Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

https://virtualexperience.daf.com/

Grappig, omdat ik rijdt met een DAF XF en speel via Gforce Now in de browser lijkt dit veel op het normale spel voor mij :p Ik weet niet hoe groot de demo is, ik kan geen map openen verder. Het is ergens waar ook palmbomen staan in Europa (Zuid Italie of Spanje gok ik)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagnaRock
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 23:12
Hallo, even een korte vraag over het terugdraaien van versies. Ik heb gehoord dat als je (via Steam) van bijvoorbeeld 1.43 terug gaat naar 1.42 dat je dan niet je huidige profiel kan blijven gebruiken, maar een nieuwe moet aanmaken. Klopt dat of maakt dat in de praktijk eigenlijk niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat hangt er vanaf met welke versie je je profiel voor het laatst hebt opgeslagen. Als er een nieuwe versie uitkomt sla ik vaak mijn nieuwe profiel op als "ScuL 1.43", als ik dan downgrade dan laad ik gewoon de oude "ScuL 1.42" die nog werkt. Autosave overschrijft profielen uiteraard ook

Een profiel voor 1.43 kan niet geladen worden op 1.42

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagnaRock
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-09 23:12
Ah dat is duidelijk, dan weet ik dat mocht ik de volgende keer te snel op de update knop drukken.
Ik heb het zelfde profiel al sinds ETS2 uit is gekomen en heb nog nooit een backup gemaakt van het profiel, sterker nog, doet ETS2 dat zelf al niet? Ook met upgraden of downgraden van versies i.v.m. mods maak ik geen backup, nooit problemen mee gehad.

Goed ik heb er dan geen 5000 mods in zitten, alleen een soundmod voor de XF105 en 106, en Promods

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 16-12-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:33
De Christmas Event is gestart, met vandaag (do. 16 dec.) om 18:00 een livestream via Twitch en Youtube:

https://blog.scssoft.com/...esteryear-event-2021.html

Er zijn 7 niveaus in de community goal, bij ieder gehaald niveau wordt er een stuk speelgoed van vroeger voor in je cabine als beloning ontgrendeld, zie de gelinkte blog voor de details.

Voor American Truck Simulator moest ik Canada, Coast-to-Coast en Caribbean uitschakelen om de nieuwste versie te draaien voor de Event (1.43 crashte met die mods ingeschakeld). Op ETS2 maak ik in de 1.42 versie met ProMods nog mijn huidige rit af en dan schakel ik daar ook over naar 1.43 om in een vanilla profiel aan de Event mee te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door FairPCsPlease op 17-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat je de event maar in een van de twee hoeft te doen?
Speelgoed van vroeger klinkt wel tof :p

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 17-12-2021 12:49 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:48:
klopt, je hoeft maar in 1 van de games de ritten te doen, je mag ook gecombineerd doen (deel ATS, deel ETS2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:48:
Je kan het precies zo doen als je zelf wilt, als het totaal maar 15 ritten is om de personal goal te halen. Ritten in ATS en ETS 2 tellen bij elkaar op. 15 bij ATS, geen bij ETS 2 of juist omgekeerd of alles ertussen in, net zo je het hebben wil. Zo werkte het tenminste bij de Event vorig jaar. Dus als je in de ene game een Event rit voltooid, verspringt de teller direct ook één verder als je de andere game start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Een tip om de Christmas Event ritten in de juiste sfeer te doen:

De Frosty Winter Weather Mod van Grimes voor American Truck Simulator:
https://grimesmods.wordpr...y-winter-weather-mod-ats/

Er is ook een Frosty Winter Weather Mod voor Euro Truck Simulator, maar die is nog niet geupdate:
https://grimesmods.wordpr...rosty-winter-weather-mod/

Installeer je deze laatste (oude) versie op ETS2 versie 2.43, dan ontbreken er wegen en zak je door de kaart, daar waar de textures ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:11
FairPCsPlease schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:41:
Er is ook een Frosty Winter Weather Mod voor Euro Truck Simulator, maar die is nog niet geupdate:
https://grimesmods.wordpr...rosty-winter-weather-mod/

Installeer je deze laatste (oude) versie op ETS2 versie 2.43, dan ontbreken er wegen en zak je door de kaart, daar waar de textures ontbreken.
Hmm.. Niet leuk of realistisch, maar het wordt er wel een stuk spannender van.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:40
Volgens mij is hij nu compatible met 1.43. Heb het zelf nog niet getest, maar bij de omschrijving staat Updated for 1.43.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met die mod moet je eigenlijk ook in Noorwegen rond gaan rijden en niet in Iberia :p Daar lopen ze nog steeds met korte broeken en t-shirts als de zon schijnt :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
cracking cloud schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:54:
Volgens mij is hij nu compatible met 1.43. Heb het zelf nog niet getest, maar bij de omschrijving staat Updated for 1.43.
Fijn dat het toch niet lang wachten was, want het voelde heel vreemd om kerstpakketjes rond te rijden in de zomerzon. Ik blijf inderdaad wel weg uit Zuid-Europa. Herinner mij dat ik vorig jaar in Frankrijk reed met de Frosty Winter Mod ingeschakeld. Nogal weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:32
Kan het zijn dat de Frosty Winter mod nog niet compatible is voor TruckersMP? Kan hier nog niet zo snel iets over vinden. Voorgaande jaren was dit volgens mij wel mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Alexknl schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:47:
Kan het zijn dat de Frosty Winter mod nog niet compatible is voor TruckersMP? Kan hier nog niet zo snel iets over vinden. Voorgaande jaren was dit volgens mij wel mogelijk.
Mods zijn sws niet compatible met TMP (buiten promods). Er is vroeger idd een optionele winter en lente mod geweest maar die was van TMP zelf dacht ik.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:32
diknmuis schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:48:
[...]
Mods zijn sws niet compatible met TMP (buiten promods). Er is vroeger idd een optionele winter en lente mod geweest maar die was van TMP zelf dacht ik.
Ah oke jammer. Dan toch maar even singleplayer knallen met Promods en Frosty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zou wel tof zijn als de basegame seizoenen kreeg :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:54:
Het zou wel tof zijn als de basegame seizoenen kreeg :)
Alleen als je zelf kan instellen hoelang iedere seizoen gaat duren.
Niet zoals Forza Horizon 4, waarbij je de ene week een hele week lang in de Sneeuw aan het rijden bent en andere week niet.

Ook moet een seizoen niet Real time verbonden zijn.
Want anders rij je van December tot Februari in de sneeuw en dat is in Real life ook niet het geval.
Net zo min, dat echt ALLE wegen besneeuwd zijn, je wilt wel een goede mix en als je in spanje rijd, moet het natte sneeuw zijn en in het noorden dikke sneeuw.

Ik installeer nu vaak mods als ik een keer in de sneeuw wil rijden.
Zelf wacht ik op het project 'Project Next gen' een ETS2 mod met hele mooie graphics.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:21:
[...]

Alleen als je zelf kan instellen hoelang iedere seizoen gaat duren.
Niet zoals Forza Horizon 4, waarbij je de ene week een hele week lang in de Sneeuw aan het rijden bent en andere week niet.

Ook moet een seizoen niet Real time verbonden zijn.
Want anders rij je van December tot Februari in de sneeuw en dat is in Real life ook niet het geval.
Net zo min, dat echt ALLE wegen besneeuwd zijn, je wilt wel een goede mix en als je in spanje rijd, moet het natte sneeuw zijn en in het noorden dikke sneeuw.

Ik installeer nu vaak mods als ik een keer in de sneeuw wil rijden.
Zelf wacht ik op het project 'Project Next gen' een ETS2 mod met hele mooie graphics.
Real time lijkt me wel tof, in de opties dat je het uit kunt zetten ;)

In elk geval niet zoals in Dirt 5 waar je drie rondjes rijdt waarvan een overdag, een in het donker en een in een sneeuwstorm.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:03
Alexknl schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:47:
Dit al gelezen?

https://truckersmp.com/knowledge-base/article/84

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Hier komt de 2.60 trailer

En dit is ook wel een leuk overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik hoop dat de release nog voor de feestdagen zijn.
Maar denk zelf pas begin januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timano
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-09-2023
Welke versie werkt samen met promods 2.57 ? Van steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timano schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:25:
Welke versie werkt samen met promods 2.57 ? Van steam
Hier kan je zien welke gameversie bij welke ProMods gebruikt kan worden.

https://www.promods.net/compat.php?game=ets

Versie 1.42 van ETS2 dus.

• timano
CyberCow schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:19:
[...]

• timano
CyberCow schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:19:
[...]

Als je promods 2.57 hebt en versie 1.42 van steam en je gebruikt de wintermod dan doet hij het niet dan zie je alle wegen niet helemaal goed. Dus ik denk dat die bij promods 2.60 en versie 1.43 van steam het wel goed gaat doen. Hoop ik dan toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er gaat een stad uit in Californië, San Rafael past niet meer in de schaal nu ze Californië aan het updaten zijn.

Is dat ooit eerder gebeurd? Op zich niet erg natuurlijk als er iets beters voor terug komt. Tenzij je in San Rafael woont, dan is jammer ;)

/▌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolffmen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 19:50
ProMods 2.60 voor ETS2 1.43 is beschikbaar... _/-\o_ 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Wolffmen schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:48:
ProMods 2.60 voor ETS2 1.43 is beschikbaar... _/-\o_ 8) _/-\o_
|:( Kom je dan achter als je net de ProMods 2,57 naar je mod folder hebt geduwd. Letterlijk 2 minuten. :X

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Deze game lijkt mij nog steeds erg leuk om te spelen in m'n simrig.
Heb hem een keer eerder geïnstalleerd maar kreeg geloof ik ETS niet op m'n simrig scherm (3e scherm is dat).
(Je krijgt ETS niet in windowed dus kan je hem niet slepen naar scherm 3 was het volgens mij).
Is hier al een fix voor? Is misschien wel leuk om morgen even een middagje te proberen.

Big Picture mode werkte best wel klote bij mij.
try r_output 1 in the ETS/ATS config.cfg, r_output -1 is default (main monitor)
Die maar eens een keer proberen :)

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 25-12-2021 20:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:57
Paar dagen geleden ETS2 weer eens geïnstalleerd. Ik denk dat ik het zeker ruim een jaar niet meer heb gespeeld. Maar ik wist niet wat ik zag . Wat een veranderingen _/-\o_ Heb eerst weer ff met alle instellingen gespeeld, want daar zijn er ook best wel wat bijgekomen. En man man man wat speelt dat soepel. Bijna geen drops meer (vanilla game helemaal geen zelfs, maar heb natuurlijk gelijk Promods gedownload). En een hulde aan het Promods team @ScuL. Elke Euro dubbel en dwars waard d:)b

Maar goed, alle instellingen gedaan zoals ik ze wilde hebben. Alle mods gedownload die ik wilde hebben en een hoop getest afgelopen dagen en vanmorgen met dit programmaatje eerst wat levels omhoog en wat geld toegevoegd. Toen een kale truck gekocht van deze mod (de kleur en wat andere opties toegevoegd die je vaak niet af-fabriek meer kan toevoegen, al kan tegenwoordig alles). Daarna nog een trailer gekocht van deze mod en helemaal naar me zin gemaakt. Toen weer met dat programmaatje het geld op 0 gezet zoals ook de XP, zodat je eigenlijk helemaal onder aan begint. Heb ook een economy mod aan staan, want het is een beetje te gek dat je een paar ton voor een rit kan krijgen. En voor de rest heb ik ook nog een aantal andere mods zoals het geluid van de Scania en accessoires etc. Ik kan er hoop ik in ieder geval weer ff tegenaan en lekker genieten.

Hieronder een aantal plaatjes van het eerste (test)ritje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0skIGf7Ftd2YcAdfxkHiJww0bA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WvJAAPsWz7wqshT3iy2DNPjA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbrZIb9uQ2bLMJ3aybESRXT8Lvs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/shBeoj9oBSW69vBAqnvSsTKz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flHkyTdNcn85-WvCon_6XKpU4zc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CDx4hyH3hmFIBeHaVbuPPgcv.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 10% gewijzigd door Mikoe op 30-12-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben ook begonnen met ETS2. Toetsenbordje op schoot, want met alleen het stuur, ook al heb je dpad, kun je helemaal niets.

Ik ga mij hier wel mee vermaken.

Heb wel een vraagje, mijn center van m'n stuur is een "click". Dus als ik 1 cm naar links stuur en dan over het midden kom dan "clickt" m'n stuur (FFB weerstandje precies op de center). Kun je dat uitzetten?

Heb gegoogled maar vond alleen zaken over autocentering, maar het gaat mij er om dat ik continu een "click" voel omdat ik over het center moet corrigeren.

Het is net zo'n draaischijf op een kluis in het midden van m'n stuur 8)7 Heb dit ook alleen bij ETS2. Heb al wat settings geprobeerd te veranderen (Automatisch centreren en nog wat settings) maar heeft niet mogen helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door RedHat op 08-01-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
RedHat schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:26:
Heb wel een vraagje, mijn center van m'n stuur is een "click".
Ik heb ETS2 gespeeld met een Logitech G25, G29 en een Thrustmaster T300RS, maar nog nooit een center-click meegemaakt..

Welk stuur gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
strider1007 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Ik heb ETS2 gespeeld met een Logitech G25, G29 en een Thrustmaster T300RS, maar nog nooit een center-click meegemaakt..

Welk stuur gebruik je?
Heb al eea gevonden.
Clubsport V2.5

Op Google noemen ze het “notchy”.
Is een stuur dingetje dus als je lang rechtdoor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Afbeeldingslocatie: https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEiSVHe81tiwOZXdeAoX5nP5WxEE0K8_0pAjWTpd1XeLgzRP2FWE60x6Cq6oaCEhBU6gU6HkYLSUEiGxQq8imNYRfljdbnWwpbLTh_lljdJAzpvFYPMAQSKKDBHElMkG435jFXWpVy69qzi63o4rhANZ0bjsLa5IavNCcqqtu2GZ6R1863RHw9rbv7q-=s320

Hoe gebruik je die verlichting uit de christmasevent in het spel? Zowel bij de daf XG+ als de Scania zie ik hem niet.

[edit]In ATS lukt het wel, misschien zit het niet in elke vrachtwagen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQoTP3HNOH666e-GXsLMo7BTB-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0E7GtWAJhVnJu11oxqsMIoZi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 17-01-2022 21:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 09:34
Je moet ze voor beide games afzonderlijk ophalen uit World of Trucks en activeren in Steam. Kan het zijn dat je dat alleen voor ATS hebt gedaan en niet voor ETS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bramzel DRnl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:10:
Je moet ze voor beide games afzonderlijk ophalen uit World of Trucks en activeren in Steam. Kan het zijn dat je dat alleen voor ATS hebt gedaan en niet voor ETS?
Nee, voor beide gedaan. Misschien moet Gforce Now nog een update installeren (al heb ik wel die andere toys). Ik zal later nog eens kijken (ook met andere vrachtwagens).

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik ben verliefd.. Mijn favo truck die gewoon goed gemaakt is voor ETS2. Ben weer ouderwets verslaafd aan het spel na lange afwezigheid haha. Truck is niet vooruit te branden maar wel heerlijk sloom lomp en alles :D

Meteen filmpje van gemaakt ook =]

[ Voor 11% gewijzigd door FSXnoob op 21-01-2022 19:12 ]

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Ik ben benieuwd of we met de huidige situatie de heart of Russia dlc ooit gaan krijgen.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tripel7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:12:
Ik ben benieuwd of we met de huidige situatie de heart of Russia dlc ooit gaan krijgen.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. SCS zit in Polen? Dat ligt wel gevoelig dan ja.

/▌

• tripel7
Tsjechië, maar het ligt als ex-sovjet staat natuurlijk wel heel gevoelig, en ik kan me voorstellen dat SCS sws neutraal probeert te blijven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze bemoeien zich nooit met politiek, maar dat zal hier wel moeilijk worden als Oekraine een oorlogsgebied wordt (als het niet al begonnen is, dat is denk ik achteraf pas te bepalen) en/of Rusland afgesloten van alle Europese markten. En dan moeten ze daar een event maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 24-02-2022 07:37 ]

/▌

• cracking cloud
tripel7 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:12:
Was sowieso al niet van plan om hem aan te schaffen, omdat ik rijden in Rusland niks aan vind. Hele gebied spreekt me niet aan.
Maar ze zouden het nog kunnen combineren met een actie, bv om de opbrengsten naar een goed doel in Oekraïne te laten gaan. Dan zal ik er nog eens over nadenken.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op reddit gaat het er ook over (of is dat een van jullie?) https://www.reddit.com/r/...he_new_russiaukraine_war/

Wel een goed punt over miltaire viewpoints (zoals die vliegtuigen in Finland), ik hoop dat ze daar niet te veel tijd aan hebben gespendeerd.

/▌

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hebben jullie tips/tricks om voortgang van Achievements te tracken? Ik gebruik nu PostIt's die ik aan mijn scherm hang. :')

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JST94 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:37:
Hebben jullie tips/tricks om voortgang van Achievements te tracken? Ik gebruik nu PostIt's die ik aan mijn scherm hang. :')
Gewoon kijken bij steam en als ik bezig ben met een achievement zet ik het in kladblok of op mijn telefoon in een soort app die er uitziet als postit.

Het zou inderdaad handig zijn als je daar iets meer hulp bij had.

/▌

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
cracking cloud schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Was sowieso al niet van plan om hem aan te schaffen, omdat ik rijden in Rusland niks aan vind. Hele gebied spreekt me niet aan.
Mij ook niet. Als je Promods gebruikt, zal je het in de toekomst waarschijnlijk alsnog moeten kopen omdat Promods gewoonlijk alle DLC vereist. (Wat één van de redenen is dat ik Promods niet gebruik.)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zal hem toch wel kopen denk ik, ik neem me iedere keer voor dat niet te doen. En texas waarschijnlijk ook, lijkt me ook nog wel een toffe staat (voor het spel, niet om te wonen :p )

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
Ik zal hem toch wel kopen denk ik, ik neem me iedere keer voor dat niet te doen. En texas waarschijnlijk ook, lijkt me ook nog wel een toffe staat (voor het spel, niet om te wonen :p )
SCS is gewoon een virus waarmee je besmet raakt en er moeilijk vanaf komt.
Gelukkig wel een fijne virus, alleen je Portemonnee wordt er slanker van.

Heart of Russia zal ik gewoon aanschaffen, maar ik sta er niet om te springen om daar naar toe te rijden.
Heeft verder niet zo zeer met de oorlog van dit moment te maken, maar voor mij is Rusland geen Europa.
Grootste deel van het landschap is Azië (ook al wonen daar de minste mensen).
Ik heb liever Ierland en UK.
Dateert allemaal nog uit 2010 en mag echt wel vernieuwd worden.
Net als de Benelux, Noord Frankrijk, Zwitserland nog genoeg ruimte heeft voor verbetering.

Verwacht zelf dat Russia DLC voorlopig uitgesteld gaat worden en dat ze nu plannen aan het maken zijn om ons als gamers tevreden te stellen met 2 aangekondigde DLC's.
1. Renault T Tuning Pack
2. MAN TGX 2020
Samen met 1.44 voor rebuild Oostenrijk, Hidden roads. is er genoeg voor de ETS2 fans om naar uit te kijken.
Na verwachting komt zelfs de DAF XD nog in game, maar dat is een gerucht en zal niet meer dan een kleinere XG zijn, zonder tuning opties.

Laatste tijd ben ik wel meer ATS gaan rijden.
Hoewel ik alle steden al had ontdekt, heb ik er maar 100 uur in zitten. (ETS2 zit ik 2000 uur hoger)
Maar recent wat mooie (betaalde) mods tegengekomen, Freightliner FLB geskint in mijn eigen VTC kleuren.
Dus dan wordt het allemaal mooier ;)

Vanavond gaan we weer lekker amerika ontdekken.
Wil ook nog eens Coast2Coast map gaan installeren.
Heb nu Promods Canada al voor de helft ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik moet zeggen dat toen ik gisteren reageerde ik nog niet gezien had dat Putin de oorlog had ingezet op heel Oekraine. Ik dacht dat hij nog alleen met tanks in die twee provincies aan het provoceren was.

Ik vind dat aan de verkeerde kant rijden iritant in de UK :p Ik vind het wel tof dat ze Zwitserland aan het updaten zijn. Dat had ik ook nog best als DLC aan willen schaffen. Bergen, tunnels, sneeuw. Lijkt me wel tof :)

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 25-02-2022 11:53 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
JST94 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:37:
Ik hou het bij in een Excel bestand, bij plaatsen die je moet bezoeken bijvoorbeeld, is dat gewoon een kolom met de plaatsnamen waar je moet zijn, met kruisjes erachter voor reeds gedane opdrachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:49:
[...]

Mij ook niet. Als je Promods gebruikt, zal je het in de toekomst waarschijnlijk alsnog moeten kopen omdat Promods gewoonlijk alle DLC vereist. (Wat één van de redenen is dat ik Promods niet gebruik.)
Of HoR verplicht wordt of niet weten wij nog niet. Normaalgesproken gebruiken we DLC's altijd voor de nieuwe modellen. (Spaanse huizen passen bijv. ook erg goed in Griekenland). Echter in principe vallen de meeste grensovergangen van HoR buiten ons werkgebied en tevens hebben we de modellen op eerste oog niet echt nodig.

Persoonlijk zit ik niet echt meer op de DLC te wachten, ik heb sowieso weinig met Rusland en nu al helemaal niet meer. Ook een ontzettend marketingprobleem voor SCS. Je kunt moeilijk met veel fanfare dit product in de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
ScuL schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 05:36:
[...]

Of HoR verplicht wordt of niet weten wij nog niet. Normaalgesproken gebruiken we DLC's altijd voor de nieuwe modellen. (Spaanse huizen passen bijv. ook erg goed in Griekenland). Echter in principe vallen de meeste grensovergangen van HoR buiten ons werkgebied en tevens hebben we de modellen op eerste oog niet echt nodig.

Persoonlijk zit ik niet echt meer op de DLC te wachten, ik heb sowieso weinig met Rusland en nu al helemaal niet meer. Ook een ontzettend marketingprobleem voor SCS. Je kunt moeilijk met veel fanfare dit product in de markt zetten.
Ze zouden natuurlijk ook eerst een ander gebied als DLC kunnen verkopen en het Russische gebied even laten voor wat het is. Is HoR trouwens enkel Rusland of zitten daar ook nog andere landen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Robinho96 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:01:
[...]

Ze zouden natuurlijk ook eerst een ander gebied als DLC kunnen verkopen en het Russische gebied even laten voor wat het is. Is HoR trouwens enkel Rusland of zitten daar ook nog andere landen bij?
Welk ander gebied? Ze werken aan HoR.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43
Marzman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:15:
[...]

De basemap wat herwerken ofzo, Benelux, Duitsland enzovoort kunnen wel wat aanpassingen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Marzman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:15:
[...]

Noord Scandinavië en Finland? IJsland/Ierland/Europese Eilanden (man maladiven canarische åland orkney shetland faroer etc)
Van mij mag HoR wel uitkomen overigens, ik zie het losstaan van de huidige situatie waar ik overigens wel tegen ben. Maar ik zou als SCS het waarschijnlijk uitstellen en ook de aandacht elders leggen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:17
ScuL schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 05:36:
[...]

Tja, echt een beetje onzin als je het mij vraagt. Feit blijft dat Rusland gewoon onderdeel is van het continent Europa met een hele grote fanbase, hebben zij hierom gevraagd? Dan kunnen we Turkije in de DLC ook wel gaan boycotten omdat daar ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Laat de politiek de politiek wezen en laten wij als mens verenigd zijn, waar je ook vandaan komt of woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rusland of Putin zal er ook niks aan verdienen. Het is wel lastig voor SCS. Ze posten ook helemaal geen updates meer over de DLC. Ze hebben ook Texas nog natuurlijk.

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!
flugelisoke schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Tja, echt een beetje onzin als je het mij vraagt. Feit blijft dat Rusland gewoon onderdeel is van het continent Europa met een hele grote fanbase, hebben zij hierom gevraagd? Dan kunnen we Turkije in de DLC ook wel gaan boycotten omdat daar ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Laat de politiek de politiek wezen en laten wij als mens verenigd zijn, waar je ook vandaan komt of woont.
Het is met name een PR probleem. SCS is Tsjecisch. Toen ik geboren werd zaten ze nog achter het IJzeren gordijn. Ze zijn geen liefhebbers van Rusland in veel Oost-Europese landen door wat er in het verleden is gebeurd. En met name de titel "Heart of Russia" klinkt vol lof en liefde en als je dat met veel fanfare aankondigt terwijl de huidige situatie aan de gang is lijkt het enorm alsof je partij kiest. Als game developer is het beter om neutraal te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ScuL schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Het is met name een PR probleem. SCS is Tsjecisch. Toen ik geboren werd zaten ze nog achter het IJzeren gordijn. Ze zijn geen liefhebbers van Rusland in veel Oost-Europese landen door wat er in het verleden is gebeurd. En met name de titel "Heart of Russia" klinkt vol lof en liefde en als je dat met veel fanfare aankondigt terwijl de huidige situatie aan de gang is lijkt het enorm alsof je partij kiest. Als game developer is het beter om neutraal te blijven.
Daar heb je een sterk en valide punt. Daar ben ik het mee eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tripel7
Update van SCS, niks over HOR, wel over Oekraïne: https://blog.scssoft.com/2022/02/scs-software-statement.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35
Als SCS een duidelijk statement maken en de DLC van tafel vegen. Rusland heeft niks meer te zoeken in ETS. En uiteraard heeft de grote leider daar ... aan, lekker belangrijk zo'n "dom" spelletje echter moeten er heeeel veel signalen naar de russische bevolking. De onvrede moet naar een kookpunt aldaar, ook bij de gamende jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Hammie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:40:
Als SCS een duidelijk statement maken en de DLC van tafel vegen. Rusland heeft niks meer te zoeken in ETS. En uiteraard heeft de grote leider daar ... aan, lekker belangrijk zo'n "dom" spelletje echter moeten er heeeel veel signalen naar de russische bevolking. De onvrede moet naar een kookpunt aldaar, ook bij de gamende jeugd.
Uitbrengen als het weer vrede is. De hamvraag is natuurlijk, hoe lang dat duurt, dagen? weken? maanden? jaren? decennia? Veel meer redenen om naar vrede te snakken, dan een spel. Maar ik zou er wat voor geven in Heart of Russia te trucken in een toekomst, waarin je onder het trucken denkt aan de echte wereld en dat het een democratisch land geworden is, Rusland, dat vrede heeft gesloten met de Oekraïne en waar Putin niet meer regeert.

Ik heb Rusmap gehad voor ik het deïnstalleerde vanwege deze oorlog, maar rijden door Rusland naar de staten in Centraal-Azië, door de mod Road to Asia, helemaal tot in China was best leuk (afgezien van de vieze smaak dat je toch wel wat dictatoriale landen passeert daar).

[ Voor 30% gewijzigd door FairPCsPlease op 01-03-2022 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Ik heb een Ukraïne paint-job mod geïnstalleerd uit de Steam workshop (in afwachting van de Paintjob waar SCS aan werkt en waarvan ze de opbrengst ongetwijfeld 100% aan noodhulp willen besteden) en rij nu met een vracht drinken naar Ivano-Frankisk in de westelijke Oekraïne (het oosten zit nog niet in ProMods).

Natuurlijk heeft de Oekraïne er meer aan, dat ik extra heb gedoneerd aan CARE Nederland, toen zij daar een oproep voor deden om extra donaties voor de noodhulp die zij starten en aan het lager draaien van de thermostaat om gas te sparen opdat ik de oorlogskas van Rusland zo min mogelijk spek, maar ik merk dat het voor mijn eigen mentale gezondheid een stuk heilzamer is, mijn ongerustheid te kanaliseren door virtueel trucken met hulpgoederen dan (wat ik de afgelopen dagen heb gedaan) de hele tijd maar het nieuws volgen en niet meer gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Hammie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:40:
Nou nou nou nou....

Er schijnt ook nog zo iets te zijn als de mens, de Russische medemens, Rusland dat zich geografisch voor de helft in Europa bevindt. Politiek en machtsmisbruik staan hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@flugelisoke Op zich een goed punt, maar dan laat je wel de achtergrond van SCS buiten de afweging. Zoals ik eerder schreef heb ik geen moeite met de DLC en ik zie het land Rusland los van de idioot die daar de lakens uitdeelt. Maar ik heb begrip met de beslissing. Ik zou ergens ook wel de ironie leuk vinden dat een deel van de opbrengst van de HoR dlc naar Oekraïne zou gaan, of zelfs een meerprijs willen betalen zodat.

Maar hoe dan ook, rondrijden in en nabij het huidige oorlogsgebied heeft een vieze smaak op dit moment. Van mij mag het vandaag al afgelopen zijn met die stomme ruzie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ze weinig keus hebben en het gewoon uitbrengen, ze hebben een jaar gewerkt aan twee DLC's. Texas en HoR.

Momenteel is alles trouwens flink afgeprijsd (behalve Iberia, die is 10 procent afgeprijsd).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoezo politiek door die van Rusland niet met korting aan te bieden. Vind dat spelletjes zich er niet mee moeten bemoeien en ook erg kinderachtig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberCow schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Hoezo politiek door die van Rusland niet met korting aan te bieden. Vind dat spelletjes zich er niet mee moeten bemoeien en ook erg kinderachtig dit.
Ik denk dat je hem dan ook niet had gekocht, dus dan maakt je klacht weinig uit. Ik ken de dlc niet, maar ik gok dat hij vrij nieuw is en gemaakt voor de komende HoR DLC (die ook geen korting zal hebben als hij gloednieuw is). Iberia heeft ook maar 10 procent korting.

edit: hij is uit 2015 :p Dat is een beetje onhandige marketing zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 03-03-2022 16:00 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
CyberCow schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Geen idee wat de reden is. De volvo dlc wordt ook zonder korting aangeboden. Ook lekker boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Hoop op een betere sale met Pasen want dit is geen grote Steam sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat je hem dan ook niet had gekocht, dus dan maakt je klacht weinig uit. Ik ken de dlc niet, maar ik gok dat hij vrij nieuw is en gemaakt voor de komende HoR DLC (die ook geen korting zal hebben als hij gloednieuw is). Iberia heeft ook maar 10 procent korting.

edit: hij is uit 2015 :p Dat is een beetje onhandige marketing zo.
Nee ik koop die DLCs niet doe er toch niets mee. De DLC is van 2015 dus allerminst nieuw. Verder maakt het mij ook allemaal niet uit het is centenwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ukraine verfje is uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCZn3XiSrcb9V8pdqGTFKg4oPXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qs1IB73dL9kP5hROGpNCp5Xw.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog een BAYRAKTAR aan de binnenspiegel :9 Of op dashboard
En wat vlaggetjes bij het bed zou ook leuk zijn :-)
neon letters met SLAVA UKRAINE

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 04-03-2022 19:38 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FSXnoob schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:11:
Ik ben verliefd.. Mijn favo truck die gewoon goed gemaakt is voor ETS2. Ben weer ouderwets verslaafd aan het spel na lange afwezigheid haha. Truck is niet vooruit te branden maar wel heerlijk sloom lomp en alles :D

Meteen filmpje van gemaakt ook =]
[YouTube: My New Fav Truck - ZIL-130/131/133 Truck Mod ETS 2 Gameplay PC HD]
altijd leuk die oude bakken , ook leuk straks als die russiche DLC komt
heb ook die ZIL_PACK_1.43 er al in staan en toen even gekeken maar is wel leuk .. maar heb je nog meer van die oude trucks
en heb ik nog steeds de goede versie ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timano
Hallo ik heb een vraag. Ets2 werkt bij mij niet meer ik heb alleen een past mods gedownload en een paar van de steam workshop en nu crasht hij steeds als hij bijna mijn profiel heeft geladen.
Als ik een profiel wil laden staan er nog steeds mods in die ik niet meer heb.
Weet iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er is een update geweest (nieuwe vrachtauto in ATS, ik weet niet of ETS2 ook geupdate is want ik heb het nog niet gespeeld), maar misschien dat daarom een van je mods niet meer compatibel is. Ik gebruik geen mods om die reden, alleen promods lijkt me wel tof maar dat gaat niet via Gforce Now (alleen de workshop mods). Als ik een mod probeer is dat in een appart profiel.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 26-03-2022 09:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry schippers
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-04-2024
beste allemaal,

wordt en nog wel eens met elkaar in een server gespeeld ?
zou wel leuk zijn :-)

laat anders weten of de derver online staat.

groet henry (ik speel ook et2 online)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Na een paar jaar maar weer eens de draad opgepakt
Doe het vaak in het echt maar nu weer eens simulatie

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GawSkuJm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lqM4feRm.jpg

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conducteur
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Hoe behouden jullie de correcte snelheid als je naar beneden rijdt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Conducteur schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:42:
Cruisecontrol met retarder of bij geen retarder de motorrem of beide O-) . In ieder geval kies een versnellingsbak met retarder. Edit: Ik vergeet nog dat je ook nog een trailer rem kan instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Saybia op 15-04-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conducteur
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Saybia schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:54:
[...]

Cruisecontrol met retarder of bij geen retarder de motorrem of beide O-) . In ieder geval kies een versnellingsbak met retarder.
Ik ga eens kijken naar deze instellingen, thanks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Conducteur schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:55:
[...]

Ik ga eens kijken naar deze instellingen, thanks. :)
of als je inde VS rijd .. even een mod installeren die het geluid van de jake brakes doet .....
altijd wel fun in de nacht als je door die stadjes rijd of hem dan even te gebruiken......

bij sommige steden of dorpen word gevraagd hem niet te gebruiken haha , mensen willen ook slapen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFz3txq6wg-ltwTPb_1gh8smmcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/keHIu9rn0iBSmfJJLwUZTdNA.jpg?f=user_large

kijk dit filmpje maar dan snap je wel waarom

YouTube: Kenworth with loud Jakes!

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 15-04-2022 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saybia
Ik woon vlak bij een industriegebied in Nederland en ik kan je vertellen dat ik hier ook wakker wordt als Scania Harry zijn pijpjes diep in de nacht laat brullen. Hoewel ik het geluid wel mooi vind, wordt ik niet vrolijk wakker als dat niet hoef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Saybia schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:55:
Ik woon vlak bij een industriegebied in Nederland en ik kan je vertellen dat ik hier ook wakker wordt als Scania Harry zijn pijpjes diep in de nacht laat brullen. Hoewel ik het geluid wel mooi vind, wordt ik niet vrolijk wakker als dat niet hoef.
Ik heb vroeger toen ik jong was in een veel te populaire supermarkt gewerkt die midden in een volkswijk stond. Overdag kregen ze het niet aangevuld en als dan om 9 uur de winkel dicht ging kwamen daar twaalf vrachtwagens de buurt inrijden. Per vier / vijf de parkeerplaats op, alle lampen aan, claxoneren. De buurt vond het prachtig en kwamen er speciaal voor kijken dus die chauffeurs maakten er maar een showtje van ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Conducteur schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:42:
Retarder en als dat niet genoeg is of je hebt die niet dan met de voet bijremmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De 1.44 beta is uit, ik wacht nog op de officiele versie maar ben wel benieuwd naar Oostenrijk, de laatste keer dat ik daar reed dacht ik al van best tof, maar jammer dat het zo oud is op al die bergpassen. Mooi dat dit is aangepakt.

En je kan nu de vering verhogen en verlagen van je truck als optie.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Marzman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:40:
De 1.44 beta is uit, ik wacht nog op de officiele versie maar ben wel benieuwd naar Oostenrijk, de laatste keer dat ik daar reed dacht ik al van best tof, maar jammer dat het zo oud is op al die bergpassen. Mooi dat dit is aangepakt.

En je kan nu de Adaptive Cruise Control gaan testen..
g_acc 10 in console ingeven.

Chris Maximus heeft het al getest op lompe wijze.

Enne Retarder en Cruise Control krijg ik niet gelijktijdig werkend. Kreeg eerder steeds de melding dat of retarder of Cruise, maar geen combinatie. :?

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HMaster_II schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:41:
[...]

Enne Retarder en Cruise Control krijg ik niet gelijktijdig werkend. Kreeg eerder steeds de melding dat of retarder of Cruise, maar geen combinatie. :?
Dat had ik gemist, dat is wel tof op langere ritten, ook keep your lane zou ik wel als optie willen. Dan kan ik even koffie gaan halen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
[...]
Bij de echte bussen (geen trucks) waarmee ik beroepsmatig gereden heb was dat ook of of, en niet en en, dus dat kan best kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik heb een oude c2d e6600 met 8gb ddr2 geheugen en een 2gb graka , daar draaide ets2 een beetje mwa mwa op, denk dat het nu 2 jaar geleden is dat ik het aan heb gehad, dus dat is ook de laatste versie geweest.

Nu wil ik het op pakken met een truck shifter pook op m'n g29, maar ik gok dat ik dan even een 2e hands pctje moet gaan kopen om het soepel te laten draaien.

Vraag is nu, hoeveel zwaarder is het spel tov 2 jaar terug ? Met andere woorden heb je een mega sterke pc nodig ondertussen om de laatste versie te kunnen spelen ? Dit voor een inschatting hoever ik moet upgraden. Het is enkel voor ets 2, voor de rest heb ik m'n ps5 haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat hangt natuurlijk sterk af van hoe mooi je het wilt hebben. Je kan redelijk aan settings schroeven en je zou ook de resolutie omlaag kunnen schroeven. (monitor downgrade?)
Met alle toeters en bellen to the max op een 4k monitor zal het wel wat mogen kosten. Maar ik zou het eerst gewoon even proberen zonder upgrade, kijken of je de minder belangrijke details uit kan zetten of omlaag zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou het eerst eens proberen op de setup die je hebt. Op zich draait het spel nog steeds op dezelfde tien jaar oude engine. Alleen zitten er steeds meer details in en de belichting is vorig jaar verbeterd. Dus het zal wel iets zwaarder zijn voor je pc misschien.

Zelf speel ik het op Gforce Now een laptop die in 2015 300 euro koste :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fwiw ik speel op full max 4k met een desktop pc van ongeveer 1000 euro uit 2020
AMD Ryzen 7 3700X proc met een Geforce gtx 1660 en dat gaat eigenlijk wel prima voor mijn beleving.
De fps - politie zal zich er wel aan storen, maar voor mij is dit casual gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Mijn ervaring, de game spelend met een Ryzen 2600 hexacore, is dat toen de updates kwam, die betere regen-effecten en later ook betere belichting toevoegden, het een stuk soepeler ervaring werd toen ik upgrade van een RX460 met 2GB naar een RX 5500XT met 8GB (ik speel op 1080p, misschien zou 4GB VRAM ook genoeg zijn, maar die stap heb ik overgeslagen). Maar dan heb ik wel een voorkeur voor de hogere settings. De ene 2GB kaart is de andere niet, maar settings moet je wel naar beneden schroeven als je maar 2GB VRAM hebt, om soepel te spelen.

Maar het kost je niets om het uit te proberen op je huidige rig en dan kun je inschatten hoe je het wel zou willen hebben en wat je daarvoor nodig hebt. Met het systeem dat ik nu heb draait het soepel op hoogste settings in 1080p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Ik gebruik een i5 9600 met een 1080Ti op een grote monitor, de LG 38 inch, 3840x1600.

Kan dit vloeiend op max settings spelen, geen 144fps, maar meer dan genoeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:40:

1.44 heb ik afgelopen dagen getest op ETS2 en ATS.
Oostenrijk is echt geweldig, verder is het mooi dat mods die niet werken, niet direct voor een crash zorgen.
op ATS hebben ze california weer aangepakt en dat hebben ze ook weer netjes gedaan.

Ik blijf het jammer vinden, dat we nog steeds geen MAN TGX 2020 hebben of de Renault T tuning pack.
Hoewel de Renault T in versie 1.44 al wel nieuwe slots heeft op de frontgrill en nieuwe interrieur.
de pack moet er dus snel aankomen.
[...]

Ik begrijp niet, dat dit niet standaard in het menu zit.
de Adaptieve cruise controle werkt geweldig.
Heb denk ik 3 uur gereden op ATS met g_acc 10.

Daarnaast met je inderdaad een motor hebben met een retarder (vertrager ofzo iets in het nederlands)
Maar kijk ook even bij de instellingen.
Standaard zit er een tolerantie vna 5km/u ingesteld.
dat betekend dat de retarder pas 5km/u later actief gaat.
staat je cruise dus op 80, dan gaat de retarder was afremmen bij 85km/u.

Ik heb hem zelf op het laagste getal staan 0 of 1 km/u is dat.
Nadeel, verbruik komt hoger, als je vaart mee wilt nemen, omdat je na de daling direct weer omhoog wilt gaan, heb je geen snelheid gepakt.
voordeel is dat je altijd de ingestelde snelheid rijdt.
Politie geeft je pas na 4 km/u te hard een bekeuring. Dus 85 op een 80 weg is een bekeuring.

Als de daling echt te lang duurt en je hebt veel gewicht bij, dan zal de retarder ook niet helpen.
Denk aan ladingen vanaf 25t of hoger.
strider1007 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:05:
Ik gebruik een i5 9600 met een 1080Ti op een grote monitor, de LG 38 inch, 3840x1600.

Kan dit vloeiend op max settings spelen, geen 144fps, maar meer dan genoeg..
Als FPS autist heb ik de game op Medium settings staan, maar uiteraard wel alle opties aan voor de belichting.
Er is een optie waarbij je de zonbelichting soort van uit kan schakelen.
dan wordt de game wat donkerder, maar krijg je heel veel frames voor terug.
Maar met deze optie, vindt ik de game super lelijk.

Ik speel met een GTX2080, i7-7700k, 32GB 3000mhz (door een bios fout krijg ik hem niet op zijn 3600 snelheid)
Zelfs met deze setup haal ik gemiddeld 80FPS op 1440p resolutie.
Maar ook met mijn setup, heb ik vervelende FPS drops.
Vooral als de game een auto save gaat uitvoeren.

Er zijn mensen die de game speelbaar vinden op 30fps.
Dus je moet mij niet vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik speel met een core i7 2600 met 16gb ram en een gtx1080ti met alles op maximaal behalve de schaling. Deze terug moeten zetten naar 125%. Gebruik 2x uhd monitor en haal bijna altijd 30fps. Vind dat ook voldoende die 30fps als het maar continu is. Het is immers geen snelle game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 18:16
tripel7 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:26:
[...]

Bij de echte bussen (geen trucks) waarmee ik beroepsmatig gereden heb was dat ook of of, en niet en en, dus dat kan best kloppen
Correct. Dit is ook mijn ervaring nu, zowel met de touringcar alsmede OV bussen. Al is de werking van de retarder in beide type bussen wel verschillend.
CyberCow schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:12:
Ik speel met een core i7 2600 met 16gb ram en een gtx1080ti met alles op maximaal behalve de schaling. Deze terug moeten zetten naar 125%. Gebruik 2x uhd monitor en haal bijna altijd 30fps. Vind dat ook voldoende die 30fps als het maar continu is. Het is immers geen snelle game.
Hier een oude i7 3770, 24gb ram en een GTX 1660 super. Ik red het prima om de game stabiel met 30fps of meer te spelen op 4k of 3x 1080p, afhankelijk van de setup die ik wil gebruiken. Veruit de meeste settings staan op maximaal.

[ Voor 43% gewijzigd door eXec op 28-04-2022 01:46 ]

eXec op Steam

Pagina: 1 ... 139 ... 162 Laatste