Help... Sinds enige tijd een Pi 3B. Ik zal eerlijk bekennen dat ik geen tweaker ben en weinig kaas heb gegeten van Linux. Hoe dan ook, ik kocht een kant en klare met retropie/emulationstation voorgeïnstalleerd. Roms erop en spelen maar.
Ik gebruikte echter neppe psx-controllers en besloot 2 8bitdo pro-controllers aan te schaffen.
En toen begon de ellende. Controllers aangesloten via usb en zonder problemen door de button mapping. Maar in-game werkten ze weer niet goed. De start-select combi werd bijvoorbeeld niet herkend, maar ook andere knoppen reageerden niet.
Ik hoef niet per se via bluetooth te connecten, maar kon nergens een tutorial vinden om problemen via usb op te lossen.
Toen maar met tutorials aan de slag gegaan om via bluetooth te pairen. Maar m'n Pi kon steeds geen bluetooth devices vinden. Vervolgens er in het menu voor gekozen om retropie te updaten (via update all packages of iets dergelijks) en weer terug naar bluetooth, maar opnieuw geen resultaat.
De Pi opnieuw opgestart en toen...
Retropie login:
Password:
En toen? Ik heb geen idee wat ik hier invul. Bovendien kan ik bij login nog gewoon wat intypen, maar bij password helemaal niets.
Ik begon met pairen via usb, wat niet werkte, probeerde het toen via bluetooth wat niet werkte en kom nu helemaal niet meer in retropie...
Edit: pi en raspberry deden de truuk. Ik zoek weer even verder hoe ik in het volgende scherm verder kom...
Edit2: ik snap er geen f*ck van. Ik lees overal dat het commando 'emulationststion' uiteindelijk emulationstation zou moeten opstarten, maar ik krijg te zien:
/opt/retropie/supplementary/emulationstation/emulationstation.sh: 5: /opt/retropie/supplementary/emulationstation/emulationstation.sh: ./emulationstation: not found
Vervolgens weer de regel: pi@retropie:~ $
[
Voor 15% gewijzigd door
KlaasjeNL op 02-02-2017 21:29
]