Nieuwe Touchscreen display behuizing voor de 7" display.
Voor de Pi B+, 2B en 3B.

Touchscreen Display behuizing en Pi behuizing
Voor de Pi B+, 2B en 3B.

Touchscreen Display behuizing en Pi behuizing
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 04-05-2016 12:49 ]
Wat ik meestal doe als mijn SD kaartjes niet meewerken, is hem in mijn Fotocamera een Low Level Format geven.msabbaghian schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:56:
Ik heb RetroPie op mijn SD gezet en gedraait en dat ging prima, alleen wou ik het nu formateren (met de aanbevolen SDFormatter) om dualboot wil proberen. Alleen herkent mijn laptop de SD-kaartje niet meer.. Iemand een suggestie? De pi herkent hem nog wel prima overigens.. Ik dacht zelf dat het met de bestandsysteem te maken heeft, maar zie er niks over op het internet.
Iemand hier bekend mee? En is het misschien mogelijk om via ssh de sd kaart te formateren en noobs instaleren?
Voor het geval iemand het zich af vraagd: via ssh "sudo raspi-config" uitvoeren en dan "Expand filesystem" daarna werd hij bij mij weer in windows herkend.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
ik heb helaas nog geen voldoende goede use case gevonden om het geld ervoor te verantwoordenGekkePrutser schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:49:
Heeft iemand de nieuwe camera al geprobeerd? De oude was zeer goed van kwaliteit dus ik heb goede hoop voor de nieuwe. De resolutie is niet zo heel veel beter (5mpx -> 8mpx zal niet zo heel veel uitmaken denk ik) maar ik hoop op wat meer scherpte in de hoeken en een wat betere beelden bij slecht licht.
Ik heb er een besteld en die is al binnen maar hij ligt in Nederland en ik ben daar voorlopig niet
Ik heb deze getest met OpenVPN op een 12 - 120 Ziggo verbinding. Hier wordt de de up en download gelijk aan de upload minus wat ovehead ~ 11,3MBit (PI 3). Met een Pi B eerste versie kom ik op 8MBit, Wat ik in mijn situatie beter vindt, omdat ik dan wat nog wat upload over heb. (ik wil mijn vader die in het buitenland woont af en toe uitzending gemist laten kijken via mijn verbinding)page404 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:48:
Heeft er iemand ervaring met de RPi3 als VPN server? Is die snel genoeg om voor "normaal" internet te gebruiken? Ook vanaf buitenshuis (ik heb 100/100)? Ik wil VPN gecombineerd gebruiken als beveiliging op mijn verbinding en toegang tot mijn thuisnetwerk.
Ja hoor, alleen niet over het verkrijgen van minder legale ROMs. Retropie en de daarin opgenomen emulators bevatten geen copyrighted ROMs en zijn daarom gewoon legaal te gebruiken.Reloader schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:46:
zijn vragen over Retropie toegestaan en emulators?
Please note: No copyrighted games are included with RetroPie
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Perfect, je noemt ook wel de toepassingen waar ik naar zoek (tv app buitenshuis kunnen gebruiken, en lokale testservertjes benaderen zonder dat ik ze naar buiten hoef te exposen).wortelsoft schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:14:
[...]
Ik heb deze getest met OpenVPN op een 12 - 120 Ziggo verbinding. Hier wordt de de up en download gelijk aan de upload minus wat ovehead ~ 11,3MBit (PI 3). Met een Pi B eerste versie kom ik op 8MBit, Wat ik in mijn situatie beter vindt, omdat ik dan wat nog wat upload over heb. (ik wil mijn vader die in het buitenland woont af en toe uitzending gemist laten kijken via mijn verbinding)
Nou een IP cam met die resolutie kost een stuk meer, zelfs als je de kosten van de pi meetelt. En als je er toch al eentje hebt hangen, zoals ik, dan is het echt super goedkoop.page404 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:03:
[...]
ik heb helaas nog geen voldoende goede use case gevonden om het geld ervoor te verantwoorden
[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 04-05-2016 16:07 ]
Voor openvpn is dit de tutorial die ik gebruikt heb, op een paar puntjes (lees de comments voor hints) werkt deze met recente software:page404 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:20:
[...]
Perfect, je noemt ook wel de toepassingen waar ik naar zoek (tv app buitenshuis kunnen gebruiken, en lokale testservertjes benaderen zonder dat ik ze naar buiten hoef te exposen).
Ik ga nog wel even kijken of het OpenVPN of een ander soort VPN wordt. Thanks!
bij mij werkt geen enkele rom voor de GBA, en ik snap niet hoe t zit met het bios.. mag het dan ook nog of komen we dan in een grijs gebied haha?JanPedaal schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:16:
[...]
Ja hoor, alleen niet over het verkrijgen van minder legale ROMs. Retropie en de daarin opgenomen emulators bevatten geen copyrighted ROMs en zijn daarom gewoon legaal te gebruiken.
[...]
Welke camera package gebruik je? Motion? Heb zelf geen hoge resolutie met de oude camera kunnen halen, dus dan lijkt me de nieuwe niet zoveel toevoegen. Tenzij je foto's maakt.GekkePrutser schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:21:
[...]
Nou een IP cam met die resolutie kost een stuk meer, zelfs als je de kosten van de pi meetelt. En als je er toch al eentje hebt hangen, zoals ik, dan is het echt super goedkoop.
De Pi doet ook uitstekende H.264 streaming met hardwarecompressie.
Ik maak meestal foto's (automatisch elke 10 minuten) en die zijn super scherp. Behalve de laatste 5% rechts, vreemd genoeg. Misschien zit de lens bij mij niet helemaal recht. Dit is al met de oude camera dus. Ook staat die al 2 jaar met de lens naar buiten gericht waar hij soms direct in de zon kijkt en dat heeft hem geen zichtbare schade opgeleverd.Mr_gadget schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:51:
[...]
Welke camera package gebruik je? Motion? Heb zelf geen hoge resolutie met de oude camera kunnen halen, dus dan lijkt me de nieuwe niet zoveel toevoegen. Tenzij je foto's maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 05-05-2016 00:35 ]
Pff, op het raspberry pi forum kondigde ze aan dat er maandag twee weken geleden nieuwe stock zou komen, maar helaas nog niks. Ik heb een leuk projectje voor een zero waar ik graag aan zou beginnen, maar het is een lastige bedoeling.kraades schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:26:
nieuws: Productie van Raspberry Pi Zero is hervat
De zero is ook iets aangepast. Wat precies is nog niet bekend.
Verwijderd
Een vriend van me had er wel eens iets mee gedaan maar hij had het over tientallen euro's. De CO2 en O2 sensor was erg duur. Maar luchtvochtigheid kost een paar euro.monnick schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:12:
Kan iemand mij een goede sensor aanraden om luchtkwaliteit mee te meten: bijvoorbeeld CO2, O2, luchtvochtigheid etc. Ik kan wel een aantal sensoren vinden, maar ben benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Bij voorkeur natuurlijk een die goedkoop is en makkelijk uit te lezen is (Python wrapper is een pré).
Ik zat er ook naar te kijken, maar volgens mij hebben die CO2 sensoren ook allemaal alleen analoge output, dus zul je die via een A/D converter moeten aansluiten. En erg dure sensoren t.o.v luchtvochtigheid, temp, licht, etc.Mr_gadget schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:51:
Op ebay kan je er een hoop vinden. De sensor is (dat tonnentje wat erop zit) is nog goedkoper. Maar de sensor is kruisgevoelig voor andere gassen en temperatuur e.d. Ook bij deze is de vraag hoe nauwkeurig hij is en of dat hij over naar nog is.
http://www.ebay.com/itm/C...8257cf:g:YjIAAOSw~OVW0rYI
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Zag je post al een paar dagen geleden, meteen ff gezocht en besteld. Is keurig afgewerkt, had wel iets minder diep mogen zijn wat mij betreft (er is 1 cm speling) maar binnen kort gaat ie aan de wand als nieuwe thermostaat/domo aansturing.PE4000 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:37:
Nieuwe Touchscreen display behuizing voor de 7" display.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tijdens IoT Techday 2016 heb ik een interessante presentatie bijgewoond over dit soort sensoren echter het blijkt dat bij de goedkope sensoren de kwaliteit tegenvalt.monnick schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:12:
Kan iemand mij een goede sensor aanraden om luchtkwaliteit mee te meten: bijvoorbeeld CO2, O2, luchtvochtigheid etc. Ik kan wel een aantal sensoren vinden, maar ben benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Bij voorkeur natuurlijk een die goedkoop is en makkelijk uit te lezen is (Python wrapper is een pré).
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom niet, de RPi2B+ heeft meer geheugen dus het zou naar mijn idee geen problemen moeten opleveren.costo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:12:
Zou deze software-combinatie goed willen werken op de RPi2B+ ?:
Domoticz samen met PI-hole .
De RPI staat toch al 24/7 aan.
2250 WP Zuid PVoutput
Geen probleem, heb ik hier ook draaien, met ook nog eens TVHeadend, Sabznbd, Couchpotato, Sonarr en Monit.costo schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:12:
Zou deze software-combinatie goed willen werken op de RPi2B+ ?:
Domoticz samen met PI-hole .
De RPI staat toch al 24/7 aan.
[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2016 11:41 ]
Bij SOS is de Zero ook op voorraad, maar er staat helaas niet bij of het de nieuwe versie is.Vanx schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:22:
https://thepihut.com/products/raspberry-pi-zero
De RPi Zero rev. 2 is er! Helaas nog steeds de max 1 pp restrictie.
Rev 2? Is'ie geüpdatet? Kan er niets over vinden...Vanx schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:22:
https://thepihut.com/products/raspberry-pi-zero
De RPi Zero rev. 2 is er! Helaas nog steeds de max 1 pp restrictie.
Wat een cash-grab zeg... 11€ voor de RPI (ongeveer bij thePiHut), 1€ voor elke kabel (in china) levert ze ongeveer 10€ marge op... Nu ja, wat de gek ervoor betaald zeker?easyriider schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:12:
[...]
Bij SOS is de Zero ook op voorraad, maar er staat helaas niet bij of het de nieuwe versie is.
https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi-zero
Als je snel wat wilt hebben is SOS je winkel, maar wat je er voor betaald staat wel een beetje in contrast inderdaad. Alles is overpriced en soms 1 op 1 kopie van aliexpress.azerty schreef op maandag 16 mei 2016 @ 23:29:
[...]
Wat een cash-grab zeg... 11€ voor de RPI (ongeveer bij thePiHut), 1€ voor elke kabel (in china) levert ze ongeveer 10€ marge op... Nu ja, wat de gek ervoor betaald zeker?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
The Pi Podcast #22 – Eben Upton
In this special episode we caught up with Eben Upton from the Raspberry Pi Foundation. We spoke to him about the new Raspberry Pi Zero which includes a camera connector, what’s been happening since the launch of the Pi 3, the new camera modules, improvements with Bluetooth and a lot more besides.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Met de zero slaan ze de plank een beetje mis, maar voor de rest wat ik zo gauw even kon zien valt het nog mee.Patrick89 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 06:24:
[...]
Als je snel wat wilt hebben is SOS je winkel, maar wat je er voor betaald staat wel een beetje in contrast inderdaad. Alles is overpriced en soms 1 op 1 kopie van aliexpress.
Een Pi is al vanaf 4 dollar te krijgen ! Dus er zit nog iets meer winst op
2250 WP Zuid PVoutput
Unobtanium 3D Printer Buildlog
Verwijderd
Je wilt niet weten hoeveel mensen op marktplaats een zero met een drie adaptertjes koopt voor minstens 30 euro.mcDavid schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:55:
Die adaptertjes zijn voor 20 cent te krijgen als je er meerdere tegelijk bestelt. Kan me niet voorstellen dat iemand zoveel geld over heeft voor zo'n lowend singleboard computertje.
Ik heb zelf geen B+, maar ik zou V&A goed in de gaten houden, daar worden ze wel eens aangeboden.Nosmo. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
Ik ben opzoek naar 12 x RPI B+. Ze zijn nergens meer leverbaar en de RPI 2 of 3 zijn helaas niet compatible met mijn applicatie.
Mochten er mensen zijn die van hun RPI B+ af willen dan zou ik deze graag willen overnemen.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Ik denk dat ze steeds zeldzamer worden.Nosmo. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
Ik ben opzoek naar 12 x RPI B+. Ze zijn nergens meer leverbaar en de RPI 2 of 3 zijn helaas niet compatible met mijn applicatie.
Mochten er mensen zijn die van hun RPI B+ af willen dan zou ik deze graag willen overnemen.
2250 WP Zuid PVoutput
Als jij een 3 voor me koopt, wil ik wel ruilen 😄.Nosmo. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Misschien hier nog: https://maxict.nl/product/4313655/raspberry-pi-model-b-512mbNosmo. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
Zojuist de laatste 3 gekocht!!!!! Zo ben ik weer een stapje dichterbijIcelus schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:38:
[...]
Misschien hier nog: https://maxict.nl/product/4313655/raspberry-pi-model-b-512mb
2250 WP Zuid PVoutput
Voor die prijs had je GeeBee ook wel een plezier kunnen doenNosmo. schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:01:
[...]
Zojuist de laatste 3 gekocht!!!!! Zo ben ik weer een stapje dichterbij
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
De Zero is toch een overgklockte Pi 1? Draait je applicatie daar niet op?Nosmo. schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb je geupdate voordat je hem in de rpi3 stopte? Dus op je pi2, volgens mij zou dat bij meeste images moeten werken. (iig rasbian en osmc bij mij)coenvb96 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:23:
wat kan dit zijn?
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
nee niks. ik dacht dat die raspberry's allemaal het zelfde waren qua aansturing van de hardware etc.Biersteker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:38:
[...]
Heb je geupdate voordat je hem in de rpi3 stopte? Dus op je pi2, volgens mij zou dat bij meeste images moeten werken. (iig rasbian en osmc bij mij)
Als je up to date bent, kan je de sd kaartjes zo omprikken.coenvb96 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:19:
[...]
nee niks. ik dacht dat die raspberry's allemaal het zelfde waren qua aansturing van de hardware etc.
heb je enig idee wat ik zou moeten veranderen?
rpi-update is volgens mij niet nodig.Dacuuu schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:40:
[...]
Als je up to date bent, kan je de sd kaartjes zo omprikken.
Apt get update, upgrade, dist-upgrade en rpi-update
sudo apt-get update sudo apt-get upgrade
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get clean
2250 WP Zuid PVoutput
rpi-update werkt bij raspbian gewoon out of the box. En doet kernel updates.MdO82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
[...]
rpi-update is volgens mij niet nodig.
Als je de volgende commando's uitvoert dan is de rpi up-to-date
Ik probeerde ook nog zoals je aangaf
Maar deze had niks te doen omdat de bovenstaande commando's de boel al hadden bijgewerkt.
rpi-update is overigens een los package wat je moet installeren om te gebruiken.
Weet verder niet of deze verder toegevoegde waarde heeft.
Als ik het goed heb zijn de bovenstaande commando's apt-get update en apt-get upgrade voldoende.
Je kan nadien nog de volgende commando uitvoeren om de boel op te ruimen.
sudo apt-get clean
sorry voor de domme vragen, ben totaal een leek op dit gebied.MdO82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
[...]
rpi-update is volgens mij niet nodig.
Als je de volgende commando's uitvoert dan is de rpi up-to-date
Ik probeerde ook nog zoals je aangaf
Maar deze had niks te doen omdat de bovenstaande commando's de boel al hadden bijgewerkt.
rpi-update is overigens een los package wat je moet installeren om te gebruiken.
Weet verder niet of deze verder toegevoegde waarde heeft.
Als ik het goed heb zijn de bovenstaande commando's apt-get update en apt-get upgrade voldoende.
Je kan nadien nog de volgende commando uitvoeren om de boel op te ruimen.
sudo apt-get clean
coenvb96 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:09:
[...]
sorry voor de domme vragen, ben totaal een leek op dit gebied.
dit kan ik bijvoorbeeld via putty invoeren?
df -h
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 19-05-2016 13:55 ]
2250 WP Zuid PVoutput
het is gelukt!! bedanktMdO82 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Inloggen met putty en dan de commando's uitvoeren.
Het kan wel even duren voordat hij klaar is.
zou moeten werken als je Raspbian gebruikt.sudo apt-get dist-upgrade
Controlleer wel even of je genoeg ruimte op je SD-Kaart hebt
df -h
En domme vragen bestaan niet
Ik denk dat de zero wel de toekomst is. Qua hardware moet er dan nog wel wat aangepast worden, maar dat is een peuleschil vergeleken met de software aanpassingen( voor mij dan want ik ben een hardware designer en geen linux programmeurMarzman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:02:
[...]
De Zero is toch een overgklockte Pi 1? Draait je applicatie daar niet op?
[ Voor 0% gewijzigd door Bigs op 20-05-2016 22:17 . Reden: Foutje de SD kaart doet 11MB/s wat conform de specs is ]
Wat voor een klasse sd-kaart leveren ze ?Bigs schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:13:
Vandaag m'n Raspberry Pi 3 gekregen.. qua prestaties een hele upgrade over de eerste generatie die ik tot nu toe gebruikte. Jammer genoeg ben ik niet zo te spreken over de accessoires van SOS die ik erbij had besteld. De 8GB SD kaart heeft een schrijfsnelheid van slechts 1,1MB/s (bij het wegschrijven van een image d.m.v. dd size=1m) en mijn exemplaar van de 3A adapter van hun eigen merk maakte slecht contact waardoor de Pi steeds uitvalt (bevestigd dat het aan de adapter ligt en niet aan de Pi) dus die moet terug. Ik heb het niet het gevoel dat ze de allerbeste kwaliteit inkopen. Beetje jammer!
2250 WP Zuid PVoutput
Klasse 10. Ik rekende het net nog eens na en ik denk dat ik een foutje maakte. Het schrijven van een image van 5GB duurde wel lang, maar geen uur. Het zal dus met 11MB/s zijn gegaan en niet met 1,1MB/a, dus dan is de SD kaart gewoon zoals beloofd. Ik werk niet zo vaak met SD kaarten dus vond het niet heel snel
Wat heb je er in hemelsnaam voor software op draaien dat die niet op de Pi 2 of 3 werkt? Kan me haast niet voorstellen dat daar problemen mee zouden ontstaan.Nosmo. schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:58:
[...]
Ik denk dat de zero wel de toekomst is. Qua hardware moet er dan nog wel wat aangepast worden, maar dat is een peuleschil vergeleken met de software aanpassingen( voor mij dan want ik ben een hardware designer en geen linux programmeur). Zijn de zero's eigenlijk al een beetje redelijk verkrijgbaar?
Gelukkig heb ik met jullie overweldigende hulp nu voldoende RPI's bij elkaar weten te sprokkelen voor mijn huidige batch.
Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor het meedenken en het aanbieden van bruikbare PI's.![]()
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja dat klopt, maar de Pi is dan ook nooit gemarket om als stabiel platform te gebruiken, meer als ontwikkel platform. En dat kan dus wel met de niet super stabiele Android versie.Raven schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:51:
In de startpost staat Android onder "Lijst met werkende besturingssystemen", maar van wat ik heb kunnen vinden is er nog helemaal geen stable Android voor de RPi, klopt dat?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Openwrt 12.09 met een custom applicatie. 12.09 is er niet voor de nieuwere RPI's en de programmeur van de custom software vindt het geen prioriteit om de software te porten naar openwrt 15.xmcDavid schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 23:46:
[...]
Wat heb je er in hemelsnaam voor software op draaien dat die niet op de Pi 2 of 3 werkt? Kan me haast niet voorstellen dat daar problemen mee zouden ontstaan.
Dan hoop ik voor je dat deze PI's geen netwerk verbinding hebben ... voor je het weet wordt de boel gehacked "omdat het kan" ...Nosmo. schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:46:
[...]
Openwrt 12.09 met een custom applicatie. 12.09 is er niet voor de nieuwere RPI's en de programmeur van de custom software vindt het geen prioriteit om de software te porten naar openwrt 15.x
Zelf ben ik een noob op het gebied van linux dus dat gaat hem voorlopig ook niet worden.
An extremely simple new way to setup Raspberry Pi Zero as a USB virtual network gadget, allowing SSH, SFTP, VNC etc over a single USB cable. All without need of a keyboard, mouse, screen etc to setup!
To make it clear though, this can only work with the Raspberry Pi Zero.
http://blog.gbaman.info/?p=791
Dat zal wel meevallen. Ik draai zelf al redelijk wat jaartjes OpenWRT op m'n router (en inmiddels ook een 2 jaar oude versie) en als OpenWRT één ding is, is het wel veilig. Dat het een oude versie is, zegt niks over potentiële veiligheidslekjesduvekot schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:02:
[...]
Dan hoop ik voor je dat deze PI's geen netwerk verbinding hebben ... voor je het weet wordt de boel gehacked "omdat het kan" ...
Hier ga je helaas de fout in, OpenWRT is wel linux-based, maar uitwisseling met andere versies, ook binnen OpenWRT, is niet bepaald makkelijk... Dus ik snap het probleem wel (ik zit op mijn router daar ook mee... Een bepaalde package in nieuwere versies van OpenWRT werkt niet goed meer op mijn router, en de oude versie pakken is niet mogelijk vanwege dependencies).En de meeste software is niet specifiek voor een besturings systeem geschreven ... dus ooit getest met een nieuwe versie van openwrt of het "gewoon werkt"?
Linux is niet zo ingewikkeld .. het is juist makkelijker als een ander besturings systeem omdat je alles wel terug kan vinden online. En als je meer een hardware man bent .. dan moet je ook wel weten dat software steeds belangrijker wordt :-)
Dit is wel een goede, maar let wel, OpenWRT bevat behoorlijk wat speciale netwerk packages en speciaal geconfigureerde versies. OpenWRT is meer dan alleen een slimme selectie van netwerkpackages op een linux kernel.easyriider schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:09:
Openwrt is leuk als je je Pi helemaal als router hebt draaien, maar alle afzonderlijke packages binnen Openwrt zijn ook wel in Raspbian te installeren.
Vooral als je maar een deel van de netwerk functionaliteit gebruikt kun je dat net zo goed doen met de nodige packages in een distro die wel regelmatig voor de Pi geüpdate wordt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
(Vrijwel) alle routers zijn linux based. Meestal kom je er niet achter omdat het geheel dichtgetimmerd is.deepbass909 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:39:
Hier ga je helaas de fout in, OpenWRT is wel linux-based, [...] OpenWRT is meer dan alleen een slimme selectie van netwerkpackages op een linux kernel.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
2250 WP Zuid PVoutput
Je weet dat een RPI veel trager is als NAS door de 100mb poort die ook nog eens gedeeld is met de USB drives via een enkele USB aansluiting?Tovenaar schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:30:
Ik ben momenteel mijn Synology aan het uitfaseren en de RPI te gaan gebruiken
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 25-05-2016 15:27 ]
Thanks, ga het eens proberen...mcDavid schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:12:
fail2ban. 1x instellen en je hoeft er weinig meer aan te beheren.
I know, dit is enkel om series te downloaden en te kijken... Synology (met RAID) is voor belangrijke data...GekkePrutser schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:17:
[...]
Je weet dat een RPI veel trager is als NAS door de 100mb poort die ook nog eens gedeeld is met de USB drives via een enkele USB aansluiting?
Het is niet echt een geweldig platform voor een serieuze NAS eigenlijk, daar is hij veel te traag voor. Maar om wat files online te sharen met Owncloud o.i.d. wellicht wel.
Ik ben zelf wel blij met mijn HP Microserver G8 als NAS, kost maar rond de 200 euro en heeft 4 SATA bays, gigabit ethernet en remote management (met extra key)
Dat klopt, sterker nog, vrijwel alles waar een vorm van embedded OS op draait (je smart TV, kabel-ontvanger, slimme thermostaat, etc) draait tegenwoordig wel een vorm van Linux.CurlyMo schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:46:
[...]
(Vrijwel) alle routers zijn linux based. Meestal kom je er niet achter omdat het geheel dichtgetimmerd is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik gebruik een 5m lange actieve USB-kabel, tezamen met een 2m lange passieve USB-verlengkabel i.c.m mijn Pi, om een arduino aan te laten sturen voor mijn ambilight. Dat gaat al jaren zonder problemen, maar het zou kunnen dat SDR hogere eisen stelt aan je verbinding.Piet91 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:04:
Heeft iemand ervaringen met actieve USB-kabels i.c.m. de Pi?
[ Voor 11% gewijzigd door Crisium op 30-05-2016 23:29 ]
Is een langere antenne-kabel geen oplossing? (zo heb ik het thuis alvast gedaan: rpi+dvb-stick in het midden van het huis, lange antennekabel (+-15 meter) naar buiten toe.Piet91 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:04:
Ik zou graag een dergelijke kabel (mogelijk een kortere van 10m) willen gebruiken i.c.m. een DVB-T stick.
Maar ik vrees (lees: ik weet eigenlijk wel zeker) dat dat niet goed gaat komen.
(Voltage-drop, packet loss etc.)
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Mijn reactie hierop staat daar.mcDavid schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:56:
Die SDR dongles zijn inderdaad behoorlijk power hungry en hebben een stabiele 3v3/250mA nodig.
De grote dongles hebben een ASM1117 regulator met minimaal 1V dropout. De kleinere dongles zoals deze hebben twee SGM2019's, met slechts 0,225V dropout. Zoals ook al op FOK gezegd, werkte die grote dongles bij mij niet stabiel aan een 5 meter actieve USB-kabel, de kleine wel.
Koeling hoeft niet zo'n probleem te worden. Die stick komt dan op het dak uit de zon te liggen.Die kleine hebben echter weer het nadeel dat ze gigantisch warm worden door een gebrek aan koperoppervlak, wat de prestaties negatief beïnvloed. Je kan er kleine aluminium heatsinks op plakken, dat scheelt. De voedingsspanning verlagen tot vlak boven het minimum+dropout (dus 3,6V) kan ook schelen, al zal dat lastig mikken zijn over zo'n lange kabel.
Ik lees dat je daar veel verlies mee krijgt en ik wil juist de antenne op het dak plaatsen voor betere prestaties.roeleboel schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:44:
Is een langere antenne-kabel geen oplossing? (zo heb ik het thuis alvast gedaan: rpi+dvb-stick in het midden van het huis, lange antennekabel (+-15 meter) naar buiten toe.
Daar *zijn* wel oplossingen voor: http://www.amazon.com/s?i...%3Aflat%20coaxial%20cablePiet91 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Daarnaast moet de kabel tussen een raam/kozijn door. Een platte ethernetkabel of USB-kabel wil waarschijnlijk nog wel; maar een coax-kabel gaat 'm niet worden.
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 01-06-2016 09:14 ]
Dat ziet er goed uit! Maar hoe moet ik dat zien, gaat je internetverkeer dan ook via de Rasberry? Want dat zou betekenen dat je max 100mbit kan halen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:03:
Ik draai inmiddels Pi-Hole op RPi 2B+, draait als een zonnetje.
[afbeelding]
Meteen ook ublock uitgezet, het scheelt meteen in snappyness
Android apps hebben ook een stuk minder ads nu, alleen maar mooi.
Nee, alleen de DNS requests, routers doen dit normaal. Het draait zelfs perfect op mijn pi 1.yorroy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:43:
[...]
Dat ziet er goed uit! Maar hoe moet ik dat zien, gaat je internetverkeer dan ook via de Rasberry? Want dat zou betekenen dat je max 100mbit kan halen.
Verwijderd
Zoals hierboven, alleen de DNS requests en blokkade loopt via de Pi. Verder totaal transparant in je netwerkyorroy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:43:
[...]
Dat ziet er goed uit! Maar hoe moet ik dat zien, gaat je internetverkeer dan ook via de Rasberry? Want dat zou betekenen dat je max 100mbit kan halen.
Nee, alleen de DNS requests.yorroy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:43:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2016 01:16 ]
Had met mezelf afgesproken pas te kopen als ie onder de €40 zou zijn (incl. verzendkosten).. met mijn banggood punten was ik nu zelfs maar €16 kwijt. Wachten is geen probleem, maar idd als je heb snel wilt hebben (< 2 weken wachten) was dit geen optie.Lizard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:53:
Voor die 3.5 euro zou ik hem liever bij sos solutions halen, heb je hem iig de volgende dag binnen.
[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 01-06-2016 08:50 ]
Heeft bij mij een tijdje als een dolle gedraaid op een 1B. Maar hij heeft kuren, af en toe kapt ie er mee en heeft dan problemen om op te starten. Dus maar afgeschreven. Nu een nieuwe 3 besteld (mijn 2e) incl camera module en een hobbybordje. toys for boysVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:03:
Ik draai inmiddels Pi-Hole op RPi 2B+, draait als een zonnetje.
[afbeelding]
Meteen ook ublock uitgezet, het scheelt meteen in snappyness
Android apps hebben ook een stuk minder ads nu, alleen maar mooi.
Kromme SD-kaart misschien?page404 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Heeft bij mij een tijdje als een dolle gedraaid op een 1B. Maar hij heeft kuren, af en toe kapt ie er mee en heeft dan problemen om op te starten. Dus maar afgeschreven. Nu een nieuwe 3 besteld (mijn 2e) incl camera module en een hobbybordje. toys for boys
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq