Geen idee hoe hij dat precies doet. Je ziet wel continu waarden in de log verschijnen maar dat hoeft natuurlijk niet continu op de storage geschreven te worden.Tsurany schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:25:
Hangt er vanaf wat je met Domoticz doet denk ik. Sensoren monitoren en input verwerken doet weinig met de SD kaart, een volledige sensor historie bij houden wel.
En dan nog is elke seconde natuurlijk van een heel andere orde dan een aantal keer per minuut.
Bedankt voor zover, ik ga in ieder geval nog even verder inlezen voordat ik weer gewoon met een kaartje aan de gang ga.
Wil ook nog een NAS, dus kan daar ook m'n domoticazooi dockeren en dan de Pi alleen voor een P1 ser2net doorgeefluik gebruiken. Dat vereist volgens mij praktisch niets van je kaartje.
Klopt hoor, al is dat ook wel erg vaak met die kant en klare pakketjes die men koopt. Zo had ik initieel met zo'n pakket (van SOS geloof ik, al jaren geleden) ook problemen qua stabiliteit, tot ik er gewoon een goed kaartje in gedaan heb. Sindsdien nooit meer geneuzel, zelfs niet bij keiharde reboots of stroom eraf.Ook hoor ik alsnog vaak problemen met SD kaartjes bij Domoticz gebruikers.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8