Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb al een tijd last van een lage GPU load in Euro Truck Simulator 2, wat resulteert in zeer veel lag, wat erg hinderlijk is. Met Battlefield 4 gebruikt m'n GPU wel netjes 99% constant. Ik weet 100% zeker dat het geen driver probleem is, of een CPU bottleneck probleem, want ook met nieuwere drivers treed het probleem op, en mijn CPU load is maximaal 70%. V-Sync staat zoals gewoonlijk uit. Mijn GPU load schommelt van minimaal 40 en maximaal 99%. Levert veel frustratie op, want met 30 fps spelen is waardeloos bij een simulatie game (eigenlijk in elke game :p). Helaas word ik van Googelen ook niet heel veel wijzer, want de meeste dingen heb ik al geprobeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,94€ 179,94
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 109,90€ 109,90
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,-€ 77,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair CX450M€ 55,65€ 55,65
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,38
  • Windows 10 64-bit
  • ProMods 2.15 + RusMap 1.7.1
  • MSI Afterburner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • Andere driver geprobeerd
  • Energiebeheer van Nvidia op optimale prestaties gezet (in energiebeheer van Windows stond het altijd al op hoge prestaties)
  • Power limit in MSI Afterburner wat hoger gezet
  • Zonder MSI Afterburner getest
  • Prioriteit van ETS 2 wat hoger gezet in Taakbeheer
Ik hoop dat er iemand weet wat het zou kunnen zijn, en mij van dit probleem af kan helpen. Vragen zijn welkom.

Zie deze pagina voor iets meer informatie (en een discussie): [SIM] Euro Truck Simulator 2

Overigens hebben anderen er geen last van. Dus het lijkt me dat het ook niet aan de game kan liggen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is dus hoogstwaarschijnlijk wel een cpu limitatie. Zoals je aangeeft heb je 70% cpu load, dat betekent dat er 3 cores haast volledig worden belast.
Speel je het spel in DX9 of DX11? Met 11 kan er gebruik worden gemaakt van multithreading (hoewel dit ook niet fantastisch is in verhouding met DX12/Vulkan). Ik vermoed namelijk dat de renderthread singlethreaded is, het enige wat je dan kan doen is of een snellere cpu nemen of ocen.

http://steamcommunity.com...ons/0/616188473138500779/

Spel is dus waarschijnlijk dx9 en dat betekent sowieso singlethreaded rendering. Je kan de -forcedx11 proberen en kijken of dat werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 06-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:24:
Het is dus hoogstwaarschijnlijk wel een cpu limitatie. Zoals je aangeeft heb je 70% cpu load, dat betekent dat er 3 cores haast volledig worden belast.
Speel je het spel in DX9 of DX11? Met 11 kan er gebruik worden gemaakt van multithreading (hoewel dit ook niet fantastisch is in verhouding met DX12/Vulkan). Ik vermoed namelijk dat de renderthread singlethreaded is, het enige wat je dan kan doen is of een snellere cpu nemen of ocen.
Bedankt voor je reactie.

Ik wist dat die vraag gesteld zou gaan worden, en daarom heb ik ook even de load per core bekeken. Per core is de load ongeveer 50%. Geen 1 core komt ook in de buurt van de 70% load. Er wordt dus geen 1 core te zwaar belast. Dan vervalt dat hele DirectX gebeuren toch ook meteen? Lijkt me stug dat mijn 4460 bottlenecked, aan de load per core te zien.

Trouwens, hoe kan het dan dat Battlefield 4 (wat overigens een zwaardere game is voor je CPU) dan wel gewoon netjes op 99% GPU load zit? Die game draai ik ook op hoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Windows taakbeheer laat wel een vertekent beeld zien van de cpu belasting omdat hij alles steeds op andere cores zet.

Battlefield 4 is een tripple A titel en gebruikt DX11 en DX12. Dit zal ook veel meer optimalisatie genieten. Het zal ook minder aan simulatie doen, heeft kleinere omgevingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:45:
Windows taakbeheer laat wel een vertekent beeld zien van de cpu belasting omdat hij alles steeds op andere cores zet.

Battlefield 4 is een tripple A titel en gebruikt DX11 en DX12. Dit zal ook veel meer optimalisatie genieten. Het zal ook minder aan simulatie doen, heeft kleinere omgevingen etc.
Hoe pas je dat toe? Want dat lees ik niet. Ik heb net voor de optie gekozen "launch ETS 2 with DirectX 64-bit", maar nog steeds hetzelfde probleem, helaas. :(
Overigens hebben andere niet hetzelfde probleem als ik, wat dus zou moeten betekenen dat iedereen zou moeten launchen met DirectX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Misschien een hele rare conclusie die ik nu ga trekken, maar ik dacht: laat ik eens alle mods uitschakelen. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd, en vrijwel de hele tijd zit m'n GPU load op 99%. Betekent dat dat ik het def bestand op "average pc" moet zetten in plaats van "high end pc"? Dit moet bij https://www.promods.net/download.php?lang=nl. Alsnog raar dat hij met mods niet de volle 99% pakt. Zou dat het kunnen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-01-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Hoe pas je dat toe? Want dat lees ik niet. Ik heb net voor de optie gekozen "launch ETS 2 with DirectX 64-bit", maar nog steeds hetzelfde probleem, helaas. :(
Overigens hebben andere niet hetzelfde probleem als ik, wat dus zou moeten betekenen dat iedereen zou moeten launchen met DirectX.
Steam spel selecteren en dan de launch options waarschijnlijk veranderen.

Ik ben verder onbekend met het spel, maar wat die def file waarschijnlijk doet is de settings van je spel aanpassen als ze niet op custom staan. Dus bij een mid end pc zal hij dingen zoals draw distance verlagen (wat ervoor zorgt dat je minder draw calls hoeft te maken en de cpu minder een bottleneck is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:59:
Steam spel selecteren en dan de launch options waarschijnlijk veranderen.

Ik ben verder onbekend met het spel, maar wat die def file waarschijnlijk doet is de settings van je spel aanpassen als ze niet op custom staan. Dus bij een mid end pc zal hij dingen zoals draw distance verlagen (wat ervoor zorgt dat je minder draw calls hoeft te maken en de cpu minder een bottleneck is).
Klopt inderdaad. Niet onbelangrijk om te vermelden: in de game (zonder mods) had ik de resolution scale al op 400% staan. Als ik dan de ProMods def file op "high end pc" zet, dan trekt dat blijkbaar te veel, waardoor m'n GPU load (op de een of andere gare reden) inkakt. Hoe kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:00:
[...]

Klopt inderdaad. Niet onbelangrijk om te vermelden: in de game (zonder mods) had ik de resolution scale al op 400% staan. Als ik dan de ProMods def file op "high end pc" zet, dan trekt dat blijkbaar te veel, waardoor m'n GPU load (op de een of andere gare reden) inkakt. Hoe kan dat?
Level of detail (LOD) en dus de draw distance hoogstwaarschijnlijk. Meer draw calls zorgt ervoor dat de cpu een bottleneck vormt.
Dat niet alleen, maar bijv bij dx9 kan je ervoor zorgen dat je minder draw calls nodig hebt als je instancing gebruikt. Dat zorgt ervoor dat dezelfde boom 100x in beeld kan komen zonder dat het meer draw calls kost, gebruik je dat niet door overal verschillende bomen neer te zetten dan kost dat een stuk meer.

Ik denk dat mensen die het spel veel spelen en een game gerelateerde achtergrond hebben hier meer over kunnen zeggen, dus in dit geval die modders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200498

Staat bij de Nvidia settings de performance op adaptive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:04:
Level of detail (LOD) en dus de draw distance hoogstwaarschijnlijk. Meer draw calls zorgt ervoor dat de cpu een bottleneck vormt.
Dat niet alleen, maar bijv bij dx9 kan je ervoor zorgen dat je minder draw calls nodig hebt als je instancing gebruikt. Dat zorgt ervoor dat dezelfde boom 100x in beeld kan komen zonder dat het meer draw calls kost, gebruik je dat niet door overal verschillende bomen neer te zetten dan kost dat een stuk meer.

Ik denk dat mensen die het spel veel spelen en een game gerelateerde achtergrond hebben hier meer over kunnen zeggen, dus in dit geval die modders :P.
Ik denk dat het def bestand voor problemen zorgde. Even een nieuw def bestand gegenereerd met de draw distance op average in plaats van high. Maar waarom zou het mijn CPU zijn? Immers ziet de load er prima uit van m'n CPU.

Maar even over dat DirectX. Dat betekent dus dat ik sowieso altijd beter de game op kan starten met DirectX 64-bit in plaats van gewoon ETS 2 te runnen in 64-bit?

Voor nu denk ik dat het opgelost is. Zo niet, dan hoor je het nog. En ik zou ook graag antwoord hebben op bovenstaande vragen :). Ben benieuwd namelijk.
Anoniem: 200498 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:07:
Staat bij de Nvidia settings de performance op adaptive?
Nee, die staat op "verkies optimale prestaties".

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-01-2017 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 18:56
Beetje laat met mijn reactie :)

Maar het ligt inderdaad aan .def bestand die je aanmaakt. Het zit hem in instellingen die de makers hebben ingezet. Die verschillen van de originele game.

High end PC instellingen bij Pro Mods zijn net iets anders dan in het originele spel zelf.

Een tijd terug zelfde gehad, vandaar dat ik het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
SnowBigQ schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:16:
Beetje laat met mijn reactie :)

Maar het ligt inderdaad aan .def bestand die je aanmaakt. Het zit hem in instellingen die de makers hebben ingezet. Die verschillen van de originele game.

High end PC instellingen bij Pro Mods zijn net iets anders dan in het originele spel zelf.

Een tijd terug zelfde gehad, vandaar dat ik het weet :)
Nu heb ik hem op average staan, maar op sommige plekken (vooral ProMods plekken zoals bij Arnhem) kakt m'n GPU load naar zo'n 50 (!!) % en krijg ik een fps drop naar 25 fps. Maar dan nog steeds de hamvraag:

Wat veroorzaakt nou die GPU load drops?

Bedankt voor je reactie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Nu heb ik hem op average staan, maar op sommige plekken (vooral ProMods plekken zoals bij Arnhem) kakt m'n GPU load naar zo'n 50 (!!) % en krijg ik een fps drop naar 25 fps. Maar dan nog steeds de hamvraag:

Als je een serieus antwoord wil dan denk ik dat je je beter eerst kan inlezen over wat draw calls zijn en wat ze doen. In het kort, Arnhem is een stad, veel verschillende geometrie dus meer draw calls. Volgende artikel geeft iets meer info (niet echt into depth) maar laat bijv. wel zien waarom consoles hier geen last van hebben.
http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:52:
Als je een serieus antwoord wil dan denk ik dat je je beter eerst kan inlezen over wat draw calls zijn en wat ze doen. In het kort, Arnhem is een stad, veel verschillende geometrie dus meer draw calls. Volgende artikel geeft iets meer info (niet echt into depth) maar laat bijv. wel zien waarom consoles hier geen last van hebben.
http://www.bit-tech.net/h.../16/farewell-to-directx/2
Ik weet wel wat draw calls zijn. Het is ook logisch dat het aantal opvragingen van de CPU hard stijgt als je je in een stad bevindt, omdat er natuurlijk veel meer gerenderd moet worden.. Dat snap ik, maar alsnog ligt de load per core niet echt hoog. Ik ben het net in de gaten gaan houden, en Euro Truck Simulator heeft blijkbaar alleen maar 'ondersteuning' voor dual core. Er zijn 2 cores die toch wel af en toe richting de 80% gaan, en de andere cores doen dat niet (die blijven rond de 20 à 30%). Maar goed. Waarom zou het mijn CPU zijn die bottlenecked? Want ik heb even gekeken net met Battlefield 4, en daarin zitten alle cores (4) rond de 80% load. Het rare is, dán blijft m'n GPU load alsnog op 99%, terwijl dat met ETS 2 in elkaar kakt (de GPU load).

Oftewel:
  • Bij Euro Truck Simulator gebruikt hij 2 cores die op 70% load draaien
  • Bij Battlefield 4 draaien alle 4 de cores die op 70% load draaien
Dan zou het toch zo moeten zijn dat ik bij Battlefield 4 ook GPU load drops heb? Maar dat heb ik niet, want ik heb netjes 99% load met m'n GPU. Maar waarom dan niet met ETS 2? Terwijl daar m'n CPU minder erg wordt belast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Battlefield is een DX11/DX12 spel, dus multithreading voor het maken van draw calls is mogelijk en wordt gedaan. Battlefield is gewoon veel beter geoptimaliseerd.

Om nog een voorbeeld te nemen; Met ARMA 2 had ik met mijn oude Q6600 ivm een HD5870 in steden minder fps en gpu load (maar iets van 20-30%. Dan mijn broertje met een i5-3570k en een HD4870, hij haalde daar het dubbele aantal fps met een tragere videokaart.

Als je zeker wilt weten of het wel of geen cpu bottleneck is dan moet je voor de grap het spel eens spelen met Dynamic Super Resolution op 4k en op bijv. 720p, heb je geen verschil in fps dan heb je dus een cpu bottleneck.

[ Voor 15% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-01-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:56:
Battlefield is een DX11/DX12 spel, dus multithreading voor het maken van draw calls is mogelijk en wordt gedaan. Battlefield is gewoon veel beter geoptimaliseerd.

Om nog een voorbeeld te nemen; Met ARMA 2 had ik met mijn oude Q6600 ivm een HD5870 in steden minder fps en gpu load (maar iets van 20-30%. Dan mijn broertje met een i5-3570k en een HD4870, hij haalde daar het dubbele aantal fps met een tragere videokaart.

Als je zeker wilt weten of het wel of geen cpu bottleneck is dan moet je voor de grap het spel eens spelen met Dynamic Super Resolution op 4k en op bijv. 720p, heb je geen verschil in fps dan heb je dus een cpu bottleneck.
Het blijft raar: toen ik 2 jaar geleden mijn pc ging bouwen, werd er van tevoren gezegd dat een i5 4460 prima voldoet voor gamen, en dat je echt geen betere processor nodig hebt. Maar ja, dat was natuurlijk die 400% resolution scale in combinatie met dat def bestand van ProMods wat m'n CPU de nek deed omdraaien of niet?

Overigens: volgens mij kan je dat DSR (Dynamic Super Resolution) vergelijken met die resolution scale. 400% staat dan voor 4K rendering dacht ik (had ik in het topic van ETS 2 gelezen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Maar goed. Nu weet ik nog steeds niet of het mijn CPU is. Want het lijkt me stug, want Battlefield 4, met alle cores op 70 à 80%, doen de GPU load niet zakken. Heeft iemand daar een verklaring/uitleg voor? Hoe kan het zijn dat de videokaart al vertraagd wordt als je op de 60% load zit per core (als je bedenkt dat ETS 2, 2 cores gebruikt).

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-01-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:49
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:07:
[...]

Dit is vrij normaal, de promods steden zijn veel gedetailleerder, dit merk je waarschijnlijk ook bij grote knooppunten zoals bij Antwerpen. Dit is vrij normaal, enige wat je hiertegen kunt doen, is je settings bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:32:
Dit is vrij normaal, de promods steden zijn veel gedetailleerder, dit merk je waarschijnlijk ook bij grote knooppunten zoals bij Antwerpen. Dit is vrij normaal, enige wat je hiertegen kunt doen, is je settings bijstellen.
Dat snap ik :). Wat ik alleen niet snap, is het volgende:
  • Ik heb een quadcore (i5 4460)
  • ETS 2 maakt blijkbaar geen actief gebruik van 4 cores, maar van 2
  • 2 cores zitten rond de 60% load
  • De andere 2 cores rond de 15 à 20% load
  • Zelfs in drukke steden zitten de 2 cores maximaal op 70% load
Dus vind ik het raar dat mijn CPU al een bottleneck is bij 70% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Dat snap ik :). Wat ik alleen niet snap, is het volgende:
  • Ik heb een quadcore (i5 4460)
  • ETS 2 maakt blijkbaar geen actief gebruik van 4 cores, maar van 2
  • 2 cores zitten rond de 60% load
  • De andere 2 cores rond de 15 à 20% load
  • Zelfs in drukke steden zitten de 2 cores maximaal op 70% load
Dus vind ik het raar dat mijn CPU al een bottleneck is bij 70% load.
ETS2 is een spel gebaseerd op directx9, en maakt niet echt optimaal gebruik van quadcores. Dit probleem heb ik ook, ik speel op een i5-4440 i.c.m. gtx1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:40:
ETS2 is een spel gebaseerd op directx9, en maakt niet echt optimaal gebruik van quadcores. Dit probleem heb ik ook, ik speel op een i5-4440 i.c.m. gtx1060.
Daar zat ik dus ook aan te denken. Upgraden heeft denk ik weinig zin. Ik denk dat het gewoon wachten is totdat ETS 2 eens gaat overstappen op DirectX 11 of DirectX 12 :z. Dat zal de enige 'oplossing' zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Daar zat ik dus ook aan te denken. Upgraden heeft denk ik weinig zin. Ik denk dat het gewoon wachten is totdat ETS 2 eens gaat overstappen op DirectX 11 of DirectX 12 :z. Dat zal de enige 'oplossing' zijn of niet?
Helaas wel, ze zijn wel bezig met het ontwikkelen voor directx11, alleen hier gaat veel tijd in zitten, aangezien ze ook American Truck Simulator ontwikkelen tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
livranca schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:49:
Helaas wel, ze zijn wel bezig met het ontwikkelen voor directx11, alleen hier gaat veel tijd in zitten, aangezien ze ook American Truck Simulator ontwikkelen tegelijkertijd.
Heb je daar misschien een bron van? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Weet je toevallig ook hoe lang dat zal duren? Een inschatting alleen al zou fijn zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Heb je daar misschien een bron van? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Weet je toevallig ook hoe lang dat zal duren? Een inschatting alleen al zou fijn zijn :).
Ik weet alleen nog dat het een keer bekend gemaakt is, en weet verder ook niet meer waar. Kan het ook zo even niet meer terugvinden, maar dit is al een lange tijd geleden dat ik dit heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-10-2022
Heb je het al eens geprobeerd op de voorgeconfigureerde settings? (low, medium, etc)
Mijn ervaring is dat 1 van de settings wat zit te verknoeien, wellicht i.c.m. een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Farm schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:48:
Heb je het al eens geprobeerd op de voorgeconfigureerde settings? (low, medium, etc)
Mijn ervaring is dat 1 van de settings wat zit te verknoeien, wellicht i.c.m. een mod?
Bedankt voor je reactie.
Nee, nog niet. Maar ik denk niet dat het een bug is. Ik denk dat het ETS 2 is wat an sich al slecht geoptimaliseerd is, want zonder mods in steden kakt m'n GPU load ook in. Die mods maken het alleen wel wat zwaarder natuurlijk voor m'n CPU.

Pagina: 1