Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• querex
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-05 20:29
quote:
Palomar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:12:
Philips geeft mij dan toch wat meer vertrouwen dan deze constructie met een uit china geimporteerd apparaat met gehackte apps en firmwares. Het is wel even leuk om mee te spelen, maar ik zou deze cam nooit permanent in of om mijn huis willen plaatsen. Geen idee wie er nog meer allemaal kunnen meekijken :P
De prijs is ook naargelang de situatie voor een 720P IP cam ;)
Is een persoonlijke keuze...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Met een beetje firewall kan je perfect zien welke connecties er allemaal gemaakt worden als je twijfels hebt bij custom firmwares. Daarnaast kan je ook nog uitgaande externe verbindingen blokkeren.
Naar mijn mening hangt het dus niet van het merk af maar van je configuratie. Zie ook http://www.insecam.org/ waar genoeg bekende merken tussen staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
Mantis schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34:
Met een beetje firewall kan je perfect zien welke connecties er allemaal gemaakt worden als je twijfels hebt bij custom firmwares. Daarnaast kan je ook nog uitgaande externe verbindingen blokkeren.
Naar mijn mening hangt het dus niet van het merk af maar van je configuratie. Zie ook http://www.insecam.org/ waar genoeg bekende merken tussen staan.
Maar als je alles dichttimmert kun je zelf ook niet meer van buitenaf naar beelden kijken. En dat is wel een beetje het idee van zo'n cam toch? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:24
Ook in verband met het privacy gebeuren, heb ik de cam nu sinds 2 weken buiten hangen. Werkt de IR iig ook goed :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
quote:
Darklance schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:19:
Ook in verband met het privacy gebeuren, heb ik de cam nu sinds 2 weken buiten hangen. Werkt de IR iig ook goed :-)
[afbeelding]
Haha, creatief. Nu niet hopen dat er een vogel tegen aan gaat pikken ;)

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:33
quote:
BizzieBis schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:38:
Iemand de laatste B firmware al geprobeerd inclusief patches? Lijkt erg simpel te installeren omdat alles er al in zit.

Beetje vreemde vertaling van 4PDA forum:

[...]

Bron: http://4pda.ru/forum/inde...230&st=5760#entry48186057

Bestanden zijn hierrrr te downloaden.

Edit:: Download link toegevoegd.

Tevens heb ik de update uit 1861B.02.zip vandaag zelf uitgevoerd.
Werkt direct met o.a. engels gesproken berichten, RTSP en juiste tijd zone!
Meest simpele update met ingebouwde patches ooit :*)

Het verhogen van de bitrate is ook een fluitje van een cent. Gewoon een bestand "bitrate.cfg" op de SD kaart aanmaken met de volgende inhoud:
code:
1
2
0: 800
1: 230

Waarbij het getal voor de : het nummer van de stream is, en het getal na de : de bitrate.
Ik heb stream 0 nu met een bitrate van 1200. Geen idee hoe hoog ik kan gaan zonder dat er zich performance issues voordoen.
Top! Het werkt perfect! Heb nu 3 camera's met deze firmware draaien.
Had alleen niet zo veel zin om te telnetten (het uitzoeken daarvan).
Dus heb ik deze truck uitgehaald:
quote:
Kitano schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:27:
Inmiddels de test map vervangen door de inhoud uit deze thread en ik kan ook de tijd aanpassen.
Daar heb ik de timezone op "2" gezet en nu werkt alles perfect!

Thanx! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• querex
quote:
Darklance schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:19:
Hangt hij vol in de regen?
Of onder een afdak / dakgoot / ...
Ben benieuwt of hij goed blijft werken in outdoor, voor zijn prijs kan je inderdaad het risico wel lopen dat hij misschien ooit stuk gaat door regen / vocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:22
quote:
BizzieBis schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:38:
Tevens heb ik de update uit 1861B.02.zip vandaag zelf uitgevoerd.
Werkt direct met o.a. engels gesproken berichten, RTSP en juiste tijd zone!
Meest simpele update met ingebouwde patches ooit :*)
Ik heb deze nu ook draaien, gaat goed met RTSP en verwijderd logo en engels gesproken. Alleen vreemd dat UTC+2 niet de goede tijd (geeft 1 uur eerder aan in de overlay). Als ik UTC+1 invoer loopt de tijd wel goed met de huidige tijd. Heeft dat iets te maken met zomer/wintertijd?

Ik heb de 'YiAnts_2.10.0.6_ru_MultiROM.apk' draaien maar het maakt niet uit of ik UTC+1 of UTC+2 gebruik voor het terugkijken. Als ik de balk terughaal gaat die niet naar het begin van de oranje balk maar blijft ergens random staan. Krijg dan wel iets van history te zien maar dus niet op de oranje balken. Heeft iemand dit wel goed draaien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Voor de mensen die de Xiaomi makkelijk willen toevoegen aan de Synology Surveillance Station. Eerder in het topic stond een ingewikkelde methode beschreven waarbij je eerst de camera moet toevoegen met behulp van ssh. Maar dat hoeft helemaal niet heb ik gemerkt.

Met deze instellingen krijg je het al voor elkaar:

Audio krijg je niet, maar dat heb je ook niet met die andere methode. Het enige is dat je enkel de hogere kwaliteitstream kan inladen. Maarja, hoe erg is dat :)

FunFair wijzigde deze reactie 24-05-2016 19:53 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunFair
quote:
BigSurf schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:50:
[...]

Ik heb deze nu ook draaien, gaat goed met RTSP en verwijderd logo en engels gesproken. Alleen vreemd dat UTC+2 niet de goede tijd (geeft 1 uur eerder aan in de overlay). Als ik UTC+1 invoer loopt de tijd wel goed met de huidige tijd. Heeft dat iets te maken met zomer/wintertijd?

Ik heb de 'YiAnts_2.10.0.6_ru_MultiROM.apk' draaien maar het maakt niet uit of ik UTC+1 of UTC+2 gebruik voor het terugkijken. Als ik de balk terughaal gaat die niet naar het begin van de oranje balk maar blijft ergens random staan. Krijg dan wel iets van history te zien maar dus niet op de oranje balken. Heeft iemand dit wel goed draaien?
Dat met die overlay is een bekende bug op het russische forum. Maar niemand heeft een oplossing ervoor. Aankomende winter loopt hij wel weer goed ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunFair
quote:
querex schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Hangt hij vol in de regen?
Of onder een afdak / dakgoot / ...
Ben benieuwt of hij goed blijft werken in outdoor, voor zijn prijs kan je inderdaad het risico wel lopen dat hij misschien ooit stuk gaat door regen / vocht.
Op zich is de voorkant redelijk waterdicht. De lens sluit precies aan op het plastic, dus als er niet direct water in spuit moet dat redelijk goed gaan. Als de achterkant maar droog blijft en er spanning op blijft staan zal het goed moeten gaan.

Wat de vochtige lucht op langere termijn gaat doen is wel interessant, want die gaat hem uiteindelijk nekken vrees ik. Vandaar dat je de spanning er dan niet meer af moet halen, als je dat na een jaar of 2 doet is het over :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-05 23:26
Ik heb de camera pas binnengekregen en ben blij dat hij eindelijk werkt deze versie (1.8.6.1B_201603181307) met de versie van de android app die in dit topic is genoemd

Nu heb ik een QNAP NAS en wil hem graag via Surveillance Station laten werken. welke aanpassingen moet ik daarvoor doen ?
is het uberhaupt mogelijk ?

Piet400 wijzigde deze reactie 27-05-2016 18:15 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• querex
quote:
Piet400 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:12:
Ik heb de camera pas binnengekregen en ben blij dat hij eindelijk werkt deze versie (1.8.6.1B_201603181307) met de versie van de android app die in dit topic is genoemd

Nu heb ik een QNAP NAS en wil hem graag via Surveillance Station laten werken. welke aanpassingen moet ik daarvoor doen ?
is het uberhaupt mogelijk ?
Een beetje lezen in dit topic en je komt het zoiezo tegen :)
Toevallig zelfs nog 3 posts hoger dan die van jou...

Ik heb het via deze weg geconfigureerd in Surveilance station (3de hit bij google)
http://nicolasjolet.blogs...cam-to-your-synology.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
goede tip, jammer dat hij voor de Synology is.
Ik zou niet weten waar ik het onderstaande pad op de QNAP zou moeten zoeken, dat bestaat namelijk niet.

/volumeX/@appstore/SurveillanceStation/device_pack/camera_support/Xiaomi.conf

iemand een idee ?

• Piet400
Ik krijg met geen mogelijkheid verbinding met de camera vanaf mijn iPhone.

Ik heb o.a. de volgende firmwares erop gezet. kan iemand me vertellen welke firmware en welke app op elkaar zijn afgestemd zodat ik hem kan pairen ?

1.8.5.1M_201512011815.zip
1.8.5.1M_test-rtspfix-4.zip (RTSP enable script)
1.8.5.1N_201512212009.zip
1.8.6.1A_201602241619 CN.zip

Piet400 wijzigde deze reactie 30-05-2016 22:06 (150%)

• Phew
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-04 13:04
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen ook een Chinese variant van de Yi Ant Night Vision.
Het was even zoeken, maar ik heb nu de camera draaien met de allerlaatste firmware: 1.8.6.1C.20160519113

Mocht je willen weten hoe ik dit heb gedaan, dan hier een snelle uitleg:

Ik heb als eerste de "russische" firmware geinstalleerd die je in deze thread kan vinden. Dit is vooral handig wanneer je voor het eerst je camera moet instellen.

Ik gebruik de MiHome ios app die je gewoon kunt downloaden via de NL App store:
code:
1
2
3
4
- Zoeken op Xiaomi in de NL App Store
- Zoek naar een app met groen icoontje met een hip schildje er in. De app heeft een Chinese naam.
- Installeren en gebruikersnaam registeren via de app
- Add new device, etc.

Als de camera verbonden is kun je via settings > settings > current version, de firmware updaten naar de nieuwste Chinese versie. Als de update voltooid is krijg je na een reboot een connection error en gaat de camera vertellen dat deze alleen werkt in china.

Om nu de meeste zaken werkend te krijgen telnet, geen logo, correcte gmt) download dan het volgende bestand:
https://phew.stackstorage.com/index.php/s/aVJ4100Jcobdu2h

RTSP heb ik nog niet aan het werk gekregen hiermee.
code:
1
2
3
4
- Zet je camera uit en verwijder SD kaart
- Zet de volledige 'test' folder op je SD kaart
- Plaats de SD kaart weer in je camera 
- Camera aanzetten en na een aantal minuten werkt alles!

Ik heb het equip_test.sh van een Grieks forum gedownload en vervolgens aangepast naar onze GMT(+6) en het YI logo weggehaald in de stream. Je hoeft niet meer te klooien met versie nummers, dat heeft iemand daar aangepast!

Telnet inlogggegevens:
telnet ip-van-je-yi
login: root
password: 1234qwer

• querex
quote:
Phew schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:18:
Hallo allemaal,

Het was even zoeken, maar ik heb nu de camera draaien met de allerlaatste firmware: 1.8.6.1C.20160519113

Ik heb als eerste de "russische" firmware geinstalleerd die je in deze thread kan vinden. Dit is vooral handig wanneer je voor het eerst je camera moet instellen.

code:
1
2
3
4
- Zoek naar een app met groen icoontje met een hip schildje er in. De app heeft een Chinese naam.
- Add new device, etc.

Als de camera verbonden is kun je via settings > settings > current version, de firmware updaten naar de nieuwste Chinese versie. Als de update voltooid is krijg je na een reboot een connection error en gaat de camera vertellen dat deze alleen werkt in china.

Om nu de meeste zaken werkend te krijgen telnet, geen logo, correcte gmt) download dan het volgende bestand:

code:
1
2
3
4

Ik heb het equip_test.sh van een Grieks forum gedownload en vervolgens aangepast naar onze GMT(+6) en het YI logo weggehaald in de stream. Je hoeft niet meer te klooien met versie nummers, dat heeft iemand daar aangepast!

Telnet inlogggegevens:
telnet ip-van-je-yi
Ook eens testen, bedankt voor de uitgebreide guide + het test werk!

• Phew
quote:
querex schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Het kan ongetwijfeld sneller, maar dit werkte voor mij prima haha :-) 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
quote:
querex schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Ik ga het morgen eens proberen. ben heel erg benieuwd.
Het is mij nog geen enkele keer gelukt om via een IOS app met m'n iPhone 6 te verbinden.

Maar mocht het allemaal wel lukken, dan werkt RTSP niet klopt dat ?
Dat zou toch erg jammer zijn. Ik wil de camera via m'n telefoon in kunnen stellen (waaronder motion detection) en de beelden opnemen op m'n nas.

• Phew
quote:
Piet400 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:34:
[...]

Ik ga het morgen eens proberen. ben heel erg benieuwd.
Het is mij nog geen enkele keer gelukt om via een IOS app met m'n iPhone 6 te verbinden.

Maar mocht het allemaal wel lukken, dan werkt RTSP niet klopt dat ?
Dat zou toch erg jammer zijn. Ik wil de camera via m'n telefoon in kunnen stellen (waaronder motion detection) en de beelden opnemen op m'n nas.
Nou ja, in deze versie werkt het bij mij niet. Wellicht dat er nog iets aangepast moet worden zodat het wel werkt, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Via mijn iPhone 6 heb ik er voor de rest geen problemen mee.

• Piet400
Nou, een veel belovend verhaal hierboven, dus dacht ik toch nog maar eens proberen.

De MiHome app uit de NL store gedownload, ingelogd.
Russische firmware geinstalleerd opstarten, QR code scannen door cam.
Eerst knipperde het ledje oranje, na het scannen van de QR code knipperde hij blauw en even daarna bleef hij constant blauw.
Mijn cam is dus correct gekoppeld aan m'n wifi netwerk.
Ik kan via m'n VLC player ook direct de RTSP stream openen.

MiHome laten scannen en wederom geen resultaat. de app kan niet worden gekoppeld aan de cam.

Wat moet ik doen om een koppeling te maken met m'n iPhone ?

Piet400 wijzigde deze reactie 13-06-2016 19:27 (18%)

• JGR81
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-11-2016
Hallo Allen,

Na vandalisme in onze wijk heb ik deze camera aangeschaft.
Een tijd probleemloos gewerkt, zelfs de night vision van achter het raam perfect werkend zodat de volgende vandaal er perfect op stond. Toch is de camera na een paar maanden gecrashed.
Inmiddels de oude firmware er weer op en de camera connect met de app (chinese versie).
Na de connectie zet de app de camera telkens weer uit. Hierdoor kan ik de camera niet gebruiken.
Heeft iemand dit ook gehad en natuurlijk de vraag hoe opgelost?

Dank vast.

Gr,

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
JGR81 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:07:
Hallo Allen,

Na vandalisme in onze wijk heb ik deze camera aangeschaft.
Een tijd probleemloos gewerkt, zelfs de night vision van achter het raam perfect werkend zodat de volgende vandaal er perfect op stond. Toch is de camera na een paar maanden gecrashed.
Inmiddels de oude firmware er weer op en de camera connect met de app (chinese versie).
Na de connectie zet de app de camera telkens weer uit. Hierdoor kan ik de camera niet gebruiken.
Heeft iemand dit ook gehad en natuurlijk de vraag hoe opgelost?

Dank vast.

Gr,
Geheugenkaart toevallig vol?

• Piet400
Ben ik de enige met een CN versie die niet via de iPhone kan connecten met de camera ?

Allerlei firmware versies geprobeerd, verschillende apps uit verschillende app stores (NL/CN)
Op geen enkele manier kan ik hem via m'n iphone instellen.

Zijn er andere manieren om de camera in te stellen ?

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:24
quote:
Phew schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:33:
[...]

Het kan ongetwijfeld sneller, maar dit werkte voor mij prima haha :-) 8)7
Ook aan het testen, merci.
Edit:

lijkt te werken maar hij vraagt nu wel voor een update:
1.8.6.1C_201605191103

ipv 1.8.6.1B_201603181307

Ik heb dit gedaan maar helaas terug de
'only use in china tekst'
Iemand een oplossing?

unrealbe wijzigde deze reactie 29-06-2016 12:11 (32%)

• Phew
quote:
unrealbe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:55:
[...]

Ook aan het testen, merci.
Edit:

lijkt te werken maar hij vraagt nu wel voor een update:
1.8.6.1C_201605191103

ipv 1.8.6.1B_201603181307

Ik heb dit gedaan maar helaas terug de
'only use in china tekst'
Iemand een oplossing?
Ik had de update ook doorgevoerd (was te verleidelijk ook haha), mijn eigen stappen van de eerdere post weer uitgevoerd en werkte eigenlijk direct! Ik krijg nu echter, buiten mijn eigen netwerk, een 5400 error.

Echter komt dit doordat de servers van Xiaomi/ Yi zelf eruit liggen als ik het goed begrepen heb op een ander forum.🙈

• unrealbe
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 12:24
quote:
Phew schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:24:
[...]
Ik had de update ook doorgevoerd (was te verleidelijk ook haha), mijn eigen stappen van de eerdere post weer uitgevoerd en werkte eigenlijk direct! Ik krijg nu echter, buiten mijn eigen netwerk, een 5400 error.

Echter komt dit doordat de servers van Xiaomi/ Yi zelf eruit liggen als ik het goed begrepen heb op een ander forum.🙈
Inderdaad nog eens hetzelfde en het werk idd terug. Nu zoek ik gewoon nog een goeie app (android) in het Engels en ik kan verder.

• FunFair
quote:
Phew schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:18:
Hallo allemaal,

code:
1
2
3
4
- Add new device, etc.

code:
1
2
3
4

Telnet inlogggegevens:
telnet ip-van-je-yi
Hm, gek.. ik heb het Yi logo nog wel in beeld met het uitvoeren van de test versie die jij beschikbaar hebt gesteld.

Het lijkt wel alsof het bestand niet goed uitgevoerd wordt. Hij wordt ook niet hernoemd namelijk.

volgende keer de sd kaart als FAT32 formatteren 8)7

werkt nog niet :| dan maar met de hand.

FunFair wijzigde deze reactie 07-07-2016 14:16 (3%)

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag 'n nieuwe Small Ants cam binnengekregen (3e nu, 'n oudje zonder nachtzicht, 1e generatie met nachtzicht).

Ik heb de aangepaste Russische Yi-cam app draaiend voor de 2 cams die al aangesloten waren. 1861B firmware op beiden draaiend.

Natuurlijk kreeg ik met de nieuwe cam de melding "this camera can only be used in China". De bovenstaande firmware op de cam geinstalleerd, maar geen beeld in de Yi-cam app. Vanuit de Playstore de MiHome app geinstalleerd en daarop is wel beeld te zien. Helaas is die app ongeveer geheel in Chinees (ik kan met Tasker gaan rommelen om locale in Engels te zetten om dit op te lossen, maar wil 't eerst zo proberen op te lossen). In de Yi-cam app dus geen beeld, connection-error.

Nu heb ik gelezen dat de verschillende apps verschillende firmwares/cam-versies ondersteunen, dus dit zou bovenstaande kunnen verklaren.

Op de nieuwe cam ook al geprobeerd K en L en M-firmware te flashen, maar dan kom ik niet door 't installatieproces. Camera herkent de QR-code maar na 'n minuut of 5 geeft de telefoon aan: "fail to load".

Iemand nog 'n idee hoe ik de cams in de Yi-app aan de praat krijg? Ook installeren via MiHome app en daarna openen in de Yi-cam app is 'n no-go. En laten we 't niet hebben over de RSTP-stream.

Edit: inmiddels de RSTP-stream aan de praat gekregen door 'n sd-kaartje letterlijk te kopiëren (zonder recordings) en op 't sd-kaartje voor de nieuwe cam te zetten. Helaas gaat de tijd wel verkeerd op de RSTP-stream ('n uur later dan de andere 2, terwijl dezelfde bestandjes gebruikt worden). In de app (MiHome) gaat 't wel goed met de tijd.

Ik geloof 't zo wel, 't werkt nu redelijk en verder blijf ik er maar even vanaf :Y

Eric_Cantona wijzigde deze reactie 13-07-2016 19:16 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:01
Hi,

Wat een mooi stukje hardware, en zoals verwacht software om van te :X 8)7 ;( :F
Na het installeren van een andere rom via xiaoyi.querex.be, wil ik er meer functionaliteit uit halen.
De HI3518c en verwanten worden meer gebruikt in andere camera's, dus verwacht ik dat de energie die er in gestopt wordt hergebruikt kan worden.

Na een paar minuten met de scripts in /home geëxperimenteerd te hebben sloot ik me buiten.
Een seriele verbinding opzetten was kinderspel. Er zat zelfs een nette connector op.

Nu ben ik op zoek naar mogelijkheden om de hardware beter te kunnen benutten.
  1. Website met optie om IR te bedienen
  2. URL om een audio bestand te uploaden en af te spelen
  3. Geen binaries te gebruiken om een video stream te activeren (bv ffmpeg / avi-tool)
  4. Achterhalen van QR code generator
  5. Achterwege laten van QR generator en een AP maken van de cam & via website de wijziging doorvoeren.
  6. Videostream middels url/website weergeven (naast de rtsp)
  7. Implementatie van mqtt en de subscribtion via website wijzigen (integratie Domoticz e.a.)
  8. Middels mqtt aangeven als er beweging wordt gedetecteerd, opname gestart/gestopt wordt etc.
  9. Middels website een nfs share opgeven en de maximale bewaar-tijd voor opnames
heeft iemand ervaring met het compilen van applicaties, bovenstaande functies of via openipcam.com?

De enige wijziging die ik heb aangebracht is het stoppen van onnodige services en het direct opnemen naar een nas. Hiervoor heb ik een verwijzing aangebracht in het init.sh script en de het custom.sh script aangeroepen met de volgende commando's:

# cat custom.sh
echo "custom script starts in 30 seconds"
sleep 30
echo "stopping unwanted processes"
killall watch_process
killall cloud
killall led_ctl
/home/led_ctl -boff -yoff &
killall led_ctl
killall p2p_tnp
killall log_server
killall monitor_wifi
killall record_event

echo "Creating network mapping for /tmp/hd1"
mount -t nfs -o nolock 192.168.312.263:/ipcamera/ipcam03/hd1 /home/hd1

• mart3
  • Laatst online: 23:14
Deze camera nu een tijdje draaien werkt top. Alleen wil ik hem graag aansluiten op een ander wifi netwerk. Is dit alleen mogelijk met een reset? En wat raak ik kwijt bij een reset? Er staan namelijk wat scriptjes op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:01
quote:
mart3 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:52:
Deze camera nu een tijdje draaien werkt top. Alleen wil ik hem graag aansluiten op een ander wifi netwerk. Is dit alleen mogelijk met een reset? En wat raak ik kwijt bij een reset? Er staan namelijk wat scriptjes op.
Als je al een script er op hebt geplaatst (via telnet), dan kun je ook de wifi settings aanpassen.
Controleer /home/wpa_supplicant.conf

Een verkorte samenvatting:
De reset zet een bestand of iets met content in de /tmp folder.
Als dit bestand er is, dan verwacht het proces dat de camera gereset is en wacht op QR.
Als je hier om heen wil werken kun je zelf het controle bestand verwijderen en de config aanpassen, en de benodigde processen voor het netwerk herstarten:
/home/wpa_supplicant -c/home/wpa_supplicant.conf -g/
/home/dhcpcd -z ra0 -D -h ANTSCAM

• querex
quote:
sprk_nl schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:00:
[...]
Als je al een script er op hebt geplaatst (via telnet), dan kun je ook de wifi settings aanpassen.
Controleer /home/wpa_supplicant.conf

Een verkorte samenvatting:
De reset zet een bestand of iets met content in de /tmp folder.
Als dit bestand er is, dan verwacht het proces dat de camera gereset is en wacht op QR.
Als je hier om heen wil werken kun je zelf het controle bestand verwijderen en de config aanpassen, en de benodigde processen voor het netwerk herstarten:
/home/wpa_supplicant -c/home/wpa_supplicant.conf -g/
/home/dhcpcd -z ra0 -D -h ANTSCAM
Handig om te weten! Bedankt...

• endless90
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:04
Gisteren de Xiaomi Ants camera binnen gekregen. Besteld via Banggood:
http://www.banggood.com/O...y-IP-Camera-p-983655.html

Helaas blijf de camera zeggen dat hij alleen in China gebruikt kan worden. Ik maak gebruik van de MiHome app uit de Chinese Apple App Store.

Ik heb verschillende firmwares op de SD kaart geplaatst, maar helaas krijg ik het niet aan de praat. Hoe weet ik zeker dat de firmware die ik op de SD kaart plaats goed geinstalleerd wordt op de camera?

Ook met de firmware die Banggood zelf aanlevert werkt de camera niet: https://www.dropbox.com/s...mRz6Vgcb9cUj92rtw53a?dl=0

Om de MiHome app te kunnen gebruiken heb ik een Mi account moeten aanmaken. Moet ik daar ook aangeven ik in China woon...?

endless90 wijzigde deze reactie 29-07-2016 14:41 (19%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
endless90 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:27:
Gisteren de Xiaomi Ants camera binnen gekregen. Besteld via Banggood:
http://www.banggood.com/O...y-IP-Camera-p-983655.html

Helaas blijf de camera zeggen dat hij alleen in China gebruikt kan worden. Ik maak gebruik van de MiHome app uit de Chinese Apple App Store.

Ik heb verschillende firmwares op de SD kaart geplaatst, maar helaas krijg ik het niet aan de praat. Hoe weet ik zeker dat de firmware die ik op de SD kaart plaats goed geinstalleerd wordt op de camera?

Ook met de firmware die Banggood zelf aanlevert werkt de camera niet: https://www.dropbox.com/s...mRz6Vgcb9cUj92rtw53a?dl=0
Banggood zegt zelf dat je deze moet proberen:
https://www.dropbox.com/s...mRz6Vgcb9cUj92rtw53a?dl=0

zie reviews onder de camera.

Oh laat maar. Overheen gelezen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb ondertussen eens een SD kaartje geïnstalleerd in de camera en zou hem graag in een loop laten opnemen. Ik merk echter dat hij enkel filmpjes opneemt indien er beweging is. Niet alle beweging die ik interessant vind wordt gededecteerd dus heb ik liever dat hij alles opneemt. Is het mogelijk om dit ergens in te stellen?

Ik heb helaas geen Android of IOS apparaten dus kan ik niet aan de app om naar de settings te kijken. Ik heb enkel even een Android tablet geleend van iemand om de eerste setup te doen.

Na nog wat opzoeken zie ik dat het inderdaad in te stellen is met de app. Dat wordt weer wat geklungel om de goede versie te vinden en hopen dat de netwerkinstellingen weer niet verloren gaan want het koppelen heeft me wel wat werk gekost :P

Admiral Freebee wijzigde deze reactie 03-08-2016 22:35 (19%)

• Piet400
Ik heb het apparaat nu een paar maanden in huis, maar het is met recht een k*t apparaat.

Diverse firmware (EN/CN) geprobeerd. Android en IOS apps geprobeerd. het apparaat is niet te koppelen aan een app.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik gebruik er hier 3 met veel plezier. Via de Mi Home app gewoon overal te bekijken. Via thuisnetwerk op laptop of tablet via iSpy of TinyCam mooi alle camera's op 'n rijtje. Ideaal als babyfoon :Y

• Piet400
Ik heb versie 2.1 van de camera voor de Chinese markt.

Er is werkelijk niemand die kan garanderen dat het werkt als je firmware versie X gebruikt in combinatie met App Y op je smartphone/tablet.

Iemand die dat wel kan nodig ik van harte uit om deze informatie te delen. Dan wil ik nog wel eens een poging wagen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb een v2.0 camera (nog voor de regio lock) en gebruik firmware 1.8.5.1M. Ik heb toentertijd deze instructies gevolgd: http://twigstechtips.blog...xiaomi-yi-small-ants.html

Nu heb ik vandaag een aantal scripts geïnstalleerd met hulp van volgende pagina: https://github.com/fritz-smh/yi-hack

Dit zorgt ervoor dat de camera niet meer naar buiten babbelt (en de app dus niet meer werkt!) maar je kan er ook je wifi netwerk manueel mee configureren en een eigen NTP server instellen zodat de tijd wel correct staat. Als je dus de app niet nodig hebt en enkel geïnteresseerd bent in de RTSP stream is dit echt ideaal. Je hebt dan ook geen app meer nodig om de camera te linken met je wifi netwerk. Indien je een region locked camera hebt moet je wel eerst andere stappen ondernemen (https://diy.2pmc.net/solv...me-camera-can-used-china/ deze site geeft momenteel wel een HTTPS error bij mij...).

Het enige wat ik hier nog mis is het kunnen uitschakelen van de IR LEDs en het instellen dat de camera in een loop alles opneemt op de SD kaart en niet enkel wanneer hij vindt dat er beweging is. Nu moet ik nog een laptop laten draaien met VLC om de stream op te nemen wanneer ik dit wil (ik heb helaas geen fancy NAS :P).

Admiral Freebee wijzigde deze reactie 05-08-2016 22:15 (27%)

• henidde
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 05-04 21:10

henidde

Cinefiel

Blijkbaar zijn er met het configureren van deze camera nogal wat wegen te bewandelen. Welke versie kan ik het best bestellen? Heeft iemand een goede link?

Ik wil er wel een met night vision. Heb een android toestel.

- Is er een versie die door de ruit heen kan kijken?
- Werken ze ook draadloos (Wi-Fi)?

henidde wijzigde deze reactie 06-08-2016 13:17 (34%)

Panasonic Viera ST50 / Harman Kardon HKTS 60 BQ 5.1 / Pioneer VSX-422-K / 2x Blu-ray Player (3D) / 2x AC Ryan Playon!HD Mini 2 / Mede8er 600X3D

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
@Admiral Freebee, als je deze aangepaste firmware installeert is het dan nog mogelijk om terug te gaan naar de originele firmware?

@Henidde, ik heb mijn camera bij Banggood besteld (http://www.banggood.com/O...y-IP-Camera-p-983655.html). De camera werkt via wifi. Als night vision aanstaat kan je niet door een ruit naar buiten filmen.

PSN - 500px - Flickr

• Admiral Freebee
  • Niet online
De wijzigingen zijn enkel actief als je de camera opstart met de sd kaart. Er wordt slechts een bestand permanent aangepast op te voorkomen dat de camera begint te klagen dat hij de cloud servers niet kan benaderen. Ik denk dat je dit via telnet wel kan terugdraaien maar hoe minder chinees de camera praat, hoe beter wat mij betreft ;)

• ksborg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:06
quote:
Eric_Cantona schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:35:
Ik gebruik er hier 3 met veel plezier. Via de Mi Home app gewoon overal te bekijken. Via thuisnetwerk op laptop of tablet via iSpy of TinyCam mooi alle camera's op 'n rijtje. Ideaal als babyfoon :Y
Zelfde ervaring hier. Zolang je maar een ouder type hebt van de camera gaat het echt prima. Android app werkt inmiddels ook weer goed (was in het verleden nogal eens buggy). Blij dat ik er toen 2 heb gekocht voor een schijntje :)

Discogs

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

quote:
ksborg schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:34:
[...]

Zelfde ervaring hier. Zolang je maar een ouder type hebt van de camera gaat het echt prima. Android app werkt inmiddels ook weer goed (was in het verleden nogal eens buggy). Blij dat ik er toen 2 heb gekocht voor een schijntje :)
Nieuwer middel had ik in 't begin ook moeite mee, maar heb op 'n gegeven moment de inhoud van 't sd-kaartje van 'n ouder model op die van 't nieuwere model gezet en ineens werkte 't. Alleen de tijd staat nog niet goed (1u later). Maar da's niet zo'n probleem.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Heb je de instructies hier al geprobeerd: http://en.miui.com/thread-193380-1-1.html ?

• henidde

henidde

Cinefiel

quote:
FireFly3k schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:28:
@Admiral Freebee, als je deze aangepaste firmware installeert is het dan nog mogelijk om terug te gaan naar de originele firmware?

@Henidde, ik heb mijn camera bij Banggood besteld (http://www.banggood.com/O...y-IP-Camera-p-983655.html). De camera werkt via wifi. Als night vision aanstaat kan je niet door een ruit naar buiten filmen.
Dit is de meest recente versie? Dankjewel.

Panasonic Viera ST50 / Harman Kardon HKTS 60 BQ 5.1 / Pioneer VSX-422-K / 2x Blu-ray Player (3D) / 2x AC Ryan Playon!HD Mini 2 / Mede8er 600X3D

• querex
quote:
henidde schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
FYI, je hebt ook een niet IR versie.
Deze kan je wel achter een raam plaatsen.

• henidde

henidde

Cinefiel

quote:
querex schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:11:
[...]

FYI, je hebt ook een niet IR versie.
Deze kan je wel achter een raam plaatsen.
Maar dan wordt 's nachts filmen een probleem, toch?

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Het probleem is dat de ruit het licht van de IR leds reflecteert. Je kunt dan de IR leds afdekken/uitschakelen (weet niet wat mogelijk is) en buiten een IR-lamp plaatsen. Zo kun je door een ruit met IR filmen.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• henidde

henidde

Cinefiel

quote:
Universal Creations schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:36:
Het probleem is dat de ruit het licht van de IR leds reflecteert. Je kunt dan de IR leds afdekken/uitschakelen (weet niet wat mogelijk is) en buiten een IR-lamp plaatsen. Zo kun je door een ruit met IR filmen.
Dus.. welke zou jij aanraden? Ik vind 's nachts filmen dan best wel belangrijk. Heb het idee dat het zonder IR helemaal niks waard is om 's nachts te filmen.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Ik heb geen ervaring met dit soort camera's, maar kies er in ieder geval 1tje met night vision, anders is ie ook niet gevoelig voor IR-licht. Overigens moet je geen wonderen verwachten met IR-licht door glas heen opnemen (glas absorbeerd een deel van IR-licht).

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zou er ook één met night vision kiezen en gewoon de IR LEDs afplakken. Tip: je kan meestal zien waar ze zitten door met de live view van een digitale camera naar de IP camera te 'kijken'. Digitale camera's vangen meestal nog een beetje infrarood licht op en zo kan je de LEDs zien zitten.

• endless90
quote:
henidde schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Ter info: ik heb recentelijke de Xiaomi Ants bij Banggood besteld. Ik heb deze met verschillende firmwares en verschillende iPhone apps niet aan de praat kunnen krijgen. Koppelen gaat prima, maar dan gaat de camera zeuren ''This camera can only be used in China''. Na een paar mailtjes naar Banggood heb ik zonder veel moeite mijn geld teruggekregen. Ze zijn zich daar ook bewust van het feit dat de laatste versie vrijwel niet te gebruiken is buiten China.

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-05 20:56
Ik heb al 1 china versie draaien op de China software. Als ik nu een 2e ant bestel, zal die dan direct werken?

Ik lees verder over een nieuwe china versie, is de oude versie (bv de versie die ik nu heb) ook nog ergens te bestellen?

• pete7feet
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-05 08:05
Hoi allemaal,

Ik ben bang dat ik een enorme N00b vraag ga stellen. Ik heb gisteren de internationale versie van de xiaomi xiaoyi ants besteld, Net het hele draadje gelezen, maar niet gevonden wat ik zoek.

Ik wil de camera gebruiken als beveiligingscamera. Nu heb ik een synology nas. Maar mijn idee is dat als iemand mijn huis komt leeg halen hij of zij de nas en camera ook wel zal meenemen. Is het mogelijk om eenvoudig de motion alarmen te laten opslaan via ftp op een server buiten het huis? Of slaat hij deze ook lokaal op op bijvoorbeeld mijn telefoon?

Alvast bedankt,

Groet pete

pete7feet wijzigde deze reactie 12-08-2016 15:06 (0%)
Reden: Aanvulling

• querex
quote:
pete7feet schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:05:
Nu heb ik een synology nas. Maar mijn idee is dat als iemand mijn huis komt leeg halen hij of zij de nas en camera ook wel zal meenemen. Is het mogelijk om eenvoudig de motion alarmen te laten opslaan via ftp op een server buiten het huis? Of slaat hij deze ook lokaal op op bijvoorbeeld mijn telefoon?
De app slaat niet automatisch beelden op uw telefoon op, dit is geen optie voor NAS diefstal.
Je kan een SD kaart in de YI steken, deze houd x aantal dagen de bewegende beelden bij (tot de SD kaart vol is en wist de oudste automatisch), hierbij moet je er wel vanuit gaan dat ze de camera niet vernietigen / meepakken / ...
De camera map op je Synology NAS laten syncen/backuppen met een extern opslag systeem is volgens mij de beste oplossing :)

• pete7feet
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-05 08:05
Hoi Querex,

Bedankt voor het advies!

Ga me er eens in verdiepen.

• Piet400
iemand nog succes geboekt met de 2.1 versie van de camera voor de chinese markt ?
Lijkt me een apparaat dat enkel voor de show kan worden ingezet, want werken doet ie niet.

• querex
quote:
Piet400 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:58:
iemand nog succes geboekt met de 2.1 versie van de camera voor de chinese markt ?
Lijkt me een apparaat dat enkel voor de show kan worden ingezet, want werken doet ie niet.
Ik heb spijtig genoeg het nieuwere model niet, dus kan niet helpen testen.

De MiHome app heeft afgelopen nacht een update gehad (toch op iOS iPhone / iPad).
Misschien kan je met de nieuwe update van de app nog eens opnieuw proberen?
De changelog van de update is volledig in het chinees }:O dus die gaat ons niet wijze maken...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb er één besteld voor mijn vader dus hoop hier over een aantal weken een antwoord op te kunnen geven :)

• Piet400
Ik hoop voor je dat je een europees model hebt besteld.

De mijne zou ik het liefst weer terug sturen en voor meer geld een goed apparaat kopen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nee hoor maar ik heb al een aantal succesverhalen gelezen waarbij men de sd kaart van een oudere versie gebruikt. En ik heb zo eentje :)

• querex
Alle firmware versies zijn terug te vinden op http://xiaoyi.querex.be/
Ik heb zelf versie L (+ RTSP enabled script) op al mijn 3 Xiaoyi (v1 en v2) draaien...

Moest iemand geslaagd zijn met de nieuwe (moeilijke) hardware versie, laat even iets weten voor de mede tweakers!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

quote:
Admiral Freebee schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:24:
Nee hoor maar ik heb al een aantal succesverhalen gelezen waarbij men de sd kaart van een oudere versie gebruikt. En ik heb zo eentje :)
Klopt inderdaad. Oude camera installeren, sd kaartje eruit en in de nieuwe en 't lijkt te werken. Zo heb ik 't hier al 'n tijdje draaien. Moet alleen de tijdzone nog fixen, maar ik durf niet goed :@

• endless90
Zou een van jullie een kopie van jullie SD kaartje kunnen uploaden? Ik ben benieuwd of ik mijn camera dan wel aan de praat krijg. Mijne blijft klagen over de regio-blokkade.

• BigFreak
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-05-2017
Ik ga deze ook even volgen!

Ik heb dus ook een Yi Cam geen idee welk type trouwens, wel met IR maar helaas een CN versie.

Nu deed deze het prima icm met de YiHome app op de iPhone (Half Chinees, maar oke).

Nu wou ik de cam op een ander netwerk gaan gebruiken, en toen is de ellende begonnen.

Ik heb al tig verschillende firmwares geprobeerd, maar ik krijg de cam niet meer aan de gang. Hij blijft vast lopen op het moment dat hij een QR code moet gaan scannen. De chinese dame vertelt iets, en dan loopt hij vast en boot hij opnieuw. Hij zit dus eigenlijk vast in een Bootloop.

Kan iemand mij helpen? :)

• querex
quote:
Wanneer heb je de camera ongeveer gekocht?

• BigFreak
quote:
querex schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Wanneer heb je de camera ongeveer gekocht?
18 Februari 2016

• querex
quote:
Waarschijnlijk heb je de nieuwste versie dan.
Als je een iPhone hebt, moet je even een extra Apple ID aanmaken op de regio China.
Zo kan je met dit Chinees Apple account in de App Store de Chinese versie van de YiCamera app downloaden.

Nadien nog eens opnieuw proberen te koppelen met die Chinese YiCamera app.
Als dat nog niet lukt, flash 1.8.6.1B.02.zip eens op de camera, firmware is te downloaden op http://xiaoyi.querex.be

Hierna probeer je opnieuw met de Chinese YiCamera app te koppelen aan het WiFi.
Suc6!

• BigFreak
Dit is niet de Full HD versie hoor, en die Chinese app kan je ook gewoon downloaden met een Nederlands AppleI, dat is het probleem helaas ook niet :(. Het probleem ik dat mijn camera vast zit in een bootloop.

Ik zal er even een filmpje van maken :)

Thanks iig!

• DikkieD
Hmm. Raar. Ineens krijg ik nonstop de melding "Network unavailable, check network" in beeld. Ik krijg de camera niet meer aan de praat. Code is hetzelfde. Netwerk is hetzelfde en werkt prima (wifi). Niks veranderd, alles werkt zoals het gisteren ook deed, maar nu dus geen camera meer.

Ik heb versie 2.10.0.6_20151105 (de Ant in april 2016 besteld) en krijg altijd nag-screens mbt updates, maar die heb ik nooit ingeladen (toen ik dat ooit deed werkte het niet meer, dus heb ik deze weer terug gezet).

Herkend iemand dit probleem?

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-03 08:59
De camera is precies overal out of stock ? Iemand nog een idee waar ik 'm kan bestellen ?

Mi 5S - Google Pixel C - Asus ROG G752VY

• BigFreak
DX?

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-03 08:59
Inderdaad. Daar hebben ze 'm nog. Zelfs via EU direct wat dus interessanter kan zijn ivm douanekosten.

Mi 5S - Google Pixel C - Asus ROG G752VY

• JGR81
Ik heb de camera in februari dit jaar aangeschaft en hij filmt prima door de ruit heen met de night vision.
Na de bekende firmwareupdate problemen gehad maar door de tip in dit topic over het "test" bestand kan ik de only in China melding omzeilen en werkt alles weer.

Ik wis de SD kaart om de paar dagen, maar lees ik nu goed dat de camera dit automatisch doet als ik de SD kaart niet zelf leeg maak?

Gr en dank weer.

• Admiral Freebee
  • Niet online
quote:
endless90 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:04:
Zou een van jullie een kopie van jullie SD kaartje kunnen uploaden? Ik ben benieuwd of ik mijn camera dan wel aan de praat krijg. Mijne blijft klagen over de regio-blokkade.
Kijk eens hier: https://github.com/fritz-smh/yi-hack

Dat is eigenlijk de inhoud van mijn kaartje. Uiteraard nog even de bestanden aanpassen met je eigen ssid, wpa key en eventueel tijdzone en ntp server.

• JGR81
Na de update van de app vorige week, logt de app bij mij telkens uit met de melding dat het wachtwoord veranderd is. Met hetzelfde wachtwoord kan ik dan weer inloggen. Herkent iemand dit? Ik gebruik de MI app.

JGR81 wijzigde deze reactie 23-08-2016 22:45 (5%)

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:19

dodge_911

test wel 'ns wat

Nog mensen die sporadisch last hebben dat de app geen device list kan ophalen?
Eergisteren gehad, en vandaag weer. Eerst dacht ik dat het aan mijn netwerk of modem lag, maar daar zijn geen problemen te vinden. Over 3/4G krijg ik ook geen device list opgevraagd.

*UPDATE*
Een keer uit- en inloggen in de app heeft het euvel verholpen.

dodge_911 wijzigde deze reactie 25-08-2016 16:58 (19%)

:: Not an expert, but I play one on the web :: Dodgereviews @ Tweakblogs :: Tumblr :: Youtube ::

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:49
MIsschien een rare vraag, maar waarom wordt er zo moeilijk gedaan door Xiaomi? zijn ze dat verplicht door wetgeving? Alle andere dingen die ze maken en verkopen werken wel prima.

• FunFair
quote:
JGR81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:45:
Na de update van de app vorige week, logt de app bij mij telkens uit met de melding dat het wachtwoord veranderd is. Met hetzelfde wachtwoord kan ik dan weer inloggen. Herkent iemand dit? Ik gebruik de MI app.
Heb precies hetzelfde probleem... Vet irritant
Ik gebruik de ru versie van de app, gezien je daarmee kan terugkijken.

----
Zojuist getest met de laatste versie van de app en daarmee blijft hij wel ingelogt.
Maar nu geen terugkijk functie meer...

----
Ik gebruik nu de Mi Home app. Is wel deels in het Chinees en je moet een snelkoppeling maken naar de camera. Maar geen inlog problemen meer en het terugkijken werkt.
Heb de app van de Mi Store website gehaald.

FunFair wijzigde deze reactie 28-08-2016 11:56 (37%)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-05 19:29
Werkt het nou goed als babyfoon ? Ik heb nog niks gekocht dus waarschijnlijk als ik via gearbest of bannggood besteld krijg ik de nieuwste versie. Maar uit dit topic lees ik verschillende verhalen.

Belangrijk voor mij:
- App moet constant aan kunnen blijven op iPad of iPhone
- Als de baby gaat huilen moet je het meteen horen door de iPad of iPhone deze staat dan ook constant aan

Zie nu in de Apple app store dat je de international version nodig hebt. Ik heb geen zin om in het chinees te gaan rommelen, voorheen heb ik wel eens de Xiaomi mini router gehad. Dat was een drama om in te stellen.

inc wijzigde deze reactie 02-09-2016 16:38 (22%)

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• DikkieD
quote:
iinnc. schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:33:
Werkt het nou goed als babyfoon ? Ik heb nog niks gekocht dus waarschijnlijk als ik via gearbest of bannggood besteld krijg ik de nieuwste versie. Maar uit dit topic lees ik verschillende verhalen.

Belangrijk voor mij:
- App moet constant aan kunnen blijven op iPad of iPhone
- Als de baby gaat huilen moet je het meteen horen door de iPad of iPhone deze staat dan ook constant aan

Zie nu in de Apple app store dat je de international version nodig hebt. Ik heb geen zin om in het chinees te gaan rommelen, voorheen heb ik wel eens de Xiaomi mini router gehad. Dat was een drama om in te stellen.
Ik zou nooit 100% op een camera vertrouwen. Koop gewoon lekker de Dbx-88 erbij en je hebt nooit twijfel. Hoor je wat dan doe je even de camera aan. Heb ik zelf ook zo en werkt prima...

• Admiral Freebee
  • Niet online
De Chinese versie is hier binnengekomen. Ik heb het sd kaartje van mijn oudere versie erin gestoken en krijg daarmee wel het blauwe lampje maar ook geen verbinding met mijn router.

Vreemd genoeg doet mijn oude camera hetzelfde nu. Mijn router is wel vervangen dus misschien ligt het daar aan. SSID en WPA2 sleutel zijn wel gelijk gebleven.

Edit: grote kans dat de nieuwe camera al gebricked is :X Blijkbaar zit er een andere wifi chip in en zorgt het flashen met oudere firmware ervoor dat de wifi driver verwijderd wordt.

Ik heb de Chinese versie aan de praat gekregen door firmware te gebruiken die bij de productpagina van Banggood staat. Hiervan heb ik in de map test het bestand equip_test.sh aangepast door de volgende regel achteraan toe te voegen:
code:
1
cp /home/hd1/test/wpa_supplicant.conf /home/wpa_supplicant.conf

Ook heb ik dan een bestand met de naam wpa_supplicant.conf aangemaakt in de test map met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ap_scan=1
network={
ssid="ZETHIERJESSID"
scan_ssid=1
proto=WPA RSN
key_mgmt=WPA-PSK
pairwise=CCMP TKIP
group=CCMP TKIP
psk="ZETHIERJEWPASLEUTEL"
}

Hiermee verbindt de camera met mijn netwerk zonder dat ik de app heb moeten gebruiken. In deze staat kan hij nog wel verbinding maken met de servers van Xiaomi maar ook dat wil ik kunnen uitschakelen zonder de hele internetverbinding te moeten blokkeren. Ik experimenteer verder :)

Deze regel code zou ook moeten werken voor de oudere versies. Heel handig als je het netwerk wil wijzigen zonder het proces met de app te moeten doorlopen.

Admiral Freebee wijzigde deze reactie 09-09-2016 09:30 (72%)

• Piet400
Ziet er netjes uit, maar ik wil graag motion detection en andere configuratieparameters wijzigen. Tot nu toe lukt het me niet om verbinding te maken via de app.
Wel kan ik de camera aan m'n wifi netwerk koppelen door de QR code te scannen.
Ook zie ik dat hij dan een rtsp stream uitzend, maar de config aanpassen via de app, dat is kennelijk teveel gevraagd.

Ik ben niet zo gelukkig met dit apparaat.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nee, het is geen camera die zomaar plug & play werkt. Xiaomi wil duidelijk de regio's goed afbakenen en deze camera vooral in China verkopen.

Wanneer je net enkel geïnteresseerd bent in functionaliteit zonder de app kan je het wel aan de praat krijgen zolang je een oude hardware revisie hebt. Je hebt dan nog altijd wel geen functionele webserver dus om buitenshuis de stream te bekijken zal je een NAS of VPN server moeten gebruiken.

Ik gebruik hem enkel om onze zoon zijn kamer in de gaten kunnen houden als we in de woonkamer zitten. Daarvoor werkt het prima met de RTSP stream en het blokkeren van de cloud services :)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:22
quote:
Admiral Freebee schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:12:
Ik heb de Chinese versie aan de praat gekregen door firmware te gebruiken die bij de productpagina van Banggood staat. Hiervan heb ik in de map test het bestand equip_test.sh aangepast door de volgende regel achteraan toe te voegen:
code:
1
cp /home/hd1/test/wpa_supplicant.conf /home/wpa_supplicant.conf

Ook heb ik dan een bestand met de naam wpa_supplicant.conf aangemaakt in de test map met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ap_scan=1
network={
ssid="ZETHIERJESSID"
scan_ssid=1
proto=WPA RSN
key_mgmt=WPA-PSK
pairwise=CCMP TKIP
group=CCMP TKIP
psk="ZETHIERJEWPASLEUTEL"
}

Deze regel code zou ook moeten werken voor de oudere versies. Heel handig als je het netwerk wil wijzigen zonder het proces met de app te moeten doorlopen.
Deze had ik toevallig net nodig. Ik wil de wifi van de camera's omhangen naar een ander vlan en met de app kan het niet dus ik was al bang dat ik moest resetten.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14-05 19:29
Is de internationale versie dan wel ergens normaal verkrijgbaar ? Behalve aliexpress daar zie ik hem wel namelijk voor 49 $

inc wijzigde deze reactie 16-09-2016 09:37 (30%)

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Ik krijg net een bericht van een familielid dat sinds de laatste update de app het niet meer doet.
Zodra ze de app op hun tablet (een Samsung tablet) opstarten krijgen ze het bericht 'Yi home has stopped'.
De camera is een IR-versie gekocht in augustus 2015.

Iemand hier ervaring mee en nog beter; hoe kan ik dit weer oplossen?
(Lastige is dat ik dit dus allemaal op afstand moet doorgeven omdat ik natuurlijk niet vlakbij hen woon :/ )

Piet91 wijzigde deze reactie 19-09-2016 15:34 (19%)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:22
quote:
Piet91 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:32:
Ik krijg net een bericht van een familielid dat sinds de laatste update de app het niet meer doet.
Zodra ze de app op hun tablet (een Samsung tablet) opstarten krijgen ze het bericht 'Yi home has stopped'.
De camera is een IR-versie gekocht in augustus 2015.

Iemand hier ervaring mee en nog beter; hoe kan ik dit weer oplossen?
(Lastige is dat ik dit dus allemaal op afstand moet doorgeven omdat ik natuurlijk niet vlakbij hen woon :/ )
Ik zou eens proberen om de application cache te legen en dan nog eens te proberen.

• Piet91
  • Nu online
quote:
m3gA schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:52:
Ik zou eens proberen om de application cache te legen en dan nog eens te proberen.
Geprobeerd, maar helpt niet.

• JGR81
Betreft dit niet de update waardoor de camera enkel nog in China werkt?
Ergens in dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kan omzeilen door een bestand met de naam "test" op de SD card te plaatsen. Werkt bij mij prima.

• Piet91
  • Nu online
quote:
JGR81 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:20:
Betreft dit niet de update waardoor de camera enkel nog in China werkt?
Ergens in dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kan omzeilen door een bestand met de naam "test" op de SD card te plaatsen. Werkt bij mij prima.
Als ik hier zoek op 'test' in dit topic dan kom ik alleen posts tegen over custom firmware met andere features erbij.
Een goede timezone en een RTSP-stream is ook wel nice dus als dat makkelijk gaat is dat ook een optie.

Maar als ik hier dan in dit topic ga rondzoeken hierover kom ik zoveel informatie tegen van verschillende firmwares, bestanden etc. dat ik de draad kwijt raak.
Je hebt bijvoorbeeld deze site uit de OP maar ook dit.
Wat het verschil tussen beide is; geen idee. Bij dat laatste om .apk te installeren die je daar moet downloaden (i.p.v. uit Play Store) heb ik ook mijn twijfels bij...

Piet91 wijzigde deze reactie 20-09-2016 16:29 (18%)

• JGR81
Volgens mij is het onderstaande post van 14 januari...

Zojuist wel 15 hele minuten gespendeerd aan het volgende:
- poging tot RTSP protocol open te krijgen
- poging timezone aanpassen

gedaan:
- 22GB kaart terug naar 32GB geformat naar fat32
- Firmware N van http://xiaoyi.querex.be/ gehaald en 'Home' bestand in root gezet
- Test map van http://en.miui.com/thread-196713-1-1.html gehaald en 'Test' folder in root gezet
- tijdzone aangepast in testmap naar +1 voor NL

Kaart terug in camera gestopt, en eigenlijk gewoon werken :S

kan nu FTP, HTTP, RTSP, etc oproepen via web.

Heb het idee dat ik eigenlijk geen firmware update gedaan heb (in iedergeval niet de juiste stappen daarvoor gezet).

tevens even gekeken qua data opslag gebruik en lijkt op het volgende:
- MP4 bestanden per minuut in mapjes van geloof uren, dagen, etc
- normaal ongeveer 4-5 MB per minuut
- nacht ongeveer 1 MB per minuut

wat heel grof op dit moment zou neerkomen op ongeveer 1 week op een 32GB kaartje full time opnemen, bij 12 uur daglicht en 12 uur 'nacht'.

• Piet91
  • Nu online
quote:
JGR81 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:43:
Volgens mij is het onderstaande post van 14 januari...
Ok, dat klinkt wel makkelijk.

Hij heeft het over firmware N maar dat was natuurlijk op 14 januari.
Ik neem aan dat ik nu dus gewoon "1.8.6.1B_rtspfix" kan nemen?
(Ik zie N ook niet meer staan; alleen onder Original for CN hardware maar dat is dus gewoon stock firmware voor handmatig updaten toch?)

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Is er ook ergens een site/community met een overzicht van verschillende (gecontroleerde/betrouwbare) firmwares voor deze cam, met beschrijving van de mogelijkheden?

• DikkieD
Ik loop even vast hier met mijn 2e Yi Ant.

Ik heb een Yi Ant draaien. Dit was een Chinese versie, met veel gedoe en de speciale apk geinstalleerd (die hier eerder werd aangeraden). Werkt redelijk prima, behalve dat ik bij het aanzetten van de app altijd pop-ups moet wegdrukken mbt updates etc.

Nu heb ik een 2e Yi Ant. Ook een Chinese versie. Echter. Na installtie zegt een Engelstalige stem "This camera can only be used in China".

Ik heb vervolgens via deze video andere firmware geinstalleerd: YouTube: How to fix Xiaoyi "This Camera can only be used within China&qu...

Nu krijg ik ineens op de 2e Yi Ant een Engelstalige stem die zegt "Succesful". Echter, bij het laden van de camera blijft deze op 'Connecting, 5%' hangen met de melding: "Fail to connect camera, please retry later (-10).

Lijkt dus niet echt te werken allemaal. Moet ik maar contact leggen met Banggood?

• Piet91
  • Nu online
Nou, de camera doet het weer.

Heb firmware 1.8.6.1B_rtspfix van hier genomen en de app van hier.
Werkt weer prima en bijvoorbeeld de RTSP stream in VLC ook. (Al zullen ze dat niet gebruiken evenals die andere functies van deze firmware).

Wel vroeg de app direct weer te updaten (weet niet of het nou op de app ging of de camera) maar dat moeten ze dan maar negeren lijkt me...

• JGR81
Bij mij heeft de camera ook weer streken.
De wifi verbinding is weggevallen en is niet te herstellen. De melding is dat deze niet werkt met een 5GHZ wifi. Ik heb deze modem echter al een half jaar en nooit problemen gehad tot nu ineens. Iemand een idee hoe dit te omzeilen?

En zelf weer opgelost, 2.4GHZ kanaal op de modem een andere naam gegeven, camera daarop gezet en hij doet het weer.

JGR81 wijzigde deze reactie 06-10-2016 21:50 (17%)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik probeer de camera toe te voegen aan de Genius Vision software maar het lukt me maar niet. De camera staat niet bij ondersteunde modellen maar aangezien de software gewoon RTSP streams aanvaardt dacht ik dat het wel zou moeten kunnen werken. Heeft iemand hier ervaring met NVR software voor deze camera? Liefst gratis of goedkoop met een trial en voor Windows :)

Het doel is om de beelden te kunnen opnemen en te kunnen bekijken over het internet zonder gebruik te maken van de Xiaomi servers. Aangezien de standaard stream niet met een wachtwoord beveiligd is moet er wel iets van een webserver tussen die ik kan beveiligen.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*