ie voor zo'n €45,- bij je thuis.
Ik vind het maar raar dat de afbeelding die ze gebruiken niet de micro-openingen of luidspreker openingen weergeven en de achterkant ziet er "flets" uit t.o.v. de render op de mozo website.

Het is enkele euro's goedkoper maar de levertijd zou niet veel verschillen en zoals ik al zei, ik heb er geen haast bij.

Hoewel mijn bestelling eenvoudig kan geannuleerd worden ga ik het voor het moment zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Death1ord schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:19:
[...]
Ik vind het maar raar dat de afbeelding die ze gebruiken niet de micro-openingen of luidspreker openingen weergeven en de achterkant ziet er "flets" uit t.o.v. de render op de mozo website.

[knip].
Het zijn maar plaatjes, er wordt een originele Mozo versie geleverd, geen kopie o.i.d..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:11
Is er eigenlijk ergens een goede review waarin de Mozo achterkantjes vergeleken worden met het orgineel?

Ik vraag me het volgende af:
- Wordt het toestel warmer met een Mozo cover vs MS origineel.
- Zijn de knoppen anders in gevoel / kwaliteit / gebruik.
- Hoe houd het leer zich met slijtage?
- Merk je iets in de speakers of microfoon van de andere hoes?
- Is er impact op netwerk signaal kwaliteit van het toestel (Wifi/4G/Belsignaal)?
- De metalen zijkant is volgens mij niet echt metaal, hoe bestendig tegen beschadiging is die?
- Hoe strak zit de Mozo, de MS cover vind ik makkelijk los te halen?
- Is de Mozo NFC exact gelijk aan de MS NFC (met/zonder secure element)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Is het nig mogelijk om de gratis docking station te ontvangen? Ik heb sinds vandaag mijn l959xl en krijg bij de lumia offering geen melding.. Hebben meer mensen hier last van gehad of is de aanbieding afgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:30
vali schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:25:
Is het nig mogelijk om de gratis docking station te ontvangen? Ik heb sinds vandaag mijn l959xl en krijg bij de lumia offering geen melding.. Hebben meer mensen hier last van gehad of is de aanbieding afgelopen..
Helaas, die actie liep alleen in december en januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ardvark99 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:53:
[...]

Helaas, die actie liep alleen in december en januari.
Aah wat jammer om te horen. Wel bedankt voor je reactie! Ga wel keer op ebay kijken naar een ander (iets goedkoop) model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:30
vali schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:24:
[...]

Aah wat jammer om te horen. Wel bedankt voor je reactie! Ga wel keer op ebay kijken naar een ander (iets goedkoop) model :)
Misschien is dit een oplossing voor jou:
https://www.microsoft.com...ireless-display-adapter-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Uhmzz zeker geen slechte optie alleen moet ik dan wel een bluetooth toetsenbord en muis kopen. Ik denk dat ik wel een keer de originele koop :) Alsnog bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:37:
[...]
Vandaag een paar langere ritten gehad en de conclusie mag zijn dat bovenstaande lader niet voldoende sterk is om de 950 XL op spanning te houden, laat staan bij te laden. De QC 2.0 aansluiting voegt niets toe omdat de Lumia 950 geen QC ondersteund, en de "normale" 5V/2A uitgang geeft ook onvoldoende als de 950 voor bijvoorbeeld navigatie wordt gebruikt onderweg. Maar het volgende test-item is alweer onderweg en deze zou uiteindelijk voldoende krachtig moeten zijn op alle aansluitingen die ie heeft.

Output 1-2: DC 5V/3A
Output 3 (Type-C Quick Charge 3.0): DC 3.6-6.5V/3A, 6.5V-9V/2A 9V-12V/1.5A (Max)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
hardware-lover schreef op zondag 10 april 2016 @ 23:04:
[...]

Vandaag een paar langere ritten gehad en de conclusie mag zijn dat bovenstaande lader niet voldoende sterk is om de 950 XL op spanning te houden, laat staan bij te laden. De QC 2.0 aansluiting voegt niets toe omdat de Lumia 950 geen QC ondersteund, en de "normale" 5V/2A uitgang geeft ook onvoldoende als de 950 voor bijvoorbeeld navigatie wordt gebruikt onderweg. Maar het volgende test-item is alweer onderweg en deze zou uiteindelijk voldoende krachtig moeten zijn op alle aansluitingen die ie heeft.

Output 1-2: DC 5V/3A
Output 3 (Type-C Quick Charge 3.0): DC 3.6-6.5V/3A, 6.5V-9V/2A 9V-12V/1.5A (Max)
Deze RavPower 3-weg doet het prima bij mijn 950 (non-XL)., ook als tijdens navigatie een 2e Lumia (630 of 950) opgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:28:
[...]
Deze RavPower 3-weg doet het prima bij mijn 950 (non-XL)., ook als tijdens navigatie een 2e Lumia (630 of 950) opgeladen wordt.
Degene die ik tot nu toe gebruikt heb is met zijn ene 2.4A (non QC) aansluiting niet voldoende krachtig om tijdens gebruik van Navigon het toestel op spanning te houden. Morgen een test voor een kortere rit met 3A aansluiting.

Aanvulling: voldoet prima voor mij, wordt tijdens in gebruik zijnde goed bijgeladen.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2016 12:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49
Ik gebruik zelf een XTORM (A-SOLAR) XPD04 POWER CAR PLUG met een BELKIN USB 3.1 USB-C TO USB A 3.1, dit in samenwerking met Copilot voldoet prima.
Mijn Lumia 950Xl wordt netjes bijgeladen tijdens navigeren.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
Dag, heeft iemand anders ook problemen met dit type kaartje:

http://www.dataio.nl/king...LWDwNTliMwCFcyRGwodp0YFGA

Ik heb nu al bij twee gehad dat na verloop van tijd de kaartjes niet meer detecteerbaar zijn, zowel in mijn telefoon als op mijn pc. Het kan zijn dat er in mijn telefoon iets mis gaat wat ze defect maakt, maar ik dacht ik vraag het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op dit moment onderstaand merk/type in de 950 XL zitten en heb daar tot op dit moment nog geen probleem mee gehad.

http://www.samsung.com/nl...rds/micro-sd/MB-MC64DA/EU

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Hey,

Misschien even wat feedback van mijn kant rond autoladers:
De volgende werken niet om een Lumia 950 bij te laden terwijl met navigon draait:
* AUKEY Quick Charge 3.0 Kfz :
http://www.amazon.de/Lade...oh_aui_detailpage_o02_s00

* Qualcomm Quick Charge 3.0] Anker PowerDrive+ 1: http://www.amazon.de/Qual...oh_aui_detailpage_o06_s00

De volgende die ik ga testen is:
Tronsmart【Typ-C】@ USB-kfz-:
http://www.amazon.de/Tron...oh_aui_detailpage_o01_s00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelk31 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:17:
Hey,

Misschien even wat feedback van mijn kant rond autoladers:
De volgende werken niet om een Lumia 950 bij te laden terwijl met navigon draait:
* AUKEY Quick Charge 3.0 Kfz :
http://www.amazon.de/Lade...oh_aui_detailpage_o02_s00

[knip]
De bovenste zou het eigenlijk wel moeten kunnen met zijn Output: non QC DC 5V/3A?

Is je kabel naar de telefoon wel van een goede kwaliteit zodat deze ook de laadstroom goed kan overbrengen naar je telefoon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Hey,

De kabel is van het volgende merk
CHOETECH USB A auf USB C Kabel 0.5m

Ik vermoed dat een goed kabel is.
Daarnaast heb ik nog een andere autolader niet vermeld in de lijst.
Deze kan de batterij op hetzelfde niveau houden met gps. (met deze kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelk31 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:51:
Hey,

De kabel is van het volgende merk
CHOETECH USB A auf USB C Kabel 0.5m

Ik vermoed dat een goed kabel is.
Daarnaast heb ik nog een andere autolader niet vermeld in de lijst.
Deze kan de batterij op hetzelfde niveau houden met gps. (met deze kabel)
Heb je het ook geprobeerd met de losse kabel die meegeleverd is met de 950? Of zat er, naast de lader, geen losse kabel in de doos van de 950 zoals bij de 950 XL wel het geval is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Hey,

Dat is een goede tip.
Ik heb ook een losse kabel bij de gsm.
De autoladers zijn ondertussen terug gestuurd.

Je mag ook altijd een link geven naar een kwaliteitslabel. Usb a naar c en usb c naar c liefst maar 50cm.
Is niet gemakkelijk te vinden op amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
Weet iemand op dit forum als er al een multiport USB c lader op de markt is.
Ik ben op zoek naar een lader die bv. 1 C poort heeft en 1 USB a poort (minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelk31 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:18:
Weet iemand op dit forum als er al een multiport USB c lader op de markt is.
Ik ben op zoek naar een lader die bv. 1 C poort heeft en 1 USB a poort (minimaal).
Op dit moment gebruik ik een dikke USB-A kabel waar aan het einde een convertor zit. Dat is niet ideaal natuurlijk maar het werkt voor nu. Ga later zelf wel even op zoek naar een wat langere C kabel. Langer omdat de kabel weggewerkt moet worden in het dashboard en omdat ik mijn Pheun linksvoor op het zijraam heb zitten.

De laatste lader link heeft toch die aansluitingen die je zoekt? Ik heb het volgende item in gebruik genomen; www.amazon.de/Ladegerät-Anschlüsse-Anschluss-Autoladegerät-unterstützte/dp/B01AHSJQEU
N.a.v. deze reactie hardware-lover in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic" en de zwart/zilveren Mozo cover. Die heb ik inmiddels binnen en deze valt mij eigenlijk wel wat tegen. De rand is erg mat en verre van chroom, ik had op iets meer bling gehoopt. Zit nu om de telefoon maar ik denk dat de rode toch weer de voorkeur gaat krijgen, dat ziet er net wat chiquer uit (vind ik). Misschien heeft het gewoon even wat gewenning nodig.

Edit: omdat de witte ook heel even erg goed geprijsd stond heb ik ook die versie besteld, wit was ook de oorspronkelijke kleur van de achterzijde. Over de kwaliteit van de covers kan ik op dit moment erg kort zijn, die is gewoon (nog) erg goed. Ik vermeld er wel bij dat ik zuinig ben op mijn spullen.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 17-04-2016 11:45 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste