Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• querex
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:00
Open source project http://www.ispyconnect.com/ is volgens mij wat je kan verder helpen...

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ja die had ik ook al gezien maar er wordt een bedrag per maand gevraagd voor remote access omdat het via hun servers loopt ;)

• BigFreak
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-05-2017
Ik heb het inmiddels nogsteeds niet voormekaar! ben bang dat ik m weg kan gooien :(

Hier nog even een filmpje van wat hij doet.. of wat hij NIET doet..

het uiteraard alle softwareversies al geprobeerd, ook de Custom software.

Iemand die de oplossing heeft?

BigFreak wijzigde deze reactie 09-10-2016 22:52 (13%)

• querex
De voet van jou YI lijkt zo klein... Is het toevallig de 1080p versie in plaats van de populaire 720p versie?
Kan je de details van je bestelling nog eens checken?

• BigFreak
haha, nee de voet zit nog aan de muur waar hij gemonteerd zat. Dit is gewoon de Chinese 720P versie.

• Juicie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:38

• querex
Ziet er inderdaad interessant uit...
Maar wss hetzelfde probleem als de YI 1080P en de pan tilt YI modellen, China region lock + firmwares (of custom firmwares) nergens te vinden :-(

• Admiral Freebee
  • Niet online
quote:
BigFreak schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:51:
Ik heb het inmiddels nogsteeds niet voormekaar! ben bang dat ik m weg kan gooien :(

Hier nog even een filmpje van wat hij doet.. of wat hij NIET doet..

[video]
het uiteraard alle softwareversies al geprobeerd, ook de Custom software.

Iemand die de oplossing heeft?
Is dit een versie met een regiolock?

• BigFreak
quote:
Admiral Freebee schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:27:
[...]

Is dit een versie met een regiolock?
Deze versie is een CN versie. maar heeft het al gedaan tot in een ander wifi netwerk wou gebruiken.

Inmiddels mijn net ontvangen Yi Domecam geÔnstalleerd. US versie, zonder problemen! superding, kan ik een ieder aanbevelen.

• BigFreak
Opgelost! Het bleek te gaan om een kapotte MicroSD kaart!

Mijn oude Yi werkt weer! ook met RTSP Stream :)

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Ik heb al een ants in bezit, en werkt prima met de chinese yi home app, nu is mijn vraag of ik een 2e ants kan verbinden met de yi home app en dat ik ze allebei kan zien en of ik er eventueel een 3e bij neem.

sjoerdvdijk wijzigde deze reactie 31-10-2016 23:34 (10%)

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16:29

HellStorm666

GSX-R 1000 L0 + A4 Avant B8

Ik wordt helemaal gek van de trage verbinding met m'n Yi Ants Night (cn versie).
Duurt heel lang voordat hij verbinding heeft (blijft lang op 5% en 25% hangen) soms moet ie de verbinding wel 3x doorlopen.
Vervolgens is t maar enkele kb/s die vaak ook terug vallen naar 0kb/s.
Beeld schokt als een gek, geluid happert, spreken er door is niet te doen!
WiFi verbinding mankeert niets (Ubiquiti AC-Lite in de ruimte er naast).

Lijkt er op dat de chinese servers brak zijn of de verbinding er heen.
Heeft iemand een passende oplossing voor me? (custom firmware met een andere app oid?)

Idee van de camera is hem gebruiken als baby monitor, maar er gewoon heen lopen is 100x sneller nu :(

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666

• querex
De custom firmware 1.8.6.1B_rtspfix flashen.
Deze kan je downloaden op de overzicht website http://xiaoyi.querex.be/firmwares/

Deze custom firmware heeft RTSP support.
Download een RTSP camera app op je tablet / smartphone en verbind met je camera rtsp://ipaddress:554/ch0_0.h264 in de app.
Dit zou zo goed als realtime beelden moeten opleveren.
Enige nadeel: je kan niet terug spreken...

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-05 20:08
quote:
BizzieBis schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:25:
[...]

Ik kwam het tegen in een topic op 4pda.ru
(Heb nog steeds hoofdpijn van het raden van de russische captcha 8)7 )

Het werkt trouwens alleen op de N firmware.

1. Download set_bitrate.zip
2. Pak de zip file uit op een SD kaart
3. Plaats de SD kaart in de camera (de camera zal herstarten dus even geduld)
4. Maak een telnet verbinding met de camera
5. Voer de volgende commando's uit:
code:
1
chmod +x /home/hd1/set_bitrate

code:
1
ps | grep [r]mm

Je zie dan iets als:
code:
1
2
1034 root     94480 S    ./rmm
#

Het eerste nummer op de regel heb je nodig, in dit geval 1034. We moeten dit proces namelijk killen.

Om de bitrate van stream 0 op 1200 in te stellen voer je het volgende commando uit:
code:
1
kill 1034 && /home/hd1/set_bitrate 0 1200

De camera zal herstarten en daarna een RTSP stream met een gemiddelde bitrate van 1200kb/s uitspugen :)

ps. Ben voorzichtig met het aanpassen van de bitrate. Niet elke bitrate is ondersteund en ik weet niet wat de gevolgen zijn van verkeerd gebruik. 1200 is getest en dat werkt. 700 is trouwens de standaard waarde, mocht je terug willen.
Heb het e.e.a. zitten klooien met firmwares, maar daarbij werkte de mod voor bitrate niet meer. Op PDA.ru ook een account weten aan te maken met die captcha 8)7 en de laatste versie is compatible met 1.8.6.1.B

Voor wie het interessant vind: http://s000.tinyupload.co...e_id=63035262556658385496
(mocht het bestand niet meer te downloaden zijn, DM me dan even)

Ik draai nu op 1600 kbit/s, geeft een veel scherper beeld met RTSP i.c.m. tinycam. Op PDA.ru las ik ook dat deze feature mogelijk al ingebouwd zit in de nieuwere aangepaste firmware versies. Ik kom net van versie Q, maar blijf nu even hangen op B.

-edit-
overigens wel wat leuks ontdekt, namelijk dat de microfoon best gevoelig is die erin zit. Nu ik de RTSP stream in VLC op de pc heb geopend en ik een koptelefoon op heb, merk ik dat je verrekte veel kunt horen. Ik zit nu 2 kamers verderop, maar zelf het typen kan ik horen als het volume op max staat. Is wel een mechanisch toetsenbord overigens... verder hoor ik dat de buren televisie kijken. Kan niet opmaken wat ze kijken, maar als ik in de kinderkamer zelf sta hoor ik werkelijk waar helemaal niets... :P

FunFair wijzigde deze reactie 05-11-2016 21:24 (12%)

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-05 23:26
quote:
querex schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:19:
De custom firmware 1.8.6.1B_rtspfix flashen.
Deze kan je downloaden op de overzicht website http://xiaoyi.querex.be/firmwares/

Deze custom firmware heeft RTSP support.
Download een RTSP camera app op je tablet / smartphone en verbind met je camera rtsp://ipaddress:554/ch0_0.h264 in de app.
Dit zou zo goed als realtime beelden moeten opleveren.
Enige nadeel: je kan niet terug spreken...
rtsp werkt inderdaad prima met deze firmware.
Helaas kan ik via de app ip m'n iphone geen verbinding maken, is daar al een oplossing voor ?

Iets anders dat me opvalt, met een andere firmware zag ik dat er opname bestanden werden aangemaakt op de SD kaart, deze mis ik hier ook. kan dat in een config file aangezet worden ?

Als ik deze camera via rtsp koppel aan m'n QNAP surveillance station App wil ik gebruik kunnen maken van motion detection. Tot nu toe werkt het alleen maar als hij 24x7 uur vol continue streamed. dat is niet wenselijk.

Zijn er mogelijkheden om motion detection te laten werken met of zonder gebruik te maken van een app op een telefoon ? Ik zie deze instellingen wel terug in surveillance station, maar omdat ik een 'generic' camera heb geconfigureerd zijn deze instellingen grayed out.

Piet400 wijzigde deze reactie 06-11-2016 12:42 (13%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Ik zit nog op 1.8.5.1K (denk ik) maar mijn Xiaoyi werkt niet meer goed. Als ik in de app een keer naar de stream heb gekeken krijg ik bij een volgende keer te zien dat de camera offline is, totdat ik een reboot doe van de camera.

• JGR81
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 16-11-2016
Goedemorgen,

Ik heb per ongeluk de chinese Yi Home app van mijn telefoon gewist en kan niet zo snel een link naar de app vinden, gaat om de android versie. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Dank weer.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zo'n gehackte app (door russen vertaald oid :')) die ik via dit topic heb gevonden. Daarmee werkt mijn chinese cam goed. Daarvoor heb ik dus apps installeren van unknown sources aan moeten zetten op mijn telefoon (Sony Z3C). Na installatie weer uitgezet. Nu krijg ik regelmatig een melding van mijn telefoon dat 'Yi Home' een gevaar is voor mijn privacy (of iets van die strekking).

Is dit nou gewoon een standaard waarschuwing? Of doet deze app iets wat serieus een privacy issue is?

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:16
quote:
HellStorm666 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:33:
Ik wordt helemaal gek van de trage verbinding met m'n Yi Ants Night (cn versie).
Duurt heel lang voordat hij verbinding heeft (blijft lang op 5% en 25% hangen) soms moet ie de verbinding wel 3x doorlopen.
Vervolgens is t maar enkele kb/s die vaak ook terug vallen naar 0kb/s.
Beeld schokt als een gek, geluid happert, spreken er door is niet te doen!
WiFi verbinding mankeert niets (Ubiquiti AC-Lite in de ruimte er naast).

Lijkt er op dat de chinese servers brak zijn of de verbinding er heen.
Heeft iemand een passende oplossing voor me? (custom firmware met een andere app oid?)

Idee van de camera is hem gebruiken als baby monitor, maar er gewoon heen lopen is 100x sneller nu :(
Ik heb hetzelfde probleem met een AC-Lite. Zou het mogelijk aan de unifi liggen? Ik weet niet of andere hetzelfde probleem hebben?

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-05 20:56
quote:
Palomar schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:35:
Ik gebruik zo'n gehackte app (door russen vertaald oid :')) die ik via dit topic heb gevonden. Daarmee werkt mijn chinese cam goed. Daarvoor heb ik dus apps installeren van unknown sources aan moeten zetten op mijn telefoon (Sony Z3C). Na installatie weer uitgezet. Nu krijg ik regelmatig een melding van mijn telefoon dat 'Yi Home' een gevaar is voor mijn privacy (of iets van die strekking).

Is dit nou gewoon een standaard waarschuwing? Of doet deze app iets wat serieus een privacy issue is?
Ik heb sinds kort hetzelfde. Best storend, want Android geeft te pas en te onpas een nag screen dat ik niet zomaar kan verwijderen...:(

• Piet400
Al met al weinig positieve ervaringen. Ik heb er spijt van dat ik deze cam heb gekocht.
Alleen maar gezeik. Mocht je er nog over twijfelen om er 1 aan te schaffen, niet doen!
In ieder geval niet de versie voor de chinese markt.

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-05 20:56
quote:
Piet400 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:25:
Al met al weinig positieve ervaringen. Ik heb er spijt van dat ik deze cam heb gekocht.
Alleen maar gezeik. Mocht je er nog over twijfelen om er 1 aan te schaffen, niet doen!
I agree. Heb er twee en 1 heeft het zelfs nog nooit gedaan. Lousy product...

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-05 22:53
quote:
DikkieD schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:02:
[...]

Ik heb sinds kort hetzelfde. Best storend, want Android geeft te pas en te onpas een nag screen dat ik niet zomaar kan verwijderen...:(
Had hetzelfde en inmiddels (vandaag ontdekt) is de app ineens helemaal verdwenen, waar ik -bij mijn weten- geen opdracht toe had verstrekt :-( . Vervelend en ik zie me genoodzaakt om nu toch maar naar RSTP over te stappen -als het flashen lukt-, of nog een tijdje doorgaan met alleen de Mihome IOS app, die het nog wel doet.

Nu de Android Mi app weg is (kan ik opnieuw installeren maar dan blijft het probleem), en waarschijnlijk de chinese servers tzt ook dichtgezet worden (het is vaak al onbetrouwbaar), en daarnaast ook nog die vervelende meldingen had dat je firmware moet upgraden, wordt je zo wel effectief weggejaagd. :(

Jammer want het zijn technisch leuke cam's (vergeleken met de brakke en logge Foscams) met goede kwaliteit, lage prijs (mijne allemaal rond de 30§) en aardige mogelijkheden. Hebben twee jaar leuk dienst gedaan maar 'k moet nu toch maar eens compleet ombouwen naar wat anders ('k heb er vier). De internationale versies zijn me te duur en ik voorzie dat de afhankelijkheid van de (dan internationale) servers over een paar jaar ook weer gaat spelen. Die servers blijven natuurlijk niet 10 jaar onbetaald doordraaien.

• Piet400
Ik ben het zeker met je eens dat het technisch leuke camera's zijn.
Wat ik het liefst zou willen zien is een uitgebreide web interface om hem in te stellen en daarbij moet dan geen afhankelijkheid zijn van de aanwezigheid van 1 of andere vage chinese server. ik wil alles graag binnen mijn eigen netwerk houden, maar veel leveranciers zien dat tegenwoordig graag anders.

• Palomar
  • Niet online
quote:
Piet400 schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:45:
Ik ben het zeker met je eens dat het technisch leuke camera's zijn.
Wat ik het liefst zou willen zien is een uitgebreide web interface om hem in te stellen en daarbij moet dan geen afhankelijkheid zijn van de aanwezigheid van 1 of andere vage chinese server. ik wil alles graag binnen mijn eigen netwerk houden, maar veel leveranciers zien dat tegenwoordig graag anders.
ja, naar zoiets ben ik ook op zoek. Bestaat er geen firmware voor deze Xiaomi-cam die niet communiceert met de Chinese servers en alleen een RTSP-stream uitzendt? Die stream open ik dan wel met een andere app.
(bij voorkeur slaat ie nog wel de stream op naar de sd-kaart, om evt, dingen terug te kijken).

• sanderhgv
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-04 15:34
Vanavond ook even bezig geweest met de camera van ons, we hebben er 2, waarvan een CN versie, ik durfde het eerst nog niet aan om er mee te klooien.
Eerst de YI-home uit de playstore gehaald, maar die wil natuurlijk niet.
Na een aantal keer proberen te verbinden gaf de app zelf aan dat je de QR code moest scannen op de achterzijde van de camera, met het resultaat dat ik de verkeerde app had voor deze camera. Ook meteen de mogelijkheid om de juiste app voor de Chinese camera te downloaden.
Toen kon ik zonder problemen beide camera's verbinden.

Vervolgens 1.8.6.1B_rtspfix (uitgepakt) op SD-kaart gezet en ingeladen. En voila rtsp en geluid in de vlc player. Ook praat de camera nu Engels.

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-03 08:59
Ik heb eentje van Amazon Yi Europe dus de internationale. Is een pakje duurder maar werkt perfect.

Mi 5S - Google Pixel C - Asus ROG G752VY

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:47
quote:
Palomar schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:36:
[...]

ja, naar zoiets ben ik ook op zoek. Bestaat er geen firmware voor deze Xiaomi-cam die niet communiceert met de Chinese servers en alleen een RTSP-stream uitzendt? Die stream open ik dan wel met een andere app.
(bij voorkeur slaat ie nog wel de stream op naar de sd-kaart, om evt, dingen terug te kijken).
Ja die bestaat en kun je hier vinden:
https://github.com/fritz-smh/yi-hack
Is volgens mij van een mede tweaker.

• Kitano
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:47
quote:
JGR81 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:21:
Ik heb per ongeluk de chinese Yi Home app van mijn telefoon gewist en kan niet zo snel een link naar de app vinden, gaat om de android versie. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Dank weer.
Beetje late reactie, maar evt voor andere mensen, de meest recente Chinese versie van de Yi Home app kun je hier vinden: http://app.mi.com/details?id=com.ants360.yicamera en dan op de rode knop met chinese tekens klikken ;-)
Die is ook engelstalig (ms moet wel je telefoon op engels staan) en werkt prima met mijn CN versie camera van maart 2016 en de 1.8.6.1B_rtspfix firmware die je o.a. op http://xiaoyi.querex.be kunt vinden.

• Palomar
  • Niet online
quote:
Kitano schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:23:
[...]

Ja die bestaat en kun je hier vinden:
https://github.com/fritz-smh/yi-hack
Is volgens mij van een mede tweaker.
Thanks, ziet er goed uit. Ga ik es ff proberen.

• Whatson
  • Niet online
quote:
Palomar schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:37:
[...]

Thanks, ziet er goed uit. Ga ik es ff proberen.
Heb hem erop staan en merk dat hij veel stabieler draait. Nu nog even uitzoeken hoe ik live/motion kan zien buiten eigen netwerk...

• ericjanvanputten
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-05 17:28
Hoi, heb al een tijdje deze camera met firmware 1.8.5.1N, geconnecteerd (RTSP) aan een pi met motioneyeOS en ik merk dat de cam op een of andere manier motion doet 'crashen' waardoor de streams van andere camera;s ook onderbroken worden.

Nu heb ik de RTSP stream ook op VLC op mijn PC draaien en ik merk:
- de time stamp af en toe blijft hangen
- groene artifacts (enkele seconden)
- artifacts (enkele seconden)
- connection lost - grijs beeld (enkele seconden)

Iemand anders ook dit probleem? en/of een idee om dit op te lossen.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
quote:
Piet400 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:25:
Je overdrijft ook wel een beetje. Zelf heb ik hem voor onder de 25 euro gekocht. Zelf heb ik er lekker mee kunnen kloten en heeft ook nog gediend als babyfoon. Werkte allemaal goed. Met de rtsp fix zou je hem ook met domotica kunnen koppelen.

Maar ja, wat verwacht je van een Chinese camera van onder de 25 euro.

Tis leuk speelgoed en je kan hem prima als babyfoon gebruiken.

• Whatson
  • Niet online
quote:
grote_oever schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Je overdrijft ook wel een beetje. Zelf heb ik hem voor onder de 25 euro gekocht. Zelf heb ik er lekker mee kunnen kloten en heeft ook nog gediend als babyfoon. Werkte allemaal goed. Met de rtsp fix zou je hem ook met domotica kunnen koppelen.

Inderdaad met Yi Hack draait hij prima stabiel. Als je eenmaal die cloud rommel hebt uitgezet is hij veel betrouwbaarder. Je kunt motion beelden zelfs automatisch laten uploaden naar FTP.

Ding heeft me destijds 20§ gekost (22§ -2§ want verkeerde plug meegeleverd)

Whatson wijzigde deze reactie 29-01-2017 23:01 (5%)

• ericjanvanputten
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-05 17:28
Zojuist geupgrade naar laatste versie, maar nog steeds zelfde rtsp problemen.
Tevens geeft de app aan 49% goede verbinding te hebben, terwijl die 1,5 meter van de router staat :S

Iemand anders deze artifacts problemen op VLC of in andere programmas (zoals MotioneyeOS)?

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12:53
Even voor de goede orde: als ik nu een camera koop vanuit een Chinese webshop, is het dan via een firmware hack wel of niet te gebruiken? Ik ben een beetje de kluts kwijt.

• Piet400
quote:
grote_oever schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:23:
[...]

Het gaat niet over de prijs, maar wat je ermee kan doen.
Ik kan ook voor 1 euro een baksteen kopen en daar heb ik waarschijnlijk meer aan dan dit apparaat.

• grote_oever
quote:
Piet400 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:06:
[...]

Het gaat niet over de prijs, maar wat je ermee kan doen.
Ik kan ook voor 1 euro een baksteen kopen en daar heb ik waarschijnlijk meer aan dan dit apparaat.
Je vergelijking gaat totaal nergens over. Ik hoop niet dat je deze ants cam koopt met het idee om een huis te bouwen. Mocht je wel dat idee hebben dan is inderdaad je baksteen van 1 euro meer waard. Je koopt deze camera omdat je goedkope camera wilt kopen voor bv de babyfoon. En het is juist de prijs die voor vele deze camera interessant maakt. Vooral met de custom firmware.

• Piet400
Of deze vergelijking ergens over gaat of niet zal ik niet ter discussie stellen, dan wordt het m.i. teveel OT.

Hij draait bij mij met de laatste custom firmware. RTSP werkt hierbij goed, maar ik heb behoefte aan de volgende functionaliteit:

1. Motion detection
2. Opnemen op SD kaart

Dit lijkt met een standaard configuratie niet te lukken, is deze functionaliteit wel mogelijk ?

Overigens moet ik de cam bij het opnieuw opstarten telkens weer op m'n wifi netwerk aanmelden via de smartphone app. is dat te voorkomen ?

Piet400 wijzigde deze reactie 04-03-2017 16:48 (15%)

• Jatweak
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 27-03 14:33
Goed nieuws voor degene die de cloud services nog niet hebben uitgezet en het alleen via LAN bekijken een beperking vinden:
Op dit moment kan je de camera via het internet met de app benaderen :)

Hopelijk is het niet iets tijdelijks en hebben ze het in china weer permanent open gezet voor non-chinese IP ranges.

Ik was al erg tevreden met deze camera en nu dit kan is het helemaal ok _/-\o_

• Piet400
Vertel eens wat meer over de firmware, features en welke camera je hebt. (CN, (versie), .., originele FW of custom versie ?

Piet400 wijzigde deze reactie 29-04-2017 23:56 (40%)

• Gumball
quote:
Gumball schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:10:
Even voor de goede orde: als ik nu een camera koop vanuit een Chinese webshop, is het dan via een firmware hack wel of niet te gebruiken? Ik ben een beetje de kluts kwijt.
Niemand?

• Piet400
quote:
Ik heb niet zulke goede ervaringen ermee. Krijg wel e.e.a. werkend, maar nog niet alle features zoals ik zou willen. Heb zelf een Chinese variant van versie 2.1. Maar het ligt er dus aan wat je precies wilt.
Wellicht is het beter om een internationale versie te kopen. daar zal je waarschijnlijk wat makkelijker mee aan de slag kunnen.

Hierop heb ik een custom firmware geinstalleerd via de onderstaande site:

http://xiaoyi.querex.be/firmwares/

de RTSP stream werkt naar behoren, maar hij wil geen afbeeldingen naar de SD kaart wegschrijven.
Ook wil ik heel graag motion detection aan zetten, maar dat lukt me niet, omdat ik ook geen verbinding kan maken via de App, hier schijn je de nodige settings in te kunnen maken.

Piet400 wijzigde deze reactie 30-04-2017 15:52 (11%)

• Gumball
quote:
Piet400 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:50:
[...]

Ik heb niet zulke goede ervaringen ermee. Krijg wel e.e.a. werkend, maar nog niet alle features zoals ik zou willen. Heb zelf een Chinese variant van versie 2.1. Maar het ligt er dus aan wat je precies wilt.
Wellicht is het beter om een internationale versie te kopen. daar zal je waarschijnlijk wat makkelijker mee aan de slag kunnen.

Hierop heb ik een custom firmware geinstalleerd via de onderstaande site:

http://xiaoyi.querex.be/firmwares/

de RTSP stream werkt naar behoren, maar hij wil geen afbeeldingen naar de SD kaart wegschrijven.
Ook wil ik heel graag motion detection aan zetten, maar dat lukt me niet, omdat ik ook geen verbinding kan maken via de App, hier schijn je de nodige settings in te kunnen maken.
Bedankt voor je reactie.
Rtsp is het enige dat ik nodig heb. Is de 2.1 de versie die nu verkocht wordt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:28

InF.Inc

_Fonz > all.

Ik lees hier allemaal dingen over tweaks, fixes, firmware CN versie enz enz. Dit heeft allemaal te maken met versie 1?

Ik ben in de markt voor zijn opvolger: https://www.yitechnology.com/yi-1080p-home-camera-2

Deze heeft alle 'problemen' wat op voorgaande pagina's besproken wordt niet?

Edit: hij is trouwens wel alleen 2.4GHZ (de internationale versie). De Chinese Yi Home Camera 2 is ook 5GHZ? Versie 1 volgens mij wel. Is dit te merken als je in een omgeving zit met veel apparaten die op 2.4GHz verbinding maken?

InF.Inc wijzigde deze reactie 01-05-2017 14:43 (28%)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jatweak
quote:
Piet400 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:29:
Vertel eens wat meer over de firmware, features en welke camera je hebt. (CN, (versie), .., originele FW of custom versie ?
Ik heb de CN versie met de 1.8.6.1B_rtspfix custom firmware en de folder /test van deze site erbij gezet: http://en.miui.com/thread-137413-1-1.html
De camera spreekt nu engels, heeft rtsp en zoals gemeld beelden in de Yi (iOS) app via www. Ook geen popup melding meer dat dat de firmware is verlopen.

Kan me herinneren dat het vorig jaar een gedoe was om te flashen, maar het stelde niks voor, de custom firmware en de /test map op de SD kaart, booten, via app configureren en klaar. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jatweak
quote:
Via onderstaande link heb ik een paar maanden geleden mijn 2de Ants gekocht en hierop stond initieel de juiste firmware incl. RTSP.
Ik veronderstel dat dit nog steeds zo is.

https://nl.aliexpress.com...t-Vision/32665883165.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball
quote:
Jatweak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Via onderstaande link heb ik een paar maanden geleden mijn 2de Ants gekocht en hierop stond initieel de juiste firmware incl. RTSP.
Ik veronderstel dat dit nog steeds zo is.

https://nl.aliexpress.com...t-Vision/32665883165.html
Thanks, is alleen helaas niet meer beschikbaar....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
quote:
Jatweak schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb de CN versie met de 1.8.6.1B_rtspfix custom firmware en de folder /test van deze site erbij gezet: http://en.miui.com/thread-137413-1-1.html
De camera spreekt nu engels, heeft rtsp en zoals gemeld beelden in de Yi (iOS) app via www. Ook geen popup melding meer dat dat de firmware is verlopen.

Kan me herinneren dat het vorig jaar een gedoe was om te flashen, maar het stelde niks voor, de custom firmware en de /test map op de SD kaart, booten, via app configureren en klaar. _/-\o_
Wat bedoel je precies met de Yi app via www ?
Gebruik je motion detection ?
Worden de beelden op de SD kaart opgeslagen ?

Het flashen is inderdaad een fluitje van een cent, daar zit 'm de uitdaging niet in.

Piet400 wijzigde deze reactie 01-05-2017 18:59 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InF.Inc
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:28

InF.Inc

_Fonz > all.

Kan iemand hier (die de Home Camera 2 heeft), bevestigen dat de beelden (vooral night vision) in 1080p niet vloeiend verlopen (zelfs blurry zijn).

En als we dan toch bezig zijn, kan iemand iets zinnigs zeggen over het volgende :

Ik lees hier allemaal dingen over tweaks, fixes, firmware CN versie enz enz. Dit heeft allemaal te maken met versie 1?

Ik ben in de markt voor zijn opvolger: https://www.yitechnology.com/yi-1080p-home-camera-2

Deze heeft alle 'problemen' wat op voorgaande pagina's besproken wordt niet?

Edit: hij is (versie 1) trouwens wel alleen 2.4GHZ (de internationale versie). De Chinese Yi Home Camera 2 internationale versie wel 5GHZ? Als daartoe geen mogelijkheid is, kun je merken als je in een omgeving zit met veel apparaten die op 2.4GHz verbinding maken dat het beeld e.d. niet zo lekker loopt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jatweak
quote:
Piet400 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Wat bedoel je precies met de Yi app via www ?
Gebruik je motion detection ?
Worden de beelden op de SD kaart opgeslagen ?

Het flashen is inderdaad een fluitje van een cent, daar zit 'm de uitdaging niet in.
- Via de chinese variant van de Mi Home app* kan je gewoon via www (4G of ander netwerk) je camera benaderen.
- Ja motion detection via de genoemde app, daarin heet het 'Activity alert'
- Beelden worden naar keus doorlopend op de SD kaart opgeslagen of alleen bij activiteit. Het scrollen door de beelden is wel een beetje gedoe/wennen: je moet 5 uur eerder selecteren dan je daadwerkelijk wil zijn (vanwege dat tijdzone verhaal.....zelfs als de tijd op je camera goed staat is de timeline voor het scrollen nog wel afwijkend.... :O )

*te vinden door in de gewone (NL) appstore te zoeken op:
米家-精品商城 智能生活' van Beijing Xiaomi Co., Ltd en dan de app met het groene icoontje (zie onder) installeren. De naam vd app is in het chinees maar de taal in de app is momenteel engels (is ook even chinees geweest...)
- Icoon gelijk aan deze: https://itunes.apple.com/...marthome/id957323480?mt=8, maar dan dus niet deze internationale versie gebruiken voor de CN versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
En een zoveelste poging, nadat ik weer wat hoop had gekregen aan de hand van de posts van Jatweak.
Helaas geen enkel verschil met al mijn andere pogingen.

Ik krijg het devices geconfigureerd, maar verbinding maken met de app (de App die hierboven staat benoemd). De camera maakt netjes verbinding met mijn wifi netwerk nadat ik de QR code heb gescand. de RTSP stream is ook beschikbaar, maar er komt geen verbinding tot stand tussen de camera en de app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gumball
Internationale versie is in de aanbieding bij GearBest:

https://nl.pepper.com/aan...or-eur2281-gearbest-42368

• galadril
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-04 09:09
Heeft iemand een custom firmware met RSTP / telnet al werken op een camera die firmware 1.8.7.0A_201702081101 ??

Downgraden lijkt ook niet te werken volgends de SD card manier.
;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jatweak
quote:
Piet400 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:38:
En een zoveelste poging, nadat ik weer wat hoop had gekregen aan de hand van de posts van Jatweak.
Helaas geen enkel verschil met al mijn andere pogingen.

Ik krijg het devices geconfigureerd, maar verbinding maken met de app (de App die hierboven staat benoemd). De camera maakt netjes verbinding met mijn wifi netwerk nadat ik de QR code heb gescand. de RTSP stream is ook beschikbaar, maar er komt geen verbinding tot stand tussen de camera en de app.
Helaas Piet, frustrerend lijkt me.... Ik heb op de gegeven info na verder niks voor je om verder te helpen. Het blijft een chinees mysterie al die variaties waarin deze camera zowel qua hard- als software is uitgerust.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
quote:
Jatweak schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Helaas Piet, frustrerend lijkt me.... Ik heb op de gegeven info na verder niks voor je om verder te helpen. Het blijft een chinees mysterie al die variaties waarin deze camera zowel qua hard- als software is uitgerust.
Ja, klopt inderdaad. het apparaat lag alweer een tijdje stof te happen, maar na jouw post maar weer eens geprobeerd. als hij nou een webinterface had waarmee alle instellingen konden worden gedaan dan was het ook opgelost. Maar nu ben je voor een aantal settings afhankelijk van die app die maar niet wil werken.

Mocht er nog eens iemand succes hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:33

red bull

Keeps me awake !

quote:
galadril schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:43:
Heeft iemand een custom firmware met RSTP / telnet al werken op een camera die firmware 1.8.7.0A_201702081101 ??

Downgraden lijkt ook niet te werken volgends de SD card manier.
;w
Volgens mij heb ik ook 3 van deze camera's 12CN versie. SeriŽle poort gebruikt en hiermee komen ze in een soort van bootloop terecht. Wel leuk om een keer te zien.. puntje dichtbij micro usb is de ground, de andere twee RX/ TX...

Melding die ik zie is "do waiting dump" maar volgens mij komt dat ook omdat ze niet aan de wifi hangen. Het blijft lastig omdat je ze niet handmatig aan de wifi kunt hangen, maar altijd afhankelijk bent van de QR code.

Wel kun je in het begin afbreken met CTRL+C en dan komt je in een soort van beperkte console terecht waar je een beperkte commando's tot je beschikking hebt (via help).

Ik post vanavond wel even welke commando's dat zijn en wat ik zelf al gevonden heb qua sites en filmpjes.

• galadril
quote:
Ik post vanavond wel even welke commando's dat zijn en wat ik zelf al gevonden heb qua sites en filmpjes.
Ben benieuwd, wil eigenlijk deze camera aan mn domoticz installatie knopen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

@galadril Dat moet geen probleem zijn, met RTSP.... is genoeg over te vinden...

Ik heb het probleem (niet te pairen) opgelost door de volgende stappen en met de onderstaande firmware versies:

1) Turn on the camera (without SD card)
2) Press the Reset button and hold for 10 seconds
3) Release the Reset button
4) Turn off the camera
5) Format the SD card in FAT32 (other file systems are not supported)
6) Download the firmware 1.8.3.4J_201412291009.zip (yes it is her!SO HOW THE CAMERA IS NOT PREVIOUSLY IMMEDIATELY AT 1.8.5.1L.zip)
7) We drop the home file from the archive into the SD card root 1.8.3.4J_201412291009.zip
8) Turn on the camera for 3 seconds, the orange color lights, after orange it starts blinking for about 40 seconds, (firmware is installed!) Then we wait until the camera speaks
9) Turn off the camera and remove the SD card
10) Format the SD card in FAT32
11) Download the firmware 1.8.6.1B.zip
12) We drop the home file from the archive 1.8.6.1B.zip into the root of the SD card
13) Turn on the camera for 3 seconds, the orange color is on, after orange starts blinking for about 40 seconds, (firmware is installed!) Then we wait until the camera speaks
14) Turn off the camera and remove the SD card
15) Turn on the camera (without SD card)
16) Press the Reset button and hold for 10 seconds

Dit forum/ topic:
https://w3bsit3-dns.com/forum/index.php?showtopic=638230

was heel behulpzaam, hier staat eigenlijk alles! sommige links zijn dood, maar op bestandsnaam heb ik eigenlijk alles wel kunnen vinden..

• galadril
quote:
red bull schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:58:
@galadril Dat moet geen probleem zijn, met RTSP.... is genoeg over te vinden...

Dit forum/ topic:
https://w3bsit3-dns.com/forum/index.php?showtopic=638230

was heel behulpzaam, hier staat eigenlijk alles! sommige links zijn dood, maar op bestandsnaam heb ik eigenlijk alles wel kunnen vinden..
en na die stappen had je de RTSP hack werkend?
- Ken je dan ook de death2all110 versie draaien? https://github.com/death2all110/yi-hack
- En je verbind alles nog met de app?
_/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

RTSP niet getest, maar de software is incl rtsp en heb het met de mi home app op de ipad gedaan en zie ze op android telefoon daarna ook.

volgens mij moet het gewoon werken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball
quote:
Inmiddels binnen en werkt standaard met de Yi app uit de officiŽle app store.
Moest wel de regio op US zetten, anders klopte mijn QR code niet. Ik heb dus de internationale versie, heeft iemand ervaring met het flashen van gehackte firmware zodat RTSP werkt? Alle online beschrijvingen gaan over de CN versie.Op de achterkant staat Model: YHS-113-IR.

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:31

dodge_911

test wel 'ns wat

Hier een oude versie, die het altijd lekker gedaan heeft met oudere firmware; krijg 'm niet meer connected met wifi, zelfs al staat' ie letterlijk 10 cm van de router af. Heb er ongeveer 18 maanden deugd van gehad, maar nu dus niet meer. Vraag me af of er hardwarematig echt wat stuk is...

:: Not an expert, but I play one on the web :: Dodgereviews @ Tweakblogs :: Tumblr :: Youtube ::

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-05 16:57

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

Heb net via http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html?wid=21 voor $34.99 de zgn. Xiaomi Mija besteld.

maar is dit nou dezelfde camera als de Xiaomi Home Camera of de Home Camera 2? Is me niet helemaal duidelijk.

Mocht je op een andere prijs uitkomen, probeer dan deze pagina en dan even scrollen: http://www.gearbest.com/m-promotion-active-317.html#6A

de mija
https://xiaomi-mi.com/ip-...mijia-smart-camera-white/

de Yi Home Camera 2
https://xiaomi-mi.com/ip-...i-yi-home-camera-2-white/

wordt er niet echt duidelijker van.

DeTjuk wijzigde deze reactie 26-05-2017 21:20 (21%)

[PSN: DeTjuK] [YouTube] [psnracing.nl] [Twitter] [Facebook]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:35
quote:
Is die Xiaomi mijia ook via 3g/4g te benaderen? ik zoek nog een camera voor op de kinderkamer :)

harrybeuker wijzigde deze reactie 29-05-2017 11:31 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

quote:
harrybeuker schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Is die Xiaomi mijia ook via 3g/4g te benaderen? ik zoek nog een camera voor op de kinderkamer :)
goede vraag harry, zodra de mijne er is, zal ik het testen.

• Gumball
quote:
Gumball schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:21:
[...]

Inmiddels binnen en werkt standaard met de Yi app uit de officiŽle app store.
Moest wel de regio op US zetten, anders klopte mijn QR code niet. Ik heb dus de internationale versie, heeft iemand ervaring met het flashen van gehackte firmware zodat RTSP werkt? Alle online beschrijvingen gaan over de CN versie.Op de achterkant staat Model: YHS-113-IR.
Niemand een idee, begin er ondertussen van te balen dat ik niet gewoon de CN versie gekocht heb 8)7

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

quote:
harrybeuker schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Heb de camera binnen. Moest even klooien om ding aan de praat te krijgen, mijn chinees is niet zo denderend, maar het is gelukt.

Je ontkomt er (helaas) niet aan om een xiaomi account aan te maken alvorens de camera aan de praat te krijgen (althans mij is het niet gelukt).

Doordat je zo'n account aan maakt is de camera met de Mi Home app ook te benaderen via je mobiele telefoon verbinding (geen WIFI nodig). Dat is opzich wel mooi, maar ja, je weet nooit welke toegang die chinezen dan ook hebben. Heb op mijn Oneplus 3T wel wat app permissies geblokkeerd.

Had gisteren een firmware update en vandaag al weer een.

Tot nu toe prima tevreden en de app is ook prima te gebruiken, ook de video opslag via een samba share werkt prima.

Gaat dus om deze: http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html

Als je meer wilt weten quote me dan even in een bericht.

• querex
quote:
DeTjuk schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Werkt hij out of the box?
Of heb je aangepaste firmware moeten flashen?

Indien out of the box firmware, maak je geen gebruik van RTSP streaming naar een NAS die hem opneemt?

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:35
quote:
DeTjuk schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:57:
[...]

Heb de camera binnen. Moest even klooien om ding aan de praat te krijgen, mijn chinees is niet zo denderend, maar het is gelukt.

Je ontkomt er (helaas) niet aan om een xiaomi account aan te maken alvorens de camera aan de praat te krijgen (althans mij is het niet gelukt).

Doordat je zo'n account aan maakt is de camera met de Mi Home app ook te benaderen via je mobiele telefoon verbinding (geen WIFI nodig). Dat is opzich wel mooi, maar ja, je weet nooit welke toegang die chinezen dan ook hebben. Heb op mijn Oneplus 3T wel wat app permissies geblokkeerd.

Had gisteren een firmware update en vandaag al weer een.

Tot nu toe prima tevreden en de app is ook prima te gebruiken, ook de video opslag via een samba share werkt prima.

Thanks! dus hij is te benaderen als je op iemand anders zijn wifi zit of wanneer je op 3g/4g zit.
Ik heb ook de xiaomi wifi repeater (usb) en die gaat ook via die app. Is hij ook geschikt in het donker? omdat het donker is op de kinderkamer :P.

Zit er voice activation op? als de kleine huilt dat je dan een reactie op de app krijgt :P

harrybeuker wijzigde deze reactie 13-06-2017 16:01 (3%)

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

quote:
querex schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:02:
[...]
Werkt hij out of the box?
Of heb je aangepaste firmware moeten flashen?
Indien out of the box firmware, maak je geen gebruik van RTSP streaming naar een NAS die hem opneemt?
Gewoon out of the box. Alles werkt via de app. Je kunt wel een ip adres ontdekken waarop de camera draait (verbonden is met je WIFI netwerk, dat wachtwoord moet je opgeven), maar een poort nummer waar eventueel iets op te zien is, staat er niet bij.

Misschien dat je met een poort scanner kunt nagaan wat er op staat, maar betwijfel of je dan op een web-if uitkomt waarop de beelden ook mee te zien zijn.

Dus via de app stel je in dat de beelden op een samba share opgeslagen moeten worden en dat regelt ie dan. Je kunt tevens aangeven hoe lang de beelden bewaard moeten blijven alvorens gewist.

Weet alleen nog niet wat er gebeurt als de sd kaart vol is, neem aan dat ie overnieuw begint dan, maar dat wordt niet echt duidelijk uit de software.

De app is grotendeels in het engels, op paar, mij niet storende, dingen na.

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

quote:
harrybeuker schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:37:
[...]

Thanks! dus hij is te benaderen als je op iemand anders zijn wifi zit of wanneer je op 3g/4g zit.
Ik heb ook de xiaomi wifi repeater (usb) en die gaat ook via die app. Is hij ook geschikt in het donker? omdat het donker is op de kinderkamer :P.

Zit er voice activation op? als de kleine huilt dat je dan een reactie op de app krijgt :P
Ja, dat is geen probleem (3g/4g).

D'r zit een nachtmodus op. Schakelt automatisch aan (kan ook handmatig) en ziet er best ok uit. Zal kijken of ik wat online kan zetten.

De camera zelf heeft een microfoon, dus alles wat in een kamer wordt gezegd kun je via de app horen. Een trigger obv geluid zit niet in de app. Wel op basis van beweging.

Met behulp van de app kun je terug praten.

Wat me wel opviel is dat als ik het watermerk aan zet, de verkeerde tijd wordt weergegeven, dat zal wel komen omdat ik als land Mainland China heb ingesteld.

Er staat weer een nieuwe firmware klaar 3.3.9_0121 maar wil eigenlijk eerst wel weten wat de veranderingen zijn alvorens te updaten, maar die info kan ik niet echt vinden.

DeTjuk wijzigde deze reactie 13-06-2017 16:38 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Senticz
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-03 23:22
gevonden op:
http://forums.hardwarezon...ra-xiaoyi-4908669-61.html
uitgevoerd op mijn 2 12cn cameras en inderdaad de allernieuwste update tot nu werkend met rstp toegang en alle toeters en bellen eraan, zelfs in het engels.succes mensen!

bericht aldaar:
Guys,

I managed to upgrade my Xiaoyi ip camera 720p china to version 1.8.7.0C...
Support telnet,tftp,rtsp,no logo.

Please note this not for 17CN(Tested on 12CN only)

Download and extract content of 1.8.7.0C to sd card. The reboot..
https://www.dropbox.com/s/g3wupeohqy...elnet.zip?dl=0

eg. If your sd card is F:
it should look like this
F:/home
F:/test/

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:23

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds gisteren geen beeld meer op m'n 3 cam's, geen idee wat er gebeurd is. Naar mijn weten niet per ongeluk geŁpdate (dan zou Mi Home ook nog moeten werken). Mi Home heeft aan dat de camera's niet online zijn en TinyCam krijgt ook geen beeld meer.

Ik had al tijden 'n oudere firmware, dus zal snel eens bovenstaande gaan proberen. Toch wel handig om de kids en de oprit in de gaten te kunnen houden.

Edit: het lijkt erop dat de laatste firmware hierboven m'n 3 camera's gered heeft :D Geen idee wat er mis is gegaan de afgelopen dagen.

Eric_Cantona wijzigde deze reactie 28-06-2017 10:46 (14%)

• dof
quote:
Senticz schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:11:
gevonden op:
uitgevoerd op mijn 2 12cn cameras en inderdaad de allernieuwste update tot nu werkend met rstp toegang en alle toeters en bellen eraan, zelfs in het engels.succes mensen!

bericht aldaar:
Guys, ...
THANKS, SUPER !!! Lost m'n ".. this device will only work in China.." probleem op. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Senticz
goed te horen! thumbs up is altijd leuk op mn berichtje! Succes weer ermee

• dof
Nu met de laatste firmware de Yi Ip Cam toekomst weer even beter lijkt wil ik graag ook een Yi Cam buiten gebruiken. Kunnen alle Yi cam's tenminste in dezelfde app gebruikt worden (Yi maakt geen outdoor cam's en andere fabrikaten vergen weer andere app's).

Heeft iemand ervaringen met Yi cam's outdoor? Ik zie dat een aantal (bruikbare) "Nest Cam Outdoor enclosures" niet meer te krijgen zijn dus ik zoek een alternatief.

Ter test & knutsel heb ik een paar fake camera's besteld van onderstaand type (paar euro per stuk), en daar wil ik de cam's in proberen, maar 't is even afwachten of dat wat wordt.

Hoor graag ervaringen. :)

• querex
Volgens mij gaan de IR leds het plexiglas van de behuizing oplichten, waardoor alles wazig verlicht zichtbaar gaat zijn voor de camera...

• Senticz
alle yi cams werken zowel in de yi app als de mi home app tezamen, maar idd denk dat het een wazig geheel zal worden hoor. Hoor Graag hoe je gevaren bent :)
ik heb 2 yi cams, 1 xiaofang cam en een miija is onderweg. i love knutselen met die dingen :)

• dof
quote:
querex schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:46:
Volgens mij gaan de IR leds het plexiglas van de behuizing oplichten, waardoor alles wazig verlicht zichtbaar gaat zijn voor de camera...
'k Heb m'n fake cam behuizingen nog niet binnen, maar ik denk dat je gelijk hebt. Een stukje doorzichtig plastic voor de Yi cam en setting op infrarood gaf inderdaad veel reflecties. :-(

Ik laat hier wel even weten hoe het geknutsel uitpakt.

• dof
quote:
Senticz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:24:
alle yi cams werken zowel in de yi app als de mi home app tezamen, maar idd denk dat het een wazig geheel zal worden hoor. Hoor Graag hoe je gevaren bent :)
ik heb 2 yi cams, 1 xiaofang cam en een miija is onderweg. i love knutselen met die dingen :)
Fake cam behuizingen nog niet binnen, maar 'k laat wel even weten hoe het geknutsel gaat.

Heb jij china Yi cam's of de internationale y cam's, of beide? Ik wil een paar yi cam's erbij kopen, maar vraag me af of in de china Mi app de china yi cams en internationale yi cam's beide te gebruiken zijn. In de internationale yi app werken de china yi cam's in ieder geval niet (zoals ook bij de yi app wordt gemeld).

• FunFair
quote:
dof schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Fake cam behuizingen nog niet binnen, maar 'k laat wel even weten hoe het geknutsel gaat.

Heb jij china Yi cam's of de internationale y cam's, of beide? Ik wil een paar yi cam's erbij kopen, maar vraag me af of in de china Mi app de china yi cams en internationale yi cam's beide te gebruiken zijn. In de internationale yi app werken de china yi cam's in ieder geval niet (zoals ook bij de yi app wordt gemeld).
Wat je kunt doen is de camera open maken, en de IR Module eruit halen.
Als je dan ergens anders een IR module ophangt dan pikt je camera dit wel goed op.

Evt. de camera los in je nieuwe behuizing plaatsen, de kabeltjes van de IR Module verlengen en in de originele behuizing er naast/boven ophangen.

• grote_oever
quote:
Senticz schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:11:
gevonden op:

bericht aldaar:
Guys,

I managed to upgrade my Xiaoyi ip camera 720p china to version 1.8.7.0C...
Support telnet,tftp,rtsp,no logo.

Please note this not for 17CN(Tested on 12CN only)

Download and extract content of 1.8.7.0C to sd card. The reboot..
https://www.dropbox.com/s/g3wupeohqy...elnet.zip?dl=0

eg. If your sd card is F:
it should look like this
F:/home
F:/test/
Link naar dropbox werkt niet. Vermoed door de copy paste van hardware.info. Juiste URL is:

https://www.dropbox.com/s...p%2Bftp%2Btelnet.zip?dl=0

• dof
quote:
FunFair schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:17:
[...]
Wat je kunt doen is de camera open maken, en de IR Module eruit halen.
Als je dan ergens anders een IR module ophangt dan pikt je camera dit wel goed op.

Evt. de camera los in je nieuwe behuizing plaatsen, de kabeltjes van de IR Module verlengen en in de originele behuizing er naast/boven ophangen.
Yep, daar dacht ik ook aan, maar 't moet er natuurlijk nog wel een beetje behoorlijk uitzien en zo'n halve bol is ok, maar veel extra spul eromheen...?

Andere - meer esthetische ;-) - optie is een rond gat in de fake cam behuizing maken waar de camera er zelf precies in past. Dan blijft de halve bol nog redelijk in vorm.

Zo heb ik ook al een cam (alleen de camera) in de gang aan het plafond hangen (met dubbelzijdig tape). Die cam kan (handig in de vakantie) zien hoeveel post er op de vloer ligt ;-)

• Senticz
Ik heb alleen China camera's van xiaomi in huis

• Douwe63
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-05 13:51
quote:
DeTjuk schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Gewoon out of the box. Alles werkt via de app. Je kunt wel een ip adres ontdekken waarop de camera draait (verbonden is met je WIFI netwerk, dat wachtwoord moet je opgeven), maar een poort nummer waar eventueel iets op te zien is, staat er niet bij.

Misschien dat je met een poort scanner kunt nagaan wat er op staat, maar betwijfel of je dan op een web-if uitkomt waarop de beelden ook mee te zien zijn.

Dus via de app stel je in dat de beelden op een samba share opgeslagen moeten worden en dat regelt ie dan. Je kunt tevens aangeven hoe lang de beelden bewaard moeten blijven alvorens gewist.

Weet alleen nog niet wat er gebeurt als de sd kaart vol is, neem aan dat ie overnieuw begint dan, maar dat wordt niet echt duidelijk uit de software.

De app is grotendeels in het engels, op paar, mij niet storende, dingen na.
Sinds gisteren ook de Mijia binnen en na wat gepiel het ding aan de praat. Echter, vanochtend was de camera ineens verdwenen uit de Mi Home app, heb jij dat ook wel eens gehad?

• DeTjuk

DeTjuk

PSNRACING.NL - FUN is #1

quote:
Douwe63 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:06:
[...]

Sinds gisteren ook de Mijia binnen en na wat gepiel het ding aan de praat. Echter, vanochtend was de camera ineens verdwenen uit de Mi Home app, heb jij dat ook wel eens gehad?
Momenteel ligt de pauze even stof te happen, om later weer in gebruik genomen te worden, maar de dagen dat ik het apparaat aan had staan, heb ik hier geen last van gehad.

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-05 17:17
Werkt de mijia 1080P Smart IP Camera met een Synology NAS Surveillance station?
En werkt deze out of the box?

• barakuda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-05 15:29
quote:
wvkreg schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:48:
Werkt de mijia 1080P Smart IP Camera met een Synology NAS Surveillance station?
En werkt deze out of the box?
Naar mijn weten niet, alleen met custom firmware.

• morscha
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-05 10:53
Hallo allemaal,

Heb een aantal firmwares geprobeerd.
Wat bij mij elke keer mislukt, is het terugkijken in de tijd met de App. Hij schiet dan naar heden.

Heb inmiddels de up to date versie draaien en de "test" map uitleg deployed op de SD kaart. Ook dat mocht niet baten. Yi logo is wel weg overigens.

Please help

Fijne avond

Morscha

• morscha
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-05 10:53
quote:
morscha schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:32:
Hallo allemaal,

Heb een aantal firmwares geprobeerd.
Wat bij mij elke keer mislukt, is het terugkijken in de tijd met de App. Hij schiet dan naar heden.

Heb inmiddels de up to date versie draaien en de "test" map uitleg deployed op de SD kaart. Ook dat mocht niet baten. Yi logo is wel weg overigens.

Please help

Fijne avond

Morscha
Oh yeaaahhh :Y , na veel 'spielerij' en veel verschillende firmwares geprobeerd te hebben.
Nu uiteindelijk een perfecte gevonden na een kleine aanpassing in de 'equip_test.sh'.

Alles werkt en, voor mij het belangrijkst, terugspoelen via de app ook ;)

https://www.dropbox.com/s...snYzwP3mlb7wJKXOfHCa?dl=0

:w

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ben benieuwd of er nog een firmware update gaat uitkomen om het "Krack" probleem op te lossen.
Volgens volgend nieuwsbericht is de wpa_supplicant client ook kwetsbaar en deze wordt gebruikt in deze camera.

nieuws: 'Krack-aanval treft alle moderne wifinetwerken door lek in wpa2-stand...
quote:
De aanval zou ook grote gevolgen hebben voor Linux- en Android-apparaten. Die zouden in veel gevallen gebruikmaken van de wificlient wpa_supplicant, die vanaf versie 2.4 kwetsbaar is voor de aanval. Door de aanval kunnen clients gedwongen worden een encryptiesleutel te gebruiken die alleen uit nullen bestaat, aldus Vanhoef. Daardoor is draadloos netwerkverkeer eenvoudig te onderscheppen en te wijzigen.
Dit klinkt voor mij alsof het mogelijk zou zijn om de videostream te onderscheppen door in bereik te zijn van je draadloos netwerk.

• Juicie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:38
YI heeft recent een buiten camera geintroduceerd:

https://www.igeekphone.co...-releases-at-288-yuan-48/

Heb hem wel nog nergens te koop gevonden.

• FunFair
Ik heb een van de eerste Xiaomi Yi Ants 720p camera en ben er weer mee aan het spelen. Er is een nieuw kleintje op komst, dus ik wil hem weer gebruiken als babymonitor.

Nu wil ik de laatste firmware erop zetten en kwam de yi-hack-v3 tegen (https://github.com/shadow-1/yi-hack-v3)

Nu installeert deze versie prima, maar pairen lukt niet. Ik weet echter niet welke versie ik nou heb. Is die eerste versie nou de CN17 versie? of is het een veel oudere?
Voor nu heb ik firmware 1.8.6.1B maar weer terug geflashed en die werkt prima, maar de hack v3 is toch wel interessant.

-edit-
ok, dat is dus voor een nieuwere camera.
Ik ga wel verder met de hack van fritz. Die zou goed moeten werken.

-edit2-
Camera werkt weer prima! Geen cloud functie (wil geen cloud verbinding) en rtsp stream met audio werkt met m'n android app i.c.m. m'n OpenVPN server.

FunFair wijzigde deze reactie 16-10-2017 20:55 (19%)

• jvhaarst
  • Laatst online: 19-05 09:43

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

quote:
FunFair schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:19:

Ik ga wel verder met de hack van fritz. Die zou goed moeten werken.
Bedankt voor de tip, mijn oude Chinese versie doet het nu voor het eerst!
Via de normale route heb ik hem nooit aan de praat gekregen, waarschijnlijk vanwege de spatie in mijn WiFi netwerknaam.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• FunFair
quote:
jvhaarst schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Bedankt voor de tip, mijn oude Chinese versie doet het nu voor het eerst!
Via de normale route heb ik hem nooit aan de praat gekregen, waarschijnlijk vanwege de spatie in mijn WiFi netwerknaam.
Mocht je de app nog willen proberen kun je de yi hack V2 ook nog kunnen proberen. De v1 blokkeert namelijk al het verkeer naar internet. Wel zo veilig natuurlijk :)

Overigens met het nieuws van de wifi wpa2 krack heeft de camera wel gelijk een beveiligingsrisico met deze oude firmware.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:26

MsG

Forumzwerver

quote:
Kitser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Klopt. Maar ik heb een rtsp stream nodig. En dat gaat niet lukken zonder rtsp fix

Is fix07 voor firmware 1.8.6.1A? Misschien probeer ik het later. Nu draaien ze allebei weer op N inclusief rtsp.

Voor Domoticz heb ik eigenlijk een MJPEG stream nodig. Mocht iemand weten hoe ik de rtsp stream kan omzetten naar MJPEG, heel graag. Waarschijnlijk met VLC. Maar ik weet nog niet hoe.
Even een enorme kick, maar met de Xiaomi Xiaofang heb ik hetzelfde, waardoor ik deze camera maar amper gebruik. De RSTP-stream is heel leuk op een computer met VLC, maar ik integreer liever zonder extra services of belasting op de Raspberry. Heb ook een systeem met Domoticz, en kon voorheen met een USB-camera wel hem 1 op 1 gebruiken in Domoticz. Heb jij nog iets moois gevonden voor Domoticz en deze camera-reeksen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 18-05 08:37
Heb sinds kort een Xiaomi mijia Smart 720P ip camera.
Weet iemand misschien of het ook mogelijk is om het beeld 90 graden te roteren in de Mi Home app ?
Heb zelf ook een Xiaomi mijia 1080P Smart IP Camera en in de settings van Mi Home is daar heb je verschillende rotatie mogelijkheden ( 90, 180 en 270 graden )
Bij de Mijia 720 is dit in de app beperkt tot normaal of 180 graden.

Acer Predator 17 - Core i7 6700 - Nvidia 970GTX

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Is er ook een manier om de camera aan de praat te krijgen zonder App?
De app is niet meer te vinden in de iOS App store (NL en US), dus ik kom nu niet echt verder.
Het ding zend geen wifi signaal uit. Ik heb een EU variant. Via Amazon.de.
Kreeg hem gratis bij een YI dash cam.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*