deepbass909 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:14:
[...]
Waarom zou je dat niet willen?
Op zich is dat wel het meest beheersbaar, is mijn ervaring. Dan heb je namelijk op één centrale plaats een overzicht van alle uitgegeven IP's en is er dus geen risico op dubbeling. Daarnaast worden alle zaken dan direct goed doorgegeven aan je rPI (dus ook je DNS).
Overigens, weet je zeker dat DNS via 192.168.0.1 werkt? Welke DNS-server gebruikt je pc bijv.? Voor hetzelfde geldt stuurt je router het adres van een externe server door en draait er geen eigen DNS op je router. Bij een zelf gekochte router zal hij gewoon aan forwarding doen, maar routers van je provider willen weleens andere dingen uithalen.
Je hebt inderdaad meer risico op meer dubbele adressen, maar ik heb mijn statische adressen buiten de scope van de dhcp dus dat is geen probleem
Op andere apparaten werkt dns zonder problemen (heb nog geen statische ingesteld op mijn pc bijv) maar dan kan ik gewoon op een adres komen als ik deze opzoek.
Het
kan voorkomen als ik het via DHCP regel dat mijn raspberry een andere adres krijgt, al is de kans klein omdat deze 24/7 draait.
Hij zal ongetwijfeld bij het verlopen van de lease een nieuw request doen, maar blijft dan op hetzelfde adres hangen.
Edit: wie van jullie back-upt zijn raspberry naar een synology via ssh ?
Ik heb het gehad met mijn raspberry, maar na een herinstallatie moet ik hem opnieuw koppelen.
Ik zorg ervoor dat mijn synology mag inloggen als root via ssh op mijn raspberry, maar loop vast.
Ik heb dit gedaan via de volgende
website
ECDSA key fingerprint is SHA256:Lu2gWX4ElXQ6s9DDKkyVXfySmp84UhrhiHGI2ykHULY.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)? yes
Warning: Permanently added 'IP_van_raspberry' (ECDSA) to the list of known hosts.
root@IP_van_raspberry's password:
Permission denied, please try again.
Ik zie even het probleem niet, ik heb op mijn raspberry via sudo passwd root een tijdelijk password aangegeven, maar die wordt dus niet herkend in de bovenstaande code.
Mijn machine is bekend in known_hosts en heb deze reeds verwijderd alvorens ik het opnieuw probeer, maar blijf op bovenstaande hangen.
Iemand een tip zodat ik via ssh kan inloggen vanaf mijn synology naar de raspberry ?
[
Voor 29% gewijzigd door
MdO82 op 07-09-2016 14:32
. Reden: ssh login ]