Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

Dus eigenlijk is het adaptieve cruisecontrol. Dat had ik nog niet geprobeerd maar wel een erg mooie functie
Geen idee of 't werkt hè, vandaar "Of je hebt een botsing"... Dat is echter wel wat ik verwacht.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56
Koenvh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:06:
[...]

Geen idee of 't werkt hè, vandaar "Of je hebt een botsing"... Dat is echter wel wat ik verwacht.
was het maar :)
Volgens mij houdt het in dat wanneer je met cruise control van een helling rijd dat ie automatisch bijremt. dat gebeurt er tenminste bij mij :P

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 30-08-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02
krissie100 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

was het maar :)
Volgens mij houdt het in dat wanneer je met cruise control van een helling rijd dat ie automatisch bijremt. dat gebeurt er tenminste bij mij :P
Dat is je retarder die dat doet :p

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Barfman schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

Dat is je retarder die dat doet :p
kut >:) maar volgens mij is dat toch de slimme cruise control :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
Is dat niet dat je met stapjes van 5 km/h verhoogt in plaats van 1 km/h?

Nog een vraag trouwens: wat is de logica dat chauffeurs in dienst met een betere (duurdere) vrachtwagen meer winst maken? Het zal niet echt zijn omdat ze sneller rijden, of wel? Ik begrijp het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Slimme cruise control is zeg maar de mate waarin hij in een vrije loop kan gaan
Standaard staat ie op 0 maar je kan hem op 5 zetten of 10
Dan gaat zeg maar bij een helling af niet meteen op de rem maar laat ie hem uitlopen
Chauffeurs kunnen weg gaan, ik heb het 2x gehad dat een chauffeur weg ging omdat ze niet meer op een standaard daf reden en dat wouden ze niet Meestal als ik een nieuwe auto koop schuif ik de oudste zeg maar door en zet ik een jonge onervaren chauffeur op.
Ik heb nu al een auto of 12 die de miljoen zijn gepasseerd, daar zitten nu de ervaren chauffeur op, maar ik heb ze recent even een upgrade gegeven naar voorloper en de sterke motor heb ik er nu ingehangen.
Kunnen ze weer een miljoen mee.

Toch wel een mooie combinatie zo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/56YEvnQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MP9ZSMJ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hfcVENn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D4RU2qH.jpg

Past toch niet op de parking in 1 keer

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9aQIUcr.jpg

Johann Sebastian Bach

Via het Promods forum kwam ik toevallig deze SCS blogpost tegen, uit 2011 !!

Doubles

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 01-09-2016 16:01 ]

FastFred schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:00:
Via het Promods forum kwam ik toevallig deze SCS blogpost tegen, uit 2011 !!

Doubles
Jammer dat daar na ruim 5 jaar helemaal niets van terecht is gekomen. Je zou haast denken dat het ze niet lukt om realistisch stuurbaar te maken.
In 18 Wheels of Steel Convoy zaten ook al combinaties met meerdere trailers en meerdere draaipunten...

Bedacht ik me net :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FastFred schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:16:
In 18 Wheels of Steel Convoy zaten ook al combinaties met meerdere trailers en meerdere draaipunten...

Bedacht ik me net :)
Wat dacht je van Extreme Trucker in Australie? Mocht je rondkarren met roadtrains, bestaande uit 3 of meer trailers en nog meer draaipunten :P

En als ik diep in mijn herinneringen graaf, ging dat ook nog behoorlijk prima, ja, het rijdt lastiger, maar, dat is ook het leuke eraan :P

People as things, that’s where it starts.

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:49

Davidson

Porsche fan

Aanstaande zaterdagavond om 20:00 is er weer een ETS2 convoy gepland van Graz naar Aalborg :)

Desktop config | YouTube kanaal

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nieuwe blog gezien?

Johann Sebastian Bach

Zullen we gelijk alles maar noemen wat wel is WoS zat maar niet in ETS2/ATS? :P

Ik hoop enerzijds dat 't wel komt, want het zorgt voor meer variatie... Anderzijds zou ik liever sommige dingen opgelost zien ipv toevoegingen als deze. (Beide mag natuurlijk ook :+)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 14:39
Mis er nog een brug in.
De Viaduc de Millau op de A75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMax12 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:45:
[...]

Mis er nog een brug in.
De Viaduc de Millau op de A75.
Daar zit vreemd genoeg een copyright op (op het ontwerp dacht ik), dus die mag niet zomaar toegevoegd worden in de game. Mooi land hoor, Frankrijk, beetje jammer van de mensen die er wonen :F
Koenvh schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:12:
Anderzijds zou ik liever sommige dingen opgelost zien ipv toevoegingen als deze.
Welke dingen wil jij opgelost zien? Ben erg benieuwd, ik kan me zo snel niets bedenken namelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 02-09-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan doe je het toch een beetje anders? Alleen maar pijlers of maar 5 pijlers i.p.v. 7?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 14:30
Dennis schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:48:
Nog een vraag trouwens: wat is de logica dat chauffeurs in dienst met een betere (duurdere) vrachtwagen meer winst maken? Het zal niet echt zijn omdat ze sneller rijden, of wel? Ik begrijp het niet.
Is dat onlangs aangepast? Ik heb namelijk heel lang geleden al mijn chauffeurs een eenvoudige Scania gegeven zonder al te veel pk's omdat het (volgens mij) zo was dat het voor de chauffeurs niet uitmaakt in wat voor truck ze rijden. Zou wel realistischer zijn als het wél uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is al een tijdje zo. Des te beter de truck, des te meer geld de chauffeur gaat verdienen.

Beter in wat voor opzicht, dat weet ik dan weer niet. Toffe paintjob, sterkere motor, meer assen, meer opsmuk, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Werkt ook met paintjobs....
Van een SCS dev :
When you give your drivers a truck with a pink paintjob, you'll get the "+10% income" perk.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
Odessa schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:21:
Werkt ook met paintjobs....
Van een SCS dev :
[...]

:+
Dus gewoon een dikke truck ontwerpen en samenstellen en dan 10x(of meer of minder) kopen zodat al je chauffeurs in een dikke truck rijden, die je nooit meer ziet in de game. 7(8)7
Alleen financieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vanaf het begin mijn eigen chauffeurs de meest goedkope vrachtwagen gegeven van het merk wat ik op dat moment wilde kopen. Is het nou wel of niet zo dat een sterkere vrachtwagen voor je chauffeurs uiteindelijk terugverdiend kan worden. Ik heb namelijk maar een kleine 600 miljoen en moet dus nog eventjes op de kleintjes letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:14
Davidson schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:31:
Aanstaande zaterdagavond om 20:00 is er weer een ETS2 convoy gepland van Graz naar Aalborg :)
Es kijken of ik er dit keer wel normaal bij kan zijn :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:38:
[...]

Es kijken of ik er dit keer wel normaal bij kan zijn :9
Helaas heb ik vanuit het werk een bbq en kan ik er niet bij zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberCow op 02-09-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:05:
[...]

Daar zit vreemd genoeg een copyright op (op het ontwerp dacht ik), dus die mag niet zomaar toegevoegd worden in de game. Mooi land hoor, Frankrijk, beetje jammer van de mensen die er wonen :F

[...]

Welke dingen wil jij opgelost zien? Ben erg benieuwd, ik kan me zo snel niets bedenken namelijk.
Suïcidale AI, lage framerate in steden...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:43:
[...]

Suïcidale AI, lage framerate in steden...
Heb je die lage framerates in de Vanilla game of met Promods?
Daarvan is bekend dat binnensteden erg zwaar zijn en lage frames veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMax12 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:57:
[...]

Heb je die lage framerates in de Vanilla game of met Promods?
Daarvan is bekend dat binnensteden erg zwaar zijn en lage frames veroorzaken.
ProMods, maar dat is enkel het geval omdat de steden in ProMods vele malen gedetailleerder zijn. SCS moet de engine toch echt wel kunnen optimaliseren, andere spellen met meer details kunnen ook draaien met 30+fps

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
SCS heeft door de tijd heen hun engine al behoorlijk weten te optimaliseren maar er blijft natuurlijk altijd een limiet aan zitten...SCS kan er weinig aan doen als anderen die limiet gaan overschrijden. En een nieuwe engine zie ik echt niet komen.....helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:52:
SCS heeft door de tijd heen hun engine al behoorlijk weten te optimaliseren maar er blijft natuurlijk altijd een limiet aan zitten...SCS kan er weinig aan doen als anderen die limiet gaan overschrijden. En een nieuwe engine zie ik echt niet komen.....helaas
Een nieuwe engine zou ook wel zonde zijn voor het huidige ProMods. Alles maar dan ook weer alles opnieuw moeten maken en weer beginnen met een kale game zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:52:
Klopt, maar ze kunnen ETS2 zeker nog optimaliseren, vooral de drawing distance rendering. Als je de drawing distance verlaagt schiet de FPS omhoog. Wel denk ik dat ProMods ETS2 wel een stuk beter maakt, omdat juist steden uniek zijn. Dat ze dan wat meer grafisch vereisen is ook niet zo'n probleem, maar soms gaat de FPS wel erg naar beneden, en daar moet toch wel iets aan te doen zijn.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:41:
[...]
Wel denk ik dat ProMods ETS2 wel een stuk beter maakt, omdat juist steden uniek zijn. Dat ze dan wat meer grafisch vereisen is ook niet zo'n probleem, maar soms gaat de FPS wel erg naar beneden, en daar moet toch wel iets aan te doen zijn.
Ik ben het met je eens dat Promods ETS een stuk beter maakt..Daar hoor je mij verder niet over.
Ik zelf ( heb er geen verstand van :+ ) denk dat die fps drop te maken heeft met de AI en niet het grafische gedeelte.Hoe meer straten hoe moeilijker de engine het gaat hebben met het aansturen van de AI. En als je dan ook nog meer verkeer laat spawnen.Gewoon een vermoeden kan het ook niet onderbouwen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:07:
[...]

Ik ben het met je eens dat Promods ETS een stuk beter maakt..Daar hoor je mij verder niet over.
Ik zelf ( heb er geen verstand van :+ ) denk dat die fps drop te maken heeft met de AI en niet het grafische gedeelte.Hoe meer straten hoe moeilijker de engine het gaat hebben met het aansturen van de AI. En als je dan ook nog meer verkeer laat spawnen.Gewoon een vermoeden kan het ook niet onderbouwen verder.
Hoe meer er berekent moet worden hoe lager je fps gaat worden. Verkeer speelt hier zeker wel in mee alleen op de snelweg heb je ook soms veel verkeer en gaat je fps ook niet schrikbarend omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odessa schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:07:
[...]

Volgens mij komt het door het aantal objecten/polygonen. AI helpt zeker ook mee maar is volgens mij niet de hoofdreden. Waarom?

- Op de snelweg met veel verkeer blijft de fps hoger
- In de stad zonder verkeer is de fps laag
- Steden van ProMods zijn vele malen gedetailleerder, en hebben een vele malen lagere fps
- Het verlagen van de grafische instellingen, zoals schaling van 150% naar 100% heeft weinig effect
- Schaling hoog zetten, maar mijn resolutie van 5760×1080 naar 1920×1080 zetten heeft veel effect

Vandaar dat ik denk dat het vooral komt door wat er gerenderd wordt :)

Deze waarnemingen zijn verre van wetenschappelijk en er kunnen geen rechten aan worden ontleend :+

[ Voor 4% gewijzigd door Koenvh op 02-09-2016 19:08 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Koenvh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:53:
[...]

Volgens mij komt het door het aantal objecten/polygonen. AI helpt zeker ook mee maar is volgens mij niet de hoofdreden. Waarom?

- Op de snelweg met veel verkeer blijft de fps hoger
- In de stad zonder verkeer is de fps laag
- Steden van ProMods zijn vele malen gedetailleerder, en hebben een vele malen lagere fps
- Het verlagen van de grafische instellingen, zoals schaling van 150% naar 100% heeft weinig effect
- Schaling hoog zetten, maar mijn resolutie van 5760×1080 naar 1920×1080 zetten heeft veel effect

Vandaar dat ik denk dat het vooral komt door wat er gerenderd wordt :)
Mijn pro-mods werkt al tijden niet meer -O-

Trouwens ik heb een update gehad, wat is er nou aan veranderd.....???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Davidson schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:31:
Ik zou wel een keertje mee willen trucken, maar hoe gaat het in z'n werk? Is het de normale MP ets2? Meeten we om 20 of vertrekken we? VOIP? En wat als ik geen vracht heb naar Aalborg? Excuses voor de "noob" vragen. Speel ets2 af en toe voor de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
lllustrious schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:15:
[...]

Ik zou wel een keertje mee willen trucken, maar hoe gaat het in z'n werk? Is het de normale MP ets2? Meeten we om 20 of vertrekken we? VOIP? En wat als ik geen vracht heb naar Aalborg? Excuses voor de "noob" vragen. Speel ets2 af en toe voor de lol.
Gebruik je mods? Zo niet dan scheelt dat alvast de helft aan gedoe (zelf te veel ervaring mee)

Het is de gewone ETS2 MP (meer zijn er geloof ik ook niet?)

Ergens kun je bepaalde opties aanzetten waarbij je kunt fasttravelen, maar dat laat ik de andere uitleggen omdat ik het zelf ook wel es verkeerd doe en mn truck van een paar meter hoogte laat neerdonderen :9

Zoek anders op steam naar de tweaker Trucking groep daar staat ook heel veel informatie inclusief TS3.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 03-09-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
timmie271 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:22:
[...]

Gebruik je mods? Zo niet dan scheelt dat alvast de helft aan gedoe (zelf te veel ervaring mee)

Het is de gewone ETS2 MP (meer zijn er geloof ik ook niet?)

Ergens kun je bepaalde opties aanzetten waarbij je kunt fasttravelen, maar dat laat ik de andere uitleggen omdat ik het zelf ook wel es verkeerd doe en mn truck van een paar meter hoogte laat neerdonderen :9
Nee geen mods, alleen officiele DLC. Ik ben gewoon vandaag zelf naar Graz gereden, wist niet dat er zo'n optie was 8)7. Ligt het er ook nog aan welke server ik join? i.e. eu 1, 2, 3 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
lllustrious schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:25:
[...]

Nee geen mods, alleen officiele DLC. Ik ben gewoon vandaag zelf naar Graz gereden, wist niet dat er zo'n optie was 8)7. Ligt het er ook nog aan welke server ik join? i.e. eu 1, 2, 3 etc?
Eu2 maar als je zoekt naar de GoT Trucking groep (dacht Tweakers maar is dus GoT) dan vind je heel veel informatie.

Anders voeg je mij even toe via steam onder de gamertag: timmie271. Dan kun je de groep niet wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson

Davidson

Porsche fan

lllustrious schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:15:
[...]

Normaal zet ik alle info erbij die je kunt vinden in de Steam groep GoT Trucking zoals Tim al zei :)
Alle belangrijke zaken staan hier vermeld, wel handig om even door te nemen.

Leuk dat je mee wilt doen, zien je we zo wel verschijnen!
En het is op EU2 server. Het kan soms vol zitten, maar gewoon joinen en wachten totdat er een plek vrijkomt. Dan wordt je meteen in de EU2 server gegooid :)

En we zijn online! Op de EU2 server dus vanuit Graz, naar Aalborg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Davidson op 03-09-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik weet dat ik rijkelijk laat ben, maar ik ben laatst dus ook begonnen met wat rond te rijden in ETS2. Nu wou ik mijn truck, een Volvo FH16 (2012), wat persoonlijker maken en zocht dus naar een mod waar dat er van die lichtjes aan de grill toegevoegd kunnen worden. Op welke naam moet ik daarvoor zoeken? Ik ben niet echt thuis in het truckersjargon.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThiJor schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:42:
Ik weet dat ik rijkelijk laat ben, maar ik ben laatst dus ook begonnen met wat rond te rijden in ETS2. Nu wou ik mijn truck, een Volvo FH16 (2012), wat persoonlijker maken en zocht dus naar een mod waar dat er van die lichtjes aan de grill toegevoegd kunnen worden. Op welke naam moet ik daarvoor zoeken? Ik ben niet echt thuis in het truckersjargon.
Het maakt niet uit dat je wat laat bent dan heb je ook niet het mee hoeven maken dat ETS2 eigenlijk nog niet zo heel erg veel voorstelde. Ook al wist je toen niet beter en was je er ook content mee. Ik heb net even voor je gekeken maar als je op verschillende mod sites gaat zoeken bij accessoires en je vult dan "light" in dan krijg je verschillende mods. persoonlijk vind ik het mooier om het allemaal wat moderner te maken dus zou je kunnen zoeken op "led lights". Ik weet niet hoe ver je al in het spel bent maar gedurende de levels speel je ook steeds meer onderdelen vrij.
http://www.ets2.lt/en
http://www.ets2mods.org/
http://ets2downloads.com/
http://www.modland.net/euro-truck-simulator-2/
Dat zijn een paar sites waar ik graag rond doe neuzen naar nieuwe dingen.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Zoals hierboven gezegd zijn dat een aantal linkjes naar mod pagina's.
Ik weet niet of Ohaha zijn volvo fh2013 (2012) mod nog udpate, maar anders zou je daar even naar moeten zoeken.
Kon hem nu alleen voor de DAF XF105 vinden.

Die van de volvo heb ik een hele tijd gebruikt naar alle tevredenheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax12
Zoals al aangegeven is er een hoop te vinden.
En de Ohaha Volvo wordt nog steeds geupdate!
Op forum.scssoft.com vindt je ook een hele hoop.
Als je via Steam speelt zou je ook in de Steam Workshop kunnen kijken.
Daar staan ook een aantal goede tussen, waaronder de Volvo's van Ohaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Bedankt voor de hulp! De Ohaha Volvo is inderdaad een aanrader, spijtig genoeg wel mijn huidige truck moeten inleveren daarvoor...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De RJL mod voor de Scania's en de RJL Scania T zijn ook zeker aanraders, de Scania T is toch wel mijn favo truck, met de zwaarste motor en een 8x4 chassis. Lekker overkill.

Een no-bloom HDR mod kan ook geen kwaad, en Jazzycat's trailers zijn ook aanraders.

Roadhunter heeft ook hele mooie vrachten, echter, hij heeft de prijzen "iets" te hoog staan naar mijn mening, waardoor je binnen no-time vrachten hebt die 100k+ opleveren, dat is wel op te lossen door een aantal bestanden aan te passen, maar, da's wel prutswerk :/

Vroegâh had je ook nog mooie weer-mods, die voor meer variatie zorgden, en ook mooiere effecten, maar de bekendste, IWR, wordt niet meer ondersteunt, en een echte vervanger is er niet voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinHood schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:23:
De RJL mod voor de Scania's en de RJL Scania T zijn ook zeker aanraders, de Scania T is toch wel mijn favo truck, met de zwaarste motor en een 8x4 chassis. Lekker overkill.

Een no-bloom HDR mod kan ook geen kwaad, en Jazzycat's trailers zijn ook aanraders.

Roadhunter heeft ook hele mooie vrachten, echter, hij heeft de prijzen "iets" te hoog staan naar mijn mening, waardoor je binnen no-time vrachten hebt die 100k+ opleveren, dat is wel op te lossen door een aantal bestanden aan te passen, maar, da's wel prutswerk :/

Vroegâh had je ook nog mooie weer-mods, die voor meer variatie zorgden, en ook mooiere effecten, maar de bekendste, IWR, wordt niet meer ondersteunt, en een echte vervanger is er niet voor gekomen.
Ik vind het ook jammer dat het IWR niet meer word ondersteund. Er is daarna wel voor ProMods 2.00 een mooi weer versie gekomen waarin het overdag wat lichter is geworden in de nachten een stuk donkerder. Helaas ben ik deze mod kwijt en kan ik deze niet meer testen op de nieuwe versie. Ik vond die mod wel de laatste mooi weer mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws over het rescaling project voor ATS. Het werk gaat sneller dan verwacht en (vrij vertaald) over enkele weken gaat de boel in interne beta, waarna public beta volgt, en dan release!

http://blog.scssoft.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:37:
Nieuws over het rescaling project voor ATS. Het werk gaat sneller dan verwacht en (vrij vertaald) over enkele weken gaat de boel in interne beta, waarna public beta volgt, en dan release!

http://blog.scssoft.com/
Zijn er nog mensen die ATS spelen. Kreeg het idee dat zo langzaamaan iedereen weer terug viel op ETS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-10 20:15
Ik ben idd van ATS afgestapt nadat ik er dusdanig van gefustreerd raakte dat ik er maar gewoon helemaal mee gestopt ben. En dat was al, grofweg 3 weken na release ?

De bugs met de tickets, de kruisingen, de rare highway crossings waar je nooit mee verder kwam en de terrible performance.

Ik bedoel, met een I5 2500 en een 290 en 16 gig ram mag je toch op de stedelijke gebieden met de settings op high wel verwachten dat je boven de 25 fps blijft?
Met ATS dus niet, was er heul snel, heul erg klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampuhkap schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:33:
Ik ben idd van ATS afgestapt nadat ik er dusdanig van gefustreerd raakte dat ik er maar gewoon helemaal mee gestopt ben. En dat was al, grofweg 3 weken na release ?

De bugs met de tickets, de kruisingen, de rare highway crossings waar je nooit mee verder kwam en de terrible performance.

Ik bedoel, met een I5 2500 en een 290 en 16 gig ram mag je toch op de stedelijke gebieden met de settings op high wel verwachten dat je boven de 25 fps blijft?
Met ATS dus niet, was er heul snel, heul erg klaar mee.
Met zo'n pc moet dat wel lukken. Dat je 60 niet haalt is zeer begrijpelijk maar 25 dat moet zeker wel lukken. Ik heb ATS nooit geinstalleerd omdat ik helemaal niets met de Amerikaanse vrachtwagens heb. Australie met eindeloos lange wegen lijkt mij dan wel weer leuk of over het ijs rijden zoals in Extreme Truck simulator. Ook het ontbreken van de koppeling met ETS2 heeft mij destijds doen besluiten om het niet aan te schaffen. En zo te horen heb ik daar wel goed aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-10 20:15
CyberCow schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:36:
[...]

Met zo'n pc moet dat wel lukken. Dat je 60 niet haalt is zeer begrijpelijk maar 25 dat moet zeker wel lukken.
Mja, dat is dus niet te begrijpen he, 60 niet halen. Zoveel verbetering is er niet met ETS2 grafisch gezien, dus zou je ook wel dezelfde performance of beter mogen verwachten. 25fps is gewoon onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Performance is juist iets waar ik bij ATS totaal geen last van heb. De enige reden waarom ik ermee gestopt ben en weer terug ben bij ETS2 is omdat de wereld gewoon te klein was en ik in 3 weken alles wel gezien heb. En de afstanden zijn gewoon te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de zoveel tijd speel ik nog ATS, maar het aantal wegen is nog te klein, niet voor lang. Ik hoop wel dat dan wel SCS, dan wel een modder, de wegen aan gaat pakken. Vooral vreemde afslagen, vreemde overgangen met steden en bebording die niet klopt; toch jammer.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat een groot deel daarvan ook wel aangepakt wordt met de rescale. Geeft ze toch een een heleboel meer ruimte om in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:39:
Ik denk dat een groot deel daarvan ook wel aangepakt wordt met de rescale. Geeft ze toch een een heleboel meer ruimte om in te bouwen.
Ik hoop het, want er zijn elke keer van die kleine dingen die je eraan herinneren dat het niet echt is... Ik bedoel, een interstate met limiet van 85mph die "opeens" omschakelt naar een stadsweg met limiet 25mph... Daar word ik niet vrolijk van. Misschien komt er een soort ProMods USA, of van mijn part ProMods MX... Ook genoeg moois aan de andere kant van de grens.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik denk dat zolang SCS iedere x weken/maanden/jaren een staat wilt gaan uitrollen, je weinig mapmodders gaat krijgen ben ik bang. Anders kun je iedere keer dat zij een staat plaatsen weer gaan prutsen, zoals ProMods moet doen met de DLC die in ETS2 komt.

Tenzij SCS duidelijk maakt welk pad ze gaan doen, als ze eerst naar de oost-kust gaan, en niks boven die mooie rechte noord/zuidlijn gaan doen, dan kun je als mapmodder dus jaren je gang gaan met het noorden van de VS, voordeel van staten als Oregon, Washington, Idaho en Montana is dat er geen fuck te beleven is, lekker makkelijk maps maken :+

Maar, eerlijk gezegd betwijfel ik of SCS ooit alle "lower 48" uitgebracht krijgt, als je ziet hoe langzaam alles gaat wat met mappen te maken heeft daar :X Arizona heeft 4 maanden geduurd, en dat was op de kleine schaal :/

Ergens snap ik dat niet, ETS2 en ATS zijn volgens mij behoorlijk grote successen, en de DLC moet ook wel lekker lopen denk ik zo, waarom is het dan nog steeds zo klein en traag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:46
Ik denk dat je de hoeveelheid werk onderschat die er bij komt kijken. Kijk alleen al hoe lang Promods al bezig is, en die hoeven in principe de textures en models niet zelf te maken. Bij SCS moeten ze dat wel, en dan moeten ze ook nog hun resources verdelen over ATS en ETS2. En waar Promods het zich af en toe kan veroorloven om de FPS in steden terug te laten lopen ten bate van extra details, moet SCS alles optimaliseren voor de minimum system requirements. Er komt dus echt wel wat bij kijken voordat je zo'n map-release klaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bramzel DRnl schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:05:
Ik denk dat je de hoeveelheid werk onderschat die er bij komt kijken. Kijk alleen al hoe lang Promods al bezig is, en die hoeven in principe de textures en models niet zelf te maken. Bij SCS moeten ze dat wel, en dan moeten ze ook nog hun resources verdelen over ATS en ETS2. En waar Promods het zich af en toe kan veroorloven om de FPS in steden terug te laten lopen ten bate van extra details, moet SCS alles optimaliseren voor de minimum system requirements. Er komt dus echt wel wat bij kijken voordat je zo'n map-release klaar hebt.
Kijk, dat dus! Kun jij niet gewoon in die comments gaan zitten op de blogpage van SCS om al die slecht Engels sprekende klapviolen en azijnpissers te woord te staan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
Ghehe, ik ben om mijn geloof in de mensheid te behouden gestopt met het lezen van dergelijke reacties op 'social' media. Heel af en toe scroll ik per ongeluk nog wel eens naar beneden, en dan voel ik gelijk wat hersencellen afsterven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Laatst online: 15:14
Bramzel DRnl schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:30:
Ghehe, ik ben om mijn geloof in de mensheid te behouden gestopt met het lezen van dergelijke reacties op 'social' media. Heel af en toe scroll ik per ongeluk nog wel eens naar beneden, en dan voel ik gelijk wat hersencellen afsterven ;)
Bedoel je niet 'asocial' media? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bramzel DRnl schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:05:
Ik begrijp zeker dat het veel werk is, ik verwacht ook niet iedere week een nieuwe staat, dat zeker niet.

Maar, PM is een soort hobbyclubje, met een handhevol, misschien twee handjesvol, mensen die maar een beperkte tijd kunnen werken aan de map. En volgens mij maakt PM wel eigen dingen, kijk naar alle verkeersborden, realistische knooppunten, besneeuwde wegen etc.

SCS daarentegen is een bedrijf, met professionele mensen die er in principe de hele week aan kunnen werken. Ook is hun kwaliteit van werk qua realisme beduidend lager dan PM.

Maarja, het is vooral teleurstelling eigenlijk. Er is nog zo veel potentie in beide games, en dan is het nog wel eens frustrerend om te zien dat een uitbreiding van de map erg lang duurt, maar dat de dlc's en vreemde uitbreidingen (zoals die wheel knobs) wel telkens uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Een engine upgrade naar DirectX 11 of 12 zou inderdaad heel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:50:
[...]

en dan is het nog wel eens frustrerend om te zien dat een uitbreiding van de map erg lang duurt, maar dat de dlc's en vreemde uitbreidingen (zoals die wheel knobs) wel telkens uitkomen.
Jij denkt dat de personen die de map maken ook de paintjobs en dergelijke accessoires maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Odessa schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:34:
[...]

Jij denkt dat de personen die de map maken ook de paintjobs en dergelijke accessoires maken?
Nee, waar zeg ik dat?

Ik heb alleen liever dat de energie die in dlc lijkt gestoken te worden, en de prioriteit die ze lijken te hebben naar mappen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:35

TommyGun

Stik er maar in!

Kun je vinden, maar het is beter voor het bedrijf als ze tussentijds ook accessoires kunnen aanbieden. Immers zit dat personeel er toch, en levert ook weer geld op.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:20
Laatst weer begonnen met het spelen, helaas geen savefile meer. Nu even Quick Jobs grinden totdat ik level 10 ben voor de eerste Scania Streamline :).

Verder zag ik tijdje terug een gesprek/discussie over hardware. Ik heb een 1070 met een 2500k en ik draai het spel op Ultra met promods aan zonder FPS problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
ThaAresX schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:42:
Laatst weer begonnen met het spelen, helaas geen savefile meer. Nu even Quick Jobs grinden totdat ik level 10 ben voor de eerste Scania Streamline :).

Verder zag ik tijdje terug een gesprek/discussie over hardware. Ik heb een 1070 met een 2500k en ik draai het spel op Ultra met promods aan zonder FPS problemen.
Moet je even richting Barcelona rijden.
Die moet bekend staan om FPS-drops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barcelona is gewoon onspeelbaar met een i5-4670 en 2x GTX560 2GB. Scaling op default. Grafische settings op medium/high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:53
Beetje lopen pielen in afterburner om een gtx960 te kietelen. Toch nog +10 fps erbij dus draai nu rond de 45-55 fps in promods. Scaling op 100% want ik gebruik nvidiainspector.
Barclona ben ik nog niet geweest maar ik draai nog een oude versie promods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Barcelona is bij mij net een animated gif op m'n GTX670 en i5 3350P, maar voor de rest loopt alles soepel genoeg, behalve bij regen 's nachts met veel lantaarnpalen :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nog niks over de frankrijk DLC

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Meer mensen problemen met Promods na de laatste update van ETS (naar 1.25.1)?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk even wachten op de 2.11 update van ProMods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft ook echt aan de gang met die nieuwe updates. Ik heb sinds een week of 3 de 2.1 van promods eindelijk goed draaien. Ik wacht wel een paar weekjes en dan ga ik wel weer stoeien met de mods. Weet er iemand welke map mods er allemaal goed gaan met promods. Vroeger had ik project balkan, egypt map en mijn favoriet open spaces. Kan dit allemaal zelf wel weer gaan testen maar dat voelt aan alsof het wiel opnieuw uit te vinden. Vandaar dus deze vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat RobinHood zegt kan ik me wel in vinden: Wat ProMods e.d. doen is geweldig: Waarom lukt dat SCS niet? Ik snap dat SCS met meer dingen rekening moet houden, maar onderhand vind ik de kwaliteit van ProMods toch wel een stuk hoger dan die van SCS, vooral qua realisme. Ik hoop dat met de ATS update dat ook in de VS wat beter wordt...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:41:
Wat RobinHood zegt kan ik me wel in vinden: Wat ProMods e.d. doen is geweldig: Waarom lukt dat SCS niet? Ik snap dat SCS met meer dingen rekening moet houden, maar onderhand vind ik de kwaliteit van ProMods toch wel een stuk hoger dan die van SCS, vooral qua realisme. Ik hoop dat met de ATS update dat ook in de VS wat beter wordt...
Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat het voor SCS te duur is om zoveel uren erin te steken wat voor ProMods word gezien als een hobby. Denk als er meer mensen op het project van SCS gezet moeten worden waardoor een DLC 45 euro gaat kosten er toch best veel mensen af gaan haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 07 september 2016 @ 19:09:
[...]

Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat het voor SCS te duur is om zoveel uren erin te steken wat voor ProMods word gezien als een hobby. Denk als er meer mensen op het project van SCS gezet moeten worden waardoor een DLC 45 euro gaat kosten er toch best veel mensen af gaan haken.
Dat valt denk ik wel mee, als je ziet wat aldim@tor (RusMap) of Frank007 (Hungary Map) voor elkaar krijgen, dan moet SCS ook wel wat kunnen. Bijkomend voordeel is dat het mogelijk nieuwe DLC is (meer inkomsten).

Ik vind ATS namelijk in de basis een geweldig spel, maar als iemand mij vraagt: "Is ATS realistisch?", dan is het antwoord toch "Grotendeels" in plaats van "Ja", terwijl met ProMods het antwoord is: "Ja".

Het zijn geen grote wijzigingen, alleen minder abrupte overgangen van stad naar interstate, realistische af- en opritten en bebording die overeenkomt met de weg... Dat zou al een hele verbetering zijn.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Koenvh schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:41:
Het is vooral schipperen denk ik, ze hoeven van mij heus geen PM kwaliteit af te leveren, ik begrijp dat dat teveel tijd kost, en met deze engine te grote performance-drops geeft.

Maar, ik vind SCS niet kut ofzo, zeker niet, ik speel ETS2 nog steeds met veel plezier, maar zoals ik zei vind ik het toch jammer dat er in de echt belangrijke dingen zo weinig vooruitgang lijkt te zitten. En dat mensen gaan ranten omdat er geen rigids zijn, maar wel een Scania-tune-DLC, een banden-tune-DLC en een vlaggetjes-voor-je-raam-DLC, tja, dat begrijp ik wel.

Maar, het is nog steeds beter dan Farming Simulator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf zou ik ook graag zien dat het SDK systeem nog wordt uitgebreid, zodat dingen als deze ook door de community gemaakt kunnen worden. Een toevoeging die ik zelf namelijk graag zou zien aan ATS is overbelading (want dan doen die weegbruggen tenminste nog iets), maar ik snap ook wel dat SCS daar niet aan wil beginnen. Wat ik ook nog zou willen maken is een radardetector (zo'n ding: YouTube: Escort Passport 9500ix radar detects a police trooper ), maar dan moet ik weten waar de politie rijdt/waar de flitspalen staan.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
De nieuwe updates ETS2 1.25 en ATS 1.4 zijn net uit zie ik, aan het updaten nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 07-09-2016 20:15 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik heb de boel gewoon teruggezet naar 1.24, al lijkt 1.25 mij wel een fijne update.

Minder fijn: de random crashes die ik heb. Ben je lekker aan het rijden, beeld zwart, en dan het bekende balkje dat de boel niet meer reageert en er een oplossing wordt gezocht :/

Ach, het hoort erbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinHood schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:50:
[...]

.

Maar, PM is een soort hobbyclubje, met een handhevol, misschien twee handjesvol, mensen die maar een beperkte tijd kunnen werken aan de map. En volgens mij maakt PM wel eigen dingen, kijk naar alle verkeersborden, realistische knooppunten, besneeuwde wegen etc.

SCS daarentegen is een bedrijf, met professionele mensen die er in principe de hele week aan kunnen werken. Ook is hun kwaliteit van werk qua realisme beduidend lager dan PM.
Ter info, we hebben momenteel 42 man in ons team.. het begint uit de hand te lopen :)
Wij maken inderdaad onze eigen modellen en prefabs, niet voor alles maar wel veel. En realisme is ons oogpunt. Bij SCS is realisme niet altijd even relevant en maakt men concessies op gebied van speelbaarheid.
FastFred schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:52:
Nu nog ff wachten tot Promods de boel zover heeft en dan kan ik ook :)
2.11 komt waarschijnlijk dit weekend. We moeten nog wat puntjes op de i zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door ScuL op 08-09-2016 02:49 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

ScuL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 02:46:
[...]

2.11 komt waarschijnlijk dit weekend. We moeten nog wat puntjes op de i zetten.
Oh dat is mooi snel, hopelijk kan ik zaterdag dan nog ff trucken, zondag kan ik niet :(

En over de discussie hierboven over Promods vs default SCS maps. Promods is prachtig, vergis je daar niet in, maar hou het Bugreport subforum op promods.net even in de gaten. Per versie toch wel idioot veel bugs. Bij SCS niet, de reden dat het bij SCS volgens mij zo lang duurt is omdat ze een bedrijf zijn dat geld moet verdienen, er moet kwaliteit afgeleverd worden. Als SCS bij iedere mapuitbreiding of DLC eerst 60 bugreports moet verwerken en weer een nieuwe versie er uit persen dan verliezen ze klanten. De nutteloze tuning DLC's zijn er omdat er toch wel mensen zijn die het kopen zodat er geld binnen blijft komen. Het is toch een bedrijf dat moet zien te overleven. Ze kunnen niet eeuwig blijven teren op de inkomsten van ETS2, want dat geld is inmiddels wel een keer op.

Ik zag afgelopen week iemand op het SCS blog klagen dat ze meer opties willen qua lightbars, lichten en rekken en koeienvangers enzo. Dat gaat niet gebeuren, dat zal SCS niet doen. Waarom daar zelf geld en energie in steken als de modding community ook al tig van dat soort dingen maakt?

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 08-09-2016 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We lossen bij iedere release tussen de 400 en 800 bugs op. Het grootste verschil zit hem in de werkwijze. SCS gebruikt voor kruispunten hele grote prefabs. Een prefab heeft randen om te voorkomen dat de speler van de kaart rijdt en in een oneindig gat valt.. "invisible walls".

Wij werken met een pakket van meer dan 500 wegstukken (prefabs), als wij een groot knooppunt opbouwen (bijvoorbeeld het knooppunt onder Hamburg) dan bevat dat knooppunt alleen al zo'n 40 prefabs.
Als je op één van die prefabs het vinkje "disable boundary" vergeet, dan ontstaat er een onzichtbare muur.

In de laatste versie hadden we 4 onzichtbare muren op een map van bijna 100,000 km. Dat is een immens kleine hoeveelheid.

Het gros van de bugs die worden gerapporteerd hebben te maken met kleinigheden zoals gras op de weg, overhangende bomen of een klein gat aan de horizon. Gamebreaking bugs halen we er altijd zsm uit

ScuL, heb jij ook inside info over SCS? Bijvoorbeeld hoeveel mensen ze nu hebben voor ETS2 en hoeveel er daarvan aan maps werken?

Je bent er ooit al eens op bezoek geweest, jullie hebben ongetwijfeld wel eens contact met ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ten tijde van de Scandinavie DLC had men 9 mensen aan het mappen en 3 mensen voor ATS.
Op het moment heeft SCS 5 man voor DLC France en 5 man voor ATS.

Het team is ongeveer 40 mensen groot. Zeker 20 daarvan doen niks anders dan modellen maken. De paintjobs worden door 1 persoon gedaan. Er is ook 1 part-time geluidsspecialist. 3 main programmeurs.

Ik spreek regelmatig met de baas van SCS op Skype maar ons contact is enigszins verwaterd door hun starre houding. (De baas wilde heel graag delen van ProMods in het spel opnemen maar dat schoot in het verkeerde keelgat van hun mappers die zich beledigd voelden).

[ Voor 18% gewijzigd door ScuL op 08-09-2016 10:51 ]

Dus jullie zijn gewoon groter dan het mapping team van SCS zelf, brilliant :P

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 08-09-2016 11:44 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ScuL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:50:
(De baas wilde heel graag delen van ProMods in het spel opnemen maar dat schoot in het verkeerde keelgat van hun mappers die zich beledigd voelden).
Beetje jammer aangezien als jullie een deel van het werk zouden doen de main developers bij scs juist tijd over zouden hebben om het nog mooier te maken.

Daarom is "beledigd" voelen juist vaak zo onlogisch.

In Civilization leer je juist dat als je deelt je het snelst ontwikkelt naar een hoger niveau. Helaas erg jammer dat deze kennis in de werkelijkheid zo weinig wordt toegepast.

How do you save a random generator ?

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, als de mappers van SCS zich beledigd voelen, dan zal er wel een kern van waarheid in zitten :+

Ik moet zeggen, petje af voor het werk. Het runnen van zo'n project met ook nog een kwaliteit standaard en reputatie hoog te huden valt niet mee. Even een parallel betrekken: ga maar na hoeveel Kickstarter projecten vertraagd of niet leveren. Dat is ook een (relatief) klein team die werkt aan 1 redelijk afgebakend product; met funding en al; maar dat is nog geen garantie op succes.

Ik denk idd wel dat jullie voor een ander doel mappen dan SCS. SCS wil graag een "enjoyable" game verkopen voor een iets minder hardcore doelgroep. Jullie willen gewoon realistisch uitgewerkte mappen modelleren met het liefst zoveel mogelijk details, mits de game engine en tijd dat toelaat.

TBH vind ik de SCS soms beetje te simpel is met kruispunt prefabs, in de "core kaart" (Engeland, duitsland, etc.) zie je super veel dezelfde snelweg kruispunten waardoor navigeren redelijk voorspelbaar is. Ik speel ETS2 ook wel eens met de navigatie uit. Dat is dus lekker ouderwets met de kaart er bij en dan kijken langs welke steden je moet rijden om bij de bestemming aan te komen. Puur op de borden navigeren welke afrit je moet pakken. Als je dan eens verkeerd rijdt, poe, dan heb je een uitdaging om weer op de juiste route te komen. En in Promods wil dat nog wel eens voorkomen ;) Wss niet zo "laid back" als SCS voor oog had, maar wel erg leuk.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ScuL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 02:46:
[...]

Ter info, we hebben momenteel 42 man in ons team.. het begint uit de hand te lopen :)
Wij maken inderdaad onze eigen modellen en prefabs, niet voor alles maar wel veel. En realisme is ons oogpunt. Bij SCS is realisme niet altijd even relevant en maakt men concessies op gebied van speelbaarheid.
42....

Dat is "ietsje" groter dan ik dacht :+

Overigens vind ik juist het realisme van ProMods zo leuk, daarom ben ik blij dat inmiddels op het vaste land voor mijn gevoel iets van 70% vervangen is door iets wat ProMods gemaakt heeft. Zeker Duitsland is veel minder saai dan de vanilla versie.

• krissie100
Wij moeten Promods denk ik zeer dankbaar zijn, zonder de map mods was ik denk ik allang gestopt met ETS2 door de saaiheid van de wegen, en ik denk dat SCS dat zich wel moet realiseren...

• Bramzel DRnl
ScuL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:50:
Ten tijde van de Scandinavie DLC had men 9 mensen aan het mappen en 3 mensen voor ATS.
Op het moment heeft SCS 5 man voor DLC France en 5 man voor ATS.

Het team is ongeveer 40 mensen groot. Zeker 20 daarvan doen niks anders dan modellen maken. De paintjobs worden door 1 persoon gedaan. Er is ook 1 part-time geluidsspecialist. 3 main programmeurs.
Dit deel verbaast me wel om eerlijk te zijn. Ik heb een paar jaar bij SimBin gewerkt, sommigen wellicht nog bekend van de sim-series GTR, GT Legends en RACE. Daar werden modellen op den duur gewoon uitbesteed aan contentstudios in het (verre) oosten, die niks anders deden als modellen maken voor diverse games, van shooters tot racegames tot sandbox-games. Maar ja, SCS is natuurlijk zelf gevestigd in het oostblok, daar zullen de lonen wat lager liggen dan in Zweden destijds ;)
ScuL schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:50:Ik spreek regelmatig met de baas van SCS op Skype maar ons contact is enigszins verwaterd door hun starre houding. (De baas wilde heel graag delen van ProMods in het spel opnemen maar dat schoot in het verkeerde keelgat van hun mappers die zich beledigd voelden).
Waarom voelden ze zich beledigd? Is het niet soortement van een eer? Of hadden ze er geen geld voor over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee SCS maakt alles zelf. Van de 20 modellers maken er 10 assets en gebouwen en de overige 10 zijn alleen maar bezig met trucks. Het detail in de trucks in-game is ook heel erg natuurgetrouw. Persoonlijk interesseert me dat niet zo veel omdat ik ETS met name speel vanwege de rij-ervaring en niet per se vanwege de trucks. Hun lonen liggen inderdaad niet hoog.

Een eergevoel zou je het kunnen noemen. Het oppikken en "verbeteren" van andermans werk werd zeker niet met open armen ontvangen. Men maakt zelf liever het landschap. Vandaar dat wat wij doen en wat SCS doet niet op elkaar aansluit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 04:18:
Nee SCS maakt alles zelf. Van de 20 modellers maken er 10 assets en gebouwen en de overige 10 zijn alleen maar bezig met trucks. Het detail in de trucks in-game is ook heel erg natuurgetrouw. Persoonlijk interesseert me dat niet zo veel omdat ik ETS met name speel vanwege de rij-ervaring en niet per se vanwege de trucks. Hun lonen liggen inderdaad niet hoog.

Een eergevoel zou je het kunnen noemen. Het oppikken en "verbeteren" van andermans werk werd zeker niet met open armen ontvangen. Men maakt zelf liever het landschap. Vandaar dat wat wij doen en wat SCS doet niet op elkaar aansluit, helaas.
Daar kunnen jullie gelukkig weinig aan doen dat is de koppigheid van SCS. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ProMods 2.11 voor 1.25 staat online :P

• Breakske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-03-2021
ScuL schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:40:
ProMods 2.11 voor 1.25 staat online :P
Een grote dank je wel is hier wel op zijn plaats!
Bedankt aan U en het hele Promods team! _/-\o_

Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827

• Davidson

Davidson

Porsche fan

Vanavond is er ook weer een convoy gepland met ATS, 20:00 gaan we verzamelen op de EU2 server :)

We zijn zo online, met dit keer een livestream van mijn kant :)

[YouTube: https://youtu.be/yunqLEGygUk]

[ Voor 38% gewijzigd door Davidson op 10-09-2016 20:02 ]

• Barfman
Ziet er weer strak uit ProMods 2.11, heb alleen wel het probleem dat de mapview niet helemaal goed is.
Amserdam ligt een beetje in het ijselmeer, rotterdam ligt wel wat tever van de kust etc....

Heb een schoon vanilla profiel gebruikt met alleen ProMods.

Bekend issue, Bilbao en Barcelona in Spanje liggen ook in zee. Is niks aan te doen.

Verdomme ScuL, ik heb me de hele dag kapot verveeld. En nu zie ik dat 2.11 al de hele dag uit is, heb niks gezien op Facebook :( :9 ;)

Zelfs met een Adblocker kom ik op de gratis manier trouwens met geen mogelijkheid bij de downloadlinks, als je op Skip Ad klikt openen er alleen maar nieuwe vensters en tabbladen met allerlei meuk en reclame en geluiden. Ik weet dat Promods daar niks aan kan doen, maar irritant is het wel. Oh well, ik heb dus maar weer € 0,92 betaald....

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 10-09-2016 23:41 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 162 Laatste