Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik ben niet teleurgesteld over die representatie ;). Nu ben ik niet vanuit Seattle gereden, maar vanuit Vancouver, en toen eerst de Canadese grote parken (Jasper, Banff, Glacier, voor we naar Yellowstone trokken.).
Met name hoe Glacier NP in ATS zit, vind ik errug nice.

Overigens zit ook het Crane Flat gas station van Yosemite heel nice in ATS. De herkenbaarheid ervan is zo enorm, zeker als je daar toevallig een foto hebt dat je er zelf tankt :+

Ook Promods heeft dergelijke zaken.. Het tankstation op IJsland op het zuidelijke deel van 1 waar niks in de buurt is, is zo 1 :P. Gewoon een lelijk prefab gebouw dat alles in 1 is: Dorpswinkel, slaapplek, benzinestation, eetpaleis.

Ook Canada heeft veel van dergelijke gebouwen, maar dan wat minder lelijk prefab dan op IJsland :P

Vind zelf dat ETS2 pas de laatste jaren daar echt beter in begint te worden.

Iig, have fun de komende 3,5week

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 29-08-2025 11:52 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:59
GAIAjohan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:50:
Ik ben niet teleurgesteld over die representatie ;). Nu ben ik niet vanuit Seattle gereden, maar vanuit Vancouver, en toen eerst de Canadese grote parken (Jasper, Banff, Glacier, voor we naar Yellowstone trokken.).
Met name hoe Glacier NP in ATS zit, vind ik errug nice.

Overigens zit ook het Crane Flat gas station van Yosemite heel nice in ATS. De herkenbaarheid ervan is zo enorm, zeker als je daar toevallig een foto hebt dat je er zelf tankt :+

Ook Promods heeft dergelijke zaken.. Het tankstation op IJsland op het zuidelijke deel van 1 waar niks in de buurt is, is zo 1 :P. Gewoon een lelijk prefab gebouw dat alles in 1 is: Dorpswinkel, slaapplek, benzinestation, eetpaleis.

Ook Canada heeft veel van dergelijke gebouwen, maar dan wat minder lelijk prefab dan op IJsland :P

Vind zelf dat ETS2 pas de laatste jaren daar echt beter in begint te worden.

Iig, have fun de komende 3,5week
Wij vertrekken vanuit Seattle om vervolgens via Missoula naar Yellowstone Park te rijden. Vervolgens via Waterton Lakes naar Banff. Door naar Jasper. Via Whistler richting Vancouver en vanuit Vancouver zakken we weer af naar Seattle. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsxsIj6LD6j719elyptRium4m7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/033d4rKpgnE0bZHy4iACP7Kp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrHvkeFNd-QyX51g9pLKFJQlJQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VdKrytAw9OaEZACOW0srmwJH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa9waYGL4ezFIdfJaQ-HrcvuFcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6ZTtLYAHrgSyvoADD5zThhvm.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Erger je je ook dood aan de trage photomode camera? There is a fix for that. 8)

- Maak in je mod folder een nieuwe folder genaamd photo_camera (bijvoorbeeld)
- Maak in deze nieuwe map een map genaamd def
- Hiermee is het volledige pad dus \Documents\Euro Truck Simulator 2\mod\photo_camera\def

Werkt uiteraard ook voor ATS.

Maak een nieuw tekstbestand en sla deze op, in de def folder, als photo_camera_data.sii en zet hierin de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
SiiNunit
{
photo_camera: camera.photo.basic
{
    camera_fov: 60
    mouse_sensitivity: 0.12

validation: true
    validation_radius: 0.6
  max_distance: 200     #Change to suit
  max_height: 200       #Change to suit
  fly_speed: 10                 #5.5 default

fov_min: 20
  fov_max: 100
  fov_default: 60

dof_filter_size_min: 0
  dof_filter_size_max: 2.6
  dof_filter_size_default: 1.7

# exponential slider
  dof_start_min: 1
  dof_start_max: 400
  dof_start_default: 20
  dof_start_steepnes: 5 # bigger number means steeper function, recommended values [3, 5], 

dof_transition_min: 1
  dof_transition_max: 50
  dof_transition_default: 25

cc_saturation_min: 0
  cc_saturation_max: 1.4

cc_cyan_red_min: -0.2
  cc_cyan_red_max: 0.2

cc_magenta_green_min: -0.2
  cc_magenta_green_max: 0.2

cc_yellow_blue_min: -0.2
  cc_yellow_blue_max: 0.2

roll_angle_limit: 35.0
  roll_step: 15.0
}
}

Je kunt hierin de maximum afstand instellen maar ook de fly_speed. Heb deze aangepast naar 10 en werkt echt heerlijk nu!

Vervolgens even activeren in de Mod Manager in-game en klaar! :)

Je kunt ook nog een manifest.sii in de rootfolder zetten (dus in \mod\photo_camera) dan krijg je ook een nette beschrijving bij de mod in de Content Manager.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SiiNunit
{
# ".package_name" does not matter as the dot at the beginning of the file means that this unit is anonymous. 
# Please keep this form to not make any conflicts with other mod packages (name collisions).
mod_package : .package_name {

package_version: "0.1"
    display_name: "Photo Camera"
    author: "Rivanov"
    category[]: "other"
    icon: ""
    description_file: "Mod that increases the camera speed in Photo Mode and many other things."
}
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:30
Ik heb de Iowa Event voltooid, maar bleek nog geen community award te ontvangen, want het benodigde aantal totale kilometers is nog niet gehaald door alle truckers samen: 123,439,163 / 125,000,000 is de teller nu op World of Trucks. Dus ik doe nu ritjes om bij te dragen aan de community goal, maar eigenlijk heb ik veel meer zin in Europa te rijden. Ik doe altijd mee aan alle map-DLC Events omdat ik het leuk vindt alle paintjobs van alle map-DLC's te verzamelen, maar ik vind Europa veel mooier.

Wel rij ik in ETS2 nog in de oude versie, vanwege de compatibiliteit met ProMods. Er is een update uit, zoals @ScuL en ProMods communiceerden, maar met de Beta al geopend voor de volgende versie 1.56 zal het niet meer lang duren voor ook die SCS versie uit is, dus ik sla maar een versie over en wacht tot ProMods versie 2.76 uit heeft waarin niet alleen de compatibiliteit is verwerkt, maar ook de nieuwe stukken die ze al op de plank hadden liggen om te verwerken: https://blog.promods.net/2025/08/256-update-2/

[ Voor 5% gewijzigd door FairPCsPlease op 30-08-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik heb in Promods dat bij verschillende grensovergangen (Servië), (Turkije) ik door de papierhandel ga, en bij elke slagboom 4% schade erbij krijg op mijn trailer, terwijl ik niets aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:02:
Ik heb in Promods dat bij verschillende grensovergangen (Servië), (Turkije) ik door de papierhandel ga, en bij elke slagboom 4% schade erbij krijg op mijn trailer, terwijl ik niets aanraak.
Gebruik je toevallig een extra langer aanhanger (HCT) in landen waar dat officiëel niet mag?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
ScuL schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Gebruik je toevallig een extra langer aanhanger (HCT) in landen waar dat officiëel niet mag?
Het was een standaard Krone of Schmitz aanhanger volgens mij, op een QuickStart route. (Dus vrachtwagen en aanhanger wordt geleverd).

Route was Werlte->Tyrus.

De game houdt er toch rekening mee in de routes? Of is dat alleen ATS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaalgesproken ja, maar sommige mensen gebruiken mods om beperkingen op te heffen en klagen vervolgens dat hun extra lange trailer ergens niet past.
Het meest waarschijnlijke is dat de slagboom te snel dicht gaat en daarmee je trailer raakt. Als je een video vanuit externe camera kunt opnemen dan zou dat helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hebben er hier mensen met het Moza Truck wheel gespeeld en zo ja hoe bevalt dat? Zit er stiekem toch aan te denken weer eens aan een mooie setup voor simmen te beginnen. Die Xbox controller wordt ook wat eentonig :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat kijk ik uit om ook met touringcar te gaan rijden. Heel anders rijden dan vrachtwagens. Wel fijn ze er niet een nieuw spel voor maken en er zoveel al beschikbaar is.

https://blog.scssoft.com/2025/09/coaches-bus-stations.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:36
CyberCow schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:26:
Wat kijk ik uit om ook met touringcar te gaan rijden. Heel anders rijden dan vrachtwagens. Wel fijn ze er niet een nieuw spel voor maken en er zoveel al beschikbaar is.

Lijkt mij ook tof.
Wat me wel opvalt, of ik begin langzaam gek te worden, maar in Roemenië en omgeving valt het me op dat er ineens wel heel veel bussen tijden. Kan me niet herinneren dat dit altijd zoveel is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 08:44
@London Heb zelf een Moza R3 maar moet toegegeven dat de Logitech G920 veel beter met het spel samenwerkt. Moza heb ik nu al 3x opnieuw moeten instellen. Kan dus meer een Logitech aanraden voor ETS2 en ATS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:00
@Dirk22
Ik had ergens gelezen dat het truck-wheel van MOZA een specifieke setting voor ETS2 en ATS had waardoor je een standaard default setting had. Ik weet niet of dat voor de R3 ook geldt. Da's een race-stuur, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 08:44
@strider1007 Klopt, vanuit de Autopit software alleen die wilde steeds niet goed syncen met elkaar.
Heel irritant en steeds als er een update was voor ETS2 en ATS ging er weer iets niet goed :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

CyberCow schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:26:

Hopelijk kunnen we ook snel in ProMods met bussen rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DutchHammer schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:42:
[...]

Hopelijk kunnen we ook snel in ProMods met bussen rijden :+
https://blog.scssoft.com/2025/09/coaches-scania-touring.html

Weer een tipje van de sluier m.b.t. bussen. Heel erg vet hoor hoeveel tijd en detail ze erin steken.

Maar ik hoop ook zeker dat ze werk maken van meer elektrische vrachtwagens. eActros zou ook tof zijn _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door London op 20-09-2025 18:53 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:52:
[...]

https://blog.scssoft.com/2025/09/coaches-scania-touring.html

Weer een tipje van de sluier m.b.t. bussen. Heel erg vet hoor hoeveel tijd en detail ze erin steken.
Ik het begin dacht ik dit is het echt niet maar krijg nu toch steeds meer zin om mijn vakantie trip van 1990 te gaan rijden ...
Rotterdam opstappen , naar Utrecht CS , en dan door naar Mayrhofen
Of Amsterdam naar de Costa Brava , Lorrett de Mar :+ ( deze wel met het vliegtuig gedaan end an naar Barcelona en dan het laatste stukje met de bus.) 1976

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 20-09-2025 19:20 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 12:59
London schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:31:
Hebben er hier mensen met het Moza Truck wheel gespeeld en zo ja hoe bevalt dat? Zit er stiekem toch aan te denken weer eens aan een mooie setup voor simmen te beginnen. Die Xbox controller wordt ook wat eentonig :p
Moza stuur mijn ervaring.

Gedoe veel gedoe met installeren.
Ging al vrij snel stuk. Rempedaal werd niet meer gezien.
Omgewisseld gekregen en toen dat nieuwe stuur
binnen was in ongeopende doos verkocht
en snel weer een logitech stuur gekocht.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 18:34

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

ravw schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:18:
[...]
Ik het begin dacht ik dit is het echt niet maar krijg nu toch steeds meer zin om mijn vakantie trip van 1990 te gaan rijden ...
Rotterdam opstappen , naar Utrecht CS , en dan door naar Mayrhofen
Of Amsterdam naar de Costa Brava , Lorrett de Mar :+ ( deze wel met het vliegtuig gedaan end an naar Barcelona en dan het laatste stukje met de bus.) 1976
Ik ben ook een keer met de bus naar Spanje geweest, dat was 1 x en nooit meer ...
De vakantie was prima hoor, maar vroeger met mijn vader mee naar Spanje in de vrachtwagen was toch beter

En toch ook al heb ik op zich niet zo veel met bussen, ben ik er wel benieuwd naar,
Wat mij wel opviel, de Scania bus heeft nog steeds het oude (niet digitale) dashboard.

Ook ik wil ondertussen wel met een bus in Euro Truck een ritje naar Spanje maken,
dus laat maar komen die DLC

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nieuwe content in Canada

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59
London schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:31:
Ik heb een Moza R5, Truck Wheel, standaard pedalenset, en de 'stalks'. Hiervoor een Logitech G29. Los van het enorme verschil in het formaat van het stuur vind ik ook de direct drive merkbaar anders. Bij de G29 voel je soms de tandwielen van de force feedback motors en zit er toch iets aan speling op dat mechanisme. Daar voel je bij de Moza niks van.

De installatie van de Moza is wel een veel grotere klus, je krijgt er bakken met zakjes schroefjes bij waarbij je de logitech eigenlijk binnen een paar minuten goed hebt. Ook klemt zo'n logitech zichtbaar eenvoudiger op je bureau. De meegeleverde truck klemmen in de bundle zijn eerlijk gezegd niet geniaal. De klemmen zijn van stevig staal, maar het vastdraaien vind ik niet top.

De stalks worden op de R5 met belachelijk kleine schroefjes vast geschroefd, bij de R9/R12 hebben ze dat beter geregeld. De kwaliteit van die schroefjes is ook matig.

De kwaliteit van de handleiding is trouwens nog matiger, die is erg bondig. Alles klopt, maar aan Youtube heb je meer.

Maar eenmaal in ETS2 (na een hele tijd klooien om beetje goede curve te vinden voor de gas/rem pedalen & de stalks beetje in te stellen) is het wel een aparte ervaring. Zo'n klein racestuur is echt compleet anders dan dit, onvergelijkbaar. En het zorgt er wel voor dat je meer het gevoel hebt dat je echt in een vrachtwagen zit.

|>

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
simon schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:38:
[...]
Bij de G29 voel je soms de tandwielen van de force feedback motors en zit er toch iets aan speling op dat mechanisme. Daar voel je bij de Moza niks van.
Daarom heb ik de T300 rs gt gekozen, die heeft geen tandwielen ;)
En omdat ik ook graag Gran Turismo speel viel de Moza voor mij af. Denk dat het niet zo fijn racet daarmee :+
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste