Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarSpideR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 07:24
Player1S schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Ik heb zelf hier een button box besteld.

Zelf heb ik deze Alleen heeft de mijne andere startknop.
Heb zelf met de kerst de GTZ29F gekocht: https://www.marktplaats.nl/u/pascal/362320/
Hele snele service met mogelijkheid om ook andere kleur te krijgen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

BarSpideR schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Heb zelf met de kerst de GTZ29F gekocht: https://www.marktplaats.nl/u/pascal/362320/
Hele snele service met mogelijkheid om ook andere kleur te krijgen! _/-\o_
Die heeft exact zelfde start engine knop als de mijne. Echt ideaal wel. Het gros kan ik nu ofwel direct via mn stuur doen of via de button box.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb op Ali een hele mooie gevonden. Maar ben mezelf nog even moed aan het inpraten en aan het kijken of ik het netjes op mijn playseat kan krijgen aangezien die variant wat extra lengte toevoegd. Als ik hem aanschaf meteen een review van maken die is er nog niet. Kunnen anderen ook overwegen om hem aan te schaffen.Bedrijfje is volgens mij ook nog niet heel groot.

(Moet ook nog nieuwe GPU hebben. Dus keuzes keuzes keuzes. Kan geld maar 1 maal uitgeven.)
Kan die dingen nooit vinden maar zou het ook wel leuk vinden om richtingaanwijzers en alles te hebben zoals ook in het echt. Plak het dan wel aan mijn stuur vast ik heb niet een playseat. Vind dat ook niet realistisch voor een simulator. Maar welke had jij gezien dan?

Ik weet niet wat voor GPU je nu hebt en waar je naar opzoek bent. (Weet niet of het hier mag) maar ik heb een Asus GTX 770 nog liggen die ik wel de verkoop in wil doen. Ik hou niet van marktplaatsverkoop. Komen altijd van die rare types op af. Heb je interesse of iemand anders hier neem even contact met mij op. Het is omgeving nijmegen
@ mod als dit niet mag haal het weg en zal het niet meer plaatsen.

Zelfs de beste kan het overkomen de vrachtwagen gaat slapen 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MF9dFSK.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door CyberCow op 28-01-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

CyberCow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Kan die dingen nooit vinden maar zou het ook wel leuk vinden om richtingaanwijzers en alles te hebben zoals ook in het echt. Plak het dan wel aan mijn stuur vast ik heb niet een playseat. Vind dat ook niet realistisch voor een simulator. Maar welke had jij gezien dan?

Ik weet niet wat voor GPU je nu hebt en waar je naar opzoek bent. (Weet niet of het hier mag) maar ik heb een Asus GTX 770 nog liggen die ik wel de verkoop in wil doen. Ik hou niet van marktplaatsverkoop. Komen altijd van die rare types op af. Heb je interesse of iemand anders hier neem even contact met mij op. Het is omgeving nijmegen
@ mod als dit niet mag haal het weg en zal het niet meer plaatsen.

Zelfs de beste kan het overkomen de vrachtwagen gaat slapen 8)7
[Afbeelding]
Ik ben nog even aan het overleggen of ik een review prijsje kan krijgen. Als half Tweakers al gaat bestellen word het minder makkelijk ;-)

Zal van de week de link plaatsen.

Qua GPU. Ik wil naar minimaal een GTX1070. Wil meer met VR kunnen doen. En ondanks dat ik bepaalde dingen met een less than minimum requirement GTX960 af kan lijkt me een 1070 als minimum wel prettiger.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42
[b]CyberCow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:26:[/b

Kan die dingen nooit vinden maar zou het ook wel leuk vinden om richtingaanwijzers en alles te hebben zoals ook in het echt.
Ik heb de schakelflippers van mijn stuur aangewezen als richtingaanwijzers, bevalt me prima.
Gebruik jij nu geen richtingaanwijzers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb de schakelflippers van mijn stuur aangewezen als richtingaanwijzers, bevalt me prima.
Gebruik jij nu geen richtingaanwijzers ?
Ik gebruik op mijn G27 de middelste knopjes links en rechts op het stuur als richtingaanwijzer. De flippers gebruik ik voor cruisecontrolsnelheid te verhogen of te verlagen.

Nieuwe aanwinst voor het bedrijf een dieplader. Ik had vanmorgen gezien dat je nu ook kan kiezen voor diepladers. Heb gelijk maar de grootste gekocht. Is het daarmee ook mogelijk je van die speciaal transport ritten krijgt met die busjes ervoor en erachter? Die ritten stonden er bij mij nu helaas niet bij.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MF9dFSK.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Dat kan helaas niet Cybercow, wat wel kan is de trailer korter maken (inschuiven) en weer terug uitschuiven. Via dat menu waar je de truck instellingen kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Aangezien de GPU prijzen momenteel nog steeds in een koop gekte zitten is dat een upgrade die nog even kan wachten. Ik denk dat ik meer plezier ga hebben aan een aanpassing van mijn T500. Aangezien ik zelf geen kunstenaar ben qua elektronica heb ik dus gekozen om de aanpassing te kopen. Zodra hij binnen is zal ik proberen een nette review te maken. Eens kijken of ik het ook op camera kan doen. Het is onderstaande aanpassing geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smqy5EoBx-I61JULqedMqYEmgAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VaSZys0b7XKBoaXzlc2U0z4J.jpg?f=user_large

De set is er voor 3 varianten met een verloop en ook een variant zonder verloop. Als je die zelf kan printen is dat natuurlijk makkelijker. Het betreft verlopen voor G27/G29, Thrustmaster (iig T500RS), Fanatec.

Ik heb ook nog een usb handrem (truck style en niet drift style) gezien. Alleen voor alleen de handrem vond ik die nog te duur. Misschien een andere keer.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Zuid Frankrijk blijft een fraaie omgeving..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmu-IpazFPdl5uO3OnftCmafbeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TDk90WrOrrmHaxWZWeURCSG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat ziet er wel erg '90's is calling' uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik wil graag multiplayer met promods gaan doen, vind het alleen niet echt duidelijk wat je er nu allemaal voor nodig hebt. Moet de game toch helemaal opnieuw aanschaffen, wil alles op 1 account hebben. Moet je alle landen DLC's er voor hebben?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzanneTV
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
CyberCow schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Ik gebruik op mijn G27 de middelste knopjes links en rechts op het stuur als richtingaanwijzer. De flippers gebruik ik voor cruisecontrolsnelheid te verhogen of te verlagen.

Nieuwe aanwinst voor het bedrijf een dieplader. Ik had vanmorgen gezien dat je nu ook kan kiezen voor diepladers. Heb gelijk maar de grootste gekocht. Is het daarmee ook mogelijk je van die speciaal transport ritten krijgt met die busjes ervoor en erachter? Die ritten stonden er bij mij nu helaas niet bij.
[Afbeelding]
Waar koop je die trailers? Ik ben al tijden aan het zoeken ben lvl 32 met 60 vrachtwagen maar nog nooit ergens een trailerverkoper gezien. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SuzanneTV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Waar koop je die trailers? Ik ben al tijden aan het zoeken ben lvl 32 met 60 vrachtwagen maar nog nooit ergens een trailerverkoper gezien. 8)7
Vanuit het menu, en daarna kun je ze klaarzetten in de garage waar je ze neer zet (je kunt ze ook verplaatsen) en de AI drivers kunnen ze ook meenemen (tenzij je aangeeft dat het een privetrailer is). Ik heb er een aantal gekocht omdat je iets moet doen met je geld en er daarna niet meer naar omgekeken. De meeste worden volgens mij wel gebruikt door de ingehuurde chauffeurs.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 01-02-2021 16:53 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzanneTV
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Vanuit het menu, en daarna kun je ze klaarzetten in de garage waar je ze neer zet (je kunt ze ook verplaatsen) en de AI drivers kunnen ze ook meenemen (tenzij je aangeeft dat het een privetrailer is). Ik heb er een aantal gekocht omdat je iets moet doen met je geld en er daarna niet meer naar omgekeken. De meeste worden volgens mij wel gebruikt door de ingehuurde chauffeurs.
Voel me nu wel heel blond en dom maar heb het gevonden. Dank je :) . Nu nog even uitzoeken hoe ik profiel naam kan wijzigen maar zal wel ergens in de save zitten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo was eerst mijn dashboard zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z2zfcnB.png

Nu heb ik een nieuw scherm wat de resolutie ook veranderd. Maar nou staat mijn stuur ineens in het midden van het scherm is mijn linker spiegel de helft van mijn scherm. Werk met 2 schermen. Is het mogelijk om mijn positie op te schuivenzodat mijn stuur op mijn linker scherm zichtbaar is. heb al geprobeerd om de stoel wat meer naar rechts te zetten maar dat is nog veel te weinig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gCGrce3.jpg
Dit is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
CyberCow schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:08:
Zo was eerst mijn dashboard zichtbaar.
[Afbeelding]

Nu heb ik een nieuw scherm wat de resolutie ook veranderd. Maar nou staat mijn stuur ineens in het midden van het scherm is mijn linker spiegel de helft van mijn scherm. Werk met 2 schermen. Is het mogelijk om mijn positie op te schuivenzodat mijn stuur op mijn linker scherm zichtbaar is. heb al geprobeerd om de stoel wat meer naar rechts te zetten maar dat is nog veel te weinig.

[Afbeelding]
Dit is echt waardeloos.
Met F4 kan je je positie aanpassen, maar ik denk niet dat dat ver genoeg kan om jouw probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
@CyberCow

Misschien ook 'je hoofd' wat naar rechts draaien, niet alleen schuiven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is heel je verhouding weg en je stuur ovaal. Snap niet dat in 2x full hd het werkt maaar 2x uhd niet. Heb al geprobeerd met nvidia surround view weer terug te zetten naar 2x full hd. Maar die optie heb ik er niet tussen.

update:
ik begrijp er niets van en als dit niet gaat werken dan gaan de schermen weer weg.

[ Voor 17% gewijzigd door CyberCow op 01-02-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberCow schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:27:
Dan is heel je verhouding weg en je stuur ovaal. Snap niet dat in 2x full hd het werkt maaar 2x uhd niet. Heb al geprobeerd met nvidia surround view weer terug te zetten naar 2x full hd. Maar die optie heb ik er niet tussen.

update:
ik begrijp er niets van en als dit niet gaat werken dan gaan de schermen weer weg.
Volgens mij zit je gewoon te ver naar achteren. Je ziet boven en onder ook veel meer dan ik, en ik denk ook rechts. Zet je stoel maar wat naar voren ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij zit je gewoon te ver naar achteren. Je ziet boven en onder ook veel meer dan ik, en ik denk ook rechts. Zet je stoel maar wat naar voren ;)
De stoelinstellingen staan bij bijde hetzelfde. Als ik mijn stoel naar voren zet dan kan ik mijn spiegels niet meer zien. Sterker nog mijn rechterspiegel kan ik nu al niet zien. Dat is de reden om met 2 schermen te willen werken ik niet meer dat neppe spiegeltje in mijn beeld hoef te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
CyberCow schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:17:
[...]

De stoelinstellingen staan bij bijde hetzelfde. Als ik mijn stoel naar voren zet dan kan ik mijn spiegels niet meer zien. Sterker nog mijn rechterspiegel kan ik nu al niet zien. Dat is de reden om met 2 schermen te willen werken ik niet meer dat neppe spiegeltje in mijn beeld hoef te zetten.
En dat is de reden waarom ik zo blij ben met TrackIR. Als ik in de spiegel rechts wil kijken, kijk ik gewoon even naar rechts. 8) Moet er niet aan dénken om zonder TrackIR te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

tup61 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:24:
[...]

En dat is de reden waarom ik zo blij ben met TrackIR. Als ik in de spiegel rechts wil kijken, kijk ik gewoon even naar rechts. 8) Moet er niet aan dénken om zonder TrackIR te rijden!
Ik heb jaren geleden (tussen de 10 en 20 jaar geleden) zo'n zelfbouwsysteem gehad. Dan moest je een webcam slopen en drie ledjes op een petje plaatsen en dan kon de webcam volgen hoe ver je van het scherm zat en of je links of rechts keek. Heel veel gebruikt heb ik het niet (ik speelde toen Life For Speed, maar heb het daarin nooit in belangrijke races durven gebruiken, voor een beetje cruisen in Truck Simulator zou dat ook wel hebben gewerkt (als ik het nog had :p ) ).

In Truck Simulator vind ik de nummerieke toetsen nog wel redelijk werken, 4 voor links kijken, 5 is center, 6 is rechts en dan 7 linksvoor, 8 recht vooruit (geen spiegel), en 9 rechtsvoor. Dat werkt handiger dan de muis.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 02-02-2021 14:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Ik heb jaren geleden (tussen de 10 en 20 jaar geleden) zo'n zelfbouwsysteem gehad. Dan moest je een webcam slopen en drie ledjes op een petje plaatsen en dan kon de webcam volgen hoe ver je van het scherm zat en of je links of rechts keek. Heel veel gebruikt heb ik het niet (ik speelde toen Life For Speed, maar heb het daarin nooit in belangrijke races durven gebruiken, voor een beetje cruisen in Truck Simulator zou dat ook wel hebben gewerkt (als ik het nog had :p ) ).

In Truck Simulator vind ik de nummerieke toetsen nog wel redelijk werken, 4 voor links kijken, 5 is center, 6 is rechts en dan 7 linksvoor, 8 recht vooruit (geen spiegel), en 9 rechtsvoor. Dat werkt handiger dan de muis.
Hoe stel je toetsen in als directies? Ik heb nu a en d als naar links en rechts bewegen met je camera, maar direct schuin naar voren kijken, hoe is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

MR_VIPER schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:55:
De set is er voor 3 varianten met een verloop en ook een variant zonder verloop. Als je die zelf kan printen is dat natuurlijk makkelijker. Het betreft verlopen voor G27/G29, Thrustmaster (iig T500RS), Fanatec.
Ziet er tof uit, en die kan je dan tussen het stuur je houder monteren? Laat je ervaringen maar weten :-)

Less = more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Hoe stel je toetsen in als directies? Ik heb nu a en d als naar links en rechts bewegen met je camera, maar direct schuin naar voren kijken, hoe is dat mogelijk?
Werkt dat niet al? Ik kan me niet herrinneren dit ingesteld te hebben op het nummerieke toetsenbord. Anders even proberen met numlock aan/uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Werkt dat niet al? Ik kan me niet herrinneren dit ingesteld te hebben op het nummerieke toetsenbord. Anders even proberen met numlock aan/uit.
Bij mij werkt dat ook en Num-lock heeft er geen invloed op. Misschien de knoppen al aan een andere functie toegewezen.

Net een rit afgerond van 2800km en kwam er weer geld beschikbaar om een nieuwe trailer te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z70SIbi.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door CyberCow op 03-02-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
tup61 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Ha! Dat heb ik met VR. Gewoon even naar links of rechts kijken en je ziet de spiegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat ik gewoon geduldig wacht op de release, maar de open beta van 1.40 is te spelen.
https://blog.scssoft.com/...or-2-140-update-open.html

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Heeft iemand al de beta 1.40 update draaien ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
mmxmmx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 04:59:
Heeft iemand al de beta 1.40 update draaien ?
Ja ik. En ben stomverbaasd. Het spel draait ondanks de betere lighting overdag soepeler dan vroeger ('s nachts is het even zwaar denk ik), waardoor ik zelfs enkele settings naar medium kan gooien. Dit ziet er prachtig uit met schaduwen en vegetatie, al is de render kwaliteit nog laag. Voor de rest is de Day/night cycle echt prachtig en verloopt heel soepel.

Ook de vernieuwde stukken Duitsland zijn mooi en zijn qua kwaliteit op het niveau Vive la France! naar mijn mening. De steden zijn helaas niet (allemaal) geüpdatet.

Er zitten hier en daar wat (visuele) bugs in, maar overall ben ik echt heel blij met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CyberCow schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:27:

update:
al gespeeld met de multimonitor settings van ETS2/ATS?

https://eurotrucksimulator2.com/multimon_config.php

deze kwam ik ook nog tegen, geen idee hoe up-to-date die nog is:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=628485050

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik speelde zelf voorheen op een UltraWidescreen 1440p, maar ben daar vanaf gestapt omdat veel games geen widescreen native ondersteunen en dan zwarte balken gaan tonen.
in ETS2 krijg je links opeens meer raam te zien en moet je nog altijd je camera naar rechtsdraaien voor de spiegel.
Ik ben overgestapt naar 3x 1440p monitoren, 144hz en dat is dikke prima.
De Acer Preditor X32 Ultrawide monitor is even stof aan het happen, maar krijgt nog een functie.

ETS2 heb ik 1x via Nvidia surounding op 3 schermen gedraaid.
Ik had gelijk strepen en blokjes op ongeveer 30% van mijn scherm aan de onderkant.
Ze gingen weg, maar kwamen om de paar seconde weer terug.
Het leek net of mijn videokaart het niet aankon. (RTX2080), zelfs terug gezet op 100 en kwaliteit op medium. Nu zat 1 scherm op Gsync 144hz. en de andere 2 schermen op Gsync competible en bleken op 60hz te zitten. In de settings de 2 schermen uitgeschakeld en gewoon op 144hz gezet.
Toen ging ik twijfelen om het nog eens op 3 schermen te spelen, maar heb het niet meer gedaan.

Als ik aan het rijden ben, dan ben ik vaak zelf aan het streamen of kijk ik naar video's en streams.
Dan is het vervelend dat je geen extra scherm hebt, naast je game.
Ik zal zelf niet meer zo snel op 3 schermen gaan spelen of ultrawide. persoonlijk soms tegengevallen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzanneTV
  • Niet online
Helemaal eens met bovenstaande.

Ik zit dan met een andere videokaart van AMD met eyefinity maar ETS2 lijkt er niks mee te kunnen waardoor ik helaas op 1 scherm speel.

Andere spellen zoals F1 2020 gaan daar toch een stuk beter mee om. Hoe moeilijk kan het voor hun zijn om dit fatsoenlijk te implementeren. In ieder geval zover ik er verstand van heb want config aanpassen en dergelijke ja daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

Gelukkig nu wel eindelijk met eigen trailers aan het rijden die aan mijn kleurstelling voldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft ProMods tegenwoordig geen Ijsland meer? Het viel mij nou ineens op dat er nergens meer wegen zijn maar ik krijg geen foutmeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R0RvT7m.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
CyberCow schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:25:
Heeft ProMods tegenwoordig geen Ijsland meer? Het viel mij nou ineens op dat er nergens meer wegen zijn maar ik krijg geen foutmeldingen.

[Afbeelding]
Je wegen liggen in Zee :9 waarschijnlijk verkeerde volgorde mods of verkeerde DEF

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onbper
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
...

[ Voor 98% gewijzigd door onbper op 05-02-2021 11:58 . Reden: Foutje, wilde 'm verwijderen maar dat kan niet...? Kan een mod deze post alsnog verwijderen s.v.p.? ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tup61
Draai de 1.40 beta hier en wow... wat een verbetering! Voelt grafisch gezien als een soort van ETS3! Ziet er echt STUKKEN realistischer uit imho! Ben verbaasd niet meer reacties te zien hier... Ik vind het echt helemaal top! Brengt ETS2 echt een heel stuk dichter bij mijn MSFS ervaring! En dat gewoon als gratis update...! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Draaien jullie de beta op je normale savegame? Want dan wil ik het ook wel proberen, maar ik heb niet zo'n zin om opnieuw te beginnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
En ik neem aan dat ProMods en 1.40 nog niet samengaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:45:
En ik neem aan dat ProMods en 1.40 nog niet samengaan ?
Er zijn ook mapupdates in Frankrijk en Duitsland dus dat zal inderdaad niet werken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Duitsland is erg mooi geworden hoor. Ik rij er met plezier doorheen nu, net als Frankrijk, Italië en Scandinavië/Baltics.

Qua beta, ik heb gewoon de 1.40 open bèta geselecteerd en ben op een 2e profiel gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het mogelijk om even te testen in 1.40 en daarna weer met je eigen profiel terug te gaan naar 1.39. Of is de manier van opslaan weer helemaal omgegooid zoals destijds met 1.36 het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:24
Ik stap pas naar 1.40 over als ProMods compatible is en liefst Rusmap, Southern Regions en The Great Steppe ook. Ik speel bijna alleen maar in het profiel met die mods in gebruik. Alleen af en toe vanilla voor World of Trucks events.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
CyberCow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:03:
Is het mogelijk om even te testen in 1.40 en daarna weer met je eigen profiel terug te gaan naar 1.39. Of is de manier van opslaan weer helemaal omgegooid zoals destijds met 1.36 het geval was?
Ja, kan, ik ben gisteren drie keer heen en weer gegaan van 1.39 naar 1.40. Je moet dan wel elke keer een dikke 3Gb aan data downloaden. ;) En je wordt afhankelijk van de versie en de savegame die je laadt neergezet op een 'veilige' plek. Autosaves van 1.40 worden als niet-compatible getoond als je weer naar 1.39 gaat. Autosaves van 1.39 laden in 1.40 zet je steeds weer op de veilige plek. Maar goed, als je eerst even een handmatige save maakt in 1.39 kan je dus makkelijk 1.40 even testen en weer teruggaan naar je savegame van 1.39. Ik werk trouwens met slechts 1 profiel en in 'the cloud'.
Marzman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:04:
Draaien jullie de beta op je normale savegame? Want dan wil ik het ook wel proberen, maar ik heb niet zo'n zin om opnieuw te beginnen.
Ja dus. Werkt prima. Zie hierboven. Eerst even een handmatige save maken om later weer te laden in 1.39 (na het testen van 1.40) is wel aan te raden. (Ik rij al een tijdje in Italie maar mijn veilige plek is in Helsinki... als je niet de console wilt gebruiken om je even te verplaatsen is een savegame dus ECHT belangrijk. 8) )

[ Voor 24% gewijzigd door tup61 op 05-02-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Ja, kan, ik ben gisteren drie keer heen en weer gegaan van 1.39 naar 1.40. Je moet dan wel elke keer een dikke 3Gb aan data downloaden. ;) En je wordt afhankelijk van de versie en de savegame die je laadt neergezet op een 'veilige' plek. Autosaves van 1.40 worden als niet-compatible getoond als je weer naar 1.39 gaat. Autosaves van 1.39 laden in 1.40 zet je steeds weer op de veilige plek. Maar goed, als je eerst even een handmatige save maakt in 1.39 kan je dus makkelijk 1.40 even testen en weer teruggaan naar je savegame van 1.39. Ik werk trouwens met slechts 1 profiel en in 'the cloud'.

[...]

Ja dus. Werkt prima. Zie hierboven. Eerst even een handmatige save maken om later weer te laden in 1.39 (na het testen van 1.40) is wel aan te raden. (Ik rij al een tijdje in Italie maar mijn veilige plek is in Helsinki... als je niet de console wilt gebruiken om je even te verplaatsen is een savegame dus ECHT belangrijk. 8) )
Bij mij werkt dat via de console niet meer of ik ben het vergeten hoe het moet.was toch goto "plaats" en dan met de 0 de vrachtwagen neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
CyberCow schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Bij mij werkt dat via de console niet meer of ik ben het vergeten hoe het moet.was toch goto "plaats" en dan met de 0 de vrachtwagen neerzetten?
Je zet de truck neer met F9. 0 gebruik je om 'handmatige' verplaatsing te activeren (dus zonder de console), F9 om de verplaatsing te bevestigen. Dut goto "plaats', positioneer de truck met je numpad (2, 4, 6, 8) en druk dan op F9. Vervolgens op 1 klikken om in de cabine te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Je zet de truck neer met F9. 0 gebruik je om 'handmatige' verplaatsing te activeren (dus zonder de console), F9 om de verplaatsing te bevestigen. Dut goto "plaats', positioneer de truck met je numpad (2, 4, 6, 8) en druk dan op F9. Vervolgens op 1 klikken om in de cabine te gaan zitten.
Dat van de F9 dat was ik dus vergeten. numpad en muis kan je richten. Door omhoog te scrollen beweeg je sneller en omlaag scrollen gaat het langzamer. Bedankt voor de opfriscursus. Ga het straks gelijk maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kan de beta niet eens spelen :) Geforce Now heeft de steam launcher verwijderd, schijnbaar was het mensen gelukt gratis CP77 te spelen via de Steam launcher in Gforce Now.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Er is nu al een patch voor de 1.40 beta:

1.40.0.83

-tweak default dash backlight (to match new light behavior)
-0146150 - France - Bayonne - Incorrect AI path
-0146064 - Germany - near Köln - Road without collision
-0146452 - Germany - A8 - Spelling error on sign
-0144309 - Renault Premium - UK interior decals
-0144300 - Renault Premium - UK interior mirrors
-0145738 - Volvo FH 2009 - Interior storage door
-0144225 - MAN TGX Euro 6 - lightmask incomplete
-0144445 - Daf XF Euro 6 - dashboard displays are too bright
-0144450 - DAF XF Euro 6 - exterior mirrors are too bright
-0132610 - ibe_rock_compact1b_medium - missing collision
-0146134 - Volvo FH - Tuning pack mirrors look more blue-ish then base mirrors
-0144305 - MG Tuning Pack - Scania 2016 - Mirror
-0146484 - AI is trying spawin without ibe dlc ? and its broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik lees het en der dat er problemen zijn met de lichtsystemen op verschillende mods. Kan iemand vertellen of ze veel compatibiliteits problemen zien met mods? Dan weet ik of ik alvast forum in de gaten moet gaan houden :D Heb steam alvast maar op 1.39 vastgezet.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Gisteravond een uurtje gereden met 1.40. Was een nachtrit, dus nog niets van een betere omgeving o.i.d. kunnen zien.
1x werd ik ingehaald door AI met een probleem met zijn achterlichten. Die waren feller dan mijn koplampen.. Alsof hij rode koplampen achterop gemonteerd had.. Misschien uit een van de jazzycat-mods, weet het niet zeker..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apejoekie
Gisteren heb ik de MAN versnellingspookknop op de G29 pook geplaatst en aangesloten. Inderdaad, bij de schakelaar aan de voorzijde zat een weerstandje. Even de soldeerbout er tegenaan, weerstandje verwijderen, draadjes weer vast solderen en meteen de kleuren van de draden onthouden. Scheelt een hoop puzzelen.

In de game bij de instellingen van de versnellingsbak aangeven dat je schakelaars gebruikt in plaats van knoppen.

Het rijdt wel cool maar het is behoorlijk wennen met terugschakelen. In ieder geval een leuke toevoeging! En echt voor een ieder makkelijk te realiseren. Knop kost iets van 12 euro en dan nog een joystick board erbij. Als je er wat knopjes bij besteld kun je er meteen een buttonbox bij plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Link naar de knop? Zat te denken om er gewoon een van de sloop te halen.

Mijn trucksim setup ook maar is onder het buro vandaan gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ4_-ZqkUt-Lap363aKtb280QF8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvyi9ezyoiyXqQWXRCXgawW4.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quXjF-TFF-JPAjnzXl_GRYRRc3A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeHRWtnZ0t3hsRoOLHJuXYej.jpg?f=fotoalbum_medium

Heb een nieuwe schakelaar voor de knipperlichten besteld, deze is te gevoelig. Erg lastig om een niet te grote, maar ook niet te kleine ON/OFF/ON schakelaar te vinden. Ook gelijk een simpel electronisch slotje mee besteld, zodat ik straks kan starten met een sleutel. 8) Ook opzoek naar doorzichtig stickervel voor in de printer, kijken of ik logo's op de knoppen kan maken.

En m'n huidige span, in het zuiden van Europa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plGEiYgrpLk6_TkrZxWe5MBzP_8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vYRir294Oe9M6LSW5Kkm5qkJ.png?f=fotoalbum_medium

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Zo, vanmorgen ook mijn ATS maar eens compleet gemaakt. Speelde het bijna nooit alleen ETS2.
Moet zeggen dat ik ATS er wel mooier uit vind zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:24
NoFearCreations schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:47:
En m'n huidige span, in het zuiden van Europa:
[Afbeelding]
Dubbele trailers zijn toch alleen toegestaan in Scandinavië, Duitsland en Nederland, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zie ze nog niet van €12,- ;)
FairPCsPlease schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Dubbele trailers zijn toch alleen toegestaan in Scandinavië, Duitsland en Nederland, of toch niet?
Heb een mod dat je ze overal kan gebruiken, en dit zijn ook mijn eigen dubbele trailers.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik heb een half jaar geen ETS meer opgestart vanwege FS2020 dus ik dacht, even kijken hoe het ervoor staat. Maar nu kom ik in een scherm waarin je je profiel kan kiezen of mods kan aanpassen, heb de mods er maar even uitgegooid, maar verder kom ik niet.. Iemand een idee wat ik moet doen om er voorbij te geraken?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Kiezen voor "Dit profiel gebruiken" of het andere scherm "Doorgaan met spel" ;)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of dubbelklikken op het ets logo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Barfman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:34:
Kiezen voor "Dit profiel gebruiken" of het andere scherm "Doorgaan met spel" ;)
Al gedaan, profiel, maar geen verandering. Ook al geprobeerd via steam, geen verschil. Ik zal morgen nog eens kijken of ik ergens iets over het hoofd zie, een update misschien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Marzman schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:52:
Of dubbelklikken op het ets logo.
Zal ik eens proberen, thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De open beta bevalt mij zeer goed. Ook 's nachts de nodige veranderingen doorgevoerd waardoor er geen mods meer nodig zijn om het echt goed - realistisch - donker te krijgen.

Volgende doel mag zijn de AI want heb nog regelmatig idiote AI voertuigen die gewoon de weg op draaien terwijl ik eraan kom met 80p/u.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Player1S

Probably out in the dark

London schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:45:
De open beta bevalt mij zeer goed. Ook 's nachts de nodige veranderingen doorgevoerd waardoor er geen mods meer nodig zijn om het echt goed - realistisch - donker te krijgen.

Volgende doel mag zijn de AI want heb nog regelmatig idiote AI voertuigen die gewoon de weg op draaien terwijl ik eraan kom met 80p/u.
Is de bug inmiddels al gefixt dat je overdag geen koplampen ziet?
Zag vorige week op YT iemand die speelde met een vanilla 1.40 profiel en je zag totaal de koplampen niet en dat stoorde hem behoorlijk. Zelfs in de schemer zag je het niet.

Hij besefte wel dat het een beta was hoor en herinnerde zichzelf er telkens aan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Net nog even gespeeld. Verlichting overdag nog steeds niet te zien, zag net zelfs in een Scania dat de rechter spiegels niet werkten. Zwart beeld, zeg maar..

Los daarvan ziet het er wel beter uit. Gisteren een stuk gereden, en het oogt allemaal wel natuurlijker, echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Player1S schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Is de bug inmiddels al gefixt dat je overdag geen koplampen ziet?
Zag vorige week op YT iemand die speelde met een vanilla 1.40 profiel en je zag totaal de koplampen niet en dat stoorde hem behoorlijk. Zelfs in de schemer zag je het niet.

Hij besefte wel dat het een beta was hoor en herinnerde zichzelf er telkens aan.
Dat zou geen bug zijn (volgens hun forum)
https://forum.scssoft.com...=295083&start=10#p1497701

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 08-02-2021 14:00 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Ik neem aan dat dit wel een bug is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_gypcV2dpZcIF8hCs92zm6W6Q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uc5RXww6d5OGackjJbP0tW9N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Had ik ook net, maar vzik is het al gemeld als bug, dus in de volgende beta versie zal het wel gefixt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb jou gequote per ongeluk, maar het gaat over de lampen overdag. Die spiegel lijkt me niet goed (als je geen mods hebt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
strider1007 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:40:
Net nog even gespeeld. Verlichting overdag nog steeds niet te zien, zag net zelfs in een Scania dat de rechter spiegels niet werkten. Zwart beeld, zeg maar..

Los daarvan ziet het er wel beter uit. Gisteren een stuk gereden, en het oogt allemaal wel natuurlijker, echter.
Precies, ook dashboard verlichting lijkt een stuk minder fel te zijn dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
lifeguard schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Precies, ook dashboard verlichting lijkt een stuk minder fel te zijn dan voorheen.
Ik ben met een nieuw profiel begonnen en rij eerst wat korte ritten met verschillende trucks. Ik zie telkens dat in dat vernieuwde F4 menu voor verlichting en zo, de dashbord verlichting op drie-kwart staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
lifeguard schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Met F4 kan je misschien wat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
@strider1007 en @Potenscia ik ga daar eens rondkijken. Wist niet dat er een wijziging in dat menu was :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Apejoekie @Malle-piet Grappig, ik ben op dit moment precies met hetzelfde bezig (kijk hier niet zo heel frequent meer). Ik gebruik een Arduino Pro Micro in combinatie met de MAN pook met ComfortShift®-knop (kostte evenveel, dus waarom niet met?). Ik sluit 'm echter aan op m'n Fanatec ClubSport SQ v1.5, waarvoor ik een verloopstukje nodig had (de schroefdraad van de Fanatec is M12x1,5; van de MAN M14x1,5), en die komt waarschijnlijk pas vrijdag aan :(

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apejoekie
Ik heb om die comfortshift knop maar onder welke functie zet je die? Of moet je dan de bedrading op een bepaalde manier aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Die spiegel lijkt me niet goed (als je geen mods hebt)
Nog even gecontroleerd..

Zonder mods in diezelfde scania zwarte spiegels, bij de volgende rit in het oudere model scania geen probleem... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Even off topic: de graphics in 1.40 (Open beta) zijn echt enorm verbeterd! Hier een video:

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenmelle op 08-02-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
ikbenmelle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:26:
Even off topic: de graphics in 1.40 (Open beta) zijn echt enorm verbeterd! Hier een video:

[YouTube: ETS 2 v1.40 Beta preview - Beautiful graphics]
Mooie video!
Heb je alle stabiliteitssliders naar links gezet? want de cabine veert lekker mee.

De graphics zijn inderdaad echt mooi geworden, en helemaal wanneer in de 1.40 release alle bugs eruit zijn is het puur genieten, zonder in te leveren op performance ((vooralsnog) uitgezonderd koplampen helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apejoekie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:22:
Ik heb om die comfortshift knop maar onder welke functie zet je die? Of moet je dan de bedrading op een bepaalde manier aansluiten?
Normaliter de koppeling, waarvoor je de config van ETS2 moet aanpassen (staat een paar pagina's terug geloof ik). Ik ga 'm daarvoor niet gebruiken, maar weet nog niet waarvoor wel.

🠕 This side up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

Potenscia schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:04:
[...]

Mooie video!
Heb je alle stabiliteitssliders naar links gezet? want de cabine veert lekker mee.

De graphics zijn inderdaad echt mooi geworden, en helemaal wanneer in de 1.40 release alle bugs eruit zijn is het puur genieten, zonder in te leveren op performance ((vooralsnog) uitgezonderd koplampen helaas).
Ja, echt prachtig en indd prima performance (1070 ge-bottle-necked door een i5 2400 van > 8 jaar oud).

Voor vering / demping van de cabine gebruik ik een mod: Freak64 (in Steam Workshop) en zo naar een paar (geen grafische mods) waaronder mijn eigen sound mod voor de DAF XF :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ikbenmelle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:26:

[YouTube: ETS 2 v1.40 Beta preview - Beautiful graphics]
Interesting! Wanneer is 'ie voor release gepland én weet je of de spiegelproblemen inmiddels zijn opgelost? (In zowel ETS als ATS heb ik nog wel eens last van bevroren spiegels. De enige 2 workarounds zijn óf een ander model vrachtwagen gaan rijden óf de overlay spiegels aanzetten, zodat je dus effectief 2 spiegels hebt. Die van de vrachtwagen zelf én losse rechthoekjes.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Die spiegelproblemen had ik gisteren nog. Maar alleen op de rechter spiegels. Links de spiegels van de truck, rechts het losse rechthoekje dan maar... ( heb een mod die die gamespiegels wat kleiner maakt. )

Ik lees veel klachten over de verlichting. Overdag zie je het niet, weinig verschil tussen dim- en groot licht.. Ik vind het eerlijk gezegd wel prima dat ik overdag geen verschil zie tussen beide standen. Per ongeluk groot licht op merk je wel aan het geknipper van de tegenliggers. Tijdens nachtelijke ritten vind ik de verlichting een stuk beter geworden. Groot licht is niet meteen gelijk aan 2x 500 W bouwlampen. De achterlichten van auto's zijn voor mijn gevoel langer te zien waardoor je 's nachts ook minder groot licht nodig hebt.

Ieder zijn ding, maar ik vind 1.40 een flinke stap voorwaarts, afgezien van de spiegels, maar dat komt nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle

ikbenmelle

strider1007 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:49:
Die spiegelproblemen had ik gisteren nog. Maar alleen op de rechter spiegels. Links de spiegels van de truck, rechts het losse rechthoekje dan maar... ( heb een mod die die gamespiegels wat kleiner maakt. )

Ik lees veel klachten over de verlichting. Overdag zie je het niet, weinig verschil tussen dim- en groot licht.. Ik vind het eerlijk gezegd wel prima dat ik overdag geen verschil zie tussen beide standen. Per ongeluk groot licht op merk je wel aan het geknipper van de tegenliggers. Tijdens nachtelijke ritten vind ik de verlichting een stuk beter geworden. Groot licht is niet meteen gelijk aan 2x 500 W bouwlampen. De achterlichten van auto's zijn voor mijn gevoel langer te zien waardoor je 's nachts ook minder groot licht nodig hebt.

Ieder zijn ding, maar ik vind 1.40 een flinke stap voorwaarts, afgezien van de spiegels, maar dat komt nog wel...
Ik heb geen grafische issues gezien / opgemerkt. Dit komt misschien omdat ik grafische mods heb uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:37
Apejoekie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:22:
Ik gebruikte de comfortknop eerst voor de enginebrake maar nu waarvoor het gemaakt is "koppeling", dit komt mede doordat ik een versleten voet heb.

Om de knop als koppeling te laten functioneren moet je een regel in controls.sii aanpassen, te vinden; Documenten/Euro Truck Simulator 2/ profiles of steam_profiles/ controls.sii.
Je moet wel weten wel knop nr de comfortknop heeft en als je dat weet pas je deze regel aan "config_lines[276]: "mix dclutch `joy3.b9?0 `" en opslaan.

Je hebt de voet koppeling nodig bij wegrijden en verder kun je doorschakelen met de comfortknop als koppeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Malle-piet op 09-02-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Kan geen chauffeurs meer inhuren het werving selectie bureau is leeg ik heb nu 341 chauffeurs in dienst is dat de max Versie ? 1.39

Als ik die beta installeer 1.40 kan ik dan gewoon verder met waar ik gebleven was in 1,39 ?
Heb geen zin in opnieuw beginnen ben level 380.

Hoe installeer ik die bèta's ? Heb wel bèta's aan staan in steam
Laat maar hij is aan het updaten :)

Oke alles is goed gegaan kan gewoon verder spelen.

Grootlicht doet het niet op mijn Volvo en ook de dashboard verlichting doet het niet.

Het werving selectie bureau zegt nog steeds kom morgen terug

BTW draai het spel op een Asus Tuf 3090 OC en een I9 9900K heerlijk gewoon

[ Voor 42% gewijzigd door mmxmmx op 09-02-2021 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apejoekie
Malle-piet schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Ik gebruikte de comfortknop eerst voor de enginebrake maar nu waarvoor het gemaakt is "koppeling", dit komt mede doordat ik een versleten voet heb.

Om de knop als koppeling te laten functioneren moet je een regel in controls.sii aanpassen, te vinden; Documenten/Euro Truck Simulator 2/ profiles of steam_profiles/ controls.sii.
Je moet wel weten wel knop nr de comfortknop heeft en als je dat weet pas je deze regel aan "config_lines[276]: "mix dclutch `joy3.b9?0 `" en opslaan.

Je hebt de voet koppeling nodig bij wegrijden en verder kun je doorschakelen met de comfortknop als koppeling.
Okay, thanks! Dat zal wennen worden. Van het weekend die regel eens zoeken en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mmxmmx schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:49:
Kan geen chauffeurs meer inhuren het werving selectie bureau is leeg ik heb nu 341 chauffeurs in dienst is dat de max Versie ? 1.39
Dat is de limiet inderdaad.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Part 1 is zojuist aangekomen. Nu part 2 nog en ik kan gaan knutselen en een review maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXfl0Wiqv6DnIRqqvaTWJdh9Hek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVg5WvLkCZy9lMLz010RIFr8.jpg?f=fotoalbum_large

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apejoekie
Zijn dat de richtingaanwijzers etc?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnHXcUs8ShM_dyRjFPPcLI_wRnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYGpF5vpaW7xKHqiBQ5RivzR.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is inderdaad het richtingaanwijzer pakket. Heb het inmiddels al opgebouwd en flink foto's gemaakt. Maar ik wacht nog op een stuur voordat ik verder kan gaan en kan gaan testen en een verhaal erbij kan maken. Maar tot nu toe ben ik positief verrast.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

MR_VIPER schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:13:
Heb het inmiddels al opgebouwd en flink foto's gemaakt.
8) :) _/-\o_ :9~
MR_VIPER schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:13:
Maar ik wacht nog op een stuur voordat ik verder kan gaan en kan gaan testen en een verhaal erbij kan maken.
:'( :'( :'(

Haha! Ben erg benieuwd! Leuk dat je een review gaat maken!

Less = more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik ben ongeduldig en heb eea al aangesloten...... Kan nog niet rijden maar heb al wel buttons kunnen mappen... :9~

Best gemeen om jullie zo te laten wachten... Maar ik kan je melden het is voor een goed doel.

Ik heb maar een Tweakblog aangemaakt voor mijn ervaringen. Ik zal daar mijn ervaringen met de hub beschrijven. Ik kan geen titel verzinnen...

[ Voor 33% gewijzigd door MR_VIPER op 11-02-2021 14:34 . Reden: Tweakblog verwijzing ivm review ]

*empty*

• mmxmmx
Wanneer de grafische instellingen omhoog gaan, gaat de boost klok omlaag.

Hallo
Wanneer ik de grafische instellingen in het spel hoger zet, gaat de boost klok naar beneden en de GPU
Is niet warm en alles zit tussen de 50 en 55 graden.
Mijn monitor is een Asus 4K 120 hertz.

Lagere grafische instellingen zal het boosten tot 1950 MHz 120 fps
Hogere grafische instellingen dan boost hij iets van 1600 mhz 70 fps

Op 4K max-instellingen ziet het er geweldig uit en werkt prima. De game die ik speel is Euro Truck Simulator 2

Is er iets mis met het gedrag van de boost klok ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pff, al heel lang niet meer gereden... Ik zat nog op 1.36. Ik had nog een level 3 profiel zonder mods dus maar eens geüpdatet naar 1.40 en proberen. Ziet er erg mooi uit, zeker 's nachts het lichtbeeld van de koplampen en zonsondergang en zonsopkomst is prachtig!

Ik dacht eerst nog dat de koplampen in deze beta niet werkten, want overdag zie je het schijnsel van de lampen niet op het wegdek, tot je je bedenkt dat dat in het echt ook niet zo is :9

Wat ik wel jammer vind is dat de weg nu wel een spiegel lijkt als het regent, je ziet exact de reflectie van bomen langs de weg. Mja, reflecties in games zijn hip ofzo ook al ziet het er onrealistisch uit.

Wat me wel opvalt, ik weet niet of dat met 1.40 gekomen is of ergens tussen 1.36 en 1.40: is het geluid van je vrachtwagen, dat werkt nu hetzelfde als in ATS: een aan/uit schakelaar, als je het gas loslaat is er ineens doodse stilte.... Ik ben nog weer terug gegaan naar 1.36 en mijn hoofdprofiel (2500 uur in zitten) gestart en daar is het merkbaar beter, daar hoor je de motor afremmen als je het gas los laat en de vrachtwagen laat rollen. Ook stationair loop is in 1.36 veel realistischer/hoorbaarderderder

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 11-02-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:37
Sinds 1.37 update is SCS overgegaan op een nieuw geluidssysteem FMOD genaamd, ik ben er nog steeds geen fan van en zeker de default geluid van SCS is om te huilen. Ze mogen van mij Kriechbaum vragen om informatie hoe hij zijn realistische sound ontwikkeld met FMOD, dan til je dit gedeelte naar een hoger plan.
Nee ik ben er ook niet bepaald fan van. Het geluid van regen bijvoorbeeld, dat overstemt alle andere geluid. Maar het schuifje in het Geluid menu dat dat aanpast heb ik nog niet gevonden (je zou denken dat het Omgevingsgeluid is...)

• Apejoekie
Ik rijd nu in een Scania T (met een neus dus) en kan daar lastig een goede soundmod voor vinden. Zoek een open pijp geluid en dat pruttelen bij gas los en schakelen. Iemand een tip?
ikbenmelle schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:07:
[...]

Ja, echt prachtig en indd prima performance (1070 ge-bottle-necked door een i5 2400 van > 8 jaar oud).

Voor vering / demping van de cabine gebruik ik een mod: Freak64 (in Steam Workshop) en zo naar een paar (geen grafische mods) waaronder mijn eigen sound mod voor de DAF XF :9
Snap niet wat iedereen bedoeld met afgeknepen worden door de processor. Ik gebruik zelf een i7 van bijna 10 jaar oud (core i7 2600) met een GTX 1080Ti en mijn processor schiet niet naar de volle 100% en ik draai momenteel alles op 60fps op 2 UHD schermen met 300% schaling.

• strider1007
Hmm.. Update van 350 Mb.. Benieuwd...

Edit: Rit overdag van 700 km. Niet echt verschil kunnen merken..

[ Voor 47% gewijzigd door strider1007 op 11-02-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:12:
Hmm.. Update van 350 Mb.. Benieuwd...

Edit: Rit overdag van 700 km. Niet echt verschil kunnen merken..
Bij mij 46,1mb maar ik zie niet wat er veranderd is. Ook is mijn vrachtwagen niet teruggezet naar de basisplaats.
Pagina: 1 ... 126 ... 162 Laatste