Wat is er dan niet meer correct aan de tijd? Begint die dan bij iedere reboot op 00:00 oid?
Inmiddels heb ik wat meer ervaring met de N versie + RTSP hack en nu werkt het ansich prima, maar af en toe (bijna dagelijks) dat de camera klikt, oranje knippert en zich herpakt en netjes blauw wordt
maar toch tikkie maf.
Daarnaast toch jammer dat hij niet standaard MJPEG kan uitspuwen aangezien ik aan het kijken ben naar iCam als software (maar eigenlijk jammer dat iCam geen RTSP doet), heeft iemand enig idee of er wellicht nog MJPEG support wordt ingehacked?
Daarnaast toch jammer dat hij niet standaard MJPEG kan uitspuwen aangezien ik aan het kijken ben naar iCam als software (maar eigenlijk jammer dat iCam geen RTSP doet), heeft iemand enig idee of er wellicht nog MJPEG support wordt ingehacked?
Na een reboot staat de datum ergens op 1969 en de tijd begon bij mij ergens random te lopen. Misschien kan je hem wel configureren om de tijd ergens intern te halen maar daarvoor is mijn kennis te beperkt...FunFair schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:41:
Wat is er dan niet meer correct aan de tijd? Begint die dan bij iedere reboot op 00:00 oid?
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik kocht mij onlangs via Ali expres een home camera van Xiaomi. Niets dan ellende. Niet aan de praat te krijgen. Uiteindelijk een Chinese app kunnen downloaden. De camera is zichtbaar in de app maar werkt niet. De camera staat uit. Ik moet hem opzetten via de app maar dit lukt niet. De camera blijft uit staan, het lichtje op de camera is uit.
Ik gebruik IPhone 4S met laatste IOS.
Iemand ervaring met dit probleem ?
Ben zelf een leek als het op pc aankomt.
Ik kocht mij onlangs via Ali expres een home camera van Xiaomi. Niets dan ellende. Niet aan de praat te krijgen. Uiteindelijk een Chinese app kunnen downloaden. De camera is zichtbaar in de app maar werkt niet. De camera staat uit. Ik moet hem opzetten via de app maar dit lukt niet. De camera blijft uit staan, het lichtje op de camera is uit.
Ik gebruik IPhone 4S met laatste IOS.
Iemand ervaring met dit probleem ?
Ben zelf een leek als het op pc aankomt.
Okay, na wat zoekwerk heb ik de voice files van de US firmware in de CN firmware gekregen. Nu spreekt de camera 90% van de tijd engels
(blijkbaar zijn er nog ergens wat voice files die ik niet lijk te vinden).
Doe het volgende om je de US voice files te installeren:
1) download dit bestand
2) kopieer de files via ftp naar de /home map van de camera
3) done!
btw, ik krijg mijn camera niet meer gereset. hij zegt 'reset succesful', maar hij verbindt automatisch opnieuw met de wifi na het herstarten. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Doe het volgende om je de US voice files te installeren:
1) download dit bestand
2) kopieer de files via ftp naar de /home map van de camera
3) done!
btw, ik krijg mijn camera niet meer gereset. hij zegt 'reset succesful', maar hij verbindt automatisch opnieuw met de wifi na het herstarten. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik kon hem pas helemaal resetten nadat ik de cam ook uit de App verwijderd had. Toen kreeg ik weer de oranje knipperende led.
Ik had trouwens weer andere issues, iets wat de laatste tijd blijkbaar bij veel mensen voor komt.. Ik kreeg twee camera's niet aan de praat met de M of N firmware. Telkens liep het hele proces netjes af, maar op het eind een chinees gebrabbel en een cam die zich uitschakelde.
Blijkt dus dat de Chinese tante iets zegt in de trant van "Alleen geschikt voor gebruik op het Chinese vasteland" (opgevangen met google translatie app). Terug flashen naar firmware versie K lost dit op.
Ik heb een paar weken terug mijn eerste cam ontvangen en geüpdatet naar M, zonder problemen. Dus nu vraag ik me af of er ondertussen iets in de hardware gewijzigd is, of dat Xiaomi extra controles ingevoerd heeft. Want dan heb ik de kans dat ook deze camera een keer problemen gaat geven..
Ik had trouwens weer andere issues, iets wat de laatste tijd blijkbaar bij veel mensen voor komt.. Ik kreeg twee camera's niet aan de praat met de M of N firmware. Telkens liep het hele proces netjes af, maar op het eind een chinees gebrabbel en een cam die zich uitschakelde.
Blijkt dus dat de Chinese tante iets zegt in de trant van "Alleen geschikt voor gebruik op het Chinese vasteland" (opgevangen met google translatie app). Terug flashen naar firmware versie K lost dit op.
Ik heb een paar weken terug mijn eerste cam ontvangen en geüpdatet naar M, zonder problemen. Dus nu vraag ik me af of er ondertussen iets in de hardware gewijzigd is, of dat Xiaomi extra controles ingevoerd heeft. Want dan heb ik de kans dat ook deze camera een keer problemen gaat geven..
Zelfde probleem hier met de v2.1 CN camera die ik vandaag heb ontvangen van Gearbest. De 1.8.5.1L versie werkt wel goed bij mij, ook met RTSP fix.BizzieBis schreef op zondag 31 januari 2016 @ 06:20:
Ik weet niet welke versie mijn eerste cam is. Daar draait nu 1.8.5.1N met rtsp fix op en verhoogde bitrate van 1200.
Toch vreemd dat er verschillend gedrag is met dezelfde firmware.
Hoe verhoog je de bitrateBizzieBis schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:02:
Ik weet niet welke versie mijn eerste cam is. Daar draait nu 1.8.5.1N met rtsp fix op en verhoogde bitrate van 1200.
Ik kwam het tegen in een topic op 4pda.ruquerex schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:52:
[...]
Hoe verhoog je de bitrateklinkt interessant
(Heb nog steeds hoofdpijn van het raden van de russische captcha

Het werkt trouwens alleen op de N firmware.
1. Download set_bitrate.zip
2. Pak de zip file uit op een SD kaart
3. Plaats de SD kaart in de camera (de camera zal herstarten dus even geduld)
4. Maak een telnet verbinding met de camera
5. Voer de volgende commando's uit:
code:
1
| chmod +x /home/hd1/set_bitrate |
code:
1
| ps | grep [r]mm |
Je zie dan iets als:
code:
1
2
| 1034 root 94480 S ./rmm # |
Het eerste nummer op de regel heb je nodig, in dit geval 1034. We moeten dit proces namelijk killen.
Om de bitrate van stream 0 op 1200 in te stellen voer je het volgende commando uit:
code:
1
| kill 1034 && /home/hd1/set_bitrate 0 1200 |
De camera zal herstarten en daarna een RTSP stream met een gemiddelde bitrate van 1200kb/s uitspugen
ps. Ben voorzichtig met het aanpassen van de bitrate. Niet elke bitrate is ondersteund en ik weet niet wat de gevolgen zijn van verkeerd gebruik. 1200 is getest en dat werkt. 700 is trouwens de standaard waarde, mocht je terug willen.
Ik las ergens dat men extra regiocontroles heeft ingebouwd voor Chinese camera's gebouwd vanaf november 2015. De bouwdatum kan je vinden door de qr code op de camera te scannen. Ik geloof dat de laatste vier karakters mmyy zijn maar dat moet ik thuis nog even nakijken.BizzieBis schreef op zondag 31 januari 2016 @ 06:20:
Interessant! Zie je ook duidelijk verschil in beeldkwaliteit?BizzieBis schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:25:
[...]
Ik kwam het tegen in een topic op 4pda.ru
(Heb nog steeds hoofdpijn van het raden van de russische captcha)
Het werkt trouwens alleen op de N firmware.
1. Download set_bitrate.zip
2. Pak de zip file uit op een SD kaart
3. Plaats de SD kaart in de camera (de camera zal herstarten dus even geduld)
4. Maak een telnet verbinding met de camera
5. Voer de volgende commando's uit:
code:
1 chmod +x /home/hd1/set_bitratecode:
1 ps | grep [r]mm
Je zie dan iets als:
code:
1 2 1034 root 94480 S ./rmm #
Het eerste nummer op de regel heb je nodig, in dit geval 1034. We moeten dit proces namelijk killen.
Om de bitrate van stream 0 op 1200 in te stellen voer je het volgende commando uit:
code:
1 kill 1034 && /home/hd1/set_bitrate 0 1200
De camera zal herstarten en daarna een RTSP stream met een gemiddelde bitrate van 1200kb/s uitspugen
ps. Ben voorzichtig met het aanpassen van de bitrate. Niet elke bitrate is ondersteund en ik weet niet wat de gevolgen zijn van verkeerd gebruik. 1200 is getest en dat werkt. 700 is trouwens de standaard waarde, mocht je terug willen.
Sinds vanmorgen heb ik een nieuwe Android Yi Home Cam app (China versie) als ook nieuwe Yi Home Cam firmware, dus de cyclus van een update per maand klopt wel ongeveer (even laatste halfjaar gerekend).
De Android App versie is 2.10.1.0.20160129 (29 januari 2016 dus, vorige was van 24 december 2015)
Voorzover m'n huidige ervaringen met de app:
- De App heeft niet meer de fout (vergeleken met de 24 dec. versie) dat na opening van een camera view hij na 2 sec. crasht.
- Afgezien van het 3 sec. splash scherm zie ik weinig chinees meer, dus vertaling lijkt me nu wel volledig.
- De infrarood led's zijn nu uit te schakelen wanneer het te donker is (nog niet getest).
- Een paar kleine wijzigingen in het "alerts" overzicht (van bewaarde videofragmenten).
Ps. Vooraf aan de app installatie was een Chinese changes melding maar die ben ik vergeten te kopiëren.
De Firmware is 1.8.6.1.A_201601271705 (dus blijkbaar een grotere update want nummer i.p.v. letter is aangepast).
Bij de firmware is een changes melding waar ik uit de vertaling haal dat de reset iets sneller is, nacht video frame rate verbeterd en nog wat dingen die ik niet goed vertaald krijg. Zie onder ;-)
Version Update Detail
1. 重置速度伉化 ,設各晌應更迅速
2. 夜間視頻幀率大幅度提升, 拖影卡頓去元綜
3. 視頻監控存儲扒芾j伏化, 提高鑄存成功率
Ik merk weinig verschil nog tussen m'n camera op firmware versie van december versus de firmware versie die nu uitgebracht is.
Wellicht anderen?
De Android App versie is 2.10.1.0.20160129 (29 januari 2016 dus, vorige was van 24 december 2015)
Voorzover m'n huidige ervaringen met de app:
- De App heeft niet meer de fout (vergeleken met de 24 dec. versie) dat na opening van een camera view hij na 2 sec. crasht.
- Afgezien van het 3 sec. splash scherm zie ik weinig chinees meer, dus vertaling lijkt me nu wel volledig.
- De infrarood led's zijn nu uit te schakelen wanneer het te donker is (nog niet getest).
- Een paar kleine wijzigingen in het "alerts" overzicht (van bewaarde videofragmenten).
Ps. Vooraf aan de app installatie was een Chinese changes melding maar die ben ik vergeten te kopiëren.
De Firmware is 1.8.6.1.A_201601271705 (dus blijkbaar een grotere update want nummer i.p.v. letter is aangepast).
Bij de firmware is een changes melding waar ik uit de vertaling haal dat de reset iets sneller is, nacht video frame rate verbeterd en nog wat dingen die ik niet goed vertaald krijg. Zie onder ;-)
Version Update Detail
1. 重置速度伉化 ,設各晌應更迅速
2. 夜間視頻幀率大幅度提升, 拖影卡頓去元綜
3. 視頻監控存儲扒芾j伏化, 提高鑄存成功率
Ik merk weinig verschil nog tussen m'n camera op firmware versie van december versus de firmware versie die nu uitgebracht is.
Wellicht anderen?
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Andere verandering bij de Firmware 1.8.6.1.A_201601271705 is dat er nu linksonder het Yi logo in het video zit ingebakken...
Cams die na 1 november 2015 geproduceerd zijn werken met de laatste firmware versies niet buiten China. Dit is officieel bevestigd op deze website: https://yicamera.wordpres...y-chinese-version-camera/
Dus of het verstandig is om deze Cam te blijven kopen... Tijd zal het leren.
Verwijderd
Zojuist camera ontvangen. Chinese firmware. Dit was wel op te lossen door er een US firmware op te zetten en toen sprak de camera in ieder geval Engels.
Maar daarna.... niet mogelijk om in de app te koppelen. Niet in de Engelse en niet in de Chinese app
Ben behoorlijk teleurgesteld en had ik maar eerder gelezen dat ze iets aangepast hebben. Gelukkig via AliExpress besteld dus direct maar een dispute aangemaakt. Hopelijk lost dat iets op.
Maar daarna.... niet mogelijk om in de app te koppelen. Niet in de Engelse en niet in de Chinese app

Ben behoorlijk teleurgesteld en had ik maar eerder gelezen dat ze iets aangepast hebben. Gelukkig via AliExpress besteld dus direct maar een dispute aangemaakt. Hopelijk lost dat iets op.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 19:56 ]
Volgens mij kan je op de Chinese hardware alleen de chinese firmware zetten. Heb je dat al geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:45:
Zojuist camera ontvangen. Chinese firmware. Dit was wel op te lossen door er een US firmware op te zetten en toen sprak de camera in ieder geval Engels.
Verwijderd
Mijn Chinees is wat roestigconnos schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:01:
[...]
Volgens mij kan je op de Chinese hardware alleen de chinese firmware zetten. Heb je dat al geprobeerd?
Maar na 30 pogingen gisteren had ik eindelijk beeld. Nog niet je van het en mis bijvoorbeeld wat configuratie opties voor infrarood maar het leek op beeld.
Nog wel een dispute ingediend, nu staat er opeens bij de verkoper dat het de Chinese versie is en dat stond er 2 weken terug niet. En ze wisten dat ik uit de EU kwam, ze hebben zelfs een verloopstekker meegestuurd.
Ik heb zelf geen iphone maar android, maar ik moest wel op mijn router de WPA beveiliging tijdelijk uitschakelen. Als de camera dan gevonden wordt, kun je in de app je wifi wachtwoord invoeren en dan de WPA weer aanzetten.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:17:
Hoi allemaal,
Ik gebruik de YI Home Camera app en heb mijn telefoon op Engelse taal staan, dan is deze app ook Engels.
Vandaag ook mij cam binnen gekregen.
Na een uurtje prutsen werkt telnet, rtsp, en de android app.
Alleen afspelen in de app wat opgenomen is doet het niet, wat waarschijnlijk te maken heeft met de timezone. In de test map aanpassen lukt me niet maar dit moet ook kunnen in telnet maar ik weet niet hoe, ik weet niet hoe, ik weet niet hoe!
Ook verbinding maken na power loss is een no go. Maar daar kan ik wel me leven. Tenminste als hij stabiel draait. We zullen zien!
Na een uurtje prutsen werkt telnet, rtsp, en de android app.
Alleen afspelen in de app wat opgenomen is doet het niet, wat waarschijnlijk te maken heeft met de timezone. In de test map aanpassen lukt me niet maar dit moet ook kunnen in telnet maar ik weet niet hoe, ik weet niet hoe, ik weet niet hoe!
Ook verbinding maken na power loss is een no go. Maar daar kan ik wel me leven. Tenminste als hij stabiel draait. We zullen zien!
Zoek even in dit topic op 'telnet' dan vind je hoe het moetBertha781 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:46:
Vandaag ook mij cam binnen gekregen.![]()
Na een uurtje prutsen werkt telnet, rtsp, en de android app.![]()
Ik heb nu een CN verzie, maar wil voor mijn ouders graag een Amerikaanse/Engelse uitvoering bestellen.
Waar zijn deze te krijgen?
Zie http://www.weareyi.com/AcIDeR schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:53:
Ik heb nu een CN verzie, maar wil voor mijn ouders graag een Amerikaanse/Engelse uitvoering bestellen.
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Heb hier nu een maandje de L versie, werkt perfect (inclusief rtsp). Nu heb ik wat vrienden die ook graag zo'n camera willen thuis. Is het echter nog wel een goede optie nu die standaard niet meer buiten China werkt in combinatie met een iPhone?
Voor Android zijn er wel wat aangepaste apps te krijgen.
Amazon stuurt die internationale versie helaas niet naar NL.
Voor Android zijn er wel wat aangepaste apps te krijgen.
Amazon stuurt die internationale versie helaas niet naar NL.
Verwijderd
Iemand een idee hoe je de infrarood keihard uit kan zetten?
Ik probeer door een ruit naar buiten te filmen waar best redelijk licht is (lantaarnpaal voor de deur) maar lijkt erop of de infrarood tegen het glas aan het terugkaatsen is
Ik probeer door een ruit naar buiten te filmen waar best redelijk licht is (lantaarnpaal voor de deur) maar lijkt erop of de infrarood tegen het glas aan het terugkaatsen is

In één van de firmwares was dit via de settings gewoon mogelijk. Maar zie dat het er niet meer in zit.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:43:
Ik heb het destijds opgelost door zwart tape over de IR leds te plaatsen.
Wat je ook kunt doen is de camera open maken en de IR leds eruit halen, dit is volgens mij een module die op het moederbordje klikt.
Ik weet alleen niet of de camera het daarna pikt
Je kan ze via telnet aan en uit zetten echter heb je dan nog steeds de kans dat na een verandering in licht ze weer aan gaan. Je kan eventueel een cronjob maken welke om de zoveel tijd de IR leds forceert om uit te gaan.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:43:
Verwijderd
FunFair schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:36:
[...]
In één van de firmwares was dit via de settings gewoon mogelijk. Maar zie dat het er niet meer in zit.
Ik heb het destijds opgelost door zwart tape over de IR leds te plaatsen.
Wat je ook kunt doen is de camera open maken en de IR leds eruit halen, dit is volgens mij een module die op het moederbordje klikt.
Ik weet alleen niet of de camera het daarna pikt
Als ik dit allemaal had geweten dan had ik dat kreng nooit besteld. De wervende tekst zag er zo goed uit, inclusief de beeldenSkyThes schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:27:
[...]
Je kan ze via telnet aan en uit zetten echter heb je dan nog steeds de kans dat na een verandering in licht ze weer aan gaan. Je kan eventueel een cronjob maken welke om de zoveel tijd de IR leds forceert om uit te gaan.
Welke firmware zou ik er dan op moeten zetten? Ik heb nu een of andere Chinese meuk erop staan en dat werkt met de Chinese app.
Verwijderd
iPhone hier en de Chinese app...Kit schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:15:
Heb op die Yi Home app wel een optie om IR uit te schakelen
[afbeelding]

Ik krijg de camera niet meer goed aan de praat nadat ik deze gereset heb.
Ik kan de camera niet meer koppelen aan een Android-applicatie. Heb er verschillende geprobeerd, te weten:
signed_yicamera v1.6.0 (20150512).apk
com.ants360.yicamera.apk
SmartHome_2.5.3_60133_english.apk (en deze later) ook daarna geupdate naar de laaste versie, werkt ook niet
Ook heb ik verschillende firmware versies (L,M,N) gebruikt icm. verschillende apps, maar geen van allen kan koppelen met de camera. Hoewel ik wél gewoon een wifi verbinding krijg (lampje blauw en met de RSTP-Fix firmwares krijg ik ook gewoon beeld in VLC) is de verbinding weer verdwenen na een restart van de camera. Heeft iemand hier een idee welke firmware met welke APK (mag ook een IOS app zijn) samenwerkt zodat ik de camera goed kan configureren?
Ik kan de camera niet meer koppelen aan een Android-applicatie. Heb er verschillende geprobeerd, te weten:
signed_yicamera v1.6.0 (20150512).apk
com.ants360.yicamera.apk
SmartHome_2.5.3_60133_english.apk (en deze later) ook daarna geupdate naar de laaste versie, werkt ook niet
Ook heb ik verschillende firmware versies (L,M,N) gebruikt icm. verschillende apps, maar geen van allen kan koppelen met de camera. Hoewel ik wél gewoon een wifi verbinding krijg (lampje blauw en met de RSTP-Fix firmwares krijg ik ook gewoon beeld in VLC) is de verbinding weer verdwenen na een restart van de camera. Heeft iemand hier een idee welke firmware met welke APK (mag ook een IOS app zijn) samenwerkt zodat ik de camera goed kan configureren?
[ Voor 14% gewijzigd door Gumball op 20-02-2016 18:44 ]
Heb net weer een camera binnengekregen van Banggood met een fabricagedatum van 23 november 2015. Kreeg 'm prima aan de praat totdat ik een firmwareupdate naar de laatste versie (A) deed. Na reboot connect de camera wel, maar wordt uitgeschakeld en is niet meer in te schakelen met de (ios)app. De bekende Chinese mevrouw spreekt nu ineens Engels en zegt elke paar minuten: 'This camera can only be used in China'BizzieBis schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:51:
Cams die na 1 november 2015 geproduceerd zijn werken met de laatste firmware versies niet buiten China. Dit is officieel bevestigd op deze website: https://yicamera.wordpres...y-chinese-version-camera/
Vervolgens een paar oudere versies firmware erop gezet totdat met versie K 't allemaal weer ging werken.
Op zich doet 'ie 't prima, maar niet updaten dus. Wellicht komt er nog een gehackte nieuwere versie die wel werkt met hardwareversies van na 1 november 2015.
Overigens had ik al een camera die voor 1 november was geproduceerd en die doet 't prima met de laatste A versie firmware.
Heb je met de A versie ook de rtps fix toegepast? Of is dat nog niet mogelijk?connos schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:44:
[...]
Heb net weer een camera binnengekregen van Banggood met een fabricagedatum van 23 november 2015. Kreeg 'm prima aan de praat totdat ik een firmwareupdate naar de laatste versie (A) deed. Na reboot connect de camera wel, maar wordt uitgeschakeld en is niet meer in te schakelen met de (ios)app. De bekende Chinese mevrouw spreekt nu ineens Engels en zegt elke paar minuten: 'This camera can only be used in China'![]()
Vervolgens een paar oudere versies firmware erop gezet totdat met versie K 't allemaal weer ging werken.![]()
Op zich doet 'ie 't prima, maar niet updaten dus. Wellicht komt er nog een gehackte nieuwere versie die wel werkt met hardwareversies van na 1 november 2015.
Overigens had ik al een camera die voor 1 november was geproduceerd en die doet 't prima met de laatste A versie firmware.
Het lukte juist niet om die A versie draaiend te krijgen, laat staan met een RTSP fix.FunFair schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:24:
[...]
Heb je met de A versie ook de rtps fix toegepast? Of is dat nog niet mogelijk?
Je had toch ook een camera van voor november 2015? Ik heb ook een ouder model namelijk, dus firmware A zou moeten werken.connos schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:20:
[...]
Het lukte juist niet om die A versie draaiend te krijgen, laat staan met een RTSP fix.
Firmware en Android versie moeten wel echt op elkaar afgestemd zijn merk ik. Terugspoelen van beelden werkt niet meer bij mij.
Bijzonder. Mijn Chinese Yi Home app geeft dat er een update is, maar wanneer ik die installeer geeft de telefoon de informatieve mededeling "App is niet geïnstalleerd".
Nou ja, de oude werkt ook wel
Nou ja, de oude werkt ook wel
Welke combo met FW en app gebruiken jullie? Ik krijg de mijne niet meer aan de praat. (pre november model)
Ik heb zelf de YI Home Camera app (Android, versie 2.10.0.6 van 5 november 2015. Camera's draaien op de N firmware met alle fixes. Denk niet dat ik ooit nog ga updaten. Draait nu allemaal perfect, dus geen reden voorGumball schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:29:
Welke combo met FW en app gebruiken jullie? Ik krijg de mijne niet meer aan de praat. (pre november model)
Geprobeerd met deze combi maar de app kan maar niet koppelen met de camera, hoewel de camera wel gewoon een wifi verbinding heeft (en kan ook een rtsp stream openen). Na uit-en-aan zetten van de camera is de verbinding overigens weer weg.ksborg schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:03:
[...]
Ik heb zelf de YI Home Camera app (Android, versie 2.10.0.6 van 5 november 2015. Camera's draaien op de N firmware met alle fixes. Denk niet dat ik ooit nog ga updaten. Draait nu allemaal perfect, dus geen reden voor
Na een factory-reset van mijn router nog steeds geen progressie. Ik geef het op. Ik vermoed dat het rom geheugen stuk is en niets meer kan opslaan oid.
Edit: andere router. Probleem direct verdwenen!
[ Voor 14% gewijzigd door Gumball op 13-03-2016 10:15 ]
Ik heb 2 camera's geupdate naar 1.8.6.1A toen ie daar om vroeg. Stom natuurlijk. Want voor 1.8.6.1A is (volgens mij) nog geen rtsp fix.
Dus ik dacht ff resetten en de N firmware er weer opzetten. Want die werkte prima. Maar wat ik ook doe, downgraden naar N lukt niet. Ik blijf op 1.8.6.1A zitten.
Ik reset ze op deze manier:
Disconnect cam
Remove micro SD card
Power on and long press reset button
Disconnect cam
Put "home" firmware file on SD card
Insert micro SD card an power on
Iemand een idee hoe ik weer op N kom? Of dat er ergens een fix is voor de A firmware?
Edit:
Toch gelukt.Vanaf A gedowngrade naar J. En daarna weer naar N + fix. Nu werken ze allebei weer.
Voorlopig houd ik het zo. Ze doen het prima. Geen idee wat A voor extras heeft. Maar zolang er geen fix voor is blijf ik lekker op N
Dus ik dacht ff resetten en de N firmware er weer opzetten. Want die werkte prima. Maar wat ik ook doe, downgraden naar N lukt niet. Ik blijf op 1.8.6.1A zitten.
Disconnect cam
Remove micro SD card
Disconnect cam
Iemand een idee hoe ik weer op N kom? Of dat er ergens een fix is voor de A firmware?
Edit:
Toch gelukt.Vanaf A gedowngrade naar J. En daarna weer naar N + fix. Nu werken ze allebei weer.
Voorlopig houd ik het zo. Ze doen het prima. Geen idee wat A voor extras heeft. Maar zolang er geen fix voor is blijf ik lekker op N
[ Voor 17% gewijzigd door Kitser op 17-03-2016 21:28 ]
Die fix staat los van de versie.Kitser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:57:
Ik heb 2 camera's geupdate naar 1.8.6.1A toen ie daar om vroeg. Stom natuurlijk. Want voor 1.8.6.1A is (volgens mij) nog geen rtsp fix.
Disconnect cam
Remove micro SD card
Disconnect cam
Edit:
Probeer het eens met fix07:
https://www.dropbox.com/s.../test-rtspfix-07.zip?dl=1
[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 17-03-2016 21:43 ]
Klopt. Maar ik heb een rtsp stream nodig. En dat gaat niet lukken zonder rtsp fix
Is fix07 voor firmware 1.8.6.1A? Misschien probeer ik het later. Nu draaien ze allebei weer op N inclusief rtsp.
Voor Domoticz heb ik eigenlijk een MJPEG stream nodig. Mocht iemand weten hoe ik de rtsp stream kan omzetten naar MJPEG, heel graag. Waarschijnlijk met VLC. Maar ik weet nog niet hoe.
[ Voor 38% gewijzigd door Kitser op 17-03-2016 21:51 ]
Gisteren de camera van m'n pa aan de praat gekregen. Hij heeft de CN-versie en het lukte hem maar niet
De stock firmware was 1.8.5.1J_201507201424, hij bood 1.8.6.1A_201602241619 aan, maar ik heb uiteindelijk 1.8.5.1M_201512011815 met de fix 1.8.5.1M_test-rtspfix-4 erop gezet.
Werkt prima. De RTSP-stream kan ik nu vanuit m'n LAN (of VPN) ook met andere apps dan die van Xiaomi bekijken via rtsp://<IP-Adres>:554/ch0_0.h264
Heb er voor mezelf ook gelijk eentje besteld op de hier vaak geplaatste Banggood-link. Hopelijk krijg ik daarmee de 2.1 CN-versie.
Wat ik nu eigenlijk wil is de stream via 3rd party-apps bekijken van buiten m'n LAN, maar dan wel met iets van authenticatie. Ik kan natuurlijk de onbeveiligde RTSP-stream ontsluiten met port-forwarding enzo, maar dan kan iedereen meekijken
Heeft iemand een idee of en hoe dit kan?
De stock firmware was 1.8.5.1J_201507201424, hij bood 1.8.6.1A_201602241619 aan, maar ik heb uiteindelijk 1.8.5.1M_201512011815 met de fix 1.8.5.1M_test-rtspfix-4 erop gezet.
Werkt prima. De RTSP-stream kan ik nu vanuit m'n LAN (of VPN) ook met andere apps dan die van Xiaomi bekijken via rtsp://<IP-Adres>:554/ch0_0.h264
Heb er voor mezelf ook gelijk eentje besteld op de hier vaak geplaatste Banggood-link. Hopelijk krijg ik daarmee de 2.1 CN-versie.
Wat ik nu eigenlijk wil is de stream via 3rd party-apps bekijken van buiten m'n LAN, maar dan wel met iets van authenticatie. Ik kan natuurlijk de onbeveiligde RTSP-stream ontsluiten met port-forwarding enzo, maar dan kan iedereen meekijken
[ Voor 15% gewijzigd door jelbo op 21-03-2016 14:50 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Niet vanuit de camera zelf dus dan zal je er zelf wat voor moeten bouwen (re-stream server oid).jelbo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:46:
Wat ik nu eigenlijk wil is de stream via 3rd party-apps bekijken van buiten m'n LAN, maar dan wel met iets van authenticatie. Ik kan natuurlijk de onbeveiligde RTSP-stream ontsluiten met port-forwarding enzo, maar dan kan iedereen meekijken![]()
Restream is het keyword, bedankt.SkyThes schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:39:
[...]
Niet vanuit de camera zelf dus dan zal je er zelf wat voor moeten bouwen (re-stream server oid).
Ondertussen heb ik het zover dat m'n Synology Surveillance Station de camera ziet (instructies). Ik kan zelfs twee stream-url's tevoorschijn toveren (rechterklik, Get stream path):
code:
1
| rtsp://admin:<hashedpasswordofzo>@<mijn>.synology.me:554/Sms=2.unicast |
en
code:
1
| rtsp://<internipadres>:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/cgi/rtsp.cgi?Sms=2.unicast&DsId=0&StmKey=<eenkey> |
Als ik voor die eerste op m'n router poort 554 forward richting het IP van m'n Synology, dan kan ik met de URL de rtsp-stream openen vanaf internet
Als ik de info uit de url te destilleer en dat in m'n app tinyCam invoer, lukt het ook! Je moet kiezen voor Generic als Camera vendor, de RTSP-url invoeren, maar je lokale IP wijzigen in de dynamic DNS url van je NAS, poort 554 op UDP geforward hebben richting je NAS, als protocol RTSP over UDP (MJPEG/H264/H265) kiezen, username is dus admin, password die uit je stream url, encryption uit, Unencrtypted dus. Het is wel een beetje flaky nog. Later maar eens goed kijken hoe het zit.
/edit: het wachtwoord van de stream url wijzigt iedere x tijd, dus dat gaat niet werken.
[ Voor 21% gewijzigd door jelbo op 22-03-2016 18:01 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Schroef de camera open, schroef de print los, aan de voorkant van de print zit een witte connector, die haal je los, voorzichtig doen want de print zit bedraad aan de behuizing. Heb nu perfect beeld achter glas echter is de sluitertijd enorm traag, auto's komen als vegen licht langs.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:43:
Iemand een idee hoe je de infrarood keihard uit kan zetten.
Denk dat dit op te lossen is door de connector die je rechts achterop ziet los te halen. Die regelt een soort schuifje voor de lens en heb het gevoel dat dat schuifje de sluitertijd of lichtgevoeligheid beïnvloed.
Ik heb 2 van deze camera's. Inmiddels heb ik ze werkend. Ze zijn ingesteld met de Yi Home app. Daarna ben ik verder gegaan met Tinycam Monitor. Dat werkt perfect.
Maar nu wil ik graag de Yi Home App op m'n tablet ook gaan gebruiken.
Maar hoe kan je een camera toevoegen in de App als je camera's al zijn ingesteld?
Als ik door de Wizard loop, kom ik elke keer uit bij de melding dat ik m'n camera moet resetten. Maar het werkt nu prima met Tinycam Monitor. Ik ben bang dat als ik hem reset, dat ik alle instellingen weer opnieuw moet doen.
Maar hoe kan je een camera toevoegen in de App als je camera's al zijn ingesteld?
Als ik door de Wizard loop, kom ik elke keer uit bij de melding dat ik m'n camera moet resetten. Maar het werkt nu prima met Tinycam Monitor. Ik ben bang dat als ik hem reset, dat ik alle instellingen weer opnieuw moet doen.
Nu we allemaal terug in de zomertijd leven 
Is er een SSH commendo om de timezone aan te passen van wintertijd naar zomertijd?
Lijkt met simpeler dan elke Xiaoyi weer opnieuw te moeten flashen met een SD kaart...
Thanksss!
Is er een SSH commendo om de timezone aan te passen van wintertijd naar zomertijd?
Lijkt met simpeler dan elke Xiaoyi weer opnieuw te moeten flashen met een SD kaart...
Thanksss!
[ Voor 23% gewijzigd door querex op 28-03-2016 22:56 ]
Toen ik op m'n nieuwe telefoon inlogte met mijn Xiaomi account was alles al ingesteld. De camera's worden blijkbaar in het account opgeslagenKitser schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:59:
Ik heb 2 van deze camera's. Inmiddels heb ik ze werkend. Ze zijn ingesteld met de Yi Home app. Daarna ben ik verder gegaan met Tinycam Monitor. Dat werkt perfect.
Ik heb nog 2 pre-IR Yi Ant Cams. Ik wil deze vandaag weer gaan gebruiken echter doet de app met het huisje het bij mij niet meer. (Crash wanneer ik hem start, iOS). De Yi Home app, Engelstalig, werkt ook niet. Mijn Yi Cam leest namelijk niet de QR code van mijn mobiel. In de oude apps hoefde dat ook niet. Iemand een oplossing of zit ik nu opeens met twee waardeloze dingen?
Met mijn net ontvangen CN v2.1 camera van de hier geposte Banggood-link blijf ik belanden bij een 'Fail to load Please reset the camera'..
1.8.5.1M_201512011815 firmware met 1.8.5.1M_test-rtspfix-4 draait er denk ik op, een paar keer geboot met die files op een FAT32 4GB microSD.
Nu boot ik de camera zonder microSD, gebruik ik de app yicamera_v2.10.0.6_20151105_release_umeng met de QR-code methode, LED wordt netjes blauw, alles lijkt goed te gaan met de connectiviteitschecks, maar dan gaat ie weer blauw knipperen en krijg ik die foutmelding...
1.8.5.1M_201512011815 firmware met 1.8.5.1M_test-rtspfix-4 draait er denk ik op, een paar keer geboot met die files op een FAT32 4GB microSD.
Nu boot ik de camera zonder microSD, gebruik ik de app yicamera_v2.10.0.6_20151105_release_umeng met de QR-code methode, LED wordt netjes blauw, alles lijkt goed te gaan met de connectiviteitschecks, maar dan gaat ie weer blauw knipperen en krijg ik die foutmelding...
Chinese app downloaden uit Chinese store. Kunt hiervoor het beste een apart account aanmaken (anders kun je niet updaten zonder van regio te wisselen)snaggyheadshot schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:47:
Ik heb nog 2 pre-IR Yi Ant Cams. Ik wil deze vandaag weer gaan gebruiken echter doet de app met het huisje het bij mij niet meer. (Crash wanneer ik hem start, iOS). De Yi Home app, Engelstalig, werkt ook niet. Mijn Yi Cam leest namelijk niet de QR code van mijn mobiel. In de oude apps hoefde dat ook niet. Iemand een oplossing of zit ik nu opeens met twee waardeloze dingen?
1. onderaan de appstore featured pagina op uitloggen klikken
2. nieuw account aanmaken (kies voor een nieuw @icloud.com email account)
3. volg deze instructies: klik
4. download app via onderstaande link:
https://itunes.apple.com/...he-xiang/id931168730?mt=8
5. hierna kun je weer inloggen met je eigen apple id account.
[ Voor 34% gewijzigd door Whatson op 02-04-2016 14:18 ]
Is het ook mogelijk om deze camera te gebruiken zodat je een berichtje/melding krijgt wanneer er geluid wordt gedetecteerd?
Jammer dat het zo moet tegenwoordigWhatson schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:13:
[...]
Chinese app downloaden uit Chinese store. Kunt hiervoor het beste een apart account aanmaken (anders kun je niet updaten zonder van regio te wisselen)
1. onderaan de appstore featured pagina op uitloggen klikken
2. nieuw account aanmaken (kies voor een nieuw @icloud.com email account)
3. volg deze instructies: klik
4. download app via onderstaande link:
https://itunes.apple.com/...he-xiang/id931168730?mt=8
5. hierna kun je weer inloggen met je eigen apple id account.
Weet ik niet. Gewoon inloggen met je Mi account en je camera(s) zijn meteen beschikbaar. evt kun je ook proberen om de MiHome app opnieuw te installeren.snaggyheadshot schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:39:
[...]
Jammer dat het zo moet tegenwoordigToch nog een vraag: wat is er gebeurd met de Mi Home App? Ik heb nooit de Yi Cam app gebruikt maar altijd de Mi Home app, en die werkte prima. Echter kan ik de app niet meer openen en crasht die meteen na het starten.
edit: er is tegenwoordig geen verschil meer tussen YI Home en MiHome: (zelfs de chinese naam is weg)
Voor mij werkt MiHome nog wel gewoon. (Via NL appstore)
[ Voor 24% gewijzigd door Whatson op 02-04-2016 21:03 ]
Ik heb precies dezelfde symptomen gehad. Na het plaatsen van een ander WiFi router was mijn probleem opgelost. Ik had overigens wel een pre-november 2015 2.1 model.jelbo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:00:
Met mijn net ontvangen CN v2.1 camera van de hier geposte Banggood-link blijf ik belanden bij een 'Fail to load Please reset the camera'..
Ik heb m'n 5GHz SSIDs al uitgeschakeld, dat hielp niet. Ik heb dus een post-November 2.1 model. Misschien is daarop de region-ban keihard actief of zo.Gumball schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:43:
[...]
Ik heb precies dezelfde symptomen gehad. Na het plaatsen van een ander WiFi router was mijn probleem opgelost. Ik had overigens wel een pre-november 2015 2.1 model.
Vreemd zeg. Welke iOS versie heb jij en heb jij de laatste update? Wellicht dat het ligt aan het feit dat ik ivm de jailbreak nog op iOS 9.0.1 zit.Whatson schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:41:
[...]
Voor mij werkt MiHome nog wel gewoon. (Via NL appstore)
[afbeelding]
iOS 9.3.1 op iPhone 6. MiHome al eens verwijderd?snaggyheadshot schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:39:
[...]
Vreemd zeg. Welke iOS versie heb jij en heb jij de laatste update? Wellicht dat het ligt aan het feit dat ik ivm de jailbreak nog op iOS 9.0.1 zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Whatson op 03-04-2016 22:03 ]
Heb mijn JB opgegeven en met geluk: de MiHome app werkt nu. Het geluk was echter van korte duur. Door een of andere reden kan ik enkel een Air Puffier toevoegenWhatson schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:02:
[...]
iOS 9.3.1 op iPhone 6. MiHome al eens verwijderd?

Waar had je überhaupt nog een jailbreak voor nodig?snaggyheadshot schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:47:
[...]
Heb mijn JB opgegeven en met geluk: de MiHome app werkt nu. Het geluk was echter van korte duur. Door een of andere reden kan ik enkel een Air Puffier toevoegen
Met name een aantal handige Tweaks zoals een Whatsapp bel-icon die niet via Whatsapp belt maar via het gewone netwerk en zo had ik nog wel 'n stuk of 5 Tweaks die het nét wat aangenamer maakteWhatson schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:47:
[...]
Waar had je überhaupt nog een jailbreak voor nodig?
Maar kun jij ook geen nieuwe Yi Cams meer toevoegen of ligt dit ook weer aan mij?
Note to self: Volgende keer gewoon weer een IP cam mét normaal interface
Camera's haalt hij op uit je Mi account. Hoeft ze dus maar 1x in te stellen, dus geen idee.snaggyheadshot schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:06:
[...]
Met name een aantal handige Tweaks zoals een Whatsapp bel-icon die niet via Whatsapp belt maar via het gewone netwerk en zo had ik nog wel 'n stuk of 5 Tweaks die het nét wat aangenamer maakte
Maar kun jij ook geen nieuwe Yi Cams meer toevoegen of ligt dit ook weer aan mij?
Note to self: Volgende keer gewoon weer een IP cam mét normaal interface
Je post heeft me toch de goede richting op geholpen. Ik heb ook een Xiaomi mini-routertje staan die als AP functioneert. Signaal is zo sterk dat m'n camera die AP pakte (ipv 2 anderen) en blijkbaar was er daar iets mis. Het ging in één keer goed via m'n KPN APGumball schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:43:
[...]
Ik heb precies dezelfde symptomen gehad. Na het plaatsen van een ander WiFi router was mijn probleem opgelost. Ik had overigens wel een pre-november 2015 2.1 model.
Iemand de laatste B firmware al geprobeerd inclusief patches? Lijkt erg simpel te installeren omdat alles er al in zit.
Beetje vreemde vertaling van 4PDA forum:
Bestanden zijn hierrrr te downloaden.
Edit:: Download link toegevoegd.
Tevens heb ik de update uit 1861B.02.zip vandaag zelf uitgevoerd.
Werkt direct met o.a. engels gesproken berichten, RTSP en juiste tijd zone!
Meest simpele update met ingebouwde patches ooit
Het verhogen van de bitrate is ook een fluitje van een cent. Gewoon een bestand "bitrate.cfg" op de SD kaart aanmaken met de volgende inhoud:
Waarbij het getal voor de : het nummer van de stream is, en het getal na de : de bitrate.
Ik heb stream 0 nu met een bitrate van 1200. Geen idee hoe hoog ik kan gaan zonder dat er zich performance issues voordoen.
Bron: http://4pda.ru/forum/inde...230&st=5760#entry48186057Het lijkt erop dat de voorbereiding van een nieuw hardware-versie - in ieder geval is er weer een WiFi-module gebaseerd op BCM43143 zijn (: bd1e of 0a5c: 0a5c 0bdc)
An_pda , waaad je het over de HOME-1080P , maar er zullen een andere chipset Ambarella (in YI)
firmware zijn niet compatibel met de camera op Hisilicon
originele 1.8.6.1B_201603181307.zip (7,55 MB)
gemodificeerd 1861B.01.zip (7,69 MB)
1861B.02.zip (7,68 MB) (gecorrigeerd me hier - wijzigingen van de lijst niet was)
1. Ongestoord uit China (handig voor camera's die na 15/12/2015 - die zeggen dat China niet werkt)
2. geïntegreerde RTSP (in 1861B.01 vergat toe te voegen in wp_cmd, gecorrigeerd 1861B.02)
3. standaard geopend telnet (het begint eerst in originalnoy firmware, en dan dood hem)
4. van de audioberichten veranderd van Chinees naar Engels
5. logo's zijn verwijderd (ingebouwde video overlay)
6. Toegevoegde functionaliteit kunt u de standaardwaarde voor de bitsnelheid van de hoofd- en secundaire kanalen (1861B.01 correct werkte) te wijzigen om de bit rate te wijzigen moet in de SD-kaart om een bestand te maken bitrate.cfg binnen door een dubbele punt (moet het gewenste kanaal en de bit rate te geven (respectievelijk kanaal 0- 1, bit 80-6080). toepassing zou zijn wanneer u de camera opnieuw op te starten, wordt het resultaat naar een bestand geschreven bitrate.log en parameter bestand wordt hernoemd bitrate.cfg.set
Het verhogen van de bitrate is ook een fluitje van een cent. Gewoon een bestand "bitrate.cfg" op de SD kaart aanmaken met de volgende inhoud:
code:
1
2
| 0: 800 1: 230 |
Waarbij het getal voor de : het nummer van de stream is, en het getal na de : de bitrate.
Ik heb stream 0 nu met een bitrate van 1200. Geen idee hoe hoog ik kan gaan zonder dat er zich performance issues voordoen.
[ Voor 18% gewijzigd door BizzieBis op 16-04-2016 19:42 ]
Ik heb 1861B.02.zip zojuist op een nieuwe camera geinstalleerd en dat werkt incl engelse stem. Ik heb ook de bijbehorende equiptest.sh in de subfolder test staan. Moet ik die erin laten staan of hoeft die maar eenmalig gedraaid worden? En hoe kan ik nu de tijdzone aanpassen want in deze sh file zie ik die optie niet.
Inmiddels de test map vervangen door de inhoud uit deze thread en ik kan ook de tijd aanpassen.
Verwijderd
Hey;
Ik heb sinds een weekje deze camera in huis en succesvol kunnen installeren.
De eerste dag werkte hij perfect, opnemen, detectie, nightvision, 4G, ...
Alees werkte prima.
Nu de volgende dag kon ik niet meer verbinden met de camera als ik op 4G stond.
Wel kreeg ik nog detectiemeldingen maar kan niet zien wat er gebeurde en kreeg deze melding:
"Network connection failed, please check network settings and reconnect it( -5400)"
Op Wifi ook geen problemen en er word ook nog wel steeds opgenomen. Enkel live kan ik niet meer kijken...
iemand hier een verklaring voor of een oplossing?
Ik heb sinds een weekje deze camera in huis en succesvol kunnen installeren.
De eerste dag werkte hij perfect, opnemen, detectie, nightvision, 4G, ...
Alees werkte prima.
Nu de volgende dag kon ik niet meer verbinden met de camera als ik op 4G stond.
Wel kreeg ik nog detectiemeldingen maar kan niet zien wat er gebeurde en kreeg deze melding:
"Network connection failed, please check network settings and reconnect it( -5400)"
Op Wifi ook geen problemen en er word ook nog wel steeds opgenomen. Enkel live kan ik niet meer kijken...
iemand hier een verklaring voor of een oplossing?
Hoe heb jij de juiste tijdzone gekregen? Werkt bij mij nog steeds niet (in Chinese app), krijg nog steeds Chinese tijd te zienBizzieBis schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:38:
Iemand de laatste B firmware al geprobeerd inclusief patches? Lijkt erg simpel te installeren omdat alles er al in zit.
[...]
Bron: http://4pda.ru/forum/inde...230&st=5760#entry48186057
code:
1 2 0: 800 1: 230
Laat maar, iets met verder lezen en lengte van mijn neus. Thanks Kitano!!
[ Voor 3% gewijzigd door Flight777 op 24-04-2016 12:54 ]
Zojuist de B firmware geflashed en bitrate op 1600 gezet.BizzieBis schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:38:
[...]
Bron: http://4pda.ru/forum/inde...230&st=5760#entry48186057
code:
1 2 0: 800 1: 230
De android App nu ook geupdate naar de laatste versie, maar daar werkt zo te zien het scrollen door de tijd niet...
Weet iemand hoe je de bitrate waarmee hij opneemt op de interne sdcard kunt aanpassen? Nu verbruikt hij ca 5 MB/min. Dat is lekker weinig, maar de kwaliteit is een stuk minder dan de livestream.
Allen,
Ik heb met de hulp van jullie mijn BG cam in het Engels en met een werkende RTSP stream
Ik wil graag op mijn eigen systeem de video stream opslaan, op een Linux systeem, en beweging detecteren (de beweging detectie in de app (IOS) doet het erg flaky) -- ik heb heb geen beschikking over een NAS met Surveillance Station...
Ik heb met de hulp van jullie mijn BG cam in het Engels en met een werkende RTSP stream
Ik wil graag op mijn eigen systeem de video stream opslaan, op een Linux systeem, en beweging detecteren (de beweging detectie in de app (IOS) doet het erg flaky) -- ik heb heb geen beschikking over een NAS met Surveillance Station...
Volgens mij kun je de vraag die je hierboven stelt heel goed googlen... Mijn 1e hit op google is al raak....sodium schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:09:
Allen,
Heb je zelf al wat onderzocht?
[ Voor 3% gewijzigd door FunFair op 25-04-2016 14:13 ]
ik vroeg om een werkzame oplossing -- dat is toch niet zo gek in een ervaringen draadje?
Ik was mijn vraag in voorgaande 11 pagina's niet tegen gekomen (buiten de oplossingen voor NAS)
tevens zie ik geen ervaringen voorbij komen van mensen met een hardware NVR die je tegenwoordig voor 30 euro bij BG te koop ziet...
Ik was mijn vraag in voorgaande 11 pagina's niet tegen gekomen (buiten de oplossingen voor NAS)
tevens zie ik geen ervaringen voorbij komen van mensen met een hardware NVR die je tegenwoordig voor 30 euro bij BG te koop ziet...
https://www.google.nl/sea...ei=_iMeV4jiJsTGgAbz75yABAsodium schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:50:
ik vroeg om een werkzame oplossing -- dat is toch niet zo gek in een ervaringen draadje?
Tadaa: https://zoneminder.com/
Bij het stellen van vragen zoek je eerst zelf naar oplossingen en vraag je vervolgens of mensen er ervaringen mee hebben of niet en of men alternatieven heeft. Nu stel je gewoon een 'luie' vraag door anderen aan het werk te zetten.
Dank je wel
Ik moet nog veel leren... ik had wel gezocht maar niet met deze woorden.
Ik moet nog veel leren... ik had wel gezocht maar niet met deze woorden.
Indien je voor windows kiest is iSpy een goed opensource programma.
https://www.ispyconnect.com/
Indien je voor een zelfbouw NAS of Vmware NAS gaat, is Xpenology een goede optie (Synology) in combinatie met de surveilance station add on (max 3 cams gratis).
Werkt echt uitstekend.
http://xpenology.me/
https://www.ispyconnect.com/
Indien je voor een zelfbouw NAS of Vmware NAS gaat, is Xpenology een goede optie (Synology) in combinatie met de surveilance station add on (max 3 cams gratis).
Werkt echt uitstekend.
http://xpenology.me/
sodium schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:09:
Allen,
[ Voor 6% gewijzigd door querex op 25-04-2016 16:31 ]
Verwijderd
Heb deze thread goed gelezen maar het antwoord op de volgende vraag helaas niet kunnen vinden.
Ik gebruik iOS en de Home-app. Tot enkele weken geleden kon ik op afstand (via 4G of externe wifi) mijn camera thuis raadplegen. Sinds enkele weken kan dat niet meer. Het inlezen van live-beelden bevriest op 30% inladen; krijg geen beeld te zien. Ook op andere iOS-toestellen hetzelfde probleem.
Is dit herkenbaar voor iOS-gebruikers? En heeft iemand tips tot een oplossing?
Ik gebruik iOS en de Home-app. Tot enkele weken geleden kon ik op afstand (via 4G of externe wifi) mijn camera thuis raadplegen. Sinds enkele weken kan dat niet meer. Het inlezen van live-beelden bevriest op 30% inladen; krijg geen beeld te zien. Ook op andere iOS-toestellen hetzelfde probleem.
Is dit herkenbaar voor iOS-gebruikers? En heeft iemand tips tot een oplossing?
^ Ik kan je daar helaas niet bij helpen, ik gebruik zelf android, al kan ik binnenkort waarschijnlijk een Iphone kapen als werktelefoon (nu nog een Nexus 5x, en privé een Z3), ben op zich wel benieuwd naar iOS.
Ik had na bijna 3 uur gekut een firmware versie + extra scriptje gevonden die RTSP werkend maakt, ik gebruik de camera nu zo'n week succesvol. Het hielp niet dat de camera alleen chinees ouwehoerde in het begin
, ik wilde het al bijna opgeven met het aan de praat krijgen. Ik kreeg hem na ca. 30 minuten in de app, maar rtsp was wat lastig, hielp niet dat ik naar een firmware had geupdated via de app die geen rtsp stream gaf.
Ik gebruik een onofficiële versie van de YI home chinese app met engelse vertaling, APK ergens van de Xiaomi forums gehaald. Ik kon inloggen met mijn Xioami account die ik voor de Mi Fit gebruik, dus dat scheelde gekut met account aanmaken.
De app zelf is fijn gebleken uiteindelijk, streamen op 4G werkt prima op mijn tel en ik kon de LED op de camera uitschakelen. Koppelen lukte ook (nadat ik door had dat de ''officiele'' ''EU'' versie van de app van de play store niet werkte en dus de chinese + eng vertaling via APK installeerde). Ik vind het zelf wel fijn dat de app het streamen gebeuren regelt en ik dus vanaf overal kan meekijken.
Vandaag voor het eerst dat de camera een paar uur geen WIFI had, alles ''leek'' ok maar niet te zien in de dhcp tabel in de router (standaard Zuiggo Cisco epc 3925), herstarten van de camera hielp niet, en ik had er verder geen zin in om er naar te kijken, 3-4 uur verder keek ik en was hij weer terug.
Camera kwaliteit is serieus goed (voor de prijs uiteraard), ik gebruik het om de parkeerplaats/mijn auto voor mijn huis te bewaken. 's nachts is de framerate wat bagger (4 fps, tov. ~23 fps overdag), dus bewegende ''mensen'' zijn wat kut te zien, maar de IR sensor werkt zeer goed, en hij schakelt echt pas bij heel donker om, je hebt in de schemering zeer heldere kleurbeelden.
Als rtsp werkt is setup met iSpy makkelijk, ik gebruik nu dus iSpy op een thuispc voor het opnemen naar HDD en kan altijd met de app op mijn tel live meekijken ook.
Voor de 21 euro ben ik zwaar positief verbaast, ik kijk het nog even een weekje aan mbt. wifi vasthouden/stabiliteit, en ik bestel dan nog 2 extra, voor de voor-en achtertuin. De beeldhoek is zeer breed.
Screencap van dagbeeld:

Screencap van nachtbeeld:

's nachts is alleen het kenteken van de middelste auto te lezen, overdag zijn ze allemaal leesbaar (2 parkeervakken aan de zijkant maar net), dit is vanaf ca. 7 meter en 2-3 meter hoger en van achter dubbelglas.
Ik gebruik op dit moment 1.8.5.1M en een rtsp fix voor die firmware. Overigens heeft mijn camera geen night IR lights, ik heb hem van tinydeal. Wist niet eens dat er versies waren met IR lichten. Ik heb juist voor deze cam gekozen omdat deze die niet had (itt. bv. Sricam SP009), en ik van achter glas wil filmen!
Ik had na bijna 3 uur gekut een firmware versie + extra scriptje gevonden die RTSP werkend maakt, ik gebruik de camera nu zo'n week succesvol. Het hielp niet dat de camera alleen chinees ouwehoerde in het begin
Ik gebruik een onofficiële versie van de YI home chinese app met engelse vertaling, APK ergens van de Xiaomi forums gehaald. Ik kon inloggen met mijn Xioami account die ik voor de Mi Fit gebruik, dus dat scheelde gekut met account aanmaken.
De app zelf is fijn gebleken uiteindelijk, streamen op 4G werkt prima op mijn tel en ik kon de LED op de camera uitschakelen. Koppelen lukte ook (nadat ik door had dat de ''officiele'' ''EU'' versie van de app van de play store niet werkte en dus de chinese + eng vertaling via APK installeerde). Ik vind het zelf wel fijn dat de app het streamen gebeuren regelt en ik dus vanaf overal kan meekijken.
Vandaag voor het eerst dat de camera een paar uur geen WIFI had, alles ''leek'' ok maar niet te zien in de dhcp tabel in de router (standaard Zuiggo Cisco epc 3925), herstarten van de camera hielp niet, en ik had er verder geen zin in om er naar te kijken, 3-4 uur verder keek ik en was hij weer terug.
Camera kwaliteit is serieus goed (voor de prijs uiteraard), ik gebruik het om de parkeerplaats/mijn auto voor mijn huis te bewaken. 's nachts is de framerate wat bagger (4 fps, tov. ~23 fps overdag), dus bewegende ''mensen'' zijn wat kut te zien, maar de IR sensor werkt zeer goed, en hij schakelt echt pas bij heel donker om, je hebt in de schemering zeer heldere kleurbeelden.
Als rtsp werkt is setup met iSpy makkelijk, ik gebruik nu dus iSpy op een thuispc voor het opnemen naar HDD en kan altijd met de app op mijn tel live meekijken ook.
Voor de 21 euro ben ik zwaar positief verbaast, ik kijk het nog even een weekje aan mbt. wifi vasthouden/stabiliteit, en ik bestel dan nog 2 extra, voor de voor-en achtertuin. De beeldhoek is zeer breed.
Screencap van dagbeeld:

's nachts is alleen het kenteken van de middelste auto te lezen, overdag zijn ze allemaal leesbaar (2 parkeervakken aan de zijkant maar net), dit is vanaf ca. 7 meter en 2-3 meter hoger en van achter dubbelglas.
Ik gebruik op dit moment 1.8.5.1M en een rtsp fix voor die firmware. Overigens heeft mijn camera geen night IR lights, ik heb hem van tinydeal. Wist niet eens dat er versies waren met IR lichten. Ik heb juist voor deze cam gekozen omdat deze die niet had (itt. bv. Sricam SP009), en ik van achter glas wil filmen!
[ Voor 29% gewijzigd door Sneeuwhond op 01-05-2016 02:56 ]
Heb jij de IR of gewone versie? Ik zie niets als ik hem achter het raam zet en jij hebt super beelden. Of is het buiten zo licht?SnoVVdog schreef op zondag 01 mei 2016 @ 02:17:
^ Ik kan je daar helaas niet bij helpen, ik gebruik zelf android, al kan ik binnenkort waarschijnlijk een Iphone kapen als werktelefoon (nu nog een Nexus 5x, en privé een Z3), ben op zich wel benieuwd naar iOS.
Ik had na bijna 3 uur gekut een firmware versie + extra scriptje gevonden die RTSP werkend maakt, ik gebruik de camera nu zo'n week succesvol. Het hielp niet dat de camera alleen chinees ouwehoerde in het begin, ik wilde het al bijna opgeven met het aan de praat krijgen. Ik kreeg hem na ca. 30 minuten in de app, maar rtsp was wat lastig, hielp niet dat ik naar een firmware had geupdated via de app die geen rtsp stream gaf.
Screencap van dagbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb de versie met IR sensor (dacht dat ze dat allemaal hadden), ZONDER IR leds:
''Original Xiaomi Ants Smart Webcam Wireless Control with App SCM-361254-UK ''
http://www.tinydeal.com/n...ol-with-app-p-142032.html
Helaas nu uitverkocht (en zo te zien duurder geworden ook, ik had hem voor 21,82).
Straat is wel verlicht, achter de boom verscholen zit 10-15 meter daarachter een straatlantaarn.
Ik zie hem als het echt donker is omschakelen van kleur naar IR.
EDIT: Vanochtend wederom geen Wifi en niet meer in dhcp tabel, ik weet niet of dat aan de bagger wifi of aan de camera ligt, het dit ''probleem'' pas sinds gisteren terwijl de camera de 5 a 6 dagen daarvoor wel stabiel draaide. Ik heb een nieuwe Ubee dual band modem van Ziggo die al een tijdje stof ligt te happen, als de problemen aanhouden ga ik de modem vervangen en kijken of dat voor verbetering zorgt!
EDIT2: And it's back, weer pingbaar en video stream doet het weer, zonder fysieke actie. Laten we het voorlopig op slecht wifi ontvangst houden (schuld van de ziggo modem, ik heb met laptops en telefoons en tablets ook vaak wifi issues, sterker nog, ik heb soms zelfs LAN issues via cat5e waarbij de latentie oploopt als ik gewoon mijn NAS of de modem ping over lan, Cisco ding is niet altijd even stabiel).
''Original Xiaomi Ants Smart Webcam Wireless Control with App SCM-361254-UK ''
http://www.tinydeal.com/n...ol-with-app-p-142032.html
Helaas nu uitverkocht (en zo te zien duurder geworden ook, ik had hem voor 21,82).
Straat is wel verlicht, achter de boom verscholen zit 10-15 meter daarachter een straatlantaarn.
Ik zie hem als het echt donker is omschakelen van kleur naar IR.
EDIT: Vanochtend wederom geen Wifi en niet meer in dhcp tabel, ik weet niet of dat aan de bagger wifi of aan de camera ligt, het dit ''probleem'' pas sinds gisteren terwijl de camera de 5 a 6 dagen daarvoor wel stabiel draaide. Ik heb een nieuwe Ubee dual band modem van Ziggo die al een tijdje stof ligt te happen, als de problemen aanhouden ga ik de modem vervangen en kijken of dat voor verbetering zorgt!
EDIT2: And it's back, weer pingbaar en video stream doet het weer, zonder fysieke actie. Laten we het voorlopig op slecht wifi ontvangst houden (schuld van de ziggo modem, ik heb met laptops en telefoons en tablets ook vaak wifi issues, sterker nog, ik heb soms zelfs LAN issues via cat5e waarbij de latentie oploopt als ik gewoon mijn NAS of de modem ping over lan, Cisco ding is niet altijd even stabiel).
[ Voor 69% gewijzigd door Sneeuwhond op 01-05-2016 10:27 ]
Ook ik ben zo stom geweest om gelijk de firmware up te daten nadat ik gisteren m'n eerste camera binnen heb gekregen.. met als resultaat "this camera can only be used in China" Het is me inmiddels duidelijk dat je dit kunt verhelpen door oude firmware terug te zetten via de SD kaart, maar ik zie door alle firmwares versies het bos niet meer. Iemand een idee welke versie ik moet gebruiken?
Ik heb vorige week op mijn nieuwe CN cam de 1861B.02.zip gezet via sdcard (nu spreekt ie engels)Wetzel schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 06:27:
Ook ik ben zo stom geweest om gelijk de firmware up te daten nadat ik gisteren m'n eerste camera binnen heb gekregen.. met als resultaat "this camera can only be used in China" Het is me inmiddels duidelijk dat je dit kunt verhelpen door oude firmware terug te zetten via de SD kaart, maar ik zie door alle firmwares versies het bos niet meer. Iemand een idee welke versie ik moet gebruiken?
en daarna via telnet de timezone TZ aangepast.
Ik had al 2 camera's met firmware N + RSTP fix7. Dat werkt prima.
Vandaag de 3e binnen gekregen. Dezelfde stappen gedaan als bij de vorige 2. Maar nu gaat de camera vanzelf uit na het opstarten en verbinden met wifi (Led blijft blauw branden).
De app "zegt" Camera turned off
Hier is iemand met hetzelfde probleem:
YouTube: Xiaomi Xiao Yi Ant HOME shuts down automatically after firmware update
Blijkbaar kan deze camera ineens niet meer buiten China werken.
In de comments staat een link naar firmware K. Deze heb ik er samen met RTSP fix7 op gezet en dat werkt prima.
Waarom zou ik moeten upgraden naar N? Zijn er veel verbeteringen? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.
Of iemand een idee hoe ik N toch werkend kan krijgen?
Edit:
Ook nog even firmware L en M geprobeerd. M geeft hetzelfde resultaat als N. Maar firmware L werkt wel weer.
Edit2:
Pffff met K en L heb ik weer geen night vision. Weer ff verder zoeken.
Vandaag de 3e binnen gekregen. Dezelfde stappen gedaan als bij de vorige 2. Maar nu gaat de camera vanzelf uit na het opstarten en verbinden met wifi (Led blijft blauw branden).
In de comments staat een link naar firmware K. Deze heb ik er samen met RTSP fix7 op gezet en dat werkt prima.
Waarom zou ik moeten upgraden naar N? Zijn er veel verbeteringen? Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.
Edit:
Ook nog even firmware L en M geprobeerd. M geeft hetzelfde resultaat als N. Maar firmware L werkt wel weer.
Edit2:
[ Voor 17% gewijzigd door Kitser op 18-05-2016 18:28 ]
Jammer dat Banggood niet op voorhand aangeeft dat de CN versie niet lekker werkt met de internationale (Engelse) app. Op hun site geven ze bij klagers een link aan, maar daar staan alleen wat algemene issues.
Ik heb hier net 12 pagina's doorgelezen en zie zo nu en dan een link naar een app langskomen.
Ik heb Android (Marshmallow). De camera is CN. Welke app (apk) kan ik het beste downloaden?
Ik heb hier net 12 pagina's doorgelezen en zie zo nu en dan een link naar een app langskomen.
Ik heb Android (Marshmallow). De camera is CN. Welke app (apk) kan ik het beste downloaden?
Deze firmware schijnt te werken met versie 2.1: BizzieBis in "[Xiaomi Yi Ants Wifi IP-Camera] Ervaringen & Discussie"Kitser schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:54:
Ik had al 2 camera's met firmware N + RSTP fix7. Dat werkt prima.
Edit:
Edit2:
Deze APK werkt het beste met terugspoelen: https://www.google.nl/url...QZ0DroI1Oovxe_6Rg&cad=rjaGustavSan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:53:
Jammer dat Banggood niet op voorhand aangeeft dat de CN versie niet lekker werkt met de internationale (Engelse) app. Op hun site geven ze bij klagers een link aan, maar daar staan alleen wat algemene issues.
Thanks. Ik ben echter nog een leekFunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:14:
Deze APK werkt het beste met terugspoelen: https://www.google.nl/url...QZ0DroI1Oovxe_6Rg&cad=rja
Versie uit de play store werkt enkel met de engelse camera.GustavSan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:20:
[...]
Thanks. Ik ben echter nog een leek. Is dit de manier om de CN camera werkend te krijgen? Wat bedoel je met terugspoelen? Ik probeerde de App in de Play Store, maar dat is blijkbaar de Engelse app die niet bij de CN versie werkt? Is er een andere app in de Play Store beschikbaar, of is de apk uit jouw link de 'app' die ik moet hebben?
Deze APK is een oude versie, aangepast door een rus, zodat die i.c.m. de timezone correctie beelden uit de timeline kan weergeven, mits je een SD kaart hebt geinstalleerd.
Stel je telefoon in op het engels en de app is ook engels.
En ook van belang... update de app niet. Ook al blijft hij daarom vragen.
Gelukt. Super. Erg tof. Werkt erg goed zeg. Scherp beeld, ben verrast.FunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:23:
[...]
Versie uit de play store werkt enkel met de engelse camera.
Deze APK is een oude versie, aangepast door een rus, zodat die i.c.m. de timezone correctie beelden uit de timeline kan weergeven, mits je een SD kaart hebt geinstalleerd.
Stel je telefoon in op het engels en de app is ook engels.
En ook van belang... update de app niet. Ook al blijft hij daarom vragen.
Een vraag mbt beveiliging. Kan iemand zomaar meekijken? Moet ik zelf nog wat doen om dat dicht te timmeren, of is dit standaard niet zomaar mogelijk (net als dat ik niet denk dat mensen zomaar op mijn router kunnen ivm WPA-PSK)?
WEP en WPA zijn gewoon te kraken hoor. Als ik jou was zou ik snel overschakelen naar WPA2 AES.GustavSan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
[...]
Gelukt. Super. Erg tof. Werkt erg goed zeg. Scherp beeld, ben verrast.
Een vraag mbt beveiliging. Kan iemand zomaar meekijken? Moet ik zelf nog wat doen om dat dicht te timmeren, of is dit standaard niet zomaar mogelijk (net als dat ik niet denk dat mensen zomaar op mijn router kunnen ivm WPA-PSK)?
Ik heb deze camera ook onlangs gekocht via Banggood. Eerst gewoon de app uit de google playstore geinstalleerd. Dat de camera alleen chinees spreekt is super irritant, maar ana de hand van het ledje kon ik nog redelijk zien wat de voortgang van het configureren was. Dat stokte nadat ik de wifi had ingesteld en de app de camera probeert te zoeken.
Daarna verder gegoogled en het blijkt dus dat ik een chinese versie van deze cam heb die niet werkt met de internationale app. Toen kwam ik in een doolhof terecht van obscure apk-packages buiten de officiele playstore om en firmwares. Ik heb 1 zo'n apk geprobeerd, maar die crashte. Het is me niet duidelijk waaraan dit ligt en of ik wel de goede versie heb.
Mijn vraag is nu: kan iemand mij een link geven naar de juiste apk die op mijn sony z3c android 6 telefoon werkt?
Daarna verder gegoogled en het blijkt dus dat ik een chinese versie van deze cam heb die niet werkt met de internationale app. Toen kwam ik in een doolhof terecht van obscure apk-packages buiten de officiele playstore om en firmwares. Ik heb 1 zo'n apk geprobeerd, maar die crashte. Het is me niet duidelijk waaraan dit ligt en of ik wel de goede versie heb.
Mijn vraag is nu: kan iemand mij een link geven naar de juiste apk die op mijn sony z3c android 6 telefoon werkt?
een paar posts naar boven beveel ik een bepaalde apk aan.Palomar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:38:
Ik heb deze camera ook onlangs gekocht via Banggood. Eerst gewoon de app uit de google playstore geinstalleerd. Dat de camera alleen chinees spreekt is super irritant, maar ana de hand van het ledje kon ik nog redelijk zien wat de voortgang van het configureren was. Dat stokte nadat ik de wifi had ingesteld en de app de camera probeert te zoeken.
zet je telefoon op engels om de app ook in het engels te krijgen.
thanks, ga ik vanavond ff proberen. Moet ik dan ook nog een specifieke firmware op de cam zetten of zou het zo ook moeten werken?FunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:46:
[...]
een paar posts naar boven beveel ik een bepaalde apk aan.
Deze werkte prima bij mij op mijn OnePlus One. Wel vind ik het een beetje knullig dat Banggood niet gewoon een Engelse versie verkoopt....FunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:14:
Deze APK werkt het beste met terugspoelen: https://www.google.nl/url...QZ0DroI1Oovxe_6Rg&cad=rja
Haha dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. De camera is van een Chinees merk waarvan bekend is dat ze hun apps richten op de Chinese markt. De US versie kost ook gelijk het dubbele en dan kun je de Engelse app gebruiken.
Maar gelukkig Ben je een Tweaker, dan zit juist de uitdaging erin om het naar eigen wens in te richten ;-)
Maar gelukkig Ben je een Tweaker, dan zit juist de uitdaging erin om het naar eigen wens in te richten ;-)
Het lukt helaas niet. App geeft alsnog failed to connectFunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:46:
[...]
een paar posts naar boven beveel ik een bepaalde apk aan.
Staat in dezelfde post als de link naar die apk....Palomar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:12:
[...]
Het lukt helaas niet. App geeft alsnog failed to connectheb je ook een link naar een firmware die zou moeten werken met deze app?
Hehe, ik vroeg het voor de zekerheid, ook omdat er tig firmware versies genoemd wordenFunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:16:
[...]
Staat in dezelfde post als de link naar die apk....
Blijft wel een beetje obscuur allemaal, met chinese apps buiten de officiele app store om, die vertaald zijn door russen, gehost op google drive accounts, en dat alle beelden kennelijk ergens op een server worden opgeslagen. Sounds legit

mja vraag ik mij ook wel eens af. De enige mogelijkheid om de camera veilig te gebruiken is de camera op je router blokkeren voor internet en enkel de rtsp streaming in te lezen via LAN dmv een NAS of zoiets en zodoende een veilige stream te creëren.Palomar schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:56:
[...]
Hehe, ik vroeg het voor de zekerheid, ook omdat er tig firmware versies genoemd wordenen....... het werkt eindelijk
geeft prima beeld en de app werkt ondanks af en toe nog chinese tekens best goed.
Blijft wel een beetje obscuur allemaal, met chinese apps buiten de officiele app store om, die vertaald zijn door russen, gehost op google drive accounts, en dat alle beelden kennelijk ergens op een server worden opgeslagen. Sounds legitVraag me wel een beetje af hoe het zit met je privacy en veiligheid van je gegevens...
Maar al die moeite doen...? Terwijl als je een philips IP camera koopt je met hetzelfde risico zit, gezien alle apps met cloud logins werken. Ofwel daar kunnen de beelden ook weer afgetapt worden.
De apps van xiaomi vertrouw ik redelijk, maar dat hij aangepast is door Russische hackers,net als de firmware brengt wel een vreemd gevoel met zich mee.
Philips geeft mij dan toch wat meer vertrouwen dan deze constructie met een uit china geimporteerd apparaat met gehackte apps en firmwares. Het is wel even leuk om mee te spelen, maar ik zou deze cam nooit permanent in of om mijn huis willen plaatsen. Geen idee wie er nog meer allemaal kunnen meekijkenFunFair schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:10:
[...]
mja vraag ik mij ook wel eens af. De enige mogelijkheid om de camera veilig te gebruiken is de camera op je router blokkeren voor internet en enkel de rtsp streaming in te lezen via LAN dmv een NAS of zoiets en zodoende een veilige stream te creëren.
Maar al die moeite doen...? Terwijl als je een philips IP camera koopt je met hetzelfde risico zit, gezien alle apps met cloud logins werken. Ofwel daar kunnen de beelden ook weer afgetapt worden.
De apps van xiaomi vertrouw ik redelijk, maar dat hij aangepast is door Russische hackers,net als de firmware brengt wel een vreemd gevoel met zich mee.