Diff lock is ook wel een hele mooie toevoeging. Ik hoop dat de nieuwe Renault T er ook in zit in de komende updatecracking cloud schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 16:04:
Stuurbare assen is cheatenEchte chauffeur heeft in z'n ene hand een balletje majo en met z'n andere hand stuurt hij soepel zijn trailer achteruit een bochtje om ...
Ben benieuwd wat de diff lock gaat doen in het tweede screenshot ...
Ja, ik kan wel naar een bedrijf toe om vrachten op te halen etc, maar hij weergeeft de stad (het bolletje) een blauwe kleur (dus inderdaad, ze worden niet geel), ook al ben ik al in de stad zelf geweest. Er kwam toen ook geen "xyz ontdekt". Maar goed. Ik ben nu ergens andersCyberCow schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36:
Vind het ook maar een raar probleem van jou zeker omdat ik er geen last van heb. Kan je wel daar naar een bedrijf gaan en dan een lading accepteren? Word het op de kaart wel geel de plaatsnamen als je ze hebt ontdekt of alleen de wegen? Bedoel je nou dat het probleem met de richtingaanwijzer optreed sinds Open Spaces 3.4 of het probleem van jou met de plaatsen waar geen lading in aangeklikt kan worden? Wat betreft de richtingaanwijzer weet ik niet zeker of het komt door Open Spaces 3.4 want ik heb die geupdate maar daarbij nog een aantal andere dingen gelijktijdig geupdate.
Zonder Open Spaces is het haast geen doen om een hele lange rit te rijden. Van mij hoeft het dan geen hele lichte vrachtwagen te zijn. Eenmaal op snelheid lopen ze allemaal 90. Het klimmen duurt wat langer maar dat neem ik dan wel voor lief. Vind dat juist het leuke van Open Spaces om hele lange ritten te kunnen hebben en die dan echt proberen schadevrij uit te rijden. Is best wel lastig met de Russische AI. Maar het kan wel. Dit is overigens niet mijn langste rit. Dat was een rit van Inta (Rusland, Open Spaces) naar Reykjavik (Ijsland, ProMods) over een afstand van 11.633km.
Is alweer een tijdje terug maar toch een linkje naar wat screenshots van die rit: CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"
Naja, ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat het sinds de update naar 3.4 is. Maar ach, ik erger me meer aan het verkeer (Putin juniors) dan aan die snel knipperende lampjes.
Naja, het punt is, is dat ik al vanaf het begin de begrenzer eraf heb gehaald
Mooie rit zeg, ziet er leuk uit!
Ik ben overigens ook erg te spreken over Southern Region Map (helaas maar een 'paar' wegen).
Zie hier, hier was een ongeluk gebeurd, en raad eens: de AI bleef lekker voor die trein staan, en dan kon je enorm lang wachten wat je wil, maar er kwam nergens beweging in. Noch in de trein, noch in de auto.

Dat gebeurde hier:

Dit vond ik één van de leukste stukjes

En hier super mooi omdat de zon perfect op kwam, ontzettend mooi tussen de bomen door:

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Iemand ook wegen tegengekomen in Bilbao die op de navi niet staan maar je er wel kan rijden? Ik heb promods 2.12, misschien ligt het daaraan?
Ik wil weer eens gaan spelen; werkt vive la france ook met promods?
ja de 2.15 versie werkt prima met Viva la FranceIuigi schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:41:
Ik wil weer eens gaan spelen; werkt vive la france ook met promods?
dat soort wegen zitten, helaas, ook in de standaardmapJeanke117 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 00:14:
Iemand ook wegen tegengekomen in Bilbao die op de navi niet staan maar je er wel kan rijden? Ik heb promods 2.12, misschien ligt het daaraan?
Dit vind ik nou echt een leuke weg
.

Net een ritje achter de rug van 1500 km. Moest riolering (zoiets, want het stond in het duits) van Tallin (Estland) naar Kosice (Slowakije) brengen. En zoals gewoonlijk kom je weer van alles tegen.
Eerst een ongeluk.

En een stukje verderop was er brand.

Was wel een mooi ritje om te rijden en de moeite waard.
Eerst een ongeluk.

En een stukje verderop was er brand.

Was wel een mooi ritje om te rijden en de moeite waard.
Beetje offtopic (american truck sim)
Hebben jullie ook last van dit?

[ Voor 50% gewijzigd door Dutchredgaming op 26-02-2017 22:09 ]
ATS is niet echt off topic... Volgens mij is dit het verzameltopic voor alle SCS gamesDutchredgaming schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:40:
Beetje offtopic (american truck sim)
[afbeelding]
Geen last van overigens, heb je het ook als je de reflectiekwaliteit verlaagt (of verhoogt)?
[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 26-02-2017 22:13 ]
🠕 This side up

Waar mijn blauwe pijlte staat heb je een spoorweg overgang. Hier heb ik al 2 keer schade gereden toen ik er overheen reed (heenweg met een trailer met lege pallets en terugweg met een geladen dieplader). Dus voor degene die hier heen willen, wees gewaarschuwd. Al moet ik wel zeggen dat route 15 en route 17 in Roemenië wel hele mooie routes zijn met heuvels op en af en bochten en een heel mooi landschap. Zie hier de foto's.
[ Voor 4% gewijzigd door Mikoe op 26-02-2017 22:21 ]
Heb je 't ook op het ProMods bugforum gemeld? Dan kan er ook wat aan gedaan wordenMikoe schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:14:
[afbeelding]
Waar mijn blauwe pijlte staat heb je een spoorweg overgang. Hier heb ik al 2 keer schade gereden toen ik er overheen reed (heenweg met een trailer met lege pallets en terugweg met een geladen dieplader). Dus voor degene die hier heen willen, wees gewaarschuwd. Al moet ik wel zeggen dat route 15 en route 17 in Roemenië wel hele mooie routes zijn met heuvels op en af en bochten en een heel mooi landschap. Zie hier de foto's.
🠕 This side up
Nieuwe versie van Project Balkans is uit. Versie 2.3 is het inmiddelds weer.
Toch wel even spannend in Open Spaces niet veel brandstof meer te hebben. Uiteindelijk gehaald met nog 0 kilometer te gaan. Dat is pas strak plannen
.

Ik plaats de screenshot hier en ga weer terug naar ETS2. Vrachtwagen slaat af en is helemaal leeg. Gelukkig stond ik al voor de pomp zodat ik wel kon tanken.
Toch wel even spannend in Open Spaces niet veel brandstof meer te hebben. Uiteindelijk gehaald met nog 0 kilometer te gaan. Dat is pas strak plannen

Ik plaats de screenshot hier en ga weer terug naar ETS2. Vrachtwagen slaat af en is helemaal leeg. Gelukkig stond ik al voor de pomp zodat ik wel kon tanken.

[ Voor 84% gewijzigd door CyberCow op 27-02-2017 15:51 ]
Oké, ik zit met een vervelend probleem. Ik heb vandaag het spel geüpdate van 1.22 naar 1.26 (nieuwste) en daarna ook ProMods geüpdate naar de juiste versie. Nu bezit ik echter een garage in Nantes, en zodra ik de garage, een vrachtwagen of een chauffeur uit die garage aannklik, crasht het spel naar desktop. Is deze stad / deze garage verwijderd uit ProMods? En is de enige manier om dit op te lossen door het spel en Promods weer helemaal terug te brengen naar 1.22 en daar de garage te verkopen?
Heb je wel de DLC Frankrijk?Haribo112 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:20:
Oké, ik zit met een vervelend probleem. Ik heb vandaag het spel geüpdate van 1.22 naar 1.26 (nieuwste) en daarna ook ProMods geüpdate naar de juiste versie. Nu bezit ik echter een garage in Nantes, en zodra ik de garage, een vrachtwagen of een chauffeur uit die garage aannklik, crasht het spel naar desktop. Is deze stad / deze garage verwijderd uit ProMods? En is de enige manier om dit op te lossen door het spel en Promods weer helemaal terug te brengen naar 1.22 en daar de garage te verkopen?
Dan is het wel vreemd. Maar misschien is de garage wel verplaatst zodat die niet meer aansluit. Als ik jou was zou ik teruggaan naar oude versie en dan de vrachtwagens verplaatsen naar een andere garage. De garage van Nantes verkopen en vervolgens in de nieuwe versie opnieuw aanschaffen.Haribo112 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:50:
Ja die heb ik al gekocht omdat promods anders helemaal niet wilde activeren in de mod manager.
Apart. Ik had hetzelfde met LeMans, maar ik kon wel m'n chauffeurs en vrachtwagens selecteren zodat ik hem leeg kon maken en kon verkopen. Daarna opnieuw gekocht en het probleem was opgelost.
Wel raar. Ik heb een aantal garages in Open Spaces en een tijdje werkte Open Spaces niet. Heb die garages gehouden alleen het personeel naar een andere garage verhuist. Gaf geen enkel probleem of crash.
Als je een garage of HQ hebt in een stad die in een andere versie niet meer bestaat, of anders heet, dan kun je problemen krijgen. Het beste is dan inderdaad te downgraden, die garage te verkopen of HQ te verplaatsen, profiel op te slaan en dan weer terug upgraden
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Oeh, hefbare trailerassen en difflock
Gaaf!
Ik had alleen nog wel graag gezien, dat ze dan meteen met meedraaiende assen zouden komen.
En een bordje d'r achter op 'zwenkt uit'
Ik denk dat als ze stuurassen op trailers voor elkaar krijgen, de bakwagens en dubbele trailers ook niet lang meer op zich laten wachten. Want voor beide heb je meerdere draaipunten nodig, wat nogal een probleem lijkt te zijn (hoor er al een tijdje niks meer over, maar dat is wat ik ervan begrepen had de laatste keer dat SCS het hierover had).
Ik denk dat als ze stuurassen op trailers voor elkaar krijgen, de bakwagens en dubbele trailers ook niet lang meer op zich laten wachten. Want voor beide heb je meerdere draaipunten nodig, wat nogal een probleem lijkt te zijn (hoor er al een tijdje niks meer over, maar dat is wat ik ervan begrepen had de laatste keer dat SCS het hierover had).
Eindelijk de lange rit af van Khanty-Mansiysk (Rusland, Open Spaces) naar Khandzhiko (Rusland, Southern Region). Helaas niet helemaal schadevrij maar dat is ook geen doen als het verkeer totaal geen inzicht heeft en gewoon doorknalt.
Hier beginnen de heuvels en wist ik dat ik het zuiden had bereikt

Het zal ook eens geen Citroënrijder zijn. klein stukje naar achteren was voldoende maar helaas dat doen ze nou eenmaal niet.

Laat ze maar snel opschieten bij SCS voor de gestuurde trailers dan is dit misschien wat beter te doen.

De eindbestemming al in het zicht.

Ben er!

En het heeft ook nog wel wat opgeleverd.

Het zal ook eens geen Citroënrijder zijn. klein stukje naar achteren was voldoende maar helaas dat doen ze nou eenmaal niet.

Laat ze maar snel opschieten bij SCS voor de gestuurde trailers dan is dit misschien wat beter te doen.

Ben er!

Kan het zo zijn dat als je ETS2 opstart met Directx en 64-bit, dat je dan meer FPS haalt (bij mij tussen de 3 - 8 FPS) en dat de FPS ook veel stabieler is? Heb gisteren en vandaag wat zitten klooien met Afterburner, maar dit zonder goed resultaat. Dus alles weer terug gezet vandaag en de instellingen van ETS2 zelf naar medium gezet. Had hierdoor een paar FPS meer. En toen na her en der wat lezen, ETS2 opgestart zoals eerder gezegd. En mijn FPS ligt nu overdag rond de 25 - 30 en in de nachten rond de 40 - 45. Voorheen haalde ik overdag de 25 nog niet eens en om de haverklap FPS drop en het beeld dat bevroor (en altijd in een bocht natuurlijk haha). Heb er nu, tot nu toe dan, geen last meer van gehad.
Ik weet precies wat je bedoelt. Het is inderdaad echt super irritant. Ik had het laatst ook, met een soortgelijke trailer. Ik kwam bij bochten waarvan je dacht "als ik zelfs alle banen zou gebruiken, zou ik niet eens de bocht kunnen maken". Anyway, ik krijg er ook jeuk op m'n hoofd van, dat de AI niet de moeite neemt om mij de ruimte te gevenCyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:32:
Eindelijk de lange rit af van Khanty-Mansiysk (Rusland, Open Spaces) naar Khandzhiko (Rusland, Southern Region). Helaas niet helemaal schadevrij maar dat is ook geen doen als het verkeer totaal geen inzicht heeft en gewoon doorknalt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een lange tijd alleen op 64-bits gespeeld zonder DirectX (9), maar sinds een paar maanden gebruik ik de optie "launch ETS 2 in DirectX x64 mode" of iets wat daar op lijktMikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:55:
Kan het zo zijn dat als je ETS2 opstart met Directx en 64-bit, dat je dan meer FPS haalt (bij mij tussen de 3 - 8 FPS) en dat de FPS ook veel stabieler is? Heb gisteren en vandaag wat zitten klooien met Afterburner, maar dit zonder goed resultaat. Dus alles weer terug gezet vandaag en de instellingen van ETS2 zelf naar medium gezet. Had hierdoor een paar FPS meer. En toen na her en der wat lezen, ETS2 opgestart zoals eerder gezegd. En mijn FPS ligt nu overdag rond de 25 - 30 en in de nachten rond de 40 - 45. Voorheen haalde ik overdag de 25 nog niet eens en om de haverklap FPS drop en het beeld dat bevroor (en altijd in een bocht natuurlijk haha). Heb er nu, tot nu toe dan, geen last meer van gehad.
Als je ETS2 op 32bit draait dan word er ook maar maximaal 4gb aan ram aangesproken. Als je een 64bit Windows installatie hebt is het altijd verstandig om ook de 64bit versie te gebruiken. Dit kan zeker invloed hebben op je FPS en je drops. Met afterburner moet je wel een goed resultaat kunnen behalen. Het zal natuurlijk geen 100% verdubbeling zijn. Maar met de juiste instellingen (dus niet gelijk alle schuiven omhoog knallen) kan het allemaal net wat vloeiender worden mocht je de warmte kunnen beperken. Wat voor een processor en videokaart heb je. Vind dat je niet enorm veel kan behalen als ik eerlijk ben.Mikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 18:55:
Ja zag het aan je screenshots dat je ook die richting op bent geweest. Heb nu ook het probleem gemerkt wat jij vorige week aanhaalde dat je de plaats niet aan kan klikken op de kaart met nieuwe route. Bij mij worden de plaatsen wel geel als ik daar kom, alleen op de kaart zitten de plaatsen zo dicht op elkaar je niet op alle plaatsen kan klikken. Zeker is het mooi het zuiden van Rusland. Het noorden van Rusland is een heel ander verhaal daar is het echt kilometers maken. Echt leuke bospaden heb je helaas niet. Richting Severomorsk krijg je wel wat ijs maar het is allemaal wat minder detailniveau. Ook zijn er stukken met klinkerwegen of slecht wegdek met kuilen dat is wel weer leuk. Moeilijk om Open Spaces aan iemand aan te raden het is echt kilometervreten.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:24:
[...]
Ik weet precies wat je bedoelt. Het is inderdaad echt super irritant. Ik had het laatst ook, met een soortgelijke trailer. Ik kwam bij bochten waarvan je dacht "als ik zelfs alle banen zou gebruiken, zou ik niet eens de bocht kunnen maken". Anyway, ik krijg er ook jeuk op m'n hoofd van, dat de AI niet de moeite neemt om mij de ruimte te geven. Nu zijn dat ook wel bochten die waarbij je van tevoren op de map voor wordt gewaarschuwd, maar ik ben op een gegeven moment volop de menigte (lees: auto's) in gaan rijden in de hoop dat ik toch die bocht doorkwam. Is Noord-Rusland ook leuk met off-road weggetjes etc? Of is dat echt alleen maar South Region Map? Ik vind het namelijk wel echt super mooi in die bossen etc
. Erg tevreden, en ook amper frame drops
.
[ Voor 36% gewijzigd door CyberCow op 28-02-2017 19:43 ]
Ik kon de Core op max 220 zetten (hij kwam dan op iets van 1355 uit ofzo) en de Memory kreeg ik op 3400. Furmark crashte als ik de instelling van de core hoger zette. De memory kreeg ik wel hoger, maar Furmark gaf daar geen verschil in. Met de standaard instellingen van de MSI GTX 750 Ti Gaming kwam ik met Furmark uit op gemiddeld 25 FPS en met de instellingen hier net genoemd, kwam ik uit op gemiddeld 30 FPS. Maar in ETS2 geen enkel verschil. Zou ik deze instellingen dan moeten gebruiken en dan ETS2 in directx en 64-bit opstarten? Ga ik trouwens gelijk ff proberen haha. Dan laat ik zo wel weten hoe het is gegaan. Zal het ook is testen met 3DMark.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:35:
[...]
Als je ETS2 op 32bit draait dan word er ook maar maximaal 4gb aan ram aangesproken. Als je een 64bit Windows installatie hebt is het altijd verstandig om ook de 64bit versie te gebruiken. Dit kan zeker invloed hebben op je FPS en je drops. Met afterburner moet je wel een goed resultaat kunnen behalen. Het zal natuurlijk geen 100% verdubbeling zijn. Maar met de juiste instellingen (dus niet gelijk alle schuiven omhoog knallen) kan het allemaal net wat vloeiender worden mocht je de warmte kunnen beperken. Wat voor een processor en videokaart heb je. Vind dat je niet enorm veel kan behalen als ik eerlijk ben.
Edit: heb vanalles geprobeerd, maar denk dat ik toch iets verkeerd doe. 3DMark blijft vastlopen en Furmark kan ik met iets hogere instellingen doen (+235 core en +500 memory en fan op 60%) stress test een uur laten lopen. Pc opnieuw opgestart en 3DMark gedraaid en loopt weer vast. Heb er toch te weinig verstand van haha. Maar het was het proberen in ieder geval waard en weer wat geleerd toch.
[ Voor 12% gewijzigd door Mikoe op 28-02-2017 21:37 ]
Welke economy mod vinden jullie prettig? Ik ben namelijk op zoek naar zo'n mod om een garage te kopen/upgraden enz. Ook vind ik de boetes wat te hoog.
Graag hoor ik jullie antwoord
Via ets2studio kun je zelf ook een hoop aanpassen. Zoals de prijzen en upgrades van garages, maar ook boetes. Ook kun je de procenten aanpassen van de vaardigheden die je per level omhoog kan doen en nog veel meer. En anders zou je eens kunnen kijken naar de economy mod van K Realistic Economy ModJeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:25:
Welke economy mod vinden jullie prettig? Ik ben namelijk op zoek naar zo'n mod om een garage te kopen/upgraden enz. Ook vind ik de boetes wat te hoog.
Die mod had ik ook al bekeken maar eens kijken wat jullie mij aanraden. Als ik die mod download dan staat er in de beschrijving dat er ook een readme.txt bestand is, alleen waar is die? Ik download alleen het .scs bestandMikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:45:
[...]
Via ets2studio kun je zelf ook een hoop aanpassen. Zoals de prijzen en upgrades van garages, maar ook boetes. Ook kun je de procenten aanpassen van de vaardigheden die je per level omhoog kan doen en nog veel meer. En anders zou je eens kunnen kijken naar de economy mod van K Realistic Economy Mod
Om het zelf te doen vind ik een beetje moeilijk.
Je heb ook nog een economy mod van Klaas. Ik zelf gebruik ze niet, maar heb toevallig afgelopen weekend wel met ets2studio zelf zitten klooien en getest met mijn test profiel. Het voordeel is dat je dan wel zelf alles aan kan passen naar eige zin. En het .scs bestand maakt dat programma zelf voor je aan en kun je dan in je mod folder plaatsen. Staat dat readme bestand misschien in het .scs bestand? Deze kun je uitpakken met winrar of 7zip.Jeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:55:
[...]
Die mod had ik ook al bekeken maar eens kijken wat jullie mij aanraden. Als ik die mod download dan staat er in de beschrijving dat er ook een readme.txt bestand is, alleen waar is die? Ik download alleen het .scs bestand
Om het zelf te doen vind ik een beetje moeilijk.
Edit: Readme staat inderdaad in het .scs bestand.
[ Voor 7% gewijzigd door Mikoe op 28-02-2017 21:09 ]
Dat is raar. Als ik zeg bestand uitpakken dan gebeurt er niks.Mikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:06:
[...]
Je heb ook nog een economy mod van Klaas. Ik zelf gebruik ze niet, maar heb toevallig afgelopen weekend wel met ets2studio zelf zitten klooien en getest met mijn test profiel. Het voordeel is dat je dan wel zelf alles aan kan passen naar eige zin. En het .scs bestand maakt dat programma zelf voor je aan en kun je dan in je mod folder plaatsen. Staat dat readme bestand misschien in het .scs bestand? Deze kun je uitpakken met winrar of 7zip.
Edit: Readme staat inderdaad in het .scs bestand.
Welk programma gebruik je? Met 7zip kan je het bestand openen en dan readme openen zonder het bestand helemaal uit te pakken.Jeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:15:
[...]
Dat is raar. Als ik zeg bestand uitpakken dan gebeurt er niks.
Hoe? tell meMikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:17:
[...]
Welk programma gebruik je? Met 7zip kan je het bestand openen en dan readme openen zonder het bestand helemaal uit te pakken.
Edit: Heb ook 7zip
Edit2: Heb het gevonden. Nu voel ik me een echte Tweaker

[ Voor 13% gewijzigd door Jeanke117 op 28-02-2017 21:30 ]
Das niet echt veel nee haha. Ik wil ook wel het 1 en ander voor je aanpassen in ets2studio. Als je door geeft in een privé berichtje wat je wilt kan ik ff kijken wat ik er van kan maken.Jeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:38:
Ik heb effe gekeken en wat een k*t mod. Ik krijg 7 euro per kilometer? Dus zo'n 450 kilometer en je krijgt 3 duizend betaald? Nee bedankt haha
Net begonnen aan een ritje van Ljubljana (Slovenië) naar Doboj (Bosnië) met een bouwcontainer.

En net een paar minuten weg en in een scherpe bocht (navigatie gaf aan 90, dus dat deed ik) krijg je dit.

Gelukkig hebben we save games, dus dan maar weer ff opnieuw beginnen (schade was te groot en te duur).
[ Voor 36% gewijzigd door Mikoe op 28-02-2017 22:22 ]
Nee joh, bespaar je moeite. Bedankt voor het aanbodMikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:47:
[...]
Das niet echt veel nee haha. Ik wil ook wel het 1 en ander voor je aanpassen in ets2studio. Als je door geeft in een privé berichtje wat je wilt kan ik ff kijken wat ik er van kan maken.
Net begonnen aan een ritje van Ljubljana (Slowakije) naar Doboj (Bosnië) met een bouwcontainer.
[afbeelding]
En net een paar minuten weg en in een scherpe bocht (navigatie gaf aan 90, dus dat deed ik) krijg je dit.
[afbeelding]
Gelukkig hebben we save games, dus dan maar weer ff opnieuw beginnen (schade was te groot en te duur).
Het zou leuk zijn als er ook een adblue tank bijkomt die je ook moet tanken, Alle trucks in Europa hebben dat behalve ETS2.
Ljubljana is in SloveniëMikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:47:
[...]
Net begonnen aan een ritje van Ljubljana (Slowakije) naar Doboj (Bosnië) met een bouwcontainer.
Zoek dit topic eens door op "adblue", dan kom je vanzelf het een ander tegenJeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:14:
Het zou leuk zijn als er ook een adblue tank bijkomt die je ook moet tanken, Alle trucks in Europa hebben dat behalve ETS2.
Ik heb gekeken maar wel iets aparts vind ik het. Je tankt dus adblue bij je gewone diesel tankbeurt?Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:43:
[...]
Zoek dit topic eens door op "adblue", dan kom je vanzelf het een ander tegen
Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een Asus GTX 970 en mijn core loopt op 1303 (+50) en mem clock op 7210 (+200). Hoger moet ik niet gaan want dan krijg ik steeds framedrops. Fans heb ik daarbij op normaal profiel. Heb een systeemkast die een vulkaan kan koelen dus daar hoef ik mij niet zo druk over te maken. Vind je overclock eerlijk gezegd ook wel zwaar optimistisch en vind niet gek dat 3D Mark vastloopt. Ja die 64bit opstarten is zeker een aanrader.Mikoe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:48:
[...]
Ik kon de Core op max 220 zetten (hij kwam dan op iets van 1355 uit ofzo) en de Memory kreeg ik op 3400. Furmark crashte als ik de instelling van de core hoger zette. De memory kreeg ik wel hoger, maar Furmark gaf daar geen verschil in. Met de standaard instellingen van de MSI GTX 750 Ti Gaming kwam ik met Furmark uit op gemiddeld 25 FPS en met de instellingen hier net genoemd, kwam ik uit op gemiddeld 30 FPS. Maar in ETS2 geen enkel verschil. Zou ik deze instellingen dan moeten gebruiken en dan ETS2 in directx en 64-bit opstarten? Ga ik trouwens gelijk ff proberen haha. Dan laat ik zo wel weten hoe het is gegaan. Zal het ook is testen met 3DMark.
Edit: heb vanalles geprobeerd, maar denk dat ik toch iets verkeerd doe. 3DMark blijft vastlopen en Furmark kan ik met iets hogere instellingen doen (+235 core en +500 memory en fan op 60%) stress test een uur laten lopen. Pc opnieuw opgestart en 3DMark gedraaid en loopt weer vast. Heb er toch te weinig verstand van haha. Maar het was het proberen in ieder geval waard en weer wat geleerd toch.
Ik heb een parameter toegevoegd aan de snelkoppeling van ETS2
code:
1
| \Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -nointro -rdevice dx9 |
nointro (geen irritant scs filmpje bij starten)
rdevice dx9 (kiezen voor directx versie en niet openGL)
Helaas kan je niet los Adblue tanken. Word in de prijs ook niet doorgerekend. Dus eigenlijk is die gratisJeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:24:
[...]
Ik heb gekeken maar wel iets aparts vind ik het. Je tankt dus adblue bij je gewone diesel tankbeurt?
[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 28-02-2017 23:27 ]
Wat ook grappig is dat je in Promods steeds dezelfde auto ziet die wat pech heeft haha
Na een roerige dikke week (vriend van me overleden) weer in de truck gestapt, onderweg nog een zwaar ongeval gebeurd met een vrachtwagen. Was een ritje van Moermansk naar Murmashi. Gelijk even mijn nieuwe scherm indeling getest, moet zeggen dat het een stuk plezierige rijd met meer zicht op de omgeving.
Aanklikbaar:

Aanklikbaar:
Aanklikbaar:

Aanklikbaar:

Dat is in Rusland Open Spaces ook als er ergens een auto half het bos is ingereden is het altijd een zwarte BMW 5 serie (E60). Ag ja het blijft toch een spelletjeJeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:34:
Wat ook grappig is dat je in Promods steeds dezelfde auto ziet die wat pech heeft haha
Kiest hij niet zelf standaard voor directx9, bij mij wel in ieder geval. Heb dan ook niet in mijn parameter staan.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:25:
[...]
Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een Asus GTX 970 en mijn core loopt op 1303 (+50) en mem clock op 7210 (+200). Hoger moet ik niet gaan want dan krijg ik steeds framedrops. Fans heb ik daarbij op normaal profiel. Heb een systeemkast die een vulkaan kan koelen dus daar hoef ik mij niet zo druk over te maken. Vind je overclock eerlijk gezegd ook wel zwaar optimistisch en vind niet gek dat 3D Mark vastloopt. Ja die 64bit opstarten is zeker een aanrader.
code:
1 \Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -nointro -rdevice dx9
[...]
Helaas kan je niet los Adblue tanken. Word in de prijs ook niet doorgerekend. Dus eigenlijk is die gratis
Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -nointro -homedir "E:\ETS2\Profiel"
Allereerst gecondoleerd. Wil ook graag dat de ritgegevens bovenin komen te staan. Hoef ik niet meer steeds lelijk de informatie rechtsonder op het dashboard te hebben. Of irritant in het zicht. Maar hoe doe je dat?Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:43:
Na een roerige dikke week (vriend van me overleden) weer in de truck gestapt, onderweg nog een zwaar ongeval gebeurd met een vrachtwagen. Was een ritje van Moermansk naar Murmashi. Gelijk even mijn nieuwe scherm indeling getest, moet zeggen dat het een stuk plezierige rijd met meer zicht op de omgeving.
Aanklikbaar:
[afbeelding]
Aanklikbaar:
[afbeelding]
Weet niet 2 jaar terug deed ETS2 dat niet zelf kiezen voor DirectX. Er was toen zelfs nog geen 64bit versie beschikbaar. Zie ook dat jij de Steam versie gebruikt en misschien is het dan wel achterhaalde informatie.Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:46:
[...]
Kiest hij niet zelf standaard voor directx9, bij mij wel in ieder geval. Heb dan ook niet in mijn parameter staan.
Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -nointro -homedir "E:\ETS2\Profiel"
[ Voor 24% gewijzigd door CyberCow op 28-02-2017 23:50 ]
Er is een MOD op het SCS forum, maar die is niet echt compatibel meer, je mist bijv de gegevens van je mede truckers die in dienst van jou. Ik heb de mod zelf aangepast en de schermen iets meer naar buiten toe geplaatst zodat je optimaal zicht hebt. Ik wil hem wel ff voor je uploaden, hij is kant en klaar.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:47:
[...]
Allereerst gecondoleerd. Wil ook graag dat de ritgegevens bovenin komen te staan. Hoef ik niet meer steeds lelijk de informatie rechtsonder op het dashboard te hebben. Of irritant in het zicht. Maar hoe doe je dat?
Het gaat mij eigenlijk alleen maar om de informatie aan de bovenkant. De plaats van de schermen bedoel je ook de spiegels mee. Vond ik altijd wel prima eerlijk gezegd. Kon je er nog net langsaf kijken. Wat mijn personeel verdiend is niet het belangrijkste. Vind wel leuk om langs te zien komen maar het is niet het belangrijkste. Die versie die jij hebt wat hebt zie je dan wel wat de medetruckers verdienen?Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:50:
[...]
Er is een MOD op het SCS forum, maar die is niet echt compatibel meer, je mist bijv de gegevens van je mede truckers die in dienst van jou. Ik heb de mod zelf aangepast en de schermen iets meer naar buiten toe geplaatst zodat je optimaal zicht hebt. Ik wil hem wel ff voor je uploaden, hij is kant en klaar.
[ Voor 19% gewijzigd door CyberCow op 28-02-2017 23:56 ]
Oke, de spiegels kan je eruit halen door de 2 files hud_left.sii en hud_right.sii uit de ui folder van de zip file te verwijderen. Je krijgt dan wel de informatie schermen en de navigatie zoals op de screenshots, maar de spiegels blijven standaard. Bij deze versie heb je wel zo'n lichtbalk wat af en toe komt en zie je wat de mede truckers verdienen.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:53:
[...]
Het gaat mij eigenlijk alleen maar om de informatie aan de bovenkant. De plaats van de schermen bedoel je ook de spiegels mee. Vond ik altijd wel prima eerlijk gezegd. Kon je er nog net langsaf kijken. Wat mijn personeel verdiend is niet het belangrijkste. Vind wel leuk om langs te zien komen maar het is niet het belangrijkste. Die versie die jij hebt wat hebt zie je dan wel wat de medetruckers verdienen?
Route_Advisor__RJB_.zip - 91 KB
[ Voor 33% gewijzigd door Barfman op 01-03-2017 00:01 ]
Helemaal super ga gelijk eens aan vogelen.Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:56:
[...]
Oke, de spiegels kan je eruit halen door de 2 files hud_left.sii en hud_right.sii uit de ui folder van de zip file te verwijderen. Je krijgt dan wel de informatie schermen en de navigatie zoals op de screenshots, maar de spiegels blijven standaard.
Route_Advisor__RJB_.zip - 91 KB
Prima, kan eventueel nog wel wat voor je veranderen als je dat wilt, hoor het wel.
Weet iemand of er een mod bestaat dat als je de truck start het een beetje wiebelt/shaked/trilt?
Eerst kreeg ik in de route adviser aan de rechterkant te staan als ik een nieuwe route had of de vrachtwagen kon laten maken. Dit heb jij ook naar het midden verplaatst. Kan helaas het niet vinden hoe ik die dingen weer naar de rechterkant kan verhuizen.Barfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:02:
[...]
Prima, kan eventueel nog wel wat voor je veranderen als je dat wilt, hoor het wel.
Als ik thuis ben van mijn werk zal ik wel ff kijken wat ik kan doen.CyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:27:
[...]
Eerst kreeg ik in de route adviser aan de rechterkant te staan als ik een nieuwe route had of de vrachtwagen kon laten maken. Dit heb jij ook naar het midden verplaatst. Kan helaas het niet vinden hoe ik die dingen weer naar de rechterkant kan verhuizen.
Moet je deze parameter invullen bij de eigenschappen van het icoon op het bureaublad of in steam? Geloof dat je daar ook zo'n functie voor had.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:25:
[...]
Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een Asus GTX 970 en mijn core loopt op 1303 (+50) en mem clock op 7210 (+200). Hoger moet ik niet gaan want dan krijg ik steeds framedrops. Fans heb ik daarbij op normaal profiel. Heb een systeemkast die een vulkaan kan koelen dus daar hoef ik mij niet zo druk over te maken. Vind je overclock eerlijk gezegd ook wel zwaar optimistisch en vind niet gek dat 3D Mark vastloopt. Ja die 64bit opstarten is zeker een aanrader.
code:
1 \Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -nointro -rdevice dx9
Nja daarom blijf ik er ook maar vanaf van dat overklokken. Zal me eerst een keer goed in gaan lezen. Maar sinds ik die 64-bit en dx9 gebruik, heb ik bijna geen last meer van drops en een stabielere fps.
Overclocken is wel een hoop werk wil je dat goed hebben staan. Komt best wel precies en anders dan beinvloed het je gameprestaties aardig negatief. Wel leuk om daar een keer mee te gaan vogelen er zijn wel tutorials voor om je op weg te helpen. Ja ik gebruik (gelukkig) geen Steam en heb het dus in de eigenschappen van de snelkoppeling toegevoegd.Mikoe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Moet je deze parameter invullen bij de eigenschappen van het icoon op het bureaublad of in steam? Geloof dat je daar ook zo'n functie voor had.
Nja daarom blijf ik er ook maar vanaf van dat overklokken. Zal me eerst een keer goed in gaan lezen. Maar sinds ik die 64-bit en dx9 gebruik, heb ik bijna geen last meer van drops en een stabielere fps.
plaatje zegt meer dan woorden

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 01-03-2017 12:23 ]
Oke dan ga ik dat vanavond als ik thuis is ff proberen. Had wel een keer geprobeerd om de x64 op te starten vanuit die map. Alleen toen starte dus gewoon de x86 opCyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Overclocken is wel een hoop werk wil je dat goed hebben staan. Komt best wel precies en anders dan beinvloed het je gameprestaties aardig negatief. Wel leuk om daar een keer mee te gaan vogelen er zijn wel tutorials voor om je op weg te helpen. Ja ik gebruik (gelukkig) geen Steam en heb het dus in de eigenschappen van de snelkoppeling toegevoegd.
[afbeelding]
parameter toevoegen:Mikoe schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:40:
[...]
Oke dan ga ik dat vanavond als ik thuis is ff proberen. Had wel een keer geprobeerd om de x64 op te starten vanuit die map. Alleen toen starte dus gewoon de x86 opWas heel vreemd, dus dacht dat het dan aan steam lag. Maar zal vanavond is proberen of dit wel lukt.
rechtsklik op game in steam -> eigenschappen -> knopje "Set launch options"
tevens kan je als je hem via steam start gewoon kiezen voor de 64bit versie..

waarom gelukkig? rommelen met losse cd's is toch helemaal uit de tijd en enorm onhandig?CyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Overclocken is wel een hoop werk wil je dat goed hebben staan. Komt best wel precies en anders dan beinvloed het je gameprestaties aardig negatief. Wel leuk om daar een keer mee te gaan vogelen er zijn wel tutorials voor om je op weg te helpen. Ja ik gebruik (gelukkig) geen Steam en heb het dus in de eigenschappen van de snelkoppeling toegevoegd.
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door mschol op 01-03-2017 12:54 ]
De manier van mschol lijkt mij in geval van Steam de beste optie. Al kan het nooit kwaad om dingen te proberen.
Ik wil geen steam omdat ik liever alles zelf in beheer hou. Zelf weten wanneer er updates komen ook al kan je de boel terug terugzetten. Mocht Steam het niet doen dan kan ik gewoon verder. Privacy er hoeft niet altijd beschikbaar te zijn wat ik aan het doen ben.
Ik wil geen steam omdat ik liever alles zelf in beheer hou. Zelf weten wanneer er updates komen ook al kan je de boel terug terugzetten. Mocht Steam het niet doen dan kan ik gewoon verder. Privacy er hoeft niet altijd beschikbaar te zijn wat ik aan het doen ben.
[ Voor 54% gewijzigd door CyberCow op 01-03-2017 15:09 ]
Dat heb ik dus inderdaad exact hetzelfde. De plaats blijft blauw als rondje, en dat terwijl ik wel in het plaatsje ben geweest. Ze zitten inderdaad te dicht op elkaar, maar dan nog zie ik ze gewoon als blauw op de kaart van het vrachtencentrum. Ik ga het maar eens aankijken waar ik naartoe ga.CyberCow schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:35:
Ja zag het aan je screenshots dat je ook die richting op bent geweest. Heb nu ook het probleem gemerkt wat jij vorige week aanhaalde dat je de plaats niet aan kan klikken op de kaart met nieuwe route. Bij mij worden de plaatsen wel geel als ik daar kom, alleen op de kaart zitten de plaatsen zo dicht op elkaar je niet op alle plaatsen kan klikken. Zeker is het mooi het zuiden van Rusland. Het noorden van Rusland is een heel ander verhaal daar is het echt kilometers maken. Echt leuke bospaden heb je helaas niet. Richting Severomorsk krijg je wel wat ijs maar het is allemaal wat minder detailniveau. Ook zijn er stukken met klinkerwegen of slecht wegdek met kuilen dat is wel weer leuk. Moeilijk om Open Spaces aan iemand aan te raden het is echt kilometervreten.
Dat is raar. Ik heb mijn GTX 970 standaard op 1397 lopen, met de core klok. Dat komt omdat EVGA hem vanuit de fabriek heeft overgeklokt (zie ook mijn inventaris voor welke GTX 970). Dat vind ik dus wel raar, dat die van jou crasht, maar die van mij niet. Ik vraag me af of het voor mij zin heeft om te overklokken, daar kom ik toch niet zo ver mee denk ik. Buiten dat ga ik er ook vanuit dat de winst nogal marginaal is.Ik zou het gewoon proberen. Ik heb een Asus GTX 970 en mijn core loopt op 1303 (+50) en mem clock op 7210 (+200). Hoger moet ik niet gaan want dan krijg ik steeds framedrops. Fans heb ik daarbij op normaal profiel. Heb een systeemkast die een vulkaan kan koelen dus daar hoef ik mij niet zo druk over te maken. Vind je overclock eerlijk gezegd ook wel zwaar optimistisch en vind niet gek dat 3D Mark vastloopt. Ja die 64bit opstarten is zeker een aanrader.
Gecondoleerd. Ik wens je veel sterkte met het verwerken.Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:43:
Aanklikbaar:
[afbeelding]
Aanklikbaar:
[afbeelding]
Die truck van jouw ziet er knus uit zeg.
De videokaart bij mij loopt de boel niet vast als ik wat hoger ga maar krijg dan wel van die framedrops. Dus heb liever dat die wat stabieler loopt vandaar deze waarde.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:58:
[...]
Dat heb ik dus inderdaad exact hetzelfde. De plaats blijft blauw als rondje, en dat terwijl ik wel in het plaatsje ben geweest. Ze zitten inderdaad te dicht op elkaar, maar dan nog zie ik ze gewoon als blauw op de kaart van het vrachtencentrum. Ik ga het maar eens aankijken waar ik naartoe ga.
[...]
Dat is raar. Ik heb mijn GTX 970 standaard op 1397 lopen, met de core klok. Dat komt omdat EVGA hem vanuit de fabriek heeft overgeklokt (zie ook mijn inventaris voor welke GTX 970). Dat vind ik dus wel raar, dat die van jou crasht, maar die van mij niet. Ik vraag me af of het voor mij zin heeft om te overklokken, daar kom ik toch niet zo ver mee denk ik. Buiten dat ga ik er ook vanuit dat de winst nogal marginaal is.
[...]
Gecondoleerd. Ik wens je veel sterkte met het verwerken.
Die truck van jouw ziet er knus uit zeg.
Die dingen die blauw blijven dat komt bij mij voor want de plaatsen waar ik niet ben geweest die komen op één of andere manier naar boven. Als ik ze aanwijs dan krijg alleen maar de plaatsen te zien die ik nog niet had ontdekt. In die regio is er per plaats toch maar één afleveradres en dan rij ik wel een keer naar de poort toe om mijn nieuwe vracht aan te klikken. Daar heb ik geen navigatie voor nodig
Heb het zo gedaan en het werkt. ETS2 start nu op zonder intro, 64bit en met DX9mschol schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:52:
[...]
parameter toevoegen:
rechtsklik op game in steam -> eigenschappen -> knopje "Set launch options"
tevens kan je als je hem via steam start gewoon kiezen voor de 64bit versie..
[afbeelding]
Bedoel je dat bij jou, de plaatsen die eigenlijk blauw horen te zijn, geel worden?CyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:25:
Die dingen die blauw blijven dat komt bij mij voor want de plaatsen waar ik niet ben geweest die komen op één of andere manier naar boven. Als ik ze aanwijs dan krijg alleen maar de plaatsen te zien die ik nog niet had ontdekt. In die regio is er per plaats toch maar één afleveradres en dan rij ik wel een keer naar de poort toe om mijn nieuwe vracht aan te klikken. Daar heb ik geen navigatie voor nodig.
Ik zal vanavond eens screenshots plaatsen van wat ik bedoel.
ATS update 1.6 open beta is begonnen..Ziet er prima uit
http://blog.scssoft.com/2017/03/ats-16-open-beta.html
Nee ik bedoel dat de plaatsen die ik ontdekt hebt niet meer zichtbaar zijn in de plaatsenophoping. Dus de plaatsen waar ik niet ben geweest zijn zichtbaar de andere naar de achtergrond.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:34:
[...]
Bedoel je dat bij jou, de plaatsen die eigenlijk blauw horen te zijn, geel worden?
Ik zal vanavond eens screenshots plaatsen van wat ik bedoel.
Nu moet ETS2 nog die features krijgen.Odessa schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:35:
ATS update 1.6 open beta is begonnen..Ziet er prima uit![]()
Deze week nog
We are ready to start public testing of a new Update for ATS today. ETS2 Open Beta should follow later this week.
Ik ben even bezig geweest, maar het probleem is dat je die bovenbalk alleen kan behouden als je de navigatie apart houd van de andere informatie schermen. Zodra ik de informatie schermen samenvoeg zoals het standaard is, verdwijnt ook de dunne balk boven.CyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:27:
[...]
Eerst kreeg ik in de route adviser aan de rechterkant te staan als ik een nieuwe route had of de vrachtwagen kon laten maken. Dit heb jij ook naar het midden verplaatst. Kan helaas het niet vinden hoe ik die dingen weer naar de rechterkant kan verhuizen.
Ah zo, dat is raar zeg. Want dat heb ik namelijk weer niet.. Trouwens, ik ben helemaal vergeten om screenshots te maken, want dat had ik belooft om te doenCyberCow schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:53:
Nee ik bedoel dat de plaatsen die ik ontdekt hebt niet meer zichtbaar zijn in de plaatsenophoping. Dus de plaatsen waar ik niet ben geweest zijn zichtbaar de andere naar de achtergrond.

Ik moest weer een vracht wegbrengen, en heb toen een alternatieve route ingesteld (dit is overigens in Southern Region Map), waarvan ik dacht dat hij wel leuk zou zijn:

Toen ik hier op uitkwam, dacht ik "yes, dit is wat ik zoek!

Maar dit vond ik misschien nog wel één van de leukste:

Toen over een brug waarvan ik het ook super leuk bedacht vond:

En opnieuw een leuk riviertje waar ik doorheen moest

"Hmm, ik betwijfel of ik deze bocht kan maken":

Hier was ik ook nog niet echt zeker of m'n trailer niet te hoog was:

Bij deze bocht was het kiele kiele, en was het maar de gok wagen, in de hoop dat er geen AI mijn reis wilde verpesten:

Uiteindelijk makkelijk de bocht kunnen halen:

Kortom: super leuke route om te nemen, en dit vind ik dan ook één van de mooiste tripjes die ik ooit in heel ETS 2 heb gemaakt
Dus, CyberCow, ik ben het glad vergeten

Odessa schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:35:
ATS update 1.6 open beta is begonnen..Ziet er prima uit![]()
dus je kan nog maar 1x resetten of zetten ze hem nu automatisch op 0 i.p.v. 1 ?g_force_economy_reset flag is disabled after economy reset
het laatste lijkt mij het meest logische maar toch..
[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 02-03-2017 01:40 ]
Volgens mij betekend dat dat bij de volgende startup de economy niet meteen weer gereset wordt? Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.mschol schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 01:39:
[...]
[...]
dus je kan nog maar 1x resetten of zetten ze hem nu automatisch op 0 i.p.v. 1 ?
het laatste lijkt mij het meest logische maar toch..
Gecondoleerd.Barfman schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:43:
Na een roerige dikke week (vriend van me overleden) weer in de truck gestapt, onderweg nog een zwaar...
Die mod die jij bedoelde is dat niet Route Advisor Collection? Die is toch redelijk up to date?Barfman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:02:
[...]
moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer gespeeld heb maar ik kan me herinneren dat de chauffeurs info midden in het scherm kwam te staan.
ETS2 Mod link op scs forum:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=157951
ATS2 Mod link op scs forum:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=202&t=200356
Jup, ik vind het ook apart, er zou eigenlijk een aparte adblue pomp moeten zijn. Want als je de dieseltank leeg hebt staat je adblue net aan op de helft ofzo, leuk dat aparte metertje, maar het voegt niks toe.Jeanke117 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:24:
[...]
Ik heb gekeken maar wel iets aparts vind ik het. Je tankt dus adblue bij je gewone diesel tankbeurt?
Die werken dus niet meer goed, je mist bepaalde informatie waaronder snelheidswaarschuwingen die niet meer goed werken. Staat ook in het topic daar, en met het toevoegen van een aantal nieuwe regels werkt het wel weer, dat heb ik dus gedaan. De mod wordt ok niet meer bijgewerkt door de auteur, en dat wordt door andere gebruikers gedaan. Bovendien heb ik mijn eigen versie door de schermen anders neer te zettenNoFearWizz schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:52:
[...]
Gecondoleerd.
[...]
Die mod die jij bedoelde is dat niet Route Advisor Collection? Die is toch redelijk up to date?
moet zeggen dat ik al een tijdje niet meer gespeeld heb maar ik kan me herinneren dat de chauffeurs info midden in het scherm kwam te staan.
ETS2 Mod link op scs forum:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=157951
ATS2 Mod link op scs forum:
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=202&t=200356
Voor ATS werkt die helemaal niet meer met de laatste beta update, dus dat moeten we even afwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 02-03-2017 10:57 ]
Ah ok dan heb ik natuurlijk niks gezegd.Barfman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:56:
[...]
Die werken dus niet meer goed, je mist bepaalde informatie waaronder snelheidswaarschuwingen die niet meer goed werken. Staat ook in het topic daar, en met het toevoegen van een aantal nieuwe regels werkt het wel weer, dat heb ik dus gedaan. De mod wordt ok niet meer bijgewerkt door de auteur, en dat wordt door andere gebruikers gedaan. Bovendien heb ik mijn eigen versie door de schermen anders neer te zetten
Voor ATS werkt die helemaal niet meer met de laatste beta update, dus dat moeten we even afwachten.
Denk dat ik die routeadviser eruit ga halen. Vind het nogal irritant dat de meldingen in het midden komen. Helaas soms moet je iets proberen om erachter te komen het niet werkt.
Ieder zijn eigen smaak, vind het juist lekker dat niet het hele scherm vol staat met vensters. Het is ook een kwestie van wennen natuurlijk.CyberCow schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:56:
Denk dat ik die routeadviser eruit ga halen. Vind het nogal irritant dat de meldingen in het midden komen. Helaas soms moet je iets proberen om erachter te komen het niet werkt.
Net nog even gespeeld nadat ik thuis kwam
.

Mooi uitzicht. Was maar een rit van 10 minuutjes (irl time)

Mooi uitzicht. Was maar een rit van 10 minuutjes (irl time)
Voordeel van drie schermen is dat de route advisor eigenlijk nooit in de weg zit 
Gisteren ook nog een leuke rit gemaakt:

🠕 This side up
Dat is wel heel mooi zo met drie schermen. Helaas heb ik daar de ruimte niet voor.Koenvh schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:26:
Voordeel van drie schermen is dat de route advisor eigenlijk nooit in de weg zit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moest vandaag een lading lege pallets afleveren in Siedlce in Polen. En toen kwam ik toch iets heel raars tegen.

Het vliegtuig bewoog ook gewoon met de bocht mee. Weet niet of dit hoort of dat het gewoon een grap is. Zijn er meer mensen die dit hebben gezien?
In Siedlce een kraan opgehaald om deze door te brengen naar Slutsk. Eerst onderweg een kleine file gehad.

Dat kwam door deze trekker (is dit trouwens iets nieuws in en bepaalde mod of niet? Want ik heb nog nooit een trekker gezien en heb er ook geen aparte mod voor)

De weg verder gereden en de details zijn weer prachtig in Rusmap.

De kleine details doen het hem.

Het vliegtuig bewoog ook gewoon met de bocht mee. Weet niet of dit hoort of dat het gewoon een grap is. Zijn er meer mensen die dit hebben gezien?
In Siedlce een kraan opgehaald om deze door te brengen naar Slutsk. Eerst onderweg een kleine file gehad.

Dat kwam door deze trekker (is dit trouwens iets nieuws in en bepaalde mod of niet? Want ik heb nog nooit een trekker gezien en heb er ook geen aparte mod voor)

[ Voor 53% gewijzigd door Mikoe op 03-03-2017 22:25 ]
Nooit gezien dat vliegtuig. Weet je zeker je geen verdeaalde mod hebt? Die trekkers heb ik ook sinds Open Spaces 3.4. Komt denk ikndoor die voertuigenmod ervan.Mikoe schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:42:
Ik moest vandaag een lading lege pallets afleveren in Siedlce in Polen. En toen kwam ik toch iets heel raars tegen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik gebruik ook geen open spaces.. Alleen Rusmap en Southern Region. En ik zou echt niet weten welke verdwaalde mod het dan moet zijn. Heb er geen andere mod bijgezet vanaf dat ik het profiel aangemaakt heb. Alleen een aantal mods met accessoires voor RJL en dan Rusmap en Southern Region. Vind het niet erg die trekkers, alleen ging er dus 1 inhalen gisteren en ineens was er tegenliggend verkeer. Schade was 36% en oplegger was 18% dus daar gingen me zuur verdiende centen. En had al niet zo veel geld dus kon de schade ook niet helemaal laten maken. Maar goed dat het een spelletje is haha.
Hmm, en je gebruikt geen JazzyCat neem ik aan? Ik gebruik ProMods + RusMap + Russian Open Spaces + Southern Region Map (en JazzyCat dus), en ik ken die trailer niet eensMikoe schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:31:
Ik gebruik ook geen open spaces.. Alleen Rusmap en Southern Region. En ik zou echt niet weten welke verdwaalde mod het dan moet zijn. Heb er geen andere mod bijgezet vanaf dat ik het profiel aangemaakt heb. Alleen een aantal mods met accessoires voor RJL en dan Rusmap en Southern Region. Vind het niet erg die trekkers, alleen ging er dus 1 inhalen gisteren en ineens was er tegenliggend verkeer. Schade was 36% en oplegger was 18% dus daar gingen me zuur verdiende centen. En had al niet zo veel geld dus kon de schade ook niet helemaal laten maken. Maar goed dat het een spelletje is haha.
Trouwens, een tip voor als je denkt dat je keihard gaat crashen:
Voordat je crasht, druk op "esc" > spel opslaan > laad je profiel opnieuw met de meest recente safe (die handmatige safe die je net hebt gemaakt) > dan kom je stil te staan vóór dat het incident plaatsvond. Dus kun je gewoon rustig wegrijden
Ik heb jazzycat er in staan, alleen in promods heb ik nog nooit een trekker gezien, alleen in Polen en in rusmap. Een trekker is bij mij trouwens tractor voor degene die ze weleens door elkaar halen. En dat opslaan voor de crash is wel een optie, alleen hij laad bij mij een minuut of 4 sinds ik al die mappen erin heb staan. Dus dat duurt dan echt een eeuwigheid haha. En wat bedoelde je met dat die trailer die je niet heb?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:09:
[...]
Hmm, en je gebruikt geen JazzyCat neem ik aan? Ik gebruik ProMods + RusMap + Russian Open Spaces + Southern Region Map (en JazzyCat dus), en ik ken die trailer niet eens. Tenminste, nog niet. Ik ben tot nu toe alleen in het ProMods en het Southern Region Map gedeelte geweest, én een stukje door RusMap.
Trouwens, een tip voor als je denkt dat je keihard gaat crashen:
Voordat je crasht, druk op "esc" > spel opslaan > laad je profiel opnieuw met de meest recente safe (die handmatige safe die je net hebt gemaakt) > dan kom je stil te staan vóór dat het incident plaatsvond. Dus kun je gewoon rustig wegrijden. Niet helemaal eerlijk, maar toch wel handig.
Iemand nog geïnteresseerd in de Scandinavia DLC voor 5 euro? Ik moet eerder naar bed gaan voortaan, had deze dubbel gekocht in plaats van de Vive la France
.
Ik heb ook nog nooit een trekker gezien. Ook niet in RusMap volgens mij. Tenminste, dat denk ikMikoe schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:55:
Ik heb jazzycat er in staan, alleen in promods heb ik nog nooit een trekker gezien, alleen in Polen en in rusmap. Een trekker is bij mij trouwens tractor voor degene die ze weleens door elkaar halen. En dat opslaan voor de crash is wel een optie, alleen hij laad bij mij een minuut of 4 sinds ik al die mappen erin heb staan. Dus dat duurt dan echt een eeuwigheid haha. En wat bedoelde je met dat die trailer die je niet heb?
Dat laden duurt bij mij ook een paar minuten, maar ik denk dat je dat beter kan doen dan veel geld verliezen (voor jou dan, voor mij maakt het niet uit, met een paar miljoen).
Sorry, "trailer" moest "trekker" zijn. Kwam omdat ik dacht aan een trailer haha.
Vanmiddag nog een leuke rit gemaakt:
Ik ging dus een vracht wegbrengen, maar de route leek mij niet zo leuk, dus had een custom route geselecteerd:

Beviel me erg goed! Ik ben zeer tevreden, vanwege de volgende foto's en 'obstakels':
Obstakel 1:

Obstakel 2:

En hier nog wat andere mooie plaatjes:

jazeker!! laat maar weten hoe.Dennis schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:19:
Iemand nog geïnteresseerd in de Scandinavia DLC voor 5 euro? Ik moet eerder naar bed gaan voortaan, had deze dubbel gekocht in plaats van de Vive la France.
Ik heb er ff opgelet waar ik die trekkers allemaal tegenkom. In oost Polen en in Rusmap kom ik ze dus tegen. Voor de rest nergens in Promods. Dus ik weet niet of de makers van Rusmap ook iets met oost Polen doen, maar kan dus ook nergens vinden dat het in een mod van Jazzycat zit. Niet dat het veel uitmaakt, maar zou het stiekem wel willen weten waar het hem in zit haha.
En nog ff een vraagje. Ik kan deze vraag wel in een andere topic zetten, maar ik denk dat ik er hier een beter antwoord op krijg. Ik heb daarnet ff zitten googlen. En ik ben al een tijdje bezig om een nieuwe pc samen te stellen. Maar nu lees ik in de Nederlandse forums en buitenlandse forums dat er nog redelijk veel mensen een i5-4590 bezitten en dat deze ook nog jaren mee kan. Nu is mijn voordeel bij deze CPU dat ik mijn geheugen kan houden en geen nieuwe hoef te kopen als ik een 6de of 7de generatie van intel koop. Zit er daadwerkelijk heel veel verschil in een 4590 en een 7500? Ik vind wel benchmarks van allebei alleen die van de 4590 zijn met oudere spellen gedaan, dus denk niet dat dit dan weer af te wegen is tegen de benchmarks van de 7500. Kwa specs verschillen ze niet heel veel van elkaar. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Ik speel dus echt voornamelijk alleen ETS2 en ATS. Voor de rest zal het me een worst wezen haha.
En nog ff een vraagje. Ik kan deze vraag wel in een andere topic zetten, maar ik denk dat ik er hier een beter antwoord op krijg. Ik heb daarnet ff zitten googlen. En ik ben al een tijdje bezig om een nieuwe pc samen te stellen. Maar nu lees ik in de Nederlandse forums en buitenlandse forums dat er nog redelijk veel mensen een i5-4590 bezitten en dat deze ook nog jaren mee kan. Nu is mijn voordeel bij deze CPU dat ik mijn geheugen kan houden en geen nieuwe hoef te kopen als ik een 6de of 7de generatie van intel koop. Zit er daadwerkelijk heel veel verschil in een 4590 en een 7500? Ik vind wel benchmarks van allebei alleen die van de 4590 zijn met oudere spellen gedaan, dus denk niet dat dit dan weer af te wegen is tegen de benchmarks van de 7500. Kwa specs verschillen ze niet heel veel van elkaar. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Ik speel dus echt voornamelijk alleen ETS2 en ATS. Voor de rest zal het me een worst wezen haha.
Als je gaat upgraden, zou ik eerder voor een 7400 gaan, en niet voor een 7500 gaan. Ja, je hebt wel wat prestatiewinst, maar of je dat die 20/30 euro extra waard vindtMikoe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:06:
Merk je dat je nu tekort komt dan? Zo ja, met welke games? Wat is de rest van je setup?
Dit is trouwens mijn huidige setup:Anonymoussaurus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Als je gaat upgraden, zou ik eerder voor een 7400 gaan, en niet voor een 7500 gaan. Ja, je hebt wel wat prestatiewinst, maar of je dat die 20/30 euro extra waard vindt. Wat je ook kan doen (en dat ga ik ook doen, is voor 3 kennissen van me), is wachten op de Ryzen R5's. Dan heb je namelijk goed kans dat je evenveel performance krijgt voor minder geld.
Merk je dat je nu tekort komt dan? Zo ja, met welke games? Wat is de rest van je setup?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-4300 Boxed | € 67,- | € 67,- |
1 | MSI 970A-G43 | € 68,- | € 68,- |
1 | MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING | € 156,04 | € 156,04 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D169DS1J | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 30,50 | € 30,50 |
1 | Sharkoon WPM500 | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial MX100 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 391,44 |
Ja ik heb tijd zat, zit geen haast achter. Ik speel voor de rest geen andere games. En anders is het meestal COD, maar die kan deze pc ook aan (behalve de laatste paar nieuwe dan haha). Maar met ETS2 speel ik nu op gemiddeld 25 FPS en zou graag gewoon 50 - 60 FPS willen halen. Dus vandaar dat ik dacht (en na heel wat gelezen te hebben) dat die 4590 een goede oplossing zou zijn, aangezien ik dan mijn geheugen kon behouden en zo 75 euro kon besparen (als ik de 7500 zou nemen dan; staat ook in mijn wenslijst). Maar af en toe ben ik best wel ongeduldig haha. En vooral als ik dan ineens een idee heb en dat eigenlijk gelijk wil doen/halen. Zal hier niet echt de enigste zijn.
Ben trouwens eerst van plan om een stuur te gaan halen. Ben daar ook nog niet uit, maar lees hier in het topic dat de meeste een Logitech hebben. En die G25/27/29 lijkt mij wel wat, maar zal wel 2dehands worden, want zoveel geld wil ik er ook niet aan gaan spenderen. En 2dehands zijn ze voor een schappelijke prijs te vinden.
[ Voor 44% gewijzigd door Mikoe op 05-03-2017 15:43 ]
Zou een G27 stuur kopen, tweedehands wel te vinden voor rond de 150,-. Een G29 heeft kaal nog niet eens de shifter erbij.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ja had er al een aantal op tweakers bij vraag&aanbod gezien. Ja dat vond ik het rare eraan dat er bij de G29 geen shifter zat en de G25/27 wel.MsG schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:40:
Zou een G27 stuur kopen, tweedehands wel te vinden voor rond de 150,-. Een G29 heeft kaal nog niet eens de shifter erbij.
Hele mooie route in het zuiden van Southern Region. Valt mij wel op dat jij daar wel blijft rijden. Gelijk heb je ook want de bospaden zijn heel erg mooi en uitdagend om te rijden.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:40:
[...]
Ik heb ook nog nooit een trekker gezien. Ook niet in RusMap volgens mij. Tenminste, dat denk ik. Heb nooit specifiek op een trekker gelet.
Dat laden duurt bij mij ook een paar minuten, maar ik denk dat je dat beter kan doen dan veel geld verliezen (voor jou dan, voor mij maakt het niet uit, met een paar miljoen).
Sorry, "trailer" moest "trekker" zijn. Kwam omdat ik dacht aan een trailer haha.
Vanmiddag nog een leuke rit gemaakt:
Ik ging dus een vracht wegbrengen, maar de route leek mij niet zo leuk, dus had een custom route geselecteerd:
[afbeelding]
Beviel me erg goed! Ik ben zeer tevreden, vanwege de volgende foto's en 'obstakels':
Obstakel 1:
[afbeelding]
Obstakel 2:
[afbeelding]
En hier nog wat andere mooie plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je wil er niet teveel geld aan uitgeven maar kiezen voor een 750TI vind ik zonde van het geld. Het zou misschien net gaan maar je houd helemaal niets over voor de toekomst. Het is iets duurder maar een 960 of als het budget het toelaat een 1050/1060 is een veel betere keus ook voor de toekomst. Je geeft aan ETS en ATS het belangrijkste zijn. Deze zijn door de jaren heen in systeemvereisten ook omhoog gegaan door de DLCs.Mikoe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Dit is trouwens mijn huidige setup:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD FX-4300 Boxed € 67,- € 67,- 1 MSI 970A-G43 € 68,- € 68,- 1 MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING € 156,04 € 156,04 1 Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D169DS1J € 69,90 € 69,90 1 Crucial CT51264BA160BJ € 30,50 € 30,50 1 Sharkoon WPM500 € 0,- € 0,- 1 Crucial MX100 128GB € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 391,44
Ja ik heb tijd zat, zit geen haast achter. Ik speel voor de rest geen andere games. En anders is het meestal COD, maar die kan deze pc ook aan (behalve de laatste paar nieuwe dan haha). Maar met ETS2 speel ik nu op gemiddeld 25 FPS en zou graag gewoon 50 - 60 FPS willen halen. Dus vandaar dat ik dacht (en na heel wat gelezen te hebben) dat die 4590 een goede oplossing zou zijn, aangezien ik dan mijn geheugen kon behouden en zo 75 euro kon besparen (als ik de 7500 zou nemen dan; staat ook in mijn wenslijst). Maar af en toe ben ik best wel ongeduldig haha. En vooral als ik dan ineens een idee heb en dat eigenlijk gelijk wil doen/halen. Zal hier niet echt de enigste zijn.
Ben trouwens eerst van plan om een stuur te gaan halen. Ben daar ook nog niet uit, maar lees hier in het topic dat de meeste een Logitech hebben. En die G25/27/29 lijkt mij wel wat, maar zal wel 2dehands worden, want zoveel geld wil ik er ook niet aan gaan spenderen. En 2dehands zijn ze voor een schappelijke prijs te vinden.
Stuur is echt zonde om een G29 te kopen. Die zijn 2e hands haast niet aan te komen en anders voor de hoofdprijs. Koop je 2e hands een G29 dan kan je nog een vermogen gaan betalen voor een shifter. Nadeel ook van de G29 shifter is dat er geen knoppen opzitten. Een G25 is het ook eigenlijk net niet. Vind het stuur wat slap aanvoelen en mis de knoppen op het stuur wel. De G25 heeft er maar 2 en de G27 heeft 6 knoppen. Ook voelt de shifter van de G25 wat slapper aan.
[ Voor 63% gewijzigd door CyberCow op 05-03-2017 15:59 ]
Nee dit is mijn huidige setup. Ik wil straks ook gaan voor een GTX 1060 of een RX 480. Maar wil eerst een stuur kopen. Maar wat bedoel je precies met geen knoppen? Ik zie er op de G29 toch al gauw zo'n 12 zitten. Vind hem zelf ook nog te duur or. Al worden er ook te dure G27 aangeboden voor bijna de nieuwprijs. Eerst maar is ff het geld bij elkaar zien te krijgen haha.Je wil er niet teveel geld aan uitgeven maar kiezen voor een 750TI vind ik zonde van het geld. Het zou misschien net gaan maar je houd helemaal niets over voor de toekomst. Het is iets duurder maar een 960 of als het budget het toelaat een 1050/1060 is een veel betere keus ook voor de toekomst. Je geeft aan ETS en ATS het belangrijkste zijn. Deze zijn door de jaren heen in systeemvereisten ook omhoog gegaan door de DLCs.
Stuur is echt zonde om een G29 te kopen. Die zijn 2e hands haast niet aan te komen en anders voor de hoofdprijs. Koop je 2e hands een G29 dan kan je nog een vermogen gaan betalen voor een shifter. Nadeel ook van de G29 shifter is dat er geen knoppen opzitten. Een G25 is het ook eigenlijk net niet. Vind het stuur wat slap aanvoelen en mis de knoppen op het stuur wel. De G25 heeft er maar 2 en de G27 heeft 6 knoppen. Ook voelt de shifter van de G25 wat slapper aan.