Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 20:41
Een paar versies terug zou je vooral last hebben van frame-freezes als je reed met een trailer met eigen skin. Ik had er toen ook last van. Ik ben er een tijdje uit vanwege FS spelen, maar ik weet neit of dat nu al opgelost is. Ik heb een fx9500 AMD en GTX1070i combo.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
HMaster_II schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:57:
Een paar versies terug zou je vooral last hebben van frame-freezes als je reed met een trailer met eigen skin. Ik had er toen ook last van. Ik ben er een tijdje uit vanwege FS spelen, maar ik weet neit of dat nu al opgelost is. Ik heb een fx9500 AMD en GTX1070i combo.
Enige versies terug had ik er vaak last van dat het beeld even bevroor tijdens het rijden, waar dat aan lag weet ik niet, maar dat overkomt mij nu niet meer, dus het lijkt me dat dat is opgelost in recente versies (hardware- matig zijn er geen wijzigingen aan mijn systeem geweest in de tussentijd).

[ Voor 8% gewijzigd door FairPCsPlease op 28-04-2022 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
SCS heeft een nieuwe trailer (*) uitgebracht voor ETS 2. De oude dateerde uit 2012 en daaraan kan je goed zien, hoe ver het spel gekomen is sindsdien. Toen ik begon met ETS 2 spelen leek het nog heel erg op dit: oude trailer

Met de huidige ETS 2 trailer laten ze zien hoe mooi het spel er tegenwoordig uitziet, dus terecht dat ze de oude trailer na 10 jaar vervangen hebben (maar de oude is als eerbetoon nog altijd terug te zien, zie hierboven): nieuwe trailer

(*) trailer als in: korte video die het spel promoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
FairPCsPlease schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:08:
SCS heeft een nieuwe trailer (*) uitgebracht voor ETS 2. De oude dateerde uit 2012 en daaraan kan je goed zien, hoe ver het spel gekomen is sindsdien. Toen ik begon met ETS 2 spelen leek het nog heel erg op dit: oude trailer

Met de huidige ETS 2 trailer laten ze zien hoe mooi het spel er tegenwoordig uitziet, dus terecht dat ze de oude trailer na 10 jaar vervangen hebben (maar de oude is als eerbetoon nog altijd terug te zien, zie hierboven): nieuwe trailer

Ik denk dat mensen nog véél meer overtuigd gaan zijn bij het bekijken van de nieuwe trailer om tot aankoop over te gaan dan bij de oude trailer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Robinho96 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat mensen nog véél meer overtuigd gaan zijn bij het bekijken van de nieuwe trailer om tot aankoop over te gaan dan bij de oude trailer. 8)
Inkomsten voor ETS 2 zullen nu ook moeten komen uit nieuwe spelers, nu het helemaal niet meer opportuun is, de lang voorbereide DLC Heart of Russia uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hoort er niks meer over. Ze zijn ook met de balkan bezig geloof ik, misschien dat die nu eerst komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:00
Iemand trouwens ervaring met de aliexpress shifter van 70 euro ?

https://a.aliexpress.com/_v7MHwh

Lijkt me een mooie prijs voor usb shifter, behalve dat het patroon op de pook zelf geen scania is haha 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 22:56
lord_fh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:51:
Iemand trouwens ervaring met de aliexpress shifter van 70 euro ?

https://a.aliexpress.com/_v7MHwh

Lijkt me een mooie prijs voor usb shifter, behalve dat het patroon op de pook zelf geen scania is haha 😜
Hou er rekening mee dat dit alleen een kop met wat knoppen is voor een bestaande versnellingspook, geen complete versnellingspook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Sharkey79 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Hou er rekening mee dat dit alleen een kop met wat knoppen is voor een bestaande versnellingspook, geen complete versnellingspook ;)
Klopt! Puur zodat ik niet op het stuur hoef te schakelen tussen hoog laag en groepen, plus motorrem daar op kan zetten. Meer coor het echte gevoel dus haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
lord_fh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:52:
[...]

Klopt! Puur zodat ik niet op het stuur hoef te schakelen tussen hoog laag en groepen, plus motorrem daar op kan zetten. Meer coor het echte gevoel dus haha
In dat geval inderdaad een leuke toevoeging :)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zie er absoluut de voordelen van in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:52:
[...]

Bedenk ook dat het uit China komt en je invoerheffingen moet betalen.
Ik heb deze: ALMAR MAN SKRS
Het is een Poolse site, dus Google Translate is je vriend :D. Ze leveren wel snel en je hebt geen onverwachte kosten.
Zo'n knop is wel leuk speelgoed trouwens d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Suggs op 05-05-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Via ali express ook niet meer toch ? Sinds juli 2021 zit de btw er al op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:43

Oxigeon

En zo is dat!

lord_fh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:50:
Je kan inderdaad tot ik ik zeg uit mijn hoofd 150e kopen voordat men iets moet betalen aan invoerrechten of douane.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

lord_fh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:50:
alleen als het er bij staat, niet altijd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FairPCsPlease schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:08:

En dan te bedenken dat het nog steeds het zelfde spel is :-)
AL hebben ze de engine wel aardig onder handen genomen

De meeste game makers zouden allang deel 4 hebben uit gebracht ..

=Maar vind dit wel ene veel betere manier van doen ..

Toen ik het spel de eerste keer speelde , was het nog een zwaar iets voor mijn pc ... jaren later dan kan mijn pc zo wat in slaap modus , omdat de hardware erg verbeterd is maar het nog wel draait op de "oude " engine

Maar dat van elke 2 jaar een nieuwe deel uitgeven vind ik ook niet meer van deze tijd ....
Maak een basis game en ga daar gewoon jaren op verder

Kijk eens naar Titan quest die hebben ze uitgebracht in 2005
En daar hebben ze ook diverse dlc van uit gegeven
De laatste zelfs nog afgelopen jaar :Titan Quest: Eternal Embers 2021
:+

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 01:41:
Je hoort er niks meer over. Ze zijn ook met de balkan bezig geloof ik, misschien dat die nu eerst komt.
Rond 19 Maart was er een interview dat de DLC uitgesteld is vanwege de situatie in europa.
In de Open Beta 1.44 kan je al wel rijden in een groot gedeelte van de russian DLC.
Er rijden ook al russische auto's en bedrijven in de versie.

Dat betekend dat alles al voorbereid is voor het uitbrengen van de DLC.
Dit zelfde hebben wij gezien met de IBERIA DLC (spanje/Portugal) in update 1.41.

Balkan hebben ze tijdens de paasdagen bekend gemaakt.
Hun social media en eigen blog pagina liet eieren zien, die geschilderd waren in de kleur van vlaggen van balkan landen. Alleen griekenland is nergens te zien geweest, maar zou gek zijn, als de dat niet gaan meenemen. Hoort bij de Balkan en anders ontstaat er dadelijk een gat tussen turkije en de balkan.
ravw schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:35:
[...]

En dan te bedenken dat het nog steeds het zelfde spel is :-)
AL hebben ze de engine wel aardig onder handen genomen

De meeste game makers zouden allang deel 4 hebben uit gebracht ..

=Maar vind dit wel ene veel betere manier van doen ..

Toen ik het spel de eerste keer speelde , was het nog een zwaar iets voor mijn pc ... jaren later dan kan mijn pc zo wat in slaap modus , omdat de hardware erg verbeterd is maar het nog wel draait op de "oude " engine

Maar dat van elke 2 jaar een nieuwe deel uitgeven vind ik ook niet meer van deze tijd ....
Maak een basis game en ga daar gewoon jaren op verder

Kijk eens naar Titan quest die hebben ze uitgebracht in 2005
En daar hebben ze ook diverse dlc van uit gegeven
De laatste zelfs nog afgelopen jaar :Titan Quest: Eternal Embers 2021
:+
De Engine is zeker ondehanden genomen, maar mankeert wel veel.
Vooral in de rebuild en het nieuwe IBERIA zie je dat de engine verbeterd is.
In de oude gedeeltes, zie je bergen of objecten op lange afstanden op springen.
In Iberia hebben ze een manier gevonden om dit op te lossen met dezelfde engine.

SCS spreekt ook nooit over een nieuwe versie, maar meer hun ambitie om de game uit te breiden en te verbeteren.

Probleem met de Engine is dat het niet effiecient omgaat met het geheugen en processor kracht.
Sommige gedeeltes in de map hebben een behoorlijke framedrop probleem.
met mijn RTX2080, i7-7770k zak ik soms gewoon naar 40FPS en bij een oude engine zou je soms denken dat je hardware beter wordt dan de engine en dus beter zou draaien, maar helaas.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Rond 19 Maart was er een interview dat de DLC uitgesteld is vanwege de situatie in europa.
In de Open Beta 1.44 kan je al wel rijden in een groot gedeelte van de russian DLC.
Er rijden ook al russische auto's en bedrijven in de versie.
Zitten daar geen gele borders dan?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Zitten daar geen gele borders dan?
Uiteraard zitten daar gele borders.
Maar daar kan je gewoon overheen vliegen met camera en vervolgens je truck spawnen aan de andere kant van de gele kruisjes.

kijk hier maar eens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdLITH7moMl7EwIQT_fCFNFBFq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DUxkvstSLWpLTzTnbqqHGhgY.png?f=fotoalbum_large

Kan je ook naar een VOD sturen op mijn Twitch, waarbij ik live door de DLC aan het rijden ben:
https://www.twitch.tv/videos/1466647719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Uiteraard zitten daar gele borders.
Maar daar kan je gewoon overheen vliegen met camera en vervolgens je truck spawnen aan de andere kant van de gele kruisjes.
Dat wist ik niet, dan kun je eigenlijk overal rijden zonder dat je de dlc hebt :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Dat wist ik niet, dan kun je eigenlijk overal rijden zonder dat je de dlc hebt :p
Nee want alleen een klein gedeelte waarmee de DLC's verbonden zijn, zijn beschikbaar.
je komt namelijk maar een kleine gedeelte binnen de map en alle bedrijven kan je niks leveren of lossen.

in 1.41 kon je rijden tot aan de grote bruggen bij Bilbao en verder was de map weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
Vandaag een "nieuw" pctje gekocht voor ets, ter vv van mijn c2d e6600 met 6gb geheugen en hd6970 kaart.

Wordt een i5 4430s met 16gb intern en 128gb ssd, in combinatie met mijn huidige hd6970 kaart. Denk dat dat heel wat soepeler moet lopen dan voorheen. Pookknop komt er ook aan alst goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Pc binnen, draait super alleen....

Mn logitec g hub doet het niet dus de ffb is mega strak..... en het beeld is niet mooi. Alles staat op hoog en 300% scholing maar schaduwen zien er wat blokkerig uit en dashboard tellers zijn bijv. Niet mooi rond (std scania) . Vind het allemaal op de 1 of andere manier niet mooi eruit zien...

Hd 6970 zit met hdmi op m'n lg 4k 32" tv resolutie is HD dus 1980x.... (videokaart ondersteund niet hoger)

Maar vooral de g hub irriteert me echt want met geen mogelijkheid gaat hij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:18
Ik heb het echt heeeeeeeeeeeel lang gespeeld,
Ben het inmiddels weer een beetje gaan spelen.
Verschillende mods ook, Pro mods.. Mod waarbij 1km in het echt ook 1km in de game is qua tijd.

Welke mods gebruiken jullie op dit moment ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het jammer dat ze geen default keys assignen voor die rijhoogte. Welke gebruiken julle?

En die adaptive cruisecontrol mag ook wel meteen in de normale opties of dat je hem kan kopen als optie in een garage.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:20:
Ik vind het jammer dat ze geen default keys assignen voor die rijhoogte. Welke gebruiken julle?

En die adaptive cruisecontrol mag ook wel meteen in de normale opties of dat je hem kan kopen als optie in een garage.
Ik heb ze nu staan op Insert, Delete, Home, End en X voor reset maar eigenlijk is de toewijzing voor mij niet heel belangrijk omdat ik er gelijk knoppen voor gemaakt heb in SimDash ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epPfPxlHod3l2XXO-HQ-DXrKcZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV7urzHCEDWo14zOdVTxoxQj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Sharkey79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb ze nu staan op Insert, Delete, Home, End en X voor reset maar eigenlijk is de toewijzing voor mij niet heel belangrijk omdat ik er gelijk knoppen voor gemaakt heb in SimDash ;)

[Afbeelding]
Wow! dat wil ik ook, dat kan toch gewoon met een tablet oid ? want dan wil ik dat ook doen, is daar een handleiding oid voor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
lord_fh schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Wow! dat wil ik ook, dat kan toch gewoon met een tablet oid ? want dan wil ik dat ook doen, is daar een handleiding oid voor ?
Zolang Engels geen probleem is kom je een heel eind op de website van de maker http://www.stryder-it.de/simdashboard/index.php

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de app voor Android in principe gratis is, maar de gratis uitvoering is beperkt qua hoeveelheid widgets per pagina. Check vooral de website even en als je vragen hebt, stuur me gerust een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sharkey79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:18:
[...]

[Afbeelding]
Thanks, eens kijken of die toetsen vrij zijn bij mij. Dat klinkt wel handig.

Heb je vier ramen die open kunnen in je vrachtwagen? edit, a ja, omhoog omlaag goedemorgen :) Daar heb ik dus ook al geen knop voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 17-05-2022 16:16 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:14:
[...]

edit, a ja, omhoog omlaag goedemorgen :) Daar heb ik dus ook al geen knop voor.
Ik gebruik hem al zeker een jaar zo, maar zelfs ik moest 2x kijken bij het plaatsen van m'n screenshot hier 8)7
Voor de ramen gebruik ik 7,1, 9 en 3 van het numerieke toetsenbord gedeelte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sharkey79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:19:
[...]

Ik gebruik hem al zeker een jaar zo, maar zelfs ik moest 2x kijken bij het plaatsen van m'n screenshot hier 8)7
Voor de ramen gebruik ik 7,1, 9 en 3 van het numerieke toetsenbord gedeelte :)
7 en 9 zijn bij mij kijken. Schuin links, schuin rechts. Dat werkt beter dan met de muis, 5 is centreren vooruit en stukje spiegel, 4 links, 6 rechts. 8 strak voorruit (niet echt nodig)

Misschien dat 1 0 en 3 . vrij zijn, dat zou ik moeten controleren.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:23:
[...]

7 en 9 zijn bij mij kijken. Schuin links, schuin rechts. Dat werkt beter dan met de muis, 5 is centreren vooruit en stukje spiegel, 4 links, 6 rechts. 8 strak voorruit (niet echt nodig)

Misschien dat 1 0 en 3 . vrij zijn, dat zou ik moeten controleren.
Ik speel met een Xbox controller waarbij 1 van de sticks voor het kijken zorgt O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
Toch maar in het V&A gekeken naar een andere videokaart ipv de HD6970. Het is een R9 280X geworden (Club3d Queen) . Nu kan ik alles gewoon op max rammen, alleen schaduw heb ik iets terug gezet. WERELD van verschil, heerlijk! en mijn pooknop komt alst goed is ook over een week vanuit CN :) wat een heerlijk stukje ontspanning is dit spel toch. ga deze week proberen de tablet aan te sluiten

//edit: Sim dash werkt, moet toch voor de pro gaan denk ik ja, want dit is kansloos (3 dingen op je dash :F )

[ Voor 26% gewijzigd door lord_fh op 19-05-2022 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:18
Wauw, Simdash is een mooie oplossing voor extra knoppen.
Ik kan niet altijd alles kwijt wat ik wil op mijn G29 :)

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Idem, plus voor de ervaring is zon "knoppen box" leuker dan je toetsenbord. Het is een hele mooie gimmick en tot nu toe werkt het erg smooth. Ik ga zoals gezegd wel naar de Pro toe, want voor die 6 euro (als je alleen ETS2 versie neemt) krijg je het volledige pakket.

@Sharkey79 : is dat dashboard dat jij hebt openbaar of zelf gemaakt ? (en dus niet te vinden/delen) , ik vind hem namelijk wel lekker beknopt en voldoende :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharkey79
lord_fh schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:59:
Idem, plus voor de ervaring is zon "knoppen box" leuker dan je toetsenbord. Het is een hele mooie gimmick en tot nu toe werkt het erg smooth. Ik ga zoals gezegd wel naar de Pro toe, want voor die 6 euro (als je alleen ETS2 versie neemt) krijg je het volledige pakket.

@Sharkey79 : is dat dashboard dat jij hebt openbaar of zelf gemaakt ? (en dus niet te vinden/delen) , ik vind hem namelijk wel lekker beknopt en voldoende :)
Ook goeiemorgen ;)
Ik heb hem zelf gemaakt inderdaad.
Hoewel een aantal van mijn dashboards ook openbaar op de website staan (hier), staat deze uitvoering (met rijhoogte) er nog niet op. Heb ze al even niet meer geupdate daar dus dat kan ik nog wel even doen. Hou er wel heel erg rekening mee, dat deze uitvoering is gemaakt voor het schermformaat van m'n telefoon. Als je deze over wil zetten naar tablet heb je enorm veel loze ruimte op je scherm. Ik heb ook echter ook een uitvoering voor een tablet die dan misschien beter past, maar die moet ik dan vanavond even beschikbaar maken voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Sharkey79 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Ook goeiemorgen ;)
Ik heb hem zelf gemaakt inderdaad.
Hoewel een aantal van mijn dashboards ook openbaar op de website staan (hier), staat deze uitvoering (met rijhoogte) er nog niet op. Heb ze al even niet meer geupdate daar dus dat kan ik nog wel even doen. Hou er wel heel erg rekening mee, dat deze uitvoering is gemaakt voor het schermformaat van m'n telefoon. Als je deze over wil zetten naar tablet heb je enorm veel loze ruimte op je scherm. Ik heb ook echter ook een uitvoering voor een tablet die dan misschien beter past, maar die moet ik dan vanavond even beschikbaar maken voor je :)
Goedemorgen :9

Dat zou super zijn! bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Is er trouwens een middel om je level te cheaten ? Ik wil wel opbouwen enzo qua geld, maar ik wil wel graag gewoon lvl 25 oid zijn om meteen in ieder geval alles vrij te hebben qua aankopen, duurt anders veel te lang voor die paar uur dat ik kan spelen id week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
Geheel op eigen risico uiteraard, maar op diverse ETS2 mods sites zijn er wel cheats voor XP en geld beschikbaar zoals hier bijvoorbeeld...
Maar zoals ik al zei volledig op eigen risico want er kan natuurlijk altijd iets "mis" zijn met zo'n download ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:58
Of Cheat engine gebruiken. Staan genoeg tutorials over op youtube hoe te gebruiken. Zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
ga er vanavond naar kijken bedankt beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
lord_fh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:23:
ga er vanavond naar kijken bedankt beiden!
Voor mij werkte TS.SE.Tool perfect! Ik heb daarmee een nieuw profiel bewerkt zodat ik mijn truck naar keuze kon kopen (inclusief alle toeters en bellen die ik wil) en daarna alles weer uitgezet zodat ik weer vanaf het begin moest beginnen (0,00 euro en zo) maar dan wel met mijn eigen truck. (Ik vind het niks dat je eerst verplicht van die snelle contracten moet doen.) Ik heb dat nieuwe startpunt ook bewaard dus elke keer als ik helemaal overnieuw wil beginnen (doe ik regelmatig) laadt ik die save en is alles weer fris en fruitig maar wél met m'n eigen truck. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
Zo, vanavond ff lekker ervoor gaan zitten met dit bokkenweer buiten.

Mn shifter kwam vandaag toevallig ook binnen uit China, en ik was uitermate verrast. Goede Engelse beschrijving erbij qua installatie en hoe in het spel in te stellen, zit ook echt goed vast op de g29 pook.

Het rijden er mee is echt werelds, veel echter dan los range en splitter schakelen. Simdash heb ik ook werkend nu op de tablet en dankzij @Sharkey79 heb ik een perfecte lay-out om alle functies op het dash te hebben en op het stuur ook logisch de knoppen kan indelen. (Zoals schuin links en rechts kijken en vooruit wat tijdens het rijden heerlijk is) ik heb m'n toetsenbord bijna niet meer nodig. GE-WEL-DIG ontspannend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DompIkol7R97nUYiJ4OJEtGicek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P01tydm1fr4Zy7Tqat5aLEEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M88hG7m9z6yHKxsweNPDlCSsQtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFKl5qylpUut6KvEAxfdm0bF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door lord_fh op 23-05-2022 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
Ziet er goed uit man! En ben blij dat de layout goed werkt en bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Jeroenzer schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:18:
Ik heb het echt heeeeeeeeeeeel lang gespeeld,
Ben het inmiddels weer een beetje gaan spelen.
Verschillende mods ook, Pro mods.. Mod waarbij 1km in het echt ook 1km in de game is qua tijd.

Welke mods gebruiken jullie op dit moment ?
Mijn eigen skins,
Skins van een VTC (virtueel bedrijfje waar ik bij zit)
Project Next Gen Grafische mod
Car Micheal Industry Interieurs voor Scania NG, DAF e6,DAF XG+, Scania RJL
Promods als deze weer op 1.44 werkt
TruckersMP uiteraard om ook online te spelen met grote groepen
Ekeri Revision trailers
Narko Trailers
50k Tuning parts (lightboxen etc)
IJ's tuning parts (painted grills en heel veel lampen erbij)
Hella lights mods (Workshop)
SiSL Mega Pack
Wolli interior Pack
LED Trucklighting
SCS Trailers reworked and expand
Ford F-max
DAF NTT (oldskool daf truck)
Scania RJL
Mack R 300 (oude amerikaanse truck)

Zo, dit lijstje heb ik even uit mijn hoofd gedaan van wat ik zelf weet.
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:20:

- achter omhoog
[ achter beneden
= Voor omhoog
] Voor beneden
Maar ik gebruik ze echt nooit.
Zie de meerwaarde nog niet.
lord_fh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:00:
Is er trouwens een middel om je level te cheaten ? Ik wil wel opbouwen enzo qua geld, maar ik wil wel graag gewoon lvl 25 oid zijn om meteen in ieder geval alles vrij te hebben qua aankopen, duurt anders veel te lang voor die paar uur dat ik kan spelen id week
TS.SE
lord_fh schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:40:
Zo, vanavond ff lekker ervoor gaan zitten met dit bokkenweer buiten.

Mn shifter kwam vandaag toevallig ook binnen uit China, en ik was uitermate verrast. Goede Engelse beschrijving erbij qua installatie en hoe in het spel in te stellen, zit ook echt goed vast op de g29 pook.

Het rijden er mee is echt werelds, veel echter dan los range en splitter schakelen. Simdash heb ik ook werkend nu op de tablet en dankzij @Sharkey79 heb ik een perfecte lay-out om alle functies op het dash te hebben en op het stuur ook logisch de knoppen kan indelen. (Zoals schuin links en rechts kijken en vooruit wat tijdens het rijden heerlijk is) ik heb m'n toetsenbord bijna niet meer nodig. GE-WEL-DIG ontspannend!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tool of een money cheat die je kan vinden in de Workshop en als laatst gewoon zelf save-editen.
Maar dat laatste is wat pittiger ;)

Ik gebruikte zelf mijn Stream Deck.
Al moet ik zeggen dat ik heel weinig knoppen gebruik in het spel.
Heb zelfs nog niet eens alle buttons op mijn stuur ingesteld.

Ik gebruik mijn toetsenbord om mijn motor en handrem erop te zetten.
Verder de F toetsen om het menutje rechtsonder te openen, maar die is meestal verborgen.
Fly cam heb ik mijn numpad voor nodig en dat is het.

Deze maand al 75 opdrachten geleverd in ETS2 en ATS op een afstand van 65.750 km's
Beetje no-life geweest deze maand.
Weinig andere games gespeelt die mij aanspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kijk met de nummerieke toetsen en + en - zijn om de cruisecontroll harder en zachter te laten gaan :)

Wat gebruik ik verder nog, richtingaanwijzers, lichten, knipperlichten, ruitenwissers, cruisecontroll aan en hervatten en dat is het wel denk ik. De hoogte verstellen is denk ik meer een gimmick, net als de ramen. Die gebruik ik ook niet.

Maar ik speel momenteel heel weinig, ik ben nu meer bezig met cities skylines (iets heel anders :p ). Als er nieuwe dlc is of een event dan ga ik het denk ik wel weer spelen maar ik kan momenteel even niks verzinnen wat ik moet doen in het spel.

Misschien zouden ze weinig gebruikte dingen ook gewoon met de muis kunnen laten doen, dat je rondkijkt in de cabine met de muis (zoals nu al), naar het knopje van je ramen en dat je het omhoog en omlaag kan doen of voor de rijhoogte, ruitenwisser etc. Veel gebruikte dingen moet je dan wel een knop voor toewijzen.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 24-05-2022 09:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:33
Grappig toch om te zien hoe verschillend mensen spelen. Een tijd geleden hebben ze bij een update de FFB overhoop gehaald, en ik had toen geen zin om in beide games mijn T300RS weer helemaal opnieuw in te stellen..
Vorig weekend er toch maar eens voor gaan zitten en ik rij nu weer met plezier rond.
Mijn mod-list voor beide games:
Mini-mirrors ( om rechtsboven die systeem spiegel wat kleiner te krijgen )
Wat ai-traffic-packs ( om het verkeersaanbod op de weg wat diverser te maken )

Verder niks, en ik vind het prima zo.

Money-cheats gebruik ik niet omdat ik juist het levellen vanuit lvl1 leuk vind. Ik ben nu uiteraard ook weer opnieuw begonnen..
Rond lvl 10 mijn eerste eigen truck, daarna om de paar levels wat upgraden.. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien begin ik ook een keer opnieuw, met een underpowered renault ofzo :p Ik vind dat leuker dan zo'n Volvo met 750 PK zonder begrenzer.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
dat is inderdaad leuker ja, mij gaat het puur om het level, niet om het geld. dat wil ik inderdaad zelf verdienen.

Ik rij nu in een MAN F2000 (mod XBS), wel echt een mooi gedetailleerde truck, lekker mak an met 440 pk oid. en lekker poken maar haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:53:
Ik kijk met de nummerieke toetsen en + en - zijn om de cruisecontroll harder en zachter te laten gaan :)

Wat gebruik ik verder nog, richtingaanwijzers, lichten, knipperlichten, ruitenwissers, cruisecontroll aan en hervatten en dat is het wel denk ik. De hoogte verstellen is denk ik meer een gimmick, net als de ramen. Die gebruik ik ook niet.

Maar ik speel momenteel heel weinig, ik ben nu meer bezig met cities skylines (iets heel anders :p ). Als er nieuwe dlc is of een event dan ga ik het denk ik wel weer spelen maar ik kan momenteel even niks verzinnen wat ik moet doen in het spel.

Misschien zouden ze weinig gebruikte dingen ook gewoon met de muis kunnen laten doen, dat je rondkijkt in de cabine met de muis (zoals nu al), naar het knopje van je ramen en dat je het omhoog en omlaag kan doen of voor de rijhoogte, ruitenwisser etc. Veel gebruikte dingen moet je dan wel een knop voor toewijzen.
Ik rij met verschillende logboeken die mijn ritjes bijhouden.
Ik zit nu bij een VTC (Zeg maar een community) waarbij je eigen kunt aansluiten bij divsies.
Zo rij je 10.000km met dry-goods zoals pallets, kleding, dozen etc.
Als je dat gehaald hebt kan je weer kiezen voor Containers, Open trailers, Gekoeld.
en iedere keer als je het doel hebt gehaald kan je weer nieuwe divisies vrijspelen.
dus je bent aan het grinden voor KM's / Geld en je moet opletten dat je de juiste lading meeneemt.

Dan rij ik ook met wat serieuze (oudere) spelers samen, om voorbeeld te noemen heb ik afgelopen zondag nog met 80 man samen gereden op ATS.
strider1007 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:58:
Grappig toch om te zien hoe verschillend mensen spelen. Een tijd geleden hebben ze bij een update de FFB overhoop gehaald, en ik had toen geen zin om in beide games mijn T300RS weer helemaal opnieuw in te stellen..
Vorig weekend er toch maar eens voor gaan zitten en ik rij nu weer met plezier rond.
Mijn mod-list voor beide games:
Mini-mirrors ( om rechtsboven die systeem spiegel wat kleiner te krijgen )
Wat ai-traffic-packs ( om het verkeersaanbod op de weg wat diverser te maken )

Verder niks, en ik vind het prima zo.

Money-cheats gebruik ik niet omdat ik juist het levellen vanuit lvl1 leuk vind. Ik ben nu uiteraard ook weer opnieuw begonnen..
Rond lvl 10 mijn eerste eigen truck, daarna om de paar levels wat upgraden.. Heerlijk.
Ik heb een nieuwe PC gehaald met Windows 11 en nu moet ik gebruik maken van G-hub.
Mijn hele FFB is naar de klote. Ik heb het nu weer redelijk ingesteld, maar het wordt nooit meer zoals voorheen.

Ik vergat zelfs te zeggen dat ik ook Soundmods van Zeemods en kriechbaum gebruik ;)
want het standaard geluid van SCS is echt verschrikkelijk
Marzman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:02:
Misschien begin ik ook een keer opnieuw, met een underpowered renault ofzo :p Ik vind dat leuker dan zo'n Volvo met 750 PK zonder begrenzer.
Ik rij zelf altijd met de begrenzer aan tot 90km/u (vaak de cruise op 85 staan) met Retarder.
500PK is voor mij voldoende, alleen als ik zwaar transport of special transport rij, dan kies ik voor dikke 700+ pk motor. (Dat wil niet zeggen dat je mij niet zult zien in een modded 770pk scania, maar dan nog kom ik niet over de 90km/u uit)
lord_fh schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:17:
dat is inderdaad leuker ja, mij gaat het puur om het level, niet om het geld. dat wil ik inderdaad zelf verdienen.

Ik rij nu in een MAN F2000 (mod XBS), wel echt een mooi gedetailleerde truck, lekker mak an met 440 pk oid. en lekker poken maar haha
Oldskool trucks zijn leuk om in te rijden. XBS maakt mooie gedetailleerde trucks.

Ik vindt rijden gewoon leuk, of dat nou real-life of in het spel is.
Heerlijk ontspannen en af en toe een uitdaging zoeken om in zuid-oost europa wat kleinere wegen te pakken.
Daarnaast gewoon je fantasie los laten en dikke trucks bouwen is mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Goed nieuws voor spelers die American Truck Simulator modden:

ProMods Canada en ook de mods Coast-to-Coast, Caribbean Map en Pacific Map (de laatste twee zijn van TerraMaps) hebben allen updates gekregen om te werken onder ATS versie 1.44

Ik had ATS en ETS2 na de update teruggezet naar 1.43 (via Eigenschappen->Beta channel in Steam), maar ATS kan nu modded in 1.44.

Wie ETS2 met ProMods draait moet nog even geduld hebben en in 1.43 blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Euro Truck Simulator 2 - Renault Trucks T Tuning Pack verkrijgbaar op steam

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Nieuwe informatie over HoR, eigenlijk iets wat iedereen al weet, en dat is dat het iig voor lange tijd van de baan is.
https://blog.scssoft.com/...ia-dlc-statement.html?m=1

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we hopen dat het ooit nog uitgebracht gaat worden. Heel jammer het werk wat erin is gestoken maar begrijp wel het nu niet het moment is om de DLC uit te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ach ergens wel te begrijpen dat het niet uit komt maar aan de andere kant , mensen het is een game .. dat game makers zich nu ook in eens met politiek gaan bemoeien dan is er dadelijk bij elke klein verschil , dat er games stop gezet gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
Misschien moet SCS zich eens gaan richten op het maken van een volwassen simulator. Hoeveel jaar bestaan ze nu al en ze kunnen nog steeds geen bakwagens, met/zonder aanhanger, realiseren. Voor een simulator zit er 0,0 uitdaging in.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
cbr600f4i schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:28:
Misschien moet SCS zich eens gaan richten op het maken van een volwassen simulator. Hoeveel jaar bestaan ze nu al en ze kunnen nog steeds geen bakwagens, met/zonder aanhanger, realiseren. Voor een simulator zit er 0,0 uitdaging in.
Dit vind ik een hele goede, ik vraag me af WAAROM die er niet in zitten, dat moet toch niet lastig zijn zou je zeggen ? of je lading nou in bakwagen met/zonder wipkar zit of in een trailer, zou niet uit moeten maken zou je zeggen. lijkt me mooi om ook een bakwagen in de vloot te hebben om wat ritjes mee te doen aan stukgoed.

Verder heb ik een wheelstand pro voor mijn G29, daar zit een plaat bij zodat je logitec shifter naast je stuur zit zeg maar. Echter met de MAN shifter knob erop komt het geheel best hoog uit wat voo rmij het gevoel een beetje weg neemt. Ik heb dus om die reden gisteren een Wheelstand Pro RGS besteld ( https://www.wheelstandpro...module-thrustmaster-pook/ ). Zo kan ik de pook naast me krijgen en veel lager. De plaat waar de pook eerst op zat (naast het stuur) daar ga ik een klein plaatje op schroeven zodat ik mijn tablet erop kan zetten (sim dash) . Ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is het realistisch om met een bakwagen door heel europa te rijden voor verschillende bedrijven en ladingen? Ik heb er niet zo'n verstand van, maar het lijkt me meer een wagen voor een vast bedrijf.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Marzman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:47:
Is het realistisch om met een bakwagen door heel europa te rijden voor verschillende bedrijven en ladingen? Ik heb er niet zo'n verstand van, maar het lijkt me meer een wagen voor een vast bedrijf.
dat kan zeker! vader van een vriend van mij was de hele week oppad met bakwagen en wipkar vol bloemen naar italie op en neer, stukgoed terug.

uiiteraard was dat niet met een dagcabine en wel een Volvo FH bijv. en niet een FM ofzo ;)

[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 31-05-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Marzman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:47:
Dat kan zeker, ook met losse bakwagen en plat dak.
Sterker nog, tot eind jaren 90 deden ze het zonder slaapcabine nog met een plank achter op de wand gemonteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lode King & Prestige Trailers Pack is nu te koop voor ATS

https://store.steampowere...__Prestige_Trailers_Pack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10
Zo, voorgenomen om ook weer te gaan beginnen op het moment dat Promods werkt met 1.44. Tijdje niet meer gedaan.

Voorbereidingen zijn getroffen. Mods ben ik aan het updaten en welke niet werken of goed zijn gaan eruit. Zit er zelfs aan te denken om alles eruit te gooien en kijken wat ik mooi vind.

Tips zijn welkom qua must have mods.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Hier net iberia en volvo construction pack maar eens aangeschaft :p , kon het niet laten. Als er weer een keer aanbieding is op steam (iemand enig idee ?) Dan koop ik de baltic sea en Black sea en het schwarzmuller pack en dan heb ik alle uitbreidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lord_fh
Wheelstand pro rgs geïnstalleerd, geeft de beleving weer een extra dimensie. Na installatie iberia ben ik die kant op gegaan overigens en ga nu van een eiland (weet ff de naam niet, iets van porto nog wat) naar de andere kant van dat eiland en dan met de boot naar Barcelona. Moet zeggen dat er veel detail in iberia ziet, frames lopen ook iets terug lijkt het op, ben benieuwd hoe dat in Barcelona is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3xwjbJ_2wwU7vw5-CUzttyT0uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHc1lTMA9xjDHZUgEGdaRCSA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

lord_fh schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:41:
Hier net iberia en volvo construction pack maar eens aangeschaft :p , kon het niet laten. Als er weer een keer aanbieding is op steam (iemand enig idee ?) Dan koop ik de baltic sea en Black sea en het schwarzmuller pack en dan heb ik alle uitbreidingen
Binnen nu en twee maanden zal de grote summer sale 2022 zijn op steam. Meestal begin juli, soms iets eerder of later.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10
lord_fh schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:36:
Wheelstand pro rgs geïnstalleerd, geeft de beleving weer een extra dimensie. Na installatie iberia ben ik die kant op gegaan overigens en ga nu van een eiland (weet ff de naam niet, iets van porto nog wat) naar de andere kant van dat eiland en dan met de boot naar Barcelona. Moet zeggen dat er veel detail in iberia ziet, frames lopen ook iets terug lijkt het op, ben benieuwd hoe dat in Barcelona is.

[Afbeelding]
Vraagje, die tablet die je daar rechts hebt...Is dat met http://www.stryder-it.de/simdashboard/pcinstall? Want ik zoek nog zoiets. Het is of dat of een button box, maar ik heb nog een tablet liggen die zelden gebruik.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Kloever schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Vraagje, die tablet die je daar rechts hebt...Is dat met http://www.stryder-it.de/simdashboard/pcinstall? Want ik zoek nog zoiets. Het is of dat of een button box, maar ik heb nog een tablet liggen die zelden gebruik.
Jazeker ! Dat is de simdash app! Werkt super goed , aanrader, wel even 6.99 betalen voor de full version want anders kan je bijna niks. Het werkt echt super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Hoewel ik me uitstekend vermaak met zowel ATS als ETS2 is er éen ding waar ik me steeds meer aan stoor. Rubberbanding. Het gevoel dat de truck regelmatig even inhoudt, dan weer op normale snelheid verder gaat. Alsof iemand vaak stiekem even aan de handrem trekt. Soms echt om de paar seconden.

Hebben meer mensen dit (google gaf wel meldingen, maar van een paar jaar geleden.) en is er iets aan te doen?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
strider1007 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:09:
Hoewel ik me uitstekend vermaak met zowel ATS als ETS2 is er éen ding waar ik me steeds meer aan stoor. Rubberbanding. Het gevoel dat de truck regelmatig even inhoudt, dan weer op normale snelheid verder gaat. Alsof iemand vaak stiekem even aan de handrem trekt. Soms echt om de paar seconden.

Hebben meer mensen dit (google gaf wel meldingen, maar van een paar jaar geleden.) en is er iets aan te doen?

Alvast dank!
Euhm is dat niet gewoon je motorrem/ cruise control die even wat afremt omdat je anders te snel gaat?
Is IRL ook zo hoor.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Nee, zeker niet. Het is echt iets wat niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het nog nooit gemerkt. Is het niet gewoon de speedlimiter of een onderbreking in je pedalen?

Is rubber banding wel de goede term? Als ik die opzoek gaat dat over arcade racegames dat je sneller gaat als je achteraan rijdt .

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 03-06-2022 19:57 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Bij mij houdt de truck alleen steeds even in bij het schakelen tijdens het versnellen. Bij het optrekken hangt de truck steeds even terwijl de automaat (ik gebruik geen pook) schakelt naar een hogere versnelling. Eenmaal op constante snelheid blijft de truck constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Geen idee of rubberbanding de juiste term is.. Ik kwam hem bij een filmpje tegen..

Het is zeker niet een game-effect zoals de motorrem ..
Het is net alsof de weg even plakkerig is waardoor je wat tegengehouden wordt en daarna meteen weer gewoon doorrijdt. Het beeld bevriest niet of zo, geen echte freeze.. En het gebeurt gewoon bij constante snelheid rechtuit..

Ik probeer dat filmpje weer te vinden, maar nog zonder succes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

even wat minder fps bedoel je?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 19:54
Ik ken het ook hoor, maar volgens mij komt het bij mij door te weinig resources van t spel of zo. Ik speel het op drie schermen en dan merk je ook heel erg dat hij continu sneller en langzamer gaat. Is ook heel vermoeiend voor de ogen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:59:
even wat minder fps bedoel je?
Zou kunnen, maar dan gaat het van 100fps even terug naar 90 misschien. Weet niet of dat de oorzaak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
mamorunl schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:27:
Ik ken het ook hoor, maar volgens mij komt het bij mij door te weinig resources van t spel of zo. Ik speel het op drie schermen en dan merk je ook heel erg dat hij continu sneller en langzamer gaat. Is ook heel vermoeiend voor de ogen vind ik.
Dit lijkt best wel op wat ik bedoel..

Enig idee wat het precies veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan hebben we straks meer dam één weg naar de zwarte zee. Maar nog geen kaartje van landen, het zal nog wel even duren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DLC bevat alle ex-Joegoslavische landen en Albanië. Geen Griekenland.

Ik ben benieuwd wat de reactie van de community gaat zijn want de status van Kosovo is in vele landen nog steeds betwist.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op het ingame kaartje staan geen landen toch? Alleen steden. Maar het zal inderdaad wel discussie opleveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 06-06-2022 05:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt er vanaf, op de wereldkaart niet, maar als je naar jobs gaat zoeken dan staan de namen van de landen er wel. Doorgaans wordt de grens als een stippellijn weergegeven.

O.a. landen als Spanje, Griekenland, Slowakije, Roemenië en Rusland erkennen Kosovo niet als onafhankelijke staat.

Ook is het game-technisch vereist om een landcode toe te kennen aan een gebied. Dit zorgt namelijk voor de routes en kentekenplaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Marzman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 05:17:
Op het ingame kaartje staan geen landen toch? Alleen steden. Maar het zal inderdaad wel discussie opleveren.
Pristina(RS) of Prishtinë(KS)?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook opnieuw begonnen met een nieuw profiel. Toch wel leuk, weer wat uitdaging. Heb twee ritjes gedaan en een lening genomen en al een 2021 Daf kunnen kopen (in de kleur wit zonder voorraamspiegel) en nog 2 euro over :) Is weer eens wat anders dan zo veel geld hebben dat je voor elke rit een nieuwe truck kan kopen ;)

In het zuidelijkste puntje van Spanje, kan ik me van daaruit naar boven werken en daarna Frankrijk doen.
ScuL schreef op maandag 6 juni 2022 @ 07:49:
Het hangt er vanaf, op de wereldkaart niet, maar als je naar jobs gaat zoeken dan staan de namen van de landen er wel. Doorgaans wordt de grens als een stippellijn weergegeven.

O.a. landen als Spanje, Griekenland, Slowakije, Roemenië en Rusland erkennen Kosovo niet als onafhankelijke staat.

Ook is het game-technisch vereist om een landcode toe te kennen aan een gebied. Dit zorgt namelijk voor de routes en kentekenplaten.
Van de andere kant, als bedrijven daar zeggen dat ze in Kosovo liggen, als nummerplaten er anders uitzien, als er grensposten staan dan is het niet echt een statement te noemen als dit ook in de game zit. Namen van plaatsen is ook simpel op te lossen door beide borden te plaatsen (gewoon overnemen wat er in het echt staat).

[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 07-06-2022 10:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Meer mensen waarbij ETS crasht bij Zwolle (Promods 2.61) vanuit richting Groningen?

[ Voor 18% gewijzigd door cracking cloud op 08-06-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenway
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:21
Net even voor je getest en kon zonder problemen van Groningen naar Zwolle (en verder) rijden. Ook Zwolle in ging zonder problemen. Zie wel wat foutmeldingen in de console over 'maximum water level count' maar die leveren geen crash op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vernomen dat Grimes weather mods crashes kunnen veroorzaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

cracking cloud schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:42:
Meer mensen waarbij ETS crasht bij Zwolle (Promods 2.61) vanuit richting Groningen?
Bij crashes op bepaalde routes is het altijd raadzaam om mods die het Weer, verkeer of bedrijven aanpassen uit te schakelen en alleen promods te draaien.
Zo sluit je uit wat het probleem kan zijn.
Ik had bijvoorbeeld een mod die het weer aanpaste en zorgde voor ontbrekende textures in Promods.
in de base map werkte alles wel goed.
ScuL schreef op maandag 6 juni 2022 @ 05:01:
De DLC bevat alle ex-Joegoslavische landen en Albanië. Geen Griekenland.

Ik ben benieuwd wat de reactie van de community gaat zijn want de status van Kosovo is in vele landen nog steeds betwist.
Ik verwacht niet zoveel discussie, want kosovo is gewoon een gebied.
Of het nu een eigen staat, land of regio is, zal voor een game als ETS2 niks uit moeten maken.

Alleen waarom zie griekenland skippen, lijkt mij maar 1 reden te hebben.
Ze willen misschien een DLC maken met Griekenland en Turkije in 1 in doe toekomst.
Naar alle waarschijnlijkheid waren ze al 1 jaar bezig met West-balkan, maar stond het op een lager pitje en zijn ze bezig geweest met Rusland.
Maar ze zetten er nu alles op, om west-balkan klaar te krijgen.
Hopelijk geen rush release zoals Iberia, waarbij er gewoon nog fouten in portugal zaten.
Marzman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:21:
Ik ben ook opnieuw begonnen met een nieuw profiel. Toch wel leuk, weer wat uitdaging. Heb twee ritjes gedaan en een lening genomen en al een 2021 Daf kunnen kopen (in de kleur wit zonder voorraamspiegel) en nog 2 euro over :) Is weer eens wat anders dan zo veel geld hebben dat je voor elke rit een nieuwe truck kan kopen ;)

In het zuidelijkste puntje van Spanje, kan ik me van daaruit naar boven werken en daarna Frankrijk doen.
Altijd leuk om een keer opnieuw te beginnen.
Ik doe dit soms, maar ik mis dan al wel snel wat geld om een truck iets dikker aan te kleden.
Hoewel de DAF 2021 de perfecte auto is om mee te starten.
heeft namelijk geen tuning opties (Zonder mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Pykow schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Bij crashes op bepaalde routes is het altijd raadzaam om mods die het Weer, verkeer of bedrijven aanpassen uit te schakelen en alleen promods te draaien.
Zo sluit je uit wat het probleem kan zijn.
Ik had bijvoorbeeld een mod die het weer aanpaste en zorgde voor ontbrekende textures in Promods.
in de base map werkte alles wel goed.
Bedankt! Het was de Spring Graphics & Weather mod (van Grimes denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Ik dacht even bij Zeemods een scania sound te kopen voor een paar dollar (hij heeft een mega realistische 164 V8 sound , zoals wanneer je gas geeft stationair en gas los laat, hij wat staat te halen voordat hij goed stationair loopt)

Afgeschreven van Paypal en daarna na een uur of wat een melding dat het geld terug komt omdat het niet kan. Ik krijg ook geen contact met Zeemods, iemand enig idee of daar wat aan de hand is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
lord_fh schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:40:
Ik dacht even bij Zeemods een scania sound te kopen voor een paar dollar (hij heeft een mega realistische 164 V8 sound , zoals wanneer je gas geeft stationair en gas los laat, hij wat staat te halen voordat hij goed stationair loopt)

Afgeschreven van Paypal en daarna na een uur of wat een melding dat het geld terug komt omdat het niet kan. Ik krijg ook geen contact met Zeemods, iemand enig idee of daar wat aan de hand is ?
Zijn discord server is al een tijdje gesloten. Maar ik durf niet te zeggen waarom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Onderweg naar F1 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_HbEv0lwWtNvkXVKriX7CAZ7FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiuFtdaEgyE05YG9n9dTlz2G.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Pancake007 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Zijn discord server is al een tijdje gesloten. Maar ik durf niet te zeggen waarom.
Nu wel gelukt op de een of andere manier, en toevallig net level 12 geworden dus morgen maar is een 4serie met deze sound maken 🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
lord_fh schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:36:
[...]

Nu wel gelukt op de een of andere manier, en toevallig net level 12 geworden dus morgen maar is een 4serie met deze sound maken 🤠
Nice! Mocht t lukken, zijn 530 is ook erg goed. (Mits, je van open pijpen houdt 😁 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
Pancake007 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Nice! Mocht t lukken, zijn 530 is ook erg goed. (Mits, je van open pijpen houdt 😁 )
Klopt ! Maar ik heb nog een paar open pijp mods om te testen haha dus dat ga ik zeker doen !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lord_fh
Alles in de Steam store is weer in de Sale tot 21 juni!

Zojuist de laatste 2 mappacks gekocht in "bundel voordeel" voor 9,36 euro :D (Baltic sea en black sea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
lord_fh schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:55:
Alles in de Steam store is weer in de Sale tot 21 juni!
Inderdaad ALLES, behalve uitgerekend die twee dingen die ik in mijn wishlist heb:

de Renault T Tuning Pack voor ETS 2

en

de Lode King & Pestige Trailers voor ATS

:/

en de Pink Ribbon Charity Pack ook niet, maar die koop je immers voor de donatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@FairPCsPlease Je hebt die niet omdat die nieuw zijn en ze zijn niet in de aanbieding omdat ze nieuw zijn. Als je een jaar wacht zijn ze wel in de aanbieding bij een Sale die er dan is.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:34:
@FairPCsPlease Je hebt die niet omdat die nieuw zijn en ze zijn niet in de aanbieding omdat ze nieuw zijn. Als je een jaar wacht zijn ze wel in de aanbieding bij een Sale die er dan is.
Ik leef met de valse hoop, dat ze op minst 10% eraf doen voor de nieuwste DLC's, bij een Sale. Maar ik moet meer geduld hebben dus. Of de volle mep betalen, dat kan ook. Ik zal zien hoe groot mijn geduld is :)

*ze zijn niet duur uiteraard, anderzijds is het verstandig dubbeltjes om te draaien, voor je ze uitgeeft als je van een arbeidsongeschiktheidsuitkering rond moet komen. Ik ben niet iemand die een kopje koffie kan kopen in de horeca, zonder dat een uitzondering te laten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door FairPCsPlease op 17-06-2022 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FairPCsPlease schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:33:
[...]

Inderdaad ALLES, behalve uitgerekend die twee dingen die ik in mijn wishlist heb:

de Renault T Tuning Pack voor ETS 2

en

de Lode King & Pestige Trailers voor ATS

:/

en de Pink Ribbon Charity Pack ook niet, maar die koop je immers voor de donatie.
DLC's kosten geen drol joh.
en heel erg logisch dat de laatste DLC niet in de sales gaan.
FairPCsPlease schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Ik leef met de valse hoop, dat ze op minst 10% eraf doen voor de nieuwste DLC's, bij een Sale. Maar ik moet meer geduld hebben dus. Of de volle mep betalen, dat kan ook. Ik zal zien hoe groot mijn geduld is :)

*ze zijn niet duur uiteraard, anderzijds is het verstandig dubbeltjes om te draaien, voor je ze uitgeeft als je van een arbeidsongeschiktheidsuitkering rond moet komen. Ik ben niet iemand die een kopje koffie kan kopen in de horeca, zonder dat een uitzondering te laten zijn.
Als ik weinig tot geen geld te besteden heb en ik wil toch het meeste uit ETS2 halen.
dan zal ik altijd alleen de maps kopen in de aanbieding.
Alle andere DLC's , tuning parts etc zal ik links laten liggen als je er geen geld voor hebt.
met gratis mods, kom je ook ver ;)

Geld uitgeven aan een hobby kan je ook nooit goed praten of verstandig noemen ;)
ik betaal zelfs tientallen euro's voor mods.
Bijvoorbeeld voor stand-alone trucks, Interieurs, Grafische/omgeving mod, geluid en tuning parts.
en iedere ProMods update

Pagina: 1 ... 140 ... 162 Laatste