Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:51:
is de boel alweer in orde? kan er weer gereden worden met de mod???
Als je de mod eenmaal had was het ook geen probleem om ermee te rijden. Het ging om het downloaden en het bezoeken van het forum dat niet lukte. Dus als je de mod al had dan kan je er gewoon mee verder gaan. Helaas de nieuwe versie moet je dan maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ohh ok! Ik rijd nu nog met de 1.25 versie, geen probleem dus.. heb de france doc
Nog niet. Dus houdt het hier nu ff bij tot de promods france goed ondersteunen etc..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:49:
Ohh ok! Ik rijd nu nog met de 1.25 versie, geen probleem dus.. heb de france doc
Nog niet. Dus houdt het hier nu ff bij tot de promods france goed ondersteunen etc..
Ja je kan eerlijk gezegd niet eens naar de nieuwe versie van ProMods want daarvoor heb je de Frankrijk DLC nodig. Dus lekker door blijven rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Ja wel hoor, ze hebben ook de download zonder dlc ;-)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donnie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:00:
Ja wel hoor, ze hebben ook de download zonder dlc ;-)
Oja je hebt gelijk ik was in de war met die nieuwe ProMods versie die is alleen voor de versie met dlc. Maar de versie van ETS2 met 1.26 daar hebben ze ook een ProMods voor om precies te zijn 1.12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om nog wat voortgang te geven over ETS2 Local Radio:

In de volgende versie zal ondersteuning voor controllers (stuur, gamepad, joystick etc..) zitten:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/eUummQ0XF.png

en daarnaast nog dit ;) :
[YouTube: https://youtu.be/4tyK8MMaJXs]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat er sinds gister (?) een nieuwe versie is van RusMap. Wat is precies de volgorde van hoe mods zich op elkaar aanpassen?

Ik denk: SCS software brengt update uit voor ETS2 > ProMods rolt een update uit zodat de ProMods mod compatible is met de nieuwste update van ETS2 > RusMap rolt een update uit zodat de RusMap mod compatible is met de nieuwste update van ProMods en de nieuwste update van ETS2. Klopt dat?

En hoe lang duurt het ongeveer voordat ProMods en RusMap een update hebben uitgebracht voor het compatible maken? Dan weet ik dat voor in de toekomst, als ik mods ga draaien. :)

Overigens, ProMods ligt weer plat. Ze zijn weer lekker bezig met treiteren zeg :(.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rU3aGt6.png

Lijkt erop dat ProMods of plat ligt, of dat ze de site zelf even offline hebben gehaald en dat het gewoon een standaard pagina is. Want alles is gewoon te pingen..

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:07:
Ik zie dat er sinds gister (?) een nieuwe versie is van RusMap. Wat is precies de volgorde van hoe mods zich op elkaar aanpassen?

Ik denk: SCS software brengt update uit voor ETS2 > ProMods rolt een update uit zodat de ProMods mod compatible is met de nieuwste update van ETS2 > RusMap rolt een update uit zodat de RusMap mod compatible is met de nieuwste update van ProMods en de nieuwste update van ETS2. Klopt dat?

En hoe lang duurt het ongeveer voordat ProMods en RusMap een update hebben uitgebracht voor het compatible maken? Dan weet ik dat voor in de toekomst, als ik mods ga draaien. :)

Overigens, ProMods ligt weer plat. Ze zijn weer lekker bezig met treiteren zeg :(.

[afbeelding]

Lijkt erop dat ProMods of plat ligt, of dat ze de site zelf even offline hebben gehaald en dat het gewoon een standaard pagina is. Want alles is gewoon te pingen..
in de download van rusmap staat een afbeelding met een prinsscreen van de laadvolgorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijnm71 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:08:
in de download van rusmap staat een afbeelding met een prinsscreen van de laadvolgorde :)
Het gaat me niet om de volgorde van het download en installeren etc. Ik heb het over de volgorde van het uitrollen :p. Wie er wie opvolgt van ProMods én RusMap. Dit bedoel ik
SCS software brengt update uit voor ETS2 > ProMods rolt een update uit zodat de ProMods mod compatible is met de nieuwste update van ETS2 > RusMap rolt een update uit zodat de RusMap mod compatible is met de nieuwste update van ProMods en de nieuwste update van ETS2. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:11:
[...]

Het gaat me niet om de volgorde van het download en installeren etc. Ik heb het over de volgorde van het uitrollen :p. Wie er wie opvolgt van ProMods én RusMap. Dit bedoel ik
[...]
sorry, las te snel :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:07:

[afbeelding]

ProMods en RusMap werken samen, dus het is niet zo dat RusMap pas kan beginnen nadat ProMods een nieuwe versie heeft uitgebracht ;) De volgorde van uitgeven van ProMods en RusMap verschilt dus per versie.

De nieuwste versie van RusMap is trouwens 1.7.1

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:16:
ProMods en RusMap werken samen, dus het is niet zo dat RusMap pas kan beginnen nadat ProMods een nieuwe versie heeft uitgebracht ;) De volgorde van uitgeven van ProMods en RusMap verschilt dus per versie.

De nieuwste versie van RusMap is trouwens 1.7.1
Ah oke, dankje. Het is jammer dat de changelog + downloadpagina etc er niet zo overzichtelijk en duidelijk uitziet als dat van ProMods, zoals ProMods.net/compat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:51:
[...]

Ah oke, dankje. Het is jammer dat de changelog + downloadpagina etc er niet zo overzichtelijk en duidelijk uitziet als dat van ProMods, zoals ProMods.net/compat.
Da's inderdaad jammer, want helaas zijn er ook mensen die bijvoorbeeld versie 1.6.3 uploaden als 1.7.2 :/
Hier kun je in ieder geval altijd de nieuwste versie bovenaan vinden: http://ets2mods.ru/forum/208-proekt-rusmaprusmap-project/ (Ik neem aan de je Russisch goed genoeg is om de downloadlink te vinden :P)
of je kunt hier kijken: https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523 :)

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:08:
[...]

Da's inderdaad jammer, want helaas zijn er ook mensen die bijvoorbeeld versie 1.6.3 uploaden als 1.7.2 :/
Hier kun je in ieder geval altijd de nieuwste versie bovenaan vinden: http://ets2mods.ru/forum/208-proekt-rusmaprusmap-project/ (Ik neem aan de je Russisch goed genoeg is om de downloadlink te vinden :P)
of je kunt hier kijken: https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=14523 :)
Mensen die versies van RusMap opnieuw gaan uploaden die negeer ik massaal. De maker geeft aan dat hij dit niet op prijs stelt. Ik ben blij dat er mensen zijn die mijn ETS2 steeds mooier maken dus als ik het download dan gebruik ik de link zoals word vermeld op het forum van SCS. Op die manier weet je ook altijd zeker dat je de juiste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:38:
[...]

Mensen die versies van RusMap opnieuw gaan uploaden die negeer ik massaal. De maker geeft aan dat hij dit niet op prijs stelt. Ik ben blij dat er mensen zijn die mijn ETS2 steeds mooier maken dus als ik het download dan gebruik ik de link zoals word vermeld op het forum van SCS. Op die manier weet je ook altijd zeker dat je de juiste versie hebt.
Klopt, en daarom link ik ook naar het forum waar RusMap ontwikkeld wordt ;) Het topic op het forum van SCS wordt namelijk niet door de maker (aldim@tor) onderhouden :)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Koenvh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:16:
[...]

Klopt, en daarom link ik ook naar het forum waar RusMap ontwikkeld wordt ;) Het topic op het forum van SCS wordt namelijk niet door de maker (aldim@tor) onderhouden :)
Is gewoon met zijn toestemming en links.Niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 18:13

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nou weet ik weer waarom ik gestopt was, gezeik met mods elke keer. Nu een paar dagen zonder problemen gereden, en ineens stop m'n geluid mod ermee. Nu geen motorgeluid meer. Nieuw profiel gestart, maar precies hetzelfde.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:17:
[...]

Is gewoon met zijn toestemming en links.Niks mis mee
Er is vast niks mis mee, dat zeg ik ook niet, alleen als je de nieuwste versie wilt is het originele topic handiger, aangezien die door de maker zelf wordt onderhouden :)
NoFearCreations schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:31:
Nou weet ik weer waarom ik gestopt was, gezeik met mods elke keer. Nu een paar dagen zonder problemen gereden, en ineens stop m'n geluid mod ermee. Nu geen motorgeluid meer. Nieuw profiel gestart, maar precies hetzelfde.
Ik weet niet welke mods je gebruikt, maar ik heb nog nooit gehad dat het geluid het niet deed... Weet je zeker dat het geluid wel aanstaat onder de instellingen? Bij mij heeft ETS2 uit zichzelf de muziek wel eens aangezet namelijk :P

[ Voor 45% gewijzigd door Koenvh op 28-12-2016 19:28 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Andere motor erin gehangen, en nu doet hij het weer. #Ets2Bugs!

Alleen nu heb ik 3 verschillende SA trailer mods erin gezet, maar zie er niet een.

[ Voor 40% gewijzigd door NoFearCreations op 28-12-2016 20:47 ]

---RAWE CEEK!!!---

NoFearCreations schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:14:
Andere motor erin gehangen, en nu doet hij het weer. #Ets2Bugs!

Alleen nu heb ik 3 verschillende SA trailer mods erin gezet, maar zie er niet een.
Heb je misschien nog andere trailermods die deze overschrijven. En anders ze eens de hoogste prioriteit geven.
Of een nachtje slapen (in game), dan verschijnen ze ook wel eens tussen de opdrachten.

Of minder mods draaien, ik heb momenteel ETS2 1.25 met Promods 2.11 en Promods Trailer & Company Pack 1.11 en dat bevalt prima. Verder niks behalve een gruwelijk oude versie van de Scania T Longline die ik gedeactiveerd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 29-12-2016 01:15 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb als mods alleen promods + Rusmap, Scania T + geluid ervoor en 3 SA trailerpacks met grote/zware ladingen.

---RAWE CEEK!!!---

Die Scania T Longline hè. Het maximaal aantal PK is 640 had ik volgens mij gezien. Klopt dat? Zijn er trouwens ook mods voor grotere/sterkere motoren? Het maximum aantal is nu 750 PK. Of bestaan die in het echt ook niet? Hoger dan 750 PK.

Stel, ik draai ProMods + RusMap. Zou ik dan nog gewoon mods er naast kunnen draaien? Want het is natuurlijk vaak, hoe meer mods, hoe eerder je problemen kan verwachten. Want van die standaard mods als trailerpacks enzo, die hebben daar toch geen invloed op? Welke mods hebben allemaal geen invloed op de werking van ProMods + RusMap?

Sorry voor de vele vragen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:27:
Die Scania T Longline hè. Het maximaal aantal PK is 640 had ik volgens mij gezien. Klopt dat? Zijn er trouwens ook mods voor grotere/sterkere motoren? Het maximum aantal is nu 750 PK. Of bestaan die in het echt ook niet? Hoger dan 750 PK.

Stel, ik draai ProMods + RusMap. Zou ik dan nog gewoon mods er naast kunnen draaien? Want het is natuurlijk vaak, hoe meer mods, hoe eerder je problemen kan verwachten. Want van die standaard mods als trailerpacks enzo, die hebben daar toch geen invloed op? Welke mods hebben allemaal geen invloed op de werking van ProMods + RusMap?

Geeft niks voor de vele vragen maar ik kan niet overal antwoord opgeven dat is dan weer de keerzijde ;). Het maximaal aantal PK bij de vrachtwagen is met de Euro6 wat omlaag gegaan. De echte machines de V8 zijn over het algemeen niet schoon genoeg om een Euro6 label eraan te mogen hangen. Ik weet het bij MAN die zijn van 680PK 8 cilinder naar een 640PK 6 cilinder gegaan. Volgens mij is de volvo 750PK ook daadwerkelijk de sterkste motor. Er zijn wel mods die het vermogen (enorm) vergroten. Vorig jaar had ik een keer een mod en die gaf alle vrachtwagens 3500PK. totaal niet realistisch maar wel leuk om een keer voor de gein met 400km/h over de snelweg te racen. Heb ook een keer getest met een mod die de vrachtwagen 1000pk gaf. Je merkt wel dat het allemaal net wat sneller de berg opgaat. Zonder trailer is het niet meer normaal hoe snel deze dan is geworden. Is ook niet tegenop te schakelen en makkelijkste is dan om in de 8 of zelfs de 10 weg te rijden. Deze mod was dat geloof ik http://ets2.lt/en/all-1000hp-engine/. Als normaal rij dan wil ik realisme en dat is met dit soort mods ver te zoeken.

Als je gebruik maakt van ProMods en RusMap is het zeker mogelijk om nog bepaalde mods ernaast te draaien. Project Balkan of Egypt Add-on dat zijn nog uitbreidingen voor ProMods. Ook zou je eens kunnen proberen om één of meerdere pakketten van JazzyCat aan je modlijst toe te voegen. Deze zorgen ervoor dat je meer vrachten, meer verschillende ai rond hebt rijden of heel speciaal transport te vervoeren krijgt. Deze mods hebben niet direct invloed op ProMods en andere map mods maar bij problemen moet je toch dingen uit gaan sluiten. Als er problemen zijn met de map van ProMods dan zou ik altijd gaan testen met alleen ProMods want als dan het probleem zich voordoet weet je zeker dat het niets met andere mods te maken kan hebben. Ervaar je met de andere mods uit het probleem niet dan is er toch ergens iets wat niet lekker aan elkaar gekoppeld is. Vaak is dit op te lossen door een andere volgorde te kiezen waarin de mods geladen moeten worden. Dus de vraag welke mods geen invloed kunnen hebben kan niet helemaal beantwoorden. JazzyCat zelf goede ervaringen mee en nooit gemerkt het ProMods en of RusMap bijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:27:
Veel vragen in 1x:
Volgens mij IRL worden trucks boven 750pk niet gemaakt. Die zijn sowieso al voor heuvelachtig gebied of van die gigantische treintjes zoals in Australia. Of 640pk het echte maximum IRL is weet ik niet, kijk de brochure eens er op na :+

TBH alles boven 800 a 900pk wordt voor mij idioten terrein. Af en toe is het wel eens grappig, maar zoals in elk race spel.. als je snel wilt uitgekeken raken op het spel moet je speed hacks/mods gaan installeren.

Desalniettemin kan je wel drivetrain mods in de workshop krijgen die:

- Realistic torque curves geven. De vanilla trucks zijn wiskundig gegenereerde curves met een piek torque niveau. Enkel die klopt.. maar de powerbands e.d. is voor elke truck hetzelfde (origineel was dat altijd tot 1900 toeren oid). Met deze mods krijg je een curve zoals volgens de brochure. Bvb: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=690484773
Waarom is dit leuk? Omdat je dan echt het verschil hebt in torque en power bands van motoren. En dat is zoveel maal beter dan die wiskundige curves

- Trucks meer motoren geven, met name kleinere motoren en misschien alles gelijktrekken naar ~700pk. Misschien niet helemaal realistisch, maar als dat betekent dat je in je favoriete truck zware militaire trailers van Jazzycat kan trekken is dat toch tof?
Je kan ook de andere kant op gaan: gister eens met een 230pk Scania model 4 gereden en dan zijn zelfs kleinere vrachten uitdagend :+
Zoek eens in de workshop naar drivetrain mods.. staan er wel een paar voor elk merk.

- Alle trucks verschillende versnellingsbakken geven. De standaard 12 speed is beetje saai, maar begrijpelijk. Niet iedereen heeft zin om 3 ranges te schakelen. Bvb: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=785885458
Beetje als American Truck.. je kan dus 18 speed versnellingsbakken met verschillende eindverhoudingen krijgen. Kan handig zijn om in de underpowered trucks toch zwaardere vrachten te trekken. Vraag alleen niet naar het verbruik van een 18 speed bak met hoge eind ratio's :p

Het is met name de wisselwerking tussen mods.

Met Promods + Rusmap bijna alle andere map mods links laten liggen. Het is bekend dat bvb TSM en Promods niet samen werken.
Bij andere combo's eigenlijk ook.. maar sommige zijn zelfs standalone.

Trailer mods hebben niks met de map te maken.
En sound mods hebben weer niks met trailers en maps te maken...
Sound mods kunnen wel iets met engine mods te maken hebben, aangezien het geluid en koppel curve in dezelfde file worden opgegeven.
Transmission mods zijn vaak ook redelijk op zichzelf.

Trailer packs naast elkaar draaien gaat prima. Als ze tenminste allemaal uniek in het spel worden aangemaakt. Zoniet.. dan mis je misschien een paar trailers van een pack.
Drivetrains hangt af van de volgorde in je modlist. Om het simpel te houden.. gebruik maar 1 pack. Sound mods kunnen beetje zeuren zijn met die power mods.
Omgeving mods zoals frosty mod (of ook herfst) zijn soms beetje zeuren met map mods, afhankelijk hoe de map gemaakt is.

Een crash kan helaas altijd gebeuren. Kijk dan eens in de game.* log files. De een staat vol met computer hex geblaat, de ander is een leesbare log wat het spel inlaad en dus waar het onderuit gaat. Je kan aan de file namen inschatten welke mod die behoren, en er die dan uit halen.

Zo wilde ik gisteravond nog een traffic mod proberen. Die was eigenlijk voor 1.25 gemaakt, en blijkbaar werkt die niet in de huidige versie. Aangezien ik een hele lijst andere mods (jazzycat e.d.) er ook weer in had gezet, was dat even opzoeken in de log alsnog snel opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
Goeie vriend heeft een skin voor mijn DAF XF 105 (Stanley edit) gemaakt, moest hem even posten :P

Afbeeldingslocatie: https://www.pictshare.net/300/c47a6a72db.jpg
CyberCow schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:42:
Er zijn wel mods die het vermogen (enorm) vergroten. Vorig jaar had ik een keer een mod en die gaf alle vrachtwagens 3500PK. totaal niet realistisch maar wel leuk om een keer voor de gein met 400km/h over de snelweg te racen. Heb ook een keer getest met een mod die de vrachtwagen 1000pk gaf. Je merkt wel dat het allemaal net wat sneller de berg opgaat. Zonder trailer is het niet meer normaal hoe snel deze dan is geworden. Is ook niet tegenop te schakelen en makkelijkste is dan om in de 8 of zelfs de 10 weg te rijden. Deze mod was dat geloof ik http://ets2.lt/en/all-1000hp-engine/. Als normaal rij dan wil ik realisme en dat is met dit soort mods ver te zoeken.

Als je gebruik maakt van ProMods en RusMap is het zeker mogelijk om nog bepaalde mods ernaast te draaien. Project Balkan of Egypt Add-on dat zijn nog uitbreidingen voor ProMods. Ook zou je eens kunnen proberen om één of meerdere pakketten van JazzyCat aan je modlijst toe te voegen. Deze zorgen ervoor dat je meer vrachten, meer verschillende ai rond hebt rijden of heel speciaal transport te vervoeren krijgt. Deze mods hebben niet direct invloed op ProMods en andere map mods maar bij problemen moet je toch dingen uit gaan sluiten. Als er problemen zijn met de map van ProMods dan zou ik altijd gaan testen met alleen ProMods want als dan het probleem zich voordoet weet je zeker dat het niets met andere mods te maken kan hebben. Ervaar je met de andere mods uit het probleem niet dan is er toch ergens iets wat niet lekker aan elkaar gekoppeld is. Vaak is dit op te lossen door een andere volgorde te kiezen waarin de mods geladen moeten worden. Dus de vraag welke mods geen invloed kunnen hebben kan niet helemaal beantwoorden. JazzyCat zelf goede ervaringen mee en nooit gemerkt het ProMods en of RusMap bijt.
Hans1990 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:57:
Veel vragen in 1x:
Volgens mij IRL worden trucks boven 750pk niet gemaakt. Die zijn sowieso al voor heuvelachtig gebied of van die gigantische treintjes zoals in Australia. Of 640pk het echte maximum IRL is weet ik niet, kijk de brochure eens er op na :+

TBH alles boven 800 a 900pk wordt voor mij idioten terrein. Af en toe is het wel eens grappig, maar zoals in elk race spel.. als je snel wilt uitgekeken raken op het spel moet je speed hacks/mods gaan installeren.

Desalniettemin kan je wel drivetrain mods in de workshop krijgen die:

- Realistic torque curves geven. De vanilla trucks zijn wiskundig gegenereerde curves met een piek torque niveau. Enkel die klopt.. maar de powerbands e.d. is voor elke truck hetzelfde (origineel was dat altijd tot 1900 toeren oid). Met deze mods krijg je een curve zoals volgens de brochure. Bvb: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=690484773
Waarom is dit leuk? Omdat je dan echt het verschil hebt in torque en power bands van motoren. En dat is zoveel maal beter dan die wiskundige curves

- Trucks meer motoren geven, met name kleinere motoren en misschien alles gelijktrekken naar ~700pk. Misschien niet helemaal realistisch, maar als dat betekent dat je in je favoriete truck zware militaire trailers van Jazzycat kan trekken is dat toch tof?
Je kan ook de andere kant op gaan: gister eens met een 230pk Scania model 4 gereden en dan zijn zelfs kleinere vrachten uitdagend :+
Zoek eens in de workshop naar drivetrain mods.. staan er wel een paar voor elk merk.

- Alle trucks verschillende versnellingsbakken geven. De standaard 12 speed is beetje saai, maar begrijpelijk. Niet iedereen heeft zin om 3 ranges te schakelen. Bvb: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=785885458
Beetje als American Truck.. je kan dus 18 speed versnellingsbakken met verschillende eindverhoudingen krijgen. Kan handig zijn om in de underpowered trucks toch zwaardere vrachten te trekken. Vraag alleen niet naar het verbruik van een 18 speed bak met hoge eind ratio's :p

[...]

Het is met name de wisselwerking tussen mods.

Met Promods + Rusmap bijna alle andere map mods links laten liggen. Het is bekend dat bvb TSM en Promods niet samen werken.
Bij andere combo's eigenlijk ook.. maar sommige zijn zelfs standalone.

Trailer mods hebben niks met de map te maken.
En sound mods hebben weer niks met trailers en maps te maken...
Sound mods kunnen wel iets met engine mods te maken hebben, aangezien het geluid en koppel curve in dezelfde file worden opgegeven.
Transmission mods zijn vaak ook redelijk op zichzelf.

Trailer packs naast elkaar draaien gaat prima. Als ze tenminste allemaal uniek in het spel worden aangemaakt. Zoniet.. dan mis je misschien een paar trailers van een pack.
Drivetrains hangt af van de volgorde in je modlist. Om het simpel te houden.. gebruik maar 1 pack. Sound mods kunnen beetje zeuren zijn met die power mods.
Omgeving mods zoals frosty mod (of ook herfst) zijn soms beetje zeuren met map mods, afhankelijk hoe de map gemaakt is.

Een crash kan helaas altijd gebeuren. Kijk dan eens in de game.* log files. De een staat vol met computer hex geblaat, de ander is een leesbare log wat het spel inlaad en dus waar het onderuit gaat. Je kan aan de file namen inschatten welke mod die behoren, en er die dan uit halen.

Zo wilde ik gisteravond nog een traffic mod proberen. Die was eigenlijk voor 1.25 gemaakt, en blijkbaar werkt die niet in de huidige versie. Aangezien ik een hele lijst andere mods (jazzycat e.d.) er ook weer in had gezet, was dat even opzoeken in de log alsnog snel opgelost.
Bedankt voor jullie zeer uitgebreide antwoord _/-\o_. En CyberCow, gefeliciteerd met je verjaardag *O*.

Hmm.. 3500PK vind ik totaal niet realistisch :p. Is 1000 PK dan wel weer realistisch? Ik zit momenteel in Oostenrijk, en ben dol op het landschap. Ik zal eens laten zien wat ik écht heel erg graag zou willen zien in een mod. Ik weet overigens niet of ProMods dit bevat. Hier in Oostenrijk heb je dus heel veel haarspeldbochten door de 'bossen' heen. Van beneden naar boven. En dat lijkt mij nou zo leuk, om bijvoorbeeld boomstammen vanaf beneden, naar boven te brengen. Een aantal voorbeelden: https://www.google.nl/sea...RAhXPIFAKHUW-CkcQ_AUIBigB Daarom vroeg ik naar een mod voor meer PK's :p. Omdat ik merk dat als ik met ETS 2, met mijn 730 PK Scania, of 750 PK Volvo naar boven ga met 25 ton vracht, dan kom ik heel moeilijk vooruit. Bij ETS 2 vind ik het aantal bergen en bergwegen erg weinig en karig. Hoe zit dat bij ProMods? Kun je dit soort omgevingen zoals bovenstaand, vinden in ProMods?

Het enige wat ik namelijk wil overwegen is ProMods + RusMap + misschien wat leuke trailers (zoals 1 dikke boomstam ofzo, iets speciaals, dus geen standaard trailers waar je middelen in vervoerd, maar ik bedoel gewoon aanhangers ofzo :p) + maximaal 1000 PK mod (is dat realistisch als je zware vrachten de bergen op wilt trekken? Of is dat overkill?)

Bovenstaande combinatie gaat dus - wat ik uit jullie tekst haal - zonder problemen werken, toch? :) Tenminste... als bovenstaande mods bestaan.. :P

Als er iets niet duidelijk is, hoor ik dat graag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:27:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie zeer uitgebreide antwoord _/-\o_.

Hmm.. 3500PK vind ik totaal niet realistisch :p. Is 1000 PK dan wel weer realistisch? Ik zit momenteel in Oostenrijk, en ben dol op het landschap. Ik zal eens laten zien wat ik écht heel erg graag zou willen zien in een mod. Ik weet overigens niet of ProMods dit bevat. Hier in Oostenrijk heb je dus heel veel haarspeldbochten door de 'bossen' heen. Van beneden naar boven. En dat lijkt mij nou zo leuk, om bijvoorbeeld boomstammen vanaf beneden, naar boven te brengen. Een aantal voorbeelden: https://www.google.nl/sea...RAhXPIFAKHUW-CkcQ_AUIBigB Daarom vroeg ik naar een mod voor meer PK's :p. Omdat ik merk dat als ik met ETS 2, met mijn 730 PK Scania, of 750 PK Volvo naar boven ga met 25 ton vracht, dan kom ik heel moeilijk vooruit. Bij ETS 2 vind ik het aantal bergen en bergwegen erg weinig en karig. Hoe zit dat bij ProMods? Kun je dit soort omgevingen zoals bovenstaand, vinden in ProMods?

Het enige wat ik namelijk wil overwegen is ProMods + RusMap + misschien wat leuke trailers (zoals 1 dikke boomstam ofzo, iets speciaals, dus geen standaard trailers waar je middelen in vervoerd, maar ik bedoel gewoon aanhangers ofzo :p) + maximaal 1000 PK mod (is dat realistisch als je zware vrachten de bergen op wilt trekken? Of is dat overkill?)

Bovenstaande combinatie gaat dus - wat ik uit jullie tekst haal - zonder problemen werken, toch? :) Tenminste... als bovenstaande mods bestaan.. :P

Het moet met een 750PK ook zeker wel lukken om de vracht naar boven te slepen. In het echt gebeurd dat ook niet met 80km/h. Er zit in ProMods een heel zwaar stuk tussen als je richting spitsbergen gaat. Daar zijn de wegen smal en is het echt klimmen en sturen. Ook het binnenland van Ijsland heeft hele mooie moeilijke stukken waar het echt klimmen is met haarspeldbochten. 1000PK heb je dus helemaal niet nodig. Maar probeer het uit zou ik zeggen. Vind je het niets dan haal je de mods er weer tussenuit en ga je verder met je normale profiel. Ik zou het wel weten als ik jou was en dat is ProMods erin zetten en RusMap en gewoon proberen. Neem aan je wel in het bezit bent van de eerste twee DLC anders gaat ProMods en RusMap niet werken.

Oja een trailermod met 1 dikke boomstam die is er wel maar kan zo snel niet vinden waar je deze kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
CyberCow schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:55:
[...]

Het moet met een 750PK ook zeker wel lukken om de vracht naar boven te slepen. In het echt gebeurd dat ook niet met 80km/h. Er zit in ProMods een heel zwaar stuk tussen als je richting spitsbergen gaat. Daar zijn de wegen smal en is het echt klimmen en sturen. Ook het binnenland van Ijsland heeft hele mooie moeilijke stukken waar het echt klimmen is met haarspeldbochten. 1000PK heb je dus helemaal niet nodig. Maar probeer het uit zou ik zeggen. Vind je het niets dan haal je de mods er weer tussenuit en ga je verder met je normale profiel. Ik zou het wel weten als ik jou was en dat is ProMods erin zetten en RusMap en gewoon proberen. Neem aan je wel in het bezit bent van de eerste twee DLC anders gaat ProMods en RusMap niet werken.

Oja een trailermod met 1 dikke boomstam die is er wel maar kan zo snel niet vinden waar je deze kan downloaden.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:27:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie zeer uitgebreide antwoord _/-\o_. En CyberCow, gefeliciteerd met je verjaardag *O*.

Bij Andorra in Spanje heb je ook een leuk slingerweggetje, niet heel zwaar maar wel leuk om met een grote vracht te rijden.
Omdat je het zo specifiek noemde...... http://ets2.lt/en/baobab-trailer-v1-26/ deze is extreem, onrealistisch groot.
CyberCow schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:55:

Dat klopt. Ik zie wel of het lukt. Als ik amper vooruit kom, of onderhand stil sta, dan kijk ik wel even naar die mod.

Maar waar jij het over hebt, met die haarspeldbochten. Lijkt dat een beetje op die afbeeldingen van Google die ik in mijn vorige bericht liet zien?

Ik heb inderdaad alletwee de DLC's, en de derde ga ik binnenkort aanschaffen. Want ik wil ook de nieuwste versie van ProMods hebben (want de nieuwste vereist de France DLC ook).
TweakTweet schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:13:
Bij Andorra in Spanje heb je ook een leuk slingerweggetje, niet heel zwaar maar wel leuk om met een grote vracht te rijden.
Omdat je het zo specifiek noemde...... http://ets2.lt/en/baobab-trailer-v1-26/ deze is extreem, onrealistisch groot.
En Andorra is te vinden in ProMods? Heb je toevallig een video die ik kan bekijken met het weggetje waar je op doelt? Zelf kan ik ook gaan kijken, maar misschien weet jij welke video het is. Want hier is het internet nou niet echt baggersnel om al die video's te gaan doorspitten (want bufferen duurt lang :z).

Dat is die mod inderdaad, die ik eerder voorbij zag komen. Is inderdaad een beetje té. Het leukste lijkt mij een 25 ton vracht met allemaal losse boomstammen.

[...]

[...]

Een echte Sequoa kan best wel zo groot worden. Moet natuurlijk wel in stukken gezaagd worden. Ik vind de lading ook te groot om te kunnen vervoeren. Zeker met een ongestuurde trailer.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand tips voor oversize/heavy load trailer packs die werken met 1.25/26? Gok dat die ik nu heb gewoon niet werken, ook al crasht het spel niet.

---RAWE CEEK!!!---

NoFearCreations schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:13:
Iemand tips voor oversize/heavy load trailer packs die werken met 1.25/26? Gok dat die ik nu heb gewoon niet werken, ook al crasht het spel niet.
Jazzycat: http://jazzycat.ucoz.net/index/mody/0-4

🠕 This side up

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:13
Kun je de promods site al weer bereiken?
Is de site weer veilig?
Onrealistisch? Google voor de grap eens op 'baobab'. Ze bestaan toch echt.

Het is geen hele mooie mod (lelijke trailer, collision points van de boom kloppen niet etc) , maar uitdagend is ie zeker. Je moet er geen duizenden km's mee willen rijden maar korte stukjes zijn wel leuk. Ik duik dan ook vooraf de kaart in om de route zo te verleggen dat ik niet langs plekken kom waar ik de bocht niet halen kan enzo, net echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 14:45
allemaal leuk die promods , maar wel jammer dat dit niet online gebruikt kan worden :D

psn: taker-mart

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ETS2 Local Radio v1.4.0
Voor de mensen die ETS2 Local Radio gebruiken, ik heb zojuist een nieuwe versie geüpload, met als belangrijkste toevoegingen:
- Ondersteuning voor controllers
- Overlay voor ETS2 bij het wisselen van radiostations

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/fPr21tS26.png

[YouTube: https://youtu.be/4tyK8MMaJXs]

Zoals altijd te vinden op https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Koenvh schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:25:
ETS2 Local Radio v1.4.0
Voor de mensen die ETS2 Local Radio gebruiken, ik heb zojuist een nieuwe versie geüpload, met als belangrijkste toevoegingen:
- Ondersteuning voor controllers
- Overlay voor ETS2 bij het wisselen van radiostations

[afbeelding]

[video]

Zoals altijd te vinden op https://github.com/Koenvh1/ets2-local-radio
Ga hem vanmiddag eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
JAtech schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:04:
Is de site weer veilig?
Gisteren deed de site het gewoon. Die losse linkjes werkten niet goed dus voor een euro maar ff alles in 1 gedownload.

Gisteren ook mijn dragon dlc kerstpakketten achievement gehaald, samen met alle steden bezoeken in Frankrijk. Heb weer veel plezier in het spel. Gisteren promods en rusmap geupdate samen met alle jazzycat mods dus nu gaat mijn vanilla profiel weer even in de kast en lekker verder trucken met mijn andere profiel, op naar de lvl 100 :)

[ Voor 0% gewijzigd door Sn3gG3l op 30-12-2016 10:37 . Reden: typo ]

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
taker1987 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:17:
allemaal leuk die promods , maar wel jammer dat dit niet online gebruikt kan worden :D
Dat ligt aan de makers van ETS2-MP, niet aan ons.
JAtech schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:04:
Is de site weer veilig?
Jazeker. De site is altijd veilig geweest, er zijn verder geen gegevens gestolen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:19:
[...]

Dat ligt aan de makers van ETS2-MP, niet aan ons.

[...]

Jazeker. De site is altijd veilig geweest, er zijn verder geen gegevens gestolen.
Jij geeft aan dat de site altijd veilig is geweest. Maar waarom kreeg ik dan steeds die survy dingen en schoot de virusscanner in de stress als ik promods website bezocht? Weet je inmiddels al waarom dat er een gerichte aanval geweest is op promods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 22-04 17:15
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:17:
[...]

Dat klopt. Ik zie wel of het lukt. Als ik amper vooruit kom, of onderhand stil sta, dan kijk ik wel even naar die mod.

Maar waar jij het over hebt, met die haarspeldbochten. Lijkt dat een beetje op die afbeeldingen van Google die ik in mijn vorige bericht liet zien?

Ik heb inderdaad alletwee de DLC's, en de derde ga ik binnenkort aanschaffen. Want ik wil ook de nieuwste versie van ProMods hebben (want de nieuwste vereist de France DLC ook).

[...]

En Andorra is te vinden in ProMods? Heb je toevallig een video die ik kan bekijken met het weggetje waar je op doelt? Zelf kan ik ook gaan kijken, maar misschien weet jij welke video het is. Want hier is het internet nou niet echt baggersnel om al die video's te gaan doorspitten (want bufferen duurt lang :z).

Dat is die mod inderdaad, die ik eerder voorbij zag komen. Is inderdaad een beetje té. Het leukste lijkt mij een 25 ton vracht met allemaal losse boomstammen.
Ja is te vinden in Promods, hier een filmpje YouTube: [Euro Truck Simulator 2, Gameplay]. #Ep. 3: Andorra la Vella Mounta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Laatst online: 14-10 11:13
Kan iemand me even helpen met de laatste 2 versies van ProMods? Als ik het goed begrijp was v2.12 een compatibity update met het France DLC, waarbij het hele nieuwe Frankrijk werd vervangen door ProMods Frankrijk, en is v2.15 een update waarbij France DLC de delen van ProMods die het overlapt vervangt. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje, ziet er wel leuk uit. Alleen is dat niet precies wat ik zoek, maar dat zal er dan waarschijnlijk niet zijn :p.

Even over die JazzyCat mods van verschillende trailers en dingen die je kan vervoeren etc:

Die pakketten werken toch gewoon allemaal los van ProMods en RusMap? Die kunnen dus toch niet conflicteren met elkaar?

Want dan wil ik namelijk gewoon ProMods + RusMap + JazzyCat. Die combinatie zou ten alle tijden probleemloos moeten werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:56:
[...]

Dankje, ziet er wel leuk uit. Alleen is dat niet precies wat ik zoek, maar dat zal er dan waarschijnlijk niet zijn :p.

Even over die JazzyCat mods van verschillende trailers en dingen die je kan vervoeren etc:

Die pakketten werken toch gewoon allemaal los van ProMods en RusMap? Die kunnen dus toch niet conflicteren met elkaar?

Want dan wil ik namelijk gewoon ProMods + RusMap + JazzyCat. Die combinatie zou ten alle tijden probleemloos moeten werken toch?
Klopt :)
Sn3gG3l schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:36:
[...]

Gisteren ook mijn dragon dlc kerstpakketten achievement gehaald,
Ha ja die heb ik ook..wel lelijk spul eigenlijk he? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Odessa op 30-12-2016 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:15:
Kan iemand me even helpen met de laatste 2 versies van ProMods? Als ik het goed begrijp was v2.12 een compatibity update met het France DLC, waarbij het hele nieuwe Frankrijk werd vervangen door ProMods Frankrijk, en is v2.15 een update waarbij France DLC de delen van ProMods die het overlapt vervangt. Correct?
2.12 is volgens mij geschikt gemaakt voor ETS2 1.26 dat was volgens mij het verschil met 2.11. 2.15 is gemaakt voor ETS2 1.26 met Frankrijk DLC. Hoe het zit met overlappen weet ik niet.
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:56:
[...]

JazzyCat is niet alleen trailers van jezelf. Maar ook de AI krijgt veel mooiere vrachtwagens en auto's zeker ook de moeite waard om het toe te voegen. Voor de rest heb je nog JazzyCat trailers voor treinonderdelen en militairen dingen. Je kan er ook voor kiezen voor Russische auto's rond te laten rijden of dat te doen alleen in Rusland.

Ja ProMods RusMap en JazzyCat is een hele mooie combinatie. Je zou ook nog kunnen kiezen voor Project Balkan en Egypt add-on er ook nog aan toe te voegen.

[ Voor 47% gewijzigd door CyberCow op 30-12-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:23:
Ja ProMods RusMap en JazzyCat is een hele mooie combinatie. Je zou ook nog kunnen kiezen voor Project Balkan en Egypt add-on er ook nog aan toe te voegen.
Bedankt! :)
En die add-ons werken ook gewoon probleemloos met RusMap en ProMods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 18:21
Odessa schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:30:
[...]

Klopt :)

[...]

Ha ja die heb ik ook..wel lelijk spul eigenlijk he? :)
Moet het nog binnen krijgen maar dat stuur komt er bij mij in ieder geval niet in 8) Net ff van Antwerpen naar Isle of Man gereden en van daar naar Roscoff in Frankrijk, nu wel zin in een lange rit. Vive la Promods et Rusmap! _/-\o_

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:29:
[...]

Bedankt! :)
En die add-ons werken ook gewoon probleemloos met RusMap en ProMods?
Zeker die zijn gemaakt voor ProMods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat krijg je als je een 620pk sterke, 3-asssige, Scania Torpedo hebt, met een dieplader van 60ton erachter, en je vergeet de assen naar beneden te doen.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1zqaez5.png
Lift off!!

En zelfs met de assen naar beneden will hij af en toe nog wel een voetje van de grond halen, wat sturen erg lastig maakt. :X

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kwam dit spel toevallig tegen toen ik Steam wilde afsluiten na het updaten. Ik heb wat door dit topic heen gebladerd en lees toch overwegend positieve berichten. Hoe realistisch zijn de steden en de wegen ernaar toe? Hebben ze echt honderduizenden kilometers nagemaakt, of heten de plaatsen enkel Rotterdam, Amsterdam en Osnabrück en rijdt je op willekeurig uitziende snelwegen? Dat werd me uit de OP en het topic niet zo snel duidelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 11:36
Verwacht geen 1 op 1 replica van steden en snelwegen.

Maar er is zeker wel sprake van herkenning van bepaalde iconische kenmerken.
In Rotterdam vind je bijvoorbeeld de Euromast. Op de A4 van Rdam naar Adam ga je onder het ringvaart aquaduct door en kom je daarna schiphol tegen. Op de Haringvlietbrug zie je bijvoorbeeld het kenmerkende vijfkantige beeld etc etc.

Promods heeft veel snelweg knooppunten redelijk realistisch nagemaakt.

Maar let op je rijdt in 3-4 minuten van Rdam naar Adam (moet ook wel om het spel een beetje leuk te houden) Neemt niet weg dat je toch voor langere ritten soms best langer onderweg kan zijn (> 2000 km is mogelijk).

Je kan op youtube diverse filmpjes bekijken om zelf een indruk te krijgen van hoe realistisch eea is. Zoek op YT op ETS2 en je kan uren zoet zijn met je te orienteren.

Zeker in de uitverkoop voor mij zijn geld meer dan waard (maar zeker promods bij aanschaffen en een combi pack met minimaal going east en scandinavia kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
Exact nagemaakt niet. Willekeurig ook niet. Schaal is helaas niet 1:1 in de standaardmap. Er zijn wel kaarten bijvoorbeeld de Dalton highway voor ats die 1:1 zijn.

Steden zijn ook niet willekeurig. Lijkt allemaal wel wat op elkaar maar ze proberen er toch een herkenbaar iets van te make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:55:
[...]

Jij geeft aan dat de site altijd veilig is geweest. Maar waarom kreeg ik dan steeds die survy dingen en schoot de virusscanner in de stress als ik promods website bezocht? Weet je inmiddels al waarom dat er een gerichte aanval geweest is op promods?
Survey dingen heb ik nog nooit gezien, maar we hebben geen enkele controle op wat onze adverteerders op de download links neerzetten.

Ik heb wel gehoord van mensen dat Windows Defender onder Windows 10 over de zeik gaat bij een paar specifieke download links, maar dit zijn allemaal false positives. Heb met AVAST nog nooit een melding gezien.

Het waarom van de aanval is nog steeds onduidelijk. Ben op het moment op vakantie en pas over 3 weken weer beschikbaar.
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:15:
Dat klopt

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Laatst online: 14-10 11:13
Top, thanks! Afgelopen tijd heb ik me goed vermaakt met de ATS rescale, binnenkort ETS maar weer eens opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 02:45:
Ik kwam dit spel toevallig tegen toen ik Steam wilde afsluiten na het updaten. Ik heb wat door dit topic heen gebladerd en lees toch overwegend positieve berichten. Hoe realistisch zijn de steden en de wegen ernaar toe? Hebben ze echt honderduizenden kilometers nagemaakt, of heten de plaatsen enkel Rotterdam, Amsterdam en Osnabrück en rijdt je op willekeurig uitziende snelwegen? Dat werd me uit de OP en het topic niet zo snel duidelijk.
Het is wel een spelletje voor een selecte doelgroep. Als je echt wil racen en het liefst je stuur doormidden stuurt dan is dit totaal niets voor je. Ik vind het ontspannen rondrijden en kijken wat voor dingen dat er onderweg staan. Het standaard spel is allemaal wel een beetje van hetzelfde en de afritten van de snelweg kan ik mij echt aan irriteren. Dan is het tweebaans en de meest rechterbaan die gaat eraf en heb je een klein stukje maar één baan op de snelweg. Totaal niet realistisch maar zoals hier ook al word gezegd met ProMods word het allemaal een heel stuk mooier. Schaal is geloof ik 1 op 19 dus als je van Ijsland naar Rusland rijd dan ben je toch een aantal uur echt met je rit bezig waarbij je heel veel mooie dingen onderweg tegenkomt. Wat ik ook heel erg mooi gemaakt vind is hoe noordelijker je komt hoe langer het licht is. Zeker de moeite waard maar dan ook wel ProMods toevoegen want zonder mis je echt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Racen op zijn tijd is altijd leuk, maar ik zie ook dat het bij deze game daarbij niet om gaat.
Ik vraag me (net als bij wintersportgames zoals Steep) gewoon altijd af of iets enkel Mont Blanc en Alpen; of in deze game Rotterdam en Amsterdam heet vanwege de naam, of er ook echt zo uitziet.

Als je door Rotterdam rijdt en je kent de stad een beetje, voelt het dan ook echt als Rotterdam, of zijn het gewoon generieke wegen, huizen en bedrijven, zonder herkenbare straten of landmarks zoals de Erasmusbrug, Euromast of gewoon de Nieuwe Maas / Nieuwe Waterweg?

Wordt Duitsland bijv. tussen Bentheim en Frankfurt langzaamaan steeds heuvelachtiger, zoals in het echt? Passeer je onderweg naar Passau op de juiste plekken de Rijn of de Donau?

Dat soort dingen zou ik in een simulator erg waarderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 02-01-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk nieuws, ETS2 heeft 2 prijzen gewonnen in de Steam Awards voor de volgende categoriën.

I Thought This Game Was Cool Before it Won an Award

en

Sit Back and Relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:26:
Racen op zijn tijd is altijd leuk, maar ik zie ook dat het bij deze game daarbij niet om gaat.
Ik vraag me (net als bij wintersportgames zoals Steep) gewoon altijd af of iets enkel Mont Blanc en Alpen; of in deze game Rotterdam en Amsterdam heet vanwege de naam, of er ook echt zo uitziet.

Als je door Rotterdam rijdt en je kent de stad een beetje, voelt het dan ook echt als Rotterdam, of zijn het gewoon generieke wegen, huizen en bedrijven, zonder herkenbare straten of landmarks zoals de Erasmusbrug, Euromast of gewoon de Nieuwe Maas / Nieuwe Waterweg?

Wordt Duitsland bijv. tussen Bentheim en Frankfurt langzaamaan steeds heuvelachtiger, zoals in het echt? Passeer je onderweg naar Passau op de juiste plekken de Rijn of de Donau?

Dat soort dingen zou ik in een simulator erg waarderen.
Als je de steden goed kent dan kan je bepaalde dingen wel een beetje herkennen. Er zijn bezienswaardigheden zoals de Euromast die staan er dan weer wel. Het is ook allemaal op schaal dus dan kan je niet alles precies op de plek zetten waar het hoort te staan. Daar is simpelweg geen ruimte voor. Afstanden tussen steden kloppen wel aardig maar je bent afhankelijk van de snelwegen die zijn aangelegd. Soms kan het zijn in het echt het allemaal een stuk korter is door een snelweg die in ETS2 niet bestaat. Verder in Duitsland word het zeker heuvelachtiger. Dat zal je ook merken ook met de vrachtwagen dat deze wat langzamer naar boven gaat rijden en naar beneden het allemaal net even een tandje sneller gaat.

Zal wel aanbevelen als je dit vaker gaat doen om dan een stuur aan te schaffen. Met toetsenbord is het hele idee van een simulator helemaal weg.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberCow op 02-01-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tóch nog even een vraagje:

Als je dat DEF bestand download hè, op de site van ProMods, dan kan je de Vegetation drawing distance veranderen. Hoe weet ik nu wat zij onder "extreme high end pc" zien? Ik vind het erg moeilijk om dat te bepalen. Sommigen vinden namelijk een GTX 970 al extreme high end, en anderen vinden juist een Titan X extreme high end.

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 109,90€ 109,90
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,95€ 77,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,68

Wie weet welke optie ik kan kiezen? Ik speel momenteel ETS 2 met alles op max settings @1080p met een resolution scale van 400% als ik mij niet vergis. Ik heb minimaal 40 fps met die settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:55:
Tóch nog even een vraagje:

Als je dat DEF bestand download hè, op de site van ProMods, dan kan je de Vegetation drawing distance veranderen. Hoe weet ik nu wat zij onder "extreme high end pc" zien? Ik vind het erg moeilijk om dat te bepalen. Sommigen vinden namelijk een GTX 970 al extreme high end, en anderen vinden juist een Titan X extreme high end.

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 109,90€ 109,90
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,95€ 85,95
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,95€ 77,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,68

Wie weet welke optie ik kan kiezen? Ik speel momenteel ETS 2 met alles op max settings @1080p met een resolution scale van 400% als ik mij niet vergis. Ik heb minimaal 40 fps met die settings.
Als je ETS2 met ultra instellingen 40fps geeft dan heb je geen extreem high performance PC. Ik weet ook niet precies waar dat wat bijstaat maar het lijkt mij dat als je de standaard instellingen hebt en je hebt het idee dat de pc het allemaal heel makkelijk bij kan houden dan download je een nieuw def bestand met de instellingen wat hoger. Denk een Core I7 6700 met een GTX 10/701080 word gezien als highend in dit geval. In jou geval zou ik het op standaard laten staan. Je haalt de 60fps nu al niet. Verder wel een leuk systeem wat je hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt voor je uitleg Cybercow. Voorlopig worden er hier geen games gekocht, maar misschien dat ik dan eens lekker met de demo aan de slag ga. Het lijkt mij in elk geval wel een uitdagend en ontspannend spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:11:
Bedankt voor je uitleg Cybercow. Voorlopig worden er hier geen games gekocht, maar misschien dat ik dan eens lekker met de demo aan de slag ga. Het lijkt mij in elk geval wel een uitdagend en ontspannend spel.
Echt heel erg uitdagend is het allemaal niet vind ik. Wat er ook vele hier doen is hun eigen regeltjes bedenken om op die manier dingen aan het spel toe te voegen.

voorbeelden hiervan zijn:
- bij <aantal km> de vrachtwagen inruilen bij de chauffeurs
- nieuwe garage kopen als oude is afbetaald van lening
- tanken alleen bij eigen garages
- enz...

Het is jammer dat je bij de demo geen ProMods toe kan voegen want dat geeft een totaal andere ervaring dan de demo. Denk eerlijk gezegd als ik geen ProMods zou hebben dan had ik het allang aan de kant gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:05:
Als je ETS2 met ultra instellingen 40fps geeft dan heb je geen extreem high performance PC. Ik weet ook niet precies waar dat wat bijstaat maar het lijkt mij dat als je de standaard instellingen hebt en je hebt het idee dat de pc het allemaal heel makkelijk bij kan houden dan download je een nieuw def bestand met de instellingen wat hoger. Denk een Core I7 6700 met een GTX 10/701080 word gezien als highend in dit geval. In jou geval zou ik het op standaard laten staan. Je haalt de 60fps nu al niet. Verder wel een leuk systeem wat je hebt :).
Bedankt voor je bericht. Ik had verder moeten kijken dan mijn neus langer is, want hier vind ik toevallig een post van ScuL: https://www.promods.net/viewtopic.php?f=7&t=10928 :).

En dat is nog wel het eerste zoekresultaat op "drawing distance promods" :D.

Toevallig, hij heeft ook een GTX 970, komt dus goed uit. Dan ga ik gewoon voor "high" denk ik en mocht dat niet goed gaan, dan doe ik standaard. Ik krijg toch wel meteen het idee dat ik alweer mag upgraden, nu m'n pc als "average" wordt bestempeld :D.

Overigens, wil ik net de Vive La France DLC kopen, is hij tijdelijk out of stock 8)7. Zodra ik die heb gekocht, download ik ProMods + RusMap + JazzyCat :*). Volgorde van mods in de map "mods" maakt in mijn geval niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

CyberCow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Echt heel erg uitdagend is het allemaal niet vind ik. Wat er ook vele hier doen is hun eigen regeltjes bedenken om op die manier dingen aan het spel toe te voegen.

voorbeelden hiervan zijn:
- bij <aantal km> de vrachtwagen inruilen bij de chauffeurs
- nieuwe garage kopen als oude is afbetaald van lening
- tanken alleen bij eigen garages
- enz...

Het is jammer dat je bij de demo geen ProMods toe kan voegen want dat geeft een totaal andere ervaring dan de demo. Denk eerlijk gezegd als ik geen ProMods zou hebben dan had ik het allang aan de kant gegooid.
Het valt me toch op als je auto's doorschuift met een hoge KM naar jongere bestuurders ze minder gaan presteren.....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Bij hoeveel km ruil je de wagen van je chauffeurs in voor wat nieuws ?
Moet zeggen dat de prestaties van de jonge chauffeurs ook wel erg wisselend zijn.
Al probeer ik ze bij goede prestaties wel te belonen met wat extras, Bulbar, lampen, luchthoorns, zwaailampen enz.

[ Voor 27% gewijzigd door LoneWolf op 02-01-2017 21:21 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

LoneWolf schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:19:
Bij hoe veel km ruil je de wagen van je chauffeurs in voor wat nieuws ?
Moet zeggen dat de prestaties van de jonge chauffeurs ook wel erg wisselend zijn.
Als ze rond de 700K zijn wil ik ze wel eens doorschuiven, maar op het moment rijd er 10+ chauffeur op een Daf euro6 met 1.2 miljoen....
Presteert nog prima en is recent van 410 naar 510 gegaan dus die krijgt voorlopig geen nieuwe...

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik had verder moeten kijken dan mijn neus langer is, want hier vind ik toevallig een post van ScuL: https://www.promods.net/viewtopic.php?f=7&t=10928 :).

En dat is nog wel het eerste zoekresultaat op "drawing distance promods" :D.

Toevallig, hij heeft ook een GTX 970, komt dus goed uit. Dan ga ik gewoon voor "high" denk ik en mocht dat niet goed gaan, dan doe ik standaard. Ik krijg toch wel meteen het idee dat ik alweer mag upgraden, nu m'n pc als "average" wordt bestempeld :D.

Overigens, wil ik net de Vive La France DLC kopen, is hij tijdelijk out of stock 8)7. Zodra ik die heb gekocht, download ik ProMods + RusMap + JazzyCat :*). Volgorde van mods in de map "mods" maakt in mijn geval niet uit toch?
Volgorde in de map maakt inderdaad niet uit, maar in je ingame mods menu moeten ze wel in een bepaalde volgorde staan, anders werkt het niet. Bij rusmap zit een afbeelding die de goed volgorde laat zien.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFearCreations schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:25:
Volgorde in de map maakt inderdaad niet uit, maar in je ingame mods menu moeten ze wel in een bepaalde volgorde staan, anders werkt het niet. Bij rusmap zit een afbeelding die de goed volgorde laat zien.
Pfoeh. Is toch wat meer gedoe dan ik dacht, want ik wacht nu eerst totdat RusMap ook een update heeft gegeven voor ondersteuning voor Vive La France, of maakt dat niet uit? Want ik zie ook bij Steam dat ik het updaten van ETS 2 niet uit kan zetten, want als 1.27 dan verschijnt, werken die mods natuurlijk niet meer.. :(

Het kan ook aan mij liggen, maar voor mijn gevoel moet je echt met veel dingen rekening houden, of denk ik gewoon verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Pfoeh. Is toch wat meer gedoe dan ik dacht, want ik wacht nu eerst totdat RusMap ook een update heeft gegeven voor ondersteuning voor Vive La France, of maakt dat niet uit? Want ik zie ook bij Steam dat ik het updaten van ETS 2 niet uit kan zetten, want als 1.27 dan verschijnt, werken die mods natuurlijk niet meer.. :(

Het kan ook aan mij liggen, maar voor mijn gevoel moet je echt met veel dingen rekening houden, of denk ik gewoon verkeerd?
Het lijkt veel, maar is het niet. Het komt neer op:
- Elke update kan ervoor zorgen dat mods niet meer werken
- Volgorde maakt alleen uit als dingen overschreven worden

In het geval van RusMap en ProMods is het dus wel belangrijk, maar de volgorde daarvoor staat op het forum van ProMods, of in de bestanden van RusMap... Simpelweg ProMods onderaan, dan RusMap, dan de connectie (want die moet natuurlijk de barrières e.d. overschrijven) en dan de ProMods DEF (want daar zitten ook je eigen wijzigingen in)

[ Voor 10% gewijzigd door Koenvh op 02-01-2017 21:44 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
Het lijkt veel, maar is het niet. Het komt neer op:
- Elke update kan ervoor zorgen dat mods niet meer werken
- Volgorde maakt alleen uit als dingen overschreven worden

In het geval van RusMap en ProMods is het dus wel belangrijk, maar de volgorde daarvoor staat op het forum van ProMods, of in de bestanden van RusMap... Simpelweg ProMods onderaan, dan RusMap, dan de connectie (want die moet natuurlijk de barrières e.d. overschrijven) en dan de ProMods DEF (want daar zitten ook je eigen wijzigingen in)
Hmm. Hoe doen jullie dat dan? Want als je bezig bent met een lange rit, en ETS 2 wordt geüpdatet, dan breekt hij die missie natuurlijk af. Dus nog even voor de duidelijkheid (ja het is echt erg met mij :p):

Er komt een nieuwe update uit voor ETS 2 > wachten tot update van ProMods en RusMap (?) > spelen. Want dat betekent dan dus toch dat je niet kan spelen als ProMods en RusMap nog geen update hebben uitgebracht die compatible is met de update van ETS 2?? En JazzyCat werkt gewoon ten alle tijden toch? Dat hoef ik niet per se te updaten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:13:
[...]

Hmm. Hoe doen jullie dat dan? Want als je bezig bent met een lange rit, en ETS 2 wordt geüpdatet, dan breekt hij die missie natuurlijk af. Dus nog even voor de duidelijkheid (ja het is echt erg met mij :p):

Er komt een nieuwe update uit voor ETS 2 > wachten tot update van ProMods en RusMap (?) > spelen. Want dat betekent dan dus toch dat je niet kan spelen als ProMods en RusMap nog geen update hebben uitgebracht die compatible is met de update van ETS 2?? En JazzyCat werkt gewoon ten alle tijden toch? Dat hoef ik niet per se te updaten volgens mij.
Je kunt ook de update terugdraaien (eigenschappen > beta's), maar inderdaad wachten tot alle mods geüpdatet zijn en dan updaten (of eerst de rit afmaken). Jazzycat werkt meestal, maar ook daar gaan wel eens dingen mis door updates.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:19:
Je kunt ook de update terugdraaien (eigenschappen > beta's), maar inderdaad wachten tot alle mods geüpdatet zijn en dan updaten (of eerst de rit afmaken). Jazzycat werkt meestal, maar ook daar gaan wel eens dingen mis door updates.
Bedankt. En is het dan ook aan te raden om vaak een back-up van je profiel (savedata) te maken? Want het kan toch ook gebeuren dat door die mods, of foutjes, je profiel naar de haaien gaat? Ik wil wel eens weten, hoe pakken jullie het aan? Draaien jullie de update van ETS 2 terug zodat de mods blijven werken, of spelen jullie gewoon voor een x aantal dagen niet meer totdat er updates uit zijn gekomen voor mods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:24:
[...]

Bedankt. En is het dan ook aan te raden om vaak een back-up van je profiel (savedata) te maken? Want het kan toch ook gebeuren dat door die mods, of foutjes, je profiel naar de haaien gaat? Ik wil wel eens weten, hoe pakken jullie het aan? Draaien jullie de update van ETS 2 terug zodat de mods blijven werken, of spelen jullie gewoon voor een x aantal dagen niet meer totdat er updates uit zijn gekomen voor mods?
Ik draai 'm meestal terug, ik kan wel een aantal weken extra met de oude versie spelen totdat de nieuwe versie werkt ;) Mijn profiel gaat gewoon mee in de standaard back-up, dus niet apart nog van tevoren. Hij werkt al sinds 1.2 dus ik maak me er niet zo veel zorgen om, maar een extra back-up kan uiteraard geen kwaad

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:28:
Ik draai 'm meestal terug, ik kan wel een aantal weken extra met de oude versie spelen totdat de nieuwe versie werkt ;) Mijn profiel gaat gewoon mee in de standaard back-up, dus niet apart nog van tevoren. Hij werkt al sinds 1.2 dus ik maak me er niet zo veel zorgen om, maar een extra back-up kan uiteraard geen kwaad
Over welke back-up heb je het? Welke standaard back-up? Dan ga ik die rollback ook doen zoals jij mij aanraadt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:34:
[...]

Over welke back-up heb je het? Welke standaard back-up? Dan ga ik die rollback ook doen zoals jij mij aanraadt.
Mijn eigen back-up (dus zelf een kopie naar een harde schijf maken), maar ook ETS2 maakt een kopie bij elke upgrade.. (De mappen met profiles(1.x.xs).bak als naam)

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 03-01-2017 00:56 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:55:
Mijn eigen back-up (dus zelf een kopie naar een harde schijf maken), maar ook ETS2 maakt een kopie bij elke upgrade.. (De mappen met profiles(1.x.xs).bak als naam)
Ah ja. Klopt, maar dat is toch alleen als je handmatig opslaat? Niet elke keer als je het spel afsluit volgens mij, dan had ik namelijk al heel veel mapjes moeten hebben staan. Hij kan het natuurlijk ook overschrijven, maar dan heb je er niks aan als dat profiel dus crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Ah ja. Klopt, maar dat is toch alleen als je handmatig opslaat? Niet elke keer als je het spel afsluit volgens mij, dan had ik namelijk al heel veel mapjes moeten hebben staan. Hij kan het natuurlijk ook overschrijven, maar dan heb je er niks aan als dat profiel dus crasht.
Nee, alleen bij elke update van ETS2 ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:59:
Nee, alleen bij elke update van ETS2 ;)
Aha! Had ik kunnen zien natuurlijk (bovendien zei je dat in je post) .. |:( stom, misschien is het beter als ik m'n bed op ga zoeken :+.
Het plan is om morgen de DLC te kopen, en dan even te wachten tot RusMap een update uitbrengt voor compatibiliteit met Vive La France. Dan ProMods + RusMap + JazzyCat en maar hopen dat het goed gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-01-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:02:
[...]

Aha! Had ik kunnen zien natuurlijk (bovendien zei je dat in je post) .. |:( stom, misschien is het beter als ik m'n bed op ga zoeken :+.
Het plan is om morgen de DLC te kopen, en dan even te wachten tot RusMap een update uitbrengt voor compatibiliteit met Vive La France. Dan ProMods + RusMap + JazzyCat en maar hopen dat het goed gaat.
RusMap werkt all met Vive la France ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Koenvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:10:
[...]

Inderdaad, alleen moet je zien dat je de juiste Fix download voor Rusmap met Promods te matchen. Er is namelijk een versie voor 2.12 en 2.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Handmatig opslaan? Kan dat in ETS2? Ik sluit gewoon af vanuit het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Je kan laden en saven in t gewone menu.. en een snel Save ook nog tijdens t rijden. Gebruik t nog wel eens bij die bochtige bergweggetjes, ben wel eens met een lange load omgedonderd omdat de weg/bocht eigenlijk te krap was. Dan is prettig om na elke krappe bocht ff snel de voortgang op te slaan.

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 03-01-2017 11:15 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan in het echt ook gebeuren, geen reden om dan maar terug te gaan naar een vorige save, daar is het een sim voor. Gewoon een van de regels die ik zelf aanhou bij het spelen.

Is je lading te lang of te breed en twijfel je of je die weg kunt rijden met je lading dan neem je een andere route, net als in het echt.

Houd het uitdagend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:37:
Kan in het echt ook gebeuren, geen reden om dan maar terug te gaan naar een vorige save, daar is het een sim voor. Gewoon een van de regels die ik zelf aanhou bij het spelen.

Is je lading te lang of te breed en twijfel je of je die weg kunt rijden met je lading dan neem je een andere route, net als in het echt.

Houd het uitdagend :)
Ieder z'n ding... Ik rijd simpelweg niet met extra lange trailers, dan past het tenminste ;)

Ondertussen ben ik ook bezig met ETS2 Local Radio beschikbaar te maken voor ATS:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/hp31WxKYt.png

Het werkt al wel, maar ik moet nog redelijk wat finetunen.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Koenvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:27:
[...]

Ieder z'n ding... Ik rijd simpelweg niet met extra lange trailers, dan past het tenminste ;)

Ondertussen ben ik ook bezig met ETS2 Local Radio beschikbaar te maken voor ATS:
[afbeelding]

Het werkt al wel, maar ik moet nog redelijk wat finetunen.
Keep up the good work!

Zijn er eigenlijk mods voor ATS die in de buurt komen van Promods voor ETS2? Ik weet wel dat Promods ook bezig is voor ATS maar dat zal nog een tijd duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel berichten hier in een dagje tijd. Ik las hier over JazzyCat dat die meestal de oude versie gebruikt kan worden. Als je dan in het log kijkt dan komen er wel meer foutmeldingen te staan kan mij niet voorstellen dat dat de performance ten goede komt. Zo heel vaak is er ook weer niet een nieuwe versie maar als die er zijn dan gewoon de nieuwe erin zetten. De namen van de mods verander ik ook zodat ETS2 het niet ziet als een nieuwe wijziging. Ik haal bij alle mods het versienummer weg en overschrijf dus steeds de oude bestanden. Werkt prettig en zeer overzichtelijk.

De laadvolgorde die RusMap aangeeft werkt in mijn geval niet goed omdat een stukje in het zuiden van Rusland van de map word losgekoppeld dus daar kan ik geen advies in geven. Wel leuk om te lezen dat ProMods en JazzyCat hier zoveel gebruikt word. Jammer er geen Multiplayer is die deze mods ondersteund en we mooie rit kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
CyberCow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:52:
Veel berichten hier in een dagje tijd. Ik las hier over JazzyCat dat die meestal de oude versie gebruikt kan worden. Als je dan in het log kijkt dan komen er wel meer foutmeldingen te staan kan mij niet voorstellen dat dat de performance ten goede komt. Zo heel vaak is er ook weer niet een nieuwe versie maar als die er zijn dan gewoon de nieuwe erin zetten. De namen van de mods verander ik ook zodat ETS2 het niet ziet als een nieuwe wijziging. Ik haal bij alle mods het versienummer weg en overschrijf dus steeds de oude bestanden. Werkt prettig en zeer overzichtelijk.

De laadvolgorde die RusMap aangeeft werkt in mijn geval niet goed omdat een stukje in het zuiden van Rusland van de map word losgekoppeld dus daar kan ik geen advies in geven. Wel leuk om te lezen dat ProMods en JazzyCat hier zoveel gebruikt word. Jammer er geen Multiplayer is die deze mods ondersteund en we mooie rit kunnen maken.
Goede tip voor de versienummer weg te doen, bedankt!

Beter de laadvolgorde nemen die in een topic beschreven staat op Promods, zou normaal opgelost moeten zijn dan.

Dit is voor mij ook de reden om geen multiplayer te doen op de standaardwegen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 01:10:
Dat kan ik niet uit de changelog van RusMap halen. Kijk maar: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=186595
- Connection with a map of the "Southern Region" 6.0
- New roads: A-260
- Partially modified the following cities: Volgograd
- Fixed bugs previous version.
- Some other changes.
- Full compatibility with patch 1.26

Supported versions of the game:

1.26.x + DLC Going East! + DLC "Scandinavia"
scargreg7 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:44:
Inderdaad, alleen moet je zien dat je de juiste Fix download voor Rusmap met Promods te matchen. Er is namelijk een versie voor 2.12 en 2.15.
Dan wacht ik liever voor een update (of kan dat nog lang duren?). Want waarom zouden ze een losse fix doen, in plaats gewoon de compatibiliteit aan de update toevoegen?
FastFred schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:16:
Handmatig opslaan? Kan dat in ETS2? Ik sluit gewoon af vanuit het menu...
Je kunt op 2 manieren opslaan:
  • Bij het hoofdmenu naar "opslaan" en dan handmatig een naam te geven, of gewoon te overschrijven
  • Gewoon het spel afsluiten, want dan is het gewoon een autosave
Het kan dus wel degelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Dat kan ik niet uit de changelog van RusMap halen.
[...]

[...]

Dan wacht ik liever voor een update (of kan dat nog lang duren?). Want waarom zouden ze een losse fix doen, in plaats gewoon de compatibiliteit aan de update toevoegen?

[...]

• Bij het hoofdmenu naar "opslaan" en dan handmatig een naam te geven, of gewoon te overschrijven
Heb ik serieus nooit geweten, ik speel al zo'n beetje sinds release :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het trouwens zijn dat ProMods weer down is? Ik kan promods.net niet bereiken. De site is wel heel erg traag, het duurt vrij lang om de website te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt bij mij als een tierelier, het forum en de download sectie in ieder geval.

Ik moet nog steeds updaten bedenk ik me net trouwens. Werkt Promods al met de France DLC, volgens mij wel toch?

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 03-01-2017 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:59
FastFred schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:49:
Werkt bij mij als een tierelier, het forum en de download sectie in ieder geval.

Ik moet nog steeds updaten bedenk ik me net trouwens. Werkt Promods al met de France DLC, volgens mij wel toch?
Ja, de laatste versie v2.15 werkt met DLC France, je kan dat hier bekijken.
https://www.promods.net/compat.php

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top, morgenavond maar eens updaten, nu pitten. Morgen half dagje werken, daarna m'n zusje weer het land uit zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10 15:12
FastFred schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:39:
Top, morgenavond maar eens updaten, nu pitten. Morgen half dagje werken, daarna m'n zusje weer het land uit zetten :P
Let op: momenteel een issue met promods updates. Heeft mij vandaag aardig wat tijd gekost: https://www.promods.net/v...&t=15722&p=152932#p152932

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Jirnsum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:04:
[...]

Let op: momenteel een issue met promods updates. Heeft mij vandaag aardig wat tijd gekost: https://www.promods.net/v...&t=15722&p=152932#p152932
Als je al geen jaren hebt geupdate kan je wel wat problemen verwachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Dat kan ik niet uit de changelog van RusMap halen. Kijk maar: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=186595
[...]

[...]

[...]

Er is altijd een losse fix nodig om de mappen van Promods en Rusmap met elkaar te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10 15:12
Barfman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:30:
[...]

Als je al geen jaren hebt geupdate kan je wel wat problemen verwachten :p
heb je de link gelezen? er is momenteel een issue op de site van promods waardoor je geen goede def file voor 2.15 kunt maken. Heeft dus niets te maken met hoe lang iemand wel of niet geupdate heeft

edit: probleem is vannacht opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Jirnsum op 04-01-2017 11:20 ]

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scargreg7 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:41:
Er is altijd een losse fix nodig om de mappen van Promods en Rusmap met elkaar te laten werken.
Waarom staan die dan niet gewoon in de post van de aankondiging van RusMap 1.7.1?? :?
Waarom überhaupt een losse fix, en niet gewoon de fix implementeren in een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Jirnsum schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:19:
[...]

heb je de link gelezen? er is momenteel een issue op de site van promods waardoor je geen goede def file voor 2.15 kunt maken. Heeft dus niets te maken met hoe lang iemand wel of niet geupdate heeft

edit: probleem is vannacht opgelost
Sorry 8)7
Maar ik had promods 2.15 al gedownload voor de problemen met de DEF file, dus ik had geen problemen met de updates. Dacht dat je bedoelde dat de problemen er vanaf het begin waren, maar er was dus alleen een probleem met het generen van de DEF file afgelopen dag.

Pagina: 1 ... 51 ... 162 Laatste