Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote "jouw productie" topic - Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 143 Laatste
Acties:
  • 356.007 views

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 07:45
AUijtdehaag schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:58:
@Zanzibar-1337
Je hebt nog steeds last van die boom zo te zien... ;-)
Ja inderdaad, best wel, denk dat ik er zo'n 3/4kWh op mis loop op zo'n zonnige dag als vandaag. Toch de gemeente misschien maar eens bellen, alleen niet vandaag, want het is Nationale boomfeestdag *O*

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
13,7 kwh = 4,5 kwh/kwp.
Vanaf 15.00 uur best veel bewolking gehad. Denk dat bij een volledig zonnige dag, de eerste 5 kwh/kwp erin had gezeten. Hopelijk deze week dit mooie weer volhouden.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
hier in aalten vanaf 13.30 bewolking die later donkerder werd en het totaal is nu geworden 20 KWh 3.45 KWh/KWp niet onaardig , maar ik zit met een grote achterstand die wel iets terugloopt maar dat gaat niet zo snel ..
nog maar 173 KWh te gaan voor deze maand , eens zien hoe ver ik kom deze maand

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21
23.710kWh 6.974kWh/kW 7.0 zal het net niet worden, toch vandaag flink ingelopen op de maandtarget die nu op 86% staat

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:51

heho

Ommen, Overijssel

Heerlijke dag met net geen maart record.
18.64 kWh met 5.86 kWh/kWp

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 12:47

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

24,nogwat vandaag Dus iets over de 6kWh/kWp

Logging nog steeds kaputt. Was bezig in te stellen na thuiskomst bij de laatste straaltjes zon. Druk op "send", gaat de omvormer uit. Zucht.....

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Beste dag so far sinds ik de 6 panelen eind augustus 2016 erop heb gelegd.

9.14 kWh, 5.859kWh/kW

Meer van dit soort dagen!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:04
Beste dag ooit met 22.71kwh (6.68kwh/kwp)

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03:24
hier ook nieuw record: 51.440kWh - 6.438kWh/kW

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 12:06
De eerste vijf. Niet gek voor 22 graden :9
Vandaag vond ik onze ZO ligging geen probleem.

3.576 en 5.020 kWh/kWp

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Zo. Omnik portal werkt iig eindelijk weer. Nu PVoutput nog.

Heb iig tussen 17maart ochtend en 22maart avond 65,8kWh uur opgewekt. Ga bij vergelijkbaare sets in de omgeving even optellen hoe de verdeling was binnen die dagen. Dan vul ik dat binnen pvoutpur handmatig aan.

Alleen de 16e maart is niet vindbaar. Iemand tip hoe ik die ontbrekende kWh kan uitrekenen of ergens uit de Omnik kan halen?

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:30
Atomic2005 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:16:
Zo. Omnik portal werkt iig eindelijk weer. Nu PVoutput nog.

Heb iig tussen 17maart ochtend en 22maart avond 65,8kWh uur opgewekt. Ga bij vergelijkbaare sets in de omgeving even optellen hoe de verdeling was binnen die dagen. Dan vul ik dat binnen pvoutpur handmatig aan.

Alleen de 16e maart is niet vindbaar. Iemand tip hoe ik die ontbrekende kWh kan uitrekenen of ergens uit de Omnik kan halen?
Bij mij is 16 maart gelijk aan 17 plus één derde deel

1 PVoutput . Dongen NB

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:19:
[...]

Bij mij is 16 maart gelijk aan 17 plus één derde deel
Ga wel even plussen/minnen en vergelijken.. Thnx!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 13:43
Mbt productie is het weer al vanaf installatie (2014) aanzienlijk betrouwbaarder dan mn bank.

[ Voor 45% gewijzigd door Snarfie31 op 23-03-2017 09:33 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:27
Sinds vorige week heb ik ook zonnepanelen, 5440WP in een Oost/West opstelling.
Er zijn 21 eurener zonnepanelen geplaatst op twee Goodwe omvormers
Oost 8 stuks West 13 stuks in twee hellinghoeken.

Heel enthousiast begonnen en de scores bijgehouden.... en toen kwam de teleurstelling
Gister slechts 18KW opgeleverd. Dat is krap aan 3,3 Kw/Kwp

Na eerdere slechte dagen al de leverancier gebeld, deze gaat 1 panneel op de westkant verplaatsen, zit achter de schoorsteen.
Leverancier geeft aan dat zonnepanelen eerst moeten " inleren en settelen" nu lees ik dat nergens.

Bevindingen:
Oost levert slechts max 1200 watt op, er ligt 2080 WP ==max 60% van het vermogen
Schaduw op oost is geen (ook geen klein pijpje of wat dan ook)
Omvormer kan max 3000 watt omvormen

West levert max 2500 watt op, er ligt 3300 wp. = max 65% van het vermogen
Schaduw, Ja, schoorsteen
twee verschillende hellingshoeken op 1 string.
Omvormer kan max 3500 watt omvormen

zie https://1drv.ms/f/s!AuBXEbM8qaWGgUlWn8GDypwTv-gG voor de grafieken.

Oost presteert aanzienlijk onder, kunnen jullie mij helpen waarom?
West presteert ook aanzienlijk onder, maar daar gaan we eerst zonnepanelen wegens schaduw verplaatsten.

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:48:

Heel enthousiast begonnen en de scores bijgehouden.... en toen kwam de teleurstelling
Gister slechts 18KW opgeleverd. Dat is krap aan 3,3 Kw/Kwp

Na eerdere slechte dagen al de leverancier gebeld, deze gaat 1 panneel op de westkant verplaatsen, zit achter de schoorsteen.
Leverancier geeft aan dat zonnepanelen eerst moeten " inleren en settelen" nu lees ik dat nergens.

Bevindingen:
Oost levert slechts max 1200 watt op, er ligt 2080 WP ==max 60% van het vermogen

Schaduw, Ja, schoorsteen

zie https://1drv.ms/f/s!AuBXEbM8qaWGgUlWn8GDypwTv-gG voor de grafieken.

Oost presteert aanzienlijk onder, kunnen jullie mij helpen waarom?
West presteert ook aanzienlijk onder, maar daar gaan we eerst zonnepanelen wegens schaduw verplaatsten.
Twee helling hoek in één string is niet goed. Misschien weet je iets meer details?
Oost is met acht panelen waarschijnlijk aan de krappe kant met het voltage van de string. Kun je die uitlezen afzonderlijk?
Verder is 65 procent van vermogen heel normaal met oost west, heeft als voordeel dat alles op één omvormer kan, waarom is dat bij jou niet?

1 PVoutput . Dongen NB

• ziecko
reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Twee helling hoek in één string is niet goed. Misschien weet je iets meer details?
Oost is met acht panelen waarschijnlijk aan de krappe kant met het voltage van de string. Kun je die uitlezen afzonderlijk?
Verder is 65 procent van vermogen heel normaal met oost west, heeft als voordeel dat alles op één omvormer kan, waarom is dat bij jou niet?
Welke details wil je?
Het is een zgn franse kap, hellingshoeken weet ik niet maar west liggen er 8 in de nok (meest vlakke deel, gezien vanuit de lucht ) en 5 op het meest schuine deel

Ik bedoel dat de zonnepanelen slechts 65% van hun capaciteit leveren wat ze kunnen, 1200 watt bij 2080 WP voor oost. Ik zie de grafiek nu ook recht blijven lopen, alsof er een limiet bereikt is.

wat bedoel je met 8 panelen is aan de krappe kant met het voltage van de string? Dit gaat denk ik automatisch of kan ik iets instellen?

• Misterpc
hmmm , vancohtend vroeg eerst een bijna gesloten wolkendek en nu alweer wolken , vandaag gaat em niet zo goed worden

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Schaduw, Ja, schoorsteen
Ik weet niet welk rekenmachine jij gebruikt, maar 2500/3300 = 0.76 op die van mij. En 1200/2080 = 0.57 Die laatste is aan de lage kant, maar 76% is ook ongeveer wat ik haal. Maar je 3000W omvormer is ook veel te groot, meer dan 40% overgedimensioneerd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:13:
[...]

Welke details wil je?
Het is een zgn franse kap, hellingshoeken weet ik niet maar west liggen er 8 in de nok (meest vlakke deel, gezien vanuit de lucht ) en 5 op het meest schuine deel

Ik bedoel dat de zonnepanelen slechts 65% van hun capaciteit leveren wat ze kunnen, 1200 watt bij 2080 WP voor oost. Ik zie de grafiek nu ook recht blijven lopen, alsof er een limiet bereikt is.

wat bedoel je met 8 panelen is aan de krappe kant met het voltage van de string? Dit gaat denk ik automatisch of kan ik iets instellen?
De spanning word door paneel bepaald dus niks aan in te stellen. Weet je zeker dat die 13 panelen in één string zitten?
Hebben die omvormers één of twee aansluitingen? En hoeveel worden er van gebruikt?

1 PVoutput . Dongen NB

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

databeestje

Von PrutsHausen

Zonder de exacte informatie is het een beetje lastig, met 8 panelen van ~260Wp kom je op ongeveer 220-240 Volt stringspanning, op zich prima, maar niet denderend. Voor een oost orientatie is 1200 Watt wel een beetje de norm voor deze tijd van het jaar. In de winter is het pas echt slecht ;)

De zon staat namelijk niet alleen schuin van voren, maar ook nog onder de dakhoek, dat helpt allemaal niet mee. In Mei/Juni/Juli zal je zien dat het een stuk hoger ligt.
Dat is volkomen kolder, Si panelen leren niet in, die doen het gewoon. Alleen de dunne film panelen hebben iets in die trend, maar dat is procenten werk.

Klinkt een beetje alsof je het bos ingestuurd wordt.
Bevindingen:

Schaduw, Ja, schoorsteen
Een string met meerdere hellingshoeken is een echte "Niet doen". Tenzij je een optimizers gebruikt zodat dit zonder problemen werkt. Dit kan met bijvoorbeeld de SolarEdge omvormers. Heb je ook geen last van schaduw.

We hebben helaas geen omvormer specificaties, maar 1 omvormer van 3000 Watt met 2 ingangen zou genoeg moeten zijn voor het volledige huis. Wellicht dat het een en het ander te ver uit elkaar zit.

• ziecko
reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:33:
[...]

De spanning word door paneel bepaald dus niks aan in te stellen. Weet je zeker dat die 13 panelen in één string zitten?
Hebben die omvormers één of twee aansluitingen? En hoeveel worden er van gebruikt?
Ik heb twee omvormers, overigens heb ik het vermogen verkeerd doorgegeven, oost 2500 watt, west 3000 watt.
De twee omvormers hebben 1 MPPT tracker per stuk.

West zit allemaal op 1 string.

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb twee omvormers, overigens heb ik het vermogen verkeerd doorgegeven, oost 2500 watt, west 3000 watt.
De twee omvormers hebben 1 MPPT tracker per stuk.

West zit allemaal op 1 string.
Dan ben je onnodig op kosten gejaagd met twee te grote omvormers. Eentje van 4 kW met twee aansluitingen is beter passend. Maar goed ze hangen.....
Als de helling echt verschillend is, ik zou het opmeten met een app op je telefoon, dan moeten ze voorzien zijn van optimisers,daar mag je de leverancier op aansprekend, geloof trouwens niet dat die echt verstand van zaken heeft.....
Verder is het een normaal beeld wat je ziet, vermogen is altijd zo met oost west, omdat je omvormer te groot is mis je misschien twee procent rendement, ach ja.....

1 PVoutput . Dongen NB

• ziecko
reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Dan ben je onnodig op kosten gejaagd met twee te grote omvormers. Eentje van 4 kW met twee aansluitingen is beter passend. Maar goed ze hangen.....
Als de helling echt verschillend is, ik zou het opmeten met een app op je telefoon, dan moeten ze voorzien zijn van optimisers,daar mag je de leverancier op aansprekend, geloof trouwens niet dat die echt verstand van zaken heeft.....
Verder is het een normaal beeld wat je ziet, vermogen is altijd zo met oost west, omdat je omvormer te groot is mis je misschien twee procent rendement, ach ja.....
Er was 1 omvormer met twee strings aangeboden, voor dezelfde prijs hingen er ineens twee.... geen idee waarom.
De helling is echt verschillend, dat hoef ik niet te meten ;)

Maar het verbaasd mij dat de 8 panelen oost echt max 1200 watt leveren (bij benadering) en dat de grafiek nu een rechte lijn weergeeft. ze moeten 2080 kunnen leveren. De curve is volledig uit de grafiek... maar als de tweakers zeggen dat het goed is, dan is het goed... dat geloof ik dan. O-)

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Er was 1 omvormer met twee strings aangeboden, voor dezelfde prijs hingen er ineens twee.... geen idee waarom.

Maar het verbaasd mij dat de 8 panelen oost echt max 1200 watt leveren (bij benadering) en dat de grafiek nu een rechte lijn weergeeft. ze moeten 2080 kunnen leveren. De curve is volledig uit de grafiek... maar als de tweakers zeggen dat het goed is, dan is het goed... dat geloof ik dan. O-)
Wat je ziet van het vermogen van oost klopt wel, zodra deze (in maart!) zo goed als recht voor de panelen opkomt en daarna langzaam omhoog en naar het midden draait zie je vrijwel een gelijke hoeveelheid vermogen.

Hier is een ander voorbeeld van oost, deze schiet vrijwel in 1 keer omhoog en valt daarna langzaam af. Jouw west doet het omgekeerde.
http://pvoutput.org/intra...a=1&vmin=200&vmax=250&m=0

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Kun je die grafiek tonen?
Ik heb zelf oost west samen op één omvormer en kom ook maar tot 70 procent ongeveer.
Als je maar niks hebt bijbetaald voor die omvormers want je bent beetje gefopt zo.
Maar verschillende helling zou ik hem zeker op aanspreken, dat is echt een no go

1 PVoutput . Dongen NB

• ziecko
reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:14:
[...]

Kun je die grafiek tonen?
Ik heb zelf oost west samen op één omvormer en kom ook maar tot 70 procent ongeveer.
Als je maar niks hebt bijbetaald voor die omvormers want je bent beetje gefopt zo.
Maar verschillende helling zou ik hem zeker op aanspreken, dat is echt een no go
Even de dipjes vanwege wolken niet meerekenen, maar er zit geen curve in. Je zou toch een mooie ronding verwachten, die aftopt rond de 1800 watt gok ik.

https://1drv.ms/i/s!AuBXEbM8qaWGjmBYqB98SB23PC4d

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Even de dipjes vanwege wolken niet meerekenen, maar er zit geen curve in. Je zou toch een mooie ronding verwachten, die aftopt rond de 1800 watt gok ik.

Dat lijkt wel goed hoor, alleen tot negen uur heb je zeker ergens schaduw van, daarna lijkt het over te zijn. Wat geeft de omvormer als string spanning aan, 240 volt of hoger?
Er vanuit gaande dat je een 30 volt paneel hebt....

1 PVoutput . Dongen NB

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:18:
[...]

Je bedoelt net zoiets als wat mijn SMA doet.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=12447&sid=37211
Je kan op de vierkantjes onder de grafiek klikken voor "Extended Values" dan kan je zien wat oost en west los van elkaar doen. Dit is een omvormer met 2 ingangen maar kan ik met de logging de 2 uitelkaar houden.

Ook hier zie je dat deze met de ~1600Wp op oost vrij hard omhoog gaat en daarna redelijk vlak blijft op ~1100 Watt. De dakhelling is 50 graden op oost en 40 graden op west. Dat zie je dan ook terug in de curve.

• ziecko
reneeke1970 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Dat lijkt wel goed hoor, alleen tot negen uur heb je zeker ergens schaduw van, daarna lijkt het over te zijn. Wat geeft de omvormer als string spanning aan, 240 volt of hoger?
Er vanuit gaande dat je een 30 volt paneel hebt....
De schaduw klopt wel aardig, ze liggen haast plat op het dak, het is z'n rondlopend dak. Rond 09:00 is de zon hoog genoeg om ze goed op te pakken.
Omvormer leverde vanochtend rond de 240-250 volt, daarna teruggezakt naar z'n 232

• reneeke1970
ziecko schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:42:
[...]

De schaduw klopt wel aardig, ze liggen haast plat op het dak, het is z'n rondlopend dak. Rond 09:00 is de zon hoog genoeg om ze goed op te pakken.
Omvormer leverde vanochtend rond de 240-250 volt, daarna teruggezakt naar z'n 232
Voltage is prima. Ze liggen haast plat?????
Wat zeur je dan, ze doen het geweldig haha, alleen stijle onder 40/50 graden doen het nu fatsoenlijk. Jou tijd komt net als de mijne tussen mei en augustus met hogere zon stand, en sterkere.....

1 PVoutput . Dongen NB

• Apeldoorn
Veel bewolking vanaf 12.00 op de Veluwe |:(
Goede dag, geen super dag dus.

Loop ruim 18 kwh achter op schema. Bij veel zon moet dit te repareren zijn met een dag of 4. Zou kunnen betekenen ( gezien de vooruitzichten ), dat dit misschien nog wel eens mijn beste maart gaat worden sinds de panelen erop liggen.

Maar goed....als,als, als, theorie.

[ Voor 64% gewijzigd door Apeldoorn op 23-03-2017 15:56 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

We komen in de buurt van maart vorig jaar, maar die was ook niet best.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Zanzibar-1337
23.174kWh 4.544kWh/kW in Doetinchem vandaag. Prima dag opzich. Paar wolken hier en daar maar het ging aardig door. 86% pro rata van de maand nu. Loop nog 45kWh achter op wat ik daadwerkelijk zou hebben moeten ophalen om gelijk te lopen, maar wanneer het zo door gaat is het te halen denk ik. Vandaag in ieder geval 9kWh ingehaald!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Twee dagen van 5,9 kWh/kWp achter elkaar, ik zou er aan kunnen wennen :) In twee dagen van slechtste maart in vier jaar naar bijna de beste maart ooit...

• Misterpc
vandaag toch minder dan gisteren met bewolking in de ochtend en overdag ook flinke wolken ,
de teller stopt op 18 KWh 3.1 KWh/KWp wel meer dan de prognose en de achterstand ook weer iets ingelopen : nog 158 KWh te gaan tot het einde van de maand .

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 17:26
23.2 KWh/ 4.46 KWh /KWp in het middags zonnige Zeeland. In de morgen nog veel sluier bewolking, maar het gaat de goede kant op. Twijfel nog om wat aan de hellingshoek te gaan doen. Loop nu in het voorjaar en najaar teveel achter met mijn zonnepanelenbroeders.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• Atomic2005

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

22,90kWh = 5,73kWh/kWp. Erg tevreden!

• Rol-Co

Rol-Co

Best nog veel bewolking maar toch een 5,30 kWh/kWp dus prima.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=12038&sid=9982

• heho

heho

Ommen, Overijssel

De bewolking kwam net iets te vroeg tegen 16 uur ...
Desondanks 17.39 kWh opbrengst met 5.47 kWh/kWp.
Nog 68 kWh voor 8 dagen om 2016 te evenaren. Met de huidige vooruitzichten moet dat zeker mogelijk zijn.

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Jeej! Nieuw record met 19.5kwh ratio 3.8.
95% pro rata dus ik vermoed dat ik de maand toch nog recht trek *O*

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:43
Afgelopen zaterdag is er ruim 1500 Wp bijgelegd aan de zuid-oost kant Er zit nu ruim 5000 Wp op mijn Solaredge 4000 16a en heeft vandaag tot een nette 3.175kWh/kWp geleid.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Skipper-93
De pieken lagen vandaag lager, maar er was minder bewolking in de middag, dus toch iets meer binnen kunnen harken :9

3.657 en 5.067kWh/kWp

Op de warmste omvormers heb ik gisteren weer de fans met Chinese thermostaat geplaatst.
De wallen zijn er niets bij >:)

Afbeeldingslocatie: https://i443.photobucket.com/albums/qq160/watkijkje/PV1.2_zpsa04o9j0t.jpg

• Rol-Co

Rol-Co

Skipper-93 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:08:
De pieken lagen vandaag lager, maar er was minder bewolking in de middag, dus toch iets meer binnen kunnen harken :9

3.657 en 5.067kWh/kWp

Op de warmste omvormers heb ik gisteren weer de fans met Chinese thermostaat geplaatst.
De wallen zijn er niets bij >:)

[afbeelding]
Je had ook wel een minuutje mogen spenderen om er eens een schoonmaakdoekje over te halen, een beetje TLC helpt ook hoor ;)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

4,879kWh/kWp in Alminder :/
Nog steeds schaduw en het lukt maar niet om echt te pieken vergeleken met eerdere jaren.
De hoek is eender maar de lucht was niet heel helder.
Nog 60kWh te gaan in 8 dagen, nu bijna 11,5kWh op een dag en ga toch die 12 eens voorbij :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Pakhaas
Mooi dagje met 6.12kwh/kwp

Ff een vraag over pvoutput. Vorig jaar kon ik bij de teams (team output) een dag selecteren en dan rangschikken op efficiency door er bovenop te klikken. Dit lukt niet meer. Ik heb gedoneerd, dus daar kan het niet aan liggen

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pakhaas schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:43:
Mooi dagje met 6.12kwh/kwp

Ff een vraag over pvoutput. Vorig jaar kon ik bij de teams (team output) een dag selecteren en dan rangschikken op efficiency door er bovenop te klikken. Dit lukt niet meer. Ik heb gedoneerd, dus daar kan het niet aan liggen
Lukt mij wel, maar meestal moet ik eerst weer opnieuw inloggen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Pakhaas
zonoskar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:47:
[...]

Lukt mij wel, maar meestal moet ik eerst weer opnieuw inloggen.
Ja thnx nu ook gelukt!

• Skipper-93
Rol-Co schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:12:
[...]

Je had ook wel een minuutje mogen spenderen om er eens een schoonmaakdoekje over te halen, een beetje TLC helpt ook hoor ;)
Vergeleken met vorig jaar zijn ze nu netjes.. Toen begon een zwaluw paar te nestelen boven een omvormer, met de nodige rommel van dien :+

• backupdevice
  • Laatst online: 22:33

backupdevice

No Risk , Full Push

23.400kWh - 5.318kWh/kW

Eerste 5 voor mij!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Rol-Co

Rol-Co

Speedy-Andre schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:27:
4,879kWh/kWp in Alminder :/
Nog steeds schaduw en het lukt maar niet om echt te pieken vergeleken met eerdere jaren.
De hoek is eender maar de lucht was niet heel helder.
Nog 60kWh te gaan in 8 dagen, nu bijna 11,5kWh op een dag en ga toch die 12 eens voorbij :9
Pssst......skipper.... Dubbele punt w ;)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Apeldoorn
Volgens buienradar alleen langs de Belgische grens wat sluierbewolking.
Tssssss.....op de Veluwe is het gewoon zwaar bewolkt :N

Edit: inmiddels om 8.45 uur wat meer zon.

[ Voor 14% gewijzigd door Apeldoorn op 24-03-2017 08:45 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ga het volgende week weer missen dat de omvormer al produceert als ik naar m'n werk ga!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Rol-Co

Rol-Co

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:48:
Ik ga het volgende week weer missen dat de omvormer al produceert als ik naar m'n werk ga!
Eerder beginnen? Ik heb er nog geen "last" van omdat ik om 5:30 al ga.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:39:
[...]

Eerder beginnen? Ik heb er nog geen "last" van omdat ik om 5:30 al ga.
Nee, gewoon die domme zomertijd afschaffen... Het scheelt natuurlijk nu ook dat het 's morgens mooi weer is en het dus veel lichter is bij zonsopkomst :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Wauw zal vandaag geen 5 worden. 500W door de bewolking.

Ach, nog 45kWh tot einde maand om de voorspelling te halen. Moet geen probleem zijn.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

backupdevice schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:59:
Wauw zal vandaag geen 5 worden. 500W door de bewolking.

Ach, nog 45kWh tot einde maand om de voorspelling te halen. Moet geen probleem zijn.
De voorspelling gaat weer niet gehaald worden, tenzij het nu tot en met 31 maart prachtig weer blijft. Moet nog 80kWh (ongeveer 3,2khW per dag)

• Misterpc
als het de komende dagen zo zonnig zal blijven en ook met een koel windje erbij , dan heb ik goede hoop de schade voor deze maand flink in te perken , we gaan het zien , nog 150 KWh te gaan en op een mooie dag als vandaag kan ik 20 KWh binnen krijgen mits de wolken weg blijven
de eerste 12 KWh zijn al binnen 13 KWh is het dagtarget , op naar een nieuw record :)

[ Voor 13% gewijzigd door Misterpc op 24-03-2017 12:47 ]

• reneeke1970
Zit voorlopig 9 procent boven de laatste top dag, dus als zo door gaat.....

1 PVoutput . Dongen NB

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb in de loop van de maand (rond de 10e) mijn set vergroot van 4560Wp naar 5720Wp en daarbij mijn target verhoogd van 389kWh naar 480kWh. Mochten de komende dagen zo blijven dan is er zelfs een kans dat ik mijn nieuwe target haal ondanks het feit dat ik de 1e 10 dagen een stuk lagere Wp had :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-11 21:10
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:11:
[...]

De voorspelling gaat weer niet gehaald worden, tenzij het nu tot en met 31 maart prachtig weer blijft. Moet nog 80kWh (ongeveer 3,2khW per dag)
Is je voorspelling nog ergens op gebaseerd of is het natte vinger werk?
Ik volg dit topic om te kijken of m'n panelen een beetje mee kunnen met de rest, maar er is maar weinig houvast.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11 18:56
Webjunkie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Is je voorspelling nog ergens op gebaseerd of is het natte vinger werk?
Ik volg dit topic om te kijken of m'n panelen een beetje mee kunnen met de rest, maar er is maar weinig houvast.
Probeer een site als http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps4/pvest.php eens...

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

• Webjunkie
Ah, handig.
bedankt.

edit:

Nou, volgens die site zit ik in de winter ver onder en in de zomer ver boven.

[ Voor 68% gewijzigd door Webjunkie op 24-03-2017 14:31 ]

• reneeke1970
Webjunkie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:44:
Ah, handig.
bedankt.

edit:

Als je geluk hebt vind je via de site van omnik of solarman in jou woonplaats vergelijkbare installaties met betrouwbare log gegevens. Geeft een beter beeld dan hier kijken

1 PVoutput . Dongen NB

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Webjunkie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:44:
Als je maar goed hebt opgelet dat op die site bijvoorbeeld zuid 0 graden is en je dus moet opletten met het juist invullen van de orientatie van je panelen

• Webjunkie
Ja dat heb ik idd gezien. Wel een beetje verwarrend dat zuid niet gewoon 180 is.
Ik zal omnik en solarman ook even bekijken. Thanks.

• Apeldoorn
Beste dag van het jaar (tot nu toe), is in de maak oOo

• reneeke1970
Het record voor dit jaar is weer vernieuwd, en hij geeft nog steeds 2000 watt dus komt nog bij

1 PVoutput . Dongen NB

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 13:43
Had ik toch niet meer verwacht zo'n Usain Bolt sprint van het maart weer.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• Rol-Co

Rol-Co

Apeldoorn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:54:
Beste dag van het jaar (tot nu toe), is in de maak oOo
Hier ook, 2 kleine dipjes van de bewolking in de morgen maar hij is er evengoed voorbij en nog een stukje te gaan.

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43
Hier ook de beste dag van het jaar tot nu toe! Ondanks een lage peak power vergeleken met andere dagen deze maand!
2500w zuid
Tot nu toe; 11.800kWh 4.720kWh/kW

Heb zelf een huis gekocht waar ik eerst half jaartje moet klussen voordat ik erin ga wonen, begin nu zwaar te twijfelen of ik zonnepanelen als 1 van mijn 1e prio's ga maken. Heb het nu alleen nog maar in het hoofd dat het in de toekomst er sowieso een keer gaat komen.

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Doe ik een donatie naar pv output schiet mijn opbrengst vandaag van 18 naar 29 kWh.
Het enigste wat ik veranderd had was de interval van 15 naar 5 minuten gezet.
Wat doe ik fout?

http://pvoutput.org/intra...103&sid=50776&dt=20170324

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• Misterpc
Heerlijke zonnige dag met een nieuwe record deze maand 21.6 KWh 3.72 KWh/KWp en de achterstand voor deze maand ook een flink eind kleiner geworden nog 135 KWh te gaan , het zal erom spannen

• Zanzibar-1337
Beter dagje dan gisteren, geen recorddag. 24.801kWh 4.863kWh/kW nog 133kWh te gaan voor de rest van de maand. Mocht de voorspelling zo blijven zoals die nu is, dan moet dat denk ik net gaan lukken.

• Pakhaas
Mooie 6.40kwh/kwp. 10e plek op tweakers.

• Rol-Co

Rol-Co

5,74 kWh/kWp vandaag, ik vind het helemaal mooi.... :)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Met 4.770kWh/kWp net iets minder dan de afgelopen 2 dagen, maar tevreden :)
Morgen zal het wel wat minder zijn, want de electricien komt rond 12/13 uur en dan gaat de stroom er ff af. Moeten enkele karweitjes aan de meterkast e.d. gedaan worden en daarna hopelijk ook weer een goed werkende logging :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Heerlijke dagen op deze manier !!
Vandaag weer 18.20 kWh met 5.72 kWh/kWp. De 1e 6 kWh/kWp wil nog niet vallen ....

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21
Vandaag weer een goede dag om de prorata op te krikken naar 93%, 22.810kWh 6.709kWh/kW

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• Apeldoorn
Lekkere dag hoor, met 14,3 kwh.
4,7 kwh/kwp zo ongeveer.
Bij dezelfde omstandigheden ga ik over een week door de 5 kwh/kwp.

Jep. De tijd van gas geven is aangebroken.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
Ik liep hier pas nog te mopperen dat het vergeleken met dezelfde periode vorig jaar maar weinig 10+ dagen waren tot nu toe, maar de afgelopen dagen hadden we geen klagen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• PolderPloer!
48.730kWh - 6.099kWh/kW slechtste van de afgelopen 3 dagen, maar nog steeds netjes in de 6...

• Rol-Co

Rol-Co

PolderPloer! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:31:
48.730kWh - 6.099kWh/kW slechtste van de afgelopen 3 dagen, maar nog steeds netjes in de 6...
Welke hoek heb je? 50 graden of zo?

• PolderPloer!
Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Welke hoek heb je? 50 graden of zo?
45 graden op zuid oost, zoek maar op mijn naam, vind je wel een topic over. 51 SF panelen, zijn er uiteindelijk 47 geworden.

• Rol-Co

Rol-Co

PolderPloer! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:45:
[...]

45 graden op zuid oost, zoek maar op mijn naam, vind je wel een topic over. 51 SF panelen, zijn er uiteindelijk 47 geworden.
Ah
Dat maakt het al wat duidelijker :)

• PolderPloer!
Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:48:
[...]

Ah
Dat maakt het al wat duidelijker :)
Ja later in het seizoen zal ik wat achter lopen, nu wat voor denk ik. En SF presteert goed, blijkt wel toch?

• DRuw

DRuw

20.4 met een ratio van net geen 4.
Zit weer op 98% pro rata en ik geloof dat het wel aardig blijft de komende tijd.
Wel teveel wind maar die koelt de paneeltjes mooi dus is toch nog ergens goed voor....

• Rol-Co

Rol-Co

PolderPloer! schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Ja later in het seizoen zal ik wat achter lopen, nu wat voor denk ik. En SF presteert goed, blijkt wel toch?
Zeker! Maar is geen nieuws :) de echte kracht zit hem op bloedhete dagen.

• PolderPloer!
Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:22:
[...]

Ik ben benieuwd, heb ze net 2,5 maand. 1055 kWh

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

4.341kWh/kW vandaag .

• Skipper-93
Weer een prima dag! Iets minder dan mijn buurman Speedy-Andre ;w

3.699 en 5.127 kWh/kWp
Er kan nooit teveel wind zijn B)

• DRuw

DRuw

Skipper-93 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:32:

3.699 en 5.127 kWh/kWp

[...]

Er kan nooit teveel wind zijn B)
Jij zou op je bladen van de molen eens flexibele zonnepanelen moeten zetten!
Worden ze gelijk gekoeld:)

• Rol-Co

Rol-Co

DRuw schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 06:45:
[...]

Jij zou op je bladen van de molen eens flexibele zonnepanelen moeten zetten!
Worden ze gelijk gekoeld:)
10 m2 aan panelen op een molen die 3-13 MWh per dag aan stroom op wekt.....denk je dat het zin heeft?

• Zanzibar-1337
Rol-Co schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:22:
[...]

Doen de sf panelen het dan beter??

• Rol-Co

Rol-Co

Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:39:
[...]

Doen de sf panelen het dan beter??
Ja, houden een hoger vermogen t.o.v mono/poly.
Maar vaak worden ze ook (net als hier) gebruikt in schaduw gevallen dus het valt niet altijd op.

• Zanzibar-1337
Rol-Co schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Ja, houden een hoger vermogen t.o.v mono/poly.
Maar vaak worden ze ook (net als hier) gebruikt in schaduw gevallen dus het valt niet altijd op.
Ah kijk dat wist ik niet. Ben benieuwd wat we in de zomerdagen gaan doen dan met de paneeltjes! Ben tot nu toe al erg tevreden. Het is vandaag weer goed begonnen trouwens, mocht het de hele dag zo doorgaan, kan het wel eens een nieuw record worden! :)F

• Rol-Co

Rol-Co

Zanzibar-1337 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Ah kijk dat wist ik niet. Ben benieuwd wat we in de zomerdagen gaan doen dan met de paneeltjes! Ben tot nu toe al erg tevreden. Het is vandaag weer goed begonnen trouwens, mocht het de hele dag zo doorgaan, kan het wel eens een nieuw record worden! :)F
Ook de dakhoek is minder belangrijk bij sf, 45 graden gaat in de zomer ook als een raket, ondanks foute hoek en erg warm.

ja het word elke dag beter ;) mits dat er zon is natuurlijk. Mijn sf set stapt tussen nu en 10 dagen ook weer bij en zet mijn mono's kwa opbrengst weer in de schaduw. :P

• DRuw

DRuw

Rol-Co schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:23:
[...]

10 m2 aan panelen op een molen die 3-13 MWh per dag aan stroom op wekt.....denk je dat het zin heeft?
Ook voor het millieu he O-) :P

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Skipper-93 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:32:

3.699 en 5.127 kWh/kWp
Het scheelt maar een haar, ik zie nog altijd letterlijk de bomen voorbij komen :)

Pagina: 1 ... 109 ... 143 Laatste

Dit topic is gesloten.