Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Waarom staan die dan niet gewoon in de post van de aankondiging van RusMap 1.7.1?? :?
Waarom überhaupt een losse fix, en niet gewoon de fix implementeren in een update?
Dat kan niet, want dan zijn andere mods weer niet compatible met RusMap, nu kan iedereen zelf kiezen met welke map hij RusMap wil spelen. Zou je de fix bijvoorbeeld in de mod zelf doen, dan krijg je dus weer problemen met ROS of een andere map.

De fix staat trouwens wel gewoon in het RusMap topic:
https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=10186

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 13:16 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:14:
Dat kan niet, want dan zijn andere mods weer niet compatible met RusMap, nu kan iedereen zelf kiezen met welke map hij RusMap wil spelen. Zou je de fix bijvoorbeeld in de mod zelf doen, dan krijg je dus weer problemen met ROS of een andere map.

De fix staat trouwens wel gewoon in het RusMap topic:
https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=10186
Aha. Dankje. Ik ga eens even kijken. Ik dacht dat het allemaal heel erg eenvoudig was, maar het is misschien wel beter als ik wat vragen stel, en wat goede antwoorden krijg, want blijkbaar snap ik er de ballen van en kijk ik er te makkelijk naar :').

Maar hey, mijn link is http://forum.scssoft.com/ en die van jou is van ProMods.net. De post over RusMap op ProMods wordt dus vaker bijgehouden blijkbaar? Want daar staat nog helemaal niets over RusMap die compatible is met Vive La France. Dat verklaard ook misschien dat ik het niet kon vinden.

Dus dit zijn de links die ik nodig heb als ik ProMods + RusMap + JazzyCat wil?Overigens: welke site gebruiken jullie voor JazzyCat? Want hij heeft wel een eigen site, maar dat is geschreven in het Russisch. Je kan de pagina natuurlijk wel vertalen, maar ik ben benieuwd waarvan jullie JazzyCat downloaden.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Overigens: welke site gebruiken jullie voor JazzyCat? Want hij heeft wel een eigen site, maar dat is geschreven in het Russisch. Je kan de pagina natuurlijk wel vertalen, maar ik ben benieuwd waarvan jullie JazzyCat downloaden.
http://ets2.lt/en/?s=jazzycat

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het met language compatibility? Want ik heb mijn ETS 2 op Nederlands staan. Maakt dat uit voor de mods? Want ik neem aan dat ProMods, RusMap, en JazzyCat gewoon Engels zijn toch? Zo ja, wat merk ik daar van? De game blijft immers gewoon Nederlands toch? Wat is er dan Engels aan? Worden de steden dan gewoon in het Engels gezet?

[ Voor 18% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Hoe zit het met language compatibility? Want ik heb mijn ETS 2 op Nederlands staan. Maakt dat uit voor de mods? Want ik neem aan dat ProMods, RusMap, en JazzyCat gewoon Engels zijn toch? Zo ja, wat merk ik daar van? De game blijft immers gewoon Nederlands toch? Wat is er dan Engels aan? Worden de steden dan gewoon in het Engels gezet?
Is geen enkel probleem volgens mij. Heb het spel zelf in het engels dus weet niet wat de verschillen zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Maakt opzich niet zoveel uit. Had een keer die JazzyCat de Russische versie en dan krijg je de namen van de ladingen in een andere taal. Niet echt leesbaar maar het zal zeker geen crash opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Aha. Dankje. Ik ga eens even kijken. Ik dacht dat het allemaal heel erg eenvoudig was, maar het is misschien wel beter als ik wat vragen stel, en wat goede antwoorden krijg, want blijkbaar snap ik er de ballen van en kijk ik er te makkelijk naar :').

Maar hey, mijn link is http://forum.scssoft.com/ en die van jou is van ProMods.net. De post over RusMap op ProMods wordt dus vaker bijgehouden blijkbaar? Want daar staat nog helemaal niets over RusMap die compatible is met Vive La France. Dat verklaard ook misschien dat ik het niet kon vinden.

Dus dit zijn de links die ik nodig heb als ik ProMods + RusMap + JazzyCat wil?Overigens: welke site gebruiken jullie voor JazzyCat? Want hij heeft wel een eigen site, maar dat is geschreven in het Russisch. Je kan de pagina natuurlijk wel vertalen, maar ik ben benieuwd waarvan jullie JazzyCat downloaden.
Sommige mod makers zijn actiever op de promods website en andere weer op scs forum, daar kom je vanzelf wel achter als je een beetje aan het browsen bent op die sites. Vaak begin ik zelf gewoon op het scs forum, en vanuit daar wordt je meestal wel de goed e richting op gewezen. Of je gebruikt gewon GOT voor hulp :P

Als jij de France DLC hebt, dan download je promods 2.15 en kies je bij het aanmaken van het DEF bestand ook 2.15. ProMods Setup

Je download RusMap 1.7.1 met de fix for ProMods 2.15 by Vladzz-G: (Staan onderaan de eerste post)

Voor de mods van JazzyCat ga ik altijd naar zijn eigen site, staat namelijk ook in het engels onder het russische gedeelte http://jazzycat.ucoz.net/
Maar op http://ets2.lt/en/?s=jazzycat kan je ook zijn mods in de filter zetten.

Edit: alle mods nemen de basis taal van je spel over, maar cargo of company's zijn soms in het russisch (Bij Russian Open Spaces bijv.), maar daar zijn dan weer languages packs voor die meestal wel gepost worden in het desbetreffende topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:50:
Sommige mod makers zijn actiever op de promods website en andere weer op scs forum, daar kom je vanzelf wel achter als je een beetje aan het browsen bent op die sites. Vaak begin ik zelf gewoon op het scs forum, en vanuit daar wordt je meestal wel de goed e richting op gewezen. Of je gebruikt gewon GOT voor hulp :P

Als jij de France DLC hebt, dan download je promods 2.15 en kies je bij het aanmaken van het DEF bestand ook 2.15. ProMods Setup

Je download RusMap 1.7.1 met de fix for ProMods 2.15 by Vladzz-G: (Staan onderaan de eerste post)

Voor de mods van JazzyCat ga ik altijd naar zijn eigen site, staat namelijk ook in het engels onder het russische gedeelte http://jazzycat.ucoz.net/
Maar op http://ets2.lt/en/?s=jazzycat kan je ook zijn mods in de filter zetten.

Edit: alle mods nemen de basis taal van je spel over, maar cargo of company's zijn soms in het russisch (Bij Russian Open Spaces bijv.), maar daar zijn dan weer languages packs voor die meestal wel gepost worden in het desbetreffende topic.
Bedankt voor je informatieve post! :D. Heb hem meteen bookmarked. Voor nu is het duidelijk. Als ik ergens tegenaan loop, laat ik het weten.

Iedereen bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Waarom staan die dan niet gewoon in de post van de aankondiging van RusMap 1.7.1?? :?
Waarom überhaupt een losse fix, en niet gewoon de fix implementeren in een update?
Omdat er niet altijd een update van Rusmap is als er een update van Promods is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist ProMods gedownload (na het eerst moeten verwijderen van een lopende service die ik voorheen niet had, en blijkbaar ben opgelopen toen ik adf.ly of Zippyshare wilde bezoeken. Man, wat een reclame, m'n hele beeld stond er vol mee, en heb er zelfs adware door gekregen. Is gelukkig al wel verwijderd, maar ik heb wel 10 minuten gedaan om alleen al de bestanden te downloaden, omdat ik de pagina's steeds moest afsluiten en de vele pop-ups moest wegklikken..). Anyway. Ik heb nu ProMods dus gedownload, en de bestanden in de mod map gezet, maar nu hou ik dus de volgende bestanden over waar niks over verteld wordt in het stappenplan van ProMods:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rfeJjvi.png

Wat moet ik daar nu mee doen?

Dat zijn trouwens de bestanden die ik moest downloaden. Nummer 1 moest ik uitpakken, en die uitgepakte heb ik netjes in de mod folder gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:18:
Zojuist ProMods gedownload (na het eerst moeten verwijderen van een lopende service die ik voorheen niet had, en blijkbaar ben opgelopen toen ik adf.ly of Zippyshare wilde bezoeken. Man, wat een reclame, m'n hele beeld stond er vol mee, en heb er zelfs adware door gekregen. Is gelukkig al wel verwijderd, maar ik heb wel 10 minuten gedaan om alleen al de bestanden te downloaden, omdat ik de pagina's steeds moest afsluiten en de vele pop-ups moest wegklikken..). Anyway. Ik heb nu ProMods dus gedownload, en de bestanden in de mod map gezet, maar nu hou ik dus de volgende bestanden over waar niks over verteld wordt in het stappenplan van ProMods:

[afbeelding]

Dat zijn trouwens de bestanden die ik moest downloaden. Nummer 1 moest ik uitpakken, en die uitgepakte heb ik netjes in de mod folder gezet.
Vervelend dat je die adware hebt opgelopen maar je moet bij die dingen altijd heel voorzichtig klikken. Tip hiervoor is als je niet zeker weet waar je moet klikken om het even aan te wijzen en te kijken waar de link heen verwijst. In Chrome kan je dat zien linksonder.
Je moet de bestanden van promods + rusmap en de verbinding allemaal in de mod map plaatsen. Daarna start je ETS2 en ga je naar de MOD manager. Dan kan je de mods selecteren en aanklikken zodat ze in de rechter kolom geplaatst worden. Hier geef je dan de juiste volgorde aan (zo niet bij de hand op de telefoon). Als je dat hebt gedaan druk je op Bevestigen. Dan ga je verder en zul je zien dat de MODS zijn geactiveerd.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 04-01-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:23:
Je moet de bestanden van promods + rusmap en de verbinding allemaal in de mod map plaatsen. Daarna start je ETS2 en ga je naar de MOD manager. Dan kan je de mods selecteren en aanklikken zodat ze in de rechter kolom geplaatst worden. Hier geef je dan de juiste volgorde aan (zo niet bij de hand op de telefoon). Als je dat hebt gedaan druk je op Bevestigen. Dan ga je verder en zul je zien dat de MODS zijn geactiveerd.
Met RusMap downloaden ben ik mee bezig (daarna JazzyCat), maar dat bedoelde ik niet. Ik heb nu losse bestanden die ik moest downloaden, (de overige 6 parts van ProMods), maar waarom hoef ik die dan niet in de mod map te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:18:

[afbeelding]

Je mist het 001 bestand, het moeten 7 files zijn.
Maar als je het 001 bestand hebt gedownload, dan kan je met winrar of winzip of 7-zip op het eerste bestand rechtsklikken en dan kun je kiezen voor allemaal uitpakken in 1 directory. Daarna krijg je de scs bestanden

https://www.promods.net/help.php?mode=unpacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Met RusMap downloaden ben ik mee bezig (daarna JazzyCat), maar dat bedoelde ik niet. Ik heb nu losse bestanden die ik moest downloaden, (de overige 6 parts van ProMods), maar waarom hoef ik die dan niet in de mod map te plaatsen?
De bestanden die je download .7z bestanden met daarbij een nummer die moet je uitpakken. De bestanden die je dan overhoud assets, media, map en models moet je allemaal plaatsen in de MOD map. Deze kan je vinden bij mijn documenten\ETS2\mods. Rusmap heeft ook verschillende bestanden omdat er een maximale grote van download zit. Deze ook bij elkaar in de map plaatsen en uitpakken. Alleen de uitgepakte bestanden heb je wat aan in de mod map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Maar als je het 001 bestand hebt gedownload, dan kan je met winrar of winzip of 7-zip op het eerste bestand rechtsklikken en dan kun je kiezen voor allemaal uitpakken in 1 directory. Daarna krijg je de scs bestanden

https://www.promods.net/help.php?mode=unpacking
Dit kan je beter met 7zip doen. Winrar wil het nog wel eens mis mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Dit kan je beter met 7zip doen. Winrar wil het nog wel eens mis mee gaan.
Laatste versie van winrar werkt prima, maar ik kies ook 7-zip boven winrar :P
En als je 7-zip hebt staat er op de laatste link van mij een self-extractor die alles voor je doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:25:
Maar als je het 001 bestand hebt gedownload, dan kan je met winrar of winzip of 7-zip op het eerste bestandrechtsklikken en dan kiezen voor allemaal uitpakken in 1 directory. Daarna krijg je de scs bestanden
Nee. Ook die heb ik netjes gedownload. Ik zal even wat duidelijker zijn :p.

Hieronder zie je dat ik in de map mods, de juiste bestanden (volgens deze handleiding) erin heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9p08JsO.png

Dat is wat uit dat 001 bestand komt (wat ik uit de handleiding haal).

Zoals je dus ziet, heb ik het 001 bestand uitgepakt, en de uitgepakte bestanden in de mod map gedaan. In de handleiding wordt niet gesproken van het uitpakken van de 002, 003, 004 etc bestanden.

Dit hou ik dus nog over:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rfeJjvi.png

Ik heb trouwens geen 7-Zip, maar WinRar (want sneller, efficiënter etc). Stel dat WinRar geen 7-Zip bestanden wilt slikken, dan kan ik toch gewoon er een WinRar extensie van maken? Mits dat het bestand niet beschadigt natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10 00:33
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Hieronder zie je dat ik in de map mods, de juiste bestanden (volgens deze handleiding) erin heb staan.

[afbeelding]

Zoals je dus ziet, heb ik het 001 bestand uitgepakt, en de uitgepakte bestanden in de mod map gedaan. In de handleiding wordt niet gesproken van het uitpakken van de 002, 003, 004 etc bestanden.

Dit hou ik dus nog over:
[afbeelding]

Ik heb trouwens geen 7-Zip, maar WinRar (want sneller, efficiënter etc). Stel dat WinRar geen 7-Zip bestanden wilt slikken, dan kan ik toch gewoon er een WinRar extensie van maken? Mits dat het bestand niet beschadigt natuurlijk..
Het resultaat is goed, de bestanden die je nu hebt zijn de bestanden die in die 7 rar-files verpakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henk1994 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:41:
Het resultaat is goed, de bestanden die je nu hebt zijn de bestanden die in die 7 rar-files verpakt zijn.
Ah oke. De bestanden (die NIET in de mod map staan) moet ik dus niet verwijderen hè? :p Ik bedoel hiermee de niet-uitgepakte bestanden zoals part 02, 03 etc.

Hetzelfde heb ik nu trouwens met RusMap. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GY5Snts.png

Part 1 heb ik uitgepakt, en daaronder zie je dus de .scs files. Dit zijn de bestanden die ik moet kopiëren naar de mod map. En ook nu moet ik niks doen met de niet-uitgepakte part 02, 03, 04, 05 files?

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:38:
[...]

[afbeelding]

Dit hou ik dus nog over:
[afbeelding]

Die bestanden hebben een oplopend nummer als jij die in dezelfde map heb staan dan zal het uitpakprogramma automatisch de gegevens uit 002 en 003 enz ook uitpakken. Het is eigenlijk een opgesplitst ingepakt bestand. Ofwel als je de eerste uitpakt dan is dat voldoende mits je de andere bestanden wel in dezelfde map heb staan.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Ah oke. De bestanden (die NIET in de mod map staan) moet ik dus niet verwijderen hè? :p Ik bedoel hiermee de niet-uitgepakte bestanden zoals part 02, 03 etc.

Hetzelfde heb ik nu trouwens met RusMap. Zie hier:

[afbeelding]

Part 1 heb ik uitgepakt, en daaronder zie je dus de .scs files. Dit zijn de bestanden die ik moet kopiëren naar de mod map. En ook nu moet ik niks doen met de niet-uitgepakte part 02, 03, 04, 05 files?
Als je de bestanden hebt uitgepakt en ze staan in de mod map dan kan je de andere bestanden die nog niet uitgepakt zijn wel weggooien. Worden toch niet meer gebruikt.

Bij Rusmap ja de .scs bestanden moeten naar de mod map. De rest is extra informatie en word door ETS2 niets mee gedaan. Ook voor deze bestanden geld als je ze niet wil bewaren kunnen ze weggegooid worden.

[ Voor 26% gewijzigd door CyberCow op 04-01-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:55:
Het is eigenlijk een opgesplitst ingepakt bestand. Ofwel als je de eerste uitpakt dan is dat voldoende mits je de andere bestanden wel in dezelfde map heb staan.
Ah oke. Dat moet je ook maar net weten, want straks pak je alle part bestanden uit voor jan met de korte achternaam uit terwijl dat niet nodig is :p.
Als je de bestanden hebt uitgepakt en ze staan in de mod map dan kan je de andere bestanden die nog niet uitgepakt zijn wel weggooien. Worden toch niet meer gebruikt.

Bij Rusmap ja de .scs bestanden moeten naar de mod map. De rest is extra informatie en word door ETS2 niets mee gedaan. Ook voor deze bestanden geld als je ze niet wil bewaren kunnen ze weggegooid worden.
Oke. Dus even voor de duidelijkheid en de bevestiging: onderstaand kan ik dus allemaal weggooien toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1QCAlbs.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8eddrVl.png

De .scs bestanden van ProMods en RusMap staan dus al in m'n mod map. Ik moet alleen nog even kijken naar de volgorde. De .scs bestanden van JazzyCat, dat maakt niet uit hoe ze staan in de mod map, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Ah oke. Dat moet je ook maar net weten, want straks pak je alles voor jan met de korte achternaam uit terwijl dat niet nodig is :p.

[...]

Oke. Dus even voor de duidelijkheid en de bevestiging: onderstaand kan ik dus allemaal weggooien toch?

[afbeelding]

[afbeelding]

De .scs bestanden van ProMods en RusMap staan dus al in m'n mod map. Ik moet alleen nog even kijken naar de volgorde. De .scs bestanden van JazzyCat, dat maakt niet uit hoe ze staan in de mod map, of wel?
De bestanden die je hier laat zien die kunnen allemaal weggegooid worden. De volgorde doe je in de MOD manager en nier hier bepalen. De volgorde van JazzyCat kan invloed hebben in de ladingen die aangeboden worden. Hoe hoger een mod staat hoe groter de kans er een lading uit dat pakket word aangeboden. Ik heb alle pakketten van JazzyCat erin gezet maar heb treinen en militair de laagste prioriteit gegeven van de JazzyCat omdat in het dagelijks leven je dit ook een stuk minder tegenkomt dan de standaard ladingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:15:
[...]

Ah oke. Dat moet je ook maar net weten, want straks pak je alle part bestanden uit voor jan met de korte achternaam uit terwijl dat niet nodig is :p.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Perfect man, je houd nu dus alleen de .scs bestanden over en die staan in je mod map van ets2.
Je gaat als je ets2 start naar de mod manager, en dan zet je de mod files in de goede volgorde, ff op bevestigen klikken en dan start de game. Ik heb even mijn volgorde dat (volgens mij) de enige juiste is een screenshot van gemaakt, ik heb alleen de soundmod er extra bij staan maar die kan je gewoon even weg denken :P Of je download die ook, wel een goede toevoeging vind ik.

klik voor groter:
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/xwgl0za3v/Pro_Mods_Rus_Map.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:18:
De bestanden die je hier laat zien die kunnen allemaal weggegooid worden. De volgorde doe je in de MOD manager en nier hier bepalen. De volgorde van JazzyCat kan invloed hebben in de ladingen die aangeboden worden. Hoe hoger een mod staat hoe groter de kans er een lading uit dat pakket word aangeboden. Ik heb alle pakketten van JazzyCat erin gezet maar heb treinen en militair de laagste prioriteit gegeven van de JazzyCat omdat in het dagelijks leven je dit ook een stuk minder tegenkomt dan de standaard ladingen.
Aha! Dankje!
Hoe kan ik de volgorde bepalen? Is dat gewoon een kwestie van degene die het eerst wordt toegevoegd komt bovenaan/onderaan? Of hoe werkt het?
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:44:
Perfect man, je houd nu dus alleen de .scs bestanden over en die staan in je mod map van ets2.
Je gaat als je ets2 start naar de mod manager, en dan zet je de mod files in de goede volgorde, ff op bevestigen klikken en dan start de game. Ik heb even mijn volgorde dat de enige juiste is een screenshot van gemaakt.

klik voor groter:
[afbeelding]
Bedankt voor je bericht!

Ik heb hier een post gevonden voor de load order, kan ik die ook gebruiken?
http://www.squirrel.tv/forums/index.php?topic=1522.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Aha! Dankje!
Hoe kan ik de volgorde bepalen? Is dat gewoon een kwestie van degene die het eerst wordt toegevoegd komt bovenaan/onderaan? Of hoe werkt het?
[...]

Bedankt voor je bericht!

Ik heb hier een post gevonden voor de load order, kan ik die ook gebruiken?
http://www.squirrel.tv/forums/index.php?topic=1522.0
Dat is dezelfde volgorde die ik heb :) Ik maak altijd screenshots en die plaats ik dan in mijn profiel map, dan heb ik altijd de juiste volgorde bij de hand voor verschillende profielen.

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:46:
Dat is dezelfde volgorde die ik heb :)
Oke, maar hoe bepaal je zo'n volgorde? Is dat gewoon een kwestie van degene die het eerst wordt toegevoegd komt bovenaan/onderaan? Of hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:48:
[...]

Oke, maar hoe bepaal je zo'n volgorde? Is dat gewoon een kwestie van degene die het eerst wordt toegevoegd komt bovenaan/onderaan? Of hoe werkt het?
Meestal geeft de maker dat wel aan, en anders zie je dat wel in het forum waar je hem vandaan download. Over het algemeen is het van boven naar onder:

Sound mods
weer mods
traffic mods
map mods
trailer en truck mods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:50:
Meestal geeft de maker dat wel aan, en anders zie je dat wel in het forum waar je hem vandaan download. Over het algemeen is het van boven naar onder:

Sound mods
weer mods
traffic mods
map mods
trailer en truck mods.
Hartelijk dank! Ik had moeten wachten met vragen, want Euro Truck Simulator gaf het zojuist aan. Ik ga het even proberen. :D

Ik zal dit bericht bewerken als het niet goed is gegaan, of wel goed is gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Trouwens, er komt weer een nieuwe challenge volgende week, je kan een DLC verdienen met "ik denk" echte manufacturer banden zoals Michelin, zie aankondiging onderaan: http://blog.scssoft.com/2...keys-and-still-going.html

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-MiEPry4zmoE/WGz2v-h-uBI/AAAAAAAADfA/-meyY9ZqrwcVJpBJmX6B8qGkL99ePPTKQCLcB/s1600/pokus_3_michelin.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:54:
Trouwens, er komt weer een nieuwe challenge volgende week, je kan een DLC verdienen met "ik denk" echte manufacturer banden zoals Michelin, zie aankondiging onderaan: http://blog.scssoft.com/2...keys-and-still-going.html

[afbeelding]
Ziet er prima uit, maar volgens mij zijn daar ook mods voor.

Nu ik toch op je gereageerd heb, zeg ik het in deze post, in plaats van dat ik de vorige bewerk.

Ik denk dat er iets is mis gegaan. Alles werkt wel, maar ik zie een punt waar de aansluiting niet helemaal goed zit lijkt het wel. Volgens mij heeft dat niks met ProMods in combinatie met RusMap te maken, want de fout bevindt zich in Rusland. Anders was de road correction niet goed geweest. Ik heb namelijk de fix gewoon erin gezet, en niet de originele die met RusMap mee kwam.

Hier de screenshots van load order + de map waar de 'fout' zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ti8HTb3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1uHQsLu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CdIi8U2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:10:
[...]

Ziet er prima uit, maar volgens mij zijn daar ook mods voor.

Nu ik toch op je gereageerd heb, zeg ik het in deze post, in plaats van dat ik de vorige bewerk.

Ik denk dat er iets is mis gegaan. Alles werkt wel, maar ik zie een punt waar de aansluiting niet helemaal goed zit lijkt het wel. Volgens mij heeft dat niks met ProMods in combinatie met RusMap te maken, want de fout bevindt zich in Rusland. Anders was de road correction niet goed geweest. Ik heb namelijk de fix gewoon erin gezet, en niet de originele die met RusMap mee kwam.

Hier de screenshots van load order + de map waar de 'fout' zit.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zie dat je de RusMap en ProMods connectie tussen RusMap en ProMods hebt staan ipv bovenaan. Misschien dat daarmee het opgelost kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:23:
Ik zie dat je de RusMap en ProMods connectie tussen RusMap en ProMods hebt staan ipv bovenaan. Misschien dat daarmee het opgelost kan zijn.
Maar dat is wel raar, want op zijn screenshot, zie ik sommige bestanden/benamingen niet, die ik wel heb (los van de JazzyCat mods). Is dit een goed voorbeeld van de goede volgorde? http://www.squirrel.tv/forums/index.php?topic=1522.0

Nog steeds hetzelfde probleem (en ja, ik heb bij ProMods "RusMap compatibility" aangevinkt). :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Maar dat is wel raar, want op zijn screenshot, zie ik sommige bestanden/benamingen niet, die ik wel heb (los van de JazzyCat mods). Is dit een goed voorbeeld van de goede volgorde? http://www.squirrel.tv/forums/index.php?topic=1522.0
Ik heb net bij mij ook nog even gekeken en ik had hetzelfde probleem als jij daar in die hoek van Rusland. Ik heb het nou wel bij mij opgelost door het nieuwste bestand van de ProMods RusMap connectie te gebruiken. Nu sluit het bij mij wel aan. Deze is dat: http://sharemods.com/pkt6..._Road_Connection.scs.html.

Ga even screenshots maken van mijn laadvolgorde. (screenshots loopt niet helemaal lekker dus heb maar uitgetypt). Zie wel dat ik heel andere volgorde gebruik als de meeste hier hebben.

edit: zie nu ook ineens als ik uitzoom dan lijkt het of de wegen niet meer op elkaar aansluiten maar dat doen ze dus nog wel. Misschien even inzoomen dan is het misschien toch al goed.
Improved Weather Reload R6
ProMods & RusMap correctmap 1.26
Al_trafic pack by Jazzycat v4.1
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 eng
Truck Traffic Pack by Jazzycat v2.4
Painted BDF Trafic by Jazzycat v2.8
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 base
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v2.1 base
Military cargo by Jaccycat v2.1 english
Railway cargo by Jazzycat v1.8 base
Railway cargo by Jazzycat v1.8 eng
Bus trafic pack by Jaccycat v1.5
Balkan def v2.21
ProMods definition v212
Balkan map v2.21
Balkan assets v2.21
ProMods + RusMap Road Connection 1.26
RusMap Map package 1.7.1
RusMap Model 1.7.1
RusMap Model2 1.7.1
RusMap Def package 1.7.1
Promods 2.1 extension 0.2
ProMods map v212
ProMods media v212
Promods models 2 v212
ProMods models 1 v212
ProMods assets v212
03Egypt Addon 1.26 zoomfix
02Egypt Addon 1.26 ProMods fix
01Egypt Addon 1.26
True Lights Ai 6.5
Xenon_far

[ Voor 49% gewijzigd door CyberCow op 04-01-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Laadvolgorde van Rusmap icm met promods staat in de downloadmap van Rusmap, staat een screenshot, die aanhouden werkt voor mij eigenlijk 100% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:50:
Ik heb net bij mij ook nog even gekeken en ik had hetzelfde probleem als jij daar in die hoek van Rusland. Ik heb het nou wel bij mij opgelost door het nieuwste bestand van de ProMods RusMap connectie te gebruiken. Nu sluit het bij mij wel aan. Deze is dat: http://sharemods.com/pkt6..._Road_Connection.scs.html.

Ga even screenshots maken van mijn laadvolgorde. (screenshots loopt niet helemaal lekker dus heb maar uitgetypt). Zie wel dat ik heel andere volgorde gebruik als de meeste hier hebben.

edit: zie nu ook ineens als ik uitzoom dan lijkt het of de wegen niet meer op elkaar aansluiten maar dat doen ze dus nog wel. Misschien even inzoomen dan is het misschien toch al goed.
Dat eerste werkt bij mij niet. Die tweede laadvolgorde ziet er inderdaad echt heel erg anders uit. Echt heel erg vreemd. Wat doe ik nou eigenlijk verkeerd? Want het werkt nog steeds niet.
martijnm71 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:13:
Laadvolgorde van Rusmap icm met promods staat in de downloadmap van Rusmap, staat een screenshot, die aanhouden werkt voor mij eigenlijk 100% van de tijd.
En die heb ik dus weggegooid, want die zat in die map die ik heb verwijderd :'). Ik ben nu de readme aan het lezen waar het in staat (van RusMap), want had even part 1 opnieuw gedownload (voor de readme file). Dan ga ik dat nu even proberen.

Ik heb exact dezelfde volgorde als de readme van RusMap, en nog steeds heb ik helemaal rechts van Rusland dat er een heel gat tussen een aantal wegen zitten. Inzoomen en/of uitzoomen helpt ook niet.
Zou deze wel werken? https://www.promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523

De dingen die ik niet heb, moet ik dan gewoon wegdenken neem ik aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-01-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:54:

[afbeelding]
oh geinig..Al zal ik deze wel gewoon kopen want ik doe niet aan dat "social media" gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:21:
[...]

Dat eerste werkt bij mij niet. Die tweede laadvolgorde ziet er inderdaad echt heel erg anders uit. Echt heel erg vreemd. Wat doe ik nou eigenlijk verkeerd? Want het werkt nog steeds niet.

[...]

En die heb ik dus weggegooid, want die zat in die map die ik heb verwijderd :'). Ik ben nu de readme aan het lezen waar het in staat (van RusMap), want had even part 1 opnieuw gedownload (voor de readme file). Dan ga ik dat nu even proberen.

Ik heb exact dezelfde volgorde als de readme van RusMap, en nog steeds heb ik helemaal rechts van Rusland dat er een heel gat tussen een aantal wegen zitten. Inzoomen en/of uitzoomen helpt ook niet.
Zou deze wel werken? https://www.promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523

De dingen die ik niet heb, moet ik dan gewoon wegdenken neem ik aan?
Die volgorde moet ook zeker gewoon werken. Heb deze volgorde ook in gebruik en bij mij werkt inmiddels wel alles. Nogmaals denk dat het probleem de juiste versie van de RusMap ProMods koppeling is. Probeer anders eens mijn laadvolgorde eens uit en met het connectiebestand waarvan ik net de link stuurde. Dat zou wel moeten werken want dan hebben we hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:43:
Die volgorde moet ook zeker gewoon werken. Heb deze volgorde ook in gebruik en bij mij werkt inmiddels wel alles. Nogmaals denk dat het probleem de juiste versie van de RusMap ProMods koppeling is. Probeer anders eens mijn laadvolgorde eens uit en met het connectiebestand waarvan ik net de link stuurde. Dat zou wel moeten werken want dan hebben we hetzelfde.
Maar die road connections had ik er al ingezet (dezelfde als waar jij naar linkte), en blijkbaar werkt het dus nog steeds niet. Heel erg vreemd.

Jouw volgorde geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem :(. Wat nu? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Maar die road connections had ik er al ingezet (dezelfde als waar jij naar linkte), en blijkbaar werkt het dus nog steeds niet. Heel erg vreemd.

Heb je volledig ingezoomd, want het lijkt alsof er een breuk in zit, maar bij volledig inzoomen is het gewoon normaal, zie bij mij. En over de andere namen, ik hernoem vaak de titels in het manifest.sii bestand zodat het voor mij wat duidelijker is wat wat is. Sommige modders zetten er soms zo maar wat neer.
Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/6eha7erxn/ets2_00002.png

Edit: dit is mijn test profiel waar ik eerst alle mods test, vandaar 0% ontdekt :P
Ik rij graag met een foutloos log bestand, dus test ik alles eerst op een test profiel.

[ Voor 22% gewijzigd door Barfman op 04-01-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa, ETS2 geupdate naar 1.26. Frankrijk DLC gekocht en geïnstalleerd. Promods geupdate naar 2.15 en Promods trailerpack geupdate naar 1.12. En draaien :D

Heb alleen gruwelijk last van m'n rug en kan niet lang achter m'n computer zitten sturen. Dus voor nu alleen even de kaart bekeken, ik zie in Frankrijk nog steeds idioot veel tolpoorten helaas. Ik vind nog steeds dat dat er wat minder moeten zijn, dan is het maar wat minder realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The deadline for Grand Gift Delivery event prolonged to January 15th.
https://twitter.com/SCSsoftware/status/816656782517006336

tevens:
After a very extensive approval process, we are finally on the verge of releasing a very cool DLC for Euro Truck Simulator 2, in cooperation with a highly regarded tyre manufacturer. Could happen as soon as next week. To celebrate the occasion, we are once again planning for a key give-away. As was the case previously, it will be a chance for loyal players with tons of playtime under their belt to get a free Steam key in exchange for a bit of clicking on the Internet. Pay attention to our social media channels; the event will be announced there early next week, and we have a good reason to believe that the big batch of keys set aside for it may be gone in an hour or two.
ook een vraagje: iemand die hier headtracking gebruikt bij ets2?
zo ja: welke hardware gebruik je daarvoor? de dure trackIR5 hardware of een goedkopere webcam met de gratis alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mschol schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:12:
[...]

tevens:

[...]

zo ja: welke hardware gebruik je daarvoor? de dure trackIR5 hardware of een goedkopere webcam met de gratis alternatief?
Hier iemand :)

Delanclip met OpenTrack, kost wat moeite om in te stellen, maar werkt prima. Aangezien ik lui ben heb ik de gamer bundle genomen.

Voor de liefhebbers:
ETS2 Local Radio v1.5.0
quote: Changelog
- Added support for Southern Region map
- Improved look of the radio overlay
- Fixed static playing for too long
- Added signal strength indicator
- Added beta support for ATS (you will need to copy the plugin yourself, to use click "ATS beta" in the footer)
- Added support for a different controller than the first (but not multiple)
- Added a lot of stations for both the USA and Europe
https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:05

MsG

Forumzwerver

[...]

tevens:

[...]

Kijk ook eens hier: Het TrackIR-alternatieventopic het echte TrackIR is helemaal niet nodig. Probeer anders met een smartphone de meest simpele variant.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 02:02:
[...]

Kijk ook eens hier: Het TrackIR-alternatieventopic het echte TrackIR is helemaal niet nodig. Probeer anders met een smartphone de meest simpele variant.
dat het echte trackIR niet nodig was wist ik, ik was aan het kijken naar FaceTrackNoIR omdat ik dan geen dingen op m'n hoofd hoef te doen.
Ik had nog niet gezocht op het forum, dus ik ga dat topic eens doornemen

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 05-01-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Ik vind het wel vreemd dat het dan nog niet werkt met allebei hetzelfde erin gezet. Ik weet niet of het nut heeft maar je zou kunnen proberen om alle mods uit te schakelen en dan één voor één weer terug te plaatsen. Test je eerst RusMap of deze zonder ProMods ook niet goed is Daarna ProMods en vervolgens de andere mods erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb er vorig jaar twee blogposts over geschreven, kun je zo mee aan de slag: K-Jay's knutselavonturen: DIY head tracking, deel 1: IR-clip

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
MsG schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 02:02:
[...]

en zoals ik al vele malen gezegd heb hier de smartphone werkt ook als een tierelier, rij er een flinke poos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

mschol schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:45:
[...]
dat het echte trackIR niet nodig was wist ik, ik was aan het kijken naar FaceTrackNoIR omdat ik dan geen dingen op m'n hoofd hoef te doen.
Ik had nog niet gezocht op het forum, dus ik ga dat topic eens doornemen
Voor FaceTrackNoIR middels facetracking heb je wel echt een goede webcam nodig, en het is best zwaar, dus dat zou ik afraden. Ik zou als ik jou was de smartphone-methode proberen met OpenTrack en anders gewoon een clip/petje maken of kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:55:
Heb je volledig ingezoomd, want het lijkt alsof er een breuk in zit, maar bij volledig inzoomen is het gewoon normaal, zie bij mij. En over de andere namen, ik hernoem vaak de titels in het manifest.sii bestand zodat het voor mij wat duidelijker is wat wat is. Sommige modders zetten er soms zo maar wat neer.
[afbeelding]

Edit: dit is mijn test profiel waar ik eerst alle mods test, vandaar 0% ontdekt :P
Ik rij graag met een foutloos log bestand, dus test ik alles eerst op een test profiel.
Bij mij helaas niet :'(. Ik heb overal in dat gebied volledig ingezoomd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb net de manier geprobeerd van CyberCow (verdere uitleg staat hieronder).
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:15:
Ik vind het wel vreemd dat het dan nog niet werkt met allebei hetzelfde erin gezet. Ik weet niet of het nut heeft maar je zou kunnen proberen om alle mods uit te schakelen en dan één voor één weer terug te plaatsen. Test je eerst RusMap of deze zonder ProMods ook niet goed is Daarna ProMods en vervolgens de andere mods erbij.
Dat is het zeker. Maar het meest maffe is nog: het werkt nog steeds niet |:(. Ik heb alleen maar de RusMap mod erin gezet, en toen had ik zelfs nog hetzelfde probleem. Wat moet ik nu in hemelsnaam doen? :?
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TW8QHmH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CdIi8U2.jpg

En ik verheugde me er juist zoveel op :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:05:
[...]

Bij mij helaas niet :'(. Ik heb overal in dat gebied volledig ingezoomd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb net de manier geprobeerd van CyberCow (verdere uitleg staat hieronder).

[...]

Dat is het zeker. Maar het meest maffe is nog: het werkt nog steeds niet |:(. Ik heb alleen maar de RusMap mod erin gezet, en toen had ik zelfs nog hetzelfde probleem. Wat moet ik nu in hemelsnaam doen? :?
Zie hier:

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik verheugde me er juist zoveel op :'(.
Ik zie dat jij de models 1 & 2 hebt omgedraaid. Dit zou niet uit moeten maken. Maar hoe ziet het eruit als je inzoomt op de stad Krasnoslobodsk. En als je met navigatie op een punt in die stad klikt krijg je dan wel een route er naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-10 14:32

Hegeman

Weet van alles wat

MsG schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Voor FaceTrackNoIR middels facetracking heb je wel echt een goede webcam nodig, en het is best zwaar, dus dat zou ik afraden. Ik zou als ik jou was de smartphone-methode proberen met OpenTrack en anders gewoon een clip/petje maken of kopen.
Waar kan ik die smartphone methode vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:54:
Ik zie dat jij de models 1 & 2 hebt omgedraaid. Dit zou niet uit moeten maken. Maar hoe ziet het eruit als je inzoomt op de stad Krasnoslobodsk. En als je met navigatie op een punt in die stad klikt krijg je dan wel een route er naartoe?
Hmm, Krasnoslobodsk ziet er nu wel goed uit, dus dat zal wel een bug zijn (?). Het vreemdste vind ik de wegen die gewoon ineens ophouden.

Hier nog een aantal screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zAzqkA4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LgFSU1b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUvc0Xs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UzypGuC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Hmm, Krasnoslobodsk ziet er nu wel goed uit, dus dat zal wel een bug zijn (?). Het vreemdste vind ik de wegen die gewoon ineens ophouden.

Hier nog een aantal screenshots:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat die wegen ineens ophouden vind dat ook wel raar. Maar dat heb ik ook en is misschien alvast gemaakt voor een eventuele aanvulling. Las ook iets over Southern Region compatibel word met ProMods. Misschien sluiten die wegen daar wel op aan. Blij dat het nou wel werkt. Onderweg zijn er geen onderbrekingen anders dan zou je geen route daar naartoe kunnen uitstippelen.

Heeft er nog iemand wat gehoord over de Frankrijk DLC voor niet Steamgebruikers wanneer deze uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:19:
Dat die wegen ineens ophouden vind dat ook wel raar. Maar dat heb ik ook en is misschien alvast gemaakt voor een eventuele aanvulling. Las ook iets over Southern Region compatibel word met ProMods. Misschien sluiten die wegen daar wel op aan. Blij dat het nou wel werkt. Onderweg zijn er geen onderbrekingen anders dan zou je geen route daar naartoe kunnen uitstippelen.

Heeft er nog iemand wat gehoord over de Frankrijk DLC voor niet Steamgebruikers wanneer deze uitkomt?
Hmm.. Maar is dat bij iedereen zo? Dat die wegen zoals ze bij mij ineens stoppen. Of lopen ze bij jou wel door? Want als dat bij jou ook zo is, dat ze ineens stoppen (wel hele rare plek dat ze ineens zo stoppen), dan zou het wel zo horen..
Wat moet ik nu nog verder doen? Of kan ScuL even snel zien waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij stoppen de wegen ook daar. Denk niet dat je een mod half erin kan plaatsen waardoor dat je stukken niet hebt. Ben ook wel benieuwd waarom dat het zo is.

Dit ook wel een van de dingen die leuk zijn aan ETS2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/23nwqMf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BPInqys.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:42:
Bij mij stoppen de wegen ook daar. Denk niet dat je een mod half erin kan plaatsen waardoor dat je stukken niet hebt. Ben ook wel benieuwd waarom dat het zo is.

[afbeelding]

[afbeelding]
Huh wat, haha. Maar, wat zal ik doen? Kan ik gewoon gaan spelen en gewoon daar naar het oosten van Rusland rijden? Of klopt er echt iets niet? Heb namelijk zin om te spelen, maar wel bugloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:42:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wilde die $3.50?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:50:
[...]

Huh wat, haha. Maar, wat zal ik doen? Kan ik gewoon gaan spelen en gewoon daar naar het oosten van Rusland rijden? Of klopt er echt iets niet? Heb namelijk zin om te spelen, maar wel bugloos.
Zou gewoon daarheen rijden als ik jou was. Er kunnen overal bugs zijn maar je kan je navigatie daar aanklikken en word er een route gemaakt. Dus dan is er een aaneengesloten weg en moet je je vracht wel af kunnen leveren.
Wat bedoel je :?

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 05-01-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:53:
Zou gewoon daarheen rijden als ik jou was. Er kunnen overal bugs zijn maar je kan je navigatie daar aanklikken en word er een route gemaakt. Dus dan is er een aaneengesloten weg en moet je je vracht wel af kunnen leveren.
Oke, dankje CyberCow!. Dan ga ik gewoon al die mods erin gooien, en dan zie ik het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:53:
[...]

[...]

Wat bedoel je :?
[YouTube: https://youtu.be/9xCAs08QPNw]
Oud southpark grapje :)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Oke, dankje CyberCow!. Dan ga ik gewoon al die mods erin gooien, en dan zie ik het wel :).
Je zou ook nog kunnen kiezen voor Project balkan toe te voegen en egypt add-on. Zijn ook mods die ProMods ondersteunen. Heb die stabiel draaien :).

laadvolgorde die ik gebruik is deze: CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

[ Voor 13% gewijzigd door CyberCow op 05-01-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Hmm.. Maar is dat bij iedereen zo? Dat die wegen zoals ze bij mij ineens stoppen. Of lopen ze bij jou wel door? Want als dat bij jou ook zo is, dat ze ineens stoppen (wel hele rare plek dat ze ineens zo stoppen), dan zou het wel zo horen..
Wat moet ik nu nog verder doen? Of kan ScuL even snel zien waar het aan zou kunnen liggen?

[...]
Is heel normaal hoor, wegens moeten toch ergens ophouden >:) In dit geval is het een connectie punt voor een andere mod "Southern Region map", deze mod is ook heel erg mooi, en maakt het Russische gedeelte wel heel erg groot als je ook nog Russian Open Spaces erbij hebt.

Southern Region map
Russian Open Spaces

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.org/490ri4smj/ets2_00002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 16:31
zou er ooit nog een uitbreiding voor Noorwegen komen? zou graag eens over de atlantic road willen rijden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond de eerste paar honderd kilometer gereden in het nieuwe Frankrijk. Van thuisbasis Innsbruck naar Marseille en vervolgens door naar Bayonne.

Eigenlijk alleen maar snelwegen gezien, lekker glooiend, kan gewoon door kachelen op de cruise control, geen idioot steile stukken ineens, gewoon lekker relaxed kilometers vreten. Gewoon heerlijk relaxed. Tolstations lijken er niet minder te zijn, maar ze zijn wel relaxter en beter geplaatst. Bij de meesten kun je op de 2 linker slagbomen met gematigde snelheid gewoon doorkachelen in plaats van dat je volledig moet stoppen.

Vanavond mijn Scania naar de 500.000km jagen, nog een paar honderd km. Wat me opviel, de teller van de vrachtwagen staat nu op 499.394 km. Maar de statistieken van diezelfde vrachtwagen in vrachtwagenbeheer laten 497.658 zien. Raarrrr

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 06-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 17:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Is de teller niet wat je echt rijdt en die in het vrachtwagen beheer het aantal km met vracht? Misschien heb ik het mis, ik ben pas net begonnen met spelen.

Ik heb tot nu toe alleen de kale versie, maar ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken naar wat meer expansions om het wegennetwerk uit te breiden. Iemand nog advies over welke ik het beste als eerste kan nemen? Of kan je ook je netwerk met mods uitbreiden? En wat is er met de dutchmap gebeurt? Het linkje in de openingspost werkt niet meer... -O-

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:16:
Gisteravond de eerste paar honderd kilometer gereden in het nieuwe Frankrijk. Van thuisbasis Innsbruck naar Marseille en vervolgens door naar Bayonne.

Eigenlijk alleen maar snelwegen gezien, lekker glooiend, kan gewoon door kachelen op de cruise control, geen idioot steile stukken ineens, gewoon lekker relaxed kilometers vreten. Gewoon heerlijk relaxed. Tolstations lijken er niet minder te zijn, maar ze zijn wel relaxter en beter geplaatst. Bij de meesten kun je op de 2 linker slagbomen met gematigde snelheid gewoon doorkachelen in plaats van dat je volledig moet stoppen.

Vanavond mijn Scania naar de 500.000km jagen, nog een paar honderd km. Wat me opviel, de teller van de vrachtwagen staat nu op 499.394 km. Maar de statistieken van diezelfde vrachtwagen in vrachtwagenbeheer laten 497.658 zien. Raarrrr
Ja het klinkt wel raar met die kilometerstanden. Het enige wat ik mij kan bedenken is hoogteverschil. Je profiel houd rekening met hoeveel je op de kaart hebt gereden tewijl de teller in de vrachtwagen meer kilometers moet maken als een weg schuin omhoog loopt.
rockhopper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:59:
Is de teller niet wat je echt rijdt en die in het vrachtwagen beheer het aantal km met vracht? Misschien heb ik het mis, ik ben pas net begonnen met spelen.

Ik heb tot nu toe alleen de kale versie, maar ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken naar wat meer expansions om het wegennetwerk uit te breiden. Iemand nog advies over welke ik het beste als eerste kan nemen? Of kan je ook je netwerk met mods uitbreiden? En wat is er met de dutchmap gebeurt? Het linkje in de openingspost werkt niet meer... -O-
Dat je alleen gebruik maakt van de kale versie is eigenlijk wel zonde. Met ProMods en RusMap toe te voegen heb je heel wat meer wegen en ook van beter detailniveau. Afslagen zijn vooral in Duitsland zoals ze in het echt ook zijn. Er komt Ijsland bij waar je in het binnenland wegen hebt met sneeuw en gladheid. RusMap geeft wegen die van slechte kwaliteit zijn zoals het ook daadwerkelijk in Rusland is. Daarbij zou je nog Egypt add-on toe kunnen voegen voor wat wegen in de woestijn in Egypte. Project Balkan geeft een aantal wegen er extra bij richting Kroatië. Je moet hiervoor wel de uitbreidingen hebben van Going East en Scandinavia. Wil je voor de allernieuwste ProMods gaan heb je zelfs de Frankrijk DLC nodig. Zal het je zeer aanraden om met mods te gaan werken. Op dit forum in de laatste 3 dagen is helemaal uitgelegd hoe je de mods moet plaatsen.

Dutch Map geeft aan dat ze onderhoud hebben op hun eigen website. De linkjes naar het downloadgedeelte werken nog wel. http://thedutchmap.nl/onderhoud

[ Voor 40% gewijzigd door CyberCow op 06-01-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil The Dutch Map ook nog een keer proberen. Maar last I checked is dat momenteel alleen nog compatible met ETS2 1.24. Dan zou ik telkens heen en weer moeten switchen tussen 1.24 en 1.26 voor beide profielen.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 06-01-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:34:
Ik wil The Dutch Map ook nog een keer proberen. Maar last I checked is dat momenteel alleen nog compatible met ETS2 1.24. Dan zou ik telkens heen en weer moeten switchen tussen 1.24 en 1.26 voor beide profielen.
Ze zijn er nooit zo heel snel mee om hem geschikt te maken voor de nieuwe versies van ETS2. Dat is wel jammer. De nieuwste versie werkt wel onder 1.25. Tijdje terug nog gespeeld. Als je wil dan wil ik het wel even testen op 1.26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
CyberCow schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Ja het klinkt wel raar met die kilometerstanden. Het enige wat ik mij kan bedenken is hoogteverschil. Je profiel houd rekening met hoeveel je op de kaart hebt gereden tewijl de teller in de vrachtwagen meer kilometers moet maken als een weg schuin omhoog loopt.

[...]

Dat je alleen gebruik maakt van de kale versie is eigenlijk wel zonde. Met ProMods en RusMap toe te voegen heb je heel wat meer wegen en ook van beter detailniveau. Afslagen zijn vooral in Duitsland zoals ze in het echt ook zijn. Er komt Ijsland bij waar je in het binnenland wegen hebt met sneeuw en gladheid. RusMap geeft wegen die van slechte kwaliteit zijn zoals het ook daadwerkelijk in Rusland is. Daarbij zou je nog Egypt add-on toe kunnen voegen voor wat wegen in de woestijn in Egypte. Project Balkan geeft een aantal wegen er extra bij richting Kroatië. Je moet hiervoor wel de uitbreidingen hebben van Going East en Scandinavia. Wil je voor de allernieuwste ProMods gaan heb je zelfs de Frankrijk DLC nodig. Zal het je zeer aanraden om met mods te gaan werken. Op dit forum in de laatste 3 dagen is helemaal uitgelegd hoe je de mods moet plaatsen.

Dutch Map geeft aan dat ze onderhoud hebben op hun eigen website. De linkjes naar het downloadgedeelte werken nog wel. http://thedutchmap.nl/onderhoud
Met de Project Balkan mod, overschrijft deze dan wegen van ProMods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scargreg7 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Met de Project Balkan mod, overschrijft deze dan wegen van ProMods?
Geen idee eigenlijk. Er word wel aangegeven dat je die een hogere prioriteit moet geven dan ProMods. Kan dus wel zijn dat er wat overschreven word. Anders eens proberen en screenshots maken zodat je het kan vergelijken. Weet ook niet precies wat eraan toe word gevoegd. Zie wel dat het aantal procenten van gereden wegen lager word bij het inschakelen van die mod dus heb hem er maar aan toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er komt wel een nieuwe versie van The Dutch Map, maar daarvoor heb je nog even geduld nodig ;)

Mogelijke ideeën zijn:
ProMods of
ProMods + RusMap
(met mogelijk Egypt Add-on + Project Balkans + Southern Region Map erbij)
The Dutch Map (nieuw profiel)
Hungary Map (nieuw profiel)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Er komt wel een nieuwe versie van The Dutch Map, maar daarvoor heb je nog even geduld nodig ;)

Mogelijke ideeën zijn:
ProMods of
ProMods + RusMap
(met mogelijk Egypt Add-on + Project Balkans + Southern Region Map erbij) werkt alleen met ProMods 2.15 dus met Frankrijk DLC. En anders zonder Southern Region

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou best kunnen, zelf heb ik niet zo veel met Project Balkans, Egypt add-on en Southern Region Map... Bij Project Balkans en Egypt Add-on vind ik de kwaliteit vaak niet geweldig, en Southern Region Map heeft redelijk wat stukken waar de framerate ontzettend laag is. :/

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:15:
Je zou ook nog kunnen kiezen voor Project balkan toe te voegen en egypt add-on. Zijn ook mods die ProMods ondersteunen. Heb die stabiel draaien :).

laadvolgorde die ik gebruik is deze: CyberCow in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"
Klinkt goed :). En die Project Balkan en Egypt add-on zijn niet afhankelijk van updates van ETS 2? Of moet ik die ook elke keer updaten?

Dan te bedenken dat ik eerst op 100% bereden zat (alle DLC's behalve Vive La France), en nu weer op 25% bereden zit :p. Heb nu weer wat te rijden :).
Barfman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:49:
Is heel normaal hoor, wegens moeten toch ergens ophouden >:) In dit geval is het een connectie punt voor een andere mod "Southern Region map", deze mod is ook heel erg mooi, en maakt het Russische gedeelte wel heel erg groot als je ook nog Russian Open Spaces erbij hebt.

Southern Region map
Russian Open Spaces

[afbeelding]
Ah, het hoort dus. Maar ik vind het een rare plek dat de weg daar ophoudt. Mij lijkt het logischer als de weg ophoudt bij een bocht of hoek. Maar goed. Fijn dat het bij iedereen zo is en het niet aan mij ligt of een bug is :).

Ik ben gister (met veel twijfels) begonnen met het toevoegen van mods. ProMods + RusMap + JazzyCat. Rusland heb ik nog niet bereden, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Wat betreft ProMods: ik ben erg onder de indruk, en vind de Nederlandse wegen er veel realistischer uitzien. ProMods kan ik dus zeker aanraden :D. Is mooier dan ik had gehoopt.
Koenvh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:23:

Mogelijke ideeën zijn:
ProMods of
ProMods + RusMap
(met mogelijk Egypt Add-on + Project Balkans + Southern Region Map erbij)
En tsja, waar is de grens? :P
Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar ik zit er tegenop om zoals gister, heel lang bezig te zijn met uit vinden waarom het weer eens niet werkt, en welke mod er geen trek in heeft. Neemt niet weg dat het leuk is om extra wegen te hebben, maar ik wil niet elke paar weken alles updaten en moeten klooien :p.

Even wat anders: ik heb me gister mateloos geïrriteerd aan het feit dat mijn GPU load ontzettend schommelt met ETS 2, en nóg meer met ProMods. Zeer irritant, want met Battlefield 4 is mijn GPU load netjes 99% constant :). Weet iemand hoe dat komt? Googelen word ik ook niet echt wijzer van, en mijn settings staan allemaal op hoogst, en dat kan ook gewoon. Dat ik dikke lag heb, komt door de lage GPU load. Komt iemand dit bekend voor? Gister trouwens even met DDU m'n drivers verwijderd, en er toen de nieuwste op gezet. Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,94€ 179,94
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 109,90€ 109,90
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,-€ 77,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair CX450M€ 55,65€ 55,65
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Even wat anders: ik heb me gister mateloos geïrriteerd aan het feit dat mijn GPU load ontzettend schommelt met ETS 2, en nóg meer met ProMods. Zeer irritant, want met Battlefield 4 is mijn GPU load netjes 99% constant :). Weet iemand hoe dat komt? Googelen word ik ook niet echt wijzer van, en mijn settings staan allemaal op hoogst, en dat kan ook gewoon. Dat ik dikke lag heb, komt door de lage GPU load. Komt iemand dit bekend voor? Gister trouwens even met DDU m'n drivers verwijderd, en er toen de nieuwste op gezet. Mijn systeem:
[systeem]
Volgens mij loopt mijn GPU load keurig tegen de 99% de hele tijd in ETS met Promods en dat met 60 FPS op de snelweg en 25-30 FPS in de stad (en 18 in Barcelona). Ik draai het op een GTX670 OC en een i5 3350P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BdK9001 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:25:
Volgens mij loopt mijn GPU load keurig tegen de 99% de hele tijd in ETS met Promods en dat met 60 FPS op de snelweg en 25-30 FPS in de stad (en 18 in Barcelona). Ik draai het op een GTX670 OC en een i5 3350P
Hmm oke. Gebruik jij MSI Afterburner? Het is namelijk heel erg irritant om continu hickups te krijgen tijdens het spelen, want dan lijkt het net alsof je foto's zit te kijken van een spelletje, in plaats van dat je zelf speelt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:22

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Nope, het is een OC-editie, heb 'm een tijdje zelf nog verder overgeclockt, maar leverde nauwelijks meer frames op en wel instabiliteit, dus ik draai 'm gewoon op factory OC.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet eens weten hoeveel FPS ik haal, laat staan wat de load op m'n GPU's is.

Loopt de laatste tijd wel minder soepel merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar bij mij is het zo erg dat ik dikke lag heb. M'n GPU load schommelt heel snel tussen de 40 en 99%. Lijkt me dus niet normaal. Iemand met een suggestie? Heb alle energiebeheer instellingen van Windows én Nvidia al op optimale performance staan. In MSI Afterburner heb ik de power limit ook al op z'n hoogst gezet.

Mijn videokaart heeft trouwens ook een factory OC. Maar ik gebruik MSI Afterburner puur voor het inzien van statistieken voor m'n videokaart, processor en RAM etc. Ik zelf overklok dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:02:
[...]

Klinkt goed :). En die Project Balkan en Egypt add-on zijn niet afhankelijk van updates van ETS 2? Of moet ik die ook elke keer updaten?

Dan te bedenken dat ik eerst op 100% bereden zat (alle DLC's behalve Vive La France), en nu weer op 25% bereden zit :p. Heb nu weer wat te rijden :).

[...]

Ah, het hoort dus. Maar ik vind het een rare plek dat de weg daar ophoudt. Mij lijkt het logischer als de weg ophoudt bij een bocht of hoek. Maar goed. Fijn dat het bij iedereen zo is en het niet aan mij ligt of een bug is :).

[...]

Ik ben gister (met veel twijfels) begonnen met het toevoegen van mods. ProMods + RusMap + JazzyCat. Rusland heb ik nog niet bereden, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Wat betreft ProMods: ik ben erg onder de indruk, en vind de Nederlandse wegen er veel realistischer uitzien. ProMods kan ik dus zeker aanraden :D. Is mooier dan ik had gehoopt.

[...]

En tsja, waar is de grens? :P
Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk, maar ik zit er tegenop om zoals gister, heel lang bezig te zijn met uit vinden waarom het weer eens niet werkt, en welke mod er geen trek in heeft. Neemt niet weg dat het leuk is om extra wegen te hebben, maar ik wil niet elke paar weken alles updaten en moeten klooien :p.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,94€ 179,94
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 109,90€ 109,90
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,-€ 77,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair CX450M€ 55,65€ 55,65
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,38
Project Balkan en Egypt add-on zul je ook moeten blijven updaten als er een nieuwe versie van ETS2 uitkomt. Dat heb je met bijna alle map mods wel ze niet meer goed werken met nieuwe versies. De laadvolgorde is meestal wel hetzelfde. Ik heb dit voor mijzelf makkelijker gemaakt door de bestandsnamen niet meer van een versienummer te voorzien en een nieuwe versie zal dus dezelfde bestandsnaam hebben en automatisch door de modmanager worden gezien. Egypte en Balkan zijn dan wel een heel stuk kleiner en zonder die toevoeging ook prima als je die 10 minuten extra werk niet wil hebben.

Het uitvogelen van de mods is de eerste keer een hoop werk maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt dan knal je de nieuwe versies erin en je gaat weer verder. Stelt dan wienig meer voor.

De processorbelasting dat wil nog wel eens schommelen met ETS2. Zelf geef ik eutorucksimulator.exe de hoogste prioriteit. Merk dat het dan allemaal net wat stabieler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:47:
De processorbelasting dat wil nog wel eens schommelen met ETS2. Zelf geef ik eutorucksimulator.exe de hoogste prioriteit. Merk dat het dan allemaal net wat stabieler loopt.
Dat lijkt me stug. Immers is een 4460 nou niet echt slap ofzo. Ik zit op ongeveer 50 à 70% CPU belasting met ETS 2. Valt dus erg mee :).
Ook op hogere prioriteit zetten werkt niet, want dan richt de CPU zich alleen maar op ETS 2, en niet de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Dat lijkt me stug. Immers is een 4460 nou niet echt slap ofzo. Ik zit op ongeveer 50 à 70% CPU belasting met ETS 2. Valt dus erg mee :).
Ook op hogere prioriteit zetten werkt niet, want dan richt de CPU zich alleen maar op ETS 2, en niet de GPU.
De GPU zal niet nadelig gaan werken als je meer prioriteit aan je CPU geeft. Hetgeen wat veranderd is dat andere processen wat minder aanspraak mogen maken op de CPU. Maar als het niet werkt dan werkt het niet. Was maar een idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een hele rare conclusie die ik nu ga trekken, maar ik dacht: laat ik eens alle mods uitschakelen. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd, en vrijwel de hele tijd zit m'n GPU load op 99%. Betekent dat dat ik het def bestand op "average pc" moet zetten in plaats van "high end pc"? Alsnog raar dat hij met mods niet de volle 99% pakt. Zou dat het kunnen zijn? Kan iemand kijken hoeveel % load hij heeft met ProMods etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:44:
Misschien een hele rare conclusie die ik nu ga trekken, maar ik dacht: laat ik eens alle mods uitschakelen. Toen heb ik het opnieuw geprobeerd, en vrijwel de hele tijd zit m'n GPU load op 99%. Betekent dat dat ik het def bestand op "average pc" moet zetten in plaats van "high end pc"? Alsnog raar dat hij met mods niet de volle 99% pakt. Zou dat het kunnen zijn? Kan iemand kijken hoeveel % load hij heeft met ProMods etc?
Ergens zit een bottleneck... Misschien is het je CPU, misschien je geheugen, misschien je harde schijf, misschien ETS2 zelf. Iets waar SCS wel beter in is dan o.a. ProMods is optimaliseren; de framerate in de France DLC is een stuk hoger dan in gebieden van ProMods (vooral in steden).
Ik zou 'm inderdaad op "Average PC" zetten, aangezien meer objecten de game vertragen... Het scheelt bij mij best wel wat. Andere tip is om processen die veel CPU gebruiken (browser, maar ook bijvoorbeeld ETS2 Telemetry Server) te sluiten. Bij mij scheelt dat zo'n 10fps, met een i5 3570k

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:01:
Ergens zit een bottleneck... Misschien is het je CPU, misschien je geheugen, misschien je harde schijf, misschien ETS2 zelf. Iets waar SCS wel beter in is dan o.a. ProMods is optimaliseren; de framerate in de France DLC is een stuk hoger dan in gebieden van ProMods (vooral in steden).
Ik zou 'm inderdaad op "Average PC" zetten, aangezien meer objecten de game vertragen... Het scheelt bij mij best wel wat. Andere tip is om processen die veel CPU gebruiken (browser, maar ook bijvoorbeeld ETS2 Telemetry Server) te sluiten. Bij mij scheelt dat zo'n 10fps, met een i5 3570k
Zoals ik kan zien, niet. Zie hier waarom bijvoorbeeld: Anonymoussaurus in "Lage GPU load Euro Truck Simulator 2"

Voor jou en de geïnteresseerden, zie hier in dit topic voor meer info en 'updates'. Met name deze vraag vind ik belangrijk/ben ik benieuwd naar: Anonymoussaurus in "Lage GPU load Euro Truck Simulator 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010

Davidson

Porsche fan

Afbeeldingslocatie: https://tfbigw.by3301.livefilestore.com/y3mLZBJfQ7tyACuEIpBrAjlrTNMO4msSdYmHDxK18pu446k4CBxg-3Kzptx2DnYyTIjG2rMZvSVL6cli4Gb9g6hrFa_RmJ24qPdtDqdvecLoAId061G4JX_AJ6HMuTicFDRlLgFVTBhWe1GSacERPRnN0AVPPhHyioVo1YwB6EUpbk/GoT%20Trucking%20banner.jpg?psid=1

Vanavond staat er weer sinds lange tijd, en voor het eerst dit jaar, een nieuwe rit gepland met GoT Trucking!
Dit keer gaan wij van Hannover naar Zürich rijden, op de EU3 server. Alle info kan je vinden in de link van de Steamgroep :) Als je lid bent ontvang je altijd een notificatie wanneer de volgende rit gepland staat of begint!

Tussen 19:30 en 19:45 sta ik al met de vrachtwagen klaar in Hannover en 20:00 begint de rit.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even op de plaatjes klikken voor grote versie. De 500.000km ben ik inmiddels voorbij, hier nog 2 screenshots van vlak daarvoor, die het verschil in km-standen laat zien. Snap nog niet goed waar die 2184km verschil vandaan komt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tHJdZxD1Gp5aAqKBfzMsPIzC/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0RZ9xg2RfEP5GUVR8eUVCLza/medium.png

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 08-01-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Davidson schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:55:

[afbeelding]

Vanavond staat er weer sinds lange tijd, en voor het eerst dit jaar, een nieuwe rit gepland met GoT Trucking!
Dit keer gaan wij van Hannover naar Zürich rijden, op de EU3 server. Alle info kan je vinden in de link van de Steamgroep :) Als je lid bent ontvang je altijd een notificatie wanneer de volgende rit gepland staat of begint!

Tussen 19:30 en 19:45 sta ik al met de vrachtwagen klaar in Hannover en 20:00 begint de rit.
Ik probeer er ook bij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 21:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ook. Wat ik wel vreemd vind is dat het snel rijden naar een andere garage niet meer werkt, heeft iemand anders dat ook? Heel ETS blijft dan hangen.

En ik zie ook geen enkele opdracht in het vrachtcentrum. Net een uur geleden waren die er wel nu totaal niks.

[ Voor 27% gewijzigd door Maasluip op 08-01-2017 18:46 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:36:
Ik ook. Wat ik wel vreemd vind is dat het snel rijden naar een andere garage niet meer werkt, heeft iemand anders dat ook? Heel ETS blijft dan hangen.

En ik zie ook geen enkele opdracht in het vrachtcentrum. Net een uur geleden waren die er wel nu totaal niks.
Je neemt best een vracht in Singleplayer naar de juiste bestemming, teleporteer dan naar de juiste beginplek. Sluit dan SP en open dan pas MP. Ik vind idd geen vracht in multiplayer. Zo doe ik het toch altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, volgens mij is ETS gewoon helemaal fucked. Ook transport van de wegenwacht werkt niet. Zwart scherm, radio blijft doorspelen maar verder helemaal niets.
Ook in singleplayer trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 08-01-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:10:
Hmm, volgens mij is ETS gewoon helemaal fucked. Ook transport van de wegenwacht werkt niet. Zwart scherm, radio blijft doorspelen maar verder helemaal niets.
Ook in singleplayer trouwens.
In singleplayer? In MP werken die dingen idd niet altijd zoals het moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, zowel in singleplay als MP zie ik momenteel geen opdrachten. In MP zie ik wel andere trucks. Ik sta nu in Hannover bij de Scania dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010

Davidson

Porsche fan

Maasluip schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:38:
Ja, zowel in singleplay als MP zie ik momenteel geen opdrachten. In MP zie ik wel andere trucks. Ik sta nu in Hannover bij de Scania dealer.
In de config.cfg (in je profielmap in je documenten) moet je de regel
code:
1
uset g_force_economy_reset "0"
waar 0 staat wijzigen naar 1. Dan de game even starten en geeft dan een melding dat je locatie is gereset. Daarna de game afsluiten en de waarde weer instellen naar 0. Dan moeten er weer jobs beschikbaar zijn :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, dat heeft gewerkt, maar nu sta in in Duisburg dus het duurt 5 minuutjes voordat ik weer in Hannover ben. Snel rijden werkt namelijk nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc0nly
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-10 22:17
Maasluip schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:46:
Ja, dat heeft gewerkt, maar nu sta in in Duisburg dus het duurt 5 minuutjes voordat ik weer in Hannover ben. Snel rijden werkt namelijk nog altijd niet.
Dan moet je 10 minuten wachten en dan doet ie het weer.
Had ik laatst ook last van bij alles waar je teleporteerd krijg je zwart beeld ook bij de pont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om 10 uur vanavond wordt The Dutch Map 1.4 gereleased. Ik kan het nergens vinden, maar ik vermoed dat deze compatible gaat zijn met ETS2 1.26. Morgenavond dus maar eens km's maken op Nederlandse bodem, ik ben erg benieuwd, nog nooit op TDM gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:32:
Om 10 uur vanavond wordt The Dutch Map 1.4 gereleased. Ik kan het nergens vinden, maar ik vermoed dat deze compatible gaat zijn met ETS2 1.26. Morgenavond dus maar eens km's maken op Nederlandse bodem, ik ben erg benieuwd, nog nooit op TDM gereden
Klopt, werkt met 1.26, en ziet er best prima uit ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg jammer dat ik geen Frankrijk DLC heb en dat deze non-steam versie er ook maar niet lijkt te komen. Had mij er wel een beetje op verheugd.
Pagina: 1 ... 52 ... 162 Laatste