Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:52:
[...]

Kan je ze gelijk even ompraten om eens een Africaanse truck sim of een Australie truck sim te gaan maken _/-\o_

kom maar op met die gevaarlijke wegen en echte lange afstanden ... zuid (latin)america is ook van harte welkom _/-\o_ :D :D
Zoiets? :')

[YouTube: Alaskan Truck Simulator (Official Trailer)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alaska is zeker welkom ... dat is mijn favo gebied in Flightsim _/-\o_ _/-\o_
maar alleen jammer dat deze game te arcade gaat worden maar we wachten of het wat gaat worden ...
ik had hem al op het oog maar word niet door SCS gemaakt en de meeste truckssims vallen dan erg tegen

Maar het lijkt wel een beetje op Rig n Roll die vond ik op zich niet verkeerd maar helaas te arcade achtig en te veel met aktie bezig ipv van met echt met de sim bezig zijn ... trucksim met een verhaal is goed maar als het maar real is
maar er zitten zeker ook hele goede dingen in RnR zo als lifters oppakken en je ziet je eigen bedrijf trucks ook rijden , iets wat ik wel miss bij ETS2 en ATS

En map is ook zeer groot .. maar heel onhandige besturing en waardeloze nav

dit is ook zeer welkom Outback Trucking Australia

YouTube: Outback Trucking Australia

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 09-10-2018 22:09 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

dit is ook zeer welkom Outback Trucking Australia

YouTube: Outback Trucking Australia
Australie valt imho voor een trucksim erg (lees extreem erg) tegen.
Ik zat daar ook over te fantaseren, maar aangezien ik een tijd (1jaar) in Australie heb gezeten begrijp ik het land een beetje.

Australie heeft voor lange afstanden in essentie maar 5 wegen landelijk,
Adelaide - Perth
Perth - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Melbourne - Sydney - Brisbane - Townsville
Townsville - MountIsa - Tennant Creek

Maw tenzij je erg graag dezelfde ritjes wil blijven maken en het niet stoort dat het tussen bv Darwin en Adelaide maar 5 stops zijn (Port Augusta - Coober Pedy - Alice Springs - Tennant Creek - Katherine op 3000 km) en het niet erg vind om een paar uur lang geen tegenliggers te hebben.
(dan heb ik het nog niet eens over de Nullarbor Plain en Perth - Darwin wat nog weer verlatener is.)

Al die andere weggetjes die je op de kaart ziet (behalve 3-5 stuks) zijn zandpaden die rechtstreeks door de woestijn gaan, waar echt niemand komt.

Er is een goede reden dat veel outback farms een vliegveldje hebben.

Aussie zou daarentegen wel als missionpack kunnen denk ik.

Nee dan liever Zuid Oost Azie en India met Vietnam HongKong Singapore Bangkok, met ook totaal ongeregelde AI, 20000 brommertjes, wegvallend wegdek, Olifantentransport, bussen die blind over de tegenliggerbaan inhalen, enzzz...

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En dat alles gewoon in 1 game, ipv 2 of meer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:27:
[...]

Australie valt imho voor een trucksim erg (lees extreem erg) tegen.
Ik zat daar ook over te fantaseren, maar aangezien ik een tijd (1jaar) in Australie heb gezeten begrijp ik het land een beetje.

..................
ja ik weet dat het maar enkele wegen zijn waar je echt goed kan rijden ....

maar ik houd er gewoon van om lekker lange stukken te rijden , of dit nou de zelfde wegen zijn of niet

lekker muziekje op .. en gaan al moet ik er 12 uur over doen voor een vrachtje af te leveren in game ... kom maar op , of zelf mag real afstanden ook wel :9

zo lang het weer en de Ai lekker afwisselend is en dat je toch op je hoede moet wezen

, lekke banden kan oplopen en zelf kleine dingen kan fixen en dat soort dingen ... of een motor block wat te heet word dus dat je dat soort dingen ook in de gaten moet houden

of vracht wat kan beschadigen .... maak het maar een beetje uitdagend en niet te makkelijk
beetje het idee van Scania Truck Driving Simulator _/-\o_ en dan gewoon 12 uur lang routes waar je heel afwisselende dingen tegen komt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ravw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:49:
[...]
lekker muziekje op .. en gaan al moet ik er 12 uur over doen voor een vrachtje af te leveren in game ... kom maar op , of zelf mag real afstanden ook wel :9
[...]
Zo lang het weer en de Ai lekker afwisselend is en dat je toch op je hoede moet wezen
Welke AI, en afwisselend weer in Australie ? :D (misschien dan voor de lol de winter/snowmod installeren.)
En de kangoeroes maken zich meer zorgen om de trucks dan de trucks om de kangoeroes.

Het is geen onlogische fantasie maar wel bizar veel werk vanuit SCS voor een erg gelimiteerde ervaring.
Zelf zou ik het ook wel willen hebben maar wel pas als ze klaar zijn met Vulkan en de natuurlijke omgeving perfect hebben nagemaakt met bv behulp van raytracing, want veel andere dingen heb je niet om je aandacht aan te besteden tijdens het rijden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:02:
[...]

Welke AI, en afwisselend weer in Australie ? :D (misschien dan voor de lol de winter/snowmod installeren.)
En de kangoeroes maken zich meer zorgen om de trucks dan de trucks om de kangoeroes.

Het is geen onlogische fantasie maar wel bizar veel werk vanuit SCS voor een erg gelimiteerde ervaring.
Zelf zou ik het ook wel willen hebben maar wel pas als ze klaar zijn met Vulkan en de natuurlijke omgeving perfect hebben nagemaakt met bv behulp van raytracing, want veel andere dingen heb je niet om je aandacht aan te besteden tijdens het rijden.
_/-\o_ ja ach een beetje regen ( veel modder) dan weer lekker zonnetje (zeker ondergaande zon en opkomende zon is heel erg mooi

en om die Skippy's maak ik me ook gen zorgen , zo lang ze je voorruit maar heel laten en je wielen zal je er geen last van hebben inderdaad .... paar rooie vlekken als aandenken ..

Maar je zou kunnen denken aan gevaren als gebieden die bij mooi weer wel kunnen overgestoken worden en bij veel regen dat het dus niet meer kunt , of dat je veel modder krijgt , , bij hoge temp , veel stof en zand op de weg en dus ook restafval( stenen en andere dingen die scherp zijn ... zeker in het westen

Ik vind het niet erg ik rij ook gerust 200 a 300 ronden op de indy 500 uit verveling of een 12 uur Le Mans _/-\o_ in race sims

10 a 12 uur vliegen met Xplane 11 is ook geen probleem .. ( en dat als Bush flyer )
142 uur alleen al met XPlane 11 al er opstaan aan bushfly vluchtjes :o
Dus over eentonige achtergronden maak ik me geen zorgen , als het maar real wordt weer gegeven

terwijl ik maar 189 uur heb staan bij ETS2
en dat is alleen mijn steam account en dna nog de tijd ervoor vande CD versie

:X :X Grim Dawn heb ik nog maar 485 uur gespeeld ) :o :o :X :X :X :X

Volgens steam

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 09-10-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar ik houd er gewoon van om lekker lange stukken te rijden , of dit nou de zelfde wegen zijn of niet

Dat vind ik dus ook zo lekker aan de Italië DLC, Promods Duitsland in ETS2 en Nevada in ATS, rechttoe recht aan, blik op oneindig, cruise control op 85km/h of 65mp/h en gaan. Zal me echt worst wezen dat het telkens dezelfde wegen zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door FastFred op 10-10-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:23:
[...]

Dat vind ik dus ook zo lekker aan de Italië DLC,
AGh die vervloek ik met die ... %$^@$$#@%&*%#$! tol wegen .... kom op zeg we moeten rijden als trucker niet stil staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:44
enchion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:19:
Maar als ze elke keer 4 pallets minder mee kunnen nemen is er na een aantal ladingen weer een extra rit nodig ? (dat lijkt me niet zuiniger)

Hoewel ik wel snap dat een vlakke voorkant aerodynamisch ongeveer het ergste is wat je kan hebben.
2 Pallets 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 15:36
ravw schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

AGh die vervloek ik met die ... %$^@$$#@%&*%#$! tol wegen .... kom op zeg we moeten rijden als trucker niet stil staan :)
Als je de goede poort kiest kun je zo doorrijden. Kwestie van diegene pakken zonder slagboom, maar met tol kastje. Je tol wordt dan automatisch afgerekend. >:)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YdieresiS schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:30:
[...]

Als je de goede poort kiest kun je zo doorrijden. Kwestie van diegene pakken zonder slagboom, maar met tol kastje. Je tol wordt dan automatisch afgerekend. >:)
ja maar dat hebben ze niet allemaal .... volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:16
[...]

ja ik weet dat het maar enkele wegen zijn waar je echt goed kan rijden ....

Toch even de vraag: heb je dit irl ook al eens gedaan?
Toen ik een paar weken terug in Montana zat, en een groot deel over de US-287 heb moeten rijden, o.a. het stukje vanaf I-15 naar Chateau. Een afstand van zo'n 65 mijl, tussen de weilanden en verder niks.
Eigenlijk kan je de dag ervoor meerekenen vanaf Grayling t/m Helena, muv het stukje I15 en kom je op zo'n 220 mijl met 3 of 4 dorpjes..
Echt waar ontzettend saai.. en dan hou ik van road trips..

//edit
Wanneer komt er weer een promods update? Ik krijg ze nml niet meer werkend

verder hoop ik dat SCS ook de rechten voor Western Star en Freightliner kan verkrijgen.
Als het gelukt is dat de Actros in ETS zit, dan moet een Freightliner toch ook wel lukken? en uiteindelijk een Mack, alhoewel je die irl ook heel weinig ziet.

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2018 18:46 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er een Hidden barriers mod is die in ATS werkt? Ik dacht dat Hidden barriers ook in ATS zou werken maar niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 21:49
Ik heb er zelf 1 gemaakt nadat ATS en ETS2 naar versie 1.32 geüpdate werden, werkt perfect.

Deze is voor ETS2:
No Dead End.zip - 63 KB

Deze is voor ATS:
No Dead End.zip - 70 KB

[ Voor 71% gewijzigd door Barfman op 25-10-2018 18:25 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:34:
Ik heb er zelf 1 gemaakt nadat ATS en ETS2 naar versie 1.32 geüpdate werden, werkt perfect.

Deze is voor ATS:
No Dead End.zip - 70 KB
Top, ik ga 'm morgen uitproberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:23:
[...]

Toch even de vraag: heb je dit irl ook al eens gedaan?
Toen ik een paar weken terug in Montana zat, en een groot deel over de US-287 heb moeten rijden, o.a. het stukje vanaf I-15 naar Chateau. Een afstand van zo'n 65 mijl, tussen de weilanden en verder niks.
Eigenlijk kan je de dag ervoor meerekenen vanaf Grayling t/m Helena, muv het stukje I15 en kom je op zo'n 220 mijl met 3 of 4 dorpjes..
Echt waar ontzettend saai.. en dan hou ik van road trips..

//edit
Wanneer komt er weer een promods update? Ik krijg ze nml niet meer werkend

verder hoop ik dat SCS ook de rechten voor Western Star en Freightliner kan verkrijgen.
Als het gelukt is dat de Actros in ETS zit, dan moet een Freightliner toch ook wel lukken? en uiteindelijk een Mack, alhoewel je die irl ook heel weinig ziet.
Ach in reallife ben ik nooit Europa uit geweest dus over Down under kan ik al helemaal niets uit ervaring spreken .. maar lange ritten zijn voor mij niet moeilijk ik houd er van om op de weg te zitten ....

van hier met de bus naar Oostenrijk veel mensen slapen ik blijf gewoon wakker ook al valt er bijna niets te zien als het donker is maar ik vind het gewoon heerlijk ..

ach en mocht het landschap me niet bevallen ga ik wel na denken over andere dingen :-) of muziek luisteren :-)

PS ik ben niet in het bezit van een rijbewijs ... Ja AM en binnen kort denk ik A1

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 11-10-2018 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 13:01

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

toch blijft die R730 toch wel vet en roling skin ziet echt mooi uit
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R0ZsF1qT/ets2-20181011-221430-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pdSZLgw2/ets2-20181011-235804-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hvBVJgpq/ets2-20181012-000033-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CLwjShRG/ets2-20181012-001001-00.png

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is voor ATS:
No Dead End.zip - 70 KB
Werkt top! _/-\o_

Zodra ik geld genoeg heb, ga ik een Peterbilt 579 kopen: op zich vind ik die klassieke trucks veel leuker maar de 579 heeft verreweg het beste uitzicht. In die andere trucks met kleine ramen erger ik me nogal aan de constante HDR (uitgebleekte luchten) en je ziet gewoon zo weinig.

En trouwens, de vrije camera (0) met herplaatsing (F9) is ideaal... 8) Die heeft me nu al een paar keer uit benarde situaties gered. ;)

Al met al erg blij met ATS: vind 'm leuker dan ETS. Ik hou wel van dat Amerikaanse sfeertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Oke, er is weer een nieuw event :-)

Trade Connections - Germany

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-jFgRBL-sOk0/W7y3VzkA6LI/AAAAAAAAB90/pwg8IWQUcZkNaaq80CNpmpB1aoOCgBeiQCLcBGAs/s1600/ingame_news_Achievment_Germany.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:48
Laatste tijd speel ik weer wat meer ATS, mede doordat Promods nog niet beschikbaar is i.c.m. de laatste owned trailers update, hier mijn combinatie waar ik nu voorlopig mee rijd :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ndNaF3u78IWWYpPBwSmtSzJq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/73Frh8ZvPdt5eGLLgjqdcsyb/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RzFGotsk8TZY4y6KtByFF9rf/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh... iemand enig idee wat ik moet doen met de weegstation bypass service melding...? Had ik nog niet eerder gezien. Ik vat 'm al. Kan ik gewoon negeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

welke monument is dit ? ligt tussen Košice en krosno in

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tmFjQGx/ets2-20181013-220313-00.png

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:06:
Eh... iemand enig idee wat ik moet doen met de weegstation bypass service melding...? Had ik nog niet eerder gezien. Ik vat 'm al. Kan ik gewoon negeren.
Lampje rood betekent dat je moet stoppen om te wegen, anders boete. Lampje groen betekent je mag door karren.

Volgens mij het eerste weegstation met een nieuwe vracht moet je altijd stoppen. Daarna mag je alle volgende weegstations voorbij rijden, tot je met diezelfde vracht een andere staat binnen rijd, dan moet je weer wegen.

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 14-10-2018 00:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barfman
ProMods v2.31 is uit voor 1.32 ETS2

https://www.promods.net/setup.php

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 15-10-2018 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Motaro schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:13:

[Afbeelding]
Volgens mij gaat dat om de Battle of the Dukla Pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, toen ik voor al mijn chauffeurs een trailer gekocht had, crashte het spel... En uiteraard nog geen meter gereden dus niet opgeslagen.

Toen maar een trailer voor mezelf gekocht en weer een paar duizend kilometer gereden :)

Ik heb een 2 of 3 garages in steden die niet meer bestaan door veranderingen aan de map. De stad van de garages is 'N/A'. Enig idee hoe ik die er uit krijg? Ze blijven me namelijk wel geld kosten...

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 14-10-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Laatst online: 02-09 20:11
Zouden ze niet beter de versie bumpen zodat het in lijn loopt met het spel zelf? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We werken aan 2.35 met stukjes van het nieuwe Duitsland dus het wordt binnenkort weer anders :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:33
Zonet Promods erop gezet...maarrr

Iemand hier ook last van een bug waar alle drivers die opbrengsten binnenhalen als negatief van je rekening afgeschreven worden ipv erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

jbbrans

PVG555 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 01:14:

Iemand hier ook last van een bug waar alle drivers die opbrengsten binnenhalen als negatief van je rekening afgeschreven worden ipv erbij?
Dat is als het goed is alleen de eerste rit na de installatie, daarna moet het weer normaal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 23:20:
@yosh1, @Barfman heeft de versies verkeerd. Het is Promods 2.31 voor ETS2 1.32
Heb het verbeterd 8)7

Dat komt omdat het economische systeem van SCS is veranderd door owned trailers. Al jou drivers zullen na hun rit weer normale inkomsten hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Barfman op 15-10-2018 05:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Is normaal, doet ATS ook na de update met de nieuwe trailers. Stond ineens 10k negatief op m'n rekening :X

Wat mij opvalt is dat sinds Promods 1.32 de map niet meer soepel is bij het in en uit zommen op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

endelijk over gestapt naar 1.32 nu dat promod 2.31 is _/-\o_ jammer dat geen een skin van scaina next gen meer werkt alles ziet raar uit maar skins op ander vrachten wagen is alles nog goed hoe oud ze ook zijn

onder weg om iets op halen in ijsland
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g2xsF9n3/ets2-20181015-183056-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKmxj2s6/ets2-20181015-183131-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V5QGLm5S/ets2-20181015-184928-00.png

[ Voor 8% gewijzigd door Motaro op 15-10-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Iemand ook problemen met AI traffic pack 8.5 van Jazzycat. Zie veel verkeer zonder "omhulsel" . lijkt aan de AI pack te liggen, nog geen tijd gehad om verder te onderzoeken, ga ik morgen doen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
jin schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:50:
Iemand ook problemen met AI traffic pack 8.5 van Jazzycat. Zie veel verkeer zonder "omhulsel" . lijkt aan de AI pack te liggen, nog geen tijd gehad om verder te onderzoeken, ga ik morgen doen.
Yep hier ook. Het interessante is dat naarmate je meer tijd in de game zit, hoe meer zwevende bestuurders je langs ziet rijden en op een gegeven moment reed ik alleen maar tussen spookauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 14:01
Ik had al wel de update naar 1.32 gemaakt, maar was vergeten pro mods mee te pakken. Gelukkig nu ook de nieuwe pro mods uit. Nog ff installeren weer en gaar.

Overigens zag ik wel dat ik wat trucks rond had rijden waar een zwarte box om heen zat. Wellicht zat er iets fout met een mod. Eens even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin

jin

Probleem lijkt bij mij opgelost door een setting in "C:\Users\xxx\Documents\Euro Truck Simulator 2\config.cfg" te veranderen
code:
1
uset r_buffer_page_size "10"

naar
code:
1
uset r_buffer_page_size "20"

bij 20 geen spoken gezien, bij 10 kwamen ze vrij snel weer in beeld. en ook het game scherm werd "vernageld"

deze setting op forum scs gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door jin op 16-10-2018 09:15 ]

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Motaro schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:39:
endelijk over gestapt naar 1.32 nu dat promod 2.31 is _/-\o_ jammer dat geen een skin van scaina next gen meer werkt alles ziet raar uit maar skins op ander vrachten wagen is alles nog goed hoe oud ze ook zijn

onder weg om iets op halen in ijsland
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is die trailer standaard in-game om te kopen?? Ik heb de beta gespeeld, maar kon deze trailer niet kopen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09

jbbrans

Motaro schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:13:

[Afbeelding]
Ben je willekeurig aan het rondrijden met deze combinatie?
Met de dubbele trailers kan ik alleen maar in scandinavie vracht ophalen en wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

pwillemske schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:44:
[...]

Is die trailer standaard in-game om te kopen?? Ik heb de beta gespeeld, maar kon deze trailer niet kopen.
is dezen mod
YouTube: [ETS2 v1.32] Doll 3 Axle Owned Trailer v7 *Best Class Trailer*
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKdZCh89/ets2-20181016-121439-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Cxr5x327/ets2-20181016-140359-00.png

[ Voor 16% gewijzigd door Motaro op 16-10-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

jbbrans schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ben je willekeurig aan het rondrijden met deze combinatie?
Met de dubbele trailers kan ik alleen maar in scandinavie vracht ophalen en wegbrengen.
dezen dubbele mod kon je over al mee rijden. alleen hij werkt met 1.31 :'(
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=243401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er voor of nadelen aan de eerste setup van je personage?

Je naam (wie kan dit allemaal zien?)
Man of vrouw
Welke truck je kiest

Of is dat allemaal puur smaak en verder niet bepalend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FastFred Top. Dan ga ik nu maar eens even kijken wat voor mods ik nodig heb voor de beste ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

new trailer gekocht. en wat volgt dezen goed zeg. heb veel zwar transport mod trailers gehad en 90% is niks maar dezen echt super
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PxF05NNr/ets2-20181017-121926-00.png

was goed krap met 56T haha
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wBBpqCF2/ets2-20181017-171958-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L8CWTnBk/ets2-20181017-171412-00.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@Motaro komt die uit dezelfde mod die je eerder linkte? Of is het nog weer een aanvullende mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Haribo112 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:36:
@Motaro komt die uit dezelfde mod die je eerder linkte? Of is het nog weer een aanvullende mod?
is ander mod dezen kost 5 euro maar die wel van zelfde persoon dezen is 5 assen en ander is free is 3 assen
https://sellfy.com/p/iqaZ/
https://sellfy.com/roadhunter

[ Voor 19% gewijzigd door Motaro op 18-10-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FastFred schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:54:
Ik gebruik alleen Promods mapmod, verder helemaal niks :)
Heeft die mapmod alles in 1 keer? Bijv. de nieuwe BeNeLux en de routes door noordelijk Noorwegen?

Van wat ik nu gezien heb, lijken mij de uitgebreide/verbeterde landkaart en de echte bedrijfsnamen en logo's de meest essentiële toevoegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jorgen Enige vereiste voor Promods is dat je alle map DLC's gekocht hebt, Going East, Scandinavia, Viva la France en Italië (de Baltische staten DLC komt er binnenkort aan)

Promods borduurt daarna verder op deze map, met aanpassingen/verbeteringen her en der, en nieuwe landen: Spanje, Baltische staten, Ierland, Schotland, Ijsland, het noorden van Noorwegen, Zweden en Finland, Longyearbyen, stukje Rusland, Roemenië, Hongarije, Kroatië, Bosnië, Albanië etc.

Zie hier een lijstje. Alles oranje is aangepast door Promods en alles blauw is wat Promods zelf toevoegt.

Dit is ook een mooi overzicht.

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 18-10-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn eerste 2 ritjes gedaan. Vrachtwagenvelgen een paar honderd meter verderop in Rotterdam. Daarna watermeloenen richting Lille gebracht. Leuk! Valt me wel op dat ik de bedrijven niet ken, waar ik de betreffende promods wel heb geladen. En vrachtwagens blijven lang op de linkerbaan hangen, ook als je nog lang niet hoeft voor te sorteren. Van het weekend maar eens kijken hoe het werkt als ik mijn G29 erop aansluit.

Edit: kennelijk de dingen niet goed geladen. Nu opnieuw. Wel onhandig dat je de dingen in achterstevoren volgorde moet aanklikken om ze in de juiste volgorde te laden. Ben benieuwd als de game zo start, hoe het er dan allemaal uitziet.

Edit 2: van Lille naar Osnabrück gereden: 3 botsingen, waarvan 2 bij het uitrijden van het fabrieksterrein :S ; een roodlichtovertreding (want remweg niet goed ingeschat); het terrein al niet af kunnen komen, maar waardoor? (kuil in de weg??); 2 of 3 snelheidsovertredingen; en een keer vreselijke lag doordat mijn laptopbatterij in de zuinige standd schoot (stekker vergeten). Toch nog ruim € 4000 eraan overgehouden. O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

Choo choo!
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/BNABj/1fb12a0c51.png
Yepp, we doen er van alles aan om de boel nóg realistischer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 01:19:
Edit: kennelijk de dingen niet goed geladen. Nu opnieuw. Wel onhandig dat je de dingen in achterstevoren volgorde moet aanklikken om ze in de juiste volgorde te laden. Ben benieuwd als de game zo start, hoe het er dan allemaal uitziet.
Je bedoelt modvolgorde? Dat kun je tegenwoordig heel mooi regelen in de modloader in game met 'verhoog prioriteit' en 'verlaag prioriteit' rechts onderin beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FastFred ja precies. Dat had ik ook gezien. Dan gaat hij ook meteen de hele lijst omhoog. Enfin, ik heb de lijst van Promods ernaast gehouden; die standaard promods niet ingeladen en de rest wel en het lijkt prima te werken.

Alleen jammer dat ik net bijna kapseisde... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Dag truckers,

Heb het spel weer ns opgestart met de nieuwe trailers. Nou heb ik voor elke truck een unieke styling en ik vroeg mij af of het ook mogelijk is een trailer aan een truck te linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cranzai schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:41:
Dag truckers,

Heb het spel weer ns opgestart met de nieuwe trailers. Nou heb ik voor elke truck een unieke styling en ik vroeg mij af of het ook mogelijk is een trailer aan een truck te linken?
Ja dat kan , trailer aanvinken als gebruik voor prive :-) dan krijg je een prived trailer

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L4bMMXcx/20181019205707-1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 19-10-2018 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij bedoelt hij dat hij iedere trailer aan een specifieke trekker wil koppelen zodat de livery klopt. Je kunt je eigen trailers inderdaad prive maken zodat je eigen chauffeurs die niet kunnen gebruiken, maar je kunt niet trailer X aan trekker X koppelen en trailer Y aan trekker Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
ravw schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Ja dat kan , trailer aanvinken als gebruik voor prive :-) dan krijg je een prived trailer

[Afbeelding]
Dan kan alleen ik hem gebruiken toch?
Ik match graag de trailer met de truck maar qua investering zou het mooi zijn als mijn chauffeurs ze ook kunnen gebruiken. (Mijn oude modelletjes gaan naar de werknemers)
FastFred schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:09:
Volgens mij bedoelt hij dat hij iedere trailer aan een specifieke trekker wil koppelen zodat de livery klopt. Je kunt je eigen trailers inderdaad prive maken zodat je eigen chauffeurs die niet kunnen gebruiken, maar je kunt niet trailer X aan trekker X koppelen en trailer Y aan trekker Y.
Werk aan de winkel dus voor scs.

[ Voor 31% gewijzigd door Cranzai op 19-10-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom werk aan de winkel voor scs? Je kunt je eigen chauffeurs nog steeds niet zien rijden volgens mij, zoals dat met de 18 Wheels of Steel series wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Meer het idee dat ik wel graag wil dat mijn chauffeurs de trailer kunnen gebruiken maar dat als ik met de truck op pad wil dat die trailer dan niet in gebruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:40

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zolang je niet je eigen bedrijfstrucks in het echt tegenkomt, al zal dat maar zelden zijn. Vind ik het niet nodig om allemaal trailers te kopen en die te koppelen aan de trucks van jou bedrijf..

Dat zou enorm leuk zijn, als je je eigen trucks zo nu en dan is tegenkomt op de weg.. :)

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
uhm vraagje,
Ik ben maar weer eens een nieuwe carrière gestart, maar nu viel mij op dat ik de cabine niet kan aanpassen van mijn eigen vrachtwagen, stoel etc, de 3 opties zijn grijs, unlock je die tegwenwoordig vanaf een bepaald level of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mkqdsXBZ/ets2-20181020-190837-00.png

kast heb nu ook new mod uit nu kan je zijn trailer ook kopen :)
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=36&t=251460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben opzoek naar een mod die ervoor zorgt dat alle tolpoorten geen slagbomen hebben (zodat ik gewoon door kan karren)

waar kan ik die vinden voor 1.32?

in Scandinavië is er vaak wel 1 die geen slagboom heeft, maar andere landen hebben dat meestal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:16
mschol schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:12:
ik ben opzoek naar een mod die ervoor zorgt dat alle tolpoorten geen slagbomen hebben (zodat ik gewoon door kan karren)

waar kan ik die vinden voor 1.32?

in Scandinavië is er vaak wel 1 die geen slagboom heeft, maar andere landen hebben dat meestal niet..
Ik dacht dat iedere tolpoort een versie had waarmee je automatisch doorkon. Je moet daarbij wel je snelheid daar ongeveer 30 terugbrengen, maar dan kan je dan wel door. Hoef je niet te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mamorunl schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Ik dacht dat iedere tolpoort een versie had waarmee je automatisch doorkon. Je moet daarbij wel je snelheid daar ongeveer 30 terugbrengen, maar dan kan je dan wel door. Hoef je niet te stoppen.
zelfs dat vind ik irritant :$ (al is het wel minder irritant)

In scandinavie waren er volgens mij tolpoortjes zonder slagboom waarbij je gewoon door kon rijden; dat wil ik wel meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:07
Vandaag weer eens achter het stuurtje gekropen. Eerst alle mods geüpdate en natuurlijk de nieuwste versie van promods. Afgelopen vrijdag en zaterdag bezig geweest met het skinnen en aanpassen van de truck en trailer skin. En wat was ik blij dat DaStig zijn truck skin op het forum had gezet van het bedrijf waar ik werk :D. Na deze aangepast te hebben en de trailer skin ook aangepast te hebben, alles getest en het was perfect. Heb volgende week nog vakantie dus zal dan wat screenshots plaatsen. En ik moest best wel lachen toen ik moerdijk in de nieuwe promods voorbij zag komen haha en Rotterdam was gelijk ook ff wennen met alles wat daar aangepast is. Nog meer respect voor het Promods-Team en natuurlijk @ScuL _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

van tronheim naar sundsvall met Roling stransport

is echt mooi weg tussen die 2 plaatsen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kGMsXyfB/ets2-20181024-000842-00.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PqGM8HSG/ets2-20181024-001339-00.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo even geen Trucksim , ... al hoe wel geen ETS dan :-)

maar het is wel een trucks sim maar dan meer als off road
Spintires MudRunner , heeft nu ook een DLC American Wilds

Dus daar ben ik nu ook even mee bezig ... erg lastig soms maar wel grappig als je van uitdagingen houd

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/h4rpcz8Q/Spintired.jpg
Hier zat ik vast en even een plaatselijke boer om hulp gevraagd om me even los te trekken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g0FvvmqP/Spintired2.jpg
Zo eindelijk los van de modder

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hk4Lhm1m/Spintired3.jpg
not again

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3JhNCNz1/Spintired4.jpg
zo nu wel door heen zonder vast zitten :P >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TP6m8JPD/Spintired5.jpg

Zonnetje komt al weer op

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5218YWhr/Spintired6.jpg

Moet even een nieuw onderdeel halen genaamd een Kraan , want die boom stammen krijg ik er zonder kraan niet er op dus helemaal terug rijden ...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RV1HzbWL/Spintired7.jpg >:) }:O

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 24-10-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Deze is voor ATS:
No Dead End.zip - 70 KB
Heb je er ook een voor ETS2 1.32?

Alvast bedankt!

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
@jin Ik zal hem hier wel ff plaatsen als ik eind van de middag van mijn werk kom.

Deze is voor ETS2:
No Dead End.zip - 63 KB

Deze is voor ATS:
No Dead End.zip - 70 KB

Edit, nieuwe links geplaatst.

[ Voor 64% gewijzigd door Barfman op 25-10-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ravw schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:11:
Zo even geen Trucksim , ... al hoe wel geen ETS dan :-)

maar het is wel een trucks sim maar dan meer als off road
Spintires MudRunner , heeft nu ook een DLC American Wilds

Dus daar ben ik nu ook even mee bezig ... erg lastig soms maar wel grappig als je van uitdagingen houd

[Afbeelding]
Hier zat ik vast en even een plaatselijke boer om hulp gevraagd om me even los te trekken

[Afbeelding]
Zo eindelijk los van de modder

[Afbeelding]
not again

[Afbeelding]
zo nu wel door heen zonder vast zitten :P >:)

[Afbeelding]

Zonnetje komt al weer op

[Afbeelding]

Moet even een nieuw onderdeel halen genaamd een Kraan , want die boom stammen krijg ik er zonder kraan niet er op dus helemaal terug rijden ...

[Afbeelding] >:) }:O
Ik heb deze ook, maar dan zonder de American Wilds DLC. Leuke game. Heel uitdagend om ergens ongeschonden te komen. De modder op de wielen had wat mooier gemodelleerd mogen worden, maar qua ervaring en physics zit het prima in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb deze ook, maar dan zonder de American Wilds DLC. Leuke game. Heel uitdagend om ergens ongeschonden te komen. De modder op de wielen had wat mooier gemodelleerd mogen worden, maar qua ervaring en physics zit het prima in elkaar.
Ik vind die AW DLC echt heel erg goed :-)
is echt een aanrader misschien ook mede door dat ik meer heb met de trucks en Autos van de USA dan die USSR >:)

Ben nog op zoek naar de Hummer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
jin schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Heb je er ook een voor ETS2 1.32?

Alvast bedankt!
Ze staan allebei in mijn eerdere post van vandaag.
Barfman in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin

jin

Top @Barfman ,morgen even activeren :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-09 21:38
Een korte vraag, de volgende steam sale schijnt er weer aan te komen en ik heb nét ETS weer een beetje opgepakt. 3 ritjes gereden maar nu vraag ik me af, als ik de FRA en IT DLC erbij koop, behoud ik dan 'gewoon' mijn account? Of moet ik dan opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ghengis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:28:
Een korte vraag, de volgende steam sale schijnt er weer aan te komen en ik heb nét ETS weer een beetje opgepakt. 3 ritjes gereden maar nu vraag ik me af, als ik de FRA en IT DLC erbij koop, behoud ik dan 'gewoon' mijn account? Of moet ik dan opnieuw starten.
je bedoelt je profiel in ets2?

die behoud je gewoon, de map zal worden uitgebreid met extra wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-09 21:38
mschol schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

je bedoelt je profiel in ets2?

die behoud je gewoon, de map zal worden uitgebreid met extra wegen :)
Klopt, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

weet iemand of al mod is die zorgt dat je ook vracht met LZV in Frankrijk en rest van EU op kan pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ghengis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:28:
Kijk ook even bij instant-gaming.com. Keys voor veel minder dan op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Motaro schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:30:
weet iemand of al mod is die zorgt dat je ook vracht met LZV in Frankrijk en rest van EU op kan pakken ?
Zijn er genoeg van, ook in de workshop.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

RobinHood schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:17:
[...]

Zijn er genoeg van, ook in de workshop.
krijg ze niet gevonden. die heb gezien geven geen jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Motaro schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

krijg ze niet gevonden. die heb gezien geven geen jobs
Jobs kan ook niet omdat de company's in Europa daar niet geschikt voor zijn, een trailer zal dan bijvoorbeeld dwars door een gebouw staan of op zijn kop staan bij een company. Kort gezegd een LZV past niet op de spawnpoints van een company's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Barfman schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Jobs kan ook niet omdat de company's in Europa daar niet geschikt voor zijn, een trailer zal dan bijvoorbeeld dwars door een gebouw staan of op zijn kop staan bij een company. Kort gezegd een LZV past niet op de spawnpoints van een company's.
klop en dat was eerst ook soms en was niet echt groot probleem na af lever meteen op F7 drukken en dan op enter drukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Pas de promods update gekocht, kwam ik er achter dat dit de 1.31 versie was terwijl ik al op 1.32 zat. Maar als extra donatie aan promods gezien. Inmiddels weer de nieuwste op 1.32 draaien. Wat is dat toch een heerlijke mod voor die game.

Overigens vind ik de nieuwe scania S en R serie wel gaaf. Naast mijn oude 143 en 8x4 heb ik nu ook een 6x4 scania R v8 als nieuwste aanwinst. Heerlijk sturen. Ik merk dat ik toch een beetje Scania fan blijf bij deze game. Ik heb van alle merken een auto rijden (vanwege de achievement) maar kom toch steeds weer terug bij Scania.

Volvo tijdje gereden en dat was ook wel tof en reed fijn. MB gehad reed ook erg fijn. Scania blijft het mooiste geluid hebben met de V8 open pijpen. Just like real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
iemand hier ervaring met ets2/ATS op een grote (ultra) widescreen monitor en 3 losse monitoren?

ik heb nu 3x een samsung 2443bw oid uit mijn hoofd, prima schermpjes maar twijfel om misschien te upgraden naar één groot 27/29" scherm
ik wil weten of ik een beetje dezelfde ervaring kan creëeren of dat ik beter weer op zoek kan gaan naar 3x24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:07
mschol schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:07:
iemand hier ervaring met ets2/ATS op een grote (ultra) widescreen monitor en 3 losse monitoren?

ik heb nu 3x een samsung 2443bw oid uit mijn hoofd, prima schermpjes maar twijfel om misschien te upgraden naar één groot 27/29" scherm
ik wil weten of ik een beetje dezelfde ervaring kan creëeren of dat ik beter weer op zoek kan gaan naar 3x24"
Ik heb sinds een aantal maanden zelf een 27" 1440p scherm en hij bevalt me goed. Wilde eerst een 34" ultrawide, maar dat liet mijn budget niet toe haha. Maar 29" ultrawide is net als een 24" alleen dan iets breder. Maar het is echt een verbetering van 24" 1080p naar 27" 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
@mschol volgens mij kun je wel deels het gevoel halen van de 3 beeldschermen, maar de oppervlakte zal nooit helemaal gelijk zijn lijkt me? 3 monitoren lijkt me wel erg lekker, maar denk toch dat 1 grote ultrawide beter werkt uiteindelijk en een soepeler beeld geeft, zeker als dat een curved scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
nldls schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:08:
@mschol volgens mij kun je wel deels het gevoel halen van de 3 beeldschermen, maar de oppervlakte zal nooit helemaal gelijk zijn lijkt me? 3 monitoren lijkt me wel erg lekker, maar denk toch dat 1 grote ultrawide beter werkt uiteindelijk en een soepeler beeld geeft, zeker als dat een curved scherm is.
voor mij is voor het grote voordeel dat er geen bezels tussen de schermen meer zitten (wat met andere, modernere, schermen ook geminimaliseerd kan worden overigens)

ik heb alleen geen idee of ETS/ATS dan de "cockpit"view netjes indeelt, (het lijkt mij van wel, maar dat is wat koffiedik kijken dus hoopte hier iemand aan te treffen die daar wat over kon zeggen in de praktijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Met een 2 monitor setup is het in ieder geval niets weet ik uit ervaring ;). 3 schermen kun je volgens mij wel goed inrichten, dat je voorruit midden is, links is links en rechts is restant voorruit en rechter spiegel. Heb dit wel (ook vanuit Youtube) wel meerdere keren gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Nice. Top dat je het aangeeft man. Ik had ze niet langs zien komen nog. Italia is nog wel wat prijzig maar de rest is wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 16:56

Pykow

Angelo OTR

mschol schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:27:
[...]

voor mij is voor het grote voordeel dat er geen bezels tussen de schermen meer zitten (wat met andere, modernere, schermen ook geminimaliseerd kan worden overigens)

ik heb alleen geen idee of ETS/ATS dan de "cockpit"view netjes indeelt, (het lijkt mij van wel, maar dat is wat koffiedik kijken dus hoopte hier iemand aan te treffen die daar wat over kon zeggen in de praktijk)
ETS2 kan keurig draaien over 3 schermen.
In het midden heb je dan je stuur en links en rechts gewoon je ramen.
Heb genoeg filmpjes op internet gezien waarbij dit keurig verdeeld is en niet dat je spiegel precies op een bezel zit.

Heb zelf ook getwijfeld om 3 schermen aan te sluiten, maar behoorlijk aan de prijzige kant ;)
Want wil dan wel 3x 1440p 144hz. maar dan betaal je 600 euro of meer per scherm.
Ben nu aan het kijken voor een Ultrawide 120hz (kost ook al snel 900 euro), en daarnaast sluit ik mijn 2e scherm aan (een 1440p 144hz). want wil liever toch minimaal 2 schermen behouden.

Nu heb ik 1x een 27"1080p 60hz monitor en 27"1440p 144hz monitor.
Nadeel wanneer ik een video afspeel op mijn 2e monitor (denk aan Youtube,ZiggoTV, OBS) dan gaan de frames van mijn hoofdscherm ook naar beneden.
Gsync maakt het ook niet vloeiender.
Dus wanneer iemand de vraag stelt, kan je 60hz en 144hz schermen tegelijk gebruiken.
ja, zolang je geen bewegende beelden op het 60hz scherm afspeelt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pykow schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:01:
[...]
Heb genoeg filmpjes op internet gezien waarbij dit keurig verdeeld is en niet dat je spiegel precies op een bezel zit.
Dat is de setup die ik heb en het is HEERLIJK!
3x27" 1440p

Geen 144Hz, daar zie ik het nut niet van en het is me veel te duur.
Ik heb deze schermen:
pricewatch: Lenovo P27h Zwart

Grote nadeel van 3 schermen en zo'n resolutie: ETS/ATS word takke takke traag. De framerate kan op momenten echt tot onder de 30fps vallen en dat rijd beroerd. Zelfs met mijn toch niet bepaald trage Ryzen 1800X met GTX1080 en 64G geheugen.

Maar, misschien dat dat inmiddels verbeterd is, het is al een paar maanden geleden dat ik ETS/ATS heb opgestart. Ik hoop dat dát echt een van de dingen is die ze verbeterd hebben / gaan verbeteren.

Overigens kun je het zelfs met 4 schermen spelen. Het 4e scherm heeft dan je dashboard.

Hier de URL hoe je dat aan elkaar moet knopen (zowel 3 als 4 schermen):
https://eurotrucksimulator2.com/multimon_config.php

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 08:43

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

:N

*empty*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Pykow schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:01:
[...]

Heb zelf ook getwijfeld om 3 schermen aan te sluiten, maar behoorlijk aan de prijzige kant ;)
Want wil dan wel 3x 1440p 144hz. maar dan betaal je 600 euro of meer per scherm.
Ben nu aan het kijken voor een Ultrawide 120hz (kost ook al snel 900 euro), en daarnaast sluit ik mijn 2e scherm aan (een 1440p 144hz). want wil liever toch minimaal 2 schermen behouden.

Nu heb ik 1x een 27"1080p 60hz monitor en 27"1440p 144hz monitor.
Nadeel wanneer ik een video afspeel op mijn 2e monitor (denk aan Youtube,ZiggoTV, OBS) dan gaan de frames van mijn hoofdscherm ook naar beneden.
Gsync maakt het ook niet vloeiender.
Dus wanneer iemand de vraag stelt, kan je 60hz en 144hz schermen tegelijk gebruiken.
ja, zolang je geen bewegende beelden op het 60hz scherm afspeelt.
dat hij peima met 3 schermen overweg kan weet ik (ik heb dat nu)

ik wil weten hoe ets2 omgaat met een ultrawide screen tov 3 normale schermen
Pagina: 1 ... 93 ... 162 Laatste