Koenvh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:52:
[...]
Dat je 1:1 verwacht, daar kan TDM natuurlijk niet zo veel aan doen. Ook ik vind de kwaliteit minder dan ProMods, maar het is dan ook een kleiner team, en de kwaliteit van ProMods is wel erg hoog (al is ProMods ook niet 100% natuurgetrouw (knooppunt A1-A50 bijvoorbeeld)). Het nadeel is dat ik, net zoals jij, de plekken ken, dus daarom voelt het op sommige plekken onrealistisch aan, het voelt allemaal wel erg leeg aan. Echter, met een schaal van 1:7 kan niet elke afslag erin, laat staan elk detail... Dus die verwachting dunkt me vrij irreëel.
Ik ga zelf ook niet vaak in The Dutch Map rijden (dan pak ik de auto wel

), maar ik kan me ook niet helemaal vinden in je kritiek. Ik vind 'm best goed, maar er is ook nog genoeg ruimte voor verbetering.
In het Nederland van Promods zitten op de A12 tussen Arnhem en Duitse grens gewoon meer afslagen en gebouwen dan in TDM, onder andere de Ikea die vanaf de A12 toch altijd prominent zichtbaar is. De wolkjesfabriek staat er dan wel bij zowel Promods als bij TDM.
Maar bij TDM is de afstand tussen Velperplein en knooppunt A12 en A50 (Arnhem-Noord) echt nul. De A12 is dan ook nog eens 2-baans ipv 3-baans en de afslag de A50 op richting Apeldoorn daar hoort de rechter rijstrook over te gaan in de afslag en dat doet het ook niet. In Promods is ie 3-baans zoals het hoort, is de en is de afstand tussen Velperplein en A12/A50 ook nog eens redelijk op schaal. Dat terwijl TDM 1:7 is en Promods/ETS2 schaal 1:25 ofzo?
Dat vind ik nog tot daar aan toe, maar spelfouten in borden, op de gehele N18 geen enkel dorp of herkenbaar punt of viaduct, vind ik toch erg jammer.
N18 van Enschede naar Varsseveld kom je langs Haaksbergen waar de max. snelheid 70km/h is. Je komt door Eibergen (4 kruispunten met verkeerslichten), langs Groenlo (2 kruispunten met verkeerslichten, een viaduct), langs Lichtenvoorde (4 kruispunten waarvan 3 met verkeerslichten, 2 viaducten), langs Harreveld (1 kruispunt met verkeerslichten, een oude korenmolen als landmark), de Radstake (1 kruispunt met verkeerslichten), Varsseveld (2 kruispunten met verkeerslichten), oprit naar A18 met verkeerslichten.
Geen van dat alles, geen verkeerslichten, geen kruispunten, niks op de borden. Ik hoef echt niet ieder dorp in te kunnen rijden langs de N18, als het op een dorp lijkt en als er Lichtenvoorde op de borden staat vind ik het al prima, als er 2 of 3 kruispunten met verkeerslichten zijn, best. Zet een viaduct op enigszins de correcte plek. Maar laat me niet 50km langs bossen en weilanden rijden, want dat is de N18 absoluut niet.