Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:56:
Het beste is dan een mod te pakken die zorgt dat je overal doubles kan scoren en naartoe kan brengen.

Eventueel kun je ook een andere mod vinden waardoor je ook andere soorten trailers dan curtain sliders als double kan hebben, want curtain sliders zijn soms lastig te vinden.
Dacht dat het opgelost kon worden met load order, omdat ik vind dat ik nu al zoveel mods heb dat ik elke keer weer zit te hannesen met mods als ik wil updaten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Dacht dat het opgelost kon worden met load order, omdat ik vind dat ik nu al zoveel mods heb dat ik elke keer weer zit te hannesen met mods als ik wil updaten.
Zo'n double-mod is gewoon eentje uit de workshop, en lijkt mij niet een hele ingewikkelde mod, dus grote kans dat ie bij een update vrolijk blijft werken.

Het probleem met doubles is dat ze, natuurlijk heel realistisch, niet in alle landen voorkomen. Scandinavië in vanilla-ETS, en ProMods doet daar Duitsland en de Benelux bij als ik het goed heb. Alle vrachten die buiten dat gebied gaan, kunnen geen double zijn, en dan wordt het toch wel knap lastig.

Overigens moet je, als je in dat gebied bent en een curtain slider hebt gevonden die geen double is, eens op dat tandwieltje clicken, waar je de trailer dus kan uitkiezen, soms kun je dan alsnog voor een double kiezen.

Zelf heb ik wel zo'n doubles everywhere mod, want ik vind het behoorlijk leuk om roadtraintje te spelen, en zonder die mod is het echt prutsen om eens een double te mogen trekken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Excuus ik nu pas een reactie kan geven. Gisteren zei je dat je je afvroeg waarom het bij mij wel normaal eruit ziet. Die satelite map mod gebruikte ik eerst ook om het grijze vlak van PromZona weer wat duidelijker te maken. Met de laatste versie inclusief The Great Steppe mod gebruik ik die satelite mod niet meer en staat alles op zijn plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 17:54
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:44:
[...]

Bedankt, dat ga ik dan een keer proberen. Versie is al wel uit 2015 dus is moeilijk voor te stellen dat ik een nóg oudere versie heb.
Volgens mij staat er toch echt: 18/09/17 22:00 GMT v1.0 Changelog.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:35:
Volgens mij staat er toch echt: 18/09/17 22:00 GMT v1.0 Changelog.
Ik zag het inderdaad.. Ik keek naar de datum van de post. Zag later aan de titel dat hij geüpdatet was. Zal morgen uitproberen. Heb hem al wel in de mod map gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 19:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

nvm het lijkt op gelost te zijn

[ Voor 108% gewijzigd door Motaro op 10-10-2017 00:46 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:58

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb een mooie v8 sound mod van krichbaum.. ik reed eerst met een scania topline..
nu een mooie scanie R gekpcht, gepimpt.. alleen kan ik hiervoor nog geen V8 motor kopen.. (lvl21) ben ik..

dus ff balen dat ik dat getetter moet missen!.. is er miss niet een handigheidje.. om alle motoren voor de R- serie te unlocken...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Nickrsd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 02:01:
ik heb een mooie v8 sound mod van krichbaum.. ik reed eerst met een scania topline..
nu een mooie scanie R gekpcht, gepimpt.. alleen kan ik hiervoor nog geen V8 motor kopen.. (lvl21) ben ik..

dus ff balen dat ik dat getetter moet missen!.. is er miss niet een handigheidje.. om alle motoren voor de R- serie te unlocken...?
Ja hoor, open de v8 sound mod, ga naar de map def/vehicle/truck/scania.r/engine/ daar zie je de *****.sii files die je kan openen met een text editor, en verander de unlock van 21 naar 10 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik krijg het helaas niet voor elkaar. ik kan het niet echt vinden..
betreft de RJL scania.. deze heeft toch wel een dikke V8 motor beschikbaar..?

al opgelost// moest de soundmod boven de scania modpack zetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Nickrsd op 10-10-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met veel genoegen lees ik hier mee en leer bij, ik heb 1 vraag die ik jullie wil stellen: hoe krijg ik slamfm op de radio? Ik heb de ETS2 Local Radio van Koenh aan de praat gekregen, daar wil ik graag slamfm (de normale radio versie, niet de hardstyle) aan toevoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik las hier dat een aantal het wel gelukt is, maar hoe precies? En radio 538 lukt me ook niet, dat zijn de enige twee.

Vast een simpele vraag, maar ik heb nog maar een paar uurtjes rijden erop zitten en we hebben net de game gekocht vorige week, dus ik loop wat achter, maar het plezier is er niet minder om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb een hele leuke/mooie mod voor de Scania rjl.. volop modificaties mogelijk..

Een leuke toplonen gemaakt met behoorlijk wat lampjes erop enz.. alleen het vreet fps! Niet normaal.. helaas kan ik er zo niet fijn mee rijden.

Hoe doen jullie de fps een beetje speelbaar houden..?? Ik kom niet boven de 50 fps uit met die mod helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nickrsd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:13:
Ik heb een hele leuke/mooie mod voor de Scania rjl.. volop modificaties mogelijk..

Een leuke toplonen gemaakt met behoorlijk wat lampjes erop enz.. alleen het vreet fps! Niet normaal.. helaas kan ik er zo niet fijn mee rijden.

Hoe doen jullie de fps een beetje speelbaar houden..?? Ik kom niet boven de 50 fps uit met die mod helaas..
Ik gebruik nvidia inspector, kan alleen de instellingen niet delen omdat ik op mijn werk zit. Had zelf altijd last van weinig FPS in grote steden, en na gebruik van inspector heb ik er bijna geen last meer van en bovendien een veel mooier beeld. Eerdaags wel een nieuwe cpu (i7 8700k) en videokaart GTX 1070) kopen nu de nieuwe intel cpu's uit zijn. Dan ben ik in ieder geval zeker van de frame drops af ga ik van uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 11-10-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:21:
Met veel genoegen lees ik hier mee en leer bij, ik heb 1 vraag die ik jullie wil stellen: hoe krijg ik slamfm op de radio? Ik heb de ETS2 Local Radio van Koenh aan de praat gekregen, daar wil ik graag slamfm (de normale radio versie, niet de hardstyle) aan toevoegen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik las hier dat een aantal het wel gelukt is, maar hoe precies? En radio 538 lukt me ook niet, dat zijn de enige twee.

Vast een simpele vraag, maar ik heb nog maar een paar uurtjes rijden erop zitten en we hebben net de game gekocht vorige week, dus ik loop wat achter, maar het plezier is er niet minder om :P
Wil je nu de hardstyle of de normale stream toevoegen?
SLAM! (de normale versie) is namelijk al beschikbaar in ETS2 Local Radio, idem voor Radio 538. Moet je uiteraard wel in Nederland (en omgeving) rondrijden. :)

Dit is de lijst van radiostations die op dit moment beschikbaar zijn in ETS2 Local Radio in NL:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/GOrokQj.png

Mocht je 'm overal beschikbaar willen hebben, kun je 'm zelf toevoegen aan de radio in ETS2 (of aan ETS2 Local Radio). Daar zijn genoeg tutorials over die 't veel beter uitleggen dan ik hier kan doen. De stream van SLAM is overigens http://stream.slam.nl/slam, en die van Radio 538 http://playerservices.str...eam-redirect/RADIO538.mp3

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah mooi, ik zit momenteel in Duitsland te rijden, ik wilde graag slam en radio538 (normale) toevoegen aan elk land, ik ga op zoek naar tutorials. Met de linkjes kom ik er wel uit, ik kon dat zo 123 niet achterhalen van de site van de radiostations zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Ah, oké. Dat kan inderdaad door de stream te voegen aan de radio in ETS2 zoals hier beschreven staat. Mocht je 'm aan ETS2 Local Radio willen toevoegen: https://github.com/Koenvh...can-i-add-my-own-stations

't Werkt allebei, maar als je geen gebruik wilt maken van het "lokale" gedeelte van ETS2 Local Radio, niet van plan bent de radio vanaf je telefoon te bedienen en alleen MP3 en OGG streams gebruikt, voegt 't eigenlijk niet zo veel toe op de normale radio. :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon komt nog, zit wat met drukte op het werk en 50+ uur werken per week, dus op de to do list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde even zeggen dat alles weer werkt. Gisteren heerlijk gereden :). alleen blijft nog steeds dat rare zoomprobleem bestaan. Nu weet ik dat al sinds het begin die zoomfix voor ProMods erin heb zitten. Zou die out-of-date zijn sinds 1.28? Want met 1.27 werkte het nog en die versies daarvoor ook. Kan op Google niet zo 1,2,3 er wat over vinden. Iemand een idee?

Is dat deze die ik moet updaten? https://www.promods.net/viewtopic.php?f=46&t=9751

Heb de files gevonden: https://drive.google.com/...ei4DrMWhid2NvWE55RWs/view

Zal als ik thuis ben het even proberen en zal dan laten weten of het heeft geholpen :).

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-10-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:24:
Wilde even zeggen dat alles weer werkt. Gisteren heerlijk gereden :). alleen blijft nog steeds dat rare zoomprobleem bestaan. Nu weet ik dat al sinds het begin die zoomfix voor ProMods erin heb zitten. Zou die out-of-date zijn sinds 1.28? Want met 1.27 werkte het nog en die versies daarvoor ook. Kan op Google niet zo 1,2,3 er wat over vinden. Iemand een idee?

Is dat deze die ik moet updaten? https://www.promods.net/viewtopic.php?f=46&t=9751

Heb de files gevonden: https://drive.google.com/...ei4DrMWhid2NvWE55RWs/view

Zal als ik thuis ben het even proberen en zal dan laten weten of het heeft geholpen :).
Ik heb ergens gelezen dat jij dezelfde map mods gebruikt als dat ik doe. Ik heb geen zoomprobleem dus snap niet waar het bij jou misgaat. Kan het niet zijn je de verkeerde laadvolgorde hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:05:
Ik heb ergens gelezen dat jij dezelfde map mods gebruikt als dat ik doe. Ik heb geen zoomprobleem dus snap niet waar het bij jou misgaat. Kan het niet zijn je de verkeerde laadvolgorde hebt ingesteld?
Dit is mijn load-order:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Winter Rear Tires

Soundfix zoom ProMods

ProRus v2.00 + Satellite Map

Military Cargo Pack by Jazzycat Eng
Military Cargo Pack by Jazzycat Base

Railway Cargo Pack by Jazzycat Eng
Railway Cargo Pack by Jazzycat Base

Trailers and Cargo Pack by Jazzycat English
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 2
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 1

Promods def v2.15
PromZona 1.26

ProMods + RusMap Road Connection fix

RusMap-map v1.7.1
RusMap-model 2 v1.7
RusMap-model 1 v1.7.1
RusMap-def v1.7.1

Southern Region Map 6.5.2 Ferry connection to Constanta

Promods map v2.15
Promods media v2.15
Promods model 3-v2.15
Promods model 2-v2.15
Promods model 1-v2.15
Promods assets v2.15

Russian Open Spaces v3.3 English
Russian Open Spaces v3.4
Russian Open Spaces v3.4 Map
Russian Open Spaces v3.4 Model
Russian Open Spaces v3.4 Vehicle

Fix_unit_SR-652
automat_fix_southern_region_6.5.2
SRMap_UK Fix
Trailer_fix_SR_6.5.2
Southern Region English City Names
Southern Region Def and Map
Southern Region Model 1
Southern Region Model 2
Southern Region Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:09:
[...]

Dit is mijn load-order:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Winter Rear Tires

Soundfix zoom ProMods

Railway Cargo Pack by Jazzycat Eng
Railway Cargo Pack by Jazzycat Base

Trailers and Cargo Pack by Jazzycat English
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 2
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 1

Promods def v2.15
PromZona 1.26

RusMap-map v1.7.1
RusMap-model 2 v1.7
RusMap-model 1 v1.7.1
RusMap-def v1.7.1

Promods map v2.15
Promods media v2.15
Promods model 3-v2.15
Promods model 2-v2.15
Promods model 1-v2.15
Promods assets v2.15

Russian Open Spaces v3.3 English
Russian Open Spaces v3.4
Russian Open Spaces v3.4 Map
Russian Open Spaces v3.4 Model
Russian Open Spaces v3.4 Vehicle

Fix_unit_SR-652
SRMap_UK Fix
Trailer_fix_SR_6.5.2
Southern Region Model 1
Southern Region Model 2
Southern Region Model 3
Als ik naar de versies kijk die jij gebruikt zie ik dat je gebruik maakt van ETS2 v1.26? Zie ook dat je een soundmod gebruik. Met versie 1.25 ook problemen met de zoom gehad door die soundmod (daarom gebruik ik die ook niet meer) Probeer eens de satelitemap een hogere prioriteit te geven of te testen zonder de soundmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

ja promods 2.15 is voor ets 1.26 promods 2.18 en 2.20 zijn voor ets 1.28 en voor rusmap is ook een nieuwere versie.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:19:
Als ik naar de versies kijk die jij gebruikt zie ik dat je gebruik maakt van ETS2 v1.26? Zie ook dat je een soundmod gebruik. Met versie 1.25 ook problemen met de zoom gehad door die soundmod (daarom gebruik ik die ook niet meer) Probeer eens de satelitemap een hogere prioriteit te geven of te testen zonder de soundmod.
jin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:10:
ja promods 2.15 is voor ets 1.26 promods 2.18 en 2.20 zijn voor ets 1.28 en voor rusmap is ook een nieuwere versie.
Haha, dat is gewoon een ruwe copy/paste geweest waarbij ik de versienummers nooit verander. Is misschien wel handig om te doen ja. Even voor de duidelijkheid: ik heb van alles de meest recente versie. Bovendien is het zoom-probleem nog steeds aanwezig, ook al heb ik gister die zoom-mod geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

ik heb de promods-rusmap connection mod boven de promods def file staan. verder gebruik ik geen zoomfix meer. zover ik kan zien heb ik geen map zoom problemen. ik gebruik open spaces niet. wel de SR mods.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:10:
ik heb de promods-rusmap connection mod boven de promods def file staan. verder gebruik ik geen zoomfix meer. zover ik kan zien heb ik geen map zoom problemen. ik gebruik open spaces niet. wel de SR mods.
Om het nog vervelender te maken:

What the **** is dit nou weer? Is gebeurd nadat ik net de zoomfix heb verwijderd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f1b40Bm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:22:
@Anonymoussaurus De afstand klopt niet helemaal inderdaad, maar 563km. Wat raar :P
Wat een gezeik zeg. Nu heb ik die connection boven de def gezet, en nog steeds zegt hij dat ik zo'n ontiegelijk lange route heb ingesteld terwijl dat niet zo is. Overigens heb ik nog steeds dat rare probleem waarbij de map helemaal verspringt als ik inzoom op bepaalde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij bent meer bezig met mods aan de praat zien te krijgen dan dat je daadwerkelijk kunt rijden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:28:
Jij bent meer bezig met mods aan de praat zien te krijgen dan dat je daadwerkelijk kunt rijden volgens mij.
Ja, dat kan je wel zeggen. Lijkt wel alsof ik 100 verschillende mods heb in plaats van 10. Nog even en ik gooi de pc door het raam |:(. Het is om gillend gek van te worden. Ik wil even ontspannen, maar dit is niet echt ontspannend.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-10-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

de kleuren van de wegen zijn veranderd door de SAT kaart mod. of bedoel je dat niet ??

[ Voor 17% gewijzigd door jin op 13-10-2017 17:25 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anonymoussaurus Ik heb nog eens gekeken bij mij hoe het zit. Ik heb alleen een probleem met het zoomen als ik het uiterste van Open Spaces wil bekijken. Er valt dan denk ik een 300km af. Voor de rest heb zie ik helemaal geen problemen. Ik wil wel testen voor je met die nieuwe satelitemap achtergrond of bij mij dan ook het probleem optreed met de afstanden. Zou ik een link mogen krijgen waar ik die satelitemap kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:22:
de kleuren van de wegen zijn veranderd door de SAT kaart mod. of bedoel je dat niet ??
Ja, maar dat heb ik ondertussen gefixt door weer opnieuw de zoom fix te downloaden.
CyberCow schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:32:
@Anonymoussaurus Ik heb nog eens gekeken bij mij hoe het zit. Ik heb alleen een probleem met het zoomen als ik het uiterste van Open Spaces wil bekijken. Er valt dan denk ik een 300km af. Voor de rest heb zie ik helemaal geen problemen. Ik wil wel testen voor je met die nieuwe satelitemap achtergrond of bij mij dan ook het probleem optreed met de afstanden. Zou ik een link mogen krijgen waar ik die satelitemap kan downloaden?
Bedankt! Ondertussen heb ik dat rare probleem met die rode lijn weer werkend gekregen, door juist de zoom fix te downloaden. Nu zit ik alleen nog met dat rare probleem dat hij verspringt. Hier alsnog de downloadlink: https://drive.google.com/...vWE55RWs/view?usp=sharing

Hier de bron @CyberCow voor de betrouwbaarheid: https://www.promods.net/viewtopic.php?f=46&t=9751

Ik heb alleen de zoomfix. De rest staat dus ook niet in m'n mod map.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-10-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:45:
[...]

Ja, maar dat heb ik ondertussen gefixt door weer opnieuw de zoom fix te downloaden.

[...]

Bedankt! Ondertussen heb ik dat rare probleem met die rode lijn weer werkend gekregen, door juist de zoom fix te downloaden. Nu zit ik alleen nog met dat rare probleem dat hij verspringt. Hier alsnog de downloadlink: https://drive.google.com/...vWE55RWs/view?usp=sharing

Ik heb alleen de zoomfix. De rest staat dus ook niet in m'n mod map.
Heerlijk zo de mod toegevoegd en start mijn profiel niet meer op. Maar even de mods opnieuw erin plaatsen. Het werkt weer gelukkig maar heb geen probleem met afstanden van de Satelitemod niet. Vind wel irritante kleuren dat blauw, geel, oranje, rood en wit. Voor mij de standaard achtergrond in het grijs maar. Zoomfix niet aan de praat gekregen.

Heel raar dat bij iedereen die zoomfix werkt maar bij mij dan weer niet.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 13-10-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:54:
[...]

Heerlijk zo de mod toegevoegd en start mijn profiel niet meer op. Maar even de mods opnieuw erin plaatsen. Het werkt weer gelukkig maar heb geen probleem met afstanden van de Satelitemod niet. Vind wel irritante kleuren dat blauw, geel, oranje, rood en wit. Voor mij de standaard achtergrond in het grijs maar. Zoomfix niet aan de praat gekregen.

Heel raar dat bij iedereen die zoomfix werkt maar bij mij dan weer niet.
Het spijt me! Whoops. :D
Heb je een idee waar het anders aan zou kunnen liggen. Wij hebben identieke mods en load orders, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Het spijt me! Whoops. :D
Heb je een idee waar het anders aan zou kunnen liggen. Wij hebben identieke mods en load orders, toch?
Volgens mij wel een heel eind hetzelfde alleen jij gebruikt die prozoma en soundmod. Die gebruik ik dan weer niet. Waarom heb je eigenlijk een zoomfix nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:29:
Volgens mij wel een heel eind hetzelfde alleen jij gebruikt die prozoma en soundmod. Die gebruik ik dan weer niet. Waarom heb je eigenlijk een zoomfix nodig?
Maar uiteindelijk bleek je die PromZona nodig te hebben, toch? De soundmod gebruik ik niet. Zo heet hij enkel in m'n load order. Zal dat even aanpassen om misverstanden in de toekomst te voorkomen. Klaarblijkelijk heb ik die zoomfix nodig omdat ik anders zo'n hele lange route krijg in het rood, terwijl dat natuurlijk helemaal niet de route is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:32:
[...]

Maar uiteindelijk bleek je die PromZona nodig te hebben, toch? De soundmod gebruik ik niet. Zo heet hij enkel in m'n load order. Zal dat even aanpassen om misverstanden in de toekomst te voorkomen. Klaarblijkelijk heb ik die zoomfix nodig omdat ik anders zo'n hele lange route krijg in het rood, terwijl dat natuurlijk helemaal niet de route is.
De PromZona zorgt ervoor dat je een verbinding hebt tussen RusMap 1.7.4 en OpenSpaces 4.0. Al dacht ik dat met de laatste versie de verbindingsweg er wel inzat. Ik gebruik de PromZona het liefste niet omdat deze de achtergrond helemaal grijs maakt waardoor je geen idee meer hebt in welk land je bent. Ook met de toevoeging van The great Steppe gaat het mis met PromZona want deze overschrijft een deel van de toegangsweg richting Kazachstan. Ik heb nog even gekeken wat de verschillen zijn tussen jou en mijn laadvolgorde en dat zijn de volgende dingen:

- Mods die ik niet gebruik:
Winter rear tires
promzona 1.26
Southern Region Ferry connection
Russian open Spaces English (heb jij er eentje die werkt voor 4.0?)
- ProMods & RusMap correctmap 1.28 by Rockeropasiempre heb jij niet en dat is een verbindingsweg vanuit Finland naar Sint Petersburg
- Def van ProMods heb ik lager staan dan de def van RusMap. S
- Scandinavia ProMod-expantion en The great Steppe mod er nog bijzitten. Voor de rest komt het overeen met elkaar.

Heb helemaal geen zoomfix gebruikt en het stuk helemaal in het oosten van Open Spaces waar je niet naartoe kan schuiven en dus wegvalt heb ik op kunnen lossen door in de Rockersopasiempre mod het bereik van de wereld te vergroten.

Nog even teruggelezen maar wat bedoel je eigenlijk met verspringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:47:
De PromZona zorgt ervoor dat je een verbinding hebt tussen RusMap 1.7.4 en OpenSpaces 4.0. Al dacht ik dat met de laatste versie de verbindingsweg er wel inzat. Ik gebruik de PromZona het liefste niet omdat deze de achtergrond helemaal grijs maakt waardoor je geen idee meer hebt in welk land je bent. Ook met de toevoeging van The great Steppe gaat het mis met PromZona want deze overschrijft een deel van de toegangsweg richting Kazachstan. Ik heb nog even gekeken wat de verschillen zijn tussen jou en mijn laadvolgorde en dat zijn de volgende dingen:

- Mods die ik niet gebruik:
Winter rear tires
promzona 1.26
Southern Region Ferry connection
Russian open Spaces English (heb jij er eentje die werkt voor 4.0?)
- ProMods & RusMap correctmap 1.28 by Rockeropasiempre heb jij niet en dat is een verbindingsweg vanuit Finland naar Sint Petersburg
- Def van ProMods heb ik lager staan dan de def van RusMap. S
- Scandinavia ProMod-expantion en The great Steppe mod er nog bijzitten. Voor de rest komt het overeen met elkaar.

Heb helemaal geen zoomfix gebruikt en het stuk helemaal in het oosten van Open Spaces waar je niet naartoe kan schuiven en dus wegvalt heb ik op kunnen lossen door in de Rockersopasiempre mod het bereik van de wereld te vergroten.

Nog even teruggelezen maar wat bedoel je eigenlijk met verspringen?
Sowieso snap ik niet waarom die wegen tussen RusMap en OpenSpaces niet verbonden zijn. Doet me een beetje aan het volgende denken: ik koop een auto, maar die heeft geen wielen, want die moet ik er apart bijkopen 8)7.

Maar goed, dat verspringen is niet zo'n ramp, maar het is wel vervelend. Daarom toch maar lekker getrucked, tot net... Ik neem en bocht en poef; terug naar bureaublad en ETS 2 werkt niet meer.. Er is een mod dat m'n hele ETS 2 naar de klote helpt in ieder geval, maar ik weet niet wat. Ik ga eens proberen die PromZona rotzooi eruit te gooien en de dingen te downloaden die jij aanbeveelt. Thanks! Ik zie trouwens iets wat misschien het probleem veroorzaakt. Kijk eens hier: https://ets2.lt/en/promods-rusmap-correctmap-1-28/
I have made the fix to place it on top of the last file and so have no problems with the view and the zoom of the map.

The correct order of the files without the fix is ​​that of the left part of the image. If you get confused and not clear, use the fix, put it up and ready.
Deze afbeelding van de mod komt mij wel heel bekend voor (dit is ook wat ik bedoel met dat verspringen): Afbeeldingslocatie: https://ets2.lt/wp-content/uploads/2017/09/ProMods-2-470x264.jpg

Ik kan ook geen nieuwe versie van Russian Open Spaces English vinden :-(.

Hier m'n log van de crash: https://pastebin.com/Q9dWA524\

Trouwens: de ProMods-def zie ik niet staan in jouw load-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 09:10
Wat doen jullie meer, SP (single player) of MP (multi player) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

...
Toch maar aan het kijken naar een AMD Radeon RX Vega 64 om mijn 3 schermen aan te sturen en kijken of mijn GTX 1080 retour kan.

Ben ik echt de enige die games als ETS op 3 ongelijke schermen (23" 29" 23" in mijn geval) wil spelen en dus tegen DE grote beperking van nVidia's 3D Vidion aan loopt?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

Sowieso snap ik niet waarom die wegen tussen RusMap en OpenSpaces niet verbonden zijn. Doet me een beetje aan het volgende denken: ik koop een auto, maar die heeft geen wielen, want die moet ik er apart bijkopen 8)7.

Maar goed, dat verspringen is niet zo'n ramp, maar het is wel vervelend. Daarom toch maar lekker getrucked, tot net... Ik neem en bocht en poef; terug naar bureaublad en ETS 2 werkt niet meer.. Er is een mod dat m'n hele ETS 2 naar de klote helpt in ieder geval, maar ik weet niet wat. Ik ga eens proberen die PromZona rotzooi eruit te gooien en de dingen te downloaden die jij aanbeveelt. Thanks! Ik zie trouwens iets wat misschien het probleem veroorzaakt. Kijk eens hier: https://ets2.lt/en/promods-rusmap-correctmap-1-28/

[...]

Deze afbeelding van de mod komt mij wel heel bekend voor (dit is ook wat ik bedoel met dat verspringen): [afbeelding]

Ik kan ook geen nieuwe versie van Russian Open Spaces English vinden :-(.

Hier m'n log van de crash: https://pastebin.com/Q9dWA524\

Trouwens: de ProMods-def zie ik niet staan in jouw load-order.
Ik ga eerst even eten maar zie dat jij aan het vogelen bent. Die mod waar jij het over hebt die zorgt er bij mij netjes voor dat ik vanuit Sint Petersburg netjes kan rijden naar Finland toe. Kan mij haast niet voorstellen dat daar het probleem inzit. Bij RusMap word er wel een connection meegeleverd in de download en die moet je niet gebruiken.

Klopt in mijn load order was ik die vergeten toe te voegen. Hier nogmaals mijn loadorder alleen Jazzycat zijn paar dingen van vernieuwd maar mag geen naam hebben. Nu met ProMods op de plaats waar ik die heb staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Russia Open Spaces v4.0 speed of snow
Al_trafic pack by Jazzycat v5.9.7
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 eng
Truck Traffic Pack by Jazzycat v2.8.7
Painted Trafic by Jazzycat v4.3.7
Painted Trafic BDF by Jazzycat v2.1.7
Rusian Trafic by Jaccycat v2.3.7 base
Rusian Trafic by Jaccycat v2.3.7 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 trafic
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 base
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 english
Railway cargo by Jazzycat v1.8.3 base
Railway cargo by Jazzycat v1.8.3 eng
Bus trafic pack by Jaccycat v2.7.7
ProMods & RusMap correctmap 1.28 by Rockeropasiempre
ProMods 22 RusMap v128 roadconnection
ScandinaviaMod ProMod-expantion v0.1 def
ScandinaviaMod ProMod-expantion v0.1 map
RusMap Map package 1.7.4
RusMap Model 1.7.4
RusMap Model2 1.7.4
RusMap Def package 1.7.4
ProMods def v220
ProMods map v220
ProMods media v220
Promods models 2 v220
Promods models 2 v220
ProMods models 1 v220
ProMods assets v220
Russian Open Spaces v4.0
Russian Open Spaces Map v4.0
Russian Open Spaces Model v4.0
Russian Open Spaces Vehicle v4.0
07 Southern Region Fix v6.6
Fix Unit SR 6.5.2
Error FIX for UK SimKa SR-Map
Trailer_fix_SR_6.5.2
Southern Region Def and Map v6.6
Southern Region Model 1 v6.6
Southern Region Model 2 v6.6
Southern Region Model 3 v6.6
04 Egypt Cairo Calais v20.218
03 Egypt extension v20.218
02 Egypt special v20.218
01 Egypt Main v20.218
The Great Steppe v1.02 def
The Great Steppe v1.02 map
The Great Steppe v1.02 model
Xenon_far

@NLoldebroek ik doe altijd singelplayer omdat je in de multiplayer geen mods kan gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door CyberCow op 14-10-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:41:
...
Toch maar aan het kijken naar een AMD Radeon RX Vega 64 om mijn 3 schermen aan te sturen en kijken of mijn GTX 1080 retour kan.

Ben ik echt de enige die games als ETS op 3 ongelijke schermen (23" 29" 23" in mijn geval) wil spelen en dus tegen DE grote beperking van nVidia's 3D Vidion aan loopt?
Wil 't met SoftTH echt niet werken dan? BIj mij werkte het zonder problemen. En Surround met ongelijke resoluties werkt inderdaad niet, met Eyefinity wel (vraag me niet waarom :/ )

Hier is mijn SoftTH config van destijds, met 1× 1920×1080 en 2× 1280×1024 met ringbandcorrectie (daarom is de sourceRect net iets hoger):
https://pastebin.com/3VHqDZuE

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Koenvh Dat werkt. Maar is te beperkt. Heg werkt maar met een paar games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:05:
Ik ga eerst even eten maar zie dat jij aan het vogelen bent. Die mod waar jij het over hebt die zorgt er bij mij netjes voor dat ik vanuit Sint Petersburg netjes kan rijden naar Finland toe. Kan mij haast niet voorstellen dat daar het probleem inzit. Bij RusMap word er wel een connection meegeleverd in de download en die moet je niet gebruiken.

Klopt in mijn load order was ik die vergeten toe te voegen. Hier nogmaals mijn loadorder alleen Jazzycat zijn paar dingen van vernieuwd maar mag geen naam hebben. Nu met ProMods op de plaats waar ik die heb staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Russia Open Spaces v4.0 speed of snow
Al_trafic pack by Jazzycat v5.9.7
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v5.5 eng
Truck Traffic Pack by Jazzycat v2.8.7
Painted Trafic by Jazzycat v4.3.7
Painted Trafic BDF by Jazzycat v2.1.7
Rusian Trafic by Jaccycat v2.3.7 base
Rusian Trafic by Jaccycat v2.3.7 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 trafic
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 base
Military cargo by Jaccycat v2.3.7 english
Railway cargo by Jazzycat v1.8.3 base
Railway cargo by Jazzycat v1.8.3 eng
Bus trafic pack by Jaccycat v2.7.7
ProMods 22 RusMap v128 roadconnection
ScandinaviaMod ProMod-expantion v0.1 def
ScandinaviaMod ProMod-expantion v0.1 map
RusMap Map package 1.7.4
RusMap Model 1.7.4
RusMap Model2 1.7.4
RusMap Def package 1.7.4
ProMods def v220
ProMods map v220
ProMods media v220
Promods models 2 v220
Promods models 2 v220
ProMods models 1 v220
ProMods assets v220
Russian Open Spaces v4.0
Russian Open Spaces Map v4.0
Russian Open Spaces Model v4.0
Russian Open Spaces Vehicle v4.0
07 Southern Region Fix v6.6
Fix Unit SR 6.5.2
Error FIX for UK SimKa SR-Map
Trailer_fix_SR_6.5.2
Southern Region Def and Map v6.6
Southern Region Model 1 v6.6
Southern Region Model 2 v6.6
Southern Region Model 3 v6.6
04 Egypt Cairo Calais v20.218
03 Egypt extension v20.218
02 Egypt special v20.218
01 Egypt Main v20.218
The Great Steppe v1.02 def
The Great Steppe v1.02 map
The Great Steppe v1.02 model
Xenon_far

@NLoldebroek ik doe altijd singelplayer omdat je in de multiplayer geen mods kan gebruiken.
Maar je hebt ook de map gezien? Dat is precies hetzelfde probleem als wat ik heb, dus toch wel frappant. Bedankt trouwens. Zal het eens gaan testen zo.
NLoldebroek schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:34:
Single-player. Multi-player doe ik niet aan, want heb geen zin om een account aan te maken wegens privacy en wil graag rustig en ontspannen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unezra schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:00:
@Koenvh Dat werkt. Maar is te beperkt. Heg werkt maar met een paar games.
Ah, ja, dat klopt helaas. Er zijn wel plannen voor een Dx11-versie, maar in alle jaren is daar nog niks van terecht gekomen.

Mogelijk is er nog een andere oplossing, maar anders zul je toch echt naar AMD moeten.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik straks alleen nog maar MP, stuk leuker, we hebben met een paar het spel gekocht en wonen allemaal in dezelfde buurt, dus makkelijk afspreken om met zijn allen te gaan rijden. Maar momenteel SP om het wat te leren.

Ik speel eigenlijk alleen maar MP games de laatste jaren (GTA, minecraft, roblox en dergelijke).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral SP, vind ik veel rustiger rijden, en met mods ook nog een stuk mooier ook, maar ik houd me dan ook meestal aan de snelheidslimiet. Soms rijd ik in MP, maar dan vooral in konvooi met een aantal van 't ProMods-team.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde even laten weten dat het zoomprobleem is opgelost! :D Nu nog maar hopen dat ik geen crashes meer krijg. Bedankt allemaal! * Anonymoussaurus Klopt af.

Ik heb zoals @CyberCow heeft gezegd PromZona verwijdert en ook het ProMods def-bestand in de loadorder te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:13:
Ik wilde even laten weten dat het zoomprobleem is opgelost! :D Nu nog maar hopen dat ik geen crashes meer krijg. Bedankt allemaal! * Anonymoussaurus Klopt af.

Ik heb zoals @CyberCow heeft gezegd PromZona verwijdert en ook het ProMods def-bestand in de loadorder te wijzigen.
Hoop dat het nu werkt. Is wel jammer je niet naar open spaces kan rijden maar is op te lossen door één van de vele ferrys te nemen. Mocht je in de buurt van Linz zijn zou je dan willen testen of je jij wel zonder vastloper het tankstation net voor de tunnel op kan rijden?

Voor open spaces spaces als je over de map gaat slepen kon ik niet helemaal naar het oosten toe. Viel er een stuk buiten de wereld waarop ik kon slepen. Niet handig als je daar bent en je wil een opdracht in de buurt selecteren. Daar kon ik domweg niet bij. Heb ik op kunnen lossen dus als het bij jou ook niet werkt laat het even weten.

Welke mod gaf nou uiteindelijk het probleem met de verschuiving en volgens mij ook verkeerde schaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:38:
[...]

Single natuurlijk, stel eens een serieuze vraag :P
Toch zou het stiekem wel leuk zijn MP met verkeer en een select groepje nette rijders met ProMods en alles wat eraan vast kan zitten. Helaas gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:24:
Hoop dat het nu werkt. Is wel jammer je niet naar open spaces kan rijden maar is op te lossen door één van de vele ferrys te nemen. Mocht je in de buurt van Linz zijn zou je dan willen testen of je jij wel zonder vastloper het tankstation net voor de tunnel op kan rijden?

Voor open spaces spaces als je over de map gaat slepen kon ik niet helemaal naar het oosten toe. Viel er een stuk buiten de wereld waarop ik kon slepen. Niet handig als je daar bent en je wil een opdracht in de buurt selecteren. Daar kon ik domweg niet bij. Heb ik op kunnen lossen dus als het bij jou ook niet werkt laat het even weten.

Welke mod gaf nou uiteindelijk het probleem met de verschuiving en volgens mij ook verkeerde schaal?
Ja hoor, prima. Nu we het toch even over vastlopers hebben: ik wilde lekker gaan genieten van het rijden, vervolgens, 30/40 minuten later: poef, crash "Euro Truck Simulator 2 werkt niet meer" :(. Dat had ik dus eerst ook (dat van dat slepen buiten Open Spaces, maar nu ook geen last meer van.

Ik heb nog steeds geen idee, maar misschien PromZona, maar denk dat het komt omdat ik die map fix mistte die jij had gelinkt.

Hier m'n log: https://pastebin.com/GYK4az9R

Heb het idee dat het aan die winter tires ligt, die crash. Kijk maar naar die logs.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-10-2017 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 01:44:
[...]

Ja hoor, prima. Nu we het toch even over vastlopers hebben: ik wilde lekker gaan genieten van het rijden, vervolgens, 30/40 minuten later: poef, crash "Euro Truck Simulator 2 werkt niet meer" :(. Dat had ik dus eerst ook (dat van dat slepen buiten Open Spaces, maar nu ook geen last meer van.

Ik heb nog steeds geen idee, maar misschien PromZona, maar denk dat het komt omdat ik die map fix mistte die jij had gelinkt.

Hier m'n log: https://pastebin.com/GYK4az9R

Heb het idee dat het aan die winter tires ligt, die crash. Kijk maar naar die logs.
Ik ben niet zo heel goed met het uitlezen van die logbestanden. Maar het lijkt wel dat die zich ophangt op de achterwielen dus dat zou wel kunnen het gaat om een mod voor de winterwielen.

---

Ik maak al jaren gebruik van JazzyCat en was ik bij iemand die ook ETS2 speelt. Ik al die JazzyCat dingen gedownload en in de modmap gezet. Als ik dan ETS2 start dan met inloggen loopt die vast. Zonder de mods werkt het wel zonder problemen. Hoe kan dit en hoe los ik dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Volgens mij heb je die error al een keer gehad, die ligt aan de railway cargo pack van Jazzycat.
Simpel te testen door die uit te schakelen en dan weer ff zelfde stuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Koenvh schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:47:
[...]

Ah, ja, dat klopt helaas. Er zijn wel plannen voor een Dx11-versie, maar in alle jaren is daar nog niks van terecht gekomen.

Mogelijk is er nog een andere oplossing, maar anders zul je toch echt naar AMD moeten.
De ellende is dat ik nu dus twijfel of AMD wel de oplossing is:
http://support.amd.com/en-us/search/faq/13

Daar heeft AMD het weer expliciet over gelijke (!) schermen, niet eens gelijke verticale resolutie. Ik weet heel zeker dat het op mijn 19" 29" 19" setup geen probleem was met een ATI Radeon van pak 'm beet 5 jaar oud. Het zou kunnen zijn dat AMD het heeft veranderd.

Ik weet het dus niet meer. Heb in ieder geval geen zin in nog een keer een miskleun.

Dus óf ik moet heel zeker weten dat EyeFinity werkt zoals ik gewend ben, óf ik moet gaan kijken naar een oplossing met 3 gelijke schermen (en dan meteen 1440p of beter) óf 1 heel groot ultra wide 21:9 of beter scherm met een minimale verticale resolutie van 1080 of 1440 pixels.

Hoe dan ook gaat het geld kosten, tenzij ik accepteer dat wat ik wil, niet kan met mijn huidige hardware en ik vooral ga gamen op mijn 29". (Maar hoewel voor andere taken die 23" zij-schermen echt wel nuttig zijn, is *de* reden van aankoop vooral dat het met gamen heel gaaf is. Juist rij-sims zijn super met 1 groot ultra-wide centraal scherm en 2 kleinere schermen die kunnen dienen als zijruit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wie heeft het WoT event van ATS er inmiddels alweer opzitten?

http://blog.scssoft.com/2...cks-event-double.html?m=1
What we need you to do:

Transport a total of 300.000 lb of cargo using only Double Trailers. Do so with jobs connected to World of Trucks, while playing American Truck Simulator, of course. For every delivery, the destination city must be different. Only deliveries with planned trip distance over 100 miles are eligible. We want to give you plenty of time, so we set the deadline to December 3, 2017.

What is the reward:

A new main-menu scene for American Truck Simulator - atmospheric sunset background for your truck. This scene will be delivered to your game as a Steam inventory item on completion of the event assignment. Also, a unique World of Trucks achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:23:
Volgens mij heb je die error al een keer gehad, die ligt aan de railway cargo pack van Jazzycat.
Probleem is dat het bij mij werkt en dezelfde bestanden bij de ander niet. Verder helemaal geen mods gebruikt dus een schoon profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ok! Misschien toch een oplossing:
https://github.com/dtgDTGdtg/SRWE/releases

En dan ETS/ATS in Windowded mode, via die tool resizen, klaar. Nog niet uitgetest op 3 schermen, maar als dat de oplossing is en het werkt goed genoeg, scheelt me dat een hele hoop geld en geklooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Probleem is dat het bij mij werkt en dezelfde bestanden bij de ander niet. Verder helemaal geen mods gebruikt dus een schoon profiel.
Dat is vreemd ja, maar er zal toch een verschil moeten zijn, anders had jij er ook last van.
Beste manier is door alles 1 voor een weer aan te zetten op een nieuw profiel, dan kom je in ieder geval erachter welke mod het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 17:33:
[...]

Dat is vreemd ja, maar er zal toch een verschil moeten zijn, anders had jij er ook last van.
Beste manier is door alles 1 voor een weer aan te zetten op een nieuw profiel, dan kom je in ieder geval erachter welke mod het is.
Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij Steam gebruikt en ik niet.

Dacht ik dat alles in orde was maar ga eens kijken in mij logboek maar daar volgens mij fout naar fout wat misschien de prestaties kan beïnvloeden of hierdoor een stuk minder details te zien krijg. Logboek bestaat na een uur rijden uit 9808 regels. Een kleine greep uit het logboek hieronder. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
03:05:58.494 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/vagon_pas/vag03.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:05:59.865 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/zil__130/zil_130.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:05:59.866 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/zil__130/zil_130_lod.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.653 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/zil__130/zil_130f.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.654 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/zil__130/zil_130r.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.776 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/kamaz_old/kamaz_old.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.835 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/kamaz_old/kamaz_old_lod.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.835 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/kamaz_old/kamaz_r.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:01.835 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/kamaz_old/kamaz_f.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:02.452 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/gaz_66/gaz66.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:03.043 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/gaz_66/gaz_66.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:04.853 : <WARNING> [model] Model geometry '/model/tsmrnpflanzen/tsmrnplantpalm1.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:08.502 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/ai.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:08.502 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/lod.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:08.503 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/lod2.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:09.081 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/traktor/front_traktor.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:35.780 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/gaz_66/gaz66.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:35.855 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/kombain/kombain_front.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:35.855 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/kombain/kombain_rear.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:36.321 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/gaz_66/gaz_66.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:36.685 : <WARNING> [model] Model geometry '/model/tsmrnpflanzen/tsmrnplantpalm1.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:37.466 : <ERROR> Maximal water level count (2) exceeded!
03:06:37.466 : Failed to register water level for item: 0x5146b7df8a00001
03:06:37.513 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/teplovoz/tep.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.532 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/vagon_pas/vag02.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.593 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/ai.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.625 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/lod.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.625 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/lod2.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.794 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/traktor/front_traktor.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:46.795 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/traktor/rear_traktor.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:47.258 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/train_vagon/wagon_container.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:47.259 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/train_vagon/wagon_container_lod.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:47.259 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/train_vagon/wagon_container_lod2.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:47.358 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/vagon_gruz/topolm.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:47.547 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/teplovoz/chme3.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714
03:06:49.373 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/material/ui/lp/egypt/police_front.mat" in the read_only mode
03:06:49.373 : <ERROR> [material] Can not open '/material/ui/lp/egypt/police_front.mat'
03:06:49.373 : <ERROR> [fs] Failed to open file "/material/ui/lp/egypt/police_rear.mat" in the read_only mode
03:06:49.373 : <ERROR> [material] Can not open '/material/ui/lp/egypt/police_rear.mat'
03:06:51.345 : <WARNING> [model] Model geometry '/model/landscape/maeg_hill_cluster.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714

Bij alles vraagt die om een versie die 1 getal hoger heeft :? 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door CyberCow op 15-10-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Deze regels:
code:
1
03:06:08.503 : <WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/ai/traktor/lod2.pmg' has incorrect file version 506d6713 - expected version 506d6714

Dat houd in dat je oude mods gebruikt die voor de nieuwe versie 1.28.xx gemaakt zijn. ETS2 heeft een nieuwe pmg versie gekregen die de laadtijd en performance moet verbeteren van het spel. Ook zijn ze over gegaan van binary files naar text files om op een betere manier mods te kunnen maken met blender (3d programma). Dit alles heeft er voor gezorgd dat alle mods verplicht geüpdate moeten worden naar de nieuwe versie. Als dit niet wordt gedaan krijg je dus al die fouten, en ja dat heeft ook invloed op het gamen als je heel veel van die oude mods hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 15-10-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:18:
Deze regels:
code:
1

Dat houd in dat je oude mods gebruikt die voor de nieuwe versie 1.28.xx gemaakt zijn. ETS2 heeft een nieuwe pmg versie gekregen die de laadtijd en performance moet verbeteren van het spel. Ook zijn ze over gegaan van binary files naar text files om op een betere manier mods te kunnen maken met blender (3d programma). Dit alles heeft er voor gezorgd dat alle mods verplicht geüpdate moeten worden naar de nieuwe versie. Als dit niet wordt gedaan krijg je dus al die fouten, en ja dat heeft ook invloed op het gamen als je heel veel van die oude mods hebt.
Niet te geloven dit. Heb eindelijk de loadorder en alles gedownload krijg je dit geintje weer. Pfff dan maar weer nieuwe versies gaan zoeken.

edit: JazzyCat heeft volgens mij geen nieuwe versies die geschikt zijn voor de laatste versie van 1.28.xx

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 15-10-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Hi,

Weet iemand waar ik support kan vinden voor ETS2 voor de Oculus? Met google kom ik uit op hele oude artikelen. Oculus werkt wel. Maar ik warp steeds, wat dus misselijk makend is :)

Low of high settings zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Niet te geloven dit. Heb eindelijk de loadorder en alles gedownload krijg je dit geintje weer. Pfff dan maar weer nieuwe versies gaan zoeken.

edit: JazzyCat heeft volgens mij geen nieuwe versies die geschikt zijn voor de laatste versie van 1.28.xx
Volgens mij heeft hij alle mods geüpdatet, hier zijn eigen website.
Het is Russisch, maar ook in het Engels.

http://jazzycat.ucoz.net/
NinjaTrek2891 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 21:54:
Hi,

Weet iemand waar ik support kan vinden voor ETS2 voor de Oculus? Met google kom ik uit op hele oude artikelen. Oculus werkt wel. Maar ik warp steeds, wat dus misselijk makend is :)

Low of high settings zelfde effect.
Hier heb je hun support forum.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=58686

[ Voor 29% gewijzigd door Barfman op 15-10-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:12:
[...]

Volgens mij heeft hij alle mods geüpdatet, hier zijn eigen website.
Het is Russisch, maar ook in het Engels.

http://jazzycat.ucoz.net/

[...]

Hier heb je hun support forum.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=58686
Ik maak gebruik van de nieuwste versies van JazzyCat. Hebben andere ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
Na meer dan een jaar niet meer gespeeld te hebben (stuurtje opgeborgen, me vlieg spul staat er) kon ik het niet laten om het eens met een controller te proberen... Verschrikkelijk! 8)7 Maar goed, heb weinig keus, ik wil het gewoon spelen zonder alles overhoop te halen. Beetje met de instellingen zitten klooien en kom een paar aparte dingetjes tegen. Als ik bijvoorbeeld de dead zone van de stuur as wat hoger zet loopt de game vast? Heb het uiteindelijk enigszins relaxed kunnen krijgen, morgen nog maar wat tweaken vanuit de controller profile ipv in game.

Had onwijs veel mods geïnstalleerd staan waaronder een Scania T model maar die doet het niet onder de huidige versie. Dan starten zonder die mod dus heb een nieuwe Scania gekocht :)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4455/23863396848_33018f5d9f_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4511/37684033432_ae1d46d509_o.jpg

Vraag me niet hoe :+ Kon achteruit spook rijden om de afslag links te nemen (zie spiegel) en klein rondje gereden. Gelukkig stond ie er niet meer toen ik terug kwam!

Kan je de verlichting anders instellen zodat bijvoorbeeld die onderop de bumper uit blijven als ik me normale verlichting aan doe? Die wil ik alleen aan hebben bij groot licht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Zaterdag ook een paar uur gespeeld. Dik 2300km kunnen maken met mijn Scania Torpedo.
Weet iemand of er in ProMods 2.2 nog meer van dit soort weggetjes zitten?

YouTube: Difficult Haul (ETS2 ProMods 2.20 Beta)

Vond deze erg leuk. Bewust voor de kortste, maar zwaarste Zandtrailer gekozen, maar was zeker in combinatie met mijn 5 assige Torpedo goed te doen.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:14:
Zaterdag ook een paar uur gespeeld. Dik 2300km kunnen maken met mijn Scania Torpedo.
Weet iemand of er in ProMods 2.2 nog meer van dit soort weggetjes zitten?

YouTube: Difficult Haul (ETS2 ProMods 2.20 Beta)

Vond deze erg leuk. Bewust voor de kortste, maar zwaarste Zandtrailer gekozen, maar was zeker in combinatie met mijn 5 assige Torpedo goed te doen.
Mooi filmpje, maar ik zie hij hij heel veel rond kijkt met de camera ect.
hier loop ik zelf altijd mee te klooien, weet iemand hoe hij dat doet in het filmpje?
gebruikt hij gewoon zijn muis? want dan raak ik altijd de oriëntatie kwijt.
of hebben jullie daarvoor nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Volgens mij hebben zij Eyetrackers.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sk1nny666 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Mooi filmpje, maar ik zie hij hij heel veel rond kijkt met de camera ect.
hier loop ik zelf altijd mee te klooien, weet iemand hoe hij dat doet in het filmpje?
gebruikt hij gewoon zijn muis? want dan raak ik altijd de oriëntatie kwijt.
of hebben jullie daarvoor nog andere tips?
Als ik rondkijk dan doe ik dat met het nummerieke gedeelte van het toetsenbord of met de ronde knop op de schakelpook van de Logitech G27. om weer terug te gaan naar het normale beeld kan je op de 1 drukken (boven de Q) of op de 5 van het nummerieke gedeelte. Met de muis moet ik ook niet aan denken. Kan mij wel voorstellen als je shooters gewend bent je daar prima mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Estoque schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:01:
Volgens mij hebben zij Eyetrackers.
ben dan wel benieuwd hoe jullie dat doen,
want als ik op een kruising links en rechts moet kijken of er ruimte is is dat echt een hell.
want met de muis stuiter je alle kanten op en onhandig, en met een knopje op je stuur is traag.
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Als ik rondkijk dan doe ik dat met het nummerieke gedeelte van het toetsenbord of met de ronde knop op de schakelpook van de Logitech G27. om weer terug te gaan naar het normale beeld kan je op de 1 drukken (boven de Q) of op de 5 van het nummerieke gedeelte. Met de muis moet ik ook niet aan denken. Kan mij wel voorstellen als je shooters gewend bent je daar prima mee overweg kan.
en dan heb je bepaalde nummers op bepaalde camera standen staan?
of doe je het met 4 ingedrukt houden tot je ver genoeg naar links kijkt en dan met 1 weer terug?
want zoiets die ik nu met het D-pad op mijn stuur en vind ik nog niet echt handig.

[ Voor 49% gewijzigd door sk1nny666 op 16-10-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sk1nny666 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

want als ik op een kruising links en rechts moet kijken of er ruimte is is dat echt een hell.
want met de muis stuiter je alle kanten op en onhandig, en met een knopje op je stuur is traag.
Gebruik dan de 4 op het nummerieke toetsenbord voor naar links te kijken en de 6 voor naar rechts. Daarna weer terug naar het normale beeld met de 5. Gaat snel en je hoeft niet te zoeken naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag hopelijk mijn nieuwe stuur voor mijn race setup binnen, dan kan ik de G25 weer gaan inzetten voor ETS2 en ATS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 21:50
Streskip schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 00:55:
Na meer dan een jaar niet meer gespeeld te hebben (stuurtje opgeborgen, me vlieg spul staat er) kon ik het niet laten om het eens met een controller te proberen... Verschrikkelijk! 8)7 Maar goed, heb weinig keus, ik wil het gewoon spelen zonder alles overhoop te halen. Beetje met de instellingen zitten klooien en kom een paar aparte dingetjes tegen. Als ik bijvoorbeeld de dead zone van de stuur as wat hoger zet loopt de game vast? Heb het uiteindelijk enigszins relaxed kunnen krijgen, morgen nog maar wat tweaken vanuit de controller profile ipv in game.

Had onwijs veel mods geïnstalleerd staan waaronder een Scania T model maar die doet het niet onder de huidige versie. Dan starten zonder die mod dus heb een nieuwe Scania gekocht :)
[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag me niet hoe :+ Kon achteruit spook rijden om de afslag links te nemen (zie spiegel) en klein rondje gereden. Gelukkig stond ie er niet meer toen ik terug kwam!

Kan je de verlichting anders instellen zodat bijvoorbeeld die onderop de bumper uit blijven als ik me normale verlichting aan doe? Die wil ik alleen aan hebben bij groot licht..
Onderop de bumper? Je bedoelt die markeringslampen of bedoel je de verstralers die op de grille zitten? Op de grille kan je namelijk wel gewoon aan/uitzetten door het menu van de lichten te gebruiken. F4 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sk1nny666 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

[...]
Zelf gebruik ik een DIY TrackIR setup, dat maakt het een stuk makkelijker beide kanten op te kunnen kijken

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Koenvh schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:56:
[...]

Zelf gebruik ik een DIY TrackIR setup, dat maakt het een stuk makkelijker beide kanten op te kunnen kijken
ja heb er hier en daar ook wel eens iets over gelezen, misschien toch maar eens gaan uitzoeken.
zou ik het gelijk kunnen gaan gebruiken is race game's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat ik jammer vind dat er tegenwoordig geen G27 meer gemaakt word of weinig te koop is als tweedehandsje..

Gebruik nu een Driving Force GT van Logitech welke het prima doet, maar ik zou dat schakelen ook wel eens willen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:14:
Wat ik jammer vind dat er tegenwoordig geen G27 meer gemaakt word of weinig te koop is als tweedehandsje..

Gebruik nu een Driving Force GT van Logitech welke het prima doet, maar ik zou dat schakelen ook wel eens willen testen :)
Je zou een G29(0) kunne kopen. Geef wel toe zijn lelijk en lijken net ronde controlers. Schakelen net een G27 vind het maar gevoelloos en echte vrachtwagens zijn ook automaten. Persoonlijk zou ik mij daar niet zo op blindstaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Je zou een G29(0) kunne kopen. Geef wel toe zijn lelijk en lijken net ronde controlers. Schakelen net een G27 vind het maar gevoelloos en echte vrachtwagens zijn ook automaten. Persoonlijk zou ik mij daar niet zo op blindstaren.
Ik gebruik nu met mijn Driving Force GT de optie: opeenvolgend, hiermee schakel ik een versnelling hoger of lager handmatig. Dit werkt voor dit stuur perfect. Maar toch het schakelen lijkt me toch wel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 16:55
ThaJeroen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Ik gebruik nu met mijn Driving Force GT de optie: opeenvolgend, hiermee schakel ik een versnelling hoger of lager handmatig. Dit werkt voor dit stuur perfect. Maar toch het schakelen lijkt me toch wel gaaf :)
Ik denk er aan om misschien te upgraden naar een Thrustmaster Shifter TH8A. Zodra ik mijn button box af heb dan. Want vanaf dat moment heb ik de knoppen op de shifter niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
NoFearWizz schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Ik denk er aan om misschien te upgraden naar een Thrustmaster Shifter TH8A. Zodra ik mijn button box af heb dan. Want vanaf dat moment heb ik de knoppen op de shifter niet meer nodig.
Ik vraag me al een tijdje af: is het mogelijk om een losse shifter (de losse shifter van G29 bijv.) compatible te maken met een Driving Force GT?

Heb e.e.a. al uitgezocht maar ben tot op heden nog niks wijzer geworden. Iemand van jullie dit al uitgezocht of geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

Ik vraag me al een tijdje af: is het mogelijk om een losse shifter (de losse shifter van G29 bijv.) compatible te maken met een Driving Force GT?

Heb e.e.a. al uitgezocht maar ben tot op heden nog niks wijzer geworden. Iemand van jullie dit al uitgezocht of geprobeerd?
Dan zou je als eerste moeten kijken of je wel een aansluitmogelijkheid hebt zitten op de Driving Force GT. Bij de G27 is het zo dat je de pedalen, shifter en stroomstekker allemaal in het stuur moet inpluggen. en de Driving Force GT heeft geen extra aansluiting zitten op het stuur dus kan niet aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Dan zou je als eerste moeten kijken of je wel een aansluitmogelijkheid hebt zitten op de Driving Force GT. Bij de G27 is het zo dat je de pedalen, shifter en stroomstekker allemaal in het stuur moet inpluggen. en de Driving Force GT heeft geen extra aansluiting zitten op het stuur dus kan niet aangesloten worden.
Maar stel je doet gewoon die shifter d.m.v. USB in een andere USB poort tegelijkertijd met het stuur etc.
Zou het dan wel werken dat je ze op de PC of ingame kan seperaten van elkaar en dan werkend kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 13:41
Je zou dan denk ik een aparte shifter moeten hebben die je met de USB kan aansluiten op de PC. De Driving Force GT heeft inderdaad geen extra aansluitingen om iets op aan te sluiten.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
YdieresiS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:28:
Je zou dan denk ik een aparte shifter moeten hebben die je met de USB kan aansluiten op de PC. De Driving Force GT heeft inderdaad geen extra aansluitingen om iets op aan te sluiten.
Idd, ik was je net ietsjes voor :P (zie bovenstaand ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 13:41
Ik zag het inderdaad. Had niet nog een andere invulling voor mijn post, dus maar geen edit meer gedaan.

In feite zou je volgens mij inputaparaten moeten kunnen combineren. Je kunt handmatig knoptoewijzingen doen (al weet ik niet hoe dit gaat bij de verschillende versnellingen van een shifter), maar je zou dus een knop op je stuur kunnen toewijzen aan iets, terwijl je ook nog van een andere werkende aangesloten controller knoppen kunt toewijzen. In theorie zou dit moeten werken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
YdieresiS schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:35:
Ik zag het inderdaad. Had niet nog een andere invulling voor mijn post, dus maar geen edit meer gedaan.

In feite zou je volgens mij inputaparaten moeten kunnen combineren. Je kunt handmatig knoptoewijzingen doen (al weet ik niet hoe dit gaat bij de verschillende versnellingen van een shifter), maar je zou dus een knop op je stuur kunnen toewijzen aan iets, terwijl je ook nog van een andere werkende aangesloten controller knoppen kunt toewijzen. In theorie zou dit moeten werken.
Ja in theorie inderdaad wel, zo had ik het ook al in gedachten. Maar werkt het ook in de praktijk is de vraag, ik vind het namelijk zonde om de shifter aan te schaffen en het gaat niet werken...

Iemand die kan zeggen (garanderen) of het gaat werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn wel adapters voor om een G27 shifter geschikt te maken om deze separaat aan te sluiten op een USB poort. Eigenlijk is een shifter ook niet meer dan een paar knoppen waar de pook tegenaan klikt en zou het wel moeten werken. Heb niet gezocht naar een Nederlandse winkel maar alleen naar het product. Staat ook bij dat die zijn eigen software heeft wat zou moeten werken.

http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:47:
Er zijn wel adapters voor om een G27 shifter geschikt te maken om deze separaat aan te sluiten op een USB poort. Eigenlijk is een shifter ook niet meer dan een paar knoppen waar de pook tegenaan klikt en zou het wel moeten werken. Heb niet gezocht naar een Nederlandse winkel maar alleen naar het product. Staat ook bij dat die zijn eigen software heeft wat zou moeten werken.

http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=188
Gezien de prijs kan je net zo goed een tweedehands G27 kopen (mits je die kan vinden :P) en dan ben je denk ik nog goedkoper uit dan: een losse G29 shifter + de adapter aanschaffen.

Of zijn jullie het hier niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Gezien de prijs kan je net zo goed een tweedehands G27 kopen (mits je die kan vinden :P) en dan ben je denk ik nog goedkoper uit dan: een losse G29 shifter + de adapter aanschaffen.

Of zijn jullie het hier niet mee eens?
Ben het daar wel mee eens maar je zegt zelf al dat het vinden van een goeie G27 voor weinig geld ook wel een aardige zoektocht op kan leveren. Mocht het niet lukken dan zou dit altijd nog een mogelijkheid kunnen zijn. Vind het ook belachelijk wat de shifter van de G29 kost en de shifter van de G27 niet los te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

Ben het daar wel mee eens maar je zegt zelf al dat het vinden van een goeie G27 voor weinig geld ook wel een aardige zoektocht op kan leveren. Mocht het niet lukken dan zou dit altijd nog een mogelijkheid kunnen zijn. Vind het ook belachelijk wat de shifter van de G29 kost en de shifter van de G27 niet los te verkrijgen is.
Moet ik er eerst eentje zien te vinden in omgeving Eindhoven, dat valt niet mee. Sowieso zijn de tweedehands G27/25 amper te vinden.. iemand toevallig nog eentje ergens liggen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Ik ben niet zo heel goed met het uitlezen van die logbestanden. Maar het lijkt wel dat die zich ophangt op de achterwielen dus dat zou wel kunnen het gaat om een mod voor de winterwielen.

---

Ik maak al jaren gebruik van JazzyCat en was ik bij iemand die ook ETS2 speelt. Ik al die JazzyCat dingen gedownload en in de modmap gezet. Als ik dan ETS2 start dan met inloggen loopt die vast. Zonder de mods werkt het wel zonder problemen. Hoe kan dit en hoe los ik dit op.
Barfman schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 14:23:
Je hebt gelijk, want ik kan bevestigen dat het niet aan die Real Winter Tires mod ligt. Vannacht klapte hij er namelijk weer uit.

Het schijnt inderdaad dat pakket van JazzyCat te zijn: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=751054#p751054

En toch snap ik er geen drol van dat anderen dit niet hebben. JazzyCat staat namelijk al boven de map-mods. Ik ga eens die railway mod disablen. Ik gebruik overigens de allernieuwste versie van Railway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:56:
[...]

[...]

Je hebt gelijk, want ik kan bevestigen dat het niet aan die Real Winter Tires mod ligt. Vannacht klapte hij er namelijk weer uit.

Het schijnt inderdaad dat pakket van JazzyCat te zijn: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=751054#p751054

En toch snap ik er geen drol van dat anderen dit niet hebben. JazzyCat staat namelijk al boven de map-mods. Ik ga eens die railway mod disablen. Ik gebruik overigens de allernieuwste versie van Railway.
Ik had het probleem ook en heb alle mods uitgeschakeld. Daarna ze weer ingeschakeld op de JazzyCat na. En je raad het al mijn hele gebeuren in zuid oost rusland werkt niet meer. Open Spaces overlapt nu The Great Steppe en krijg dat niet meer goed ook al gebruik ik nu dezelfde volgorde als hele tijd alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:05:
Ik had het probleem ook en heb alle mods uitgeschakeld. Daarna ze weer ingeschakeld op de JazzyCat na. En je raad het al mijn hele gebeuren in zuid oost rusland werkt niet meer. Open Spaces overlapt nu The Great Steppe en krijg dat niet meer goed ook al gebruik ik nu dezelfde volgorde als hele tijd alweer.
Huh? Dus omdat je JazzyCat hebt uitgeschakeld werkt Open Spaces niet meer??? Vanmiddag even getest en het lijkt gewoon te werken nu ik Railway Cargo heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:39:
[...]

Huh? Dus omdat je JazzyCat hebt uitgeschakeld werkt Open Spaces niet meer??? Vanmiddag even getest en het lijkt gewoon te werken nu ik Railway Cargo heb uitgeschakeld.
Nee ik had alles uitgeschakeld en gehoopt dan één voor één weer op te bouwen. Maar schijnbaar toch iets verkeerd zitten. Ga nog maar eens proberen de volgorde weer goed te krijgen. Maak jij ook gebruik van The Great Steppe mod.

Het is echt logica ten top. 2 weken zegt ik tegen iedereen van dit heb ik geprobeerd als laadvolgorde en dat is de enige die goed werkt. Nou ging het gisteren ineens helemaal mis met die JazzyCat. Nu weer alles opnieuw erin en werkt het niet meer. Hele andere volgorde en het werkt wel weer goed. Alleen nog even de JazzyCat toevoegen zonder treinen. Weet iemand of er nog meer JazzyCat paketten zijn die niet lekker lopen?

[ Voor 29% gewijzigd door CyberCow op 16-10-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:43:
Nee ik had alles uitgeschakeld en gehoopt dan één voor één weer op te bouwen. Maar schijnbaar toch iets verkeerd zitten. Ga nog maar eens proberen de volgorde weer goed te krijgen. Maak jij ook gebruik van The Great Steppe mod.

Het is echt logica ten top. 2 weken zegt ik tegen iedereen van dit heb ik geprobeerd als laadvolgorde en dat is de enige die goed werkt. Nou ging het gisteren ineens helemaal mis met die JazzyCat. Nu weer alles opnieuw erin en werkt het niet meer. Hele andere volgorde en het werkt wel weer goed. Alleen nog even de JazzyCat toevoegen zonder treinen. Weet iemand of er nog meer JazzyCat paketten zijn die niet lekker lopen?
Hoe bestaat het!? |:(

Ik maak geen gebruik van The Great Steppe mod, en dit is mijn laadvolgorde momenteel die bij mij werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Winter Rear Tires

Zoomfix ProMods

Trailers and Cargo Pack by Jazzycat (5.6) English
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat (5.6) Part 2
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat (5.6) Part 1

RusMap-map v1.7.4
RusMap-model 2 v1.4
RusMap-model 1 v1.7.4
RusMap-def v1.7.4

Promods def v2.15
Promods map v2.15
Promods media v2.15
Promods model 3-v2.15
Promods model 2-v2.15
Promods model 1-v2.15
Promods assets v2.15

Russian Open Spaces English
Russian Open Spaces v4.0
Russian Open Spaces v4.0 Map
Russian Open Spaces v4.0 Model
Russian Open Spaces v4.0 Vehicle

Fix_unit_SR-652
SRMap_UK Fix
Trailer_fix_SR_6.5.2
Southern Region Model 1
Southern Region Model 2
Southern Region Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Ik ook niet gelukkig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

unezra schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:05:
Ok! Misschien toch een oplossing:
https://github.com/dtgDTGdtg/SRWE/releases

En dan ETS/ATS in Windowded mode, via die tool resizen, klaar. Nog niet uitgetest op 3 schermen, maar als dat de oplossing is en het werkt goed genoeg, scheelt me dat een hele hoop geld en geklooi. :)
Update:
Ik heb besloten mij 23" schermen retour te sturen en om te ruilen voor 3x27" 1440p.
(Dit beestje: pricewatch: Lenovo P27h Zwart

Wat ik met mijn 29" ultra-wide doe ga ik later eens over nadenken. Nu genoeg ad-hoc beslissingen moeten nemen. Misschien dat ik die 29" als TV ga inzetten met een mediaspeler er aan of ik verkoop 'm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:43
sk1nny666 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

ja heb er hier en daar ook wel eens iets over gelezen, misschien toch maar eens gaan uitzoeken.
zou ik het gelijk kunnen gaan gebruiken is race game's.
Ik gebruik TrackIR voornamelijk met vliegen, maar werkt in ETS ook heel relaxed. Qua oriëntatie in ETS totaal geen last van, maar met race games juist weer wel. Ik raad het voor ETS iig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Streskip schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:32:
[...]

Ik gebruik TrackIR voornamelijk met vliegen, maar werkt in ETS ook heel relaxed. Qua oriëntatie in ETS totaal geen last van, maar met race games juist weer wel. Ik raad het voor ETS iig aan :)
denk dat ik maar eens ga zoeken hoe je dat zelf kan maken, moet niet zo moeilijk zijn verwacht ik.
Pagina: 1 ... 76 ... 162 Laatste