Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 23:50
S0epkip schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:21:
[...]

Heb ik gezien, maar, nee, die kun je helaas niet zo makkelijk op en afdoen. Ik bedoel meer als modem/router...je kent ze wel, die sluifjes achterop. Maar thanks voor de link!
Misschien anders zelf printen? http://www.thingiverse.com/thing:268856 of https://grabcad.com/libra...-2-wall-mounting-system-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 10:18
alesandro_46 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:00:
[...]

Bij SOSsolutions hebben ze een behuizing met deze 'keyholes'. Op het filmpje, vanaf 8 seconden te zien vanaf de binnenkant.
Dat werkt, bedankt!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Palomar schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:12:
Heb zelf al een beetje zitten googlen, maar ik vind geen duidelijk antwoord. Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om ziggo tv-zenders via internet op een raspberry pi3 te bekijken?

Ik gebruik op dit moment op de bovenverdieping (geen coax-aansluiting) een chromecast icm de horizon go app om tv te kijken. Dit werkt goed, echter moet je alvorens tv te kunnen kijken wel aldoor de hele procedure doorlopen van app starten, zender kiezen, zender begint te laden, op chromecast-knopje drukken, wachten tot verbinding met chromecast is verbonden en gebufferd etc. Ik was benieuwd of dit met een raspberry pi sneller (in minder stappen) kan.
Ziggo heeft toch ook livestreams op een website om zo tv te kijken?

Is er geen Kodi app die deze streams? (ik heb geen ziggo app dus heb er verder nooit naar gezocht, maar volgens mij zit het ook in retrospect)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:00:
[...]

Weet niet of je intussen Android op een Raspberry Pi kan installeren? Op een Banana Pi gaat dat wel (zie website van fabrikant). Hierop kan je vervolgens de app installeren... Weet alleen niet of de kosten opwegen tegen de mogelijke(?) snelheidswinst.
Daar heb ik idd ook al even op zitten zoeken. Er schijnen wel wat experimentele versies van android voor de raspberry pi te zijn, maar wat ik dan weer lees is dat er geen google play store op staat. Dan kun je daar misschien weer workarounds op verzinnen, maar volgens mij zit in die Horizon app ook weer een check of je een 'normale' android hebt (niet geroot of anderszins aangepast) en dan moet je daar ook weer iets mee. Heb er niet zoveel zin in om aan zulk soort dingen veel tijd te besteden, dus ik wacht wel even totdat het officieel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:42:
[...]
Ziggo heeft toch ook livestreams op een website om zo tv te kijken?

Is er geen Kodi app die deze streams? (ik heb geen ziggo app dus heb er verder nooit naar gezocht, maar volgens mij zit het ook in retrospect)
Voor die livestreams heb je dus (vooralsnog) de silverlight-plugin nodig.

Kodi had ik ook al even geinstalleerd, maar kon alleen wat streams vinden voor nederland 1, 2, 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
S0epkip schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:26:
Is dit ook de plek voor accessoires?
Zo ja wie weet er goede wall-mountable cases voor de pi3 te vinden?
https://www.phoenixcontac...03-46c9-af5c-fb2c57805e46

Als je voor een professionele variant wil gaan. Erg mooie oplossingen. Wel vrij prijzig als je de originele PCB's er bij wil, en ook met de HBUS wil werken.

Ik ben er mee aan het spelen en tot zover zeer positief hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik heb het plan opgevat om met een RPI en een (noir) camera een IP cam te bouwen (hi-tech nestcam :) ), met live streaming mogelijkheid naar Youtube. Schijnt in ieder geval te kunnen, vroeg me af of hier iemand al iets dergelijks gedaan heeft?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10 20:10
Joepla schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:21:
Ik heb het plan opgevat om met een RPI en een (noir) camera een IP cam te bouwen (hi-tech nestcam :) ), met live streaming mogelijkheid naar Youtube. Schijnt in ieder geval te kunnen, vroeg me af of hier iemand al iets dergelijks gedaan heeft?
Ik heb een tijdje geleden een IP camera gemaakt met zowel de officiële camera module en ook met een simpele usb camera.

Ik heb hiervoor Motioneyeos gebruikt

https://github.com/ccrisan/motioneyeos

Gewoon de image weg schrijven, wat instellingen goed zetten en draaien. Werkte ook icm met surveillance station op mijn Synology nas.

Live streaming naar Youtube kan ik niet veel over zeggen omdat ik de ontwikkeling van Motioneyeos niet meer actief volg. De Pi's hebben een andere bestemming gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Noppesnada schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:44:
[...]
Ik heb hiervoor Motioneyeos gebruikt
Ah leuk, die was ik nog niet tegengekomen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-10 20:40
Ik woon in een erg oud pand, en ook nog op de zolderverdieping, en dus heb ik een muizenprobleem :'( Traditionele 'dichtklap' muizenvallen werken niet goed omdat deze er op tellen dat de muizen hun gewicht zetten op een klepeltje, maar helaas zijn ze hier te slim voor dus meestal eten ze het voer lekker op en gaan ze er vrolijk weer vandoor.

Aangezien ik nog een raspberry pi heb liggen heb ik een plan:

- Ik leg het lokvoer in een doos (bijvoorbeeld schoenendoos)
- Door middel van een infrared motion detector die ik ergens in de doos bevestig kijk ik wanneer er beweging is, en er dus een muis in de doos zit (reeds besteld)
- Vervolgens wil ik op een bepaalde manier de toegang van de doos versperren, bijvoorbeeld door een motortje.

Heeft iemand een idee wat voor motortje of mechanisme ik hiervoor zou kunnen gebruiken? Ben programmeur van huis uit maar heb weinig tot geen verstand van elektro techniek.

Later wil ik ook nog een noir cameratje toevoegen zodat ik de muis op heterdaad kan betrappen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 23:43
nowherebound123 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:07:
Ik woon in een erg oud pand, en ook nog op de zolderverdieping, en dus heb ik een muizenprobleem :'( Traditionele 'dichtklap' muizenvallen werken niet goed omdat deze er op tellen dat de muizen hun gewicht zetten op een klepeltje, maar helaas zijn ze hier te slim voor dus meestal eten ze het voer lekker op en gaan ze er vrolijk weer vandoor.

- Door middel van een infrared motion detector die ik ergens in de doos bevestig kijk ik wanneer er beweging is, en er dus een muis in de doos zit (reeds besteld)
- Vervolgens wil ik op een bepaalde manier de toegang van de doos versperren, bijvoorbeeld door een motortje.

Heeft iemand een idee wat voor motortje of mechanisme ik hiervoor zou kunnen gebruiken? Ben programmeur van huis uit maar heb weinig tot geen verstand van elektro techniek.

Later wil ik ook nog een noir cameratje toevoegen zodat ik de muis op heterdaad kan betrappen _/-\o_
Een valhekdeurtje (zoals in kastelen voorkomt/kwam) bediend door een trekmagneet: zie bijv. https://www.hackerstore.nl/Artikel/918 lijkt me een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan je beter iets met een gespannen veer en een magneet of solenoïde gebruiken. Dan zit het dicht en blijft het dicht. Muizen kunnen ontsnappen door onwaarschijnlijk kleine gaatjes. Houd er ook rekening mee dat een muis tanden heeft en zich door kunststof en hout kan knagen.

Wil je toch een motor gebruiken, dan ligt een servomotor voor de hand. Een stappenmotor kan ook, maar daar moet je dan wel stroom op houden om de positie te bewaren, terwijl een servo vooral stroom verbruikt als een kracht de motor uit zijn positie probeert te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
Wat ga je doen met de muis als je 'm levend vangt? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:11
DurkVell schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:38:
[...]

Een valhekdeurtje (zoals in kastelen voorkomt/kwam) bediend door een trekmagneet: zie bijv. https://www.hackerstore.nl/Artikel/918 lijkt me een mooie oplossing.
Zou gewoon moeten kunnen. Kan zelfs met Zwave erg leuk. Dan kun je meerdere draadloos her en der neerzetten. Op moment dat een sensor ergens iets registreert gaat er een signaal naar een loslaatmechaniek van dichtdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21

Eh, het doel is kartonsnippers te produceren? Dat kan ook door de pindakaas in een doos zonder opening te stoppen, dan vreten de muizen zich naar binnen in plaats van naar buiten :P
Daarnaast, gif is echt een stuk effectiever, praktischer en goedkoper.

Maar het praktische even buiten beschouwing: wel een leuk idee voor een hobbyproject.
Ik zou denk ik gaan voor een oplossing met een valdeurtje, met een magneetje eraan gelijmd die het deurtje open houdt. Bekrachtig een elektromagneet die dat deurmagneetje afstoot, en hop deurtje gaat dicht. Enige elektrische componenten die je nodig hebt zijn een elektromagneet en een mosfet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou ook een webcam / camera + motion detection kunnen gebruiken om het deurtje te triggeren. Kun je gelijk zien wat dat beestje doet als ie merkt dattie opgesloten zit :p
Eventueel een live muizenval stream opzetten zodat alle tweakers mee kunnen kijken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-10 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:26:
[...]

Wellicht kan je beter iets met een gespannen veer en een magneet of solenoïde gebruiken. Dan zit het dicht en blijft het dicht. Muizen kunnen ontsnappen door onwaarschijnlijk kleine gaatjes. Houd er ook rekening mee dat een muis tanden heeft en zich door kunststof en hout kan knagen.

Wil je toch een motor gebruiken, dan ligt een servomotor voor de hand. Een stappenmotor kan ook, maar daar moet je dan wel stroom op houden om de positie te bewaren, terwijl een servo vooral stroom verbruikt als een kracht de motor uit zijn positie probeert te draaien.
Goed punt over het gebruikte materiaal, nieteens bij stil gestaan dat muizen zich overal doorheen vreten 8)7 Zal dus een goed materiaal uit moeten zoeken.

Zal eens wat onderzoek gaan doen naar solenoides en servo motortjes :*)
[b]DurkVell schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:38:
[...]
Daar trekken we soep van

[/b
[...]
]
[...]

Gif vind ik geen prettig idee, omdat dan overal dode muizen gaan liggen. Ik begrijp dat ze uitgedroogd worden en dus niet stinken maar vind het evengoed geen prettig idee. Daarnaast vind ik het gewoon een leuk project :)

Magnetisch is inderdaad ook een goed idee.

Bedankt voor de suggesties iedereen, zal er dit weekend eens naar gaan kijken. Als het project klaar is zal ik het hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Nice te zien dat dit topic lekker levendig is :)
Qua controllers voor b.v. retropie - wat is het meest compatible,. of maakt dat voor gebruik weinig uit?
b.v. xbox controller, of ps3 controller. (met draad ofc)
of de logitech f310

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
bbr schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:37:
Qua controllers voor b.v. retropie - wat is het meest compatible,. of maakt dat voor gebruik weinig uit?
of de logitech f310
https://lmgtfy.com/?q=best+controller+retropie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lmgtfy-linkjes worden niet gewaardeerd. Maar je hebt wel gelijk.
Ik heb zelf getest met een Xbox 360-controller en die werkt out-of-the-box.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
bbr schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:37:
of de logitech f310
Ik heb zelf 2 bedrade X 360 controllers voor retropie. Werkt prima, alleen heb ik nog problemen met snes spellen dat niet alle knoppen worden herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ga het zelf proberen met de PS4 controller (via Bluetooth) en heb SNES-USB controllers besteld op eBay. Nu vrijdag nog even een Raspberry Pi bestellen. Korting bij SOS Solutions vrijdag, dus dat scheelt toch weer iets.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

EcoR schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:06:
[...]

Ik heb zelf 2 bedrade X 360 controllers voor retropie. Werkt prima, alleen heb ik nog problemen met snes spellen dat niet alle knoppen worden herkend...
Dat is wel kritiek,. snes zou een van mn main play platforms zijn.
Zag wel dat voor 4 player mode er nog extra configuratie nodig is,. maar daar moet overheen te komen zijn.

Dit zou moeten helpen:
https://github.com/retrop...i/retroarch-configuration

En de driver als je nog op een oude versie zit:
https://github.com/retrop...up-the-XBox360-controller

Listen to the voices in your head.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je een Raspberry Pi 3B ook gebruiken als VPN tunnel?
Ik heb een VPN account bij PIA en wil graag een gedeelte van mijn verkeer via VPN laten lopen (bepaalde poorten van pc's zoals torrents)

Zie ook mijn berichten hier:
Ik_ben_Mark3 in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"
Ik wilde het eigenlijk via een 2e router doen maar dat werkt blijkbaar niet goed?

En stel dat het kan. Is de RP3B dan ook nog krachtig genoeg om ook Kodi/RetroPie ernaast te draaien?

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:33:

En stel dat het kan. Is de RP3B dan ook nog krachtig genoeg om ook Kodi/RetroPie ernaast te draaien?
Ja dat kan, ik heb het via https://raspberrytips.nl/...m-openvpn-te-installeren/ deze methode voor elkaar. Dat draait nog niet eens op een 3..Die draait samen met Pimatic zonder Nano. Zonder problemen ook

Of je dan nog RetroPie en Kodi kunt draaien weet ik niet. Retropie kan nog wel eens wat rekenkracht vragen geloof ik.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij draait er een VPN (client) op de Pi. Ik gebruik die voor Retrospect om dingen via iRTL en Uitzending Gemist te kijken (woon in Belgie). Gaat verder prima. Het enige nadeel is dat ik dan eerst met Putty moet inloggen om die VPN te activeren. Verbreken kan ook met een reboot, dus dat kan wel vanuit de bank ;)

Ik weet niet of je de VPN wilt maken met de Pi als server of als client verder maar ik denk dat dit niet zo veel uitmaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door Marzman op 24-11-2016 14:54 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:29
Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:52:
Bij mij draait er een VPN (client) op de Pi. Ik gebruik die voor Retrospect om dingen via iRTL en Uitzending Gemist te kijken (woon in Belgie). Gaat verder prima. Het enige nadeel is dat ik dan eerst met Putty moet inloggen om die VPN te activeren. Verbreken kan ook met een reboot, dus dat kan wel vanuit de bank ;)

Ik weet niet of je de VPN wilt maken met de Pi als server of als client verder maar ik denk dat dit niet zo veel uitmaakt.
Kan je geen webserver starten, en met een webpagina shortcut je commando activeren? Of via Tasker op android, je SSH commando snel doorsturen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zal inderdaad wel gemakkelijker kunnen. Vroeger zat het standaard in Open Elec, maar dat hebben ze er uit gehaald.

/▌

• Joepla

Joepla

Bij mij draait er een VPN (client) op de Pi.
Server dan toch zeker?

• EcoR
  • Niet online
bbr schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:19:
[...]

Dat is wel kritiek,. snes zou een van mn main play platforms zijn.
Zag wel dat voor 4 player mode er nog extra configuratie nodig is,. maar daar moet overheen te komen zijn.

Dit zou moeten helpen:
https://github.com/retrop...i/retroarch-configuration

En de driver als je nog op een oude versie zit:
https://github.com/retrop...up-the-XBox360-controller
Ah, het werkt wel gewoon. Zat scheel te kijken blijkbaar, knoppen werken prima, had het alleen even snel getest met een spel waarbij volgens internet niet alle knoppen worden gebruikt...

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Client, ik wil inloggen bij mijn VPN provider (PIA - Private Internet Acces)
VAnTurenhout schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:43:
[...]

Ja dat kan, ik heb het via https://raspberrytips.nl/...m-openvpn-te-installeren/ deze methode voor elkaar. Dat draait nog niet eens op een 3..Die draait samen met Pimatic zonder Nano. Zonder problemen ook

Of je dan nog RetroPie en Kodi kunt draaien weet ik niet. Retropie kan nog wel eens wat rekenkracht vragen geloof ik.
Kan ik dan poorten vanuit mijn router doorsturen (portforwarding) naar mijn RP3B? Want dat betekent dan dat ik verbinding maak met mijn router, mijn router stuurt dit door naar de Pi, die tunnelt het door via VPN terwijl hij internet krijgt van dezelfde router?

Wat voor invloed heeft dit op de internet snelheid als je de RP3B als bottleneck zou nemen?

En is de Raspberry zoveel krachtiger dan een router? Want mijn oorspronkelijke idee was een 2e router gebruiken die ik toch nog heb liggen en deze volledig via VPN laten lopen. Maar in het VPN topic zeggen ze dat dit een bottleneck zal zijn (ik heb nog niet eens mijn router genoemd)
Ik heb 2 internet aansluitingen in huis. Dus dit was mijn oorspronkelijke idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x2V6It1.png
Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:08:
Het zal inderdaad wel gemakkelijker kunnen. Vroeger zat het standaard in Open Elec, maar dat hebben ze er uit gehaald.
Voor OpenElec is er als het goed is een add-on voor OpenVPN. Misschien moet je zoeken onder de Raspbian versie (dan moet je alleen de mappen aanpassen in de handleiding) maar er zou ook een OpenElec versie ergens moeten zijn

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is hetzelfde als hoe ik het gebruik, alleen gebruik ik TigerVPN ipv PIA. Voor PIA is er volgens mij gewoon een Kodi-addon, dat lijkt me dan het handigste (ik gebruik OpenVPN).
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:31:
[...]

Voor OpenElec is er als het goed is een add-on voor OpenVPN. Misschien moet je zoeken onder de Raspbian versie (dan moet je alleen de mappen aanpassen in de handleiding) maar er zou ook een OpenElec versie ergens moeten zijn
Ik ben inmiddels geswitched naar OSMC, oa voor die VPN en ik gebruik OpenVPN. Alles wat te vinden is over OpenElec en VPN's ging destijds over de oude versie waar het nog in zat en addons die daar gebruik van maakten. OSMC werkt verder prima, dus ik heb geen reden meer om verder te zoeken naar OpenElec, alleen zou het handig zijn als er een addon was die de verbinding kon maken en verbreken :)

[ Voor 71% gewijzigd door Marzman op 24-11-2016 15:38 ]

/▌

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Marzman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:34:
Dat is hetzelfde als hoe ik het gebruik, alleen gebruik ik TigerVPN ipv PIA. Voor PIA is er volgens mij gewoon een Kodi-addon, dat lijkt me dan het handigste (ik gebruik OpenVPN).

[...]

Ik ben inmiddels geswitched naar OSMC, oa voor die VPN en ik gebruik OpenVPN. Alles wat te vinden is over OpenElec en VPN's ging destijds over de oude versie waar het nog in zat en addons die daar gebruik van maakten. OSMC werkt verder prima, dus ik heb geen reden meer om verder te zoeken naar OpenElec, alleen zou het handig zijn als er een addon was die de verbinding kon maken en verbreken :)
Ik meen dat ik in het verleden juist naar OpenElec was overgestapt omdat ik via OSMC geen OpenVPN add-on kon installeren. Met die Add-on die ik had kon je verbindingen toevoegen (locaties zoals US west, Nederland, Duitsland, etc.) en in die Add-on kon je verbinding maken en verbreken.

edit: ik denk dat het deze handleiding was. Maar ik meen dat je wel bepaalde mappen moest wijzigen omdat deze niet overeen kwamen tussen de handleiding en de mappen die OpenElec zelf standaard aanmaakte qua naam.
http://brianhornsby.com/blog/how-to-setup-your-vpn-client

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 24-11-2016 15:54 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik zoek trouwens een cheap-ass manier om mijn Raspberry Pi opnieuw aan te zetten wanneer ik hem uit heb gezet. Maar dan zonder dat ik een usb kabel met aan/uit knop hoef te kopen of gewoon simpelweg de usb er uit en in hoef te steken. Ik las ergens dat er een soort reset combi is (op de gpio?) waarmee je het systeem weer kunt starten nadat je deze in bijvoorbeeld Kodi hebt uitgezet.

Zou je daarvoor bijvoorbeeld zo'n ding voor kunnen gebruiken?
https://www.aliexpress.co...ectronic/32729307010.html
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1XlJjLXXXXXXzaXXXq6xXFXXXI/100Pcs-Red-6mm-6mm-6mm-SMD-Micro-Push-Button-Tactile-Tact-Electronic-Switch.jpg_220x220.jpg

Ik dacht dat je voor deze reset combi 2 kabels moet aansluiten maar ik zie op deze push button 4 aansluitingen (denk ik? Ik ben nog best nieuw mbt hardware dingen haha)
Kan ik deze daarvoor gebruiken? En is het zo handig als dat ik denk dat het is? :p ofwel gewoon een gaatje of iets in mijn case maken en daar deze push button in monteren

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:53: Ik las ergens dat er een soort reset combi is (op de gpio?) waarmee je het systeem weer kunt starten nadat je deze in bijvoorbeeld Kodi hebt uitgezet.
Die is er, maar niet op de GPIO. Je zult dan zelf een header of een paar draadjes op je pi3 moeten solderen, ik weet niet of je dat aandurft
Zou je daarvoor bijvoorbeeld zo'n ding voor kunnen gebruiken?

Ik dacht dat je voor deze reset combi 2 kabels moet aansluiten maar ik zie op deze push button 4 aansluitingen (denk ik? Ik ben nog best nieuw mbt hardware dingen haha)
Kan ik deze daarvoor gebruiken? En is het zo handig als dat ik denk dat het is? :p ofwel gewoon een gaatje of iets in mijn case maken en daar deze push button in monteren
Elke drukknop/schakelaar zou moeten werken, wat die moet doen is de 2 pinnen even met elkaar verbinden. Waarschijnlijk kun je van die 4-polige schakelaar gewoon 2 aansluitingen tegenover elkaar pakken. Maar het zou al werken als je 2 draadjes even tegen elkaar aanhoudt.

Edit:
Het gaat om de Run-header in dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.seeedstudio.com/images/thumb/d/d5/Raspberry_Pi3_What_is_New.png/500px-Raspberry_Pi3_What_is_New.png

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-11-2016 18:15 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat of een Mausberry

Om net zoals bij een ATX PC een aan-uit button te hebben is makkelijker dan het klinkt. Naast zo'n knopje nog wat code. iig in verhouding vrij prijzig naast een Pi :(
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:33:
Ik heb een VPN account bij PIA en wil graag een gedeelte van mijn verkeer via VPN laten lopen (bepaalde poorten van pc's zoals torrents)

Zie ook mijn berichten hier:
Ik wilde het eigenlijk via een 2e router doen maar dat werkt blijkbaar niet goed?

Krachtig genoeg zeker wel. Ik heb PiVPN en Pi-hole op een zero draaien zonder dat deze veel moeite moet doen.
Enige waar ik in de eerste instantie geen rekening mee gehouden had was dat als je een VPN server van je Pi maakt je internetsnelheid dus beperkt is door de upload van je internet verbinding :+
In mijn geval slechts 4mbit, maar in principe genoeg om wat te surfen op de wifi van werk zonder dat de baas meekijkt :)
Ik heb nog een B+ liggen die ik misschien bij schoonouders (15mbit up) of ouders (40mbit up) wil hangen. Alleen even kijken of het ook werkt als ik hem hier instel en dan daar in het netwerk hang...

[ Voor 64% gewijzigd door sapphire op 24-11-2016 21:08 ]

Gabriël AM5

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Gewoon een paperclip tegen die gaatjes aan houden zou al werken.

Zo'n pushbutton heeft 4 pootjes om 'm wat mechanische stabiliteit te geven als je hem ergens op soldeert. Je schakelt bijv. de linker 2 met de rechter 2 (of boven/onder, net hoe je hem voor je hebt).

• Peter_Aragorn
Ik lees verschillende dingen over het voeden van de Pi. Is 2.5A nu nodig of toch niet? Bij bepaalde setjes op internet krijg je standaard namelijk gewoon een 2A voeding...

• EcoR
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:44:
Ik lees verschillende dingen over het voeden van de Pi. Is 2.5A nu nodig of toch niet? Bij bepaalde setjes op internet krijg je standaard namelijk gewoon een 2A voeding...
Ik heb een pi3 met 2xbox controllers draaien op een Samsung tablet lader. Volgens de tekst op de lader geeft hij Max 2.1A, en alles draait als een zonnetje. Misschien dat hij er meer moeite mee heeft als je er ook externe schijven aan gaat hangen?

• EcoR
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door EcoR op 24-11-2016 21:20 . Reden: Dubbel ]

• Peter_Aragorn
EcoR schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:11:
[...]

Ik heb een pi3 met 2xbox controllers draaien op een Samsung tablet lader. Volgens de tekst op de lader geeft hij Max 2.1A, en alles draait als een zonnetje. Misschien dat hij er meer moeite mee heeft als je er ook externe schijven aan gaat hangen?
Dat zou goed kunnen. Houd ik het gewoon bij de 2A die bijgeleverd gaat worden.

Nu nog ff wachten op de korting van SOS Solutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Peter_Aragorn schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:44:
Volgens de FAQ van Raspberry zijn de volgende waardes van toepassing;
https://www.raspberrypi.org/help/faqs/#powerReqs

Edit:
Raspberry pi in de aanbieding bij SOS. Iets met "black friday" _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door foekie01 op 25-11-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
SpikeHome schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:04:
[...]

nou meer omdat ik veel problemen hoor met sd's op de raspberry.
Vreemd genoeg heb ik daar zelf (met >25 raspberry's) nooit last van gehad.
Wel moet ik zeggen dat ik wat raspberry pi's (en dergelijken) altijd netjes af sluit alvorens de spanning er af te halen. Er zijn genoeg mensen (meestal komend van arduino) die de spanning er gewoon af halen zonder af te sluiten. Op een arduino kan dit prima, maar bij een Raspberry sterk af te raden.

Daarnaast gebruik ik NOOIT China SD kaarten. Ook niet de "super awesome class 10" dingen. Enige wat ik gebruik is sandisk ultra. Ook uit China, maar wel zeker weten legitiem. China kaartjes wil je (ik) niet in je raspberry-(achtige).

[ Voor 10% gewijzigd door foekie01 op 25-11-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
foekie01 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:17:
[...]

Vreemd genoeg heb ik daar zelf (met >25 raspberry's) nooit last van gehad.
Wel moet ik zeggen dat ik wat raspberry pi's (en dergelijken) altijd netjes af sluit alvorens de spanning er af te halen. Er zijn genoeg mensen (meestal komend van arduino) die de spanning er gewoon af halen zonder af te sluiten. Op een arduino kan dit prima, maar bij een Raspberry sterk af te raden.

Daarnaast gebruik ik NOOIT China SD kaarten. Ook niet de "super awesome class 10" dingen. Enige wat ik gebruik is sandisk ultra. Ook uit China, maar wel zeker weten legitiem. China kaartjes wil je (ik) niet in je raspberry-(achtige).
Ik gelukkig ook (nog) niet.
En sluit in principe de raspberry altijd netjes af.
Maar af en toe hangt deze en ben nog niet erachter waarom.
Heb 1x en scherm en toetsenbord eraan gehangen om iets te kunnen doen maar niks werkte.
Dus als deze nu hangt gaat de stroom eraf en er weer op.
Maar in alle andere gevallen netjes afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 14:49

OMX2000

By any means necessary...

Waar ik al een poos geen goede informatie over heb weten te vinden is of er software is die van een Raspberry Pi een multi-room audio systeem kan maken. Dus vergelijkbaar met Sonos, maar tegelijkertijd ook HDMI CEC ondersteund om bijvoorbeeld mijn receiver aan te zetten.

Er is heel veel te vinden over externe DACs die je op een RPi prikt en waarmee je bijvoorbeeld rechtstreeks speakers aanspreekt of via een externe versterker. Maar mijn receiver heeft zelf al een DAC, en audio via HDMI is volgens mij gewoon perfect. Je zou dus thuis kunnen komen, en dan via client muziek opzetten en de server schakelt meteen via HDMI CEC mijn receiver aan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:54

Pierre

Van nature lui!

Een goede vriend van me heeft dit draaien op een Pi klik maar of dat doet wat jij wil geen idee

[ Voor 17% gewijzigd door Pierre op 25-11-2016 11:56 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
EcoR schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:06:
[...]

Ik heb ook een 360 controller thuis, maar op de 1 of andere manier krijg ik hem niet goed werkend. Heb jij hem gewoon aangesloten en klaar?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:08
OMX2000 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:44:
Waar ik al een poos geen goede informatie over heb weten te vinden is of er software is die van een Raspberry Pi een multi-room audio systeem kan maken. Dus vergelijkbaar met Sonos, maar tegelijkertijd ook HDMI CEC ondersteund om bijvoorbeeld mijn receiver aan te zetten.

Er is heel veel te vinden over externe DACs die je op een RPi prikt en waarmee je bijvoorbeeld rechtstreeks speakers aanspreekt of via een externe versterker. Maar mijn receiver heeft zelf al een DAC, en audio via HDMI is volgens mij gewoon perfect. Je zou dus thuis kunnen komen, en dan via client muziek opzetten en de server schakelt meteen via HDMI CEC mijn receiver aan.
Ik lees veel dat er gebruikt wordt van Logitech Media Server (LMS). Hiervoor heb je een server met LMS nodig en meerdere clients (zoals Rpi's) waarop de muziek synchroon afgespeeld wordt.
Zelf heb ik in de woonkamer een Pi met Kodi (OSMC) aan de receiver verbonden via HDMI (die vervolgens aan de TV is gekoppeld). Via Yatse (Android app) bedien ik Kodi en kan ik muziek starten die op de NAS opgeslagen is. Ik moet wel zelf de receiver aanzetten, maar dat is voor mij geen probleem. Ik weet niet of het via CEC mogelijk is om bij een actie als 'start muziek' de receiver aan te zetten.

Onlangs heb ik snapcast gevonden:
Snapcast is a multi-room client-server audio player, where all clients are time synchronized with the server to play perfectly synced audio. It's not a standalone player, but an extension that turns your existing audio player into a Sonos-like multi-room solution
Heb zelf nog niet de tijd gehad om hiermee te stoeien, maar het lijkt een server (Pi_1) naar client (Pi_2) oplossing te zijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 14:49

OMX2000

By any means necessary...

alesandro_46 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:12:
[...]

Ik lees veel dat er gebruikt wordt van Logitech Media Server (LMS). Hiervoor heb je een server met LMS nodig en meerdere clients (zoals Rpi's) waarop de muziek synchroon afgespeeld wordt.
Zelf heb ik in de woonkamer een Pi met Kodi (OSMC) aan de receiver verbonden via HDMI (die vervolgens aan de TV is gekoppeld). Via Yatse (Android app) bedien ik Kodi en kan ik muziek starten die op de NAS opgeslagen is. Ik moet wel zelf de receiver aanzetten, maar dat is voor mij geen probleem. Ik weet niet of het via CEC mogelijk is om bij een actie als 'start muziek' de receiver aan te zetten.

Onlangs heb ik snapcast gevonden:

[...]

Heb zelf nog niet de tijd gehad om hiermee te stoeien, maar het lijkt een server (Pi_1) naar client (Pi_2) oplossing te zijn.
Dit komt het dichste bij wat ik wil. http://www.wittwer.nl/?p=1884&lang=nl Het zou cool zijn geweest als Mopidy dit out of the box kon, maar volgens kan dat nog niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40
foekie01 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:49:
[...]

Volgens de FAQ van Raspberry zijn de volgende waardes van toepassing;
https://www.raspberrypi.org/help/faqs/#powerReqs

Edit:
Raspberry pi in de aanbieding bij SOS. Iets met "black friday" _/-\o_
Ik kwam 'm ook tegen, stond op het punt aan te schaffen, maar zag behoorlijk wat negatieve ervaringen. Even verder gezocht, en kwam toen deze tegen voor EUR 36,30. Leek mij toch iets positiever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Lanithro schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:49:
[...]

Ik heb ook een 360 controller thuis, maar op de 1 of andere manier krijg ik hem niet goed werkend. Heb jij hem gewoon aangesloten en klaar?
Ja, alleen voor psx-spellen moest ik via de instellingen van retroarch een beetje rommelen om de analoge joystick werkend te krijgen, maar dat is een kwestie van een paar settingen in de menu's aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:08
OMX2000 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:54:
[...]

Dit komt het dichste bij wat ik wil. http://www.wittwer.nl/?p=1884&lang=nl Het zou cool zijn geweest als Mopidy dit out of the box kon, maar volgens kan dat nog niet.
Misschien heb je hier iets aan:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10938
Staat wel op het domoticz forum, maar ziet er redelijk "universeel" uit.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Edzeau schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:02:
[...]

Ik kwam 'm ook tegen, stond op het punt aan te schaffen, maar zag behoorlijk wat negatieve ervaringen. Even verder gezocht, en kwam toen deze tegen voor EUR 36,30. Leek mij toch iets positiever. :)
Negatieve ervaringen bij de winkel? Ik heb daar vorige week de RP3B gekocht. Geen problemen ondervonden. Maar als je voor die 1,5 euro een beter gevoel hebt bij afuture is dat natuurlijk het verschil wel waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 24-10 20:10
[...]

Ik heb er al meerdere besteld bij SOS en gewoon laten leveren via post (gratis). Ik heb altijd gekregen wat ik besteld heb en eigenlijk nooit problemen gehad.

Sterker nog, ik heb er zojuist weer 2 besteld. Erg scherpe prijs (ik heb verder geen binding met SOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
SpikeHome schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:26:
[...]
Ik gelukkig ook (nog) niet.
En sluit in principe de raspberry altijd netjes af.
Maar af en toe hangt deze en ben nog niet erachter waarom.
Heb 1x en scherm en toetsenbord eraan gehangen om iets te kunnen doen maar niks werkte.
Dus als deze nu hangt gaat de stroom eraf en er weer op.
Maar in alle andere gevallen netjes afsluiten.
Wat zegt je logging als dit op treedt? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekie01
[...]

Nooit problemen mee gehad. Al aardig wat berry's gehaald daar (>10).
Maar goed. Dat moet iedereen zelf weten waar hij/zij het koopt. Uiteindelijk gaat het om de berry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Hier ook goede ervaringen met SOS. Alleen vreemd dat verzending gratis is, wat zoveel betekent dat op ieder artikel een opslag zit. Niets voor niets tenslotte.

Op zich prima, maar als je een aantal "losse" producten besteld, betaal je dus naar verhouding teveel. Ok, de bundels lossen dit op, maar meestal heb je net iets anders/extra's nodig.
Bestel je veel, zoals gisteren op Black Friday een aantal RPI3's en nog wat spullen, dan mag je bijlappen voor verzending per PostNL, omdat het niet meer in een envelop past 8)7

Zou fijn zijn als SOS gewoon (redelijke) verzendkosten berekend, boven de x euro gratis. Ik ben nu geneigd om elk artikel los te laten verzenden (kost mij tenslotte niets!) en dat kan niet de bedoeling zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
foekie01 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:23:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb ook meerdere Raspberry's en ik herken dit probleem ook niet.

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Joepla schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:21:
Hier ook goede ervaringen met SOS. Alleen vreemd dat verzending gratis is, wat zoveel betekent dat op ieder artikel een opslag zit. Niets voor niets tenslotte.

[...]
Dat geldt voor heel veel webshops. Bij Coolblue en Bol en zo mag je ook zelfs op hun kosten retourneren.

Dus ja, je betaalt daarvoor. Maar aan de andere kant is dat misschien juist wel de service waar je naar op zoek bent. Het hoeft niet altijd het allergoedkoopst. Als de service beter is, betaal je daar misschien wel graag voor.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:21:
Op zich prima, maar als je een aantal "losse" producten besteld, betaal je dus naar verhouding teveel.
Nee, dan betaal je juist relatief weinig.

Maar goed, je redeneringen zijn wat kort door de bocht. Het gaat om het totaalplaatje en jij weet niet of ze geen betere deal hebben uitonderhandeld met een postbedrijf of op een andere manier een voordeel weten te halen dat ze doorberekenen. Nu krijg je een goede prijs en ben je nog ontevreden. Kijk naar de prijs en als die goed is, kan je bestellen. Zo niet, dan laat je het. Heel veel simpeler kan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:56:
[...]

Nee, dan betaal je juist relatief weinig.
Heb je mijn post eigenlijk wel gelezen? Kan me niet voorstellen dat je dan deze opmerking plaatst...

Ontevreden ben ik niet, vind het -zoals gezegd- vreemd dat ik extra moet betalen als dank voor de grote order. Als ik de order splits in 2 of 3 orders, kan het wel "gratis".

[ Voor 24% gewijzigd door Joepla op 27-11-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:56:
Heb je mijn post eigenlijk wel gelezen? Kan me niet voorstellen dat je dan deze opmerking plaatst...
Blijkbaar valt uit wat er staat niet op te maken wat je nu bedoelt te zeggen.
Ontevreden ben ik niet, vind het -zoals gezegd- vreemd dat ik extra moet betalen als dank voor de grote order. Als ik de order splits in 2 of 3 orders, kan het wel "gratis".
Men maakt kosten en berekent die door. Wil je het in drie delen doen, dan kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
foekie01 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:23:
[...]

Droxz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:04:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb ook meerdere Raspberry's en ik herken dit probleem ook niet.
Dat is het nu juist. in de logging staat niks als dit optreed
Ik heb alleen het vermoeden dat de ipad app waarmee ik de domoticz bediende raar deed.
Deze nu van de ipad en iphone afgegooit en alleen maar webbased nu en op de android wel de orginele domoticz app in gebruik.
Heb het nu al een tijdje niet gehad.
Maar de raspberry ook een vron job staan dat deze elke nacht reboot (wat eigenlijk niet nodig zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
SpikeHome schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:45:
[...]

[...]

Dat is het nu juist. in de logging staat niks als dit optreed
Ik heb alleen het vermoeden dat de ipad app waarmee ik de domoticz bediende raar deed.
Deze nu van de ipad en iphone afgegooit en alleen maar webbased nu en op de android wel de orginele domoticz app in gebruik.
Heb het nu al een tijdje niet gehad.
Maar de raspberry ook een vron job staan dat deze elke nacht reboot (wat eigenlijk niet nodig zou zijn)
Dat is wel heel vreemd. Op zijn minst verwacht ik dan logs in domoticz.
Oplossingen als 's nachts rebooten just in case zijn brandjes blussen voor het echte probleem. Als je zulke dingen toe moet passen zijn er fundamenteel iets fout in je omgeving (voeding, kabels) of je software (3rd party of eigen scripts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
foekie01 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:06:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Op zijn minst verwacht ik dan logs in domoticz.
Oplossingen als 's nachts rebooten just in case zijn brandjes blussen voor het echte probleem. Als je zulke dingen toe moet passen zijn er fundamenteel iets fout in je omgeving (voeding, kabels) of je software (3rd party of eigen scripts)
ik zal de reboot cron eruit halen.
Om te kijken wat deze nu doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
SpikeHome schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:19:
[...]

ik zal de reboot cron eruit halen.
Om te kijken wat deze nu doet
Ok. Laat maar weten hoe het gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nog mensen met ervaring met Pi-Hole hier?

Heb al een aantal weken een Pi-hole draaien op een zero in de meterkast. Bij gebrek aan beter via de wifi, de zero hang pal naast de router dus opzich genoeg bandbreedte voor m'n 40mbit ziggo lijntje.

Ik heb een USB ethernet adaper gehaald omdat ik liever bedraad heb. Deze aangesloten en opzich heb ik verbinding want ik kan SSH'en en de adapter word herkend als eth0. Ik kan pingen (naat bv tweakers) en non-http verkeer maar http verkeer geeft een DNS error aan dus werkt er ergens iets niet goed met Pi-Hole.

Ik snap alleen niet goed wat het dan is :?

Overigens is mijn 2e Pi 3 onderweg vanuit China voor iets van €29 :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:12:
[...] Ik kan pingen (naat bv tweakers) en non-http verkeer maar http verkeer geeft een DNS error aan dus werkt er ergens iets niet goed met Pi-Hole.
Ik vind je conclusie voorbarig. Geef eens wat meer diagnostische gegevens.
ping tweakers.net
ping <het-ip-adres-van-de-pi-hole>
nslookup tweakers.net.
nslookup tweakers.net. 8.8.8.8
nslookup tweakers.net. <het-ip-adres-van-de-pi-hole>
powershell -Command "& {Invoke-WebRequest http://tweakers.net | Select StatusCode, StatusDescription }"
powershell -Command "& {Invoke-WebRequest https://tweakers.net | Select StatusCode, StatusDescription }"
Overigens is mijn 2e Pi 3 onderweg vanuit China voor iets van €29 :9
Boeiend :P

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 29-11-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zal vast ook wel voorbarig zijn, had weinig tijd met een zeurende vrouw en visite op de stoep (die wifi moesten hebben) :X

Ga morgen/overmorgen even kijken voor wat meer gegevens !

En ja, ik maak er ondertussen een sport van om sommige Pi-gerelateerde dingen of Pi's goedkoop te krijgen. Mijn huidige Pi 3 had ik voor €22 thuis (nieuw inc verzenden). Banggood/geekbuying/DX/ect. zijn soms best handig :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
Ik wil zelf ook pihole gaan draaien. Eigenlijk al maanden, maar nooit van gekomen.
Hebben jullie nog tips/tricks? Aangepaste configs? Andere fancy dingen? :+

[ Voor 7% gewijzigd door foekie01 op 29-11-2016 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
foekie01 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:04:
Ik wil zelf ook pihole gaan draaien. Eigenlijk al maanden, maar nooit van gekomen.
Hebben jullie nog tips/tricks? Aangepaste configs? Andere fancy dingen? :+
code:
1
 curl -L https://install.pi-hole.net | bash

Eerst gewoon beginnen, en als je ergens niet tevreden over bent, dan pas je setup gaan bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

_O-

Hoe droog. Wel met je eens, ik heb het ook gewoon geïnstalleerd en ben vanaf daar dingen gaan aanpassen.
Zo kwam ik er achter dat mijn NAS met grote regelmaat naar de servers van WD riep. En vooral dat de Xiaomi Yi app (voor de actioncam) zelfs als je hem niet gebruikt onwijs vaak met 2 verschillende servers in China contact maakt :(

Zo langzaam een aangepaste blacklist aan het maken. Daarnaast mijn vrouw's laptop een 'gewone' DNS gegeven omdat ze het irritant vond dat ze google shopping niet kon gebruiken :+

Gisteren zag ik nog wat leuke spulletjes in een cybermonday sale en nog snel een voeding, Zero en 3x een Noir-camera gekocht. De zero en 2x noir gaan wss wel weg en de rest is voor mezelf :) Overigens echt téveel besteld de laatste maand O-)

Ben ook bezig met het testen van micro-SD kaartjes, ook erg interessant. In de sequential read en write zit onderling (minimaal class 10) best verschil maar vooral de random read en write zitten echt enorme verschillen in (factor 5 á 6x).
Is dat handig/leuk om dat bij te houden? De koploper is tot nu toe de Sandisk Ultra 16GB á €6,95 bij de action. Heb vooral kleine kaartjes tot nu toe en een stuk 7 verschillende tot nu toe :)

[ Voor 42% gewijzigd door sapphire op 29-11-2016 20:11 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even iets wat mij tebinnenschoot.

Waarom is een Raspberry Pi 3 niet zo goed in het afspelen van video als een Android TV box van ongeveer dezelfe prijs?

En daarnaast was de ondersteuning voor de grafische chip bij de Pi 2 heel slecht, naar verluid is dat bij de Pi 3 niet veel bijzonder beter geworden.

Waarom hebben ze dan bij de Pi 3 dezelfde hardware gekozen? (Al snap ik dat enigszins ook wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 14:30
De Pi is natuurlijk nooit echt bedoeld als mediaspeler. Dat het misschien wel de meest toegepaste functie is, is een ander verhaal.

Bovendien speelt de pi alles, behalve als je flink met 4k aan de gang wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Laatst online: 23-10 16:44
Ik heb twee raspberry Pi's. Eentje heb ik gebruikt om mijn smart meter te loggen (dsmr-reader) en firefly te laten draaien (programma om je uitgaven ed. bij te houden). Hier wil ik later nog een pi-hole op laten draaien.

Echter nu wil ik contact maken met mijn tweede raspberry via SSH, dit ging niet vanwege dat de eerste raspberry pi poort 22 al in gebruik heeft. Die poort heb ik verandert naar 2122. Heel even kon ik inloggen op mijn tweede pi, echter nu krijg ik constant 'Connection Refused' en kan niet meer erop komen. Ik heb vanal geprobeerd en gegoogeld zonder succes. Weet iemand hoe ik poort 22 vrij kan maken of hoe je de poort kan veranderen zonder monitor/keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
pvink schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:47:
Ik heb twee raspberry Pi's. Eentje heb ik gebruikt om mijn smart meter te loggen (dsmr-reader) en firefly te laten draaien (programma om je uitgaven ed. bij te houden). Hier wil ik later nog een pi-hole op laten draaien.

Echter nu wil ik contact maken met mijn tweede raspberry via SSH, dit ging niet vanwege dat de eerste raspberry pi poort 22 al in gebruik heeft. Die poort heb ik verandert naar 2122. Heel even kon ik inloggen op mijn tweede pi, echter nu krijg ik constant 'Connection Refused' en kan niet meer erop komen. Ik heb vanal geprobeerd en gegoogeld zonder succes. Weet iemand hoe ik poort 22 vrij kan maken of hoe je de poort kan veranderen zonder monitor/keyboard?
Je Pi's hebben elk een eigen IP dus je kan op allebei gewoon poort 22 gebruiken. Dus ik snap niet helemaal waarom je die moest veranderen. Of bedoel je dat je de port forward op je router hebt veranderd naar 2122?

Ik zou gewoon proberen in te loggen op de ene Pi en dan gewoon met SSH door verbinden naar de andere. Dan moet je er wel weer in kunnen komen.

Als je de config file van SSH (/etc/ssh/sshd_config) misschien stuk gemaakt hebt, dan kan je de SD kaart uit de Pi halen en mounten op een PC waar Linux op draait (als je die niet hebt kan je bijv. een Ubuntu USB live stick gebruiken (of op de andere pi d.m.v. een USB SD kaart reader). En dan kan je daar gewoon de file op aanpassen en terugdoen.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 29-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
GekkePrutser schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:07:
[...]

Je Pi's hebben elk een eigen IP dus je kan op allebei gewoon poort 22 gebruiken. Dus ik snap niet helemaal waarom je die moest veranderen. Of bedoel je dat je de port forward op je router hebt veranderd naar 2122?

Ik zou gewoon proberen in te loggen op de ene Pi en dan gewoon met SSH door verbinden naar de andere. Dan moet je er wel weer in kunnen komen.

Als je de config file van SSH (/etc/ssh/sshd_config) misschien stuk gemaakt hebt, dan kan je de SD kaart uit de Pi halen en mounten op een PC waar Linux op draait (als je die niet hebt kan je bijv. een Ubuntu USB live stick gebruiken (of op de andere pi d.m.v. een USB SD kaart reader). En dan kan je daar gewoon de file op aanpassen en terugdoen.
Dat is apart. Ik heb de poort naar 2122 verandert in de SSH config file (/etc/ssh/sshd_config) van pi 1 en kan daarop gewoon verbinding maken. Pi 2 draait een zuivere installatie van rasbian lite waar SSH aan zou moeten staan. Poort 22 van de PI 2 is hier geblokkeerd op zowel mijn pc als android telefoon. Kan het zijn dat de router deze blokkeert? Ik kan niks vinden over locale poorten die je ergens kan nakijken en eventueel kan openen.

Anders zal ik morgen even kijken via een linux OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
pvink schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:20:
[...]

Dat is apart. Ik heb de poort naar 2122 verandert in de SSH config file (/etc/ssh/sshd_config) van pi 1 en kan daarop gewoon verbinding maken. Pi 2 draait een zuivere installatie van rasbian lite waar SSH aan zou moeten staan. Poort 22 van de PI 2 is hier geblokkeerd op zowel mijn pc als android telefoon. Kan het zijn dat de router deze blokkeert? Ik kan niks vinden over locale poorten die je ergens kan nakijken en eventueel kan openen.

Anders zal ik morgen even kijken via een linux OS.
Op de Rasbian-images staat SSH sowieso aan. Als jij er een NAT-router tussen hebt zitten (dus jouw IP-adres zit niet in dezelfde range als de Pi***), kan het zijn dat je je poorten moet forwarden, maar als jij gewoon op 1 netwerk zit, dan NEE, de router blokkeert hem dan niet. Mijn vermoede is dat je gewoon naar het verkeerde IP-adres verbindt. Doe eens een netwerkscan of check jouw DHCP-server voor het juiste adres.

*** Als je een extra Wifi-router gebruikt en deze als router geconfigureerd hebt (in plaats van bridge/access point), dan kan het zijn dat deze ook NAT. Zorg dat je in hetzelfde netwerk zit. En configureer je access point goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 29-11-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Room42 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:26:
[...]

Op de Rasbian-images staat SSH sowieso aan. Als jij er een NAT-router tussen hebt zitten (dus jouw IP-adres zit niet in dezelfde range als de Pi***), kan het zijn dat je je poorten moet forwarden, maar als jij gewoon op 1 netwerk zit, dan NEE, de router blokkeert hem dan niet. Mijn vermoede is dat je gewoon naar het verkeerde IP-adres verbindt. Doe eens een netwerkscan of check jouw DHCP-server voor het juiste adres.

*** Als je een extra Wifi-router gebruikt en deze als router geconfigureerd hebt (in plaats van bridge/access point), dan kan het zijn dat deze ook NAT. Zorg dat je in hetzelfde netwerk zit. En configureer je access point goed.
Ik heb via de router de DHCP lijst allebei de raspberry pi's gevonden waarna ik ze een vast IP adres heb gegeven. Ik weet zeker dat die IP's kloppen (192.168.0.107 bijv.) Ook via een netwerkscanner kom ik op die IP's. Alles zit aangesloten op een router met een ethernet poort, zowel mijn desktop als de pi. (de werkende pi maakt verbinding via 2.4GHz wifi).

Ik zal vanavond een linux stick maken en het op die manier eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb je ze een vast DHCP-adres (reservering) gegeven of heb je het adres op de Pi geconfigureerd? Wees eens volledig :P Kun je ze pingen?

En zit jouw PC/Laptop nou in hetzelfde subnet (192.168.0.*, oftewel 192.168.0.0/24)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Room42 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:49:
[...]

Heb je ze een vast DHCP-adres (reservering) gegeven of heb je het adres op de Pi geconfigureerd? Wees eens volledig :P Kun je ze pingen?

En zit jouw PC/Laptop nou in hetzelfde subnet (192.168.0.*, oftewel 192.168.0.0/24)?
Ik heb ze een reservering gegeven in de router. Op de pi heb ik niks aangepast qua ip. Alle aparaten in het huis zitten op een 192.168.0.* range. In mijn geval pc: 192.168.0.103, pi1 192.168.0.100, p2 192.168.0.107.

Ik probeer alle info te geven, maar weet niet wat er benodigd is :D

EDIT: Oops..Het subnet moet ik even nakijken. Dat weet ik niet uit mijn hoofd.De pc zit in ieder geval wel op /24 oftewel 255.255.255.0

[ Voor 9% gewijzigd door pvink op 30-11-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ai...iets doms gedaan. Raspberry Pi 3 besteld, maar dacht genoeg USB voedingen te hebben dus die niet bij besteld. Net de hele stapel doorgenomen van philips tot Garmin, van Samsung tot HTC. Op allemaal staat netjes 5v 2A. Maar ze geven allemaal het blokje in beeld van te weinig vermogen....

Is Ikea nog de beste gok voor goedkope USB adapter die het gewoon doet? (Anders worden zo duur met verzendkosten...).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ikea schijnt kwalitatief ook prima te zijn. En anders action? Ben er zelf niet de grootste fan van van dat soort spullen bij de Action maar mijn Pi 3 draait al een aantal weken prima op de USB lader/voeding daar vandaan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:28:
Ai...iets doms gedaan. Raspberry Pi 3 besteld, maar dacht genoeg USB voedingen te hebben dus die niet bij besteld. Net de hele stapel doorgenomen van philips tot Garmin, van Samsung tot HTC. Op allemaal staat netjes 5v 2A. Maar ze geven allemaal het blokje in beeld van te weinig vermogen....

Is Ikea nog de beste gok voor goedkope USB adapter die het gewoon doet? (Anders worden zo duur met verzendkosten...).
Ik gok dat je usb-kabel het probleem is. Een standaard USB kabeltje heeft vaak hele dunne draadjes (AWG28) en dan is de voltage drop na een meter al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

u_nix_we_all schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:09:
[...]

Ik gok dat je usb-kabel het probleem is. Een standaard USB kabeltje heeft vaak hele dunne draadjes (AWG28) en dan is de voltage drop na een meter al te veel.
Mmm.. ook kabels genoeg. Goede tip.

Bingo... andere kabel was de oplossing :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 30-11-2016 18:24 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 24-10 23:50
pvink schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb via de router de DHCP lijst allebei de raspberry pi's gevonden waarna ik ze een vast IP adres heb gegeven. Ik weet zeker dat die IP's kloppen (192.168.0.107 bijv.) Ook via een netwerkscanner kom ik op die IP's. Alles zit aangesloten op een router met een ethernet poort, zowel mijn desktop als de pi. (de werkende pi maakt verbinding via 2.4GHz wifi).

Ik zal vanavond een linux stick maken en het op die manier eens proberen.
Misschien heb je hier last van? Beveiligingsupdate Raspberry Pi schakelt ssh uit
Dit is me vandaag op het werk ook overkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 30-11-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lekker dan, elke keer een tobo en scherm aan de Pi hangen bij een verse install. Vond juist dat headless gebeuren zo handig. Image erop, booten, ssh, ww veranderen en klaar.
Room42 schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:57:
[...]

Ik vind je conclusie voorbarig. Geef eens wat meer diagnostische gegevens.
ping tweakers.net
ping <het-ip-adres-van-de-pi-hole>
nslookup tweakers.net.
nslookup tweakers.net. 8.8.8.8
nslookup tweakers.net. <het-ip-adres-van-de-pi-hole>
powershell -Command "& {Invoke-WebRequest http://tweakers.net | Select StatusCode, StatusDescription }"
powershell -Command "& {Invoke-WebRequest https://tweakers.net | Select StatusCode, StatusDescription }"

[...]
Boeiend :P
Iets andere oplossing togepast. Kreeg een aantal SD kaartjes binnen, op een 2e zero de USB adapter aangesloten en alles opnieuw geïnstalleerd. Kon gelijk alle dingetjes die ik anders wilde doen goed instellen, andere poort, ethernet adapter, raspbian lite die nu direct wel werkte, taal en toetsenbord instellingen die nu wel goed ingesteld konden worden, DDNS ingesteld, andere DNS, ect :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Laatst online: 24-10 12:08
Ik begin tegen wat minpunten van mijn chromecast icm nas aan te lopen. Met name op het gebied van type files dat hij af kan spelen vanaf mijn NAS. Plex wordt hier niet op ondersteund dus je moet wel de goede codering gebruiken.

Nu is mijn vraag of de raspberry pi 3 met kodi dit beter zal kunnen. Bijkomend voordeel is dat ik ook een ambilight zou kunnen toevoegen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Btje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:10:
Ik begin tegen wat minpunten van mijn chromecast icm nas aan te lopen. Met name op het gebied van type files dat hij af kan spelen vanaf mijn NAS. Plex wordt hier niet op ondersteund dus je moet wel de goede codering gebruiken.

Nu is mijn vraag of de raspberry pi 3 met kodi dit beter zal kunnen. Bijkomend voordeel is dat ik ook een ambilight zou kunnen toevoegen.
Dat is wel de reden waarom in een Pi3 heb gekocht.

:X maar moet bekennen dat ik daarna nog nauwelijks films van mijn NAS kijk gezien de plugin mogelijkheden van Kodi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
Lizard schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:11:
[...]

Misschien heb je hier last van? Beveiligingsupdate Raspberry Pi schakelt ssh uit
Dit is me vandaag op het werk ook overkomen.
Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn. Geen wonder dat mijn tweede pi niet werkt, haha. Bedankt! _/-\o_

Dit nieuws staat nu ook op de voorpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
Onlangs ook de pi 3 aangeschaft om er retropie op te installeren.
Alles werkt behalve waar ik hem voor heb aangeschaft namelijk het spelen van Commodore 64 games...
Ik heb VICE geinstalleerd en krijg ook wel beeld van de spellen maar een foutmelding van het geluid en dus geen geluid en ook krijg ik het niet voor elkaar om de controller in te stellen.
Heb al veel filmpjes en text gelezen op het internet dus aub geen flauwe opmerkingen zie google ;)

Wie kan mij hiermee helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Zit er over te denken om een Raspberry Pi aan te schaffen, maar ben opzoek naar wat inspiratie. Vind IoT / demotica namelijk erg tof. Heb thuis bijv. Philips Hue wat ik heel nice vindt, maar wil er nu zelf mee gaan spelen.

Iemand enige tips / inspiratie hoe je een Raspberry hiervoor kunt inzetten? Of beter nog praktische zelfgemaakte voorbeelden?

Erg benieuwd! Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Lees eerst de Wiki even. En open anders een eigen topic (volgens mij is er zelfs een retropie-topic): https://github.com/retropie/retropie-setup/wiki/Commodore-64
Zoek eens naar Philips Hue op Got. En Domoticz. Denk dat die twee je wel aanspreken. Verder staat dit topic, Youtube en Google werkelijk bol van de ideeën, dus het is lichtelijk 'vreemd' dat je de vraag stelt (in plaats van zoekt).

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 01-12-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 10:53
[quote]Room42 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:27:
[...]

Lees eerst de Wiki even. En open anders een eigen topic (volgens mij is er zelfs een retropie-topic): https://github.com/retropie/retropie-setup/wiki/Commodore-64

[...]

Al gelezen maar daar staat weinig info meer in waar ik wat aan heb.
Ik dacht misschien is hier ook een tweaker bekend met dit euvel.
Maar uiteraard kan ik ook op een ander forum met Retropie zoeken.

Vraag blijft eigenlijk bestaan maar toch bedankt voor de verwijzing hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 15:33

SebasFM

BOFH

Ronnyrr schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:13:
Iemand enige tips / inspiratie hoe je een Raspberry hiervoor kunt inzetten? Of beter nog praktische zelfgemaakte voorbeelden?
Voor aansturing van de Philips Hue speel ik met de Python Phue module. Python is een scripting taal die naar mijn mening makkelijk is aan te leren. Je kan deze vinden op: https://pypi.python.org/pypi/phue/0.9 en https://github.com/studioimaginaire/phue. Hier kan je ook aardig wat voorbeelden vinden van hoe je je lampen kan aansturen. Mooie van Python is dat je het niet alleen op een Raspberry Pi kan draaien, maar ook op elk willekeurig andere Linux distributies, MacOS en Windows. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

GeeBee

Oddball

Een vraagje aan de Pi-Hole gebruikers: Helpt Pi-Hole ook tegen de irritante reclamefilmpjes die je op de tablet tussen levels van een spelletje moet kijken?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GeeBee schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:23:
Een vraagje aan de Pi-Hole gebruikers: Helpt Pi-Hole ook tegen de irritante reclamefilmpjes die je op de tablet tussen levels van een spelletje moet kijken?
Waarschijnlijk wel.. Maar installeer pihole even, en test het uit.. Paar minuten werk. (clean wel ffe je dns cache)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Als het via een apart ad-netwerk loopt (bv. google ads) dan wel. Reclame banners in gratis Android apps houd het iig wel tegen, als die fimpjes volgens het zelfde principes werkenblokt Pi-hole eht dus.

Anders zou het nog kunnen dat je een lege pop-up/schermpje krijgt. Heb ik ook bij een enkele website die dan en reclame scherm toevoegd bij het doorklikken op een link :+

Zat overigens vanmiddag op een 'shocking' 16,8% reclame van het totale verkeer. Dat is best veel zo....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 13:17
Sinds vrijdag ook eindelijk mijn Rpi Zero aangesloten (ik had hem al sinds 24 oktober, maar het laatste onderdeel, een microUSB to ethernet adapter kwam maar niet binnen..). SD kaartje gemaakt, Pi opgestart, gevloekt omdat SSH tegenwoordig standaard uit staat, kaartje eruit, SSH aangezet, Pi weer geboot en via SSH pi-hole geinstalleerd. Halfuurtje werk.

De RPi wordt gevoed door de USB poort van mijn router, en heeft hier via de andere microUSB ook internetverbinding mee. Hij draait nu pi-hole wat prima lijkt te werken (12.8% van traffic is advertisement vandaag, flink wat..). Ingaande op discussie hierboven - hij blokkeert pak 'm beet de helft van in-game ads.

EDIT: Ah, ook net de 1e additional whitelist toegevoegd. Spotify :+ . Zoeken / bladeren deed het niet meer op mijn telefoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 04-12-2016 16:13 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1 ... 19 ... 85 Laatste

Let op:
Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in Raspberry Pi: aankoop&levering
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: [GPIO] Raspberry Pi.

Lijstje met geteste USB WLAN stickjes
Lijstje met geteste USB hubs