Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Waarom geven WoT jobs eigenlijk zoveel meer geld dan quick jobs of freight market jobs? Soms echt bijna het dubbele terwijl je ongeveer evenveel km's moet rijden. Tis dat Promods zo'n goeie toevoeging is anders loont het bijna niet om niet-WoT jobs te doen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
London schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:11:
Waarom geven WoT jobs eigenlijk zoveel meer geld dan quick jobs of freight market jobs? Soms echt bijna het dubbele terwijl je ongeveer evenveel km's moet rijden. Tis dat Promods zo'n goeie toevoeging is anders loont het bijna niet om niet-WoT jobs te doen.
WoT jobs zijn een heel stuk minder vergevingsgezind :P 1 foutje en jammer joh..

ik ben klaar met alle events *O*

in ATS zijn er nog een heleboel kerst jobs om af te leveren en bezorgen, zeker in washington.. 4 plaatsen dicht bij elkaar die paar duizend vrachtjes kunnen hebben nog...benieuwd wanneer daar nog een spurt wordt genomen..

[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 27-12-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
mschol schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:45:
[...]

WoT jobs zijn een heel stuk minder vergevingsgezind :P 1 foutje en jammer joh..
Vooral als je ergens in probeert te parkeren en je rijdt jezelf op zo'n manier klem dat je op geen enkele manier meer eruit komt. Dan krijg ik pas echt bewondering voor truckers in het echte leven, voor wie er geen reload is voor fataal mislukt inparkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Ik heb het persoonlijke doel gehaald. Zie hier mijn truck met paintjob uit persoonlijk doel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNBVlf6Pg8DtplT4edHt4jwCyj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQmDKI8IIw3q5VWhdXaYvJQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Verder leuk ingericht met accessoires uit community doel (peperkoek-huisje is van eerder jaar, gekocht in Steam's community markt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2NM7vy4H9n1UOsxt-uYepKuZkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zn0nlBW4oRoCvIlWpIqbMWx2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die assesoires had ik nog niet gezien, waren die er vanmorgen ook al? Want ik zag de reward al wel in WOT dus ben er speciaal voor gaan kijken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:31:
[...]

Vooral als je ergens in probeert te parkeren en je rijdt jezelf op zo'n manier klem dat je op geen enkele manier meer eruit komt. Dan krijg ik pas echt bewondering voor truckers in het echte leven, voor wie er geen reload is voor fataal mislukt inparkeren.
ja herkenbaar :D

ik heb het ooit 1x voorelkaar gekregen om een lantaarnpaal tussen mijn special transport cargo en mijn truck te krijgen. zonder schade..
maar kwam niet meer weg zonder schade te maken :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:13:
Die assesoires had ik nog niet gezien, waren die er vanmorgen ook al? Want ik zag de reward al wel in WOT dus ben er speciaal voor gaan kijken.
vanmiddag is de laatste tier van het winter event gehaald volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mschol schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:17:
[...]

vanmiddag is de laatste tier van het winter event gehaald volgens mij
Ik heb ze nu ook, ik had eigenlijk gehoopt op een kerstboompje met lampjes dat je ook van buiten ziet ;) Dat huisje en de sneeuwpop heb ik niet gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1Z7K1LI1xRNac9vM83ifbaPUEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fvr9KSrxXIZLAr9XoMyOhLd.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtxCgsyhJfO7_lNtCxoRIFpLzsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIkJigfPWW4WbCSOaFpMKwne.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mschol schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:16:
[...]
ja herkenbaar :D

ik heb het ooit 1x voorelkaar gekregen om een lantaarnpaal tussen mijn special transport cargo en mijn truck te krijgen. zonder schade..
maar kwam niet meer weg zonder schade te maken :F
Ja, ik had dat op een zandweg, ik bleef ergens steken met de lading en slipte zelf toen ook naar de zijkant. Zie daar dan maar weer uit te komen :p Het makkelijkste is denk ik gewoon op t drukken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Hallo truckers,

Ik heb het spel (+map booster) een paar dagen geleden gekocht met de Steam sale, en ondanks dat ik het al eerder heb gespeeld (demo) en ik op lage settings speel met vaak <30 fps, geniet ik er mateloos van. Het is echt een geweldige rustgevende game!

Alleen nu ben ik van plan om een 6x4 te kopen zodat ik fatsoenlijk LZV's kan rijden, maar de brandstoftanks zijn wel een stuk kleiner in de meeste gevallen. De beste 6x4 qua capaciteit is voor zover ik weet de New Actros, of weet iemand een betere truck?

Ook heb ik ergens gehoord dat LZV's niet alleen meer in Scandinavië zijn te rijden, maar sinds kort ook in Nederland en Duitsland. Klopt dit? Want een garageplek in Duitsland is wat fijner qua ligging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die langste trailers die je kunt kopen kun je inderdaad alleen in Scandinavie in garages parkeren. Ik weet niet wat 'sinds kort' is? Ik denk dat ik dat in de 1.38 versie heb gekocht toen en het is nu 1.39.x. Hij staat ergens bij een garage daar, ik weet niet of hij gebruikt wordt eigenlijk.

Ik heb mijn vrachtwagen juist weer korter gemaakt (4x2) met een lichtere V8 van 520 PK (ipv de sterkste van 730). Ik kan hier ook gewoon de zware vracht en de special transports mee doen. Met 4 x 2 heb je inderdaad een grotere tank en ook meer visuele tuning opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 28-12-2020 10:14 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:14:
Die langste trailers die je kunt kopen kun je inderdaad alleen in Scandinavie in garages parkeren. Ik weet niet wat 'sinds kort' is? Ik denk dat ik dat in de 1.38 versie heb gekocht toen en het is nu 1.39.x. Hij staat ergens bij een garage daar, ik weet niet of hij gebruikt wordt eigenlijk.

Ik heb mijn vrachtwagen juist weer korter gemaakt (4x2) met een lichtere V8 van 520 PK (ipv de sterkste van 730). Ik kan hier ook gewoon de zware vracht en de special transports mee doen. Met 4 x 2 heb je inderdaad een grotere tank en ook meer visuele tuning opties.
Oh, ik heb het gevonden:
https://truck-simulator.f...ruck_Simulator_2_Trailers

Hier staat bij double en B-double trailers dat een garage in Norwegen, Zweden, Denemarken, Finland óf Nederland of Duitsland vereist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het e.e.a. hangt af van de wetgeving in de diverse landen. Als je mods gebruikt om langere trailers te krijgen in landen waar het normaal niet toegestaan is moet je oppassen... Niet alle leverpunten, maar soms ook veerdiensten kunnen overweg met extra lange trailers. Dan kan het wel eens zijn dat je trailer vast in de muur komt te zitten etc

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
ScuL schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:25:
Het e.e.a. hangt af van de wetgeving in de diverse landen. Als je mods gebruikt om langere trailers te krijgen in landen waar het normaal niet toegestaan is moet je oppassen... Niet alle leverpunten, maar soms ook veerdiensten kunnen overweg met extra lange trailers. Dan kan het wel eens zijn dat je trailer vast in de muur komt te zitten etc
Ja, dat las ik ook al inderdaad. Maar ik ben niet van plan om binnenkort mods te gebruiken i.v.m. de huidige performance, al weet ik wel dat ProMods de eerste gaat zijn wanneer ik aan mods begin ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

Het heeft 2 jaar geduurd maar... Tregion 0.2 is uit!

https://blog.tregion.net/2020/12/29/tregion-0-2-is-released/

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wel schitterend hoeveel content ETS2+Promods (en ATS trouwens ook) biedt. Ben nu iets van 2 weken geleden opnieuw begonnen met een save en heb nog maar een kleine 10% van de wegen discovered. Inmiddels 2 bijna 5.0 rating chauffeurs en de 400k lening afbetaald. Dus kan gaan focussen op een nieuwe garage. Heb m'n hoofdkantoor in Rotterdam.

Dus zit te denken aan Italië of ergens in Scandinavië voor m'n 2e garage.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In het begin keek ik naar plaatsen die veel bedrijven hadden voor garages, maar op een gegeven moment brengen je drivers zo veel geld binnen dat het niks meer uit maakt.

Saint Petersburg heeft er 12 en je kunt zo ook quicktravelen naar het uiterste van de map. Er zitten ook geen veerboten en dergelijke waar je drivers overheen moeten.

https://truck-simulator.f...in_Euro_Truck_Simulator_2

Ik heb zelf steeds meteen een nieuwe 400k lening genomen als er nog 100 k open staat. Als je de lasten te hoog vind kun je ook met die nieuwe lening eerst die 100k aflossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 31-12-2020 09:22 ]

/▌

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
Ik wil het uiteraard spelen, maar ik krijg helaas een error wanneer ik de torrent wil downloaden. De webtorrent geeft een: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN en de torrentlink zelf geeft een not found.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De beste wensen allemaal :) Dat iedereen maar veel mooie km's mag gaan maken dit jaar!

Ik ben inmiddels onderweg vanuit een sneeuwachtig Stockholm richting Bosnië met een sloep voor een of andere drugsbaron :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SchXtw1mZLYoedbUkboVYNrUzmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsckD1Bq4NQjYIAHqRjaqEeU.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

London schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:00:
Ik ben inmiddels onderweg vanuit een sneeuwachtig Stockholm richting Bosnië met een sloep voor een of andere drugsbaron :P
Jij maakt het nog een beetje spannend :)

Als ik iets vertel over dit spel vragen mensen altijd wat je dan vervoert, 'drugs, wapens?' Eh nee cadeautjes, graafmachines en pellets :p

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 20:12

Mef

Ik had eergisteren voor mijn laatste rit van 2020 een vracht vaccinaties die ik van Parijs naar het uiterste puntje van Wales moest brengen. Niet de lucratiefste job die beschikbaar was maar heb hem geaccepteerd omdat ik hem wel toepasselijk vond. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mef op 01-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Leuk vrachtje opgepikt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epgQ0L1KOPu_yoAp8ZY68l91gnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qtoa8JuBMkhvOlnEeqnzVH8p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Als ik over de kop ga dan zijn alle saved games overschreven met die laatste safe game dat ik op zijn kant lig.
Kan dus beter dan f7 doen.

Hoort het zo dat gesavede games overschreven worden ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mmxmmx schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 04:54:
Als ik over de kop ga dan zijn alle saved games overschreven met die laatste safe game dat ik op zijn kant lig.
Kan dus beter dan f7 doen.

Hoort het zo dat gesavede games overschreven worden ?
Alleen bij WOT contracten, dan wordt dat opgeslagen op de server. Ik heb dat meestal in ETS2 na een tijdje ATS te hebben gespeeld (met ATS kun je veel harder door de bochten omdat die trucks de lengte in groeien ipv de hoogte, al schelen meerdere achterassen in ETS2 ook. Maar die had ik juist weggehaald om het wat minder saai te maken :p )

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 02-01-2021 06:53 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mef schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:48:
Ik had eergisteren voor mijn laatste rit van 2020 een vracht vaccinaties die ik van Parijs naar het uiterste puntje van Wales moest brengen. Niet de lucratiefste job die beschikbaar was maar heb hem geaccepteerd omdat ik hem wel toepasselijk vond. :)
Heb deze nu ook. Amsterdam naar Sodankylä. €197,000 :*) Wel met m'n eigen trailer trouwens.

Gister moest ik van Antwerpen naar Vestmannaeyjar op IJsland. Super tof gedaan ook met die boot daar _/-\o_ Alleen heb ik m'n physics mod uit moeten zetten want IJsland + Grimes Winter mod = glibberen en glijen in letterlijk iedere bocht. Weinig aan als je max 35 kan rijden omdat je anders weer van de weg glijdt..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

London schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Gister moest ik van Antwerpen naar Vestmannaeyjar op IJsland. Super tof gedaan ook met die boot daar _/-
Zit je dan 2 ingame dagen op de boot?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Marzman schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:46:
[...]

Zit je dan 2 ingame dagen op de boot?
Thurso naar Torshavn is 9uur40min. Torshavn naar Seyðisfjörður is 15uur30min dus het tikt aardig aan :D

De boottocht naar Vestmannaeyjar is 40min.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

SurfBoy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ik wil het uiteraard spelen, maar ik krijg helaas een error wanneer ik de torrent wil downloaden. De webtorrent geeft een: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN en de torrentlink zelf geeft een not found.
Klopt. We zijn van de torrent af gestapt en onze directe download is veel sneller geworden. Je kunt dus vanaf nu gewoon de directe download gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
sven_engelen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Klopt. We zijn van de torrent af gestapt en onze directe download is veel sneller geworden. Je kunt dus vanaf nu gewoon de directe download gebruiken!
Yes, heb het gemerkt! Download ging lekker vlotjes en m'n eerste indruk is goed! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
De laatste tijd weer erg aan ATS verslingerd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DEPLpmVjlg3I8AhBl0QxpPCpT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqSqI3az3uZmaHbFGUNxmr44.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:27
Ik ook, eergisteren een tijdje ETS2 gereden en daarna weer naar ATS en dat was voor mij een verademing om de Peterbilt 387 met de Paccar motor te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Oké, roze olifanten is één ding, maar roze dino's... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shNO01___mAt5VmWrJKpfdqq0Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jNbg61JufY3BFSgIFoDP6kq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Tja, zo is het gewoon :-)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pixabay.com/photo/2016/11/09/13/27/utah-1811750__340.jpg

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Mompelt iets over verandering van spijs...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5INUbA7ge3nakR83EtNUWE0d1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2C3J8YM0QEvavTT1cyGkdGCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben ook een lekker ritje gestart in ETS2: Valencia naar Reykjavik a 4918km :D Kan ik wel een flinke avond voor uittrekken denk ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de Orient Expres Route gereden, van Parijs naar Istanbul :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cYXCmgu9xHr5fvfLvOoFSAreus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMmya2PP14ivv1Ora9Ihth3w.png?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
London schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:37:
Ben ook een lekker ritje gestart in ETS2: Valencia naar Reykjavik a 4918km :D Kan ik wel een flinke avond voor uittrekken denk ik.
Ijsland is heerlijk om te rijden vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

lifeguard schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Ijsland is heerlijk om te rijden vind ik
Klopt! Is een bestemming waar ik ook altijd met veel plezier heen rijd. Alleen jammer dat je er vaak heel UK voor door moet. Enige voordeel daar weer van is dat je er bijna 100 mag :P

Anyway, net de tunneltrein Calais - Dover gedaan dus we schieten al aardig op :9

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Potenscia
London schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:14:
Alleen jammer dat je er vaak heel UK voor door moet.
Je heet London of je heet het niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
London schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Klopt! Is een bestemming waar ik ook altijd met veel plezier heen rijd. Alleen jammer dat je er vaak heel UK voor door moet. Enige voordeel daar weer van is dat je er bijna 100 mag :P

Anyway, net de tunneltrein Calais - Dover gedaan dus we schieten al aardig op :9
De laatste keer dat ik die route pakte ben ik niet door UK gegaan. Volgens mij via Bergen - Noorwegen als ik me niet vergis. In elk geval niet de UK.

UK kom ik eigenlijk nooit :D
Scandinavië, en het Oostblok. Daar ben ik het vaakst te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat de UK ook nog wel een keer opnieuw gedaan wordt (Frankrijk hebben ze gedaan en nu zijn ze bezig met Duitland), ik wacht daar wel op om daar rond te gaan rijden.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik vermeid UK ook regelmatig, want het zijn zeer saaie wegen en ik kan mijn vinger er niet opleggen.
In Promods heb je nog wel leuke wegen in het noorden, maar ik voel hem gewoon niet echt om daar te rijden.
London schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:37:
Paar maanden terug reed ik ook vaak van dit soort ritjes.
Nu pak ik eerder ritjes van maximaal 1000km, maar dan rij ik er wel vaak 3 of 4 op een avond.

Alleen deze maand heb ik alweer 14 776 km op de teller staan en 30 voltooide opdrachten.
Ben vanaf 1 Januari ook opnieuw begonnen met een nieuwe profiel op Promods ;)
https://trucksbook.eu/profile/196633

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Ik reed vandaag nog ff door de UK, maar je wordt er soms een beetje depri van, aangezien het wat grauw en simpel gemapt is. Hopelijk gaan ze na Duitsland ook de Benelux en/of UK verversen, want ik verlang nu al weer terug naar Scandinavië of andere DLC's waar toch aanzienlijk meer detail in is gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Nu bezig met mijn derde rit dit jaar, maar wel de derde die boven de 4.000 km komt. En door de route wat aan te passen zoveel mogelijk wegen die ik niet eerder gereden heb..

Na de tweakers test van de HP Reverb G2 wel erg benieuwd hoe ETS2 en ATS daarmee zouden werken. Mijn grootste twijfelpunt is dat ik een bril draag. Een voor veraf en een computer/leesbril voor alles onder de 1 meter, ongeveer..

Iemand hier ervaring met VR brillen icm gewone brillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:07:
Ik reed vandaag nog ff door de UK, maar je wordt er soms een beetje depri van, aangezien het wat grauw en simpel gemapt is. Hopelijk gaan ze na Duitsland ook de Benelux en/of UK verversen, want ik verlang nu al weer terug naar Scandinavië of andere DLC's waar toch aanzienlijk meer detail in is gestopt.
Ik pak ook wel eens een afrit, parkeerplaats of tankstations die ik niet moet hebben omdat ik daar nog niet gereden heb :p Moet je voor 100 % echt alles geel hebben? (ook dealers, uitzendbureaus, alle bedrijven, parkeerplaatsen, tankstations?). Dat ging in de basemap wat makkelijker dan in de dlc (daar telde alles langs de weg gewoon meteen mee).

Ik weet niet of ik dat ooit ga halen, ik heb 60 procent nog niet eens.

Gisteren een ritje in ATS gedaan naar New Mexico. Jammer dat het een groot gedeelte door de nacht was en ik geen tijd had om te slapen. Ik vind het overdag leuker, dan zie je wat meer waar je rijdt :) Die langere trailers (en die manier hoe ze trucks slepen) maakt het wel veel lastiger om bochten te maken in een stad. Ik heb in ATS nu ook drie leningen lopen omdat ik een Cascadia wilde kopen. Eigenlijk maakt dat het interesanter ik moet daar echt geld verdienen met ritjes (in ETS2 brengen mijn drivers meer dan 10 mijoen per dag binnen en maakt het allemaal niks meer uit).

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 14-01-2021 08:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Ik pak ook wel eens een afrit, parkeerplaats of tankstations die ik niet moet hebben omdat ik daar nog niet gereden heb :p Moet je voor 100 % echt alles geel hebben? (ook dealers, uitzendbureaus, alle bedrijven, parkeerplaatsen, tankstations?). Dat ging in de basemap wat makkelijker dan in de dlc (daar telde alles langs de weg gewoon meteen mee).

Ik weet niet of ik dat ooit ga halen, ik heb 60 procent nog niet eens.

Gisteren een ritje in ATS gedaan naar New Mexico. Jammer dat het een groot gedeelte door de nacht was en ik geen tijd had om te slapen. Ik vind het overdag leuker, dan zie je wat meer waar je rijdt :) Die langere trailers (en die manier hoe ze trucks slepen) maakt het wel veel lastiger om bochten te maken in een stad. Ik heb in ATS nu ook drie leningen lopen omdat ik een Cascadia wilde kopen. Eigenlijk maakt dat het interesanter ik moet daar echt geld verdienen met ritjes (in ETS2 brengen mijn drivers meer dan 10 mijoen per dag binnen en maakt het allemaal niks meer uit).
Ik zit nu op 10% met alle DLC's uitgezonderd RttBS, en dat na 35h. Ik zal naar schatting dus nog minstens 300h bezig zijn, maar ik denk dat dat er veel meer zullen worden voordat ik alles heb ontdekt. Is niet erg hoor, want meerdere keren over dezelfde weg rijden is ook wel leuk imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nog niet eens alle steden ontdekt, dus voorlopig is het nog gemakkelijk om ritjes te vinden.
En alle special cargo moet ook nog, dan moet je wel een lijstje bij houden denk ik want je kunt nergens zien wat je daarvan al gedaan hebt. Hetzelfde met de routes van zeehavens, dat weet ik echt niet meer en water wordt ook niet geel.

En ATS heb ik ook nog :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pykow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:34:
Ik vermeid UK ook regelmatig, want het zijn zeer saaie wegen en ik kan mijn vinger er niet opleggen.
In Promods heb je nog wel leuke wegen in het noorden, maar ik voel hem gewoon niet echt om daar te rijden.

[...]

Paar maanden terug reed ik ook vaak van dit soort ritjes.
Nu pak ik eerder ritjes van maximaal 1000km, maar dan rij ik er wel vaak 3 of 4 op een avond.

Alleen deze maand heb ik alweer 14 776 km op de teller staan en 30 voltooide opdrachten.
Ben vanaf 1 Januari ook opnieuw begonnen met een nieuwe profiel op Promods ;)
https://trucksbook.eu/profile/196633
Interessant dat Trucksbook, werkt dat ook met ProMods? Want World of Trucks werkt namelijk niet met ProMods en ik zoek nog een tracker die compatible is.
[...]

Ik heb het idee dat ritten in ATS véél langer zijn dan in ETS2 en minder opbrengen. Maar dat kan ook komen omdat ik in ATS nog maar lvl 14 ben en in ETS2 lvl 26. In ETS2 draai ik inmiddels ook dikke winst met al m'n drivers maar in ATS ben ik nog druk bezig m'n Cascadia af te betalen :D

[ Voor 36% gewijzigd door London op 14-01-2021 12:17 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

London schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ik heb het idee dat ritten in ATS véél langer zijn dan in ETS2 en minder opbrengen. Maar dat kan ook komen omdat ik in ATS nog maar lvl 14 ben en in ETS2 lvl 26. In ETS2 draai ik inmiddels ook dikke winst met al m'n drivers maar in ATS ben ik nog druk bezig m'n Cascadia af te betalen :D
Ik had bij de Freightlinerdealer 2000 dollar te weinig ofzo voor het basismodel. Dus even gekeken hoe veel ik nog kon lenen. Oh, 50.000 dollar (staat nog 450.000 open), doe dan maar die met sleeper en een betere motor en versnellingsbak, bumper in kleur, andere spiegels en glimmende velgen. Daarna kwam ik 8000 in de min omdat een driver geen rit kon vinden :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Ja, alles moet geel zijn voor 100%, ook alle bedrijven, tankstations, bushaltes etc..

Ik had het behaald, maar toen kwam de Road to the Black Sea uit en kreeg ik hem niet terug op 100% omdat er een bug zat bij twee plekjes, die niet geel werden: een stukje ruigte langs de weg in een stad achter een hek en in Boekarest een benzinepomp waar de pomp wel geel bleef. Ik heb niet meer gekeken of met updates het nu verholpen is.

ProMods en met name de Russische maps (RusMap, Southern Regions, The Great Steppe) zitten vol met plekken die niet willen kleuren, dus in mijn modded profiel zal ik 100% nooit bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

London schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Interessant dat Trucksbook, werkt dat ook met ProMods? Want World of Trucks werkt namelijk niet met ProMods en ik zoek nog een tracker die compatible is.

[...]

Trucksbook is inderdaad een programma waarmee je ritten opgeslagen worden en als je voor een VTC, bedrijf rijd, dan worden de punten ook bij elkaar geteld als een team.
Moet je maar eens een keer in gaan verdiepen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Net voor het eerst ff online ETS2 gedaan via TruckersMP, maar daar vind ik echt niets aan :o Er is 0 AI verkeer en je komt misschien iedere 5 minuten iemand tegen. Speelde weliswaar op de rustigere Promods server maar goed, ga wel weer terug naar single player waar meer verkeer is.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
London schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:44:
Net voor het eerst ff online ETS2 gedaan via TruckersMP, maar daar vind ik echt niets aan :o Er is 0 AI verkeer en je komt misschien iedere 5 minuten iemand tegen. Speelde weliswaar op de rustigere Promods server maar goed, ga wel weer terug naar single player waar meer verkeer is.
Ik deed het donderdag even met een vriend, maar zelfs op Realism servers is het echt grote chaos en mag alles. Als ik ooit weer multiplayer wil doen wil ik wel een server waar mensen rijden zoals ik dat doe in single player.
Het verkeer is inderdaad ook wat behelpen, want in steden is het enorm druk en op buitengaatse wegen kom je geen kip tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Potenscia schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik deed het donderdag even met een vriend, maar zelfs op Realism servers is het echt grote chaos en mag alles. Als ik ooit weer multiplayer wil doen wil ik wel een server waar mensen rijden zoals ik dat doe in single player.
Het verkeer is inderdaad ook wat behelpen, want in steden is het enorm druk en op buitengaatse wegen kom je geen kip tegen.
Weinig bemoedigend dit.. Ik werd wel gelijk gekickt omdat m'n koplampen niet aanstonden, dat dan weer wel :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
London schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Weinig bemoedigend dit.. Ik werd wel gelijk gekickt omdat m'n koplampen niet aanstonden, dat dan weer wel :D
Precies, maar 110 waar je 70 mag is geen probleem |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

London schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:44:
Er wordt gewerkt aan een officiële multiplayer. Met max 4 personen (convoi) en met AI verkeer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik kan het niet gebruiken (speel het op Gforce Now), maar dan zeggen ze op Reddit dat op ETS2 nog best serieus gereden wordt en dat op ATS een chaos is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Ik kan het niet gebruiken (speel het op Gforce Now), maar dan zeggen ze op Reddit dat op ETS2 nog best serieus gereden wordt en dat op ATS een chaos is.
Mwah, misschien dat ik realistisch wat anders vind, maar als ik als mouse steering chaffeur met traffic offense aan een beetje normaal door bochten ga ben ik vgm echt de enige die dat doet, en dan is dat naar mijn mening nog maar matig realisme..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Ik rij zelf best wel vaak TruckersMP.
Grootste voordeel is toch echt dat je geen last hebt van die verschrikkelijke AI auto's die op rotondes altijd ervoor schieten.

In MP mag je zeker niet alles.
Snelheid beperkt tot 110, maar met een begrenzen kom je toch nooit over de 90.
In singleplayer kan je zelfs 130 en dat slaat nergens op.

Daarnaast heb je inderdaad op sommige tijdstippen dat het rustig is, maar soms ook drukker.
Je moet niet in croatie gaan kijken, want iedereen heeft bloedhekel aan die 100 tolpoortjes.
In promods zie je veel mensen tussen tornio en kirkenes. Ik kom nooit in kirkenes omdat het daar vol met Chinezen zit die schreeuwen en dikke files. Maar de steden daarom heen en de wegen zijn aardig bezet.

In de normale map moet je calais - Duisburg vermijden. Alleen maar idoten. Dus ik rij ook heel weinig zonder promods. Sterker nog is al weken geleden.

Ik rij btw vrijwel nooit solo. Altijd met mn vtc maatjes. Dus dan is het altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Hier weer eens ATS aan geslingerd. Ben ik met een rit bezig wordt ik omgeleid vanwege een ongeluk. De "TomTom" past zich aan en opeens kom ik ergens waar ik niet mag rijden met een trailer 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Player1S schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:24:
De "TomTom" past zich aan en opeens kom ik ergens waar ik niet mag rijden met een trailer 8)7
Als het die "no commercial trucking allowed" melding is, kun je gewoon doorrijden, had ik laatst ook. Ik heb de boetes uitstaan, dus weet niet of er consequenties zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

strider1007 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Als het die "no commercial trucking allowed" melding is, kun je gewoon doorrijden, had ik laatst ook. Ik heb de boetes uitstaan, dus weet niet of er consequenties zijn...
Boetes staan hier dus wel aan.... $1.500 :|

Maar het was wel een mooi gebied O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 17-01-2021 12:32 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Player1S schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Boetes staan hier dus wel aan.... $1.500 :|

Maar het was wel een mooi gebied O-)
In het echt mag je daar ook niet komen, maar het schijnt de boete wel waard te zijn.

Ik heb boetes ook aan staan, anders wordt het een beetje saai. Weten waar je wel en geen boetes krijgt is onderdeel van het spel en de tijdsdruk is weg als je overal volgas doorheen knalt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:45:
[...]

In het echt mag je daar ook niet komen, maar het schijnt de boete wel waard te zijn.

Ik heb boetes ook aan staan, anders wordt het een beetje saai. Weten waar je wel en geen boetes krijgt is onderdeel van het spel en de tijdsdruk is weg als je overal volgas doorheen knalt.
Je krijgt geen boete als je er zonder trailer of vracht heen gaat, gewoon alleen in je truck zelf voor wat sightseeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisteren vanuit Istanboel via Calais naar ergens in de UK gereden voor die achievement van 3 ritten vanuit Istanbull van minimaal 2500 km, maar om een of andere reden telt hij niet mee. Ik vraag me af waarom, zelfs als je het treinstuk er af haalt waren het volgens mij genoeg km's en er staat niks over onbeschadigd of zonder overtredingen (de cargo had 5 procent schade ofzo omdat er een AI vol achterop klapte)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

strider1007 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Raar dat er een no commercial trucking allowed in de game zit.
Dus dan krijg je altijd de boete. Ik rij er ook gewoon doorheen, want die boetes stellen vaak niks voor.

Heb boetes tegenwoordig wel uitstaan, want een systeem wat wij gebruiken, geeft je negatieve credits die te hoog zijn op wat je verdient per rit.
Daarnaast is het niet realistisch.
Een flitspaal werkt pas vanaf een 5km overschrijding en in ETS2 al vanaf 0.01

Als je op een afrit zit in Italie dan mag je opeens maar 40, terwijl je er met 80 aan komt rijden.
Fijn als je wat gewicht hebt en je totaal niet bovenaan komt, dus rij je soms met een hoger snelheid in en kom je met 40km bovenaan. Zit er net een politie auto achter je, krijg je gelijk weer een boete.

De AI knalt tegen jou op, doordat ze vollop de rotonde oprijden en jij krijgt schade en een boete voor wat ?

Slapen heb ik ook uitstaan, want serieus wat is nu 11 uur rijden in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Raar dat er een no commercial trucking allowed in de game zit.
Dus dan krijg je altijd de boete. Ik rij er ook gewoon doorheen, want die boetes stellen vaak niks voor.

Heb boetes tegenwoordig wel uitstaan, want een systeem wat wij gebruiken, geeft je negatieve credits die te hoog zijn op wat je verdient per rit.
Daarnaast is het niet realistisch.
Een flitspaal werkt pas vanaf een 5km overschrijding en in ETS2 al vanaf 0.01
Een flitspaal werkt volgens mij pas als je boven de autosnelheden uitkomt. Wel is het soms onmogelijk op tijd af te remmen omdat de flitspaal meteen na een snelheidsverlaging komt (zal misschien ook met de schaal van de game te maken hebben dat je zo weinig tijd hebt).

Op afritten heb ik nog nooit flitpsalen gezien trouwens in ETS2, maar als ik veel harder dan 40 rijdt in een 40 km bocht dan valt de vrachtwagen om. In ATS kun je wel iets harder doordat de trucks niet in de hoogte zijn opgebouwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 18-01-2021 10:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Een flitspaal werkt volgens mij pas als je boven de autosnelheden uitkomt. Wel is het soms onmogelijk op tijd af te remmen omdat de flitspaal meteen na een snelheidsverlaging komt (zal misschien ook met de schaal van de game te maken hebben dat je zo weinig tijd hebt).

Op afritten heb ik nog nooit flitpsalen gezien trouwens in ETS2, maar als ik veel harder dan 40 rijdt in een 40 km bocht dan valt de vrachtwagen om. In ATS kun je wel iets harder doordat de trucks niet in de hoogte zijn opgebouwd.
Ik reed pas zo'n 52 waar je 40 mocht op een afrit in Italië, en ik had dus ook geen boete verwacht, maar die kwam helaas wel. Ik een tegenwoordig goed af bij zo'n afrit.

Overigens kan je die bocht met mijn settings ook wel met 60 of nemen (6x4), maar dat wordt dan een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de snelheidslimiet ergens 120 is, dan mag je met de vrachtwagen prima 90 rijden langs een flitskast.

Maar is de limiet 80, dan kun je volgens mij max 85 rijden, alles daarboven wordt je geflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Overigens kan je die bocht met mijn settings ook wel met 60 of nemen (6x4), maar dat wordt dan een dure grap.
Ik vond dat een beetje saai rijden, ik heb een 4x2. Ook maar 520 pk (de lichtste V8).

In ATS heb ik dat wel, maar daar heb je geen kleinere trucks :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ik vond dat een beetje saai rijden, ik heb een 4x2. Ook maar 520 pk (de lichtste V8).

In ATS heb ik dat wel, maar daar heb je geen kleinere trucks :)
Ik vond het voor doubles wel zo realistisch om een 6x4 of 6x2 te nemen. Maar meer dan 500pk heb ik ook niet hoor, ik zal geen 730 pk nemen, misschien uitgezonderd voor een a-double / HCT / 34 meter combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Kun je ook een bekeuring krijgen als je te hard rijdt en er rijdt een politieauto bij je in de buurt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

strider1007 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:24:
Kun je ook een bekeuring krijgen als je te hard rijdt en er rijdt een politieauto bij je in de buurt ?
Ja

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:24:
Ja, dan is de boete ook het dubbele bedrag. En ze kunnen ook boetes geven voor je lichten (ik heb ze daarom standaard aan) en voor links rijden.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik ben een beetje 'out of the loop' wat ETS2 betreft en dat komt o.a. door MSFS. Vond ik de graphics van ETS2 voorheen best top, na het spelen van MSFS zag alles er opeens erg cartoonish and nineties uit... Ik werd dan ook blij toen ik afgelopen weekend nieuws las over versie 1.40 die een compleet nieuwe lighting engine zal krijgen. Op de screenshots ziet alles er, wat belichting betreft, een stuk beter uit. Realistischer en een beetje in de richting van MSFS. Maar toch... het blijft allemaal wat outdated aanvoelen. Ben ik de enige die langzamerhand de graphics wat achterhaald vindt...? Ja, ik weet het, ik zie soms de mooiste screenshots die net echt lijken maar in game is het toch altijd weer wat platter en 'kartonnerig', als je begrijpt wat ik bedoel. Zou graag ETS3 zien met MSFS graphics... ;) Maar goed, ETS2 is alsnog leuk om zo nu en dan in rond te rijden, hoor. Het blijft lekker ontspannend.

Vroeg me trouwens hoe het zal gaan met 1.40 en ProMods: moeten de devs daarvan ook van alles en nog wat aanpassen om gebruikt te kunnen maken van de nieuwe lighting engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
tup61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:55:
Ik ben een beetje 'out of the loop' wat ETS2 betreft en dat komt o.a. door MSFS. Vond ik de graphics van ETS2 voorheen best top, na het spelen van MSFS zag alles er opeens erg cartoonish and nineties uit... Ik werd dan ook blij toen ik afgelopen weekend nieuws las over versie 1.40 die een compleet nieuwe lighting engine zal krijgen. Op de screenshots ziet alles er, wat belichting betreft, een stuk beter uit. Realistischer en een beetje in de richting van MSFS. Maar toch... het blijft allemaal wat outdated aanvoelen. Ben ik de enige die langzamerhand de graphics wat achterhaald vindt...? Ja, ik weet het, ik zie soms de mooiste screenshots die net echt lijken maar in game is het toch altijd weer wat platter en 'kartonnerig', als je begrijpt wat ik bedoel. Zou graag ETS3 zien met MSFS graphics... ;) Maar goed, ETS2 is alsnog leuk om zo nu en dan in rond te rijden, hoor. Het blijft lekker ontspannend.

Vroeg me trouwens hoe het zal gaan met 1.40 en ProMods: moeten de devs daarvan ook van alles en nog wat aanpassen om gebruikt te kunnen maken van de nieuwe lighting engine?
Ik vind de graphics persoonlijk best wel goed met de prestaties die ik ervoor krijg. In absolute zin is het natuurlijk niet te vergelijken met een 2020-sim, maar daar merk ik zonder vergelijking niet veel van.

1.40 wijst er wel op dat ze de game nog doorontwikkeld wordt, ook qua graphics, dus een ETS3 zit er voorlopig niet in denk ik.

Er zijn trouwens ook graphic mods in de workshop te vinden dacht ik, dus misschien kan je daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Potenscia schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:32:
[...]
1.40 wijst er wel op dat ze de game nog doorontwikkeld wordt, ook qua graphics, dus een ETS3 zit er voorlopig niet in denk ik.
Dat vind ik juist tof dat ze updaten. Anders zou je alle dlc ook weer opnieuw aan moeten schaffen.

Ze hebben aangegeven dat zolang het lucratief is (ze zijn natuurlijk een bedrijf) ze aan ETS2/ATS blijven doorontwikkelen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:48:
[...]

De politiewagens geven ook bekeuringen voor snelheid en als je die tegenkomt op een op/afrit dan ben je zo gepakt.

Nee de flitspaal werkt vanaf de vrachtwagen snelheid anders zou je pas bij 121 een boete krijgen.
Zo hard komt je begrenzer niet en toch krijg je boetes. Lui die boven de 100 rijden kunnen maar beter ook een andere game spelen, maar dat is mijn mening.

Het is een game uit 2012 en de game ziet er al een stuk beter uit dan bij de release, maar het zal nooit een MSFS worden. Ze kunnen dat nooit meer in de huidige game krijgen. Ze moeten daarvoor opnieuw beginnen in een nieuwe engine.
Maar er zit zoveel content in de game en ze updaten van alles, dat het jammer zou zijn als je straks ETS3 zal moeten kopen met minder grote map etc.
Ze hebben ook zelf aangegeven dat ze de komende jaren nog genoeg werk hebben liggen en dat ze er ook nog mee bezig zijn. Dit jaar krijgen wij Multiplayer modus (daar zijn ze al 3 jaar meebezig)

de nieuwe lighting is helemaal niet bijzoner, maar juist een verschrikking voor mod makers van maps, zoals Promods.
Er zijn diverse mods te downloaden zoals Naturlax, Project Next Gen 0.8 etc. Sommige betaald en sommige gratis, maar daarmee ziet de game er nog 100x mooier uit dan wat ze nu laten zien in hun schermafdrukken en video.
Het is bekend dat Promods waarschijnlijk 2 maanden minimaal nodig heeft om 1.40 te kunnen ondersteunen. Hopelijk krijgen ze vroeger toegang, zodat ze al aan kunnen werken, maar ik vrees dat wij lang moeten wachten. Dit gaat ook gelden voor TruckersMP, die sowieso heel langzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Ik bedoelde niet dat ik per se een versie 3 van ETS wil, hoor: ik vind het juist top dat ze ETS2 blijven doorontwikkelen! Maar ik zou er wel wat voor overhebben als de game een compleet nieuwe engine zou krijgen. Ik zal die mods die de graphics verbeteren (Naturlax, Project Next Gen 0.8 etc) eens bekijken! Is er een bepaalde graphics mod die hier populair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

tup61 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:05:
Ik bedoelde niet dat ik per se een versie 3 van ETS wil, hoor: ik vind het juist top dat ze ETS2 blijven doorontwikkelen! Maar ik zou er wel wat voor overhebben als de game een compleet nieuwe engine zou krijgen. Ik zal die mods die de graphics verbeteren (Naturlax, Project Next Gen 0.8 etc) eens bekijken! Is er een bepaalde graphics mod die hier populair is?
Ik maak zelf gebruik van de volgende mod, maar is wel betaald (10 euro ofzo en je krijgt alle updates gratis)
https://www.facebook.com/DamianSVW/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daar ben ik weer naar een hele tijd afwezig te zijn geweest. Had het spel te veel gespeeld en daardoor vond ik het niet meer leuk. Afgelopen zondag toch maar de ritten gemaakt om mee te doen in de beloningen. Dat is gelukt. Vandaag kon ik het niet laten om Road to the Baltic Sea aan te schaffen. Nu weer verder met ProMods (wat een helden zijn dat om nog steeds door te gaan). Nu is mijn vraag Weet iemand aanvullende mods op ProMods. Ben er zolang uitgeweest dat het kwijt ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tup61
Kijk... dit wil ik zien in ETS... Die graphics, zo'n gedetailleerde route... Zal nog wel een paar jaar (decennia) duren...

Heerlijk, dit soort video's. Van mij mogen ze langer duren!

[ Voor 11% gewijzigd door tup61 op 20-01-2021 20:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9Fh3rf2z/20210120191515-1.jpg

Deze jongen moet er hard aan trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door nocila op 20-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 20:52
tup61 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:00:
Kijk... dit wil ik zien in ETS... Die graphics, zo'n gedetailleerde route... Zal nog wel een paar jaar (decennia) duren...

[YouTube: POV Driving Scania S520 - Along the Vanylvsfjorden]

Heerlijk, dit soort video's. Van mij mogen ze langer duren!
Volgens mij gaan ze dit nooit implementeren. Een te groot deel van hun publiek zit nog op hele low-spec gaming rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberCow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:59:
Daar ben ik weer naar een hele tijd afwezig te zijn geweest. Had het spel te veel gespeeld en daardoor vond ik het niet meer leuk. Afgelopen zondag toch maar de ritten gemaakt om mee te doen in de beloningen. Dat is gelukt. Vandaag kon ik het niet laten om Road to the Baltic Sea aan te schaffen. Nu weer verder met ProMods (wat een helden zijn dat om nog steeds door te gaan). Nu is mijn vraag Weet iemand aanvullende mods op ProMods. Ben er zolang uitgeweest dat het kwijt ben.
Het zal met versie 1.40 wel lastig worden denk ik, SCS moet alles aanpassen voor de nieuwe lightning. Dat zal voor promods ook wel betekenen dat ze alles moeten gaan bekijken en geschikt maken.

Zelf speel ik op Gforce Now dus ik kan helaas geen promods gebruiken. Alleen de steam workshop mods, en ook die gebruik ik zo weinig mogelijk eigenlijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Welke mod is dat voor de uitlaatgassen?

*empty*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

We moeten alle lampen en lantaarnpalen in ieder geval aanpassen, en dat zijn er zo'n 1500 (verschillende soorten) geloof ik (uit mijn hoofd). Qua texturen is er volgens mij niet zo veel veranderd maar we moeten wel in de loop van de tijd de materialen gaan aanpassen aan het nieuwe systeem.
Pykow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:58:
de nieuwe lighting is helemaal niet bijzoner, maar juist een verschrikking voor mod makers van maps, zoals Promods.
Het is bekend dat Promods waarschijnlijk 2 maanden minimaal nodig heeft om 1.40 te kunnen ondersteunen. Hopelijk krijgen ze vroeger toegang, zodat ze al aan kunnen werken, maar ik vrees dat wij lang moeten wachten. Dit gaat ook gelden voor TruckersMP, die sowieso heel langzaam zijn.
Ons team heeft niet direct toegang tot de beta op dit moment maar één van onze teamleden is ex-werknemer van SCS en die heeft al minstens 3 weken geleden getest met ProMods op 1.40 alpha.

[ Voor 37% gewijzigd door ScuL op 21-01-2021 11:28 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Er is weer een event, Covid-19 vaccins rondbrengen! 7 vrachten voor 7 februari zonder schade om het doel te behalen. Heb er 2 op zitten en ga snel weer en route!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Apejoekie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:45:
Er is weer een event, Covid-19 vaccins rondbrengen! 7 vrachten voor 7 februari zonder schade om het doel te behalen. Heb er 2 op zitten en ga snel weer en route!
In de laatste youtube video hebben ze het ook over een parking event. Weet iemand daar iets van?

Die gast (de tester) is wel droog trouwens. Hij begint in zijn introductie over dat hij van treinen houdt, de cascadia is zijn favourite truck want de claxon klinkt als een trein, als hij geen tester was dan zou hij voertuigen ontwerpen en dan specifiek treinen. Volgens mij werkt hij aan de verkeerde sim :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mamorunl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:52:
[...]

Volgens mij gaan ze dit nooit implementeren. Een te groot deel van hun publiek zit nog op hele low-spec gaming rigs.
Van mij mogen ze eerst wel eens flink wat tijd stoppen in de AI. Graphics zijn, IMHO, goed genoeg nog.

Ik heb slechtere AI gezien maar om deze nu goed te noemen. Het zou al fijn zijn dat de AI een baan opschuift als je probeert in te voegen.

De graphics zijn voor mij niet immersion breaking, de AI soms wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocila
AUB
https://atsmods.lt/?s=exhaust+smoke

[ Voor 75% gewijzigd door nocila op 21-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuzanneTV
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:43:
[...]
Ik heb slechtere AI gezien maar om deze nu goed te noemen. Het zou al fijn zijn dat de AI een baan opschuift als je probeert in te voegen.
Dat is in de meeste landen waaronder Nederland niet verplicht dat het een gewoonte/beleefdheid is bij de meeste mensen is een ander verhaal. Dus in dat opzicht hoeft dat niet zo zeer. Waar ik mij bij de Ai meer aan irriteer is dat ze soms zo strak geparkeerd staan op een kruising dat je amper de bocht kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SuzanneTV schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Dat is in de meeste landen waaronder Nederland niet verplicht dat het een gewoonte/beleefdheid is bij de meeste mensen is een ander verhaal. Dus in dat opzicht hoeft dat niet zo zeer. Waar ik mij bij de Ai meer aan irriteer is dat ze soms zo strak geparkeerd staan op een kruising dat je amper de bocht kunt halen.
Ja, maar soms wachten ze weer wel in bochten op bergwegen viel me laatst op. Het is een work in progress ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ze stoppen als je op de verkeerde weghelft komt (of als je te dicht bij komt), maar de keren dat AI gewoon tegen me aan rijdt als ik op een rotonde ben of dat ze gewoon een baan opschuiven terwijl ik er al rij is gewoon niet grappig.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat zal het inderdaad zijn, dat ik op hun weghelft kom op die wegen in bochten.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Nu online
Maasluip schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:58:
maar de keren dat AI gewoon tegen me aan rijdt als ik op een rotonde ben of dat ze gewoon een baan opschuiven terwijl ik er al rij is gewoon niet grappig.
Ik maak dit dus vrijwel nooit mee, en als het op een rotonde een keer fout gaat heb ik de indruk dat het meestal komt omdat ik niet goed richting aan geef.. Los daarvan zelden last van de AI.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

strider1007 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:23:
[...]

Ik maak dit dus vrijwel nooit mee, en als het op een rotonde een keer fout gaat heb ik de indruk dat het meestal komt omdat ik niet goed richting aan geef.. Los daarvan zelden last van de AI.
Dan rij je veel over snelwegen, maar rijd maar eens binnendoor of op 2 baanswegen.

Vrij baan waar je 70 mag, gaat de AI 40 rijden en maximaal 60.
Op rotondes waar je goed richting aangeeeft schieten ze gewoon voor je neus of pakken ze de buitense ring voor 3 kwart.
De AI remt bij een verkeerslicht bij groen om precies bij oranje stil te staan, lijken wel helderziend.
De AI wilt afslaan en trapt op de rem, gaat stil staan en 2 seconde later pas rijden.
ik weet niet wat voor remmen ze hebben, maar mijn personen auto staat niet eens zo snel stil in real life.

Bij gebeurtenissen gaat de AI vol in de rem en rijden ze soms waar ze 120 mogen als automobilist met 50 langs een auto met pech op de vluchtstrook ? Beetje overdreven.

Bij een webverspering rijden ze helemaal tot het eind en staan ze stil.
Jij komt aanrijden links op snelheid en BAM ze gooien hem gewoon voor je neus.

Het wordt groen voor jouw en de mensen recht tegenover jouw.
Jij wilt rechtdoor gaan en de tegenligger wilt afslaan, Uit het niets rijden ze zomaar tegen je trailer alsof die er niet is ?

Je komt van een uitrit of T splitsing en staat al helemaal op de kruising om eruit te rijden.
De AI heeft honderde meters om te remmen, maar nee we rijden gewoon door tegen je trailer aan.
Heb je dan ook nog eens boetes aanstaan, mag je er nog voor betalen ook.

Nee de AI is echt verschrikkelijk in ETS2.
de AI in GTA 5 is beter en dat is niet eens een simulatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Dan rij je veel over snelwegen, maar rijd maar eens binnendoor of op 2 baanswegen.

Vrij baan waar je 70 mag, gaat de AI 40 rijden en maximaal 60.
Op rotondes waar je goed richting aangeeeft schieten ze gewoon voor je neus of pakken ze de buitense ring voor 3 kwart.
De AI remt bij een verkeerslicht bij groen om precies bij oranje stil te staan, lijken wel helderziend.
De AI wilt afslaan en trapt op de rem, gaat stil staan en 2 seconde later pas rijden.
ik weet niet wat voor remmen ze hebben, maar mijn personen auto staat niet eens zo snel stil in real life.
De AI is volgens mij anders waar je rijdt. In Oost Europa rijden ze wat agressiever en boven de snelheidslimiet.
Pykow schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Nee de AI is echt verschrikkelijk in ETS2.
de AI in GTA 5 is beter en dat is niet eens een simulatie.
Ik denk dat Rockstar wat meer budget heeft en de map van GTA 5 is natuurlijk wel groot, maar niet zo graat dat je een halve dag rond kan rijden van de ene naar de andere kant.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 22-01-2021 09:57 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wat @Pykow zegt. Als ik het kon, had ik die post 100x geliked.

Dus ja, AI heeft oneindig veel prio over graphics.

Pagina: 1 ... 124 ... 162 Laatste