Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

@mschol ik heb een UW (dell 3415w). en ETS2 kan daar prima mee overweg. groot FOV. en geen bezels :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 10:12
Eigenlijk is dit toch niet echt een goede toevoeging van de game. Ik heb zowel ETS 2 als ATS, maar ik kan toch niet echt wennen aan ATS en de magere game die het eigenlijk is.
Ja er zijn wel een aantal DLC's, maar de basis game is eigenlijk al erg klein en niet heel compleet zoals ETS2 dit wel is.

Ook met deze toevoeging komt er 'pas' een derde merk in de game en daarmee het 5e model. Dat is toch jammer van een game waar je eigenlijk heel veel mee zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

mschol schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:48:
[...]

dat hij peima met 3 schermen overweg kan weet ik (ik heb dat nu)

ik wil weten hoe ets2 omgaat met een ultrawide screen tov 3 normale schermen
Gaat prima, maar werkt minder fijn dan 3 schermen. :)

(Ik had een 27" ultra wide voordat ik een paar maanden later een complete nieuwe PC kocht met 3x27" 1440p. Met 3 schermen ben je meer "submerged", enige nadeel is dat je framerate er aan gaat.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:36
Ene kant heb je daar wel gelijk in or. Het gebied is heel klein wat je kan ontdekken t.o.v. ETS2. Maar als ze het voor elkaar krijgen om elke 4 maanden een nieuwe DLC uit te brengen, dan denk ik dat het groter wordt als ETS2. Het is alleen niet haalbaar aangezien ze ook DLC's uit moeten brengen voor ETS2. En weet niet in hoeverre promods is met ATS en of ze er überhaupt al mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Maar is het terecht dat de basis game zo klein zijn. 1 staat is een DLC á 15 euro. De hele game wordt dan erg duur op den duur. Wat mij betreft had de basis game al uitgebreider moeten zijn. Ook in een staat zijn er best beperkte dorpjes / steden, etc. Volgens mij kun je rondom death valey etc machtig mooie dingen doen, maar daar zie je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31
Mikoe schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:13:
Ene kant heb je daar wel gelijk in or. Het gebied is heel klein wat je kan ontdekken t.o.v. ETS2. Maar als ze het voor elkaar krijgen om elke 4 maanden een nieuwe DLC uit te brengen, dan denk ik dat het groter wordt als ETS2. Het is alleen niet haalbaar aangezien ze ook DLC's uit moeten brengen voor ETS2. En weet niet in hoeverre promods is met ATS en of ze er überhaupt al mee bezig zijn.
Met 4 maanden voor een nieuwe DLC duurt het nog wel even voor we de US compleet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, dat werd eens tijd!
nldls schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:59:
[...]

Eigenlijk is dit toch niet echt een goede toevoeging van de game. Ik heb zowel ETS 2 als ATS, maar ik kan toch niet echt wennen aan ATS en de magere game die het eigenlijk is.
Ja er zijn wel een aantal DLC's, maar de basis game is eigenlijk al erg klein en niet heel compleet zoals ETS2 dit wel is.

Ook met deze toevoeging komt er 'pas' een derde merk in de game en daarmee het 5e model. Dat is toch jammer van een game waar je eigenlijk heel veel mee zou moeten kunnen.
Amerikaanse semitruck fabrikanten die er tegenwoordig nog toe doen:
- Freightliner
- Kenworth (zit er al in)
- Mack
- Peterbilt (zit er al in)
- Western Star
- Volvo US, hoewel dat niet een van oorsprong Amerikaans merk is (zit er nu dus in)

Tegenover Europa

- Renault (was het eerste merk in ETS2 met licentie)
- Volvo (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Vailliant')
- DAF (in ETS1 en bij launch van ETS2 'DAV')
- Scania (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Swift')
- Iveco (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Ivedo')
- MAN
- Mercedes (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Majestic')

[ Voor 70% gewijzigd door FastFred op 08-11-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
nldls schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:36:
Maar is het terecht dat de basis game zo klein zijn. 1 staat is een DLC á 15 euro. De hele game wordt dan erg duur op den duur. Wat mij betreft had de basis game al uitgebreider moeten zijn. Ook in een staat zijn er best beperkte dorpjes / steden, etc. Volgens mij kun je rondom death valey etc machtig mooie dingen doen, maar daar zie je niets van.
ach, het wordt iig geen train simulator met >8k aan dlc ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
FastFred schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:57:
Tegenover Europa

- Renault (was het eerste merk in ETS2 met licentie)
- Volvo (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Vailliant')
- DAF (in ETS1 en bij launch van ETS2 'DAV')
- Scania (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Swift')
- Iveco (in ETS1 en bij launch van ETS2 'Ivedo')
En MAN natuurlijk nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Ik heb misschien nog liever rip offs en keuze dan echte merken en 0 keuze. Ik heb ATS echt bij lange na niet zo veel opgepakt als ETS2. En dat ligt grotendeels aan de map en de diversiteit.

Ze hebben nu wel iets toegevoegd met de double trailers en de lengte restricties op bepaalde wegen, maar ik vind het tot op heden een gemiste kans. En het is al lang genoeg uit om hier iets meer in gedaan te hebben dan dat er tot nu toe daadwerkelijk gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sorry als het een oude koe is, maar is er inmiddels ook wat gedaan aan de snelheid van de engine?
(Ik heb ATS/ETS al ff niet meer opgestart. Druk met andere dingen. Het kriebelt alleen wel en het is wat zonde van mijn stuurwiel, pedalen en shifter dat ze al maanden werkloos in een hoek geslingerd staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:26:
Wat bedoel je precies met 'snelheid van de engine' ?
Ik vind de framerate bedroevend als je de stad in rijd. Knalt terug naar 20-30fps, met toch een niet totaal onfatsoenlijke configuratie maar mét een flinke lap beeld.

As in, Ryzen 1800X, GTX1080, met daaraan 3x27" 1440p.

Ik zeg het wat zachtjes, heb er iets te vaak over gezeurd in dit topic, maar wellicht dat pak 'm beet 6-9 maanden na mijn laatste serieuze rit, ze daar ook aan hebben gesleuteld. Zou het wel een stuk aantrekkelijker maken opnieuw ETS/ATS op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Merk ik eigenlijk weinig van, heeeeel af en toe stottert het ff, maar alleen in ETS2, ATS loopt perfect bij mij.

Draai dan wel maar op 1 scherm. Ik heb wel 3 schermen, dus binnenkort maar 's testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:50
unezra schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:36:
[...]

Ik vind de framerate bedroevend als je de stad in rijd. Knalt terug naar 20-30fps, met toch een niet totaal onfatsoenlijke configuratie maar mét een flinke lap beeld.

As in, Ryzen 1800X, GTX1080, met daaraan 3x27" 1440p.

Ik zeg het wat zachtjes, heb er iets te vaak over gezeurd in dit topic, maar wellicht dat pak 'm beet 6-9 maanden na mijn laatste serieuze rit, ze daar ook aan hebben gesleuteld. Zou het wel een stuk aantrekkelijker maken opnieuw ETS/ATS op te starten.
Ik heb de Nvidia controldinges meelopen. Max FPS is 60, maar 9/10x haal ik die niet. Zelfs niet op snelwegen. Heb als minimum een FPS van 27 gezien.

Ook met 3 monitoren, een GTX1070. 3x 27" op gewoon 1080, maar wel vreemd dat een spel als GTA V soepel draait en een spel als ETS2 behoorlijk aan het schokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mamorunl schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:27:
[...]
Ik heb de Nvidia controldinges meelopen. Max FPS is 60, maar 9/10x haal ik die niet. Zelfs niet op snelwegen. Heb als minimum een FPS van 27 gezien.

Ook met 3 monitoren, een GTX1070. 3x 27" op gewoon 1080, maar wel vreemd dat een spel als GTA V soepel draait en een spel als ETS2 behoorlijk aan het schokken is.
Yep. Voor mij HET grote manco aan ETS2. Ik zou ook echt niet weten wat voor systeem je er tegenaan moet gooien om dit snel te krijgen, terwijl het juist een spel is dat het beste speelt op 3 (grote) schermen.

Ik kan het op 1 scherm spelen, maar ik heb liever een schokkerig beeld op 3, dan wat vloeiender op 1. Met 3 en een stuurwiel zit je volledig in het spel. Het is echt vrachtwagentje rijden. Zalig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin

jin

ETS2 draait op een oude engine en dan ook nog directX9 . GTA draait op een betere engine.. Vandaar de slechtere perfomance....

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:50

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

FastFred schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:30:
Ik weet niet eens hoe ik fps kan meten in ETS2, nooit gedaan :')
Er is ergens... vraag me niet waar want ik kan het ff niet terugvinden, een optie om een FPS counter aan te zetten... ik heb hem aan staan maar hoe ik dat ooit gedaan heb..... geen idee meer :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
In de console (vaak te openen met de ~ knop, kan alleen zijn dat je dat moet activeren bij het opstarten), kun je het commando: uset g_minicon "1" en uset g_fps "1" invoeren. Dan krijg je de FPS in beeld te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door YdieresiS op 07-11-2018 07:42 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Als je de steam versies gebruikt van ETS2 of ATS kan je het FPS icon ook activeren in steam instellingen -> spel -> FPS teller aanzetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Console heb ik wel aan staan, heb ooit eens een aanpassing gedaan om de remlichten niet te laten branden als de handrem er op staat. Dat is een paar updates terug pas standaard geworden, maar dat was jaren lang niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
American Truck Simulator - Special Transport is uit ( 5 euro)

https://store.steampowere...lator__Special_Transport/

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:17
Heb vandaag de game ook weer eens opgestart naar tig maand niet meer hebben gereden. Zitten nu (eindelijk) eigen trailers in :)

Moest eerst even promods updaten en wat andere mods knikkeren, anders crashed hij.

Nu eerst even een nieuwe Scania gekocht met dubbelle 22m koeltrailer :D
klein stukje gereden met tobo. Dit weekend het stuur er maar weer voor zetten.

Al zal het geen lang leven hebben, 20 nov komt FS19 uit, krijgt die wat meer aandacht denk ik :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
FS19 heb ik ook nog wel op het lijstje staan na fs15 idd. @ravw dat is wel een leuke dlc als ik de trailer zo bekijk op Youtube. Voegt iig weer wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jin schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:32:
ETS2 draait op een oude engine en dan ook nog directX9 . GTA draait op een betere engine.. Vandaar de slechtere perfomance....
Juist en mijn vraag is dus of ze die engine inmiddels hebben geüpdate. Het is een geweldig spel, dat zich perfect leent voor tripplehead, maar dankzij die (*@U$@ engine performt het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

@unezra Verwacht maar geen engine updates. geen enkel bericht van SCS wijst hierop

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jin schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:47:
@unezra Verwacht maar geen engine updates. geen enkel bericht van SCS wijst hierop
:( Ik was er al bang voor maar ik blijf hoop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De engine updaten gaat natuurlijk ook niet zomaar. Er wordt wel degelijk nagedacht over dingen als DX12 en Vulkan, maar het vereist een enorme pens werk om dat te implementeren. En werk kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Haribo112 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:27:
De engine updaten gaat natuurlijk ook niet zomaar. Er wordt wel degelijk nagedacht over dingen als DX12 en Vulkan, maar het vereist een enorme pens werk om dat te implementeren. En werk kost geld.
Trage gameplay kost ook geld. :)
Ik heb op dit moment liever een update van de engine (al dan niet betaald), dan een nieuwe DLC.

DLC's zijn gaaf, maar speelbaarheid is nummer 1. (En sure, ik kan de settings wat omlaag gooien maar dan stottert het nog steeds. Laatste keer dat ik het probeerde ging ik echt over de grens van wat ik nog acceptabel vind terwijl het niet *nodig* is.)

Fin, misschien binnenkort eens een dagje vrij nemen om wat te gamen. Ben op het moment het overgrote deel van mijn vrije tijd met muziek bezig. Al maanden niet meer gegamed.

Volgend jaar komen er ook nog eens 2 andere hippe games uit:
- Nieuwe Settlers
- Nieuwe Anno

Oh boy, kan iemand even 48 uur in een dag stoppen en/of mijn salaris verviervoudigen zodat ik van 38 naar 8 uur per week kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:07:

mijn salaris verviervoudigen zodat ik van 38 naar 8 uur per week kan
Dát is nou eens een goed plan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Haribo112 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:37:
[...]

Dát is nou eens een goed plan. :o
Nu nog de werkgever vinden die me minimaal mijn huidige salaris wil bieden, voor 8 uur per week. ;-P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
Ik snap niet waarom mensen zomaar klakkeloos iets op het forum zetten terwijl ze dus blijkbaar niet genoeg aanwezig zijn op het scs forum. De engine zijn ze al een tijd mee bezig en in de huidige updates is dat ook duidelijk te merken. Ten eerste ziet het er steeds mooier uit, en mensen met nieuwe hardware zien wel degelijk winst in performance. Wat er boven wordt gezegd is inderdaad zo, ze kunnen niet in een keer van dx9 naar dx11 of 12 gaan, dat heeft tijd nodig. Dat ze nu Duitsland aan het updaten zijn is goed te zien, en dat kan alleen maar omdat ze steeds een stapje verder zijn met vulcan te implanteren. De nieuwe map DLC's zien er 10 keer beter uit zonder dat je op prestaties verliest. Uiteindelijk wordt het straks allemaal een full dx11 of 12 game. Ik kan op dit moment niet lekker op internet vanwege beperkingen op mijn werk, maar lees even wat vaker berichten op het scs forum, het blog bijv of zoek op DX11 of DX12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39
En Mercedes
FastFred schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:57:
[...]

Zo, dat werd eens tijd!

[...]

Amerikaanse semitruck fabrikanten die er tegenwoordig nog toe doen:
- Freightliner
- Kenworth (zit er al in)
- Mack
- Peterbilt (zit er al in)
- Western Star
- Volvo US, hoewel dat niet een van oorsprong Amerikaans merk is (zit er nu dus in)
Peterbilt en Kenworth zijn wel echt de grootste. Daarna Volvo denk ik. Freightliner en dan Western Star. Mack zie je nog maar vrij weinig, ook in de States.

Leuk feitje: Mercedes Sprinter wordt daar als Freightliner verkocht. Maar ook als Dodge

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2018 11:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Hetzelfde als de kenworth k-serie en de peterbilt 220. Zijn allemaal Daf LF, maar komt meer omdat dat allemaal onder paccar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Barfman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:17:
[...]

Ik snap niet waarom mensen zomaar klakkeloos iets op het forum zetten terwijl ze dus blijkbaar niet genoeg aanwezig zijn op het scs forum. De engine zijn ze al een tijd mee bezig en in de huidige updates is dat ook duidelijk te merken. Ten eerste ziet het er steeds mooier uit, en mensen met nieuwe hardware zien wel degelijk winst in performance. Wat er boven wordt gezegd is inderdaad zo, ze kunnen niet in een keer van dx9 naar dx11 of 12 gaan, dat heeft tijd nodig. Dat ze nu Duitsland aan het updaten zijn is goed te zien, en dat kan alleen maar omdat ze steeds een stapje verder zijn met vulcan te implanteren. De nieuwe map DLC's zien er 10 keer beter uit zonder dat je op prestaties verliest. Uiteindelijk wordt het straks allemaal een full dx11 of 12 game. Ik kan op dit moment niet lekker op internet vanwege beperkingen op mijn werk, maar lees even wat vaker berichten op het scs forum, het blog bijv of zoek op DX11 of DX12 ;)
Oooooooh! Dat klinkt hoopgevend.
Misschien toch vanavond maar eens kijken of het nog wil opstarten. :)

Wel goed om te horen dat er tóch aan word gewerkt. (Dat is ook een van de redenen waarom ik dit topic nog volg. Het is een game waar ik graag weer verder mee wil. Al moet ik nog steeds wat vinden op die 18-bak met mijn 6-bak pook. Het zal weer ff wennen zijn met sturen en schakelen als ik het ding aan sluit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 10:49

Estoque

Turbobrick Owner

Mikoe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:24:
Hetzelfde als de kenworth k-serie en de peterbilt 220. Zijn allemaal Daf LF, maar komt meer omdat dat allemaal onder paccar valt.
En de cabine van een Daf LF is weer het zelfde als de Renault D9 en de Volvo FL.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:17
Vandaag even mijn ritje gedaan van 1000km langs een nieuwe route aan de oostkust van zweden.
Jammer dat al mijn chauffeurs alleen maar geld kosten... Veel geen route terug.. zoveel euro onderhoud/diesell.. En dan eindelijk 2 die een opdracht voltooid hadden, -2500 en -300 euro... kom op, dure mensen zo..

OVer dat performance wat hier wat genoemd word, al heb ik er geen echt last van, maar gebeurd toch wel geregeld.
Alleen het vreemde is, dat de cpu dan weinig doet ( 10-20 % over de cores(4790K)) en gpu op 50-60% (1070GTX). DUs het is ook geen bottleneck van hardware of zo..
Het ene moment is het ook 25 fps, over 2 tellen later weer op de 70/80 fps te zitten.

Speel met 1 scherm op 3440x1440.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie je bericht nu pas

- Krone Trailerpack werd niks over gezegd tot deze er ineens was
- Schwarzmuller Trailerpack idem
- Volvo VNL in ATS werd niks over gezegd tot deze er ineens was
- Trailer ownership was al 4 jaar niks meer over gezegd, was er ineens (ik gok dat bakwagens niet lang meer zullen duren)

Daarbij is er in interviews en blogposts genoeg gesproken over de stap naar DX11/12 en Vulcan.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 09-11-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:54:
[...]

Ik zie je bericht nu pas

- Krone Trailerpack werd niks over gezegd tot deze er ineens was
- Schwarzmuller Trailerpack idem
- Volvo VNL in ATS werd niks over gezegd tot deze er ineens was
- Trailer ownership was al 4 jaar niks meer over gezegd, was er ineens (ik gok dat bakwagens niet lang meer zullen duren)

Daarbij is er in interviews en blogposts genoeg gesproken over de stap naar DX11/12 en Vulcan.
Ben benieuwd...

De spiegel-bug zit er iig nog in. :( (Rechter spiegel freezed, is half te unfreezen door met wat was het, F3 een "fake" spiegel er tussen te hangen, dus er bij in je voorruit ipv enkel op de "echte" spiegel aan de zijkant. Alleen bij de truck die ik gisteren reed zit er nog een klein spiegeltje rechts en die freezed nog steeds.)

FPS van ATS is iig nog steeds bedroevend. FPS counter niet aangezet, maar het blijft stotteren.

Toch deze guide er maar eens bij pakken:
http://lowbudgetgamerpc.b...lator-2-optimization.html

Kijken hoe veel consessies ik kan doen voordat het irritant word.

Oh ja, nVidia is nog steeds ruk. EyeFinity inschakelen is tedious (halve shitload aan achtergrondprogrammá's af MOETEN sluiten) en je hele layout gaat er aan. Omschakelen naar stock Windows 3 of 4 schermen is ook weer gedoe. Plus dat EyeFinity maar 3 schermen aan kan, het 4e scherm gaat domweg uit. (4e scherm gebruik ik niet om te gamen, dat scherm staat 4 meter verderop in mijn studio hoekje.)

Had gehoopt dat nVidia eindelijk ook dat had opgelost en EyeFinity had verbeterd waardoor je makkelijker kon omschakelen *of* dat ETS/ATS geen EyeFinity nodig zouden hebben zoals een aantal andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiegelbug? Nooit van gehoord (ik gebruik wel altijd die extra spiegel, zodat ik niet naar rechts hoef te kijken).

ATS stotteren? Hier echt totaal geen last van, heb je mods in ATS?

i5 4670k, 8GB RAM, 2x GTX970 4GB, alles SSD. Ik heb enorme performancewinst behaald toen ik ETS2 op een SSD zette, ik heb nu helemaal geen HDD meer in mijn pc.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 09-11-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:19:
Spiegelbug? Nooit van gehoord (ik gebruik wel altijd die extra spiegel, zodat ik niet naar rechts hoef te kijken).
Oh, ik dacht dat die wel bekend was. Zit in zowel ETS2 als ATS. Als je rijd met "echte" spiegels rechts, freezen die op een bepaald punt. Unfreezen werkt deels door die extra spiegel er in te hangen (dus geen vrachtwagenspiegel maar een rechthoekje rechts voor in je voorruit). Het werkt, je hebt een spiegel, maar het ziet er niet uit plus dat het een deel van je zicht weg neemt.
ATS stotteren? Hier echt totaal geen last van, heb je mods in ATS?

i5 4670k, 8GB RAM, 2x GTX970 4GB, alles SSD. Ik heb enorme performancewinst behaald toen ik ETS2 op een SSD zette, ik heb nu helemaal geen HDD meer in mijn pc.
Hmm, ik weet even niet of de game op mijn SSD of HDD staat.

Setup is een Ryzen 1800X, 64G RAM, 512G m.2 SSD, GTX1080. (Maar wél met 3x 1440p 27" er aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Wat betreft het vriezen van de spiegel, heb er wat over gelezen op het scs forum. Sommige verhelpen dit door even aan de FOV slider te zitten bij instellingen, het doet wel niets maar toch helpt het blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 11:59
unezra schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:17:
[...]

Ben benieuwd...

De spiegel-bug zit er iig nog in. :( (Rechter spiegel freezed, is half te unfreezen door met wat was het, F3 een "fake" spiegel er tussen te hangen, dus er bij in je voorruit ipv enkel op de "echte" spiegel aan de zijkant. Alleen bij de truck die ik gisteren reed zit er nog een klein spiegeltje rechts en die freezed nog steeds.)

FPS van ATS is iig nog steeds bedroevend. FPS counter niet aangezet, maar het blijft stotteren.

Toch deze guide er maar eens bij pakken:
http://lowbudgetgamerpc.b...lator-2-optimization.html

Kijken hoe veel consessies ik kan doen voordat het irritant word.

Oh ja, nVidia is nog steeds ruk. EyeFinity inschakelen is tedious (halve shitload aan achtergrondprogrammá's af MOETEN sluiten) en je hele layout gaat er aan. Omschakelen naar stock Windows 3 of 4 schermen is ook weer gedoe. Plus dat EyeFinity maar 3 schermen aan kan, het 4e scherm gaat domweg uit. (4e scherm gebruik ik niet om te gamen, dat scherm staat 4 meter verderop in mijn studio hoekje.)

Had gehoopt dat nVidia eindelijk ook dat had opgelost en EyeFinity had verbeterd waardoor je makkelijker kon omschakelen *of* dat ETS/ATS geen EyeFinity nodig zouden hebben zoals een aantal andere games.
Om bij het inschakelen dit probleem van afsluiten te omzeilen moet je niet op ok drukken maar op toepassen of anders om (ben niet thuis dus kan ff niet kijken). Dan gaat het inschakelen gewoon door ongeacht wat er aanstaat. En met uitzetten precies hetzelfde. Daarna even met windowstoets + P scherm uitbreiden of wat dan ook weer te kiezen en klaar :) scheelt best veel :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:50
De spiegelbug heb ik nog nooit gehad in ETS. Kan me er ook niet veel bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mamorunl schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:34:
De spiegelbug heb ik nog nooit gehad in ETS. Kan me er ook niet veel bij voorstellen.
Het is super irritant.

Letterlijk het beeld in je rechter spiegel blijft stil staan. In mijn beleving op de plek waar je stil stond of waar je even uit de wagen ging.

Zet je vervolgens de extra spiegels aan (dus niet enkel de buitenspiegels van de truck, maar een extra set geprojecteerde spiegels, of iig een extra rechter spiegel), zie je daarin wel het beeld doorlopen én in de rechter buitenspiegel van de truck.

Zonder dat, hou je een statische rechter spiegel over. :( Niet heel handig als je naar rechts wil kijken om te zien of je niet iets klem rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 12:17
Anders even je spiegel aanpassen in de config.cfg

uset g_phys_mirrors "0"

Als de waarde op 1 staat dan in 0 wijzigen. In ATS geeft de instelling 1 bij de Volvo op het moment ook vreemde afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
SCS is begonnen met een Experimental Beta 1.33 voor ETS2 waar iedereen nu aan mee kan doen. Er zitten leuke en mooie nieuwe features in, maar je wordt wel gewaarschuwd dat je profiel currupt of beschadigd kan worden, dus maak een backup en beter is dat je een niew profiel aanmaakt voor deze Experimental Beta 1.33.

Changelog:
  • Double flatbed trailers (Scandinavia DLC required)
  • Buyable container and brick trailers (flatbed variants) and cargo market
  • Steam cloud based profiles
  • Reusable truck and trailer configuration templates
  • Physics improvements (suspension, damping, braking, cogs)
  • Rain drops behavior on glass improved
  • Music shuffling
  • Country and city name localization settings
  • g_disable_beacons (for people that have issue with blinking lights, 0/1/2)
  • Krone Boxliner ownable (Krone DLC required)
  • ...and some other stuff we won't disclose yet...
Wat mij vooral opvalt is de nieuwe regen die op de ramen valt, ziet er goed uit :-)
En wat ook makkelijk is dat je nu je truck en trailer configuraties kan opslaan.
PS lees ook ff het forum door :P
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=263336

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 09-11-2018 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54

Fuelke

Forza Ferrari

Barfman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:29:
• Rain drops behavior on glass improved

Wat mij vooral opvalt is de nieuwe regen die op de ramen valt, ziet er goed uit :-)
Wie niet het hele forum wil uitspitten voor de nieuwe regen:

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:26:
Anders even je spiegel aanpassen in de config.cfg

uset g_phys_mirrors "0"

Als de waarde op 1 staat dan in 0 wijzigen. In ATS geeft de instelling 1 bij de Volvo op het moment ook vreemde afwijkingen.
Oh, goeie. Daar ga ik straks even naar kijken. :)

Mancave dagje vandaag, beetje gamen, muziek maken, bier drinken, etc. De verwarming staat al aan boven...

Verder sowieso even met behulp van lowbudgetgamer wat settings aanpassen. Liefst wil ik alles full on the max, maar een beetje FPS is toch wel fijn. 30fps en lager rijd heel naar in de stad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:28
FastFred schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:55:
[...]

Wie speelt er in godsnaam met zo'n fov? Alsof je 2 meter van het stuur af zit...
Ik maak me er schuldig aan!

Speel op een enkele 24" scherm, waarbij ik geen TrackIR of andere tovergoedjes gebruik om gemakkelijk om mij heen te kunnen kijken. Gebruik wel een stuurwiel (T150), maar om elke keer de camera handmatig te bewegen ben ik te lui voor. Zo heb ik wat meer overzicht. Het zijn concessies die je doet, maar de ervaring word er voor mij wel beter door, zonder te hoeven investeren in andere hardware voor een sim dat je eigenlijk maar weinig speelt. Heb zo'n 160 uur in 3 of 4 jaar geloof ik. Heb overigens wel alle map en tuning DLC, dus het is ook niet zo dat ik het nooit speel. Maar hardware speciaal voor sims kopen doe ik niet aan. Daar speel ik het gewoon te weinig voor. Hoef het voor een andere ervaring ook niet te doen, want zit zelf dagelijks achter het stuur voor mijn werk.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eXec Hier ook een enkel 24" scherm, 2 knopjes op m'n stuur om links en rechts te kijken en 1 knop om te resetten naar het midden, ik 'cheat' wel met de rechterspiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik ook 3 knoppen voor links midden rechts. Ik zit normaal gesproken een stuk meer naar achter in de cabine om wat meer te zien. Helaas heb ik op dit moment een bug in mijn profiel I guess en zijn de knoppen in het menu voor de cabineaanpassingen grijs uitgewast en kan er dus niet op klikken. Zie op internet meerdere mensen met probleem maar heb helaas nog geen oplossing gevonden en zit nu dus ongeveer met mijn ogen in de voorruit :D
hopen dat er een fix komt of heeft iemand toevallig enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Er zijn genoeg DIY-oplossingen voor goedkope TrackIR: Het TrackIR-alternatieventopic

Zelf ook gedaan, veel meer immersie doordat je echt daadwerkelijk in de spiegels in beeld hebt, in plaats van 2 van die virtuele schilderijtjes in je beeld met live-camerabeeld van de spiegels.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
MsG schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:11:
Er zijn genoeg DIY-oplossingen voor goedkope TrackIR: Het TrackIR-alternatieventopic

Zelf ook gedaan, veel meer immersie doordat je echt daadwerkelijk in de spiegels in beeld hebt, in plaats van 2 van die virtuele schilderijtjes in je beeld met live-camerabeeld van de spiegels.
ik heb geprobeerd met wabcam en tracknoir oid, maar ik vond het helemaal niks, veel te schommelig, haperig, mede doordat de game meestal maar loopt op een fps of 60, dus ik ben weer terug gegaan naar knoppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat is ook een vrij inferieure tracking inderdaad. Je moet eigenlijk wel de infrarood kant op. Of probeer het eens met de sensoren van je smartphone: https://github.com/opentr...i/Smartphone-Headtracking

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik moet er echt niet aan denken om zonder TrackIR te rijden... Maar goed, mijn main hobby is flightsimming dus ik heb het ding al heel lang. Voor ETS/ATS alleen had ik 'm waarschijnlijk ook niet gekocht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een foto ter illustratie, dit is dus hoe ik rij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxoRmRvdctBjA1XJnDF7O9Si/full.jpg

Schuif m'n linker scherm naar voren, stuur en pookje aan tafel, scherm vlak achter het stuur, stekker d'r in. Toetsenbord zo schuin leggen zodat ik makkelijk bij de macrotoetsen kan.

Ik gebruik alleen de onderste 3 macrotoetsen links op mijn toetsenbord voor cameraposities. Van links naar rechts: cabine (gebruik ik ook om te centreren), outside view, vanuit bestuurderraam naar achter kijken.

De 2 knoppen op het stuur gebruik ik om links en rechts te kijken en de schakelflippers als richtingaanwijzers.

En op het rechterscherm vaak een serie of film :+

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 12-11-2018 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Juist, had er iemand 27 ton leverpastei besteld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WlZOwU7sxmAWdApyqGARY89L/full.png

Close-up zonder lading
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f7i3WhPbwLa1lSWO7acbg1nK/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 13-11-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou wij weten wat jij de rest van het jaar op brood hebt :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel echt een fijne combinatie om mee te rijden. Je moet weer echt nadenken bij het nemen van bochten en kleine rotondes, parkeren en slapen gaat niet overal, wat soms wel eens lastig is. De achterste as stuurt mee dus die trailer zwenkt uit, moet je ook weer mee uit kijken als je bochten maakt, had gister een kleine aanrijding...

S500 heeft het er wel moeilijk mee bij alles van 20 ton en hoger. Versnellingsbak ook gekozen op veel snelweg kilometers (als ik een truck gekocht heb zit ik vast aan dat chassis, motor, versnellingsbak en cabine. Regel die ik heb)

Ik wordt trouwens wel echt blij van die Krone Boxliner trailer in de 1.33 beta, weer een stap in de richting van swapbody trailers :)

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-kc4vTKS556A/VBBAzKhSj6I/AAAAAAAABC4/VIhOcrE3InM/s1600/rigids_unload_scheme.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 14-11-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Is dat niet die trailer configuratie die heel makkelijk wil scharen als je te hard een bocht neemt? Toen trailer ownership net uit was waren er veel problemen met die combinati.e

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedere vrachtwagen gaat op z'n kant als je te hard een bocht door gaat. Gewoon met beleid rijden, laatste keer dat ik een vrachtwagen op z'n kant heb gelegd in ETS2 is jaren geleden en dat was zo'n lelijke korte open bulktrailer, daar rij ik dus ook niet meer mee.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 14-11-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb de nieuwe update ook eens aangeslingerd (1.32) en moest mijn instellingen omlaag schroeven om het speelbaar te hebben. Maakt njet uit verder want het ziet er nog steeds goed uit maar viel me wel op. Gelijk een dubbele walking floor gekocht (geld was meteen op.....) maar wat is eigen trailers hebben gaaf! Meteen weer verliefd op dit spel, tot fs19 uit komt de 20e :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, weer een vrachtje afgeleverd met de dubbele combinatie.

Heb nu voor iedere vestiging 2 identieke Krone Profi Liners gekocht. Ik vind dat heerlijk om zo dingen samen te stellen. Ik denk me dan in dat als je een lekke band hebt aan je trailer, je de reserveband aan de rechterzijde onder de trailer wilt hebben hangen zodat je minder risico loopt. De trailers voor mijn Engelse garages, hebben dan ook de reservebanden links onder de trailer hangen 8)

Ik heb overigens nog 4 garages staan die ooit in Promods gezeten hebben (denk ik, is de enige mapmod die ik ooit gehad heb). 2 staan er met plaatsnaam 'N/A' in en ik heb garages in Lorient en in Tours in Frankrijk. Maar die steden bestaan op de kaart niet meer. Ik heb de chauffeurs en vrachtwagens die daar zaten al verhuist naar andere garages vanuit de respectievelijke menu's. Maar de 2 N/A garages krijg ik niet weg, als ik die aanklik dan crashed ETS2. Any ideas?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geen ideeën, maar ik heb ook een tijd veel mods (promods en andere) gebruikt en toen ik dat profiel na een tijdje vanilla wilde spelen crashte ETS2 direkt bij het starten van het profiel al.
Dus ik ben weer van voor af aan begonnen en gebruik gewoon geen mods meer.

Signatures zijn voor boomers.

@Maasluip dat kan gebeuren als je hoofdgarage in een stad stond die onderdeel was van een mod of als de truck waar je in zat geen default truck was.

Wat ik overigens aan functionaliteit mis is het in bulk kunnen kopen van trucks en trailers.

En wat ik nog graag zou willen zien is dat als je een waypoint ergens op je route zet (bijvoorbeeld bij een slaapplek) dat je krijgt te zien hoelang het rijden is tot je daar bent, zodat je weet hoever je nog kunt komen met de rij uren die je nog hebt.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

FastFred schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:43:
@Maasluip dat kan gebeuren als je hoofdgarage in een stad stond die onderdeel was van een mod of als de truck waar je in zat geen default truck was.
Nee, dat was allebei niet het geval.

• Haribo112
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:13:

Ik heb overigens nog 4 garages staan die ooit in Promods gezeten hebben (denk ik, is de enige mapmod die ik ooit gehad heb). 2 staan er met plaatsnaam 'N/A' in en ik heb garages in Lorient en in Tours in Frankrijk. Maar die steden bestaan op de kaart niet meer. Ik heb de chauffeurs en vrachtwagens die daar zaten al verhuist naar andere garages vanuit de respectievelijke menu's. Maar de 2 N/A garages krijg ik niet weg, als ik die aanklik dan crashed ETS2. Any ideas?
Dat is een bekend probleem. De oplossing is ProMods weer installeren, dan je garages verkopen (hopen dat alle steden nog bestaan én de verwijzingen naar de garages nog kloppen) en dan ProMods weer verwijderen. Ik heb het zelf ook eens gehad en ik werd er zo gek van dat ik een nieuw profiel ben begonnen.
FastFred schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:43:
@Maasluip
Wat ik overigens aan functionaliteit mis is het in bulk kunnen kopen van trucks en trailers.
Dat komt dus in 1.33, templates voor truck & trailer configuraties. Je kan dan je spullen configureren hoe jij ze wil hebben, die instellingen opslaan, en later weer gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Haribo112 op 15-11-2018 08:48 ]

Haribo112 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:47:
[...]

Dat is een bekend probleem. De oplossing is ProMods weer installeren, dan je garages verkopen (hopen dat alle steden nog bestaan én de verwijzingen naar de garages nog kloppen) en dan ProMods weer verwijderen. Ik heb het zelf ook eens gehad en ik werd er zo gek van dat ik een nieuw profiel ben begonnen.
Dat is het hem dus net, ik gebruik al jaren Promods, dit profiel is al bijna net zo oud als ETS2 zelf :P
Maasluip schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:44:
[...]

Nee, dat was allebei niet het geval.
Of als het ID van je hoofdgarage gewijzigd is (bijvoorbeeld als die een andere locatie binnen de stad heeft gekregen)

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 15-11-2018 08:58 ]

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 10:49

Estoque

Turbobrick Owner

Ik heb toch een beetje moeite met het swapbody proces dat hier wordt uitgebeeld.

Alle bedrijven die met 'Swapbodies' rijden, (in Nederland wordt dat gewoon een afzetbak genoemd, en het frame op de auto heet een Berry), dan is dat vaak omdat er met een afzetbak de meeste ladingruimte gerealiseerd kan worden.

Je kunt als bedrijf de meeste pallets meenemen, als je een motorwagen + aanhanger gebruikt. (maakt niet uit of het vaste bakken zijn, of afzetbakken).

Zeker in de huidige tijd van de LZV's, is een LZV met 1 motorwagen + 2 aanhangers, waarbij op de motorwagen en beide aanhangers een afzetbak kan, is een berry + afzetbak populairder dan ooit.

Maar bij geen enkele combinatie dien je de aanhanger na het afzetten van de laadbak, weer ergens te parkeren om de laadbak op de auto eraf te halen. Je rijdt simpelweg gewoon met de aanhanger onder de laadbak van de motorwagen door.

Met laden gaat het precies zo. (met LZV's is dat iets lastiger, gezien de 2 draaipunten, maar er zijn wel bedrijven die ook 3 bakken tegelijkertijd laden).

Het zal wel met het collision-model van zo'n afzetbak te maken hebben, maar wat SCS schetst op die afbeelding is totaal niet realistisch.

Respect to the man in the icecream van!

Ik denk ook dat het net zo zal gaan als met die Krone Boxliner, parkeer je combinatie in het aangegeven vak, druk op Enter en er verschijnt magisch een container op je wagen.

Zelf je combinatie onder zo'n afzetbak manouvreren zal lastig worden i.v.m. collision models.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik verveelde me, iemand had een pc kast aan me gegeven. (oude meuk)
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1229420151.jpg

en een chinese websending was van de week binnen gekomen
Afbeeldingslocatie: https://www.s-config.com/core/wp-content/uploads/2017/06/joystick-encoder-board-front-back.jpg

Goed wat dremel werk, boren en solderen(usb soldeer ijzer) kwam het volgende uit de bus
waar ik wel van baal (vandaar de extra gaten) is dat de rechter 4 "knoppen" niet bruikbaar zijn wegens de default driver.. en heb je dus 12 knopjes + up,down,left,right (en een eventueel nog digitale joystick oid)

in principe kan je elke "schakelaar" gebruiken, (zonder led)
- joystick board (12 tot 16 euro )
- knopjes (afhankelijk wat je koopt .. ) ik had 20 stuks voor 3 a 4 euro ofzo
- usb soldeer ijzer (paar euro)
- wat dun draad (niet genoeg kabels bijgeleverd) maar ach die paar extra soldeertjes
- iets om de zooi op te bevestigen.
- stappen boor (paar euro maar let op de dikte .. 2 a 3cm op zijn breedst is wel prettig)
- dremel
- hot glue gun met patroon
- stanly mes

bij het boren, eerst afgeplakt met schilders tape uitgemeten en voorgeboord met hout boortje, (wegens punt)
daarna met een boor een gat. en het gat met een stappenboor verder uitgeboord. met een scherp mes kan je het (plastic) simpel wegsnijden.

Als achterkant heb ik een plastic jerrycan op ruw formaat uitgesneden, even in de oven paar min dus er wel bij blijven (dat het zacht word) verder uitgesneden en vervolgens met hotglue vast gelijmd.

Natuurlijk kan je ook een "project doos" kopen bij een elektronica zaak, en wat plastic folie als afwerking.
genoeg youtube video's hierover zoek maar op button box

Maar het resultaat is niet lelijk voor tijdelijk iets :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pYmUATK.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door vso op 16-11-2018 04:00 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Via Humble Bundle zijn vandaag verschillende DLC's van ETS en ATS in de aanbieding.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Iemand enig idee hoe ik het beste een vrachtwagen handrem kan bouwen (als ze die hebben?)
is dat vergelijkbaar met een auto handrem .. of werken deze heel anders ?

De elektronica vind ik het probleem nog niet zo.. maar leuker lijkt me realisme erbij te kunnen doen..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10
vso schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:48:
Iemand enig idee hoe ik het beste een vrachtwagen handrem kan bouwen (als ze die hebben?)
is dat vergelijkbaar met een auto handrem .. of werken deze heel anders ?

De elektronica vind ik het probleem nog niet zo.. maar leuker lijkt me realisme erbij te kunnen doen..
Het is anders, de werking of beter gezegd het resultaat is hetzelfde.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 19:56
Bleh! Al een tijdje niet gespeeld, vandaag stuurtje weer aangesloten en rijden... dacht ik! Nu herinner ik me weer de reden waarom ik geen zin meer had om te spelen. Stuur deed het niet (Logitech G29). Spel ziet ‘m wel, maar reageert niet. :(

Anyway, na een hoop geklooi zonder resultaat ben ik nu mijn pc van een schone install aan het voorzien (staat verder toch niks op) en hopelijk straks weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TWCRay schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:18:
Bleh! Al een tijdje niet gespeeld, vandaag stuurtje weer aangesloten en rijden... dacht ik! Nu herinner ik me weer de reden waarom ik geen zin meer had om te spelen. Stuur deed het niet (Logitech G29). Spel ziet ‘m wel, maar reageert niet. :(

Anyway, na een hoop geklooi zonder resultaat ben ik nu mijn pc van een schone install aan het voorzien (staat verder toch niks op) en hopelijk straks weer aan de slag.
deed hij het in windows wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
@mschol uhhhhh... ik was wellicht wat rigoureus >:)

In elk geval, het functioneert weer zoals het moet. Nu weer instellingen goed zetten en aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:57:
[...]

Dat is het hem dus net, ik gebruik al jaren Promods, dit profiel is al bijna net zo oud als ETS2 zelf :P
Waarschijnlijk zijn dit steden die niet meer bestaan zoals het oude deel van Frankrijk of Scandinavië

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ScuL dat denk ik ook. Maar hoe krijg ik ze eruit, is er ergens een config file waar ik gewoon een paar regels kan wegdonderen? Ik lees voornamelijk allerlei moeilijk gedoe over een nieuwe savegame starten en dan dingen kopieeren of weet ik wat en al je garages verkopen...

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 16-11-2018 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee het is heel gevaarlijk savegames te editen, je kunt je hele profiel vernaggelen met 1 tikfout.
Downgraden gaat ook niet helpen want dat profiel kun je niet meer laden op een oude versie.
Wachten totdat we die steden weer hebben toegevoegd en het gewoon laten zoals het is is de enige manier. :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@vso Een vrachtwagen rem werkt totaal anders. Dat is meestal gewoon een hendel welke de lucht uit het handremcircuit laat en de veren in de remboosters met zo'n 1000kg tegen de blokken laat duwen. Daarom moet je in een vrachtwagen genoeg luchtdruk hebben om aan te kunnen rijden. Hoe zo'n elektrische handrem precies werkt weet ik niet, maar waarschijnlijk hetzelfde buiten de hendel om.

Ik weet niet hoe realistisch je het na wilt bouwen, maar aan zo'n hendel komen is niet zo moeilijk, hoe je het werkend wil krijgen weet ik ook niet :P Overigens wel een interessant project(je) wat je hebt gemaakt! Kijk ook al een tijdje hoe ik een joystick voor farming simulator kan gaan maken en dit helpt daar goed bij!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TWCRay schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:18:

als je handig bent kan je het doormeten..

Kijk anders by je windows config of die daar wel reageert (control panel --> joystick en usb gamepad oid)
daar zie je exact welke toets /knop het wel/niet doet ..
Afbeeldingslocatie: https://www.pjrc.com/teensy/td_joystick_sc3.png
start --> run --> joystick.cpl

En anders ben ik wel geintreseert voor parts :) (pm me dan)
pwillemske schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:11:
@vso Een vrachtwagen rem werkt totaal anders. Dat is meestal gewoon een hendel welke de lucht uit het handremcircuit laat en de veren in de remboosters met zo'n 1000kg tegen de blokken laat duwen. Daarom moet je in een vrachtwagen genoeg luchtdruk hebben om aan te kunnen rijden. Hoe zo'n elektrische handrem precies werkt weet ik niet, maar waarschijnlijk hetzelfde buiten de hendel om.

Ik weet niet hoe realistisch je het na wilt bouwen, maar aan zo'n hendel komen is niet zo moeilijk, hoe je het werkend wil krijgen weet ik ook niet :P Overigens wel een interessant project(je) wat je hebt gemaakt! Kijk ook al een tijdje hoe ik een joystick voor farming simulator kan gaan maken en dit helpt daar goed bij!
thx voor uitleg, je moet wel schakelaars gebruiken die van het type "no-lock" (lees terug veren bij indrukken) de toggle switch als je een joystick board gebruikt. de ene schakelaar in de rechterboven hoek moet je 2x schakelen voor elke actie :(

mijn schoonvader reageerde positief, merkte alleen wel op dat de toetsen in de middelste rij wellicht te dicht bijelkaar staan voor tekst erbij .. en daar geef ik hem geen ongelijk in.

Zelf ga ik aan de slag met een arduino en losse componenten.. omdat ik dan onbeperkter ben met toetsen enzv. ook is het makkelijker om auto/vrachtwagen schakelaars aan te sluiten.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
@vso oh, stuur doet het, geen idee wat het is geweest. Heb alweer 4u achter de rug, tijd vliegt. Lekker Spotify aan, headset en rijden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik zat er ook al aan te denken om zoiets een keer te maken. Heb er alleen weinig verstand van. Maar als je het in China besteld, zijn het de kosten ook niet. Wil zelf dan ook nog een joystick er bij doen, zodat ik hem ook kan gebruiken om FS19 een keer te proberen. Maar om dan gelijk een Saitek te kopen, wordt mij een beetje te veel van het goede haha. Maar is er ergens hier iets van te vinden aan guides ofzo of programmatjes of hoe het precies werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Laatst online: 00:02
Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/full/2A2/00000000003C22A2.jpg

Vandaag ook maar weer is ETS2 aan geslingerd en geüpdatet na bijna een jaar. Was wel weer is lekker ontspannen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-06 20:40
Jeuj, truck en trailer templates in 1.33. Kan ik eindelijk iedereen dezelfde truck geven.

http://blog.scssoft.com/2...-update-133-open.html?m=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm...
but especially those who like to have a completely unified fleet of heavily modified trucks. We're sure that owners of fleets consisting of dozens of trucks and trailers would agree
Alleen als ik mijn vrachtwagens ook eens op de weg terug zie. Ik heb 270 vrachtwagens of zo en iedere chauffeur staat op automatic en ik kijk er nooit naar, behalve als ik weer eens ongeduldig ben wanneer ik eindelijk eens 10 chauffeurs op level 10 heb.
Dus wat boeit mij die unified fleet als ik ze nooit zie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jin

jin

http://blog.scssoft.com/2...B7VWDdw-4SXOYmy2Qe4GrAUIg

29 november komt de nieuwe DLC uit..Beyond The Baltic Sea

[ Voor 23% gewijzigd door jin op 23-11-2018 18:20 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 15:44
Na lang automaat te hebben gereden wil ik toch overstappen op een meer realistische handbak.
Ik heb een Trustmaster TH8A.
Ik krijg deze alleen zichtbaar via de installatie assistent.
Als ik de knoppen(schakelposities) handmatig wil toevoegen/wijzigen gaat dit niet.
Via de assistent zie ik wel de blokjes oplichten langs de toegewezen posities maar in de truck werkt het niet.
Ik kan in het spel geen enkele versnelling kiezen.
Waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik weet niet wat. :?

Edit: Het bleek dus heel simpel, mijn koppeling was niet goed gekalibreerd.
Hierdoor werd er niet volledig ontkoppeld en kon de versnelling niet ingeschakeld worden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door FransJansen op 24-11-2018 19:57 ]

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
Werkt het rijden in VR met de huidige Oculus Rift drivers nog wel?
Ik heb in een grijs verleden lekker met de OR in VR kunnen Eurotrucken maar krijg het niet meer voor elkaar (ook niet na wat Google werk) om de game in VR weer te laten geven.

Nevermind, ik moest naast het kiezen van de juiste BETA optie in Steam ook nog -oculus aan de opstart instellingen toevoegen... Zat te rotzooien met -openvr

Nu nog op zoek naar de ideale settings voor mijn I5-4690K - GTX1080ti setup.

[ Voor 39% gewijzigd door Leader98 op 24-11-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Maasluip schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:18:
Hmm...

[...]

Alleen als ik mijn vrachtwagens ook eens op de weg terug zie. Ik heb 270 vrachtwagens of zo en iedere chauffeur staat op automatic en ik kijk er nooit naar, behalve als ik weer eens ongeduldig ben wanneer ik eindelijk eens 10 chauffeurs op level 10 heb.
Dus wat boeit mij die unified fleet als ik ze nooit zie.
Sinds ik heb geleerd dat het ook geen reet uit maakt *wat* voor vrachtwagen je ze geeft, pak ik de goedkoopste en strip die van *alles* dat er te strippen valt. Waarom zou je geld uitgeven aan een dure wagen voor je AI chauffeurs als ze precies hetzelfde kunnen met het goedkoopste hok dat je kunt kopen...

Ik geef ze wel per garage een andere kleur. Heeft niet een specifieke reden maar gewoon, omdat het kan.

Pagina: 1 ... 94 ... 161 Laatste