Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alexknl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:41:
Ik heb met mijn GTX1080 en vele mods (incl promods) nog altijd framedrops naar 20-30 in grote steden met veel details. Zal wel aan de optimalisatie van de game of mods liggen?
De optimalisatie van de game. Werkt met DirectX 9 volgens mij, dus de processor wordt niet goed benut waardoor hij een 'bottleneck' is. Dit veroorzaakt een lage GPU load en dus framedrops. Ik heb het probleem ook, zie hier: Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexknl schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:41:
[...]

Ik heb met mijn GTX1080 en vele mods (incl promods) nog altijd framedrops naar 20-30 in grote steden met veel details. Zal wel aan de optimalisatie van de game of mods liggen?
2x GTX970 hier, komt ook aardig in de buurt van een enkele GTX1080

Gelukkig wordt er gewerkt aan een upgrade van de grafische engine naar DX11, dat zal veel goed doen voor performance maar ook voor grafische pracht en praal :)

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 10-05-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:44:
Gelukkig wordt er gewerkt aan een upgrade van de grafische engine naar DX11, dat zal veel goed doen voor performance maar ook voor grafische pracht en praal :)
Alleen wachten we daar al tig jaar op. Ik ben benieuwd wanneer we dit kunnen verwachten. Over een paar weken of over een paar jaar? :')
SCS claimde dit namelijk een paar jaar geleden al.. 2 woorden 9 letters... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Alleen wachten we daar al tig jaar op. Ik ben benieuwd wanneer we dit kunnen verwachten. Over een paar weken of over een paar jaar? :')
SCS claimde dit namelijk een paar jaar geleden al..
Zie hier: http://forum.scssoft.com/...29589&start=10300#p739829
Studio is constantly working on Euro Truck Simulator 2 and American Truck Simulator technology improvements. One of the elements that studio plan to work on is to change graphics libraries from old DX9 and OpenGL to more modern DX11 and Vulkan - this change will likely unlock new methods of the optimizations for the studio. The implementation of new libraries itself will not bring huge performance boost however thanks to it studio will be able to modify engine overtime so it will use full potential of those libraries.
2 woorden 9 letters... ;)
bier halen ?

[ Voor 73% gewijzigd door FastFred op 10-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, nice! Is dus binnen een paar maanden denk ik..

Haha, bier halen kan inderdaad. Ik had het eigenlijk over "duurt lang". "Wiet halen" kan ook :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Oh, nice! Is dus binnen een paar maanden denk ik..

Haha, bier halen kan inderdaad. Ik had het eigenlijk over "duurt lang". "Wiet halen" kan ook :+.
Nouja, zoals het daar beschreven staat is het een idee. Misschien dat er al aan gewerkt wordt, je weet het niet. Het is van Pools naar Engels vertaald dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:21:
Nouja, zoals het daar beschreven staat is het een idee. Misschien dat er al aan gewerkt wordt, je weet het niet. Het is van Pools naar Engels vertaald dus wie weet.
Hmm, dat is waar. Dacht dat die heavyweight dingen in de eerstvolgende update al kwamen (dacht ik hier ergens gelezen te hebben) en dus ook DirectX 11. Aangezien ze alles in 1 post hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Hmm, dat is waar. Dacht dat die heavyweight dingen in de eerstvolgende update al kwamen (dacht ik hier ergens gelezen te hebben) en dus ook DirectX 11. Aangezien ze alles in 1 post hebben staan.
Heavyweight is een DLC, daar zullen ook 8x4 trekker chassis' bij zitten. De doubles komen in een reguliere update mee. En van wat ik begrepen heb uit de diverse blogposts zouden die beide voor de zomer beschikbaar moeten zijn.

Die forumpost is een gedeeltelijke vertaling van het interview in het filmpje. Dus daar wordt van alles besproken, hoeft niet direct te betekenen dat het er allemaal binnen nu en een maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:45:
Heavyweight is een DLC, daar zullen ook 8x4 trekker chassis' bij zitten. De doubles komen in een reguliere update mee. En van wat ik begrepen heb uit de diverse blogposts zouden die beide voor de zomer beschikbaar moeten zijn.

Die forumpost is een gedeeltelijke vertaling van het interview in het filmpje. Dus daar wordt van alles besproken, hoeft niet direct te betekenen dat het er allemaal binnen nu en een maand is.
Hmm, waarom staat het dan in 1 post? Vind ik persoonlijk toch best verwarrend. Denk je dat het allemaal in 1 keer komt, is heavyweight én een DLC én komt die DLC waarschijnlijk ook nog eens veel eerder dan DirectX 12 en andere belangrijkere dingen. :O

Ik denk wel dat ik die DLC ga kopen, mits hij niet overdreven duur is. Ik kijk er wel naar uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Goed om te horen dat de doubles en de heavyweight dlc voor de zomer komen. Na de examens misschien het trucken weer een beetje oppakken. Moet dan nog wel een iets comfortabelere houding niet te organiseren, krijg nu een enorm stijve nek na een 20 min ets2. Mogelijk dat mijn bureau iets te hoog is voor een stuurtje en dat ik dan ook te hoog t.o.v. de pedalen zit. Zat te denken aan een wheelstand zodat ik mijn bureaustoel een beetje omlaag kan doen om zo alles te compenseren. Hebben jullie miss nog suggesties voor een comfortabele ets positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een pijnlijk zitvlak, maar vaak pas na een uurtje of 2 en dat komt niet vaak voor :P
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:22:
[...]

Hmm, waarom staat het dan in 1 post? Vind ik persoonlijk toch best verwarrend. Denk je dat het allemaal in 1 keer komt, is heavyweight én een DLC én komt die DLC waarschijnlijk ook nog eens veel eerder dan DirectX 12 en andere belangrijkere dingen. :O

Ik denk wel dat ik die DLC ga kopen, mits hij niet overdreven duur is. Ik kijk er wel naar uit :).
Tja, het is een interview. Dus daar zal ongetwijfeld een keer een vraag voor bij komen "wat zijn de plannen voor de komende 2 jaar" ofzo iets. Dat filmpje is ook best lang, dus daar is een boel besproken wat vast niet interessant genoeg was om te vertalen.

[ Voor 80% gewijzigd door FastFred op 11-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:03:
Ik vraag mij af wanneer Southern Region Map nou eens een keer komt met ondersteuning voor 1.27.. volgens mij duurt het eeuwen voordat die gasten hun mod compatible hebben gemaakt. Was ook met 1.26 zo.
Dat is ook het enige nadeel van Southern Region. Volgens mij is het ook maar een heel klein team wat eraan werkt. Het lijkt erop dat het nog wel een tijdje gaat duren. Op hun eigen website staat vermeld ze op 10 procent zijn van versie 7.0.0.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 11-05-2017 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Tot maandag 19:00 uur zijn er hele scherpe aanbiedingen van Euro Truck Simulator en American Truck Simulator. Ook allerlei combinaties zijn in de aanbieding: http://store.steampowered.com/sale/scs/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 13:51
Tof, aangeschaft. Vanmiddag maar eens fijn trucken met heavy cargo :)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:02
Ga ik ook zeker halen. Zou die compatibel zijn met promods? Aangezien in de standaard game ook de 8x4 chassis zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 08:31
@jip_86 Promods heeft niks te maken met 8x4. Want Promods doet niks met vrachtwagens. Het zijn de vrachtwagens mods die hiervoor zorgen bijvoorbeeld de RJL Scania mod.
jip_86 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:36:
Ga ik ook zeker halen. Zou die compatibel zijn met promods? Aangezien in de standaard game ook de 8x4 chassis zijn toegevoegd.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dolbyadt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:02:
@jip_86 Promods heeft niks te maken met 8x4. Want Promods doet niks met vrachtwagens. Het zijn de vrachtwagens mods die hiervoor zorgen bijvoorbeeld de RJL Scania mod.
[...]
Dat zou je denken. Maar het blijft wel SCS he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik wil de liftas van mijn trailer bedienen, dus omhoog doen.. mooi een knopje voor gebind.

alleen er gebeurd niks.. kan dat niet bij alle trailers?? heb nu een normaale 3 assige trailer erachterhangen.
in filmpjes zie ik bij dit model dat het wel kan.. waarom gebeurd er bij mij dan niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kan het bij trailers ook dan?
Zou kunnen dat ik achter loop, maar vziw kun je alleen de liftas van trucks bedienen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
MadMarky schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:34:
Kan het bij trailers ook dan?
Zou kunnen dat ik achter loop, maar vziw kun je alleen de liftas van trucks bedienen.
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-cZZD9fAw7r8/WK_xRAlKlkI/AAAAAAAAAVw/uWaZ7IMv9lghnyyGFeLjwtqxMrW3lvT1gCLcB/s320/liftable_axle_fixed.gif
http://blog.scssoft.com/2017/02/liftable-trailer-axles.html

werkt alleen niet bij alle trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook nog geen trailer tegen gekomen waarbij die as te liften is.

Vanavond eerst maar eens die DLC aanschaffen :D Balen dat ik morgen de hele dag van huis ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb versie 1.27 met de nieuwste promods.. en daarbij staat de liftable axes.. dus ik dacht dat wel bij elke trailert zou werken.. maargoed straks nog is proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nickrsd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:08:
Ik heb versie 1.27 met de nieuwste promods.. en daarbij staat de liftable axes.. dus ik dacht dat wel bij elke trailert zou werken.. maargoed straks nog is proberen dan
Een trailer moet natuurlijk wel over zo'n as beschikken :P De meeste lange-afstand trailers hebben geen lift assen, city trailers e.d. wel

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 21:35
Mooie prijs ook. Had echt iets van 15 euro verwacht ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dolbyadt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:02:
[...]
Ik kan helaas meedelen dat het niet werkt met ProMods. De 8x4 chassis options zitten niet in de DLC, maar in een losse patch. Hierdoor wordt dus het versienummer verhoogd en werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
iemand die de nieuwe dlc al heeft uitgeprobeerd? Heb m al gekocht maar zit nog op het werk :(

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Licht off-topic: zijn hier nog meer mensen die gek worden van de afzetterij van ProMods? De gratis links zijn allemaal down, en om de week komt er wel weer een of andere update waar ik dan weer 1,50 euro voor moet betalen (map + trailer pack). Het zou fijn zijn als je slechts eenmalig zou hoeven betalen, en dat je dan elke volgende update gratis krijgt. Ik hoef op Steam toch ook niet te betalen voor updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Haribo112 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Ik kan helaas meedelen dat het niet werkt met ProMods. De 8x4 chassis options zitten niet in de DLC, maar in een losse patch. Hierdoor wordt dus het versienummer verhoogd en werkt het niet meer.
Uh, zo te zien werkt het gewoon, ik rijd nu rond met een 8x4 zonder dat ik promods gewijzigd heb ;)
iantje31 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:27:
iemand die de nieuwe dlc al heeft uitgeprobeerd? Heb m al gekocht maar zit nog op het werk :(
Ik op dit moment. Alleen al drie steden zonder grote trailers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Uh, zo te zien werkt het gewoon, ik rijd nu rond met een 8x4 zonder dat ik promods gewijzigd heb ;)
Ja kwam er achter dat ik nog ProMods 2.15 had en niet 2.16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Hebbes, nachtje slapen did the trick 8)

Deze jongen kun je zonder problemen het hek uitrijden. Extra grote bocht niet nodig _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11makye.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 12-05-2017 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haribo112 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:32:
Licht off-topic: zijn hier nog meer mensen die gek worden van de afzetterij van ProMods? De gratis links zijn allemaal down, en om de week komt er wel weer een of andere update waar ik dan weer 1,50 euro voor moet betalen (map + trailer pack). Het zou fijn zijn als je slechts eenmalig zou hoeven betalen, en dat je dan elke volgende update gratis krijgt. Ik hoef op Steam toch ook niet te betalen voor updates?
De gratis links werken bij mij anders prima. En die €1,50 is voor de download, niet voor de map. Zelf vind ik het ook vervelend, maar zo'n ramp is het volgens mij ook weer niet om eens in de een á twee maanden alles te updaten. :) En als je ProMods vergelijkt met bijvoorbeeld de Vive la France DLC of de Scandinavië DLC, dan had ik er ook nog wel €20 voor willen neerleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 12-05-2017 19:45 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Bij mij geeft ETS2 dit weer:

ETS2 error

Versies:

ProMods 2.16
Company & Trailer pack 1.13

ETS2: 1.27.1.7s

Ik heb het geprobeerd met en zonder de nieuwe DLC en op beide manieren werkt het niet. In de mod manager is het mij toegestaan om deze mods te activereren, en staan geen rode uitroeptekens...

[ Voor 23% gewijzigd door Haribo112 op 12-05-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Haribo112 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:45:
Bij mij geeft ETS2 dit weer:

[afbeelding]

Versies:

ProMods 2.16
Company & Trailer pack 1.13

ETS2: 1.27.1.7s

Ik heb het geprobeerd met en zonder de nieuwe DLC en op beide manieren werkt het niet. In de mod manager is het mij toegestaan om deze mods te activereren, en staan geen rode uitroeptekens...
Staat de mod goed aan je profiel gekoppeld? Zo te zien kan die de modbestanden niet vinden. Kan ook zijn dat het de oude bestanden zijn, dan kan je op doorgaan klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Staat de mod goed aan je profiel gekoppeld? Zo te zien kan die de modbestanden niet vinden. Kan ook zijn dat het de oude bestanden zijn, dan kan je op doorgaan klikken.
Ah blijkbaar ben ik gewoon een idioot. Als ik in dat scherm klik op 'toch doorgaan' dan komt alles goed. Het werd veroorzaakt doordat de versie van PM die ik had geladen niet overeen kwam met de versie die in mijn savegame staat. Ik werd in de war gebracht door de begeleidende tekst die wist te vermelden dat 'de uitgever van de mod het niet toestond dat deze mod werd gebruikt bij deze versie van het spel'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 13:51
Rijdt erg lekker, ik pak nog vaak een rondje extra over de rotonde.

Afbeeldingslocatie: https://scs-wotr-gallery.s3.amazonaws.com/view/F38/000000000027483F.jpg

Erg leuke mod om mee te spelen iig, ben blij met de aanschaf en idd een zeer schappelijke prijs.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja echt elke euro waard. In het begin nog een beetje wantrouwend of je lading echt de bocht wel gaat halen maar al snel rijd je fluitend een rondje over een klaverblad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even een vraagje: ik ga sowieso die DLC kopen, ziet er top uit! Is dit een goede vervanger voor JazzyCat? :) Alhoewel je dan weer een paar dingetjes mist zoals tanks etc. Wat denken jullie? En zal ik Southern Region Map eruit gooien omdat die update zolang duurt? Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:07:
Nog even een vraagje: ik ga sowieso die DLC kopen, ziet er top uit! Is dit een goede vervanger voor JazzyCat? :) Alhoewel je dan weer een paar dingetjes mist zoals tanks etc. Wat denken jullie? En zal ik Southern Region Map eruit gooien omdat die update zolang duurt? Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen haha.
Ik verwacht dat JazzyCat ook wel gebruik zal gaan maken van dit systeem ;)
En gewoon upgraden zonder SRM, dan voeg je 'm later weer toe als er een update voor is, aangezien de website aangeeft dat 't nog wel even kan duren.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 01:48:
Ik verwacht dat JazzyCat ook wel gebruik zal gaan maken van dit systeem ;)
En gewoon upgraden zonder SRM, dan voeg je 'm later weer toe als er een update voor is, aangezien de website aangeeft dat 't nog wel even kan duren.
Maar dan begin ik dus weer in Nederland bij m'n thuisbasis of niet? :p

Keuzes.. Keuzes...

Bedankt voor de info overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
In de steam workshop zijn al de eerste mods te vinden die sturende assen toevoegen
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=876300880
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=924432050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

kheb me een mooie nieuwe volvo FH 750 8x4 gegeven.. erg gaaf dit:)
alleen nog geen zwaar transport gedaan, geen bod in de plaatsen waar ik ben..
ben ook nog maar lvl 17 ,neem aan hoe hoger je lvl hoe mooiere opdrachten je krijgt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
ik heb promods 2.16 gedownload en in de mod folder gezet, echter staat er dat de mod onbruikbaar is, weet iemand waarom? Ik heb geen beta versie van ets

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV1988
  • Laatst online: 27-05-2024
iantje31 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:19:
ik heb promods 2.16 gedownload en in de mod folder gezet, echter staat er dat de mod onbruikbaar is, weet iemand waarom? Ik heb geen beta versie van ets
Het zijn .7z bestanden deze moet je met 7zip uitpakken en dan in de mod folder zetten.
dan zou hij het moeten doen.

Werk je wel met game versie 1.27 anders gaat Promods 2.16 niet werken die is voor game versie 1.27

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnV1988 op 13-05-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik ben er achter waarom mijn screenshots zo slecht waren. Had inderdaad die sliders van de instellingen verkeerd, maar het ligt dus ook aan de truck mod. Had ter vergelijking een screenshot gemaakt van de SCS Scania en van RJL en die van SCS is veel strakker en mooier dan die van RJL. Vond het al raar dat alles in het screenshot strak was behalve de vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haribo112 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Werkt hier anders prima. De game update brengt nieuwe chassis met zich mee, maar voor zover mij bekend niets dat met de map te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
MartijnV1988 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Het zijn .7z bestanden deze moet je met 7zip uitpakken en dan in de mod folder zetten.
dan zou hij het moeten doen.

Werk je wel met game versie 1.27 anders gaat Promods 2.16 niet werken die is voor game versie 1.27
Ben inmiddels achter de oorzaak, ik had de vive la france dlc niet. Is opgelost. bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik weet niet of er hier in dit topic modders zijn voor trailers en/of die er verstand van hebben en steering axles willen toevoegen. Maar hier is in ieder geval een guide hoe je dat moet doen. Kwam de link tegen op het scs forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10 20:57
Ik wil beginnen aan ETS2 en vraag mij af welk pakket ik dan het beste kan kopen, want ik zag dat ets2 op steam in de aanbieding was. Maar op g2a heb je ook pakketten waar behoorlijk wat bij zit. Welke DLC's vinden jullie dat je echt moet hebben?

Ik heb nu:
- Scandinavia
- Going East
- Wheel Tuning Pack
- Mighty Griffin Tuning Pack
- Michelin Fan Pack
- Vive la France !
- Heavy Cargo Pack

En maakt het ook nog uit voor de volgende mods?
- Promods
- Rusmap
- Jazzycat
- Scania R Streamline modifications
- Een aantal trailer packs, voornamelijk oversized
- Tandem truck pack
- Peterbilt 389

Staan al deze mods ook in de Steam Workshop?

[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 13-05-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
SurfBoy schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:19:
Ik wil beginnen aan ETS2 en vraag mij af welk pakket ik dan het beste kan kopen, want ik zag dat ets2 op steam in de aanbieding was. Maar op g2a heb je ook pakketten waar behoorlijk wat bij zit. Welke DLC's vinden jullie dat je echt moet hebben?

Ik heb nu:
- Scandinavia
- Going East
- Wheel Tuning Pack
- Michelin Fan Pack
- Vive la France !
- Heavy Cargo Pack

- Promods
- Rusmap
- Jazzycat
- Tandem truck pack
- Peterbilt 389

Na maandag zijn de kortingen er niet meer, dus nu zou ik de kans grijpen om alles aan te schaffen wat je wilt. Heb zelf een bundle gekocht waar bijna alles in zat.

[ Voor 42% gewijzigd door Gropah op 13-05-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08
@SurfBoy Ik vind dat je op Steam voor nog geen eens 3 euro een mooie aanbieding hebt met ETS2 + Going East + Scandinavia (en de andere meuk). En dan gewoon wachten tot Vive la France wat goedkoper is.

[ Voor 1% gewijzigd door RobinNL op 15-05-2017 18:44 . Reden: Verkeerd gekeken ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Mikoe schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:49:
Ik ben er achter waarom mijn screenshots zo slecht waren. Had inderdaad die sliders van de instellingen verkeerd, maar het ligt dus ook aan de truck mod. Had ter vergelijking een screenshot gemaakt van de SCS Scania en van RJL en die van SCS is veel strakker en mooier dan die van RJL. Vond het al raar dat alles in het screenshot strak was behalve de vrachtwagen.
Ik rijd met de Scania R van RJL en screenshots zien er gewoon strak uit.

En dan de mods die ik nu in ets2 gebruik, zoals;
- Promods
- Rusmap
- Jazzycat

Nope, Promods en Jazzycat in ieder geval niet. Je kan de mods gewoon elders downloaden en in de mods map plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NFgqDqMO6oHRoZ6JOCK7xKuG/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r3fkOQlthgCRPRQABsQhj2wi/full.png

Verbruik gaat wel drastisch omhoog bij deze gewichten en de 12 + 2 versnellingsbak. Je H-shifter instellen als echte range splitter is noodzakelijk vanwege de 2 extra kruipversnellingen die je hebt. Achteruit rijden is even wennen omdat ook dan de wielen van de trailer meedraaien. Inparkeren bij aflevering is dus even wennen omdat de trailer meestuurt.

Rijden met een 6x2/4 chassis en reguliere 12-versnellingsbak kan, maar is vele malen trager dan de 12+2 versnellingsbak vanwege andere tandwiel verhoudingen en eindoverbrenging

Is er iemand hier trouwens die handig is met Photoshop? Ik wil het nieuwe chassis kunnen voorzien van deze paintjob. Deze zit standaard in het spel maar is niet beschikbaar voor het nieuwe chassis. Ik gebruik dezelfde paintjob op alle trucks in mijn vloot, als een soort bedrijfs livery.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/abROeBBGpZv1lw6gkKwssDGm/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 13-05-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31

Ik heb nu:
- Scandinavia
- Going East
- Wheel Tuning Pack
- Michelin Fan Pack
- Vive la France !
- Heavy Cargo Pack

- Promods
- Rusmap
- Jazzycat
- Tandem truck pack
- Peterbilt 389

Ik weet dat je voor promods alle benodigde DLC's hebt, om deze te downloaden moet je naar https://www.promods.net/ en een account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Carfanatic schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:32:
[...]

Ik rijd met de Scania R van RJL en screenshots zien er gewoon strak uit.

[...]

Nope, Promods en Jazzycat in ieder geval niet. Je kan de mods gewoon elders downloaden en in de mods map plaatsen.
Ben er inmiddels al achter waar het aan lag en het lag aan de instellingen. Die stonden te laag (schaling en MLAA). Als ik MLAA aan had en schaling op 400% en dan een screenshot maakte dan was het verschil heel goed te zien. Ik heb MLAA standaard uitstaan en schaling op 100%. Want heb in het Nvidia-configuratiescherm een aantal instellingen aanstaan voor ETS2 waardoor je als je de schaling op 100% zet en MLAA uit in ETS2, hetzelfde effect krijgt als schaling 400% en MLAA aan. Alleen neemt hij de instellingen van Nvidia niet over in de screenshot, dus krijg je mindere foto's. Het voordeel van de Nvidia-instellingen is dat ik nu op gemiddeld 40 FPS overdag speel en gemiddeld 60 FPS in de nacht en in de steden gemiddeld 23 FPS. Dus dat scheelt echt aanzienelijk als je bijvoorbeeld speelt met schaling op 200% en MLAA aan (toen haalde ik gemiddeld 25 FPS en drops in steden naar 17 FPS). Dus voor degene die een Nvidia GPU hebben is dit misschien wel een oplossing voor kwalitatief mooi en soepel beeld en voor screenshots kan je de instellingen in het spel gewoon verhogen en na de foto weer verlagen. Ik heb trouwens alles op high/ultra staan en dan MLAA en verticale synchronisatie uit en schaling op 100%. Een heel verhaal, dus hoop dat iedereen het een beetje snapt en anders moet je het maar ff vragen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
FastFred schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:54:
8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Verbruik gaat wel drastisch omhoog bij deze gewichten en de 12 + 2 versnellingsbak. Je H-shifter instellen als echte range splitter is noodzakelijk vanwege de 2 extra kruipversnellingen die je hebt. Achteruit rijden is even wennen omdat ook dan de wielen van de trailer meedraaien. Inparkeren bij aflevering is dus even wennen omdat de trailer meestuurt.

Rijden met een 6x2/4 chassis en reguliere 12-versnellingsbak kan, maar is vele malen trager dan de 12+2 versnellingsbak vanwege andere tandwiel verhoudingen en eindoverbrenging

Is er iemand hier trouwens die handig is met Photoshop? Ik wil het nieuwe chassis kunnen voorzien van deze paintjob. Deze zit standaard in het spel maar is niet beschikbaar voor het nieuwe chassis. Ik gebruik dezelfde paintjob op alle trucks in mijn vloot, als een soort bedrijfs livery.

[afbeelding]
Bedoel je dit:
FastFred 8x4 Skin
Ik hoop dat de kleuren een beetje overeen komen. Ik kan dat eventueel nog aanpassen. Laat maar ff weten of je het iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes! Die bedoel ik, thanks :D

Kan ik die gewoon als mod inladen en dan zelf de 3 kleuren kiezen (wit oranje rood) ? Ik heb de kleuren namelijk opgeslagen in de paintshop zodat ze voor alle trucks hetzelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
FastFred schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:28:
Yes! Die bedoel ik, thanks :D

Kan ik die gewoon als mod inladen en dan zelf de 3 kleuren kiezen (wit oranje rood) ? Ik heb de kleuren namelijk opgeslagen in de paintshop zodat ze voor alle trucks hetzelfde zijn.
Ik heb de kleuren van je afbeelding gepakt en een beetje donkerder gemaakt, anders waren ze te licht in het spel. Dit is in ieder geval een skin die je als mod moet laden in je modlijst. Ik heb hier de skin voor je zoals op de afbeelding en dan zal ik morgen ff kijken om de kleuren selecteerbaar te maken. Maar ik kruip nu lekker onder de wol. Wel ff een screenshotje maken ej als je deze skin uitprobeert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Zo, net weer met een gewone trailer gereden. Maar dan merk je pas echt wat die sturende assen doen. Meteen eerste oprit had ik de vangrail weer een beetje bijgekleurd met de verf van mijn trailer zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Ik ontdekte gisteren tot mijn vreugde dat (in ieder geval één van ) de Schwarzmüller trailers ook een meesturende achteras hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 14:12

Pykow

Angelo OTR

Ik heb nu:
- Scandinavia
- Going East
- Wheel Tuning Pack
- Michelin Fan Pack
- Vive la France !
- Heavy Cargo Pack

- Promods
- Rusmap
- Jazzycat
- Tandem truck pack
- Peterbilt 389

Een nadeel van promods of andere mods. is dat je de game niet automatisch moet laten updaten.
Dat kan je in steam uitschakelen.
Heel vaak last gehad dat promods niet meer werkte en ik dus niet kon spelen voordat ik de versie terug had gezet.
Voor promods heb je ook alle DLC's nodig.

Ik ben sinds gisteren weer opnieuw begonnen met ETS2.
Speel zonder mods, maar twijfel om promods te installeren.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Pykow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Een nadeel van promods of andere mods. is dat je de game niet automatisch moet laten updaten.
Heel vaak last gehad dat promods niet meer werkte en ik dus niet kon spelen voordat ik de versie terug had gezet.
als ets2 met een nieuwe beta komt schakel ik promods vaak gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Laatst online: 15-10 21:35
[...]Ik ben sinds gisteren weer opnieuw begonnen met ETS2.
Waarom twijfel je? De game is voor mij niet compleet zonder promods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar goed, begin ik nu weer bij m'n thuisbasis als ik die DLC aanschaf of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-05-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Alexknl schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:33:
[...]

Waarom twijfel je? De game is voor mij niet compleet zonder promods.
Helaas kan ik promods niet downloaden op dit moment.
De free downloadlinks werken niet en daarnaast had ik bijna een virus binnen (Tegengehouden door de browser) door een advertentie.
Had mijn adblock tijdelijk uitgeschakeld om te zien of het daaraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Voor promods heb je ook alle DLC's nodig.

Ik ben sinds gisteren weer opnieuw begonnen met ETS2.
Alle DLC's? Nee hoor, alleen Scandinavia, Going East en Viva la France

Het niet automatisch kunnen updaten vind ik echt geen ramp. Gewoon automatisch updates uitschakelen in Steam en je kunt gewoon doorspelen en pas handmatig updaten als Promods een compatible versie uit gebracht heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 15-05-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Alle DLC's? Nee hoor, alleen Scandinavia, Going East en Viva la France

Het niet automatisch kunnen updaten vind ik echt geen ramp. Gewoon automatisch updates uitschakelen in Steam en je kunt gewoon doorspelen en pas handmatig updaten als Promods een compatible versie uit gebracht heeft.
Ik bedoel natuurlijk ook alle MAP DLC's .
Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:35:
Maar goed, begin ik nu weer bij m'n thuisbasis als ik die DLC aanschaf of niet?
Ja net zoals bij een update wordt je vaak terug gezet naar je thuisbasis.
Daarom is het altijd slim om eerst een ritje af te maken, alvorens je gaat stoppen met het spelen van ETS2. dan loop je geen geld mis.
Verder kan je gewoon fast travelen tussen je garages. Daarom koop ik ook altijd mijn eerste garages aan de andere kant van de map.
Ben alleen nu opnieuw begonnen, dus heb nog geen eigen truck en dergelijken.
Lekker snelle opdrachten spelen totdat ik genoeg geld heb (Ik leen nooit van de bank)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Pykow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:55:
[...]

Helaas kan ik promods niet downloaden op dit moment.
De free downloadlinks werken niet en daarnaast had ik bijna een virus binnen (Tegengehouden door de browser) door een advertentie.
Had mijn adblock tijdelijk uitgeschakeld om te zien of het daaraan lag.
Wat je ook doet, schakel je adblocker en virus scanner niet uit met die gratis links. Die sites zitten namelijk vol met virussen en andere rotzooi. Mijn scanner draaide overuren toen ik laats ging updaten..

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Promods moet je juist de adblocker uitzetten omdat anders inderdaad de downloadlinks niet werken.

Of 73 cent ofzo betalen en helemaal geen adds krijgen.

Een virusscanner heb ik al tijden niet meer, gewoon weten waar je wel en niet op moet klikken

[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 15-05-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:31:
Bij Promods moet je juist de adblocker uitzetten omdat anders inderdaad de downloadlinks niet werken.

Virusscanner heb ik al maanden niet meer, gewoon weten waar je wel en niet op moet klikken
Of iedereen een virusscanner moet gebruike moet iedereen zelf weten maar zou toch echt die adblocker aan laten. Het werkt namelijk ook gewoon met een adblocker maar je moet weten waar en hoe je moet klikken.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Sn3gG3l schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Wat je ook doet, schakel je adblocker en virus scanner niet uit met die gratis links. Die sites zitten namelijk vol met virussen en andere rotzooi. Mijn scanner draaide overuren toen ik laats ging updaten..
Virus scanner heb ik niet aanstaan. blokkeert vaak meer dan dat ik zou willen.
Ik kom meestal op "vertrouwde" sites. Alleen deze advertenties zijn inderdaad "gevaarlijk"
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:31:

Een virusscanner heb ik al tijden niet meer, gewoon weten waar je wel en niet op moet klikken
uiteindelijk gelukt met de adblocker aan, tenminste part 1 t/m 3 worden nu gedownload.
Ik wil echt wel betalen voor promods, maar ze ondersteunen geen iDEAL en ik heb geen paypal en ben dit ook niet van plan om aan te maken.

Ik moet nog afkloppen dat ik de laatste 10 jaar nooit een ernstige virus heb ontvangen.
Daarvoor kon het wel eens voorkomen, bijvoorbeeld reclame die random verschenen of een zoekmachine die ik niet had ingesteld.
De ergste was nog dat mijn PC opslot was gezet en dat ik een bedrag moest betalen vanwege illegale software. Ik raakte in paniek (ik was 13 jaar oud), maar via een andere PC erachter gekomen dat je via Veilige modus in kon loggen, een registerkey moest verwijderen en daarmee was het probleem gelijk weg.
(Heb mijn PC toen wel opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Heeft iemand last van slechte performance als ze ProMods aanzetten? Op drukke snelwegen haal ik soms maar 23 fps met een GTX 970..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:47:
uiteindelijk gelukt met de adblocker aan, tenminste part 1 t/m 3 worden nu gedownload.
Ik wil echt wel betalen voor promods, maar ze ondersteunen geen iDEAL en ik heb geen paypal en ben dit ook niet van plan om aan te maken.
Paypal vind ik ideaal ( :+ )

Je logt in bij Paypal, je zet d.m.v. IDEAL even een euro of 2 op je Paypal account. Je geeft bij de Promods download je gebruikersnaam en wachtwoord van Paypal op en je hebt betaald.
iantje31 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:20:
Heeft iemand last van slechte performance als ze ProMods aanzetten? Op drukke snelwegen haal ik soms maar 23 fps met een GTX 970..
Speel je op 1 monitor? Op welke resolutie? Hoe staan je grafische settings ingame?

Bij mij doet ie het ook wel eens niet soepel, voornamelijk in steden en in die tunnelbuizen bij Hamburg voornamelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 15-05-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:03
iantje31 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:20:
Bedoel je daarmee alleen de promods gebieden of niet? Speel zelf op 7680x1440 met een r9 290 en heb zelf gewoon 60 fps (Alles High en 200% schaling) op de snelweg buiten een promods gebied. Ben nog niet in het promods gebied geweest.

En de nieuwe DLC aangeschaft uiteraard :D Morgen maar even mee spelen, vanavond wat andere dingen doen helaas....

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 15-05-2017 14:31 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Speel je op 1 monitor? Op welke resolutie? Hoe staan je grafische settings ingame?

Bij mij doet ie het ook wel eens niet soepel, voornamelijk in steden en in die tunnelbuizen bij Hamburg voornamelijk.
Ik reed in polen, en het spel is uiteindelijk zelfs gecrasht met een visual c++ error, of ik had constant rond de 24 fps, ik game op 1 monitor met scaling op 100% en alles op ultra
timmie271 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Bedoel je daarmee alleen de promods gebieden of niet? Speel zelf op 7680x1440 met een r9 290 en heb zelf gewoon 60 fps (Alles High en 200% schaling) op de snelweg buiten een promods gebied. Ben nog niet in het promods gebied geweest.

En de nieuwe DLC aangeschaft uiteraard :D Morgen maar even mee spelen, vanavond wat andere dingen doen helaas....
Ik speel het spel op 1080p, erg vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iantje31 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Ik reed in polen, en het spel is uiteindelijk zelfs gecrasht met een visual c++ error, of ik had constant rond de 24 fps, ik game op 1 monitor met scaling op 100% en alles op ultra

[...]

Ik speel het spel op 1080p, erg vreemd...
Alle mods uptodate? Ik heb namelijk nog nooit, nooit, nooit een crash gehad in ETS2 en ik speel al sinds release in 2012.

Hier trouwens 2x MSI GTX970 4GB Gaming. Op 1920x1080 met het meeste op High of Medium.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 15-05-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Alle mods uptodate? Ik heb namelijk nog nooit, nooit, nooit een crash gehad in ETS2 en ik speel al sinds release in 2012.
Had ProMods die zelfde dag gedownload, en na een uurtje ongeveer kreeg ik erge framedrops en crashte deze uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iantje31 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Had ProMods die zelfde dag gedownload, en na een uurtje ongeveer kreeg ik erge framedrops en crashte deze uiteindelijk
Als je het nog eens probeert, crashed ETS2 dan op dezelfde plek weer of gaat het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Als je het nog eens probeert, crashed ETS2 dan op dezelfde plek weer of gaat het dan wel goed?
De tweede keer ging het gewoon goed, maar wel met veel lagg, heb promods uitgeschakeld en de lagg bleef.
Daarna heb ik promods volledig van mijn pc verwijderd en was het weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:42:
Ja net zoals bij een update wordt je vaak terug gezet naar je thuisbasis.
Daarom is het altijd slim om eerst een ritje af te maken, alvorens je gaat stoppen met het spelen van ETS2. dan loop je geen geld mis.
Verder kan je gewoon fast travelen tussen je garages. Daarom koop ik ook altijd mijn eerste garages aan de andere kant van de map.
Ben alleen nu opnieuw begonnen, dus heb nog geen eigen truck en dergelijken.
Lekker snelle opdrachten spelen totdat ik genoeg geld heb (Ik leen nooit van de bank)
Dankje, wel raar, want er worden geen aanpassingen aan de map gedaan, toch?

Wat zou(den) jij/jullie doen? Ik zit nu in het meest oostelijke deel van Rusland, maar ben niet meer met een vracht bezig. Is dit hét moment om al mijn mods te updaten, de DLC te kopen en Southern Region Map te verwijderen??

Hoe kun je dat doen dan? Want ik vind het irritant om eerst duizenden kilometers te moeten rijden :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij het updaten van mods kun je de namen van de bestanden aanpassen. Zorg dat ze hetzelfde genoemd worden als de bestanden van de oude versie van de mod. Dan wordt je niet terug gegooid naar je thuisbasis.

In alle andere gevallen is er niks aan te doen volgens mij. Anders dan vanaf je thuisbasis teleporten of quick travel naar de plek terug waar je was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Anonymoussaurus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Dankje, wel raar, want er worden geen aanpassingen aan de map gedaan, toch?

Wat zou(den) jij/jullie doen? Ik zit nu in het meest oostelijke deel van Rusland, maar ben niet meer met een vracht bezig. Is dit hét moment om al mijn mods te updaten, de DLC te kopen en Southern Region Map te verwijderen??

Hoe kun je dat doen dan? Want ik vind het irritant om eerst duizenden kilometers te moeten rijden :p.
Daar is een hele snelle en makkelijke manier voor.
Ik ga er vanuit dat je gewoon in Nederland gestart bent ? (Rotterdam,Amsterdam of Groningen).
Ga naar Garagebeheer. Selecteer je garage en klik op 'Snel rijzen' (moet zeggen ik heb al een half jaar niet gespeeld, dus misschien is de optie verplaatst of hernoemt)
In ieder geval selecteer een garage die niet door een mod is toegevoegd.

Zojuist heb ik promods gedownload na wat moeite.
Ook heb ik Jazzy painted truck traffic pack gedownload.
Kan ik daarnaast nog Trailer & Company pack van promods gebruiken ?
Hou er wel van om echte bedrijfsnamen te zien. Vooral vrachtwagens die je hier ook regelmatig ziet rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:29:
Bij het updaten van mods kun je de namen van de bestanden aanpassen. Zorg dat ze hetzelfde genoemd worden als de bestanden van de oude versie van de mod. Dan wordt je niet terug gegooid naar je thuisbasis.

In alle andere gevallen is er niks aan te doen volgens mij. Anders dan vanaf je thuisbasis teleporten of quick travel naar de plek terug waar je was.
Dat is mij eerder vertelt inderdaad. Dat herinnerde ik mij ook nog wel, maar nu wil ik dus sowieso die DLC ook. Trouwens, wordt het niet lastig met het bijhouden van versies als je de namen verandert? Dan moet je zeker in de mod manager kijken welke mod-versie je draait?
Pykow schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:34:
Daar is een hele snelle en makkelijke manier voor.
Ik ga er vanuit dat je gewoon in Nederland gestart bent ? (Rotterdam,Amsterdam of Groningen).
Ga naar Garagebeheer. Selecteer je garage en klik op 'Snel rijzen' (moet zeggen ik heb al een half jaar niet gespeeld, dus misschien is de optie verplaatst of hernoemt)
In ieder geval selecteer een garage die niet door een mod is toegevoegd.

Zojuist heb ik promods gedownload na wat moeite.
Ook heb ik Jazzy painted truck traffic pack gedownload.
Kan ik daarnaast nog Trailer & Company pack van promods gebruiken ?
Hou er wel van om echte bedrijfsnamen te zien. Vooral vrachtwagens die je hier ook regelmatig ziet rondrijden.
Aha! Raar dat ik dat nooit heb zien staan of heb geweten, maar komt denk ik omdat ik nooit de hele garage heb verkent (of althans er niet op heb gelet). Bedankt, dan ga ik dat een keer doen (het toevoegen van een garage in het oosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
FastFred schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:29:

Dat krijg ik nooit voor elkaar. Hoef ze niet meer opnieuw te koppelen, maar hij zegt nog steeds spelveranderingen gedetecteerd. Waarschijnlijk omdat de hoofdgame ook bijgewerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Dat krijg ik nooit voor elkaar. Hoef ze niet meer opnieuw te koppelen, maar hij zegt nog steeds spelveranderingen gedetecteerd. Waarschijnlijk omdat de hoofdgame ook bijgewerkt is?
Ik heb het zelfs nog nooit geprobeerd, maar lijkt me dat het niet werkt als je tegelijkertijd de game update.

Ik zag het een paar pagina's terug hier staan van iemand als tip, die blaat ik gewoon na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja ik ben er dus zelf ook wel in geïnteresseerd omdat je via via bijvoorbeeld eens Barcelona wil verkennen. Echter tegen de tijd dat ik daar in de buurt ben heb je weer een nieuwe update en kan je weer opnieuw beginnen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Dan kan je altijd nog teleporten door middel van de console ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik ben met mijn eerst rit heavy cargo bezig, moet nog 28 km tot bestemming..
maar dan crasht de game elke keer naar windows. krijg niet iets van een fout log.
alleen dat ets2 niet meer werkt en bam terug naar desktop.

heb al meerdere malen pc opgestart ff gewacht etc.. elke x de crash... mensen meer last van dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Nickrsd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:07:
ik ben met mijn eerst rit heavy cargo bezig, moet nog 28 km tot bestemming..
maar dan crasht de game elke keer naar windows. krijg niet iets van een fout log.
alleen dat ets2 niet meer werkt en bam terug naar desktop.

heb al meerdere malen pc opgestart ff gewacht etc.. elke x de crash... mensen meer last van dit?
Bij een crash is het handig om te melden of je mods gebruikt en welke precies.
Heel veel "truckers" maken hier gebruik van mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik maak gebruik van prodmods en 1 sound mod voor de Volvo en real company names. Meer niet..

Maar heb nog nooit een crash gehad.
Alleen nu met de heavy cargo dlc. En ook alleen met een heavy cargo rit..
voorgaande ritten verliepen prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
Nickrsd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:50:
Ik maak gebruik van prodmods en 1 sound mod voor de Volvo en real company names. Meer niet..

Maar heb nog nooit een crash gehad.
Alleen nu met de heavy cargo dlc. En ook alleen met een heavy cargo rit..
voorgaande ritten verliepen prima
krijg je bij de crash een visual c++ error? Die had ik namelijk ook met promods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
@FastFred Ik krijg het nog niet voor elkaar dat je die kleuren zelf kan kiezen. Ik ga er morgen weer mee verder en hoop dat het dan wel gaat lukken. Op 1 of andere manier krijgen de spiegels ook een kleur, terwijl die wit moeten blijven. Dus moet nog eens die template goed gaan bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

iantje31 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:09:
[...]

krijg je bij de crash een visual c++ error? Die had ik namelijk ook met promods
nee, helemaal geen error,

het is opgeslot, heb de game in safe mode opgestart rit uitereden en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 16:13

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb het spel ook sinds gisteren, maar krijg voor geen meter die radio lijst aangevuld. Ik open het juiste bestand met notepad en voeg alles toe zoals het hoort, maar krijg in het spel gewoon niets te zien.

Iemand een bestandje o.i.d. dat wérkt?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik luister altij studio brussel of MNM radio.. net of je int buitenland zit:P gekke belgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Nickrsd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:07:
ik luister altij studio brussel of MNM radio.. net of je int buitenland zit:P gekke belgen
Dan moet je die mod van koenvh eens proberen. Die heeft alle zenders van Europa erin en hij gaat automatisch over op bijvoorbeeld Duitse zenders als je Duitsland in rijd etcetera. Kan zo ff niet op de naam komen maar als je ff zoekt in dit topic kom je die vast wel tegen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:10:
@FastFred Ik krijg het nog niet voor elkaar dat je die kleuren zelf kan kiezen. Ik ga er morgen weer mee verder en hoop dat het dan wel gaat lukken. Op 1 of andere manier krijgen de spiegels ook een kleur, terwijl die wit moeten blijven. Dus moet nog eens die template goed gaan bestuderen.
Thx voor de moeite in ieder geval! In de originele paintjob horen de spiegels mee te kleuren met het bovenste deel van de cabine, wit dus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

AtlAntA schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:25:
[...]

Dan moet je die mod van koenvh eens proberen. Die heeft alle zenders van Europa erin en hij gaat automatisch over op bijvoorbeeld Duitse zenders als je Duitsland in rijd etcetera. Kan zo ff niet op de naam komen maar als je ff zoekt in dit topic kom je die vast wel tegen.
@AtlAntA Staat in de topicstart vermeld.
Zelf luister ik gewoon naar de nederlandse radio's of heb spotify draaien.

Gisteren promods geinstalleerd met een nieuwe profiel. Lekker van Rotterdam tot aan Barcalona gekomen.
Alleen Barcalona is nog niet geoptimaliseerd. Ik haal met mijn GTX1080, i7-7700k, 16GB op 1440p maar 35 FPS in de stad. Buiten de stad en de meest andere gebieden zit ik keurig op 60FPS (met vsync aan) en heel af en toe naar 50 FPS in andere steden. Speelde toen wel op Ultra 125% scaling.
Nu terug gebracht naar High en 100% scallin om nog enigzins door Barcalona te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
35fps is nog netjes in Barcelona, bij mij was het met 2x GTX560 gewoon amper speelbaar zo schokkerig. Nu met 2x GTX970 een stuk beter maar nog niet 100% soepel.

Scaling is bij mij default
Pagina: 1 ... 64 ... 162 Laatste