Ik weet niet meer welke DLC's ik allemaal heb voor ETS2 en ATS. Daar zat in Steam een handig overzicht voor, dan had je alle DLC's in een overzicht staan en dan stond daarbij welke je al in bezit hebt, maar dat kan ik nergens meer vinden?

Zeker met ATS weet ik het niet meer, zolang niet meer gespeeld

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:26
FastFred schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:35:
Ik weet niet meer welke DLC's ik allemaal heb voor ETS2 en ATS. Daar zat in Steam een handig overzicht voor, dan had je alle DLC's in een overzicht staan en dan stond daarbij welke je al in bezit hebt, maar dat kan ik nergens meer vinden?

Zeker met ATS weet ik het niet meer, zolang niet meer gespeeld
Dat zie normaal toch op de winkelpagina van beide spellen?
Alles met een blauw verticaal streepje voor de naam van de DLC heb je in je bezit.
ScuL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:50:
Steam heeft nu weer een sale, heel veel ETS/ATS spul is nu super goedkoop (soms wel 70% korting)
buiten de skins heb ik alles dus niet nodig alleen Promods BC :9 :9

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12
Pykow schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:48:
[...]

Alleen de map dlc's inderdaad. De rest is niet nodig.

Maar de echte fan heeft alle map dlc's haha
Klopt, ik koop ze ook direct bij release. Gun de ontwikkelaars hun geld wel aangezien ik er heel veel uren plezier aan beleef.
Promods alleen nog nooit geïnstalleerd omdat die keer dat ik dit wilde doen, je van alles moest kopiëren en plakken .. weet niet of dat nog steeds zo is (?)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

MsG schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:04:
[...]

Je kan gerust de oudere Promods downloaden die minder DLC vereisen. Zo loop ik ook enkele maps achter.
Er zijn zelfs mensen die nog op 1.36 spelen ofzo.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:59
Na het nieuwe geluid systeem ben ik afgehaakt als sound modder, gewoon omdat FMOD nog niet af is onder de truck simulators, mist nog veel interne geluiden en nog meer.
Sinds deze week probeer ik ATS na een lange tijd, Kriechbaum heeft een mooie soundpack gemaakt, ik vindt ATS toch meer mijn favoriet worden, goed er zijn nog wat sound issues maar dat zal met de tijd ook verholpen zijn.
Voorzichtig als ik ben heb ik Utah en Washington toegevoegd om te ontdekken en dat valt niet tegen en kun je het verschil goed zien met Arizona, ATS vindt ik levendiger ook al heeft het minder content, ik ben benieuwd naar de Canada mod van Promods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
lifeguard schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:21:
[...]
Promods alleen nog nooit geïnstalleerd omdat die keer dat ik dit wilde doen, je van alles moest kopiëren en plakken .. weet niet of dat nog steeds zo is (?)
Van alles kopiëren en plakken ? Mwoah..

Je haalt de ingepakte (zipped) versie van de promods site. Twee manieren. Voor 1 euro kun je alles als 1 bestand ophalen. Wil je het gratis dan moet je een zes- of zevental deelbestanden ophalen. Als je in je downloadmap dan de 1e un-zipped worden de anderen automatisch meegenomen. De uitgepakte bestanden verplaats je dan naar de mod-folder en klaar is lifeguard.. Er staat een stap-voor-stap handleiding op de promods site, waar je ook een kleine def-file aanmaakt.
Als je het spel opstart ga je naar de modmanager om ze in het spel te activeren (eenmalig) en rijden maar.

En zelfs deze uitleg klinkt ingewikkelder dan het is... Gewoon een keer proberen, zeker de moeite waard. En loop je toch klem dan is hier altijd hulp..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
strider1007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:24:
[...]

Van alles kopiëren en plakken ? Mwoah..

Je haalt de ingepakte (zipped) versie van de promods site. Twee manieren. Voor 1 euro kun je alles als 1 bestand ophalen. Wil je het gratis dan moet je een zes- of zevental deelbestanden ophalen. Als je in je downloadmap dan de 1e un-zipped worden de anderen automatisch meegenomen. De uitgepakte bestanden verplaats je dan naar de mod-folder en klaar is lifeguard.. Er staat een stap-voor-stap handleiding op de promods site, waar je ook een kleine def-file aanmaakt.
Als je het spel opstart ga je naar de modmanager om ze in het spel te activeren (eenmalig) en rijden maar.

En zelfs deze uitleg klinkt ingewikkelder dan het is... Gewoon een keer proberen, zeker de moeite waard. En loop je toch klem dan is hier altijd hulp..
Dan ga ik het toch maar eens proberen :)
Bedankt in ieder geval voor je uitleg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malle-piet
Nu een MAN 4 pins schakel knop voor 15 euro bij ali voor de knutselaar
https://nl.aliexpress.com...an+Man+Tga+Tgs+shift+knob

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RReH2Om7bzYs2XRHtV9NrcSqPUg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vCD45hGSNDpJDnqBy3xflnic.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Malle-piet schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:59:
Na het nieuwe geluid systeem ben ik afgehaakt als sound modder, gewoon omdat FMOD nog niet af is onder de truck simulators, mist nog veel interne geluiden en nog meer.
Sinds deze week probeer ik ATS na een lange tijd, Kriechbaum heeft een mooie soundpack gemaakt, ik vindt ATS toch meer mijn favoriet worden, goed er zijn nog wat sound issues maar dat zal met de tijd ook verholpen zijn.
Voorzichtig als ik ben heb ik Utah en Washington toegevoegd om te ontdekken en dat valt niet tegen en kun je het verschil goed zien met Arizona, ATS vindt ik levendiger ook al heeft het minder content, ik ben benieuwd naar de Canada mod van Promods.
Ik rij zo nu en dan ATS, maar ik ben geen fan van de trucks.
een DAF, Scania, Volvo, Renault T range, MAN 2020 (Mod) zijn toch echt wel leuke moderne trucks.
Als ik ATS speel, heb ik het gevoel dat ik terug de tijd in ga. klinkt stom maar zelfs een DAF105 is voor mij leuker dan een Mack.

Voor mij voelt het rijden tussen de staten allemaal hetzelfde.
in ETS2 ga je echt grenzen over en zie je andere borden (lettertypes), andere weg aanduidingen
en specifieke andere bedrijven. Franse steden hebben andere bedrijven er tussen zitten dan bijvoorbeeld in zweden.
Als ik van New mexico naar San fransico ben gereden heb ik veel al dezelfde snelweg gehad.
Zand links en rechts, zelfde soort afslagen. Maar voornamelijk is het een gevoel dat je steeds in 1 land rijd en niet vooruit komt. Klinkt toch leuker dat je van Nederland helemaal naar turkije bent gegaan.

Ik kan zeker waarderen wat ze voor ATS hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
In het begin vond ik ATS saai met die lange saaie woestijn ritten, maar met de nieuwe DLC's is het een stuk beter geworden, vooral het geluid van die trucks (kriechbaum pack) vindt ik bijzonder lekker klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind de vrachtwagens in ATS vooral enorm traag, het maakt niet uit of je 300 of 600pk erin legt en een versnellingsbak met 6, 10 of 18 verzetten. Als je dan EINDELIJK 60mp/h gehaald hebt dan komt er een 1% helling aan, een weegbrug, een afslag, een lagere snelheidslimiet of een onrealistisch scherpe bocht voor een interstate, kun je weer 4 versnellingen terug, en kun je weer plankgas vanaf 40mp/h overnieuw beginnen met optrekken.

Maar ik moet zeggen dat ik me gisteren wel vermaakt heb van Cali naar New Mexico. Ik kon zelfs verder waar ik gebleven was in m'n oude savegame :D

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 27-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00

Helaas komt Iberia DLC dit jaar niet meer uit.

Het is ook heel begrijpelijk, ze zijn ook bezig met een totaal nieuw lichtsysteem wat er fantastisch uit ziet.

Lees meer erover in de blog:

https://blog.scssoft.com/

[ Voor 8% gewijzigd door flugelisoke op 30-11-2020 17:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
American Truck Simulator - Cabin Accessories
is nu verkrijgbaar op steam 4 euro

https://store.steampowere...lator__Cabin_Accessories/

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:00:

Ik hou hiervan he! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
heb hem ook gelijk gekocht
een beetje je truck aankleden en ook SCS Software wat geld geven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:45:
[...]

heb hem ook gelijk gekocht
een beetje je truck aankleden en ook SCS Software wat geld geven :+
Altijd +1 voor support aan SCS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:52
ravw schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:00:

Leuk! Ik miste dat enorm in mijn Amerikaanse trucks, dat ik het interieur niet zo aan kon kleden als ik bij mijn Europese trucks kan. Het enige wat ik tot nu toe had was een paar Steam marketplace dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
flugelisoke schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:45:

Helaas komt Iberia DLC dit jaar niet meer uit.

Het is ook heel begrijpelijk, ze zijn ook bezig met een totaal nieuw lichtsysteem wat er fantastisch uit ziet.

Lees meer erover in de blog:

https://blog.scssoft.com/
Ik vind het mooi dat ze eraan werken om de bestaande game er steeds mooier uit te laten zien. Het wordt een enorme game, met steeds weer nieuwe DLC's. Stel je voor dat er een Euro Truck Simulator 3 zou komen in plaats van een ETS 2 die steeds mooier wordt, dan zou je weer beginnen met slechts een paar landen die af zijn en opnieuw weer steeds opnieuw DLC moeten kopen. Ze zijn goed bezig om juist de bestaande game steeds weer te verbeteren. Ze verdienen een nominatie voor de Game of Love Award op Steam, maar ik heb niet gestemd omdat ik twijfel tussen een stem op ATS of op ETS2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ETS2 is wat betreft zeker een "werk" dat met liefde is/wordt ontwikkeld.

Om al sinds 2012 bezig te zijn met hetzelfde spel is echt indrukwekkend, de meeste studios doen het niet.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:00:

Om al sinds 2012 bezig te zijn met hetzelfde spel is echt indrukwekkend, de meeste studios doen het niet.
nee maar dat vind ik juist ook erg fout van vele makers
als ik een spel koopt voor 60 euro zou ik dat leuker vinden om daar dan steeds weer een uitbreiding voor te kopen of gratis dingen dan elk jaar en neiuwe versie , want als deel 2 uit komet van die game kijk je vaak niet meer om naar de oude game
dit gebeurd wel als je van die oude games steeds nieuwe dingen krijgt , Net zo als Titan Quest, World of warcraft , Trainsim 2021 ( dovetail :( ) ook een van de games die gewoon steeds weer nieuwe dingen uit brengt , en aanpast
waarom elke jaar een nieuw deel uit brengen en niet gewoon op een goed lopende game door gaan

Steeds maar nieuwe dlc er bij mooi je oude games blijft speelbaar
dat zouden bij de race games ook makkelijk kunnen doen , nu zit je met 3 project cars , waarom niet egwoon deel 1 behouden en gewoon nieuwe dingen voor uit brengen , voor de modmakers blijft het makkelijk maar ook voor de gamers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

ScuL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:00:

Vlak jullie effort en inzet met ProMods niet uit.

Maar inderdaad zeker kudos voor SCS. Ik grijp toch zeer zeer vaak terug naar wat uurtjes ETS2 als ontspanning.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FairPCsPlease schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:49:
[...]

Ik vind het mooi dat ze eraan werken om de bestaande game er steeds mooier uit te laten zien. Het wordt een enorme game, met steeds weer nieuwe DLC's. Stel je voor dat er een Euro Truck Simulator 3 zou komen in plaats van een ETS 2 die steeds mooier wordt, dan zou je weer beginnen met slechts een paar landen die af zijn en opnieuw weer steeds opnieuw DLC moeten kopen. Ze zijn goed bezig om juist de bestaande game steeds weer te verbeteren. Ze verdienen een nominatie voor de Game of Love Award op Steam, maar ik heb niet gestemd omdat ik twijfel tussen een stem op ATS of op ETS2.
Inderdaad dit. Ik speel af en toe ook Farming Simulator maar als je dan ziet wat er verandert is in FS19 t.o.v. FS17 en FS15 daarvoor; de tranen springen me in de ogen. Een paar nieuwe trekkers, en een andere map en dat is het eigenlijk wel. Physics en graphics zijn al jaren hetzelfde.

Ik ben ooit begonnen met een van de eerste FS games, de reeks loopt nu een jaar of 12 en we hebben nog steeds geen gescheiden remsysteem, we kunnen niet zelf schakelen, de voor- en achterheffing kun je niet omhoog en omlaag doen als er niks aangekoppeld zit. Toerentallen van de aftakas kun je nog altijd niet zelf regelen.... Maar wel iedere 2 jaar een nieuw kinderspel verkopen en het een simulator noemen...

Ik vermaak me er wel mee, maar meer dan op en neer rijden over een veld, en daarna op en neer rijden over een veld met een ander stuk gereedschap is het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 04-12-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ravw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 06:06:
[...]

nee maar dat vind ik juist ook erg fout van vele makers
als ik een spel koopt voor 60 euro zou ik dat leuker vinden om daar dan steeds weer een uitbreiding voor te kopen of gratis dingen dan elk jaar en neiuwe versie , want als deel 2 uit komet van die game kijk je vaak niet meer om naar de oude game
dit gebeurd wel als je van die oude games steeds nieuwe dingen krijgt , Net zo als Titan Quest, World of warcraft , Trainsim 2021 ( dovetail :( ) ook een van de games die gewoon steeds weer nieuwe dingen uit brengt , en aanpast
waarom elke jaar een nieuw deel uit brengen en niet gewoon op een goed lopende game door gaan

Steeds maar nieuwe dlc er bij mooi je oude games blijft speelbaar
dat zouden bij de race games ook makkelijk kunnen doen , nu zit je met 3 project cars , waarom niet egwoon deel 1 behouden en gewoon nieuwe dingen voor uit brengen , voor de modmakers blijft het makkelijk maar ook voor de gamers
Ik begrijp heel goed waarom ontwikkelaars kiezen voor steeds een nieuwe deel uit te brengen.
Ieder jaar denk je een nieuw speeltje in je hand te hebben, het ziet er net iets anders uit en dus trappen mensen hierin. Call of duty heeft al 10 jaar dezelfde game, maar ze veranderen in 1 jaar wat content en klaar. iedereen denkt wauw een nieuw spel, terwijl hetzelfde spel is.
Daarnaast kan je met meerdere delen van je game ook meer verkopen.
Je verkoopt project cars 1, draait op oude PC's en je hebt een leuke race ervaring.
Je verkoop project cars 3, wat weer mooier is een draait op je betere PC.
Iemand met een slechtere pc, kan overwegen om project cars 1 te kopen en de andere project cars 3.

Als je gewoon gaat zoeken op ETS2, dan lees je dat het een oud spel is en dat het DLC's heeft.
Pas wanneer je er in verdiept, weet je dat je ETS2 nu niet meer kan vergelijken met de game tijdens release. Maar dat lees je niet als je gewoon zoekt op de naam.
MR_VIPER schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 06:52:
[...]

Vlak jullie effort en inzet met ProMods niet uit.

Maar inderdaad zeker kudos voor SCS. Ik grijp toch zeer zeer vaak terug naar wat uurtjes ETS2 als ontspanning.
ProMods tonen zeker veel inzet en dat is echt geweldig.
Ik denk dat SCS ook mede dankzei Promods hun map DLC's verkopen.
FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:42:
[...]

Inderdaad dit. Ik speel af en toe ook Farming Simulator maar als je dan ziet wat er verandert is in FS19 t.o.v. FS17 en FS15 daarvoor; de tranen springen me in de ogen. Een paar nieuwe trekkers, en een andere map en dat is het eigenlijk wel. Physics en graphics zijn al jaren hetzelfde.

Ik ben ooit begonnen met een van de eerste FS games, de reeks loopt nu een jaar of 12 en we hebben nog steeds geen gescheiden remsysteem, we kunnen niet zelf schakelen, de voor- en achterheffing kun je niet omhoog en omlaag doen als er niks aangekoppeld zit. Toerentallen van de aftakas kun je nog altijd niet zelf regelen.... Maar wel iedere 2 jaar een nieuw kinderspel verkopen en het een simulator noemen...

Ik vermaak me er wel mee, maar meer dan op en neer rijden over een veld, en daarna op en neer rijden over een veld met een ander stuk gereedschap is het niet.
Ik hoor dat FS19 er mooier uitziet dan FS16 en dus verkopen ze het onder een nieuw jasje.
Ik speel zelf pas een aantal weken/maanden FS19 en vondt 40 euro geen geld voor de game.

en wees eerlijk, je kan ETS2 ook geen simulator noemen ;)
Druk op een knopje om je lading in te laden of uit te laden.
Druk op een knop en je gaat tanken.

Heb je wel eens naar de game ON THE ROAD gekeken ?
Daar moet je echt uitstappen, je deuren van de trailer bedienen ,"handtekening" zetten bij leveren en ophalen. Kan je meerdere ladingen meenemen en afleveren op meerdere punten
als je moet tanken, moet je uitstappen en aan de goede kant staan.
chauffeurskaart invoeren.

Het is zeker niet te vergelijken met ETS2 en hun jaren ervaring, maar het zal toch wel geweldig zijn als ze ervoor kunnen zorgen dat je uit moet stappen om de bovengenoemde handelingen uit te voeren.
Voelt voor mij weer iets meer aan als een simulatie.

zelfs in FS19 het vervoeren van pallets, balen etc. voelt als meer simulatie dan alleen op 1 knop te hoeven klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 15:58
Pykow schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:04:
[...]

Heb je wel eens naar de game ON THE ROAD gekeken ?
Daar moet je echt uitstappen, je deuren van de trailer bedienen ,"handtekening" zetten bij leveren en ophalen. Kan je meerdere ladingen meenemen en afleveren op meerdere punten
als je moet tanken, moet je uitstappen en aan de goede kant staan.
chauffeurskaart invoeren.

Het is zeker niet te vergelijken met ETS2 en hun jaren ervaring, maar het zal toch wel geweldig zijn als ze ervoor kunnen zorgen dat je uit moet stappen om de bovengenoemde handelingen uit te voeren.
Voelt voor mij weer iets meer aan als een simulatie.

zelfs in FS19 het vervoeren van pallets, balen etc. voelt als meer simulatie dan alleen op 1 knop te hoeven klikken.
Ja en de steam reviews laten mij er iedere keer ver van weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Alsof ik SCS nog niet sympathiek genoeg vind doen ze dit ook nog :

We are also happy to share with you that owners of the Cabin Accessories pack for Euro Truck Simulator 2 will also receive a free update during December, which will include some of the newer designs found in this new DLC!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

stijn014 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:32:
[...]

Ja en de steam reviews laten mij er iedere keer ver van weg blijven.
Ja echt he, negatieve reviews.
Ze kennen promods niet eens !!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egPQBbGUpCeycZodNFhcUa2vzUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m738gEjuiDIYSbjPaFjlvGuQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
FastFred schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:42:
[...]

Misschien eens Cattle & Crops proberen. Ik heb de indruk dat die studio er hetzelfde in staat als SCS. Ik heb zelf meegedaan aan de Kickstarter campagne, en daardoor de eerste 4 jaar uitbreidingen gratis. Dat duidt er in ieder geval op, dat ze van plan zijn uit te breiden en niet elk jaar hetzelfde spel met een ander sausje uit te brengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
FairPCsPlease schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:49:
[...]

Ik zie ETS2 als een platform waarop gebouwd en verbeterd wordt. Dat is beter dan steeds een nieuw deel uitbrengen. Ook hebben ze DX9 al gedropt, dus je ziet dat er ook grote veranderingen in de engine worden doorgevoerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:05
Voor de ATS spelers. Promods voor ATS is net uit! Wel leuke verassing als een van de nachtbrakers :p

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In ATS zie ik mensen mopperen over een bepaalde kruising waar verkeer blijft komen, maar als dat hetzelfde is als in ETS2 dan moet je gewoon richting aangeven en een stukje rijden tot het verkeer voor je stopt. En dan kun je doorrijden. In het echt gaat het ook zo op drukke kruisingen.

Met de blackfriday sale road to the black sea gekocht. Niet mijn favoriete landen, maar het is wel weer een stuk mooier geworden en wel tof dat je tot Istanbul kan rijden. De grenscontroles zijn een stuk strenger in Oost Europa en de gewichtsstations in Turkije voegen ook wel wat toe. Iberia gaat ook wel tof worden denk ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nu even mijn favo place to be :-) normaal doe ik deze route in de lucht met flightsim
maar nu eens met een truck van Tacoma naar Vancouver

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yYLkSTm5/20201207030642-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xCVCSpQk/20201207031238-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jc2D8wm/20201207031640-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FH2FjC7P/20201207032715-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 20-09 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Milan1NL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 02:38:
Voor de ATS spelers. Promods voor ATS is net uit! Wel leuke verassing als een van de nachtbrakers :p
Ik zeg kom maar op met Alaska :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe veel mensen spelen hier ATS en wat vindt men van Canada? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

ScuL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:55:
Ik heb helaas dit weekend merendeel ETS2 gespeeld. Heb al wel snel even ATS met Canada gekeken en wat ik zo zag beviel me wel. Zal vanavond ATS nogmaals aanzwengelen en wat routes door Canada gaan maken.

*empty*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malle-piet
Jullie Promods hebben geweldig werk afgeleverd met de Canada mod, een toevoeging van een mooi stuk realisme, het is een genot om over Coquihalla Highway te rijden, geen Jamie Davis en Gord Boyd gezien als bedrijf Gord Boyd.
Mooie grensovergangen en je krijgt ook het gevoel hoe het zou kunnen zijn daar in Canada zeker met de Frosty mod, gewoon een piece of art.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Mooi gedaan, anders van sfeer dan de VS (borden in km/h !) en toch dezelfde typen auto's geeft het een aparte sfeer van beetje Europees/beetje Amerikaans net zoals het in het echt waarschijnlijk is. Grappig is dat je nu het tegenovergestelde ervaart van rijden van in Groot Brittanië: daar vertaalt de snelheidslimiet in mph zich naar km/h op je eigen teller en in Canada is het precies andersom.

Smaakt wel heel erg naar meer, want het is een kleine teleurstelling dat het gebied zo klein is, ik denk dat je binnen 24 uur gamen alles gekleurd kan hebben. Maar het is pas versie 1.0 en het enorme ProMods Europa daar zit natuurlijk ook jaren werk achter en zo zal ook Canada groeien tot iets groots, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Wild Chocolate schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:03:
[...]

Misschien eens Cattle & Crops proberen. Ik heb de indruk dat die studio er hetzelfde in staat als SCS. Ik heb zelf meegedaan aan de Kickstarter campagne, en daardoor de eerste 4 jaar uitbreidingen gratis. Dat duidt er in ieder geval op, dat ze van plan zijn uit te breiden en niet elk jaar hetzelfde spel met een ander sausje uit te brengen.
De reden dat er normaal elke 2 jaar een nieuwe FS uit kwam komt grotendeels vanuit de publisher en niet de ontwikkelaar. Dit jaar hebben ze besloten om af te stappen van de 2-jaarlijkse release. En tijdens een aandelersbespreking is ook al geopperd dat Giants mogelijk weg gaat bij de publisher en het zelf gaat doen. Mogelijk dus ook richting het ETS/ATS systeem.

Ik zou het zeker toejuichen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik ga ProMods asap downloaden. Leuke toevoeging!

• lameeuw
  • Laatst online: 20-09 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Het is niet zo'n heel groot stuk Canada, in een paar uurtjes kun je de boel behoorlijk inkleuren (uurtje of 3,5 aan besteed en ongeveer 75% gereden). Moet zeggen het ziet er weer top uit, kijk uit naar het volgende stuk(je). Nogmaals, kom maar op met Alaska :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik speel eigenlijk veel meer ATS dan ETS2 en de Canada mod is echt heel goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Ik heb de knop binnen en het blijkt een 6 pins aansluiting te hebben, bovenop links zit de knop voor de enginebrake, van de onderste schakelaar dien je de weerstand te verwijderen, anders de schakelaar geen signaal afgeeft, verder was het kinderspel.
Kabel verlengt en aangesloten middels een 7 polige plug op de button box, het schakelen tussen de range of splitter gaat heel natuurlijk alsmede het bedienen van de enginebrake, echt geen geld voor deze knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yl2DLtKcEtOJQhzS1Y6H0wNbPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvfyyPs89MFbfGz7me4kbkqw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw3frvxXmUVW6U7zHqsRlv7KLjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7LrBvYkXV0l1bf0HcSggSQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Na best lang alleen maar vliegen over Amerika (MSFS2020) nu weer over de weg richting Canada.
Zal nog een paar ritten duren, maar het is wel weer genieten..

Canada here I come..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 09:34
Ik heb er aardig wat ritten op zitten inmiddels en hij is errug gaaf. Mooie details onderweg, Vancouver geeft echt dat 'big city' gevoel en ook de brake checks en viewpoints bieden erg veel meerwaarde. Ook vind ik de creativiteit mbt companies weer terug die jullie bij Promods ETS ook hebben, dat je bestaande prefabs op een andere of uitgebreidere manier gebruikt waardoor je weer een hele nieuwe ervaring krijgt. Heel tof, het is de eerste map-mod die ik gebruik in ATS maar het is wel een blijvertje.

Bijkomend voordeel: omdat het een gebied is waar SCS zelf verder niks aan doet zal het hopelijk qua compatibiliteitsproblemen allemaal ook wat meevallen. En ik zorg gewoon dat ik garages heb dicht bij de grens en niet in Canada zelf, dan kan ik gewoon eenvoudig de mod aan en uitzetten als updates dat vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Malle-piet schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:41:
[...]

Ik heb de knop binnen en het blijkt een 6 pins aansluiting te hebben, bovenop links zit de knop voor de enginebrake, van de onderste schakelaar dien je de weerstand te verwijderen, anders de schakelaar geen signaal afgeeft, verder was het kinderspel.
Kabel verlengt en aangesloten middels een 7 polige plug op de button box, het schakelen tussen de range of splitter gaat heel natuurlijk alsmede het bedienen van de enginebrake, echt geen geld voor deze knop.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke heb je gekocht dat er een engine brake op,zit ? Zie dat niet als ik lijk naar de knoppen die uit de zoekopdracht komen ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
Deze heb ik besteld https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.1b454c4d7jtXit en ik was ook verbaasd dat de enginebrake knop erop zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Thanks voor deze add-on! Net weer even alles gekocht voor ETS2 & ATS! De best bestede euro's van het jaar, iedere update weer.

Al even een rit gedaan richting British Columbia. Seattle en Vancouver voelen echt super groot aan, wat een toffe ervaring om daar doorheen te rijden zeg _/-\o_ _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Afgelopen weekend ook wat langer ATS met Promods Canada kunnen rijden. Wat een verademing tov de standaard game maps. Het geeft het gevoel dat het meer inhoud heeft als die maps. De landschappen zijn geweldig alsook de steden/dorpen hebben voor mijn gevoel meer inhoud. Het voelt gewoon meer af aan dan de map releases van SCS. Geweldig!

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Net een rit afgemaakt en in Canada aangekomen.. _/-\o_

Helaas was het 00:45, dus weinig gezien.. Het donker lijkt wat zwarter.. :F

En net Canada weer verlaten na het 'grote rondje' bij daglicht te hebben gereden..
Respect voor wat ProMods hier laat zien ! Ook al valt het in de categorie klein maar (heel) fijn.. Het smaakt naar meer, veel meer.. :9~

Zag ik nou een x-ray check aan de grens ? Nice touch !

[ Voor 51% gewijzigd door strider1007 op 14-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Nu ik die MAN knop gebruik is het wel een toevoeging in de beleving, ergonomisch voelt het heel natuurlijk aan tegenover mijn zelfbouw focus knop met 2 ingebouwde schakelaars., echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malle-piet
Die enginebrake knop op de MAN knop is een Comfort-Shift knop die vervangt tijdens het schakelen de koppeling.

Je rijd weg op de gewone koppeling en daarna gebruik je de knop als koppeling om door je versnellingen te gaan, ook de range knop werkt alleen met deze comfort shift koppeling, de splitter kan zonder gebruikt worden, gewoon even gas los en je versnelling gaat van Lo naar Hi.
Moetje wel een regel in controls.sii aanpassen "controls.sii" config_lines[276]: "mix dclutch `joy3.b9?0 `" Bij mij is het knop 9 maar bij andere kan het een ander knop nummer zijn, dat moet je even uitzoeken.

[ Voor 69% gewijzigd door Malle-piet op 15-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
ETS2 en ATS hebben beiden een update klaar staan.

Christmas event...

https://blog.scssoft.com/...se-giving-event-2020.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik zal binnenkort Canada downloaden, ben benieuwd! Maar heb pas 50 uur zitten in ATS, dus moet de meeste nieuwe DLC staten zelfs nog verkennen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Net in ATS een rit afgerond. Ik vind ATS grootser en ruimer aanvoelen, Europa is natuurlijk wat meer vol gebouwd dan de VS, en zo voel ik het ook als ik rond rij..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFxNpzVr5zdHOQyyfoA3FPXGAjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDFZHuHr2SC2lzczkBZV80D2.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de grap eens een winter-mod geïnstalleerd in ETS2 en ik moet zeggen: Het valt me best mee. Ziet er beter uit dan ik verwacht had..

https://ets2.lt/en/frosty-winter-weather-mod-v8-0/

Geen physics add-on gebruikt, dus nog even veel grip als met mooi zomerweer, maar het past wel bij de tijd van het jaar. In game nu ook rond een uur of vier al bijna donker...

[ Voor 26% gewijzigd door strider1007 op 17-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
Ik had ETS2 vroeger wel eens gespeeld, nu in de coronatijd weer hergeinstalleerd en wow, deze game heeft zoveel meer gekregen. Na een paar weken spelen eindelijk promods geinstalleerd + de steamsales van laatst met alle dlc's supergoedkoop = <3 wow, er valt zoveel te exploren. Ik speel eigenlijk altijd via de TruckersMP en het is echt tof om op een Frans/Italiaans eiland 's nachts (de combinatie: real time 's nachts & in de game 's nachts) iemand tegen te komen en daar ook mee te kunnen praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vraagje aangaande de huidige kerst actie. Kan ik die ook krijgen met een oudere versie. Ik heb fixed 1.39 compatible aanstaan ivm mods (ook omdat 1.40 al semi in de lucht zit) en ik zie ze nog niet verschijnen. Zou gisteren al actief gezet zijn namelijk. Enig idee?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MR_VIPER Als jij fixed op 1.39 bent i.v.m. mods, dan zal de game niet updaten, dan krijg je dus ook die kerst actie update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met welke truck rijden jullie? Ik vind zelf de classic Volvo wel fijn, maar ben nu toch geswitched omdat je links een groot gat hebt door de dikke a-stijl en de spiegel. Maar bij alle andere trucks kan ik het infoscherm op het dashboard slecht lezen (ik speel in Gforce Now, misschien komt het daardoor dan wordt het af en toe iets minder scherp, maar het komt ook gedeeltelijk omdat ik de schermen niet snap :p ). Een tijdje de DAF gedaan, maar nu de Scania S omdat ik een beetje wilde doorrijden met de event.
MR_VIPER schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:32:
Vraagje aangaande de huidige kerst actie. Kan ik die ook krijgen met een oudere versie. Ik heb fixed 1.39 compatible aanstaan ivm mods (ook omdat 1.40 al semi in de lucht zit) en ik zie ze nog niet verschijnen. Zou gisteren al actief gezet zijn namelijk. Enig idee?
Ik denk het niet, maar ze hebben alleen een update gedaan voor de cabin assesoires en de event dus ik verwacht dat de meeste mods die met 1.39 werken ook werken met deze 1.39.1.2 ofzo?

Ik had al 7 leveringen voltooid toen ik eens ging kijken op mijn WOT account. 0. Hmm, nog eens lezen over die event, oh, ik had moeten zoeken naar gifts die getransporteerd moeten worden :p Kun je als je ATS en ETS2 hebt trouwens twee keer meedoen? Dat is niet echt duidelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 18-12-2020 09:49 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:28:
Net in ATS een rit afgerond. Ik vind ATS grootser en ruimer aanvoelen, Europa is natuurlijk wat meer vol gebouwd dan de VS, en zo voel ik het ook als ik rond rij..
Dat vind ik eigenlijk ook leuker aan Europa. In de VS is alles inderdaad wat ruimer opgezet en alles in rechte lijnen. Kijk eens op Google Maps naar een Amerikaanse stad? Ik ben een keer op familiebezoek geweest in de VS en op zich klopt dat ook wel met hoe het echt is. Je bent ook niks zonder auto daar.

Europa is heel anders gebouwd, alles rondom een kerk, dus veel minder rechte straten. En veel meer wegen volgen de natuur omdat dit historisch zo was en daarna is volgebouwd en niet meer veranderd kon worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:53:
[...]

Dat vind ik eigenlijk ook leuker aan Europa. In de VS is alles inderdaad wat ruimer opgezet en alles in rechte lijnen. Kijk eens op Google Maps naar een Amerikaanse stad? Ik ben een keer op familiebezoek geweest in de VS en op zich klopt dat ook wel met hoe het echt is. Je bent ook niks zonder auto daar.

Europa is heel anders gebouwd, alles rondom een kerk, dus veel minder rechte straten. En veel meer wegen volgen de natuur omdat dit historisch zo was en daarna is volgebouwd en niet meer veranderd kon worden.
De snelwegen in europa worden ook nooit helemaal recht aangelegd voor de verkeersveiligheid, zo moet je blijven opletten.

ATS speel ik ook wel eens zo nu en dan, maar 90% van mijn tijd zit ik gewoon ETS2 met Promods te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20-09 20:20
Marzman schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:53:
[...]

Ook in ATS zitten gebieden met meer bochtenwerk, meer interessant terrein. Persoonlijk verkies in ATS boven ETS2. Ik vind dat ATS een soort juiste balans geeft. Bij ETS2 heb ik persoonlijk het gevoel dat de schaal van de map hierin een probleem vormt. En hoewel ProMods enerzijds een zeer goede toevoeging is, heb ik tegelijk ook het idee dat in sommige gebieden het dit alleen maar doet vergroten. Neem bijvoorbeeld Nederland met ProMods. Je kunt eigenlijk gewoon niet lekker meer doorrijden, je bent zo vaak bezig met afslag hier, stad daar.

Een tweede minpunt van ETS2 voor mij, hoewel daar zeker aan gewerkt wordt, is dat sommige gebieden toch wel bijzonder gedateerd zijn. Je merkt daarin dat de lat de afgelopen jaren qua DLC toch echt significant hoger is komen te liggen. Vergelijk bijvoorbeeld Colorado met iets als het Verenigd Koninkrijk dan heeft dat laatste veel liefde nodig om op een gelijkwaardig niveau te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36
In de stream van SCS is zojuist multiplayer aangekondigd. Wel in beperkte mate, met kleine convoys (met AI erbij) en niet massaal met honderden in de wereld map. Mooie ontwikkelingen dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nice Guy Eddie schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:04:
In de stream van SCS is zojuist multiplayer aangekondigd. Wel in beperkte mate, met kleine convoys (met AI erbij) en niet massaal met honderden in de wereld map. Mooie ontwikkelingen dus _/-\o_
Dat is wel tof, ik speel op Gforce Now en de enige mods die ik kan installeren zijn de workshops. En zonder AI verkeer zoals op MP lijkt me ook minder om eerlijk te zijn. Maar het verkeer moet wel gesynchroniseerd worden naar iedereen.

Van mij zouden ze ook nog wel het promods team mogen inlijven ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Zojuist met een Quest 2 gaan trucken. Wat gaaf is dat, voel me nu een echte chauffeur.

Vanavond eens ATS proberen, gisteren Euro Truck gedaan.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb net ontdekt dat de event in ETS2 en ATS dezelfde is. Als ik gifts aflever in ETS2 tellen die ook in ATS. Ik vind dat eigenlijk jammer, ik was van plan er 15 te doen in beide games.

ATS heb ik met de laatste aanbieding gekocht. Op zich leuk dat je vanaf niks weer begint, dat is toch wat meer een uitdaging. In ETS2 maken mijn drivers mijn schades en snelheidsboetes wel weer goed (meer dan 10 miljoen euro per week doen die) waardoor ik veel meer risico neem, in ATS heb ik weer 500 k moeten lenen om twee drivers in te huren en snelheidsboetes zijn bijna onmogelijk met de truck die ik nu heb (soms 20 mph in de bergen). Maar met WOT contracten maakt die langzame truck ook niet zo veel uit.

Misschien dat ik in de steam wintersale nog wat dlc erbij haal :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-12-2020 12:33 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nice Guy Eddie schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:04:
Ik heb de stream niet gezien, maar ik zie ook geen officiele blogpost. Ik denk dat ze gewoon wat dingen hebben laten zien waar ze aan werken maar waarvan het niet zeker is dat ze ook in de game komen?

Ik hoorde ook iets over een driving test, dat lijkt me best cool en eigenlijk hadden ze dat al in een apparte game. Ik denk dat ETS2 wel op zijn einde loopt, bijna alles waar ze mee bezig zijn is voor ATS, voor ETS2 is het alleen Iberia.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:26:
Ik heb net ontdekt dat de event in ETS2 en ATS dezelfde is. Als ik gifts aflever in ETS2 tellen die ook in ATS. Ik vind dat eigenlijk jammer, ik was van plan er 15 te doen in beide games.

ATS heb ik met de laatste aanbieding gekocht. Op zich leuk dat je vanaf niks weer begint, dat is toch wat meer een uitdaging. In ETS2 maken mijn drivers mijn schades en snelheidsboetes wel weer goed (meer dan 10 miljoen euro per week doen die) waardoor ik veel meer risico neem, in ATS heb ik weer 500 k moeten lenen om twee drivers in te huren en snelheidsboetes zijn bijna onmogelijk met de truck die ik nu heb (soms 20 mph in de bergen). Maar met WOT contracten maakt die langzame truck ook niet zo veel uit.

Misschien dat ik in de steam wintersale nog wat dlc erbij haal :-)
Je kan nog steeds in ATS rijden. Wamt de hartjes en gifts moet je in meerdere steden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:27:
[...]

Je kan nog steeds in ATS rijden. Wamt de hartjes en gifts moet je in meerdere steden leveren.
Ja, maar ik hoef er nog maar drie te doen omdat ik er al 12 in ETS gedaan heb :)

Weet iemand tot wanneer de Colorado event duurt? Ik heb de rest van de DLC net gekocht in de wintersale :p, maar ze noemen niet echt een einddatum van de event. Alleen dat het na kerst is.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:15:
[...]

Ja, maar ik hoef er nog maar drie te doen omdat ik er al 12 in ETS gedaan heb :)

Weet iemand tot wanneer de Colorado event duurt? Ik heb de rest van de DLC net gekocht in de wintersale :p, maar ze noemen niet echt een einddatum van de event. Alleen dat het na kerst is.
volgens mij geen harde datum gezien, maar wel "till well after christmas"
ik zou dan denken tot het eind van het jaar ofzo?

colorado event is wel met ~7 ritjes te doen he.. van een bepaalde stad naar een andere stad levert al 2 afgevinkte steden op..

ik combineer het nu met het kerst event.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ga ook maar met cadeaus richting Colorado rijden. En maar even geen trailers parkeren ;)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
Marzman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:26:
Als je je 15 ritten met cadeaus gedaan hebt, kun je wel doorgaan met cadeau's leveren om een bijdrage te leveren aan de community ritten: alle steden die oranje zijn gekleurd, hebben 5x1000 cadeaus ontvangen en 5x1000 cadeaus gekregen, alle steden die nog grijs zijn moeten dat doel nog halen, daar kan je een bijdrage aan leveren. Als je met de muis over een stad zweeft, in het scherm voor kiezen van externe opdrachten, kun je zien hoe dicht de stad al is bij een doel (ieder hartje/cadeau staat voor 1000 leveringen gebracht/ontvangen en het getal geeft aan hoe dicht de stad is tot het behalen van het volgende hartje/cadeau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Hoe lang zou het duren voor er een Truck Simulator komt die net als MS Flight Simulator in 1 x de hele wereld bedekt? in dit tempo gaat het bijna 20 jaar duren voordat heel Amerika af is. Wat heet, heel Amerika, eigenlijk krijg je een paar wegen per staat en een soort van uitgeklede steden, uitgerekend dus misschien nog niet een fractie van een procent. Er hoeft maar een concurrent a la MS op te staan en het is einde verhaal voor ETS/ATS.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

cbr600f4i schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:50:
Hoe lang zou het duren voor er een Truck Simulator komt die net als MS Flight Simulator in 1 x de hele wereld bedekt? in dit tempo gaat het bijna 20 jaar duren voordat heel Amerika af is. Wat heet, heel Amerika, eigenlijk krijg je een paar wegen per staat en een soort van uitgeklede steden, uitgerekend dus misschien nog niet een fractie van een procent. Er hoeft maar een concurrent a la MS op te staan en het is einde verhaal voor ETS/ATS.
Dat gaat nog wel even duren. Zeker als het op micro niveau gedaan moet worden. MS steekt ontzettend veel geld in het handmatig maken van de grootste steden in Flight Sim want hun automagisch systeem is gewoon niet goed genoeg daarvoor.

Totdat iemand een algoritme ontwikkeld om van streetview foto's 3d modellen te maken op hoog niveau heeft het nog een lange weg te gaan.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vergeleken met ETS2 zijn de steden in ATS nog best groot eigenlijk. Ik denk dat heel de wereld niet te doen is. Rockstar is best groot en als je ziet hoe veel tijd die nodig hebben om een opvolger voor GTA5 te maken (die niet lijkt op de echte wereld en hooguit een provincie beslaat).

Op zich kunnen ze de games gewoon koppelen als ze willen (misschien gebeurd dat ook wel ooit,ze hebben ook een Duitse en UK Truck Simulator gehad als apparte game), dat de schaal niet hetzelfde is maakt voor de UK en het vaste land in ETS2 ook niet uit. Maar op deze manier kunnen ze denk ik ook meer verkopen (dingen als special transports, cabin assesoires en dergelijke). Als het succesvol blijft zie ik ze ook nog wel een Australische variant maken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het zou niet zo lastig moeten zijn, op basis van bijvoorbeeld de openstreetmap data kun je denk ik best wel een rijdbaar wegennet maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Maasluip schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:36:
[...]

Het zou niet zo lastig moeten zijn, op basis van bijvoorbeeld de openstreetmap data kun je denk ik best wel een rijdbaar wegennet maken.
Ze werken met ETS2 en ATS al met streetview, maar maken wel alles zelf na. Misschien dat met AI dit sneller kan (maar ook weer niet, want je wil ook geen 1:1 schaal en wel interessante dingen er in hebben). Sommige landen hebben geen streetview en die zullen niet zo snel worden toegevoegd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Je kunt flight sim natuurlijk niet 1 op 1 vergelijken met ETS/ATS.

Bij FS vlieg je vaak hoog boven alles qua details heel ander niveau dan een ETS waar je daadwerkelijk door de straten rijdt.

Zelf FS nog niet gespeeld maar ik betwijfel of alles er authentiek en mooi uit ziet als je dwars door een stad zou vliegen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Player1S schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:16:
[...]

Je kunt flight sim natuurlijk niet 1 op 1 vergelijken met ETS/ATS.

Bij FS vlieg je vaak hoog boven alles qua details heel ander niveau dan een ETS waar je daadwerkelijk door de straten rijdt.

Zelf FS nog niet gespeeld maar ik betwijfel of alles er authentiek en mooi uit ziet als je dwars door een stad zou vliegen.
Bij The Crew 2 hebben ze de gehele VS op een zeer redelijk niveau weten neer te zetten. Combineer dat met ATS en je bent een heel eind op weg.. ( pun intended..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Leuk uitzicht..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqWS4h66QonbTJ2rA98kDOwNEd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs5FyPfOgzkWRhIbBLXllLwK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Doen ze dat zo daar? Ik heb alleen nog in ETS vrachtwagens vervoerd, maar die stonden gewoon op een trailer :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

strider1007 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:36:
[...]

Bij The Crew 2 hebben ze de gehele VS op een zeer redelijk niveau weten neer te zetten. Combineer dat met ATS en je bent een heel eind op weg.. ( pun intended..)
The Crew 2 heb ik geprobeerd en daarna vrij snel mijn geld teruggevraagd. Het idee van het spel vind ik heel tof, maar de physics leken nergens op (en dat on the fly verder gaan als boot of vliegtuig hoeft van mij ook niet).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:42:
[...]

Doen ze dat zo daar? Ik heb alleen nog in ETS vrachtwagens vervoerd, maar die stonden gewoon op een trailer :)
Blijkbaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZwkexn1u6Vl47VH4uleLCtPLAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWMpNuhBH0lteaWLOshNyCLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Marzman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:48:
[...]

The Crew 2 heb ik geprobeerd en daarna vrij snel mijn geld teruggevraagd. Het idee van het spel vind ik heel tof, maar de physics leken nergens op (en dat on the fly verder gaan als boot of vliegtuig hoeft van mij ook niet).
Heel begrijpelijk.. Ik noemde het alleen vanwege de manier waarop ze de VS in kaart/beeld hebben gebracht..
Daar is weinig mis mee. Uiteraard geen 1-op-1, maar wel een zeer speelbaar landschap.

• psychodude
  • Laatst online: 20-09 20:20
Maasluip schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:36:
[...]

Hoewel het wegennet zeker niet lastig zou hoeven te zijn, zal de invulling wel te wensen over laten. MSFS ziet er vanuit de lucht zeker prima uit, en voor steden waar photogrammetry data beschikbaar is ziet het zelfs vanuit lage afstand in de lucht er allemaal degelijk uit.

Maar meer dan dat? Nee, echt niet.

Dit is een beetje wat je kunt verwachten, en is dus nog niet eens ground view.

Hoewel ik zeker vind dat wat MSFS voor elkaar gespeeld heeft indrukwekkend is, vermoed ik dat het zeker nog een jaar of 5 tot 10 gaat duren eer je daar een soort van World Truck Simulator mee kan maken. Je zult namelijk nog tot op veel meer detail objecten in de wereld moeten gaan invullen, en dit zal dus AI generated moeten zijn.

Sowieso laat MSFS hierin meerdere belangrijke problemen zien, want alles wat dus buiten satellite image data valt is kwalitatief al snel bedroeven, zeker van dichtbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb bij ETS2 een beetje een vakantie/roadtrip gevoel, bij ATS is dat niet. Dat lijkt meer op een film omdat ik de landschappen vooral ken van films (ik ben er wel een keer geweest, maar dat is aan de andere kant waar vooral veel bossen zijn). Nadeel is dat de grote zwarte vrachtwagen in veel films door de badguy bestuurd wordt :p

Ik vraag me wel af of Amerikanen dat ook andersom hebben. Oostblok vrachtwagenchauffeurs komen er meestal ook niet zo goed vanaf in films.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben een nieuwe save gestart in ETS2. Had de voorgaande een beetje verpest met leningen en wil het nu even goed doen. Wil ook meer gaan focussen op extra vrachtwagens/garages/drivers krijgen. Heb nu 222 uur ETS2 gespeeld en eigenlijk altijd alleen maar gefocused op 1 vrachtwagen en daarmee een beetje cruisen :+ Tijd om daar dus verandering in aan te brengen. M'n base gewoon weer ouderwets in Rotterdam en m'n eerste aankoop de Scania R.

Ik wil eerst even de 15 events completen zodat ik die rewards krijg. Moet ook wel zeggen dat je best veel geld krijgt voor die event jobs dus prima om te doen :)

Qua hardware ga ik binnenkort ook maar eens een nieuwe xbox controller aanschaffen aangezien de LB op m'n huidige al een paar jaar kapot is. Zodra ik volgend jaar in m'n nieuwe appartement zit zal ik eens gaan sparen voor een simstoel/stuur :+

Wat ik trouwens nog altijd wil is rijden in een DHL vrachtwagen maar dat is me nog altijd niet gelukt. Ze rijden wel rond in m'n game, zelfs als tandem maar zelf kan ik er niet in rijden. Hoe kan ik die bijv als Quick Job krijgen? Of is het makkelijkste gewoon een paint job downloaden?

[ Voor 14% gewijzigd door London op 25-12-2020 22:33 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
is deze "giveaway" hier bekend? (hij voelt erg ondergesneeuwd door ander nieuws aan)

https://blog.scssoft.com/2020/11/hard-truck-tribute.html
Every owner of the American Truck Simulator base game will be eligible to receive this paint job as a free gift, which will be available to use on all current truck models. To receive this special paint job, all you need to do is complete the following requirements:
  • Be registered on World of Trucks
  • Have your World of Trucks account connected to your American Truck Simulator game
  • Pick any external contracts in American Truck Simulator from any location of your choice, however, the job must be at least 500 miles long
  • Complete this external contract job
  • Claim your gift on your World of Trucks Event tab which can be found under 'My Page'
  • You will have until the 7th of February 2021, 23:59 UTC to claim this Hard Truck Tribute Paint Job. After that time, you will be no longer able to obtain this paint job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, ik wist ook niet dat je ze moest claimen. Door jouw post net 13 rewards geclaimed :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
mschol schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:38:
is deze "giveaway" hier bekend? (hij voelt erg ondergesneeuwd door ander nieuws aan)

https://blog.scssoft.com/2020/11/hard-truck-tribute.html
Bedankt voor de reminder. Ik wil die ook nog gaan doen, maar had het tot nu toe uitgesteld omdat je meer dan 500 mijl moet rijden en een World of Trucks rit voltooid moet zijn binnen een echte dag meestal, om binnen de tijd te zijn (in de ochtend na het opstaan een stukje rijden moet je in de avond de rit wel afmaken anders ben je te laat). Maar door de Christmas giveaway en al de spanningen door kerstmis gaan vieren bij mijn ouders in het besef van alle corona-maatregelen waaraan je je moet houden, was ik deze al bijna vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

London schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:22:

Wat ik trouwens nog altijd wil is rijden in een DHL vrachtwagen maar dat is me nog altijd niet gelukt. Ze rijden wel rond in m'n game, zelfs als tandem maar zelf kan ik er niet in rijden. Hoe kan ik die bijv als Quick Job krijgen? Of is het makkelijkste gewoon een paint job downloaden?
Even mezelf quoten maar mission accomplished _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXYa5OolJ7T8e0PjWJiVHH6rji0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhhLUSkdJ4a0I0P3fvlIlxAw.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
London schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:17:
[...]

Even mezelf quoten maar mission accomplished _/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]
En dan jouw antwoord op de door jouzelf gestelde vraag "Hoe kan ik die bijv als Quick Job krijgen? Of is het makkelijkste gewoon een paint job downloaden?" Daar ben ik dan wel benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ik dacht vandaag promods maar eens te gaan proberen.
Heb ik helemaal geen PayPal, en het kan niet met iDeal.

Nu maar wachten op de bij en afschrijvingen want heb geen zin om 2 bestandjes per keer te downloaden

Ik vind die laatste DLC (road to black sea) toch wel een van de mooiste en leukste om in te rijden :)

[ Voor 9% gewijzigd door lifeguard op 26-12-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

FairPCsPlease schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:07:
[...]

En dan jouw antwoord op de door jouzelf gestelde vraag "Hoe kan ik die bijv als Quick Job krijgen? Of is het makkelijkste gewoon een paint job downloaden?" Daar ben ik dan wel benieuwd naar?
In de workshop een paintjob gedownload en zelf een trailer gekocht. Hoe je het als quick job kan krijgen weet ik helaas ook niet.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lifeguard schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:17:
Ik dacht vandaag promods maar eens te gaan proberen.
Heb ik helemaal geen PayPal, en het kan niet met iDeal.

Nu maar wachten op de bij en afschrijvingen want heb geen zin om 2 bestandjes per keer te downloaden
Helaas zijn we afhankelijk van de systemen die onze partner biedt. Maar gelukkig kan het met overschrijven wel dus waar een wil is is een weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:58:
[...]

Bedankt voor de reminder. Ik wil die ook nog gaan doen, maar had het tot nu toe uitgesteld omdat je meer dan 500 mijl moet rijden en een World of Trucks rit voltooid moet zijn binnen een echte dag meestal, om binnen de tijd te zijn (in de ochtend na het opstaan een stukje rijden moet je in de avond de rit wel afmaken anders ben je te laat). Maar door de Christmas giveaway en al de spanningen door kerstmis gaan vieren bij mijn ouders in het besef van alle corona-maatregelen waaraan je je moet houden, was ik deze al bijna vergeten.
ik heb vanmiddag even (door) gereden maar zolang duurt een 500 mijl ritje niet toch?

ik was met 800-ish mijl, denk, ik rond een uur ofzo bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
mschol schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:22:
[...]

ik heb vanmiddag even (door) gereden maar zolang duurt een 500 mijl ritje niet toch?

Misschien valt het ook wel mee. Ik ben er gisteren aan begonnen, maar omdat ik omviel van de slaap na een hele lange eerste kerstdag ga ik er straks mee verder. Mijn aarzeling voor lange ritten in World of Trucks komt ook wel een beetje voort uit het feit dat je geen reload kunt doen als er wat mis gaat, een ongeluk of zo. Ik ben nogal perfectionist en reload na schade aan de truck of een verkeerde afslag, maar in World of Trucks (probeer maar eens uit) als je een eerdere save laadt uit je rit, blijkt dat de save het huidige moment herlaadt en niet het moment van de save. Iron-man mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Daar kwam ik gister ook achter toen ik in de laatste 10km een bocht te hard benaderde in de regen :+

Maar ik vind juist de logging van WoT heel erg tof. Kan ik precies terug zien waar ik wanneer heb gereden.

Ben nu bezig met de laatste event rit van de christmas event. Groningen > Plymouth. Heb ik toch mooi alle 15 ritten in 2 dagen gedaan :*)

Wel lame dat je maar 50 mag op de afsluitdijk overigens. Zodra ik deze rit heb voltooid gaat ProMods weer aan voor de leukere ritten >:)

edit: Ohja, WoT werkt natuurlijk helemaal niet met ProMods. Nou tot zo ver WoT dan :D

[ Voor 8% gewijzigd door London op 27-12-2020 10:36 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op zondag 27 december 2020 @ 07:33:
[...]

Misschien valt het ook wel mee. Ik ben er gisteren aan begonnen, maar omdat ik omviel van de slaap na een hele lange eerste kerstdag ga ik er straks mee verder. Mijn aarzeling voor lange ritten in World of Trucks komt ook wel een beetje voort uit het feit dat je geen reload kunt doen als er wat mis gaat, een ongeluk of zo. Ik ben nogal perfectionist en reload na schade aan de truck of een verkeerde afslag, maar in World of Trucks (probeer maar eens uit) als je een eerdere save laadt uit je rit, blijkt dat de save het huidige moment herlaadt en niet het moment van de save. Iron-man mode.
yup, inderdaad. ik doe liever ook niet enorm lange ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mschol schreef op zondag 27 december 2020 @ 01:22:
[...]

De schaal in ATS is 1:20. (Voor 1000 miles per echt uur 500 in 30 echte minuten) moet je gemiddeld 50 miles per game uur rijden (harder, want je vertrekt en komt aan in een stad waar je en langzamer rijdt (en stoplichten enzo) en de tijd langzamer gaat, dus misschien kom je dan op 800 uit).

/▌

Pagina: 1 ... 123 ... 162 Laatste