• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

JeroenV_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:54:
Tobii heeft momenteel ook een aanbieding van 20% off, maar officieel ondersteunen die geen 49" schermen.
Ik heb hem onder mijn 34" hangen en dan werkt ie op zich wel prima, maar ook dat is al groter dan ze zeggen te ondersteunen. Misschien wel even iets om rekening mee te houden.
Deze video gaat daar wat dieper op in. Tldw: het maakt niet zoveel uit. Met head tracking sowieso niet (y)

Life Begins at Conception - LiveAction.org / Schreeuwomleven.nl

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 16:35
London schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:29:
[...]

Ik heb inmiddels mezelf een R9, Moza Truck Wheel en de stalks cadeau gedaan en kan het meeste wat je zegt wel beamen. De instructies zijn vrij pover maar gelukkig zijn er genoeg video's hoe je de boel moet monteren dus uiteindelijk was het met 30 minuten wel gepiept. Ik wacht nog op een 49'' OLED scherm zodat ik weer een dedicated race/sim setup heb maar heb gisteravond al eventjes getest en het stuur met de stalks is echt een perfecte combinatie _/-\o_ Super realistische ervaring omdat je ook die 1800 graden draai hebt dus het is hard werken soms. Stalks werken ook top en voegen ook weer een extra dimensie toe. Volgende stap zal zijn om nog een Tobii Eye Tracker 5 op de kop te tikken (y) Vooralsnog niets dan lof in ieder geval, en ook de Pithouse software is flink verbeterd ten opzichte van de versie die ik nog ken van 3/4 jaar geleden. De boel werd gelijk goed herkend en gekalibreerd dus kon binnen 5 minuten cruisen d:)b
Ik heb zo een LG OLED 55inch C3 4K 120 hertz TV gekocht een tijdje geleden ik wil nooit meer zo een dure monitor hebben.
Prachtige kleuren in ETS2 het spel komt helemaal tot zijn recht.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:21
London schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:35:
[...]

[YouTube: Head & Eye Tracking tested on Large Displays with the Tobii Eye Tracker 5 in MSFS]

Deze video gaat daar wat dieper op in. Tldw: het maakt niet zoveel uit. Met head tracking sowieso niet (y)
Is die Tobii Eye Tracker al beter geworden de laatste tijd dan? Heb die net na release getest, maar ik had persoonlijk betere resultaten met een PSeye + Opentrack en de neuralnet plugin. Heb toen 3 (2 reserve) van die PS Eye cams gekocht voor 30 incl verzenden of zo en het is een geweldig alternatief als ik geen zin in VR heb. Het instellen is even wat tinkeren, maar YT is je vriend :)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14
mmxmmx schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:06:
Update 1.57 is uit...

Ik ga snel spel opstarten :) FF laden en lossen
-Maandag NVM- :)

[ Voor 40% gewijzigd door lifeguard op 17-11-2025 13:15 ]

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12 12:56

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

Nu is hij er echt …
https://blog.scssoft.com/...tor-2-157-update.html?m=1
De release van 1.57
Edit: Rep video link

[ Voor 20% gewijzigd door Chantal_NL op 20-11-2025 17:50 ]

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:06
En nu weer kijken welke mods er een bende van gaan maken...
Ik heb al een mod gevonden die al voor issues zorgt... De Baustellen mod geeft crashes... kijken hoe ik dat ga oplossen.

The S in IOT stands for security.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12 11:12
Beakzz schreef op maandag 17 november 2025 @ 00:18:
[...]

Is die Tobii Eye Tracker al beter geworden de laatste tijd dan? Heb die net na release getest, maar ik had persoonlijk betere resultaten met een PSeye + Opentrack en de neuralnet plugin. Heb toen 3 (2 reserve) van die PS Eye cams gekocht voor 30 incl verzenden of zo en het is een geweldig alternatief als ik geen zin in VR heb. Het instellen is even wat tinkeren, maar YT is je vriend :)
Ik heb dit filmpje gebruikt voor de settings en die bevallen mij prima
YouTube: Tobii Settings

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Beakzz schreef op maandag 17 november 2025 @ 00:18:
[...]

Heb hem inmiddels binnen en net geïnstalleerd en werkt allemaal top moet ik zeggen. Kalibratie ingame is even naar smaak de boel instellen en tweaken maar nu werkt het prima, ook in combinatie met een 49'' monitor dus. Duidelijke meerwaarde, ook omdat ik de joystick van het Moza wiel niet kon binden aan de look left/right/up/down axis wat bij een Xbox controller wel kan vreemd genoeg.

Oh en 1.57 _/-\o_
JeroenV_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:07:
[...]

Ik heb dit filmpje gebruikt voor de settings en die bevallen mij prima
YouTube: Tobii Settings
Die settings zijn wel top moet ik zeggen. Vind de eye tracker een beetje irritant vooralsnog dus met alleen head tracking is het perfect d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door London op 20-11-2025 19:15 ]

• JeroenV_
London schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:08:
Die settings zijn wel top moet ik zeggen. Vind de eye tracker een beetje irritant vooralsnog dus met alleen head tracking is het perfect d:)b
Inderdaad zijn het fijne settings, werkt zeker niet te zenuwachtig en gewoon lekker soepel met rondkijken.
SCS zou deze bijna gewoon als default mee moeten geven want dat zou een hoop gedoe schelen ;)

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-12 08:29
HMaster_II schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:01:
En nu weer kijken welke mods er een bende van gaan maken...
Ik heb al een mod gevonden die al voor issues zorgt... De Baustellen mod geeft crashes... kijken hoe ik dat ga oplossen.
Geef het even de tijd, meestal speel ik de eerste dagen na een release niet of zonder mods.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

ProMods 2.77 voor 1.57 is uit, maar zoals gezegd, de nieuwe Scandinavië update zit hier *NIET* in en het zal ook niet werken met de Nordic Horizons DLC. Hiervoor zullen jullie geduld moeten hebben tot versie 2.80 uit is

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12 10:55

Pykow

Angelo OTR

ScuL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:54:
ProMods 2.77 voor 1.57 is uit, maar zoals gezegd, de nieuwe Scandinavië update zit hier *NIET* in en het zal ook niet werken met de Nordic Horizons DLC. Hiervoor zullen jullie geduld moeten hebben tot versie 2.80 uit is
Eerlijk, ik gebruik steeds minder Promods, alleen als we eventueel een convoy doen op TMP vanuit onze eigen VTC.

Eerst komt SCS met de balkan landen rechtsonder en heb je geen Promods hiermeer voor nodig.
Vervolgens komen ze met een mooie DLC van Griekenland en is eigenlijk alles weg van Promods daaronder.
Op dat moment bleef voor mij alleen het noorden van Scandinavië over (Dat is waar Promods ook mee gestart is) en volgende week wordt dit vervangen door Nordic DLC.

natuurlijk zijn er nog steeds details en kleine wegen die niet in de base game zitten.
Maar wordt wel steeds minder, wat ook wel te verwachten was.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Louisiana trailer en de releasedatum zijn bekend: 4-12 kunnen we los :)
Mooie tijden met Nordic Horizons en daarna deze dlc (y)

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De nieuwste blog van SCS gaat over Coaches: Passenger Satisfaction. Interessante mechanic en leuk om eens wat variatie te hebben t.o.v. vracht. De oplettende kijker kan zien dat er screenshots tussen zitten uit ATS dus grote kans dat we in de toekomst ook met een Greyhound op pad kunnen :9

• lifeguard
London schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:02:
De nieuwste blog van SCS gaat over Coaches: Passenger Satisfaction. Interessante mechanic en leuk om eens wat variatie te hebben t.o.v. vracht. De oplettende kijker kan zien dat er screenshots tussen zitten uit ATS dus grote kans dat we in de toekomst ook met een Greyhound op pad kunnen :9
Lijkt me een toffe toevoeging. Ben benieuwd wanneer ze dit releasen. Zelf denk ik na de Benelux rework, dan hebben ze overal aan de nieuwe busstops kunnen werken :)

• HMaster_II
Ze hebben een "tijdelijke" grenscontrole ingebouwd bij de Duits-Deense grens!! Als je vanuit Hamburg naar boven rijdt kom je in een fuik terecht.

• JPD68
HMaster_II schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:37:
Ze hebben een "tijdelijke" grenscontrole ingebouwd bij de Duits-Deense grens!! Als je vanuit Hamburg naar boven rijdt kom je in een fuik terecht.
Die was er vorig jaar IRL ook al ;) Sterker nog in 2019 al, als ik het mij goed herinner.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

London schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:02:
Yep het plaatje met de Carreer stats, als je goed kijkt zie je daar inderdaad ATS garage.
Hoewel je links een truck ziet staan en geen bus of auto.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lifeguard schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:14:
[...]

Lijkt me een toffe toevoeging. Ben benieuwd wanneer ze dit releasen. Zelf denk ik na de Benelux rework, dan hebben ze overal aan de nieuwe busstops kunnen werken :)
Nee de release komt VOOR BeNeLux.
Er is een interview geweest met de eigenaar van SCS.
Hij zei binnen 1 jaar met de Coaches dlc te komen of anders teleurgesteld te zijn in zijn team.
Dat was rond Maart/April.

over BeNeLux horen we te weinig.
Ik vermoed zelf dat de 2 aangekondigde map DLC's de laatste updates gaan zijn van dit jaar.
Natuurlijk nog een World of Truck event met Kerst en een Kerststream waar ze weer gaan roepen wat hun ontwikkelingen zijn.

Persoonlijk verwacht ik dus in Q1 de coaches DLC.
en mogen hopen dat we rond de zomer pas BeNeLux rework gaan ontvangen.

• lifeguard
Pykow schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:23:
[...]

Nee de release komt VOOR BeNeLux.
Er is een interview geweest met de eigenaar van SCS.
Hij zei binnen 1 jaar met de Coaches dlc te komen of anders teleurgesteld te zijn in zijn team.
Dat was rond Maart/April.

over BeNeLux horen we te weinig.
Ik vermoed zelf dat de 2 aangekondigde map DLC's de laatste updates gaan zijn van dit jaar.
Natuurlijk nog een World of Truck event met Kerst en een Kerststream waar ze weer gaan roepen wat hun ontwikkelingen zijn.

Ik keur beide goed :)

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-12 00:24
Ik heb ets2 al een tijd niet meer gespeeld, maar ben benieuwd of er mensen zijn die dit via VR spelen en hoe dat bevalt?

[ Voor 1% gewijzigd door Chielioj op 24-11-2025 11:46 . Reden: Typo ]

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-12 14:44

8bt

Chielioj schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:45:
Ik heb ets2 al een tijd niet meer gespeeld, maar ben benieuwd of er mensen zijn die dit via VR spelen en hoe dat bevalt?
Ik speel het nu een 1,5 jaar in VR en bevalt heel goed! Eigenlijk nooit meer de normale gespeeld daardoor

• lifeguard
lifeguard schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:17:
[...]

Die gebruik ik nog :D Vind het een prima ding, op de herrie na.
Ik speel niet genoeg om een duurder stuur aan te schaffen, hoe mooi ik ze ook vind..
Vandaag de Moza truck bundle besteld, komt morgen als het goed is.......

Kan mijn oude Driving Force GT de zolder op na jaaaaaaren trouwe dienst.

[ Voor 50% gewijzigd door lifeguard op 25-11-2025 14:35 ]

• JeroenV_
8bt schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:12:
[...]

Ik speel het nu een 1,5 jaar in VR en bevalt heel goed! Eigenlijk nooit meer de normale gespeeld daardoor
Heb je nog speciale tips of tricks?
Heb het ook geprobeerd met de PS5 bril, maar op mijn pc (5800x en 4070) kom ik niet boven een schokkende 40fps, niet te doen op die manier.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

lifeguard schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:34:
[...]

Vandaag de Moza truck bundle besteld, komt morgen als het goed is.......

Kan mijn oude Driving Force GT de zolder op na jaaaaaaren trouwe dienst.
Veel plezier ermee. Heb de bundel nu ook bijna 2 weken en wil nooit meer terug naar mijn Xbox controller ;) Echt heel erg immersive en de stalks zijn ook een leuke toevoeging. Het is even de boel tweaken maar als je dat eenmaal gedaan hebt is het echt genieten _/-\o_ En ik moet zeggen dat de Moza Pithouse software ook echt 10x beter is dan 2 jaar geleden.

• lifeguard
London schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:04:
[...]

Veel plezier ermee. Heb de bundel nu ook bijna 2 weken en wil nooit meer terug naar mijn Xbox controller ;) Echt heel erg immersive en de stalks zijn ook een leuke toevoeging. Het is even de boel tweaken maar als je dat eenmaal gedaan hebt is het echt genieten _/-\o_ En ik moet zeggen dat de Moza Pithouse software ook echt 10x beter is dan 2 jaar geleden.
Thanks.

Xbox controller heb ik ook wel eens gebruikt en werkt best goed eerlijk gezegd.
Voorkeur ging toch wel naar een stuurtje.

Vond het tijd mezelf eens een kado te doen.
Hopelijk komt die morgen of donderdag.
Kan ik gelijk Nordic verkennen met het nieuwe stuur.
London schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:04:
[...]

Ik hoor ook verhalen dat het heel lastig in te stellen is dat de verlichting precies op de juiste knoppen werkt. Ervaar jij dat ook. Stiekem zou ik dat stuur ook wel willen al is het maar voor de hendels.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

CyberCow schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:05:
[...]

Ik hoor ook verhalen dat het heel lastig in te stellen is dat de verlichting precies op de juiste knoppen werkt. Ervaar jij dat ook. Stiekem zou ik dat stuur ook wel willen al is het maar voor de hendels.
Nee dat herken ik totaal niet. Je moet wel bepaalde binds precies zo instellen zoals Moza het voorschrijft anders werken de stalks niet, maar als je dat doet werken ze perfect. Dus ook alle licht modi, groot licht en de ruitenwissers met alle standen.

Zie hier: https://support.mozaracin...stalk-configuration-guide

• JPD68
Pykow schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:23:

Voor mij hoeft er ook niets meer bij, als ze zoals bij elke map release een event organiseren zijn dat er 3 in korte tijd. Da's voor de beperkte tijd die ik aan ETS2 en ATS kan besteden meer dan genoeg ;)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

JPD68 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:52:
[...]

Voor mij hoeft er ook niets meer bij, als ze zoals bij elke map release een event organiseren zijn dat er 3 in korte tijd. Da's voor de beperkte tijd die ik aan ETS2 en ATS kan besteden meer dan genoeg ;)
Het is toch koud in december.
Sinterklaas doe we niet aan als "volwassenen" en kerst hoeven we alleen s'avonds te eten toch haha.
Genoeg tijd voor trucking

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
M'n nieuwe Scania en Volvo. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yut8E-28dRdGl9j7V4g6VOjDNnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ILHn7HG3lKY0YXwslz4d7KCd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3i8Q_9Kp7dBxiHMcrd3Y7Zp934=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PyOazgHY1JyNNC7PkMCEkgqH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huqq-bsUV8jtbeIgCGC5hVjhM1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MCOjsy6Bn1c4yGg1sDKJ5x31.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoiiXeBiLFbH33FlTqe-l5gIoYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MXcTBZjvwmV3WToM2eUwxZqq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKB-j7vhDo6GG_T0hWWJpr7w4Wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZ14jsWgm5eCSuhKzid3LFBj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwYSByQ9sR5R5wafUht1Wx6n3_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i0mse8sfgDBB2D37oUC1X00z.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• 8bt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-12 14:44

8bt

JeroenV_ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:40:
[...]

Heb je nog speciale tips of tricks?
Heb het ook geprobeerd met de PS5 bril, maar op mijn pc (5800x en 4070) kom ik niet boven een schokkende 40fps, niet te doen op die manier.
Ik heb in het begin inderdaad ook veel moeten aanpassen om het perfect te krijgen (Pico 4). Onder andere OpenXR inplaats van SteamVR, Snowymoon.io voor AA, opstart settings, bepaalde mods uitschakelen etc...
Het is een beetje kijken op steam/youtube/reddit wat andere hebben en een beetje tussen afwisselen.

• JeroenV_
8bt schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb in het begin inderdaad ook veel moeten aanpassen om het perfect te krijgen (Pico 4). Onder andere OpenXR inplaats van SteamVR, Snowymoon.io voor AA, opstart settings, bepaalde mods uitschakelen etc...
Het is een beetje kijken op steam/youtube/reddit wat andere hebben en een beetje tussen afwisselen.
Daar was ik ook al achter ja, maar heb daar het geduld niet meer voor merk ik ;)
Heb idd ook wel OpenXR, snowymoon etc geprobeerd maar kreeg het niet speelbaar en was er toen klaar mee.

• mmxmmx
Weten we al een tijd hoe laat de DLC komt ?
Of is dat iets wat niet bekend word gemaakt ?

mmxmmx schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:22:
Weten we al een tijd hoe laat de DLC komt ?
Of is dat iets wat niet bekend word gemaakt ?
Als ik kijk bij Steam staat er nu over ongeveer 23 uur. Denk morgen na het eten om 19:00 deze te koop is. Ben ook wel benieuwd wat deze gaat kosten omdat het zo enorm groot moet zijn.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS0NhJkP38IWx9hfvTFl1LpuwM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgzTnY5ALnanDZc9PKY95JkS.jpg?f=fotoalbum_large

De kaart voor Nordic Horizons. Echt een groot gebied met voor mij veel herkenbare punten omdat ik vaak tijd doorbeng rond Falun in Zweden. Heel leuk, benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben (y) En in het verlengde daarvan ook benieuwd wat ProMods er van gaat maken.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:19
London schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:50:
[Afbeelding]

De kaart voor Nordic Horizons. Echt een groot gebied met voor mij veel herkenbare punten omdat ik vaak tijd doorbeng rond Falun in Zweden. Heel leuk, benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben (y) En in het verlengde daarvan ook benieuwd wat ProMods er van gaat maken.
Maar ProMods omvat toch ook al in dat gebied? Waarschijnlijk zullen ze het nu nog gedetailleerder kunnen maken en geen textures meer hoeven te gebruiken uit de DLC van Scandinavië.

• lifeguard
CyberCow schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:45:
[...]

Als ik kijk bij Steam staat er nu over ongeveer 23 uur. Denk morgen na het eten om 19:00 deze te koop is. Ben ook wel benieuwd wat deze gaat kosten omdat het zo enorm groot moet zijn.
tussen de 15 en 20 denk ik. Instabuy :)

• mmxmmx
[...]

Ik denk iets van 18 €
Best wel slim om elke keer weer zo een bedrag uit een oud spel
weten te trekken. Op deze manier word het tog leuker om het te blijven spelen elke keer weer grote updates
Dit is wel mijn lieve links spel. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door mmxmmx op 27-11-2025 07:10 ]

• mmxmmx
[...]

Kun jij een linkje plaatsen naar die info op steam waar ik dat kan zien ?

• lifeguard
mmxmmx schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:43:
[...]

Kun jij een linkje plaatsen naar die info op steam waar ik dat kan zien ?
wanneer je hier kijkt, onder het paarse vak zie je de datum en daaronder de tijd :)
https://store.steampowere...s/?curator_clanid=4419325
Robinho96 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:55:
[...]

Maar ProMods omvat toch ook al in dat gebied? Waarschijnlijk zullen ze het nu nog gedetailleerder kunnen maken en geen textures meer hoeven te gebruiken uit de DLC van Scandinavië.
We gaan een aantal van onze gebieden weer mengen met de DLC en ook nieuwe wegen die ze vergeten zijn. (bijv. de E12 vanaf Umeå en de E45 van Karlstad naar Göteborg).

Maar dat zal wel even duren. In eerste instantie is het zoals altijd met een nieuwe DLC, al ons oude werk weg en vervangen door de DLC.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:26
Ik zag net op instagram inderdaad release is 19.00 uur CET

• HMaster_II
En een WoT event begint meteen bij release. :) :9
Quote zonder de plaatjes van Steampost.
Cruising Nordic Horizons

With the release of the DLC, we’re also kicking off a brand new World of Trucks event: Cruising Nordic Horizons, which begins right at the moment of launch. This event invites you to explore the new map, deliver cargoes to and from its many cities, and contribute to a community goal while earning special in-game rewards.

Rewards

Personal: Players who deliver cargo to or from the required 18 cities in Nordic Horizons will gain a personal World of Trucks Achievement and a beautiful Northern Tides ETS2 truck paint job Steam inventory item.

Community: When the community goal of driving 300,000,000 km during deliveries to or from any Nordic Horizons city is met, and if the player has also achieved their personal goal, then they will receive a striking Viking Helmet dashboard ornament Steam inventory item.

And there’s an extra treat as well! Truckers who complete a job using External Contracts or the External Market TO or FROM Narvik will be rewarded with the Wolf cabin plush Steam inventory item. Soft, cuddly, and carrying a touch of Nordic wilderness spirit, this charming little wolf pays homage to the landscapes and legends of the far north. It’s the perfect companion to accompany you on your journeys across the new expansion!
OH! Er komt ook een Forest machinery DLC uit om de Nordic Horizons DLC te complementeren. :o

[ Voor 3% gewijzigd door HMaster_II op 27-11-2025 09:34 ]

• Rivanov
De Forest DLC is ook over de hele map te gebruiken. Niet enkel beperkt tot Nordics. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Laat die Nordic Horizons maar komen.....

Nieuwe truck staat klaar in Oslo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w920_tmRc2mVhLncb1Y49DaNZx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyXAzpWYgDQMAXStz1IWFZhy.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Rivanov
Maak die tire marking even donker. :+

• Rivanov
Maak die tire marking even donker. :+

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12 14:51

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hmm mooi moment om misschien weer eens m'n stuurtje uit de berging te halen. Altijd al fan geweest van het Scandinavische gedeelte, maar ik miste wel het hoge Noorden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:19
@ScuL wanneer zouden we de geupdate versies van ME en TGS kunnen verwachten denk je? 1 van de komende dagen of ergens vanaf volgende week?

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nordic Horizons is uit, 17,99 is de prijs (y) Veel plezier allemaal! _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door London op 27-11-2025 19:02 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:21
London schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:02:
Nordic Horizons is uit, 17,99 is de prijs (y) Veel plezier allemaal! _/-\o_
Die prijs had ik wel verwacht na Scandinavië, maar toch zonde dat ze geen bundle hebben gemaakt voor de spelers die de andere map uitbreidingen al hebben gekocht. Met deze prijs gaan ze in mijn wishlist concurreren met andere games.

Even over nadenken, maar ik denk dat ik een sale ga afwachten. Zoveel uur stop ik niet meer in deze game de laatste jaren dus dat helpt ook niet. Hoe dan ook veel plezier met verkennen.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:35
Beakzz schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:21:
[...]

Die prijs had ik wel verwacht na Scandinavië, maar toch zonde dat ze geen bundle hebben gemaakt voor de spelers die de andere map uitbreidingen al hebben gekocht. Met deze prijs gaan ze in mijn wishlist concurreren met andere games.

Even over nadenken, maar ik denk dat ik een sale ga afwachten. Zoveel uur stop ik niet meer in deze game de laatste jaren dus dat helpt ook niet. Hoe dan ook veel plezier met verkennen.
//edit
Het zijn toch iets meer steden/dorpjes dan ik dacht. Nog even over nadenken. Schijnbaar 41 stuks.
//edit2
Hmm, ik doe het toch maar.. Veel groter dan ik in eerste instantie dacht

[ Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 27-11-2025 21:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Toch wel mooi die Nordic Horizons

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6FE30S-Eb6zVdxFhSZXPAbhjkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jU5V4iM1nEn5GJUmVK97MDS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OUXaSDkNrxdyj-7UWUiO0yyGzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNP5lTrkWhfRowez8cz7loDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RzgYsUuvZVI0ktMzSxZCZI3jBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kOWQpa9cf3abxvO86BlNZbMs.jpg?f=fotoalbum_large

gelijk die Forest Machinery en farm Machinery met korting gekocht en een zooi vlaggen erbij _/-\o_
4 euro met vlaggen zooi erbij

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 27-11-2025 20:16 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Rivanov
En de weg naar Alesund is open! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxY2x8PuvrMxw-Zd8kCQCZlv_8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LGa00nHeuDnypPpcCrS4PD6O.png?f=fotoalbum_large

wel een hele mooi DLC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5Xd03tOi6EJpxQXTwxgIhrvlaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKk1vQ1mOQ60RF52FUMjj72X.jpg?f=fotoalbum_large

Zal leuk zijn als je het vliegveld nog tegen komt ..Alesund Vigra

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GCHkRRO.jpeg

[ Voor 82% gewijzigd door Rivanov op 27-11-2025 21:17 ]

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6YkwKc4.jpeg

• Rivanov
Het is om 16:00 al donker. :+

Hoe hoger je komt hoe korter de dagen.

• Rivanov
Mooie combi zo met m'n rode Volvo. :)
Frisdrank van Coca Cola vanuit Alesund naar Katowice brengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q133v0MgnvDbf0Xc0aWcu5ZGAkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XseXs0yb4Xes5EvA6flYh5bN.png?f=fotoalbum_large

• HMaster_II
Dussss.... Waether_3.4_ETS_ATS_4K breekt even een stuk weg uit de DLC bij Oslo... Ik reed ontspannen een berg tunnel in, ineens zweef je in niemandsland richting de diepte. Mod eruit en nu is het stuk wegdek weer terug op zijn plek. Dat was even schrikken.
edit: zijn nog een paar mods die breken lijkt het.

[ Voor 10% gewijzigd door HMaster_II op 27-11-2025 21:58 . Reden: meer stukjes missen. ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:35
Nadat bleek dat de DLC toch flink groter was dan ik in eerste instantie dacht toch maar gekocht.. Ziet er wel erg goed uit :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39HBwKSWvnkxCMjLXQZtp0ZLnHY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GvBQPA0cMctcacJQihnLHtgY.jpg?f=user_large

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• lifeguard
Hele gave DLC. Gaan weer vele uurtjes in zitten.

• Rivanov
Welke stad heb je deze opgepikt? Kwam in Alesund wel een Forest Machinery DLC job tegen bij Freight Market, maar dan moest ik naar Engeland. Wil juist in de Nordics blijven. :+

Rivanov schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:20:
[...]

Welke stad heb je deze opgepikt? Kwam in Alesund wel een Forest Machinery DLC job tegen bij Freight Market, maar dan moest ik naar Engeland. Wil juist in de Nordics blijven. :+
IK gebruik online jobs deze was ergens in Zweden
Dacht ergens tussen Gotenburg / Stockholm.

Ik weet dat het een bouwput is waar je hem op moet halen en naast die bouwput kan je een filmpje laten afspelen van die stad. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 28-11-2025 07:58 ]

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QFMImbjXWYDLjtZJ-ohpoqmxsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8EjcyNoXEyqcelCd4X8Oc2l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzQGy52HtrrT504F1elbIZarEjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8oEmpIR7LIhbq2W3Rrdqxqc1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DDg1DcSvxfSesf5x4GzbPCzL6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tPzn7rgukcLl2lVyVe9A2wVe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOQUuihAmIvFOL7195BjaAGqNus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4B1Sr3Xvmh3UNrMy1pzl19M0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ_3mbT1JLg7ko9h8vG7QTFaQ08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YmiETI3JyNGlbansgmhIl828.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2025 09:03 ]

• Rivanov
ravw schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:54:
[...]

IK gebruik online jobs deze was ergens in Zweden
Dacht ergens tussen Gotenburg / Stockholm.

Ik weet dat het een bouwput is waar je hem op moet halen en naast die bouwput kan je een filmpje laten afspelen van die stad. ;)
Ik krijg maar geen External Market / External Contract jobs te zien. WoT is connected in mijn profiel.
Enig idee?

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNkaUB4.jpeg

• JPD68
Robinho96 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:03:
@ScuL wanneer zouden we de geupdate versies van ME en TGS kunnen verwachten denk je? 1 van de komende dagen of ergens vanaf volgende week?
It's ready, when it's ready is de slogan O-)
Denk dat je wat te optimistisch bent maar laat de geadresseerde het graag tegenspreken.

• Rivanov
Mooie tankstop tussen Kristiansund en Trondheim. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NmYoeur.jpeg

Rivanov schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:00:
[...]

Ik krijg maar geen External Market / External Contract jobs te zien. WoT is connected in mijn profiel.
Enig idee?
Ik heb ze hier staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWPM5iiSB0mVJUzBGfI2-3hsK74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2M9fQdH4FmCcvSXlm9WJJYcm.jpg?f=fotoalbum_large

• Rivanov
Ja, maar als ik dan naar External Contracts en External Market ga dan krijg ik continue de melding dat er geen job beschikbaar is in de stad waar ik ben.

Rivanov schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:01:
[...]

Ja, maar als ik dan naar External Contracts en External Market ga dan krijg ik continue de melding dat er geen job beschikbaar is in de stad waar ik ben.
Ja dat kan dat heb ik ook wel eens :-(
Dan even naar een andere stad rijden.

• Rivanov
Kleine update. 1.57.2.4
  • Error initializing traffic prefab borders (0x56CDE2854D3A0001)
  • 307573 - Finland - Tornio - trees are missing collision
  • 312487 - Finland - V4/E8 - Oulu to Tornio - navigation problem
  • 312491 - Sweden - E14 - game crash due to invalid invis road
  • 312527 - Sweden - Skelleftea - invisible wall blocking depot entrance

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2025 13:53 ]

• Rivanov
ravw schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:02:
[...]

Ja dat kan dat heb ik ook wel eens :-(
Dan even naar een andere stad rijden.
Werkt nu.
Onderweg vanuit Dombas naar Steinkjer met een WoT contract. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GT9DlWG.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COEcMYQ.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2025 16:18 ]

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIgD2l0.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cT7Cz4s.png

_O_

Ik ben nu ook naar het noorden aan het rijden

Wat een mooie DLC is dit zeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVMlxfs36cD4HeU7fKiZOigq0Co=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAwK8J1l71SK918wy0y9i79E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vT2q8xe0OGAMUIlqF-eg7RmA-PU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2atN9nVFaznEfV0HoVtSMXHF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXwOYlPAn44fs5KJZzoDF7_4Bqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6woRZTU6sflrGH7qZiU87wy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Hic4jOfwxbxVlxtrb6yS8yLtJQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVsta9L4SIgfKchrCYPiDJC6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adgccwl_1C_L_axSyJnM_VFsbPc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTvAiw4kxFv0KGbSadV0lWFJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oh_wZPtIgVnQ2UWYu4--UAl1s8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsINP5NmuJKwEaCG1b5HPT4P.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 28-11-2025 21:16 ]

richting norwegen nu...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoHQz8XG4Ux_DMgqW1IV_81lG-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48WBKByiaahrVnfG1Jv0hNKZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBrbQ8lyro2iP0-gRG4hmTfcoNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsX0P3p0xEwKHHrPB4g53Wbi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syOCb3Rp6P-K2M8_srP1wNzAKWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oA9EJYe7iyXbCSxGC8NTrX5l.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMBiQveeRxQ4gv3h1JltDQSzO6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEOJ7N2rglsPXbcJz6FLMgJx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mURHU9ybpW1FpeS1b7roezXLdNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTQUOfKBXCJDhbgjKko9S0Qs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bxoHL4enhUsYpkkk1TjBobLrIU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXYPynN1pASvGQP8jikpjhla.jpg?f=fotoalbum_tile

• mmxmmx
Leuke DLC erg veel ruimte en wegen erbij gekomen zeer mooi.
Was die 18 € zeker waart nu snel Rusland DLC uitbrengen
ik denk dat ze het geld goed kunnen gebruiken.

• mmxmmx
Rivanov schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:00:
[...]

Enig idee?
Ik heb wel Enig idee ff opnieuw installeren en probeer er niet te veel aan te sleutelen.
Veel plezier het is echt de moeite waard. _/-\o_

• Rivanov
Ondanks dat het realistisch is, dat het om 15:00 al donker is (in het noorden) vind ik het wel jammer dat je hierdoor vrijwel continue in het donker rijdt en je dus niets van de mooie omgeving ziet.

Als ik aan het free roamen ben verzet ik telkens de tijd via de console om op die manier overdag te kunnen rijden. Maar tijdens een job is dat natuurlijk niet handig gezien je aflevertijd.

[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 29-11-2025 08:41 ]

• Rivanov
Arctic Circle Center onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nRRHpaJ.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eBIlZon.png

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:17
Rivanov schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:39:
Ondanks dat het realistisch is, dat het om 15:00 al donker is (in het noorden) vind ik het wel jammer dat je hierdoor vrijwel continue in het donker rijdt en je dus niets van de mooie omgeving ziet.

Als ik aan het free roamen ben verzet ik telkens de tijd via de console om op die manier overdag te kunnen rijden. Maar tijdens een job is dat natuurlijk niet handig gezien je aflevertijd.
Voor deze DLC was het juist zo dat het in het spel altijd mid-zomer is toch? Met naarmate je noordelijker komt vroeger licht en later donker? In mijn gemodde spel met ProMods tot op Spitsbergen en Beyond ETS2 in Afrika, kon ik midden in de nacht aan de Noordkaap of op Spitsbergen de zon in het Noorden zien staan, terwijl het in Afrika om 18:00 donker wordt. Heeft de release van Nordic Horizons dat voor het hele spel dan verandert? Is het overal in het spel nu 29 november als het in echt ook 29 november is? Voorheen was het volgens mij zo dat het in het spel altijd 21 juli is.

*edit: Zojuist mijn eerste rit voltooid in de nieuwe DLC. Ook in mijn World of Trucks profiel (geen mods behalve 3 skins) geniet ik van de middernachtzon bij aankomst: in Sundsvall is de zon net onder de kim om 23:00. Dus als het vroeg donker is, ligt dat volgens mij toch echt aan een mod die ervoor zorgt dat de werkelijke tijd van het jaar wordt gevolgd in het spel, vanilla is het in ETS2 altijd zomer, ook in Nordic Horizons, wat ik nu ervaar.

In de settings vind ik ook geen instelling terug om de tijd van het jaar mee te laten lopen met wat nu het jaargetijde is, dus ik ben benieuwd hoe het komt, dat het bij jou in het spel zo vroeg donker is?

[ Voor 28% gewijzigd door FairPCsPlease op 29-11-2025 11:26 ]

• JeroenV_
Erg leuke DLC inderdaad, heb er ook al wat tripjes opzitten.
Ook leuk om plekken terug te zien in het spel die je normaal in het echt ziet, zoals de brug bij Sundsvall en deze straaljager bij Söderhamn waar ik in april nog bij stond te superchargen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mCGGLk3W/ets2-20251128-151359-00.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zWsj5dwQ/Whats-App-Image-2025-11-28-at-16-12-32.jpg

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-12 18:53
Vanaf dag 1 dat Euro Truck Simulator 2 uitkwam in 2012 ben ik al bekend met de game. Vanaf 2012 tot aan dik 2018 echt verslaafd geweest aan deze game. Helaas door prive situaties ben ik mijn profiel(en) kwijt geraakt van de jaren heen. Toen wat jaartjes met ETS2 gestopt. Vanaf 2 jaar terug weer soms wat kleine ritjes door de jaartjes nu gedaan.
Alleen had ik maar een paar paintjob dlc's, niet dat het voor mij wat waarde heeft. Maar aangezien SCS Software nog steeds gave updates / features uit brengt dacht ik: laat ik SCS software eens steunen door alle losse kleine dlc's eens aan te schaffen. En door natuurlijk ook de nieuwe Nordic horizon met die farm trailer dlc erbij te doen. SCS Software verdiend dit gewoon. Kortom ben ik er vanaf 18 wheels of haulin al bij de games van SCS Software. 👍🏼

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATLPIhGrOTkF3uOPIin7QN0SLmo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LrUSFzGm97vsZ2QroIOisimG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsVZWG2EiFctUVBdIBBWct6xLtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1O0XLNuI95gFozUYW8tNPrCc.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Milan1NL schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:53:
Vanaf dag 1 dat Euro Truck Simulator 2 uitkwam in 2012 ben ik al bekend met de game. Vanaf 2012 tot aan dik 2018 echt verslaafd geweest aan deze game. Helaas door prive situaties ben ik mijn profiel(en) kwijt geraakt van de jaren heen. Toen wat jaartjes met ETS2 gestopt. Vanaf 2 jaar terug weer soms wat kleine ritjes door de jaartjes nu gedaan.
Alleen had ik maar een paar paintjob dlc's, niet dat het voor mij wat waarde heeft. Maar aangezien SCS Software nog steeds gave updates / features uit brengt dacht ik: laat ik SCS software eens steunen door alle losse kleine dlc's eens aan te schaffen. En door natuurlijk ook de nieuwe Nordic horizon met die farm trailer dlc erbij te doen. SCS Software verdiend dit gewoon. Kortom ben ik er vanaf 18 wheels of haulin al bij de games van SCS Software. 👍🏼

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat leuk om te lezen er meer mensen bij zijn vanaf het begin. In Oktober 2012 de demo gedownload en paar keer een nieuwe code op internet gevonden zodat even iets langer dan een half uur kon kijken of het iets was. En ja ik vond het wat en gelijk maar gekocht. Toen nog zonder Steam en dat wilde ik eigenlijk ook houden. Helaas is dat niet gelukt. Going East, Scandinavia, Vive la France gekocht als echte download nog. Helaas ging het daarna kon je niet meer om Steam heen. Ik speel het echt met vlagen. Vaak als er een Event is of als er weer een nieuwe DLC uit is. Elke keer die nieuwe updates zodat je weer opnieuw kan beginnen met het zoeken naar de juiste mods en verbindingswegen is mij echt wel gaan irriteren. Inmiddels 1500 uur in 13 jaar erin zitten. ETS2 blijft echt een geweldig spel. Zeker nu met een nieuwe computer het ook allemaal er weer wat mooit uitziet.

• Milan1NL
Milan1NL schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En ook begonnen dag 1 met Promods @ScuL als je dan ziet hoe groot Promods is geworden. En toendertijd ook de TSM (truck sim map?) er was. Iemand die daar ook mee heeft gespeeld?

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• mmxmmx
Ik zit nu met een jaar of 3 of iets langer ik weet het niet meer maar ik heb nu 14.799.6 uur gespeeld.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zit er on and off, uiterst onregelmatig, al bij sinds ... ik denk x-mas sale van 2016, al begon ik pas echt te rijden nadat ik een stuurtje erbij haalde, dus laat ik 2017 aanhouden. Niet super veel speel uren, maar ik verdeel m'n tijd ook met ATS omdat ik daar ook een tijdje gewoond heb.

@mmxmmx Hot diggety, dat zijn nog eens tijden. Vanaf 10k uur ben je vakmeester in een hobby/craft, dus gefeliciteerd!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Milan1NL schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:42:
[...]

En ook begonnen dag 1 met Promods @ScuL als je dan ziet hoe groot Promods is geworden. En toendertijd ook de TSM (truck sim map?) er was. Iemand die daar ook mee heeft gespeeld?
Ik ben er al sinds de jaren 90 mee bezig. Hard Truck, 18WoS, 18WoSAA, ETS1 enz. toen ETS2 uit kwam wist ik dat ik er iets mee zou gaan doen, een uitbreiding en het spel verbeteren omdat er veel gebreken in zitten (en zaten) qua realisme. Daaruit is ProMods onstaan. ProMods is inmiddels 12 jaar in de markt en de ontwikkeling loopt dus sinds November 2012, dus nu 13 jaar. Het is mijn leven ik sta er iedere dag mee op en ga er mee naar bed. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet met ProMods of dit spel bezig ben...

• Rivanov
FairPCsPlease schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:51:
[...]

Voor deze DLC was het juist zo dat het in het spel altijd mid-zomer is toch? Met naarmate je noordelijker komt vroeger licht en later donker? In mijn gemodde spel met ProMods tot op Spitsbergen en Beyond ETS2 in Afrika, kon ik midden in de nacht aan de Noordkaap of op Spitsbergen de zon in het Noorden zien staan, terwijl het in Afrika om 18:00 donker wordt. Heeft de release van Nordic Horizons dat voor het hele spel dan verandert? Is het overal in het spel nu 29 november als het in echt ook 29 november is? Voorheen was het volgens mij zo dat het in het spel altijd 21 juli is.

*edit: Zojuist mijn eerste rit voltooid in de nieuwe DLC. Ook in mijn World of Trucks profiel (geen mods behalve 3 skins) geniet ik van de middernachtzon bij aankomst: in Sundsvall is de zon net onder de kim om 23:00. Dus als het vroeg donker is, ligt dat volgens mij toch echt aan een mod die ervoor zorgt dat de werkelijke tijd van het jaar wordt gevolgd in het spel, vanilla is het in ETS2 altijd zomer, ook in Nordic Horizons, wat ik nu ervaar.

In de settings vind ik ook geen instelling terug om de tijd van het jaar mee te laten lopen met wat nu het jaargetijde is, dus ik ben benieuwd hoe het komt, dat het bij jou in het spel zo vroeg donker is?
Opgelost. |:(
Had een Real Day / Nighttime mod actief..
Deze nu uitgeschakeld.

Dit is om 2:20 's nachts in Arvidsjaur. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HdRLmdJQpqjFebbJA5I01MLJC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dhPAZSUVhglfxZa8sUhBkkwy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 30-11-2025 09:16 ]

• Milan1NL
Kennen jullie nog The Dutch Map? Of Tregion map? Een van de mappers daarvan is voor zichzelf begonnen. Met natuurlijk het idee om een Nederlandse map te maken. De schaal is 1 op 4. Ik heb toegang gekregen tot de nog alpha versie van de map. Dus is nog in grote ontwikkeling.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=342516

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Die WoT ritten krijg ik nooit naar de Nordic Horizon steden, wel irritant... Bij niet-WoT ritten krijg ik ze wel. Heb al verschillende steden geprobeerd als start maar helaas.

Maar het is echt een prachtige expansion, wat mij betreft de mooiste die ze tot nu toe gemaakt hebben :)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

London schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:13:
Die WoT ritten krijg ik nooit naar de Nordic Horizon steden, wel irritant... Bij niet-WoT ritten krijg ik ze wel. Heb al verschillende steden geprobeerd als start maar helaas.

Maar het is echt een prachtige expansion, wat mij betreft de mooiste die ze tot nu toe gemaakt hebben :)
Soms moet je ze als losse opdracht doen, dus niet met je eigen truck. Ik weet het, het gaat tegen het hele idee van je eigen bedrijf in maar zo werkt het wel het beste voor de achievements.

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-11 15:13
Wat is jullie ervaring met trailer packs? Ik heb de Krone trailer pack omdat ik deze graag gebruik, ondertussen zijn er een stuk meer trailer packs, op basis van wat halen jullie deze of hebben jullie voorkeuren voor sommige?

Daarnaast eigenlijk dezelfde vraag over de equipment packs zoals die van Volvo, JCB, etc. Zag dat er een Farm Machinery is terwijl er ook één puur van Krone is, beetje dubbelop leek dat

• HMaster_II
Milan1NL schreef op zondag 30 november 2025 @ 10:03:
Kennen jullie nog The Dutch Map? Of Tregion map? Een van de mappers daarvan is voor zichzelf begonnen. Met natuurlijk het idee om een Nederlandse map te maken. De schaal is 1 op 4. Ik heb toegang gekregen tot de nog alpha versie van de map. Dus is nog in grote ontwikkeling.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=342516

[Video: title]
Ik heb de Easter Egg al gespot in je clip :P

[ Voor 4% gewijzigd door HMaster_II op 30-11-2025 16:41 ]

• Rivanov
Dit was een mooie World of Trucks ritje. Van Arvidsjaur naar de mijnen in Kiruna! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aXp0XqO.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6d3Z1cb.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sxnEkHJ.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QVy6eE4.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CY0NVBN.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aKIe81S.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cf7qhWM.jpeg

Pagina: 1 ... 163 164 Laatste