Sinds 2019 wonen wij in onze huidige woning en is rustig alles uitgebreid naar hobby en behoefte. Na een aantal uitbreidingen aan zowel de meterkast en netwerk was het een kabel spaghetti geworden en moest alles een plekje krijgen op de ene plank die ik had gemaakt. Ook was het was vrij warm in de meterkast door de apparatuur.
Sinds begin dit jaar was de UDM Pro SE vergezeld met een USW Pro 24 (ter vervanging van twee Netgear switches). Later kon ik een UDM Pro 48 POE overnemen. Deze was uiteindelijk te groot om in de meterkast te passen. Een paar weken geleden heb ik ook eindelijk een NAS gekocht. 
Het was vooral uitzoeken hoe ik het wilde uitvoeren en waar de patchkast uiteindelijk moest komen. Dit topic en de foto's die op Reddit voorbij kwamen hebben mij geholpen in de keuzes. Budget was uiteindelijk nog redelijk meegevallen. Zeker als je het vergelijkt met rack spul van Ubiquiti. 
De patchkast is op MP gevonden. De panels zijn gespoten met kleur die een gebruiker op Reddit heeft gebruikt: Motip Engine Spray Aluminium. Ik heb RJ45 CAT 6 keystones gebruikt met 5m CAT6 patch kabels. Dit was kosten technisch veruit de beste oplossing. Vanaf de meterkast is alles een paar meter verplaatst.
Ik heb een aparte groep gemaakt waar alleen de patchkast op is aangesloten. Het stroomverbruik zonder draaiende HDD's zit op 146W. Met spinnende HDD's gaat het naar 196W. 
De volgende apparatuur heb ik in de patchkast staan:
- UDM Pro SE
- USW Pro 48 POE
- Intel NUC (Home Assistant)
- Klein Wifi router voor als internet uitvalt
- Ugreen NASync DXP8800 Plus
Buiten de patchkast zijn nog het volgende aangesloten:
- 2 x USW Flex mini
- 1 x U6 Pro
- 4 x AC Pro
- 1 x AC Mesh
- 8 x camera
Alles is aangesloten op een stekkerblok UPS van Eaton. Ik heb via MP nog een losse UPS gekocht die niet in de patchkast past. Pas bij het ophalen zag ik hoe diep deze was, maar toch meegenomen. Wanneer ik de voedingskabel(s) daarvoor binnenkrijg test ik of ik die in kan zetten.