Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 12:10
had ik ook last van toen ik op een triple header ets2 speelde, sommige trucks hebben er meer last van dan andere. Mijn FH had er last van, sprong ik in een actros had ik er een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

mschol schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:16:
[...]

het gaat dus om de spiegel die de meeste mensen niet zullen zien op 1 monitor ;)
de spiegel aan de passagierskant zeg maar, het verst van je stuur af..
ik zie hem wel omdat ik op eyefinity draai, maar soms werkt hij zichzelf wel bij, soms niet. Ik kan er niet echt een vinger opleggen, ik las dus alleen wel dat hij ivm performance uitgezet wordt ofzo..

en ik kan die virtuele spiegel erbij halen, maar dat vind ik toch een beetje nep.. :P
Headtracking dan wellicht iets voor je, als je de virtuele spiegels niks vindt? Dan kan je naar rechts en naar links kijken, zie eerdere posts. Hoeft niet duur te zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

(jarig!)
iemand al meer info over t nieuwe michelin pack ? zitten diverse banden in, zelfs groter formaat, vraag me ook af of t invloed heeft op de snelheid en prestaties bv in bij steinbruch in de groeven :)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 763397

LoneWolf schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:18:
iemand al meer info over t nieuwe michelin pack ? zitten diverse banden in, zelfs groter formaat, vraag me ook af of t invloed heeft op de snelheid en prestaties bv in bij steinbruch in de groeven :)
Als je een paar pagina's terug gaat, dan zal je zien dat hier al informatie over is ;) :
Jeanke117 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Misschien wat meer informatie over die DLC

Je krijgt meer dan 5 nieuwe banden. Deze zijn allemaal in te kleuren.
Je krijgt 2 soorten vlaggetjes die je aan je ruit kan hangen.
Je krijgt een luchtverfrisser en een soort vlaggetje die je op de plaats van bijvoorbeeld een Wunderbaum kan hangen.
Je krijgt ook een mok waar dat mannetje op staat en je kan ook kiezen om alleen het poppetje zelf op die plaatsen neer te zetten.
Je krijgt ook de optie om het mannetje van Michelin in je exterieur te plaatsen. Dit mannetje geeft ook nog eens licht!

Screenshots: http://steamcommunity.com.../screenshots/#scrollTop=0
En hier een afbeelding voor een beter overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://etsmods.net/wp-content/uploads/2017/01/tabulka-500x436.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Headtracking dan wellicht iets voor je, als je de virtuele spiegels niks vindt? Dan kan je naar rechts en naar links kijken, zie eerdere posts. Hoeft niet duur te zijn.
ik heb zoiets een week terug ofzo geregeld met alleen webcam, wat werkt maar tegelijkertijd ook heel vreemd is, en erg veel afstel werk vergt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ja de optische tracking op basis van gezicht zou ik afraden. Maar een Tweaker hier rijdt al jaren met de smartphone manier. Het is natuurlijk het proberen waard als het nu niet lekker werkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:14:
Ja de optische tracking op basis van gezicht zou ik afraden. Maar een Tweaker hier rijdt al jaren met de smartphone manier. Het is natuurlijk het proberen waard als het nu niet lekker werkt.
smartphone manier heb ik ook geprobeerd, dat werkte alleen goed met mijn one plus 3..
en dat wordt bij lange/meerdere ritten relatief erg zwaar..

optische tracking werkt best goed, alleen vereist het afstel werk (vooral de deadzones zijn van belang als je het ook tijdens het rijden wilt gebruiken zonder continue een verplaatsend beeld te hebben..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit eraan te denken om ook eens een keer met die smartphone manier te gaan werken. Ga hiervoor wel een oude telefoon gebruiken want vind een S5 die ik gebruik (ja niet de nieuwste maar doet het prima) eigenlijk wel een beetje te zwaar om aan mijn kop te bevestigen. Dit moet ook kunnen neem ik aan met een klein modelletje als die maar een gyroscoop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
CyberCow schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:37:
Ik zit eraan te denken om ook eens een keer met die smartphone manier te gaan werken. Ga hiervoor wel een oude telefoon gebruiken want vind een S5 die ik gebruik (ja niet de nieuwste maar doet het prima) eigenlijk wel een beetje te zwaar om aan mijn kop te bevestigen. Dit moet ook kunnen neem ik aan met een klein modelletje als die maar een gyroscoop heeft.
ik merkte met mijn jiayu G4 dat het wifi ontvangst onvoldoende was om een soepele ervaring te geven, maar dat kan uiteraard ook eraan liggen dat die alleen 2.4ghz ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:07:
ik merkte met mijn jiayu G4 dat het wifi ontvangst onvoldoende was om een soepele ervaring te geven, maar dat kan uiteraard ook eraan liggen dat die alleen 2.4ghz ondersteund..
Lijkt me juist niet :p. Immers biedt de 2.4GHz band een groter bereik, waarbij 5GHz juist sneller is, maar minder bereik biedt :). Met 5GHz had je dus geen beter bereik gehad. En 2.4GHz ondersteund snelheden die hoog genoeg zijn voor wat jij wilt doen met IR-tracking.

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-01-2017 17:32 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Lijkt me juist niet :p. Immers heeft biedt de 2.4GHz band een groter bereik, waarbij 5GHz juist sneller is, maar minder bereik biedt :). Met 5GHz had je dus geen beter bereik gehad. En 2.4GHz ondersteund snelheden die hoog genoeg zijn voor wat jij wilt doen met IR-tracking.
Lijkt mij ook niet dat je de maximale bandbreedte van het 2.4GHz netwerk nodig hebt om te volgen hoe je je kop beweegt. Mocht dit wel het geval zijn dan heb ik het niet nodig :P. Maar moet nog een keer die oude telefoon de accu erbij zoeken en dan een mooi petje erbij om alles aan te bevestigen. Maar moet goedkomen met de zeer duidelijke handleiding die een paar pagina's eerder te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
CyberCow schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:37:
Ik heb flink moeten graven in mijn smartphone archief. S2 en S3 deden het minder bij mij en uitgerekend de baksteen die nexus 4 heet deed het het beste. Kijk dus in eerste instantie vooral naar hoe het werkt en niet naar het gewicht (helaas).

Heb er een rommelaccountje voor aangemaakt bij google zodat ik me daarover ook geen zorgen hoef te maken.

Heb de mijne met een haarelastiekje van mijn vrouw aan de beugel van mijn koptelefoon vast gemaakt :P

[ Voor 5% gewijzigd door martijnm71 op 12-01-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Lijkt me juist niet :p. Immers biedt de 2.4GHz band een groter bereik, waarbij 5GHz juist sneller is, maar minder bereik biedt :). Met 5GHz had je dus geen beter bereik gehad. En 2.4GHz ondersteund snelheden die hoog genoeg zijn voor wat jij wilt doen met IR-tracking.
met wat er gemiddeld op de 2.4 band staat te schreeuwen qua apparatuur is het juist weer niet bijzonder dat 5Ghz het beter kan doen t.o.v. 2.4

maar dat is gewoon situatie/persoon/telefoon afhankelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:08
martijnm71 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:42:
[...]

heb een R 9 280x en die trekt het allemaal nog net zou het zelf niet proberen met drie schermen.

doet me er wel aan denken dat ik eigenlijk een andere videokaart wil :')
mschol schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:50:
[...]

ik draai met mijn r9 290 op 3x 1920x1200 in eyefinity, meeste high en 200% scaling, en dat is voor mij nog net te doen, maar 150% zal bij mij een acceptabelere framerate opleveren
Dan zal ik het dus maar even moeten aanzien hoe het gaat draaien op 7680x1440 en anders heeft de pc ook maar een upgrade nodig :+ ga ik dat wel uitstellen naar volgend jaar want wil de xdoos scorpio ook nog halen :P en 3 nieuwe schermen is ook niet gratis :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Werkt dat überhaupt zo bij ETS 2? Ik dacht dat banden geen effect hadden op grip. Het zou leuk zijn als banden enzo ook wat bijdragen aan statistieken en rijervaring etc. Net zoals bij Need For Speed :p.
Ja hoor, rij maar eens 2000 km met dezelfde banden, dan verlies je grip en tractie en het remmen wordt ook lastiger. Je kan die instellingen zelf wel aanpassen in het bestand damage_data.sii

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
SiiNunit
{
vehicle_damage_data : .damage_data
{
    # damage dealt to truck and trailer

truck_damage_coef:  0.0007  // truck damage coef per hit, impact speed squared modified by weights
    trailer_damage_coef:    0.0007
    dragged_trailer_damage_coef: 0.00002    //damage coef for dragging improperly connected trailer
    truck_to_trailer_dmg:   0.2 // how much damage is transferred from truck to trailer (and vice versa)

side_damage_factor: 6.0
    roof_damage_factor: 11.0

# damage distribution to truck parts    

cabin_damage_ratio: 0.8
    chassis_damage_ratio:   1.0
    engine_damage_ratio:    0.5
    transmission_damage_ratio: 0.3
    wheel_damage_ratio: 0.15

# truck wear per km of drive

cabin_wear:     0.0
    chassis_wear:       0.0
    engine_wear:        2e-6
    transmission_wear:  2e-6
    wheel_wear:     2e-5

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13-06 16:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo het koste wat moeiten, timing, heul veul speedingtickets en uiteindelijk de juiste vrachtkeuze maar eindelijk is de achievement "Little Marathon" gelukt! (bezorg 100 ton vracht binnen het uur)
Nu terug naar wat meer realistisch rijden ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:17:
[...]

[...]

Dan zal ik het dus maar even moeten aanzien hoe het gaat draaien op 7680x1440 en anders heeft de pc ook maar een upgrade nodig :+ ga ik dat wel uitstellen naar volgend jaar want wil de xdoos scorpio ook nog halen :P en 3 nieuwe schermen is ook niet gratis :9
De resolutie die jij wil gaan doen dan zou ik wel kiezen voor een GTX 1080 wil je het nog speelbaar houden. Ja het is verre van gratis maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:08
CyberCow schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:07:
[...]

De resolutie die jij wil gaan doen dan zou ik wel kiezen voor een GTX 1080 wil je het nog speelbaar houden. Ja het is verre van gratis maar dan heb je ook wat.
Ach, AMD komt binnenkort met vega uit en nvidia volgend jaar met de 1100 serie (denk ik) dus ik wacht nog wel eventjes en anders moet ik het maar even voor lief nemen met wat lagere settings :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de AI kan nog wel wat werk gebruiken, zit nu al 4 rondjes achter 4 dezelfde auto's die op een Klaverbladknooppunt rondjes rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Als dat het ergste is wat je ziet :D

Hopelijk komt morgen mijn nieuwe videokaart binnen (1060) en kan mijn r9280 met pensioen na 3 jaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ETS2 Local Radio v1.5.2
Argh... Er zijn veel radiostations die nog Shoutcast v1 of een oude versie van v2 gebruiken... Chrome ondersteunt die streams vanaf versie 55 niet meer (verouderd protocol), dus een heel aantal radiostations in ETS2 Local Radio werken niet meer in Chrome :/

Ik heb update uitgebracht met een tijdelijke oplossing. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar om het echt op te lossen moet ik een groot gedeelte van ETS2 Local Radio herschrijven, en dat gaat wat tijd kosten.

Mocht iemand er last van hebben gehad, de nieuwe versie is zoals altijd hier te vinden:
https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik zie mensen met slechtere videokaarten veel betere FPS halen. Ik zit op een GTX 970 en een i5 2500 Non-K @ 4.1 Ghz @ 1920 * 1200 en ik haal alleen op rustige boswegen 60 fps (vsync al uit). Maar heel vaak daaronder. In Scandinavië soms zelfs laag.

Ik gebruik wel ProMods, dus wellicht heb ik een CPU bottleneck.

Nu scaling maar even op 100% gezet ipv 125. Spel sluit dan na wijzigen wel ongevraagd af, en saved ook even niet. Jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door MsG op 14-01-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:37:
Ik zie mensen met slechtere videokaarten veel betere FPS halen. Ik zit op een GTX 970 en een i5 2500 Non-K @ 4.1 Ghz @ 1920 * 1200 en ik haal alleen op rustige boswegen 60 fps (vsync al uit). Maar heel vaak daaronder. In Scandinavië soms zelfs laag.

Ik gebruik wel ProMods, dus wellicht heb ik een CPU bottleneck.

Nu scaling maar even op 100% gezet ipv 125. Spel sluit dan na wijzigen wel ongevraagd af, en saved ook even niet. Jammer.
Heb je dan toevallig exact hetzelfde probleem als ik hier heb? Lage GPU load Euro Truck Simulator 2 (thread helemaal doorlezen voor uiteindelijke mogelijke conclusie indien je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat ook meespeelt denk ik is dat je geen exclusive fullscreen kan forceren. Hij blijft mijn 2 andere desktop-schermen gewoon door-renderen. Bij Hitman kan ik kiezen tussen full-screen zoals ETS2 dat doet en exlusive fullscreen waarbij mijn andere schermen zwart worden. Die optie maakt Hitman weer wat sneller.

GPU-gebruik wisselt hier van 60 tot soms wel 80+. Maar niet constant 99%, dus duidelijk geen GPU bottleneck.

maar CPU is ook niet aldoor 100%.

[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 14-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:59:
Wat ook meespeelt denk ik is dat je geen exclusive fullscreen kan forceren. Hij blijft mijn 2 andere desktop-schermen gewoon door-renderen. Bij Hitman kan ik kiezen tussen full-screen zoals ETS2 dat doet en exlusive fullscreen waarbij mijn andere schermen zwart worden. Die optie maakt Hitman weer wat sneller.

GPU-gebruik wisselt hier van 60 tot soms wel 80+. Maar niet constant 99%, dus duidelijk geen GPU bottleneck.

maar CPU is ook niet aldoor 100%.
Niet altijd kan je volledige GPU benut worden ;)
Mijn tip is om andere programma's die op de achtergrond draaien af te sluiten, ook al wordt je CPU nog niet 100% gebruikt. Bij mij zorgde ETS2 Telemetry Server voor ongeveer 10fps minder...

Vergeet niet dat het spel niet altijd even goed geoptimaliseerd is, en als de engine het niet aankan, maakt je hardware weinig meer uit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 14-01-2017 15:02 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Koenvh schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Niet altijd kan je volledige GPU benut worden ;)
Mijn tip is om andere programma's die op de achtergrond draaien af te sluiten, ook al wordt je CPU nog niet 100% gebruikt. Bij mij zorgde ETS2 Telemetry Server voor ongeveer 10fps minder...

Vergeet niet dat het spel niet altijd even goed geoptimaliseerd is, en als de engine het niet aankan, maakt je hardware weinig meer uit ;)
Hoe gooi je die telemetry uit dan? Ik dacht dat je die nog nodig had voor jouw radio. Ik heb hem als plugin verwijderd maar de radio installeert hem weer.

Heb de radio nu even niet gestart (plugin wel zo gelaten en FPS is nu wel een stuk hoger).

[ Voor 68% gewijzigd door MsG op 14-01-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Hoe gooi je die telemetry uit dan? Ik dacht dat je die nog nodig had voor jouw radio. Ik heb hem als plugin verwijderd maar de radio installeert hem weer.

Heb de radio nu even niet gestart (plugin wel zo gelaten en FPS is nu wel een stuk hoger).
ETS2 Telemetry Server (https://github.com/Funbit/ets2-telemetry-server/), ETS2 Local Radio verlaagt je fps nagenoeg niet. ;) Da's ook de reden waarom ik geen ETS2 Telemetry Server meer gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 14-01-2017 16:22 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Nadat ik jullie lastig heb gevallen met de vraag over welke videokaart wil ik jullie natuurlijk het eindresultaat van die vraag niet onthouden :P

Keuze is gevallen op een Gigabyte 1060 G1 gaming en ik kan maar 1 ding zeggen, kleine krachtpatser, kan de game met alles (behalve aa) compleet met de hoogste grafische settings draaien en zelfs in promods gebied komt ie zelden onder de 40fps.

Beste 319 euro die ik in tijden heb uitgegeven :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:25:
Nadat ik jullie lastig heb gevallen met de vraag over welke videokaart wil ik jullie natuurlijk het eindresultaat van die vraag niet onthouden :P

Keuze is gevallen op een Gigabyte 1060 G1 gaming en ik kan maar 1 ding zeggen, kleine krachtpatser, kan de game met alles (behalve aa) compleet met de hoogste grafische settings draaien en zelfs in promods gebied komt ie zelden onder de 40fps.

Zeker ook een goede keuze om voor deze kaart te gaan. Het verschil met de 1070 is ook best wel groot in prijs en als je af en toe wat lagere framerates mee kan leven dan is het zeker de goede keus. Ook is het wel zo dat ETS2 ook wel aardig wat op de processor hangt dus met alleen een dikke videokaart ben je er ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
En dan vergat ik nog te melden dat er een weermod meedraait :D

Ben echt helemaal blij, echt een overgang vanaf een r9 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:25:

Dat had je ook gered met je R9 280*

In 800×600 :P Maar dit is in 1080p neem ik aan?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Koenvh schreef op zondag 15 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Dat had je ook gered met je R9 280*

In 800×600 :P Maar dit is in 1080p neem ik aan?
Yeps, heb er heel even een triple header aangehad maar toen moest de boel terug naar 150% schaling en een hoop andere dingen die niet vol open konden. Dus nee geen goed idee.

Speel liever op een monitor vol open dan 3 met allerlei compromissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik ben sinds een paar dagen ook weer aan het spelen :) Alles eventjes geüpdatet, vive la france aangeschaft (ivm Promods :P ) samen met de wheel tuning pack en de Michelin Fan pack, gewoon om SCS te steunen aangezien ik al sinds het begin dat het spel uit kwam aan het genieten ben.

Omdat mijn oude (gecheat) profiel corrupt was vanwege een herinstallatie van Ets op een andere SSD een nieuw profiel gestart. Heb mezelf beloofd om niet vals te spelen :+ Tot nu toe gaat het best goed, ben nu level 12 en rij in een Scania R410 (E6) van RJL.

Ik speel trouwens op 4k, met een i5 4690K @stock en 2x980Ti @stock wil dit best aardig lukken op ultra met 150% scaling. Had in het Def file van Promods "average pc" aangevinkt, geen erge framedrops meer :D .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
martijnm71 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:15:
Als dat het ergste is wat je ziet :D

Hopelijk komt morgen mijn nieuwe videokaart binnen (1060) en kan mijn r9280 met pensioen na 3 jaar :D
3 jaar met een videokaart? dat is niet erg lang... Ik draai nu al tijden SLI 770 en moet nog wel even door voor ik weer iets nieuws mag kopen van mezelf. (en van mijn vriendin. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn GTX560 is al 5,5 jaar oud en de 2e GTX560 heb ik ook al weer 2,5 jaar (2e hands via V&A gekocht). Draait nog altijd als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Haribo112 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:25:
[...]

3 jaar met een videokaart? dat is niet erg lang... Ik draai nu al tijden SLI 770 en moet nog wel even door voor ik weer iets nieuws mag kopen van mezelf. (en van mijn vriendin. :X )
Er zijn vele voordelen aan het geen kinderen hebben, dit is er eentje van :+

En ja, ik ben getrouwd, al bijna 25 jaar :D

[ Voor 5% gewijzigd door martijnm71 op 16-01-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-01 16:24
@Cybercow, Ik heb zelf een I7 2600 met een MSI GTX1060 3gb en draai op 1680x1050 alles op max scaling op 200% heeft de game automatisch gedaan. En speel met Promods v2.15. Loopt lekker. Soms in steden dropt de fps flink omlaag maar volgens mij komt dat door Promods en heeft dat niks te maken met je vga en of CPU. Want die draaien bij mij niet op maximaal namelijk volgens MSI afterburner. Mijn fans staan zelfs stil i.v.m. mijn MSI GTX1060 niet warmer word dan 50graden. Bij 60 graden gaan de fans pas draaien standaard.

Heb zelfs een mod geinstalleerd zodat alle vrachtwagens models HD zijn. Je ziet beduidend het verschil qua dashboard echt super mooi en ziet er erg realities uit vooral met de sound mods erbij.
CyberCow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Zeker ook een goede keuze om voor deze kaart te gaan. Het verschil met de 1070 is ook best wel groot in prijs en als je af en toe wat lagere framerates mee kan leven dan is het zeker de goede keus. Ook is het wel zo dat ETS2 ook wel aardig wat op de processor hangt dus met alleen een dikke videokaart ben je er ook nooit.

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@FastFred, Als ik jouw was zou ik eens de scania dashboard computer gebruiken maakt de scania veel mooier. (Heb je een echt dagteller die je kunt reseten na elke tank buurt, rem druk, temperatuur, aantal liters nog in tank, aantal km nog te rijden met de inhoud van je tank). EN heb zelf een mod geinstalleerd waardoor alle vrachtwagens HD uitzien. Vooral het dashboard ziet er dan echt heel realisties uit. :)
FastFred schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:36:
Even op de plaatjes klikken voor grote versie. De 500.000km ben ik inmiddels voorbij, hier nog 2 screenshots van vlak daarvoor, die het verschil in km-standen laat zien. Snap nog niet goed waar die 2184km verschil vandaan komt...

[afbeelding]

[afbeelding]

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolbyadt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:59:
@FastFred, Als ik jouw was zou ik eens de scania dashboard computer gebruiken maakt de scania veel mooier. (Heb je een echt dagteller die je kunt reseten na elke tank buurt, rem druk, temperatuur, aantal liters nog in tank, aantal km nog te rijden met de inhoud van je tank). EN heb zelf een mod geinstalleerd waardoor alle vrachtwagens HD uitzien. Vooral het dashboard ziet er dan echt heel realisties uit. :)

[...]
Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i2RKLUXvYm3rrWL7Zltt91L3/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@DyroB kan je vertellen dat je met Promods heel veel plezier zult hebben. Ik speel alleen nog maar met Promods. Zonder is te standaard qua uiterlijk maakt niet uit in welk land je rijd. Maar met Promods zie je verschil per land qua wegen en afritten stoplichten, borden enzo. Ik speel momentueel met ETS2 v.1.26.3 met Promods V.2.15 (met alle DLC van landen). Heerlijk trucken is mijn ontspanning na het werk. :)
DyroB schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:25:
[...]

Got mine within the first 5 minutes O-)
Na 200 vanilla map uren, vandaag Promods geinstalleerd. Rusmap sla ik vooralsnog over.
Ben benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@FastFred, Inderdaad de modpack Scania dashboard computer 3.9.5 :) is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik een tijdje gebruikt, maar lettertjes waren heul klein en er stonden een boel cijfertjes en info die me geen bal zeiden. Miste de toegevoegde waarde een beetje.

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 17-01-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
Inderdaad moet je even uitzoeken wat het betekend. Als je de toetsen goed hebt ingesteld bij toetsenbord instellingen kun je ook een toets selecteren om de dagtelller te reseten na bijvoorbeeld iederen tank beurt. ;)
Ik heb daarvoor de . toets ingesteld. Na iedere tank beurt reset ik de BC (boordcomputer, dagteller).
Als je namelijk de BC computer zet op hoeveel brandstof verbruik momentueel/ per 100KM zet zie je onderaan de km stand van de vrachtauto veranderen in de dagteller. Daar heb ik hem meestal op staan. En die km stand (dagteller) kun je dus resetten na bijvoorbeeld iedere tank beurt of rit die je uitvoerd. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Dolbyadt op 17-01-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 18:47
Dolbyadt schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:01:
@DyroB kan je vertellen dat je met Promods heel veel plezier zult hebben. Ik speel alleen nog maar met Promods. Zonder is te standaard qua uiterlijk maakt niet uit in welk land je rijd. Maar met Promods zie je verschil per land qua wegen en afritten stoplichten, borden enzo. Ik speel momentueel met ETS2 v.1.26.3 met Promods V.2.15 (met alle DLC van landen). Heerlijk trucken is mijn ontspanning na het werk. :)

[...]
Ik heb het helaas weer uit moeten zetten :-( Ik heb 4 ritten gemaakt en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik qua graphics en performance te veel moet inleveren voor ProMods. Map ziet er echt op snelwegen en afritten etc stuk beter uit, veel meer variatie en de map is ook enorm extra uitgebreid. Maar van alles op max en gemiddelde van 53fps naar een gemiddelde van 24fps is voor mij iets te veel van het goede. Graphics redelijk omlaag zetten brengt het naar +30fps gemiddeld, maar op kruispunten en afritten was het alsnog rond de 20fps. Moet wel aangeven dat ik een traffic mod gebruik voor wat meer leven op de weg, iets wat wel aardig aan de fps trekt en juist op punten als kruispunten en afritten dus extra auto's genereert.

Ik heb momenteel nog geen 40% vd map ontdekt, en ik heb alle (map)DLC's. Graphics ben ik nu gewend op max en ook wel een aardig steady 50+ fps brengt een leuke/fijne simulatie ervaring. Als m'n PC het wat beter kon trekken zonder dat ik zo veel moet inleveren, had ik ProMods zeker aan gelaten. Voor nu hou ik het maar gewoon bij de fijnere simulatie ervaring en de nog ruim onontdekte vanilla map :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@DyroB, Daar heb je helemaal gelijk in. Eurotruck 2 is een super game. Als je PC promods aan kan word het alleen maar mooier. Maar het spel moet natuurlijk wel lekker blijven draaien om een goede simulatie te hebben. Ik heb zelf ook een oude PC namelijk een I7 2600 CPU met sinds kort een nieuwe MSI GTX1060 3gb. Door de nieuwe vga kaart kan ik Eurotruck 2 lekker spelen op mooi settings met promods. Met mijn oude MSI GTX460 1gb kaart kon ik wel promods spelen maar op veel minder kwaliteit. Veel plezier met Eurotruck 2. Hoop eigenlijk dat er een Eurotruck 3 uitkomt die betere directx ondersteuning bied zodat alles beter kan gaan draaien ook voor de wat oudere VGA kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dan toch eens proberen om de traffic mod uit te schakelen en dan eens kijken wat ProMods doet. Je zou ook kunnen kiezen voor de JazzyCat traffic mod. Dan heb je veel meer verschillende auto's en heb niet het idee dat het allemaal een stuk zwaarder maakt. Zelf ook een I7 2600 met een GTX 970 en kan met ProMods prima uit de voeten. Niet atlijd haal ik de 60fps maar dat is ook niet belangrijk voor een trucksim.

@Dolbyadt: Zou het wel zonde vinden als ze een spel gaan maken die ook gericht is op de oude kaarten. in de PC wereld is het toch niet echt realistisch om te denkend at iets nieuws geoptimaliseerd word voor iets van 5 jaar oud. Dat het werkt prima maar nadruk moet liggen op de vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Denk dat je ETS2 moet zien als een spel wat zich permanent verbeterd en aanpast. Als je in vanilla ETS2 van Duitsland naar Zweden of het nieuwe Frankrijk rijdt dan zie je de evolutie.

En met de juiste hardware kan ETS2 en ATS er super uitzien. Laatste wat ik met mijn lekenbrein denk waar ze mee bezig zijn is ETS3.

Nu Frankrijk uit is zullen ze zich met nieuwe staten voor ATS en de nieuwe Scania bezig houden. Vergis je niet in hoe klein SCS is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:53:
Denk dat je ETS2 moet zien als een spel wat zich permanent verbeterd en aanpast. Als je in vanilla ETS2 van Duitsland naar Zweden of het nieuwe Frankrijk rijdt dan zie je de evolutie.

En met de juiste hardware kan ETS2 en ATS er super uitzien. Laatste wat ik met mijn lekenbrein denk waar ze mee bezig zijn is ETS3.

Nu Frankrijk uit is zullen ze zich met nieuwe staten voor ATS en de nieuwe Scania bezig houden. Vergis je niet in hoe klein SCS is :D
Ja het is maar een klein team maar wel slim om het modden zo te promoten. Daardoor krijgen ze een veel mooier spel. Ik begreep dat ProMods inmiddels een groter team is dan SCS zelf. Door alle mods is het populairder. de basisgame had ik ook allang aan de kant gegooid waardoor ik Scandinavia en binnenkort Frankrijk er geen inkomsten van mij waren. En met mij zijn er wel meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCS is een mannetje of 50 groot dacht ik, het Promods team is ongeveer net zo groot.

Ik hoop echt dat ze nu met de staten voor ATS bezig gaan. Dit jaar mogen er van mij rustig 3 of 4 uitgebracht worden (maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren). Ik speel eigenlijk helemaal geen ATS momenteel.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 18-01-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS nooit aangeschaft heb ook niet zo heel veel met de VS. Zie op de website van SCS dat ze niet meer ETS2 aanbieden zonder steam. Ben bang dat alles dus nou definitief overgaat naar Steam helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
@Dolbyadt

i5 3570 icm GTX 970 MSI Gaming, had van te voren wel verwacht dat m'n PC het zou trekken, maar helaas. Juist omdat dit zo'n fijne simulatie (en geen game) is, vind ik 50+ fps en max settings wel de fijnste simulatie ervaring. Downscalen en ~30fps na 200 uur vanilla (met wat simpele non-map mods) simulatie is voor mij persoonlijk een té grote stap terug.

En ik denk overigens niet dat ETS3 de komende jaren wordt vrijgegeven. Als je kijkt naar ETS, en dan naar ETS2, denk ik persoonlijk dat ze eerst Europa zo uitgebreid mogelijk willen maken voordat ze überhaupt denken aan ETS3 (en zo weer de map grotendeels eenvoudig kunnen overzetten). Grootste gemis in ETS (en ATS) vind ik overigens het gebrek aan seizoenen. Ik hoef geeneens een écht winterseizoen zoals de wintermod waar je overal sneeuw textures hebt (dat overigens helaas bij mij crasht op bepaalde punten onder viaducten, ook al na 30 minuten kunnen uitzetten.. xD), maar een herfst-zomer- lente seizoenen met meer/minder regen en langere-kortere dagen zou ik wel erg fijn vinden. Continue hartje zomer, met max aantal uren zonlicht inbegrepen, vind ik wel een stuk minder.

Ik begreep overigens dat seizoenen niet gaat werken met hun engine? Enorm spijtig.

@CyberCow

Ik vind de weg zonder traffic mod echt veel te leeg, continue het idee alsof je in een ghost europe aan het rondrijden bent. Vandaar dat ik een traffic mod graag aan heb staan. Ik gebruik overigens de ''normal'' traffic mod van D.B mods http://dustin342.wixsite.com/dbcreation/ets-2-traffic-mod. Ik gebruik de trailer mod van Jazzycat, zijn traffic mod ken ik niet. Waar kan ik die precies vinden? Ik heb meerdere trafficmods uitgetest en de ''normal'' variant van D.B lijkt precies goed te zijn zonder té veel FPS verlies.

Ik had overigens tijdens 1 rit met ProMods de traffic mod wel uitgezet, maar bij grote afritten langs snelwegen bleef ik echt enorme FPS dips krijgen (25 of lager), ik vind dat persoonlijk te veel afbreuk doen op de simulatie ervaring dat ETS bied.

Ben ik overigens de enige die ATS maar mwah vind? Ik kocht ETS2 destijds toen er nog geen DLC's uit waren, die map was voor mijn gevoel veel groter én gevarieerder. ATS afritten zijn allemaal hetzelfde, hoe je stadjes inrijd bijna allemaal hetzelfde.. En het landschap. Bah, geef iemand eens water daar :P Veel snelwegen met ''slechts'' max 70mph is ook een kleine tegenvaller haha :p
Ben benieuwd hoe de toekomst van ATS eruit komt te zien, welke staten ze gaan pakken en hoe ze dit precies gaan verwerken. Inclusief de pricetag die ze eraan geven, 15+ euro per staat (als we kijken naar ETS2 map DLC's) vind ik gezien basic ATS denk ik iets te veel van het goede, ook met in het achterhoofd hoeveel staten Amerika wel niet heeft :P Dan koop ik liever toekomstige Europese uitbreidingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijnm71
Typisch Rusland. Tijd voor een stapeltje Roebels :P

Afbeeldingslocatie: https://images.discordapp.net/.eJwNyMsNwyAMANBdGABsYz7JMhUiiCRKCgL3VHX35h3fV33GpVa1i_S5GrMdM7ex6SltpFp0ba1eJfVj6txuk0RS3u_ylmmIPRAwMTAGF4MFQwGtZfLo_OIxLO4pwACIESNbii_UZ6_q9wcf5CMW.Kbl0kr61pOQZhwYiNrP3SR3Is9w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolbyadt
@DyroB en CyberCow, Jullie hebben gelijk het is een geweldig spel. Maar dat komt zeker weten door de geweldig DLC maar vooral door de mensen die mods maken. Want zonder mods had ik de game denk ik al lang niet meer aangeraakt. Ik speel met veel mods namelijk. Heb voor ieder vracht auto sound mods in gebruik veel van Kirchbaum. En voor de vracht auto's mods geinstalleerd (Bekenste Scania RJL), Trailer pack mods van Jazzycat, AI traffic, Painted vracht auto traffic, bus traffic mods allemaal van Jazzycat. Daarbij heb ik ook nog eens een HD vrachtwagen pack geinstalleerd zodat alle vracht auto's in HD kwaliteit eruit zien. Vooral het dashboard lijkt net echt. De meters zijn ook net echt i.p.v. met onrechte treepjes. Ziet er gewoon top uit. En dankzij de Promods is toch wel een van de hoofd redenen dat ik deze game nog altijd met alle plezier speel. Had in de vanilla map 80k gereden en was lvl32. Maar ben toen opnieuw begonnen met Promods en daar ben ik momentueel lvl35 met 100K gereden. Met 3 grote garages en 12 vrachtwagens. Mijn chauffeurs rijden allemaal in een Scania Steamline 730R. En rij zelf met mijn 2de vrachtauto voor de afwisseling even met een Daf 510PK 6x4. Omdat ik even een andere vrachtauto wilde hebben. Heb namelijk met de Scania steamline R730 nu 100.000KM gereden. Maar omdat de Scania een van de beste tuning mods heeft blijft de Scania toch mijn favoriet om te spelen. Vooral de V8 sound mod maakt het geweldig mooi. En om het spel wat realistisch te hebben gebruik ik ook nog eens een realistic mod (dan kun je niet met hoge snelheid bochten maken, de remweg is beduidend langer, de cabine en trailer bewegen tijdens het rijden en bochtenwerk, je voelt gewoon het gewicht wat je bij je hebt tijdens de ritten. Het rijden met en zonder trailer rijd helemaal verschillend door de realistic mod echt een aanrader voor de mensen die een realistisch truck sim willen hebben.

De mods uit mijn hoofd die ik op dit moment gebruik zijn;

1.- Promods V2.15
2.- Trailer modpack Jazzycat 4.5
3.- AI trafic pack Jazzycat nieuwste versie.(goed en afwisseld verkeer, snelweg,stad en tijdstip).
4.- Bus trafic pack Jazzycat
5.- Painted truck pack Jazzycat
6.- Scania RJL modpack
7.- Volvo MOdpack (alexp).
8.- Daf modpack
9.- Realistic lights (dan zien de lampen realitisch uit van tegenliggers enzo.
10.- Mihtygriffin modpack (tuning spullen)
11.- 50K addons modpack (verschillende tuning mods voor vracht auto's.
12.- van alle merken vracht auto's sound mods (realistisch motor geluiden, retarder, schakel momenten).
13.- Real Europa company (echt bedrijfs namen zoals: Ikea, DHL, GLS, UPS enzo.
14.- Real gas prise (echt brandstof prijzen bij tank stations).
15.- Real gas station (echt tankstations per land bv: Total, BP, Esso, Chell.
16.- HD vrachtwagen mod pack (maakt de vracht auto's in HD kwaliteit, laatste updates aan dashboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
Ik speel ETS2 eigenlijk alleen wanneer ik gewoon zin heb om lekker te ontspannen en muziekje aan te zetten, ik speel het dan ook niet zo héél veel (iets meer als 200 uur nu, spel gekocht ergens in 2012 :P). Hierdoor ben ik gelukkig niet zo heel afhankelijk van mods. Al maken enkele mods het spel inderdaad een stuk beter/leuker. Maar met de official map ben ik nog wel tevreden genoeg, al zou ik ProMods dus zeker wel gebruiken als het niet zo heavy was.

Leuk om eens een lijstje van iemand anders te zien, enkele heb ik al, andere zijn totaal nieuw voor me. Voor m'n volgende sessie maar even opzoeken, zal dan ook wel een screenshot maken van de mods die ik op dit moment in gebruik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DyroB schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:52:
Ik speel ETS2 eigenlijk alleen wanneer ik gewoon zin heb om lekker te ontspannen en muziekje aan te zetten, ik speel het dan ook niet zo héél veel (iets meer als 200 uur nu, spel gekocht ergens in 2012 :P). Hierdoor ben ik gelukkig niet zo heel afhankelijk van mods. Al maken enkele mods het spel inderdaad een stuk beter/leuker. Maar met de official map ben ik nog wel tevreden genoeg, al zou ik ProMods dus zeker wel gebruiken als het niet zo heavy was.

Leuk om eens een lijstje van iemand anders te zien, enkele heb ik al, andere zijn totaal nieuw voor me. Voor m'n volgende sessie maar even opzoeken, zal dan ook wel een screenshot maken van de mods die ik op dit moment in gebruik heb.
Mocht je een alternatief zoeken voor je muziek, dan kun je https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio eens proberen O-)

Ik heb trouwens een nieuwe versie van ETS2 Local Radio uitgebracht. Nu is er ook ondersteuning voor ATS (en werkt het ook makkelijk), en zijn een aantal andere dingen gestroomlijnd. Ook zal ETS2 Local Radio nu standaard geopend worden in Firefox, als die niet gevonden kan worden in Edge en anders in de standaardbrowser. Dit omdat niet alle radiostations werken met Chrome, Opera en Internet Explorer.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online

Ik gebruik de volgende mods (uit mijn hoofd):
- Promods map
- Promods trailer pack
- Jazzycat AI packs (allemaal)
- Jazzycat cargopack, militairy en train cargos packs
- Scania (streamline) RJL
- Scania T RJL

En dat waren ze wel zo'n beetje :P Niet zo heel veel maar ze voegen allemaal heel erg veel goede content toe aan de game :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...
Momenteel gebruik ik de volgende mods:

- Pro Mods V2.15
- Rus Map V1.7.1
- Pro Mods Trailer Pack V1.0
- Jazzycat Trailers & Cargo Pack V4.5
- Jazzycat Militairy Cargo Pack V2.1
- Scania R & Streamline V2.0 by RJL
- Scania T V2.1 by RJL
- Improved DAF XF 105 V1.4 by AlexeyP
- New Actros Plastic Parts And More (Steam Workshop)
- Mega Tuning Mod (All Trucks)
- Real Tires Mod (Steam Workshop)
- Devil Accessory Pack (Steam Workshop)
- No Yawn Sound (Steam Workshop)
- Beacon Pack All Trucks (Steam Workshop)
- BigT Flash Beacon (Steam Workshop)
- New Route Advisor (Steam Workshop)

Verder heb ik alle DLC's. En dan heb ik nog een heleboel paintjobs voor de Scania's van RJL en de Improved DAF XF 105.
Ik heb trouwens ook nog een spreadsheet gevonden met allerlei mods voor de mensen die geïnteresseerd zijn: https://docs.google.com/s...gZThFPOgFbQYN6E/htmlview#

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 763397 op 19-01-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ben benieuwd wanneer de nieuwe generatie Scania van Shoofer uitkomt. Al lang geen updates meer op zijn facebookpagina terwijl hij hem rond kerst zou uitbrengen. https://m.facebook.com/?_rdr#!/shoofer21/

Het interieur en vooral dashboard ziet er erg mooi uit

[ Voor 12% gewijzigd door TweakTweet op 19-01-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niet alle posts in detail gelezen maar over de performance;

Zelf heb ik heel erg lang ETS2 gespeeld met een GTX660Ti, bij lange na niet de nieuwste kaart. Ja er zit performance verschil tussen het (kale) standaard spel en onze mod. Echter er is veel winst te behalen door niet te extreem met de instellingen om te gaan.
Zo zijn er heel veel mensen die scaling maximaal zetten (op 400%), of bijvoorbeeld schaduwen in spiegels etc. Bij het terug schroeven van deze instellingen kun je veel winst behalen, maar het is even vogelen wat het beste werkt want ieder systeem is anders.

Vrijwel alle delen van ProMods zijn goed speelbaar ook op lichtere systemen echter er zijn een paar hotspots die qua performance zwaar zijn. Dit is met name zo bij de allergrootste steden, Barcelona is verreweg nummer 1 alhoewel we in de huidige ontwikkelfase veel winst hebben kunnen boeken dus dat zou in versie 2.2x minder moeten zijn. Verder kun je eventueel problemen krijgen bij Frankfurt & Hamburg.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 14:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik speel ETS2 op een GTX670 OC, heb scaling op 100%, maar gebruik het trucje met NVinspector om alles toch netjes scherp te krijgen middels geforceerde Anti-Aliasing. Verder In-game bijna alles op zijn hoogst staan. wat mij het meeste nekt is de mirror-distance en mirror-resolution, maar het voelt voor mij gewoon erg nep aan als ik maar 100m achter me kan kijken en het andere verkeer gereduceerd is tot een blobje pixels. Zelfde met reflecties trouwens, m'n truck lijkt wel een plastic dinky-toy als die niet op max staan.

Gelukkig brengen alleen Barcelona, Berlijn, Frankfurt en Hamburg de kaart echt op zijn knieën, dan zit ik onder de 24 FPS en is het bijna een slideshow :P

Verder komt de kaart nog goed genoeg mee op alles op 1920x1200 te spelen zonder teveel settings omlaag te gooien in de games die ik leuk vind, dus ik ga voorlopig nog geen nieuwe halen

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:20:
[...]

Wut, ik klaag al jaren steen en been dat dat er niet in zit. Vertel mij eens hoe ik dat inschakel?
Er zijn geen schaduwen in de spiegels om de prestaties te verbeteren (gelezen op scs forum), dit is met opzet gedaan door het scs team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Er zijn geen schaduwen in de spiegels om de prestaties te verbeteren (gelezen op scs forum), dit is met opzet gedaan door het scs team.
Lees het bericht van ScuL anders even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Lees het bericht van ScuL anders even...
Dat heb ik natuurlijk gelezen, anders zou ik niet zo reageren. Ik heb het vermoeden dat hij iets anders bedoeld, want op het scs forum zeggen ze toch echt dat er geen schaduw in de spiegels zitten omdat het de prestaties teveel onderuit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja sorry, ik bedoel niet schaduwen maar de spiegel instellingen. Kom net terug van 3 weken vakantie dus lange tijd het spel niet gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:15:
Ik heb niet alle posts in detail gelezen maar over de performance;

Zelf heb ik heel erg lang ETS2 gespeeld met een GTX660Ti, bij lange na niet de nieuwste kaart. Ja er zit performance verschil tussen het (kale) standaard spel en onze mod. Echter er is veel winst te behalen door niet te extreem met de instellingen om te gaan.
Zo zijn er heel veel mensen die scaling maximaal zetten (op 400%), of bijvoorbeeld schaduwen in spiegels etc. Bij het terug schroeven van deze instellingen kun je veel winst behalen, maar het is even vogelen wat het beste werkt want ieder systeem is anders.

Vrijwel alle delen van ProMods zijn goed speelbaar ook op lichtere systemen echter er zijn een paar hotspots die qua performance zwaar zijn. Dit is met name zo bij de allergrootste steden, Barcelona is verreweg nummer 1 alhoewel we in de huidige ontwikkelfase veel winst hebben kunnen boeken dus dat zou in versie 2.2x minder moeten zijn. Verder kun je eventueel problemen krijgen bij Frankfurt & Hamburg.
Maar blijkbaar staat "average pc" voor een minimaal een i5 4460 in combinatie met een GTX 970 :+. Dan is een extreme high pc bij jullie zeker een dual-socket Xeon E7 in combinatie met 4 Titan's XP's in SLI :P.

Maar hoe verklaar je het volgende? Lage GPU load Euro Truck Simulator 2

Trouwens. Ik start net m'n pc op, en open Steam, vervolgens download hij een 16MB update. Als ik naar nieuws ga, of naar de changelog pagina van ETS 2, dan staat er niks over die versie. Ik wil verdorie weten wat er is veranderd :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Trouwens. Ik start net m'n pc op, en open Steam, vervolgens download hij een 16MB update. Als ik naar nieuws ga, of naar de changelog pagina van ETS 2, dan staat er niks over die versie. Ik wil verdorie weten wat er is veranderd :(.
Op Steam is er een speciale topic met daarin alle updates (inc. changelogs):
https://steamcommunity.co...412447331651632209/?ctp=3

De laatste update is van een paar uur geleden (1.26.4). Iets met een 'Compatibility update'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat zou ik graag dit geluid ingame willen hebben:

https://www.facebook.com/...r/videos/294761067592773/

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 14:46
Heerlijk geluid om langs te horen rijden! Echter vraag ik me dan tegelijkertijd ook altijd af of je niet helemaal gek word van dat geluid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kan dat wel met een mod, maar ik houd toch meer van een wat stillere cabine. Wel zou 't leuk zijn als je het raam kon openen, om het geluid beter te horen :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Zijn er wel wat te downloaden hoor, deze YouTube: Euro Truck Simulator 2 Scania L6 Open Pipe 2.0 van Kriechbaum komt er wel aardig in de buurt, maar er zijn er ook van andere die aardig zijn.

http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=212797

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Maar blijkbaar staat "average pc" voor een minimaal een i5 4460 in combinatie met een GTX 970 :+. Dan is een extreme high pc bij jullie zeker een dual-socket Xeon E7 in combinatie met 4 Titan's XP's in SLI :P.

Maar hoe verklaar je het volgende? Lage GPU load Euro Truck Simulator 2
Wat de meeste impact maakt zijn de volgende dingen:
CPU op minstens 3GHz
12GB RAM of meer (voor textures)
GTX 10xx series GPU

ETS2 is enorm CPU hungry omdat het spel nog op DX9 is geschreven, en dus maar 1 processor thread gebruikt. Of je een gloednieuwe i7 hebt of eentje van vijf jaar oud maakt dus weinig uit omdat de verwerkingskracht met name in het aantal threads zit.
Ten tweede gebruikt de game enorm veel texturen, en met name doordat we in ProMods zo veel nieuwe modellen hebben toegevoegd is het gebruikte geheugen reuze belangrijk.
Voor de laadtijden een SSD gebruiken scheelt ook enorm.
Qua GPU lijkt het me duidelijk, je moet de tekortkomingen in de engine compenseren met brute kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Rij al met de Kriechbaum deepsound mod, maar die klappert niet zo erg. En doet het helaas niet op de 143m waar ik nu mee rijd.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
NoFearCreations schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:30:
Rij al met de Kriechbaum deepsound mod, maar die klappert niet zo erg. En doet het helaas niet op de 143m waar ik nu mee rijd.
Deze is voor de 143m, download link staat er bij
YouTube: ETS2 ''Scania 143M Open Pipe Sound''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfoeh. Tjeetje... Dat geluid doet me denken alsof ik met een koffiezetapparaat uit de prehistorie een kopje koffie wil gaan zetten. Heb in dit topic wel eens een mod voorbij zien komen voor dat geluid.
ScuL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:23:
Wat de meeste impact maakt zijn de volgende dingen:
CPU op minstens 3GHz
12GB RAM of meer (voor textures)
GTX 10xx series GPU

ETS2 is enorm CPU hungry omdat het spel nog op DX9 is geschreven, en dus maar 1 processor thread gebruikt. Of je een gloednieuwe i7 hebt of eentje van vijf jaar oud maakt dus weinig uit omdat de verwerkingskracht met name in het aantal threads zit.
Ten tweede gebruikt de game enorm veel texturen, en met name doordat we in ProMods zo veel nieuwe modellen hebben toegevoegd is het gebruikte geheugen reuze belangrijk.
Voor de laadtijden een SSD gebruiken scheelt ook enorm.
Qua GPU lijkt het me duidelijk, je moet de tekortkomingen in de engine compenseren met brute kracht.
Laten we het er dan op houden dat ETS 2 gewoon ontzettend ruk is geprogrammeerd/geoptimaliseerd, en dat ze van mij op DX11 of 12 mogen overstappen. Dat heb ik liever dan nieuwe wegen op het moment, want ik vermaak mij toch prima met mods.

Gisteren heel eventjes getrucked (amper tijd), en toen had ik bij uitgestrekte landschappen toch bijna steady 60 fps (in map van ProMods), waarbij m'n GPU load alsnog constant 99% was, en m'n load per core ongeveer 50% was (zoals altijd). Maar goed. Ik denk dat ik het DEF bestand van ProMods dan ook hoger kan zetten qua settings, als SCS DX11/12 gaat gebruiken voor ETS2.

Ik heb nu 8GB RAM, en 4GB VRAM. Ik kom nooit boven de 6GB RAM, en nooit boven de 2,5GB VRAM, dus het lijkt mij stug dat dat de vereiste zijn, en ik schuif dan ook alles op het DX 9 euvel :p. Want Battlefield 4 kan ik dus wel gewoon runnen op max settings zonder enige problemen.

Weet je toevallig of er plannen zijn voor SCS in verband met DX 11/12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 16:35

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik hoop ets3 :) met een nieuwe engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:19:
Gisteren heel eventjes getrucked (amper tijd), en toen had ik bij uitgestrekte landschappen toch bijna steady 60 fps (in map van ProMods),

Ik heb nu 8GB RAM, en 4GB VRAM. Ik kom nooit boven de 6GB RAM, en nooit boven de 2,5GB VRAM, dus het lijkt mij stug dat dat de vereiste zijn, en ik schuif dan ook alles op het DX 9 euvel :p
Goed dat je 60 fps krijgt met ProMods, dan is er verder met je configuratie niets mis.
Het geheugengebruik is bedrieglijk, ik heb een upgrade van 8GB naar 12GB in mijn systeem gedaan en ETS2 ging zichtbaar beter draaien. Denk dat er ook behoorlijk veel overhead is met het OS en andere achtergrondapplicaties.

Dat DX9 een probleem is, zijn zowel SCS als modders zich van bewust. Ze schijnen aan DX11 ondersteuning te werken maar hoe het daarmee gaat weet ik niet. De mensen die zich bezig houden met het uitbreiden van de kaart zijn overigens geen programmeurs dus minder wegen voor engine-optimalisatie verwisselen kan niet :P

[ Voor 8% gewijzigd door ScuL op 21-01-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mooi geluid gevonden voor de 143, maar de download link doet het niet meer. :(

YouTube: [ETS2 v1.22] Scania 143M Meulman *V8 Sound*

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:21:
Mooi geluid gevonden voor de 143, maar de download link doet het niet meer. :(

YouTube: [ETS2 v1.22] Scania 143M Meulman *V8 Sound*
Weet niet of dat wel de juiste ism de nieuwsye versie van ets2 is inmiddels 1.26. Deze mod is.van 1.22 dus 4 versies terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Even kort inhakend op de specs discussie hierboven. Ik ga binnenkort mijn nieuwe pc in elkaar steken, onderdelen zijn al besteld, en vraag me nu af of het de moeite waard is om toch nog voor 16GB ram te gaan voor ETS2 met promods specifiek, dat is een van mijn meest gespeelde games namelijk. :)

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 279,95€ 279,95
1Seagate Momentus Thin ST500LT012, 500GB€ 48,14€ 48,14
1Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB€ 60,90€ 60,90
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,70€ 35,70
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Gelid Solutions Silent 12, 120mm€ 4,85€ 4,85
1Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 58,95€ 58,95
1Lite-On iHAS120€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance 400W€ 68,41€ 68,41
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,74

Verder heb ik in DAA al voldoende advies gehad, maar voor deze game specifieke vraag leek dit mij een betere plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

CyberCow schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Weet niet of dat wel de juiste ism de nieuwsye versie van ets2 is inmiddels 1.26. Deze mod is.van 1.22 dus 4 versies terug.
Volgens mij maakt dat voor geluidsmods niet zo heel veel uit. Heb er nu een werkend die volgens mij nog voor 1.15 is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Anoniem: 483276 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:08:
Even kort inhakend op de specs discussie hierboven. Ik ga binnenkort mijn nieuwe pc in elkaar steken, onderdelen zijn al besteld, en vraag me nu af of het de moeite waard is om toch nog voor 16GB ram te gaan voor ETS2 met promods specifiek, dat is een van mijn meest gespeelde games namelijk. :)

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,74

Verder heb ik in DAA al voldoende advies gehad, maar voor deze game specifieke vraag leek dit mij een betere plek. :)
Zou ik gewoon doen, of je het nu voor ets2 doet of niet, het zal sowieso wel helpen bij andere games (evt. Nieuwere games).
Heb zelf ook 16GB zitten en ets2 met promods loopt als een trein, ook bij de zwaardere stukken. Hiervoor 8gb gehad met een iets tragere cpu en dat ging niet zo vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Zo zeg...! Ik heb ETS2 gekocht toen het uitkwam dus dat zal... iets van 4 jaar geleden zijn of zo? Ik heb er toen best een tijd lol van gehad. Jammere was alleen dat ik veel grafische opties lager of zelfs uit moest zetten omdat het anders brak liep. Na best wel een tijd plezier met ETS2 heb ik het nooit meer gespeeld.

Sindsdien heb 2 1/2 jaar geleden een nieuwe computer gekocht en afgelopen week ik de GPU geupgrade naar een GTX 1080 omdat ik deze week (hopelijk) een Oculus Rift binnenkrijg. Terwijl ik alvast wat aan het zoeken was naar leuke software daarvoor (ik heb de Rift voornamelijk gekocht voor flightsims) zag ik dat ETS2 ook werkt met de Rift! En omdat ik ETS2 toch al heb en ik ook wel van dat soort meer rustige ervaringen hou in VR heb ik mijn serial toegevoegd aan Steam en vanmiddag alvast het programma geinstalleerd. Ik was erg benieuwd hoe goed ETS2 zou lopen (gewoon nog in 2D, natuurlijk) op mijn huidige setup. Nou, zoals al zei: 'Zo zeg...!' Alle opties op z'n hoogst, zelfs scaling op 400% en het loopt als een zonnetje!!! Erg leuk om weer eens in te rijden!

Ik zal voor de Rift wel wat opties naar beneden moeten zetten (en nog wat files moeten hacken of zo om alles werkend te krijgen) maar ik ben erg benieuwd hoe alles er dan uitziet! Ik speel ETS2 nu met TrackIR en ik vind alles een wat vreemde verhouding hebben, waarschijnlijk omdat ik niet doorheb hoe groot trucks eigenlijk zijn: ben benieuwd of alles met de Rift er echter uitziet, ook wat die verhoudingen betreft!

Omdat ik erg van Noorwegen hou, zit ik er zelfs al aan te denken om de Scandinavie DLC te kopen... Lijkt me gaaf om daar te rijden! Maar eerst maar eens kijken of ik alles aan het werk kan krijgen met de Rift.

EDIT
Nu het in de posts hierboven toch over nieuwe PC's gaat: ik heb een 2 1/2 jaar oude PC met een i7 4790K@4.5 en 16 GB RAM. Voorgeen had ik een GTX780, nu dus een 1080. Loopt dus als een tierelier.

EDIT 2
Zijn hier trouwens lui die ervaring hebben met ETS2 en de Rift? Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 22-01-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 135195 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:32:
Zo zeg...! Ik heb ETS2 gekocht toen het uitkwam dus dat zal... iets van 4 jaar geleden zijn of zo? Ik heb er toen best een tijd lol van gehad. Jammere was alleen dat ik veel grafische opties lager of zelfs uit moest zetten omdat het anders brak liep. Na best wel een tijd plezier met ETS2 heb ik het nooit meer gespeeld.

Sindsdien heb 2 1/2 jaar geleden een nieuwe computer gekocht en afgelopen week ik de GPU geupgrade naar een GTX 1080 omdat ik deze week (hopelijk) een Oculus Rift binnenkrijg. Terwijl ik alvast wat aan het zoeken was naar leuke software daarvoor (ik heb de Rift voornamelijk gekocht voor flightsims) zag ik dat ETS2 ook werkt met de Rift! En omdat ik ETS2 toch al heb en ik ook wel van dat soort meer rustige ervaringen hou in VR heb ik mijn serial toegevoegd aan Steam en vanmiddag alvast het programma geinstalleerd. Ik was erg benieuwd hoe goed ETS2 zou lopen (gewoon nog in 2D, natuurlijk) op mijn huidige setup. Nou, zoals al zei: 'Zo zeg...!' Alle opties op z'n hoogst, zelfs scaling op 400% en het loopt als een zonnetje!!! Erg leuk om weer eens in te rijden!

Ik zal voor de Rift wel wat opties naar beneden moeten zetten (en nog wat files moeten hacken of zo om alles werkend te krijgen) maar ik ben erg benieuwd hoe alles er dan uitziet! Ik speel ETS2 nu met TrackIR en ik vind alles een wat vreemde verhouding hebben, waarschijnlijk omdat ik niet doorheb hoe groot trucks eigenlijk zijn: ben benieuwd of alles met de Rift er echter uitziet, ook wat die verhoudingen betreft!

Omdat ik erg van Noorwegen hou, zit ik er zelfs al aan te denken om de Scandinavie DLC te kopen... Lijkt me gaaf om daar te rijden! Maar eerst maar eens kijken of ik alles aan het werk kan krijgen met de Rift.

EDIT
Nu het in de posts hierboven toch over nieuwe PC's gaat: ik heb een 2 1/2 jaar oude PC met een i7 4790K@4.5 en 16 GB RAM. Voorgeen had ik een GTX780, nu dus een 1080. Loopt dus als een tierelier.

EDIT 2
Zijn hier trouwens lui die ervaring hebben met ETS2 en de Rift? Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
Scandinavië DLC: Zeker doen. Vooral Noorwegen is een pareltje (en draait ook soepel)
Ik neem aan dat je met je TrackIR de FOV wel wat verlaagd hebt? Anders kan 't wel kloppen dat de verhoudingen vreemd zijn... Die van mij staat rond de 50 graden.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koenvh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:09:
[...]

Scandinavië DLC: Zeker doen. Vooral Noorwegen is een pareltje (en draait ook soepel)
Ik neem aan dat je met je TrackIR de FOV wel wat verlaagd hebt? Anders kan 't wel kloppen dat de verhoudingen vreemd zijn... Die van mij staat rond de 50 graden.
Ok, als ETS2 lekker werkt met de Rift ga ik Scandinavië zeker kopen! En FOV, nee, niet naar gekeken... zal het alsnog even doen, als wil ik het spel uiteindelijk dus met de Rift spelen.

EDIT
Hm, zie nergens een optie voor FOV...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 22-01-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
NoFearCreations schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:19:
[...]

Volgens mij maakt dat voor geluidsmods niet zo heel veel uit. Heb er nu een werkend die volgens mij nog voor 1.15 is.
Er zijn wel wat veranderingen, weet alleen niet of dat voor versie 1.22 was.
Het gaat om "motor_brake: .mbrake" is nu "engine_brake[]: .mbrake"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 135195 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:01:
[...]

Ok, als ETS2 lekker werkt met de Rift ga ik Scandinavië zeker kopen! En FOV, nee, niet naar gekeken... zal het alsnog even doen, als wil ik het spel uiteindelijk dus met de Rift spelen.

EDIT
Hm, zie nergens een optie voor FOV...
Paar keer op F4 drukken tijdens het rijden. Het staat op hetzelfde scherm waar je je stoelhoogte e.d. ook aan kunt passen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koenvh schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:24:
[...]

Paar keer op F4 drukken tijdens het rijden. Het staat op hetzelfde scherm waar je je stoelhoogte e.d. ook aan kunt passen.
Dank je, ik zal er naar kijken. Geen idee dat dat kon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 12-06 20:40
Scandinavia DLC is idd aanrader. Frankrijk is ook erg mooi. Vooral de weggetjes met die kleine dorpjes waar je alweer doorheen bent als je de naam nog niet hebt uitgesproken. Hopelijk gaan ze nu een remake van Duitsland doen of van NL O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06 12:25
cracking cloud schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:05:
Scandinavia DLC is idd aanrader. Frankrijk is ook erg mooi. Vooral de weggetjes met die kleine dorpjes waar je alweer doorheen bent als je de naam nog niet hebt uitgesproken. Hopelijk gaan ze nu een remake van Duitsland doen of van NL O-)
Ik was van plan om die Franse DLC te halen. Maar wat jij nu zegt over die dorpjes betwijfel ik dus. Als die dorpjes dus echt zo klein zijn dan hoef ik hem niet. Voor de rest blijft het toch een lange wegennet op de snelweg wat het voor mij wat minder aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:43:
[...]

Ik was van plan om die Franse DLC te halen. Maar wat jij nu zegt over die dorpjes betwijfel ik dus. Als die dorpjes dus echt zo klein zijn dan hoef ik hem niet. Voor de rest blijft het toch een lange wegennet op de snelweg wat het voor mij wat minder aantrekkelijk maakt.
In Frankrijk zitten nu eenmaal heel wat kleine dorpjes en gehuchtjes. Kunnen ze bij SCS weinig aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 12-06 20:40
Er zijn ook grotere plaatsen zoals Nice en Parijs etc waar je de bedrijven vindt. En soms ligt een bedrijf iets buiten de stad. Ik vind het allemaal net iets realistischer dan de 'oude' ETS 2 (duitsland/nederland/belgië). Die dorpjes hebben ze toegevoegd zodat je niet alleen maar weiland tegenkomt als je van A naar B rijdt, maar ook nog wat afwisseling hebt onderweg.

Dit zijn alle plaatsen van de DLC:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bpctF3P.jpg

En dit is wat ik bedoel (random huisjes, afwisseling):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8pk3za9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 16:35

Nickrsd

ik ga hem maar aanschaffen, ziet er erg vermakelijk uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nickrsd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:38:
Ik hoop ets3 :) met een nieuwe engine
Dat verwacht ik niet. Dat zou heel veel tijd kosten, en ze kunnen aardig nog wat sleutelen aan ETS 2. Het lijkt mij dat ze enkel een nieuwe engine hoeven te bouwen.
ScuL schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:36:
Goed dat je 60 fps krijgt met ProMods, dan is er verder met je configuratie niets mis.
Het geheugengebruik is bedrieglijk, ik heb een upgrade van 8GB naar 12GB in mijn systeem gedaan en ETS2 ging zichtbaar beter draaien. Denk dat er ook behoorlijk veel overhead is met het OS en andere achtergrondapplicaties.

Dat DX9 een probleem is, zijn zowel SCS als modders zich van bewust. Ze schijnen aan DX11 ondersteuning te werken maar hoe het daarmee gaat weet ik niet. De mensen die zich bezig houden met het uitbreiden van de kaart zijn overigens geen programmeurs dus minder wegen voor engine-optimalisatie verwisselen kan niet :P
Mijn systeem gebruikt 5GB met ETS 2 + veel clients + 6 tabbladen Chrome. Lijkt me dus niet echt een bottleneck :p. Als het geheugengebruik rond de 7 à 7,5GB zat, oké. Ben benieuwd of SCS daar wat aan zal veranderen (met betrekking tot DX 11).

Dat maken van maps, dat is dus waarschijnlijk gewoon een softwareprogramma dus waarin je de mogelijkheid hebt om objecten te slepen en te verplaatsen, en daar komt dus geen enkele vorm van coderen of programmeren in voor? :p
Anoniem: 483276 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:08:

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,74

Misschien is het al te laat, maar ik zou de 7400 nemen. Goedkoper, en maar ietsjes trager (wat je niet in games zal merken).

Even een paar puntjes dus:
  • 7500 > 7400
  • Waarom zo'n goedkoop ECO bordje? Voor ietsjes meer geld, heb je wat meer functionaliteit, een pricewatch: Gigabyte GA-B250M-DS3H bevat meer features, en is niet veel duurder.
  • Waarom die HDD's? Dat zijn meer laptop HDD's, of had je die al?
  • Die SSD is ook overpriced, en je kunt net zo goed (of eigenlijk beter) voor een MX 300 van Crucial gaan. Waarom? Stukken goedkoper, én amper performance verschil in de praktijk. Ik vraag me af wie je bovenstaande heeft aangeraden :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:48:
Dat maken van maps, dat is dus waarschijnlijk gewoon een softwareprogramma dus waarin je de mogelijkheid hebt om objecten te slepen en te verplaatsen, en daar komt dus geen enkele vorm van coderen of programmeren in voor? :p
Nee. Sterker nog de map editor is ingebouwd in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cracking cloud schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:05:
Heeft Scandinavië ook van die dorpjes en zo? Ik ben vooral geïnteresseerd in Noorwegen maar op de kaart die ik ervan kan vinden, staat eigenlijk maar één grote rondweg en nog een weg door die cirkel heen, en er zijn maar 7 steden... dat lijkt me wel heel weinig weg... Maar wellicht is het landschap echt heel afwisselend?

Maar goed, ik moet eerst eens zie of ik van de flikkerende PS1 pixels af kan komen (met mijn Rift) want anders heb ik er sowieso niet echt zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn er ook mappen/mods die realistische binnensteden hebben? De steden stellen nu eigenlijk maar weinig voor, imho. (Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog niet goed gezocht heb)

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 24-01-2017 11:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Room42 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:43:
Zijn er ook mappen/mods die realistische binnensteden hebben? De steden stellen nu eigenlijk maar weinig voor, imho.
Pro Mods heeft, naar mijn mening, realistische steden. https://blog.promods.net/download/map/
Daarnaast heb je nog 'The Dutch Map', gebaseerd op Nederland. http://thedutchmap.com/map
Deze map is ook ietsje gedetailleerder dan de standaard map. Let wel op: dit is een standalone map, dus je kunt alleen maar in Nederland rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 763397 op 24-01-2017 11:55 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 161 Laatste