pwillemske schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:24:
Tja, die reactie's...gewoon sneu voor het team om te zien hoe ze afgeblaft worden met een goedkope dlc om je wielen te pimpen. Imo is het een leuke optie, zeker gezien velen ook voor het uiterlijk gaan. Al zal ik 'm nog niet kopen, omdat ik ff een tijdje geen ets of ats speel, kan nog komen

Bwah, ik begin het zelf langzamerhand wel te begrijpen. Cabin Acc. was nog wel een beetje DLC waardig, maar dit is imo iets wat echt in een update thuis hoort, en geen DLC moet zijn, wat kleurtjes geven aan je velgen, woeptidoe
Paintjobs DLC? Kan ik begrijpen, zitten overigens ook echt prachtige bij. Heb er daarom ook wel een paar los gekocht voordat ik een hele rits kon kopen voor een habbekrats.
Maps DLC? Ook wel te begrijpen, maar imo al vrij prijzig voor wat je nou eigenlijk krijgt. DLC Scandinavia bedekt misschien de helft van Scandinavië, en dat voor 18 euro vind ik gewoon veel geld. Hetzelfde gaat gebeuren met Frankrijk, half Frankrijk voor zeker meer dan 10 euro. De game zelf kost ook nog eens 20 euro op Steam, gelukkig is dat ding vaker wel dan niet flink in aan de aanbieding, maar straks ben je, buiten aanbiedingen om, 50 euro kwijt voor een jaren oud spel inclusief twee vrij beperkte mappacks.
High Power DLC? Tja, ik kocht 'm voor de paintjobs, maar de vrachten mochten van mij ook gewoon als update, want echt speciaal zijn ze niet. Voor echt vreemde, moeilijke en mooie vrachten, met meesturende assen[!] zou ik het wel terecht vinden. Beetje zoals Roadhunter ze heeft, maar dan nog beter.
Die DLC voelt dus voor mij inmiddels vooral als cashgrab, omdat de mensen het toch wel kopen.
Maar ondertussen schiet ATS ook niet op, kleine map, beperkt aantal trucks, maar je mag wel al even 20 euro aftikken, maar, wees gerust, SCS zal je ook laten betalen voor nieuwe staten

Staten die niet eens op dezelfde schaal als ETS2 zijn, en dus veel en veel minder detail bevatten. Zelfs al zullen ze gemiddeld 1 euro per staat vragen, ben je al bijna 50 euro kwijt aan alleen de VS, als dat ooit afkomt. Ondertussen maak je het mapmodmakers dankzij je DLC systeem ook het werk grotendeels onmogelijk, omdat ze iedere keer als een staat uitkomt, waarschijnlijk iedere keer met nieuwe assets, zij de mapmod behoorlijk kunnen veranderen. Dat terwijl juist mapmods zo belangrijk zijn
SCS is naar mijn mening echt wel een verkeerd pad ingeslagen. Misschien wel een soort van ondergang door eigen succes, ETS2 is een enorm succes, dus ze worden wat cocky en vragen overal geld voor, en ondertussen beloven ze dingen die ze niet waar kunnen maken, zoals de snelheid waarop nieuwe staten in ATS uitkomen.
Natuurlijk, ze doen/deden ook veel dingen goed, ETS2 blijft een topgame, maar, tja, het gaat dus wel een beetje de richting op van EA/Ubisoft/andere gefaalde merken.
People as things, that’s where it starts.