Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
Rivanov schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:01:
Snowymoon, de ontwikkelaar die de TAA & DLAA mod heeft ontwikkeld voor ETS 2 / ATSS is momenteel bezig met een lighting overhaul. :)

[YouTube: ETS 2/ATS Lighting Preview 1]
Ziet er wel heel gaaf uit, maar gaat dit niet enorm aan je processor en videokaart vreten?
Ik bedoel te zeggen, in hoeverre kost dit meer performance dan nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
lifeguard schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Ziet er wel heel gaaf uit, maar gaat dit niet enorm aan je processor en videokaart vreten?
Iedere mod heeft uiteindelijk impact op je CPU en GPU. Afhankelijk hoe complex hij het maakt ga je dit merken. Ik maak gebruik van zijn TAA/DLAA mod en speel de game in DLAA.

Ik gebruik zelf momenteel juninho's Weather_3.2 i.c.m. de Season mods van Grimes voor de lighting en skyboxes.

Maar het hangt natuurlijk ook van jouw eigen specs af, hoe goed / slecht het draait.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 08-01-2025 15:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
lifeguard schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Questions About New Lighting System for ETS 2/ATS
If you have anything else to ask please leave a comment so I can add it to the list.

- Performance impact?
Its more gpu heavy than default lighting but its not that extreme. Lighting itself pretty cheap to render and most performance cost is coming from SSR and SSAO. Which will have quality settings to improve performance.

- Is it free or paid?
I'm planning to keep it free if donations are enough after release, if its not enough its going to be 1$/month subscription.

- Sunlight?
This is using PBR lighting but game doesn't have PBR textures so it doesn't look good as perfect PBR lighting. The problem with sunlight is calculations make it worse when used without PBR textures. So sunlight looks worse with PBR lighting because of lack of PBR textures for objects in the game. For now I'm planning focus on overcast and rain. To add sunlight I need to somehow convert default textures to proper PBR textures. I can try to do that later but its hard to do because it depends on surface type.

- Using with other mods/TruckersMP?
This is a .dll plugin like TAA, you can use with any mod you want.

- VR and multi monitor?
Currently it doesn't work because I don't want to spend time on that but after everything is ready I will implement for VR and multi monitor.

- When it will be released?
I'm not sure yet, I have 2 things left to do. Realistic rain and weather, then I will prepare everything to release.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 15:07

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

HMaster_II schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:15:
Even een vraag aan de Skinners onder ons... Weet iemand hoe je de nieuwe FH5 en 6 skins in werking krijgt?

Ik heb wat zitten aanpassen in PaintJobPacker ini's. Ik zie de truck wel in de tool (oude versie), En ik kan de skin daarna wel lokaal activeren als mod, maar ik zie hem niet in de paintjobs naar voren komen bij de truck config bij de dealer.

Op het SCS forum wordt er wel gewezen naar de ModStudio varianten, maar dat is nog iets met xml files.

WIe kan mij even een duw de goede richting (niet de afgrond :P) geven?
PaintJobPacker heb ik geen ervaring mee

Maar vandaag heb ik Mods Studio 2 geüpdatet naar versie v.2024.3

Daar staan naast de FH3 en FH4 (Update 1.53 versie)
nu ook de FH5 en FH6 incl. de Aero in

Ik gebruik deze templates (via SCS Forum)
ETS 2 - Volvo FH5 & FH6 Skin Templates

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/s2bsCfDP/Volvo-FHAero-Testje.jpg
Voorbeeldje in Paint.net

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bJMQMMtZ/Volvo-FHAero-Ingame.jpg
In de game

Het is mijn eerste testje maar de game lijkt alles netjes op de goede plek te zitten ...

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:40
Ik gebruik ook die templates, voor de skin, Ik moet alleen weer inkomen hoe ModStudio werkt. Vooral met he maken van 1 nieuwe mod met meerdere skins en trucks an trailers in 1 hele set.
En daarna om er een set van te maken voor de scs Workshop Uploader

Funfact: Het topic dat jij naartoe linkt heeft ook een topic-reply van mij staan. (Mijn username is daar alleen met ene - i.p.v. een _ :P) https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=2001985#p2001985 Alleen is daar nog niet op gereageerd :)

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:23
De Scandinavia DLC is al oud en zal kunnen tegenvallen in contrast met de nieuwe Nordic Horizons DLC die er aan komt ten noorden daarvan, daarom werkt SCS Software aan Project Scandinavia Refresh:
https://blog.scssoft.com/...-scandinavia-refresh.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Cupid's Express Event

We mogen weer een paar opdrachten doen :)

Meer info: https://blog.scssoft.com/2025/02/cupids-express-event.html

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:45
Jep, heb de eerste 2 ritten er al op zitten 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/54708778324340076/EB2222EBE1D751159620F548D0D8B6697A6A00A9/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Mijn associatie met deze Scania Super is dat deze super schattig is. :)

Ikzelf sla deze event trouwens over, want hij duurt me te kort. Ik wil ruim de tijd hebben voor mijn ritten en de items die je kan winnen spreken mij ook niet zo heel erg aan (maar ik ben dan ook bewust single: noch voor veel ritten, noch voor het onderhouden van een relatie heb ik genoeg energie. Zorg voor mijzelf, mijn vrij- willigerswerk en mijn vrienden gaan met mijn door psychische kwetsbaarheid schaarse energie voor games en voor romantiek).

[ Voor 17% gewijzigd door FairPCsPlease op 14-02-2025 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
FairPCsPlease schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Ikzelf sla deze event trouwens over, want hij duurt me te kort. Ik wil ruim de tijd hebben voor mijn ritten en de items die je kan winnen spreken mij ook niet zo heel erg aan (maar ik ben dan ook bewust single: noch voor veel ritten, noch voor het onderhouden van een relatie heb ik genoeg energie. Zorg voor mijzelf, mijn vrij- willigerswerk en mijn vrienden gaan met mijn door psychische kwetsbaarheid schaarse energie voor games en voor romantiek).
Het is ook geen plicht om de events te doen he.
Maar je gezondheid gaat inderdaad voor games natuurlijk.

Ik weet niet of ik tijd heb voor dit event... Ik moet eerst mijn thuis server weer up te date brengen voor Convoy.

En ik moet nog wat dingen regelen voor aanleveren bij Chantal_NL anders gaat ze met de mattenklopper achter mij aan. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

FairPCsPlease schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:06:
[...]
Dank je, ik heb deze Scania Super Valentine Skin speciaal voor dit event gemaakt,
Dusja je zult begrijpen dat ik hem helemaal doe ;)
HMaster_II schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Het is ook geen plicht om de events te doen he.
Maar je gezondheid gaat inderdaad voor games natuurlijk.
...
En ik moet nog wat dingen regelen voor aanleveren bij Chantal_NL anders gaat ze met de mattenklopper achter mij aan. ;(
Eens, gezondheid is het belangrijkste, ik heb verder ook niet zoveel met Valentine
Ik ga vanavond gewoon gezellig bij mijn moeder eten net als iedere normale Vrijdag

Niets moet, maar nu had ik wel de tijd voor deze paars/roze Super Skin ;)

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://www.worldoftrucks.com/img/achievements/valentin25_hi.png
Ondertussen heb ik de persoonlijke reward binnen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Chantal_NL op 15-02-2025 09:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Er komt een update aan van de Benelux in ETS2
Today, we're excited to share with you more about our plans for our next rework project for Euro Truck Simulator 2, Project Benelux! The name Benelux is derived from the first letters of each country's name, Belgium, Netherlands, Luxembourg, each of which will be reworked from scratch.

The rework of the Benelux region in Euro Truck Simulator 2 marks an exciting and long-awaited update to one of the oldest parts of the game's continental map. We spoke with Jan H, Lead of Project Benelux to learn more about the team. "There are 10 map designers, including myself working on this project" Jan explains "of course, there are many others from the Research, QA, Assets, Programming department who are a part of the project too."
https://blog.scssoft.com/2025/02/project-benelux-rework.html

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eindelijk! Maar release zal nog wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vertrek vanuit Ajaccio naar Tel Aviv

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tkHTqkK.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ki50GiH.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 22-02-2025 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fuelke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:20:
Dit was bij ons al een tijdje bekend en ook de reden waarom "Project Amsterdam" in de ijskast is gezet.
Uiteindelijk zal dit allemaal geïntegreerd worden zodra de update uit is

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Fuelke schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:20:
[...]
Leuk, ik had er van gehoord, zelfs hier op Tweakers
Zie dit bericht ...
nieuws: Maker Euro Truck Simulator 2 toont beelden van bijgewerkte Benelux-maps
Nu dus echt officieel

Ik lees dat ze bezig zijn met Antwerpen en Eindhoven (DAF ?) en Suikerbieten
En ik hoop de haven Rotterdam/Waalhaven en een Bloemenveiling ofzo ...

Ik kijk er in ieder geval naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hopelijk wordt de omgeving Eindhoven hier wat meer uitgebreid. :)
Kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49
Hier het zooitje ook maar weer eens aangeslingerd, sta nu in Kassel te kamperen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqsg3Vi97gE6PeVoNYpWghjU8PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GvriyKSCzMX8AO10PMO35AH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJ1frUGTN3V-oLn75jbuPbtojUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmYB2v80rRAIoRrGRFWQj8XE.jpg?f=fotoalbum_large

Ben heel benieiwd naar belux rework, en vooral wanneer het uitkomt maar ik gok dat dat wel ff duurt :'(

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 25-02-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
iemand enig idee wat dit voor fout is ?
ik kan de hele avond spelen, maar ik heb nu een rit naar Travemunde in Duitsland, en zodra ik daar zo goed als inrij, klapt hij eruit. ik save letterlijk 2 min voor dat het gebeurd, het blijft gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDZWKI_z_0-3HZur469zpeYDbug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bl3kdNzattXnWBlu6YQhMULQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

@lord_fh Als je via Steam speelt >> rechtsklik op ETS 2 >> Eigenschappen >> Geïnstalleerde bestanden.

Dan eens klikken op "Intergriteit controleren van spelbestanden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:46
Sinds enige tijd ETS2 weer eens geïnstalleerd.
Leuke en positieve verbeteringen in de interface en toch zeker de uitbreidingen op de map, geweldig!

Minder is wel (of nog steeds?), de begeleide transporten...
Heb er nu meerdere gedaan, maar de voorrijder staat bij een rijbaanwissel op de snelweg nagenoeg stil :X
Terwijl bij in/uitvoegen die bijna aan het eindpunt van de route te vinden is... 8)7

Anderen dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
Special transports blijven inderdaad hit and miss.
Soms gaat het goed, maar net zo vaak gaat het fout door idiote bugs in het spel.
Als het aan het begin gebeurd heb je nog zoiets van ok, jammer dan, maar als het aan het einde gebeurd is het gewoon klote.

Heb ook wel gehad dat de afrit die ik moest hebben afgesloten was door een ongeluk, en ipv doorrijden bleef het begeleidingsvoertuig gewoon staan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Ik hoorde via de vlog van Chris Maximus, dat de makers van de Rheinland Pfalz 1:1 map mod de mod niet verder gaan onderhouden en dat deze niet meer te downloaden zal zijn binnenkort.
Ze hebben er met 15 man bijna 10 jaar aan gewerkt om de mod nog géén jaar live te hebben. Erg zonde van de tijd.
Reden die Chris aangaf, was dat meerdere modmakers er mee stoppen wegens teveel "andere" activiteiten.

Net als de modmaker Carsmaniac die Paint Job Packer niet meer heeft bijgewerkt sinds vorig jaar mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
Gisteren ook maar eens ETS2 aangeschaft met de Scandinavia pack.
Meteen wat mods geactiveerd, waaronder Snowy Moon. Erg gaaf!
Ik speel het op een RTX 3080 met triple 1440p monitors. Alles op max is net wat teveel merk ik, dus ben nog zoekende naar goede settings.

Omdat ik veel issues met Nvidia Surround heb gebruik ik sinds een tijdje Resize Raccoon.
Werkt perfect, alleen loop ik er tegenaan dat het aanpassen van de FOV in de ini niet werkt.
Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Ronster schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:11:
Ik speel het op een RTX 3080 met triple 1440p monitors. Alles op max is net wat teveel merk ik, dus ben nog zoekende naar goede settings.
Wat voor cpu gebruik je? Dit heeft ook een grote invloed.
Omdat ik veel issues met Nvidia Surround heb gebruik ik sinds een tijdje Resize Raccoon.
Werkt perfect, alleen loop ik er tegenaan dat het aanpassen van de FOV in de ini niet werkt.
Niet elke multi monitor keuze (1 of 2) heeft de mogelijkheid om de fov aan te passen.
Handmatig in de config.ini aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
jbbrans schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Wat voor cpu gebruik je? Dit heeft ook een grote invloed.

[...]

Niet elke multi monitor keuze (1 of 2) heeft de mogelijkheid om de fov aan te passen.
Handmatig in de config.ini aanpassen.
CPU is een i7 12700KF 12 core.
Multi monitor heb ik op 4 gezet in de ini, wat het volgens een Youtuber zou moeten zijn.
Handmatig in de config.ini aanpassen had ik inderdaad al geprobeerd, maar in-game verandert de FOV niet. Dus wellicht ligt het dan idd aan de multi monitor value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 21:38
HMaster_II schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:05:
Ik hoorde via de vlog van Chris Maximus, dat de makers van de Rheinland Pfalz 1:1 map mod de mod niet verder gaan onderhouden en dat deze niet meer te downloaden zal zijn binnenkort.
Ze hebben er met 15 man bijna 10 jaar aan gewerkt om de mod nog géén jaar live te hebben. Erg zonde van de tijd.
Reden die Chris aangaf, was dat meerdere modmakers er mee stoppen wegens teveel "andere" activiteiten.

Net als de modmaker Carsmaniac die Paint Job Packer niet meer heeft bijgewerkt sinds vorig jaar mei.
Klopt inderdaad. Erg jammer want het is een toffe mod, het enige wat ze nog gaan doen is support leveren zodat hij blijft werken op toekomstige ETS2 versies. Maar geen nieuwe ontwikkelingen meer..

Het volledige statement van hun kant:
Dear RPM community,

Today we have to share a decision with you that is incredibly difficult for us. After long deliberations and many discussions within the team, we have come to the decision to discontinue active development of RPM.

This decision was anything but easy for us. The RPM was more than just a project for us - it was a project close to our hearts in which we invested countless hours, energy and passion. Together with you, we have seen RPM grow, overcome challenges and experienced many unforgettable moments. That's why it hurts us all the more to have to take this step.

We have faced major challenges in recent months. Many key positions within the team are no longer filled, and despite intensive efforts, we have not been able to find adequate replacements. A project like RPM thrives on committed developers, creative minds and an active community - but without a strong core team, we cannot ensure that development will continue at the usual level of quality. We thought long and hard about whether and how we could continue the project, but in the end we had to face reality: There is no sustainable way to continue developing the RPM as it needs to be.
However, we also want to make sure that the RPM does not simply disappear. Therefore, there will continue to be compatibility updates so that the RPM - similar to the Heilbronn Map - remains usable with future versions. However, there will no longer be any new content or features.

This decision is also accompanied by another change: our forum will go offline in the foreseeable future. In order to keep the RPM accessible, we will make the download available via Trucky and the SCS forum. This way, the map will remain available for all those who wish to continue using it.

We know that this news will be disappointing for many of you. It's incredibly difficult for us too - but we've made a conscious decision to do this because we don't want the RPM to suffer from a lack of support or lose the standard of quality you know and deserve.

Finally, we would like to thank you from the bottom of our hearts for your support, your trust and the great times we have had together. The RPM may no longer receive new content, but the memories we created together will remain.

Thank you for everything.

Your RPM team
Bron: Discord server RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:22
Heb dit spel nog eens geïnstalleerd en het viel me meteen op dat de GFX een beetje opgepoetst zijn, de sound verbeterd is.

En er een heuse rijschool + examen is toegevoegd?

Cool 😁

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:08

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb het spel ook weer eens geïnstalleerd omdat ik nu een Logitech G923 stuur + shifter heb. Dat maakt het zoveel leuker dan met controller.

Ik rij nu vooral online samen met een collega. Beetje rijden, beetje kletsen. Leuk :)

Nadeel is nog steeds wel de AI, want die is duidelijk verbeterd maar haalt af en toe nog steeds hele rare acties uit.. Stil staan bij wegwerkzaamheden, of vrachtwagens die zonder reden naar de linkerbaan schuiven en gelijk weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ronster schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:11:

Ik adviseer je dit topic te lezen en de calculator te gebruiken voor je multimon config bestand. :)
Zo heb ik mijn triple monitor setup ook ingesteld.

Topic: https://roextended.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=2206

Calculator: https://docs.google.com/s...1085488863#gid=1085488863

• lord_fh
Fuelke schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:51:
@lord_fh Als je via Steam speelt >> rechtsklik op ETS 2 >> Eigenschappen >> Geïnstalleerde bestanden.

Dan eens klikken op "Intergriteit controleren van spelbestanden"
Geprobeerd, maar werkt niet.
Tevens online gekeken en iets in de config aangepast, geen resultaat.

Er zit iets in Travemunde waardoor het zooitje eruit klapt. Ik was vanochtend ineens IN de haven ipv alleen maar tot de stoplichten, maar weer crashed hij constant op de zelfde plek in de haven. Er zit iets , een mod of iets dat hem crashed. Ik heb niet veel map changing mods, enkel traffic lights en company packs, die heb ik uitgezet maar fout is dezelfde.

Ik ben benieuwd of ik er vanavond achter kom wat er is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
Oke ik kwam erachter dat "arnooks container pack" de boosdoener was. Na lang googlen blijkt dat in de haven van traclvemunde veel containers zijn, toen ging er een lampje branden.... hij klapt eruit omdat hij denk ik teveel custom containers moet laden....

Geen idee hoe ik dat moet omzeilen in de config, maar voor nu de mod maar uitgezet....

On other news: de vloot uitgebreid met een oud type volvo, meteen 2 ritjes gedaan (goede test voor het crashen hhaha) , werkt prima 😁😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by-ui9fxzMfr9SnkNl2Nz644G54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZpmykzoeQvoq7vULr9CfkxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMKX9vAVNiBOv-MTM-Dwj6uVr_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9X20BFPfoac1prWn5lGq4uWc.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronster
Rivanov schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 07:21:
[...]

Ik adviseer je dit topic te lezen en de calculator te gebruiken voor je multimon config bestand. :)
Zo heb ik mijn triple monitor setup ook ingesteld.

Topic: https://roextended.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=2206

Calculator: https://docs.google.com/s...1085488863#gid=1085488863
Thanks!
Dat werkt inderdaad prima zo.
Het issue was denk ik dat ik de multi monitor value op 4 had staan. Toen ik deze op 2 had gezet werkte het aanpassen van de FOV zoals beschreven in jouw links d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
London schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:08:
Hij is fijn hé, die Renault. Vind hem super fijn rijden en de afwisseling is zeer welkom.

Btw het is mij redelijk gelukt om ook de scherpte in VR te fixen en het ziet er nu echt heel erg mooi uit wat mij betreft! Mijn settings, mocht iemand er iets aan hebben:

Steam launch command: -openxr

OpenComposite OpenXR application

Virtual Desktop + SteamVR op m'n Quest 3

Ingame:
  • Vsync: Off (I limited fps to 60 through Nvidia Control Panel)
  • Scaling: 100%
  • AA: TAA
  • TAA Tuning: Adaptive clarity
  • TAA Luma: 2.00
  • SSAO: Disabled
  • DOF: Off
  • Sunshafts: Off
Overige graphics settings op high/ultra

Config file:
uset r_manual_stereo_buffer_scale op 2.0, rest standaard gelaten
Gebruik je nog steeds deze methode voor VR?
Ik heb ook een RTX 3080, 12700k en 32GB ram en wil het eens gaan proberen met de Quest 3.

Edit:
Heb ermee zitten stoeien, maar krijg het nog niet helemaal naar mijn zin. Als je je VD settings zou willen delen zou dat fijn zijn 🙂

[ Voor 6% gewijzigd door Ronster op 02-03-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Quest 3S en ik heb het twee keer geprobeerd met ATS maar ik word er echt kotsmisselijk van
De framerate drops zijn echt enorm (ik heb een i9-14900KF met 128GB RAM en GTX4070) en het happert en schokt zo hard dat het onspeelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
ScuL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:42:
Ik heb een Quest 3S en ik heb het twee keer geprobeerd met ATS maar ik word er echt kotsmisselijk van
De framerate drops zijn echt enorm (ik heb een i9-14900KF met 128GB RAM en GTX4070) en het happert en schokt zo hard dat het onspeelbaar is.
Je hebt een betere cpu dan de mijne en de 4070 is vergelijkbaar met de 3080.
Ik heb het inmiddels behoorlijk goed draaien. Dat het vloeiend en zonder constante stotters draait is voor mij het belangrijkste en dat heb ik nu voor elkaar. Daarna kun je spelen met beeldkwaliteit, maar dat heb ik nu eigenlijk ook al boven verwachting gekregen.

Ik doe in principe exact hetzelfde als hierboven, maar in de VD streamer heb je tegenwoordig de optie om niet SteamVR maar OpenXR te gebruiken. Hiermee bypass je SteamVR dus.
Ook heb ik deze mod aan de OpenXR toolkit toegevoegd waarmee ik nu 20% boven en onder en 10% links en rechts van de FOV weg haal:

YouTube: Huge potential FPS gains - New modded version 1.3.3 OpenXR toolkit

Ik denk dat ik voorlopig wel in VR blijf trucken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:05
Ronster schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Je hebt een betere cpu dan de mijne en de 4070 is vergelijkbaar met de 3080.
Ik heb het inmiddels behoorlijk goed draaien. Dat het vloeiend en zonder constante stotters draait is voor mij het belangrijkste en dat heb ik nu voor elkaar. Daarna kun je spelen met beeldkwaliteit, maar dat heb ik nu eigenlijk ook al boven verwachting gekregen.

Ik doe in principe exact hetzelfde als hierboven, maar in de VD streamer heb je tegenwoordig de optie om niet SteamVR maar OpenXR te gebruiken. Hiermee bypass je SteamVR dus.
Ook heb ik deze mod aan de OpenXR toolkit toegevoegd waarmee ik nu 20% boven en onder en 10% links en rechts van de FOV weg haal:

YouTube: Huge potential FPS gains - New modded version 1.3.3 OpenXR toolkit

Ik denk dat ik voorlopig wel in VR blijf trucken :)
de ingebouwde VDXR is heel goed om te gebruiken... daar zit echt de kracht van Virtual Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Dirtyrockers schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:21:
[...]

de ingebouwde VDXR is heel goed om te gebruiken... daar zit echt de kracht van Virtual Desktop.
Die gebruik ik idd vaak. Maar in dit geval vind ik die OC mod waarmee je FOV kan afsnoepen wel erg handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De laatste tijd veel voor m'n werk onderweg, dan zie je weer een boel vrachtwagens om je heen natuurlijk. Dus het jeukte weer :P

Vrijdagavond ETS2 geupdate, Promods gesteund en karren maar, man wat heerlijk weer. Pilsje en zak chips ernaast, 85km/h op de cruisecontrol, rechterbaan, hoppa :D

Ook de nieuwe Volvo FH geprobeerd, super lekkere wagen, meteen 1 gekocht: FH6, 4x2 chassis, Globetrotter XL, 500pk 2800nm, 12 bak met retarder, de aero variant smoelt niet lekker dus gewoon ouderwetse gril. En inmiddels al 5000km op de teller :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een tijdje geleden heb ik ontdekt dat een collega van mij vaak ETS2 speelt. Ik heb sinds kort een stuurtj, pedalen en H-shifter, dus ook maar weer geïnstalleerd.

Scania S met V8 ( de 770 mod en V8 sound mod) en gaan met dat ding :7

Nu kan ik auto's inhalen. Bergop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Ik zag gisteren op YouTube, via Vutomy vlog, dat SCS bezig is met het ombouwen van trucks naar Rigid combinatie trucks.
Dat zal bij velen wel in de smaak gaan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
Als er nou 1 youtuber is die van alles en nog wat verzint is hij het wel :X
Als alles wat hij laat zien/bedenkt uit was gekomen reden we nu in een rigid truck over heel de wereld met dynamisch weer, laden en ontladen we zelf onze trucks etc.
Ben al snel gestopt met het kijken van zijn bedenksels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobJan
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:29
Rigid trucks wordt wel weer aan gewerkt. In de christmas stream werden er enkele screenshots getoond. Alles was echter nog wel onder voorbehoud natuurlijk, maar het heeft hun aandacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
Op 3 april wordt de Missouri voor ATS beschikbaar *O*
YouTube: American Truck Simulator - Missouri Video Trailer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Snowymoon, de ontwikkelaar van de TAA / DLSS mod, heeft de beta uitgebracht van z’n nieuwe Lighting Model. Ziet er super uit in de video’s die hij eerder heeft gepost. Momenteel nog geen VR, multimon en HDR support. Dit komt nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSASNdF-dslwhNLrjIhB-UKTnwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1d6VBeU3xbppmENNeBrApO7.jpg?f=fotoalbum_large

This is Beta version of Lighting Improvements.
This version is just for testing and fixing new lighting improvements.
Currently there is no settings for performance/quality, dynamic weather/sky, default reflection system, night time/time of day. More features will be implemented in the future.

Download v1.0.0: https://cdn2.snowymoon.io...g_v1_0_0_snowymoon.io.zip

Download Assets 2025/03/22: https://cdn2.snowymoon.io/lighting_v1/assets_2025_03_22.zip

Download DLSS/DLAA: https://cdn2.snowymoon.io/dlss_3.7.zip

Features
  • Lighting Improvements
  • Temporal Anti Aliasing - Clarity
  • DLAA/DLSS 3.7
  • Motion Blur
Requirements
  • Windows 10 x64 or Windows 11 x64
  • DirectX 11
Supported Game Versions
  • ETS2 1.53
  • ATS 1.53
Not Supported
VR, Multimonitor, HDR (will be updated for VR/Multimonitor in the future)

Installation
  • Go to ETS2/ATS folder
  • Go to "bin\win_x64" folder
  • Copy & paste "dxgi.dll" file and "nvngx_dlss.dll" (for DLSS)
  • Copy & paste "snowymoon_lighting" folder
  • Start game with DirectX 11
  • Press "HOME" or "CTRL+P" key to open menu ingame
Using with ReShade
  • Create a folder named "reshade" in "bin\win_x64\" folder
  • Put all ReShade (or any other mod/plugin) files to "bin\win_x64\reshade\" folder or select "bin\win_x64\reshade\" folder from ReShade installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
Vraagje. Ik heb een Logitech G29 om mee te trucken. Nou reed ik vroeger altijd met manual en dan in 2 sets:
1/tm6 en met een knopje op het stuur kon ik dan switchen naar versnelling 6 t/m 12. Het lukt me echter niet meer om dit goed ingesteld te krijgen in de settings. Zoveel mogelijkheden.... Weet iemand wat ik moet kiezen in settings om weer via bovengenoemd schakelpatroon te kunnen rijden?

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Sn3gG3l schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:30:
Vraagje. Ik heb een Logitech G29 om mee te trucken. Nou reed ik vroeger altijd met manual en dan in 2 sets:
1/tm6 en met een knopje op het stuur kon ik dan switchen naar versnelling 6 t/m 12. Het lukt me echter niet meer om dit goed ingesteld te krijgen in de settings. Zoveel mogelijkheden.... Weet iemand wat ik moet kiezen in settings om weer via bovengenoemd schakelpatroon te kunnen rijden?
Zo uit mijn hoofd:

Transmission
Shifter: H-Shifter

H-Shifter
Layout: Range-splitter

edit: Range ipv Range-splitter zou ook nog kunnen, ik kan nu niet bij mijn gamebak om de settings te bekijken. Ik rij normaal ook met die settings (maar schakel afhankelijk van het aantal versnellingen v/d truck nog wel eens tussen de ene en de andere)

[ Voor 17% gewijzigd door _Eend_ op 24-03-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Ik heb een knop op mijn Saitek Heavy Equipment console gekoppeld aan de range.
Mogelijk doe ik het helemaal niet goed, maar ik kan door de knop indrukken wisselen van de oneven naar de even range. En met de knoppelingspedaal kan ik dan effectief door.

Dat is dus zo: in versnelling 9 -> knop in drukken om naar de 10e te gaan -> koppelingspedaal intrappen om effectief op te schakelen.

Ik ben van plan om een "game-truckpook" aan te schaffen en die op op mijn schakelpook te monteren. Want dan kan je tot 18 / 21 door. Maar ik ben dar nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
_Eend_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Zo uit mijn hoofd:

Transmission

H-Shifter

edit: Range ipv Range-splitter zou ook nog kunnen, ik kan nu niet bij mijn gamebak om de settings te bekijken. Ik rij normaal ook met die settings (maar schakel afhankelijk van het aantal versnellingen v/d truck nog wel eens tussen de ene en de andere)
Ik reed het meeste in mijn Volvo, ik ga even kijken thx! Voor mij echt belangrijk dat het 1tm6 is en 6-12 dus niet oneven of andere versnellingsinstellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Sn3gG3l schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Ik reed het meeste in mijn Volvo, ik ga even kijken thx! Voor mij echt belangrijk dat het 1tm6 is en 6-12 dus niet oneven of andere versnellingsinstellingen.
Het is 1 t/m 6 en 7 t/m 12 :)

Als ik tussen de oneven en even versnellingen dat knopje in moest drukken zou ik gek worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
_Eend_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Als ik tussen de oneven en even versnellingen dat knopje in moest drukken zou ik gek worden :P
haha ja sorry dat bedoelde ik ook, maar idd met de even en oneven wordt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Zo uit mijn hoofd:

Transmission

H-Shifter

Wil je dan echt dat de positie waar je in een personenauto de 1e versnelling hebt, je dat hier ook hebt? En het zelfde voor de rest van de versnellingen en dan met 1 knopje schakelt naar een opstelling waar de positie van 1e versnelling, de 7e versnelling is?

Ik gebruik de realistische range splitter voor Volvo.

Dus op de positie van de 1e versnelling van een personenauto, daar zit RL en RH.
Positie van 4e versnelling zit 1L en 1H, positie van 5e versnelling zit 2L en 2H, positie van 6e versnelling heb ik 3L en 3H.

Ik heb vervolgens 2 knopjes waar mee ik kan schakelen tussen L en H, en 1 knopje waarmee ik 1, 2 en 3 kan switchen naar 4, 5 en 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

_Eend_ schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Ik rij alleen in ATS met schakel en dan is het gewoon het liefst een 13 versnelling met Hoog en laag.

Je hebt dan L,1,2,3,4
en dan met de splitter knop naar 5,6,7,8.
En dan met de range knop wisselen tussen 5L,5H,6L,6H,7L,7H,8L,8H
FastFred schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Wil je dan echt dat de positie waar je in een personenauto de 1e versnelling hebt, je dat hier ook hebt? En het zelfde voor de rest van de versnellingen en dan met 1 knopje schakelt naar een opstelling waar de positie van 1e versnelling, de 7e versnelling is?

Ik gebruik de realistische range splitter voor Volvo.

Dus op de positie van de 1e versnelling van een personenauto, daar zit RL en RH.
Positie van 4e versnelling zit 1L en 1H, positie van 5e versnelling zit 2L en 2H, positie van 6e versnelling heb ik 3L en 3H.

Ik heb vervolgens 2 knopjes waar mee ik kan schakelen tussen L en H, en 1 knopje waarmee ik 1, 2 en 3 kan switchen naar 4, 5 en 6.
De patroon van de volvo ken ik niet uit mijn hoofd.
Het is inderdaad allemaal anders dan gewoon een standaard 6 bak.
Kwestie van oefenen en eventueel papiertje erbij om te spieken.
de Eaton 13 speed in ATS kan ik in ieder geval blind.
de Scania 12+1 speed gaat redelijk, maar rij niet zo vaak schakel in ets2.
Rivanov schreef op zondag 23 maart 2025 @ 06:44:
Snowymoon, de ontwikkelaar van de TAA / DLSS mod, heeft de beta uitgebracht van z’n nieuwe Lighting Model. Ziet er super uit in de video’s die hij eerder heeft gepost. Momenteel nog geen VR, multimon en HDR support. Dit komt nog.

[Afbeelding]

This is Beta version of Lighting Improvements.
This version is just for testing and fixing new lighting improvements.
Currently there is no settings for performance/quality, dynamic weather/sky, default reflection system, night time/time of day. More features will be implemented in the future.

Download v1.0.0: https://cdn2.snowymoon.io...g_v1_0_0_snowymoon.io.zip

Download Assets 2025/03/22: https://cdn2.snowymoon.io/lighting_v1/assets_2025_03_22.zip

Download DLSS/DLAA: https://cdn2.snowymoon.io/dlss_3.7.zip

Features
  • Lighting Improvements
  • Temporal Anti Aliasing - Clarity
  • DLAA/DLSS 3.7
  • Motion Blur
Requirements
  • Windows 10 x64 or Windows 11 x64
  • DirectX 11
Supported Game Versions
  • ETS2 1.53
  • ATS 1.53
Not Supported
VR, Multimonitor, HDR (will be updated for VR/Multimonitor in the future)

Installation
  • Go to ETS2/ATS folder
  • Go to "bin\win_x64" folder
  • Copy & paste "dxgi.dll" file and "nvngx_dlss.dll" (for DLSS)
  • Copy & paste "snowymoon_lighting" folder
  • Start game with DirectX 11
  • Press "HOME" or "CTRL+P" key to open menu ingame
Using with ReShade
  • Create a folder named "reshade" in "bin\win_x64\" folder
  • Put all ReShade (or any other mod/plugin) files to "bin\win_x64\reshade\" folder or select "bin\win_x64\reshade\" folder from ReShade installer
Grootste probleem is dat je niet in de NACHT kan rijden.
daar zie je geen verschil

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Pykow Het is ook de allereerste ruw versie. Verre van definitief. Maar hij kreeg zoveel vragen en verzoeken om de mod dat hij 'm nu alvast heeft gepubliceerd. Er komt binnenkort een nieuwe update.
You voted for default lighting system improvements ( https://www.patreon.com/posts/lighting-for-ats-125179494 ) and I'm going to do it. I will spend my next 2 weeks to improve default lighting system. I will continue new lighting system (PBR) after that. There is not that much I can do with default lighting system but I will try my best to improve the quality. I added a few screenshots with the changes I did today. I will try to do all the changes I can in 2 weeks to get best result with default lighting.

These are the changes probably I'm going to make:
  • Improve foliage rendering like I did in lighting improvements
  • New tonemap, HDR -> LDR for better colors
  • New reflection system (Screen Space Reflections) together with default reflections (not sure if its needed)
  • SSAO improvements
  • Maybe some fog changes
  • Maybe some rain improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Snowymoon staat bekend inde community als maker van halve mods, die daarna worden omgezet van free naar payed mods. De mod wordt op Reddit al "afgebrand" als nergens op lijkend en irritant.

Ik laat deze mod ook voorbij varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
HMaster_II schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:51:
Snowymoon staat bekend inde community als maker van halve mods, die daarna worden omgezet van free naar payed mods. De mod wordt op Reddit al "afgebrand" als nergens op lijkend en irritant.

Ik laat deze mod ook voorbij varen.
Onzin. Hij heeft al zijn mods gewoon weer FREE gemaakt. Ja, het was in beginsel wat scammy toen hij bepaalde zaken achter een paywall ging zetten. Maar dat heeft hij al lange tijd geleden weer hersteld door alles gratis te maken. En zijn TAA/DLSS mod is nog altijd superieur in vergelijk met de TAA implementatie van SCS zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Rivanov schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Onzin. Hij heeft al zijn mods gewoon weer FREE gemaakt. Ja, het was in beginsel wat scammy toen hij bepaalde zaken achter een paywall ging zetten. Maar dat heeft hij al lange tijd geleden weer hersteld door alles gratis te maken. En zijn TAA/DLSS mod is nog altijd superieur in vergelijk met de TAA implementatie van SCS zelf.
Het is geen onzin.
Hij had een best wel leuke mod en werd door de community opgepakt.
Vervolgens gaat hij er geld voor vragen.
Had er dan gelijk geld om gevraagd ipv iedereen eerst te lokken.

Vervolgens zat de mod nog steeds vol met fouten.
zoals nu, dat hij geen nacht/avond kan ondersteunen.
Als die dat straks wel voor elkaar heeft, gaat hij er weer geld voor vragen :+

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Pykow schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Het is geen onzin.
Hij had een best wel leuke mod en werd door de community opgepakt.
Vervolgens gaat hij er geld voor vragen.
Had er dan gelijk geld om gevraagd ipv iedereen eerst te lokken.

Vervolgens zat de mod nog steeds vol met fouten.
zoals nu, dat hij geen nacht/avond kan ondersteunen.
Als die dat straks wel voor elkaar heeft, gaat hij er weer geld voor vragen :+
Hij is daar toch op teruggekomen?! De TAA/DLSS mod is gewoon gratis te downloaden van snowymoon.io
Maargoed, ieder zijn meug. Als jij het niet wilt gebruiken, jouw goed recht uiteraard. ;)

Ik maak er met plezier gebruik van.

En zijn huidige lighting mod gaat wel iets verder dan een simpel filtertje wat je met ReShade kunt bewerkstellingen. De JBX Graphics mod ($ 90!) en PNG Graphics mod zijn ook betaalde mods.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 28-03-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
-cpuCount=8 -mem=32768 -fullscreen -no_debug -rdevice dx11 -nointro -mm_pool_size 32768 -mm_max_resource_size 100 -mm_max_tmp_buffers_size 1000

Deze string toevoegen in steam aan ETS2 eigenschappen. Dat helpt met :

✅ Meer CPU-kernen actief
✅ Tot 32GB RAM beschikbaar voor ETS2
✅ Geen intro of debug (snellere opstarttijd)
✅ DirectX 11 geforceerd voor betere prestaties
✅ Meer geheugen voor texture streaming & minder pop-ins

Als er een melding komt tijdens opstarten dan kun je die negeren das geen probleem.
Ik heb 64 GB mem vandaar 32GB voor ETS2 Dit mag je verlagen als je wilt.

ETS2 start ook 75% sneller op LOL

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Is dit command niet wat out-dated? Heb dit wel eens gebruikt, maar kwam volgens mij ook berichtgevingen tegen dat het niet meer van toepassing is in de huidige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
mmxmmx schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:27:
-cpuCount=8 -mem=32768 -fullscreen -no_debug -rdevice dx11 -nointro -mm_pool_size 32768 -mm_max_resource_size 100 -mm_max_tmp_buffers_size 1000

✅ Meer CPU-kernen actief

Als er een melding komt tijdens opstarten dan kun je die negeren das geen probleem.

Ik zie dit toevallig voorbij komen, maar ik ga dit zeker eens proberen. Als dit nog werkt ga ik blij zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Rohem schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:23:
[...]

Ik zie dit toevallig voorbij komen, maar ik ga dit zeker eens proberen. Als dit nog werkt ga ik blij zijn :-)
Heeft chat GPT gemaakt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Rohem schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:23:
[...]

Het kan in ieder geval geen kwaad, er zijn inderdaad wat voorwaarden verdwenen of in de standaard code opgenomen. De voorwaarden die niet meer gebruikt worden, worden genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
mmxmmx schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:27:

✅ Meer CPU-kernen actief

Ik zie, dat je de helft van jouw interne pc geheugen hebt ingesteld?
En die cpu count hoeveel kan je daarvoor instellen? Kan dit naar 12 bijvoorbeeld?
Ik heb 126GB intern RAM, dus 64GB instellen is wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

HMaster_II schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:34:
[...]

En die cpu count hoeveel kan je daarvoor instellen? Kan dit naar 12 bijvoorbeeld?
De cpu count heb ik niet ingesteld, maar bij mij pakt hij alle cores.

-mm_pool_size is maximaal de helft van je geheugen.
-mm_max_resource_size is max 100
-mm_max_tmp_buffers_size is max 1000

In config.cfg:
g_lod_factor_parked, g_lod_factor_traffic en g_lod_factor_pedestrian kan je de details van auto's en voetgangers op afstand verbeteren. Niet meer van 4 kant blok naar een vage vorm van auto naar volop gedetailleerd.

Zo heb ik volgens mij nog meer wijzigingen gedaan om een mooier beeld te krijgen dan via alleen het menu mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
mmxmmx schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:52:
[...]

Heeft chat GPT gemaakt voor mij.
Grappig, is een van m'n beste collega's tegenwoordig. Maar dit soort dingen vragen denk ik nooit aan eigenlijk :X
jbbrans schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:39:
[...]

De cpu count heb ik niet ingesteld, maar bij mij pakt hij alle cores.

-mm_pool_size is maximaal de helft van je geheugen.
-mm_max_resource_size is max 100
-mm_max_tmp_buffers_size is max 1000

In config.cfg:
g_lod_factor_parked, g_lod_factor_traffic en g_lod_factor_pedestrian kan je de details van auto's en voetgangers op afstand verbeteren. Niet meer van 4 kant blok naar een vage vorm van auto naar volop gedetailleerd.

Zo heb ik volgens mij nog meer wijzigingen gedaan om een mooier beeld te krijgen dan via alleen het menu mogelijk is.
Cool, ga ik ook proberen. Thnx! Krijg bijna weer zin keer weer ets te spelen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
1.54 is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:59
Meh..
Was halverwege een grote rit die ik vanavond wou afmaken -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Gummiebeer schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:22:
[...]

Meh..
Was halverwege een grote rit die ik vanavond wou afmaken -O-
Voor die tijd de beta in steam op 1.53 zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
jbbrans schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:53:
[...]

Voor die tijd de beta in steam op 1.53 zetten.
Zelfs als de game per ongeluk al geupdate is, kun je in het menu voor betafuncties kiezen voor 1.53 en zet de game zichzelf terug. Als je je profiel in de tussentijd niet geopend hebt, is het alsof er niets gebeurt is en kan je gewoon verder waar je gebleven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
En nu weer wachten op Promods update voor 1.54. @ScuL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Rivanov schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:07:
En nu weer wachten op Promods update voor 1.54. @ScuL :)
Hoe gaat dat met een RTX 5090FE in ETS2 ben je er een beetje blij mee?
Ik neem aan dat je alles op max hebt staan?
En hoeveel FPS heb je dan op 4K ?.
Ik neem aan dat je nu ook wel wat grafische mods hebt die het allemaal nog mooier maken?

Ik koop 1 in mei ik denk een Gigabyte.

Ik kan de kabel van mijn 4090 gewoon gebruiken het is een Corsair kabel voor mijn 1200 wat Corsair voeding.
En doet het goed met mijn 4090 die op garantie ligt bij Megekko.
Hij wordt 100 graden op de hotspot. En zo wil ik hem niet verkopen.
Hij werkte prima en snel ook maar ik denk dat na 2 jaar de koelpasta hard geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
mmxmmx schreef op woensdag 2 april 2025 @ 02:11:
[...]

Hoe gaat dat met een RTX 5090FE in ETS2 ben je er een beetje blij mee?
Ik neem aan dat je alles op max hebt staan?
En hoeveel FPS heb je dan op 4K ?.
Ik neem aan dat je nu ook wel wat grafische mods hebt die het allemaal nog mooier maken?

Ik koop 1 in mei ik denk een Gigabyte.

Ik kan de kabel van mijn 4090 gewoon gebruiken het is een Corsair kabel voor mijn 1200 wat Corsair voeding.
En doet het goed met mijn 4090 die op garantie ligt bij Megekko.
Hij wordt 100 graden op de hotspot. En zo wil ik hem niet verkopen.
Hij werkte prima en snel ook maar ik denk dat na 2 jaar de koelpasta hard geworden is.
Loopt perfect, voor wat de engine toelaat. Incidentele hiccups heb je nog steeds bij het inladen van een grote stad, maar dat is debet aan de verouderde engine. Ondanks m’n 9800x3D en 64GB RAM.

Ik speel in triple screen. Resolutie 7680x1440 met scaling in-game op 150%. Verder alles de hoogste settings en de TAA mod van Snowymoon.
Dus véle malen hogere resolutie dan 4K. Met unlimited frames zit ik op 130FPS, maar door de aard van de game fluctueert dit best veel. Heb de frames dus gecapped op 60FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Ik zit ongeduldig te wachten tot ik Missouri kan kopen, oftewel ik zat ongeduldig te wachten tot het 19:00 is, want de release zou 19:00 CEST = Central European Summer Time = onze eigen Nederlandse tijd, maar nu is het 19:00 geweest en wat zie ik op de Missouri pagina? Geen Missouri te koop, alleen de melding 'Binnenkort verwacht. Dit item is nog niet beschikbaar'.

Er is een release uitzending in deze stream: https://steamcommunity.com/broadcast/watch/76561198938170933, maar ze zijn momenteel druk met weggeven van prijzen in plaats van de game verkopen. Ik haat streams kijken, ik hou van gamen, niet van kijken naar video's over gamen.

Ik snap ook niet dat ik hier zo ongeduldig op zit te wachten, terwijl ik gewoon verder zou kunnen rijden met mijn ProMods rit van Irak naar Montenegro in ETS2, dat ik heb teruggezet naar 1.53 zodat ik ProMods kan blijven rijden, in een continent dat - qua hoe het is ingericht in elk geval, veel mooier is dan dat lelijke Amerika.

Zal mijn autisme zijn. Ik heb een plan, 'ik open op 19:00 Steam om Missouri te kopen en aan de Event mee te doen' en dan is het heel moeilijk schakelen als het plan op obstakels stuit.

[ Voor 61% gewijzigd door FairPCsPlease op 03-04-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Missouri is uit!

€11,99 of €10,79 met de Hauling Missouri Pack als je de Heavy Cargo en Classic Stripes DLC reeds hebt (en nog een vierde, maar reeds aangekocht kan ik het ineens niet meer terugvinden, die bundelpagina - en als ik nu Missouri aanklik, geeft de pagina aan 'nog niet beschikbaar', maar ik heb hem dus net gekocht, na 20 minuten ongeduldig wachten vanaf 19:00).

En nu de Event starten! Wat vooral een manier is om mensen niet op aanbiedingen te laten wachten voor nieuwe map DLC's })

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Missouri is hier ook geannexeerd _/-\o_
Ben benieuwd ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
ravw schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:37:
Missouri is hier ook geannexeerd _/-\o_
Ben benieuwd ..
Ik heb alvast vracht geleverd bij de plaats waar Janis naar is vernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
HMaster_II schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:34:
[...]

FF aan chat gpt Nederlands vragen die heeft het voor mij gemaakt ik heb daar geen verstand van LOL

Het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Komt er ook voor ETS2 een map uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FairPCsPlease schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:11:
[...]

Ik heb alvast vracht geleverd bij de plaats waar Janis naar is vernoemd.
Dat kan er maar een wezen Joplin.

Maar staat daar nog wel wat overeind in Joplin?

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 08-04-2025 00:35 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[ Voor 36% gewijzigd door ScuL op 08-04-2025 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

De laatste weken heb ik bij ETS2 bij afsluiten steeds een cloud sync error, dan moet ik zelf in steam nogmaals 1 of meerdere keren proberen handmatig te synchroniseren.
Bij ATS heb ik dit niet.

Kan ik ergens vinden waar dit aan kan liggen? Een logbestand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jbbrans schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:41:
De laatste weken heb ik bij ETS2 bij afsluiten steeds een cloud sync error, dan moet ik zelf in steam nogmaals 1 of meerdere keren proberen handmatig te synchroniseren.
Bij ATS heb ik dit niet.

Kan ik ergens vinden waar dit aan kan liggen? Een logbestand ofzo.
:-)

Kijk eens bij netwerk Of deze twee functies uitstaan ..

Ik loop al maanden te tobben met diverse games dat die cloud niet wil pakken ..Pas na restart van steam deed hij het wel
Ik kreeg vandaag een tip om deze twee uit te zetten.
Dus ik ben benieuwd.
IK had ook met updates dat ze soms niet wilde updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bjRNfrgLlr-80pdy6Atth8suYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LrAuVd8dHn18DvkJWbNE1HxP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8OblfSBNip4wmdNIosEsJEExlQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3fEoWHR0s3pIoqnqOAYXU1gk.jpg?f=user_large

Project Road Trip
In the past, we've shared our ambition to expand the ways players can engage with the game world—not just through driving Class 8 trucks and hauling cargo, but by exploring that same world through different types of vehicles and experiences. Road Trip represents a step in that direction. Once introduced, it should allow players to enjoy the vast landscapes of ATS not only from the cab of an 18-wheeler but also from behind the wheel of, say, a powerful pickup or even a sports car. We hope this new perspective will appeal not only to long-time players but also to those who may be discovering the world of ATS for the first time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Wat voor troep blijven ze verzinnen en wat voor publiek trekt dit spel eigenlijk? Hetzelfde volk dat ook treinen en boten erg belangrijk vindt in Flight Simulator? Ze zijn nog niet in staat om na 10 jaar bakwagens en aanhangers toe te voegen. Een laadklep is ongetwijfeld een brug te ver voor dit bedrijf.

Ik probeer zo af en toe een ritje en dan denk ik, ja, weer meer van hetzelfde. Study level, detail... Moet je nagaan dat men in de FS wereld klaagt over FS2024 wat decennia voorop loopt op ETS/ATS. 8)7 Kijk over een jaartje wel weer als ze weer eens een staat hebben toegevoegd. /rant ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 20:59
Als je het niet wil hoef je het niet te doen. Niemand die je verplicht. Mij lijkt het wel geinig om in een normale auto (met auto physics) rond te rijden in ATS en op plekken te komen waar ik anders alleen maar hard langs zou rijden in mijn truck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja wel geing, het was al gedaan in mods.

Misschien moeten ze eens naar motortown kijken voor inspiratie als ze toch andere voertuigen willen toevoegen. Taxi missies, vrachten met een pickup, productie ketens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:37:

Misschien moeten ze eens naar motortown kijken voor inspiratie als ze toch andere voertuigen willen toevoegen. Taxi missies, vrachten met een pickup, productie ketens.
Die Motor town is echt leuk.
Maar voor ETS 2 en ATS is dat niets.
Dat moet gewoon om trucks blijven draaien , pick ups vind ik dan niet erg of bestel auto's.
Als je maar vracht kunt vervoeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:14
Marzman schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:37:

MT, die game die ik altijd afschilderde als een saaie Roblox game.

Inmiddels schaamteloos veel uren inzitten :D
Graphics zeggen niet altijd alles.. maar dat spel is zo verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
lifeguard schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:24:
[...]

MT, die game die ik altijd afschilderde als een saaie Roblox game.

Inmiddels schaamteloos veel uren inzitten :D
Graphics zeggen niet altijd alles.. maar dat spel is zo verslavend
Jammer dat het alleen op Steam verkrijgbaar is. Maar dat geldt natuurlijk voor ETS2 en ATS net zo goed. :/

Het zou trouwens ook niet mogelijk zijn, denk ik, om dingen als Events en beloningen te implementeren in een DRM-vrije GOG-release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 13-09 10:50
cracking cloud schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:50:
Als je het niet wil hoef je het niet te doen. Niemand die je verplicht. Mij lijkt het wel geinig om in een normale auto (met auto physics) rond te rijden in ATS en op plekken te komen waar ik anders alleen maar hard langs zou rijden in mijn truck.
Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.

Mijn punt is dat het een trucksimulator is die het presteert om zolang als het bestaat alleen trekker/trailers te produceren en daar verder 0,0 innovatie in toe te passen. Ik vergelijk het daarom ook met Flight Simulator. Met een dooddoener als je hoeft het niet... kan je op de FS forums helemaal los ;) Anno 2025 vind ik het een slechte simulator die is stil blijven staan in de tijd. Ik ben gestopt met geld uitgeven aan de zoveelste nep-scenery. Het is een TRUCKsimulator, geen auto/cartoonwereld simulator. Blijkbaar is een bakwagen raketwetenschap ondanks dat het ooit in de planning stond.

Vanaf FS2.0 al had ik een toekomstbeeld en die is met FS2020/2024 waar geworden. Ik heb nog een toekomstbeeld en dat is dat Microsoft straks met een bootsimulator en treinsimulator komt op basis van de wereld van Flight Simulator. Ik kan niet wachten op de dag dat er ook een vrachtwagen simulator komt op basis van deze wereld (met bakwagen en aanhangers uiteraard :) ).

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:33:
[...]

Dat is niet mijn punt en ik zeg ook niet dat ik dat niet zou willen. Al verzinnen ze dat je in een bloempot kan rondrijden of in een botsauto.

Lang verhaal...
Ja, dat zie je tegenwoordig wel vaker gebeuren. Steeds meer simulatoren worden aangepast voor het grote publiek. Niet meer alleen gericht op de echte die-hards, maar ook op de ‘even lekker rondrijden’-gamer op een Xbox of PS5. Even een vrachtje afleveren of een vliegtuig laten opstijgen met een controller in de hand, prima voor de casual speler, maar voor de doorgewinterde simmer voelt het alsof er iets verloren gaat.

Vroeger was een flightsimulator écht voor de liefhebber. Je moest je erin verdiepen, handleidingen doorspitten, checklistjes afwerken… het was bijna studeren. Nu is het: knopje indrukken, opstijgen, klaar. Leuk voor de dagjesmensen, maar het haalt wel de ziel uit de simulatie.

Maar ja, alles draait tegenwoordig om geld. Hoe groter het publiek, hoe groter de winst. En dus moet de échte diepgang wijken voor toegankelijkheid. Zonde, want het maakt van een once-serieuze simulator een halve speeltuin.

En laten we eerlijk zijn: console-gamers… da’s toch een ander slag volk. Ik zie ze niet snel een halve woonkamer ombouwen tot een cockpit met schakelaars, schermen en pedalen. Dat laten ze wel aan de PC-simmers over, die bouwen hun eigen vliegveld/of cargohub als het moet.

Maar ja, alles voor de verkoopcijfers hè. Zolang het maar draait, flikkert, en een beloning geeft als je een bocht maakt, is iedereen blij. Behalve de sim-veteranen. Maar die zijn natuurlijk "te serieus".
En ja hoor , guilty as charged. En één van hen ben ik. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 20-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:44
Ook al wat uren in ATS zitten. Maar vanaf level 36 en 130 chauffeurs in dienst is het wel een beetje 'afgelopen'. Overigens is mijn grootste ergens wel hoe ****ing dom die ingehuurde chauffeurs zijn.

Nu met ik maar over gegaan op manueel schakelen. Maar even bij de chinese Ali een pook besteld met extra knoppen voor range en splitter.

En een beetje aan het zoeken tussen mods of er nog wat leuks bijzit.

En ja, ik ben er ook veel te serieus mee bezig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@Poljert Welke pook heb je besteld?

Ik wissel nu tussen de ranges met een knopje op het stuur. Dus als je iemand ziet rijden die veel te ver doortrekt als ie een hoek omgaat dan is de kans groot dat ik het ben :+

Ik zit nu te kijken naar deze: https://www.amazon.nl/Ver...Simulators/dp/B0DCDWMSYW/ maar €75 vindt ik wel wat veel geld voor zo'n ding.

edit: Nog even rondgekeken op Ali, daar kom ik dezelfde pook ook tegen, voor 1/3e van de prijs :*)

https://nl.aliexpress.com/item/1005007194878653.html

[ Voor 16% gewijzigd door _Eend_ op 20-04-2025 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:44
@_Eend_ Ik heb deze besteld:

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Niet duur. Nu hopen dat het toch nog een beetje degelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:01
Beetje jammer dat die poken alleen op de Logitech pookjes en de TH8A kunnen..

Ik zoek -eigenlijk- iets dedicated, heb nl geen th8a bij mijn T300, en qua ‘pook’ heb ik zelf de Sparco TSS, die hiervoor niet geschikt is, immers alleen sequentieel of handrem..

Zou het ook op een TH8S geplaatst kunnen worden? Die zijn ook wat betaalbaarder dan de TH8A.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2025 17:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:03
Ik heb ook zo'n truck pookknop en die past (met wat Tweaks) ook op mijn SHH shifter (oudere versie).
Kortom, dat past met wat moeite ook op een TH8S en eigenlijk op alles waar je de originele pookknop van kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Interessante blogpost deze Pasen over Easter Eggs in ETS2 en ATS, die referenties zijn naar elementen uit populaire cultuur, waarvan ik mij realiseer dat er heel veel zijn die ik niet zal herkennen als ik ze zie, omdat ik helemaal niet zo op de hoogte ben van populaire films en al helemaal niet TV-series en sport, omdat dat mij niet interesseert, maar misschien herkennen sommigen van jullie de hier getoonde Easter Eggs wel:

https://blog.scssoft.com/2025/04/happy-easter-egg-hunt.html

SCS suggereert spelers om zelf Easter Eggs te delen, als ze die vinden op 'Twitter, Facebook, Instagram, Bluesky, and YouTube', maar ik vraag mij af waar je deze kunt zien als ze gepost worden, als je zelf geen social media accounts hebt? Van Facebook en Twitter (sic, het heet nu X toch?) weet ik dat je (vrijwel) niets kunt zien als je zelf geen account heb: je wordt al heel snel geconfronteerd met de vraag om in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb eigenlijk bijna uitsluitend mods van Jazzycat staan voor het AI verkeer en trailers en ik zag dat hij recent nieuwe versies van zijn mods heeft geplaatst:

https://www.modland.net/user/jazzycat

Pagina: 1 ... 160 ... 162 Laatste