Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Room42 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:43:
Zijn er ook mappen/mods die realistische binnensteden hebben? De steden stellen nu eigenlijk maar weinig voor, imho. (Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog niet goed gezocht heb)
Hungarymap, heeft flinke steden. Budapest en wat kleinere steden op andere plekken op de map, maar vooral Budapest en voorsteden zijn enorm.

http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=24305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 08:31
@J van E, Hier heb je misschien een indruk hoe Scandinavie uitziet. Link: https://www.promods.net/viewtopic.php?f=28&t=13849.

SCANDINAVIA

Get ready for the Nordic oriented DLC for Euro Truck Simulator 2 featuring three beautiful countries. This map expansion features Sweden, Norway and Denmark, with mile upon mile of scenic roads and numerous landmarks to see. New ferry terminals also allow you to board ferries directly and access the coastal cities plus use new sea routes to ports in northern Germany, Poland, and the United Kingdom. Discover 27 Scandinavian cities including Stockholm, Malmö, Göteborg, Oslo, Stavanger, Bergen, København, Aalborg and Esbjerg...

Improved daylight cycle and weather visuals
Revised approach to detailed map modelling and vegetation
Introducing 27 new cities and ports, often larger and more detailed than the base map destinations, featuring recognizable roads and landmarks highlighting uniqueness of each of the territories
Immense nature variety across Scandinavia land (forests, fields and lakes of the south are giving way to mountainous regions filled with rock formations, cliffs, mountain valleys, and long twisty tunnels - which sometimes have even crossroads inside)
New industries to service with over 80 new cargo types which include new food, machinery, construction and bulk cargo
12 ferry terminals new to Scandinavia plus some more added to the rest of the map, 2 large container port simulating important logistic regions of Scandinavia
New trailer models including semi-trailers for transporting livestock and trucks
Expanded roster of AI drivers
Visit Scania and Volvo Trucks factories to deliver new vehicles to dealers across Europe
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Heeft Scandinavië ook van die dorpjes en zo? Ik ben vooral geïnteresseerd in Noorwegen maar op de kaart die ik ervan kan vinden, staat eigenlijk maar één grote rondweg en nog een weg door die cirkel heen, en er zijn maar 7 steden... dat lijkt me wel heel weinig weg... Maar wellicht is het landschap echt heel afwisselend?

Maar goed, ik moet eerst eens zie of ik van de flikkerende PS1 pixels af kan komen (met mijn Rift) want anders heb ik er sowieso niet echt zin in.

[ Voor 52% gewijzigd door Dolbyadt op 24-01-2017 12:43 ]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Thanks. ProMods draai ik al wel, maar echt grote steden ben ik daar nog niet tegengekomen. Je bent er altijd met een paar bochten wel uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk is de niet steam versie van de Frankrijk DLC uit voor ETS2. Staat wel nadrukkelijk bij dat als je in de toekomst wilt overstappen naar Steam je dan een nieuwe versie dient aan te schaffen. Maakt voor mij niet uit want probeer zo lang mogelijk zonder steam door te gaan. Wel jammer van bepaalde DLC maar is dan niet anders.

http://sites.fastspring.c...tant/ets2dlc_vivelafrance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:31
CyberCow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:12:
Eindelijk is de niet steam versie van de Frankrijk DLC uit voor ETS2. Staat wel nadrukkelijk bij dat als je in de toekomst wilt overstappen naar Steam je dan een nieuwe versie dient aan te schaffen. Maakt voor mij niet uit want probeer zo lang mogelijk zonder steam door te gaan. Wel jammer van bepaalde DLC maar is dan niet anders.

Beetje vaag, want je kan tot nu toe alle key's gewoon overzetten naar een steam key. Krijg dan al gauw het gevoel alsof het niet legaal is :X

Edit: Zag hem ook voorbij komen op het SCS forum, en is dus wel legaal haha, dan toch vind ik het vreemd dat hij niet werkt op een steam versie van ETS2.

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 24-01-2017 15:39 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CyberCow schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:12:

hij is al een tijd beschikbaar op dvd:
https://www.amazon.com/Eu...-France-Add/dp/B01NA9BYQ6

zelf heb ik hem bij werk nog niet voorbij zien komen, maar ik verwacht dat deze net als alle andere dvd's los en op steam te activeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Beetje vaag, want je kan tot nu toe alle key's gewoon overzetten naar een steam key. Krijg dan al gauw het gevoel alsof het niet legaal is :X

Edit: Zag hem ook voorbij komen op het SCS forum, en is dus wel legaal haha, dan toch vind ik het vreemd dat hij niet werkt op een steam versie van ETS2.
Ik zou het wel raar vinden dat het niet legaal is want het is van een link van www.eurotrucksimulator2.com. Om precies te zijn https://eurotrucksimulator2.com/support.php en dan zoek je naar: "Q: Where can I buy the legacy version?" Staat ook nadrukkelijk bij vermeld dat het niet kan overgezet worden naar Steam dus dan zal het wel zo zijn lijkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Room42 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:07:
Thanks. ProMods draai ik al wel, maar echt grote steden ben ik daar nog niet tegengekomen. Je bent er altijd met een paar bochten wel uit.
Hungary map proberen ;)
Schaal is daar 1 : 4, dus eventjes door Boedapest rijden zit er niet in, daar ben je toch al snel 30 minuten mee bezig.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dolbyadt schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:38:
@J van E, Hier heb je misschien een indruk hoe Scandinavie uitziet. Link: https://www.promods.net/viewtopic.php?f=28&t=13849.
Dank voor de info! Klinkt toch wel interessant. Als ik ETS2 mooi werkend kan krijgen, ga ik 'm zeker kopen!

Geen idee wat ik trouwens met die link moet...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Dank voor de info! Klinkt toch wel interessant. Als ik ETS2 mooi werkend kan krijgen, ga ik 'm zeker kopen!

Geen idee wat ik trouwens met die link moet...? ;)
Hij wilde laten zien hoe uitgebreid Scandiavie is. Volgens mij moet je echter een Promods account hebben om dit te bekijken :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
FastFred schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:54:
Als ik uitlog op het Promods forum kan ik de inhoud van het topic daar gewoon zien dus dat is het niet.
Dan weet ik het ook niet, de bedoelingen waren goed lijkt me :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht voorbeeld ook overigens, want het laat niet alleen maar zien hoe groot de Scandinavië DLC is, Promods is ook zichtbaar en volgens mij ook de Going East DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu ook eindelijk de Frankrijk DLC eraan toegevoegd en ProMods maar vernieuwd naar de nieuwe versie. Kan nu ook gebruik maken van Soutern Regio maar krijg de namen van de steden niet naar het Engels. Is iemand dat hier wel gelukt dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:54:
Als ik uitlog op het Promods forum kan ik de inhoud van het topic daar gewoon zien dus dat is het niet.
Ik zie alleen maar een topic over een shifted map...? Maar ik zal elders wel wat screenshot opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:14:
[...]

Ik zie alleen maar een topic over een shifted map...? Maar ik zal elders wel wat screenshot opzoeken.
Gelukkig heb ik ook nog een profiel zonder mods dus heb even een paar shots voor je gemaakt

Scandinavian DLC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pvqR4LWmilW2q7snadvmjyWx/medium.png

Going East DLC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G4hGMFpt28oFD9CLbz3DSs56/medium.png

Viva la France DLC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wgqQk7V5yqCqPWOeC0qabXqp/medium.png

Ik heb dus momenteel deze 3 DLC's en heb daar Promods overheen gegooid die nog een hele berg verbeteringen en uitbreidingen toevoegt.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-01-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:29:
[...]

Gelukkig heb ik ook nog een profiel zonder mods dus heb even een paar shots voor je gemaakt
Dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scandinavian DLC is zo'n beetje alles ten noorden van Kiel, Going East alles ten oosten van Wroclaw (Warschau) ongeveer en de Viva la France DLC is alles ten westen van de lijn Le Havre - Nice. Tegelijk met het uitkomen van Viva la France is er in een reguliere update van de game ook een deel van het al bestaande Frankrijk vernieuwd in lijn met de DLC.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 24-01-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@FastFred, bedankt voor de verbeterde versie om een indruk te geven voor diegene die DLC wilt erbij kopen. Ik had op mijn werk even geen betere versie namelijk. thx. _/-\o_
FastFred schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:29:
[...]

Scandinavian DLC
[afbeelding]

Going East DLC
[afbeelding]

Viva la France DLC
[afbeelding]

Ik heb dus momenteel deze 3 DLC's en heb daar Promods overheen gegooid die nog een hele berg verbeteringen en uitbreidingen toevoegt.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-10 21:02
Je hebt die drie dlc's nodig om Promods te spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:25:
Je hebt die drie dlc's nodig om Promods te spelen toch?
Voor versie 2.15 (met Frankrijk integratie), ja.
Voor versie 2.12 alleen East & Scandinavië

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
ScuL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:35:
[...]

Voor versie 2.15 (met Frankrijk integratie), ja.
Voor versie 2.12 alleen East & Scandinavië
Dan moet ik nog Going East kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij was onlangs met de feestdagen bij Steam voor een paar € te krijgen :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:37
Jammer dat er in MP nog steeds van die mensen zijn die het leuk vinden om te rammen, of gewoon niet kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lifeguard schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:37:
Jammer dat er in MP nog steeds van die mensen zijn die het leuk vinden om te rammen, of gewoon niet kunnen rijden.
Ja voor die mensen zijn simulators nou eenmaal niet geschikt. Heb je een keer geen last van het overige verkeer krijg je dat weer. Is voor mij buiten om Steam ook een reden om niet in MP te gaan rijden.

Echt een aanrader om Frankrijk DLC te kopen. Veel meer mogelijkheden ook met de Dutch Map je daarvan de nieuwe versie kan gebruiken. Southern Region is er aan toe te voegen waardoor je nog weer langere ritten kan krijgen. Ben er zeer blij mee :).

[ Voor 22% gewijzigd door CyberCow op 26-01-2017 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:37:
Ik heb zelf ook een hekel aan mensen in multiplayer die denken dat ze GTA 5 aan het spelen zijn. Dan rijden ze met 150 km/u over de snelweg en vervolgens wordt je door zo'n 'wegmisbruiker' van achteren aangereden (daar gaat je geld + vracht). Ik speel sinds kort alleen nog maar singleplayer, puur omdat je het kunt uitbreiden met mods en maps én omdat je geen last hebt van die roekeloze spelers.

Het zou leuk zijn als je je eigen dedicated server kunt hosten (zoals Farming Simulator). Gewoon met een aantal vrienden lekker rijden op bijvoorbeeld een map als Pro Mods of TDM en dan je eigen mods toevoegen.
Misschien dat dit ooit een keer gaat gebeuren in een of andere update (of ETS3? ;) ). Maar ik denk dat de kans hierop vrij klein is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:00:
[...]

Ik heb zelf ook een hekel aan mensen in multiplayer die denken dat ze GTA 5 aan het spelen zijn. Dan rijden ze met 150 km/u over de snelweg en vervolgens wordt je door zo'n 'wegmisbruiker' van achteren aangereden (daar gaat je geld + vracht). Ik speel sinds kort alleen nog maar singleplayer, puur omdat je het kunt uitbreiden met mods en maps én omdat je geen last hebt van die roekeloze spelers.

Het zou leuk zijn als je je eigen dedicated server kunt hosten (zoals Farming Simulator). Gewoon met een aantal vrienden lekker rijden op bijvoorbeeld een map als Pro Mods of TDM en dan je eigen mods toevoegen.
Misschien dat dit ooit een keer gaat gebeuren in een of andere update (of ETS3? ;) ). Maar ik denk dat de kans hierop vrij klein is...
Volledig mee eens. Zoveel voegt de huidige MP ook niet toe eigenlijk.
Enige voordeel is dat je dan wel wat sneller geld kunt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lifeguard schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Volledig mee eens. Zoveel voegt de huidige MP ook niet toe eigenlijk.
Enige voordeel is dat je dan wel wat sneller geld kunt verdienen.
Ik snap dat niet mensen het hier over held hebben. Heb nog nooit gehad ik held tekort kwam binnen ETS2. Had liever gehad het levelen wat langer duurde en je bij de hogere levels nog wat erbij krijgt. Nu is het na 20uur alles al vrijgespeeld en kan je gaaan doen en laten wat je wil.

Gisteren ook een lege trailer op een rit van 3000km bracht €132.000 op. Voor dat geld koop je twee nieuwe.

Helaas heb ik het niet zelf kunnen vinden daarom vraag ik het hier maar. Weet er iemand waar de volgende DLC zich op gaat richten? Ook Vraag ik mij af waar ProMods mee bezig is zodat het niet straks weer allemaal dubbel werk lijkt gebleken. Kunnen ze beter beide een andere richting opgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 27-01-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:00:
[...]

Je kunt ook kijken op welke server er minder mensen zijn dan kun jij daar toch rijden? En het is sowieso aangeraden om twee profielen te hebben, een voor multiplayer en single player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
CyberCow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Ik snap dat niet mensen het hier over held hebben. Heb nog nooit gehad ik held tekort kwam binnen ETS2. Had liever gehad het levelen wat langer duurde en je bij de hogere levels nog wat erbij krijgt. Nu is het na 20uur alles al vrijgespeeld en kan je gaaan doen en laten wat je wil.

Gisteren ook een lege trailer op een rit van 3000km bracht €132.000 op. Voor dat geld koop je twee nieuwe.

Helaas heb ik het niet zelf kunnen vinden daarom vraag ik het hier maar. Weet er iemand waar de volgende DLC zich op gaat richten? Ook Vraag ik mij af waar ProMods mee bezig is zodat het niet straks weer allemaal dubbel werk lijkt gebleken. Kunnen ze beter beide een andere richting opgaan.
Met DLC durf ik een gokje te wagen.

In willekeurige volgorde

- nieuwe staten voor ATS
- Renault T
- New Scania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanke117 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Je kunt ook kijken op welke server er minder mensen zijn dan kun jij daar toch rijden? En het is sowieso aangeraden om twee profielen te hebben, een voor multiplayer en single player.
Ik heb ook gespeeld op rustige servers en waar een snelheidslimiet geldt (EU1). Alleen ik blijf deze mensen tegenkomen. En dan moet ik telkens weer naar de garage om mijn truck te repareren. Dat schiet ook niet echt op, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

martijnm71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:30:
[...]

Met DLC durf ik een gokje te wagen.

In willekeurige volgorde

- nieuwe staten voor ATS
- Renault T
- New Scania
Misschien nog een toevoeging aan je lijstje: 'Oversize trailers'. Alleen weet ik niet precies of dit een echte DLC is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Misschien nog een toevoeging aan je lijstje: 'Oversize trailers'. Alleen weet ik niet precies of dit een echte DLC is.
[video]
Die was ik inderdaad vergeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
CyberCow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Zo snel als jij beschrijft gaat het dus echt niet. ook niet in 20 uur non stop.
In het begin, is geld wel degelijk een probleem wanneer je online een paar keer van die fijne kereltjes rond hebt rijden;
Offline misschien, maar dan nog red je het in 20 uur niet. Voordat je al die blokjes vol hebt bij lange afstand heb je wel wat uurtjes erop zitten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lifeguard schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Zo snel als jij beschrijft gaat het dus echt niet. ook niet in 20 uur non stop.
In het begin, is geld wel degelijk een probleem wanneer je online een paar keer van die fijne kereltjes rond hebt rijden;
Offline misschien, maar dan nog red je het in 20 uur niet. Voordat je al die blokjes vol hebt bij lange afstand heb je wel wat uurtjes erop zitten lijkt mij.
Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik die blokjes mocht vullen. Maar dan in perspectief gezien was het maar 20 uur. Zal dan wel iets langer zijn geweest. Vind het wel jammer dat je geen nieuwe ADR moet halen voor nucleaire ladingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, ik heb IJsland zo goed als uitgekamd. Wat mooi is het daar zeg, en wat kan je er heerlijk trucken. Momenteel wil ik richting Scandinavië, om te kijken wat ProMods daar van heeft gemaakt. En omdat ik al een lange tijd eens wilde weten hoe het nou is om 65 ton te trekken met je 730PK truck, vond ik het nu een mooie gelegenheid om dat uit te testen (omdat ik toch al van plan was naar Scandinavië te gaan).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQauZhp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8fr082E.jpg

* Anonymoussaurus komt amper vooruit in z'n truck. Dat gaat een lange rit worden met veel stoppen en heel langzaam optrekken :+.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
65 ton met een 730pk truck moet makkelijk kunnen. Ik heb in het verleden wel vaker 60 ton getrokken met 580pk, gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:40

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb nu een 143m met een 500PK Euro 0, in die doet het tot een 60 ton ook nog aardig, alleen met optrekken heb je alle versnelling echt wel nodig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ook niet in de bermen gaan rijden. En als je lading een hele steile heuvel opgesleurd moet worden en je valt steeds stil kies er dan voor om handmatig te schakelen. Ieder schakelmoment is weer een terugval in toeren en snelheid. Hou wat hoger in toeren en rij dan desnoods iets langzamer naarboven. Dan kom je er altijd. Wat FastFred ook al zegt 65 ton met 730pk moet makkelijk kunnen ook op onverharde stukken. Zelf rij ik met MAN 680 en heb nog nooit gehad dat ik ergens niet bovenkwam. Wel eens bochten niet kunnen halen maar dat is weer een heel ander probleem.

Probeer zelf altijd zo min mogelijk met de boot te gaan. Dan reis je heel Europa door zonder er ook maar iets van te zien. Ik zou omrijden via Dover. Maar dat is voor ieder natuurlijk anders. Volgens mij is Scandinavië voor een heel groot deel geen ProMods werk maar het werk van de DLC.

---

Southern Region valt mij op enorm veel lange rechte stukken zijn. Hoopte in eerst omdat er veel gevarenbordjes op de map staan dat het een uitdagende map was. Helaas heb ik dat nog niet mee kunnen maken en is het zoals hieronder te zien is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O8ynrr6.png

Wel een leuke lading zo net voor het weekend vanuit Rusland naar Nederland te mogen brengen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nRGmt0T.png

Moet ik alleen niet teveel file hebben door treinen die maar 10 kilometer per uur rijden. Geen idee of ik de snelheid van de trein ergens in kan stellen maar hier stond ik dus echt minimaal 3 echte minuten te wachten voor ik weer verder kon.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K91Gf9a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-10 19:31

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Dat is de ns he.. dat wel realiteit 😊

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:18:
65 ton met een 730pk truck moet makkelijk kunnen. Ik heb in het verleden wel vaker 60 ton getrokken met 580pk, gaat prima
NoFearCreations schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:21:
Heb nu een 143m met een 500PK Euro 0, in die doet het tot een 60 ton ook nog aardig, alleen met optrekken heb je alle versnelling echt wel nodig.
CyberCow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:36:
Je moet ook niet in de bermen gaan rijden. En als je lading een hele steile heuvel opgesleurd moet worden en je valt steeds stil kies er dan voor om handmatig te schakelen. Ieder schakelmoment is weer een terugval in toeren en snelheid. Hou wat hoger in toeren en rij dan desnoods iets langzamer naarboven. Dan kom je er altijd. Wat FastFred ook al zegt 65 ton met 730pk moet makkelijk kunnen ook op onverharde stukken. Zelf rij ik met MAN 680 en heb nog nooit gehad dat ik ergens niet bovenkwam. Wel eens bochten niet kunnen halen maar dat is weer een heel ander probleem.

Probeer zelf altijd zo min mogelijk met de boot te gaan. Dan reis je heel Europa door zonder er ook maar iets van te zien. Ik zou omrijden via Dover. Maar dat is voor ieder natuurlijk anders. Volgens mij is Scandinavië voor een heel groot deel geen ProMods werk maar het werk van de DLC.
Dat bedoelde ik natuurlijk ook niet letterlijk :p. Maar omdat ik normaliter rond de 15 ton aan vracht zit, lijkt het nu echt eeuwen te duren voordat je op de 90 kilometer per uur zit. Ik rij ook niet in de bermen. Dat was alleen voor de foto (het is een parkeerplaats. Staat ook een picknicktafel bij ;)). Ik heb momenteel een versnellingsbak met 6 versnellingen. Ik heb het schakelen op automatisch staan, omdat ik dat chiller vind, maar ik kan me prima voorstellen dat het met handmatig schakelen wat makkelijker is als je ergens omhoog moet. Maar ja, dan moet ik in de opties steeds wisselen van "handmatig" naar "automatisch" en vice versa :p. Goed punt over dat via Europa rijden, maar ja, dan ben ik natuurlijk veel te laat met mijn vracht, of niet? Dan krijg je een fikse 'boete'. Ach ja, ik heb toch geld zat :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:18:
[...]

[...]

[...]

Dat bedoelde ik natuurlijk ook niet letterlijk :p. Maar omdat ik normaliter rond de 15 ton aan vracht zit, lijkt het nu echt eeuwen te duren voordat je op de 90 kilometer per uur zit. Ik rij ook niet in de bermen. Dat was alleen voor de foto (het is een parkeerplaats. Staat ook een picknicktafel bij ;)). Ik heb momenteel een versnellingsbak met 6 versnellingen. Ik heb het schakelen op automatisch staan, omdat ik dat chiller vind, maar ik kan me prima voorstellen dat het met handmatig schakelen wat makkelijker is als je ergens omhoog moet. Maar ja, dan moet ik in de opties steeds wisselen van "handmatig" naar "automatisch" en vice versa :p. Goed punt over dat via Europa rijden, maar ja, dan ben ik natuurlijk veel te laat met mijn vracht, of niet? Dan krijg je een fikse 'boete'. Ach ja, ik heb toch geld zat :P.
Vind een 6verzettenbak niet echt realistisch voor een grote vrachtwagen. Je kan ook kiezen voor een handgeschakelde bak tijdens het rijden zonder naar de instellingen toe te gaan. Ik kan helaas nu het spel niet starten maar je kan het instellen het overschakelen van handmatig naar automatisch en weer terug. Ook een automaatbak kan je even een versnelling terugschakelen handmatig of juist bij als het nodig is. Zit gewoon in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyberCow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:02:
[...]

Vind een 6verzettenbak niet echt realistisch voor een grote vrachtwagen. Je kan ook kiezen voor een handgeschakelde bak tijdens het rijden zonder naar de instellingen toe te gaan. Ik kan helaas nu het spel niet starten maar je kan het instellen het overschakelen van handmatig naar automatisch en weer terug. Ook een automaatbak kan je even een versnelling terugschakelen handmatig of juist bij als het nodig is. Zit gewoon in de instellingen.
Klopt, onder "Toetsen & Knoppen" en dan bij "Knop versnellingsbak automaat/ sequential" kun je hiervoor een toets kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOPSEqh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 15:55

Davidson

Porsche fan

Afbeeldingslocatie: https://slbigw.by3301.livefilestore.com/y3mYHqA69uxdLvYLmtAKFqy8C-vWpeGnRKiM2kkUfqUC2mgtRlchAd2lH_1SXF8aaMRqVDeCdzvxrkhek5KV8mntl7Iv2DaTB6INCEKrwDWqECoy75sQNCCmYUUNucUFnTv22KxQfTw8xLaGCnYWy_wF9dZIUeNjNNlpP9mGgrOoqo/GoT%20Trucking%20banner%20ATS.jpg?psid=1

Morgenavond staat er weer een nieuwe rit gepland met GoT Trucking!
Amerikaanse chauffeurs mogen zijn trucks weer aanslingeren, want wij gaan van San Fransico naar Yuma op de EU2 server! Alle info kan je vinden in de link van de Steamgroep :) Als je lid bent ontvang je altijd een notificatie wanneer de volgende rit gepland staat of begint!

Tussen 19:45 en 19:55 sta ik al met de vrachtwagen klaar in San Fransico en 20:00 begint de rit.
Rit is gecanceld vanwege geen enkele animo

[ Voor 3% gewijzigd door Davidson op 28-01-2017 20:12 ]

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandinavie gekocht. Nou, dat is toch echt een heel stuk mooier en afwisselender dan de default scenery! Je rijdt nu echt door steden heen en zo i.p.v. alleen maar naar dezelfde soort industrieterreinen met alleen maar steden in de verte. Gaaf! Ik ben vroeger heel vaak in Noorwegen geweest dus dat maakt het nog leuker.

Alleen heeft mijn PC het wel moeilijk... ik moet echt heel wat settings op low of uitzetten om niet de hele tijd schokkend te rijden met de Rift... Valt me toch wat tegen. Het is te doen, maar toch. Ik heb een i7 4790K@4.5 en een GTX1080: dat je zelfs dan zowat alles naar beneden moet trekken, had ik niet verwacht. Ik heb wel SS op 1.4 staan maar dan nog... Enfin, alsnog een leuke aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:02:
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:50:
Klopt, onder "Toetsen & Knoppen" en dan bij "Knop versnellingsbak automaat/ sequential" kun je hiervoor een toets kiezen.

[afbeelding]
Dankje beide :). Wellicht dat ik dat eens ga proberen. Ik zit dus momenteel in Denemarken, maar ik zal het sowieso instellen, en dan gebruiken wanneer nodig.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:56:
Scandinavie gekocht. Nou, dat is toch echt een heel stuk mooier en afwisselender dan de default scenery! Je rijdt nu echt door steden heen en zo i.p.v. alleen maar naar dezelfde soort industrieterreinen met alleen maar steden in de verte. Gaaf! Ik ben vroeger heel vaak in Noorwegen geweest dus dat maakt het nog leuker.

Alleen heeft mijn PC het wel moeilijk... ik moet echt heel wat settings op low of uitzetten om niet de hele tijd schokkend te rijden met de Rift... Valt me toch wat tegen. Het is te doen, maar toch. Ik heb een i7 4790K@4.5 en een GTX1080: dat je zelfs dan zowat alles naar beneden moet trekken, had ik niet verwacht. Ik heb wel SS op 1.4 staan maar dan nog... Enfin, alsnog een leuke aankoop.
Laten we het er op houden dat ETS 2 gewoon ontzettend slecht geoptimaliseerd is. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Heb je al eens naar je GPU load gekeken? Want ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij (los van de specs en de Rift). Gebruik je mods? Zo ja, welke?
Kijk hier maar eens naar, en misschien heb je hierdoor antwoord op je vraag: Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Ik speel momenteel met ProMods en RusMap én JazzyCat, en heb alle instellingen op het allerhoogst staan (dus ook scaling op 400%). Ik speel op 1080p. Echter, het def bestand van ProMods staat bij mij op "average pc".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat Southern Region is toch wel leuk bij nader inzien. Blijft het mooiste wat er is door het bos rijden met de vrachtwagen. Het gaat niet zo snel maar het is wel veel mooier sturen en op moeten letten je niet vast komt te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q2tep85.png

En uiteindelijk netjes op de eindbestemming aangekomen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksuA99E.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:34:
Dat Southern Region is toch wel leuk bij nader inzien. Blijft het mooiste wat er is door het bos rijden met de vrachtwagen. Het gaat niet zo snel maar het is wel veel mooier sturen en op moeten letten je niet vast komt te zitten.

[afbeelding]

En uiteindelijk netjes op de eindbestemming aangekomen.
[afbeelding]
Dát vind ik nou echt mooi. Ik zie dat hij fully compatible is met ProMods en RusMap. Wat zijn jouw ervaringen? Wordt er snel geüpdatet? Ik wil namelijk wel meer mods, maar heb geen zin om maanden te wachten op een patch (verder met alle respect hoor naar de ontwikkelaars van mods) :p.

Is het deze? https://ets2.lt/en/southe...-6-0-0-1-26-upd-03-01-17/

[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-01-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Dát vind ik nou echt mooi. Ik zie dat hij fully compatible is met ProMods en RusMap. Wat zijn jouw ervaringen? Wordt er snel geüpdatet? Ik wil namelijk wel meer mods, maar heb geen zin om maanden te wachten op een patch (verder met alle respect hoor naar de ontwikkelaars van mods) :p.

Is het deze? https://ets2.lt/en/southe...-6-0-0-1-26-upd-03-01-17/
Dat is het mooiste het is volledige compatibel met promods 2.15 + rusmap 1.7.1 en Egypt add on. Ja het is die mod. Maar je moet wel als je het met Egypt wil koppelen de fix hebben. Heb nog lang niet alles van de map gereden. Als je vanuit RusMap naar deze map toerijd dan is het wel wat saai met lange rechte stukken. Ga je naar het zuiden dan is het veel bos wat het wel mooi maakt. Het updaten dat weet ik niet want gebruik deze mod nou een week en had nooit eerder van deze mod gehoord dus dat is afwachten. Op het forum van SCS word wel veel gesproken over deze mod dus denk dat dat wel goedzit allemaal.

Voor Rusmap fix
http://sharemods.com/pkt6..._Road_Connection.scs.html

Egypt fix
http://sharemods.com/gscw...uthernREgion_Fix.rar.html

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TLDbtpD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjVdTcE.png

[ Voor 41% gewijzigd door CyberCow op 29-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:25:
Dat is het mooiste het is volledige compatibel met promods 2.15 + rusmap 1.7.1 en Egypt add on. Ja het is die mod. Maar je moet wel als je het met Egypt wil koppelen de fix hebben. Heb nog lang niet alles van de map gereden. Als je vanuit RusMap naar deze map toerijd dan is het wel wat saai met lange rechte stukken. Ga je naar het zuiden dan is het veel bos wat het wel mooi maakt. Het updaten dat weet ik niet want gebruik deze mod nou een week en had nooit eerder van deze mod gehoord dus dat is afwachten. Op het forum van SCS word wel veel gesproken over deze mod dus denk dat dat wel goedzit allemaal.

Voor Rusmap fix
http://sharemods.com/pkt6..._Road_Connection.scs.html

Egypt fix
http://sharemods.com/gscw...uthernREgion_Fix.rar.html

[afbeelding]

[afbeelding]
Het ziet er naar uit dat dat een map mod is waar ik naar opzoek was (bossen met lekkere smalle paadjes en wegen). Die RusMap fix heb ik niet nodig voor deze mod toch? Want die heb ik er al tussen (want heb ProMods en RusMap). Egypt gebruik ik momenteel nog niet. Is het een aanrader of valt het tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:21:
[...]

Het ziet er naar uit dat dat een map mod is waar ik naar opzoek was (bossen met lekkere smalle paadjes en wegen). Die RusMap fix heb ik niet nodig voor deze mod toch? Want die heb ik er al tussen (want heb ProMods en RusMap). Egypt gebruik ik momenteel nog niet. Is het een aanrader of valt het tegen?
Ja ik weet niet meer precies welke fix dat ik heb en waar die voor is. De RusMap ProMods fix heb je waarschijnlijk wel. Egypte heb meegelezen en lijkt bij versie 2 toch een heel stuk groter te worden. Momenteel is het maar klein en niet echt heel gedetailleerd. Hij staat er bij mij bij maar kom er eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:45:
Ja ik weet niet meer precies welke fix dat ik heb en waar die voor is. De RusMap ProMods fix heb je waarschijnlijk wel. Egypte heb meegelezen en lijkt bij versie 2 toch een heel stuk groter te worden. Momenteel is het maar klein en niet echt heel gedetailleerd. Hij staat er bij mij bij maar kom er eigenlijk nooit.
Oke, mooi. En is die Southern Region Map aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:31:
[...]

Oke, mooi. En is die Southern Region Map aan te raden?
Ik vind wel leuk die bospaden zoals ik vanmiddag liet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:21:
[...]

Russian Open Spaces is ook zo'n map, misschien nog wel uitgebreider.

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/495765386218015696/6C08D9361CEBBDE3DB76486914078BA44B04445B/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:31:
[...]

[afbeelding]
Ja dat klopt maar de verbinding met ProMods is slecht. Daarom deze map maar weer links laten liggen. Open Spaces is vooral kilometers maken met laag detail. Is niet erg maar voor sommige mensen is dat een dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 02:06:
[...]

Ja dat klopt maar de verbinding met ProMods is slecht. Daarom deze map maar weer links laten liggen. Open Spaces is vooral kilometers maken met laag detail. Is niet erg maar voor sommige mensen is dat een dooddoener.
Open spaces is behoorlijk verbeterd hoor sinds de maker luistert naar andere mensen, er is zelfs een nieuwe patch voor verbindingen met promods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:52:
[...]

Open spaces is behoorlijk verbeterd hoor sinds de maker luistert naar andere mensen, er is zelfs een nieuwe patch voor verbindingen met promods.
Is ook dat probleem dat als je de verbindingsweg erbij zet dat dan de hele kaart grijs word en je geen landen meer kan zien ook opgelost? Dat was voor mij de voornaamste reden om Open Spaces eruit te halen. Wil wel kunnen zien in welk land ik rij of naartoe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Is ook dat probleem dat als je de verbindingsweg erbij zet dat dan de hele kaart grijs word en je geen landen meer kan zien ook opgelost? Dat was voor mij de voornaamste reden om Open Spaces eruit te halen. Wil wel kunnen zien in welk land ik rij of naartoe ga.
Ik heb dat probleem eigenlijk nooit gehad, altijd een normale kaart gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:35:
[...]

Ik heb dat probleem eigenlijk nooit gehad, altijd een normale kaart gehad.
Welke mod gebruik jij dan voor de verbindingsweg tussen RusMap 1.7.1 en Open Spaces 3.3. Wil dat dan ook wel gaan testen. Schijnt dat het ook samen moet gaan met Southern Region maar daar kom ik dan vanzelf wel achter.

Zo ziet het er bij mij dan uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AzRm9Qm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oN83Vlg.png

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 30-01-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Welke mod gebruik jij dan voor de verbindingsweg tussen RusMap 1.7.1 en Open Spaces 3.3. Wil dat dan ook wel gaan testen. Schijnt dat het ook samen moet gaan met Southern Region maar daar kom ik dan vanzelf wel achter.
Hier staat de laatste Promzona 1.26.x fix.
Kies wel de juiste versie :p

http://forum.scssoft.com/...=177294&start=670#p686316

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Hier staat de laatste Promzona 1.26.x fix.
Kies wel de juiste versie :p

http://forum.scssoft.com/...=177294&start=670#p686316
En welke volgorde gebruik jij zonder dat je die grijze achtergrond erbij krijgt?

Je hebt gelijk de grijze achtergrond is weg. Maar kan nu ook helemaal geen landen meer zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4EyrEGn.png

[ Voor 17% gewijzigd door CyberCow op 30-01-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:17:
[...]

En welke volgorde gebruik jij zonder dat je die grijze achtergrond erbij krijgt?

Je hebt gelijk de grijze achtergrond is weg. Maar kan nu ook helemaal geen landen meer zien.

[afbeelding]
Pff, dat weet ik ff niet uit mijn hoofd, zit op mijn werk. Ik gebruik wel de satellietmap die in dit topic wordt aangeboden, en ook de snowfix kan je gewoon nog gebruiken.

http://www.mediafire.com/.../Prorus+Satellite+Map.rar

Zal vanavond als ik thuis ben wel ff mijn volgorde geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Pff, dat weet ik ff niet uit mijn hoofd, zit op mijn werk. Ik gebruik wel de satellietmap die in dit topic wordt aangeboden, en ook de snowfix kan je gewoon nog gebruiken.

http://www.mediafire.com/.../Prorus+Satellite+Map.rar

Zal vanavond als ik thuis ben wel ff mijn volgorde geven.
Ohh bedankt dat je daar even naar wil kijken. Miste het wel maar zal eens met dit gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:40

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet iemand nog meer oude trucks die werken met 1.25.x. Heb nu de 143m van Ekualizer, maar zou er graag meer willen. Heb ook foto's van een DAF 2800 gezien, maar die kan ik nergens vinden, dus zal wel pirvate zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu eindelijk Open Spaces aan de gang zonder dat de achtergrond op de kaart totaal weg is en je geen idee hebt in welk land je nou eigenlijk zit. Maar nu komt het andere probleem. Kan in het oosten niet alles zien. Kan er ook geen zoomfix voor vinden. heb al geprobeerd om de waarden aan te passen in de zoomfix van Egypt en dat werkt niet. Hoop dat iemand hier de oplossing voor mij heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Ohh bedankt dat je daar even naar wil kijken. Miste het wel maar zal eens met dit gaan stoeien.
Oke zoals beloofd :)
Even op klikken voor originele grootte

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/6t9rlmfvv/Maps.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Oke zoals beloofd :)
Even op klikken voor originele grootte

[afbeelding]
Oke bedankt voor je antwoord. Had het inmiddels al wel redelijk draaien zoals in bovenstaande bericht al te lezen is. Heb jij niet in het oosten dat er een deel niet naartoe genavigeerd kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZggGbhU.png

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 30-01-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Je bedoeld dat je niet helemaal naar de rechterkant van de map kan schuiven om de wegen te zien, ik kan in ieder geval wel helemaal naar rechts schuiven met deze mod load order die ik net geplaatst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:01:
Je bedoeld dat je niet helemaal naar de rechterkant van de map kan schuiven om de wegen te zien, ik kan in ieder geval wel helemaal naar rechts schuiven met deze mod load order die ik net geplaatst hebt.
Dat is wel vreemd heb nu dezelfde volgorde als die van jou aangehouden. Het zou hem in de soundmod kunnen zitten want daar staat in het plaatje ook dat het een zoomfix is. Welke mod is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:31:

[afbeelding]
Ziet er indrukwekkend uit! Hoe zit het met de compatibiliteit met RusMap en ProMods? Heb je dan alleen de mod zelf nodig en de road-connection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:08:
[...]

Ziet er indrukwekkend uit! Hoe zit het met de compatibiliteit met RusMap en ProMods? Heb je dan alleen de mod zelf nodig en de road-connection?
Ja dat klopt alleen ik zit nog even te stoeien met de zoomfix. Nu heb ik het voor elkaar gekregen de zoom. Maar is mijn achtergrond weer weg. Voel een Dejavu aankomen van vroeger met de koppelng tussen RusMap en OpenSpaces van een jaar terug. Toen is het ook gelukt dus nu moet het ook gaan lukken.

[ Voor 26% gewijzigd door CyberCow op 30-01-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:09:
Ja dat klopt alleen ik zit nog even te stoeien met de zoomfix
Oke, als je het niet erg vindt, wacht ik even tot je een oplossing hebt gevonden (je bent toch bezig) :p. Ik hoor graag van je :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Ja dat klopt alleen ik zit nog even te stoeien met de zoomfix. Nu heb ik het voor elkaar gekregen de zoom. Maar is mijn achtergrond weer weg. Voel een Dejavu aankomen van vroeger met de koppelng tussen RusMap en OpenSpaces van een jaar terug. Toen is het ook gelukt dus nu moet het ook gaan lukken.
Vreemd hoor, die sound mod heeft inderdaad een zoom fix die ik gebruik, mijn kaart ziet er een stuk anders uit en ook de namen zijn iets anders, misschien heb ik een nieuwere of oudere taal fix voor engelse namen, dat kan.

Hier heb je de soundmod die overigens erg gaaf is.
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=212&t=200919

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/oxcs69dkb/ets2_00006.png

[ Voor 21% gewijzigd door Barfman op 30-01-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:14:
[...]

Oke, als je het niet erg vindt, wacht ik even tot je een oplossing hebt gevonden (je bent toch bezig) :p. Ik hoor graag van je :).
Je kan zien welke files je nodig hebt, heb iets naar boven een mod load order geplaatst voor ROS map met ProMods en Rusmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:21:
Je kan zien welke files je nodig hebt, heb iets naar boven een mod load order geplaatst voor ROS map met ProMods en Rusmap.
Ja, klopt, maar aangezien het bij hem niet goed werkt, wil ik er eerst even zeker van zijn wat ik precies moet doen. Ik gebruik namelijk ook minder mods dan jullie, wat ook de load order weer anders maakt denk ik (maar ja, dat is gewoon een kwestie van de mods die ik niet gebruik, wegdenken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:29:
[...]

Ja, klopt, maar aangezien het bij hem niet goed werkt, wil ik er eerst even zeker van zijn wat ik precies moet doen. Ik gebruik namelijk ook minder mods dan jullie, wat ook de load order weer anders maakt denk ik (maar ja, dat is gewoon een kwestie van de mods die ik niet gebruik, wegdenken).
Je kan in principe de maps altijd zover mogelijk onderin zetten, alle andere mods zoals je ziet boven de maps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EINDELIJK HEB IK HET VOOR ELKAAR!!! Bedankt Barfman voor je laadvolgorde. Heb eruit kunnen vissen wat ik ook daadwerkelijk nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:31:
Je kan in principe de maps altijd zover mogelijk onderin zetten, alle andere mods zoals je ziet boven de maps.
Moesten de maps juist geen hoge prioriteit hebben?
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:34:
EINDELIJK HEB IK HET VOOR ELKAAR!!! Bedankt Barfman voor je laadvolgorde. Heb eruit kunnen vissen wat ik ook daadwerkelijk nodig had.
Nice, en wat was nou uiteindelijk de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:35:
[...]

[...]

De connectie van RusMap en OpenSpaces veroorzaakt die grijze achtergrond. Dat had ik opgelost door de ProMods Rusmap fix hogere prioriteit te geven. Daardoor kon ik niet helemaal navigeren naar het oosten. Dus moest kiezen. De oplossing is de zoomfix uit die soundmod. Ik ben nu bezig met de modvolgorde uit te typen en zal deze dan hier plaatsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:35:
[...]

[...]

Nee hoor, wat ik van de promods site heb is dat het juist beter is dat de maps onderaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:34:
Cool dat het gelukt is.

Trouwens ik had hem ook in een text bestand staan de volgorde :-)
Soundfix zoom promods
SoundFix Pack ets2

ROS NoSound
ProRus Satellitmap

Promods/Russian Open Spaces Snow Terrain fix
Promods def v2.15
Promzona v1.25.1

ProMods + RusMap Road Connection fix

RusMap-map v1.7.1
RusMap-model 1 v1.7
RusMap-model 2 v1.7.1
RusMap-def v1.7.1

Promods map v2.15
Promods media v2.15
Promods model 1-v2.15
Promods model 2-v2.15
Promods assets v2.15

Russian Open Spaces v3.3
Russian Open Spaces v3.3 Map
Russian Open Spaces v3.3 Model

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mij werkt het inmiddels wel goed. Heb ook een paar keer de vrachtwagen ergens neergegooid en het loopt niet vast tot nu toe. Denk ook wel dat het zo goed is.

*de soundmod wil ik in de toekomst nog wel gaan testen maar momenteel heb ik alleen de zoomfix ervan gebruikt.
**Heb deze mod wel nodig anders werkt om een of andere reden de achtergrond van de satellite mod niet.
SoundMix ProMods zoomfix v17.13*
IWR 6 by Supric ProMods patch
IWR 6 by Supric
ProRus v2.00 + Satellite Map
Russia Open Spaces speed of snow
Al_trafic pack by Jazzycat v4.3.7
Trailers cargo by Jazzycat v4.5 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v4.5 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v4.5 eng
Truck Traffic Pack by Jazzycat v2.4
Painted Trafic by Jazzycat v3.0.7
Painted Trafic BDF by Jazzycat v1.6.7
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 base
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v2.2.7 trafic
Military cargo by Jaccycat v2.2.7 base
Military cargo by Jaccycat v2.2.7 english
Railway cargo by Jazzycat v1.8 base
Railway cargo by Jazzycat v1.8 eng
Bus trafic pack by Jaccycat v1.7.7
PROMZONA 1.26_ROS_RM_PR
ProMods & RusMap correctmap 1.26 by Rockeropasiempre**
Balkan def v2.21
ProMods definition v215
Balkan map v2.21
Balkan assets v2.21
ProMods + RusMap Road Connection 1.26
RusMap Map package 1.7.1
RusMap Model 1.7.1
RusMap Model2 1.7.1
RusMap Def package 1.7.1
Promods 2.1 extension 0.2
ProMods map v215
ProMods media v215
Promods models 2 v215
ProMods models 1 v215
ProMods assets v215
Russian Open Spaces english city names
Russian Open Spaces v3.3
Russian Open Spaces Map v3.3
Russian Open Spaces Model v3.3
07 Southern Region Fix
Southern Region English City Names
Southern Region Def and Map
Southern Region Model 1
Southern Region Model 2
Southern Region Model 3
03Egypt Addon 1.26 zoomfix
02Egypt Addon 1.26 ProMods fix
01Egypt Addon 1.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
Ik ben op dit moment meer dan tevreden met alleen Promods V2.15.Heb pas 53% van de totale map ontdekt.Dus nog meer dan voldoende uitdaging. Promods maakt het spel echt geweldig mooi qua wegen afslagen enzovoort. Echt top. De rest van Rusian map, Open spaces, en Dergelijken heb ik nog niet naar gekeken. Vind het belangrijk dat het er netjes goed uitziet en na mijn mening is daar Promods het beste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolbyadt schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:05:
Ik ben op dit moment meer dan tevreden met alleen Promods V2.15.Heb pas 53% van de totale map ontdekt.Dus nog meer dan voldoende uitdaging. Promods maakt het spel echt geweldig mooi qua wegen afslagen enzovoort. Echt top. De rest van Rusian map, Open spaces, en Dergelijken heb ik nog niet naar gekeken. Vind het belangrijk dat het er netjes goed uitziet en na mijn mening is daar Promods het beste in.
Ja voor iedereen is het weer anders. Voor mij was het ook een beetje de sport om de map zo groot mogelijk te krijgen. heb ook pas iets van 40% gereden van de totale map. ProMods is wel de mooiste en meest gedetailleerde map maar RusMap is eigenlijk wel een aanvulling die er niet voor onder doet. Je moet natuurlijk zelf weten maar ik zou je toch adviseren om toch een keer RusMap ook uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:38:
De connectie van RusMap en OpenSpaces veroorzaakt die grijze achtergrond. Dat had ik opgelost door de ProMods Rusmap fix hogere prioriteit te geven. Daardoor kon ik niet helemaal navigeren naar het oosten. Dus moest kiezen. De oplossing is de zoomfix uit die soundmod. Ik ben nu bezig met de modvolgorde uit te typen en zal deze dan hier plaatsen :).
Dat is erg raar. Het klinkt af en toe zo onlogisch voor mij. Dat een plaats in de lijst echt uitmaakt voor de werking van een mod vind ik vreemd..
Moet je dus per se de soundmod gebruiken of is het een ZIP met een zoomfix én een soundmod?
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:48:
Nee hoor, wat ik van de promods site heb is dat het juist beter is dat de maps onderaan staan.
Dat vind ik vreemd. Moet je dan juist de road connection hoger zetten dan de maps? Dat is het enige wat ik kan bedenken en wat voor mij logisch klinkt. En die trailerpacks enzo. Moeten die dan ook gewoon op laagste prioriteit, toch?
Barfman schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:49:
Trouwens ik had hem ook in een text bestand staan de volgorde :-)
Soundfix zoom promods
SoundFix Pack ets2

ROS NoSound
ProRus Satellitmap

Promods/Russian Open Spaces Snow Terrain fix
Promods def v2.15
Promzona v1.25.1

ProMods + RusMap Road Connection fix

RusMap-map v1.7.1
RusMap-model 1 v1.7
RusMap-model 2 v1.7.1
RusMap-def v1.7.1

Promods map v2.15
Promods media v2.15
Promods model 1-v2.15
Promods model 2-v2.15
Promods assets v2.15

Russian Open Spaces v3.3
Russian Open Spaces v3.3 Map
Russian Open Spaces v3.3 Model
Hmm. Ik heb het momenteel zo (exclusief die winterbanden mod):

ProMods+RusMap Connection (This package is designed just for a bunch of maps RusMap + ProMods)
RusMap Map Package
RusMap Model 2 Package
RusMap Model Package
ProMods Definition Package ( When you create a "def" file in site Promods, select option "Check this box if you are using Rusmap" )
ProMods Map Package
ProMods Media Package
ProMods Models Package 2
ProMods Models Package 1
ProMods Assets Package
RusMap Def Package
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 1
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat Part 2
Trailers and Cargo Pack by Jazzycat English
Railway Cargo Pack by Jazzycat Base
Railway Cargo Pack by Jazzycat Eng
Military Cargo Pack by Jazzycat Base
Military Cargo Pack by Jazzycat Eng

Moet ik dan de mods tussen de trailerpacks en RusMap Def Package zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Dat is erg raar. Het klinkt af en toe zo onlogisch voor mij. Dat een plaats in de lijst echt uitmaakt voor de werking van een mod vind ik vreemd..
Moet je dus per se de soundmod gebruiken of is het een ZIP met een zoomfix én een soundmod?

Het soms wel degelijk uit wat de volgorde is van de mods. Voorbeeld hiervan is wat ik gisteren had. Als de OpenSpaces verbinding hogere prioriteit had als de RusMap verbinding dan overschreef die de kleur van de kaart. Als beide mods dingen instellen dan word het vanuit de standaard aangepast door de ene mod. Staat daarboven nog een mod dan word het weer veranderd naar de instelling van de mod met de hoogste prioriteit. Met mappen kan dat dus wel het verschil maken tussen wel en geen verbinding. Gebruik je de mods van JazzyCat dan komt de mod met de hoogste prioriteit net wat vaker voor dan de mod die daaronder staat. Op de weg kom je ook meer normale vrachtwagens tegen dan militair. Vandaar dat ik die ook lager heb geplaatst.

De zoomfix die ik heb gebruikt is uit het rar bestand van de soudfix. Dat zijn twee verschillende bestanden en heb alleen die van de zoomfix gebruikt. Dit heb ik gedaan omdat ik moest kiezen of grijze achtergrond en juiste zoomniveau of normale map waar ik een deel niet van kon zien. Door alleen de zoomfix te gebruiken en deze hogere prioriteit te geven werkt het wel.

[...]

Dat vind ik vreemd. Moet je dan juist de road connection hoger zetten dan de maps? Dat is het enige wat ik kan bedenken en wat voor mij logisch klinkt. En die trailerpacks enzo. Moeten die dan ook gewoon op laagste prioriteit, toch?

Ja klopt, verbindingen moeten een hogere prioriteit hebben omdat anders de weg van de normale mod de verbinding kan overschrijven en daardoor het niet meer aansluit.

[...]

ProMods+RusMap Connection (This package is designed just for a bunch of maps RusMap + ProMods)
RusMap Map Package
RusMap Model 2 Package
RusMap Model Package
ProMods Definition Package ( When you create a "def" file in site Promods, select option "Check this box if you are using Rusmap" )
ProMods Map Package
ProMods Media Package
ProMods Models Package 2
ProMods Models Package 1
ProMods Assets Package
RusMap Def Package

Had ooit een reden dat weermods daarna truck/trailermods en daarna de mappen in die volgorde. Denk dat het wel goed staat bij je als het werkt. Heb ook ongeveer die volgorde maar dan wel de Jazzycat naarboven toe.
*reactie in de quote vermeld om het even wat overzichtelijker te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Sapperdeflap, eindelijk naar Longyearbyen gekomen. En ik denk dat het stuk door Finland, Rusland en dan naar Kirkenes mijn favoriete stuk is in Promods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:01:
[...]

[...]

[...]

RusMap Map Package
RusMap Model 2 Package
RusMap Model Package
ProMods Map Package
ProMods Media Package
ProMods Models Package 2
ProMods Models Package 1
ProMods Assets Package
RusMap Def Package

CyberCow verwoord het al goed, alles wat hoger staat laad het laatste en is dus bepalend wat er gebeurd. In bijv trailer en cargo packs zitten vaak ook prefab's met eigen logo's die bij de trailer horen (reclame of bedrijfsnamen bij het laadstation), nu kan het in jou geval zijn dat bij bij trailers en cargo jij een trailer hebt van Aldi, alleen dat ProMods of RusMap bij dat laadstation bijv Lidl hebt staan (lidl trailer bij aldi laadstation :P ), dus past het eigenlijk niet bij elkaar. Als je de Trailer en cargo pack boven de map mods hebt staan, dan zou wel alles moeten kloppen. Weet dat het lastig is soms, maar ik maak zelf ook vaak mijn eigen mods, en dan kom je er zelf achter waarom bepaalde laad volgordes logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:02:
[...]

CyberCow verwoord het al goed, alles wat hoger staat laad het laatste en is dus bepalend wat er gebeurd. In bijv trailer en cargo packs zitten vaak ook prefab's met eigen logo's die bij de trailer horen (reclame of bedrijfsnamen bij het laadstation), nu kan het in jou geval zijn dat bij bij trailers en cargo jij een trailer hebt van Aldi, alleen dat ProMods of RusMap bij dat laadstation bijv Lidl hebt staan (lidl trailer bij aldi laadstation :P ), dus past het eigenlijk niet bij elkaar. Als je de Trailer en cargo pack boven de map mods hebt staan, dan zou wel alles moeten kloppen. Weet dat het lastig is soms, maar ik maak zelf ook vaak mijn eigen mods, en dan kom je er zelf achter waarom bepaalde laad volgordes logisch zijn.
Klinkt wel logisch dat dat de reden was om de truck trailermods bovenaan te plaatsen. Verbaas mij soms over mijn ladingen. Laatst had ik een lege trailer die moest 3500kilomter verplaatst worden voor de prijs van 2 nieuwe trailers. Ik vind prima ik rij wel maar kan mij niet voorstellen dat een bedrijf dat gaat betalen.

Ben wel blij dat ik nu alle mods die ik leuk vind aan elkaar heb kunnen koppelen. Map is echt enorm geworden. Zijn er meer mensen die de volgende mods tegelijk gebruiken?

ProMods 2.15
Rusmap 1.7.1
Southern Regio 6
Egypt-addon
Open Spaces 3.3
Project Balkan 2.16

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martijnm71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:00:
Sapperdeflap, eindelijk naar Longyearbyen gekomen. En ik denk dat het stuk door Finland, Rusland en dan naar Kirkenes mijn favoriete stuk is in Promods.
He Pipo, dat wisten wij al lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
martijnm71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:00:
Als je nu weer terug naar Zuid/West Europa wil merk je pas hoe erg ver het allemaal van ons vandaan is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Als je nu weer terug naar Zuid/West Europa wil merk je pas hoe erg ver het allemaal van ons vandaan is.
Ooit een keer een rit gereden vanuit het oosten van open spaces naar ijsland toe. Toen ik de grens overging bij wit Rusland had ik zoiets zo ben er bijna. Was een rit van bijna 12000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
FastFred schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:57:
[...]

He Pipo, dat wisten wij al lang :+
pipo owas een beetje langzaam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
CyberCow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:11:
Bij mij werkt het inmiddels wel goed. Heb ook een paar keer de vrachtwagen ergens neergegooid en het loopt niet vast tot nu toe. Denk ook wel dat het zo goed is.

*de soundmod wil ik in de toekomst nog wel gaan testen maar momenteel heb ik alleen de zoomfix ervan gebruikt.
**Heb deze mod wel nodig anders werkt om een of andere reden de achtergrond van de satellite mod niet.

[...]
Waar vind je deze mods terug?

SoundMix ProMods zoomfix v17.13
IWR 6 by Supric
PROMZONA 1.26_ROS_RM_PR

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de ontwikkelaars een onaangekondigde DLC aan de testversie van ETS2 hebben uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SGavc0F.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UuZFxkv.png

Bronnen:
https://steamdb.info/app/227300/history/?changeid=2657173
https://www.reddit.com/r/...nannounced_dlc_codenamed/

Iemand enig idee wat deze DLC (/verandering) inhoud? Of wat de naam 'V-Pack' betekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Enige wat ik me zo snel kan bedenken is dat het die extra zware lange ladingen zijn uit de video die eind vorig jaar verscheen.

Of erger, een Valentijns paint job pakket, met allemaal hartjes :+

[ Voor 21% gewijzigd door martijnm71 op 01-02-2017 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Valentine's pack ofzo :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Barfman op 01-02-2017 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-10 17:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vaticaan mod, Italië expansion ;)

(ik denk ook valentijn paintjob)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scargreg7 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:59:
[...]

Waar vind je deze mods terug?

SoundMix ProMods zoomfix v17.13
IWR 6 by Supric
PROMZONA 1.26_ROS_RM_PR

Alvast bedankt!
Sorry voor mijn late reactie maar had niet eerder tijd om te zoeken. Hier heb je de directe downloadlinks die ik ook heb gebruikt. Ik heb deze gezocht in de geschiedenis van de browser. Was je ook vanplan om alles aan elkaar te gaan koppelen? Zou het leuk vinden als je liet weten of het allemaal gelukt is.

SoundMix ProMods zoomfix v17.13 http://sharemods.com/d8pz...13_-_Extract_this.7z.html
IWR 6 by Supric ProMods patch http://sharemods.com/42k0...01_ProMods_Patch.scs.html
IWR 6 by Supric http://sharemods.com/9bk4q6fd7otz/IWR6_sup01.scs.html
ProRus v2.00 + Satellite Map http://www.mediafire.com/.../Prorus_Satellite_Map.rar
Russia Open Spaces speed of snow http://sharemods.com/jufv...peed_of_the_snow.rar.html
PROMZONA 1.26_ROS_RM_PR http://sharemods.com/jvx6...A_1.26_ROS_RM_PR.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
CyberCow schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:04:
[...]

Sorry voor mijn late reactie maar had niet eerder tijd om te zoeken. Hier heb je de directe downloadlinks die ik ook heb gebruikt. Ik heb deze gezocht in de geschiedenis van de browser. Was je ook vanplan om alles aan elkaar te gaan koppelen? Zou het leuk vinden als je liet weten of het allemaal gelukt is.

SoundMix ProMods zoomfix v17.13 http://sharemods.com/d8pz...13_-_Extract_this.7z.html
IWR 6 by Supric ProMods patch http://sharemods.com/42k0...01_ProMods_Patch.scs.html
IWR 6 by Supric http://sharemods.com/9bk4q6fd7otz/IWR6_sup01.scs.html
ProRus v2.00 + Satellite Map http://www.mediafire.com/.../Prorus_Satellite_Map.rar
Russia Open Spaces speed of snow http://sharemods.com/jufv...peed_of_the_snow.rar.html
PROMZONA 1.26_ROS_RM_PR http://sharemods.com/jvx6...A_1.26_ROS_RM_PR.rar.html
Heel erg bedankt! Ik ga nu ook proberen alles te koppelen en zien of het werkt!
Pagina: 1 ... 55 ... 162 Laatste