Hulp gevraagd.
Ik, linux noob, had al jaren een Rpi Model B uit 2011 in de kast liggen; nog eentje met 256MB RAM. Onlangs heb ik hier Domoticz op gezet (
https://sourceforge.net/projects/domoticz/files/) om een domotica-systeem te draaien. Ik werk headless, zonder monitor/toetsenbord/muis. Inloggen met putty, en de webpagina van domotics opvragen via de browser.
Ik heb er een RFXcom USB 433MHz transceiver aan hangen. Toen ik deze los trok, reageerde domoticz niet meer. Noob die ik ben, dacht: even rebooten. Power er af en weer aanzetten. Er gebeurde helemaal niets; blijkbaar was de SD kaart niet meer in orde.
Nieuwe poging: opnieuw image er op gezet. Alles geinstalleerd, werkt weer. Mooi. Ik wil weer eens die 433MHz transceiver los maken. Weer reageert domoticz niet meer. Deze keer wijzer: met putty ingelogd, sudo shutdown gedaan.

Na ff wachten ging hij shutdown doen... althans... de putty sessie werd verbroken, ik kon er niet meer in komen. Het groene STATUS ledje op de Pi brandde continu. Ik dacht dat die uit moest gaan. 5 minuten gewacht; er gebeurder niets meer. Power er dan maar af.
Opnieuw opstarten: groene STATUS led knipperde een paar keer, bleef daarna continue aan. Maar hij kwam niet online. Kon niet met putty inloggen.
5 minuten gewacht. Toen maar opnieuw opgestart met monitor aangesloten.
Nu zie ik dat bij opstarten alsmaar de tekst "
mmc0: fsm 1, hsts 1" over het scherm scrollt, met een optellende counter er voor.
Mijn vragen:
- Wat heb ik nu fout gedaan?
- Wat is dat ding nu aan het doen? Wat betekent deze melding? Waarom boot hij niet gewoon?
- Hoe krijg ik hem weer zo ver dat hij normaal gaat booten?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.