Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:54
PeterMCSE schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:41:
Dit zijn de Instellingen bij mij:

Nvidia Inspector
Antialiasing compatibility = 0x084012C1
Maximum pre-rendered frames = 1
Vertical Sync = Off
Antialiasing - Mode = Override any application setting
Antialiasing - Setting = 4x Multisampling
Antialiasing - Transparency Supersampling = 4x Sparse Grid Supersampling
Anistropic filtering mode = User-defined / Off
Anistropic filtering setting = 16x
Texture filtering - LOD Bias = -1.0000
Texture filtering - Negative LOD Bias = Allow
Texture filtering - Quality = High quality
In-game Settings
Vsync, MFAA, AF turned off
200% Scaling
All quality settings on high
config.cfg in Documents folder
uset r_texture_detail "-1"

Ik bedoelde MFAA ipv FXAA in game.

En het ziet echt super uit, en dat voor een dx9 game.
Ik zou Antialiasing compatibility = 0x084012C1 veranderen naar Antialiasing compatibility = 0x004012C1
Je hoeft dan niet de config file: uset r_texture_detail "-1" aan te passen.
Bovendien werkt inspector niet goed bij 200% Scaling, die moet je gewoon op 100% scaling zetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister weer heerlijk relaxed wat km's gereden. Heb ik toch gemist :) Van Hongarije naar Spanje en van Spanje naar Zwolle maar die rit heb ik nog niet helemaal afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
Zijn er ook mensen met een Radeon videokaart (R9 380 4GB nitro van Sapphire) of andere Radeon kaart zoals ik?

Zo ja, wat zijn jullie instellingen voor ETS2? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nop, Nvidia all the way. Heb 3 Radeon kaarten gehad ooit, is niet bevallen

(Radeon 9250, Radeon 9600 Pro en eenHD4870x2 heb ik nog steeds ergens liggen maar die moet eigenlijk een oven reflow hebben)

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 25-10-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:05:
Nop, Nvidia all the way. Heb 3 Radeon kaarten gehad ooit, is niet bevallen

(Radeon 9250, Radeon 9600 Pro en eenHD4870x2 heb ik nog steeds ergens liggen maar die moet eigenlijk een oven reflow hebben)
En waarom beviel het niet, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drivers waren in die tijd gewoon dramatisch, na die 9250 ben ik overgestapt op een Geforce 4 MX440 die het vele malen beter deed en stabieler, daarna weer terug gegaan naar een 2e hands 9600 Pro omdat ik er goedkoop aan kon komen. Die drivers zullen tegenwoordig wel beter zijn.

Die 4870x2 beviel wel afgezien van de herrie, maar ook gezanik met drivers enzo. Dat een van de GPU's op een gegeven moment stuk ging hielp ook niet. Maar ik had die kaart 2e hands op de kop getikt met de gedachte "zo'n x2 moet ik een keer gehad hebben", aangezien ik een maand eerder nog een nieuwe GTX560 gekocht had...

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 25-10-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:18:
Drivers waren in die tijd gewoon dramatisch, na die 9250 ben ik overgestapt op een Geforce 4 MX440 die het vele malen beter deed en stabieler, daarna weer terug gegaan naar een 2e hands 9600 Pro omdat ik er goedkoop aan kon komen. Die drivers zullen tegenwoordig wel beter zijn.

Die 4870x2 beviel wel afgezien van de herrie, maar ook gezanik met drivers enzo. Dat een van de GPU's op een gegeven moment stuk ging hielp ook niet. Maar ik had die kaart 2e hands op de kop getikt met de gedachte "zo'n x2 moet ik een keer gehad hebben", aangezien ik een maand eerder nog een nieuwe GTX560 gekocht had...
Mijne bevalt toch noch toe altijd prima, heb 'm nu 2 jaar en nog elke dag plezier van. Wellicht over een jaar of 2 weer eens wat anders proberen? Ben ook wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen een GTX of Radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik heb logischerwijs problemen met m'n i5-4460 en GTX 970. @unezra Hier een topic wat ik toen destijds heb geopend: Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Kort gezegd: komt inderdaad door DirectX 9, waardoor je CPU in alle gevallen een bottleneck is en daardoor de GPU load verlaagd.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:30:
Ook ik heb logischerwijs problemen met m'n i5-4460 en GTX 970. @unezra Hier een topic wat ik toen destijds heb geopend: Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Kort gezegd: komt inderdaad door DirectX 9, waardoor je CPU in alle gevallen een bottleneck is en daardoor de GPU load verlaagd.
Mja, maar je zou zeggen dat ik qua CPU niet echt iets te kort kom. :)

AMD Ryzen 1800X

De snelste niet-Threadripper die er is...

(En qua geheugen zit ik ook best goed. 64G DDR4 @ 3,2GHz.)

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 25-10-2017 16:04 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar hoe gaat ETS2 om met multicore CPU's? Is de optimalisatie hiervoor net zo beroerd als die van de grafische engine? Die Ryzen's zijn leuk, maar mijn 4 jaar oude i5 is per core vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:37:
Ja, maar hoe gaat ETS2 om met multicore CPU's? Is de optimalisatie hiervoor net zo beroerd als die van de grafische engine? Die Ryzen's zijn leuk, maar mijn 4 jaar oude i5 is per core vaak sneller.
Hmmm, daar heb je een punt. Als het op 1 core gaat zitten draaien heb je natuurlijk niet zo veel aan 8 cores met hyperthreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoel ik. Volgens mij maakt ETS2 redelijk gebruik van meerdere cores, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik heb powergrid (telefoon/tablet app) die met een app op de pc verbind .. telefoon/tablet houder aan de tafel en je kan simpel een button box nabootsen ..

https://www.roccat.org/en...Software/Power-Grid/Home/

ik vind de sim ervaring nog wel matig, die gps moet los op je gsm ofzo kunnen ..

ben nog aan het knutselen voor me schoonvader een gaming rig :)

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 26-10-2017 00:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik zit net de laatste blogpost van SCS te lezen over de Italia DLC. Wat opvalt van alle screenshots is dat de Scania Next Generation er niet meer op staat. Dit terwijl die in de vorige plaatjes uitgebreid geshowed werd. Hoop wel dat de Scania Next Generation snel komt. Zit ik al langer op te wachten. De mods die ik gezien heb waren het tch net niet. Dus ben benieuwd wat SCS er van bakt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Mja, maar je zou zeggen dat ik qua CPU niet echt iets te kort kom. :)

AMD Ryzen 1800X

De snelste niet-Threadripper die er is...

(En qua geheugen zit ik ook best goed. 64G DDR4 @ 3,2GHz.)
FastFred schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:37:
En dat is nou precies het probleem van DirectX 9; DirectX kan simpelweg geen optimaal gebruik maken van meer dan 2 cores. Vaak zie je dan ook dat 2 cores een stuk hogere load hebben dan de 2, 4 of zelfs 6 andere cores van je CPU. Daarom maakt het dus ook niet/weinig uit of je nou een i9, 1800X of i5-4460 hebt bijvoorbeeld.

Dus nogmaals: niet lullig of afkrakend van je systeem bedoelt, want daar ligt het niet aan. Het ligt aan aan DirectX en de engine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Woooow, deze missie is vet die ik nu ga starten _O_ Lekker naar Spitsbergen mét dubbele oplegger _O_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xTf1enU.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door London op 26-10-2017 17:01 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 12:35

Oekol

waka waka hey hey

Planespotter schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:01:
Woooow, deze missie is vet die ik nu ga starten _O_ Lekker naar Spitsbergen mét dubbele oplegger _O_

[afbeelding]
Leuk! Foto's maken, vinden we allemaal leuk om te zien. Veel plezier.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit is en blijft ook leuk, op onverharde wegen rijden (daarom vind ik in de bossen rijden ook zo leuk, zoals in Southern Region Map). Dit is in RusMap (of is het ProMods Finland. Weet ik niet meer zeker):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bKdhmr0.jpg
FastFred schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:35:
Uhm, DirectX heeft geen bal te maken met het wel of niet geoptimaliseerd zijn voor multicore CPU's
Jawel, juist wel. Zie hier: Wikipedia: DirectX
Microsoft unveiled DirectX 11 at the Gamefest 08 event in Seattle, with the major scheduled features including GPGPU support (DirectCompute), and Direct3D 11 with tessellation support and improved multi-threading support to assist video game developers in developing games that better utilize multi-core processors.
Planespotter schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:01:

[afbeelding]
Is heel erg leuk! Ik heb laatst ook gereden met een dubbele trailer. Erg vermakelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Wat voor rekenmachine is hier gebruikt? :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pz1L4wW.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een rekenmachine die afrondt op twee decimalen ;)
('t Is namelijk in werkelijkheid €1.0030120035 per liter)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJeroen
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/153133445@N08/24111134408/in/dateposted-public/

Ik rij voor een online VTC genaamd Landa Spedition, dit is mijn Scania V8 !
Heb natuurlijk met wat photoshop skills iets leuks in elkaar kunnen knutselen.

[ Voor 44% gewijzigd door ThaJeroen op 27-10-2017 11:24 . Reden: Ik weet niet hoe ik een afbeelding toevoeg xD ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:21:
[afbeelding]

Ik rij voor een online VTC genaamd Landa Spedition, dit is mijn Scania V8 !
Heb natuurlijk met wat photoshop skills iets leuks in elkaar kunnen knutselen.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4494/24111134408_f62d98d390_h.jpg? ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Hah, yep dat is mijn foto. Alleen ik kreeg em niet goed gepost dus dacht doe dan maar een linkje van Flickr.

Maar bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn, wat een dikke screenshot. Zit daar nou wat post processing in of is dit rechtstreeks uit de game, nee toch?

Hoe werkt dat met zo'n virtueel truck bedrijf? Is dat single of multiplayer? Moet je met de livery van het bedrijf rijden? Hoe gaat dat met ritten enzo? Als ik de Facebook van Landa zo zie is het alleen maar plaatjes van trucks met Landa livery?

EDIT: heeuj, ik ben karmakeizer headtracking, maar waarom :?

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 27-10-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:32:
Damn, wat een dikke screenshot. Zit daar nou wat post processing in of is dit rechtstreeks uit de game, nee toch?

Hoe werkt dat met zo'n virtueel truck bedrijf? Is dat single of multiplayer? Moet je met de livery van het bedrijf rijden? Hoe gaat dat met ritten enzo? Als ik de Facebook van Landa zo zie is het alleen maar plaatjes van trucks met Landa livery?

Zeker post processing, zoals ik al vermeld had met mijn photoshop skills toch een wat mooiere look kunnen geven aan de screenshot. Natuurlijk is hier ook een goede PC voor vereist, ik speel op ultra 400% scaling etc etc.

Verders met zo'n virtueel bedrijf: ik rij voor Landa, dat is een 'clubje' ETS2 fanaten uit verschillende landen. Ze zoeken zelf hun eigen rijders. Ik post ook regelmatig iets in de FB groep "ETS2 Dutch Style" daar hadden ze mij gevonden omdat ik al meerdere malen wat gave screenshots gepost had.

Er zijn verschillen in de virtuele bedrijven, bij Landa mag je gewoon je eigen planning maken. Je krijgt een skin voor de truck die je wilt hebben + je krijgt wat trailers geskinned in Landa kleuren.

Het Landa team bestaat ook uit een paar modders die wat leuke dingen voor onze VTC maken, prive dingen welliswaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:32:

Ziet er inderdaad prachtig uit, alhoewel het misschien een graphical mod is?

Enneh, je ontvangt badges omdat er bepaalde tags en/of producten zijn gekoppeld aan dit topic. Kijk maar bovenaan :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJeroen
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Ziet er inderdaad prachtig uit, alhoewel het misschien een graphical mod is?

Enneh, je ontvangt badges omdat er bepaalde tags en/of producten zijn gekoppeld aan dit topic. Kijk maar bovenaan :).
Ik gebruik idd SweetFX als graphics mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:03
Wat is precies vtc en hoe werkt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJeroen
Mikoe schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:26:
Wat is precies vtc en hoe werkt het?
VTC word ook wel Virtual Trucking Company genoemd, het is een soort van online transportbedrijf die je opricht of lid van word. Niet een echt bedrijf, maar gewoon "virtueel en fictief" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar er zit niet een soort van economie achter tussen verschillende bedrijven, opdrachtgevers etc? Het is gewoon rondrijden met een specifieke livery van de club waar je lid van bent?

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 27-10-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:56:
Maar er zit niet een soort van economie achter tussen verschillende bedrijven, opdrachtgevers etc? Het is gewoon rondrijden met een specifieke livery van de club waar je lid van bent?
Dat laatste ja. Sommige VTCs hebben wel een systeem dat je een logboek van je ritten moet bijhouden en op basis daarvan verdien je dan punten, of score, of credits oid. Die zijn echter puur virtueel en doen verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Haribo112 Hmm, best cool. Ik zou dan persoonlijk me liever aansluiten bij zo'n laatste bedrijf, dan bouw je ook wat op in plaats van (naar mijn mening) doelloos rond rijden met een of andere livery.

Maar ik kan me maar op 1 ding tegelijk richten, ben me de laatste tijd meer aan het richten op simracing en ben een eigen setup aan het bouwen daarvoor. Dus voorlopig blijft het bij doelloos rondrijden voor het relaxen

die beertjes vind ik dus echt niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
ThaJeroen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

VTC word ook wel Virtual Trucking Company genoemd, het is een soort van online transportbedrijf die je opricht of lid van word. Niet een echt bedrijf, maar gewoon "virtueel en fictief" ;)
En dit is allemaal online met TruckersMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Mikoe schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

En dit is allemaal online met TruckersMP?
Nope, SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Oke zal me er wat dieper ingooien haha. Misschien toch wel interessant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wel geinig :) ( behalve dat toestenbord op je schoot :+ )
http://blog.scssoft.com/2017/10/big-announcement.html

[ Voor 17% gewijzigd door Odessa op 27-10-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik zelf gebruik ook veel tweaks om toch nog een mooi en vloeiend beeld te krijgen op 100% scaling en met hulp van nVidia Inspector, maar in steden zit ik net aan op de 20 fps met mijn q6600 en gtx950 (heeft het lang vol gehouden de q6600). Maar daar gaat verandering in komen ga ik vanuit :p

Vanaf morgen eindelijk wat betere graphics mag ik hopen, en dan toch maar weer Promods en andere mappen erbij gooien. Nog even wachten totdat alles morgen binnen is, en dan maar bouwen :p

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 382,-€ 382,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 175,-€ 175,-
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 579,-€ 579,-
1Fractal Design Define S - Window€ 71,90€ 71,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,99€ 90,99

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daarmee krijg je de map wel vloeiend. Ik heb een 7700K, 1070GTX en daarmee loopt het uitstekend :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ah bedankt, dat voorspeld veel goeds. Weet wel dat ik niet teveel moet verwachten in deze game, als ik het maar rond de 60 fps kan houden, of dat in grote steden gaat lukken weet ik niet. Lees toch wel vaak problemen bij mensen met een dik systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas ligt dat aan de engine. Zelfs met het dikste systeem haal je soms maar 30fps als je in een grote stad rijdt met veel AI verkeer en een truck met veel cabine accessoires. Zal hopelijk binnenkort beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ScuL schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:17:
Daarmee krijg je de map wel vloeiend. Ik heb een 7700K, 1070GTX en daarmee loopt het uitstekend :)
Dat hoopte ik ook. :-)
Maar helaas blijkt zonder tweaken, zelfs een Ryzen 1800X met GTX1080 onvoldoende het vloeiend op 3x1440p en ultra te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
ja ja 3*1440p we weten het inmiddels :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Mooi om te zien dat filmpje. Alleen zie je dat met de scherpe bochten, of op het laatst op de t-splitsing dat het daar nog wel mis gaat. Ze hebben dus nog wat te doen om dat op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nice Guy Eddie schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Mooi om te zien dat filmpje. Alleen zie je dat met de scherpe bochten, of op het laatst op de t-splitsing dat het daar nog wel mis gaat. Ze hebben dus nog wat te doen om dat op te lossen.
Ah je hebt gelijk. Ik dacht eerst dat die persoon niet goed stuurde maar hij krijgt te weinig ruimte. Ik hoop dat ze dat nog gaat lukken op te lossen.
We are not yet ready to promise a particular release date, but the wait should not be too long anymore.

Ik heb net deze mod in gebruik genomen. Heb nu een route gereden en ben nog bezig het kwijl op te dweilen :9~ Zeer mooi
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=242280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788813_1609436812453944_7575330008767211496_n.jpg?oh=5a4048dae606ebe87e469d83f4a63448&oe=5A61926F
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/22713501_1609436819120610_4144944810794908290_o.jpg?oh=1a5c6510cd94377a3ebc1559fbd41341&oe=5A673C09
:o :o :o :o

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heerlijk, ETS2 met 4K op 60 FPS steady :D

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:48:
Heerlijk, ETS2 met 4K op 60 FPS steady :D
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Exotische hardware of de juiste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:51:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Exotische hardware of de juiste instellingen?
Juiste instellingen, heb een i5-4460, 16 GB RAM en een GTX 970 en mij lukt het :)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

Juiste instellingen, heb een i5-4460, 16 GB RAM en een GTX 970 en mij lukt het :)
Maak ons wijzer! :-)

Ik zou er best blij van worden als ik 60+ FPS ging halen op een beetje fatsoenlijke settings.
(Je zou toch zeggen dat dat wel moet lukken met een Ryzen 1800X, GTX 1080 en 64G geheugen. Zelfs op 3x1440p.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Maak ons wijzer! :-)

Ik zou er best blij van worden als ik 60+ FPS ging halen op een beetje fatsoenlijke settings.
(Je zou toch zeggen dat dat wel moet lukken met een Ryzen 1800X, GTX 1080 en 64G geheugen. Zelfs op 3x1440p.)
https://imgur.com/Gii9lMu

Dit zijn mijn settings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ah, ok! Dus geen bijzondere settings in config files.
Nice, ik ga ze vanmiddag eens overnemen en kijken of ik d'r een beetje snelheid in kan krijgen.

Suf, die MLAA setting heb ik nog niet eerder gezien. Zit die ook in ATS? (Ik ben nu even wat ATS aan het spelen. ETS2 heb ik in ieder land een volle garage dus daar stroomt het geld harder binnen dan ik uit kan geven. Ik rij de dikste vrachtwagen en alles is unlocked. Daarom eens aan ATS begonnen waar ik net mijn 1e garage met 2 chauffeurs heb en nu langzaam bezig ben kapitaal op te bouwen zodat ik eens een nieuwe, zwaardere vrachtwagen kan kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 07:22:
[...]

Ah, ok! Dus geen bijzondere settings in config files.
Nice, ik ga ze vanmiddag eens overnemen en kijken of ik d'r een beetje snelheid in kan krijgen.

Suf, die MLAA setting heb ik nog niet eerder gezien. Zit die ook in ATS? (Ik ben nu even wat ATS aan het spelen. ETS2 heb ik in ieder land een volle garage dus daar stroomt het geld harder binnen dan ik uit kan geven. Ik rij de dikste vrachtwagen en alles is unlocked. Daarom eens aan ATS begonnen waar ik net mijn 1e garage met 2 chauffeurs heb en nu langzaam bezig ben kapitaal op te bouwen zodat ik eens een nieuwe, zwaardere vrachtwagen kan kopen.)
Ik heb eigenlijk geen idee of die ook in ATS zit, heb je een AMD of Nvidia videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Ik heb eigenlijk geen idee of die ook in ATS zit, heb je een AMD of Nvidia videokaart?
nVidia (GTX 1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Oke, dan zou het geen verschil moeten maken. Heb de optie overigens zelf nog nooit gezien haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik heb nu de settings overgenomen van deze site:
http://lowbudgetgamerpc.b...imulator-performance.html

Ook heb ik mijn GTX 1080 eens op "Gaming Mode" gezet ipv "Silent", al weet ik niet of dat enkel de koeling aan past of niet. :)

Het lijkt allemaal aardig te werken maar absoluut nog niet wat ik zou willen.

Ik zou de scaling nog naar 75% of 50% kunnen zetten maar ben bang dat dat de gameplay wel totaal verstoort.

FPS kan ik helaas niet zien.

Wat ik vooral ook heel hinderlijk vind is het "gestotter". Alsof je even kort stil staat, dan een paar milliseconden heel hard gaat en dan weer even stil staat. Dat rijd beroerd en je word er licht misselijk van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:07:
Ik heb nu de settings overgenomen van deze site:
http://lowbudgetgamerpc.b...imulator-performance.html

Ook heb ik mijn GTX 1080 eens op "Gaming Mode" gezet ipv "Silent", al weet ik niet of dat enkel de koeling aan past of niet. :)

Het lijkt allemaal aardig te werken maar absoluut nog niet wat ik zou willen.

Ik zou de scaling nog naar 75% of 50% kunnen zetten maar ben bang dat dat de gameplay wel totaal verstoort.

FPS kan ik helaas niet zien.

Wat ik vooral ook heel hinderlijk vind is het "gestotter". Alsof je even kort stil staat, dan een paar milliseconden heel hard gaat en dan weer even stil staat. Dat rijd beroerd en je word er licht misselijk van. :)
Heb je een MSI videokaart? Dan moet er ook een OC mode bestaan, die is nog sneller en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Heb je een MSI videokaart? Dan moet er ook een OC mode bestaan, die is nog sneller en stabiel
Yep. Inderdaad een MSI GTX 1080. Heel specifiek, deze:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G

OC mode staat nu aan, eens zien of dat een beetje vooruit wil. Heft hoeft ook niet per-se op ultra. Liever 3 schermen met wat minder toeters dan 1 scherm en alles op ultra. Vind het wel fijn om nog een beetje "fraai" over te houden. Het mag best een beetje smoelen. Low heb ik ook even geprobeerd maar dat is zo gruwelijk lelijk dat ik dar helemaal niet blij van word.

Moet zeggen dat ik met deze performance wel heel even heb zitten dubben of ik toch niet voor een Ti moet gaan, of zelfs SLI. Aan de andere kant heb ik het idee dat het vooral DX9 is en de ehm, suboptimale programmering van ETS/ATS. Veel andere games doen het wel goed. Zelfs met 3x1440p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
unezra schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Yep. Inderdaad een MSI GTX 1080. Heel specifiek, deze:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G

OC mode staat nu aan, eens zien of dat een beetje vooruit wil. Heft hoeft ook niet per-se op ultra. Liever 3 schermen met wat minder toeters dan 1 scherm en alles op ultra. Vind het wel fijn om nog een beetje "fraai" over te houden. Het mag best een beetje smoelen. Low heb ik ook even geprobeerd maar dat is zo gruwelijk lelijk dat ik dar helemaal niet blij van word.

Moet zeggen dat ik met deze performance wel heel even heb zitten dubben of ik toch niet voor een Ti moet gaan, of zelfs SLI. Aan de andere kant heb ik het idee dat het vooral DX9 is en de ehm, suboptimale programmering van ETS/ATS. Veel andere games doen het wel goed. Zelfs met 3x1440p. :)
Dat is echt puur DX9 denk ik, ik heb ook veel settings naar laag of gemiddeld gezet. Hopen dat er snel een update naar DX11 komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

iantje31 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Dat is echt puur DX9 denk ik, ik heb ook veel settings naar laag of gemiddeld gezet. Hopen dat er snel een update naar DX11 komt :)
Jup.
Asetta Corsa en DCS doen het stiekem best goed up ultra. Terwijl dat ook niet bepaald de meest eenvoudige games zijn. Maar ik heb ook het idee dat die ehm, iets meer gebruik maken van mijn 8-core machine.

Aan zo'n octocore beest heb je natuurlijk geen reet als je applicaties d'r geen gebruik van maken.

Gebruik het maar, alle 8 de cores, mijn volle 64G geheugen en mijn NVME SSD. Laat 'm maar werken. Daar heb ik de machine tenslotte voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik zal vanavond eens testen op mijn nieuwe systeem i7 8700k & GTX1080. Eerst even stock en dan met mijn inspector profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmm, nice. Ik zag vanavond pas dat Steam ook een FPS counter in beeld kan brengen. (En dat werkt wél, in tegenstelling tot de FPS counter van mijn MSI kaart die het maar vrij beperkt doet.)

Net aangezet, nog niet mee getest. Dat ga ik morgen eens doen. FPS zegt wat meer dan "het voelt wat schokkerig aan". :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Dat gebruik ik ook idd die FPS teller. Ik rij met een heleboel mods waar onder promods ong. 40 FPS steady. In de steden zakt die wel vaak...

Ik heb de Radeon R9 380 4GB van Sapphire.
En speel met 400% schaling en alles hoog/ultra

EDIT: en AMD FX 8350 4ghz CPU

[ Voor 6% gewijzigd door ThaJeroen op 30-10-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd dat er na 100 keer herhalen nog steeds wordt gezegd "ja maar ik heb videokaart x en processor y. Je zou toch denken dat ik steady 60fps zou moeten krijgen"..

Nogmaals: de engine van Euro Truck Simulator 2 zuigt en maakt gebruik van DirectX 9. DirectX 11 en 12 maken veel beter gebruik van je CPU, zie ook hier: Anonymoussaurus in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Overigens draai ik Euro Truck Simulator 2 op allerhoogste settings, waarbij de rendering resolution op 400% staat. Ikzelf heb een i5-4460 in combinatie met 8GB RAM en een pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0. Meestal tussen de 40 en 64fps, en in sommige dorpen/steden 20fps, maar dat is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anonymoussaurus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:02:
Vreemd dat er na 100 keer herhalen nog steeds wordt gezegd "ja maar ik heb videokaart x en processor y. Je zou toch denken dat ik steady 60fps zou moeten krijgen"..

Nogmaals: de engine van Euro Truck Simulator 2 zuigt en maakt gebruik van DirectX 9. DirectX 11 en 12 maken veel beter gebruik van je CPU, zie ook hier: Anonymoussaurus in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Overigens draai ik Euro Truck Simulator 2 op allerhoogste settings, waarbij de rendering resolution op 400% staat. Ikzelf heb een i5-4460 in combinatie met 8GB RAM en een pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0. Meestal tussen de 40 en 64fps, en in sommige dorpen/steden 20fps, maar dat is zeldzaam.
Ik hoef geen steady 60fps maar zelfs ondanks dat ellendige DX9 lijkt het me niet onredelijk dat ik een beetje performance uit mijn hardware zou moeten krijgen. (Ondanks het feit dat 3x1440p best een stevige kluif is voor welke hardware dan ook.)

Het enige dat ik me nog kan bedenken (of meer specifiek, mijn collega) is de texture quality omlaag gooien. Die staat nu op medium of high. Nog niet gekeken wat dat op low doet. (Dat zou mogelijk kunnen verklaren dat 'ie telkens "catchup" doet. Even langzaam, dan snel alle frames inhalen, dan weer langzaam, waardoor je een wat schokkerig effect krijgt. Het lijken geen framedrops.)

Fin, vanavond denk ik eens even kijken wat de fps counter me verteld. Het is nu giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:02:

Is SCS er wel mee bezig om de engine / DirectX te gaan upgraden/daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 21:06
ThaJeroen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Is SCS er wel mee bezig om de engine / DirectX te gaan upgraden/daten?
Als je zoekt in dit topic vindt je hier wel het een en ander over.
SCS is een kleine organisatie met weinig programmeurs, die "even" een nieuwe engine kunnen schrijven voor ETS/ATS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
MadMax12 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Als je zoekt in dit topic vindt je hier wel het een en ander over.
SCS is een kleine organisatie met weinig programmeurs, die "even" een nieuwe engine kunnen schrijven voor ETS/ATS.
Dat is waar. Toch ben ik wel benieuwd wanneer het komt haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ok. Ik heb net even wat settings aangepast en voor het eerst naar de FPS gekeken.
Kom op de snelweg ruim boven de 100fps uit (tops naar 125fps), in de stad zag ik het zakken naar 40fps.

Dat is prima. Wat serieus vervelend rijd is dat het lijkt alsof je zeg maar even heel snel vooruit gaat, dan kort stil staat en dan weer vooruit knalt. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik daar op zou moeten googlen. Het maakt het rijden heel onrustig. Al het verkeer heeft dat gedrag. De fps blijven op dat moment stabiel boven de 100 op de snelweg, ik zie die niet dippen maar het is echt continu een soort "gestotter".

Iemand daar een oplossing voor?

Oh, voor diegenen die hun eigen MP3's willen afspelen:
Dat werkt. Strip alleen wel de TXT Comment tag er uit (maak 'm leeg), dat snapt ETS niet. :)

Verder zit ik nu lekker naar Kebu en DeadMau5 te luisteren in ATS. Ik luister te weinig muziek, op kantoor mag het niet meer, dan maar in ETS/ATS.

EDIT: Blijkbaar lust 'ie nog meer tags niet. 1 album barft. De rest speelt 'ie wel af. Dat moet ik eens verder onderzoeken. :-) (Ook of 'ie met links overweg kan. Dan hoef ik de mp3's niet dubbel op te slaan maar link ik gewoon naar mijn NAS.)

[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 30-10-2017 21:52 . Reden: dubbelposten? liever niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels voor mijn versnellingspook deze adapter gevonden. 3/8" past perfect op de Thrustmaster shifter. De 1/2"inch is iets te weinig, maar prima op te vangen met teflon tape.
Het rijdt wel heel anders, vooral omdat mijn pook van 14 naar 27 cm is gegaan. Levert met schakelen een langere slag op en in de hogere versnellingen staat hij verder van mij af. Dat laatste zorgt ervoor dat je nog weleens mis grijpt 8)7

Nu nog van CSIO mijn geld terug zien te krijgen, maar dat mag de creditcardmaatschappij voor gaan regelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ze zijn bij SCS bezig met de implementatie van Vulkan (waarmee DX9 & OpenGL verleden tijd worden). Maar dat is niet zo eenvoudig als het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unezra Je kunt proberen autosave uit te schakelen, volgens mij helpt dat ook om het schokkerige te voorkomen. Verder zou ik gewoon een andere muziekspeler gebruiken; de speler werkt prima voor radio, maar voor MP3's is 't een stuk minder ideaal.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou voor het eerst ETS2 met mijn nieuwe systeem gedraaid, alles op full en 60 fps strak :-), helaas kan mijn monitor niet meer hebben (60Hz), dat is het enige wat ik nog moet vervangen. Heb wel een ander probleem, had het met mijn oude systeem ook wel eens, maar mijn geluid valt af en toe weg, hier filmpje:

Rond de 18 sec

[YouTube: https://youtu.be/iiXrzcq4zaI]

Iemand dit ook wel eens gehad, en misschien een oplossing.

systeem spec. Barfman in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Trouwens, ets2 ziet maar 2048 ram met mijn gtx1080, is dat normaal of is dat bij jullie ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 30-10-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Koenvh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:19:
@unezra Je kunt proberen autosave uit te schakelen, volgens mij helpt dat ook om het schokkerige te voorkomen. Verder zou ik gewoon een andere muziekspeler gebruiken; de speler werkt prima voor radio, maar voor MP3's is 't een stuk minder ideaal.
Zou autosave werkelijk er voor zorgen dat het beeld als het ware "trilt"? Ik weet het ook niet echt lekker te omschrijven. Het zijn geen framedrops, het is echt of 'ie even stil staat en dan catch-up speelt. Maar dat gaat dus echt 1x per seconde en vaker.

Qua radio vs mp3, het hoeft ook niet ideaal te zijn. Ik vind het vooral relaxed dat ik tijdens het spelen mijn eigen muziek kan luisteren. :) Op kantoor mag de radio niet meer aan, ik loop in 15 minuten naar kantoor en ben boven vaak aan het rommelen of gamen. Kortom, ik luister minder muziek dan ik leuk vind en dan is het ideaal dat ik wat mp3's in ETS/ATS kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:47:
[...]

Zou autosave werkelijk er voor zorgen dat het beeld als het ware "trilt"? Ik weet het ook niet echt lekker te omschrijven. Het zijn geen framedrops, het is echt of 'ie even stil staat en dan catch-up speelt. Maar dat gaat dus echt 1x per seconde en vaker.

Qua radio vs mp3, het hoeft ook niet ideaal te zijn. Ik vind het vooral relaxed dat ik tijdens het spelen mijn eigen muziek kan luisteren. :) Op kantoor mag de radio niet meer aan, ik loop in 15 minuten naar kantoor en ben boven vaak aan het rommelen of gamen. Kortom, ik luister minder muziek dan ik leuk vind en dan is het ideaal dat ik wat mp3's in ETS/ATS kan spelen.
Probeer anders eens met een telefoon een stopwatch aan te zetten en te timen wanneer er zo'n framedrop is. Ik had ergens gelezen dat het elke keer was dat er een quicksave gemaakt werd, maar pin me er niet op vast.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Koenvh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:03:
[...]

Probeer anders eens met een telefoon een stopwatch aan te zetten en te timen wanneer er zo'n framedrop is. Ik had ergens gelezen dat het elke keer was dat er een quicksave gemaakt werd, maar pin me er niet op vast.
Het is doorlopend. Dus niet na een paar minuten 1x, maar echt bzzt bzzt bzzt bzzt bzzt. Dat is niet te stopwatchen. :) Als het quicksave is, zou 'ie 30-60x per minuut een quicksave doen.

Suf, ik twijfel zelfs of ik deze vraag in juli met ETS op mijn oude machine hier niet ook al heb gesteld. Weet ook niet meer of ik het toen heb opgelost of niet. Wel dat het bloedirritant is. (Je word er licht misselijk van.)

Het is dus niet alleen mijn eigen truck, maar alle auto's doen dat. Het voelt een beetje of je in een auto gas geeft en dan remt, gas geeft, remt, gas geeft, remt. Maar dan dus 1x per seconden / 2 seconden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unezra Ik probeer erop te letten in ATS (public beta), en daar merk ik het niet meer, dus met een beetje geluk is het de volgende versie weg ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 30-10-2017 22:24 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Koenvh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:24:
@unezra Ik probeer erop te letten in ATS (public beta), en daar merk ik het niet meer, dus met een beetje geluk is het de volgende versie weg ;)
Ik had ergens op het ets2 forum gelezen dat ze ATS al aan het voorbereiden zijn voor vulkan, wellicht dat dat er mee te maken heeft. De beta loopt in ieder geval echt goed, veel meer fps ook dan de stabiele versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 30-10-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Barfman schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Ik had ergens op het ets2 forum gelezen dat ze ATS al aan het voorbereiden zijn voor vulkan, wellicht dat dat er mee te maken heeft. De beta loopt in ieder geval echt goed, veel meer fps ook dan de stabiele versie.
Oh, dat zou serieus goed nieuws zijn!

Het bizarre is dat mijn FPS dus veel hoger zijn dan ik had verwacht op basis van het gevoel, maar dat het grootste gevoel van lag word veroorzaakt door het genoemde rem-gas effect.

Als ze de fps verbeteren heb ik stiekeme hoop dat ik wel eens 60fps+ (snelweg) op ultra zou kunnen doen met mijn setup.

Ik speel nu toch even vooral ATS. In ETS heb ik alles unlocked en in ieder land een garage. Daar rij ik echt alleen nog maar voor de leuke ritjes. (Tot Italië er aan komt, dan moet er zeker weer even ETS gereden worden.) Het geld stroomt vanzelf wel binnen. In ATS heb ik enkel nog een standaard vrachtwagen, 3 chauffeurs en 3 ton schuld bij de bank. :) Daar ben ik echt nog aan het opbouwen. Eerst wat garages openen voor extra inkomsten en dan eens een mooie pimped vrachtwagen uitzoeken.

Ben ook benieuwd naar de ATS New Mexico DLC:
http://store.steampowered...ck_Simulator__New_Mexico/

Soms is het jammer dat het team zo klein is. Heel de USA en een groter deel van Europa of de wereld zou super zijn. Zeker omdat ETS/ATS redelijk one of a kind zijn. (Maar goed, de markt is blijkbaar ook vrij klein voor dit soort games.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 02:50:
Zal hopelijk binnenkort beter worden :)
ScuL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:59:
Ze zijn bij SCS bezig met de implementatie van Vulkan (waarmee DX9 & OpenGL verleden tijd worden). Maar dat is niet zo eenvoudig als het lijkt :)
Had al zo'n vermoeden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
Barfman schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:04:
[...]

Waarom ATS eerst? Er zitten sowieso meer mensen op ETS2 dan ATS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:08:
[...]

Waarom ATS eerst? Er zitten sowieso meer mensen op ETS2 dan ATS.
Maakt volgens mij geen reet uit, als ze het op ATS aan de praat krijgen dan is er maar weinig nodig om het werkbaar te maken voor ETS2 aangezien het eigenlijk gewoon dezelfde games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:11:
[...]

Maakt volgens mij geen reet uit, als ze het op ATS aan de praat krijgen dan is er maar weinig nodig om het werkbaar te maken voor ETS2 aangezien het eigenlijk gewoon dezelfde games zijn.
Idd, volgens mij is het met hetzelfde soort engine/script achtig iets gemaakt haha. Dus als het bij de ene werkt is het een kwestie van geduld voordat het bij de ander ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:46:
Ik hoef geen steady 60fps maar zelfs ondanks dat ellendige DX9 lijkt het me niet onredelijk dat ik een beetje performance uit mijn hardware zou moeten krijgen. (Ondanks het feit dat 3x1440p best een stevige kluif is voor welke hardware dan ook.)

Het enige dat ik me nog kan bedenken (of meer specifiek, mijn collega) is de texture quality omlaag gooien. Die staat nu op medium of high. Nog niet gekeken wat dat op low doet. (Dat zou mogelijk kunnen verklaren dat 'ie telkens "catchup" doet. Even langzaam, dan snel alle frames inhalen, dan weer langzaam, waardoor je een wat schokkerig effect krijgt. Het lijken geen framedrops.)

Fin, vanavond denk ik eens even kijken wat de fps counter me verteld. Het is nu giswerk.
Dat laatste heb ik inderdaad ook. Dat heet "micro stuttering". Tenminste, dat is dit:

Alleen heb ik het minder frequent dan op de video, maar als ik het heb, is het wel wat erger.
Ok. Ik heb net even wat settings aangepast en voor het eerst naar de FPS gekeken.
Kom op de snelweg ruim boven de 100fps uit (tops naar 125fps), in de stad zag ik het zakken naar 40fps.

Dat is prima. Wat serieus vervelend rijd is dat het lijkt alsof je zeg maar even heel snel vooruit gaat, dan kort stil staat en dan weer vooruit knalt. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik daar op zou moeten googlen. Het maakt het rijden heel onrustig. Al het verkeer heeft dat gedrag. De fps blijven op dat moment stabiel boven de 100 op de snelweg, ik zie die niet dippen maar het is echt continu een soort "gestotter".

Iemand daar een oplossing voor?
Ik weet niet of je op de micro-stutter doelt, of op het gedrag van de AI, maar het gedrag van de AI is echt om strontgek van te worden. Zo heb ik al heel vaak meegemaakt dat ik bijvoorbeeld op een 80-weg rijd en de AI plotseling op hun rem gaan, terwijl het nergens voor nodig is. Vervolgens moet ik keihard remmen en vervolgens geven ze ineens weer plankgas. Alsof ze een bumperkleefdetectie hebben en daardoor je gaan lopen sarren ;).
Barfman schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:36:
Nou voor het eerst ETS2 met mijn nieuwe systeem gedraaid, alles op full en 60 fps strak :-), helaas kan mijn monitor niet meer hebben (60Hz), dat is het enige wat ik nog moet vervangen. Heb wel een ander probleem, had het met mijn oude systeem ook wel eens, maar mijn geluid valt af en toe weg, hier filmpje:

Rond de 18 sec

[video]

Iemand dit ook wel eens gehad, en misschien een oplossing.

systeem spec. Barfman in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Trouwens, ets2 ziet maar 2048 ram met mijn gtx1080, is dat normaal of is dat bij jullie ook.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, noch zelf meegemaakt. Kan het niet aan een sound-mod liggen die je gebruikt?
Koenvh schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:03:
Autosaves worden niet elke paar seconden aangemaakt, maar 1 keer per 10 minuten dacht ik.

Maar wacht eens: hebben jullie het nu over ATS of ETS 2? Ik heb het namelijk over ETS 2... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het grootste irritatiepunt met de AI vind ik nog is dat ze voorrangsregels simpelweg niet kennen. Als ik op een kruispunt links af wil slaan dan geld de regel 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor', maar tegemoetkomend verkeer gaat dan op mij staan wachten, vaak midden op het kruispunt zodat ik er niet langs kan. Zelfde gebeurt als ik bij een bedrijf weg rij en richting aangeef naar links, het verkeer dat van links komt laat mij dan voor, maar dan net zo dat ik de draai niet kan halen. Moet ik eerst de richtingaanwijzer uitzetten, dat triggert de AI om dan door te rijden zodat ik weer verder kan.

Dat plotseling remmen heb ik geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaJeroen
Ik heb vaak last dat als ik op links voor bij ga dat dan de auto's ook ineens naar links gaan?! Of bij een afslag dat ik allang sta voorgesorteerd en gaan ze op het laatste moment ineens naar rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:54:
Het grootste irritatiepunt met de AI vind ik nog is dat ze voorrangsregels simpelweg niet kennen. Als ik op een kruispunt links af wil slaan dan geld de regel 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor', maar tegemoetkomend verkeer gaat dan op mij staan wachten, vaak midden op het kruispunt zodat ik er niet langs kan. Zelfde gebeurt als ik bij een bedrijf weg rij en richting aangeef naar links, het verkeer dat van links komt laat mij dan voor, maar dan net zo dat ik de draai niet kan halen. Moet ik eerst de richtingaanwijzer uitzetten, dat triggert de AI om dan door te rijden zodat ik weer verder kan.

Dat plotseling remmen heb ik geen last van.
Die komt mij inderdaad ook bekend voor. En met m'n OCD-achtige trekjes sta ik dan zo 10 minuten te wachten voordat ze eindelijk eens gaan rijden, zodat ik ook kan gaan rijden :+.

En het eindeloze onnodige links rijden, want ik vertik het om er rechts voorbij te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verder valt er prima mee te leven. Als je eenmaal een beetje door hebt hoe de AI met bepaalde situaties omgaat dan kun je daar prima op anticiperen op een enigszins realistische manier.

Wat overigens ook stront irritant is auto's en bussen die achter AI trucks aanrijden, die rijden telkens hard richting de vrachtwagen, om vervolgens in de ankers te gaan, een gat te laten vallen, om vervolgens weer naar die vrachtwagen te rijden, dat is ontzettend irritant als je achter zo'n treintje rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:30:
Verder valt er prima mee te leven. Als je eenmaal een beetje door hebt hoe de AI met bepaalde situaties omgaat dan kun je daar prima op anticiperen op een enigszins realistische manier.

Wat overigens ook stront irritant is auto's en bussen die achter AI trucks aanrijden, die rijden telkens hard richting de vrachtwagen, om vervolgens in de ankers te gaan, een gat te laten vallen, om vervolgens weer naar die vrachtwagen te rijden, dat is ontzettend irritant als je achter zo'n treintje rijd
Hahahah, precies deze irritatie komt bij mij ook echt de neusgaten uit. 8)7 Iemand hier een fix voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Doe ik ook, maar t lijkt wel een bug van ETS2... tis niet echt realistisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Geluid probleem is trouwens opgelost, drivers van msi geïnstalleerd en nu werkt het. Heb alleen een lelijke skin inplaats van de standaard skin Realtek HD Audio Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 12:06
Gisteren weer eens alle jazzycat zooi geupdate en weer een paar ritten gedaan. Ff van Rotterdam naar Duitsland. En daarna nog naar Zwitserland en Italie. 80 blijft toch best langzaam op de cc in Duitsland. Iemand al begonnen aan die WoT missie voor ATS? Wil ik vd week eens mee beginnen.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:32:
Geluid probleem is trouwens opgelost, drivers van msi geïnstalleerd en nu werkt het. Heb alleen een lelijke skin inplaats van de standaard skin Realtek HD Audio Manager
Die skin maakt toch niet uit? Ik heb liever een lelijke skin dan slecht geluid, die interface van de geluidskaart kom ik toch nooit.
Sn3gG3l schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:07:
Gisteren weer eens alle jazzycat zooi geupdate en weer een paar ritten gedaan. Ff van Rotterdam naar Duitsland. En daarna nog naar Zwitserland en Italie. 80 blijft toch best langzaam op de cc in Duitsland. Iemand al begonnen aan die WoT missie voor ATS? Wil ik vd week eens mee beginnen.
De cruisecontrol gaat tot 89 hoor ;)

WoT missies doe ik niks mee, want dan rij je gewoon in de standaard map rond en ik kan niet meer zonder Promods. Ik heb niet eens een WoT account

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 31-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
FastFred schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Die skin maakt toch niet uit? Ik heb liever een lelijke skin dan slecht geluid, die interface van de geluidskaart kom ik toch nooit.

[...]

De cruisecontrol gaat tot 89 hoor ;)

WoT missies doe ik niks mee, want dan rij je gewoon in de standaard map rond en ik kan niet meer zonder Promods. Ik heb niet eens een WoT account
Ah ik heb 2 profielen voor ETS, 1 voor alle achievements en mn originele met promods ed. Vrachtwagen kan idd wel 90 maar je mag er maar 80 en ik vind die sirenes van die politiewagens irritant. En verder probeer ik me aan de regels te houden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:50
Sn3gG3l schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:17:
[...]

Ah ik heb 2 profielen voor ETS, 1 voor alle achievements en mn originele met promods ed. Vrachtwagen kan idd wel 90 maar je mag er maar 80 en ik vind die sirenes van die politiewagens irritant. En verder probeer ik me aan de regels te houden :+ :P
Eh? Je mag hier ook maar 80, maar je rijd normaal ook rond de 90 op de teller, wat op de echte snelheid ongeveer 85 is of zo. Als je dan geflitst wordt, gaat er nog correctie van af en blijft er niets meer over. Vandaar dat je alles 90 ziet rijden. Als jij dus met je 20 ton 80 gaat rijden op de teller, rijd je dus eigenlijk maar iets van 74.

@unezra Dat 'stotteren' heb ik inderdaad ook last van. Heel irritant als ik langs een stad rijd. Dan zie je die strepen heel vreemd op je af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
mamorunl schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Eh? Je mag hier ook maar 80, maar je rijd normaal ook rond de 90 op de teller, wat op de echte snelheid ongeveer 85 is of zo. Als je dan geflitst wordt, gaat er nog correctie van af en blijft er niets meer over. Vandaar dat je alles 90 ziet rijden. Als jij dus met je 20 ton 80 gaat rijden op de teller, rijd je dus eigenlijk maar iets van 74.

@unezra Dat 'stotteren' heb ik inderdaad ook last van. Heel irritant als ik langs een stad rijd. Dan zie je die strepen heel vreemd op je af komen.
Volgens mij zijn het gewoon echte kmh ingame. Als je 85 of 90 rijdt krijg je ook gewoon een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:50
Sn3gG3l schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Volgens mij zijn het gewoon echte kmh ingame. Als je 85 of 90 rijdt krijg je ook gewoon een boete.
Ik heb nog nooit een boete gehad als ik met 90 rijd. Meestal zet ik de cc op 83/85 omdat dat volgens de bladen het meest economisch rijd (ja, ik probeer het zo realistisch mogelijk te maken :D)
Pagina: 1 ... 78 ... 162 Laatste