Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Je zou een G29(0) kunne kopen. Geef wel toe zijn lelijk en lijken net ronde controlers. Schakelen net een G27 vind het maar gevoelloos en echte vrachtwagens zijn ook automaten. Persoonlijk zou ik mij daar niet zo op blindstaren.
Schakelen met een G25, G27 of met zo'n Logitech Driving Force Shifter ofzo is idd niet bepaald fantastisch, jaren lang wist ik ook niet beter en vond ik het heel wat. Nu heb sinds kort voor het simracen een Thrustmaster TH8A. Boy o boy wat is dat lekker. Snap niet dat ik die niet eerder aangeschaft heb, dat schakelt echt immens lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 17-10-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:20:
[...]

Schakelen met een G25, G27 of met zo'n Logitech Driving Force Shifter ofzo is idd niet bepaald fantastisch, jaren lang wist ik ook niet beter en vond ik het heel wat. Nu heb sinds kort voor het simracen een Thrustmaster TH8A. Boy o boy wat is dat lekker. Snap niet dat ik die niet eerder aangeschaft heb, dat schakelt echt immens lekker.
Aan welk stuur heb je die dan aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ThaJeroen Maakt eigenlijk niet uit, de TH8A heeft een USB aansluiting en kan gewoon stand alone gebruikt worden met ieder stuur. De TH8RS heeft een specifieke aansluiting die alleen op een stuur van Thrustmaster aangesloten kan worden.

De bedoeling is dat ik ETS2 en ATS blijf spelen met mijn G25 aan het bureau. Voor het racen ben ik bezig met een vaste Playseat opstelling, 1 of 3 monitoren, Thrustmaster T300RS stuur, Thrustmaster T3PA-Pro pedalen en Thrustmaster TH8A shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:28:
@ThaJeroen Maakt eigenlijk niet uit, de TH8A heeft een USB aansluiting en kan gewoon stand alone gebruikt worden met ieder stuur. De TH8RS heeft een specifieke aansluiting die alleen op een stuur van Thrustmaster aangesloten kan worden.

De bedoeling is dat ik ETS2 en ATS blijf spelen met mijn G25 aan het bureau. Voor het racen ben ik bezig met een vaste Playseat opstelling, 1 of 3 monitoren, Thrustmaster T300RS stuur, Thrustmaster T3PA-Pro pedalen en Thrustmaster TH8A pedalen.
Ik mag hopen dat je de TH8A niet als pedaal gaat gebruiken :+

Ikzelf heb als ik weer alles aangesloten heb, een T500RS en TH8A setup. De TH8A zou je ook als sequentiele shifter kunnen gebruiken. Dit zou je dan ook nog kunnen instellen als automaat bediening. Tik naar voren drive. Tick naar achter neutraal en weer een tik reverse etc.
Het schakelen is wel een leuke aanvulling. Ondanks de automaten vind ik schakelen nog steeds leuk. Je moet meer rekening houden met je koppel alsook met je efficientie op brandstof verbruik. Dit is iets wat met een automaat toch wat wegvalt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MR_VIPER ik schakel in iRacing alleen maar sequentieel dus dat plaatje heb ik al gewisseld. Moet alleen nog een shiftermount kopenn of zelf fabrieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik zie nu mijn tekst en die komt raar over. 2e gedeelte was eigenlijk niet op jouw gericht maar meer algemeen aangaande de discussie wel of niet schakelen, wel of geen shifters etc.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Het nadeel is dat de Logitech Driving Force GT geen koppelingspedaal heeft, dus hierdoor heeft een shifter zoals die van Trustmaster geen nut, want hoe wil je de koppeling gaan indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Kun je dat niet met een button regelen? Auto clutch ofzo.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ThaJeroen Logitech G29 en G920 hebben wel een koppelingspedaal. Die Driving Force Shifter kun je er als add on bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:53:
@ThaJeroen Logitech G29 en G920 hebben wel een koppelingspedaal. Die Driving Force Shifter kun je er als add on bij kopen
Klopt weet ik, het is dus eigenlijk bijna onmogelijk om met de Driving Force GT een shifter erbij te kopen, want anders moet je zoals hierboven al zei: een knopje ervoor instellen (wat niet echt fijn werkt bij ETS2 i think)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna onmogelijk, zeg maar gerust 'kan niet' hoor ;)

Ik zou 2e hands eens naar een G25 of G27 (of een G29, afhankelijk van je budget) gaan kijken als ik jou was. Dat heb ik ook gedaan dik 6 jaar geleden en geen moment spijt van gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 17-10-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:07:
Bijna onmogelijk, zeg maar gerust 'kan niet' hoor ;)

Ik zou 2e hands eens naar een G25 of G27 (of een G29, afhankelijk van je budget) gaan kijken als ik jou was. Dat heb ik ook gedaan dik 6 jaar geleden en geen moment spijt van gehad.
Zeker, was al op zoek namelijk, maar er is helaas in omgeving Eindhoven/Nijmegen weinig te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen zijn nog waardevast ook. De mijne heb ik voor € 150,- van een tweaker overgenomen 6 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Inderdaad, waardevast zijn ze zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ooit een G27 nieuw gekocht maar hij ratelt wel een beetje met sturen en merk dat het geen riem is maar tandwielen. Goed gebruikt en nog zeker zeer veel schik mee. Ooit overwogen om een G29 te kopen maar die shifter heeft geen extra knoppen en het stuur lijkt wel op een ronde Xbox controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Is er toevallig iemand hier die zijn G27 of 25 kwijt wilt? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk het werkt allemaal weer en kon dus een mooi ritje doen naar Inderborsky. Is echt een totaal andere wereld.

Russisch machtsvertoon ook naar het oosten toe.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xmTdWzk.png

Spoorwegovergang met alleen een stopbord, koekoek.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z2e6nrC.png

Altijd mooi wilde dieren aan de kant van de weg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DreHFmL.png

Dat is echt Kazachstan. Lange rechte vlakte ofwel steppe.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NLoB9Cn.png

En weer terug richting RusMap.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u5FjLLl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:46:
Eindelijk het werkt allemaal weer en kon dus een mooi ritje doen naar Inderborsky. Is echt een totaal andere wereld.

Russisch machtsvertoon ook naar het oosten toe.
[afbeelding]

Spoorwegovergang met alleen een stopbord, koekoek.
[afbeelding]

Altijd mooi wilde dieren aan de kant van de weg.
[afbeelding]

Dat is echt Kazachstan. Lange rechte vlakte ofwel steppe.
[afbeelding]

En weer terug richting RusMap.
[afbeelding]
Mooi zo! Hoe heb je het nou uiteindelijk opgelost?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:26:
Niet door minder mods te gebruiken zie ik al :P
Nee dat zie ik mij ook niet snel doen >:)
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Mooi zo! Hoe heb je het nou uiteindelijk opgelost?
Door Open Spaces onder The Great Steppe te plaatsen in de load order. Hierdoor word de weg niet overlapt en kan ik wel die kant oprijden. Het weghalen van JazzyCat trein heeft wel wat invloed gehad maar toch blijft het nog wel eens hangen. Misschien toch teveel map mods tegelijkertijd.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 17-10-2017 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen woensdag na 2,5 maand wachten en geen antwoorden op vragen over statusupdates, toch mijn SKRS van CSIO gecanceld.
Uiteindelijk bij Almar uit polen deze besteld via Ebay
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Shifter.jpg
Nadeel is wel dat zijn site in het Pools is, evenals de meegeleverde garantiepapieren. Voordeel is dan weer wel dat je geen invoerrechten betaald en ik de levering binnen 5 dagen in huis had.
Er zit ook geen schroefdraadadapter bij voor de bevestiging op mijn TH8A (of voor Logitech), dus maar eens op zoek naar een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Dat is wel gaaf zo'n shifter. Zijn er hier ook mensen die ETS2MP spelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Suggs Gaaf ding! Alleen wel balen dat je er zonder adaptor zo weinig mee kunt.
Sowieso jammer dat er bijna niets te krijgen is op dit gebied. Blijkbaar zijn trucksims zo'n kleine niche, dat er niet eens kant-en-klare versnellingspoken zijn. (Net zoals dat ik nog geen shifter met richtingaanwijzer heb kunnen vinden.)

In ander nieuws:
Met een beetje geluk heb ik morgen (!) mijn 27" schermen binnen dus als het niet al te hard tegen zit kan ik morgenavond of donderdag mijn eerste serieuze rondje ETS in weken doen. Mét stuur, mét (6-bak) shifter, mét pedalen en mét 3 schermen rondom. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:50
unezra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:04:
Sowieso jammer dat er bijna niets te krijgen is op dit gebied. Blijkbaar zijn trucksims zo'n kleine niche, dat er niet eens kant-en-klare versnellingspoken zijn. (Net zoals dat ik nog geen shifter met richtingaanwijzer heb kunnen vinden.)

In ander nieuws:
Met een beetje geluk heb ik morgen (!) mijn 27" schermen binnen dus als het niet al te hard tegen zit kan ik morgenavond of donderdag mijn eerste serieuze rondje ETS in weken doen. Mét stuur, mét (6-bak) shifter, mét pedalen en mét 3 schermen rondom. :)
3 x 27" is echt een verademing hoor. Heerlijk om daarmee te rijden. Ik begon eerst met 1 x 27", toen nog een erbij gekocht en ernaast nog een oude CRT. Omdat dat gewoon niet lekker paste op mijn bureau maar gewoon een derde erbij gekocht. Alles past nu net op het bureau, maar ik kan in ieder geval heerlijk genieten tijdens het rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mamorunl schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:20:
[...]
3 x 27" is echt een verademing hoor. Heerlijk om daarmee te rijden. Ik begon eerst met 1 x 27", toen nog een erbij gekocht en ernaast nog een oude CRT. Omdat dat gewoon niet lekker paste op mijn bureau maar gewoon een derde erbij gekocht. Alles past nu net op het bureau, maar ik kan in ieder geval heerlijk genieten tijdens het rijden :D
Tot niet zo lang geleden had ik 19" 29" 19" en dat smaakte naar meer. Dus heb ik met mijn nieuwe PC de 19" vervangen door 23" en wild eik 23" 29" 23" gaan doen.

Dat plan kwam helaas knarsend tot stilstand. :( (Zie een eindje hier boven en nog een apart topic over het verhaal.)

Hoe dan ook, maandag de knoop doorgehakt en besloten te gaan voor 3x27" 1440p, de 23" retour Azerty te sturen (als ze ze nog terug willen nemen maar vooralsnog lijkt het er op dat de daarin coulant willen zijn) en mijn 29" later eens te bepalen wat ik ga doen.

Dat was even heel heel heel zuur (want ik was helemaal niet van plan ook mijn 29" te vervangen en dik €1000 voor monitoren is wel echt veel geld) maar ik heb goede hoop dat alles straks een beetje goed gaat draaien en ik eindelijk echt heel erg kan genieten van de nieuwe setup. :)

Ik kan inderdaad iedereen aanraden multi-screen te rijden. Ik heb kort op enkel 29" gereden en da's leuk. Zet je er opeens 2 "oren" aan en je weet zelfs op oudere hardware niet wat je overkomt. Het is ZO ongelooflijk gaaf om surround te rijden dat je beter op resolutie en detail kunt leveren dan op dat. (Niet iedereen heeft een GTX1080 of beter in huis met 27" 1440p. Niet nodig ook. Met een minder budget denk ik dat je met 3x full HD en een lichtere kaart minstens zo veel plezier gaat hebben. Die paar pixels en dat kleine beetje extra diepte in je spiegels boeien niet zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:04:
Het is in principe niet zo'n heel groot probleem, je zet hem met een schroef vast. Dat zit wel stevig, maar je kunt de knop nog met wat kracht ronddraaien. Het zoeken naar een oplossing heeft trouwens ook wel z'n charme :)
Wat bedoel je met een shifter met een richtingaanwijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Suggs schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:02:
[...]

Het is in principe niet zo'n heel groot probleem, je zet hem met een schroef vast. Dat zit wel stevig, maar je kunt de knop nog met wat kracht ronddraaien. Het zoeken naar een oplossing heeft trouwens ook wel z'n charme :)
Wat bedoel je met een shifter met een richtingaanwijzer?
Eh, sorry, stuurwiel met richtingaanwijzer.
Geen shifter. :)

Ik zou dus graag een stuurwiel willen hebben dat niet als racewiel gebouwd is, maar eigenlijk juist 100% als auto/vrachtwagen wiel. Met richtingaanwijzer, grootlicht, dimlicht, mistlicht, cruise control, ruitenwissers, etc, etc, etc.

Met zo'n wiel, een goede set pedalen en een mooie shifter met vrachtwagen-mogelijkheid ben je echt helemaal af.

Maar goed, dan missen de echt goede rij-sims nog. Die markt is erg klein lijkt het. (Dus ook het aanbod.) Snap dat ook wel, het is virtueel maar rustig rondrijden en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vind. Dat de meeste mensen toch liever voor race-sims gaan. (En dan boeit het realisme wat minder, plus dat je voor F1 race-sims wel volledige stuurwielen hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Eh, sorry, stuurwiel met richtingaanwijzer.
Geen shifter. :)

Ik zou dus graag een stuurwiel willen hebben dat niet als racewiel gebouwd is, maar eigenlijk juist 100% als auto/vrachtwagen wiel. Met richtingaanwijzer, grootlicht, dimlicht, mistlicht, cruise control, ruitenwissers, etc, etc, etc.

Met zo'n wiel, een goede set pedalen en een mooie shifter met vrachtwagen-mogelijkheid ben je echt helemaal af.

Maar goed, dan missen de echt goede rij-sims nog. Die markt is erg klein lijkt het. (Dus ook het aanbod.) Snap dat ook wel, het is virtueel maar rustig rondrijden en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat leuk vind. Dat de meeste mensen toch liever voor race-sims gaan. (En dan boeit het realisme wat minder, plus dat je voor F1 race-sims wel volledige stuurwielen hebt.)
Als zo'n stuur uitkomt met richtingaanwijzer en ruitenwisseer dan gaat mijn G27 de verkoop in en komt dat stuur er gelijk. Het zou wel echt een heel mooi iets zijn als dat kan. En mocht je willen racen dan kan dat ook nog eens met zo'n stuur dan gebruik je de rest niet. er komt niets overeen tussen het stuur in de auto en de G27.

edit: Toch nog iets kunnen vinden dat in de auto hetzelfde is als de G27 :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EhaWg4k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iFJ74yg.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CyberCow op 17-10-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

CyberCow schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:09:
[...]

Als zo'n stuur uitkomt met richtingaanwijzer en ruitenwisseer dan gaat mijn G27 de verkoop in en komt dat stuur er gelijk. Het zou wel echt een heel mooi iets zijn als dat kan. En mocht je willen racen dan kan dat ook nog eens met zo'n stuur dan gebruik je de rest niet. er komt niets overeen tussen het stuur in de auto en de G27.
Yep.
Lijkt mij ook echt fenomenaal.

Maar zo kan ik me nog wel wat dingen verzinnen die ik fenomenaal zou vinden, maar waarschijnlijk de rest van de wereld totaal oninteressant.

Ik ben echt dol op "vervoersims", waarbij je zelf een voertuig moet besturen. Een tank, helikopter, onderzeeboot, schip, vrachtwagen, auto, taxi, zeppelin, vliegtuig, ruimteschip, etc, etc, etc. Het valt me alleen tegen hoe weinig aanbod er is op dat gebied.

Dit lijkt me wel tof:
http://store.steampowered..._Machines_Simulator_2016/

Of dit:
http://store.steampowered...oodcutter_Simulator_2013/

Misschien dit:
http://store.steampowered.../Ship_Simulator_Extremes/

Verder, als ik kijk naar:
categorie: Games

... valt het me nogal tegen qua het zelf besturen van voertuigen van allerlei soorten. Fin, dan is het ook niet zo gek dus dat er geen complete stuurwielen, poken, etc, zijn met alles d'r op en d'r aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Denk dat het nog wel even gaat duren voordat er sturen komen met richtingaanwijzers etc...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@unezra Waar ik al jaren over fantaseer is een transport sim waar gewoon alles in zit. Met ETS2 grondstoffen vervoeren van een mijn naar een fabriek, waar een product gemaakt wordt, dat product vervoer je naar een vliegveld. Daar stap je in je PMDG 777 vrachtvliegtuig, vlieg de halve wereld over, laad het product in je vrachtwagen (met Forklift simulator ofzo) en breng het met ATS naar de eindbestemming :+

Maar dat daar ook Ship Simulator ingebakken zit, en een Train Sim waarmee je ook onderdeel van die keten bent.

Een beetje zoals Transport Giant Tycoon, maar dan alles zelf moeten besturen

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 18-10-2017 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:49:
@unezra Waar ik al jaren over fantaseer is een transport sim waar gewoon alles in zit. Met ETS2 grondstoffen vervoeren van een mijn naar een fabriek, waar een product gemaakt wordt, dat product vervoer je naar een vliegveld. Daar stap je in je PMDG 777 vrachtvliegtuig, vlieg de halve wereld over, laad het product in je vrachtwagen (met Forklift simulator ofzo) en breng het met ATS naar de eindbestemming :+
Oh, ja!
Dat zou echt friggin' gaaf zijn.

Dan ook nog ff met een heli mensen naar een boorplatform vliegen en in een bus of taxi mensen van- en naar het vliegveld. Dan lekker free roaming, klussen pakken die je leuk vind. Gameplay puur gericht op beetje rondrijden, vliegen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Keer wat anders dat speciaal vervoer. Helaas gaat het mis met deze mod en ProMods. Voor de gelegenheid maar even een Actros gekocht van €300.000 want dat is toch net wat beter voor dit vervoer (150 ton) dan mijn 4x2 MAN.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIcruLh.png

Mocht ook tijd worden gestuurde assen. Maar erg mooi gedaan en stuurt ook realistisch.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5G0vWy.png

Parkeerplaats is niet gemaakt voor speciaal transport
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MxWS6ZF.png

[ Voor 32% gewijzigd door CyberCow op 18-10-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ik herinner mijn eerste keer met die assen nog wel. Gelukkig kon mijn Volvo 750 het makkelijk aan, maar ik had niet door dat die assen draaiden. Dus nadat ik de mijn was uitgereden zat ik al ergens tegenaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

W00T!
Mijn schermen zijn binnen!

Helaas vanavond niet echt tijd om ze uit te proberen nog, maar wel ff snel 1 uit de doos getrokken.
Wat .. een ... vet ... scherm!

Met wat geluk kan ik vanavond later op de avond of morgen ze echt ff uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mamorunl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:13:
Ik herinner mijn eerste keer met die assen nog wel. Gelukkig kon mijn Volvo 750 het makkelijk aan, maar ik had niet door dat die assen draaiden. Dus nadat ik de mijn was uitgereden zat ik al ergens tegenaan :P
Ja het breekt uit naar alle kanten. Had mijn vrachtwagen geparkeerd strak naast een andere vrachtwagen. Kon niet normaal wegdraaien want dan zou ik tegen die andere aankomen. Stukje achteruit en ruimte pakken was de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
unezra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:18:
W00T!
Mijn schermen zijn binnen!

Helaas vanavond niet echt tijd om ze uit te proberen nog, maar wel ff snel 1 uit de doos getrokken.
Wat .. een ... vet ... scherm!

Met wat geluk kan ik vanavond later op de avond of morgen ze echt ff uitproberen. :)
Je maakt uiteraard wel wat foto's als alles ready is toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ThaJeroen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Je maakt uiteraard wel wat foto's als alles ready is toch? :)
Absoluut!

Ik had al veel eerder wat foto's van mijn setup willen spammen maar omdat er tot nu toe telkens wat mis ging (ook mijn bureau is nog niet in orde, dat word morgen gefixt) heb ik mijn setup nog niet eens serieus kunnen gebruiken, laat staan kunnen showen.

Maar absoluut, zodra het werkt en ik mijn eerste rondje ETS er op heb zitten maak en spam ik foto's van mijn setup. :) (Want wat kijk ik er naar uit om eindelijk echt helemaal los te kunnen met mijn machine. Zowel in ETS als in andere games.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
mamorunl schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

3 x 27" is echt een verademing hoor. Heerlijk om daarmee te rijden.
Welke resolutie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
5760 * 1080. Dan krijg je dus achtergrondafbeeldingen die er zo uit zien:
https://www.dropbox.com/s...0tdob/ets2_00073.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mamorunl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

5760 * 1080. Dan krijg je dus achtergrondafbeeldingen die er zo uit zien:
https://www.dropbox.com/s...0tdob/ets2_00073.png?dl=0
Ik heb 3x27" @ 1440p :)
Dus 3x2560x1440. Totale resolutie (als alles is aangesloten): 7680x1440

Zojuist even 1 scherm aangesloten (morgen de rest, nieuwe bureau word morgen gerepareerd, pas dan kan ik alles opbouwen), ook nog even naast mijn 29" ultra-wide (2560x1080). Die 29" is breder maar de 27" heeft een hogere DPI en is een paar centimeter hoger. Staat nu even een filmpje naast me te draaien. Dat is echt overtreffend gaaf. Kan niet wachten tot ik daar voor het eerst in de volle setup op kan gamen. (Maar toegegeven, dit is wel absurd. Vrouwlief vind het vrij gestoord. Ik ook. Maar ik denk wel dat ik d'r ontzetten van ga genieten als alles het eenmaal doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
unezra schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Ik heb 3x27" @ 1440p :)
Dus 3x2560x1440. Totale resolutie (als alles is aangesloten): 7680x1440

Zojuist even 1 scherm aangesloten (morgen de rest, nieuwe bureau word morgen gerepareerd, pas dan kan ik alles opbouwen), ook nog even naast mijn 29" ultra-wide (2560x1080). Die 29" is breder maar de 27" heeft een hogere DPI en is een paar centimeter hoger. Staat nu even een filmpje naast me te draaien. Dat is echt overtreffend gaaf. Kan niet wachten tot ik daar voor het eerst in de volle setup op kan gamen. (Maar toegegeven, dit is wel absurd. Vrouwlief vind het vrij gestoord. Ik ook. Maar ik denk wel dat ik d'r ontzetten van ga genieten als alles het eenmaal doet.)
Ha, nog geen klachten van 'breng t maar terug? Mij te duur' :P

Ik heb mijn schermen inderdaad op 1080p staan. ETS2 is nou niet echt een supermooi spel met de meest uber graphics, dus ik vind t wel best zo. Had ook maar een GTX770 er in liggen. Nu net een week terug overgestapt naar een GTX1070, dus binnenkort maar even weer proberen. Al veel te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mamorunl schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:15:
[...]
Ha, nog geen klachten van 'breng t maar terug? Mij te duur' :P
Neuh. Dat probleem hebben wij per definitie niet. :)

Ze keek wel met een blik van "dat is belachelijk" om vervolgens op te merken "och, het is jouw geld, als je er maar blij mee bent". (En ze zag het scherm en vond wel direct de kleuren heel mooi.)

We hebben onze financiën behoorlijk gescheiden en de voornaamste afspraak is dat geld voor hobby en vrije tijd, nooit ten koste mag gaan van het gezamenlijk geld voor bijvoorbeeld huishouden, vakanties, etc. Zolang we daar nog genoeg geld voor hebben, bepalen we zelf wat we waar aan uitgeven.

(Wettelijk gezien is haar geld mijn geld en vice versa maar in de praktijk hebben we daar mondelinge afspraken over. Lekker zakelijk. Is beter voor ons huwelijk. :) )
Ik heb mijn schermen inderdaad op 1080p staan. ETS2 is nou niet echt een supermooi spel met de meest uber graphics, dus ik vind t wel best zo. Had ook maar een GTX770 er in liggen. Nu net een week terug overgestapt naar een GTX1070, dus binnenkort maar even weer proberen. Al veel te lang geleden.
Ik heb een GTX1080 d'r in zitten. (Plus een Ryzen7 1800X, die ook wel een aardig eindje moet kunnen toeteren.) Die moet 3x1440p wel kunnen trekken. In fact, hij moet een 8K scherm kunnen trekken.

Scalen van TFT monitoren doe ik liever niet. Dat word heel snel heel lelijk. Native resolutie of niet. (Tenzij het _echt_ niet anders kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:03
Kan een 6600 of 7600 met een 1070 of 1080 (ti) ook drie schermen aan met 1440p? Weet nog niet of het 3x24 of 3x27 wordt. Kwa kosten maakt het niet, want bij ons is het het zelfde geregeld als jou @unezra. Alleen denk dat mijn vrouw ook vaak achter die 3 schermen zal gaan zitten, aangezien ze als fotograaf ook heel wat voordeel heeft aan 3 schermen. Want 1 groot duur scherm voor fotografie vond ze niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mikoe schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:50:
Kan een 6600 of 7600 met een 1070 of 1080 (ti) ook drie schermen aan met 1440p? Weet nog niet of het 3x24 of 3x27 wordt. Kwa kosten maakt het niet, want bij ons is het het zelfde geregeld als jou @unezra. Alleen denk dat mijn vrouw ook vaak achter die 3 schermen zal gaan zitten, aangezien ze als fotograaf ook heel wat voordeel heeft aan 3 schermen. Want 1 groot duur scherm voor fotografie vond ze niks.
Dat durf ik niet te zeggen. Mijn Ryzen 1800X zou het met de 1080 aan moeten kunnen, maar dat weet ik pas zeker als ik het heb geprobeerd en ik ben nog niet in die gelegenheid geweest. :)

Yet, een Ryzen 1800X is het topmodel Ryzen tenzij je naar de ThreadRippers gaat. (En die zijn )@(* $%@$@ duur.)

Mijn vrouw zit er af en toe achter, vond 29" ultra-wide helemaal niet fijn, 27" heeft ze nog niet achter kunnen werken. Primair is het echt mijn feestje maar als zij thuis werkt mag ze uiteraard gewoon van mijn PC gebruik maken. (Zoals gezegd, we hebben de financiën nogal gescheiden. Sommige ICT spullen betaald zij aan mee. Mijn PC niet. Da's 100% mijn machine.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ja het duurt nog wel ff voor dat ik alles heb en ben benieuwd hoe jou setup er straks uitziet. Mijn vrouw gebruikt op dit moment een simpele, maar ze zal straks toch een imac gaan gebruike en dan is de pc weer helemaal van mij haha. Moet zelf ook nog een custom bureau maken. Heb al ideeën, maar moet ff kijken waar ik hem dan neer ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 09:10
ThaJeroen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:34:
Dat is wel gaaf zo'n shifter. Zijn er hier ook mensen die ETS2MP spelen? ;)
Yes, ben dagelijks op de MP versie te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra

unezra

Eindelijk voor het eerst in weken *en* op mijn nieuwe setup ETS kunnen spelen.
(Helaas kan ik mijn bureau nog niet definitief in gebruik nemen want raad het of niet, na de ellende van afgelopen vrijdag hebben ze vandaag zelfs twee keer op 1 dag een f*ckup gemaakt en is de oplossing nog ver weg.)

Maar goed:
Monitoren: 3x1440p @ 27"
Totale resolutie: 1440x7680

En dat ziet er ZO uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pETlZGeuumvGjnS4GnyLIasG/full.jpg

YEEHAW!

EDIT:
Ik moet nog wat tunen. Nog geen bezel correction, rechter onderspiegel doet nog raar, etc, etc, etc. Dat komt allemaal nog wel. Ik ben blij dat ik nu eindelijk met mijn *volle* setup heb kunnen gamen. Stuur, pook, pedalen, 3 schermen, alles. :-)

[ Voor 20% gewijzigd door unezra op 19-10-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 09:10
unezra schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:29:
(Helaas kan ik mijn bureau nog niet definitief in gebruik nemen want raad het of niet, na de ellende van afgelopen vrijdag hebben ze vandaag zelfs twee keer op 1 dag een f*ckup gemaakt en is de oplossing nog ver weg.)

Maar goed:

En dat ziet er ZO uit:

[afbeelding]

YEEHAW!

EDIT:
Ik moet nog wat tunen. Nog geen bezel correction, rechter onderspiegel doet nog raar, etc, etc, etc. Dat komt allemaal nog wel. Ik ben blij dat ik nu eindelijk met mijn *volle* setup heb kunnen gamen. Stuur, pook, pedalen, 3 schermen, alles. :-)
Chapeau, vette setting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar goed:

En dat ziet er ZO uit:

[afbeelding]

YEEHAW!

EDIT:
Ziet er heel erg netjes uit. Wel een zware belasting voor de videokaart deze enorme resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shit, heel verhaal getypt, even misgeklikt, verhaal weg. Ach ja, hebben jullie minder te lezen. :)
Dank. Ben blij dat ik na alle ellende eindelijk eens echt kan genieten van mijn PC. Dit is toch een van de redenen waarom 'ie zo dik is geworden en waarom ik per-se 3 schermen wilde.

Verdere ellende word nog opgelost: 2x23" terug, geheugen RMA (Corsair vertrouwt het niet helemaal), rammelende casefans omwisselen (en 2 RMA), wiebelende CPU fan RMA en mijn bureau dat vandaag WEER niet helemaal gefixt is.

Morgen mogen ze me bellen, hebben ze voor 12 uur geen oplossing, mogen ze het bureau weer op komen halen en haal ik elders wel een 200x200 hoekbureau. Ben het echt _helemaal_ zat met ze. Heeft me 4-6 verlofuren gekost. De monteurs zijn echt super, maar als die jongens op pad worden gestuurd met de verkeerde onderdelen, de verkeerde kennis en een bureau dat gewoon stuk is, is mijn geduld een keer op. :)

(1 voordeel, ik heb nog niet betaald. Dat doe ik ook niet tot ze het *perfect* hebben opgelost. 2e hands bureau of niet. Ook dan verwachten klanten dingen van je.)
CyberCow schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:10:
[...]
Ziet er heel erg netjes uit. Wel een zware belasting voor de videokaart deze enorme resolutie.
Och, word die GTX1080 ook een keer aan het werk gezet. :) Kaart mag blij zijn dat ik d'r geen 4K monitoren aan heb gehangen. (Dat werd me echt veel en veel te duur. Deze monitoren zijn groot en ontzettend mooi, maar nog redelijk betaalbaar.)

Oh ja, omdat ik het geklier met kabels NU al zat was:
pricewatch: Wheel Stand Pro Logitech G25/G27/G29/G920 Racing Wheel - Deluxe V2

Morgen in huis. Het is niet de beste stand maar het schijnt best een redelijk ding te zijn voor het geld en dat gekloot met iedere keer mijn hele setup opbouwen en afbreken is los van dat het irritant is, ook nog eens niet goed voor je kabels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@unezra Ziet er goed uit, vooral met die kleine ringband. 't Gelijkt een beetje mijn setup, alleen dan vele malen beter (en een stuk minder houtje-touwtje) :P

Voor de geïnteresseerden: Ik heb de radiostations voor ATS in Local Radio een update gegeven, dus daar moet alles ondertussen weer werken. iHeartRadio had alle radiostreams vervangen, waardoor een heel aantal radiostations niet meer werkten.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Net even een heel andere game getest (Alsetta Corsa). Daarin haal ik gemiddeld rond de 60fps in de eigen benchmark. Met alle schermen aan, ultra settings. (Hij dipte heel even naar 20 maar piekte ook weer naar 140+. Als ik een beetje rond tuf zit ik iig ruim boven de 60.)

*omnomnomnom*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Maar goed:

En dat ziet er ZO uit:

[afbeelding]

YEEHAW!

EDIT:
nice, zelf zit ik op 3x 1920x1200 icm met een r9 290 en een i7 6600

ik hoop mijn r9 nog eens te kunnen vervangen voor een gtx1080 want die r9 zit echt wel tegen zijn max aan nu (ets2 is iig wel speelbaar) , maar die gtx1080 zijn zo duur

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 20-10-2017 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
Eind van het jaar de "Special Transport" DLC. Het filmpje heeft engelse ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
*Help!*

Ik heb de RJL Scania mod toegevoegd, echter wilt deze niet laden in de truck dealer. De game loopt simpelweg gewoon vast als ik de truck wil laden bij de dealer. Omdat ik wat andere mods heb draaien heb ik wat zitten spelen met de prioriteiten maar niets helpt. Uiteindelijk was ik het zat en heb me maatje ze save game opgestart zonder mods (geen ProMods of andere, gewoon kaal) maar alsnog laadt de RJL Scania niet.

Ets2 is up to date en heb de laatste versie van de truck gedownload. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Gebruik je de Scania 4 Serie? Dan heb je ook de Scania R mod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Suggs schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:45:
Gebruik je de Scania 4 Serie? Dan heb je ook de Scania R mod nodig.
Dan is dat wat er fout gaat, merci!
(Dat is deze mod?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Dat is hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Hebben jullie er ook last van bij de g27 dat het rempedaal heel erg stroef / zwaar is om in te drukken? En hoe is dit op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ThaJeroen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:47:
Hebben jullie er ook last van bij de g27 dat het rempedaal heel erg stroef / zwaar is om in te drukken? En hoe is dit op te lossen??
hier is ook 1 pedaal zwaarder dan de rest (geen idee welke precies tbh..) maar dat hoort toch gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:47:
De rem is 2x zoveel kracht voor nodig dan bij het gas. De koppeling zit daartussen in kracht. Oplossing is het pedaal te verlengen. Moet je bovenop het pedaal losschroeven en naarboven schuiven. Is je rempedaal wel langer maar verdeel je de kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ThaJeroen Ik heb het omgekeerde, ik vind het gaspedaal juist te makkelijk in te drukken.
Je kunt 'm inderdaad verlengen, of een andere veer erin zetten.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:11:
@ThaJeroen Ik heb het omgekeerde, ik vind het gaspedaal juist te makkelijk in te drukken.
Je kunt 'm inderdaad verlengen, of een andere veer erin zetten.
Het ging ook om de REM. Met ETS2 is het gas prima maar met een racespel was het wel prettiger om iets meer weerstand te voelen. Ik met mijn maat 48 heb toch al een aardige hefboom en ondervind ook geen problemen met de rem.

Gisteren weer een mooie update uitgekomen. Ik weet dat er veel mensen hier zijn die JazzyCat gebruiken.
https://ets2.lt/en/ai-traffic-pack-by-jazzycat-v-6-1/

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 22-10-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyberCow Ik schrijf toch dat ik vind dat het gas (ook in ETS2) wel wat zwaarder zou mogen zijn? De rem vind ik eigenlijk wel prima, maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen.
Bij beide pedalen kan de veer vervangen worden, kost alleen wel wat tijd (lees: toch snel een uur) en moeite. :)

Overigens is er ook een update voor de ATS AI van JazzyCat: http://jazzycat.ucoz.net/
en de nieuwe ATS beta bevat ook willekeurige events:

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:57:
@CyberCow Ik schrijf toch dat ik vind dat het gas (ook in ETS2) wel wat zwaarder zou mogen zijn? De rem vind ik eigenlijk wel prima, maar daar kunnen de meningen natuurlijk over verschillen.
Bij beide pedalen kan de veer vervangen worden, kost alleen wel wat tijd (lees: toch snel een uur) en moeite. :)

Overigens is er ook een update voor de ATS AI van JazzyCat: http://jazzycat.ucoz.net/
en de nieuwe ATS beta bevat ook willekeurige events:
[video]
Sorry ik had niet gelezen dat jij het had over het tegenovergestelde. Het was ook niet boos bedoeld :). ATS doe ik overigens niets mee vandaar ik ook niet naar mods daarvoor aan het zoeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Het ging ook om de REM. Met ETS2 is het gas prima maar met een racespel was het wel prettiger om iets meer weerstand te voelen. Ik met mijn maat 48 heb toch al een aardige hefboom en ondervind ook geen problemen met de rem.

Gisteren weer een mooie update uitgekomen. Ik weet dat er veel mensen hier zijn die JazzyCat gebruiken.
https://ets2.lt/en/ai-traffic-pack-by-jazzycat-v-6-1/
Zeker, maar ik gebruik het stuur ook bij FS17 en dan is het echt heel lastig om telkens zo zwaar in te moeten drukken. Is er niet iets software matigs bij Profiler dat je het kan aanpassen, want er bestaat wel de gevoeligheid die je aan kan passen maar het heeft niks geholpen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Zeker, maar ik gebruik het stuur ook bij FS17 en dan is het echt heel lastig om telkens zo zwaar in te moeten drukken. Is er niet iets software matigs bij Profiler dat je het kan aanpassen, want er bestaat wel de gevoeligheid die je aan kan passen maar het heeft niks geholpen helaas..
Je kan instellen je de rem niet zo ver in moet trappen wat het wel lichter maakt. Maar de zwaarte van het pedaal is een echte veer dus niet iets softwarematigs. Weet niet of je de koppeling nodig hebt vij FS17. Anders een idee om de functie van de rem te verplaatsen naar het koppelingspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Je kan instellen je de rem niet zo ver in moet trappen wat het wel lichter maakt. Maar de zwaarte van het pedaal is een echte veer dus niet iets softwarematigs. Weet niet of je de koppeling nodig hebt vij FS17. Anders een idee om de functie van de rem te verplaatsen naar het koppelingspedaal.
Is idd een optie, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
@unezra Welke schermen heb je nou precies? Ik kan het binnen de laatste twee pagina's zo snel niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Haribo112 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:28:
@unezra Welke schermen heb je nou precies? Ik kan het binnen de laatste twee pagina's zo snel niet vinden.
Ik heb deze monitoren:
pricewatch: Lenovo P27h Zwart

Heb nog wel een issue met USB-C maar dat kan ook aan mijn mainboard liggen. Verder hebben ze geen speakers. (Wel audio-uit.) USB-C is wel een heel hippe feature, als alles werkt kun je daarmee een USB-C laptop opladen *en* beeld op het scherm laten zien.

Ben er nog steeds ontzettend blij mee. De schermen zijn super helder, mooie DPI en *groot*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Inmiddels heb ik ook een G27 op de kop weten te tikken in de buurt, rijd echt heerlijk! Tis wel wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hoe hebben jullie je stuurwiel en shifter geconfigureerd?
Gisteren voor het eerst ATS gespeeld en dan *moet* je met een range splitter werken. Dat is wel ff wennen. :)

Ook zit ik nog te klooien met de afstelling van mijn force feedback.

Ofwel: Mensen met een Logitech G920 en H-shifter, hoe hebben jullie voor ATS/ETS jullie spullenboel ingeregeld zodat je optimaal kunt rijden?

Oh, en niet helemaal onverwacht, de framerate van ATS is beroerd. :( Heb gisteren de boel op maximum gezet en op de snelweg gaat het wel redelijk goed, maar in de stad bibbert het toch wat. Dus eens gaan tunen dat het een zinvolle mix word tussen snel (60fps) en mooi. Als iemand daar nog tips heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

CyberCow schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:05:
[...]

Ik heb gisteren ook FS17 heel even gespeeld maar ik kreeg 'm niet zo ingesteld dat ik mijn H-shifter en koppelingspedaal nodig had. Achteruit is gewoon de rem ingetrapt houden. :(

Ook mijn stuur staat niet lekker. Ik wil een 1:1 relatie tussen gamestuur en stuurwiel of, als bijvoorbeeld het gamestuur 5 omwentelingen nodig heeft, dat dat vertaald word naar de max van mijn eigen wiel (900 graden). Maar nu is het eerder 1:10. 1cm draaien en het gamestuur gaat 10cm in het rond.

Kortom, qua sturen werd ik nog niet heel blij van FS. Fin, misschien daar eens een topic over openen. :) "Hoe heb je je stuurwiel en joystick optimaal in gebruik in FS17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:36:
Oh, en niet helemaal onverwacht, de framerate van ATS is beroerd. :( Heb gisteren de boel op maximum gezet en op de snelweg gaat het wel redelijk goed, maar in de stad bibbert het toch wat. Dus eens gaan tunen dat het een zinvolle mix word tussen snel (60fps) en mooi. Als iemand daar nog tips heeft...
ETS2 en ATS zijn beide niet geoptimaliseerd voor de nieuwe DirectX 11 of 12. Daardoor zit er gewoon een limiet aan wat ze kunnen brengen. Zelfs al heb je een super GPU. Er ontstaat gewoon een max. Waardoor de FPS dropt in de stad. Bij mij is mijn i7 4700k de bottleneck in ATS / ETS2 op 5720x1080....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

NoFearWizz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

ETS2 en ATS zijn beide niet geoptimaliseerd voor de nieuwe DirectX 11 of 12. Daardoor zit er gewoon een limiet aan wat ze kunnen brengen. Zelfs al heb je een super GPU. Er ontstaat gewoon een max. Waardoor de FPS dropt in de stad. Bij mij is mijn i7 4700k de bottleneck in ATS / ETS2 op 5720x1080....
Juh. Het is ook niet helemaal een teleurstelling. Ik wist dat ETS2/ATS een vrij dramatische framerate kunnen hebben, ook op moderne hardware. :) Dus maar eens selectief wat dingen uit gaan zetten.

Aan de machine ligt het niet. AMD Ryzen 7 1800X met MSI Geforce GTX 1080.
Geheugen heb ik ook zat (64G) en voor het snelle laden zit er een NVME SSD in.

Maar op 3x1440p vraag je natuurlijk wel wat van je machine en als het dan niet geoptimaliseerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
tja, dat had iedereen je wel kunnen vertellen. scs heeft tijden geleden in een blogpost gesproken over dx12 ( of was het dx11?) maar daar hoor je vervolgens ook weer helemaal niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Carfanatic schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:48:
tja, dat had iedereen je wel kunnen vertellen. scs heeft tijden geleden in een blogpost gesproken over dx12 ( of was het dx11?) maar daar hoor je vervolgens ook weer helemaal niets over.
Juh. :)
Nja, vanavond of morgen eens ff kijken wat de quick wins zijn die iig de framerate wat opkrikken zonder dat het te zeer ten koste gaat van de gfx.

Ik blijf het iig een heel leuk spel vinden.

Zeker op 7680*1440, met Logitech G920 & H-shifter is het echt fantastisch. Dat het dan soms iets schokkerig is valt mee te leven. Het smaakt iig naar meer en ik ga zeker ook verder kijken naar vergelijkbare games die wél DX11 of DX12 snappen en op die resolutie een beetje performen.

Wat ik hoe dan ook gaaf vind, is dat je via de config file het ding echt tripplehead geschikt kunt maken. Het houd dan zelfs rekening met dat je schermen in een hoek om je heen staan:

https://eurotrucksimulator2.com/multimon_config.php

(Gisteren was ik dat bij ATS vergeten. Dan is je scherm opeens wel heel raar warped. Op triplehead _moet_ je die config en FOV aanpassen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb gisteren ook FS17 heel even gespeeld maar ik kreeg 'm niet zo ingesteld dat ik mijn H-shifter en koppelingspedaal nodig had. Achteruit is gewoon de rem ingetrapt houden. :(

Ook mijn stuur staat niet lekker. Ik wil een 1:1 relatie tussen gamestuur en stuurwiel of, als bijvoorbeeld het gamestuur 5 omwentelingen nodig heeft, dat dat vertaald word naar de max van mijn eigen wiel (900 graden). Maar nu is het eerder 1:10. 1cm draaien en het gamestuur gaat 10cm in het rond.

Kortom, qua sturen werd ik nog niet heel blij van FS. Fin, misschien daar eens een topic over openen. :) "Hoe heb je je stuurwiel en joystick optimaal in gebruik in FS17"
Ik heb hiervoor altijd al de profiler opgestart en dan dat je het stuur los kan ronddraaien zeg maar, dan recognized FS17 het stuur wel goed, als ik dat niet doe, dan kan ik geen stuur in FS17 gebruiken. Dit werkt voor mij wel.

En inderdaad ook het achteruit rijden is dmv rempedaal intrappen.

Ik lees even mee hoe je dit gaat oplossen maar dit is voor mij de oplossing (tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:36:
Hoe hebben jullie je stuurwiel en shifter geconfigureerd?
Gisteren voor het eerst ATS gespeeld en dan *moet* je met een range splitter werken. Dat is wel ff wennen. :)

Ook zit ik nog te klooien met de afstelling van mijn force feedback.

Ofwel: Mensen met een Logitech G920 en H-shifter, hoe hebben jullie voor ATS/ETS jullie spullenboel ingeregeld zodat je optimaal kunt rijden?

Ja, met die Logitech Driving Force Shifter kun je niet veel, daar zul je iets met een buttonbox of een strategisch geplaatst toetsenbordje moeten doen. Met mijn G25 heb ik het zo voor ATS, voor ETS2 heb ik de alarmlichten op knop voor hoge/lage gearing zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lcRNV33n0fpOeC5B3A5QRdZH/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Ja, met die Logitech Driving Force Shifter kun je niet veel, daar zul je iets met een buttonbox of een strategisch geplaatst toetsenbordje moeten doen. Met mijn G25 heb ik het zo voor ATS, voor ETS2 heb ik de alarmlichten op knop voor hoge/lage gearing zitten.
[afbeelding]
Ja, ik zat al te kijken naar zoiets:
pricewatch: Elgato Stream deck

Maar da's erg duur en volgens mij kun je dat niet echt als button box gebruiken.

Of zoiets:
pricewatch: Logitech G13 Advanced Gameboard

Maar misschien dat ik dan beter mijn Thrustmaster T.16000M FCS Hotas kan inzetten. Nadeel dat je daar vanaf de pook niet echt makkelijk bij kunt.

Op mijn stuurwiel zitten knoppen zat (ik heb trouwens een G29, geen G920) en de range selector zit nu zeg maar op die knopjes onderaan in het midden. Dat werkt, maar is suboptimaal.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000638864.png

Vandaar dat ik benieuwd ben hoe mensen die wat meer ervaring hebben ATS/ETS2 het spel spelen met een G29 wiel en H-Shifter, maar ook hoe hun force-feedback instellingen zijn en eventueel welke buttonbox ze gebruiken.

De G29 is een heerlijk wiel, maar je mist die hele console er achter voor dingen als hoge/lage gearring en range selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:41:
[...]

Ja, ik zat al te kijken naar zoiets:
pricewatch: Elgato Stream deck

Maar da's erg duur en volgens mij kun je dat niet echt als button box gebruiken.

Of zoiets:
pricewatch: Logitech G13 Advanced Gameboard

Maar misschien dat ik dan beter mijn Thrustmaster T.16000M FCS Hotas kan inzetten. Nadeel dat je daar vanaf de pook niet echt makkelijk bij kunt.

Op mijn stuurwiel zitten knoppen zat (ik heb trouwens een G29, geen G920) en de range selector zit nu zeg maar op die knopjes onderaan in het midden. Dat werkt, maar is suboptimaal.

[afbeelding]

Vandaar dat ik benieuwd ben hoe mensen die wat meer ervaring hebben ATS/ETS2 het spel spelen met een G29 wiel en H-Shifter, maar ook hoe hun force-feedback instellingen zijn en eventueel welke buttonbox ze gebruiken.

De G29 is een heerlijk wiel, maar je mist die hele console er achter voor dingen als hoge/lage gearring en range selector.
Zelf kun je het goedkoper maken (denk ik):

YouTube: BUTTON BOX | EASY DIY | SIM RACING

Heb je ook wat te doen in het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jeanke117 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Zelf kun je het goedkoper maken (denk ik):

YouTube: BUTTON BOX | EASY DIY | SIM RACING

Heb je ook wat te doen in het weekend :)
Zelf bouwen is niet echt mijn ding. :)
Maar zoiets als dit is wel tof:
http://simracinghardware....y/playstation-4-products/

Afbeeldingslocatie: https://simracinghardware.com/wp-content/uploads/2015/03/T300_Dash-440x275.jpg

Toch eens kijken of dat er ook voor een G29 is. (En dan links van het wiel, of iets dat aan de shifter gemonteerd kan worden.) Wel )(@#*$&@$ duur dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:33:
[...]

Zelf bouwen is niet echt mijn ding. :)
Maar zoiets als dit is wel tof:
http://simracinghardware....y/playstation-4-products/

[afbeelding]

Toch eens kijken of dat er ook voor een G29 is. (En dan links van het wiel, of iets dat aan de shifter gemonteerd kan worden.) Wel )(@#*$&@$ duur dat spul.
Is allemaal duur idd, maar ik vraag me dan altijd af, hoevaak ga je het daadwerkelijk gebruiken? Vaak is het meer voor de sier dan voor de functionaliteit 8)7 maar het is en blijft gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ThaJeroen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:47:
[...]

Is allemaal duur idd, maar ik vraag me dan altijd af, hoevaak ga je het daadwerkelijk gebruiken? Vaak is het meer voor de sier dan voor de functionaliteit 8)7 maar het is en blijft gaaf!
Klopt. Voor nu zit mijn grootste manco in dat ik de knoppen layout niet helemaal lekker krijg.
Maar misschien moet ik eens kritisch kijken naar mijn assignment en wat dingen lekker op mijn toetsenbord laten, of kijken of ik wat kan verplaatsen naar mijn joystick. (Tja, of ik moet automaat gaan rijden maar da's saaaaaaaaai. Vind het juist zo gaaf om met een handbak te rijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik hoop mijn complete nieuwe pc volgend jaar in de zomer klaar te hebben. Heb op dit moment het MB en de behuizing al. Nu nog andere voeding, minimaal 16GB geheugen, grotere ssd, CPU koeler, CPU, GPU en 3 schermen. Het zag er heel mooi uit bij @unezra. Weet alleen niet of ik 1440 neem en hoe groot, maar ligt er maar net aan wat ik er op dat moment aan uit wil geven. En ik zit niet op een schopstoel en mijn huidige set-up werkt. GPU moet ik denk wel vervangen, want dan heb ik die al binnen en nu is het een bottleneck. Oja en natuurlijk een custom bureautje waar alles op moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Post niet veel maar lees veel mee.

Heb je een nvidia gtx serie. Zet een profiel op in nvidia inspector te downloaden op guru. Haal vaak 144 fps met een 1070 scaling 200% in drukke gebieden zoals steden zakt het wel wat maar nooit onder 60 fps. Zet fxaa uit in game dat is de fps killer voor nvidia kaarten. Settings zijn te vinden op scs forum.

Ik maak gebruik van het promods map.

[ Voor 5% gewijzigd door PeterMCSE op 24-10-2017 19:59 ]

Altijd blijven lachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeterMCSE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:51:
Post niet veel maar lees veel mee.

Heb je een nvidia gtx serie. Zet een profiel op in nvidia inspector te downloaden op guru. Haal vaak 144 fps met een 1070 scaling 200% in drukke gebieden zoals steden zakt het wel wat maar nooit onder 60 fps. Zet fxaa uit in game dat is de fps killer voor nvidia kaarten. Settings zijn te vinden op scs forum.

Ik maak gebruik van het promods map.
Wel een belangrijk detail: Op welke resolutie speel je? Geen 3×1440p neem ik aan? :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mikoe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:17:
Ik hoop mijn complete nieuwe pc volgend jaar in de zomer klaar te hebben. Heb op dit moment het MB en de behuizing al. Nu nog andere voeding, minimaal 16GB geheugen, grotere ssd, CPU koeler, CPU, GPU en 3 schermen. Het zag er heel mooi uit bij @unezra. Weet alleen niet of ik 1440 neem en hoe groot, maar ligt er maar net aan wat ik er op dat moment aan uit wil geven. En ik zit niet op een schopstoel en mijn huidige set-up werkt. GPU moet ik denk wel vervangen, want dan heb ik die al binnen en nu is het een bottleneck. Oja en natuurlijk een custom bureautje waar alles op moet staan.
Ik heb het vrij lomp gedaan. Was letterlijk al 3, 4 jaar tegen mijn vrienden aan het kletsen over dat ik een nieuwe PC wilde gaan aanschaffen. Dat heb ik nu eindelijk gedaan. Letterlijk alles in 1x gekocht.

Nog wel naderhand wat onderdelen moeten swappen. Alle casefans (wegens defect in het model), CPU fans wegens "wobble" en mijn nieuwe 23" monitoren omdat nVidia niet goed samenwerkt met 3 ongelijke schermen. (Vandaar dat er nu 3x27" 1440p staat.)

Fin, mooi beestje. Als alle kinderziektes er uit zijn kan ik er echt van gaan genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Tis dat je niet om de hoek woont, anders kwam ik zeker een keer langs om te kijken of het was. Heb hier alleen een 32" tv staan maar das echt te groot haha. Laat staan 3 van die dingen. Heb nu een 24" en mijn vrouw een 22". Maar denk dat 3 x 24" toch te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3×24" gaat prima hoor, zeg ik uit ervaring :)
(Dit past ook net, 3×27" gaat niet meer passen)

[ Voor 35% gewijzigd door Koenvh op 24-10-2017 20:42 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
Ach was vergeten te melden haha het is idd 1x 1920x1080. Maar minstens 60 fps is toch wel haalbaar op die 3x 1440 reso?

[ Voor 6% gewijzigd door PeterMCSE op 24-10-2017 20:56 ]

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de optimalisatie van ETS2 op dit moment: Helaas niet. De FPS gaat snel naar beneden bij hogere resoluties.

[ Voor 43% gewijzigd door Koenvh op 24-10-2017 21:04 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mikoe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:37:
Tis dat je niet om de hoek woont, anders kwam ik zeker een keer langs om te kijken of het was. Heb hier alleen een 32" tv staan maar das echt te groot haha. Laat staan 3 van die dingen. Heb nu een 24" en mijn vrouw een 22". Maar denk dat 3 x 24" toch te klein is.
Voordeel van een huis met voldoende slaapkamers hebben. :)

Hoewel dat natuurlijk niet helemaal per ongeluk was. Een van de eisen was een fatsoenlijke werk/hobby kamer voor mij. Ruimte zat hier. Al is ook hier 3x27" wel ècht heel erg groot. Het neemt samen met mijn PC, bijna 1 volledige wand in beslag.
PeterMCSE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:55:
Ach was vergeten te melden haha het is idd 1x 1920x1080. Maar minstens 60 fps is toch wel haalbaar op die 5k?
Vooralsnog zakt het fors in. Heb nu de settings gewoon op max gezet, niet nog eens binnen max alle settings ook op max. Wat de framerate nu is kan ik niet zien (fps counter is niet zichtbaar in tripplehead) maar het is zeker geen 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
Dat is wel jammer. Want wilde ook graag naar 3x 1440 voor ets2.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PeterMCSE schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:07:
Dat is wel jammer. Want wilde ook graag naar 3x 1440 voor ets2.
Ach, ik vind het speelbaar. Maar het schokt wel. :)
Dus ik ga nog eens naar wat optimalisaties kijken. Misschien OpenGL eens proberen, wat features uit zetten. Liever iets minder mooi beeld maar 3x1440p dan super strak beeld op 1 scherm.

@PeterMCSE Waar kan ik die FXAA setting vinden? Is dat een setting in de GUI of moet ik die in een config file uitzetten? (En wat is het gevolg daarvan.) Ik heb inderdaad een nVidia GPU. GTX 1080 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Koenvh schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:41:
3×24" gaat prima hoor, zeg ik uit ervaring :)
(Dit past ook net, 3×27" gaat niet meer passen)
Is dit 1080 of 1440?
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:03:
Voordeel van een huis met voldoende slaapkamers hebben. :)

Hoewel dat natuurlijk niet helemaal per ongeluk was. Een van de eisen was een fatsoenlijke werk/hobby kamer voor mij. Ruimte zat hier. Al is ook hier 3x27" wel ècht heel erg groot. Het neemt samen met mijn PC, bijna 1 volledige wand in beslag.
Nou, mijn vrouw heeft besloten dat de kamer van ons nichtje (die hier af en toe slaapt en waar nu ook mijn pc staat) naar de zolder gaat en dat mijn vrouw mijn bureau neemt en ik aan de andere kant van de kamer een bureau kan zetten/maken van ongeveer 180cm. Wil dan ook een iets dieper bureau (zo ongeveer 80cm diep) dan dat ik nu heb (65 - 70cm). Maar als er hier iemand in de buurt van Fijnaart een 3x24" of 3x27" opstelling heeft, kom ik graag ff langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
Dit zijn de Instellingen bij mij:

Nvidia Inspector
Antialiasing compatibility = 0x084012C1
Maximum pre-rendered frames = 1
Vertical Sync = Off
Antialiasing - Mode = Override any application setting
Antialiasing - Setting = 4x Multisampling
Antialiasing - Transparency Supersampling = 4x Sparse Grid Supersampling
Anistropic filtering mode = User-defined / Off
Anistropic filtering setting = 16x
Texture filtering - LOD Bias = -1.0000
Texture filtering - Negative LOD Bias = Allow
Texture filtering - Quality = High quality
In-game Settings
Vsync, MFAA, AF turned off
200% Scaling
All quality settings on high
config.cfg in Documents folder
uset r_texture_detail "-1"

Ik bedoelde MFAA ipv FXAA in game.

En het ziet echt super uit, en dat voor een dx9 game.

[ Voor 4% gewijzigd door PeterMCSE op 25-10-2017 07:44 ]

Altijd blijven lachen

Pagina: 1 ... 77 ... 162 Laatste