Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:28:
Net op TV5 iemand die volgens mij een waarheid als een koe zegt: het doel van de terroristen is om het westen (en in dit geval Frankrijk) te polariseren. Het is in hun voordeel als het Front National en andere rechts-extremistische partijen groot worden, want dat zal de radicalisering van moslims versterken zodat de terroristen meer mensen kunnen recruteren.
Om dat op Nederland te betrekken, en dit is iets wat ik eigenlijk altijd ook al dacht maar wat dus nu weer bevestigd wordt, dat Wilders het probleem juist groter maakt doordat hij de polarisatie versterkt. Hij, zijn partij, en de mensen die zijn ideeën uitdragen, zorgen er juist voor dat er meer moslims radicaliseren als reactie op dat radicale populisme.
Laatste nieuws, volgens TV5: Disneyland Parijs zal vandaag de hele dag gesloten zijn.
Heb me tot nu toe in kunnen houden, maar dit dwingt me toch te reageren.
Een quote uit een roemruchte Nederlandse film: 'wie het gedaan heeft, heeft het gedaan'.
Jouw analyse dat het het doel van de terroristen is om verdeeldheid in onze maatschappij te creëren zal best kloppen. Maar de vraag is: wat doen we eraan? Gaan we bij elke aanslag niks doen en zeggen 'Oh laat maar, ze willen ons enkel uit de tent lokken?'. Ten eerste zal dat niet lukken, ten tweede zullen de aanslagen enkel zwaarder worden totdat we wel moeten reageren.
Wat dat betreft kun je beter de wegkijkers de schuld geven, want zij zorgen met hun non-reactie voor steeds zwaardere aanslagen.
De enige oplossing is dat de hier reeds aanwezige moslims een spoedpakket verlichting op hun godsdienst loslaten, waardoor er een klimaat komt waardoor ze de extremisten van hun geloofsbelijdenis durven aan te spreken op hun gedrag, in plaats van er bang voor te moeten zijn.
Mx. Alba schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:36:
[...]
Maar het probleem is juist dat iedereen wel racistisch is. Dat zit in onze genen, in ons onderbewuste, door miljoenen jaren evolutie geselecteerd. Zelfs ik, met kinderen en stiefkinderen met ongeveer alle mogelijke menselijke huidtinten (behalve blank).
Iedereen is racistisch? Het zal best. Verschil is dat 'wij' blanken dit absoluut niet meer mogen zijn, terwijl het racisme door zwart (zie dat verhaal deze week van die 4 vrouwen over zwarte piet) van 'officiële' zijde juist aangemoedigd wordt.
Net als dat positieve discriminatie als geen probleem wordt gezien. Stel dat als ik in een personeelsadvertentie zet 'bij gelijke geschiktheid geven wij de voorkeur aan een blanke man'. Denk dat mijn bedrijfje binnen 2 maand failliet is.
Discrimination is a black privilige.
[
Voor 19% gewijzigd door
alexbl69 op 14-11-2015 09:41
]