☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Oh ja, vooral in ATS: verkeerslicht op groen, voorligger gaat rechtsaf, je gaat gewoon achter je voorligger aan en opeens staat die stil en je botst er achterop.Pykow schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:53:
[...]
De AI remt bij een verkeerslicht bij groen om precies bij oranje stil te staan, lijken wel helderziend.
De AI wilt afslaan en trapt op de rem, gaat stil staan en 2 seconde later pas rijden.
ik weet niet wat voor remmen ze hebben, maar mijn personen auto staat niet eens zo snel stil in real life.
Signatures zijn voor boomers.
De graphics vind ik, ondanks dat het al > 10 jaar " oud" is (mind you, er wordt continue aan verbeterd) nog steeds heel acceptabel.
Het door Pykow genoemde AI gedrag herken ik. Ik werk er wel omheen maar zoals Lrcghost opmerkt het helpt de immersie niet en verziekt soms inderdaad mijn plezier tijdens het rijden.
^^ AI verziekt idd af en toe het spel best wel... wat mij betreft het grootste ergernispunt. Aanrijdingen die worden veroorzaakt buiten jouw schuld om... echt enenkrommend soms... Iets meer Intelligence in the AI zou erg welkom zijn.killerbee1958 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:53:
Eens met de focus op AI.
De graphics vind ik, ondanks dat het al > 10 jaar " oud" is (mind you, er wordt continue aan verbeterd) nog steeds heel acceptabel.
Het door Pykow genoemde AI gedrag herken ik. Ik werk er wel omheen maar zoals Lrcghost opmerkt het helpt de immersie niet en verziekt soms inderdaad mijn plezier tijdens het rijden.
On the upside... na heel veel muis-uren, vandaag toch maar een G29 stuur besteld en die komt morgen binnen! Ben benieuwd!
Less = more
Juist omdat SCS een kleiner budget heeft kunnen ze zich dus niet op meerdere grote projecten richten.Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:56:
[...]
Ik denk dat Rockstar wat meer budget heeft en de map van GTA 5 is natuurlijk wel groot, maar niet zo graat dat je een halve dag rond kan rijden van de ene naar de andere kant.
Vandaar dat ik en anderen in dit topic ook stellen dat AI prioriteit heeft over photo realistic Graphics.
En elke bestuurder hoeft echt niet een eigen karakter te hebben die onthoudt dat hij hem ooit een keer afgesneden hebt naar wel de dingen zoals eerder beschreven. Dus niet ver onder de snelheid rijden, dom rotonde op rijden, ruimte maken bij invoegen. Dat laatste is misschien officieel niet overal verplicht maar gezien de korte invoegstroken is dat wel wenselijk.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nee, dat hoeft inderdaad niet, maar dat is wel het niveau van de AI van Rockstar. Het is een hoge lat zeg maarPlayer1S schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Juist omdat SCS een kleiner budget heeft kunnen ze zich dus niet op meerdere grote projecten richten.
Vandaar dat ik en anderen in dit topic ook stellen dat AI prioriteit heeft over photo realistic Graphics.
En elke bestuurder hoeft echt niet een eigen karakter te hebben die onthoudt dat hij hem ooit een keer afgesneden hebt naar wel de dingen zoals eerder beschreven. Dus niet ver onder de snelheid rijden, dom rotonde op rijden, ruimte maken bij invoegen. Dat laatste is misschien officieel niet overal verplicht maar gezien de korte invoegstroken is dat wel wenselijk.
/▌
Wow..Pykow schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Dan rij je veel over snelwegen, maar rijd maar eens binnendoor of op 2 baanswegen.
Vrij baan waar je 70 mag, gaat de AI 40 rijden en maximaal 60.
Op rotondes waar je goed richting aangeeeft schieten ze gewoon voor je neus of pakken ze de buitense ring voor 3 kwart.
De AI remt bij een verkeerslicht bij groen om precies bij oranje stil te staan, lijken wel helderziend.
De AI wilt afslaan en trapt op de rem, gaat stil staan en 2 seconde later pas rijden.
ik weet niet wat voor remmen ze hebben, maar mijn personen auto staat niet eens zo snel stil in real life.
Bij gebeurtenissen gaat de AI vol in de rem en rijden ze soms waar ze 120 mogen als automobilist met 50 langs een auto met pech op de vluchtstrook ? Beetje overdreven.
Bij een webverspering rijden ze helemaal tot het eind en staan ze stil.
Jij komt aanrijden links op snelheid en BAM ze gooien hem gewoon voor je neus.
Het wordt groen voor jouw en de mensen recht tegenover jouw.
Jij wilt rechtdoor gaan en de tegenligger wilt afslaan, Uit het niets rijden ze zomaar tegen je trailer alsof die er niet is ?
Je komt van een uitrit of T splitsing en staat al helemaal op de kruising om eruit te rijden.
De AI heeft honderde meters om te remmen, maar nee we rijden gewoon door tegen je trailer aan.
Heb je dan ook nog eens boetes aanstaan, mag je er nog voor betalen ook.
Nee de AI is echt verschrikkelijk in ETS2.
de AI in GTA 5 is beter en dat is niet eens een simulatie.
Ik ben bang dat ik een andere versie van ETS2 heb, ik herken dit totaal niet. Net bezig met een rit van Zuid-Italië naar IJsland, waarbij ik juist binnenwegen in de route opneem om alles 'geel' te krijgen..
Niet dat ik klaag, overigens ! Het verschil valt me alleen op. Naast Promods alleen wat Jazzycat autopakketten aan..
Ik weet niet of je ook ATS speelt, maar is het daar voor jou hetzelfde ? Ook daar merk ik er bar weinig van..
Ik erger me ook niet de hele tijd maar heel objectief heb ik alle dingen die Pykow opnoemt echt ook wel gezien in ETS2 (en minder in ATS btw).
Doordat ik er eigenlijk al van uit ga, anticipeer ik hier op en daarmee voorkom ik veel ergenis.
Maar dat neemt niet weg dat de feitelijke consateringen van Pykow wel terdege plaats vinden.
Ik kan me bv niet voorstellen dat je het plotselingen invoegen van auto op snelwegen al niet meerdere keren hebt meegemaakt. Net als in NL dus tijdig naar tweede baan, maar zo hoort het niet.
Misschien maakt ie in het echt wel zoveel kilometers dat het voor hem ultra-realistisch iskillerbee1958 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:43:
@strider1007 Ik durf me af te vragen of jouw tolerantie grens misschien niet gewoon wat hoger is.

Domme bestuurders heb je natuurlijk in het echt ook maar in ETS2 ontbreekt het wel aan anticiperen e.d.
Auto's die willen invoegen maar aan het eind stil gaan staan ipv gewoon door te rijden omdat jij binnen een bepaalde straal zit en de code zegt dat ze dan moeten stoppen terwijl gewoon doorrijden makkelijk kan omdat ik 85 rijdt en die auto al zeker op 90 zit.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zou zo maar kunnen, hoewel een AI die tegen je trailer aanrijdt natuurlijk niet anders overkomt..
Misschien rij ik wat defensiever ? Geen idee..
Gebruiken jullie de richtingaanwijzers consequent?
[ Voor 13% gewijzigd door strider1007 op 22-01-2021 12:57 ]
Het maakt veel uit hoe je rijdt. Als je niet volledig op je baan zit kan de AI jouw baan op willen (dat zien ze dan niet altijd. Ik ook heb een keer een AI vol op een andere AI zien klappen dus ze maken wel fouten. Maar in het echte verkeer kan dat ook gebeuren.strider1007 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:56:
@killerbee1958
Zou zo maar kunnen, hoewel een AI die tegen je trailer aanrijdt natuurlijk niet anders overkomt..
Misschien rij ik wat defensiever ? Geen idee..
Gebruiken jullie de richtingaanwijzers consequent?
Als ik rustig rijd heb ik weinig problemen, ook niet op rotondes. Soms rijden ze, maar dan kan ik zelf nog wel stoppen. Wel een keer 5 procent schade aan de cargo gehad en 20 aan de trailer omdat een AI nogal hard achterop klapte.
/▌
Net bijvoorbeeld. Ik rijd denk ik zo'n 40/45 op een groen stoplicht af... auto voor me rijdt ook om door te rijden. Licht springt op oranje... auto voor me vol op de rem... en dan kan ik niet meer op tijd remmen... een normale bestuuder zal echt nooit met een vrachtwagen achter zeg (en uberhaupt niet) vol op de rem gaan als het licht op oranje springt...killerbee1958 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:43:
@strider1007 Ik durf me af te vragen of jouw tolerantie grens misschien niet gewoon wat hoger is.
Ik erger me ook niet de hele tijd maar heel objectief heb ik alle dingen die Pykow opnoemt echt ook wel gezien in ETS2 (en minder in ATS btw).
Doordat ik er eigenlijk al van uit ga, anticipeer ik hier op en daarmee voorkom ik veel ergenis.
Maar dat neemt niet weg dat de feitelijke consateringen van Pykow wel terdege plaats vinden.
Ik kan me bv niet voorstellen dat je het plotselingen invoegen van auto op snelwegen al niet meerdere keren hebt meegemaakt. Net als in NL dus tijdig naar tweede baan, maar zo hoort het niet.
Less = more
Wat iemand eerder al zei: de graphics zijn geen dealbreaker voor de gameplay, maar de AI is dat soms wel.
Wat betreft rotondes, heb ik mezelf aangeleerd om op de rotonde alleen richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde. Op de rotonde geen richting aangeven lijkt oprijdende AI iets voorzichtiger te maken.
De implementatie van die 2 baans rotondes is wel een van de grotere pijnpunten. Meestal maar gewoon breed eroverheen..
Mijn eerste reactie is : Je zat er dus te dicht op.IWriteCode schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Net bijvoorbeeld. Ik rijd denk ik zo'n 40/45 op een groen stoplicht af... auto voor me rijdt ook om door te rijden. Licht springt op oranje... auto voor me vol op de rem... en dan kan ik niet meer op tijd remmen... een normale bestuuder zal echt nooit met een vrachtwagen achter zeg (en uberhaupt niet) vol op de rem gaan als het licht op oranje springt...
Je moet altijd tot stilstand kunnen komen, bla, bla... Vrij en overzichtelijk... blah..
Omdat ik de remkracht wat laag heb staan ( Ik wil niet binnen 5 m van 90 naar 0 ) houd ik bewust altijd wat meer afstand, misschien speelt dat inderdaad mee..
Toch ook maar even een Schots sfeerplaatje..
:strip_exif()/f/image/zHGqMSILE0gtN89GRzvtFYuX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door strider1007 op 22-01-2021 15:49 ]
https://eurotrucksimulator2.com/multimon_config.phpSuzanneTV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:48:
Ander vraagje. Ik ben niet heel technisch maar nu heb ik een nieuwe videokaart een Rx 5600 XT en 3 dezelfde schermen. Nu wil ik die in ETS2 graag als 1 scherm laten functioneren maar ik zie niet hoe.
Misschien hier iets te vinden ?
[ Voor 4% gewijzigd door strider1007 op 22-01-2021 15:53 ]
zet je schermen in eyefinity mode zodat ETS2 1 scherm herkentSuzanneTV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:48:
Ander vraagje. Ik ben niet heel technisch maar nu heb ik een nieuwe videokaart een Rx 5600 XT en 3 dezelfde schermen. Nu wil ik die in ETS2 graag als 1 scherm laten functioneren maar ik zie niet hoe.
Ik vind hem wel lastig hoor. Moet met 0 procent schade en als je trailer schade heeft dan heeft de vracht het ook meteen (fragile cargo). Mijn eerste rit was 3000 km, ok schade. Dus volgende rit wat korter. Ik ben er bijna, voorangskruising. Ik stop, geen verkeer links, geen verkeer rechts, dus rijden maar. Klapt er toch een vol op mijn truck (4 procent schade, maar ook 1 procent schade op de trailer en meteen de cargo). Dus het telt niet.Apejoekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:45:
Er is weer een event, Covid-19 vaccins rondbrengen! 7 vrachten voor 7 februari zonder schade om het doel te behalen. Heb er 2 op zitten en ga snel weer en route!
/▌
Ik rij daarom ook voornamelijk kortere ritten (<350km) met die vaccins, maar af en toe wat langere (~1000km). Ik rij sws niet vaak trailer schade, maar ik kijk bij deze vrachten inderdaad wel beter uit op kruisingen en rotondes. Helaas kan je het niet altijd voorkomen.Marzman schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:21:
[...]
Ik vind hem wel lastig hoor. Moet met 0 procent schade en als je trailer schade heeft dan heeft de vracht het ook meteen (fragile cargo). Mijn eerste rit was 3000 km, ok schade. Dus volgende rit wat korter. Ik ben er bijna, voorangskruising. Ik stop, geen verkeer links, geen verkeer rechts, dus rijden maar. Klapt er toch een vol op mijn truck (4 procent schade, maar ook 1 procent schade op de trailer en meteen de cargo). Dus het telt niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Potenscia op 23-01-2021 21:45 . Reden: Typo ]
Hoe groot de map is maakt niks uit voor het programmeren van de AI.Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:56:
[...]
De AI is volgens mij anders waar je rijdt. In Oost Europa rijden ze wat agressiever en boven de snelheidslimiet.
[...]
Ik denk dat Rockstar wat meer budget heeft en de map van GTA 5 is natuurlijk wel groot, maar niet zo graat dat je een halve dag rond kan rijden van de ene naar de andere kant.
Het gaat om het geen wat er om de speler gebeurd. Moet ook eerlijk zijn dat nieuwe content of grafische verbeteringen nieuwe spelers kan aantrekken.
Als ze zeggen de AI is verbeterd dam zijn de echte fans blij, maar de spelers die het spel 1x in de maand spelen ofzo die vinden het minder interessant.
Dus helaas moeten we wachten.
Ik denk dat veel mensen over 2 weken wanneer de open beta van 1.40 uit gaat komen erg teleurgesteld gaan zijn.Player1S schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:57:
wat @Pykow zegt. Als ik het kon, had ik die post 100x geliked.
Dus ja, AI heeft oneindig veel prio over graphics.
Een oude engine wordt niet opeens een 4k ultra mooie game en dat wilt scs ook niet
Angelo NL / Global Cargo VTC
ATS is hetzelfde al merk je het daar minder door de lange saaie rechte stukken.strider1007 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Wow..
Ik ben bang dat ik een andere versie van ETS2 heb, ik herken dit totaal niet. Net bezig met een rit van Zuid-Italië naar IJsland, waarbij ik juist binnenwegen in de route opneem om alles 'geel' te krijgen..
Niet dat ik klaag, overigens ! Het verschil valt me alleen op. Naast Promods alleen wat Jazzycat autopakketten aan..
Ik weet niet of je ook ATS speelt, maar is het daar voor jou hetzelfde ? Ook daar merk ik er bar weinig van..
Ik speel weinig ats omdat ik niet zoveel heb met te lange trailers die niet draaien en trucka met grote neuzen.
Heb wel alle DLC's en bijna alle steden ontdekt. Maar na 2 ritjes van 500 miles ben ik er klaar mee.
In ets2 rij ik veel en veel meer.
g_traffic 0 = no traffic on roadcracking cloud schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:57:
Is er geen mod om (tijdelijk) AI verkeer uit te zetten? Of met een command via de console? Beetje frustrerend als op 2 minuten van de bestemming ineens iemand zijn auto tegen je trailer parkeert.
g_traffic 1 = traffic on again
/▌
Ja maar die world of truck dingen wil ik altijd zsm gefixt hebben, en als je nu 1x geramd wordt kan je opnieuw beginnen.Marzman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:21:
Een beetje saai lijkt me dat.
edit: bedankt @tup61 !
[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 24-01-2021 15:50 ]
Alhoewel, het kan natuurlijk flink verbeterd worden belangrijkste punten vind ik
ritsen/invoegen, geen verduidelijking nodig lijkt me.
overgang van max snelheid, AI staat gelijk vol op de rem van 80 naar 50.
Gebruik wel de Real Traffic Density and Ratio van Cipinho, om in ieder geval de density wat hoger te hebben
Ja, maar niet met deze challenge, je hebt meteen schade aan je cargo en dan telt je rit nietartemivanov schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:37:
Heerlijk juist met AI, bijna net zo onvoorspelbaar als echte weggebruikers.
Alhoewel, het kan natuurlijk flink verbeterd worden belangrijkste punten vind ik
ritsen/invoegen, geen verduidelijking nodig lijkt me.
overgang van max snelheid, AI staat gelijk vol op de rem van 80 naar 50.
Gebruik wel de Real Traffic Density and Ratio van Cipinho, om in ieder geval de density wat hoger te hebben
/▌
Vrachtwagen die op de invoegstrook staat, naar links waar mogelijk. Anders iets gas bij en afdwingen dat deze blijft staan.
Rotondes, vrachtwagen met 1 a 2 kmh de rotonde op laten lopen dan stoppen ze vanzelf.
AI die achterop tegen je trailer aanrijden heb ik nog nooit meegemaakt dus daar heb ik geen probleem mee.
Tijdens deze challenge nu weer weinig last van de AI gehad. Toch redelijke afstanden gereden. Maar 1 rit niet gehaald... maar dat kwam omdat mijn zoontje van 7 ook een stuk(je) had gereden...Marzman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:45:
Ja, maar niet met deze challenge, je hebt meteen schade aan je cargo en dan telt je rit niet
Less = more
Je zoontje van 7 heeft stuk geredenIWriteCode schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Tijdens deze challenge nu weer weinig last van de AI gehad. Toch redelijke afstanden gereden. Maar 1 rit niet gehaald... maar dat kwam omdat mijn zoontje van 7 ook een stuk(je) had gereden...
Van de week toch maar eens kijken of ik op Kinguin de DLC's voor leuk prijsje kan krijgen, kan ik weer aan de gang met promods. Binnenkort misschien switchen van truck. Rij nu nog met een Scania, enige dat ik nog kan krijgen is nieuwe motor, maar dit is de zwaarste (heeft niet veel toegevoegde waarde tenzij ik met Zwaar transport rij).
Is promods nu wel interessant aangezien binnenkort blijkbaar 1.40 uitkomt en promods dan waarschijnlijk stuk is?
Ik vind van Scania zo irritant dat ik de ingestelde cruise control snelheid niet kan zien (toch?). Rij met name @ cruise control... zowel in het echte leven als in ETS2ThaAresX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:40:
Van de week toch maar eens kijken of ik op Kinguin de DLC's voor leuk prijsje kan krijgen, kan ik weer aan de gang met promods. Binnenkort misschien switchen van truck. Rij nu nog met een Scania, enige dat ik nog kan krijgen is nieuwe motor, maar dit is de zwaarste (heeft niet veel toegevoegde waarde tenzij ik met Zwaar transport rij).
Less = more
Je kunt via steam -> eigenschappen altijd de oude versie van de game draaien. Zo kun je ten tijde van overgang naar nieuwe versie (promods) rustig doorrijden en op moment dat promods bij is zet je game terug naar de huidige versie.ThaAresX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:40:
[...]
Je zoontje van 7 heeft stuk gereden? Geintje
Is promods nu wel interessant aangezien binnenkort blijkbaar 1.40 uitkomt en promods dan waarschijnlijk stuk is?
Heb 2 weken geleden de DLC's op Instant Gaming opgehaald, waren daar net iets voordeliger.ThaAresX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:40:
Van de week toch maar eens kijken of ik op Kinguin de DLC's voor leuk prijsje kan krijgen, kan ik weer aan de gang met promods.
/▌
Ook niet als je een aantal keer op i drukt?IWriteCode schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Ik vind van Scania zo irritant dat ik de ingestelde cruise control snelheid niet kan zien (toch?). Rij met name @ cruise control... zowel in het echte leven als in ETS2
Ik vind het ook een waardeloos scherm in de Scania, het meeste kan ik niet lezen of ik snap niet waar het voor is. De oude Volvo met dat monochrome scherm is veel duidelijker en het staat ook standaard op de info van de cruisecontrol. Als de cruisecontrol aan is gaat er wel een blauw lampje branden in de Scania.
/▌
Het lampje is wel zichtbaar idd, maar kan me niet herinneren dat je de snelheid kan zien. Misschien inderdaad als je aantal keren op I drukt (of in ieder geval door je boordcomputer scrollt). Ik zit nu zelf te denken aan de nieuwere Actros.Marzman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:10:
[...]
Ook niet als je een aantal keer op i drukt?
Ik vind het ook een waardeloos scherm in de Scania, het meeste kan ik niet lezen of ik snap niet waar het voor is. De oude Volvo met dat monochrome scherm is veel duidelijker en het staat ook standaard op de info van de cruisecontrol. Als de cruisecontrol aan is gaat er wel een blauw lampje branden in de Scania.
De gameversie vastzetten op 1.39 is geen slecht plan, blijft promods in ieder geval werken
Met deze mod wordt de boordcomputer aangepast zodat het wel mogelijk is om te zien.IWriteCode schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Ik vind van Scania zo irritant dat ik de ingestelde cruise control snelheid niet kan zien (toch?). Rij met name @ cruise control... zowel in het echte leven als in ETS2
Alleen jammer dat ik nu wel niet kan zien hoeveel ik nog kan rijden tot ik moet tanken.
Nu we toch spreken over schade, heeft er iemand een verklaring waarom ik toch schade neem ookal rij ik normaal en ongevalvrij? Zowel mijn truck als trailer hebben plots schade zonder dat ik ooit melding kreeg dat ik schade (zoals er wel wordt getoond als je tegen iets hebt gereden). Dit is zowel bij korte als lange ritten, zonder dat daar een reden (of toch een verklaarbare) voor is.
Ik heb al gekeken of dit komt door een drempel te hard hebben genomen, maar de schade gaat niet omhoog. Als ik dan een halfuur later kijk, dan heb ik plots 1% schade.
Ik heb wel al gemerkt als dat mijn truck 1% schade erbij krijgt de trailer vroeg of laat ook met 1% stijgt qua schade.
Kan dit worden veroorzaakt door mijn Realistic Truck Physics Mod?
Is volgens mij gewoon bandenslijtage? Je kan dat checken op het Diagnostiek-scherm.Le Enfant! schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Nu we toch spreken over schade, heeft er iemand een verklaring waarom ik toch schade neem ookal rij ik normaal en ongevalvrij? Zowel mijn truck als trailer hebben plots schade zonder dat ik ooit melding kreeg dat ik schade (zoals er wel wordt getoond als je tegen iets hebt gereden). Dit is zowel bij korte als lange ritten, zonder dat daar een reden (of toch een verklaarbare) voor is.
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 25-01-2021 19:00 ]
Dat is slijtage, dus daar doe je niets tegen. Ik vind het wel een leuke toevoeging aan de game, maar het is misschien wel uit te zetten.Le Enfant! schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Met deze mod wordt de boordcomputer aangepast zodat het wel mogelijk is om te zien.
Alleen jammer dat ik nu wel niet kan zien hoeveel ik nog kan rijden tot ik moet tanken.
Ik heb al gekeken of dit komt door een drempel te hard hebben genomen, maar de schade gaat niet omhoog. Als ik dan een halfuur later kijk, dan heb ik plots 1% schade.
Ik heb wel al gemerkt als dat mijn truck 1% schade erbij krijgt de trailer vroeg of laat ook met 1% stijgt qua schade.
Vanavond nog gereden met mn Scania. Door op i (default) kun je door verschillende schermpjes van je boordcomputer heen scrollen. Er is een schermpje voor cruise snelheid en voor afstand die je nog kan rijden. Helaas wordt dit niet in een scherm getoond..Le Enfant! schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Met deze mod wordt de boordcomputer aangepast zodat het wel mogelijk is om te zien.

Van het "TruckAtHome" event van maart vorig jaar.CyberCow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:35:
Vandaag ook maar eens mijn target gehaald en een mooi hangertje gekregen. Ik heb nog een ander hangertje een rode. Is die ook van deze keer of ongemerkt van een eerder evenement?
[Afbeelding]
Voor zover ik weet is het bandenslijtagetup61 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:00:
[...]
Is volgens mij gewoon bandenslijtage? Je kan dat checken op het Diagnostiek-scherm.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Is er een mogelijkheid de gameversie vast te zetten? Bij mij auto-update Steam ETS 2 en als ik terug wil, moet ik kiezen voor Beta in de eigenschappen van de game om een oudere versie te kiezen, maar als ProMods weer bij is en ik haal de nieuwste versie weer binnen, dan is ook auto-update terug voor de versie die daar weer na komt.ThaAresX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:15:
De gameversie vastzetten op 1.39 is geen slecht plan, blijft promods in ieder geval werken.
Je kan nu ook aangeven bij BETA je wil spelen op 1.39. Dan blijf je op 1.39 ook al komt 1.40 uit. Neem aan je niet altijd wil ETS2 niet gaat updaten. Maar het echt uitzetten van updates dat gaat bij Steam helaas niet.FairPCsPlease schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 02:01:
[...]
Is er een mogelijkheid de gameversie vast te zetten? Bij mij auto-update Steam ETS 2 en als ik terug wil, moet ik kiezen voor Beta in de eigenschappen van de game om een oudere versie te kiezen, maar als ProMods weer bij is en ik haal de nieuwste versie weer binnen, dan is ook auto-update terug voor de versie die daar weer na komt.
Iemand nog tips? Betreft trouwens de shifter knob van de MAN, is dat draadjes aansluiten op het joystick board en gaan?

Bijna, de onderste schakelaar heeft een weerstand over de 2 contactpunten heen zitten, deze moet je verwijderen anders werkt het niet. Je kan het plastic via de bovenkant met een klein schroevendaaiertje naar achteren duwen en eraf klikken. Dan zie je ook de bekabeling zitten, die van de comfortknop moet je even kijken welke bij elkaar horen. Je moet de draden wel op een zero delay USB converter aansluiten oid, kabels heb je geen last van want vanaf de pook loopt alles door 1 kabelhoes.Apejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:52:
Kreeg een mail dat de shifter knob via Ali express in NL is aangekomen. Dus net de G29 shifter besteld. Als het meezit komend weekend lekker knutselen. Kijken of ik ergens een stuk leer kan vinden om een passende pookhoes te maken. Kan ik de bedrading mooi wegwerken zodat die niet in de weg hangt.
Iemand nog tips? Betreft trouwens de shifter knob van de MAN, is dat draadjes aansluiten op het joystick board en gaan?
Ik wil het op een joystick board aansluiten. Is dat prima?Malle-piet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:15:
[...]
Bijna, de onderste schakelaar heeft een weerstand over de 2 contactpunten heen zitten, deze moet je verwijderen anders werkt het niet. Je kan het plastic via de bovenkant met een klein schroevendaaiertje naar achteren duwen en eraf klikken. Dan zie je ook de bekabeling zitten, die van de comfortknop moet je even kijken welke bij elkaar horen. Je moet de draden wel op een zero delay USB converter aansluiten oid, kabels heb je geen last van want vanaf de pook loopt alles door 1 kabelhoes.
Ik heb onlangs een Scania van deze mod gekocht in game en daar kan ik door de schermpjes bladeren en zie ik netjes waar de CC op ingesteld staat.IWriteCode schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Die optie zit standaard in elke vrachtwagen, hoor. Ik rij heel vaak de default Scania's en heb een knop op mijn controller toegewezen aan die scroll functie. Werkt perfect. Ik vond Scania's eerst irritant vanwege het ontbreken van de cc info op het main scherm: dan moest je elke keer 'helemaal' naar je toetsenbord reikenPlayer1S schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Ik heb onlangs een Scania van deze mod gekocht in game en daar kan ik door de schermpjes bladeren en zie ik netjes waar de CC op ingesteld staat.

Heb vorig jaar zomer button box aangeschaft voor ETS2/ATS. Beste investering ooittup61 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:44:
[...]
Die optie zit standaard in elke vrachtwagen, hoor. Ik rij heel vaak de default Scania's en heb een knop op mijn controller toegewezen aan die scroll functie. Werkt perfect. Ik vond Scania's eerst irritant vanwege het ontbreken van de cc info op het main scherm: dan moest je elke keer 'helemaal' naar je toetsenbord reikenmaar sinds ik die knop heb toegewezen, maakt het mij niets meer uit dat ik twee keer moet klikken voor de cc info. Sowieso scroll ik nu regelmatig langs alle pagina's, als de rit wat saai wordt, bijvoorbeeld.
[/quote]
Heb zelf een dashboard gemaakt met knoppen. Niet moeilijk en niet duur maar qua gameplay onbetaalbaar!
Dat was ik initieel ook van plan en had al het een en ander gevonden maar besefte toen dat ik 2 linker handen heb dus vond er toen 1 van rond de 80 pond.Apejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:17:
Heb vorig jaar zomer button box aangeschaft voor ETS2/ATS. Beste investering ooit
[/quote]
Heb zelf een dashboard gemaakt met knoppen. Niet moeilijk en niet duur maar qua gameplay onbetaalbaar!
Niks mis met de vanilla (nou ja, DLC) game, imho! Ik gebruik alweer geruime tijd helemaal geen mods meer. Altijd gedoe met updates en zo... En het is aan mij ook niet besteed: ik merk tijdens het rijden echt geen verschil tussen default ETS2 en ProMods. Maar goed, Corsica is mooi, ja. Ik rij tegenwoordig het meest in het Zuiden en het Noorden van Europa: heb je ook meer kans op kleine pittoreske weggetjes.ThaAresX schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:01:
Net voor het eerst op Corsica gereden. Wat een mooie wegen zeg en dat voor de Vanila game!
Scania R (nieuw) 580 6x4, wat voor mij wel minimaal is voor de 36 ton vrachten in Scandinavië.CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:53:
Lekker weer eens een keer een lange rit. Wat voor vrachtwagens rijden de andere mee?
[Afbeelding]
Sinds kort de mogelijkheid tot ritten langer dan 1500km, dus ik ga binnenkort maar eens een leuke trip rijden. Heb pas ook een eigen oplegger + wipkar combi gekocht, maar daarmee kan ik natuurlijk niet door heel Europa.
/▌
Als je dan echt lange ritten wil is het een aanrader om vanuit Europa naar bijvoorbeeld Libanon en Syrie te rijden. Ritten van bijna 5000 km zijn wel uitdagend om geen schade te krijgen. En het verdiend ook enorm goed. Ben ook net klaar met een rit van Vaxjo (Zweden) naar Damascus (Syrië) over een afstand van 4600km.Potenscia schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:37:
[...]
Scania R (nieuw) 580 6x4, wat voor mij wel minimaal is voor de 36 ton vrachten in Scandinavië.
Sinds kort de mogelijkheid tot ritten langer dan 1500km, dus ik ga binnenkort maar eens een leuke trip rijden. Heb pas ook een eigen oplegger + wipkar combi gekocht, maar daarmee kan ik natuurlijk niet door heel Europa.
Gebruikte mods hiervoor
ProMods
RusMap
ProMods Middel East
Roextended
Project Turkey (zelfde maker als Roextended)
Dit is mijn vrachtwagen waarmee hoop nog heel wat kilometers mee te kunnen knallen. Natuurlijk met de grootste motor en de 16 versnellingen versnellingsbak voor het speciaal vervoer.

Tsja, ProMods gaat 'm voorlopig nog ff niet worden, aangezien ik al blij ben als ik speelbare fps haal (op 720p lowCyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Als je dan echt lange ritten wil is het een aanrader om vanuit Europa naar bijvoorbeeld Libanon en Syrie te rijden. Ritten van bijna 5000 km zijn wel uitdagend om geen schade te krijgen. En het verdiend ook enorm goed. Ben ook net klaar met een rit van Vaxjo (Zweden) naar Damascus (Syrië) over een afstand van 4600km.
Gebruikte mods hiervoor
ProMods
RusMap
ProMods Middel East
Roextended
Dit is mijn vrachtwagen waarmee hoop nog heel wat kilometers mee te kunnen knallen. Natuurlijk met de grootste motor en de 16 versnellingen versnellingsbak voor het speciaal vervoer.
[Afbeelding]
Maar een ritje Helsinki - Bordeaux of Oslo - Palermo lijkt me wel eens leuk.
Toffe bak trouwens! Al ben ik wel benieuwd wat er bedoeld wordt met 'geschiktheid voor normale vracht' wanneer je je truck aanpast, want een langere truck of een zwaardere motor kan die balk soms korter maken, terwijl de balk voor 'geschiktheid voor zware vracht', of 'heuveloverwinning' dan weer langer worden.

Wat volgens mij bedoeld word voor normale vracht is dat de vrachtwagen een normaal brandstofverbruik heeft en goed bestuurbaar is. De Mercedes van mij die verbruikt echt in deze opbouw enorm veel. Ook is deze enorm zwaar. Toestraks op de weegbrug een totaalgewicht van 34 ton terwijl mijn lading maar 11 ton woog. ook is mijn vrachtwagen totaal niet handig op smalle wegen om scherp te moeten draaien. Maar vind het mooi dus doe het er maar mee. Brandstofverbruik is alleen maar vervelend met vaak moeten tanken. Op te lossen door iedere keer te tanken bij slapen gaan. Kosten kijk ik niet na eerlijk gezegd.Potenscia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:05:
[...]
Tsja, ProMods gaat 'm voorlopig nog ff niet worden, aangezien ik al blij ben als ik speelbare fps haal (op 720p low), en ik ergens las dat ProMods 2x zo gedetailleerde textures gebruikte en daarmee niet geschikt is voor mijn soort systemen.
Maar een ritje Helsinki - Bordeaux of Oslo - Palermo lijkt me wel eens leuk.
Toffe bak trouwens! Al ben ik wel benieuwd wat er bedoeld wordt met 'geschiktheid voor normale vracht' wanneer je je truck aanpast, want een langere truck of een zwaardere motor kan die balk soms korter maken, terwijl de balk voor 'geschiktheid voor zware vracht', of 'heuveloverwinning' dan weer langer worden.
ProMods is wel zwaarder voor je systeem dat is wel waar. Wel zonde je de settings zo laag moet zetten. Je mist daardoor heel veel speelplezier. Vandaag ook in Damascus kwam niet boven de 25fps uit dat was wel even wennen met rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door CyberCow op 27-01-2021 00:20 ]
De zero delay waar ik het over had is eigenlijk ook een arcade joystick board, zou moeten kunnen/Apejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:19:
[...]
Ik wil het op een joystick board aansluiten. Is dat prima?
Een paar dagen geleden een rit van Zuid-Italië naar IJsland gereden, zo'n 5000 km. Bij aankomst zowel de truck als de trailer 8% schade, de lading 0%. Dan gaat het dus om bandenslijtage, en dat heeft gelukkig geen invloed op de beloning..CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Als je dan echt lange ritten wil is het een aanrader om vanuit Europa naar bijvoorbeeld Libanon en Syrie te rijden. Ritten van bijna 5000 km zijn wel uitdagend om geen schade te krijgen. En het verdiend ook enorm goed.
Mis in ATS de souplesse van het sturen met een cab-over design. Maar het geeft het spel echt een andere dimensie .
Heb afgelopen week in het configuratiebestand een regel aangepast. Hierdoor centreert de camera automatisch nadat je links of rechts uit het raam hebt gekeken, bijvoorbeeld bij het oprijden van een rotonde of kruispunt. Super makkelijk. Mocht je interesse hebben, dit filmpje heeft mij erbij geholpen.
https://www.google.com/ur...Vaw1YGSj0KZSF-0qdgL5E1swv
Let niet op het regelnummer, dat klopte bij mij niet, maar vooral welk commando je moet aanpassen. En eerst een back up maken van het bestand voor je begint!
Bestaan zulke ritjes eigenlijk ook in real life?CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Als je dan echt lange ritten wil is het een aanrader om vanuit Europa naar bijvoorbeeld Libanon en Syrie te rijden. Ritten van bijna 5000 km zijn wel uitdagend om geen schade te krijgen. En het verdiend ook enorm goed. Ben ook net klaar met een rit van Vaxjo (Zweden) naar Damascus (Syrië) over een afstand van 4600km.
Ik lees wel vaker dit soort dingen en zie het ook wel eens op YT en dan gaan ze bijvoorbeeld vanuit Europa naar IJsland ofzoiets. Ik vraag me dan oprecht af of het niet goedkoper is de vracht op een boot te zetten.

MAN TGX Euro 6, 8x4CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:53:
Lekker weer eens een keer een lange rit. Wat voor vrachtwagens rijden de andere mee?
Ik wissel steeds af. Als ik een nieuw profiel heb (heb er nu 3 in ETS2: mijn eerste keer was vanilla, die al 100%, toen ProMods en verder een nieuwe vanilla voor World of Trucks en 1 vanilla in ATS) zijn mijn eerste 6 trucks van alle 6 de merken en daarna verder variëren binnen de merken. Ik heb geen favoriet merk, vind het leuk om steeds weer een andere truck te pakken.CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:53:
Ik heb voor mijn chauffeurs wel de voorkeur om hen in een basismodel te laten rijden met een goede prijs/prestatieverhouding. Voor mijn eerste profiel was dat een MAN, voor mijn ProMods een Volvo. Maar ik zal het spel moeten openen om te zien welke modellen exact, dat weet ik niet uit het hoofd.
Ja dat ben ik dus ook (nog) van plan. Wilde eerst eigenlijk zo'n elegato stream-deck kopen, maar volgens mij is het met zo'n nieuwe raspberry pico vrij eenvoudig zelf te maken. Al helemaal met een knoppen addon:Apejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:17:

( https://shop.pimoroni.com/products/pico-rgb-keypad-base )
Less = more
Dat soort ritten lijken mij nou niet echt logisch om in het echt te doen. Iets wat kan wachten dat kan je het beste met een boot of een trein doen. Is veel goedkoper en niet houdbare dingen met een vliegtuig. Toen Rusland Open Spaces er nog in had zitten heb ik een vuilnis moeten vervoeren van Ijsland naar Rusland over een afstand van 11.000kmPlayer1S schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:34:
[...]
Bestaan zulke ritjes eigenlijk ook in real life?
Ik lees wel vaker dit soort dingen en zie het ook wel eens op YT en dan gaan ze bijvoorbeeld vanuit Europa naar IJsland ofzoiets. Ik vraag me dan oprecht af of het niet goedkoper is de vracht op een boot te zetten.

Zo haal je wel meer waar uit je spel. Ik heb maar 2 vrachtwagens in gebruik waar ik zelf mee rij. Die andere zijn voor de chauffeurs van mij en die krijgen pas een mooie vrachtwagen als ze niveau 10 hebben behaald.FairPCsPlease schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:13:
[...]
Ik wissel steeds af. Als ik een nieuw profiel heb (heb er nu 3 in ETS2: mijn eerste keer was vanilla, die al 100%, toen ProMods en verder een nieuwe vanilla voor World of Trucks en 1 vanilla in ATS) zijn mijn eerste 6 trucks van alle 6 de merken en daarna verder variëren binnen de merken. Ik heb geen favoriet merk, vind het leuk om steeds weer een andere truck te pakken.
Ik heb voor mijn chauffeurs wel de voorkeur om hen in een basismodel te laten rijden met een goede prijs/prestatieverhouding. Voor mijn eerste profiel was dat een MAN, voor mijn ProMods een Volvo. Maar ik zal het spel moeten openen om te zien welke modellen exact, dat weet ik niet uit het hoofd.
[ Voor 40% gewijzigd door CyberCow op 27-01-2021 13:34 ]
Januari opnieuw begonnen met een nieuw profiel.CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:53:
[Afbeelding]
Ik rij nu met een DAF XF 106 met 530pk 4x2.
In de kleuren van mijn eigen VTC bedrijf.
NLT is echt los geslagen, die rijd niet serieus en heeft verschillende bans op zijn naam staan.Apejoekie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:17:
Ik rijd met een Volvo 750 8x4. Op dit moment in de NLT kleuren. Ben van plan binnenkort een keer mee te rijden in truckers MP.
8x4 is ook totaal niet nodig in ETS2. Bloedhekel aan spelers die met 8x4 een reefer vooruit trekken.
Overkill met 8x4. voor reefers kan je prima met 4x2 of als je overcompensatie wilt met 6x4 (geen taglift)CyberCow schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Gebruikte mods hiervoor
ProMods
RusMap
ProMods Middel East
Roextended
[Afbeelding]
Honnigsvag naar egypte kan leuk zijn, maar grootste probleem in promods zijn de landen richting griekenland. Heel veel tolpoortjes.
Afgelopen zondag heb ik op 1 dag bijna 10.000 km gereden in 6 ritjes.
Dan ben je wel even kapot, maar heel soms doe ik dit.
Meestal pak ik ritten van 500 - 1000 km.
Hoe kan je nou een hekel hebben aan wat voor vrachtwagen iemand rijd. Dat ze niet normaal rijden dat zou ik eerder kwalijk vinden. Heb mij nog nooit gestoord aan wat een ander doet. Kan het wel waarderen dat ieder zijn eigen dingen doet. Ik doe mijn raam open als ik bij een tolpoortje kom. Is niet nodig maar vind dat wel leuker om te doen.Pykow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:25:
NLT is echt los geslagen, die rijd niet serieus en heeft verschillende bans op zijn naam staan.
8x4 is ook totaal niet nodig in ETS2. Bloedhekel aan spelers die met 8x4 een reefer vooruit trekken.
Die tolpoortjes zijn wel vervelend ja daarom rij ik ook het liefste aan de kant langs waar je niet hoeft te stoppen. Gisteren naar Damascus geweest en denk niet dat ik daar nog een keer naartoe ga. Het wachten duurt mij overal veel te lang en zo mooi is het nou ook weer niet.Pykow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:25:
Overkill met 8x4. voor reefers kan je prima met 4x2 of als je overcompensatie wilt met 6x4 (geen taglift)
Honnigsvag naar egypte kan leuk zijn, maar grootste probleem in promods zijn de landen richting griekenland. Heel veel tolpoortjes.
Afgelopen zondag heb ik op 1 dag bijna 10.000 km gereden in 6 ritjes.
Dan ben je wel even kapot, maar heel soms doe ik dit.
Meestal pak ik ritten van 500 - 1000 km.
Dat is best een eind om 10.000km op een dag te rijden. Dat heb ik eerder ook wel eens gedaan maar toen een tijd het spel echt tegen gaan zitten. Dat ga ik ook echt niet meer doen. Ben wel blij het weer opgepakt te hebben maar zou zonde zijn als nu weer geen zin er meer in heb. Alle DLCs bij elkaar heeft het voor mij toch stiekem het duurste spel gemaakt wat ik op mijn computer heb staan.
En sorry maar ik blijf ook met mijn dikke Benz rondknallen met 5 ton lading erachter
[ Voor 49% gewijzigd door CyberCow op 27-01-2021 16:51 ]
Die vacins nu brengen we ook naar vreemde bedrijven vind ik. Er zitten ook geen ziekenhuizen in het spelCyberCow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:33:
[...]
Dat soort ritten lijken mij nou niet echt logisch om in het echt te doen. Iets wat kan wachten dat kan je het beste met een boot of een trein doen. Is veel goedkoper en niet houdbare dingen met een vliegtuig. Toen Rusland Open Spaces er nog in had zitten heb ik een vuilnis moeten vervoeren van Ijsland naar Rusland over een afstand van 11.000km.
/▌
In mijn omgeving de vaccinatie wordt ook gegeven in een oude manege dus het verbaast mij allemaal niet meer. Ik vind dit evenement niet zo leuk heb wel mijn 7 ritten gereden maar daarna is de uitdaging er ook wel af. Weer terug naar ProMods en de rest.Marzman schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Die vacins nu brengen we ook naar vreemde bedrijven vind ik. Er zitten ook geen ziekenhuizen in het spel
met alles op de hoogste standen en zelfs 400% scaling aan.
Heb een Asus 4K 120 hertz monitor btw.
Een 8 jaar oud spel nu eindelijk met max grafics
Het ziet er fantastisch uit in 1 woord geweldig.
Heb nu 19 man personeel op de weg
We rijden allemaal in de zelfde vrachtwagens Scania met een 770 pk motor.
Heb 99,99% van de map ontdekt en kom er niet verder mee.
Nu in maart Ebiria en de 1.40 update
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Dat is wel een heerlijke videokaart. Daar mag je ook wel van verwachten dat je alles op maximaal kan spelen. Zelf heb ik een 1080TI en bij mij word het beeld gelockt op 30fps. Heb jij enig idee waar dat door kan komen. Kan mij niet voorstellen dat mijn kaart stabiel nooit meer dan 30fps kan halen op 4K.mmxmmx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:33:
Ik heb een Asus Tuf 3090 OC gekocht en kan nu eindelijk Op 4K 60 tot 80 FPS spelen
met alles op het hoogste standen en zelfs 400% scaling aan.
Heb een Asus 4K 120 hertz monitor btw.
Een 8 jaar oud spel nu eindelijk met max grafics
Het ziet er fantastisch uit in 1 woord geweldig.
Heb nu 19 man personeel op de weg
We rijden allemaal in de zelfde vrachtwagens Scania met een 770 pk motor.
Heb 99,99% van de map ontdekt en kom er niet verder mee.
Nu in maart Ebiria en de 1.40 update
Moeilijk.CyberCow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:41:
[...]
Dat is wel een heerlijke videokaart. Daar mag je ook wel van verwachten dat je alles op maximaal kan spelen. Zelf heb ik een 1080TI en bij mij word het beeld gelockt op 30fps. Heb jij enig idee waar dat door kan komen. Kan mij niet voorstellen dat mijn kaart stabiel nooit meer dan 30fps kan halen op 4K.
Heb je wel een Display poort kabel die hoger kan dan 30fps in 4 K ?
Neem aan dat je alle instellingen in win 10 goed hebt staan ?
Ik moest een Display poort kabel kopen die 120 hertz in 4K aan kan ?
Ik heb de kabel gekocht bij Amazon.nl
Moeilijk zaakje wat voor kaart heb je dan ?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Ik moet ook wel eens lachen om die ritten met 'gebruikt plastic' van een supermarkt over duizenden kilometers. Dat ga ik dus echt niet vervoeren! Je stoot meer CO2 uit bij de rit, bij wijze van spreken dan je het milieu spaart door recyclen van het plastic (ik speel dit spel omdat de energie ervoor uit duurzame stroom komt (van 'mijn' windmolen (*)), in het echt zou ik nooit achter het stuur kruipen van een fossiele brandstof-voertuig).CyberCow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:33:
Toen Rusland Open Spaces er nog in had zitten heb ik een vuilnis moeten vervoeren van Ijsland naar Rusland over een afstand van 11.000km.
Andere dierenwelzijns- en milieu-impact waar ik rekening mee houdt in het spel: ik vervoer nooit vlees of vis. Maar het zou wel mooi zijn als er in de toekomst in het echt elektrische vrachtwagens komen en je die dan in het spel ook zou kunnen gebruiken. Ik zou subiet overstappen op elektrisch transport!
(*) de elektronen komen natuurlijk niet rechtstreeks van mijn windmolen en ik bezit ook maar 2 certificaten, maar je snapt wat ik bedoel.
Ik gebruik deze kabel en met andere spellen gaat het welmmxmmx schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Moeilijk.
Heb je wel een Display poort kabel die hoger kan dan 30fps in 4 K ?
Neem aan dat je alle instellingen in win 10 goed hebt staan ?
Ik moest een Display poort kabel kopen die 120 hertz in 4K aan kan ?
Ik heb de kabel gekocht bij Amazon.nl
Moeilijk zaakje wat voor kaart heb je dan ?
https://www.bol.com/nl/p/...qnected/9200000126606046/
Videokaart die ik gebruik is een asus gtx 1080ti
Moet wel zeggen gebruik die in een oud systeem met een intel core i7 2600.
Iedereen mag z'n truck maken zoals die wil, maar ik vind het altijd een beetje jammer van het realisme als mensen een 8x4 750/730pk truck voor een lichte oplegger zetten. Voor een zware combinatie of een zwaar transport vind ik dat prima, maar op het knaagt toch wanneer mensen met zo'n truck lichte vrachten rijden. Die van dat raam bij een tolpoort is een leuk detail, ga ik ook maar doen denk ik.CyberCow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:48:
[...]
Hoe kan je nou een hekel hebben aan wat voor vrachtwagen iemand rijd. Dat ze niet normaal rijden dat zou ik eerder kwalijk vinden. Heb mij nog nooit gestoord aan wat een ander doet. Kan het wel waarderen dat ieder zijn eigen dingen doet. Ik doe mijn raam open als ik bij een tolpoortje kom. Is niet nodig maar vind dat wel leuker om te doen.
Over realisme gesproken, wat zijn goede settings (geen mods) om het rijden wat realistischer of uitdagender te maken?
Precies wat je zegt bedoel ik ermee dat ik mij enorm stoor aan de 8x4 combinaties met reefers of zelfs spelers met enkelassers.Potenscia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Iedereen mag z'n truck maken zoals die wil, maar ik vind het altijd een beetje jammer van het realisme als mensen een 8x4 750/730pk truck voor een lichte oplegger zetten. Voor een zware combinatie of een zwaar transport vind ik dat prima, maar op het knaagt toch wanneer mensen met zo'n truck lichte vrachten rijden. Die van dat raam bij een tolpoort is een leuk detail, ga ik ook maar doen denk ik.![]()
Over realisme gesproken, wat zijn goede settings (geen mods) om het rijden wat realistischer of uitdagender te maken?
Wat ik heb gedaan om mijzelf scherp te houden is de remkracht naar het minimale te zetten. Misschien niet heel realistisch maar het houd je wel scherp.Potenscia schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Iedereen mag z'n truck maken zoals die wil, maar ik vind het altijd een beetje jammer van het realisme als mensen een 8x4 750/730pk truck voor een lichte oplegger zetten. Voor een zware combinatie of een zwaar transport vind ik dat prima, maar op het knaagt toch wanneer mensen met zo'n truck lichte vrachten rijden. Die van dat raam bij een tolpoort is een leuk detail, ga ik ook maar doen denk ik.![]()
Ik heb sinds paar dagen de Brutal Traffic mod geïnstalleerd. Als je al scherp wil blijven zou ik die ook installeren. Mod is overigens niet perfect. Auto's kunnen op hele rare plekken afsnijden dwars door vangrail heenCyberCow schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:21:
[...]
Wat ik heb gedaan om mijzelf scherp te houden is de remkracht naar het minimale te zetten. Misschien niet heel realistisch maar het houd je wel scherp.
*empty*
Dwars door de vangrail heen? Dus AI heeft geen collision met de omgeving? Zoals de treinMR_VIPER schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 06:55:
[...]
Ik heb sinds paar dagen de Brutal Traffic mod geïnstalleerd. Als je al scherp wil blijven zou ik die ook installeren. Mod is overigens niet perfect. Auto's kunnen op hele rare plekken afsnijden dwars door vangrail heen
Ik vind gewoon het basisspel al wel ok. In ATS in de steden is het al irritant genoeg met AI en dan zo'n rijtje met meerdere verkeerslichten achter elkaar (maar ik vermoed dat dit voor een echte trucker ook strontiritant is omdat hij langzaam accelereert en remt).
Ik heb ook het idee dat mijn Cascadia met 505 PK (dacht ik, volgens mij zat ik net boven de 500) veel langzamer is dan mijn 520 PK Scania. Ik weet niet of dit komt door de miles en km of door het lagere zwaartepunt van Amerikaanse trucks, of dat de vracht zwaarder is, of dat hij echt gewoon veel langzamer is. In ETS2 rijdt ik vrij snel naar een normale vrachtwagensnelheid in ATS haal ik die vaak niet eens.
Ik doe met die Scania 4x2 ook zwaardere vrachten, ik ga niet voor elke klus er een andere motor inleggen
[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 28-01-2021 08:37 ]
/▌
Wat helpt is WOT contracten te openen. Daar staan meer vrachten. En natuurlijk met je eigen dieplader rijden.
Ik heb de trein nog niet door de vangrail voorbij zien komenMarzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Dwars door de vangrail heen? Dus AI heeft geen collision met de omgeving? Zoals de trein
Maar inderdaad. Af en toe lijkt er geen collision te zitten. Echter over het algemeen vind ik de mod goed. Meer verkeer in steden. Tot het irritante af. Files en ik heb wel het idee dat AI traffic what meer rekening houd qua ruimte laten voor invoegen/baan wisselen. Ik ga er voorlopig nog verder mee rijden. Heb het nu alleen nog op een controller profiel getest. Wil weten of het met stuurwiel/pedalen nog wat beter aanvoelt.
Ben ook aan het overwegen om schakelaars voor knipper/licht/ruitenwissers te gaan installeren zoals in een auto/vrachtauto. Nog weer wat extra realisme.
*empty*
[...]
Ik heb de trein nog niet door de vangrail voorbij zien komen
Het is geen unstoppable GTA trein die alles omver maait, maar hij gaat gewoon dwars door je heen zonder dat je schade oploopt.Nee, dat niet. Maar als je opgesloten raakt op een overweg tussen twee spoorbomen dan gaat het effect van de trein zwaar tegenvallen
Ja, dat is wel tof. Staat er niks op Alie gewoon kant en klaar? Een nummeriek usb-toetsenbordje zou al werken eigenlijkMaar inderdaad. Af en toe lijkt er geen collision te zitten. Echter over het algemeen vind ik de mod goed. Meer verkeer in steden. Tot het irritante af. Files en ik heb wel het idee dat AI traffic what meer rekening houd qua ruimte laten voor invoegen/baan wisselen. Ik ga er voorlopig nog verder mee rijden. Heb het nu alleen nog op een controller profiel getest. Wil weten of het met stuurwiel/pedalen nog wat beter aanvoelt.
Ben ook aan het overwegen om schakelaars voor knipper/licht/ruitenwissers te gaan installeren zoals in een auto/vrachtauto. Nog weer wat extra realisme.
/▌
Ik heb op Ali een hele mooie gevonden. Maar ben mezelf nog even moed aan het inpraten en aan het kijken of ik het netjes op mijn playseat kan krijgen aangezien die variant wat extra lengte toevoegd. Als ik hem aanschaf meteen een review van maken die is er nog niet. Kunnen anderen ook overwegen om hem aan te schaffen.Bedrijfje is volgens mij ook nog niet heel groot.Marzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:30:
[quote]MR_VIPER schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:01:
[...]
Ik heb de trein nog niet door de vangrail voorbij zien komen
[...]
Het is geen unstoppable GTA trein die alles omver maait, maar hij gaat gewoon dwars door je heen zonder dat je schade oploopt.
[...]
Ja, dat is wel tof. Staat er niks op Alie gewoon kant en klaar? Een nummeriek usb-toetsenbordje zou al werken eigenlijk
(Moet ook nog nieuwe GPU hebben. Dus keuzes keuzes keuzes. Kan geld maar 1 maal uitgeven.)
[ Voor 4% gewijzigd door MR_VIPER op 28-01-2021 09:39 ]
*empty*
Als je echt wilt lachen moet je even goed kijken naar de Preview van Iberia en vooral na de tolpoorten in de spiegels kijken.
Dan zie je 2 zwarte trucks op elkaar knallen.
Ook zie je bij een opstopping dat een truck met een rode trailer onnodig naar links gaat en halve seconde later weer naar de rechterbaan
Dus tja wie durft te beweren dat zei dit probleem niet hebben, zelfs in de officiele video is het te zien
Ik dacht in die video dat die truck op een invoegstrook ook naar links ging komen, maar dat ging goed. Waarschijnlijk weten de devvers precies wat de AI gaat doen in alle situaties.Pykow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:28:
Wij hadden het hier laatst over de AI in ETS2
Als je echt wilt lachen moet je even goed kijken naar de Preview van Iberia en vooral na de tolpoorten in de spiegels kijken.
Dan zie je 2 zwarte trucks op elkaar knallen.
Ook zie je bij een opstopping dat een truck met een rode trailer onnodig naar links gaat en halve seconde later weer naar de rechterbaan
Dus tja wie durft te beweren dat zei dit probleem niet hebben, zelfs in de officiele video is het te zien
/▌
Dat gebeurt de helft van de keren bij auto's en vrachtwagens die invoegen. Gaan direkt naar links en vrij snel weer naar rechts. Gisteren zelfs een auto gezien die drie keer kort na elkaar naar links en naar rechts ging. Geen enkele reden voor.Pykow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:28:
Ook vaak (in ATS) dat vrachtwagens op de snelweg richting naar rechts aangeven om een afslag te nemen maar dan toch rechtdoor rijden.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb zelf hier een button box besteld.Marzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:30:
[quote]MR_VIPER schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:01:
Ja, dat is wel tof. Staat er niks op Alie gewoon kant en klaar? Een nummeriek usb-toetsenbordje zou al werken eigenlijk
Zelf heb ik deze Alleen heeft de mijne andere startknop.