Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:27

_Eend_

🌻🇺🇦

GAIAjohan schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:05:
Beetje jammer dat die poken alleen op de Logitech pookjes en de TH8A kunnen..

Ik zoek -eigenlijk- iets dedicated, heb nl geen th8a bij mijn T300, en qua ‘pook’ heb ik zelf de Sparco TSS, die hiervoor niet geschikt is, immers alleen sequentieel of handrem..

Zou het ook op een TH8S geplaatst kunnen worden? Die zijn ook wat betaalbaarder dan de TH8A.
Als je een 3d printer hebt zou je een adapter ervoor kunnen printen, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.printables.co...r-th8s-shift-knob-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 20:49
_Eend_ schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:56:
[...]

Als je een 3d printer hebt zou je een adapter ervoor kunnen printen, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.printables.co...r-th8s-shift-knob-adapter
Ik heb het opgelost met een stukje metalen buis en wat tape. Is niet onverwoestbaar maar zit al een paar jaar prima en is ook zo weer te herbouwen als iemand er te lomp mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik ga hem, is de bedoeling, op de SSH Newt monteren. Zo op het oog moet dat gewoon lukken. Maar dat weet ik pas zeker als die er is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cbr600f4i schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:33:
[...]

Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.

Mijn punt is dat het een trucksimulator is die het presteert om zolang als het bestaat alleen trekker/trailers te produceren en daar verder 0,0 innovatie in toe te passen. Ik vergelijk het daarom ook met Flight Simulator. Met een dooddoener als je hoeft het niet... kan je op de FS forums helemaal los ;) Anno 2025 vind ik het een slechte simulator die is stil blijven staan in de tijd. Ik ben gestopt met geld uitgeven aan de zoveelste nep-scenery. Het is een TRUCKsimulator, geen auto/cartoonwereld simulator. Blijkbaar is een bakwagen raketwetenschap ondanks dat het ooit in de planning stond.

Vanaf FS2.0 al had ik een toekomstbeeld en die is met FS2020/2024 waar geworden. Ik heb nog een toekomstbeeld en dat is dat Microsoft straks met een bootsimulator en treinsimulator komt op basis van de wereld van Flight Simulator. Ik kan niet wachten op de dag dat er ook een vrachtwagen simulator komt op basis van deze wereld (met bakwagen en aanhangers uiteraard :) ).
Nou ja, ze doen wel dingen, maar ik ben ook gestopt met DLC kopen omdat het inderdaad meer van hetzelfde is steeds. Maar het is ook niet dat ze niks inoveren. Ze hebben nu wel electrische trucks, die luxe cruisecontrol (weet niet hoe dat heet), een animatie bij bepaalde ferries, de belichting is een keer veranderd.

Een bakwagen lijkt me niet zo ingewikkeld inderdaad, en een kiepwagen voor zand, een brandstofwagen etc.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:33:
[...]

Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.

Mijn punt is dat het een trucksimulator is die het presteert om zolang als het bestaat alleen trekker/trailers te produceren en daar verder 0,0 innovatie in toe te passen. Ik vergelijk het daarom ook met Flight Simulator. Met een dooddoener als je hoeft het niet... kan je op de FS forums helemaal los ;) Anno 2025 vind ik het een slechte simulator die is stil blijven staan in de tijd. Ik ben gestopt met geld uitgeven aan de zoveelste nep-scenery. Het is een TRUCKsimulator, geen auto/cartoonwereld simulator. Blijkbaar is een bakwagen raketwetenschap ondanks dat het ooit in de planning stond.

Vanaf FS2.0 al had ik een toekomstbeeld en die is met FS2020/2024 waar geworden. Ik heb nog een toekomstbeeld en dat is dat Microsoft straks met een bootsimulator en treinsimulator komt op basis van de wereld van Flight Simulator. Ik kan niet wachten op de dag dat er ook een vrachtwagen simulator komt op basis van deze wereld (met bakwagen en aanhangers uiteraard :) ).
Grotendeels mee eens.. Hoewel je wel duidelijk progressie ziet in de map kwaliteit tussen de oudere gebieden en de nieuwere DLC.

Ik vind alleen de game engine vooruitgang echt heel matig. Ik speel dit spel nu in een simrig met triple 1440p op een wat ouder systeem (3900X met RTX3080). Opzich geen brakke hardware, maar ETS2 loopt hiermee niet boven de 60fps op Low to Medium, met zelfs dips tot beneden 20fps gezien.
Zodra ik de drone view camera aanzet waarbij je recht naar beneden kijkt => 100fps+.
Verklein ik de FOV van zijmonitors => Daar is mijn frame rate weer zoals je mag verwachten met een RTX3080.

Ik snap dat de invloed van FOV niet 0 kan zijn, maar pff, dit is toch wel "3D rendering 101". Les 1: hoe render je zo efficient mogelijk gedetailleerd terrein. Er zijn genoeg "hobby projecten" op YT te vinden over engines die maps renderen op 120fps+ met miljoenen triangles aan terrain data die live wordt verwerkt.. (bvb met verschillende rendering distance zonder detail te verliezen).

In de laatste 10 jaar zijn er meerdere race simulators uit de grond gestampt met geavanceerde physics. Ze hebben laatst eindelijk een keer wat wheelspin toegevoegd. Maar FFB? Gevoel dat gewicht verschuift in de truck of trailer? Nee, ho maar... letterlijk alles in dit spel is "high level geanimeerd" maar eigenlijk niet gesimuleerd. Zoals je zegt.. men doet alsof dit dan hoogstaande wetenschap ofzo. Maar ik denk dat ze "under the hood" weinig weten hoe ze zulke dingen goed in elkaar moeten klussen. Ik zie dit ook terug in bvb de (adaptive) cruise control: die is vaak zo slecht afgesteld dat je in bepaalde trucks/beladingen een jojo effect krijgt of andere gekke toestanden. "Control Theory 101"

Ik blijf het nog wel spelen, want het blijft wel chill om met een paar vrienden in een convooi wat rondjes te toeren. Op triples is rondom naar buiten kijken ook echt zoveel leuker/mooier dan de tunnelview van single screen. Wel leuk dat er mooi multimon feature in hebben gezet, hoewel je dan wel weer in de console moet duiken om dat netjes af te stellen.
Gezien mijn uren in ETS2 (>1k) is een tientje hier en daar voor DLC het probleem niet (vooral als de nieuwe maps stuk beter zijn). Maar ik had liever gezien dat ze inmiddels een keer ETS3 hadden gemaakt met een knappe physics engine, dat je kan uitstappen, en een fatsoenlijkere render pipeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:58
Hans1990 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:59:
[...]

Grotendeels mee eens.. Hoewel je wel duidelijk progressie ziet in de map kwaliteit tussen de oudere gebieden en de nieuwere DLC.

Ik vind alleen de game engine vooruitgang echt heel matig. Ik speel dit spel nu in een simrig met triple 1440p op een wat ouder systeem (3900X met RTX3080). Opzich geen brakke hardware, maar ETS2 loopt hiermee niet boven de 60fps op Low to Medium, met zelfs dips tot beneden 20fps gezien.
Zodra ik de drone view camera aanzet waarbij je recht naar beneden kijkt => 100fps+.
Verklein ik de FOV van zijmonitors => Daar is mijn frame rate weer zoals je mag verwachten met een RTX3080.

Ik snap dat de invloed van FOV niet 0 kan zijn, maar pff, dit is toch wel "3D rendering 101". Les 1: hoe render je zo efficient mogelijk gedetailleerd terrein. Er zijn genoeg "hobby projecten" op YT te vinden over engines die maps renderen op 120fps+ met miljoenen triangles aan terrain data die live wordt verwerkt.. (bvb met verschillende rendering distance zonder detail te verliezen).

In de laatste 10 jaar zijn er meerdere race simulators uit de grond gestampt met geavanceerde physics. Ze hebben laatst eindelijk een keer wat wheelspin toegevoegd. Maar FFB? Gevoel dat gewicht verschuift in de truck of trailer? Nee, ho maar... letterlijk alles in dit spel is "high level geanimeerd" maar eigenlijk niet gesimuleerd. Zoals je zegt.. men doet alsof dit dan hoogstaande wetenschap ofzo. Maar ik denk dat ze "under the hood" weinig weten hoe ze zulke dingen goed in elkaar moeten klussen. Ik zie dit ook terug in bvb de (adaptive) cruise control: die is vaak zo slecht afgesteld dat je in bepaalde trucks/beladingen een jojo effect krijgt of andere gekke toestanden. "Control Theory 101"

Ik blijf het nog wel spelen, want het blijft wel chill om met een paar vrienden in een convooi wat rondjes te toeren. Op triples is rondom naar buiten kijken ook echt zoveel leuker/mooier dan de tunnelview van single screen. Wel leuk dat er mooi multimon feature in hebben gezet, hoewel je dan wel weer in de console moet duiken om dat netjes af te stellen.
Gezien mijn uren in ETS2 (>1k) is een tientje hier en daar voor DLC het probleem niet (vooral als de nieuwe maps stuk beter zijn). Maar ik had liever gezien dat ze inmiddels een keer ETS3 hadden gemaakt met een knappe physics engine, dat je kan uitstappen, en een fatsoenlijkere render pipeline.
Dit vind ik toch gek, ik speel op 4k resolutie met 150% scaling en zogoed als alles op hoogst, en heb 55 fps over het algemeen met dips tot max 37. En dat met een i5 9600k en een 3060ti

//o wacht ik las over het triple screen gedeelte heen, ik speel op 1 scherm :) (32")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ja.. Ik rij samen met iemand die ook triple screen heeft en dikkere hardware dan ik met mijn 34" widescreen, maar die haalt 'maar' 50-55 FPS, terwijl ik over het algemeen de 60 wel haal. Totdat het druk wordt op de map..

Vanavond wel even Motor Town uitgeprobeerd samen, en dat is wel lollig. Zo'n vrachtsysteem zouden ze ook in ETS3 moeten doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oop verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door ravw op 24-04-2025 23:29 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:38
Ik sta er altijd van te kijken dat het op mijn verouderde pc nog zo goed draait (i3 6100 - 1050ti).
Op 1080P 200% met bijna alles op ultra zo'n 50fps. Als het druk wordt kakt het wat in ach..
Zit al lang te kijken voor wat nieuws, naast de abnormale prijzen is het ook niet echt nodig eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
Wazzup! schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:32:
Ik sta er altijd van te kijken dat het op mijn verouderde pc nog zo goed draait (i3 6100 - 1050ti).
Op 1080P 200% met bijna alles op ultra zo'n 50fps. Als het druk wordt kakt het wat in ach..
Zit al lang te kijken voor wat nieuws, naast de abnormale prijzen is het ook niet echt nodig eigenlijk...
Heb eigenlijk sinds januari niet meer gespeeld omdat mijn GPU wel aan het einde zit van wat ik ervan vraag, triple monitor setup en veel op hoog ingesteld. Haalde nog regelmatig 60fps, maar merkte dat e.e.a. erg instabiel werd, met veel crashes tot gevolg.
Zoek nu een nieuwe GPU denk een RX 9070, mijn CPU is een i5 10th gen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:08

jbbrans

De laatste tijd valt het mij heel erg op dat de snelheidslimieten niet overal meer juist zijn, vooral op de geupdate gedeeltes van oude delen.
Helaas heb ik geen posities.

Bijvoorbeeld rechter rijstrook op een snelweg 30km/u, linker strook 80.
Weg de ene kant op een andere snelheid dan de andere kant op.
Snelheidsverlaging op de routenavigator en meteen een bekeuring voor te hard rijden, geen bord terplaatse.
Binnen notime een snelheidsverhoging en vlak daarna weer verlaging.

Ik heb een hele tijd met bekeuringen "aan" gespeelt, maar ze gaan nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
We gaan een Euro Bus Simulator krijgen? https://www.youtube.com/w...gc&ab_channel=SCSSoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopen in dezelfde game zal zitten. Kan je mooi afwisselen en hoeven ze de wereld niet opnieuw te bouwen voor beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:27
Een Euro Bus Simulator lijkt mij wel heel erg tof. Maar inderdaad hopen dat het gewoon in dezelfde wereld zal zijn zodat ook niet alle DLC opnieuw moet worden aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27
Natuurlijk is het in dezelfde wereld.
Ze zijn al jaren hiermee bezig. Bij elke rework zie je in grote steden meer en meer bushaltes komen.

Ik vind het tof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32
https://blog.scssoft.com/...r-nation-2025-update.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nILylLbHKig5im1UElvms5voclM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xISlLSfpBNiJ70oQo0pR9Ryp.png?f=user_large

Zouden ze dan eindelijk na jaren?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
South Dakota is aangekondigd voor ATS. Het ziet er allemaal heel herkenbaar uit, zelf vond ik dit één van de mooiere staten om doorheen te rijden.

https://blog.scssoft.com/...oducing-south-dakota.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 11:20
Ik krijg toch wel een 'meer van hetzelfde' gevoel.

Ik ben opnieuw gestart met een economy-mod. Dat maakt dat je wel echt meer zelf moet rijden om iets voor elkaar te krijgen. Ik rij nu af en toe nog een stukje. Ik heb voorlopig weinig behoefte aan meer staten. De laatste 3 heb ik sowieso nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

Entity

9000rpm

AntonV schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:56:
South Dakota is aangekondigd voor ATS. Het ziet er allemaal heel herkenbaar uit, zelf vond ik dit één van de mooiere staten om doorheen te rijden.
[YouTube: American Truck Simulator - Introducing South Dakota]
https://blog.scssoft.com/...oducing-south-dakota.html
Weer een staat aangekondigd. Ze hebben er inmiddels 4 aangekondigd (Louisiana, Iowa, Illinois en South Dakota), het wordt tijd dat ze er weer eentje uitbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:11

Pykow

Angelo OTR

Poljert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:24:
Ik krijg toch wel een 'meer van hetzelfde' gevoel.

Ik ben opnieuw gestart met een economy-mod. Dat maakt dat je wel echt meer zelf moet rijden om iets voor elkaar te krijgen. Ik rij nu af en toe nog een stukje. Ik heb voorlopig weinig behoefte aan meer staten. De laatste 3 heb ik sowieso nog niet.
Missouri is wel een aanrader, de andere 2 zijn opvulling.
South dekota wordt ook in mijn ogen een saaie staat.
Illinois kijk ik dan wel weer naar uit als verlenging van de i-40 / Route 66 naar Chigago.
of Iowa waarbij ze de grootste truckstop erin gaan moeten maken (zoals in real-lfie)
lifeguard schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:44:
Natuurlijk is het in dezelfde wereld.
Ze zijn al jaren hiermee bezig. Bij elke rework zie je in grote steden meer en meer bushaltes komen.

Ik vind het tof :)
Ik ben wel verast met deze ontwikkelingen omdat ze tegen TMP (Truckers MP multiplayer mod) hebben aangegeven dat ze verlopig geen bussen zouden releasen en dat ze daarom met DBUS een samenwerking aan konden gaan, zonder problemen.
Alleen nu 3 jaar later komen ze toch met de aankondiging.

Hoewel ik erg bang ben dat het heel erg beperkt gaat zijn.
Scenario's van A naar B.
Vergelijkbaar met de Road trips in ATS, dat ze aangekondigd hebben.

Ook hoop ik niet dat deze release nog voor de Tendem combi's gaan komen.
Want het blijft in mijn ogen een TRUCK game en kijk erg uit naar de nieuwe combi's en eventueel multi load en drops.

Ook wachten we nog steeds op Scania met hun goedkeuring voor het nieuwe dashboard en motoren.
Daar zit ook al weer 4 maanden tussen na aankondiging van Scania zelf.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ik ben er ook niet zo voorstander er van.
Dat ze nu dingen er in gana gooien die niets met trucks te maken heeft.
Maar ik zie het nu ook in MSFS2024 .
Er komen dingen in die nog nooit in een Flightsimulator hebben gezeten.

Als je ziet hoe veel randzaken ze nu er bij gaan doen.

Maar goed ze doen dit om nog meer mensen te trekken naar hun spel/simulatie
Maar dat gaat ten koste van hun oude fan base

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:36
Ik snap zelf niet dat ze de Dakota's niet in 1 DLC stoppen, ja dat wordt dan een grote DLC, price het als Texas, maar als Montana saai is, dan is dit het helemaal..Uiteindelijk zullen ze toch meerdere staten in 1 DLC moeten doen als ze in New England aankomen..

Verder komt Iowa toch waarschijnlijk eind deze maand uit?

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2025 10:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

GAIAjohan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:58:
Ik snap zelf niet dat ze de Dakota's niet in 1 DLC stoppen, ja dat wordt dan een grote DLC, price het als Texas, maar als Montana saai is, dan is dit het helemaal..Uiteindelijk zullen ze toch meerdere staten in 1 DLC moeten doen als ze in New England aankomen..

Verder komt Iowa toch waarschijnlijk eind deze maand uit?
Daarover is nog niets bekend.
uiteraard worden het steeds aparte DLC's.
Een continue stroom van geld impulsen.
Want iedere dag koopt er wel weer iemand een DLC of bij een aanbieding kopen ze meerdere DLC's tegelijk.
Zakelijk natuurlijk veel intressanter om zo money flow te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pykow schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Daarover is nog niets bekend.
uiteraard worden het steeds aparte DLC's.
Een continue stroom van geld impulsen.
Want iedere dag koopt er wel weer iemand een DLC of bij een aanbieding kopen ze meerdere DLC's tegelijk.
Zakelijk natuurlijk veel intressanter om zo money flow te hebben.
Ik denk niet dat zodra ze in New England zijn, dus Maine, Connecticut, Massachusetts, Vermont, Rhode Island en New Hampshire, dat dat 5 DLC's worden. Daarvoor zijn die staten veel te klein. MA, VT, NH zijn allen per stuk slechts de helft van Nederland (ongeveer Slovenië), RI en CT nog veel kleiner. Ik denk dus dat die staten samen 1 DLC wordt, of misschien niet eens. Die 5 staten samen zijn net zo groot als Portugal of Hongarije.. En zulke landen krijgen we ook niet 'apart verkocht'. Griekenland is bv al 40% groter. Alleen Maine is een beetje van formaat.

Sterker nog, deze 5 staten + Maine, is samen kleiner dan bv Kansas. Dus daarom is een New England DLC best wel realistisch denk ik. Sterker nog, zelfs als je New Jersey en Delaware toevoegt is het kleiner dan

En wat betreft North en South Dakota, tsja, als Montana al eentonig is.. Ik had ze gewoon graag in 1 gezien, want zoveel valt daar toch niet te beleven.

Maar goed, aangekondigd zijn:
Iowa, South Dakota, Louisiana en Illinois..

De grootste tot nu toe is natuurlijk Texas, 695km², maar ook bv Montana is 380km² de kleinste is Louisiana (135km²)

Als ik gewoon naar grondoppervlak kijk van wat er al geleverd is als losse DLC, verwacht ík dan van (noord naar zuid):
1. North Dakota 183km²
2. Minnesota 225km²
3. Wisconsin 170km²
4. Michigan 250km²
5. New York 140km²
6. New England (Maine 92km², Vermont 25km², Rhode Island 4km², Connecticut 14km², New Hampshire 24km², Massachusetts 27km²) samen 186km²
7. Indiana (95km²) + Ohio (116km²) samen 211km²
8. Pennsylvania (119km²) Potentieel samen met Delaware 6,5km², New Jersey 22km² en Maryland 32km²) samen 177km²
9. Kentucky (104km²) + Tennessee(109km²) samen 213km²
10. Virginia's (WV 62km² + VA 110km²) samen dus 172km²
11. Mississippi 125km²
12. Alabama 136km²
13. Georgia 154km²
14. Florida 170km²
15. Carolina(s) NC 139km², SC 83km² samen 221km²

Vallen op deze manier allemaal mooi tussen de huidige min/max in, behalve Mississippi die wel kleiner is dan alles tot nu toe geleverd. Kleiner dan Griekenland en Arkansas en Louisiana..

En op heul lange termijn nog Alaska :+ Hawaii lijkt me uitgesloten

ander nieuws, IJsland nu echt announced:
Betekent natuurlijk ook dat de Faeroe eilanden erbij moeten zitten, ivm ferry.
Hiermee daalt het oppervlakte wel naar 105km² voor hierboven, maar is natuurlijk zeer speciaal qua weer, natuur en alles.

On an other note, ben vandaag even de achievement voor het rijden met alle merken in ETS2 even aan het halen, en rij nu met een minimale MAN TGX GN, dus 330pk, en eigenlijk rijdt ie best lekker.. Misschien zelfs lekkerder dan de dikste DAF en Renault.. :P Best een leuk digitaal dashboard ook :)

[ Voor 79% gewijzigd door GAIAjohan op 14-06-2025 17:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:15:

Nee de ferry is van Hirtshals (DK) naar Seydisfjördur (IS). Farøer komen niet bij deze DLC.
Wij hebben de kaart van deze DLC al bijna een jaar geleden voor het eerst gezien. Het is altijd fijn als SCS een aankondiging maakt dan kan ik er weer vrijuit over spreken.

Uiteraard gaan we met ProMods onze bekende plekken weer toevoegen aan de DLC. En er zijn nu een stuk mooie nieuwe assets bij die we kunnen gebruiken.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ScuL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 03:10:
[...]

Nee de ferry is van Hirtshals (DK) naar Seydisfjördur (IS). Farøer komen niet bij deze DLC.
Wij hebben de kaart van deze DLC al bijna een jaar geleden voor het eerst gezien. Het is altijd fijn als SCS een aankondiging maakt dan kan ik er weer vrijuit over spreken.

Uiteraard gaan we met ProMods onze bekende plekken weer toevoegen aan de DLC. En er zijn nu een stuk mooie nieuwe assets bij die we kunnen gebruiken.
Wtf.. Dan maken ze bij Griekenland allemaal kleine eilandjes met een veerboot bereikbaar, en dan voegen ze nu de Faeröer niet toe.. wtf dat is het enige dat ik daarop kan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

GAIAjohan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:15:
[...]

Ik denk niet dat zodra ze in New England zijn, dus Maine, Connecticut, Massachusetts, Vermont, Rhode Island en New Hampshire, dat dat 5 DLC's worden. Daarvoor zijn die staten veel te klein. MA, VT, NH zijn allen per stuk slechts de helft van Nederland (ongeveer Slovenië), RI en CT nog veel kleiner. Ik denk dus dat die staten samen 1 DLC wordt, of misschien niet eens. Die 5 staten samen zijn net zo groot als Portugal of Hongarije.. En zulke landen krijgen we ook niet 'apart verkocht'. Griekenland is bv al 40% groter. Alleen Maine is een beetje van formaat.

Sterker nog, deze 5 staten + Maine, is samen kleiner dan bv Kansas. Dus daarom is een New England DLC best wel realistisch denk ik. Sterker nog, zelfs als je New Jersey en Delaware toevoegt is het kleiner dan

En wat betreft North en South Dakota, tsja, als Montana al eentonig is.. Ik had ze gewoon graag in 1 gezien, want zoveel valt daar toch niet te beleven.

Maar goed, aangekondigd zijn:
Iowa, South Dakota, Louisiana en Illinois..

De grootste tot nu toe is natuurlijk Texas, 695km², maar ook bv Montana is 380km² de kleinste is Louisiana (135km²)

Als ik gewoon naar grondoppervlak kijk van wat er al geleverd is als losse DLC, verwacht ík dan van (noord naar zuid):
1. North Dakota 183km²
2. Minnesota 225km²
3. Wisconsin 170km²
4. Michigan 250km²
5. New York 140km²
6. New England (Maine 92km², Vermont 25km², Rhode Island 4km², Connecticut 14km², New Hampshire 24km², Massachusetts 27km²) samen 186km²
7. Indiana (95km²) + Ohio (116km²) samen 211km²
8. Pennsylvania (119km²) Potentieel samen met Delaware 6,5km², New Jersey 22km² en Maryland 32km²) samen 177km²
9. Kentucky (104km²) + Tennessee(109km²) samen 213km²
10. Virginia's (WV 62km² + VA 110km²) samen dus 172km²
11. Mississippi 125km²
12. Alabama 136km²
13. Georgia 154km²
14. Florida 170km²
15. Carolina(s) NC 139km², SC 83km² samen 221km²

Vallen op deze manier allemaal mooi tussen de huidige min/max in, behalve Mississippi die wel kleiner is dan alles tot nu toe geleverd. Kleiner dan Griekenland en Arkansas en Louisiana..

En op heul lange termijn nog Alaska :+ Hawaii lijkt me uitgesloten

ander nieuws, IJsland nu echt announced:
Hiermee daalt het oppervlakte wel naar 105km² voor hierboven, maar is natuurlijk zeer speciaal qua weer, natuur en alles.
[YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Introducing Iceland]

On an other note, ben vandaag even de achievement voor het rijden met alle merken in ETS2 even aan het halen, en rij nu met een minimale MAN TGX GN, dus 330pk, en eigenlijk rijdt ie best lekker.. Misschien zelfs lekkerder dan de dikste DAF en Renault.. :P Best een leuk digitaal dashboard ook :)
Hoe groot iedere staat is en de toekomst voorspellen is moeilijk, maar ik kan wel begrijpen dat ze veel staten echt als losse DLC's blijven aanbieden voor geldstroom.
Ja soms mogen ze van mij ook wel gecombineerd zijn, want Arkansas en Oklahoma zijn erg saai.
Mooiste aan de update waren de animaties voor het laden en lossen van graan producten, maar verder is er niet veel bijgebleven.

Er zijn verborgen achievements op steam bij ETS2 en ATS en daarom zit ik niet meer op de 100% achievements en moet ik wachten totdat ze de update beschikbaar maken.
waarschijnlijk de achievements voor Driver acadamy.
Wat stom is, ik ben het profiel kwijt waarin ik de eerste hoofdstuk heb afgerond, maar heb niet de skin gekregen die beloofd is, terwijl ik wel de achievements heb. Stom dat ze daar niet naar kijken.
Dus ik mag ze allemaal weer eens overnieuw gaan doen bij de volgende update.

Ik speel de laatste tijd wel veel minder ETS2/ATS.
Geen intressanten update op ETS2 afgelopen jaar en Missouri was een mooie staat en dat was het dan.
Volvo niet compleet geleverd, DAF nog steeds geen tuningpack, Peterbilt nog te wachten op de rework en hopelijk tuning pack. BeNeLux rework komt denk ik pas in 2026 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Ik heb ETS weer opgepakt via de docked Steamdeck nadat ik in het verleden via de laptop probeerde te spelen. Maar ik wil betere graphics en had de hoop gevestigd op mijn Mac Mini M4 maar dat is helemaal beroerd. Als ik uit de buyers guide de 1440p PC pak, is dat voldoende om ook mods fatsoenlijk te kunnen draaien op een resolutie die ver boven 1080P zit?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Dit moet in producktie en dan in de verkoop. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOzbt5OWjaCobyU1jmN0Ixq1Fwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ho1X0dGX2ujoWu3K621z5Ec.png?f=fotoalbum_large

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:11:
Ik heb ETS weer opgepakt via de docked Steamdeck nadat ik in het verleden via de laptop probeerde te spelen. Maar ik wil betere graphics en had de hoop gevestigd op mijn Mac Mini M4 maar dat is helemaal beroerd. Als ik uit de buyers guide de 1440p PC pak, is dat voldoende om ook mods fatsoenlijk te kunnen draaien op een resolutie die ver boven 1080P zit?
Wat bedoel je met een resolutie van ver boven 1080p?
2560x1440? 4K?

Single screen? Triple screen?

Ik speel het in triple screen op 7680x1440 met resolution scaling in-game op 150% met FPS cap op 60FPS, en zelfs met mijn specs dipt hij in drukke steden daar nog wel eens kort onder.

Maar dat komt door de brakke verouderde engine. Update 1.55 gaat A-Synchronous Loading bevatten wat deze hapering in grotere steden moet laten verdwijnen. Voorbeeld zie je in deze video:

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Rivanov schreef op maandag 23 juni 2025 @ 06:09:
[...]

Wat bedoel je met een resolutie van ver boven 1080p?
2560x1440? 4K?

Single screen? Triple screen?

Ik speel het in triple screen op 7680x1440 met resolution scaling in-game op 150% met FPS cap op 60FPS, en zelfs met mijn specs dipt hij in drukke steden daar nog wel eens kort onder.

Maar dat komt door de brakke verouderde engine. Update 1.55 gaat A-Synchronous Loading bevatten wat deze hapering in grotere steden moet laten verdwijnen. Voorbeeld zie je in deze video:

[YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Open Beta 1.55]
Ik speel op mijn 4K tv maar wil minimaal 1440p hebben. Maar als ik mods gebruik zou dat een zware belasting zijn lees ik her en der.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:53:
[...]

Ik speel op mijn 4K tv maar wil minimaal 1440p hebben. Maar als ik mods gebruik zou dat een zware belasting zijn lees ik her en der.
Dat ligt eraan. Gebruik je 5 mods of 100 mods. Dat maakt ook een groot verschil. En ook het type mod.
Dus YMMV en je weet het pas als je hetzelf test. Geen enkel systeem functioneert hetzelfde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Lekker Ventje schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:53:
[...]

ETS2/ATS draaien prima en heeft niet de dikste hardware nodig om er goed uit te zien.
Nvidia 2000 serie kan het vloeiend draaien op 1440p met natuurlijk hier en daar een dipje, maar dat komt door de wat verouderde engine. Maar dan heb je het echt over dipjes en niet dat je opeens in een stad voor minuten lang ver onder de 60FPS zit, eerder dat je eventjes paar seconde de 40fps aantikt en weer doorgaat.

Uiteraard hebben mods invloed op de prestatie van de game.
Je gaat extra content toevoegen waarbij de ontwikkelaar van de game geen invloed op heeft hoe dit gemaakt wordt. Dat heb je bij alle games met mods. Kijk eens naaf Farming Simulator waarbij mods de game ook heel slecht kunnen laten draaien of fouten veroorzaken.
Bijvoorbeeld TruckersMP (multiplayer mod die heel populair is).
De game is niet gemaakt voor dit soort gameplay met veel mensen tegelijk.
Sta je met meer dan 60 man bij elkaar, dan moet je blij zijn met 20FPS.
Of in mijn geval, gaat mij 4080ti zelfs bij 100 man in de buurt, opeens opstijgen als een helicopter om de 60FPS te halen, waardoor ik dan er vaak voor kiezen om even opnieuw te starten.
Geen idee waarom ik dit alleen in ETS2/ATS TMP heb, maar dat zegt iets over mods.

In ETS2/ATS heb je ook een gewenste mod volgorde, kunnen niet alle mods samenwerken en in sommige gevallen mag je zelf je config file aanpassen om meer buffergeheugen toe te kennen aan de game.

Maar je hebt niet perse mods nodig om het leuk te hebben in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Het gaat er mij om dat er wat meer leven in de wereld komt en het er grafisch wat beter uit komt te zien. Maar daar is de ontwikkelaar ook al mee bezig. Het gaat waarschijnlijk sowieso al vooruit omdat de Steamdeck ook niet echt een powerhouse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Lekker Ventje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:04:
Het gaat er mij om dat er wat meer leven in de wereld komt en het er grafisch wat beter uit komt te zien. Maar daar is de ontwikkelaar ook al mee bezig. Het gaat waarschijnlijk sowieso al vooruit omdat de Steamdeck ook niet echt een powerhouse is.
Meer leven ?
de AI is niet zo goed, dat je ook meer voertuigen wilt hebben in je game.
Standaard is deze al prima en je kan het ietsjes opschalen met een console command.
De mods die hiervoor zijn, passen dit getal alleen aan op verschillende tijdstippen of verhogen het voor je.

Bepaalde skinpacks hebben niet zoveel impact op performance.
Alleen als je Jazzypack mods gebruikt, merkt je dat deze erg instabiel zijn.

Alle nieuwe gebieden en reworks die zijn uitgekomen zijn erg goed.
Griekenland, rework Duitsland, Oostenrijk, zwitersland.
en binnen nu en 1 jaar ook nog eens BeNeLux rework. (zou mooi zijn volgend jaar zomer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 22:08

jbbrans

Pykow schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Meer leven ?
de AI is niet zo goed, dat je ook meer voertuigen wilt hebben in je game.
Standaard is deze al prima en je kan het ietsjes opschalen met een console command.
De mods die hiervoor zijn, passen dit getal alleen aan op verschillende tijdstippen of verhogen het voor je.

Bepaalde skinpacks hebben niet zoveel impact op performance.
Alleen als je Jazzypack mods gebruikt, merkt je dat deze erg instabiel zijn.

Alle nieuwe gebieden en reworks die zijn uitgekomen zijn erg goed.
Griekenland, rework Duitsland, Oostenrijk, zwitersland.
en binnen nu en 1 jaar ook nog eens BeNeLux rework. (zou mooi zijn volgend jaar zomer)
De ai was een tijdje goed, maar de laatste tijd zie ik zowel bij ETS2 als ATS de ai gekke dingen doen, bijv. paar keer achter elkaar van rijbaan wisselen, heel langzaam optrekken totdat je ernaast zit om in te halen en dan rijden ze ineens net zo snel.

Over de nieuwe gebieden en reworks ben ik wisselend enthousiast. Het ziet er prachtig uit, maar de details in rijbeleving missen, snelwegdelen met ineens een max snelheid van 30km/u. Snelheden die niet overeenkomen met de bebording. Maar ook grote framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
AI is eigenlijk altijd wel een dingetje geweest in ETS en ATS. Ik ben blij dat er geen file's zijn, dat zou rampzalig worden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kan niet zeggen dat de AI ooit goed geweest is. maargoed, dat zijn van die dingen waar blijkbaar minder aandacht naar gaat.

heeft iemand bv weleens gekeken hoe zijn/haar poppetje achter het stuur zit? Geen gebruik van gordels, lijkt alsof hij op een kruk zit, en maakt ook geen gebruik van rugleuning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Tfk8Wt5hf_6pGmNBeCK4jGl9Fg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s7op6asFCmMU2tRqVwYzsswt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

jbbrans schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:14:
[...]

De ai was een tijdje goed, maar de laatste tijd zie ik zowel bij ETS2 als ATS de ai gekke dingen doen, bijv. paar keer achter elkaar van rijbaan wisselen, heel langzaam optrekken totdat je ernaast zit om in te halen en dan rijden ze ineens net zo snel.

Over de nieuwe gebieden en reworks ben ik wisselend enthousiast. Het ziet er prachtig uit, maar de details in rijbeleving missen, snelwegdelen met ineens een max snelheid van 30km/u. Snelheden die niet overeenkomen met de bebording. Maar ook grote framedrops.
Ik heb de AI uitgezet omdat ze af en toe zulke rare dingen uithalen. Ik ben al een aantal keer de vangrail ingedrukt door zo'n baanwisselaar. Als je dan met angst en beven een volgende vrachtwagen inhaalt omdat ie zonder reden langzamer gaat rijden dan gaat de lol er wel vanaf. Dan heb ik liever een stel schreeuwende Russen op de CB in TruckersMP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Iowa release date is bekend *O*

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgenK20Vd-XH-gUfZBBOX12jQYIjIss_hlXw8xUthDdR-NjEP1ey_EpCzXIjrF4STBKWHmugwLt4xpbyuFQMINstWDts5E3pvY0hqIYujuHrVdclTAIcPO-dbBOxtCENlDm21-YgxD-uAhedK-MfHccnXVw9Yl3uxREsvZGkNroSb57Nc0LJoauJqANhjA/s1920/Socmedia_1920x1080_IOWA_Release_Date.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:32
Ik moet bekennen, dat ik totaal nog niet gekeken heb naar de academy. Moet er toch ook maar eens aan beginnen. Eerst bezig geweest met het checken van mods en map issues.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Ik zag dat mn laatste login in ets , 27 feb. Was. Vandaag toxh slecht weer, dus alles weer geüpdatet, mods weer werkend, vanavond maar is kijken of het echt soepeler loopt met 1.55 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of alles soepeler gaat lopen durf ik niet te zeggen. Heb mijzelf een nieuwe computer gegunt. Merk wel dat bij de tolpoorten de fps aardig inzakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21LCb06JcsK9tWQR7wSG731BPvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x676c8zBzMDUmD0G5S6BOFKc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQJdIYFIKusd0ck1_xclfBFyB1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3L0vbsAqHK2TxBbIZiFjCnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVwgNRnumC2dXCf1mBJx3qFtS9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdZ8Q0HbqTcV6GtiuxgJaPcT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6_F4ex2zdSidAqS-v_2QHmx3ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCQhn2jAD7LSHKHE0ufUvGA7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDCuUP3re-x1jJdL1tVpXG_AtIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3b4FmHh2HcWNf7C3rLt6joXS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eu4zNFvSltkmibNiZrJ0i4OTsXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kdp6MtcgTKKZlndBzKUvkdrS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door flugelisoke op 07-07-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Nieuw snoepje om mee naar Iowa te rijden vanavond!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUZIkdIyDcJlMyWF1vp9vlDTGRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USaScXStdIZTSQMgzbwjfpbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67nfZcCKDDscfTnn-k86AEsmJ2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IxwXvL9UT7B8jDXTBBlrAw3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbEXu967lZzqnQBZ8HwqQEZnKcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sH9LvzDt5kumwusrsK9HVJh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7ku5DKfUN87O7N4SBjTO-4-MiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8QIB4rf8DtnRHR8SpufyDWd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abUozT7iiqjkSIhmc36mVcbF58Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNSanJ8oxkUG5Ecg6hkjFmfI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue8t4F4_Ktf0cIlGvYYr4GgchM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbO8dt5VmbDjQ6POMygbCg3c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQrYFcm4PiiZSiafWUsfoaPRp6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSfi8hXJth0yTPbM1ABMu92R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4mPbIFpng4ljmiyGZwgMfIjAZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5P8nWjTQFmNd8C2D5klfzAN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IOWA is geinstaleerd

Dus voor de mensen die het niet wisten , hij is uit

Mijn truck op dit moment

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub9BQXLQ3adTyIkZELSidp6K1mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsTMS8IT1moku06sHzIvzVZv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 10-07-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ProMods gaat nog even op zich laten wachten. We zijn met het team momenteel in Praag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
ScuL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:08:
ProMods gaat nog even op zich laten wachten. We zijn met het team momenteel in Praag...
Potjandrie! :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ScuL schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:08:
Wil SCS jullie map bestanden hebben voor het noorden van Scandinavië haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Pykow schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:47:
[...]

Wil SCS jullie map bestanden hebben voor het noorden van Scandinavië haha.
En IJsland, Midden Oosten, Noord Arika, rest van Europa.
Het zou denk ik voor heel veel spelers een verademing zijn, als SCS inziet dat ze ProMods en EuroNET implementeren in de SCS maps.

Behalve e gamers die dan gaan gillen, dat hun 100% map discovery ineens maar 40% is :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was het maar zo eenvoudig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de boeren truckers heeft ETS2 weer een nieuwe uitbereiding. Ik ben benieuwd hoe het te vervoeren is. Maar mooi ziet het er zeker uit.

https://store.steampowere...ulator_2__Farm_Machinery/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Langzamerhand ben ik er weer aan toe ETS2 en ATS op te pakken, na een paar hele drukke maanden. De eerste stap was een fatsoenlijke videokaart kopen en dat is gisteren gelukt. Nu nog even wachten op de levering en installatie en hopelijk draait de boel dan weer soepel. Ben van team blauw (1080Ti) naar team rood (9070) overgestapt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Goedemorgen!

Ik ben weer bezig met ETS2, maar - en dat is al eeuwen zo gok ik en ik kan online geen goede oplossing vinden - op de RJL 4 serie mod, lukt het niet om de motor badges te tonen... hebben meer mensen dat / een oplossing voor dat ? het gaat dus om de motor badge (bijv. 164L) en PK / V8 logo (V8 580), ik kan ze selecteren bij de accessoire tuning, maar ze tonen niet.

//solved. Zonder de T series mod werken de badges niet, nu dus wel

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 22-07-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Volgende... ik wil graag onderstaande skin werkend krijgen. Echter, als ik hem ingame laad, zie ik alleen de groen blauwe kleur maar NIET de stickers, zou iemand dit willen testen of dat aan mij ligt ja of nee ?

Thanks!

Floris

https://ets2.lt/en/svempa...ania-limited-edition-000/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:56
@lord_fh Denk dat de skin verouderd is. Is best veel veranderd op grafische vlak en onder motorkap van ETS2 dus veel skins van vroeger werken niet meer zonder aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Wil de (lijn)busmods voor ETS2 eens uitproberen. Welk pakket kan je dan best combineren of gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leovreenen
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:25
Gewoon nog eventjes wachten op de coaches dlc 😅

Nee, ik kan morgen wel even kijken voor je misschien. Ik meende dat ik eerder ook zon mod combinatie gebruikte. Werkte best leuk!

[ Voor 57% gewijzigd door leovreenen op 22-07-2025 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovreenen
Kleine update. Ik heb even gekeken eerder was dit de SovTransBus mod. Maar deze is niet meer actueel aan de nieuwste versie. https://dbusworld.com/ is nu zeer aan te raden. Wel eventjes wat uitzoek werk, maar het werkt wel heel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Ben heel benieuwd:

https://blog.scssoft.com/...d-trip-ford-car-pack.html

Het is geen 1 april dus het zal wel waar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:53
LOL, overweeg ik net om mijn T300RS te vervangen door de MOZA truckerswheel-bundle met stalks, gaan ze gewone auto's toevoegen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:07
Op een gaming-forum waar ik lid van ben hielp iemand mij de vogel te identificeren van de paintjob die je kunt verdienen voor het voltooien van de Cruising Iowa Event: het is de goudsijs, ofwel in het Engels de American Goldfinch: Wikipedia: Goudsijs ("the state bird of Iowa (and New Jersey, and Washington").

[ Voor 7% gewijzigd door FairPCsPlease op 28-07-2025 07:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lifeguard
strider1007 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:42:
LOL, overweeg ik net om mijn T300RS te vervangen door de MOZA truckerswheel-bundle met stalks, gaan ze gewone auto's toevoegen... |:(
Je kunt gewoon in vrachtwagens blijven rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leovreenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
JPD68 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:39:
Ben heel benieuwd:

https://blog.scssoft.com/...d-trip-ford-car-pack.html

Het is geen 1 april dus het zal wel waar zijn.
In Fort Dodge (IA) zojuist een hotel gevonden met apart completable weg ernaar toe, mooi parkeerterrein etc.
Lijkt mij gewoon een stop te worden in Road Trip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhxKhksUKrcO5roWBbzqagh0BU4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZY11McUowSoa7MVWwL8cAnxC.jpg?f=user_large

Zoals de busstations in ETS toch wat gaan worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Roadtrip?

Kunnen we straks Smokey and the bandid na gaan spelen? :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Plaatjestijd :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Dt8HZEKz5TXk1b_59ESNaNpr4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEL1uaaEDHVq1jfDFCPsGtNM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3qB1CE9fs0Jtxra0l9dJMnIlIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fk02SQKE35w4gSVQUI7mPGr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WF4dsvLjkQHaMDF4rQnmZZB3XdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1bYsqeR2Z3CovIqHgu1Fz8F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roV0YqADERIT9VqUWcnmWVUxk4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKtjtzGqEd1oWz78L1AJwR8B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik heb ETS2 gisteren ook weer eens geïnstalleerd. Heb maar 1 mod en dat is de 'echte tankstationnamen' mod haha. Heb ook niet veel uitbreidingen, heb vorig jaar ofzo de Scandinavië map gekocht in de aanbieding, is onze favoriete vakantie bestemming dus wel leuk om daar ook virtueel rond te crossen. Heb van al die andere mods (nog) niks geïnstalleerd, vind de kaart eigenlijk wel groot zat...

Mijn 'oude' savefile had ik gelukkig nog, dus door met mijn bedrijfje met 2 garages en 7 vrachtwagens/ chauffeurs. Heb mijn eigen truck wel een upgrade gegeven. Reed een Volvo FH5 en heb nu een Volvo FH6 gekocht, hoefde maar 15k bij te leggen dus dat was een makkelijke deal. Ben voor 1 met camera's ipv 'echte' spiegels gegaan en natuurlijk voor de volle 780PK versie met een automatische bak. Speel met controller en dan is een automaat wel zo handig eigenlijk.

Vrachtwagen is knalrood, en had nog een 'lage' trailer (hoe noem je zo'n ding ook alweer) met container punten erin, net zo rood overigens ;). Gisteren beide 2 ritten waren ook ADR tanks dat verdiend wel lekker.

Is toch wel relaxed savonds ff stukje rijden met Truckers FM op de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSC6BXnYaam8-MwTs77IHyD_g-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oIv1zaOQRCxja6LEXZutNhcO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door TgR_KILLER op 08-08-2025 13:02 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

TgR_KILLER schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:57:
Ik heb ETS2 gisteren ook weer eens geïnstalleerd. Heb maar 1 mod en dat is de 'echte tankstationnamen' mod haha. Heb ook niet veel uitbreidingen, heb vorig jaar ofzo de Scandinavië map gekocht in de aanbieding, is onze favoriete vakantie bestemming dus wel leuk om daar ook virtueel rond te crossen. Heb van al die andere mods (nog) niks geïnstalleerd, vind de kaart eigenlijk wel groot zat...

Mijn 'oude' savefile had ik gelukkig nog, dus door met mijn bedrijfje met 2 garages en 7 vrachtwagens/ chauffeurs. Heb mijn eigen truck wel een upgrade gegeven. Reed een Volvo FH5 en heb nu een Volvo FH6 gekocht, hoefde maar 15k bij te leggen dus dat was een makkelijke deal. Ben voor 1 met camera's ipv 'echte' spiegels gegaan en natuurlijk voor de volle 780PK versie met een automatische bak. Speel met controller en dan is een automaat wel zo handig eigenlijk.

Vrachtwagen is knalrood, en had nog een 'lage' trailer (hoe noem je zo'n ding ook alweer) met container punten erin, net zo rood overigens ;). Gisteren beide 2 ritten waren ook ADR tanks dat verdiend wel lekker.

Is toch wel relaxed savonds ff stukje rijden met Truckers FM op de achtergrond.

[Afbeelding]
De standaard map is ook mooi geupdate de laatste jaren met Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Volgende stuk dat in de standaard map aangepast gaat worden is BeNeLux (Bevestigd door de ontwikelaar)
Het is wel leuk om je kaart uit te breiden naar landen waar je ook graag naar toe wil.
Bijvoorbeeld Zuid frankrijk met Viva la france of aansluitend spanje portugal met Iberia DLC.

Ik zou zelf voor de Volvo FH5 met 750PK gaan als je perse een hele krachtige volvo wilt rijden.
de Volvo FH6 de nieuwste die je tot 780PK kan verkrijgen is minder krachting het het optrekken met wat zware ladingen.

Truckers FM is een prima radiostation en je krijgt dan ook reclame over VTC's (Virtual Truck Companies) wat eigenlijk een groep mensen zijn die graag wat extra's willen met hun game ervaring.
Ik zit zelf ook bij eentje die gisteren 5 jaar is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

De standaard map is ook mooi geupdate de laatste jaren met Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Volgende stuk dat in de standaard map aangepast gaat worden is BeNeLux (Bevestigd door de ontwikelaar)
Het is wel leuk om je kaart uit te breiden naar landen waar je ook graag naar toe wil.
Bijvoorbeeld Zuid frankrijk met Viva la france of aansluitend spanje portugal met Iberia DLC.

Ik zou zelf voor de Volvo FH5 met 750PK gaan als je perse een hele krachtige volvo wilt rijden.
de Volvo FH6 de nieuwste die je tot 780PK kan verkrijgen is minder krachting het het optrekken met wat zware ladingen.

Truckers FM is een prima radiostation en je krijgt dan ook reclame over VTC's (Virtual Truck Companies) wat eigenlijk een groep mensen zijn die graag wat extra's willen met hun game ervaring.
Ik zit zelf ook bij eentje die gisteren 5 jaar is geworden.
Ja ik had een FH5, nu de FH6, die 6 bevalt me eigenlijk wel met de digitale spiegels. Ook zware landingen doet ie best prima tot zover.

Heb mijn eigen aanhangers ondertussen wel verkocht, werd toch een beetje eentonig. Rijd nu weer gewoon vrachten van anderen rond, ook een paar keer een 'online' vracht gedaan nu. Ondertussen mijn 3de garage ook geopend en deze uitgebreid. Kan nog 2 vrachtwagens kwijt daar. Heb er nu 2 in Duitsland en 1 in Zweden.

Wissel nu soms tussen Truckers FM en dat andere 'sim' truckers station, ook daar reclame van VTC's. Soms is op Truckers een stel DJ's die meer een praat uurtje hebben dan dat er muziek te horen is, dan schakel ik lekker over haha.

Nu doe ik dit soort vrachtjes trouwens :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wULryN-3tX4TiZ7H2Y2E6EiLT2M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tXrHP9ndOo9hJfjxxACsp8Y6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Nzsi8MXOLsd7wEIAKhNi9HuBic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEa4zU2fbjbRjKzcyunrQDJo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwbPBe57iF-vsMDABlAFSUILggU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tb6lfEk5ZyALL7eqHRGk7cdv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-08-2025 21:21 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 23:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJhIZ-0M0CzxDY8b622UiZvKHvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9D7xZSrrhC7AXu45Xcapfzx.jpg?f=fotoalbum_large

Soms geen enkele tijd voor ETS2. Terwijl ik dag 1 sinds release van ETS2 de game al speelde. 5 jaar er tussen uit geweest en als je nou ziet wat er is veranderd. Enof mogelijk is gemaakt. Bizar :D. Jammer dat ETS2 niet de graphics mee pakt van Snowymoon (https://snowymoon.io/).

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f88gasC2TAsKqplYo7u0f1snVjE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K8J0xgWS3h9LziGqqEdIrcCL.jpg?f=user_large

Vet leuk, zo'n trailer die niet recht staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Milan1NL schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:25:
[Afbeelding]

Soms geen enkele tijd voor ETS2. Terwijl ik dag 1 sinds release van ETS2 de game al speelde. 5 jaar er tussen uit geweest en als je nou ziet wat er is veranderd. Enof mogelijk is gemaakt. Bizar :D. Jammer dat ETS2 niet de graphics mee pakt van Snowymoon (https://snowymoon.io/).
Heel gaaf die neus! Na het zien van jouw foto ook gelijk de mod geinstalleerd maar elke keer als ik m configureer en afreken loopt het spel vast... Heel irritant. Morgen nog maar even naar kijken, waarschijnlijk een conflicterende mod ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Even mijn truck waar ik nu nog steeds in rijd ATS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipg0vyo9jg2G4s7-Gptj9xtsdqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cCCI87WLBLztTXP6u3H90VI.jpg?f=fotoalbum_large

ETS2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivhIFDtG35DWAmumubCVdHihn-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNl3rex2gPLPM7jRVmueWDi5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 16-08-2025 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DK0WXXJESaLeTpgrRYcqg_3bTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTXtCjnGnbtUiPB8CUx4Urva.jpg?f=fotoalbum_large

Super tof die neus maar hier begon eigenlijk wel alle ellende. Ik had al moeite om de truck te configureren, ik kon de hele truck aanpassen etc maar als ik dan op bevestigen klikte kreeg ik een CTD. Uiteindelijk moest ik per 3 a 4 mods bevestigen én opslaan. Heel wat irritaties later was het dan gelukt maar wanneer ik m'n trailer probeerde aan te passen kreeg ik ook een CTD. Uiteindelijk trailer maar zo gelaten en gaan rijden. Ergens in Denemarken steeds CTD, toen was ik er klaar mee. Terug naar oude save, mod eruit gegooid en geen CTD's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:07
GAIAjohan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:22:
[Afbeelding]

Kreeg je hem wel aangekoppeld, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:22:
[Afbeelding]

Tegen de achterkant knallen zodat die weer van dat hekje af is en dan koppelen. Met een beetje geluk heb je niet al te veel schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
FairPCsPlease schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:12:
[...]

Kreeg je hem wel aangekoppeld, of niet?
ja, hij viel hierna naar beneden, maar zonder schade 8)7 ..
Heb het idee dat dit soort glitches de laatste tijd vaker voorkomt, net als niet kunnen laden wegens bv te hoge lading..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:53
Leuk, zo'n vergelijking tussen 'analoge' en digitale spiegels..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzTQUaDIhtrC26sGtjfr9ukH-XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFBNgQRGweYNXIPK9UnYALzN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
Streskip schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:48:
[...]

Heel gaaf die neus! Na het zien van jouw foto ook gelijk de mod geinstalleerd maar elke keer als ik m configureer en afreken loopt het spel vast... Heel irritant. Morgen nog maar even naar kijken, waarschijnlijk een conflicterende mod ofzo.
https://cdn.snowymoon.io/..._v2_0_14_snowymoon.io.zip

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
Streskip schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:48:
[...]

Ik heb een andere scania neus mod. Alleen ben ik pas begin september pas bij mijn pc. Dan kan ik de link wel doorsturen van die mod hierzo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 15:40

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Milan1NL schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:10:
[...]
Ik heb een andere scania neus mod. Alleen ben ik pas begin september pas bij mijn pc. Dan kan ik de link wel doorsturen van die mod hierzo
Ik heb ook wel gereden met een Scania met neus,
maar ik weet echt niet meer welke dat was

Ik wil vanavond ook wel even kijken of hij het nog doet

Deze is het / Oude foto die op mijn Steam account staat
Afbeeldingslocatie: https://images.steamusercontent.com/ugc/2002450297574926432/E9C7CBE965599C33F16A796ABDEA04B5B8FD0BE4/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
Ets2 staat nu ook in de PS store als "aangekondigd"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

lord_fh schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:30:
Ets2 staat nu ook in de PS store als "aangekondigd"
Oja, ik zie het ook, gelijk ook even in de Xbox store gekeken en daar staat hij ook als aangekondigd

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bedrijfsslet
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 13:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ik ben een fanatieke gamer, heb inmiddels 2000+ uur in ets en ats.
Ook ben ik een enorme genieter van Xbox en PS.

Maar ik zie mijzelf geen minuut ETS of ATS op de console spelen.
Ik ga mijn mods e.d. teveel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De kans bestaat dat mods ook op de consoleversie mogelijk worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop niet dat het uitbrengen van ETS2 op een console ervoor gaat zorgen de ontwikkeling van uitbereiding van de map langer gaat duren. Vanuit SCS snap ik het wel hoe meer mensen je kan bereiken hoe meer geld je kan verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee dat zal elkaar niet steken. De mapontwikkelaars zijn geen programmeurs en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:44:
Nee dat zal elkaar niet steken. De mapontwikkelaars zijn geen programmeurs en vice versa
Duidelijk antwoord. Ik ben ook zeer benieuwd naar de tunnels in Noorwegen. Vandaag ook weer eindelijk met ProMods te rijden en wat blijft dat toch bijzonder dat gebied rondom Arnhem en de A50. De brug bij Ewijk waar ik dagelijks ook echt overheen kom zo gedetailleerd is gemaakt. Helaas hebben jullie gekozen om Arnhem erin te maken en niet Nijmegen. Maar is wel begrijpelijk gezien de doorstroom naar Duitsland. Ik zal binnenkort ook weer eens een paar leuke screenshots plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dankjewel. We moeten gaan kijken hoe het in de nabije toekomst wordt verbouwd want als SCS met de Benelux bezig gaat zal in eerste instantie al het oude ProMods materiaal verdwijnen om vervolgens weer in aangepaste vorm terug te komen. Bij Scandinavië overigens idem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ScuL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:44:
Dankjewel. We moeten gaan kijken hoe het in de nabije toekomst wordt verbouwd want als SCS met de Benelux bezig gaat zal in eerste instantie al het oude ProMods materiaal verdwijnen om vervolgens weer in aangepaste vorm terug te komen. Bij Scandinavië overigens idem.
Jullie zijn laatst daar geweest is daar nog wat leuks uitgekomen. Ik snap dat niet alles verteld mag worden.

Mijn oude Mercedes maar weer van stal gehaald. Helaas is de nieuwe versie er nog niet al is deze in deze configuratie best mooi. Trailer is geen eigen trailer (gelukkig).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFnGrpe.jpeg

En nu lekker stukje rijden door Zweden in ProMods.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TcLcr1z.png

[ Voor 25% gewijzigd door CyberCow op 21-08-2025 18:00 ]

• HMaster_II
CyberCow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Duidelijk antwoord. Ik ben ook zeer benieuwd naar de tunnels in Noorwegen. Vandaag ook weer eindelijk met ProMods te rijden en wat blijft dat toch bijzonder dat gebied rondom Arnhem en de A50. De brug bij Ewijk waar ik dagelijks ook echt overheen kom zo gedetailleerd is gemaakt. Helaas hebben jullie gekozen om Arnhem erin te maken en niet Nijmegen. Maar is wel begrijpelijk gezien de doorstroom naar Duitsland. Ik zal binnenkort ook weer eens een paar leuke screenshots plaatsen.
Ik hoop dat ze wel het knooppunt A1 - A50 bij Apeldoorn aanpakken. Deze is op dit moment geheel verkeerd. A50 gaat onder de A1 door en niet andersom.
Ik ben wel blij, dat in ProMods de afrit naar de A18 na Arnhem er wel in zit. Behalve, dat ik niet die afslag kan nemen naar huis 10 minuten de A18 op. En ik mis natuurlijk Rabelink / Dachser / MainFreight die daar allemaal op een kluitje zitten. :P Kuhne+Hagel in Doesburg vergeten we maar even ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

ScuL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:48:
De kans bestaat dat mods ook op de consoleversie mogelijk worden...
Ja dat had ik ook begrepen, al heb ik geen idee hoe dat gaat werken
Gaan het dan goedgekeurde mods door Sony of Microsoft worden ?

Nouja als de basisgame niet al te prijzig gaat worden en ik ook op PS5 zelf een skin kan maken
en de sound mods van Rudi of Kriechbaum ofzo mag gebruiken, dan lijkt het mij wel leuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Iedere mod moet door de keuring heen en er morgen pertinent géén echte merken gebruikt worden. Er mag ook niets in dat als "kwetsend" beschouwd kan worden zoals sex/geweld.
Ik heb meer info over het mechanisme maar NDA :)

In het geval van ProMods betekent dat dat we in ieder geval alle echte merken uit onze mod aan het strippen zijn en overhevelen naar de TCP add-on. Hier zijn we verleden jaar al mee begonnen. Het TCP zal vervolgens op de PC beschikbaar blijven om de echte merken te behouden en de console-versie zal geen merken bevatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nog even wachten en de nieuwe DLC mag toegevoegd worden. Echt heel erg mooi ook met het noorderlicht. Van de week het westen van Noorwegen gereden in ProMods. Maar wat een fantastisch gebied blijft het ook.

Helaas lukt het even niet om wat plaatjes te plaatsen. Link wordt niet geplaatst.

Introfilmpje van Nordic Horizons:

[ Voor 12% gewijzigd door CyberCow op 25-08-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag maar eens alle trailer pack gekocht die ik nog niet had voor ETS2.

Zeker met die nieuwe update wel lekker.

Schmitz Cargobull Update
https://store.steampowere...0/view/547870056202109412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
ATS en ETS zijn nu beide beschikbaar in 1.56 Beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Morgen vertrekken we naar USA en Canada voor 3,5 week rondreis. Nu dus in ATS alvast de route voorproefen van Seattle naar Yellowstone.
Kan ik mooi kijken of het een beetje overeenkomt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGLxf952Xu2US3zmp55y3CJIQrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D8VM50sE5TzC0X0BZ6CdK5UJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sCFeKcw0wIBuZqF4rMfvyOczkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ys9ydYF2RCUWSgSK6xxxyCRh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXOOTRZps-Wif_-SreQdCNNGees=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5WoO0KNctiwFyj0xvZmvUVpp.png?f=fotoalbum_large

Recente updates heeft de games (ETS 2 / ATS) goed gedaan qua performance. Geen enkele hiccup meer en draai de game nu maxed out op m'n triple screen rig. Framecap op 60FPS via Rivatuner.
20% CPU usage en 55% GPU usage met een GPU temp van 48 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8dRpGFMfaUzGLgbEwn1Gnr1m9Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Bejjd5AoN4izoN0TS3NcCOBu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVkEtIdipxycMcBQdN34-myDeTM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nNPHkVgH5GbQJ433pi218uOX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK7A0MJejCVlsvmV0w6g3U3rszE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3LhIx20Jnucg8aX9QIbCkpmu.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 29-08-2025 11:01 ]

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste