Snap ik, ik heb ze ook niet vol in het zicht liggen (die op zolder ligt wel op mijn bureau, maar achter een grote plant). Ik zou dan gewoon eerst proberen hoe het bereik is als je je AP in de meterkast hangt, en als het niet te doen is (en vrouw daar ook van overtuigd is) kan je altijd nog een verplaatsing naar hoog op de muur naast de gangdeur uitvoeren. Is ook niet veel meer werk dan een gat boren voor de kabel en AP daar ophangen. Zou hem ook zeker niet vol in de zithoek hangen, maar ik vermoed dat op dat stuk muur naast de deur toch ook al zaken als lichtschakelaars en een thermostaat aanwezig zijn.andredewaard schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:35:
[...]
Dat realiseer ik mij maar het moet ook vrouw proof zijn dus het liefst niet in het zicht.
Op zolder zie je deze niet zo erg dus daar kan ik hem prima in het trapgat ophangen maar beneden hoopte ik gewoon in de meterkast uit te kunnen.
Hier zou ik dan evt wel een sterkere versie van de U7 range moeten hebben, misschien de U7 Long range ipv de lite.
Ja klopt en zou daar dan altijd nog voor een in wall kunnen kiezen. Alleen straalt deze dan nog vooral naar de buren toen? Waar de AP in de meterkast gewoon met een beugel als plafond montage kan hangen en hij beter de straling over de verdieping verdeeld.Eupeodes schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:46:
[...]
Snap ik, ik heb ze ook niet vol in het zicht liggen (die op zolder ligt wel op mijn bureau, maar achter een grote plant). Ik zou dan gewoon eerst proberen hoe het bereik is als je je AP in de meterkast hangt, en als het niet te doen is (en vrouw daar ook van overtuigd is) kan je altijd nog een verplaatsing naar hoog op de muur naast de gangdeur uitvoeren. Is ook niet veel meer werk dan een gat boren voor de kabel en AP daar ophangen. Zou hem ook zeker niet vol in de zithoek hangen, maar ik vermoed dat op dat stuk muur naast de deur toch ook al zaken als lichtschakelaars en een thermostaat aanwezig zijn.
Laat je niet misleiden door de naamgevingandredewaard schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:13:
Zullen de lites echt genoeg zijn? ik zat daar eerst naar te kijken maar dacht eigenlijk dat die niet sterk genoeg zouden zijn.
Hier (150m2, 2 verdiepingen, houtskeletbouw) dacht ik ook een Pro nodig te hebben. Net na oplevering "tijdelijk" een U6 Lite opgehangen op de overloop op de 1e verdieping. Nu maanden later heb ik eigenlijk geen noodzaak om het accesspoint te upgraden naar een Pro: alle devices werken prima.
Uiteraard haal je niet overal in huis de maximale snelheid op elk device, maar dat is imho niet nodig.
Spel en typfouten voorbehouden
Waarom zie ik eigenlijk altijd nog be(koper)kabeld door het huis heen als "toekomstbestendig" in plaats van glas? Het frontpage bericht over 400Gb triggerde me samen met de vraag van @andredewaard en de reacties daarop.
Ik realiseer me dat 400Gb er zomaar niet is, maar wat verstaan we hier eigenlijk onder "toekomstbestendig"?
Ik realiseer me dat 400Gb er zomaar niet is, maar wat verstaan we hier eigenlijk onder "toekomstbestendig"?
Goede vraag. Ik zou zelf al wel glas willen laten aanleggen als ik een nieuw huis in gebruik zou nemen. Helaas is 10Gbit inmiddels ook vooral een ding van MKB en consumenten. De grootzakelijke wereld is allang over naar 25Gbit en meer. Dit dreigt een soort van eeuwige splitsing te worden, net als dat het verschil tussen persoonlijke computers en servers nu 5 à 10 keer groter is dan 10 jaar geleden. Maar goed, er zijn natuurlijk altijd van die droeftoeters die gaan lopen roepen dat je het niet nodig zou hebben. Die rem lijkt ons voorlopig nog terug te houden. Helaas, want het leven met een snelle NAS die ook goed ontsloten wordt is echt een verademing.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
POE gaat lastig met glasDjoeC schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:39:
Waarom zie ik eigenlijk altijd nog be(koper)kabeld door het huis
Hier in huis heb ik wel glasvezel gelegd en dan eigenlijk alleen tussen de ruimtes waar de switches staan. Ongeveer 100% van alle apparaten die hier op het netwerk gaan met een kabel hebben wel een RJ45 poort en géén SFP(+)-poort. Daar hoef je dus geen glas voor aan te leggen.
Daarnaast is glasvezel door een loze leiding krijgen een grotere uitdaging dan een UTP-kabel. (om nog maar te zwijgen over het maken van een (contra)stekker aan een glasvezel om het in een WCD af te monteren.
Spel en typfouten voorbehouden
Voordeel van de Pro is dat die 6GHz doet, de Lite niet, die doet alleen 2,4GHz en 5GHz. Dat kan dus weldegelijk nog een reden zijn om voor de Pro te gaan. En had de Pro, en ik meen sowieso de Pro XG, niet ook een hogere netwerksnelheid? In ieder geval de Pro XG doet 10Gbit/s, en de Lite maar 2,5Gbit/s.FredvZ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:51:
[...]
imho zijn de Pro accesspoints overdreven voor in huis. Ik zou gaan voor een U7 Lite op elke verdieping en een reguliere U7 outdoor voor dekking in de tuin.
V.w.v. Pro zou ik dan wel voor de Pro XG gaan. De Pro had wat issues, en heeft ook nog eens een actieve ventilator. De Pro XG is ietsjes nieuwer, geen ventilator, en ik meen dus hogere netwerksnelheid. Terwijl het prijsverschil ik meen maar 1 of 2 tientjes is (op 150-200 euro valt dat relatief nog mee).
Ik zat inderdaad tijdje terug nog te kijken naar glas. maar dan eigenlijk alleen naar zolder aangezien ik daar mijn kantoor ga maken en daar dan makkelijk een switch kan plaatsen die glas ondersteund.DjoeC schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:39:
Waarom zie ik eigenlijk altijd nog be(koper)kabeld door het huis heen als "toekomstbestendig" in plaats van glas? Het frontpage bericht over 400Gb triggerde me samen met de vraag van @andredewaard en de reacties daarop.
Maar hoe zie je dat voor je bij de rest? ik ga niet in elke slaapkamer een dikke switch met SFP poort plaatsen lijkt mij?
Zijn hier al goede oplossingen voor? anders sta ik hier zeker voor open.
En nieuwe kabels trekken door loze leidingen is ook weer niet heel lastig dus mocht het zover komen kan ik altijd makkelijk de UTP kabel er uit trekken voor een glasvezel.
Wel een groot verschil in prijs ipv de lite's maar tussen de PRO's valt het wel weer mee.RobertMe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:40:
[...]
Voordeel van de Pro is dat die 6GHz doet, de Lite niet, die doet alleen 2,4GHz en 5GHz. Dat kan dus weldegelijk nog een reden zijn om voor de Pro te gaan. En had de Pro, en ik meen sowieso de Pro XG, niet ook een hogere netwerksnelheid? In ieder geval de Pro XG doet 10Gbit/s, en de Lite maar 2,5Gbit/s.
V.w.v. Pro zou ik dan wel voor de Pro XG gaan. De Pro had wat issues, en heeft ook nog eens een actieve ventilator. De Pro XG is ietsjes nieuwer, geen ventilator, en ik meen dus hogere netwerksnelheid. Terwijl het prijsverschil ik meen maar 1 of 2 tientjes is (op 150-200 euro valt dat relatief nog mee).
Maar 6Ghz komt nog lastiger door muren heen? en dan moet ik ook de U7 Pro outdoor natuurlijk.
De apparaten die via POE moeten zijn toch de camera's die nog op 1Gbe werken, die kunnen prima via koper blijven dan.FredvZ schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:59:
[...]
POE gaat lastig met glas
Hier in huis heb ik wel glasvezel gelegd en dan eigenlijk alleen tussen de ruimtes waar de switches staan. Ongeveer 100% van alle apparaten die hier op het netwerk gaan met een kabel hebben wel een RJ45 poort en géén SFP(+)-poort. Daar hoef je dus geen glas voor aan te leggen.
Daarnaast is glasvezel door een loze leiding krijgen een grotere uitdaging dan een UTP-kabel. (om nog maar te zwijgen over het maken van een (contra)stekker aan een glasvezel om het in een WCD af te monteren.
Ik heb gewoon aangegeven dat hij in het midden van de woning moet hangen aan het plafond, omdat anders de Wifi niet goed genoeg is. Goede wifi is nog meer vrouw (en kids) proofandredewaard schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:35:
[...]
Dat realiseer ik mij maar het moet ook vrouw proof zijn dus het liefst niet in het zicht.
[...]
Puur voor dekking kun je idd beter 1 of 2 Lites meer kopen dan "voor de Pro gaan" (als in: 2 goed geplaatste Lites zullen gegarandeerd een veel betere dekking geven dan een Pro (/XG). Terwijl ze qua prijs elkaar niet veel zullen ontlopen. En 3 Lites vs 2 Pro (XG) zal vast ook een betere dekking geven voor wel een substantieel lagere prijs.andredewaard schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Wel een groot verschil in prijs ipv de lite's maar tussen de PRO's valt het wel weer mee.
Dat zal zeker zo zijn v.w.b. penetratie van muren. Maar daar tegenover staat weer wel een veel hogere snelheid (als..., het signaal er isMaar 6Ghz komt nog lastiger door muren heen? en dan moet ik ook de U7 Pro outdoor natuurlijk.
Ik bedoelde voornamelijk dat de Pro wel echt features heeft die de Lite niet heeft. En het verschil niet in geadverteerde dekking of zo zit. En als je de dekking "zoekt" koop je voor het geld van 1 Pro (bijna) 2 Lites die (bij geschikte plaatsing) natuurlijk echt betere dekking geven. Voor de dekking zou ik dus nooit een Pro kopen.
En uiteraard heb je voor 6GHz ook een client nodig die 6GHz aan kan. Dus of wifi 6e apparaten (waarbij 6GHz verplicht is) of wifi 7 met 6GHz (waarbij bij wifi 7 6GHz dus optioneel is).
Idd, liever een Lite in het zicht dan een pro in de meterkast. Die laatste gaat nooit tot zijn recht komen.
Hier moet alle shit staan die ik heb.
:strip_exif()/f/image/UuUd1S8vud4ybqXic6T9BjVB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xY7vvDqGN2Y6pHlsgd75OD3S.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels wat apparatuur opgehangen alvast. Moet er nog een keer uit om te verven.
Zijn er mensen hoe die ervaring hebben met zoiets:
https://www.patchkast.nl/...ichting-white-sensor.html
Ik zoek nog verlichting voor in het rack, maar vraag me af of dit handig werk licht is omdat het er boven zit en niet op je werkgebied schijnt. Alternatief is met twee van die sprietjes met lampjes. Die kan je wat richten.
Help, wattes? Ik heb hier nog 'n U7 Pro te installeren liggen. Dat ding gaat geluid maken?RobertMe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:40:
Er zit een ventilator in. Maar wat ik begrepen heb is die stil en/of normaliter uit.
IoT apparaten geven, of gaven, problemen. Wilden niet verbinden of bleven niet verbonden. Waarbij er "uiteindelijk" wel aan fixes is gewerkt, samen met Qualcomm waar de wifi chip vandaan komt. Maar of dat 100% is opgelost weet ik niet.En wat voor issues?
Kan het zo op de foto niet echt 100% zekerheid zeggen. Dailybits in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"Shinji schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:01:
....
Ik zoek nog verlichting voor in het rack, maar vraag me af of dit handig werk licht is omdat het er boven zit en niet op je werkgebied schijnt. Alternatief is met twee van die sprietjes met lampjes. Die kan je wat richten.
@Dailybits weet meer
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Ja, die had ik gezien inderdaad, maar had het idee dat het licht daar wat meer van boven komt.RobbyTown schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:03:
[...]
Kan het zo op de foto niet echt 100% zekerheid zeggen. Dailybits in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
@Dailybits weet meerhetzelfde model toevallig (maar dan de multi color)?
Niet geheel wat je vraagt, maar misschien iets als dit een idee?Shinji schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels wat apparatuur opgehangen alvast. Moet er nog een keer uit om te verven.
:strip_exif()/f/image/DFwWSmUVpiwr1fWCy9VR05fs.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gewoon een simpel ledstripje van een paar euro destijds bij de Action... Volgens mij niet meer in het assortiment.
Tevens zou je zoiets nog kunnen maken met een "koelkast schakelaar" oftewel deurtje open en lichtje aan.
Ongeveer dit ledstripje is het:
https://www.123led.nl/123...lumen-8W-i5366-t4382.html
[ Voor 3% gewijzigd door Annuk op 14-06-2025 12:46 ]
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Heb ik ook gedaan, vrouw moet niet mauwen, zij wil goede wifi, ik wil schotel ap's.Phoolie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:20:
[...]
Ik heb gewoon aangegeven dat hij in het midden van de woning moet hangen aan het plafond, omdat anders de Wifi niet goed genoeg is. Goede wifi is nog meer vrouw (en kids) proof
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Los van je licht, waarom heb je een patch paneel als je hem toch niet gebruikt?Shinji schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En haal eens wat kabels die korter zijn
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Work in progress hèCrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:54:
[...]
Los van je licht, waarom heb je een patch paneel als je hem toch niet gebruikt?![]()
En haal eens wat kabels die korter zijn
De kabels die de vorige bewoner heeft getrokken moet ik er nog op af monteren. Er zitten er nu 3 op die ik zelf gedaan heb. Ik weet alleen nog niet of de kabel die hij getrokken heeft geschikt is, of dat ik ze dan helemaal opnieuw moet trekken. En ik heb ook wel kortere kabeltjes, maar langer is momenteel even handig als ik wat apparatuur moet manoeuvreren.
https://www.sandervunderi...00d-haspel-305-meter.html
Is dit goede kabel voor een thuisnetwerk? Of kan ik beter op zoek naar echt S/ftp kabel?
Is dit goede kabel voor een thuisnetwerk? Of kan ik beter op zoek naar echt S/ftp kabel?
Is goede kabel voor thuis.
S/FTP is voor thuis wel overkill.
S/FTP is voor thuis wel overkill.
Waarom wil je voor een woning sftp kabel gebruiken, deze doet ook 10GB en is een stuk makkelijker te verwerken.Frantic schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:20:
https://www.sandervunderi...00d-haspel-305-meter.html
https://www.sandervunderi...at-6a-violet-1683enh.html
Er is ook een grijze versie te vinden bij sander. Dit is zo ongeveer de standaard thuis installatiekabel om over kantoren maar te zwijgen..
Ik kijk naar rollen/haspels van 305mBMW_Gizzmo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:06:
[...]
Waarom wil je voor een woning sftp kabel gebruiken, deze doet ook 10GB en is een stuk makkelijker te verwerken.
https://www.sandervunderi...at-6a-violet-1683enh.html
Er is ook een grijze versie te vinden bij sander. Dit is zo ongeveer de standaard thuis installatiekabel om over kantoren maar te zwijgen..
Als ik er 2 haal kan ik alles tegelijk dubbel bedraden en volgens mn berekeningen met niet al te veel overblijven.
Enige wat ik kan bedenken voor s/ftp is mogelijke interferentie van stroomkabels e.d.
[ Voor 6% gewijzigd door Frantic op 15-06-2025 19:17 ]
Niet een woonhuis.Frantic schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:16:
[...]
Enige wat ik kan bedenken voor s/ftp is mogelijke interferentie van stroomkabels e.d.
Ik heb zeer goede ervaring met deze kabel Belden UTP-kabel Cat.6 7965E lekker soepel toch harde kern. Kan ook op rol 305 m gekocht worden,
Je kan dan ook naar twin kabel kijken als je alles toch dubbel wilt bedraden, is ook weer wat smaller qua diameter.Frantic schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:16:
[...]
Ik kijk naar rollen/haspels van 305m
Als ik er 2 haal kan ik alles tegelijk dubbel bedraden en volgens mn berekeningen met niet al te veel overblijven.
Want je moet wel rekening houden met de binnendiameter van de buizen waar je in wilt trekken, met 16mm buis, en helemaal met flexbuis welke standaard maar 11,5mm is.
Voorbeelden twin kabel:. Belden Twin UTP-kabel Cat.6
Of als je liever S/FTP wilt: Draka Netwerkkabel duplex CAT7 DCA S/FTP
Bij die eerste twin utp cat 6 is dat precies 11,5mm maar die sftp cat 7 is bijv. al 14,34mm
Doe gewoon waar je je zelf lekker bij voelt zou ik zeggen als je de extra kosten geen probleem vind en de grotere diameter van de kabels geen praktische belemmering is.Enige wat ik kan bedenken voor s/ftp is mogelijke interferentie van stroomkabels e.d.
Ik heb thuis ook alle bekabeling voorzien van minimaal cat6A S/FTP.
Heb daarnaast ook in de specs gekeken of PoE ondersteund wordt.
Waarschijnlijk niet echt nodig zolang je puur koper met vaste kern van een bepaalde minimale diameter hebt gerealateerd aan de afstand die je wilt overbruggen maar wel fijn voor het gevoel
Het lijkt mij dat dit er nog heel vaak uit moet voordat alles is aangesloten, zeker dat patchpaneel met 24 aansluiting (dus 192 draadjes).Shinji schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:01:
Waarom niet gekozen voor een losse kast of een scharnierende deur?
Je hoeft niet per se alle poorten te gebruiken. Patch paneel kan ik er toch gewoon uit schroeven? Patch maken en weer terug, zoveel werk is dat niet.Prisma16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:18:
[...]
Het lijkt mij dat dit er nog heel vaak uit moet voordat alles is aangesloten, zeker dat patchpaneel met 24 aansluiting (dus 192 draadjes).
Waarom niet gekozen voor een losse kast of een scharnierende deur?
Wat zou een losse kast of deur daar aan toevoegen? Dan moet je het patch paneel er toch nog steeds uit halen?
Er komt sowieso nog een klep voor overigens.
Waarom ik niet gekozen heb voor een bestaande kast is overigens omdat je dan vast zit aan de standaard dieptes. Meeste kasten zullen hier niet passen, en wat wel past is dan gelijk waarschijnlijk 300mm diep en ik wil zo veel mogelijk diepte kunnen benutten.
[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 16-06-2025 11:34 ]
Als je het paneel los moet schroeven kom je een hand te kort. 1 hand om het paneel vast te houden, 1 hand om de kabel op zijn plek te houden en 1 hand voor het punch-down gereedschap. Kom ik op 3.Shinji schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:13:
[...]
Wat zou een losse kast of deur daar aan toevoegen? Dan moet je het patch paneel er toch nog steeds uit halen?
Als het paneel vast blijft zitten werkt dat veel makkelijker, zeker als het zo hoog zit als bij TS.
In een patch kast is dat toch net zo? Ik zie het verschil niet echt. Maar genoeg speling op de kabel laten dat je hem op de bodem neer kan leggen en je hebt je handen vrij.Prisma16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Als je het paneel los moet schroeven kom je een hand te kort. 1 hand om het paneel vast te houden, 1 hand om de kabel op zijn plek te houden en 1 hand voor het punch-down gereedschap. Kom ik op 3.
Als het paneel vast blijft zitten werkt dat veel makkelijker, zeker als het zo hoog zit als bij TS.
Juist daarom heb ik gekozen voor een patchpanel met keystones.Prisma16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Als je het paneel los moet schroeven kom je een hand te kort. 1 hand om het paneel vast te houden, 1 hand om de kabel op zijn plek te houden en 1 hand voor het punch-down gereedschap. Kom ik op 3.
Klopt het dat je nog meer HW nodig hebt voor de configuratie van deze setup? Als ik navigeer naar het toegewezen IP adres op de switch dan kan ik niet verbinden, google gaf al aan dat er nog een cloudkey oid benodigd is voor de configuratie. Ik dacht/ verwachte dat dit op de switch zou draaien. Maar die vlieger lijkt niet op te gaan.vdbeke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:08:
Ik zou graag een mening willen over de volgende combo:
1 x Switch USW 24 PoE (16 x POE, de overige nrml)
1 x SFP to RJ45 Adapter / 1G
6 x AP U7 Lite
Gaat dit HW matig werken en zijn er verbeteringen mogelijk (ook bang for buck mag)?
1Gb intern netwerk, overal flawless WIFI (3 locaties verspreid over 400m2)
Deze zouden dan in onderstaand 19 inch rack moeten komen:
[Afbeelding]
Klopt je bent nog een controller nodig, dit kan een VM of een Docker container zijn of een cloudkey inderdaad.vdbeke schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:42:
[...]
Klopt het dat je nog meer HW nodig hebt voor de configuratie van deze setup? Als ik navigeer naar het toegewezen IP adres op de switch dan kan ik niet verbinden, google gaf al aan dat er nog een cloudkey oid benodigd is voor de configuratie. Ik dacht/ verwachte dat dit op de switch zou draaien. Maar die vlieger lijkt niet op te gaan.
Of een van de routers van Unifi met geïntegreerde controller
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
@vdbeke sowieso heb je een router nodig lijkt mij?
Maar je zou je vraag in een ander topic moeten stellen. Bijvoorbeeld
[Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
of anders
[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4
Maar je zou je vraag in een ander topic moeten stellen. Bijvoorbeeld
[Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
of anders
[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.
NT Kroeg v0.1
Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.
NT Kroeg v0.1
Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2