Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:18:
[...]

Welke mod is dat als ik vragen mag?
Dat is de BDF tandem truck pack. Werkt goed, maar vind het niet mooi, je kunt de kleuren van de opbergkisten niet wijzigen en ieder trailer soort heeft maar 1 skin dus of je moet zelf skins maken of je rijd altijd met die EUROTRUCK skin rond.

Moet er wel bij zeggen dat ik de mod een tijdje niet meer gebruikt heb. Dus wellicht kan het een en ander inmiddels wel?

Ik wacht nog steeds op de rigids van SCS zelf, lijkt me veel gaver. Is inmiddels al anderhalf jaar geleden?

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 17-08-2016 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breakske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-03-2021
Enkele fotos :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tnv5JpmI7i6pzLWO8hpwIzsM/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jm2ht9GL5JIuFnWpJriCW9cC/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qF1yMgWIHKIDaMy9TXgKyKTk/full.png

[ Voor 245% gewijzigd door Breakske op 18-08-2016 20:19 ]

Breakske https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=807827

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Nou....vooruit dan >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hq7DKRBGb1NVOJPOB6BsaZOO/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tMEwGn7sbrs5iXsuoINDhNFH/full.png

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:57
Naar aanleiding van dit topic en het zweet op mijn voorhoofd van de DK2 ben ik maar eens gaan klussen. PS3 webcam gemod en 2 oplossingen met een batterij voeding gemaakt. Moet zeggen dat de pet veel fijner werkt dan de clip. Misschien ga ik nog een 3e poging doen met een accu als voeding zo dat het nog iets lichter kan.

Een hoop lol voor 25,- en zelfs in racegames bevalt het me goed tot nu toe :)

Poor man IR a

Poor man IR b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
FastFred schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:36:
[...]

Dat is de BDF tandem truck pack. Werkt goed, maar vind het niet mooi, je kunt de kleuren van de opbergkisten niet wijzigen en ieder trailer soort heeft maar 1 skin dus of je moet zelf skins maken of je rijd altijd met die EUROTRUCK skin rond.

Moet er wel bij zeggen dat ik de mod een tijdje niet meer gebruikt heb. Dus wellicht kan het een en ander inmiddels wel?

Ik wacht nog steeds op de rigids van SCS zelf, lijkt me veel gaver. Is inmiddels al anderhalf jaar geleden?
Ik heb de mod geinstalleerd. Als ik dan naar de dealer ga, dan zie ik wel nieuwe chassis. Alleen hoe kom ik dan aan de trailers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb de mod geinstalleerd. Als ik dan naar de dealer ga, dan zie ik wel nieuwe chassis. Alleen hoe kom ik dan aan de trailers?
Hmmm, is al een tijdje geleden dat ik die gebruikt heb, zit er bij de dealer nog geen bak op de truck? Dan moet je naar de werkplaats naast een dealer gaan en 'm er daar op zetten (keuze uit verschillende).

De aanhanger die er dan vervolgens achter kan is de vracht die je ophaalt bij de bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:04
Beakzz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:
Naar aanleiding van dit topic en het zweet op mijn voorhoofd van de DK2 ben ik maar eens gaan klussen. PS3 webcam gemod en 2 oplossingen met een batterij voeding gemaakt. Moet zeggen dat de pet veel fijner werkt dan de clip. Misschien ga ik nog een 3e poging doen met een accu als voeding zo dat het nog iets lichter kan.

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes hoor! Heb je alle info gevonden via tweakers of een andere goede site? Ben zelf ook van plan zoiets te gaan maken; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
FastFred schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

Hmmm, is al een tijdje geleden dat ik die gebruikt heb, zit er bij de dealer nog geen bak op de truck? Dan moet je naar de werkplaats naast een dealer gaan en 'm er daar op zetten (keuze uit verschillende).

De aanhanger die er dan vervolgens achter kan is de vracht die je ophaalt bij de bedrijven.
De bak zit er al wel op. De aanhangers, staan die ook gwn tussen alle opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SurfBoy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

De bak zit er al wel op. De aanhangers, staan die ook gwn tussen alle opdrachten?
Jep, kan zijn dat je even een 1x moet rusten voor ze verschijnen, maar dan staan ze gewoon tussen de reguliere opdrachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-10 18:20

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb een vraagje,is Frankrijk DLC gratis of betaald?

beetje offtopic:

Idiots of the road 4 op multiplayermod

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Uiteraard betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14
Dutchredgaming schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:35:
Ik heb een vraagje,is Frankrijk DLC gratis of betaald?
Betaald, en dat is op zich niet raar, er komt een shit-ton aan nieuwe content bij. Net als met The North en The East uitbreidingen.

Reken maar dat ze rond de 20 euro vragen voor de expansion. Wat het dan 9-10x ook gewoon waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS 1.4 open beta
CODE
- Cruise control is not disabled by the throttle anymore.
Interior camera zoom - please set the key/button for zoom in Options → Key and buttons → Camera controls → Zoom interior camera.
- Option to set preferred job length generation in options.
- Option to set split shifting input.
- More unit display options (volume, consumption).

DATA
- Steering wheels are now a separate model with default and exclusive version for each truck
- Low air warning sound added.
- Customizable cabin lights and horns on all trucks.

MODDING
- Separated map_data.sii from game_data.sii
- Look_presets_defaults[] in interior camera
- Change trailer looks to paint jobs.
Geen cruise control cancel meer bij gasgeven, dat lost direct mijn gaspedaal probleem met m'n G25 gedeeltelijk op. Waarschuwings toon bij te lage luchtdruk in het systeem, wordt ik erg blij van, realisme, realisme, realisme! Zou je ook een piepje krijgen bij op contact zetten?

"More unit display options (volume, consumption)" begrijp ik nog niet helemaal, wordt er nou een schermpje toegevoegd op je dashboard waar je zoals gebruikelijk met ' i ' doorheen kunt? Waar dan bijvoorbeeld aslast of totaal gewicht weergegeven wordt?

En het kunnen selecteren van de trailer waarmee je een bepaalde lading wilt vervoeren is de eerste stap richting 'trailer ownership' lijkt me :D

[ Voor 29% gewijzigd door FastFred op 19-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:51:
ATS 1.4 open beta

[...]

Geen cruise control cancel meer bij gasgeven, dat lost direct mijn gaspedaal probleem met m'n G25 gedeeltelijk op. Waarschuwings toon bij te lage luchtdruk in het systeem, wordt ik erg blij van, realisme, realisme, realisme! Zou je ook een piepje krijgen bij op contact zetten?

"More unit display options (volume, consumption)" begrijp ik nog niet helemaal, wordt er nou een schermpje toegevoegd op je dashboard waar je zoals gebruikelijk met ' i ' doorheen kunt? Waar dan bijvoorbeeld aslast of totaal gewicht weergegeven wordt?

En het kunnen selecteren van de trailer waarmee je een bepaalde lading wilt vervoeren is de eerste stap richting 'trailer ownership' lijkt me :D
Deze mod is denk ik wel iets voor je: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=212&t=200919
Voegt veel meer geluidseffecten toe.

More unit display options betekent volgens mij dat je ook kunt kiezen om de tankinhoud in mL of het verbruik in liters per gallon kunt zetten :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hammie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Netjes hoor! Heb je alle info gevonden via tweakers of een andere goede site? Ben zelf ook van plan zoiets te gaan maken; )
Nee gewoon Google en het is echt super makkelijk. De draden in de voering verwerken van het petje was nog het meest lastig. Wat je nodig hebt is 3 IR leds, wat draad, een batterijhouder met schakelaar en 3 weerstandjes. Beetje solderen en klaar.

Ook staan er op YT goede tutorials hoe je een PS3 cam kan modden. Een PS3 eye met vlakke lens moet je hebben aangezien het filter daar veel makkelijker uit te verwijderen is. Andere webcam kan vaak ook, maar de PS3 eye is erg goede in zijn frames. Als je meer tips of links nodig hebt stuur je me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Beakzz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Nee gewoon Google en het is echt super makkelijk. De draden in de voering verwerken van het petje was nog het meest lastig. Wat je nodig hebt is 3 IR leds, wat draad, een batterijhouder met schakelaar en 3 weerstandjes. Beetje solderen en klaar.

Ook staan er op YT goede tutorials hoe je een PS3 cam kan modden. Een PS3 eye met vlakke lens moet je hebben aangezien het filter daar veel makkelijker uit te verwijderen is. Andere webcam kan vaak ook, maar de PS3 eye is erg goede in zijn frames. Als je meer tips of links nodig hebt stuur je me maar een DM.
Thxs! Laat het weten als ik ergens tegenaan loop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Klein vrachtje...

Afbeeldingslocatie: http://nas.schoelink.nl/pics/ets2_00018.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jin op 20-08-2016 10:59 ]

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:31

MsG

Forumzwerver

Beakzz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:24:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat gaat er fout met de clip? Welke software gebruik je er voor? Mijn ervaring is juist dat de clip wat accurater is. maar vind bij rijden leuker met een petje en goed geluid uit de boxen. Bij multiplayer-vliegen gebruik ik vaak wel de clip. Maar vind het voor beide echt heel goed werken.
Hammie schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Zie ook dit topic: Het TrackIR-alternatieventopic

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We staan weer klaar voor een eventje trucken!

in ATS, van Kayenta naar Redding op de EU2 server.

Momenteel nog niet gestart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Zijn er hier mensen die voor de BDF Tandem Trailer (zelf) een aangepaste skin hebben (gemaakt)? Vind het namelijk een leuke mod maar de skin valt me enorm tegen en ik ben zelf ook niet echt goed in skinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn weer live!
https://www.twitch.tv/exogmng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier ook :)

edit:
Nu als archief link

[ Voor 47% gewijzigd door Hans1990 op 21-08-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke mod zou hiermee wel eens een keer willen gaan proberen. Alleen dan niet in de grote steden want dat gaat een ramp worden. Hoe zit het eigenlijk met de hoogte of moet je overal om gaan rijden omdat je nergens onderdoor kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Het was inderdaad een ramp.... :) viaducten kon ik normaal onderdoor

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
Beakzz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Hey bambeakz! Nu ook al aan het trucken geslagen?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jalihaag
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07 12:00
TweakTweet schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:39:
Zijn er hier mensen die voor de BDF Tandem Trailer (zelf) een aangepaste skin hebben (gemaakt)? Vind het namelijk een leuke mod maar de skin valt me enorm tegen en ik ben zelf ook niet echt goed in skinnen.
Ik heb dit er van gemaakt.Hou er wel rekening mee dat je maar 1 kant kan skinnen.Dus de rechter kant is gespiegeld. Gr Jan.

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/th_ets2_00015_zpsa7lwi0do.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/th_ets2_00012_zpsas5c92xj.png

Afbeeldingslocatie: https://i1159.photobucket.com/albums/p636/jalihaag/th_ets2_00014_zpsencfu2dg.png

God heeft rare kostgangers. Jammer dat er ook zijn met een vrachtwagen rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
MsG schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Wat gaat er fout met de clip? Welke software gebruik je er voor? Mijn ervaring is juist dat de clip wat accurater is. maar vind bij rijden leuker met een petje en goed geluid uit de boxen. Bij multiplayer-vliegen gebruik ik vaak wel de clip. Maar vind het voor beide echt heel goed werken.

[...]

Zie ook dit topic: Het TrackIR-alternatieventopic
Nou ik wil niet zeggen dat het slechter is, maar de cam komt zo hoog te staan bij mijn setup dat de clip gewoon minder goed reageert.(Ik zit zo ong met mijn neus in het scherm) + dat ik dan mijn headset op moet.

Ik gebruik de software van Trackhat. Is gewoon open track, maar dan versimpeld en het werkt uitstekend.
http://www.trackhat.org/trackhat-opentrack
AtlAntA schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Hey bambeakz! Nu ook al aan het trucken geslagen?
Ja joh..heb er een jaar geleden al 50 uur ingestopt en ben weer eens opnieuw begonnen. Altijd lekker als ik even een podcast wil luisteren of de Olympische spelen aan het kijken ben. Als ik niks anders te doen heb gaan de lange ritten redelijk snel vervelen.

Iemand nog onmisbare mods naast Promods (incl. trailer & compagnie pack) en Rusmap?

Heeft het nog nut om trailers van Jazz toe te voegen als je het pack van promods hebt?

[ Voor 26% gewijzigd door Beakzz op 21-08-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Dubbelpost :o

[ Voor 96% gewijzigd door Beakzz op 21-08-2016 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:38:
[...]

Nou ik wil niet zeggen dat het slechter is, maar de cam komt zo hoog te staan bij mijn setup dat de clip gewoon minder goed reageert.(Ik zit zo ong met mijn neus in het scherm) + dat ik dan mijn headset op moet.

Ik gebruik de software van Trackhat. Is gewoon open track, maar dan versimpeld en het werkt uitstekend.
http://www.trackhat.org/trackhat-opentrack

[...]

Ja joh..heb er een jaar geleden al 50 uur ingestopt en ben weer eens opnieuw begonnen. Altijd lekker als ik even een podcast wil luisteren of de Olympische spelen aan het kijken ben. Als ik niks anders te doen heb gaan de lange ritten redelijk snel vervelen.

Iemand nog onmisbare mods naast Promods (incl. trailer & compagnie pack) en Rusmap?

Heeft het nog nut om trailers van Jazz toe te voegen als je het pack van promods hebt?
Je zou ook Jazzycat AI toe kunnen voegen. Dan heb je niet dat je promods trailers worden overschreven maar worden de auto's van het overige verkeer van de juiste merken voorzien en een stuk mooier getoond. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die ooit al eens betaald hebben voor Promods die nu ineens een mail krijgen dat Promods 2.10 beschikbaar is? Zijn ze een beetje laat mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Laatst online: 20-10 14:39
Idd ook al 2 mails van ontvangen.
Ik vind het niet heel storend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:29
FastFred schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:42:
Meer mensen die ooit al eens betaald hebben voor Promods die nu ineens een mail krijgen dat Promods 2.10 beschikbaar is? Zijn ze een beetje laat mee denk ik.
Ja volgens mij zijn dat mails van payloads en niet rechtstreeks van promods. Denk ook niet dat het promods team er veel aan kan aan doen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komen de mails van Payloadz of van update@promods.net ?

De newsletters zijn vorige week verzonden. Als die nu pas aankomen is dat wel heel traag.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
ScuL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:55:
Komen de mails van Payloadz of van update@promods.net ?

De newsletters zijn vorige week verzonden. Als die nu pas aankomen is dat wel heel traag.
Komen van sales@payloadz.com.
Ik heb er 17-8 2x een ontvangen.
Komt bij wel in beeld als ProMods, maar is dus van Payloadz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar kunnen we niks aan veranderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euro Truck Simulator 2 Company Paintjobs Natuurlijk ook weer de usual bs van mensen die DX11 willen, de mogelijkheid om uit te stappen en om je truck te lopen, om zelf je truck te laden met een heftruck, om morgen de Frankrijk DLC te hebben en noem maar op, om zelf de elektronica en pneumatiek van je trailer aan te koppelen, de poten te heffen, volgende week al west naar oost willen rijden in ATS etc.

Even copy-paste van Promods op Facebook
SCS have announced ETS2 version 1.25 will be released soon. ProMods 2.10 will NOT work on this version, so if you have open betas enabled in Steam, you will no longer be able to play ProMods. We will release version 2.11 very soon that will be a compatibility update for 1.25, and it will also include fixes for several game breaking problems including the wall on the M1 in the UK, the floating grass in Örnsköldsvik in Sweden and the invisible walls near Nürnberg in Germany. Please do not report these bugs, they have been repaired!
Oh, ander dingetje. Zijn er hier mensen die veel rijden met een Scania Streamline met Euro 6 V8 motor?

Hoe is jullie brandstofverbruik? Sinds de update die verschillende bandenopties bracht, met meer of minder brandstofverbruik, rolgeluid enzo heb ik dus een alsmaar hoger wordend brandstofverbruik. Ik tikte gisteravond de 49.9 liter per 100km aan gemiddeld en hij blijft maar klimmen.

Is een Scania Streamline Topline met 580PK Euro 6 V8 en 6x2/4 chassis. Realistisch brandstofverbruik staat aangevinkt. Ik schakel handmatig altijd bij 1500rpm en vanaf versnelling 8 gaat de acceleratie mij te langzaam dus geef ik vol gas. Cruisecontrol altijd op 85km/h. Ik rol uit en rem op de retarder waar mogelijk en let echt op zuinig rijden, behalve bij accelereren. Waarom ik dan nog steeds 1 op 2 verbruik is me echt een raadsel. Is het verbruik van een V8 in het echt ook zo dramatisch?

[ Voor 83% gewijzigd door FastFred op 23-08-2016 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
Ik denk da het werkelijke verbruik van ne V8 ergens tussen de 30 en 40 liter ligt, hangt natuurlijk ook van gewicht en andere factoren af. Ik dacht dat mijne pa zijn R500 E5 30 liter op de boordcomputer had staan, maar hij heeft eigenlijk niet dikwijls zware ladingen. Daarentegen ligt z'n gemiddelde snelheid nogal vrij laag, maar op iets van een 40 km/u.

Btw, voor de geïnteresseerden: vandaag wordt de nieuwe Scania gepresenteerd, je kan het live volgen via https://nextgenscania.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja, vergeten te vermelden. Ik rij eigenlijk alleen maar met ladingen van 16 ton of hoger (max 26). Lichtere ladingen als dat vind ik niks aan, neemt een deel van de uitdaging weg.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 23-08-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Heb mijn SKRS binnen gisteren, even aangesloten en geprobeerd. Werkt super!!
Zodra ik tijd heb zal ik een ritje doen met de pook en kijken hoe het speelt.

Wel jammer dat de douane vond dat ik toch nog BTW moest betalen, maar ja dat is altijd afwachten met spullen uit buitenland (buiten de Shengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:20:
Euro Truck Simulator 2 Company Paintjobs Natuurlijk ook weer de usual bs van mensen die DX11 willen, de mogelijkheid om uit te stappen en om je truck te lopen, om zelf je truck te laden met een heftruck, om morgen de Frankrijk DLC te hebben en noem maar op, om zelf de elektronica en pneumatiek van je trailer aan te koppelen, de poten te heffen, volgende week al west naar oost willen rijden in ATS etc.

Even copy-paste van Promods op Facebook

[...]

Oh, ander dingetje. Zijn er hier mensen die veel rijden met een Scania Streamline met Euro 6 V8 motor?

Hoe is jullie brandstofverbruik? Sinds de update die verschillende bandenopties bracht, met meer of minder brandstofverbruik, rolgeluid enzo heb ik dus een alsmaar hoger wordend brandstofverbruik. Ik tikte gisteravond de 49.9 liter per 100km aan gemiddeld en hij blijft maar klimmen.

Is een Scania Streamline Topline met 580PK Euro 6 V8 en 6x2/4 chassis. Realistisch brandstofverbruik staat aangevinkt. Ik schakel handmatig altijd bij 1500rpm en vanaf versnelling 8 gaat de acceleratie mij te langzaam dus geef ik vol gas. Cruisecontrol altijd op 85km/h. Ik rol uit en rem op de retarder waar mogelijk en let echt op zuinig rijden, behalve bij accelereren. Waarom ik dan nog steeds 1 op 2 verbruik is me echt een raadsel. Is het verbruik van een V8 in het echt ook zo dramatisch?
Is het niet zo dat je een klein beetje de retarder open hebt staan met rijden. Ofwel je cruisecontrol werkt wel altijd. Heb dat ook een keer gehad dacht mijn MAN die is zo ontzettend traag en de cruisecontrol doet het niet maar dat kwam daardoor. Het verbruik bij een echte V8 met 30 ton ladingen zal zo rond de 40L/100km zijn met de cruisecontrol op 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want als dat het geval is krijg je in je navigatievenster de melding dat de retarder actief is. En als de retarder actief is krijg ik de cruise comtrol echt niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:36:
Nee, want als dat het geval is krijg je in je navigatievenster de melding dat de retarder actief is. En als de retarder actief is krijg ik de cruise comtrol echt niet ingeschakeld.
Dan is het wel vreemd ja dat het verbruik steeds meer word. Kan mij niet voorstellen dat ze in het spel hebben ingebouwd dat een vrachtwagen met meer kilometers op de teller wat meer gaat verbruiken zoals in het echt ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:39:
Nouja, met 460.000km is zo'n vrachtwagen toch net ingereden :+
Als ik straks thuis ben zal ik eens kijken wat het verbruik doet van mijn MAN V8. Misschien kan je daarin een vergelijking in maken. Heb denk ik aardig dezelfde rijstijl alleen ik hou hem normaal op de 90km/h en zal dat nou even niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal mijn dashboard mod ook eens uitschakelen en de standaard SCS versie gebruiken, misschien zit 't 'm daar wel in.

Dat is dus deze, als je het plaatje uitvergroot zie je het gemiddelde verbruik op 49,5 liter per 100km staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i2RKLUXvYm3rrWL7Zltt91L3/full.png

In plaats van deze (hier stond er nog 2 ton op de teller, dat is lang geleden :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9XOhzovYXWIrnar1Twyy5Dd/full.png

[ Voor 91% gewijzigd door FastFred op 23-08-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik gebruik diezelfde mod voor mn scania (wel RJL, maar ik schommel tussen de 28 en 30, beetje afhankeljk van lading en wegtype

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 16:31

MsG

Forumzwerver

Ik hoor allemaal termen die ik niet echt ken :-P. Retarder? Ik rem altijd gewoon met de rem, en ik geef gas met 'gas'. De cruise control gebruik ik wel. Schakel ook al tijden niet meer, omdat ik puur een op- en omlaagschakel-pookje heb voor m'n stuur, vind ik dan een beetje saai. Laatst zat ik vast in een quarry, las toen op internet dat je dan even in de schakel stand met voorzichtig toerental in z'n 1 omhoog moet rijden. Maar wat er ook gebeurde ik kwam niet omhoog, hij gleed meteen terug. Heb toen maar de takelwagen besteld, rit cancellen was een stuk duurder.

Heb ook een G27 shifter en pedalen weten te krijgen, zoek enkel nog het stuur, gaat moeilijk worden ben ik bang. Dus ga met een arduino er voor zorgen dat ik de shifter los kan gebruiken, dan wordt schakelen wat leuker. Dan kan ik de schakelpook van m'n MOMO stuur ergens anders voor gebruiken. (https://github.com/functi...on/G27_Pedals_and_Shifter)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 21-10 14:59
amper 30fps met promods in spanje 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MsG schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:06:
Ik hoor allemaal termen die ik niet echt ken :-P. Retarder? Ik rem altijd gewoon met de rem, en ik geef gas met 'gas'. De cruise control gebruik ik wel. Schakel ook al tijden niet meer, omdat ik puur een op- en omlaagschakel-pookje heb voor m'n stuur, vind ik dan een beetje saai. Laatst zat ik vast in een quarry, las toen op internet dat je dan even in de schakel stand met voorzichtig toerental in z'n 1 omhoog moet rijden. Maar wat er ook gebeurde ik kwam niet omhoog, hij gleed meteen terug. Heb toen maar de takelwagen besteld, rit cancellen was een stuk duurder.

Heb ook een G27 shifter en pedalen weten te krijgen, zoek enkel nog het stuur, gaat moeilijk worden ben ik bang. Dus ga met een arduino er voor zorgen dat ik de shifter los kan gebruiken, dan wordt schakelen wat leuker. Dan kan ik de schakelpook van m'n MOMO stuur ergens anders voor gebruiken. (https://github.com/functi...on/G27_Pedals_and_Shifter)
Ik zal het eens proberen heel simpel uit te leggen en misschien dat andere mensen mij daarover kunnen aanvullen. Een motorrem en retarder zorgen er beide voor dat je vrachtwagen kan remmen zonder daarvoor de remblokken te gebruiken. Dit bespaard remblokken en in de bergen ontkom je er niet aan omdat anders je remmen veel te warm worden en daardoor niet meer werken. De retarder doet dit door met een motortje in de aandrijflijn tegen de richting in gaat draaien en zo weerstand creëert en de vrachtwagen niet meer het voortstuwende vermogen creëert op de aandrijflijn om door te duwen. Een motorrem is een afsluiting in het uitlaatsysteem en bij het sluiten ontstaat er druk wat de motor tegenwerkt en daardoor afremt. Dit werkt het beste met een zo'n laag mogelijke versnelling.

Als je een berg omhoog wil rijden dan wil dat met de automaat nog wel eens een probleem zijn die blijft namelijk alleen maar schakelen. Het moment dat je koppelt om te schakelen valt de vrachtwagen weer stil en kan je weer opnieuw beginnen met vaart maken. Dit werkt niet en je zal nooit boven komen. Door de vrachtwagen in een lage versnelling te zetten handgeschakeld dan kan je met een hele lage snelheid naar boven kruipen.

Hoop dat zo een beetje verhelderd is en succes met bouwen van je stuur.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberCow op 23-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
CyberCow schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:30:
[...]

Ik zal het eens proberen heel simpel uit te leggen en misschien dat andere mensen mij daarover kunnen aanvullen. Een motorrem en retarder zorgen er beide voor dat je vrachtwagen kan remmen zonder daarvoor de remblokken te gebruiken. Dit bespaard remblokken en in de bergen ontkom je er niet aan omdat anders je remmen veel te warm worden en daardoor niet meer werken. De retarder doet dit door met een motortje in de aandrijflijn tegen de richting in gaat draaien en zo weerstand creëert en de vrachtwagen niet meer het voortstuwende vermogen creëert op de aandrijflijn om door te duwen. Een motorrem is een afsluiting in het uitlaatsysteem en bij het sluiten ontstaat er druk wat de motor tegenwerkt en daardoor afremt. Dit werkt het beste met een zo'n laag mogelijke versnelling.
d:)b

wat filmpjes met uitleg

retarder
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bXai8z99lUg]

motorrem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carfanatic schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:07:
Ik haal amper 15 in Spanje :+

Als SCS in Frankrijk ook vergelijkbare steden wil gaan maken moeten ze toch echt iets aan de engine doen.
Ik overweeg de drawing distance te verlagen alleen hierom... ;/

[ Voor 9% gewijzigd door Koenvh op 23-08-2016 18:09 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqj4kvsXEAAZwZI.jpg:large

toch een tegenvaller

in high res, https://imgur.com/gallery/pkYaS

[ Voor 20% gewijzigd door Carfanatic op 23-08-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 22-04 17:15
Lijkt meer op een DAF, had toch wat spectaculairdere verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
Interieur is mooi, buitenkant wordt wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine sidenote aan CyberCow's uitleg (serieus, ik wist niet dat een retarder zo functioneerde), rem temperatuur is in ETS2 niet gesimuleerd. Dus als je geen retarder hebt (je hebt standaard keuze uit 2 versnellingsbakken, eentje met en eentje zonder retarder) kun je berg af prima met de reguliere rem remmen.

Voor realisme gebruik ik ook de retarder trouwens, maakt het veel makkelijker om een bepaalde snelheid vast te houden als je berg af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:34:
Kleine sidenote aan CyberCow's uitleg (serieus, ik wist niet dat een retarder zo functioneerde), rem temperatuur is in ETS2 niet gesimuleerd. Dus als je geen retarder hebt (je hebt standaard keuze uit 2 versnellingsbakken, eentje met en eentje zonder retarder) kun je berg af prima met de reguliere rem remmen.

Voor realisme gebruik ik ook de retarder trouwens, maakt het veel makkelijker om een bepaalde snelheid vast te houden als je berg af gaat.
Helemaal waar, alleen de rem slijtage wordt wel gesimuleerd. Dus daarom is retarder/jake break better dan gewoon remmen. Los van het feit dat je met een retarder natuurlijk beter je speed kan reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Jammer dat remtemperatuur niet gesimuleerd wordt, de motortemperatuur stijgt namelijk wel zachtjes wanneer je op de retarder de berg afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:34:

Een retarder kan anders ook voor aardig wat warmte zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Uiteindelijk wel; kinetische energie moet ergens in worden omgezet naar warmte. Voordeel met een retarder of jake brake is dat die in een olie gekoeld systeem zitten, en dus makkelijker voor langere of heftigere rem acties te dimensioneren zijn.

Wat dat betreft zijn de remmen van een vrachtwagen (maar ook van bvb tractoren - ik heb wel eens in een JD 7R or 8R serie (mee)gereden, en die hebben ook 18+ speed automatische bakken die de motor aardig op hoog toeren houdt als je afremt/gas los laat) enigzins ondergedimensioneerd voor structureel gebruik. Aan de andere kant; wat voor remschijf + koeling heb je wel niet nodig om een combinatie van potentieel 40 ton oid continu op de rem te laten houden. 8)7
Carfanatic schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:07:
Ik haal met een GTX970 op Ultra ca. 20 a 22 fps in Barcelona, met frequente stutters (waarbij de game even 100ms frozen is) naar beneden de 15fps. Ofwel, onspeelbaar :/ Voor de rest zit Promods er wel puik uit, maar het moet wel speelbaar blijven IMO.

Echter als ik de top view van de truck pak, vliegt de fps counter omhoog naar 55fps. Echter is dat nog niets in vanilla map delen, daar haal ik normaliter in de truck 80 - 120fps.

[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 24-08-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk staan de grafische instellingen dan te hoog, met name scaling en mirrors willen flink helpen. Ook grass density naar beneden helpt enorm.

Ik kom heel veel mensen tegen die stug op 400% scaling spelen en dan klagen dat het traag wordt bij de grotere steden, dat is nogal wiedes als al die textures op 400% formaat worden opgeslagen in het geheugen :)

In de ontwikkelingsfase van Barcelona haalden onze devs zelfs met GTX-9serie kaarten hooguit 15fps, we hebben dat weten op te krikken naar circa 35~45 fps in de zwaarste gebieden. De rest van de stad loopt met 60fps vrij vloeiend. De ergste gebieden zijn aan de zuidoost kant (de haven) en de noordoost kant (bij de bouwplaats langs de promenade).

Gedurende het beta-testen hebben we 3 straten afgesloten en daarmee nog wat meer fps gewonnen maar er zit in Barcelona een probleem dat nergens anders in de map voorkomt, iets dat een ongehoorde belasting legt op de CPU (niet eens zo zeer de videokaart). We hebben bijvoorbeeld als experiment alle objecten uit Barcelona gedelete en alleen de wegen over gehouden en dan nog steeds kakt de fps in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Hehe ik zocht de sagrada familia al maar nu snap ik waarom (als die er al in zat) ik hem niet zag ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
ScuL schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:08:
Ik kom heel veel mensen tegen die stug op 400% scaling spelen en dan klagen dat het traag wordt bij de grotere steden, dat is nogal wiedes als al die textures op 400% formaat worden opgeslagen in het geheugen :)
Dat is wat mensen vaak niet snappen hoe die scaling werkt. Heel simpel uitgelegd is het de resolutie x 4 en dan weer downscalen naar je resolutie die je scherm is. Waardoor de kwaliteit van wat je ziet stukken beter wordt.

Ik speel 3 schermen 5760x1080 alles Ultra en 400% scaling. Dus dan zit ik aan 23040x4320 en dat wordt dan weer gedownscaled naar 5760x1080. Hierdoor wordt alles haarscherp. Maar het vergt wel veel meer van je GPU.

Ik draai ATS op een GTX 1080 en ik draai gemiddeld op 60fps op bovenstaande settings, heb ETS2 en ProMods nog niet geprobeerd, maar ook ik zal moeten terug scalen wil ik dat kunnen spelen ben ik bang.

Als je inderdaad FPS issues heb, zijn de dingen die ScuL aangeeft de eerste dingen die je kan verlagen. Begin eerst eens met 100% scaling. Dat zou al veel moeten helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door NoFearWizz op 25-08-2016 08:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
ik heb natuurlijk geen gtx 1070 om vervolgens op medium te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf een GTX1070 en heb de scaling op 200%, niks op ultra maar alles op high. Mirror distance op medium en grass distance high. Dat werkt prima.

Hier 2x GTX560 2GB, doe niks met scaling, instelling wel redelijk hoog staan. Loopt in de meeste gebieden echt geweldig, behalve in veel van de Promods gebieden (de Promods Elbetunnel bij Hamburg is heel lang problematisch geweest, tot een paar versies terug bijvoorbeeld, texture issue's, fps drops etc.

[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 25-08-2016 11:36 ]

• BdK9001

BdK9001

Met m'n GTX670OC 2GB haal ik op de snelweg nette fps, behalve bij regen of laagstaande zon. In de nieuwste Promods gebieden is het nog net geen animated gif :+ Denk dat ik daar net boven de 20 fps zit. Scaling op 100% en anti-aliasing via NVInspector aan, verder alle settings op max, met de reflectie lager lijkt m'n truck wel van plastic en de spiegels zijn op m'n 24" al klein genoeg, dus maximale resolutie graag 8)

Moet eerlijk zeggen dat het no gmaar zelden de lol uit het rijden heeft gehaald, dus ik laat het lekker zo staan. Gisteravond en vanmorgen heerlijk genoten van de nieuwe stukken Finland, Rusland en Estland. Hopelijk vanuit Letland weer een route richting het westen, eens kijken wat daar allemaal nieuw is.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Hmm, net even een groot stuk IJsland gereden.
Er zit een foutje in dat ETS reageert op de adviessnelheden. Als in adviessnelheid 40, wordt ineens max 40. Verder is het mooi, maar toch is er wel een puntje naar mijn mening;
- Jammer dat het enige rustpunt tussen Vík en Jökullsárlón er niet is. Stonden toen ik er langs kwam behoorlijk wat vrachtwagens..
is ook logisch, gezien Vík daar 140km naar het westen is, en Höfn 130km naar het oosten (oid) (deze: https://www.google.nl/map...IAmopw!2e0!7i13312!8i6656

Zover ik weet zat er geen tankstation tussen :) en zover ik weet ook geen dorpen met supermarkt oid. De mensen waar wij toen sliepen bij Jökullsarlon gingen naar Höfn voor de boodschappen :P

Vík vond ik erg mooi nagemaakt, ook de daling vanuit het westen, hetzelfde geldt voor Selfoss, al herkende ik dat dorp niet echt. Verder vond ik de omgeving érg groen, maar dat kan natuurlijk in juli het geval zijn :P.

/edit
Ah ja, er zat ook nog een station bij Kirkjubæjarklaustur.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 25-08-2016 22:12 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

ik quote opzettelijk je laatste post hier even zodat je een notificatie krijgt :P

De collision models van het hout dat hier op de grond ligt, is dat stock SCS of is dat Promods z'n pakkie an?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oZSnSHbKlHiomSyVPg0P8eZ5/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCS objecten.. zijn de collisions te hoog? Daar hebben ze namelijk een handje van, nemen het niet zo nauw daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik snap dat het onrealistisch is dat je d'r vroeger zo overheen kon rijden zonder er iets van te merken, maar het is al onrealistisch dat daar zo ontiegelijk veel hout op de grond ligt.

Daarbij is het hopeloos irritant, ik kan er soms met 5km/h nog niet overheen zonder dat m'n truck bijna omflikkert.

Of dat hout weg, of de collision models weg. Kleine moeite voor Promods? O-)

EDIT: whoohoo, met de aankomende 1.25 update van ETS2 komt ook de verbeterde XF 105 mee :)

EDIT2: Zonet op m'n werk (heel ff uit de airco om een printertje in de fabriek te fixen) een gave combi gespot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/flbWDZFM5OXUp6Fmm2iaZvgy/full.jpg

2013 Scania R450 Highline Euro 6, 6x2/4, met LZV trailer

[ Voor 41% gewijzigd door FastFred op 26-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk voor de mensen die graag hun stuur vol gaan hangen maar ik ga het niet gebruiken. Binnen de EU is het ook nog eens verboden om zo'n knop te gebruiken bij een vrachtwagen. Een vrachtwagen is een vrachtwagen en geen heftruck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Laatst online: 23-10 13:46
Die zaten toch al in het spel? Meestal achter het stuur van de AI :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Leuk voor de mensen die graag hun stuur vol gaan hangen maar ik ga het niet gebruiken. Binnen de EU is het ook nog eens verboden om zo'n knop te gebruiken bij een vrachtwagen. Een vrachtwagen is een vrachtwagen en geen heftruck.
Oom agent heeft hopelijk wel andere dingen om zich druk over te maken :P
Ik zie er eigenlijk het nut niet zo van in, maar het kan. :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Oom agent heeft hopelijk wel andere dingen om zich druk over te maken :P
Ik zie er eigenlijk het nut niet zo van in, maar het kan. :+
De politie zal je er niet zo heel snel op aanspreken lijkt mij maar als die knop erop zit bij de APK keuring dan is het wel afkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een zinloze kut toevoeging, als je die installeert, krijg je er dan ook eentje opgestuurd zodat je die aan je G25 kan bevestigen? Dit voegt werkelijk helemaal niks toe...

ik voel me nu net zo iemand die altijd negatief reageert op een SCS blogpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Wat een zinloze kut toevoeging, als je die installeert, krijg je er dan ook eentje opgestuurd zodat je die aan je G25 kan bevestigen? Dit voegt werkelijk helemaal niks toe...

Pak een stokje uit de schuur en een tennisbal. Maak deze aan je stuur en ga maar lekker sturen. Ag ja het komt erbij maar denk ook niet dat er zo heel veel tijd aan is besteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zonder weer als een zeikerd over te komen, laat ze maar eens wat meer zien van de bakwagens, trailer ownership etc. Is ook al weer anderhalf jaar geleden sinds 'rigids are alive'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

eens hoor, net als die afgrijselijke paintjobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:14
Is er morgenavond of misschien wel vanavond weer een multiplayerritje in ETS2?

Zo ja dan ga ik er voor zorgen dat alles werkt bij mij :) anders kan ik dat nog even uitstellen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
(jarig!)
FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:05:
Zonder weer als een zeikerd over te komen, laat ze maar eens wat meer zien van de bakwagens, trailer ownership etc. Is ook al weer anderhalf jaar geleden sinds 'rigids are alive'
+1
Ook een upgrade naar DX11 of DX12 zou welkom zijn. Oftewel, genoeg ruimte voor verbetering. Maar ik vermoed dat SCS ook wel weet wat we willen, echter zal het nog wel even duren voor alles gerealiseerd is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:12:
[...]

+1
Ook een upgrade naar DX11 of DX12 zou welkom zijn. Oftewel, genoeg ruimte voor verbetering. Maar ik vermoed dat SCS ook wel weet wat we willen, echter zal het nog wel even duren voor alles gerealiseerd is :/
Maar geef dan gewoon duidelijkheid. Het rigids verhaal is inmiddels ook al weer 2 jaar oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ach dus hier zitten al die blog posters... busted!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
wordt er eigenlijk al gewerkt aan ets3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:49

Davidson

Porsche fan

timmie271 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:13:
Is er morgenavond of misschien wel vanavond weer een multiplayerritje in ETS2?

Zo ja dan ga ik er voor zorgen dat alles werkt bij mij :) anders kan ik dat nog even uitstellen :+
Ja, morgenavond zal ik weer een convoy organiseren. Zal het ook zometeen posten in de GoT Trucking community :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carfanatic schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:48:
wordt er eigenlijk al gewerkt aan ets3?
Nope, last I heard in interviews met Pavel gaan ze nog een jaar of wat door op ETS2. Ze zullen het vast wel in hun achterhoofd houden dat ETS2 ooit een opvolger zal moeten krijgen, maar daar is nog nooit iets over naar buiten gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:14
Davidson schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Ja, morgenavond zal ik weer een convoy organiseren. Zal het ook zometeen posten in de GoT Trucking community :)
Ghehe. Weet ik het nu ook van hieruit :9

Plannen kunnen ook wijzigen op het laatste moment dus misschien kan ik toch niet meedoen......

Edit: bij deze moet ik helaas toch nog afzeggen. Familie gaat voor :) volgende keer lukt het hopelijk wel.

In ieder geval doet mn account het wel had nog 2 uur geprutteld met Henkie :)

[ Voor 29% gewijzigd door timmie271 op 26-08-2016 23:57 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:49

Davidson

Porsche fan

Wordt even iets later dan 20:00, zal iets van 20:15 à 20:30 worden.
Zometeen een rit van Kamar naar Graz op de EU2 server :)

[ Voor 5% gewijzigd door Davidson op 27-08-2016 19:58 ]

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Van het weekend eindelijk tijd gehad om wat kilometers te maken met de SKRS versnellingspook. Ik had nog een Eaton Fuller 13 speed in mijn vrachtwagen wat betekend dat de eerste 4 versnellingen niet gespit zijn. Deze schakel je dus normaal, daarna ga je met de range splitter naar de hogere range (5 /tm 8) en daar binnen schakel je dus wel tussen low en high.

Het geeft zoveel meer immersion in het spel. Je hebt echt het idee dat je een vrachtwagen rijdt. Het werkt ook gewoon zoals het in het echt werkt, om te switchen tussen low en high schakel je de knop om naar de high positie, je haalt je voet van het gas. Hij schakelt naar high en je geeft weer gas.

Terugschakelen werkt precies hetzelfde alleen dan de knop naar low positie en gas los. Dit werkt helemaal perfect in combinatie met de engine brake. Op de snelweg ga ik al snel terug schakelen met engine brake aan. En zo schakel je steeds terug van 8H-8L-7H-7L-6H-6L-5H-5L en daarna terug naar 4 ect. De vrachtwagen remt dat geheel op de motor en behoorlijk snel. tussen een H en L gear hoef je alleen maar 1 knop om te zetten en omdat je gas los hebt schakelt hij meteen.

Ben echt heel blij met deze aankoop. (los van dat de douane vond dat ik nog ff BTW mocht betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Beetje gespeeld met de XF105 is een stuk beter geworden dan het was
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nQnJAPD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YucGfxo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x2Moyb3.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
FastFred schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:42:
Is dat de 'nieuwe' XF 105 van SCS zelf?
Gezien de "knop" op het stuur is dit de 1.25Beta, dus de SCS 105 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

De grote vraag is wanneer komt de nieuwe Frankrijk DLC?

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.io/okwjpxd7h/renault_t2.jpg
Zal het dan toch gebeuren?

[ Voor 46% gewijzigd door J.S. Bach op 30-08-2016 09:51 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik keek net in de opties en zag daar slimme cruise control tussenstaan. Weet iemand wat dit is? Ik heb het geprobeerd en merk totaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:37:
Ik keek net in de opties en zag daar slimme cruise control tussenstaan. Weet iemand wat dit is? Ik heb het geprobeerd en merk totaal geen verschil.
Ga eens met 90km/h achter een vrachtwagen rijden die ~80km/h rijdt... Misschien past hij de snelheid wel automatisch aan. (Of heb je een botsing :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 30-08-2016 18:39 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:38:
[...]

Ga eens met 90km/h achter een vrachtwagen rijden die ~80km/h rijdt... Misschien past hij de snelheid wel automatisch aan. (Of heb je een botsing :P)
Dus eigenlijk is het adaptieve cruisecontrol. Dat had ik nog niet geprobeerd maar wel een erg mooie functie
Pagina: 1 ... 42 ... 162 Laatste