Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hans1990 schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:24:
3x 2560x1080? Zijn dat ultrawides? Jeetje wat zou dat een waanzinnige FOV geven. En een hele soepele nek :p

Maar het zijn wel gigantisch veel pixels om te pushen, staat ongeveer gelijk aan 4K wat betreft pixel aantal. Ik zou eens naar 4K ETS2 benchmarks/resultaten zoeken, en kijken wat mensen er van zeggen.

Naar mijn idee kan ETS2 kan best zwaar lopen, vooral met enkele mods en als er veel spiegelende oppervlaktes zijn. Dat schopt de framerate hard onderuit. Ik las dat het te maken heeft dat ETS2 nog steeds DX9 game engine is, die bij verreweg niet the latest and greatest is wat betreft video technologie. Dus nogmaals; ik zou eens goed zoeken of mensen ETS2 wel op ultra bij 4K krijgen. Het kan ook nog eerst aan de game engine liggen die op den duur inkakt.

Bovendien ben je met zo'n setup ver voorbij bang/buck sweet spot. Maar dat zou je ws al wel beseffen :p
1 GTX1080 is meer waard dan mijn huidige gaming PC 8)7
4k is prima te doen met een 1080. Heb ooit keer mogen proberen en het ziet er echt heel erg mooi uit. Helaas was het met een demo en kon ik helaas het zware deel van ProMods in Spanje niet uitproberen. Maar met 3x ultrawide is nog zwaarder voor je videokaart. Denk ook als je een jaar wacht het een stuk betaalbaarder zal zijn. Ben wel benieuwd naar de foto s :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 11:38
CyberCow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:00:
[...]

4k is prima te doen met een 1080. Heb ooit keer mogen proberen en het ziet er echt heel erg mooi uit. Helaas was het met een demo en kon ik helaas het zware deel van ProMods in Spanje niet uitproberen. Maar met 3x ultrawide is nog zwaarder voor je videokaart. Denk ook als je een jaar wacht het een stuk betaalbaarder zal zijn. Ben wel benieuwd naar de foto s :).
Koenvh schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:32:
[...]

Zelf heb ik 3×1920×1080 op een R9 290, en zelfs dan draait alles op ultra niet helemaal soepel. (Alles op hoog draait met zo'n 40fps)... Dus met een nog hogere resolutie zou ik inderdaad naar een GTX 1080 kijken. (Al past die vraag beter hier: Componenten Aankoopadvies )
Ik kan je zeggen dat met een GTX1080 en 3x 1920x1080 alles op ultra en 400% scaling. Ik op het laagst rond de 23fps kom en gemiddeld (buitengebied op 50-60fps) iig in ATS, ETS2 al tijdje niet meer opgestart.

Wat ik ook heb is elke keer als ik ATS of ETS2 start ik naar graphics moet om daar de scaling even naar 300% te zetten en dan weer terug naar 400% om de FPS te resetten. Als ATS of ETS2 start is de FPS altijd bagger laag. Tot ik de iets aan de scaling of resolutie aanpas. Denk dat dat een DirectX 9 dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 11:13

Zorian

What the fox?

Zo, dat was me het ritje wel gisteravond. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FSkkxKBl.jpg

Ook eindelijk eens wat mods erop geknald.

http://i.imgur.com/Ue1WFQb.png

Mis eigenlijk alleen nog een echte goeie HD texture pack. Vind de boel nog wat korrelig nu. Vooral elektriciteitslijnen bijvoorbeeld. En het dashboard is net even wat te klein om fijn af te lezen, plus dat de naald van de snelheidsmeter last heeft van een gebrek aan AA. :p
Heb overigens meer dan de helft van de rit zonder RouteAdvisor gereden met alle soorten simulaties aan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonde van de schade maar zie wel dat je al een aantal ritten hebt gereden. Vind het ook jammer dat je je routeAdvisor niet op het scherm van de navigatie van de vrachtwagen kan uitlezen. Dan hoeft er niet meer zo'n raar schermpje bij te staan. Net als routeinformatie in de boordcomputer. Hoeveel kilometer dat je hebt gereden vanaf het starten. Hoeveel kilometer je nog moet rijden voor je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

CyberCow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:30:
Zonde van de schade maar zie wel dat je al een aantal ritten hebt gereden. Vind het ook jammer dat je je routeAdvisor niet op het scherm van de navigatie van de vrachtwagen kan uitlezen. Dan hoeft er niet meer zo'n raar schermpje bij te staan. Net als routeinformatie in de boordcomputer. Hoeveel kilometer dat je hebt gereden vanaf het starten. Hoeveel kilometer je nog moet rijden voor je er bent.
Kan erger, deze rit net voltooid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mz6gc4El.jpg

:'(
Was nog maar 100km verwijderd van de bestemming, komt er opeens een malloot van rechts zetten die vol door rood knalt. Ik keihard remmen en uitwijken, het regent hard, truck onderuit en doeg doeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:45:
[...]

Kan erger, deze rit net voltooid:

[afbeelding]

:'(
Was nog maar 100km verwijderd van de bestemming, komt er opeens een malloot van rechts zetten die vol door rood knalt. Ik keihard remmen en uitwijken, het regent hard, truck onderuit en doeg doeg. :')
Hehe dan ben je 3x over de kop gegaan of heeft je vrachtwagen in brand gestaan (wat helaas niet kan). Wist wel dat er nooit punten afgingen of je terug kon vallen in de levels maar was mij nooit opgevallen je meer punten kon verliezen dan dat de rit opbracht. Uiteindelijk kost het je wel geld voor het repareren van de schade. Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt zoveel schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59

MsG

Forumzwerver

Ik quicksave daarom altijd regelmatig met 'Scroll lock'. Wellicht niet helemaal fair, maar geen zin om m'n spelbeleving te vergallen door soms kleine lulligheidjes onderweg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:18:
Ik quicksave daarom altijd regelmatig met 'Scroll lock'. Wellicht niet helemaal fair, maar geen zin om m'n spelbeleving te vergallen door soms kleine lulligheidjes onderweg.
Als je schade hebt dan heb je schade jammer dan. Moet ik maar uitkijken en die paar keer dat auto's tegen mij aanknallen dat moet ik dan maar voor lief nemen. Merk wel dat je heel erg veel afstand moet houden bij het overige verkeer en doe dat dan ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:29:
[...]

Als je schade hebt dan heb je schade jammer dan. Moet ik maar uitkijken en die paar keer dat auto's tegen mij aanknallen dat moet ik dan maar voor lief nemen. Merk wel dat je heel erg veel afstand moet houden bij het overige verkeer en doe dat dan ook maar.
Als je zelf de fout maakt, kan ik me dat nog voorstellen, maar de AI is soms echt ontzettend dom. AI rijdt vol op mij in, €400 boete voor een aanrijding. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je even terug wilt naar voor het ongeluk. Veel schade (>10%) heb ik eigenlijk nog nooit gehad, ik weet de vrachtwagen altijd nog rechtop te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 13-12-2016 17:10 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:18:
Dikke update vandaag van American Truck Simulator:

ATS World Rescale is released in Update 1.5!
http://steamcommunity.com...detail/704082239833096113
Shit, ik ben morgenavond laat pas weer in Nederland :( Ik kan op z'n vroegst donderdag spelen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:08:
[...]

Als je zelf de fout maakt, kan ik me dat nog voorstellen, maar de AI is soms echt ontzettend dom. AI rijdt vol op mij in, €400 boete voor een aanrijding. Dan kan ik me ook wel voorstellen dat je even terug wilt naar voor het ongeluk. Veel schade (>10%) heb ik eigenlijk nog nooit gehad, ik weet de vrachtwagen altijd nog rechtop te houden.
Ja dat is wel zuur maar heb dat de laatste tijd wel een stuk minder vaak dat ze achterop rijden. Als de weg van 2 naar 1 baans gaat dan wil nog wel eens een auto zo hard remmen om niets dat het onmogelijk is om eromheen te rijden. Maar probeer daarin voor mijzelf een sport te maken er genoeg ruimte is ook al remmen ze op een zeer onlogisch/gevaarlijk moment. Schade van meer dan 10% heb ik wel eens als niet op zit te letten en vol door rood rij of een keer een verkeerslicht meeneem omdat stuk heb gereden zonder trailer en dan met trailer vergeet deze erachter hangt. Of te snel willen rijden zodat de chauffeur niet hoeft te slapen voordat ik de route heb afgeleverd en dan te hard de afslag van de snelweg neem met het gevolg de wielen in de lucht aan het draaien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben van plan binnenkort weer Euro Truck Simulator te gaan spelen nu er weer nieuwe wegen zijn om te verkennen :). Want zit nu met Going East + Scandinavia DLC op 100% (qua het berijden van wegen).

Heeft iemand de DLC al gekocht? Is het de moeite waard?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:33:
Ik ben van plan binnenkort weer Euro Truck Simulator te gaan spelen nu er weer nieuwe wegen zijn om te verkennen :). Want zit nu met Going East + Scandinavia DLC op 100% (qua het berijden van wegen).

Ik weet niet of je ook gebruik maakte van mods. Vind ProMods eerlijk gezegd een stuk mooier dan de DLC die SCS uitbrengt iedere keer. Misschien is dat een idee om eerst dat uit te spelen en dan zal tegen die tijd Frankrijk DLC wel compatibel zijn met de mods. En om even op je vraag terug te komen ik heb de DLC nog niet aangeschaft omdat deze nog niet zonder Steam werkt dus kan je geen oordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:31:
Ik weet niet of je ook gebruik maakte van mods. Vind ProMods eerlijk gezegd een stuk mooier dan de DLC die SCS uitbrengt iedere keer. Misschien is dat een idee om eerst dat uit te spelen en dan zal tegen die tijd Frankrijk DLC wel compatibel zijn met de mods. En om even op je vraag terug te komen ik heb de DLC nog niet aangeschaft omdat deze nog niet zonder Steam werkt dus kan je geen oordeel geven.
Nee. Ik heb nog nooit mods gebruikt. Dit omdat ik geen zin heb om met elke update die er komt van SCS, te moeten klooien met het terugzetten en incompatibiliteit van mods + updates van SCS. Ik neig er af en toe wel sterk naar. Maar ja, dan komen we weer terug naar toen we een discussie hadden over dat ik per se een account moest hebben op ProMods om de mods te kunnen downloaden. Dat is ook één van de redenen dat ik geen mods wil installeren.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:02:
[...]

Nee. Ik heb nog nooit mods gebruikt. Dit omdat ik geen zin heb om met elke update die er komt van SCS, te moeten klooien met het terugzetten en incompatibiliteit van mods + updates van SCS. Ik neig er af en toe wel sterk naar. Maar ja, dan komen we weer terug naar toen we een discussie hadden over dat ik per se een account moest hebben op ProMods om de mods te kunnen downloaden. Dat is ook één van de redenen dat ik geen mods wil installeren.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval :).
Ik kan mods, ondanks de ongemakken die ze soms geven, zeker aanraden. Maar hé, 't is jouw speelplezier. Jij wilt niet met, ik wil niet meer zonder :P (Standaard Duitsland is ontzettend saai en eentonig, terwijl het Duitsland in ProMods vele malen realistischer en dynamischer is)

DLC France is qua kwaliteit bijna op het niveau van de nieuwste delen in ProMods, dus ik kan 'm zeker aanraden ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2024
Promod 212 is uit en draait hier goed met de France DLC.

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00019_zpsvsrtgqeu.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00020_zpsgcuwyzdg.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00023_zpsyv0rhq6y.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00021_zpsradooshf.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/ets2_00030_zps9knvsrfn.png

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat je doorhebt dat dat de France DLC niet is hè? ;)

"This version is also compatibile with Vive la France, however all changes from the DLC will be replaced by old ProMods France." (bron)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
Koenvh schreef op woensdag 14 december 2016 @ 01:50:
[...]

Ik hoop dat je doorhebt dat dat de France DLC niet is hè? ;)

"This version is also compatibile with Vive la France, however all changes from the DLC will be replaced by old ProMods France." (bron)
Nee dat had ik niet door Koenvh.Ik had Promods geinstalleerd en kwam er later achter dat ik de DLC niet verwijderd had.Dus zat al raar te kijken dat het gewoon werkte.Maar bedankt voor de tip.
Maar tot dat Promods geupdate is werkt dit goed dus.Ik heb er geen probleem mee.
Gr Jan.

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:33:

Ik vermaak mij nog steeds prima met de DLC. Het ziet er echt prachtig uit en de wegen rijden lekker. Zeker zijn geld waard imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even geduld we zijn bezig met 2.15 voor de DLC integratie, vanaf deze release zullen alle drie DLC's noodzakelijk worden voor nieuwe ProMods updates. 2.15 gaat hopelijk deze week naar de beta-testers..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:22:
Ik kan mods, ondanks de ongemakken die ze soms geven, zeker aanraden. Maar hé, 't is jouw speelplezier. Jij wilt niet met, ik wil niet meer zonder :P (Standaard Duitsland is ontzettend saai en eentonig, terwijl het Duitsland in ProMods vele malen realistischer en dynamischer is)

DLC France is qua kwaliteit bijna op het niveau van de nieuwste delen in ProMods, dus ik kan 'm zeker aanraden ;)
Ik wil wel mods, maar ik vind het de minpunten niet waard. Duitsland is inderdaad eentonig.
Odessa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 05:55:
Ik vermaak mij nog steeds prima met de DLC. Het ziet er echt prachtig uit en de wegen rijden lekker. Zeker zijn geld waard imho. :)
Dan ga ik hem binnenkort eens aanschaffen :D. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-05 20:46
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:03:
Ik wil wel mods, maar ik vind het de minpunten niet waard.
Duidelijk iemand die nog nooit ProMods heeft gebruikt, dan zou je dat nooit zeggen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Speel overigens sinds gisteren ook weer ETS2-MP. :p Blijft toch mooi om samen in konvooi te rijden, be it met vreemden of vrienden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:48:
[...]

Duidelijk iemand die nog nooit ProMods heeft gebruikt, dan zou je dat nooit zeggen namelijk ;)
Ben dat zeker met je eens. Het is zelfs zo erg dat ik een Excel bestandje heb gemaakt met daarin de volgorde van de mods. Mocht er een nieuwe versie uit zijn dan kan ik precies terugzoeken hoe het is geweest ook bij eerdere versies. Het is vaak wel een hoop afstellen maar dat is het allemaal zeker waard. In mijn geval moet SCS blij zijn met ProMods want als er geen ProMods was geweest had ik de DLCs niet gekocht en had ETS2 nu liggen te verstoffen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Wat is trouwens zo spannend qua volgorde van priority in de modlijst van ETS2?
Ik heb ze nu maar wat random door elkaar staan, maar maakt dit echt zoveel uit?

Dit zijn de mods die er momenteel opstaan: http://imgur.com/Ue1WFQb

Als het echt zo boeiend is, kan iemand me dan vertellen wat de volgorde moet wezen (en waarom)? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 14-12-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:22:

Als het echt zo boeiend is, kan iemand me dan vertellen wat de volgorde moet wezen (en waarom)? :)
Het kan zeker wel van invloed zijn welke volgorde je gebruikt bij je mods. Mocht je zoals ik ook verschillende map mods gebruiken dan bij de verkeerde volgorde kan het zo zijn er verbindingswegen wegvallen, geen verkeer meer is of andere dingen die niet kloppen. In het ergste geval krijg je het niet opgestart omdat bepaalde onderdelen worden overschreven zodat benodigde dingen niet meer geladen kunnen worden. Bij de trailer mods die ik gebruik van JazzyCat is de volgorde weer belangrijk omdat je daarin kan kiezen van welk soort je het meeste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:48:
Dat heb je goed! :P
Ik heb inderdaad nog nooit mods gebruikt.
CyberCow schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:14:
Ben dat zeker met je eens. Het is zelfs zo erg dat ik een Excel bestandje heb gemaakt met daarin de volgorde van de mods. Mocht er een nieuwe versie uit zijn dan kan ik precies terugzoeken hoe het is geweest ook bij eerdere versies. Het is vaak wel een hoop afstellen maar dat is het allemaal zeker waard. In mijn geval moet SCS blij zijn met ProMods want als er geen ProMods was geweest had ik de DLCs niet gekocht en had ETS2 nu liggen te verstoffen in de kast.
Dat staat toch ook hier? http://promods.net/compat.php Of bedoel je wat anders?
Zorian schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:22:

Ik had ergens een keer gelezen dat er dan mods niet meer werken ofzo, als het in de verkeerde volgorde staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:42:
[...]

Dat heb je goed! :P
Ik heb inderdaad nog nooit mods gebruikt.

[...]

Dat staat toch ook hier? http://promods.net/compat.php Of bedoel je wat anders?

[...]

Ik had ergens een keer gelezen dat er dan mods niet meer werken ofzo, als het in de verkeerde volgorde staat.
Je zegt dat je nog nooit mods gebruikt hebt. Ik had dat tot 1,5 jaar terug ook nog nooit en hoorde steeds ProMods vallen en dacht bij mijzelf wat kan een simpele mod nou toevoegen en had het ook maar niet gedownload. Toen zag ik later hier een aantal screenshots tegenkomen van plaatsen dat ik dacht dat moet ik ook echt hebben en bleek ProMods te zijn. Ik dus toch maar een keer geprobeerd en het was het zeker waard. Ook als er een nieuwe versie van het spel uitkomt dan kan het zijn je paar dingen moet updaten al is dat ook nog niet zo heel erg veel werk.

Wat je aangeeft over de compatibiliteit dat is niet hetgeen wat ik bedoel. Ik gebruik nog meer mods naast ProMods en die moeten elkaar niet bijten. Kan wel een nieuwe versie van ProMods gebruiken maar daarbij zal een oude versie van RusMap (ook zeker een aanrader icm ProMods) het niet gaan doen. Doe ook altijd als ik over ga naar een nieuwe update alles ook maar gelijk updaten. JazzyCat ook zeker een aanrader voor diversiteit in ladingen en de herkenbaarheid van het overige verkeer wat rondrijd.

Mods kunnen niet goed werken als ze in de verkeerde volgorde staan. Vaak is het wel zo als mods elkaar ondersteunen er een helpbestand bijgesloten zit waarin je de aanbevolen volgorde terug kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:08:
Je zegt dat je nog nooit mods gebruikt hebt. Ik had dat tot 1,5 jaar terug ook nog nooit en hoorde steeds ProMods vallen en dacht bij mijzelf wat kan een simpele mod nou toevoegen en had het ook maar niet gedownload. Toen zag ik later hier een aantal screenshots tegenkomen van plaatsen dat ik dacht dat moet ik ook echt hebben en bleek ProMods te zijn. Ik dus toch maar een keer geprobeerd en het was het zeker waard. Ook als er een nieuwe versie van het spel uitkomt dan kan het zijn je paar dingen moet updaten al is dat ook nog niet zo heel erg veel werk.

Wat je aangeeft over de compatibiliteit dat is niet hetgeen wat ik bedoel. Ik gebruik nog meer mods naast ProMods en die moeten elkaar niet bijten. Kan wel een nieuwe versie van ProMods gebruiken maar daarbij zal een oude versie van RusMap (ook zeker een aanrader icm ProMods) het niet gaan doen. Doe ook altijd als ik over ga naar een nieuwe update alles ook maar gelijk updaten. JazzyCat ook zeker een aanrader voor diversiteit in ladingen en de herkenbaarheid van het overige verkeer wat rondrijd.

Mods kunnen niet goed werken als ze in de verkeerde volgorde staan. Vaak is het wel zo als mods elkaar ondersteunen er een helpbestand bijgesloten zit waarin je de aanbevolen volgorde terug kan lezen.
Als eerste: bedankt voor je uitgebreide bericht. :)

Ik ga denk ik wel mods gebruiken (waardoor ik gelukkig niet hoef te registreren). Ik ben van plan om ProMods en RusMap te gaan draaien. En ik zoek het liefst eigenlijk ook nog een mod voor off-road weggetjes + mooie berglandschappen met sneeuw zoals je bijvoorbeeld in Oostenrijk hebt (IRL).

Over die compatibiliteit. Dat bedoel ik dus :p. Als je veel mods hebt, zit je altijd te klooien met het terugzetten van updates, en het downloaden van nieuwe en ga zo maar door, voordat het weer werkt.
Doe ook altijd als ik over ga naar een nieuwe update alles ook maar gelijk updaten.
Want ik neem aan dat je het hebt over de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:22:
[...]

Als eerste: bedankt voor je uitgebreide bericht. :)

Ik ga denk ik wel mods gebruiken (waardoor ik gelukkig niet hoef te registreren). Ik ben van plan om ProMods en RusMap te gaan draaien. En ik zoek het liefst eigenlijk ook nog een mod voor off-road weggetjes + mooie berglandschappen met sneeuw zoals je bijvoorbeeld in Oostenrijk hebt (IRL).

Over die compatibiliteit. Dat bedoel ik dus :p. Als je veel mods hebt, zit je altijd te klooien met het terugzetten van updates, en het downloaden van nieuwe en ga zo maar door, voordat het weer werkt.
[...]
Want ik neem aan dat je het hebt over de mods.
Het registreren bij ProMods dat is niet anders en ik zou geen reden hebben om dat niet te doen. Bij ProMods krijg je een mailtje als er een nieuwe versie verschijnt maar tussendoor lopen ze je niet plat te spammen. Kan mij wel voorstellen ze willen dat je het alleen via de officiele website kan downloaden.

Het updaten snap dat je daar tegenaan hikt maar zo heel veel werk is het allemaal niet. En als het werkt dan is het zeker de moeite waarde geweest. Meestal veranderd er ook niet zoveel in de volgorde bij de mods. Kan wel eens zijn dat er een bestandje tussengevoegd moet worden maar dat word dan duidelijk uitgelegd en zal geen problemen opleveren.

Mooie berglandschappen en sneeuw dat heb je bij ProMods in het binnenland van Ijsland. Heel erg mooi gemaakt maar je hebt er wel een sterke vrachtwagen voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:31:
Het registreren bij ProMods dat is niet anders en ik zou geen reden hebben om dat niet te doen. Bij ProMods krijg je een mailtje als er een nieuwe versie verschijnt maar tussendoor lopen ze je niet plat te spammen. Kan mij wel voorstellen ze willen dat je het alleen via de officiele website kan downloaden.

Het updaten snap dat je daar tegenaan hikt maar zo heel veel werk is het allemaal niet. En als het werkt dan is het zeker de moeite waarde geweest. Meestal veranderd er ook niet zoveel in de volgorde bij de mods. Kan wel eens zijn dat er een bestandje tussengevoegd moet worden maar dat word dan duidelijk uitgelegd en zal geen problemen opleveren.

Mooie berglandschappen en sneeuw dat heb je bij ProMods in het binnenland van Ijsland. Heel erg mooi gemaakt maar je hebt er wel een sterke vrachtwagen voor nodig.
Het gaat me niet zozeer om spam. Maar om het lekken van data. Er zijn namelijk echt absurd veel datalekken, en ik heb geen zin dat mijn metadata + accountgegevens op straat komen te liggen. Dat is dus de voornaamste reden :). Waarom zouden ze willen dat je een account aanmaakt? Dan zijn persoonsgegevens blijkbaar belangrijk voor ze.

Bedankt voor je info over dat sneeuwgebied. Spreekt me erg aan! :D

Trouwens hè, als je bij de downloadpagina zit, en je hebt ETS2 in het Nederlands staan, maakt het dan uit of je voor English of Nederlands kiest? Qua setup van de bestanden/download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:46:
[...]

Waarom zouden ze willen dat je een account aanmaakt? Dan zijn persoonsgegevens blijkbaar belangrijk voor ze.
Je kan natuurlijk altijd fake info invoeren en een weggooi mailadres regelen via http://www.throwawaymail.com/ of http://www.fakemailgenerator.com/ o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:01:
Je kan natuurlijk altijd fake info invoeren en een weggooi mailadres regelen via http://www.throwawaymail.com/ of http://www.fakemailgenerator.com/ o.i.d.
Dat weet ik. 10minutemail heb je ook. Maar dan moet je alsnog een wachtwoord hebben (wat ook kan leaken. En ja, je kan een simpel wachtwoord kiezen). Het is meer het idee van "nóg een account erbij". Bovendien wordt er ook metadata opgeslagen van mij als ik mij registreer. Denk maar aan IP-adres, username etc.

Maar het gaat mij voornamelijk hier nog om: Trouwens hè, als je bij de downloadpagina zit, en je hebt ETS2 in het Nederlands staan, maakt het dan uit of je voor English of Nederlands kiest? Qua setup van de bestanden/download.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:48:
[...]

Dat weet ik. 10minutemail heb je ook. Maar dan moet je alsnog een wachtwoord hebben (wat ook kan leaken. En ja, je kan een simpel wachtwoord kiezen). Het is meer het idee van "nóg een account erbij". Bovendien wordt er ook metadata opgeslagen van mij als ik mij registreer. Denk maar aan IP-adres, username etc.

Maar het gaat mij voornamelijk hier nog om: Trouwens hè, als je bij de downloadpagina zit, en je hebt ETS2 in het Nederlands staan, maakt het dan uit of je voor English of Nederlands kiest? Qua setup van de bestanden/download.
IP adres en alles word ook hier geregistreerd en hier heb je toch ook een username. Het is wel goed om op je privacy te letten en daar rekening mee te houden. Maar het haast gebruik willen maken van TOR netwerk om ProMods te downloaden gaat wel heel erg ver. Neem aan dat jij ook geen Steam en Facebook hebt?

Volgens mij bij ProMods als je daar voor een andere taal kiest dan word op je kaart alles in een andere taal gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 14-12-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:55:
IP adres en alles word ook hier geregistreerd en hier heb je toch ook een username. Het is wel goed om op je privacy te letten en daar rekening mee te houden. Maar het haast gebruik willen maken van TOR netwerk om ProMods te downloaden gaat wel heel erg ver. Neem aan dat jij ook geen Steam en Facebook hebt?
Klopt. Niet lullig bedoelt, maar ik vertrouw Tweakers een stukje meer met mijn metadata dan het ProMods forum.
Ik heb wél Steam, maar géén Facebook :p. Hoe kun je overigens ETS 2 spelen zonder Steam? Dat is toch überhaupt niet mogelijk?
Volgens mij bij ProMods als je daar voor een andere taal kiest dan word op je kaart alles in een andere taal gezet.
Oke, dus het is wel van belang als je Nederlands bij Nederlands hebt, en Engels bij Engels lijkt me, toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-12-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:58:
[...]

Klopt. Niet lullig bedoelt, maar ik vertrouw Tweakers een stukje meer met mijn metadata dan het ProMods forum.
Ik heb wél Steam, maar géén Facebook :p. Hoe kun je overigens ETS 2 spelen zonder Steam? Dat is toch überhaupt niet mogelijk?

[...]

Oke, dus het is wel van belang als je Nederlands bij Nederlands hebt, en Engels bij Engels lijkt me, toch?
Zeker is het wel mogelijk om ETS zonder Steam te spelen. Het is wel wat duurder want je kan het niet kopen met leuke aanbiedingen. Wel is jammer dat de DLC voor High Power Cargo Pack en Cabin Accessories niet te verkrijgen zijn. Vive la France DLC is er ook nog niet de Steam versies zijn altijd eerder.

Hier zijn de niet Steam versies te koop: http://eurotrucksimulator2.com/buy.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:03:
Zeker is het wel mogelijk om ETS zonder Steam te spelen. Het is wel wat duurder want je kan het niet kopen met leuke aanbiedingen. Wel is jammer dat de DLC voor High Power Cargo Pack en Cabin Accessories niet te verkrijgen zijn. Vive la France DLC is er ook nog niet de Steam versies zijn altijd eerder.

Hier zijn de niet Steam versies te koop: http://eurotrucksimulator2.com/buy.php
Mja, dat kan inderdaad. Maar ik vind het zo wel gescheten, zoals het nu is.

Maar goed. Dus het is wel van belang als je Nederlands bij Nederlands hebt, en Engels bij Engels lijkt me, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:46:
Het gaat me niet zozeer om spam. Maar om het lekken van data. Er zijn namelijk echt absurd veel datalekken, en ik heb geen zin dat mijn metadata + accountgegevens op straat komen te liggen. Dat is dus de voornaamste reden :). Waarom zouden ze willen dat je een account aanmaakt? Dan zijn persoonsgegevens blijkbaar belangrijk voor ze.
Het is niet anders dan hier op GoT. Een gebruikersnaam en een e-mail-adres. Daarmee kom je automatisch in de update maillijst, en als je daar vanaf wil kun je gewoon unsubscriben. Verder niets geks aan.

Ik heb over het hele internet op misschien wel 100 fora gebruikersnamen en accounts, zie het punt niet zo.

Wbt de taal selectie dat is alleen voor de weergave van de instructies (voor mensen die geen of slecht Engels spreken).

[ Voor 15% gewijzigd door ScuL op 15-12-2016 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 00:25:
Het is niet anders dan hier op GoT. Een gebruikersnaam en een e-mail-adres. Daarmee kom je automatisch in de update maillijst, en als je daar vanaf wil kun je gewoon unsubscriben. Verder niets geks aan.

Ik heb over het hele internet op misschien wel 100 fora gebruikersnamen en accounts, zie het punt niet zo.

Wbt de taal selectie dat is alleen voor de weergave van de instructies (voor mensen die geen of slecht Engels spreken).
Klopt, heb dat niet onderbouwd inderdaad. Dat zal ik nu even doen:

Er is naar mijn mening een verschil met een account op Tweakers en Steam hebben, dan op een forum. Ik heb hier een aantal redenen voor:
  • Het lijkt mij enigszins logisch dat de beveiliging van Steam én Tweakers een stuk beter zal zijn dan het forum + opgeslagen userdata van ProMods (niet lullig bedoeld hoor! Met alle respect!)
  • Tweakers en Steam gebruik ik dagelijks. Ik vind het een beetje onnozel om een account aan te moeten maken om een mod te downloaden.
Je moet m'n berichten niet aanvallend of beledigend zien hoor. Ik waardeer het werk van de developers van ProMods heel erg.

Bedankt voor je opheldering met betrekking tot de taalkeuze van de setup.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zo kan het ook (gisteren). :9
Gelijk achievement of 2 voor gekregen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bm2ypaol.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZiLlPqxl.jpg
Zorian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:18:
Zo kan het ook (gisteren). :9
Gelijk achievement of 2 voor gekregen. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Altijd lekker van die ritten waarin dat alles zit. Van lange afstand, ADR en hoge waarden. Maar die achievements kan je toch niet halen als je mods gebruikt?

• Zorian

Zorian

What the fox?

CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:43:
[...]

Altijd lekker van die ritten waarin dat alles zit. Van lange afstand, ADR en hoge waarden. Maar die achievements kan je toch niet halen als je mods gebruikt?
Dit was met ETS2MP, daar waren de mods uit. (Gaat automatisch) Vond het net even leuker om andere truckers tegen te komen. :)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27
CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:43:
[...]

Is dat zo, eigenlijk nooit opgevallen haha.
Geld dat alleen voor map mods, of alle mods.

System | Racing is in my Blood

Barfman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:03:
[...]

Is dat zo, eigenlijk nooit opgevallen haha.
Geld dat alleen voor map mods, of alle mods.
Ik heb het een keer geprobeerd met een vracht om deze van de ene plaats naar de andere plaats te brengen voor mijn profiel aan te vullen bij world of trucks. Kom ik op de eindbestemming en zet mij lading op de plaats neer. Maar de bestemming is in ProMods op een andere plaats gezet als op de standaard map. Dus parkeer en krijg de melding dat de vrachtwagen niet op de juiste plaats staat geparkeerd om de opdracht te kunnen voltooien. Helaas heb ik toen een savegame terug moeten zetten om toch weer verder te kunnen gaan. Denk dat het dus alleen geld voor de map mods.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberCow op 15-12-2016 15:21 ]

• Barfman
CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:21:
[...]

Ik heb het een keer geprobeerd met een vracht om deze van de ene plaats naar de andere plaats te brengen voor mijn profiel aan te vullen bij world of trucks. Kom ik op de eindbestemming en zet mij lading op de plaats neer. Maar de bestemming is in ProMods op een andere plaats gezet als op de standaard map. Dus parkeer en krijg de melding dat de vrachtwagen niet op de juiste plaats staat geparkeerd om de opdracht te kunnen voltooien. Helaas heb ik toen een savegame terug moeten zetten om toch weer verder te kunnen gaan. Denk dat het dus alleen geld voor de map mods.
Oke duidelijk :p
Na ik speel toch op 2 profielen, 1 vanilla en 1 met mods.

Vanavond ATS weer eens aanslingeren, ben benieuwd hoe het geworden is :)

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 15-12-2016 16:45 ]

FastFred schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:45:
Vanavond ATS weer eens aanslingeren, ben benieuwd hoe het geworden is :)
Wat ik begreep was dat in eerste instantie de schaalverdeling anders was dan bij ETS2. Hebben ze dat inmiddels weer gelijk getrokken en toekomstplannen om ETS2 en ATS aan elkaar te gaan koppelen. Weet jij daar wat van als ATS fan?
CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:58:
[...]

Wat ik begreep was dat in eerste instantie de schaalverdeling anders was dan bij ETS2. Hebben ze dat inmiddels weer gelijk getrokken en toekomstplannen om ETS2 en ATS aan elkaar te gaan koppelen. Weet jij daar wat van als ATS fan?
ATS fan? Neuh, niet echt. Ten minste niet voor de rescale. Ik heb nog niet gespeeld sinds de rescale af is omdat ik gister van vakantie terug gekomen ben. Schaalverdeling is nu van 1:35 naar 1:20 gegaan

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 15-12-2016 18:26 ]

FastFred schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:23:
[...]

ATS fan? Neuh, niet echt. Ten minste niet voor de rescale. Ik heb nog niet gespeeld sinds de rescale af is. Schaalverdeling is nu van 1:35 naar 1:20 gegaan
Sorry dan heb ik mij vergist. Dacht altijd dat jij dat was die altijd de eerste weetjes over ATS hier op het forum neerzette. Schaal 1 op 20 dat komt aardig overeen met ETS2 en hoop ik het snel mogelijk word om ze aan elkaar te koppelen. Spellen zijn in programmatuur wel vergelijkbaar met elkaar en zie niet echt het probleem waarom het niet samen zou kunnen gaan. Een verkapte DLC voor ETS2 dus.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Of gewoon TS3. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
ATS is sinds de rescale écht een andere ervaring geworden, en zeker de moeite waard om opnieuw te proberen. Waar de ritjes eerst onnatuurlijk kort aanvoelden heb je nu het idee dat je afstanden aan het afleggen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:29:
ATS is sinds de rescale écht een andere ervaring geworden, en zeker de moeite waard om opnieuw te proberen. Waar de ritjes eerst onnatuurlijk kort aanvoelden heb je nu het idee dat je afstanden aan het afleggen bent.
Wat ik wel vind, is dat nog steeds heel veel er hetzelfde uitziet. Qua omgeving. Ik zie amper verschil als ik op een weg rij in Duitsland, of in Frankrijk. Het is allemaal een beetje hetzelfde. Maar ja, daar heb je die mods natuurlijk voor (?) :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:27:
[...]

Sorry dan heb ik mij vergist. Dacht altijd dat jij dat was die altijd de eerste weetjes over ATS hier op het forum neerzette. Schaal 1 op 20 dat komt aardig overeen met ETS2 en hoop ik het snel mogelijk word om ze aan elkaar te koppelen. Spellen zijn in programmatuur wel vergelijkbaar met elkaar en zie niet echt het probleem waarom het niet samen zou kunnen gaan. Een verkapte DLC voor ETS2 dus.
Ze hebben geen plannen om ETS2 en ATS aan elkaar te koppelen.
(Overigens heb ik persoonlijk nog nooit een vrachtwagen met Amerikaanse nummerplaten in Nederland/Europa gezien, dus ik weet ook niet waarom je van Europa met de boot naar Amerika zou willen gaan. Het lijkt me een vreemd idee om met een Scania of DAF door Amerika te rijden. Ze gescheiden houden lijkt me dan ook een prima plan). Het kan misschien wel, maar ze gaan 't niet doen. Overigens is 't geen verkapte DLC, want ik kan ATS kopen zonder ETS2. Meer integratie zou wel kunnen, maar omdat ATS en ETS2 toch gescheiden blijven, is dat wel veel werk. Of dat nou de moeite waard is...

De schaal hebben ze veranderd omdat er geklaagd werd over de korte afstanden, nu voelt het veel meer aan als een echte rit, met goede afstanden.
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:22:
[...]

Wat ik wel vind, is dat nog steeds heel veel er hetzelfde uitziet. Qua omgeving. Ik zie amper verschil als ik op een weg rij in Duitsland, of in Frankrijk. Het is allemaal een beetje hetzelfde. Maar ja, daar heb je die mods natuurlijk voor (?) :p.
Correct, met bijvoorbeeld ProMods zul je het verschil tussen Frankrijk en Duitsland wel merken. (Al blijft asfalt natuurlijk asfalt ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 16-12-2016 17:23 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:24
Vanavond ook weer eens ATS aantrappen en verder gaan met de rit. Vond de beta al fantastisch, eindelijk echt het gevoel van lange afstand. En nu met de upgrade van 960 naar 1060 is het helemaal genieten! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

is het mogelijk om een eigen skin te maken voor mn truck? is dat een beetje makkelijk te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nickrsd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:44:
is het mogelijk om een eigen skin te maken voor mn truck? is dat een beetje makkelijk te doen???
Kan het? Jazeker. Is 't makkelijk: Gedeeltelijk wel, gedeeltelijk niet ;) https://www.google.com/search?q=ets2+truck+skin+tutorial genoeg te vinden denk ik :)

Dit is die van mij bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d0xMk36.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zSmK0YM.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

Nickrsd

Ja ik wil iets simpels, maar teksten en logos.. geen special paint ofzo.. zal me er is in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, ATS rescale is best leuk, vrijdagavond en vandaag zowat de hele middag en avond aan gespendeerd. Heb nu in ieder geval het gevoel dat de afstanden die je rijd ook daadwerkelijk lang zijn :)

Heb de W900 aan de kant gezet, begon op de een of andere manier toch te vervelen. Heb me een Peterbilt 579 aangeschaft met de grootste cabine, sterkste motor, 18 versnellingen met retarder, 6x4 chassis met 300 gallon tank. Toch echt wel mijn favoriete truck, inmiddels ook al weer 1500 mijl mee gereden (iets van 47000 mijl totaal op dit profiel).

Momenteel level 22.

Ik ben nog op zoek naar een typisch Amerikaanse truck skin. Geheel wit, DOT code d'r op, wat subtiele decals van het transportbedrijf, vlootnummer, een tel. nummer ofzo, verder niks. Gewoon zoals je zoveel van die company trucks daar rond ziet rijden.

Zoiets: http://www.modsats.com/sk...ico-mazthercyn1001-truck/ (maar dan van een Amerikaanse firma)
FastFred schreef op woensdag 3 februari 2016 @ 22:45:
Ben ook deze tegen gekomen, en heb nu al een fout ontdekt

http://atsmods.lt/freightliner-century/#comments

Wie ontdekt de fout? Als je Trucker Josh volgt op Youtube weet je wat er niet klopt aan deze mod ;)
Was een oude post van mezelf aan het opzoeken en kwam deze ineens tegen. Niemand wist het antwoord blijkbaar. Care to take a guess?

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 18-12-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:21:
[...]

Je kunt geen WoT contracten uitvoeren met map mods, het werkt wel maar als er steden of depots in het WoT contract voorkomen die niet in de map mod staan crash het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op maandag 19 december 2016 @ 06:20:
[...]

Je kunt geen WoT contracten uitvoeren met map mods, het werkt wel maar als er steden of depots in het WoT contract voorkomen die niet in de map mod staan crash het spel
Spel liep niet vast maar je kon de rit niet afmaken. Maar als moet kiezen ProMods of WoT dan weet ik het wel. Dat hele WoT doet mij ook helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn er mensen die Frankrijk DLC al hebben aangeschaft en daar een oordeel over kunnen geven? De hoeveelheid wegen wat is toegevoegd en natuurlijk de kwaliteit en diversiteit. Las ook iets over kerncentrales maar betekent dat dan ook dat je een nieuwe ADR moet halen (klasse 7)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 14:50
CyberCow schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:36:
Zijn er mensen die Frankrijk DLC al hebben aangeschaft en daar een oordeel over kunnen geven? De hoeveelheid wegen wat is toegevoegd en natuurlijk de kwaliteit en diversiteit. Las ook iets over kerncentrales maar betekent dat dan ook dat je een nieuwe ADR moet halen (klasse 7)?
Jazeker! Gewoon via Steam en zeker geld waard vind ik. Geen nieuwe ADR. Best vee b-weggetjes maar iets van 20k km aan nieuwe wegen las ik. Ik had op mn non-mod profiel 100% en na dlc iets vqan 75%, aardig wat bij gekomen maar komt ook door nieuwe layout van tankstations en rotondes. Niet zo gedetaileerd als Promods maar prima uitbreiding wat mij betreft!

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breakske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-03-2021
Ik vond het eerst ook nog al wat geld, nu achteraf bekeken vind ik het het geld wel waard!
Inderdaad, bijna 25% nieuw gebied te ontdekken, een groot deel is bijgekomen en een deeltje van Frankrijk is her en der verbeterd/vervangen.
Het niveau ligt hoog en ik weet niet of het specifiek door de France dlc is, maar er zijn enkele zaken toegevoegd, nieuwe bedrijven en dito trailers, een 2cv, ik zag pas een mooie "Renault" trailer..
Ook heeft SCS verschillende nieuwe wagens toegevoegd/vervangen onder de AI voertuigen.
Er zijn vele mooie lange snelwegen die je het gevoel geven echt onderweg te zijn, maar ook zeer mooie typische Franse kleine dorpjes en dito wegen.
Die kerncentrales zijn echt mooi gemaakt, ik ben echter geen nieuwe ADR toestanden tegengekomen, wel scherp opgemerkt door CyberCow!
Persoonlijk vind ik het een prachtig werk van SCS dat je weer vele mooie uurtjes rijplezier (kan) geven.
Ik heb lange tijd voornamelijk alleen nog met mods gespeeld, zowel trucks en opties, als maps, het valt dan op hoe hoog de SCS kwaliteit eigenlijk wel ligt, dat vergeet men wel eens!
Waarschijnlijk vind je de dlc wel ergens weer goedkoper, hopelijk ook voor de niet-Steam gebruikers, maar uiteindelijk, wil je weer met de laatste nieuwe mods en maps aan de slag, zal je uiteindelijk toch wel moeten overstag gaan denk ik..
Wat is een "goede" prijs? Ik hoor her en der getallen tussen 12 en 15 Euro, tja, voor die 3 ot 6 Euro verschil heb je wel degelijk véél plezier, dus dat moet men zelf maar uitmaken.
@ CyberCow, ik heb nog steeds nergens iets opgevangen over een non-Steam dlc, ik zag dat de link die ik hier gepost had, alsnog ook een Steam versie was/is.. 8)7
Sn3gG3l schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:15:
[...]

Jazeker! Gewoon via Steam en zeker geld waard vind ik. Geen nieuwe ADR. Best vee b-weggetjes maar iets van 20k km aan nieuwe wegen las ik. Ik had op mn non-mod profiel 100% en na dlc iets vqan 75%, aardig wat bij gekomen maar komt ook door nieuwe layout van tankstations en rotondes. Niet zo gedetaileerd als Promods maar prima uitbreiding wat mij betreft!

Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Instant Gaming is Vive La France 'maar' 10,49: https://www.instant-gamin...mulator-2-vive-la-france/

Referral-links zijn niet toegestaan, linkje gefixt

[ Voor 19% gewijzigd door Grotman op 20-12-2016 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23
CyberCow schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:36:
Ik vind de Frankrijk DLC weer net een stapje beter dan Scandinavië. Iets meer B-wegen en variatie.

Heb trouwens nog een tip van een andere orde. Omdat ik toch wel van een beetje realisme houd, ergerde ik me vaak aan de bizar hoge bedragen die je krijgt van de vrachten. Zeker als je hoog in level bent en het geld met bakken binnen komt...

Nu heb ik in mijn config.cfg bestand in mijn profiel het volgende gewijzigd:
uset g_income_factor "0.3" (of een andere waarde in " ")

Deze staat normaal op de waarde 1.0 en zorgt er dus voor dat de prijzen voor de vracht lager worden. In mijn vanilla profiel had ik geen zin om een economy mod in te stellen, dus heb ik het op deze manier gedaan. Misschien dat sommige van jullie hem al konden, of een mod gebruikte, maar op deze wijze kan het dus ook.

Nog een tip. Standaard gaan je remlichten aan bij de handrem. Om deze uit te schakelen (in de config.cfg):
uset g_brake_light_all "0"

[ Voor 6% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 19-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Subtiele referral? O-)
Nice Guy Eddie schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:46:
[...]

Ik vind de Frankrijk DLC weer net een stapje beter dan Scandinavië. Iets meer B-wegen en variatie.

Heb trouwens nog een tip van een andere orde. Omdat ik toch wel van een beetje realisme houd, ergerde ik me vaak aan de bizar hoge bedragen die krijgt van de vrachten. Zeker als je hoog in level bent en het geld met bakken binnen komt...

Nu heb ik in mijn config.cfg bestand in mijn profiel het volgende gewijzigd:
uset g_income_factor "0.3"

Deze staat normaal op de waarde 1.0 en zorgt er dus voor dat de prijzen voor de vracht lager worden. In mijn vanilla profiel had ik geen zin om een economy mod in te stellen, dus heb ik het op deze manier gedaan. Misschien dat sommige van jullie hem al konden, of een mod gebruikte, maar op deze wijze kan het dus ook.
Kan heel goed, de bedragen zijn namelijk wel hoog. (€250 000 voor 25t suiker? Da's €10/kilo :+ )

Geld maakt me ondertussen niet meer uit, ik meer dan ik kan uitgeven, dus ik zoek m'n realisme vooral in goed rijden, aan de snelheid houden en naar de lokale radio luisteren, dat ik er ook nog iets mee verdien maakt me dan niet zo veel meer uit.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je precies? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:48:

Kan heel goed, de bedragen zijn namelijk wel hoog. (€250 000 voor 25t suiker? Da's €10/kilo :+ )
Weet je zeker dat het suiker is ... :-) niet toevallig wat anders

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:55:
Weet je zeker dat het suiker is ... :-) niet toevallig wat anders
offtopic:
Dan wil ik wel weten of het echt is, als jij 10 euro per kilo betaalt :D ;). Maar nee, totaal niet geïnteresseerd :p. Geef me dan maar 25 ton aan 'blaadjes' :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Breakske schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:50:
Ik vond het eerst ook nog al wat geld, nu achteraf bekeken vind ik het het geld wel waard!
Inderdaad, bijna 25% nieuw gebied te ontdekken, een groot deel is bijgekomen en een deeltje van Frankrijk is her en der verbeterd/vervangen.
Het niveau ligt hoog en ik weet niet of het specifiek door de France dlc is, maar er zijn enkele zaken toegevoegd, nieuwe bedrijven en dito trailers, een 2cv, ik zag pas een mooie "Renault" trailer..
Ook heeft SCS verschillende nieuwe wagens toegevoegd/vervangen onder de AI voertuigen.
Er zijn vele mooie lange snelwegen die je het gevoel geven echt onderweg te zijn, maar ook zeer mooie typische Franse kleine dorpjes en dito wegen.
Die kerncentrales zijn echt mooi gemaakt, ik ben echter geen nieuwe ADR toestanden tegengekomen, wel scherp opgemerkt door CyberCow!
Persoonlijk vind ik het een prachtig werk van SCS dat je weer vele mooie uurtjes rijplezier (kan) geven.
Ik heb lange tijd voornamelijk alleen nog met mods gespeeld, zowel trucks en opties, als maps, het valt dan op hoe hoog de SCS kwaliteit eigenlijk wel ligt, dat vergeet men wel eens!
Waarschijnlijk vind je de dlc wel ergens weer goedkoper, hopelijk ook voor de niet-Steam gebruikers, maar uiteindelijk, wil je weer met de laatste nieuwe mods en maps aan de slag, zal je uiteindelijk toch wel moeten overstag gaan denk ik..
Wat is een "goede" prijs? Ik hoor her en der getallen tussen 12 en 15 Euro, tja, voor die 3 ot 6 Euro verschil heb je wel degelijk véél plezier, dus dat moet men zelf maar uitmaken.
@ CyberCow, ik heb nog steeds nergens iets opgevangen over een non-Steam dlc, ik zag dat de link die ik hier gepost had, alsnog ook een Steam versie was/is.. 8)7

[...]
Dank je wel voor de uitgebreide review van Frankrijk dlc! Natuurlijk gaan mensen dingen vergelijken met ProMods omdat ze weten dat het op die manier ook kan. Blijf het ook wel geweldig vinden wat dat team steeds weet te maken. Het blijft wel dat alles wat erin zit ik enorm waardeer anders had het spelletje allang in de kast gelegen en niet meer bijna dagelijks aangeklikt te worden. Ik heb Frankrijk dlc niet omdat deze nog niet voor de non-steam gebruikers beschikbaar is. De link die ik heb gegeven http://www.eurotrucksimulator2.com daar is die helaas nog niet te verkrijgen. Misschien ben ik wat onduidelijk geweest daarin maar daar heb ik alle 3 de delen aangeschaft, dat bedoelde ik ermee. Weet verder nergens waar de non-steam versie gekocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Grand Gift Delivery 2016 - Holiday delivery event

Dear Truckers, today we are coming to you with something special and really important. We have received an urgent letter from Santa Claus himself, and oh dear it contained nothing good. In fact, this year's Christmas is in grave danger.

http://blog.scssoft.com/2...d-gift-delivery-2016.html

Deze DLC kan je niet kopen maar moet je verdienen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 20-12-2016 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Ziet er niet bepaald uit als een DLC wat ik heel erg ga missen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:16
Idd ipv mooie NL skins blijven ze maar zooi maken... gaap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het valt me overigens ook op dat er van zo'n beetje elk land een skin is, maar nog niet van Nederland :?. België, Duitsland, Frankrijk, allemaal dichtbij Nederland, en nog niks voor Nederland? Belachelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willen jullie zo graag een NL skin dan? :P Ook ik vind het vreemd dat er nog geen voor NL is, maar wel voor Japan, maar aan de andere kant weet ik wel dat ik niet snel met de Nederlandse vlag zou rondrijden :P

Overigens heeft ETS2 Local Radio weer een update gehad, niet veel wijzigingen, maar wel een heel aantal nieuwe radiostations toegevoegd :)

Werkt voor ETS2 (incl. France DLC, Scandinavia DLC en Going East DLC) + ProMods + RusMap + Egypt Add-on + Project Balkans.*

*Het is uiteraard niet nodig om ze allemaal te gebruiken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 21-12-2016 19:23 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die skins voor verschillende landen kunnen me echt aan m'n reet roesten. Een Nederlandse paintjob DLC ga ik dan ook niet kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 21-12-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Ik wel...heb de Polen skins ook gekocht hehe!! Siemka!! >:)
Ondertussen al 2 ritjes voor de DLC gereden... Moet telkens die trailers vinden :(
Helaas heb geen Steam maar ETS2 zou wel mijn stem krijgen. Oud spelletje waar nog steeds wat mee gedaan word. Betaalbaar en verveeld nooit.

Is er inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem. Heb het al een keer eerder gevraagd maar schijnbaar wist (toen) niemand waardoor het kon komen en nog belangrijker een oplossing. Gebruik de volgende mods voor ETS2 v2.26:
ProMods 2.12
RusMap 1.7.1
Project Balkans 2.21
Egypt add-on 2.26

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XBIPR7a.png

[ Voor 56% gewijzigd door CyberCow op 22-12-2016 13:09 ]

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
CyberCow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:18:
Helaas heb geen Steam maar ETS2 zou wel mijn stem krijgen. Oud spelletje waar nog steeds wat mee gedaan word. Betaalbaar en verveeld nooit.

Is er inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem. Heb het al een keer eerder gevraagd maar schijnbaar wist (toen) niemand waardoor het kon komen en nog belangrijker een oplossing. Gebruik de volgende mods voor ETS2 v2.26:
ProMods 2.12
RusMap 1.7.1
Project Balkans 2.21
Egypt add-on 2.26

[afbeelding]
Volgens mij heb je de connection fix niet om de verbinding te maken tussen Promods en Rusmap.

En de volgorde speelt ook een rol, hieronder vind je hoe u mods gerangschikt zouden moeten zijn:

Project Balkans 2.21-Def
ProMods Def file 2.12
Project Balkans 2.21-Map
Project Balkans 2.21-Assets
ProMods-RusMap-connection
RusMap 1.7.1-Map
RusMap 1.7.1-Models 1
RusMap 1.7.1-Models 2
RusMap 1.7.1-Def
ProMods 2.12-Map
ProMods 2.12-Models 1
ProMods 2.12-Models 2
ProMods 2.12-Media
ProMods 2.12-Assets
02 Egypt Add-on 1.01 ProMods Fix
01 Egypt Add-on 1.01
scargreg7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:02:
[...]

Volgens mij heb je de connection fix niet om de verbinding te maken tussen Promods en Rusmap.

En de volgorde speelt ook een rol, hieronder vind je hoe u mods gerangschikt zouden moeten zijn:

Project Balkans 2.21-Def
ProMods Def file 2.12
Project Balkans 2.21-Map
RusMap 1.7.1-Map
RusMap 1.7.1-Models 1
RusMap 1.7.1-Models 2
RusMap 1.7.1-Def
ProMods 2.12-Map
ProMods 2.12-Models 1
ProMods 2.12-Models 2
ProMods 2.12-Media
ProMods 2.12-Assets
01 Egypt Add-on 1.01
Ik gebruik de fix die bij RusMap 1.7.1 in het rar bestand erbij zat. De volgorde die ik gebruik is wel een andere maar zal het eens gaan proberen met jou volgorde.

Mijn volgorde is deze:
Improved Weather Reload R6
ProMods & RusMap correctmap 1.26
Al_trafic pack by Jazzycat v4.1
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 part 1
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 part 2
Trailers cargo by Jazzycat v4.4.1 eng
Painted BDF Trafic by Jazzycat v2.8
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 base
Rusian Trafic by Jaccycat v1.7 for rusian map
Military cargo by Jaccycat v2.1 base
Military cargo by Jaccycat v2.1 english
Railway cargo by Jazzycat v1.8 base
Railway cargo by Jazzycat v1.8 eng
Bus trafic pack by Jaccycat v1.5
Balkan def v2.21
Balkan map v2.21
Balkan assets v2.21
ProMods + RusMap Road Connection
RusMap Map package 1.7.1
RusMap Model 1.7.1
RusMap Model2 1.7.1
Promods 2.1 extension 0.2
ProMods definition v212
ProMods map v212
ProMods media v212
Promods models 2 v212
ProMods models 1 v212
ProMods assets v212
RusMap Def package 1.7.1
03Egypt Addon 1.26 zoomfix
02Egypt Addon 1.26 ProMods fix
01Egypt Addon 1.26
True Lights Ai 6.5
Xenon_far

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
CyberCow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:52:
[...]

Ik gebruik de fix die bij RusMap 1.7.1 in het rar bestand erbij zat. De volgorde die ik gebruik is wel een andere maar zal het eens gaan proberen met jou volgorde.

Mijn volgorde is deze:

[...]
Ik vermoed dat uw Connection Promods-Rusmap boven elke map van promods en rusmap moet staan aangezien die dan voorrang heeft.
scargreg7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:55:
[...]

Ik vermoed dat uw Connection Promods-Rusmap boven elke map van promods en rusmap moet staan aangezien die dan voorrang heeft.
Denk dat er dan toch iets met mijn profiel aan de hand is. Heb geprobeerd de volgorde die hier word aangegeven zonder andere mods toe te voegen en het werkt niet. Hopelijk met een nieuwe update het wel weer in orde komt dan. Al was dit probleem bij versie 1.25 ook al aanwezig.

• Barfman
Zou de nieuwe Scania erin zitten 😋

[ Voor 34% gewijzigd door Barfman op 22-12-2016 17:33 ]

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 15:19
Barfman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:31:
Zou de nieuwe Scania erin zitten 😋

[video]
Hinten ze nou naar een nieuwe game? PF 2017?
Of heb ik iets gemist? :?

Edit: never mind, het is iets Tsjechisch:
It is almost time to start sending out Christmas cards. In Czech, the phrase “Merry Christmas and a Happy New Year” is often abbreviated as PF 2011. The abbreviation is French and stands for “pour féliciter” – which is a phrase that is not used anywhere else. Not even in France…

[ Voor 39% gewijzigd door 88Weighed op 22-12-2016 17:48 ]

• Odessa
  • Niet online
Onder de video staat het volgende
`May you reach your destination, and may your journey be wonderful. Let us step into the new year ready for any big, heavy, and oversized cargoes that may come our way. Happy New Year!`

• martijnm71
  • Laatst online: 17-01-2024
Zie ook begeleidingsvoertuigen, kan me niet voorstellen dat de AI dat kan, teasen ze MP? met zwaar en groot spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 26-05 14:05
Om vervolgens aan de eind van het filmpje door het muurtje te rijden ...

Anoniem: 284893

• Barfman
We krijgen dus heavy haulage trailers lijkt erop :-)

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02 12:35
Hallo iedereen,

Ik speel al een tijdje ETS maar heb nooit mods gebruikt, na een paar pagina's hier gelezen te hebben wou ik ook eens die Promods testen.

het probleem is dat die downloads van hun websites totaal niet willen werken (kan ze nooit unzippen), verder vind ik ook geen manier om dit in orde te krijgen.

• jalihaag
glekke55 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:17:
Hallo iedereen,

Ik speel al een tijdje ETS maar heb nooit mods gebruikt, na een paar pagina's hier gelezen te hebben wou ik ook eens die Promods testen.

het probleem is dat die downloads van hun websites totaal niet willen werken (kan ze nooit unzippen), verder vind ik ook geen manier om dit in orde te krijgen.
Het eerste bestand unzippen met 7zip en de rest doet die zelf.

• jalihaag
scargreg7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:02:
[...]

Project Balkans 2.21-Def
ProMods Def file 2.12
Project Balkans 2.21-Map
RusMap 1.7.1-Map
RusMap 1.7.1-Models 1
RusMap 1.7.1-Models 2
RusMap 1.7.1-Def
ProMods 2.12-Map
ProMods 2.12-Models 1
ProMods 2.12-Models 2
ProMods 2.12-Media
ProMods 2.12-Assets
01 Egypt Add-on 1.01
Wel de goede def file aan gemaakt ? dus met rusmap.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
FastFred schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:24:
Jongens ben ik dan de enige die in dat filmpje direct ziet dat de assen van die trailer meesturen?
oh shit inderdaad! :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:24:
Jongens ben ik dan de enige die in dat filmpje direct ziet dat de assen van die trailer meesturen?
Nee, helemaal niet ;)

Maar ik zou vooral wachten, want SCS heeft al wel vaker ideeën laten zien die er tot op de dag van vandaag niet inzitten.

🠕 This side up

Pagina: 1 ... 49 ... 161 Laatste