Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon overstappen op Steam, Cyber. Tenzij je structureel iets tegen Steam hebt (ik vind 't ook een kut platform) zie ik geen reden om het niet te doen. Werkt hetzelfde als non-steam voor wat betreft mods, met zelfs makkelijker versie beheer, je kunt updaten of downdaten (euh :9 ) waneer je maar wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 09-01-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je überhaupt nog zo'n ouderwetse CD/DVD willen? Zijn veel duurder, en nemen onnodige ruimte in.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:19:
Waarom zou je überhaupt nog zo'n ouderwetse CD/DVD willen? Zijn veel duurder, en nemen onnodige ruimte in.
Dat geld dat maakt mij eigenlijk niet uit. Maar wil gewoon niet afhankelijk zijn van een ander platform. Als steam eruit ligt dan kan ik ETS2 niet meer starten. Als Steam geen ondersteuning meer bied voor ETS2 dan houd het al heel snel op met updates. Er zullen best wel dingen zijn waar ik huiverig voor ben om geen Steam te willen gebruiken die niet aan de orde zijn. Maar wat is er mis met een DVDtje kopen in de winkel en alles lekker zelf in beheer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:30:
Dat geld dat maakt mij eigenlijk niet uit. Maar wil gewoon niet afhankelijk zijn van een ander platform. Als steam eruit ligt dan kan ik ETS2 niet meer starten. Als Steam geen ondersteuning meer bied voor ETS2 dan houd het al heel snel op met updates. Er zullen best wel dingen zijn waar ik huiverig voor ben om geen Steam te willen gebruiken die niet aan de orde zijn. Maar wat is er mis met een DVDtje kopen in de winkel en alles lekker zelf in beheer houden.
Steam is hét platform. Als je alleen maar ETS 2 speelt, oké, dan begrijp ik dat je er niets mee te maken wilt hebben, maar even een paar dingetjes:
  • Hoezo zou ETS 2 een werkende internetverbinding nodig hebben om te functioneren? Immers wordt alles lokaal opgeslagen, en niet op de Steam servers (helaas)
  • Waarom zou Steam geen ondersteuning meer bieden? Dat zie ik dus echt niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puntje 2 lijkt me inderdaad ook stug, tenzij SCS en Valve met elkaar op de vuist gaan, wat ik ook niet zo gauw zie gebeuren, SCS heeft Steam gewoon nodig om te overleven.

Puntje 1 weet ik zo zeer niet, ik heb in het verleden wel eens geprobeerd een Steam game te starten toen m'n internet eruit lag en dat ging dus mooi niet, savegame lokaal opgeslagen of niet. Zal dat vanavond eens verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Ik ben ook geen fan van die afhankelijkheid aan Steam, maar als ETS2 eenmaal geïnstalleerd is kun je 'm ook zonder online te zijn (en ik geloof zelfs zonder Steam) gebruiken. Niks mis met gewoon een CD in de winkel halen (tenzij het lege doosjes met een code voor Steam zijn :/ ), maar aangezien games vaak geüpdatet worden is zo'n statisch schijfje niet handig meer ;) Da's volgens mij ook het probleem voor SCS.
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:08:
[...]

Steam is hét platform. Als je alleen maar ETS 2 speelt, oké, dan begrijp ik dat je er niets mee te maken wilt hebben, maar even een paar dingetjes:
  • Hoezo zou ETS 2 een werkende internetverbinding nodig hebben om te functioneren? Immers wordt alles lokaal opgeslagen, en niet op de Steam servers (helaas)
  • Waarom zou Steam geen ondersteuning meer bieden? Dat zie ik dus echt niet gebeuren
Da's allemaal leuk, totdat iets niet werkt... Dan kan 't ontzettend handig zijn om wel overal zelf bij te kunnen (zeg ik uit ervaring :/ ). Daarnaast is er op dit moment misschien geen reden om de ondersteuning stop te zetten, maar je bent toch aan de grillen van Valve overgeleverd. Kun je je spellen over ~20 jaar nog steeds spelen?

Ik zou graag een systeem zoals GOG zien... Daar krijg je de keuze om alles lokaal (zonder DRM) op te slaan, maar je kunt ook de client (GOG Galaxy) gebruiken. Helaas is de kans dat dat er ook voor Steam gaat komen klein.

In ander nieuws: De ondersteuning van HTTP/0.9 in Chrome op poorten anders dan poort 80 is gestaakt. Aangezien een groot aantal shoutcast streams hieronder vallen, kan het zijn dat sommige radiostations in ETS2 Local Radio niet werken met Chrome. Ik ben op zoek naar een oplossing, maar in de tussentijd kan ik aanraden om Firefox te gebruiken voor ETS2 Local Radio.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Weet iemand waar ik skins kan vinden die zowel op de Torpedo als de normale versie van de RJL Scania werken?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

FastFred schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:35:
Puntje 2 lijkt me inderdaad ook stug, tenzij SCS en Valve met elkaar op de vuist gaan, wat ik ook niet zo gauw zie gebeuren, SCS heeft Steam gewoon nodig om te overleven.
Zelfs als dit gebeurt, eenmaal in je bibliotheek blijft steam de games ondersteunen alleen valt dan de 'verkoop' weg. Dit zag je bijvoorbeeld bij Fable III en Dragon Age II (geen idee waar fable bij zat maar Dragon age is van origin een ander platform dus) als je deze gekocht hebt voordat hij van de winkelpagina verdwijnt blijft hij gewoon in je bibliotheek staan. Maar zoals je al zei, scs is sterk afhankelijk van steam dus het zal wel niet snel gebeuren dat ze ruzie krijgen.

Meestal heb je bij steam games wel een optie 'play offline', maar de servers liggen er nagenoeg nooit uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:11:
[...]

Zelfs als dit gebeurt, eenmaal in je bibliotheek blijft steam de games ondersteunen alleen valt dan de 'verkoop' weg. Dit zag je bijvoorbeeld bij Fable III en Dragon Age II (geen idee waar fable bij zat maar Dragon age is van origin een ander platform dus) als je deze gekocht hebt voordat hij van de winkelpagina verdwijnt blijft hij gewoon in je bibliotheek staan. Maar zoals je al zei, scs is sterk afhankelijk van steam dus het zal wel niet snel gebeuren dat ze ruzie krijgen.

Meestal heb je bij steam games wel een optie 'play offline', maar de servers liggen er nagenoeg nooit uit.
Ik gebruik geen steam. Heb eigenlijk maar weinig andere spelletjes. Play offline lijkt mij ten aller tijden de beste oplossing. Waarom zou ik data moeten sturen voor een spel waarbij ik helemaal niets met internet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om automatisch updates binnen te halen?

Steam is echt ideaal daarvoor hoor. Ik snap de wantrouw echt niet zo. Ten eerste geloof ik niet dat Steam 1-2-3 ophoudt te bestaan of dwars gaat liggen voor een developer als SCS (t.o.v. GTA V, counterstrike, etc. stelt die omzet niets voor).
Als je library zou verdwijnen, kan ik nog wel meer scenario's voorstellen... zoals Microsoft die failliet gaat.. gmail/hotmail verdwijnt, etc. Dat zou ook grote effecten voor veel mensen hebben. Owja, er komt ook ooit een dag dat je geen benzine meer kan kopen..

Iedereen zijn eigen keus hoor.. maar geen van mijn PCs heeft een DVD drive meer. Automatisch updaten is werkelijk fantastisch, incl beta's die je vroeg kan meedraaien. Workshop content update ook automatisch, kan je vaak leuke mods in zoeken. Als Steam geen verbinding met server kan maken heb je de keuze om offline mode te gebruiken.
Bovendien in de steam sales kan je spellen met flinke kortingen kopen. Ik koop eigenlijk nooit meer spellen voor de volle mep. Bijna alle developers gooien hun spel toch in de aanbieding bij zo'n sale voor 25%.. 50%, soms nog wel meer. Een half jaartje geduld kan ik voor veel games wel opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans1990 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:39:
Om automatisch updates binnen te halen?

Steam is echt ideaal daarvoor hoor. Ik snap de wantrouw echt niet zo. Ten eerste geloof ik niet dat Steam 1-2-3 ophoudt te bestaan of dwars gaat liggen voor een developer als SCS (t.o.v. GTA V, counterstrike, etc. stelt die omzet niets voor).
Als je library zou verdwijnen, kan ik nog wel meer scenario's voorstellen... zoals Microsoft die failliet gaat.. gmail/hotmail verdwijnt, etc. Dat zou ook grote effecten voor veel mensen hebben. Owja, er komt ook ooit een dag dat je geen benzine meer kan kopen..

Iedereen zijn eigen keus hoor.. maar geen van mijn PCs heeft een DVD drive meer. Automatisch updaten is werkelijk fantastisch, incl beta's die je vroeg kan meedraaien. Workshop content update ook automatisch, kan je vaak leuke mods in zoeken. Als Steam geen verbinding met server kan maken heb je de keuze om offline mode te gebruiken.
Bovendien in de steam sales kan je spellen met flinke kortingen kopen. Ik koop eigenlijk nooit meer spellen voor de volle mep. Bijna alle developers gooien hun spel toch in de aanbieding bij zo'n sale voor 25%.. 50%, soms nog wel meer. Een half jaartje geduld kan ik voor veel games wel opbrengen.
Het gaat mij erom dat ik het liefste alles zo lang mogelijk zelf in de hand heb. Automatisch updaten daar doe ik niet aan. Ik wil weten wanneer dat mijn systeem updates binnenhaalt en waar deze voor zijn. Mods die doen het ineens niet ben je hele tijd bezig om uit te zoeken waar het nou door komt. Het online moeten zijn voor een offline spel dat wil dus wel zeggen dat er data naar Steam word verzonden en zou graag weten welke data dat is en waar dat goed voor is. Wat ik al zei prijs maakt mij eerlijk gezegd niet zo heel erg veel uit. Als een DLC 50 euro zou kosten maar zonder Steam is heb ik dat er graag voor over. Maar het kan dus dat je altijd de offline modus hebt zonder te moeten updaten? Moet wel dus iedere keer Steam aanslingeren? Ik denk dat ik nog maandje wacht en als dan niet de Frankrijk DLC uit is is dat ik een poging ga wagen met Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan bij steam automatische updates uitzetten, let wel dat deze standaard aanstaat (dus op automatisch up to date houden). Verder niks mis met alles in je eigen hand houden, maar ik heb tegenwoordig vaker dat ik m'n oude games niet meer terug kan vinden (ergens in een doos op zolder / elder?) dan dat ik denk, goh wat is die steam toch vervelend. Nee daar raak ik tenminste m'n spellen niet kwijt.

Maar goed ik gebruik het pas 12 jaar dus ik zit nog niet aan jouw vereiste 20 O-) Zonder gekheid, het bevalt me prima, installatie, herinstallatie, even snel op vakantie ergens op een pc installeren of bij een vriend, het kan lekker. En met de steamlink (nog niet geprobeerd) kan ik zelfs op de bank zitten mocht ik daar zin in hebben. Van de andere kant, ja het is natuurlijk weer een evil bedrijf die @random om kan vallen of hele vreemde gebruikersvoorwaarden kan verzinnen, of plots zijn dienst in een abonnee vorm kan omgooien. Maar ik verwacht dit soort gekke dingen niet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETS2 werkt gewoon offline, je moet steam openzetten maar that's it. Updates kan je uitzetten, je kan ook steeds gewoon terug met versies; als je dus een update doet, en je merkt dat iets niet naar behoren werkt, kan je gewoon weer terug.
En een fijne extra: je kan ook multiplayer spelen! mocht je daar interesse in hebben. Denk niet dat je dat kan zonder steam.

Nuja, ik kan je wel volgen in je denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel Steam, geen Steam, op z'n minst geeft SCS ons de keuze ;)
Ik verwacht dat de niet-Steam variant ook wel zal komen.

Dit is trouwens de trailer van The Dutch Map:

Misschien 't proberen waard :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
op amazon.co.uk kan je zo te zien de disc versie bestellen:
https://www.amazon.co.uk/...-France-Add/dp/B01NA9BYQ6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Koenvh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:07:

Dit is trouwens de trailer van The Dutch Map:
[video]

Misschien 't proberen waard :)
Erg vage download procedure op de website.

Iets teveel vreemde (tucows style) knoppen, ik wacht wel totdat een aantal anderen het geprobeerd hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door enchion op 09-01-2017 20:55 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind 't niet wat. Ten eerste diepe teleurstelling omdat ik ooit eens begrepen had dat TDM schaal 1:1 was, wat niet zo blijkt te zijn. Ten tweede ben ik verwend door Promods en kan al het andere alleen maar tegenvallen.

Ik ben begonnen in Enschede met een snelle opdracht naar Arnhem. Dus de N18 richting Varsseveld op, onderweg geen Haaksbergen, geen Eibergen (de watertoren stond er wel, maar die leek er in de verste verte niet op), geen Groenlo (waar ik zelf woon), geen Lichtenvoorde, geen Harreveld, geen Varsseveld, niet eens wat kruispunten met stoplichten of iets wat ook maar lijkt op een dorpje. De oprit naar de A18 klopt van geen kant met de echte, eenmaal op de A18 is er geen Doetinchem en op de gehele A18 geen afslag te vinden. Bij knooppunt Oud Dijk draaien we de A12 op, waar de oprit opnieuw niet klopt. De afrit van Zevenaar is er niet, de afrit van Duiven is er niet, de afrit ter hoogte van de Ikea is er niet. Nope, alleen Velperplein, waar geen stoplicht te zien is.

Vrachtje eenmaal afgeleverd in Arnhem pik ik een andere snelle opdracht op die naar Julianadorp gaat, we rijden via Overijssel en Friesland en vervolgens pakken we de Afsluitdijk, want Zuid Holland en het onderste deel van Noord Holland bestaan nog niet. We rijden via het Velperplein een 2-baans (i.p.v. 3-baans) A12 op, 100 meter verder kan ik de afslag al pakken de A50 op, want meer is er niet. Het wild viaduct zit er, we gaan Apeldoorn voorbij en vervolgens staat Gronigen (nee, dat is geen typo van mij, zo stond het op het bord) op de borden. Toen was voor mij de lol er wel af eigenlijk....

Team TDM: werk aan de winkel!

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 09-01-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:00:
Ik vind 't niet wat. Ten eerste diepe teleurstelling omdat ik ooit eens begrepen had dat TDM schaal 1:1 was, wat niet zo blijkt te zijn. Ten tweede ben ik verwend door Promods en kan al het andere alleen maar tegenvallen.

Ik ben begonnen in Enschede met een snelle opdracht naar Arnhem. Dus de N18 richting Varsseveld op, onderweg geen Haaksbergen, geen Eibergen (de watertoren stond er wel, maar die leek er in de verste verte niet op), geen Groenlo (waar ik zelf woon), geen Lichtenvoorde, geen Harreveld, geen Varsseveld, niet eens wat kruispunten met stoplichten of iets wat ook maar lijkt op een dorpje. De oprit naar de A18 klopt van geen kant met de echte, eenmaal op de A18 is er geen Doetinchem en op de gehele A18 geen afslag te vinden. Bij knooppunt Oud Dijk draaien we de A12 op, waar de oprit opnieuw niet klopt. De afrit van Zevenaar is er niet, de afrit van Duiven is er niet, de afrit ter hoogte van de Ikea is er niet. Nope, alleen Velperplein, waar geen stoplicht te zien is.

Vrachtje eenmaal afgeleverd in Arnhem pik ik een andere snelle opdracht op die naar Julianadorp gaat, we rijden via Overijssel en Friesland en vervolgens pakken we de Afsluitdijk, want Zuid Holland en het onderste deel van Noord Holland bestaan nog niet. We rijden via het Velperplein een 2-baans (i.p.v. 3-baans) A12 op, 100 meter verder kan ik de afslag al pakken de A50 op, want meer is er niet. Het wild viaduct zit er, we gaan Apeldoorn voorbij en vervolgens staat Gronigen (nee, dat is geen typo van mij, zo stond het op het bord) op de borden. Toen was voor mij de lol er wel af eigenlijk....

Team TDM: werk aan de winkel!
Dat je 1:1 verwacht, daar kan TDM natuurlijk niet zo veel aan doen. Ook ik vind de kwaliteit minder dan ProMods, maar het is dan ook een kleiner team, en de kwaliteit van ProMods is wel erg hoog (al is ProMods ook niet 100% natuurgetrouw (knooppunt A1-A50 bijvoorbeeld)). Het nadeel is dat ik, net zoals jij, de plekken ken, dus daarom voelt het op sommige plekken onrealistisch aan, het voelt allemaal wel erg leeg aan. Echter, met een schaal van 1:7 kan niet elke afslag erin, laat staan elk detail... Dus die verwachting dunkt me vrij irreëel.

Ik ga zelf ook niet vaak in The Dutch Map rijden (dan pak ik de auto wel :+ ), maar ik kan me ook niet helemaal vinden in je kritiek. Ik vind 'm best goed, maar er is ook nog genoeg ruimte voor verbetering.
enchion schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Erg vage download procedure op de website.

Iets teveel vreemde (tucows style) knoppen, ik wacht wel totdat een aantal anderen het geprobeerd hebben.
Volgens mij proberen ze gewoon de stijl van ETS2 na te bootsen ;) De procedure vind ik ook apart... Eerst naar de downloadpagina, "Download now", dan de voorwaarden accepteren, nog een keer op "Download now" klikken, dan op "Download MEGA" of "Download ShareMods", dan Skip ad, de advertentie sluiten, nog een keer download... Tja, echt gebruiksvriendelijk is 't niet nee :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Nou ik kom uit Den Helder, maar vond het wel wat hebben. De weg via de zuidstraat waar je willemsoord (oude marine werf) ziet is best goed gemaakt en herkenbaar, en dan richting de TESO (texelse boot) lijkt best wel. Natuurlijk kan je geen echte kopie verwachten, maar promods ziet er dan wel heel mooi uit, maar daar kloppen de dorpen, steden ook totaal niet. Kan ook niet, daar is gewoon te weinig ruimte voor, en door middel van bepaalde herkenningspunten lijkt het er soms nog wat op. Denk dat het er ook mee te maken heeft wie waar is geweest of waar de modders vandaan komen, dan kan je misschien iets meer in de buurt komen van de echte steden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=49794797,noline]maar promods ziet er dan wel heel mooi uit, maar daar kloppen de dorpen, steden ook totaal niet.
Dat is totaal afhankelijk van het gebied. In een aantal landen (waaronder uitdrukkelijk Nederland) hebben we de vanilla steden van SCS gelaten zoals ze waren, in Amsterdam & Rotterdam bijv.
Als je daarentegen Arnhem gaat bekijken zul je veel terug herkennen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 11:13
Yep, Zwolle idem dito. Natuurlijk zit je deels vast aan de SCS-prefabs, maar ook daarmee kan je de sfeer van een stad erg goed neerzetten. Wat mij betreft zijn Arnhem en Zwolle in Promods daar super voorbeelden van, ik hoop dan ook dat Amsterdam, Rotterdam en vooral Groningen dat voorbeeld nog gaan volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zelf TDM nog eens uittesten, maar ik ben toch wel van mening dat Promods wel heel waarheidsgetrouw is gemaakt, in de mate van het mogelijke.

Ben zelf Belg en zie toch verschillende gelijkenissen, Antwerpse en Brusselse Ring, Brussel zelf. Is het 1 op 1 nagebouwd, nee tuurlijk niet. Maar ik vind dat we toch dichtbij geraken.

Waarschijnlijk ga ik TDM wel nog leuk vinden aangezien ik in NL niet echt zaken kan herkennen, daar rijd'k nu eenmaal zelf nooit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 21:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[b]Zonezns schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:56:[/b0]
ETS2 werkt gewoon offline, je moet steam openzetten maar that's it. Updates kan je uitzetten, je kan ook steeds gewoon terug met versies; als je dus een update doet, en je merkt dat iets niet naar behoren werkt, kan je gewoon weer terug.
Helaas niet ver genoeg. Ik kreeg een automatische update van ETS2 (1.26.3.2s), werkt de Truckers MP niet meer (1.26.2s). Maar als je dan een oudere versie pakt is die weer te oud (1.26.2.2s). -O-

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik vind bij Promods inderdaad de herkenbaarheid een grote plus. Vooral ook de BOB-borden en de "minder zuur achter het stuur" in Nederland en België doen het goed bij mij. Verder voelt de spelwereld wat mij betreft een stuk levendiger aan, met van die geintjes als auto's met pech of ongelukken. Heb inmiddels al een tijdje niet gereden maar de release van PM 2.15 wel binnengehaald gisteravond. Misschien morgenochtend als de vriendin nog slaapt maar weer eens een rondje rijden :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-10 21:38
Maasluip schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:27:
[...]

Helaas niet ver genoeg. Ik kreeg een automatische update van ETS2 (1.26.3.2s), werkt de Truckers MP niet meer (1.26.2s). Maar als je dan een oudere versie pakt is die weer te oud (1.26.2.2s). -O-
Er is een nieuwe versie van TruckersMP nu dus effe updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:52:
[...]

Dat je 1:1 verwacht, daar kan TDM natuurlijk niet zo veel aan doen. Ook ik vind de kwaliteit minder dan ProMods, maar het is dan ook een kleiner team, en de kwaliteit van ProMods is wel erg hoog (al is ProMods ook niet 100% natuurgetrouw (knooppunt A1-A50 bijvoorbeeld)). Het nadeel is dat ik, net zoals jij, de plekken ken, dus daarom voelt het op sommige plekken onrealistisch aan, het voelt allemaal wel erg leeg aan. Echter, met een schaal van 1:7 kan niet elke afslag erin, laat staan elk detail... Dus die verwachting dunkt me vrij irreëel.

Ik ga zelf ook niet vaak in The Dutch Map rijden (dan pak ik de auto wel :+ ), maar ik kan me ook niet helemaal vinden in je kritiek. Ik vind 'm best goed, maar er is ook nog genoeg ruimte voor verbetering.
In het Nederland van Promods zitten op de A12 tussen Arnhem en Duitse grens gewoon meer afslagen en gebouwen dan in TDM, onder andere de Ikea die vanaf de A12 toch altijd prominent zichtbaar is. De wolkjesfabriek staat er dan wel bij zowel Promods als bij TDM.

Maar bij TDM is de afstand tussen Velperplein en knooppunt A12 en A50 (Arnhem-Noord) echt nul. De A12 is dan ook nog eens 2-baans ipv 3-baans en de afslag de A50 op richting Apeldoorn daar hoort de rechter rijstrook over te gaan in de afslag en dat doet het ook niet. In Promods is ie 3-baans zoals het hoort, is de en is de afstand tussen Velperplein en A12/A50 ook nog eens redelijk op schaal. Dat terwijl TDM 1:7 is en Promods/ETS2 schaal 1:25 ofzo?

Dat vind ik nog tot daar aan toe, maar spelfouten in borden, op de gehele N18 geen enkel dorp of herkenbaar punt of viaduct, vind ik toch erg jammer.

N18 van Enschede naar Varsseveld kom je langs Haaksbergen waar de max. snelheid 70km/h is. Je komt door Eibergen (4 kruispunten met verkeerslichten), langs Groenlo (2 kruispunten met verkeerslichten, een viaduct), langs Lichtenvoorde (4 kruispunten waarvan 3 met verkeerslichten, 2 viaducten), langs Harreveld (1 kruispunt met verkeerslichten, een oude korenmolen als landmark), de Radstake (1 kruispunt met verkeerslichten), Varsseveld (2 kruispunten met verkeerslichten), oprit naar A18 met verkeerslichten.

Geen van dat alles, geen verkeerslichten, geen kruispunten, niks op de borden. Ik hoef echt niet ieder dorp in te kunnen rijden langs de N18, als het op een dorp lijkt en als er Lichtenvoorde op de borden staat vind ik het al prima, als er 2 of 3 kruispunten met verkeerslichten zijn, best. Zet een viaduct op enigszins de correcte plek. Maar laat me niet 50km langs bossen en weilanden rijden, want dat is de N18 absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:58
hoe staat het nou met de renault t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
FastFred schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:38:
Voor jou een vraag en voor mij ook :p
Dat zou ik ook niet weten. Ik zou ook willen weten wanneer die nieuwe Scania in ETS2 komt. persoonlijk vind ik hem lelijk maar dat interieur vind ik wel mooi uitzien.

Hetzelfde met de Schwarzmüller trailer pack DLC. Waarschijnlijk komt die nooit in MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat TDM maar niet realistisch wil worden. Nederland is maar een klein land en het lijkt mij niet zo heel moeilijk om de snelweg een keer te rijden met 2 personen en dan dingen die echt opvallen te noteren en die na te bouwen. Hoeft niet alles maar als je schaal 1 op 7 maakt dan moet je toch wel minimaal 1 van de 7 dingen erin plaatsen. Het aantal rijbanen dat is zelfs op google maps makkelijk terug te vinden. Dit is wel een heel groot voordeel van ProMods dat die het voor zover mogelijk wel de juiste rijbanen en de meest vreemde snelwegkruizingen netjes namaken. Het is voor mij toch nog een maandje wachten voordat ik over kan gaan op nieuwe versies gezien Frankrijk DLC non-steam nog niet uit is :).

Lees ook hier dat het niet geheel mogelijk is om de updates uit te schakelen wat wel echt jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carfanatic schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:08:
hoe staat het nou met de renault t?
Ik denk dat we nog even moeten wachten op de Renault Range T. Er is door SCS Software vaak genoeg gezegd dat het te maken heeft met bepaalde licensies. Maar het zou inderdaad fijn zijn als er binnenkort meer duidelijkheid komt over de Renault Range T en misschien ook wel de nieuwe Scania R & S.

Het was zeker mooi geweest als de nieuwe Renault samen met de Vive la France DLC was uitgekomen. Dus voorlopig moeten we het maar even doen met 'modded trucks'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Jeanke117 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Dat zou ik ook niet weten. Ik zou ook willen weten wanneer die nieuwe Scania in ETS2 komt. persoonlijk vind ik hem lelijk maar dat interieur vind ik wel mooi uitzien.

Hetzelfde met de Schwarzmüller trailer pack DLC. Waarschijnlijk komt die nooit in MP
Ik heb die Scwarzmuller pack gekocht (meer als support naar SCS). Omdat ik echter met jazzycatmods rij heb ik die trailers nog nooit gezien 8)7

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:57:
Jammer dat TDM maar niet realistisch wil worden. Nederland is maar een klein land en het lijkt mij niet zo heel moeilijk om de snelweg een keer te rijden met 2 personen en dan dingen die echt opvallen te noteren en die na te bouwen. Hoeft niet alles maar als je schaal 1 op 7 maakt dan moet je toch wel minimaal 1 van de 7 dingen erin plaatsen. Het aantal rijbanen dat is zelfs op google maps makkelijk terug te vinden. Dit is wel een heel groot voordeel van ProMods dat die het voor zover mogelijk wel de juiste rijbanen en de meest vreemde snelwegkruizingen netjes namaken. Het is voor mij toch nog een maandje wachten voordat ik over kan gaan op nieuwe versies gezien Frankrijk DLC non-steam nog niet uit is :).

Lees ook hier dat het niet geheel mogelijk is om de updates uit te schakelen wat wel echt jammer is.
Onderschat de hoeveelheid werk niet. Het kost ontzettend veel tijd. ;) Je kunt niet "even" een paar iconische dingen toevoegen (zou wel leuk zijn). DLC France heeft SCS maanden werk gekost, en dat is met een team die er ca. 40 uur per week aan kan besteden. ProMods heeft ook een ontzettend groot team.., maar alsnog kost het veel tijd om nieuwe gebieden toe te voegen. TDM kan dat niet 1-2-3 nadoen in dezelfde tijd, laat staan als je veel aangepaste modellen langs elke weg wilt hebben. Meer dorpjes kan zeker, maar ook dat kost veel tijd. Keuze van rijbanen kan ook een gameplaykeuze zijn, weet ik niet voor precies voor die plek.

Tja, als ik rondrijd door TDM voelt het wel als Nederland aan, ondanks dat misschien niet alle plekken kloppen.

Het is absoluut geen perfecte kopie, verre van. Er is genoeg op aan te merken, om die reden gebruik ik TDM ook niet, maar de kritiek die hier door sommigen wordt gegeven vind ik schromelijk overdreven en soms zelfs onterecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 10-01-2017 14:34 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:56:
Da's allemaal leuk, totdat iets niet werkt... Dan kan 't ontzettend handig zijn om wel overal zelf bij te kunnen (zeg ik uit ervaring :/ ). Daarnaast is er op dit moment misschien geen reden om de ondersteuning stop te zetten, maar je bent toch aan de grillen van Valve overgeleverd. Kun je je spellen over ~20 jaar nog steeds spelen?
Hoezo? Als er iets niet werkt, kun je toch ook gewoon de update makkelijk terugrollen naar een andere versie? :)

Over 20 jaar is er denk ik geen ETS 2 meer, maar VR + accessoires + ETS 3/4 :P.
CyberCow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:22:
Ik gebruik geen steam. Heb eigenlijk maar weinig andere spelletjes. Play offline lijkt mij ten aller tijden de beste oplossing. Waarom zou ik data moeten sturen voor een spel waarbij ik helemaal niets met internet nodig heb.
Ik zie dat je net zoals ik, veel om je privacy geeft, en een control-freak bent. Alleen wie zegt dat je internet nodig hebt voor ETS 2? Het spel staat immers lokaal opgeslagen. Je zou de privacy policy van Steam eens moeten lezen als je er benieuwd naar bent welke data er wordt verzonden, verzameld en/of gedeeld/verkocht wordt (indien dit het geval is).

Overigens even in het algemeen:

Ik speel nu een aantal dagen met ProMods, en ben zeer tevreden! Bij het begin was het even allemaal onduidelijk en klooien, maar nu heb ik in Google Keep de mod volgorde genoteerd en dat geeft ook weer wat rust. Met ETS 2 zit ik momenteel in IJsland, wat me erg goed bevalt (want daar was ik het meest benieuwd naar :D). Ook de trailers vind ik een leuke toevoeging. Wat mij betreft is het het allemaal dubbel en dwars waard! Rusland ga ik een andere keer betreden. Daar kan ik dus nog niet over oordelen.

En dan nu nog even over TDM:

Ik heb een aantal gameplays bekeken, en ik was érg onder de indruk, want ik vind het namelijk leuk om moeite te doen voor een rit, en vind het enorm saai om continu 1000 kilometer aan snelweg en N wegen te zien (N wegen zijn wel leuk, maar niet zo zeer vermakelijk). Bij TDM had ik wel dat idee, alleen begreep ik dat dat de hele map van Nederland veranderd (van ProMods indien geïnstalleerd). Klopt dit? Of worden die steden/wegen dan gewoon aan ProMods toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Hoezo? Als er iets niet werkt, kun je toch ook gewoon de update makkelijk terugrollen naar een andere versie? :)

[...]
Ik had het in dit geval over twee andere spellen, waar ik wat problemen mee had. Het is wel opgelost, maar niet dankzij Steam. In dat soort gevallen is de optie om het handmatig te installeren wel zo handig. (Ging om Dirt Rally op een schijf anders dan C:\ en nog iets anders). Overigens biedt alleen ETS2 de optie een update terug te draaien, andere spellen niet, en uit ervaring zeg ik dat dat veel om zeep kan helpen (bij Cities Skylines bijvoorbeeld). De N64 is nu ook nog populair, dus waarom ETS2 niet? :P

Steam heeft veel voordelen, maar ook zeker nadelen... Dat weerhoudt echter me niet om Steam te gebruiken.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een aantal gameplays bekeken, en ik was érg onder de indruk, want ik vind het namelijk leuk om moeite te doen voor een rit, en vind het enorm saai om continu 1000 kilometer aan snelweg en N wegen te zien (N wegen zijn wel leuk, maar niet zo zeer vermakelijk). Bij TDM had ik wel dat idee, alleen begreep ik dat dat de hele map van Nederland veranderd (van ProMods indien geïnstalleerd). Klopt dit? Of worden die steden/wegen dan gewoon aan ProMods toegevoegd?
TDM is een compleet andere map. Je rijd dus altijd alleen maar binnen Nederland en kunt niet naar Polen of Engeland rijden ofzo. Bij de grens houd het gewoon op.

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 10-01-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 21:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, wat ik nu heb. Ik heb de laatste tijd dus last dat ik geen opdrachten meer vind, dus de truuk van Davidson in "[SIM] Euro Truck Simulator 2" nog eens gedaan, sta ik weer bij mijn garage in Duisburg maar 2 seconden nadat ik begin te rijden hangt ETS helemaal. Geluid gaat nog wel door maar verder niks. En niks mag baten, 32 bit versie, 64 bit versie, oudere versie, allemaal hebben ze hetzelfde.
;(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:23:
TDM is een compleet andere map. Je rijd dus altijd alleen maar binnen Nederland en kunt niet naar Polen of Engeland rijden ofzo. Bij de grens houd het gewoon op.
Ah. En dan kan je dus niet meer naar andere landen rijden. Dus het is zeker óf ProMods etc óf TDM..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Ah. En dan kan je dus niet meer naar andere landen rijden. Dus het is zeker óf ProMods etc óf TDM..?
Ja en nee, je kunt een nieuw profiel aanmaken, TDM daarin activeren. Dan heb je dus een profiel voor TDM en een profiel voor ProMods e.d. De schaal is anders, dus combineren kan niet. De uitleg daarvoor staat ook op de website van TDM.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
[...]

precies :)

Je kunt de meeste maps niet combineren (al is rusmap en promods bijvoorbeeld) een uitzondering.

Maar inderdaad TDM of the Hungarymap zijn standalone maps waar je een apart profiel voor moet aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, The Dutch Map is een standalone map, dus je kunt de map niet gaan combineren zoals Pro Mods en Rusmap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Ik zie dat je net zoals ik, veel om je privacy geeft, en een control-freak bent. Alleen wie zegt dat je internet nodig hebt voor ETS 2? Het spel staat immers lokaal opgeslagen. Je zou de privacy policy van Steam eens moeten lezen als je er benieuwd naar bent welke data er wordt verzonden, verzameld en/of gedeeld/verkocht wordt (indien dit het geval is).

Overigens even in het algemeen:

Ik speel nu een aantal dagen met ProMods, en ben zeer tevreden! Bij het begin was het even allemaal onduidelijk en klooien, maar nu heb ik in Google Keep de mod volgorde genoteerd en dat geeft ook weer wat rust. Met ETS 2 zit ik momenteel in IJsland, wat me erg goed bevalt (want daar was ik het meest benieuwd naar :D). Ook de trailers vind ik een leuke toevoeging. Wat mij betreft is het het allemaal dubbel en dwars waard! Rusland ga ik een andere keer betreden. Daar kan ik dus nog niet over oordelen.

Ik heb net Steam maar geinstalleerd op de computer maar kan nergens instellen waar de spellen worden geinstalleerd. Had nog een oud spelletje liggen wat voor Steam was (daardoor dus nooit gebruikt). Zie dat het spel op de C schijf word geinstalleerd iets wat ik dus absoluut niet wil hebben ivm back-up. Eerst kon je aangeven waar de boel geinstalleerd werd per spelletje afhankelijk. Echt een drama dat Steam. kan iemand mij vertellen waar ik die installatiemap kan aanpassen? Snap dit een beetje offtopic is maar is even niet anders.

Wat betreft de TDM die kraak ik niet af. Heb mij in het verleden wel aardig kunnen vermaken want het lijkt wel een beetje op Nederland. Had alleen zelf wel Het idee dat ze wat meer op kwaliteit kunnen richten dan op kilometers snelweg en N wegen. Maar goed het is wel leuk om een keer rond te gaan rijden. Keer wat anders dan ProMods.

ProMods en TDM moet je echt een ander profiel voor aanmaken anders gaat het mis. TDM is een standalone map en bij het aanmaken van het profiel moet je aangeven bij de map dat je TDM wil gaan rijden en niet de standaard map.

Blij dat je je hebt kunnen vermaken met ProMods en dat alles nu uiteindelijk wel gewoon goed werkt. Geloof me bij een nieuwe update is het allemaal een stuk minder werk. Wel een tip is om niet te snel naar een nieuwe versie over te stappen want dan kan je nog wel eens tegenkomen de mods nog niet geschikt zijn gemaakt voor de nieuwe versie van ETS2.
martijnm71 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:05:
[...]

precies :)

Je kunt de meeste maps niet combineren (al is rusmap en promods bijvoorbeeld) een uitzondering.

Maar inderdaad TDM of the Hungarymap zijn standalone maps waar je een apart profiel voor moet aanmaken.
RusMap en ProMods zijn daarom ook geen standalaone map. Zonder de standaard map zou ProMods en RusMap het ook niet goed doen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberCow op 10-01-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:06:
Ik heb net Steam maar geinstalleerd op de computer maar kan nergens instellen waar de spellen worden geinstalleerd. Had nog een oud spelletje liggen wat voor Steam was (daardoor dus nooit gebruikt). Zie dat het spel op de C schijf word geinstalleerd iets wat ik dus absoluut niet wil hebben ivm back-up. Eerst kon je aangeven waar de boel geïnstalleerd werd per spelletje afhankelijk. Echt een drama dat Steam. kan iemand mij vertellen waar ik die installatiemap kan aanpassen? Snap dit een beetje offtopic is maar is even niet anders.
Sorry, misschien hadden we dat even moeten melden (maar was het zelf ook helemaal vergeten). Het ligt er namelijk aan waar je Steam zelf installeert (op welke drive). Jouw games komen namelijk in het mapje "steamapps" in het mapje "Steam". Dus als jij Steam installeert op je HDD (als voorbeeld je D drive), dan zullen je games worden opgeslagen op je HDD (in het mapje "steamapps" > "common"). Hetzelfde als je een SSD hebt (als voorbeeld je C drive). Als je vragen hebt met betrekking tot Steam: be my guest :).

Je kunt op de volgende manier je installatiemap voor games handmatig wijzigen (je hoeft dus Steam niet opnieuw te installeren):

Open Steam > linksboven staat "Steam" > "instellingen" > "downloads" > "Steam-bibliotheekmappen" > linksonder "installatiemap toevoegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eerste ritje op TDM gedaan. Ben nog niet volledig overtuigd, het ziet er wel oké uit maar soms zie je toch nog kleine foutjes, stukken landschap die ontbreken, wegen die niet goed aansluiten (auto's verdwijnen).

Enfin, heb iets op youtube gezet, voor wie interesse zou hebben. Een ritje van Heerenveen naar Den Burg.
YouTube: ETS2 - The Dutch Map - First Look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-10 18:41
Got mine within the first 5 minutes O-)
Na 200 vanilla map uren, vandaag Promods geinstalleerd. Rusmap sla ik vooralsnog over.
Ben benieuwd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
geez, ze willen wel weer een hoop van je :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:09
Top, bedankt voor die Michelin DLC :)

Nog een vraagje.

Laatste tijd zit ik erg veel op de xbox om wat games weg te spelen daar, maar wil straks ook weer ETS2 oppakken.

Nu is de planning voor dit jaar om 3 1440p schermen te kopen en dan met 3 schermen ets2 te spelen. Er zit nu een R9 290 in mijn pc maar ik denk dat die het niet meer op high gaat draaien (scaling staat nu op 400%, maar zal dan 150% gaan). Wat gebruiken jullie of raden jullie aan?

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
mschol schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:28:
[...]

geez, ze willen wel weer een hoop van je :')
ja klikken en daarna alles weer terugzetten naar normaal, bij youtube subscription en twitter volgen even wegklikken en dan dat ene ding de toegang tot twitter ontzeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
timmie271 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:40:

Nog een vraagje.

Laatste tijd zit ik erg veel op de xbox om wat games weg te spelen daar, maar wil straks ook weer ETS2 oppakken.

Nu is de planning voor dit jaar om 3 1440p schermen te kopen en dan met 3 schermen ets2 te spelen. Er zit nu een R9 290 in mijn pc maar ik denk dat die het niet meer op high gaat draaien (scaling staat nu op 400%, maar zal dan 150% gaan). Wat gebruiken jullie of raden jullie aan?
heb een R 9 280x en die trekt het allemaal nog net zou het zelf niet proberen met drie schermen.

doet me er wel aan denken dat ik eigenlijk een andere videokaart wil :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:40:

Nog een vraagje.

ik draai met mijn r9 290 op 3x 1920x1200 in eyefinity, meeste high en 200% scaling, en dat is voor mij nog net te doen, maar 150% zal bij mij een acceptabelere framerate opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21
CyberCow schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Ik heb net Steam maar geinstalleerd op de computer maar kan nergens instellen waar de spellen worden geinstalleerd. Had nog een oud spelletje liggen wat voor Steam was (daardoor dus nooit gebruikt). Zie dat het spel op de C schijf word geinstalleerd iets wat ik dus absoluut niet wil hebben ivm back-up. Eerst kon je aangeven waar de boel geinstalleerd werd per spelletje afhankelijk. Echt een drama dat Steam. kan iemand mij vertellen waar ik die installatiemap kan aanpassen? Snap dit een beetje offtopic is maar is even niet anders.
(...)
Als ik op "installeren" klik in Steam, kan ik in het dialoogvenster gewoon een dropdown menu openen met de keuze waar te installeren. Biedt ook aan om een map te maken op de E Schijf, waar ik geen Steam map op aangemaakt heb. Heeft niet iedereen dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3tYwRVSRSjWxovYX8Jy0OUPS/full.png

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Jammer dat ik als beginnende enthousiasteling nog geen dlc kan winnen. Heb binnen de eerste 2 weken wel 41uur geklokt, maar 75 zal 'm niet worden voordat de actie over is denk ik zo... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Even showen, nieuwe trailer passend bij mijn truck :7

Afbeeldingslocatie: https://www.pictshare.net/46145e1243.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door martijnm71 op 10-01-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Iemand die hier met de G29 rijdt? Ik heb vanavond m'n stuurtje binnen, maar op één of andere manier krijg ik de reverse niet werkend. En mja ik kom nu toch wel erg lastig van m'n parkeerplaats af.
Misschien mis ik iets in de settings, ik heb de software van logitech al geupdate, maar dat mag niet baten.

Iets nauwkeuriger lijkt het standaard alsof het gaspedaal inherent verbonden is met de rem, anders gezegd: vol gas en zodra ik het gaspedaal loslaat is het vol in de rem. At random springt ie dan soms in de R... ik ben er niet uit waar ik nu precies wat mag gaan aanpassen want je hebt settings bij het logitech gaming profiel en in het spel zelf en ik heb al van alles proberen aan te passen zonder echt verschil (of vooruitgang) te boeken.

Anyway tijd maar even een pauze te nemen. Alvast bedankt, mocht iemand kunnen helpen.

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 10-01-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om een of andere reden denkt dat Logitech (of Windows) het een goed idee is om gas&rem op 1 axis te zetten. Tegenwoordig kunnen alle moderne games seperate pedals wel aan. Als het goed is moet je bij je joystick in control panel eigenschappen op gamecontrollers kunnen klikken en dat vervolgens uitzetten. Dat is tenminste hoe het bij de G25 werkt.
Waar je dat in de profiler kan doen weet ik niet, maar zoek naar een vinkje voor combined of seperate pedals.

Ook even in ETS2 opnieuw controls instellen/controleren. ETS2 kan waarschijnlijk ook wel met gecombineerd pedaal werken, maar IMO is rem en gas gescheiden beter.
Owja, vaak zijn rem/gas pedalen ook nog geinverteerd, maar in ETS2 kan je dat makkelijk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:03:
Iemand die hier met de G29 rijdt? Ik heb vanavond m'n stuurtje binnen, maar op één of andere manier krijg ik de reverse niet werkend. En mja ik kom nu toch wel erg lastig van m'n parkeerplaats af.
Misschien mis ik iets in de settings, ik heb de software van logitech al geupdate, maar dat mag niet baten.

Iets nauwkeuriger lijkt het standaard alsof het gaspedaal inherent verbonden is met de rem, anders gezegd: vol gas en zodra ik het gaspedaal loslaat is het vol in de rem. At random springt ie dan soms in de R... ik ben er niet uit waar ik nu precies wat mag gaan aanpassen want je hebt settings bij het logitech gaming profiel en in het spel zelf en ik heb al van alles proberen aan te passen zonder echt verschil (of vooruitgang) te boeken.

Anyway tijd maar even een pauze te nemen. Alvast bedankt, mocht iemand kunnen helpen.
Momenteel heb ik niet veel tijd voor een lang antwoord maar het zou kunnen zijn je hebt ingesteld dat de pedalen de as moeten delen. Weet zo niet precies hoe dat vinkje heet maar bij spelbesturing in configuratiescherm is dat het bovenste vinkje. Als je die uitschakeld moet het goed zijn. Laat maar even weten of gelukt is anders wil ik morgen wel even voor je gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het lijkt erop dat ik inderdaad ergens nu een goed vinkje aan of uit heb gezet want het werkt nu ongeveer zoals het zou moeten. Hartstikke bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Met alle crashes en gedoe wel een levering die nu uit blijft staan en ik niet kan afmaken omdat kennelijk de juiste autosave verdwenen is (externe contract) hopelijk lost zichzelf dat op. Dat kan ik dus kennelijk op mijn world of trucks profile page uitschakelen. Wel apart dat het niet in game kan, maar goed.

Nu lekker rijden maar, veel leuker met een stuurtje! Maar wel lastig rondkijken helaas. morgen maar eens verder kijken of ik dat kan verbeteren, ik sta open voor tips want helaas draaien de paddles en hendels en knoppen mee tijdens het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
rockhopper schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:47:
Het lijkt erop dat ik inderdaad ergens nu een goed vinkje aan of uit heb gezet want het werkt nu ongeveer zoals het zou moeten. Hartstikke bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Met alle crashes en gedoe wel een levering die nu uit blijft staan en ik niet kan afmaken omdat kennelijk de juiste autosave verdwenen is (externe contract) hopelijk lost zichzelf dat op. Dat kan ik dus kennelijk op mijn world of trucks profile page uitschakelen. Wel apart dat het niet in game kan, maar goed.

Nu lekker rijden maar, veel leuker met een stuurtje! Maar wel lastig rondkijken helaas. morgen maar eens verder kijken of ik dat kan verbeteren, ik sta open voor tips want helaas draaien de paddles en hendels en knoppen mee tijdens het sturen.
Je kan door bepaalde knoppen te selecteren naar rechts kijken en naar links kijken. Je kan dan bijvoorbeeld de rechter shifter op de G29 selecteren om nar rechts te kijken en der echter shifter voor naar links te kijken.

Edit: http://steamcommunity.com...enshot/170408710361712830

Maar je kan dan je rechter shifter op de "interieur rechts" instellen en je linker shifter op de "interieur midden".

(Ik weet niet hoe je de screenshot van Steam hierop krijgt)

[ Voor 11% gewijzigd door Jeanke117 op 10-01-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Maar die draaien ook mee helaas (ik had de shifters als en de cross joypad beide geprobeerd, het blijft behelpen.) Jammer dat er geen fixed shifters bij het stuurtje zit. Nu ja kijk ik maar met de muis en een-hand sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:30:
Maar die draaien ook mee helaas (ik had de shifters als en de cross joypad beide geprobeerd, het blijft behelpen.) Jammer dat er geen fixed shifters bij het stuurtje zit. Nu ja kijk ik maar met de muis en een-hand sturen.
Je kunt ook hier krijgen: Het TrackIR-alternatieventopic
Anders zou ik de POV switch op je stuur gebruiken voor links, rechts, boven en onder.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
FastFred schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:20:
€ 3,- is ook geen geld. Vanavond ff kopen, vind ik leuk :)
Misschien wat meer informatie over die DLC

Je krijgt meer dan 5 nieuwe banden. Deze zijn allemaal in te kleuren.
Je krijgt 2 soorten vlaggetjes die je aan je ruit kan hangen.
Je krijgt een luchtverfrisser en een soort vlaggetje die je op de plaats van bijvoorbeeld een Wunderbaum kan hangen.
Je krijgt ook een mok waar dat mannetje op staat en je kan ook kiezen om alleen het poppetje zelf op die plaatsen neer te zetten.
Je krijgt ook de optie om het mannetje van Michelin in je exterieur te plaatsen. Dit mannetje geeft ook nog eens licht!

Screenshots: http://steamcommunity.com.../screenshots/#scrollTop=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeanke117 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:19:
[...]

Misschien wat meer informatie over die DLC

Je krijgt meer dan 5 nieuwe banden. Deze zijn allemaal in te kleuren.
Je krijgt 2 soorten vlaggetjes die je aan je ruit kan hangen.
Je krijgt een luchtverfrisser en een soort vlaggetje die je op de plaats van bijvoorbeeld een Wunderbaum kan hangen.
Je krijgt ook een mok waar dat mannetje op staat en je kan ook kiezen om alleen het poppetje zelf op die plaatsen neer te zetten.
Je krijgt ook de optie om het mannetje van Michelin in je exterieur te plaatsen. Dit mannetje geeft ook nog eens licht!

Screenshots: http://steamcommunity.com.../screenshots/#scrollTop=0
En er zitten 2 nieuwe skins bij de DLC. ;)
Hier een gedetailleerder overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://etsmods.net/wp-content/uploads/2017/01/tabulka-500x436.jpg

Al met al een leuke toevoeging op de game. Denk je dat de banden ook invloed zullen hebben op grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:47:
Denk je dat de banden ook invloed zullen hebben op grip?
Werkt dat überhaupt zo bij ETS 2? Ik dacht dat banden geen effect hadden op grip. Het zou leuk zijn als banden enzo ook wat bijdragen aan statistieken en rijervaring etc. Net zoals bij Need For Speed :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Werkt dat überhaupt zo bij ETS 2? Ik dacht dat banden geen effect hadden op grip. Het zou leuk zijn als banden enzo ook wat bijdragen aan statistieken en rijervaring etc. Net zoals bij Need For Speed :p.
ETS2 heeft 3 banden categorieën. Brandstof, geluid en hoe goed het is met regen. Dus grip is er denk ik niet behalve dan grip tijdens de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:19:
ETS2 heeft 3 banden categorieën. Brandstof, geluid en hoe goed het is met regen. Dus grip is er denk ik niet behalve dan grip tijdens de regen.
Dat vind ik wel erg jammer. Wat ik bijvoorbeeld in IJsland erg heb (ProMods) is dat als ik op een onverharde weg rij, dat ik echt 10 kilometer per uur moet gaan rijden, omdat anders m'n truck naar de klote lijkt te gaan (want heel erg veel hobbels die hard aankomen). Lijkt me dus ook leuk om aan de suspension (vering) te sleutelen evenals de banden qua grip voor bijvoorbeeld sneeuw. Lijkt me een super leuke en fijne toevoeging :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
pfffff, keuze, keuze, keuze.

kom er niet uit, wat zouden jullie doen?

RX 480 8gb of 175 euro meer uitgeven en een 1070 kopen?

PC wordt alleen gebruikt voor sims, trainsim, ets2, ats en farmsim 15&17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Dat vind ik wel erg jammer. Wat ik bijvoorbeeld in IJsland erg heb (ProMods) is dat als ik op een onverharde weg rij, dat ik echt 10 kilometer per uur moet gaan rijden, omdat anders m'n truck naar de klote lijkt te gaan (want heel erg veel hobbels die hard aankomen). Lijkt me dus ook leuk om aan de suspension (vering) te sleutelen evenals de banden qua grip voor bijvoorbeeld sneeuw. Lijkt me een super leuke en fijne toevoeging :D.
banden kan, voor mijn gevoel heb je op winterbanden daadwerkelijk meer grip op sneeuw. en vering, meh, lijkt me niet nodig, als je in het echt met je europese vrachtwagentje op ijsland gaat rijden zul je ook rustig aan moeten doen.

en zelfs de trucks op ijsland zelf zijn niet super aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:02:

welke resolutie wil je spelen ?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
jin schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:04:
[...]

welke resolutie wil je spelen ?
gewoon 1080, niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

dan is een RX480 genoeg lijkt mij. je kan ook voor een gtx1060 of rx470 gaan uiteraard.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117

Ik zou nu de GPU kopen die het beste nu uitkomt dus de RX480 of GTX1060 en later pas nog een keer upgraden. Later zijn er vast en zeker weer nieuwe GPU's.

Edit: kijk ook eens op V&A. Ik had daar mijn 106 gekocht met 70 euro korting terwijl die nog gloednieuw in de doos zat.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeanke117 op 11-01-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Jeanke117 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Ik zou nu de GPU kopen die het beste nu uitkomt dus de RX480 of GTX1060 en later pas nog een keer upgraden. Later zijn er vast en zeker weer nieuwe GPU's.

Edit: kijk ook eens op V&A. Ik had daar mijn 106 gekocht met 70 euro korting terwijl die nog gloednieuw in de doos zat.
zit nu met een 3 jaar ouwe kaart dus alles is vooruitgang :D

maar zit ook met de toekomst in de kop, eerst een gpu en dan over een tijdje een andere pc. zeg maar een twee fase plan. ga er nog eens een nachtje over slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:13:
[...]

zit nu met een 3 jaar ouwe kaart dus alles is vooruitgang :D

maar zit ook met de toekomst in de kop, eerst een gpu en dan over een tijdje een andere pc. zeg maar een twee fase plan. ga er nog eens een nachtje over slapen
Kun je niet beter een topic aanmaken in het Componenten Aankoopadvies ? Daar weten ze het vast beter :P

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Koenvh schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Kun je niet beter een topic aanmaken in het Componenten Aankoopadvies ? Daar weten ze het vast beter :P
meh, was even nieuwsgierig wat mijn mede simmers er van dachten 8)

stel ik meer op prijs dan op specs geilende nerds die er vervolgens alleen minecraft op spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 11:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou een 1070 kopen als ik jou was. Zeker als je in de toekomst over wil gaan naar een nieuwe computer dan kan de 1070 nog een aantal jaren mee. Mocht je niet zoveel geld uit willen geven dan is de 1060 een betere keus. Deze kaart is wel sneller dan een 480 en zowat even duur. Het verschil tussen 6 en 8GB aan geheugen dat ga jij niet merken met de spelletjes die jij doet. Simulators staan nou niet echt bekent om grote geheugenvreters te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk hoort dat niet in dit topic thuis, maar goed :p. Een 1070 heb je echt niet nodig voor 1080p. Ik zou voor de RX 480 gaan. Wat zijn trouwens de rest van je specs? Het mag ook via een DM (omdat het eigenlijk niet in dit topic mag).
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:04:
banden kan, voor mijn gevoel heb je op winterbanden daadwerkelijk meer grip op sneeuw. en vering, meh, lijkt me niet nodig, als je in het echt met je europese vrachtwagentje op ijsland gaat rijden zul je ook rustig aan moeten doen.

en zelfs de trucks op ijsland zelf zijn niet super aangepast.
En waar kan je winterbanden kiezen? Staat dat erbij? Of kijk je gewoon naar het profiel van de band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Eigenlijk hoort dat niet in dit topic thuis, maar goed :p. Een 1070 heb je echt niet nodig voor 1080p. Ik zou voor de RX 480 gaan. Wat zijn trouwens de rest van je specs? Het mag ook via een DM (omdat het eigenlijk niet in dit topic mag).

[...]

En waar kan je winterbanden kiezen? Staat dat erbij? Of kijk je gewoon naar het profiel van de band?
Sorry. Winterbanden zitten in de realtires mod. Heb dat ding al zo lang in game zitten dat ik vergat dat het geen standaard optie was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:11:
Sorry. Winterbanden zitten in de realtires mod. Heb dat ding al zo lang in game zitten dat ik vergat dat het geen standaard optie was
En die mod, is die gewoon ten alle te gebruiken? Of moet je die ook elke keer updaten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:48:
[...]

En die mod, is die gewoon ten alle te gebruiken? Of moet je die ook elke keer updaten etc?
gewoon te downloaden, heb hem nog nooit moeten updaten.

is dit pack: http://ets2.lt/en/real-tires-mod-rel-v5-6/

staat dat het alleen werkt op de 50k wielen maar dat klopt volgens mij niet, heb ze namelijk ook op niet 50k wielen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:14:
gewoon te downloaden, heb hem nog nooit moeten updaten.

is dit pack: http://ets2.lt/en/real-tires-mod-rel-v5-6/

staat dat het alleen werkt op de 50k wielen maar dat klopt volgens mij niet, heb ze namelijk ook op niet 50k wielen zitten.
Oke. Dankje! Wat bedoel je met "50k wielen"? Hoe zit het qua volgorde met mods? Moet helemaal onderaan qua prioriteit? Enneh, wat moet ik met al die losse bestanden? Waar moet ik die plaatsen? Dacht dat alle mods 1 bestand waren met de .scs extensie.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-01-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Jeanke117 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:19:
[...]

heeft iemand wel eens bekeken wat de effecten precies zijn?

ik kan mij haast niet voorstellen dat het veel effect heeft

ook (zware) regen voelt met rijden niet lastiger
maar zowiezo vind ik de weerseffecten matig: regen, harde regen, bewolking en een zonnetje veel meer komen ze hier niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:11:
[...]

Oke. Dankje! Wat bedoel je met "50k wielen"? Hoe zit het qua volgorde met mods? Moet helemaal onderaan qua prioriteit? Enneh, wat moet ik met al die losse bestanden? Waar moet ik die plaatsen? Dacht dat alle mods 1 bestand waren met de .scs extensie.
Een beetje uitzoekwerk zelf doen kan geen kwaad ;)

Maar goed, 50k zijn de wielen van 50 keda

En de scs bestanden plaats je in de modmap.

Lijkt me voldoende huiswerk
:P

YouTube: How to install mods for Euro Truck Simulator 2

[ Voor 9% gewijzigd door martijnm71 op 11-01-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:07:
[...]

heeft iemand wel eens bekeken wat de effecten precies zijn?

ik kan mij haast niet voorstellen dat het veel effect heeft

ook (zware) regen voelt met rijden niet lastiger
maar zowiezo vind ik de weerseffecten matig: regen, harde regen, bewolking en een zonnetje veel meer komen ze hier niet mee
Probeer anders eens Improved weather Reloaded 6. Dan heb je nog steeds maar regen of droog maar wel mooiere zonsondergangen en meer verschillende wolken. Werkt niet in combinatie met andere weer mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
CyberCow schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:12:
[...]

Probeer anders eens Improved weather Reloaded 6. Dan heb je nog steeds maar regen of droog maar wel mooiere zonsondergangen en meer verschillende wolken. Werkt niet in combinatie met andere weer mods.
ik ga nog wel even zoeken maar ik begreep dat o. a. mist ook tot de mogelijkheden zou behoren, echter heb ik dat na 188 ingame dagen nog niet 1x gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:08:
Een beetje uitzoekwerk zelf doen kan geen kwaad ;)

Maar goed, 50k zijn de wielen van 50 keda

En de scs bestanden plaats je in de modmap.

Lijkt me voldoende huiswerk
:P

YouTube: How to install mods for Euro Truck Simulator 2
Ik denk dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen. Uiteraard zoek ik zelf alles uit voordat ik iets ga vragen. Mijn vraag was niet wat ik met de scs bestanden moet doen. Dat is namelijk juist net het punt. Er zijn geen .scs bestanden te vinden in de zip die ik via jouw link heb gedownload. Alleen een paar losse files + wat directories. Ik weet namelijk prima hoe ik mods moet installeren, maar dit is iets anders, en heb zelf ook al op internet opgezocht wat ik met die losse bestanden moet doen. Een zoekopdracht op "real tire mod ets2 installation" heeft me namelijk niets opgeleverd.

Zie hier de bestanden + mappen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2DYcFb.png

Edit: ik zie dat de video die je hebt gestuurd, inderdaad bevat wat ik nodig had, maar ik dacht dus dat alle mods een .scs extensie hadden. Vandaar dat ik zo specifiek ging zoeken :p. Maar goed. Hij sleept op een gegeven moment dat RAR bestand naar die mod map, en dan wordt het automatisch uitgepakt, maar bij mij pakt hij niet automatisch uit, en dus komt het RAR bestand gewoon in de mod map te staan. Ik neem aan dat ik dan alsnog het RAR bestand uit moet pakken? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-01-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
CyberCow schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:12:
[...]

Ik had vroeger ook altijd een weermod maar ik kreeg altijd 10-15 fps minder ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen. Uiteraard zoek ik zelf alles uit voordat ik iets ga vragen. Mijn vraag was niet wat ik met de scs bestanden moet doen. Dat is namelijk juist net het punt. Er zijn geen .scs bestanden te vinden in de zip die ik via jouw link heb gedownload. Alleen een paar losse files + wat directories. Ik weet namelijk prima hoe ik mods moet installeren, maar dit is iets anders, en heb zelf ook al op internet opgezocht wat ik met die losse bestanden moet doen. Een zoekopdracht op "real tire mod ets2 installation" heeft me namelijk niets opgeleverd.

Zie hier de bestanden + mappen:

[afbeelding]

Edit: ik zie dat de video die je hebt gestuurd, inderdaad bevat wat ik nodig had, maar ik dacht dus dat alle mods een .scs extensie hadden. Vandaar dat ik zo specifiek ging zoeken :p. Maar goed. Hij sleept op een gegeven moment dat RAR bestand naar die mod map, en dan wordt het automatisch uitgepakt, maar bij mij pakt hij niet automatisch uit, en dus komt het RAR bestand gewoon in de mod map te staan. Ik neem aan dat ik dan alsnog het RAR bestand uit moet pakken? :)
sorry :D

Deze doet het wel, ook volgens de comments op de site :P

http://ets2.lt/en/real-tires-mod-v5-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag ik dan vragen wat de verschillen zijn? Want dit lijkt weer een andere versie te zijn :p. Het is dus een oudere versie, maar hoe moet je dan die nieuwe installeren? Want ik wil het liefst de nieuwste update :p.
Die werkt trouwens ook niet. Dat zijn ook de losse bestanden (maar waarschijnlijk hoort dat dan), en wordt alsnog niet automatisch uitgepakt. Moet ik dan gewoon het RAR bestand uitpakken in de mod map?

[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-01-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:46:
[...]

Mag ik dan vragen wat de verschillen zijn? Want dit lijkt weer een andere versie te zijn :p. Het is dus een oudere versie, maar hoe moet je dan die nieuwe installeren? Want ik wil het liefst de nieuwste update :p.
Die werkt trouwens ook niet. Dat zijn ook de losse bestanden (maar waarschijnlijk hoort dat dan), en wordt alsnog niet automatisch uitgepakt. Moet ik dan gewoon het RAR bestand uitpakken in de mod map?
Deze werkt en heeft bestanden, meer verschil zou ik niet weten, ben de modmaker niet :P

en .scs bestanden zijn in principe gewoon zip bestanden, dus ook zip bestanden kun je gewoon in de modfolder mikken.

en als je automatisch het nieuwste wil hebben moet je eens kijken of de steam workshop iets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:03:
Deze werkt en heeft bestanden, meer verschil zou ik niet weten, ben de modmaker niet :P

en .scs bestanden zijn in principe gewoon zip bestanden, dus ook zip bestanden kun je gewoon in de modfolder mikken.

en als je automatisch het nieuwste wil hebben moet je eens kijken of de steam workshop iets heeft.
Dankje. Dan gooi ik wel gewoon dat RAR bestand in de mod map. Maar nu weet ik nog steeds niet, waarom er geen .scs bestand uit komt rollen. Ik vind het vaag dat er allemaal losse mapjes in zitten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
luie modmakers denk ik, geen idee om eerlijk, heb me dat ook wel eens afgevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
ik ga me heel diep schamen. ik gebruik geen local mod maar de real tires mod uit de steam workshop, begon ontzettend te twijfelen, dus ik even snel nagekeken.

http://steamcommunity.com...45501409&searchtext=tires

Sorry voor het gedoe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:04:
[...]

Dankje. Dan gooi ik wel gewoon dat RAR bestand in de mod map. Maar nu weet ik nog steeds niet, waarom er geen .scs bestand uit komt rollen. Ik vind het vaag dat er allemaal losse mapjes in zitten etc.
Je kan de zip bestanden met die mapjes erin gewoon in je mod map zetten. Eigenlijk zijn zip bestanden zelfs iets beter dan scs bestanden, iemand op het scs forum heeft een keer getest met laden van scs bestanden en zip bestanden, en zip bestanden waren een fractie sneller geladen. Bovendien werkt het ook makkelijker met zip bestanden als je iets moet vervangen binnen de mod.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 11-01-2017 21:15 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
wat ik irritant vind is dat mijn meest linker spiegel (in engelse truck, dus stuur rechts) niet iets weergeeft (beeld staat stil) tot hij meer in view (hoofd dus meer naar de spiegel gedraaid) zit..

schijnt al sinds 1.7 zo te zijn bij de volvo FH trucks en kennelijk ook expres gedaan i.v.m. performance.. maar ik zou het graag uitzetten, anders kan ik nauwelijks gebruikmaken van mijn spiegels

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 11-01-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:09
mschol schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:16:
wat ik irritant vind is dat mijn meest linker spiegel (in engelse truck, dus stuur rechts) niet iets weergeeft (beeld staat stil) tot hij meer in view (hoofd dus meer naar de spiegel gedraaid) zit..

schijnt al sinds 1.7 zo te zijn bij de volvo FH trucks en kennelijk ook expres gedaan i.v.m. performance.. maar ik zou het graag uitzetten, anders kan ik nauwelijks gebruikmaken van mijn spiegels
Dat is apart. Bij mij doet ie het wel gewoon naar mijn weten in de FH16. Heb namelijk alleen de rechter spiegel extra aanstaan omdat ik die anders niet zie. Maar in de linker spiegel zie ik gewoon alles rijden..
Of het is gewoon verbeelding bij mij :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:41:
[...]

Dat is apart. Bij mij doet ie het wel gewoon naar mijn weten in de FH16. Heb namelijk alleen de rechter spiegel extra aanstaan omdat ik die anders niet zie. Maar in de linker spiegel zie ik gewoon alles rijden..
Of het is gewoon verbeelding bij mij :+
het gaat dus om de spiegel die de meeste mensen niet zullen zien op 1 monitor ;)
de spiegel aan de passagierskant zeg maar, het verst van je stuur af..
ik zie hem wel omdat ik op eyefinity draai, maar soms werkt hij zichzelf wel bij, soms niet. Ik kan er niet echt een vinger opleggen, ik las dus alleen wel dat hij ivm performance uitgezet wordt ofzo..

en ik kan die virtuele spiegel erbij halen, maar dat vind ik toch een beetje nep.. :P
Pagina: 1 ... 53 ... 162 Laatste