Als je een 3d printer hebt zou je een adapter ervoor kunnen printen, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.printables.co...r-th8s-shift-knob-adapterGAIAjohan schreef op zondag 20 april 2025 @ 17:05:
Beetje jammer dat die poken alleen op de Logitech pookjes en de TH8A kunnen..
Ik zoek -eigenlijk- iets dedicated, heb nl geen th8a bij mijn T300, en qua ‘pook’ heb ik zelf de Sparco TSS, die hiervoor niet geschikt is, immers alleen sequentieel of handrem..
Zou het ook op een TH8S geplaatst kunnen worden? Die zijn ook wat betaalbaarder dan de TH8A.
Ik heb het opgelost met een stukje metalen buis en wat tape. Is niet onverwoestbaar maar zit al een paar jaar prima en is ook zo weer te herbouwen als iemand er te lomp mee doet._Eend_ schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:56:
[...]
Als je een 3d printer hebt zou je een adapter ervoor kunnen printen, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.printables.co...r-th8s-shift-knob-adapter
Ik ga hem, is de bedoeling, op de SSH Newt monteren. Zo op het oog moet dat gewoon lukken. Maar dat weet ik pas zeker als die er is natuurlijk.
Nou ja, ze doen wel dingen, maar ik ben ook gestopt met DLC kopen omdat het inderdaad meer van hetzelfde is steeds. Maar het is ook niet dat ze niks inoveren. Ze hebben nu wel electrische trucks, die luxe cruisecontrol (weet niet hoe dat heet), een animatie bij bepaalde ferries, de belichting is een keer veranderd.cbr600f4i schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:33:
[...]
Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.
Mijn punt is dat het een trucksimulator is die het presteert om zolang als het bestaat alleen trekker/trailers te produceren en daar verder 0,0 innovatie in toe te passen. Ik vergelijk het daarom ook met Flight Simulator. Met een dooddoener als je hoeft het niet... kan je op de FS forums helemaal losAnno 2025 vind ik het een slechte simulator die is stil blijven staan in de tijd. Ik ben gestopt met geld uitgeven aan de zoveelste nep-scenery. Het is een TRUCKsimulator, geen auto/cartoonwereld simulator. Blijkbaar is een bakwagen raketwetenschap ondanks dat het ooit in de planning stond.
Vanaf FS2.0 al had ik een toekomstbeeld en die is met FS2020/2024 waar geworden. Ik heb nog een toekomstbeeld en dat is dat Microsoft straks met een bootsimulator en treinsimulator komt op basis van de wereld van Flight Simulator. Ik kan niet wachten op de dag dat er ook een vrachtwagen simulator komt op basis van deze wereld (met bakwagen en aanhangers uiteraard).
Een bakwagen lijkt me niet zo ingewikkeld inderdaad, en een kiepwagen voor zand, een brandstofwagen etc.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Grotendeels mee eens.. Hoewel je wel duidelijk progressie ziet in de map kwaliteit tussen de oudere gebieden en de nieuwere DLC.cbr600f4i schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:33:
[...]
Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.
Mijn punt is dat het een trucksimulator is die het presteert om zolang als het bestaat alleen trekker/trailers te produceren en daar verder 0,0 innovatie in toe te passen. Ik vergelijk het daarom ook met Flight Simulator. Met een dooddoener als je hoeft het niet... kan je op de FS forums helemaal losAnno 2025 vind ik het een slechte simulator die is stil blijven staan in de tijd. Ik ben gestopt met geld uitgeven aan de zoveelste nep-scenery. Het is een TRUCKsimulator, geen auto/cartoonwereld simulator. Blijkbaar is een bakwagen raketwetenschap ondanks dat het ooit in de planning stond.
Vanaf FS2.0 al had ik een toekomstbeeld en die is met FS2020/2024 waar geworden. Ik heb nog een toekomstbeeld en dat is dat Microsoft straks met een bootsimulator en treinsimulator komt op basis van de wereld van Flight Simulator. Ik kan niet wachten op de dag dat er ook een vrachtwagen simulator komt op basis van deze wereld (met bakwagen en aanhangers uiteraard).
Ik vind alleen de game engine vooruitgang echt heel matig. Ik speel dit spel nu in een simrig met triple 1440p op een wat ouder systeem (3900X met RTX3080). Opzich geen brakke hardware, maar ETS2 loopt hiermee niet boven de 60fps op Low to Medium, met zelfs dips tot beneden 20fps gezien.
Zodra ik de drone view camera aanzet waarbij je recht naar beneden kijkt => 100fps+.
Verklein ik de FOV van zijmonitors => Daar is mijn frame rate weer zoals je mag verwachten met een RTX3080.
Ik snap dat de invloed van FOV niet 0 kan zijn, maar pff, dit is toch wel "3D rendering 101". Les 1: hoe render je zo efficient mogelijk gedetailleerd terrein. Er zijn genoeg "hobby projecten" op YT te vinden over engines die maps renderen op 120fps+ met miljoenen triangles aan terrain data die live wordt verwerkt.. (bvb met verschillende rendering distance zonder detail te verliezen).
In de laatste 10 jaar zijn er meerdere race simulators uit de grond gestampt met geavanceerde physics. Ze hebben laatst eindelijk een keer wat wheelspin toegevoegd. Maar FFB? Gevoel dat gewicht verschuift in de truck of trailer? Nee, ho maar... letterlijk alles in dit spel is "high level geanimeerd" maar eigenlijk niet gesimuleerd. Zoals je zegt.. men doet alsof dit dan hoogstaande wetenschap ofzo. Maar ik denk dat ze "under the hood" weinig weten hoe ze zulke dingen goed in elkaar moeten klussen. Ik zie dit ook terug in bvb de (adaptive) cruise control: die is vaak zo slecht afgesteld dat je in bepaalde trucks/beladingen een jojo effect krijgt of andere gekke toestanden. "Control Theory 101"
Ik blijf het nog wel spelen, want het blijft wel chill om met een paar vrienden in een convooi wat rondjes te toeren. Op triples is rondom naar buiten kijken ook echt zoveel leuker/mooier dan de tunnelview van single screen. Wel leuk dat er mooi multimon feature in hebben gezet, hoewel je dan wel weer in de console moet duiken om dat netjes af te stellen.
Gezien mijn uren in ETS2 (>1k) is een tientje hier en daar voor DLC het probleem niet (vooral als de nieuwe maps stuk beter zijn). Maar ik had liever gezien dat ze inmiddels een keer ETS3 hadden gemaakt met een knappe physics engine, dat je kan uitstappen, en een fatsoenlijkere render pipeline.
Dit vind ik toch gek, ik speel op 4k resolutie met 150% scaling en zogoed als alles op hoogst, en heb 55 fps over het algemeen met dips tot max 37. En dat met een i5 9600k en een 3060tiHans1990 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:59:
[...]
Grotendeels mee eens.. Hoewel je wel duidelijk progressie ziet in de map kwaliteit tussen de oudere gebieden en de nieuwere DLC.
Ik vind alleen de game engine vooruitgang echt heel matig. Ik speel dit spel nu in een simrig met triple 1440p op een wat ouder systeem (3900X met RTX3080). Opzich geen brakke hardware, maar ETS2 loopt hiermee niet boven de 60fps op Low to Medium, met zelfs dips tot beneden 20fps gezien.
Zodra ik de drone view camera aanzet waarbij je recht naar beneden kijkt => 100fps+.
Verklein ik de FOV van zijmonitors => Daar is mijn frame rate weer zoals je mag verwachten met een RTX3080.
Ik snap dat de invloed van FOV niet 0 kan zijn, maar pff, dit is toch wel "3D rendering 101". Les 1: hoe render je zo efficient mogelijk gedetailleerd terrein. Er zijn genoeg "hobby projecten" op YT te vinden over engines die maps renderen op 120fps+ met miljoenen triangles aan terrain data die live wordt verwerkt.. (bvb met verschillende rendering distance zonder detail te verliezen).
In de laatste 10 jaar zijn er meerdere race simulators uit de grond gestampt met geavanceerde physics. Ze hebben laatst eindelijk een keer wat wheelspin toegevoegd. Maar FFB? Gevoel dat gewicht verschuift in de truck of trailer? Nee, ho maar... letterlijk alles in dit spel is "high level geanimeerd" maar eigenlijk niet gesimuleerd. Zoals je zegt.. men doet alsof dit dan hoogstaande wetenschap ofzo. Maar ik denk dat ze "under the hood" weinig weten hoe ze zulke dingen goed in elkaar moeten klussen. Ik zie dit ook terug in bvb de (adaptive) cruise control: die is vaak zo slecht afgesteld dat je in bepaalde trucks/beladingen een jojo effect krijgt of andere gekke toestanden. "Control Theory 101"
Ik blijf het nog wel spelen, want het blijft wel chill om met een paar vrienden in een convooi wat rondjes te toeren. Op triples is rondom naar buiten kijken ook echt zoveel leuker/mooier dan de tunnelview van single screen. Wel leuk dat er mooi multimon feature in hebben gezet, hoewel je dan wel weer in de console moet duiken om dat netjes af te stellen.
Gezien mijn uren in ETS2 (>1k) is een tientje hier en daar voor DLC het probleem niet (vooral als de nieuwe maps stuk beter zijn). Maar ik had liever gezien dat ze inmiddels een keer ETS3 hadden gemaakt met een knappe physics engine, dat je kan uitstappen, en een fatsoenlijkere render pipeline.
//o wacht ik las over het triple screen gedeelte heen, ik speel op 1 scherm
Ja.. Ik rij samen met iemand die ook triple screen heeft en dikkere hardware dan ik met mijn 34" widescreen, maar die haalt 'maar' 50-55 FPS, terwijl ik over het algemeen de 60 wel haal. Totdat het druk wordt op de map..
Vanavond wel even Motor Town uitgeprobeerd samen, en dat is wel lollig. Zo'n vrachtsysteem zouden ze ook in ETS3 moeten doen imo.
Vanavond wel even Motor Town uitgeprobeerd samen, en dat is wel lollig. Zo'n vrachtsysteem zouden ze ook in ETS3 moeten doen imo.
oop verkeerde topic
[ Voor 89% gewijzigd door ravw op 24-04-2025 23:29 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik sta er altijd van te kijken dat het op mijn verouderde pc nog zo goed draait (i3 6100 - 1050ti).
Op 1080P 200% met bijna alles op ultra zo'n 50fps. Als het druk wordt kakt het wat in ach..
Zit al lang te kijken voor wat nieuws, naast de abnormale prijzen is het ook niet echt nodig eigenlijk...
Op 1080P 200% met bijna alles op ultra zo'n 50fps. Als het druk wordt kakt het wat in ach..
Zit al lang te kijken voor wat nieuws, naast de abnormale prijzen is het ook niet echt nodig eigenlijk...
Heb eigenlijk sinds januari niet meer gespeeld omdat mijn GPU wel aan het einde zit van wat ik ervan vraag, triple monitor setup en veel op hoog ingesteld. Haalde nog regelmatig 60fps, maar merkte dat e.e.a. erg instabiel werd, met veel crashes tot gevolg.Wazzup! schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:32:
Ik sta er altijd van te kijken dat het op mijn verouderde pc nog zo goed draait (i3 6100 - 1050ti).
Zoek nu een nieuwe GPU denk een RX 9070, mijn CPU is een i5 10th gen.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
De laatste tijd valt het mij heel erg op dat de snelheidslimieten niet overal meer juist zijn, vooral op de geupdate gedeeltes van oude delen.
Helaas heb ik geen posities.
Bijvoorbeeld rechter rijstrook op een snelweg 30km/u, linker strook 80.
Weg de ene kant op een andere snelheid dan de andere kant op.
Snelheidsverlaging op de routenavigator en meteen een bekeuring voor te hard rijden, geen bord terplaatse.
Binnen notime een snelheidsverhoging en vlak daarna weer verlaging.
Ik heb een hele tijd met bekeuringen "aan" gespeelt, maar ze gaan nu wel uit.
Helaas heb ik geen posities.
Bijvoorbeeld rechter rijstrook op een snelweg 30km/u, linker strook 80.
Weg de ene kant op een andere snelheid dan de andere kant op.
Snelheidsverlaging op de routenavigator en meteen een bekeuring voor te hard rijden, geen bord terplaatse.
Binnen notime een snelheidsverhoging en vlak daarna weer verlaging.
Ik heb een hele tijd met bekeuringen "aan" gespeelt, maar ze gaan nu wel uit.
We gaan een Euro Bus Simulator krijgen? https://www.youtube.com/w...gc&ab_channel=SCSSoftware
Hopen in dezelfde game zal zitten. Kan je mooi afwisselen en hoeven ze de wereld niet opnieuw te bouwen voor beide
Een Euro Bus Simulator lijkt mij wel heel erg tof. Maar inderdaad hopen dat het gewoon in dezelfde wereld zal zijn zodat ook niet alle DLC opnieuw moet worden aangeschaft.
Natuurlijk is het in dezelfde wereld.
Ze zijn al jaren hiermee bezig. Bij elke rework zie je in grote steden meer en meer bushaltes komen.
Ik vind het tof
Ze zijn al jaren hiermee bezig. Bij elke rework zie je in grote steden meer en meer bushaltes komen.
Ik vind het tof
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
South Dakota is aangekondigd voor ATS. Het ziet er allemaal heel herkenbaar uit, zelf vond ik dit één van de mooiere staten om doorheen te rijden.
https://blog.scssoft.com/...oducing-south-dakota.html
Ik krijg toch wel een 'meer van hetzelfde' gevoel.
Ik ben opnieuw gestart met een economy-mod. Dat maakt dat je wel echt meer zelf moet rijden om iets voor elkaar te krijgen. Ik rij nu af en toe nog een stukje. Ik heb voorlopig weinig behoefte aan meer staten. De laatste 3 heb ik sowieso nog niet.
Ik ben opnieuw gestart met een economy-mod. Dat maakt dat je wel echt meer zelf moet rijden om iets voor elkaar te krijgen. Ik rij nu af en toe nog een stukje. Ik heb voorlopig weinig behoefte aan meer staten. De laatste 3 heb ik sowieso nog niet.
Weer een staat aangekondigd. Ze hebben er inmiddels 4 aangekondigd (Louisiana, Iowa, Illinois en South Dakota), het wordt tijd dat ze er weer eentje uitbrengen.AntonV schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:56:
South Dakota is aangekondigd voor ATS. Het ziet er allemaal heel herkenbaar uit, zelf vond ik dit één van de mooiere staten om doorheen te rijden.
[YouTube: American Truck Simulator - Introducing South Dakota]
Missouri is wel een aanrader, de andere 2 zijn opvulling.Poljert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:24:
Ik krijg toch wel een 'meer van hetzelfde' gevoel.
South dekota wordt ook in mijn ogen een saaie staat.
Illinois kijk ik dan wel weer naar uit als verlenging van de i-40 / Route 66 naar Chigago.
of Iowa waarbij ze de grootste truckstop erin gaan moeten maken (zoals in real-lfie)
Ik ben wel verast met deze ontwikkelingen omdat ze tegen TMP (Truckers MP multiplayer mod) hebben aangegeven dat ze verlopig geen bussen zouden releasen en dat ze daarom met DBUS een samenwerking aan konden gaan, zonder problemen.lifeguard schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:44:
Natuurlijk is het in dezelfde wereld.
Ik vind het tof
Alleen nu 3 jaar later komen ze toch met de aankondiging.
Hoewel ik erg bang ben dat het heel erg beperkt gaat zijn.
Scenario's van A naar B.
Vergelijkbaar met de Road trips in ATS, dat ze aangekondigd hebben.
Ook hoop ik niet dat deze release nog voor de Tendem combi's gaan komen.
Want het blijft in mijn ogen een TRUCK game en kijk erg uit naar de nieuwe combi's en eventueel multi load en drops.
Ook wachten we nog steeds op Scania met hun goedkeuring voor het nieuwe dashboard en motoren.
Daar zit ook al weer 4 maanden tussen na aankondiging van Scania zelf.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ach ik ben er ook niet zo voorstander er van.
Dat ze nu dingen er in gana gooien die niets met trucks te maken heeft.
Maar ik zie het nu ook in MSFS2024 .
Er komen dingen in die nog nooit in een Flightsimulator hebben gezeten.
Als je ziet hoe veel randzaken ze nu er bij gaan doen.
Maar goed ze doen dit om nog meer mensen te trekken naar hun spel/simulatie
Maar dat gaat ten koste van hun oude fan base
Dat ze nu dingen er in gana gooien die niets met trucks te maken heeft.
Maar ik zie het nu ook in MSFS2024 .
Er komen dingen in die nog nooit in een Flightsimulator hebben gezeten.
Als je ziet hoe veel randzaken ze nu er bij gaan doen.
Maar goed ze doen dit om nog meer mensen te trekken naar hun spel/simulatie
Maar dat gaat ten koste van hun oude fan base
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik snap zelf niet dat ze de Dakota's niet in 1 DLC stoppen, ja dat wordt dan een grote DLC, price het als Texas, maar als Montana saai is, dan is dit het helemaal..Uiteindelijk zullen ze toch meerdere staten in 1 DLC moeten doen als ze in New England aankomen..
Verder komt Iowa toch waarschijnlijk eind deze maand uit?
Verder komt Iowa toch waarschijnlijk eind deze maand uit?
[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2025 10:04 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west