Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Mikoe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Nee dit is mijn huidige setup. Ik wil straks ook gaan voor een GTX 1060 of een RX 480. Maar wil eerst een stuur kopen. Maar wat bedoel je precies met geen knoppen? Ik zie er op de G29 toch al gauw zo'n 12 zitten. Vind hem zelf ook nog te duur or. Al worden er ook te dure G27 aangeboden voor bijna de nieuwprijs. Eerst maar is ff het geld bij elkaar zien te krijgen haha.
Op de shifter van de G27 zitten extra knoppen, de shifter van de G29 is alleen de schakelpook.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-10 20:44
Oke had het verkeerd gelezen haha. Maar ik heb ook nog nooit geschakeld (bij spellen dan). Heb heel lang geleden een stuur gehad voor de PS2 en dat was met race games echt ideaal. Maar met schakelen heb ik nog geen ervaring, maar net als bij de G27 zit het er in ieder geval bij. En als het niks is gebruik ik het gewoon niet toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:34:
Dit is trouwens mijn huidige setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4300 Boxed€ 67,-€ 67,-
1MSI 970A-G43€ 68,-€ 68,-
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 156,04€ 156,04
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D169DS1J€ 69,90€ 69,90
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,50€ 30,50
1Sharkoon WPM500€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,44

Ja ik heb tijd zat, zit geen haast achter. Ik speel voor de rest geen andere games. En anders is het meestal COD, maar die kan deze pc ook aan (behalve de laatste paar nieuwe dan haha). Maar met ETS2 speel ik nu op gemiddeld 25 FPS en zou graag gewoon 50 - 60 FPS willen halen. Dus vandaar dat ik dacht (en na heel wat gelezen te hebben) dat die 4590 een goede oplossing zou zijn, aangezien ik dan mijn geheugen kon behouden en zo 75 euro kon besparen (als ik de 7500 zou nemen dan; staat ook in mijn wenslijst). Maar af en toe ben ik best wel ongeduldig haha. En vooral als ik dan ineens een idee heb en dat eigenlijk gelijk wil doen/halen. Zal hier niet echt de enigste zijn.

Ben trouwens eerst van plan om een stuur te gaan halen. Ben daar ook nog niet uit, maar lees hier in het topic dat de meeste een Logitech hebben. En die G25/27/29 lijkt mij wel wat, maar zal wel 2dehands worden, want zoveel geld wil ik er ook niet aan gaan spenderen. En 2dehands zijn ze voor een schappelijke prijs te vinden.
Met het overstappen van zo'n CPU naar een Ryzen of een Intel, zal echt al super veel helpen voor ETS 2. Het upgraden van je videokaart gaat je niet helpen, want je CPU bottleneckt dan de videokaart al vrij snel. Dit komt omdat de single-core performance van de FX-processors nogal erg laag ligt..

Kun je niet gewoon beter je hele setup verkopen (wanneer ook de R5's etc uit zijn), en dan een compleet nieuwe setup bouwen? Als je namelijk wilt overstappen naar Ryzen of Intel, dan zul je hoe dan ook DDR4 moeten pakken (tenzij je een Intel generatie pakt die DDR3 ondersteund).

Het upgraden van je videokaart gaat dus ook niet helpen, want dan is je CPU opnieuw een bottleneck.
CyberCow schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:52:
Hele mooie route in het zuiden van Southern Region. Valt mij wel op dat jij daar wel blijft rijden. Gelijk heb je ook want de bospaden zijn heel erg mooi en uitdagend om te rijden.
Dat klopt :). Ik ben daar best wel OCD-achtig in; eerst het gebied uitkammen, en berijden, en vervolgens naar andere gebieden gaan. Daarom wil ik ook altijd van plaatsje naar plaatsje (alleen de plaatsjes waar ik nog niet ben geweest). Als ik hier klaar ben ga ik denk ik richting het noorden (weet ik nog niet zeker). Wat ik wel weet, is dat ik dus zelf alles uitstippel alvorens ik ergens naartoe ga.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Anonymoussaurus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Met het overstappen van zo'n CPU naar een Ryzen of een Intel, zal echt al super veel helpen voor ETS 2. Het upgraden van je videokaart gaat je niet helpen, want je CPU bottleneckt dan de videokaart al vrij snel. Dit komt omdat de single-core performance van de FX-processors nogal erg laag ligt..

Kun je niet gewoon beter je hele setup verkopen (wanneer ook de R5's etc uit zijn), en dan een compleet nieuwe setup bouwen? Als je namelijk wilt overstappen naar Ryzen of Intel, dan zul je hoe dan ook DDR4 moeten pakken (tenzij je een Intel generatie pakt die DDR3 ondersteund).

Het upgraden van je videokaart gaat dus ook niet helpen, want dan is je CPU opnieuw een bottleneck.
Klopt, hier was ik al achter. PC ben ik zo kwijt aan een neefje (die tevens ook ETS2 speelt alleen dan op een nog oudere pc die ik 8 jaar geleden heb gebouwd). Maar we gaan weer on-topic haha. Eerst sparen voor het stuur en dan zien we wel weer verder.
______________________________________________________________________________________

Ligt het trouwens aan mij of klopt de schaal niet helemaal in Southern Region? Moest nog 45 minuten van me rit rijden en in werkelijkheid duurde dit bijna 10 minuten. Terwijl normaal 45 minuten ongeveer 3 minuten duurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mikoe op 05-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikoe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Klopt, hier was ik al achter. PC ben ik zo kwijt aan een neefje (die tevens ook ETS2 speelt alleen dan op een nog oudere pc die ik 8 jaar geleden heb gebouwd). Maar we gaan weer on-topic haha. Eerst sparen voor het stuur en dan zien we wel weer verder.
______________________________________________________________________________________

Ligt het trouwens aan mij of klopt de schaal niet helemaal in Southern Region? Moest nog 45 minuten van me rit rijden en in werkelijkheid duurde dit bijna 10 minuten. Terwijl normaal 45 minuten ongeveer 3 minuten duurt.
De schaal klopt wel maar neem aan je die afstand niet over de snelweg hebt afgelegd dus met lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
CyberCow schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:37:
[...]

De schaal klopt wel maar neem aan je die afstand niet over de snelweg hebt afgelegd dus met lagere snelheden.
Was inderdaad binnendoor, maar reed gewoon 80. Tis nog maar op 1 plek gebeurt. Andere stukken binnendoor niet. Het was in het noorden van southern region. Weet zo gauw ff niet welke plaatsen dat waren, maar in ieder geval liggen er 3 vlak bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:32
Ik heb echt veel gemist de afgelopen tijd merk ik :+ moet echt maar even snel het spel updaten + mods en werkend krijgen op 7680x1440p :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 09:18
CyberCow schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:52:
Je wil er niet teveel geld aan uitgeven maar kiezen voor een 750TI vind ik zonde van het geld. Het zou misschien net gaan maar je houd helemaal niets over voor de toekomst. Het is iets duurder maar een 960 of als het budget het toelaat een 1050/1060 is een veel betere keus ook voor de toekomst. Je geeft aan ETS en ATS het belangrijkste zijn. Deze zijn door de jaren heen in systeemvereisten ook omhoog gegaan door de DLCs.
Ik zou idd ook voor een 1050/1060 gaan als je niet te veel wilt uitgeven, (MSI GTX 1050 TI 4GB is bijvoorbeeld 160 euro) maar let vooral op de hoeveelheid RAM op je GPU. Die moet echt minimaal 4gb zijn tegenwoordig anders zit je al snel tegen je max in settings aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jawel...daar is ie dan
http://blog.scssoft.com/2...or-2-update-127-open.html
Country Specific Police Cars AI
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
Vandaag mijn nieuwe speeltje binnen gekregen (een stand uitbreiding voor de versnellingspook)

ATS Setup
ATS Setup 2

Speelt echt stukken beter nu de versnellingspook lager zit als direct naast het stuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:34:
Vandaag mijn nieuwe speeltje binnen gekregen (een stand uitbreiding voor de versnellingspook)

[afbeelding]
[afbeelding]

Speelt echt stukken beter nu de versnellingspook lager zit als direct naast het stuur :+
Ziet er heel netjes uit zo met die schermen. Vraag mij alleen af of die paal van het stuur niet in de weg gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
CyberCow schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Ziet er heel netjes uit zo met die schermen. Vraag mij alleen af of die paal van het stuur niet in de weg gaat staan.
Nee linker been links rechter been rechts, je koppelt links en rem en gas met rechts. Geen last van.

FYI, de stand voor stuur had ik al. heb alleen de pook er van de week bij gekocht

[ Voor 11% gewijzigd door NoFearWizz op 09-03-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:44:
[...]

Nee linker been links rechter been rechts, je koppelt links en rem en gas met rechts. Geen last van.

FYI, de stand voor stuur had ik al. heb alleen de pook er van de week bij gekocht
Dan is het wel een heel erg mooi hoekje zo.

Heeft iemand al ervaring met ETS 2 versie 2.27? En zijn er al dingen bekent over de werking van ProMods en RusMap?

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 09-03-2017 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NoFearWizz schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:34:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe heb jij het werkend gekregen op 7680x1440? Krijg het hier maar niet werkend... Of speel je toevallig op een andere resolutie? (lijken de U2515H monitoren namelijk)

Overigens ziet het er wel nice uit. Bij mij rolt iedere keer mijn stoel weg als ik te hard de rem intrap :9

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 09-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

antislip(bad)mat onder je stoel en hij slipt niet meer weg.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:59:
Overigens ziet het er wel nice uit. Bij mij rolt iedere keer mijn stoel weg als ik te hard de rem intrap :9
Daar heb ik dus ook ontzettend veel last van. Ik heb een soort van extra 'plaat' over m'n zeil heen, en dat schuift heel erg. De reden dat die erop ligt, is omdat je anders deuken in je zeil krijgt. Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://gdurl.com/cgXF

Jaja, het is een rotzooitje :+.

Heeft er iemand een tip? Een anti-slip mat ziet er niet bepaald goed uit of wel? :p

Ik krijg ook echt ontzettend last van m'n rug en schouders, omdat ik helemaal naar voren moet hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-03-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Daar heb ik dus ook ontzettend veel last van. Ik heb een soort van extra 'plaat' over m'n zeil heen, en dat schuift heel erg. De reden dat die erop ligt, is omdat je anders deuken in je zeil krijgt. Kijk maar:

[afbeelding]

Heeft er iemand een tip? Een anti-slip mat ziet er niet bepaald goed uit of wel? :p
Spanbandje zal wel helpen. _/-\o_

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wel, maar hoe ga je dat in hemelsnaam gebruiken? Voorheen drukte ik m'n gas en rempedaal gewoon weg.. dus heb toen wat dumbels erachter gezet (ik gebruik ze toch niet :+). Ik krijg ook echt ontzettend last van m'n rug en schouders, omdat ik helemaal naar voren moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Dat wel, maar hoe ga je dat in hemelsnaam gebruiken? Voorheen drukte ik m'n gas en rempedaal gewoon weg.. dus heb toen wat dumbels erachter gezet (ik gebruik ze toch niet :+). Ik krijg ook echt ontzettend last van m'n rug en schouders, omdat ik helemaal naar voren moet hangen.
De eerste beste lasser die je kent vragen of die van je bureaustoel een playseat kan maken?!

Gewoon iets van rubber onder je wielen proppen, of de wielen eraf schroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door SwooX op 09-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-10 15:38
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:38:
[...]

Om de poten van je tafel heen en achter je bureaustoel langs. Dan schuift hij niet meer naar achteren :o

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SwooX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:40:
De eerste beste lasser die je kent vragen of die van je bureaustoel een playseat kan maken?!

Gewoon iets van rubber onder je wielen proppen, of de wielen eraf schroeven.
Dat van die lasser is natuurlijk geen realistische oplossing :p. Dan ben ik straks best veel geld kwijt, terwijl het eigenlijk niet eens zo moeilijk hoeft te zijn, denk ik.
YdieresiS schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:43:
Om de poten van je tafel heen en achter je bureaustoel langs. Dan schuift hij niet meer naar achteren :o
Vind ik nou niet echt een goeie oplossing. Leuk, zo'n grote band door je kamer heen :p. Het werkt wel, maar ik heb het idee dat er tóch een makkelijkere oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]

[afbeelding]

Ik krijg ook echt ontzettend last van m'n rug en schouders, omdat ik helemaal naar voren moet hangen.
Hier ligt ook een zeil waar de vormen van het bed, stereokast, bureau, pc en bureastoel er ook goed in staan :) weet ik waar ik het terug moet zetten als ik het heb verplaatst :P

@anderen: touwtje spannen om de midden poot en wielen van bureau is zo'n slecht idee nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Heb je geen oud dekbed overtrek o.i.d. dat je eronder kunt leggen? Ga je ook moeilijker tot niet van rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:45:
Hier ligt ook een zeil waar de vormen van het bed, stereokast, bureau, pc en bureastoel er ook goed in staan :) weet ik waar ik het terug moet zetten als ik het heb verplaatst :P

@anderen: touwtje spannen om de midden poot en wielen van bureau is zo'n slecht idee nog niet :P
Klopt, dat wel, maar ik verplaats ook bijna nooit m'n bed, en als je dat doet, dan heb je van die 'lelijke' deuken in je zeil zitten :P.
SwooX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:46:
Heb je geen oud dekbed overtrek o.i.d. dat je eronder kunt leggen? Ga je ook moeilijker tot niet van rollen.
Hmm, goeie, alleen moet ik dan elke keer als ik wil spelen, dat dekbedovertrek eronder gooien, maar ja, zo kan ik wel van elke oplossing een probleem maken :p.

Ik ga de opties eens bekijken, bedankt iedereen. Mocht er nog iemand zijn die simpelere oplossingen heeft, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
M'n laatste oplossing zou de bouw van de gemiddelde vrachtwagen chauffeur proberen te krijgen, worden de wieltjes vanzelf vierkant. Wel even uitkijken dat je niet door de stoel heen zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SwooX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:50:
M'n laatste oplossing zou de bouw van de gemiddelde vrachtwagen chauffeur proberen te krijgen, worden de wieltjes vanzelf vierkant. Wel even uitkijken dat je niet door de stoel heen zakt.
Wat bedoel je met bouw? Lichaamsbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SwooX
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Wat bedoel je met bouw? Lichaamsbouw?
Ja, gevalletje een paar gehaktballen teveel. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

kan je geen zwenkwieltjes met rem onder je bureaustoel plaatsen? lijkt me de makkelijkste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SwooX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:14:
Ja, gevalletje een paar gehaktballen teveel. :9
Dat gaat helaas ook niet helpen :(. Heb de hoop al opgegeven. Ik heb ondergewicht (denk ik? Heb mezelf expres al 1,5 jaar niet gewogen), dus dat is ook geen optie :P. Dat was inderdaad wel handig geweest, haha.
ido schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:20:
kan je geen zwenkwieltjes met rem onder je bureaustoel plaatsen? lijkt me de makkelijkste oplossing :)
Dat zocht ik, bedankt! Zou dat gewoon onder elke bureaustoel moeten passen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
CyberCow schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Dan is het wel een heel erg mooi hoekje zo.
Dank je wel
[...]

Hoe heb jij het werkend gekregen op 7680x1440? Krijg het hier maar niet werkend... Of speel je toevallig op een andere resolutie? (lijken de U2515H monitoren namelijk)

Ik heb dus lockable wieltjes eronder gezet, gekocht via een webshop:
https://www.zwenkwielen.n...96ac99cf538e04fe94f4528aa. Let wel op ik heb een ikea bureaustoel dat is weer geen standaard stift maat, dus als je wieltjes besteld meet de stift ff goed op!

Ik speel 5820x1080 :) zijn 3x U2414H schermen, met een 30pixel bezel correctie. Hierdoor valt alles precies op de bezel weg maar dat geeft niet omdat ik met mijn head tracking toch kan bewegen.

Ik wil eigenlijk een Racing chair kopen die komt optioneel met lockable wheels :P
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:21:
[...]

Dat gaat helaas ook niet helpen :(. Heb de hoop al opgegeven. Ik heb ondergewicht (denk ik? Heb mezelf expres al 1,5 jaar niet gewogen), dus dat is ook geen optie :P. Dat was inderdaad wel handig geweest, haha.

[...]

Dat zocht ik, bedankt! Zou dat gewoon onder elke bureaustoel moeten passen? :)
Edit: nee niet zomaar! de stift goed opmeten dikte van de stift + lengte en of er een afstandshouder bij moet. Ik heb uiteindelijk losse stiften bij moeten bestellen en deze met wat handig klussen gat op moeten vullen zodat ze niet in de stoelpoot schoten.

Edit2: ik heb toen deze wieltjes besteld: https://www.zwenkwielen.n...et-rem-stift-11-x-22-soft en daar losse stiften bij gekocht die geen afstandshouder hadden. En dus de gaten in de poot van de ikea stoel opgevult met moeren zodat de stift niet te ver wegzakt. Als je geluk hebt en de stift is 11x22 mm dan past hij er zo in. Ik zou sowieso voor soft wiel gaan die hoor je niet zo hard rollen :P

[ Voor 40% gewijzigd door NoFearWizz op 09-03-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij mij rolt de stoel niet weg, (laminaat, bureaustoel met wieltjes, zonder rem) maar schuiven de pedalen juist weg als ik op de rem trap :P

Daar moet ik bij mij ook nog een oplossing voor vinden. Heb nu eindelijk m'n hoekbureau staan, nieuwe schermen zijn besteld (van 2x 19" naar 2x 24"). Maar ik zit dus in de hoek van dat hoekbureau. Vroegah zat ik tegen een rechte muur ipv in een hoek en had ik een 3.5" diskettestation tussen de pedalen en de plint liggen zodat ie niet naar achter kan schuiven. Daar moet ik nu dus iets anders op verzinnen
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:45:
Dat van die lasser is natuurlijk geen realistische oplossing :p. Dan ben ik straks best veel geld kwijt, terwijl het eigenlijk niet eens zo moeilijk hoeft te zijn, denk ik.
Ik heb deze bijna in bestelling staan, alleen niet echt geschikt om te trucken. Wel handig want dees kun je opvouwen ;)

pricewatch: Playseat Challenge

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 09-03-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
FastFred schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Bij mij rolt de stoel niet weg, (laminaat, bureaustoel met wieltjes, zonder rem) maar schuiven de pedalen juist weg als ik op de rem trap :P

Daar moet ik bij mij ook nog een oplossing voor vinden. Heb nu eindelijk m'n hoekbureau staan, nieuwe schermen zijn besteld (van 2x 19" naar 2x 24"). Maar ik zit dus in de hoek van dat hoekbureau. Vroegah zat ik tegen een rechte muur ipv in een hoek en had ik een 3.5" diskettestation tussen de pedalen en de plint liggen zodat ie niet naar achter kan schuiven. Daar moet ik nu dus iets anders op verzinnen

Hier staat ie op een plank + plank rechtop in m'n bureau dus hij schuift in ieder geval niet weg, maar lijkt wel alsog ik in een raceauto zit door de afstand stuur/pedalen :9
NoFearWizz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:39:
Ik heb dus lockable wieltjes eronder gezet, gekocht via een webshop:
https://www.zwenkwielen.n...96ac99cf538e04fe94f4528aa. Let wel op ik heb een ikea bureaustoel dat is weer geen standaard stift maat, dus als je wieltjes besteld meet de stift ff goed op!

Ik speel 5820x1080 :) zijn 3x U2414H schermen, met een 30pixel bezel correctie. Hierdoor valt alles precies op de bezel weg maar dat geeft niet omdat ik met mijn head tracking toch kan bewegen.

Ik wil eigenlijk een Racing chair kopen die komt optioneel met lockable wheels :P
Ah die monitors zijn inderdaad 1920x1080.. Zelf heb ik dus 3x 2560x1440 maar die krijg ik steeds niet fullscreen in ETS2 en een oplossing kan ik tot nu toe ook nog niet vinden op het internet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
FastFred schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:47:
[...]

[...]

Ik heb deze bijna in bestelling staan, alleen niet echt geschikt om te trucken. Wel handig want dees kun je opvouwen ;)

En wat ik heb is mss wat: https://www.mardomedia.nl/wheel-stand/wheel-stand-pro.html pedalen zitten op de stand vast.
Van de week deze https://www.mardomedia.nl...stand-pro-rgs-module.html erbij gekocht. :+
timmie271 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:58:
[...]

Hier staat ie op een plank + plank rechtop in m'n bureau dus hij schuift in ieder geval niet weg, maar lijkt wel alsog ik in een raceauto zit door de afstand stuur/pedalen :9

[...]

Ah die monitors zijn inderdaad 1920x1080.. Zelf heb ik dus 3x 2560x1440 maar die krijg ik steeds niet fullscreen in ETS2 en een oplossing kan ik tot nu toe ook nog niet vinden op het internet...
Apart gebruik je wel nvidia surround of eyefinity?

[ Voor 24% gewijzigd door NoFearWizz op 09-03-2017 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:41

MsG

Forumzwerver

Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:48:
[...]

Klopt, dat wel, maar ik verplaats ook bijna nooit m'n bed, en als je dat doet, dan heb je van die 'lelijke' deuken in je zeil zitten :P.

[...]

Hmm, goeie, alleen moet ik dan elke keer als ik wil spelen, dat dekbedovertrek eronder gooien, maar ja, zo kan ik wel van elke oplossing een probleem maken :p.

Ik ga de opties eens bekijken, bedankt iedereen. Mocht er nog iemand zijn die simpelere oplossingen heeft, dan hoor ik dat graag.
Heb ook zo'n mat en herken het wegglijden wel :-P. Ik gebruikte gewoon een lange USB-kabel of oude netwerkkabel die ik achter de achterste wieltjes van m'n bureaustoel leg waardoor hij niet meer naar achteren kan rollen. Of oude schoenen om de poten heen, maar dat is een beetje gedoe en dan staat je stoel niet lekker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
Gewoon 2 plaatjes hout van 8X8 cm.2 gaten er in maken waar de wieltjes van de stoel net in passen.
Op de onderkant van de plaatjes hout Heb ik een stukje rubber geplakt.(Fiets binnen band)
Gebruik dit al 4 jaar en werkt nog steeds goed.
Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/20170310_012038_zpsppoo5v2k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/20170310_012122_zpsizvn8qp8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/20170310_012144_zpslwfbgxos.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jalihaag op 10-03-2017 01:39 ]

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er niet zo'n lelijke mat onder liggen en zit gewoon op laminaat. Heb wel de wieltjes vervangen voor een variant met rubberen rand zodat ze minder slippen en wat meer weerstand hebben. Maar bij mij glijd de stoel dus echt niet weg, zelfs niet als ik aan het raggen ben in Dirt Rally :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 22:20

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb mijn oplossing voor het schuifprobleem beschreven in mijn review van de Thrustmaster T300 :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 08:31
Barfman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:10:
[...]

Ieder zijn eigen smaak, vind het juist lekker dat niet het hele scherm vol staat met vensters. Het is ook een kwestie van wennen natuurlijk.
Ik heb op dit moment mijn instellingen zo. Was even wennen maar nu wil ik niks anders meer.

Afbeeldingslocatie: https://i435.photobucket.com/albums/qq73/Dolbyadt/ets2_00173_zpsxrgxceeu.png

Afbeeldingslocatie: https://i435.photobucket.com/albums/qq73/Dolbyadt/ets2_00174_zpsmj4y21wj.png

Ik vind het persoonlijk heerlijk om zo op deze manier te rijden. :P

Als je iemand quote dan hoef je hem niet ook nog eens te taggen. En eerst quoten en dan reageren is duidelijker. Ik heb het nu voor je gefixt.

[ Voor 66% gewijzigd door Grotman op 10-03-2017 17:46 ]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bah.. gelukkig zijn ze uit te zetten als ik mij niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ben er vandaag achter gekomen dat je de dashboard kaart modus kan veranderen (net zoals je route advisor). Je kan hem dus ook uitzetten. Vond dit zelf handig, aangezien ik altijd de route advisor aan heb staan. Weet niet of dit al ergens hier in dit topic stond, dus alvast mijn excuus hiervoor mocht dit wel zo zijn. In ieder geval een tip voor degene die dit ook nog niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dolbyadt schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Ik heb op dit moment mijn instellingen zo. Was even wennen maar nu wil ik niks anders meer.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het persoonlijk heerlijk om zo op deze manier te rijden. :P
2x GPS-Navigatie is inderdaad gewoon het meest praktisch, ik gebruik ook de GPS boven m`n stuur om te zien waar ik moet afslaan en die in het dashboard om de kaart van de omgeving te zien voor het overzicht (meest uitgezoomd dus)

De GPS positie recht boven het stuur zorgt dat je je ogen niet van de weg hoeft te halen, wat ook stukken rustiger rijdt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
enchion schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:37:
[...]

2x GPS-Navigatie is inderdaad gewoon het meest praktisch, ik gebruik ook de GPS boven m`n stuur om te zien waar ik moet afslaan en die in het dashboard om de kaart van de omgeving te zien voor het overzicht (meest uitgezoomd dus)

De GPS positie recht boven het stuur zorgt dat je je ogen niet van de weg hoeft te halen, wat ook stukken rustiger rijdt.
Ik gebruik eigenlijk alleen de GPS in dashboard en de rout advisor alleen voor de rest maar niet voor de GPS. Ik hou van zo realistisch mogelijk rijden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

ETS2/ATS Local Radio

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, ik heb een nieuwe versie van Local Radio uitgebracht.
Met Local Radio kun je naar de radio luisteren van het land waarin je je op dat moment in ETS2 bevindt, dat wil zeggen: Nederlandse radio in Nederland, en Slowaakse radio in Slowakije. Je kunt zelf van radiozender wisselen, maar hij wisselt ook automatisch als je een ander land binnenrijdt. In totaal zijn er meer dan 500 zenders beschikbaar.

Weer een redelijk aantal radiostations zijn toegevoegd, er is ondersteuning voor Open Spaces, er is de mogelijkheid zelf radiostations toe te voegen en nog wel wat meer verbeteringen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B4OBEPV.png

https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

[ Voor 29% gewijzigd door Koenvh op 12-03-2017 18:58 ]

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
Tja, wat valt hier nog over te zeggen :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Py51UzjA3YUYSTRn7Cq6UU8g/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Mikoe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:44:
Tja, wat valt hier nog over te zeggen :9~

[afbeelding]
Wie is dat? :+ :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jammer, als (virtueel) trucker moet je toch diehard fan van zanger Rinus zijn :+ Dan had je toch zo moeten weten wie dat is

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 13-03-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
FastFred schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Jammer, als (virtueel) trucker moet je toch diehard fan van zanger Rinus zijn :+ Dan had je toch zo moeten weten wie dat is

[video]
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
NoFearWizz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:32:
Apart gebruik je wel nvidia surround of eyefinity?
Heb helemaal geen melding gehad van je quote :+
Maar heb eyefinity aanstaan inderdaad. En zodra ik de maximale resolutie instel in ETS2 dan schuift ie naar linksboven in mijn schermen... Hierdoor zie ik dus niet alles van het spel en ik krijg gewoon een gedeelte van mijn bureaublad te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
timmie271 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:27:
[...]
Heb helemaal geen melding gehad van je quote :+
Maar heb eyefinity aanstaan inderdaad. En zodra ik de maximale resolutie instel in ETS2 dan schuift ie naar linksboven in mijn schermen... Hierdoor zie ik dus niet alles van het spel en ik krijg gewoon een gedeelte van mijn bureaublad te zien..
Apart en Alt+Enter helpt niet? lijkt wel of je pc naar windows mode schiet of zo....
FastFred schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:37:
[...]
[video]
Hahahaha ja die ken ik dan weer wel :+ :+ Heb zijn nummertje zeker gemist dan.. >:) >:)

[ Voor 4% gewijzigd door NoFearWizz op 13-03-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
NoFearWizz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Apart en Alt+Enter helpt niet? lijkt wel of je pc naar windows mode schiet of zo....
Zal als ik thuis ben dat nog wel even proberen en wat andere dingetjes, maar ik heb dus wel fullscreen kan verder ook niks in windows doen tot ik alt tab... De muis zit gewoon in het spel alleen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:27:
Hahahaha ja die ken ik dan weer wel :+ :+ Heb zijn nummertje zeker gemist dan.. >:) >:)
Ga je schamen jij, dat is onze eigen Doutzen Kroes, uit Fryslan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
FastFred schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:30:
[...]
Ga je schamen jij, dat is onze eigen Doutzen Kroes, uit Fryslan :9
Haha heerlijk :P :O je ziet de :+ toch wel of niet? ;) Of was trok je nu te snel een conclusie? :P
timmie271 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Zal als ik thuis ben dat nog wel even proberen en wat andere dingetjes, maar ik heb dus wel fullscreen kan verder ook niks in windows doen tot ik alt tab... De muis zit gewoon in het spel alleen..
Very very very strange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:31:
[...]

Haha heerlijk :P :O je ziet de :+ toch wel of niet? ;) Of was trok je nu te snel een conclusie? :P
Nee, volgens mij las ik je reactie, ramde ik op quote maar had jij ondertussen je post aangepast, zou toch zweren dat er wat anders stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
FastFred schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:40:
[...]
Nee, volgens mij las ik je reactie, ramde ik op quote maar had jij ondertussen je post aangepast, zou toch zweren dat er wat anders stond :X
Dat zou zo maar kunnen, excuses :P Ik bedacht me van mijn reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt voor de reacties en sorry voor de late reactie. Had geen zin om alle reacties te lezen :p. Toch maar gedaan, want vind het nogal onbeschoft om niets meer te laten horen. Dus: bedankt voor het meedenken van een oplossing allemaal, dan nu weer wat meer on-topic:

Wat betreft het gedoe met die punten die niet als 'ontdekt' werden bestempeld bij de kaart van het vrachtcentrum, zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVRkGLt.jpg (daar staan ze dus als niet-ontdekt)

En hier wel: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVRkGLt.jpg

Hier ben ik weer een onzichtbare muur tegengekomen waar ik keihard op knalde :(. Was alleen de rechterrijstrook. Op een lange weg vanaf SRM naar beneden (die hoofdweg daar).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OOI31rf.jpg

Ook zoiets raars: hoe de f*ck moet ik daar komen? Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I8MlxET.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tdZXsII.jpg
Kon geen enkele weg daarheen vinden. Leek me dus gewoon een foutje.

Dit is misschien wel één van de langste trailers ooit, en vond het ook wel leuk om er mee te rijden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YkVqs0v.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-03-2017 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Dit was mijn "biggest" trailer volgens mij..

Afbeeldingslocatie: https://nas.schoelink.nl/pics/ets2_00018.jpg

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
Mooie screens hierboven allemaal, ben nu zelf met de bèta bezig, maar een en al ellende. Geen 1 mod doet het meer, deze keer is het ook niet zo simpel om de versienummer aan te passen in je manifest file, maar alle pmd files moeten geconverteerd worden naar een nieuwe pmd file versie :-(

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Koenvh schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:49:

ETS2/ATS Local Radio

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, ik heb een nieuwe versie van Local Radio uitgebracht.
Met Local Radio kun je naar de radio luisteren van het land waarin je je op dat moment in ETS2 bevindt, dat wil zeggen: Nederlandse radio in Nederland, en Slowaakse radio in Slowakije. Je kunt zelf van radiozender wisselen, maar hij wisselt ook automatisch als je een ander land binnenrijdt. In totaal zijn er meer dan 500 zenders beschikbaar.

Weer een redelijk aantal radiostations zijn toegevoegd, er is ondersteuning voor Open Spaces, er is de mogelijkheid zelf radiostations toe te voegen en nog wel wat meer verbeteringen:

[afbeelding]

https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio
Een read-me file zal wel handig zijn om te installeren :>
Ik heb een boel bestanden maar geen idee waar ik ze moet plaatsen 8)7

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Nivida_intel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Een read-me file zal wel handig zijn om te installeren :>
Ik heb een boel bestanden maar geen idee waar ik ze moet plaatsen 8)7
Staat dat niet daar vermeld: https://github.com/Koenvh...dio/blob/master/README.md?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COaV0CYh.png

Zo ziet het eruit als ik alles aanzet voor 7680x1440 :+

edit: computer herstart en het werkt wel goed :)
Nu alleen nog een keer plek maken op mijn bureau zodat het ook weer met een stuurtje kan en dan kan ik gaan wennen aan het brede zicht :+

[ Voor 38% gewijzigd door timmie271 op 14-03-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zou iemand deze kleurstelling kunnen fixen?
Afbeeldingslocatie: http://www.hv-fotografie.com/wp-content/gallery/bakker-barendrecht/dsc_3144-klein.jpg
Zowel voor Trailers als de Daf.....
spoiler:
dit is namelijk mijn werkgever

Dank jullie wel

[ Voor 10% gewijzigd door J.S. Bach op 14-03-2017 22:39 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
timmie271 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:44:
[afbeelding]

Zo ziet het eruit als ik alles aanzet voor 7680x1440 :+

edit: computer herstart en het werkt wel goed :)
Nu alleen nog een keer plek maken op mijn bureau zodat het ook weer met een stuurtje kan en dan kan ik gaan wennen aan het brede zicht :+
Is dit niet wat ipv stuur aan bureau vast maken: https://www.mardomedia.nl/wheel-stand/wheel-stand-pro.html
Dan krijg je zoiets, dit kan je dan opvouwen en in de hoek zetten (of in een kast of zo)

ATS SetupATS Setup 2

Ik heb er natuurlijk wel een uitbreiding bij gekocht voor me versnellingspook, maar normaal zit dat met een metalen plaat (zie rechts op bureau nog liggen) vast aan stuur kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
NoFearWizz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:29:
[...]

Is dit niet wat ipv stuur aan bureau vast maken: https://www.mardomedia.nl/wheel-stand/wheel-stand-pro.html
Dan krijg je zoiets, dit kan je dan opvouwen en in de hoek zetten (of in een kast of zo)

[afbeelding][afbeelding]

Ik heb er natuurlijk wel een uitbreiding bij gekocht voor me versnellingspook, maar normaal zit dat met een metalen plaat (zie rechts op bureau nog liggen) vast aan stuur kolom.
Dan zal ik op m'n bed moeten gaan zitten :+ Thuiswonend dus zal het met mijn eigen kamer moeten doen :P

Het probleem is dat ik een center speaker heb gekocht maar die nu dus op m'n bureau staat en m'n toetsenbord er nog net op past :9
Als ik een keer tijd heb komt er een plank boven mijn monitors voor de center speaker en dan is het probleem opgelost :)

Uiteraard is het wel mooi zoiets, maar voorlopig even genoeg geld uitgegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
timmie271 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Dan zal ik op m'n bed moeten gaan zitten :+ Thuiswonend dus zal het met mijn eigen kamer moeten doen :P

Het probleem is dat ik een center speaker heb gekocht maar die nu dus op m'n bureau staat en m'n toetsenbord er nog net op past :9
Als ik een keer tijd heb komt er een plank boven mijn monitors voor de center speaker en dan is het probleem opgelost :)

Uiteraard is het wel mooi zoiets, maar voorlopig even genoeg geld uitgegeven :+
Haha ja kan moeilijk jouw situatie weten natuurlijk :+ Plankje is niet zo duur toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
NoFearWizz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Haha ja kan moeilijk jouw situatie weten natuurlijk :+ Plankje is niet zo duur toch :)
Dat klopt :) maar de tijd ervoor vinden (inclusief die van mijn vader) wel :9
Maar het komt allemaal wel goed hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 14:29
Recent dit topic weer even opgezocht en het is toch weer gaan kriebelen. Dus gisteren (na 1 jaar) m'n spel bijgewerkt, nieuwe promods, jazzycat, rusmap en andere zaken gedownload.

De corrupte auto-save was gelukkig te redden dus al m'n 20 garages en 71 chauffeurs heb ik ook nog. Dit weekend er maar weer een op uit trekken.

Nog must-see's die ik niet mag missen? Zal dit weekend ook wat foto's plaatsen.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EasyJet schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:06:
Recent dit topic weer even opgezocht en het is toch weer gaan kriebelen. Dus gisteren (na 1 jaar) m'n spel bijgewerkt, nieuwe promods, jazzycat, rusmap en andere zaken gedownload.

De corrupte auto-save was gelukkig te redden dus al m'n 20 garages en 71 chauffeurs heb ik ook nog. Dit weekend er maar weer een op uit trekken.

Nog must-see's die ik niet mag missen? Zal dit weekend ook wat foto's plaatsen.
Qua mods bedoel je?

Ik zelf gebruik het volgende:

ProMods
RusMap
Russian Open Spaces
Southern Region Map
JazzyCat

Vooral Southern Region Map vind ik zelf een érg leuke toevoeging. Mooie off-road wegen, maar dat is maar net wat je leuk vindt.

Ik ben nu bezig met naar Russian Open Spaces te rijden, en dat vind ik tot nu toe ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 14:29
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:50:
[...]

Qua mods bedoel je?

Ik zelf gebruik het volgende:

ProMods
RusMap
Russian Open Spaces
Southern Region Map
JazzyCat

Vooral Southern Region Map vind ik zelf een érg leuke toevoeging. Mooie off-road wegen, maar dat is maar net wat je leuk vindt.

Ik ben nu bezig met naar Russian Open Spaces te rijden, en dat vind ik tot nu toe ook best leuk.
Niet per se mods, Ohaha en jazzycat had ik en heb ik nu ook weer geüpdate. Maar ik bedoelde meer de rij-routes. Zag in een pagina of wat geleden ook een gave route met Rusmap, vandaar ook de download daarvan. Ik ga even inlezen over Open Spaces.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
[...]

[afbeelding][afbeelding]

hoe doe je dat met aansluiten van de kabels?

telkens onder het stuur de boel aansluiten is enorm onhandig lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
mschol schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:38:
[...]

hoe doe je dat met aansluiten van de kabels?

telkens onder het stuur de boel aansluiten is enorm onhandig lijkt mij?
De kabels zitten netjes weggewerkt langs de palen met meegeleverde tiewraps. Het stuur zit vast geschroefd op de plaat dus je kan niet eens bij de kabels komen zonder het stuur los te schroeven.

Het lijkt rommelig maar dat komt omdat er ook nog wat meer kabels liggen op de grond (UTP komt daar o.a. de kamer in geen zin gehad om weg te werken. + 5.1 surround box kabel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ut3ixia0OkeWS6V71kPUilzg/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tTCCCo4YBhRhzRaPvsLDfbYu/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rKHfYP1DrMUdrQoakAWLVRq3/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EC3VvHrfheJY5eRQ22zcd0mi/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
NoFearWizz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:54:
[...]

De kabels zitten netjes weggewerkt langs de palen met meegeleverde tiewraps. Het stuur zit vast geschroefd op de plaat dus je kan niet eens bij de kabels komen zonder het stuur los te schroeven.

Het lijkt rommelig maar dat komt omdat er ook nog wat meer kabels liggen op de grond (UTP komt daar o.a. de kamer in geen zin gehad om weg te werken. + 5.1 surround box kabel)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
hmm oke..

ik zit een klein beetje te overwegen zo'n ding te halen, ik heb nu namelijk ze altijd op mijn bureau liggen (stuurtje + shifter) en wil daar vanaf.
moet ik alleen een handigere manier vinden voor aansluiten.. (voornamelijk stroom heb ik niet binnen handbereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
NoFearWizz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:54:
[...]

ziet er netjes uit... maar (hoe zeg je dit fatsoenlijk :9 ) rijdt dat prettig met continu die paal tussen je benen? Helemaal als je 1 voet gas/koppeling doet en 1 voet rem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat van die paal zit ik mij ook af te vragen. Mijn vriendin zou trouwens met liefde de volgende vraag stellen :P :
Shrek

Wat ik mij ook afvraag is het allemaal een beetje stabiel is. Vooral de stang waar je je stuur op plaatst lijkt wat wiebelig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
mschol schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 01:11:
[...]

hmm oke..

ik zit een klein beetje te overwegen zo'n ding te halen, ik heb nu namelijk ze altijd op mijn bureau liggen (stuurtje + shifter) en wil daar vanaf.
moet ik alleen een handigere manier vinden voor aansluiten.. (voornamelijk stroom heb ik niet binnen handbereik)
Misschien een verleng kabel? Ik heb alles netjes langs de buizen weggewerkt. Stroom alleen niet de stekker doos ligt op bureau dus daar gaat die in.
cracking cloud schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:20:
[...]
ziet er netjes uit... maar (hoe zeg je dit fatsoenlijk :9 ) rijdt dat prettig met continu die paal tussen je benen? Helemaal als je 1 voet gas/koppeling doet en 1 voet rem?
Hahahaha, geloof me het zit echt niet in de weg. Het is even wennen, maar ik merk het niet eens meer. Links koppelen, rechts rem en gas.
Suggs schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:28:
Dat van die paal zit ik mij ook af te vragen. Mijn vriendin zou trouwens met liefde de volgende vraag stellen :P :
[afbeelding]

Wat ik mij ook afvraag is het allemaal een beetje stabiel is. Vooral de stang waar je je stuur op plaatst lijkt wat wiebelig.
Haha, ik compenseer niks hoor. Dit is voor mij de beste ervaring zo veel realistischer ook omdat ik het stuur op deze manier wat kan kantelen zodat het meer als in een vrachtwagen staat als in een auto/racewagen. De sluitingen die gebruikt worden zitten echt heel stevig vast als je hem goed aandraait. Het is super stabiel. zelfs met race games blijft het hele gevaarte op zijn plek staan. Gaat niet naar voren of achteren en kantelt niet. Zolang je alles maar goed vast zet.

Wat voor mij de doorslag gaf is dat ik het zaakje neer kan zetten uurtje kan spelen en weer weg zetten zonder alles elke keer vast en los te hoeven schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Dat laatste is voor mij een van de redenen dat ik zoiets zoek (plus dat mijn buroblad te dik is om mijn stuur te bevestigen). Mooie opstelling trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waar je wel aan moet denken is dat je door zo'n wheelstand wel ~30cm verder van je monitoren komt te zitten. Ik heb het wel overwogen, maar als ik m'n stoel 30cm naar achteren schuif voelt 't een stuk minder realistisch aan, aangezien ik dan meer van m'n bureau zie.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Dat is ook zo, maar ik zal toch ergens een compromis moeten sluiten. Dan is de Wheelstandpro in mijn geval de minst slechte zonder dat ik mijn bureau aan hoef te passen of zelf aan de slag moet met provisorische oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Dat is inderdaad ff wennen koen. Maar doordat het stuur nu meer gekanteld is helpt dat juist weer wel met de immersion.

Ik heb natuurlijk ook head tracking dus ben sowieso al meer bezig met bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearWizz schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:21:
Dat is inderdaad ff wennen Koen. Maar doordat het stuur nu meer gekanteld is helpt dat juist weer wel met de immersion.

Ik heb natuurlijk ook head tracking dus ben sowieso al meer bezig met bewegen.
Ook ik heb head tracking, maar voor mij is wel echt een achteruitgang. In plaats van niets anders te zien dan het spel zie ik opeens een groot gedeelte van mijn bureau (de relatieve oppervlakte van de schermen neemt namelijk exponentieel af). Wel heb ik mijn stoel en pedalen gekanteld, maar da's meer een racehouding dan voor in een vrachtwagen. Uiteindelijk zal 't toch nooit een echte vrachtwagen worden, dus zul je altijd een eigen middenweg moeten kiezen, maar het lijkt me wel een belangrijk iets voor mensen die overwegen een wheelstand aan te schaffen :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:58:
Waar je wel aan moet denken is dat je door zo'n wheelstand wel ~30cm verder van je monitoren komt te zitten. Ik heb het wel overwogen, maar als ik m'n stoel 30cm naar achteren schuif voelt 't een stuk minder realistisch aan, aangezien ik dan meer van m'n bureau zie.
dat hoeft niet ik heb ook zo'n ding en ik schuif mijn monitor gewoon naar de rand van het buro :-)
dus dan zit je maar een 10 cm verder ....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:34:
[...]

dat hoeft niet ik heb ook zo'n ding en ik schuif mijn monitor gewoon naar de rand van het buro :-)
dus dan zit je maar een 10 cm verder ....
Dat gaat met drie monitoren en een hoekbureau lastig ;) Daarnaast is dan het hele punt van makkelijk opzetten weg, aangezien je dan nog steeds je bureau aan het verbouwen bent (of je hebt een opgeruimd bureau, maar dat zal hier niet snel gebeuren :+ )

Ik zag het volgens mij nog niet genoemd worden, maar er is een St. Patrick's day DLC uitgekomen:
http://blog.scssoft.com/2017/03/st-patricks-day.html

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier maar 1 monitor
dus het is voor mij me toetsenboord opzij en dan de monitor naar voren gooien en dan de stand pakken en dit bij elkaar is nog geen 1 a 2 min :-)
maar als je er 3 heb kan je die ook aan beugels doen zo dat ej hem in 1 beweging van de muur naar je toe trek

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ravw schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:59:
dus het is voor mij me toetsenboord opzij en dan de monitor naar voren gooien en dan de stand pakken en dit bij elkaar is nog geen 1 a 2 min :-)
maar als je er 3 heb kan je die ook aan beugels doen zo dat ej hem in 1 beweging van de muur naar je toe trek
Koenvh schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:41:
[...]

Dat gaat met drie monitoren en een hoekbureau lastig ;) Daarnaast is dan het hele punt van makkelijk opzetten weg, aangezien je dan nog steeds je bureau aan het verbouwen bent (of je hebt een opgeruimd bureau, maar dat zal hier niet snel gebeuren :+ )

Ik zag het volgens mij nog niet genoemd worden, maar er is een St. Patrick's day DLC uitgekomen:
http://blog.scssoft.com/2017/03/st-patricks-day.html
Het is zeker niet zo veel werk maar ik snap ook wat Koen bedoelt, het zou voor mij te veel werk zijn om even te spelen. Nu vind ik het verder geen probleem dat ik een deel van mijn bureau zie. Dan zou ik eerder gaan kijken naar VR, als VR een oplossing had voor het niet zien van je controllers / toetsenborden + muis.

[ Voor 26% gewijzigd door NoFearWizz op 20-03-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ravw schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:59:
Hier ook 3 monitors zoals hierboven al een keer langs is geweest. Maar die staan op een steun die vastzit aan m'n bureau dus dat verplaatsen gaat niet zo makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 14:22
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Is dat jou setup? En zo ja mag ik vragen welke schermen je gebruikt en welke stand? Ben zelf ook van plan om het wat leuker aan te pakken en 3 schermen te gaan gebruiken

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Br3wmaster schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Is dat jou setup? En zo ja mag ik vragen welke schermen je gebruikt en welke stand? Ben zelf ook van plan om het wat leuker aan te pakken en 3 schermen te gaan gebruiken
Yep dat is mijn setup. Het zijn 3x pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart. Dus 3x 24" 1920x1080. Kwa afstand het bureau is een GALANT bureau van Ikea. Precies weet ik het niet Ikea verkoopt dit bureau niet meer. En het nieuwe bureau wat ze verkopen is een andere afmeting. Ik denk dat afstand zo'n 1.2meter is tot het stuur of zo. Als je het zeker wilt weten, zal ik het voor je moeten opmeten. Dat wordt dan pas vanavond/morgen dat ik dat kan doen.

Edit: Voor je beeld die muismat is 90cm diep. pricewatch: Asus ROG Sheath

[ Voor 15% gewijzigd door NoFearWizz op 20-03-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Laatst online: 14:22
NoFearWizz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Yep dat is mijn setup. Het zijn 3x pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart. Dus 3x 24" 1920x1080. Kwa afstand het bureau is een GALANT bureau van Ikea. Precies weet ik het niet Ikea verkoopt dit bureau niet meer. En het nieuwe bureau wat ze verkopen is een andere afmeting. Ik denk dat afstand zo'n 1.2meter is tot het stuur of zo. Als je het zeker wilt weten, zal ik het voor je moeten opmeten. Dat wordt dan pas vanavond/morgen dat ik dat kan doen.

Edit: Voor je beeld die muismat is 90cm diep. pricewatch: Asus ROG Sheath
Super bedankt voor je reactie. Ik heb een soort gelijk bureau staan (ook Ikea) dus kwa afmeting zal het wel goed komen denk ik.

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Br3wmaster schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Super bedankt voor je reactie. Ik heb een soort gelijk bureau staan (ook Ikea) dus kwa afmeting zal het wel goed komen denk ik.
No problem, succes met je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
@Koenvh Ik gebruik al een aantal dagen jou radio voor ETS2. Echt respect _/-\o_
Je ziet zelfs hoe het bereik van een zender is en je ontvangt zelfs bijvoorbeeld Belgische zenders als je in Nederland bent. Alleen Slam FM werkt niet. Weet niet of dit al bij je bekend was, maar bij deze. Ik ben zelf ook een tijd geleden bezig geweest om een goede link te vinden voor Slam Hardstyle. Uiteindelijk na een uurtje zoeken had ik eindelijk de goeie link. En heel veel links van verschillende zenders van Slam (waaronder ook de normale Slam FM) werken op 1 of andere manier niet. Dus denk dat het ook met Slam zelf te maken heeft. Maar voor de rest echt een top radio mod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oplossing voor het wegglijden van de pedalen op gladde ondergrond. 2 van die anti-slip matjes voor je mobiel in de auto op het dashboard onder de pedalen leggen _O_

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 20-03-2017 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mikoe Bedankt! Ik heb zojuist de nieuwe versie online gezet, en in die versie werkt Slam weer.
Het was nog niet bekend, maar voordat ik een nieuwe versie upload check ik automatisch of alle streams nog werken. (Kun je zelf ook doen door naar ip:8330/stationtest.html te gaan). Het zendgebied overlapt inderdaad, maar of je ook graag naar ruis luistert is een tweede :P

ETS2/ATS Local Radio 1.11.1

Had ook 1.12.0 kunnen heten, maar zo'n kans laat je toch niet voorbij gaan? :+

Niet heel veel spannends, tenzij je ETS2 Local Radio graag in het Wit-Russisch wilt gebruiken, ondersteuning voor YKS Turkey map nodig had of naar Slam probeerde te luisteren O-)

Zoals altijd hier te vinden: https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio
Of hier: https://koenvh.nl/ets2-local-radio

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Koenvh schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:56:
@Mikoe Bedankt! Ik heb zojuist de nieuwe versie online gezet, en in die versie werkt Slam weer.
Het was nog niet bekend, maar voordat ik een nieuwe versie upload check ik automatisch of alle streams nog werken. (Kun je zelf ook doen door naar ip:8330/stationtest.html te gaan). Het zendgebied overlapt inderdaad, maar of je ook graag naar ruis luistert is een tweede :P

ETS2/ATS Local Radio 1.11.1

Had ook 1.12.0 kunnen heten, maar zo'n kans laat je toch niet voorbij gaan? :+

Niet heel veel spannends, tenzij je ETS2 Local Radio graag in het Wit-Russisch wilt gebruiken, ondersteuning voor YKS Turkey map nodig had of naar Slam probeerde te luisteren O-)

Zoals altijd hier te vinden: https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio
Of hier: https://koenvh.nl/ets2-local-radio
Super werk Koen!! Speel zelf weinig tot geen ETS2 dus heb er weinig aan maar wel gaaf idee en goed uitgewerkt!

Edit: Zie net dat ATS ook ondersteunt wordt. Ga het is proberen :) Nu heb ik altijd 1 zender aanstaan in ATS, maar wie weet is dit ook wel wat. :P

[ Voor 6% gewijzigd door NoFearWizz op 21-03-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NoFearWizz Bedankt! Het werkt inderdaad ook voor ATS :) De keuze is wel wat beperkter in de VS, omdat dat in het echt ook 't geval is, en aangezien radiostations vaak per stad gelicenseerd zijn, en dus geen website hebben (of stream aanbieden in het buitenland), maar je hebt eigenlijk altijd wel keuze tussen minimaal 4 radiostations. (Tenzij je graag naar Christelijke radio luistert, daar zijn er genoeg van)

Ik vind het zelf wat toevoegen omdat je veel meer in een buitenlandse sfeer komt. En misschien kun je nog wel aan een goedkope autoverzekering komen in Tucson :P
(De GEICO-reclame heb ik regelmatig gehoord)

[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 21-03-2017 18:28 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Koenvh schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:26:
@NoFearWizz Bedankt! Het werkt inderdaad ook voor ATS :) De keuze is wel wat beperkter in de VS, omdat dat in het echt ook 't geval is, en aangezien radiostations vaak per stad gelicenseerd zijn, en dus geen website hebben (of stream aanbieden in het buitenland), maar je hebt eigenlijk altijd wel keuze tussen minimaal 4 radiostations. (Tenzij je graag naar Christelijke radio luistert, daar zijn er genoeg van)

Ik vind het zelf wat toevoegen omdat je veel meer in een buitenlandse sfeer komt. En misschien kun je nog wel aan een goedkope autoverzekering komen in Tucson :P
(De GEICO-reclame heb ik regelmatig gehoord)
Haha, ja handig!! :+ Ik heb vaak wel een us zender opstaan uit de officiele lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godgloeiende gloeilamp, 1.27 is zojuist ge-released. Nu moet ik zeker heel lang wachten op een update van de modmakers? Of ik kan ook teruggaan, maar weet niet wat de gevolgen zijn.

Hoe zit dat met m'n profiel? Dan word ik natuurlijk weer heeelemaal teruggezet naar Nederland (waar ik m'n garage heb) of niet? Kan iemand mij wat uitleg geven hierover wat de opties met gevolgen zijn? :) O+

Om terug te gaan (en gewoon weer alles te gebruiken voordat 1.27 werd ge-released) hoef ik toch alleen maar dit aan te klikken (zie welke highlighted is) ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rog0r5J.png?1

Hier nog de changelog:

http://store.steampowered...cements/75839596809528913

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-03-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:25:
Godgloeiende gloeilamp, 1.27 is zojuist ge-released. Nu moet ik zeker heel lang wachten op een update van de modmakers? Of ik kan ook teruggaan, maar weet niet wat de gevolgen zijn.

Hoe zit dat met m'n profiel? Dan word ik natuurlijk weer heeelemaal teruggezet naar Nederland (waar ik m'n garage heb) of niet? Kan iemand mij wat uitleg geven hierover wat de opties met gevolgen zijn? :) O+

Om terug te gaan (en gewoon weer alles te gebruiken voordat 1.27 werd ge-released) hoef ik toch alleen maar dit aan te klikken (zie welke highlighted is) ?

[afbeelding]

Hier nog de changelog:

http://store.steampowered...cements/75839596809528913
De opties:
- Teruggaan naar 1.26 en gewoon doorrijden
- Upgraden naar 1.27 (wel controleren of je mods nog werken, waarschijnlijk niet (map mods in ieder geval niet), en teruggezet worden naar Amsterdam
- De kat van de buren plagen met de tuinslang :+

Meer dan de "beta" aanvinken hoeft inderdaad niet.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:42:
De opties:
- Teruggaan naar 1.26 en gewoon doorrijden
- Upgraden naar 1.27 (wel controleren of je mods nog werken, waarschijnlijk niet (map mods in ieder geval niet), en teruggezet worden naar Amsterdam
- De kat van de buren plagen met de tuinslang :+

Meer dan de "beta" aanvinken hoeft inderdaad niet.
Bedankt :). Hoe zit het met automatisch updaten dan? Hoe ga ik dat tegen? Of doet hij dat automatisch niet als ik die beta (1.26) selecteer?

Ik plaag m'n buren wel met m'n muziek, daar worden ze al hondsdol van. En ze hebben geen kat :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Bedankt :). Hoe zit het met automatisch updaten dan? Hoe ga ik dat tegen? Of doet hij dat automatisch niet als ik die beta (1.26) selecteer?

Ik plaag m'n buren wel met m'n muziek, daar worden ze al hondsdol van. En ze hebben geen kat :+.
Correct, als je voor beta 1.26 kiest blijf je op 1.26

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
Tja, ben al dagen zo niet weken bezig om al mijn mods te upgraden naar de nieuwe pmd versie. Deze keer moeten gewoon alle mods die er zijn geupdate worden omdat scs op een nieuwe manier pmd files maakt. Je kan ook geen pmd meer importeren in blender, je moet eerst alle pmd files converteren naar pim en pit files, daarna pas importeren met blender tools. Heel klusje dus, maar ben over de helft van mijn 42 mods :-p

System | Racing is in my Blood

Pagina: 1 ... 60 ... 162 Laatste