En als de buren geen kat hebben?Koenvh schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:42:
[...]
De opties:
- Teruggaan naar 1.26 en gewoon doorrijden
- Upgraden naar 1.27 (wel controleren of je mods nog werken, waarschijnlijk niet (map mods in ieder geval niet), en teruggezet worden naar Amsterdam
- De kat van de buren plagen met de tuinslang
Meer dan de "beta" aanvinken hoeft inderdaad niet.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gisteravond mijn nieuwe beeldschermen aangesloten. Ben van 19" 1680x1050 naar 23.8" 1920x1080 gegaan en het ziet er direct een stuk minder mooi uit. Letters zijn ineens niet scherp meer etc.
Pixeldichtheid is iets afgenomen. Maar het moet wel scherp zijn op dat formaat monitor.FastFred schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:56:
Gisteravond mijn nieuwe beeldschermen aangesloten. Ben van 19" 1680x1050 naar 23.8" 1920x1080 gegaan en het ziet er direct een stuk minder mooi uit. Letters zijn ineens niet scherp meer etc.
Resolutie in ETS ook al aangepast? Klinkt een beetje alsof 'ie staat op een resolutie die geen factor is van de native resolutieFastFred schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:56:
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Resolutie al aangepast, die stond op niks (selectieding van de dropdown was leeg), dus even de juiste resolutie geselecteerd en op Toepassen geklikt, scherm werd even zwart en moest de setting ff bevestigen. Beeld was onveranderd. ETS2 nog niet geherstart daarna, misschien dat dat het was.
Vaak is het bij het aanpassen van een resolutie het spel opnieuw opgestart moet worden. Wel raar dat een resolutie als full hd niet goed word weergegeven. heb je wel de juiste videokaartdrivers?FastFred schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:16:
Resolutie al aangepast, die stond op niks (selectieding van de dropdown was leeg), dus even de juiste resolutie geselecteerd en op Toepassen geklikt, scherm werd even zwart en moest de setting ff bevestigen. Beeld was onveranderd. ETS2 nog niet geherstart daarna, misschien dat dat het was.
Niet de nieuwste drivers meer vermoed ik, wel de juiste.
Ligt het aan mij OF zijn de mods voor 1.27 (als dit er bij staat dan) nog niet goed voor versie 1.27 OF ligt het aan SCS? Mijn gamelog zit vol met warnings en een aantal errors. met 1.26 had ik nergens last van.
Heb al een paar maanden geen ets2 meer gespeeld maar zo te lezen is dit nu na de recente update naar 1.27 ook niet het beste moment om er weer snel even in te stappen.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Is standaard met iedere update ronde. Sommige mods zijn niet geheel compatible meer na een update.Mikoe schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:00:
Ligt het aan mij OF zijn de mods voor 1.27 (als dit er bij staat dan) nog niet goed voor versie 1.27 OF ligt het aan SCS? Mijn gamelog zit vol met warnings en een aantal errors. met 1.26 had ik nergens last van.
Ja zoiets dacht ik al. Maar vond het raar dat de mod wel voor 1.27 is en zoveel fouten aangeeft. Maar goed, het werkt amal wel. Vind het alleen irritant dat heel mijn gamelog vol zit met fouten haha.
Edit#1: Ik heb net zonder mods gespeeld en daar zit een fout in van de olie en luchtdruk animatie. Hebben er hier meer mensen daar last van? Ik heb wel een nieuw profiel aangemaakt en GEEN mods toegevoegd.
Edit#1: Ik heb net zonder mods gespeeld en daar zit een fout in van de olie en luchtdruk animatie. Hebben er hier meer mensen daar last van? Ik heb wel een nieuw profiel aangemaakt en GEEN mods toegevoegd.
[ Voor 34% gewijzigd door Mikoe op 26-03-2017 12:12 ]
Even wat fotootjes van de afgelopen week en net:

Leuk weggetjes richting Rusland (Russian Open Spaces?)

Toen moest ik hier omhoog voor m'n vracht, maar hoe en waar!?!?!

Ondertussen ook nog wat vrouwtjes mee m'n vrachtwagen ingenomen:

Sinds wanneer bestaan er zulk achterlijk stijlen wegen?

Toen maar even besloten om voor de gein, zonder trailer, keihard eroverheen te springen
.

Tot slot dit nog gehad. Hoe kom ik daar nou weer in godsnaam?

Leuk weggetjes richting Rusland (Russian Open Spaces?)

Toen moest ik hier omhoog voor m'n vracht, maar hoe en waar!?!?!

Ondertussen ook nog wat vrouwtjes mee m'n vrachtwagen ingenomen:

Sinds wanneer bestaan er zulk achterlijk stijlen wegen?

Toen maar even besloten om voor de gein, zonder trailer, keihard eroverheen te springen

Tot slot dit nog gehad. Hoe kom ik daar nou weer in godsnaam?

je kan evt, als je steam gebruikt, terugggaan naar versie 1.26Mikoe schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:36:
Ja zoiets dacht ik al. Maar vond het raar dat de mod wel voor 1.27 is en zoveel fouten aangeeft. Maar goed, het werkt amal wel. Vind het alleen irritant dat heel mijn gamelog vol zit met fouten haha.
Ja heb vant weekend vanalles getest en ik denk dat ik vanavond alles maar terug zet. En dan wachten tot alles wel goed werkt.mschol schreef op maandag 27 maart 2017 @ 01:01:
[...]
je kan evt, als je steam gebruikt, terugggaan naar versie 1.26
Ik heb bij mij die gamelog echt nog nooit open gehadMikoe schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:36:
Toen ik dit weekend ETS opstartte en kreeg de melding dat hij naar 1.27 geupdate was heb ik direct weer afgesloten, terug naar 1.26 en daarna pas weer spelen.
Ben te ver met mijn profiel om risico's te lopen (ja, backups enzo, blabla)
Ik blijf ook wachten tot de nieuwe versie uit komt. Speel namelijk de versie zonder steam.
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Het werkte amal wel in 1.27 alleen die animatie van de luchtdruk werkte niet, dus ik hoorde bijna de hele rit het gepiep dat me luchtdruk te laag was haha. Maar ga straks als ik thuis alles weer terug zetten en weer verder met me eige profiel.FastFred schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:23:
[...]
Ik heb bij mij die gamelog echt nog nooit open gehadAls het werkt, werkt het.
Toen ik dit weekend ETS opstartte en kreeg de melding dat hij naar 1.27 geupdate was heb ik direct weer afgesloten, terug naar 1.26 en daarna pas weer spelen.
Ben te ver met mijn profiel om risico's te lopen (ja, backups enzo, blabla)
Ben de laatste tijd ook weer meer ETS2 gaan doen, maar gisteren nam ik de bocht blijkbaar toch net iets te snel 

Vorig jaar ook wel promods gebruikt, maar het updaten vond ik te vervelend worden. Dus gebruik nu gewoon wat standaard DLC. Ik ga wel weer naar mods kijken als ik het saai vind worden
edit: te vaak switchen tussen NL en EN is niet goed voor je....
Vorig jaar ook wel promods gebruikt, maar het updaten vond ik te vervelend worden. Dus gebruik nu gewoon wat standaard DLC. Ik ga wel weer naar mods kijken als ik het saai vind worden
[ Voor 30% gewijzigd door wjzijderveld op 27-03-2017 15:26 ]
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Ik begrijp not what you bedoeltwjzijderveld schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:21:
Is al bekend wanneer Promods met een update komt voor ETS 1.27?
Mandelsoft zei tijdens de stream van squirrel dat het nog ongeveer 2 weekjes kon duren iirc.JAtech schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:23:
Is al bekend wanneer Promods met een update komt voor ETS 1.27?
Mooi, moeten we nog effe geduld hebben.AtlAntA schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:37:
[...]
Mandelsoft zei tijdens de stream van squirrel dat het nog ongeveer 2 weekjes kon duren iirc.
We hebben een test versie voor 1.27 maar er zijn wat kleinigheden die nog moeten worden afgewerkt.
Hopelijk terwijl we dat doen kunnen we voor ieder land er een politieauto cadeau bij doen
Hopelijk terwijl we dat doen kunnen we voor ieder land er een politieauto cadeau bij doen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Goed nieuws 
Succes met de kleinigheden, laatste 10% kost 90% van de tijd, toch?
Succes met de kleinigheden, laatste 10% kost 90% van de tijd, toch?
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Ik geniet nog altijd van Promods 2.15. Dus geen probleem ermee. Liever even wachten en goed updaten. Dan te snel een nieuwe update en alleen maar problemen omdat het niet goed is geupdate. Hou het zeker in de gaten. Heb gisteravond met een test account even gekeken met v1.27. Maar de verschillende zijn nu niet echt wat noodzakelijk is. Trailers met lift optie tja leuk zie er nog niet het grote nut van. Leuk dat de politie auto's van de landen waar je rond rijd tegen komt. En meerdere opties bij tank stations nog niet gezien.
Ga zo door Promod Team.
Ga zo door Promod Team.
SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW
Ik heb nu toch weer zitten kijken om ProMods te installeren zodra er een stable release voor 1.27 is. Kwam direct achter 1 'probleem', ik heb Vive La France! nog niet gekocht
@wjzijderveld, Als je al wil genieten van Promods kun je ook de versie Promod pakken waarbij geen vive La France nodig voor is. Kijk maar op de Promods site. 
wjzijderveld schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:49:
Ik heb nu toch weer zitten kijken om ProMods te installeren zodra er een stable release voor 1.27 is. Kwam direct achter 1 'probleem', ik heb Vive La France! nog niet gekocht
Vanaf 1.27 zal Vive la France verplicht worden, het is voor ons niet te doen om 4 versies bij te houden.
We hebben nu
1: 1.26 compatible - 2.15) -> dat wordt 2.16
2: Onze source (actieve development)
3: De 2.20 stabiele beta versie
Als we ook nog een versie zonder Vive La France moeten bijhouden worden dat er dus 4.
We hebben nu
1: 1.26 compatible - 2.15) -> dat wordt 2.16
2: Onze source (actieve development)
3: De 2.20 stabiele beta versie
Als we ook nog een versie zonder Vive La France moeten bijhouden worden dat er dus 4.
Dat is dan versie 2.12. Toch is Five La France zeker de moeite waard om aan te schaffen. En anders zie het als support van SCS.Dolbyadt schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:47:
@wjzijderveld, Als je al wil genieten van Promods kun je ook de versie Promod pakken waarbij geen vive La France nodig voor is. Kijk maar op de Promods site.![]()
[...]
Nieuwe truck sim in aankomst
On the road
http://store.steampowered.com/app/285380/
ben wel benieuwd er naar :-)
On the road
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 29-03-2017 20:18 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Op dit moment alleen maar MAN trucks
Rij liever Volvo.

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 29-03-2017 20:21 ]
Het heeft (bijna) alles waar we bij ETS2 alleen maar van kunnen dromen en al jaren op hopen (als ik de video mag geloven in ieder geval): uitgebreid economisch systeem, seizoenen en tandemwagens onder andere
Alleen de graphics vallen zwaar tegen... Wat me ook opvalt is dat het allemaal noord/midden Duitsland is (Hamburg, Rostock, Berlijn zo'n beetje) en toch 1450km aan autobahn is, zou het een 1:1 map zijn?
Alleen de graphics vallen zwaar tegen... Wat me ook opvalt is dat het allemaal noord/midden Duitsland is (Hamburg, Rostock, Berlijn zo'n beetje) en toch 1450km aan autobahn is, zou het een 1:1 map zijn?
[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 29-03-2017 20:57 ]
daarom poste ik het ook even hier , en ach iedereen hier heeft al ETS 2 en dit is wel leuk voor er bij ..FastFred schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:52:
Het heeft (bijna) alles waar we bij ETS2 alleen maar van kunnen dromen en al jaren op hopen (als ik de video mag geloven in ieder geval): uitgebreid economisch systeem, seizoenen en tandemwagens onder andere
en we zullen zien wat het gaat opleveren voor ons
De vooruitzichten zijn wel leuk en misschien gaat ETS 2 ook wel dingen over nemen
Maar ik ga hem zeker wel even halen en kijken wat het is
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik vermaak me voorlopig wel even met ETS2. Sinds de 24" monitoren vorige week merkte ik wat achteruitgang in FPS, dus vandaag heb ik een 2e hands MSI GTX970 Gaming 4GB binnen gekregen. Vrijdag komt hopelijk de 2e
Ik wist dat deze eraan zat te komen. Er is een Youtube filmpje van een early build. Maar volgens mij hebben ze nog aardig wat ontwikkeltijd nodig om maar in de buurt te komen van SCS. Ik hou hem wel in de gaten, maar weet niet of dit echt wat gaat worden.ravw schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:18:
Nieuwe truck sim in aankomst
On the road
Nieuwe RusMap is uit voor ets2 1.27 http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=186595
Nieuwe ROS is uit voor ets2 1.27 http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=177294
Nieuwe ROS is uit voor ets2 1.27 http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=177294
[ Voor 34% gewijzigd door Barfman op 30-03-2017 06:15 ]
Nee hij is 1:10zou het een 1:1 map zijn?
ca. 1450 km motorway and ca. 320 km country road, to a scale of 1:10
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 30-03-2017 06:51 ]
Daarom had ik nog ook dikgedrukt neergezet, die DLC koop ik heus wel :-)CyberCow schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:07:
[...]
Dat is dan versie 2.12. Toch is Five La France zeker de moeite waard om aan te schaffen. En anders zie het als support van SCS.
En ik begrijp ook heel goed dat je niet bezig blijft met losse versies bijhouden voor alle combinaties DLC.
De omschrijving voor On The Road trekt mij nog niet heel erg. Ik wacht nog wel even af wat anderen ervan vinden.
Alleen het heeft geen wheel support dus een no go (voor mij dan). Wel leuk om in de gaten te houden want seizoenen en een wat uitgebreider economisch systeem klinkt mij als muziek in de orenFastFred schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:52:
PSN: Brwmaster
Dat had ik niet eens gezien, dat is voor mij ook zeker een no-go.
Lol, dat had ik nog niet eens gezien. Waar denkt Aerosoft dan waar ze mee bezig zijnBr3wmaster schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:22:
[...]
Alleen het heeft geen wheel support dus een no go (voor mij dan). Wel leuk om in de gaten te houden want seizoenen en een wat uitgebreider economisch systeem klinkt mij als muziek in de oren
Laten we hopen dat ze dit nog wel toevoegen want anders denk ik niet dat het een goed succes gaat wordenFastFred schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Lol, dat had ik nog niet eens gezien. Waar denkt Aerosoft dan waar ze mee bezig zijn
Zal me echt worst wezen of het een succes zal worden. Als ik dit al zie denk ik niet dat ze een verschil kunnen maken en daadwerkelijk kunnen concureren met ETS2.
heb je wel eens mee gemaakt hoe SCS Software begonnen zijn ...FastFred schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:29:
Zal me echt worst wezen of het een succes zal worden. Als ik dit al zie denk ik niet dat ze een verschil kunnen maken en daadwerkelijk kunnen concureren met ETS2.
was ook een ramp
en met vele titels die nu nog met bugs vol zitten.
het zal best wel eens een goede kunnen worden als ze het goed uitwerken
en luisteren naar de gebruikers, dit is de laatste jaren best goed bij de makers van On the road
Hoop dat het geen game is die voor altijd in Early Acces blijft maar ik denk dat het echt wel wat kan worden als ze het goed uitwerken. Die seizoenen klinken echt onwijs gaaf moet ik zeggenravw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:20:
[...]
heb je wel eens mee gemaakt hoe SCS Software begonnen zijn ...
was ook een ramp
en luisteren naar de gebruikers, dit is de laatste jaren best goed bij de makers van On the road
Devs zijn wel bezig met wheel. Dus komt wel support voor
[ Voor 4% gewijzigd door Br3wmaster op 30-03-2017 21:43 ]
Ik kan me herinneren hoe ik 10 jaar geleden al uren en uren plezier heb gehad van de 18WoS serie. Ik ben benieuwd hoeveel tijd het Aerosoft gaat kosten om op het niveau van 18WoS Convoy te komen.ravw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:20:
[...]
heb je wel eens mee gemaakt hoe SCS Software begonnen zijn ...
was ook een ramp
Ik heb inmiddels wat gameplay beelden van OTR gezien en het zal nog wel even duren eer ze ook maar in de buurt komen van ETS2.
Lichtweergave, zonlicht, schaduwen en het lichtbeeld van je koplampen ziet er wel erg gaaf uit.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 30-03-2017 22:06 ]
Ik zit met een probleempje:
Ik ben bezig met een rit vanaf punt A naar punt B (zie hieronder de route). Nu wilde ik m'n vracht afleveren. Naja, dat is gelukt. Wil ik op "rijden" drukken, duurt het wat langer, en vervolgens loopt ETS 2 vast. Het rare is ook het volgende: ik ging het opnieuw proberen, en toen ik de map opende, zat ik ineens in Duitsland, en dat terwijl RusMap en al die andere mapmods ook nog gewoon op de kaart te zien waren (volledig). Is dit gewoon een fout in een mod? Wat is een workaround? De vracht annuleren?

Verder erg tevreden met de map mods. Ik vind Open Russian Spaces helemaal niet zo saai eigenlijk
.
Ik ben bezig met een rit vanaf punt A naar punt B (zie hieronder de route). Nu wilde ik m'n vracht afleveren. Naja, dat is gelukt. Wil ik op "rijden" drukken, duurt het wat langer, en vervolgens loopt ETS 2 vast. Het rare is ook het volgende: ik ging het opnieuw proberen, en toen ik de map opende, zat ik ineens in Duitsland, en dat terwijl RusMap en al die andere mapmods ook nog gewoon op de kaart te zien waren (volledig). Is dit gewoon een fout in een mod? Wat is een workaround? De vracht annuleren?

Verder erg tevreden met de map mods. Ik vind Open Russian Spaces helemaal niet zo saai eigenlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-04-2017 21:45 ]
Ik zou ten eerste een melding maken bij de maker van de mod, dan is er een grote kans dat de (als het een bug is) bug eruit gehaald wordt. Als het elke keer gebeurd, dan moet je die vracht gewoon even overslaan totdat de bug er dan uit is.
Een tijdje geen ETS2 kunnen doen doordat ik het te druk had met andere dingen. Wil het nu wel weer op gaan pakken. Las dat 1.27 ook uit is gekomen. Weet iemand welke van de volgende mods compatibel is met deze versie?
ProMods
RusMap
Open Spaces
Southern Region
Egypt
Kan het wel zelf uit gaan vogelen maar ik was er al op gewezen ik wat voorzichtiger met mijn profiel moest omgaan. Dus ga niet het wiel opnieuw uitvinden.
ProMods
RusMap
Open Spaces
Southern Region
Egypt
Kan het wel zelf uit gaan vogelen maar ik was er al op gewezen ik wat voorzichtiger met mijn profiel moest omgaan. Dus ga niet het wiel opnieuw uitvinden.
Promods in ieder geval nog niet, anders had ScuL zich hier wel gemeld 
Die andere maps zou ik niet weten, die gebruik ik niet
Die andere maps zou ik niet weten, die gebruik ik niet
Het is opgelost door niet te kiezen voor "ik heb haast" maar voor "ik wil de trailer parkeren". Toen ik hem netjes had geparkeerd, was het verholpen. Om zo'n bug te melden heb ik zeker een account nodig? Nee dankjeBarfman schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:19:
Ik zou ten eerste een melding maken bij de maker van de mod, dan is er een grote kans dat de (als het een bug is) bug eruit gehaald wordt. Als het elke keer gebeurd, dan moet je die vracht gewoon even overslaan totdat de bug er dan uit is.
Welke bug waar te melden. Ik wil het anders wel voor je melden mocht ik daar toevallig wel een account hebben.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:33:
[...]
Het is opgelost door niet te kiezen voor "ik heb haast" maar voor "ik wil de trailer parkeren". Toen ik hem netjes had geparkeerd, was het verholpen. Om zo'n bug te melden heb ik zeker een account nodig? Nee dankje.
Anonymoussaurus in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"CyberCow schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:39:
Welke bug waar te melden. Ik wil het anders wel voor je melden mocht ik daar toevallig wel een account hebben.
Denk dat het dan bij Open Russian Spaces moet zitten? De bug.
Welke versie van Open Spaces gebruik je. Zie op het SCS forum dat er inmiddels versie 4 is. Deze is voor ETS2 v1.27.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:40:
[...]
Anonymoussaurus in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"
Denk dat het dan bij Open Russian Spaces moet zitten? De bug.
Je zegt ook dat je terug word gezet in Duitsland maar is daar je basisgarage ook?
[ Voor 9% gewijzigd door CyberCow op 03-04-2017 16:35 ]
Ik gebruik 3.5 (?) dan denk ik, aangezien ik geen 1.27 gebruik.CyberCow schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:32:
Welke versie van Open Spaces gebruik je. Zie op het SCS forum dat er inmiddels versie 4 is. Deze is voor ETS2 v1.27.
Je zegt ook dat je terug word gezet in Duitsland maar is daar je basisgarage ook?
Ja, ik heb 2 garages. 1 in Duitsland, en 1 in Nederland. Is gelukkig wel opgelost.
Ik heb gisteren weer een leuke (en mooie) rit gereden. Vooral Duitsland was erg mooi 

🠕 This side up
Ik wil ETS2 weer oppakken! Lang uitgeweest en geen idee welke mods helemaal 'in' zijn. Iemand een mooi lijstje?
Ik ben vooral geintereseerd in map uitbreidingen waardoor de wereld nog groter wordt!
Alvast bedankt
Ik ben vooral geintereseerd in map uitbreidingen waardoor de wereld nog groter wordt!
Alvast bedankt
- ProMods, Rusmap(, Southern Region Map)Relative schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:37:
Ik wil ETS2 weer oppakken! Lang uitgeweest en geen idee welke mods helemaal 'in' zijn. Iemand een mooi lijstje?
Alvast bedankt
- Alles van Jazzycat (http://jazzycat.ucoz.net/)
- Sound Fixes Pack
- ETS2 Local Radio

🠕 This side up
Relative schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:37:
Alvast bedankt
- ProMods
- Southern Region Map
- JazzyCat
- RusMap
- Open Russian Spaces
Well played sirKoenvh schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:22:
- ETS2 Local Radio(https://koenvh.nl/ets2-local-radio)
Leuk te zien dat er hier een actief topic is van ETS2
Ik speel het zelf ook regelmatig met o.a. bovenstaande mods. Nu is het helaas even wachten dat ProMods geoptimaliseerd is voor 1.27.. Mis hem elke keer weer bij een nieuwe ETS versie 
Heb in januari/februari de Mild Winter Mod gehad, maar sinds februari gebruik ik de Spring mod. Deze is erg mooi, heeft pas een update gehad voor 1.27:
https://ets2.lt/en/spring-weather-mod-v-2-5/
Mochten jullie deze streamer kennen van Twitch, Squirrel, met elke zondagavond 'Sunday Night Trucking', hij heeft ook een mooie lijst die heel goed wordt bijgehouden met de nieuwste mods:
https://docs.google.com/s...psohto/htmlview?sle=true#
Heb in januari/februari de Mild Winter Mod gehad, maar sinds februari gebruik ik de Spring mod. Deze is erg mooi, heeft pas een update gehad voor 1.27:
https://ets2.lt/en/spring-weather-mod-v-2-5/
Mochten jullie deze streamer kennen van Twitch, Squirrel, met elke zondagavond 'Sunday Night Trucking', hij heeft ook een mooie lijst die heel goed wordt bijgehouden met de nieuwste mods:
https://docs.google.com/s...psohto/htmlview?sle=true#
Koen voeg je je mod ook ff toe aan de topic start?Koenvh schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:22:
[...]
- ProMods, Rusmap(, Southern Region Map)
- Alles van Jazzycat (http://jazzycat.ucoz.net/)
- Sound Fixes Pack
- ETS2 Local Radio(https://koenvh.nl/ets2-local-radio)
Ben sinds gister ook weer begonnen. Half jaar geen pc gehad maar nu weer helemaal terug en we gaan lekker op een 34'' 3440x1440 21:9 schermRelative schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:37:
Alvast bedankt
Heb ook direct de mods uit het lijstje van Koenvh gedownload, lekker trucken
Tesla M3LR '21
GedaanNoFearWizz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:39:
[...]
Koen voeg je je mod ook ff toe aan de topic start?wel zo fijn toch
Oké, het is enerzijds een reclamepraatje, maar aan de andere kant gebruik ik 'm zelf wel degelijk, en voegt het voor mij wel veel toe (daarom heb ik 'm ook gemaakt). Het zorgt ervoor dat je naast de omgeving en bewegwijzering nog een beetje extra gevoel krijgt in het buitenland te zijn.
🠕 This side up
Het is toch geen schande dat je iets maakt en daar trots op bent. Ja reclame maken is het natuurlijk wel maar je moet het maar zien als promoten. Ik gebruik heel de radio van ETS2 niet dus heb jou mod ook niet in gebruik al is het wel een zeer leuke toevoeging.Koenvh schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:08:
[...]
Gedaan![]()
![]()
[...]
Oké, het is enerzijds een reclamepraatje, maar aan de andere kant gebruik ik 'm zelf wel degelijk, en voegt het voor mij wel veel toe (daarom heb ik 'm ook gemaakt). Het zorgt ervoor dat je naast de omgeving en bewegwijzering nog een beetje extra gevoel krijgt in het buitenland te zijn.
Even een snel bug reportje hier. Als ik de scaling verander van de 200 procent naar een andere setting als jou mod actief is (ik verdenk de Direct3d dll) dan crashed ets2. Heeft niet specifiek met de 200 procent setting te maken hoor. Gewoon de scaling veranderen en de game crashed.Koenvh schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:08:
[...]
Gedaan![]()
![]()
[...]
Draai op 1440p met een gtx 970 op een 6700k. Verder geen graphics mods of andere plugins actief.
Dat zou best kunnen, volgens mij heb ik dat in het verleden ook met Fraps gehad (maar nu heb ik er geen last meer van). De volgende versie zal sowieso een knop hebben om de plug-in te verwijderenAtlAntA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:45:
[...]
Even een snel bug reportje hier. Als ik de scaling verander van de 200 procent naar een andere setting als jou mod actief is (ik verdenk de Direct3d dll) dan crashed ets2. Heeft niet specifiek met de 200 procent setting te maken hoor. Gewoon de scaling veranderen en de game crashed.
Draai op 1440p met een gtx 970 op een 6700k. Verder geen graphics mods of andere plugins actief.
De DirectX-implementatie van ETS2 is apart, en heeft al vaker voor problemen gezorgd, dus ik weet niet of ik dat oplossen kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 06-04-2017 16:20 ]
🠕 This side up
Mercedescracking cloud schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:21:
Op dit moment alleen maar MAN trucksRij liever Volvo.
Johann Sebastian Bach
Scania en soms Daf 106 XF.
@AtlAntA Ik heb zojuist een nieuwe versie van ETS2 Local Radio uitgebracht, dus je kunt nu de plug-in ook verwijderen. Hopelijk lost dat je probleem op
. Een elegantere oplossing dan de plug-in verwijderen > scaling aanpassen > plug-in installeren heb ik op dit moment helaas niet. Daarnaast heb ik een heel aantal radiostations voor ATS toegevoegd,dus in ATS heb je nu wat meer keuze.
https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio
[ Voor 17% gewijzigd door Koenvh op 08-04-2017 14:29 ]
🠕 This side up
Top! Zal het binnenkort eens proberen.Koenvh schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:23:
@AtlAntA Ik heb zojuist een nieuwe versie van ETS2 Local Radio uitgebracht, dus je kunt nu de plug-in ook verwijderen. Hopelijk lost dat je probleem op. Een elegantere oplossing dan de plug-in verwijderen > scaling aanpassen > plug-in installeren heb ik op dit moment helaas niet. Daarnaast heb ik een heel aantal radiostations voor ATS toegevoegd,dus in ATS heb je nu wat meer keuze.
Hmm, afgesloten weg, maar tóch wilde ik het proberen
:

Zit er een invisible wall halverwege, lekker handig
.

Topsnelheid bereikt zonder trailer
. Moest even snel ergens naartoe voor een vracht
.

Zit er een invisible wall halverwege, lekker handig

Topsnelheid bereikt zonder trailer

Hahh ga zelf ook af en toe 130 tot 170 (berg af) op de snelweg als ik het een beetje spannender/uitdagender wil makenAnonymoussaurus schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:10:
Hmm, afgesloten weg, maar tóch wilde ik het proberen:
[afbeelding]
Zit er een invisible wall halverwege, lekker handig.
[afbeelding]
Topsnelheid bereikt zonder trailer. Moest even snel ergens naartoe voor een vracht
.
[afbeelding]
Alexknl schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:55:
Hahh ga zelf ook af en toe 130 tot 170 (berg af) op de snelweg als ik het een beetje spannender/uitdagender wil maken

Promods 2.16 voor ETS2 1.27 staat online
Heb gisteravond Frankrijk onveilig gemaakt. De vrachtwagen gaat hard richting de 540.000km en mijn profiel is vorige week de 900.000 gepasseerd 
Yes, vanavond weer trucken dus
[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 13-04-2017 08:19 ]
Awesome! Jammer dat ik vanavond niet thuis ben
Yes we kunnen nu met Promods verder trucken.
Kon ik gisteren ook al, gewoon op 1.26 blijven draaien.
Wel jammer dat Southern Region nog niet overgestapt is op versie 1.27. Blijf nog eventjes op 1.26 hangen al moet ik zeggen ik de laatste tijd bijna geen tijd meer heb voor ETS2.
Stiekem ga ik al wel alles downloaden dat als Southern Region uitkomt deze er gelijk ingesleept kan worden.
Stiekem ga ik al wel alles downloaden dat als Southern Region uitkomt deze er gelijk ingesleept kan worden.
Ik zit nog steeds - en probleemloos - op 1.26
. Bevalt mij prima. Ik wil eerst wachten totdat alles stable is etc. Zit er ook tegenop om straks weer terug gezet te worden naar m'n garage
. Moet ik weer helemaal opnieuw naar Rusland blijven als ik heb geüpdatet.
Ik heb nu 2,5 weken vrij, dus ik kan heerlijk trucken
.
Ik heb nu 2,5 weken vrij, dus ik kan heerlijk trucken
Ik heb jou daarvoor al een tip gegeven eerder waardoor je niet word teruggezet. Als je de bestanden hernoemt lees: versienummers eruit dan ziet ETS2 het niet als een update. Dan kan je prima je rit afmaken en weer verder waar je was gebleven.Anonymoussaurus schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:14:
Ik zit nog steeds - en probleemloos - op 1.26. Bevalt mij prima. Ik wil eerst wachten totdat alles stable is etc. Zit er ook tegenop om straks weer terug gezet te worden naar m'n garage
. Moet ik weer helemaal opnieuw naar Rusland blijven als ik heb geüpdatet.
Ik heb nu 2,5 weken vrij, dus ik kan heerlijk trucken.
Een andere manier om verder te gaan op de plaats waar je was gebleven is teleport in de console en dan vanuit daar weer verder gaan. Leuk dat je 2,5 week lekker de tijd hebt om rond te karren. Ben stiekem wel een beetje jaloers daarop.
Heb jij inmiddels nog andere map mods gevonden die aansluiten op ProMods, RusMap, Open Spaces, Southern Region, Project Balkan, Egypt?
[ Voor 6% gewijzigd door CyberCow op 13-04-2017 13:23 ]
Oja, dat is inderdaad zo, thanksCyberCow schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:20:
Ik heb jou daarvoor al een tip gegeven eerder waardoor je niet word teruggezet. Als je de bestanden hernoemt lees: versienummers eruit dan ziet ETS2 het niet als een update. Dan kan je prima je rit afmaken en weer verder waar je was gebleven.
Een andere manier om verder te gaan op de plaats waar je was gebleven is teleport in de console en dan vanuit daar weer verder gaan. Leuk dat je 2,5 week lekker de tijd hebt om rond te karren. Ben stiekem wel een beetje jaloers daarop.
Heb jij inmiddels nog andere map mods gevonden die aansluiten op ProMods, RusMap, Open Spaces, Southern Region, Project Balkan, Egypt?
Ik ben nog een student en had vandaag uitval waardoor ik vandaag vrij ben. Morgen is het goede vrijdag en volgende week heb ik bufferweek (dan worden er examens afgenomen bij andere klassen dus heb ik geen school). Die week daarna heb ik vakantie, dus vandaar dat ik 2,5 week vrij heb
Niet echt actief naar opzoek gegaan. Ik gebruik overigens geen Egypt add-on. Ik vind het zo prima eigenlijk en zit nu op 36% bereden van alle wegen.
[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-04-2017 13:30 ]
Dan heb je het wel lekker voor elkaar. Zal er wel +100k km worden afgelegd denk ik zo. Misschien heb je nog geluk en kan je alsnog over gaan stappen in die 2,5 week naar 1.27. Heb ook nog niet zo goed gekeken wat daarin nieuw was. De assen maar daar heb je niet zoveel aan met trailers die toch wel voorzien zijn van een lading.
Politiewagens zijn de grootste aanvulling van ETS2 1.27
Wij hebben ze allemaal toegevoegd
Bulgarije

Kroatië

Estland

Faröereilanden

Finland

IJsland

Liechtenstein

Roemenië

Rusland

Servië

Slovenië

Spanje

Moldavië

Litouwen

Oekraïne

Letland

Andorra heb ik niet op m'n laptop, zal hem morgen uploaden.
Bulgarije

Kroatië

Estland

Faröereilanden

Finland

IJsland

Liechtenstein

Roemenië

Rusland

Servië

Slovenië

Spanje

Moldavië

Litouwen

Oekraïne

Letland

Doen deze politiewagens ook nog iets? Of blijft het bij gepakt worden door de flitspalen en flitsauto's in Rusland?ScuL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:21:
Politiewagens zijn de grootste aanvulling van ETS2 1.27
Bulgarije
[afbeelding]
Kroatië
[afbeelding]
Estland
[afbeelding]
Faröereilanden
[afbeelding]
Finland
[afbeelding]
IJsland
[afbeelding]
Liechtenstein
[afbeelding]
Roemenië
[afbeelding]
Rusland
[afbeelding]
Servië
[afbeelding]
Slovenië
[afbeelding]
Spanje
[afbeelding]
Moldavië
[afbeelding]
Litouwen
[afbeelding]
Oekraïne
[afbeelding]
Letland
[afbeelding]
En komt de politiewagen van Nederland er uiteindelijk ook nog bij?
De wagens van de bestaande (vanilla) landen zitten al in de basisupdate van 1.27
Nederland heeft daar een BMW5, die bestaat niet.. dus die hebben we eruit gegooid en vervangen door een Volkswagen Touran.
De wagens werken hetzelfde als in ATS, als je te hard langs ze rijdt gaan de sirenes & lichten aan en krijg je een bekeuring.
Nederland heeft daar een BMW5, die bestaat niet.. dus die hebben we eruit gegooid en vervangen door een Volkswagen Touran.
De wagens werken hetzelfde als in ATS, als je te hard langs ze rijdt gaan de sirenes & lichten aan en krijg je een bekeuring.
Zeer leuke toevoeging al gaat mij dat denk ik wel eens wat geld kosten. Veel wegen waar je toch steeds op uitkomt weet ik zo onderhand de paaltjes wel te staan dus die pakken mij niet meer. Nu maar beter opletten. Wel realistisch want dat moet in het echt ook.ScuL schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:45:
De wagens van de bestaande (vanilla) landen zitten al in de basisupdate van 1.27
Wat dacht je van het maken van een game?FastFred schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:56:
[...]
Lol, dat had ik nog niet eens gezien. Waar denkt Aerosoft dan waar ze mee bezig zijn
Niet alle features kunnen direct ontwikkeld worden.
Steering wheel support is Iets voor later. Als je in vroeg stadium kunt bedienen, spelen is het prima. Hoger level playability komt wel..
Als jij een huis zou bouwen. Zou je beginnen met een fundering of met het dak?
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 13-04-2017 16:31 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik zou eerst een ontwerp maken en dan pas gaan bouwen. Je kan wel een fundering maken maar als je uiteindelijk een mega zwaar dak wil moet wel je fundering het ook kunnen houden. Het moet een eenheid zijn. Je kan niet eerst een basis gaan maken en daarna wat nieuwe dingen erbij gaan verzinnen.GAIAjohan schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:28:
[...]
Wat dacht je van het maken van een game?
Niet alle features kunnen direct ontwikkeld worden.
Steering wheel support is Iets voor later. Als je in vroeg stadium kunt bedienen, spelen is het prima. Hoger level playability komt wel..
Als jij een huis zou bouwen. Zou je beginnen met een fundering of met het dak?
En jij denkt dat de support voor stuurtjes niet is meegenomen in de user stories?CyberCow schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:25:
[...]
Ik zou eerst een ontwerp maken en dan pas gaan bouwen. Je kan wel een fundering maken maar als je uiteindelijk een mega zwaar dak wil moet wel je fundering het ook kunnen houden. Het moet een eenheid zijn. Je kan niet eerst een basis gaan maken en daarna wat nieuwe dingen erbij gaan verzinnen.
Ook bij Apex, nota bene ontwikkeld door Microsoft is de support voor stuurtjes pas later toegevoegd. Ik ga er vanuit dat dat op zich weinig meer is dan directinput beschikbaar maken. Daarna is het nog bezig gaan met de reacties qua sturen en de force feedback, maar dat lijkt me allemaal apart wel te kunnen worden toegevoegd zodra de basis staat. De basis moet goed zijn, en ik denk dat ze wel belangrijkere zaken te verbeteren en te testen hebben dan de stuurtjes.
En het is niet alsof de support van stuurtjes bij ets2 zo geweldig is.. Die vind ik serieus nogal matig.
Aan de ene kant is early access heel mooi, het levert geld op om te kunnen ontwikkelen, je krijgt veel feedback uit daadwerkelijke Gamersystemen en hun speelpatronen en nieuwe mogelijke ideeën, maar het levert ook een gigantische hoop shit op omdat er nogal wat gamers zijn die niet snappen dat sommige zaken tijd kosten om te ontwikkelen of wat lager op de priority backlog staan.
Zie ook op steam, allemaal mensen die klagen dat het niet af is.. no shit man..
[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 13-04-2017 17:45 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dan is de basis vanaf het begin wel aanwezig een mogelijkheid voor een alternatieve besturing. De finetuning is iets als een upgrade van een dakkapel. Maar daar moet wel met het aanleggen van je fundering al rekening mee gehouden worden.GAIAjohan schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:35:
[...]
En jij denkt dat de support voor stuurtjes niet is meegenomen in de user stories?
Ook bij Apex, nota bene ontwikkeld door Microsoft is de support voor stuurtjes pas later toegevoegd. Ik ga er vanuit dat dat op zich weinig meer is dan directinput beschikbaar maken. Daarna is het nog bezig gaan met de reacties qua sturen en de force feedback, maar dat lijkt me allemaal apart wel te kunnen worden toegevoegd zodra de basis staat. De basis moet goed zijn, en ik denk dat ze wel belangrijkere zaken te verbeteren en te testen hebben dan de stuurtjes.
En het is niet alsof de support van stuurtjes bij ets2 zo geweldig is.. Die vind ik serieus nogal matig
Zal wel weer een DLC worden die alleen voor Steam te gebruiken is net als destijds de High Cargo DLC. Erg jammer dit niet in de normale versie word geïntegreerd.Odessa schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:08:
Laat maar komen!!!![]()
Heavyweights to enter the ring soon