Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry ik zie geen mail van je. Stuur me hier op GoT een PM met je form username aub

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:58
ScuL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:19:
Sorry ik zie geen mail van je. Stuur me hier op GoT een PM met je form username aub
Heb je pm gestuurd :)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humtydumtie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
Beste mensen, een kleine waarschuwing.

Men weet dat als je op Steam speelt, je game iedere keer je rijden vastlegd. Dat dacht ik dus ook... maar het is niet altijd zo.

Ik had vorige week op mijn pc de map op 99.9%staan, mijn geld rond de 1.300.000.000 staan. Toen ging mijn SSD kapot. Laptop erbij gepakt, ETS2 opnieuw geinstaleerd en toen.... mijn maps? 70% (Black Sea 0%), Mijn geld? 566.000. Begin dus maar weer opnieuw...

Dus de save-game? Ik zal m wat vaker moeten checken!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Humtydumtie schreef op zondag 27 september 2020 @ 06:37:
Beste mensen, een kleine waarschuwing.

Men weet dat als je op Steam speelt, je game iedere keer je rijden vastlegd. Dat dacht ik dus ook... maar het is niet altijd zo.

Ik had vorige week op mijn pc de map op 99.9%staan, mijn geld rond de 1.300.000.000 staan. Toen ging mijn SSD kapot. Laptop erbij gepakt, ETS2 opnieuw geinstaleerd en toen.... mijn maps? 70% (Black Sea 0%), Mijn geld? 566.000. Begin dus maar weer opnieuw...

Dus de save-game? Ik zal m wat vaker moeten checken!!!!!
Had je steam cloud wel goed aanstaan? Op steam spelen is niet gelijk in de cloud opslaan. Staat er enigzins verwarrend zoals je het er neerzet.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Hopelijk kan iemand me helpen.

Ik speel nu regelmatig MP. Echter zie ik bij veel auto's waar stukken missen zoals grille etc. Komt dat doordat ik de tuning packs mis? Zie het vooral bij Volvo en Daf. Valt ook wel op dat het vaak bij idioten is die een dubbel met 70t trein per trailer een berg op willen trekken.

Tevens een vraag of iemand kan kijken of volgende mod goed te downloaden is. Ik ben enorme fan van het werk van Kriechbaum en hij heeft nu nieuwe NG sound mod uitgebracht. Echter als ik die download kan ik hem niet unzippen. Ook niet inzippen en rechtstreeks droppen in Mod folder komt hij niet tevoorschijn in mod menu. Kan iemand kijken of het bij hem/haar wel werkt. Zijn er inmiddels al verschillende waar het wel gewoon werkt dus vind het vreemd. Mod is binnen dit topic te vinden: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=211&t=248014

Gedownload op een andere PC via een andere connectie naar buiten en nu werkt het wel. Eindelijk weer een V8 geluid wat voor mij echt een toevoeging is. Wel aanwezig, niet schreeuwend, geen oorverdovend slecht turbo geluid, geen zwaar geknetter.

[ Voor 12% gewijzigd door MR_VIPER op 05-10-2020 09:31 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 14:08
MR_VIPER schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:42:
Ik speel nu regelmatig MP. Echter zie ik bij veel auto's waar stukken missen zoals grille etc. Komt dat doordat ik de tuning packs mis? Zie het vooral bij Volvo en Daf. Valt ook wel op dat het vaak bij idioten is die een dubbel met 70t trein per trailer een berg op willen trekken.
Correct, je mist de tuning packs.

Ik kan mij overigens behoorlijk ergeren aan alle kermissen die rondrijden, met de verlichting aan en al. Of wat te bedenken van de zware trucks voorzien van een simpele trailer.... :D

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Nu zo'n 20 uur erop zitten en het is best een grappig spel (speel nog met muis --> stuur komt nog). Nu was ik aan het kijken naar welke mods ik misschien zou kunnen toevoegen... ik dacht de top 5 uit de TS is een mooi beginpunt, maar die staat er helemaal niet (meer) in.

Maar welke mods zijn 'must' have om de spelervaring beter te maken?

Less = more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28
1 tot en met 5 PROMODS :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

6. 50k add-ons
7. SISL mega pack
8. SISL flat UI
9. BIGT - Britax Beacon pack
10. (Scania liefhebber) New Scania R & S series V8 stock sound by Kriechbaum

Denk zal het lijstje een kleine beetje aanvullen. Dan heeft het nog iets variatie ten opzichte van de terechte top 5 die @killerbee1958 aangeeft :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
IWriteCode schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:49:
Nu zo'n 20 uur erop zitten en het is best een grappig spel (speel nog met muis --> stuur komt nog). Nu was ik aan het kijken naar welke mods ik misschien zou kunnen toevoegen...
Wat ook grappig is, is hoe verschillend iedereen dit spel speelt. Het valt me op dat veel mensen heel snel met mods en aanpassingen aan de slag willen. (Ook wel een beetje tekenend voor deze tijd, denk ik, waarin alles altijd meteen mooier, sneller, prachtiger, beter, leuker moet.)

Ik rij nu al máándenlang alleen maar rond in Scandinavië (het is momenteel, na een recente herinstallatie van W10, zelfs de enige DLC die ik geïnstalleerd heb). Ik start een nieuw profiel, kies een standplaats en ga rijden. Zodra ik álle steden in Scandinavië heb bezocht (ik doe geen stap over de grens) doe ik meestal nog wat klusjes hier en daar en dan begin ik alweer snel met een nieuw profiel, een lege kaart, en dan maar weer kijken hoe ik alle plaatsen opnieuw ga bezoeken. En moet bezoeken bedoel ik dan wel 'met een lading': ik rij niet zomaar wat rond. Gek genoeg voelt het elke keer allemaal toch weer een beetje echt als nieuw als ik over 'nog niet bereden wegen' rijd. :)

De laatste paar keer doe ik alleen maar quick jobs: ik heb het ook regelmatig gedaan met alleen maar een eigen truck en dan dus ook daadwerkelijk rijden naar elke volgende opdracht maar dat vond ik uiteindelijk allemaal wat teveel tijd kosten. Maar ik ga het vast nog wel weer eens op die manier doen: het kost gewoon wat meer tijd en een betere planning om alle plaatsen te bezoeken.

Het geeft een soort van doel om alle stippen in Scandinavië gekleurd te krijgen op de kaart. En voor de rest is het gewoon heerlijk genieten van de rustige ritten. Ik heb boetes en slapen uit staan maar hou me alsnog gewoon aan alle regels (nou ja, net zoals ik me daar in het echte leven aan houd). Ik vind Scandinavië prachtig: je gaat van vlak naar bergen en omgekeerd, je hebt hier en daar een boot en ook heerlijk: je hebt alleen maar enkele stoplichten dus je hoeft nooit dubbel te wachten op rechts- of linksafslaande stoplichten. 8) Lekker simpel.

Vraag me af of er meer mensen zijn die het spel op zo'n toch wel wat afwijkende manier spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:00
Ik heb ProMods pas geïnstalleerd en er een nieuw profiel mee gestart, nadat ik de hele vanilla kaart inclusief alle DLC's voor 100% had verkend (wel met veel vrij rijden natuurlijk de laatste tientallen procenten). Daarna ProMods inclusief de Middle East add-on geïnstalleerd met een vers profiel en inmiddels in dat profiel naast ProMods ook RusMap, Southern Regions en The Great Steppe geïnstalleerd.

Als straks Iberia uit is, ga ik dat eerst in het vanilla profiel (dat dan niet meer op 100% zal zijn als ik het heb gekocht) verder met Iberia.

Ik vraag me af of het kopen van de Iberia DLC de compatibiliteit met ProMods zal breken en je moet wachten moet worden op een nieuwe versie van ProMods als je ook Iberia hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

FairPCsPlease schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:10:
Ik heb ProMods pas geïnstalleerd en er een nieuw profiel mee gestart, nadat ik de hele vanilla kaart inclusief alle DLC's voor 100% had verkend (wel met veel vrij rijden natuurlijk de laatste tientallen procenten). Daarna ProMods inclusief de Middle East add-on geïnstalleerd met een vers profiel en inmiddels in dat profiel naast ProMods ook RusMap, Southern Regions en The Great Steppe geïnstalleerd.

Als straks Iberia uit is, ga ik dat eerst in het vanilla profiel (dat dan niet meer op 100% zal zijn als ik het heb gekocht) verder met Iberia.

Ik vraag me af of het kopen van de Iberia DLC de compatibiliteit met ProMods zal breken en je moet wachten moet worden op een nieuwe versie van ProMods als je ook Iberia hebt?
9 van de 10 keer zal Promods een aanpassing moeten doen bij nieuwe map dlc alsook versie wissel van ets2.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 06:55
Misschien is het in het forum al geplaatst maar kan ik niet zo snel vinden, maar is het mogelijk de locatie waar de spellen lokaal worden opgeslagen, evenals de mods aan te passen? De c-schijf raakt erg vol, staan natuurlijk de map met de gebruikers gegevens en dus ook de mods, en wil deze dan ook verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
MR_VIPER schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

9 van de 10 keer zal Promods een aanpassing moeten doen bij nieuwe map dlc alsook versie wissel van ets2.
Dank voor het antwoord. Dan kan ik dus beter met aanschaf van Iberia wachten tot ProMods een compatible versie heeft uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gaat sowieso nog wel even duren voordat Iberia uit is, maar we zullen in eerste instantie een versie uitbrengen waar Iberia voorrang krijgt (en ProMods gebied foetsie is). En dan binnen een paar maanden een versie waar beiden geïntegreerd zijn.

Dit is bij Iberia makkelijker omdat er maar 2 wegen zijn waar we verbindingen hoeven te maken terwijl het er bij de Black Sea DLC een stuk of 10 waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Zit Promods ook in de Steam Workshop? Ik zie dat ik zelf nog niet alle vereiste DLCs heb voor promods... dus die zal ik dan voorlopig toch nog even overslaan.
tup61 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:40:
Wat ook grappig is, is hoe verschillend iedereen dit spel speelt. Het valt me op dat veel mensen heel snel met mods en aanpassingen aan de slag willen. (Ook wel een beetje tekenend voor deze tijd, denk ik, waarin alles altijd meteen mooier, sneller, prachtiger, beter, leuker moet.)
Ik rij zelf ook meestal het meeste snelle ritten. Wel inmiddels 5 chauffeurs naast me aan het rijden. De mods die ik nu heb geinstalleerd zijn met name dingen zoals 'echte' reclame en 'echte' trucks... zodat IKA wordt verandert in IKEA e.d. Dat verhoogt bij mij toch wel het speelplezier.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
IWriteCode schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Zit Promods ook in de Steam Workshop? Ik zie dat ik zelf nog niet alle vereiste DLCs heb voor promods... dus die zal ik dan voorlopig toch nog even overslaan.

.
Als je alle uitbreidingen niet hebt dan inderdaad is promods geen optie. Zit niet in Steam Workshop. Is een aparte download ($ 1 per keer).
Wacht gewoon even op Steam Halloween of winter sale en dan kun je de uitbreidingen vaak spot goedkoop scoren. (niet de allernieuwste maar vaak wel degene die al meer dan een half jaar uit zijn).

Maar goed, ik lees dat je al een aantal mods hebt gevonden dus vermaak je daar vooral maar even mee, maar ik voorspel je dat als je eenmaal promods hebt toegevoegd dan wil je niet anders meer.

Ik stel aanschaf van uitbreidingsgebieden tegenwoordig uit totdat PRomods kan samenwerken met die uitbreidingen. Liever zonder een nieuw gebied dan zonder Promods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:05
killerbee1958 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:07:
[...]Als je alle uitbreidingen niet hebt dan inderdaad is promods geen optie. Zit niet in Steam Workshop. Is een aparte download ($ 1 per keer).
Om helemaal compleet te zijn: Promods is gewoon via promods.net gratis te downloaden, tenzij je de supersnelle download wilt, dan betaal je maar liefst 1 euro.. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
strider1007 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Om helemaal compleet te zijn: Promods is gewoon via promods.net gratis te downloaden, tenzij je de supersnelle download wilt, dan betaal je maar liefst 1 euro.. _/-\o_
thanks voor de verbetering. Ik dacht dat het nog steeds 1 dollar was. Maar die twee of drie keer per jaar dat ik een nieuwe promods download is het me die 1 euro per keer meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:04

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

IWriteCode schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:49:
Maar welke mods zijn 'must' have om de spelervaring beter te maken?
Ik ben het er mee eens als ik dat zo lees dat iedereen toch zijn eigen manier van spelen heeft ...

Voor aanbiedingen in Steam hoef je volgens mij niet te wachten (die zijn nu) of is het met Halloween nog goedkoper ?

Ikzelf heb voor Promods ook een apart account gemaakt,
dan hoef ik mij geen zorgen te maken of er een wel een update is of wanneer die komt

Bedoel je met "echte trucks" die van Jazzycat
http://jazzycat.ucoz.net/
Leuke traffic mods en vrachtauto's in echte bedrijfs kleuren

Maar in de normale SCS map is genoeg te ontdekken, zeker als je een paar DLC's voor een leuk prijsje kunt krijgen ... veel plezier ;)

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ja precies, voor de dlc wacht ik gewoon op de aanbiedingen. Zo waren (zijn?) Frankrijk en Italie in de aanbieding... en dan vind ik 5 euro toch een stuk leukere prijs dan de 'standaard' 18 euro. Lang leven de Steam wishlist... waar Spanje/Portugal ook al opstaat. Daar paar keer met de auto rondgereden, lijkt met hartstikke tof om daar ook wat vrachten te rijden.
Chantal_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:21:
Bedoel je met "echte trucks" die van Jazzycat
http://jazzycat.ucoz.net/
Leuke traffic mods en vrachtauto's in echte bedrijfs kleuren
Nee, heb een aantal mods via de Steam Workshop, die 'echte' bedrijven toevoegen ipv de net-niet bedrijven uit de standaard ETS 2.

[ Voor 34% gewijzigd door IWriteCode op 09-10-2020 10:54 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Bestaat er ook een pack waarin ALLE regio's zitten? Of moet je echt alle regio's los aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
tup61 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15:
Bestaat er ook een pack waarin ALLE regio's zitten? Of moet je echt alle regio's los aanschaffen?
vaak bij een sale van Steam kun je inderdaad een complete pack aanschaffen met hoge korting.
Steam aanbieding is dan zelf zo slim om alleen de voor jou ontbrekende dlc te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

Fuelke

Forza Ferrari

@IWriteCode Ik gebruikte de voorganger van deze: https://ets2.lt/en/rel-real-company-logo-v1-3-schumi-1-38/ (deze versie niet geinstalleerd, omdat mijn stuur stukging en ik dus even geen ETS2 meer speel.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
killerbee1958 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

vaak bij een sale van Steam kun je inderdaad een complete pack aanschaffen met hoge korting.
Steam aanbieding is dan zelf zo slim om alleen de voor jou ontbrekende dlc te selecteren.
Hm, ok. Alles is nu in sale bij Steam maar geen regio pack...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
tup61 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:10:
[...]

Hm, ok. Alles is nu in sale bij Steam maar geen regio pack...
ik zie toch echt twee bundles. Essentials en Black sea.
Daarin heb je dan in ieder geval
Going East/Scandinavia/Road to Black sea en nog wat minder nuttige uitbreidingen.

Voor Promods mis je dan inderdaad nog
Vive La France en Italia. Maar die koop je nu ook in de sale los voor 5,39 per stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
Ok, DLC aangeschaft, ProMods geïnstalleerd: nice! Er zijn niet alleen plaatsen bijgekomen maar de afstanden zijn ook langer, lijkt het. Vanochtend Amsterdam - Brussel default gereden en dat was een redelijk korte rit. Zonet zelfde route en die leek nu een stuk langer te duren. Aantal km was volgens mij hetzelfde maar ik deed er veel langer over. Of lijkt dat maar zo?

Hoe dan ook, wat ik nog vragen wilde: ik dacht dat je met ProMods ook realistische bedrijfsnamen kreeg maar dat leken me nu nog steeds die fantasie namen... Klopt dat? Is er een mod die compatible is met PM en alles realistisch benoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 20:52
tup61 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:22:
Ok, DLC aangeschaft, ProMods geïnstalleerd: nice! Er zijn niet alleen plaatsen bijgekomen maar de afstanden zijn ook langer, lijkt het. Vanochtend Amsterdam - Brussel default gereden en dat was een redelijk korte rit. Zonet zelfde route en die leek nu een stuk langer te duren. Aantal km was volgens mij hetzelfde maar ik deed er veel langer over. Of lijkt dat maar zo?

Hoe dan ook, wat ik nog vragen wilde: ik dacht dat je met ProMods ook realistische bedrijfsnamen kreeg maar dat leken me nu nog steeds die fantasie namen... Klopt dat? Is er een mod die compatible is met PM en alles realistisch benoemd?
Promods heeft ook de extra optie voor de real companies. was 0.50 euro, zou bij de download hebben gestaan aan de linkerkant als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
mamorunl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:26:
[...]

Promods heeft ook de extra optie voor de real companies. was 0.50 euro, zou bij de download hebben gestaan aan de linkerkant als t goed is.
O... Ik ga ff kijken of die ook apart te krijgen is... Want dat is natuurlijk wel veel leuker.

EDIT
Gevonden! Jaaaaaa, veel leuker zo! :)

EDIT 2
Alhoewel de mod niet helemaal 100% alles vervangt, lijkt het, want het tankstation had nog steeds zo'n vage, onbekende naam. Maar goed, het is sowieso beter met deze mod.

[ Voor 64% gewijzigd door tup61 op 09-10-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ja binnen steam workshop heb je ook mods die je tanksstations fixen. Maar ik weet niet hoe verre dat compatible is met promods.

Less = more

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het TCP is een project waar we al jaren onvoldoende mankracht achter hebben helaas. Veel bedrijven zijn vervangen door realistische namen maar de nieuwe DLC's voegen steeds nieuwe bedrijven toe en we dan moeten die ook weer worden toegevoegd :)

De rit Amsterdam-Brussel zou eventueel langer kunnen zijn door de toevoeging van Antwerpen

En bedankt voor alle bijdragen en mensen die trouw de euro betalen, helpt ons enorm het project te laten voortbestaan :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sven_engelen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-10-2023

sven_engelen

Een echte ETS2 mapper

Updateje van mijn kant:

Tregion 0.2 is nu in de beta en we hebben wat dingen in onze werkwijze aangepast. Zo werken we na 0.2 op kleinere delen zodat we sneller kleine updates eruit kunnen duwen en doen we vaker developerstreams/voicechatavonden. Dat schijnt toch de motivatie van alle developers omhoog te trekken!

Als de map in beta is hoort er natuurlijk een trailer bij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
Ziet er gelikt uit hoor, mooi werk.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Ziet er mooi uit, herkenbaar als Nederland (itt de standaard map).

Weet iemand of er iets te doen is aan die flikkerende scenery? Viel me afgelopen weekend vooral op in de ATS beta, maar het zit eigenlijk ook in ETS2. Heb al geprobeerd om wat te wijzigen aan de display scaling, anti aliasing en reflections, maar het gaat niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Kwam op YouTube het volgende filmpje tegen:

Deze speler heeft een garage in het noorden van de uk en een andere in Instanbul en 'verdient' geld door telkens van de ene garage naar de andere te verplaatsen, dit kost zo'n 3 dagen en tijdens die periode werken zijn chauffeurs gewoon door.

Best een grappig idee om 'snel' geld te verdienen... sowieso wel eens afgevraagd waarom er geen 'vakantie' optie is... waardoor je zelf een paar weken op vakantie kan gaan, en je chauffeurs gewoon geld verdienen. Dit is natuurlijk eigenlijk 'precies' hetzelfde.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt ook 3x achter elkaar slapen, dan heb je ook 30 uur niet gespeeld.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
IWriteCode schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:01:
... sowieso wel eens afgevraagd waarom er geen 'vakantie' optie is... waardoor je zelf een paar weken op vakantie kan gaan, en je chauffeurs gewoon geld verdienen. Dit is natuurlijk eigenlijk 'precies' hetzelfde.
Ik vraag me regelmatig af waarom ik mijn chauffeurs geen vakantie kan geven. Ik heb medelijden met ze, dat ze alsmaar door rijden voor mij, alleen maar rusten voor slaap, maar niet voor een weekend of een week vrij.

Verder is millionair zijn ook vrij zinloos. Als je geen wensen meer hebt qua nieuwe trucks, trailers en garages en je koopt niets meer, blijft je geld wel door groeien. Het zou mooi zijn als je de miljoenen die binnenkomen kunt doneren aan een goed doel, net als in het echte leven wanneer je meer verdient dan je nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door FairPCsPlease op 14-10-2020 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tup61
FairPCsPlease schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Verder is millionair zijn ook vrij zinloos. Als je geen wensen meer hebt qua nieuwe trucks, trailers en garages en je koopt niets meer, blijft je geld wel door groeien. Het zou mooi zijn als je de miljoenen die binnenkomen kunt doneren aan een goed doel, net als in het echte leven wanneer je meer verdient dan je nodig hebt.
Inderdaad. Ik vind zelf het begin van het spel altijd het leukst: óf gewoon met quick jobs een gebied helemaal verkennen (en dan maakt geld totaal niet uit) óf meteen starten met één truck (gekocht met een lening) en dan je uit de schulden rijden, vervolgens de truck wat upgraden en ondertussen een gebied verkennen of een of ander doel vervullen dat ik me meestal stel. Zodra ik meer dan geld genoeg heb, begin ik meestal weer een nieuw profiel met een lege map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Grappig zoals iedereen het dan toch lekker op zijn/haar eigen manier doet.
Ik heb nu al twee jaar dezelfde company met maximaal aantal chauffeurs en behalve dat ik natuurlijk het zelf rijden leuk vindt, kan ik ook wel genieten van het, weliswaar geheel autonoom, verder verbeteren van mijn chauffeurs levels. Ben er eigenlijk ook op uit om al mijn chauffeurs (252 geloof ik nu) level 10 te laten worden.

Maar goed, er is niet echt iets pro-actiefs wat ik daar aan kan doen, dus ik bewonder mijn lijstje werknemers gewoon eens in de zoveel dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

tup61 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Inderdaad. Ik vind zelf het begin van het spel altijd het leukst: óf gewoon met quick jobs een gebied helemaal verkennen (en dan maakt geld totaal niet uit) óf meteen starten met één truck (gekocht met een lening) en dan je uit de schulden rijden, vervolgens de truck wat upgraden en ondertussen een gebied verkennen of een of ander doel vervullen dat ik me meestal stel. Zodra ik meer dan geld genoeg heb, begin ik meestal weer een nieuw profiel met een lege map.
Ik ben ook al te vaak opnieuw begonnen. Nu een game gestart in Dortmund, lekker beetje toeren met m'n Volvo 8) Serietje aan op ander scherm, heerlijk.

Ga denk ik toch ook maar een stuurtje halen. Heb wat meer geduld voor ETS2 dan voor MSFS2020 merk ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

En zojuist ook maar eeeeeeindelijk ATS2 aangeschaft, mét alle add-ons. Totaalkosten: 46 euro dus ik ben zeer tevreden :) Startplaats: Las Vegas. Die vrachtwagens en die gigantische snelwegen _O_

Lijkt me prima voor de afwisseling ook.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

London schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:
En zojuist ook maar eeeeeeindelijk ATS2 aangeschaft, mét alle add-ons. Totaalkosten: 46 euro dus ik ben zeer tevreden :) Startplaats: Las Vegas. Die vrachtwagens en die gigantische snelwegen _O_

Lijkt me prima voor de afwisseling ook.
Waar kan ik die kopen ? ATS2 ken ik niet.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Pykow schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:02:
[...]

Waar kan ik die kopen ? ATS2 ken ik niet.
Nee die bestaat ook niet :p Ben in al m’n enthousiasme al een nummertje verder.

Anyway, vandaag komt m’n Thrustmaster T300RS met de TH8A shifter. Heb nog even geen stoel gehaald omdat ik er nog niet uit ben wat de meest geschikte optie is. Dus vooralsnog even mounten aan mijn bureau :) Ben benieuwd, zal een flinke upgrade worden ten opzichte van een Xbox controller.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Vanwege het thema van deze maand, het spuitwerk van truck en trailer even aangepast(steam workshop)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqNjJmMOJcE_RvG_ug1vTdI7QWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6LApmkw9Y10z7glMOpYO2Bk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyIYfC-gjcrQdkpKUziYyO16Lm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6ZDoJkXgLG84uF6XtRp4s4Q.jpg?f=fotoalbum_large

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Iemand de nieuwe diepladers al geprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vandaag eens met iets anders rondgereden. Is wel leuk om op deze manier ProMods te ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBuiAD3ny5F_A-WjweXsCfN72C8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3X512cwa3IiK32QgRcW9MZes.png?f=fotoalbum_large

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 11:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Kan zijn dat 1 van mijn mods loopt te klieren, maar ik speel altijd met de open beta versie en daar merk ik sinds de laatste update naar 1.39.weetikveel dat een dubbele trailer nogal wat probleempjes geeft... de achterste trailer blijft "in de grond haken" en is er op geen enkele manier uit te krijgen :P Meer mensen die dat ervaren of spelen de meeste mensen zonder de beta. Ik zal de boel maar eens terug zetten naar de non-beta want op deze manier gaan de leuke ritten toch wel aardig verloren.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lameeuw schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:33:
Kan zijn dat 1 van mijn mods loopt te klieren, maar ik speel altijd met de open beta versie en daar merk ik sinds de laatste update naar 1.39.weetikveel dat een dubbele trailer nogal wat probleempjes geeft... de achterste trailer blijft "in de grond haken" en is er op geen enkele manier uit te krijgen :P Meer mensen die dat ervaren of spelen de meeste mensen zonder de beta. Ik zal de boel maar eens terug zetten naar de non-beta want op deze manier gaan de leuke ritten toch wel aardig verloren.
Daarom is het ook een beta he ;)
kunnen altijd problemen inzitten.
Zo heb je in Calais een onzichtbare muur bijvoorbeeld.

@ScuL promods heeft in versie 2.5 ook wat bugs.
In italië gebeurd het regelmatig dat de grond texture verdwijnt, vooral in de buurt van tol poortjes.
Daarnaast de boot Messina heeft ook een onzichtbare muur en dan kom je er niet doorheen.
Hebben 3 chauffeurs van mijn VTC ontdekt.
Dit was dan wel in TruckersMP in samenwerking met Promods. Geen idee of daar een verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb soms dat er een auto langs rijdt met fel rode textures. En alstie dan eenmaal is gepasseerd verandert 'ie weer naar normaal. Zal ongetwijfeld iets met een texture pack te maken hebben :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:18:

@ScuL promods heeft in versie 2.5 ook wat bugs.
In italië gebeurd het regelmatig dat de grond texture verdwijnt, vooral in de buurt van tol poortjes.
Daarnaast de boot Messina heeft ook een onzichtbare muur en dan kom je er niet doorheen.
De muur in Messina is door ons onverklaarbaar, daar is ook geen tester geweest omdat niemand daar wat heeft aangepast. Het blijkt dat bij de conversie een paar items op andere plekken zijn terecht gekomen die de muur veroorzaken.

De tolpoort bug komt op 3 plekken in de map voor, en die heeft een andere verklaring. Er was een onzichtbare muur die de toegang tot de parkeerplaats bij de Sloveense grens blokkeerde. MandelSoft heeft toen de tolpoort gerepareerd om die muur weg te halen, maar bij het exporteren zijn de Blender bestanden corrupt geraakt wat het texture probleem veroorzaakt. Vervolgens is de fix in de release gekopiëerd en omdat de testers daar al tig keer langs zijn gereden werd het gebied niet opnieuw getest en de fout dus nooit gemeld.

Beide problemen zullen in 2.51 foetsie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:11
MR_VIPER schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:36:
Vandaag eens met iets anders rondgereden. Is wel leuk om op deze manier ProMods te ontdekken.

[Afbeelding]
Welke mod gebruik je hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10
Maakt het wat uit wat voor wagens je je chauffeurs geeft? Ik heb er nu 11 in dienst en allen hebben een Scania. Maar maakt het wat uit welke motor inhoud, bak ect ect ze hebben?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWagen
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Kloever schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:45:
Maakt het wat uit wat voor wagens je je chauffeurs geeft? Ik heb er nu 11 in dienst en allen hebben een Scania. Maar maakt het wat uit welke motor inhoud, bak ect ect ze hebben?
Naar mijn weten maakt dit niet uit. Zo geef ik iedereen de goedkoopste Iveco waar ik nog wat opties van afhaal zodat een truck slechts 94xxx kost en daar rijden ze prima hun rondjes mee! :P

Edit: kan de guide die ik er ooit op had gevonden niet meer vinden maar deze omschrijving voldoet wel
When starting out remember that your drivers dont exist, they are a collection of clocks ticking down which spit money into your account after each 'Job'. Advancement for the driver merely means they spit out more money and have less chance of not finding work.

[ Voor 28% gewijzigd door AWagen op 20-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
AWagen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

Naar mijn weten maakt dit niet uit. Zo geef ik iedereen de goedkoopste Iveco waar ik nog wat opties van afhaal zodat een truck slechts 94xxx kost en daar rijden ze prima hun rondjes mee! :P

Edit: kan de guide die ik er ooit op had gevonden niet meer vinden maar deze omschrijving voldoet wel

[...]
Maar als je kiest voor de map view van de chauffeurslijst zie je ze wel op specifieke plekken rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWagen
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Maar als je kiest voor de map view van de chauffeurslijst zie je ze wel op specifieke plekken rijden.
Lijkt mij dat ze nog steeds fictioneel zijn. Betwijfel het dat je ze ook daadwerkelijk kan zien rijden als je toevallig op dezelfde weg bent.. Moet er wel bij vermelden dat ik dat niet getest heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
AWagen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Lijkt mij dat ze nog steeds fictioneel zijn. Betwijfel het dat je ze ook daadwerkelijk kan zien rijden als je toevallig op dezelfde weg bent.. Moet er wel bij vermelden dat ik dat niet getest heb ;)
Ik ben er vrij zeker van dat je ze NIET kan zien rijden. Het is wel zo, dat als ze op een bestemming zijn waar geen vracht is, ze de gebruikelijke rijtijd terug naar de garage waar ze geplaatst zijn bezig zijn met 'terugkeren' (virtueel natuurlijk) en dan alleen maar geld kosten (ik denk dat de game berekent hoeveel benzine, tol en onderhoud zo'n rit kost) in plaats van dat je dan wat verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

FairPCsPlease schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat je ze NIET kan zien rijden. Het is wel zo, dat als ze op een bestemming zijn waar geen vracht is, ze de gebruikelijke rijtijd terug naar de garage waar ze geplaatst zijn bezig zijn met 'terugkeren' (virtueel natuurlijk) en dan alleen maar geld kosten (ik denk dat de game berekent hoeveel benzine, tol en onderhoud zo'n rit kost) in plaats van dat je dan wat verdient.
Ik vind dat altijd zo zonde, het lijkt me gaaf om een eigen (virtueel) bedrijf te starten en dan steeds meer van je eigen wagens rond te zien rijden. Ik dwing het nu al af door dezelfde kleur voor elke trekker te kiezen, echter zie ik ze nooit rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

3L3ktr1k schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Welke mod gebruik je hiervoor als ik vragen mag?
Ik zal morgen even de verschillende mods die ik gebruikt heb even plaatsen.

Ik heb de meest relevante mods in dat profiel genoemd. Dus inclusief accesoire mods die ik gebruikt heb. Truck en Trailer varianten onderaan het lijstje.

ETS2 rigid profiel

Map:
  • Promods - volledig dus ook Middle East and company pack
Losse mods:Vrachtwagen plus chassis aanpassing:Trailers (Ik heb telkens full pack gepakt, dus ook normale trailers):

[ Voor 80% gewijzigd door MR_VIPER op 21-10-2020 08:33 ]

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:11
Top! Heel erg bedankt :)

Kan ik eindelijk eens de upgrade van een RJL Scania naar een nieuwere series maken, als bakwagen dan.

Heb je (of iemand anders) toevallig ook een idee hoe ik met de rest van de trucks als bakwagen kan rijden? Ik wil nogsteeds heel graag een Volvo FH als bakwagen.

Vroeger gebruikte ik deze mod: https://ets2.lt/en/rigid-chassis-for-all-scs-trucks-v-3-0/ Maar die lijkt helaas niet meer lekker te werken. Veel trucks crashen de game, en ook de ladingmarkt o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

3L3ktr1k schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Top! Heel erg bedankt :)

Kan ik eindelijk eens de upgrade van een RJL Scania naar een nieuwere series maken, als bakwagen dan.

Heb je (of iemand anders) toevallig ook een idee hoe ik met de rest van de trucks als bakwagen kan rijden? Ik wil nogsteeds heel graag een Volvo FH als bakwagen.

Vroeger gebruikte ik deze mod: https://ets2.lt/en/rigid-chassis-for-all-scs-trucks-v-3-0/ Maar die lijkt helaas niet meer lekker te werken. Veel trucks crashen de game, en ook de ladingmarkt o.a.
Ik ben erg merk vast. Iets met als 6-jarig Vipertje al tussen de grote Scania's lopen en daar een behoorlijk besmetting aan overhouden :+. Dus durf het niet te zeggen voor de andere merken.

@3L3ktr1k Ik neem aan dat je volgende tips ook geprobeerd heb tbv Rigids voor alle trucks? https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=1375754#p1375754

[ Voor 8% gewijzigd door MR_VIPER op 21-10-2020 14:32 ]

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chantal_NL
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:04

Chantal_NL

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ

MR_VIPER schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Ik ben erg merk vast. Iets met als 6-jarig Vipertje al tussen de grote Scania's lopen en daar een behoorlijk besmetting aan overhouden :+. Dus durf het niet te zeggen voor de andere merken.

@3L3ktr1k Ik neem aan dat je volgende tips ook geprobeerd heb tbv Rigids voor alle trucks? https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?p=1375754#p1375754
Bedankt voor het delen van je mod lijstje, ik ga zeker een bakwagen met aanhanger proberen

En het Merk Scania komt bij mij goed uit, als klein 4 jarig Chantalletje ging ik voor de eerste keer een ritje met mijn vader mee in zijn ... Je raad het al... Scania !! :)

[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:12
Heb al even geen ets2 meer gespeeld, maar ga nog eens terug beginnen. Truckersmp update, promods update en gaan met die banaan. Maar is het mogelijk om ook die middle east addon van promods te gebruiken op truckersmp? Of is enkel de basis promods compatible?

Edit: nvm, vond het niet op de site zelf, maar de live map had idd die stukken ook included, dus het werkt idd gewoon :d

[ Voor 26% gewijzigd door Powerblast op 02-11-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Powerblast schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:25:
Heb al even geen ets2 meer gespeeld, maar ga nog eens terug beginnen. Truckersmp update, promods update en gaan met die banaan. Maar is het mogelijk om ook die middle east addon van promods te gebruiken op truckersmp? Of is enkel de basis promods compatible?

Edit: nvm, vond het niet op de site zelf, maar de live map had idd die stukken ook included, dus het werkt idd gewoon :d
In ding opletten. 1.39 is vandaag uitgekomen.
Voor TruckersMP moet je nog op 1.38 draaien de komende 20 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Pykow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:54:
[...]

Voor Promods zul je ook waarschijnlijk ook nog even terug moeten naar 1.38.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:12
Pykow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:54:
[...]

Thanks voor de headsup, ETS was idd al aan het updaten. Ben maar even terug gegaan naar de 1.38 build. Nu het werkt blijf ik er liever vanaf :).

Het blijft een leuk spel en promods + truckersmp is echt een heel goeie toevoeging, maar blijf het spijtig vinden dat ze dit niet gewoon official maken. Dan zat dit gewoon mee in de game zelf en geen gedoe meer met update dat, update dit... gisteren weer een uur bezig geweest met een maatje om z'n spel goed ingesteld te krijgen. Eens je aan promods gewend bent, voelt de basismap gewoon zo leeg aan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Powerblast schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:51:
[...]

Thanks voor de headsup, ETS was idd al aan het updaten. Ben maar even terug gegaan naar de 1.38 build. Nu het werkt blijf ik er liever vanaf :).

Het blijft een leuk spel en promods + truckersmp is echt een heel goeie toevoeging, maar blijf het spijtig vinden dat ze dit niet gewoon official maken. Dan zat dit gewoon mee in de game zelf en geen gedoe meer met update dat, update dit... gisteren weer een uur bezig geweest met een maatje om z'n spel goed ingesteld te krijgen. Eens je aan promods gewend bent, voelt de basismap gewoon zo leeg aan :p.
Ik ben het met je eens dat promods het echt afmaakt en dat de basismap vaak kaal aanvoelt.
Mijn VTC (Virtueel truck company) rijd ook alleen maar Promods.
in TruckersMP spelen wij vrijwel nooit op server 1 of 2, maar altijd promods.

Het is inderdaad ook jammer dat het niet officieel ondersteund wordt, maar dat het een mod is.
TruckersMP kent ook maar 1 programmeur en 2 hulpjes. veelste weinig man voor zo'n project/mod.
Vaak zit Steam irritant te doen, waardoor nieuwe gebruikers niet direct zich kunnen aanmelden op truckersMP, maar als het eenmaal werkt dan is het prima.
Updaten van versies duurt alleen SUPER LANG. voor mijn gevoel zijn we pas paar weken live met 1.38 en krijgen we nu al 1.39.

Ach er zijn nog wel meer dingen die ik liever officieel zie uitkomen ipv mods of andere applicaties.
heel de VTC community mogen ze van mij part ook officieel maken ingame.
Ik zie daar zoveel mogelijkheden in, maar er gebeurd maar niks mee.

Vanavond kort ritje online rijden met mijn VTC Tilburg Logistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:05
Denk dat ze met heel dingen bezig zijn. Maar niet alles publiek maken.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
Beetje jammer dat bij iedere update de laatste tijd blijkt dat mod`s al niet meer compatibel zijn.
Niet alleen bij ETS maar ook bij ATS.
Dat is meer het gebrek van de Mod`s dan van SCS maar het is wel irritant.
Zeker omdat als je een mod truck hebt je na de update problemen hebt om het spel weer te kunnen draaien.
Ik zie bv mod trucks en trailers in het overzicht staan met ontbrekende onderdelen(mod`s).
Als je deze wil aanpassen loopt de game weer vast. 8)7
Toch maar terug gezet naar een oude versie en al mijn chauffers een kale standaard truck en trailer gegeven.

Heb ook een profiel zonder enige mod maar mis daar toch wel de ProMods aanpassingen

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Colorado will be released on the 12th of November 2020!

YouTube: American Truck Simulator - Colorado DLC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Powerblast schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:51:

Pykow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:28:
[...]

Ik ben het met je eens dat promods het echt afmaakt en dat de basismap vaak kaal aanvoelt.
Mijn VTC (Virtueel truck company) rijd ook alleen maar Promods.
in TruckersMP spelen wij vrijwel nooit op server 1 of 2, maar altijd promods.

Het is inderdaad ook jammer dat het niet officieel ondersteund wordt, maar dat het een mod is.
Dank voor het lof.

We hebben een diepgaande relatie met SCS sinds 2013, en we zijn ook grotendeels op de hoogte van de updates die komen gaan.

Er zijn meerdere redenen waarom ProMods altijd een mod zal blijven
- SCS kan niets in het spel opnemen dat niet in-house is gemaakt wegens auteursrecht/juridische eigendomsrechten
- SCS wil in principe niet dat mensen remote/op afstand werken. Iedere werknemer werkt vanuit Praag.
- We hebben in onze mod veel echte merken die in een officiëel spel niet zomaar gebruikt zouden mogen worden

Om ProMods legaal onderdeel van het spel te maken zouden we in principe van voren af aan moeten beginnen en "en masse" naar Praag moeten verhuizen.. Het is dus niet realistisch... helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ScuL schreef op zondag 8 november 2020 @ 02:37:

Om ProMods legaal onderdeel van het spel te maken zouden we in principe van voren af aan moeten beginnen en "en masse" naar Praag moeten verhuizen.. Het is dus niet realistisch... helaas
Dat naar praag verhuizen lijk me nog niet eens zo gek maar dat helemaal opnieuw beginnen en die rechten krijgen van de echte merken .... dat word nog wel een probleem

Maar hoe zit het met ATS en promods ?
hoop dat jullie die ook eens gaan pakken en dan het gedeelte van Brits Colombia / Alaska _/-\o_
dat zal wel heel erg mooi wezen en dan ook verder met Canada , want dan loop je SCS ook niet in de weg met hun dlc

Hier gelijk nog even wat screenshots van mijn laaste routes

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/prWydRqN/20201109002639-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YCG00XfS/20201109030537-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G2rmMb0B/20201109174513-1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 09-11-2020 18:03 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ScuL schreef op zondag 8 november 2020 @ 02:37:
[...]

[...]

Dank voor het lof.

We hebben een diepgaande relatie met SCS sinds 2013, en we zijn ook grotendeels op de hoogte van de updates die komen gaan.

Er zijn meerdere redenen waarom ProMods altijd een mod zal blijven
- SCS kan niets in het spel opnemen dat niet in-house is gemaakt wegens auteursrecht/juridische eigendomsrechten
- SCS wil in principe niet dat mensen remote/op afstand werken. Iedere werknemer werkt vanuit Praag.
- We hebben in onze mod veel echte merken die in een officiëel spel niet zomaar gebruikt zouden mogen worden

Hoezo kun je Promods dan niet verkopen voor 1 cent of eventueel in licentie geven voor 1 cent/jaar. Tenminste ik neem aan dat deze constructie al overwogen is. En waarom willen ze dan dat je vanuit Praag werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoi1234 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:38:
[...]

Hoezo kun je Promods dan niet verkopen voor 1 cent of eventueel in licentie geven voor 1 cent/jaar. Tenminste ik neem aan dat deze constructie al overwogen is. En waarom willen ze dan dat je vanuit Praag werkt?
Gaat niet werken men erft te veel materiaal waarvan de bron niet duidelijk is, modellen etc. Als modders gaan we anders om met source materialen dan SCS. Het is een behoorlijk complex geheel.

SCS heeft in het verleden werknemers in het buitenland gehad en dat gaf alleen maar problemen, dus ja. Ons team zit over de hele wereld (ik woon 17.852km van Praag :D ) dus het is gewoon niet praktisch.
ravw schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:00:
[...]

Maar hoe zit het met ATS en promods ?
hoop dat jullie die ook eens gaan pakken en dan het gedeelte van Brits Colombia / Alaska _/-\o_
dat zal wel heel erg mooi wezen en dan ook verder met Canada , want dan loop je SCS ook niet in de weg met hun dlc
Kijk hier eens
https://blog.promods.net/2020/11/promods-canada-vancouver/

en

en

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ScuL Mooi , ik dacht al zo iets ontvangen te hebben maar het was verdacht stil :-)

Vancouver naar Prince George richting Steward Airport, en dan in 1 keer door naar Winnipeg en dan daar naar Moncton _/-\o_

Laat maar komen die handel ... dan ben ik weg uit de VS
Al een idee wanneer hij uit komt
al zal ik niet snel weg gaan uit Brits-Columbia denk ik :D
als daar Alaska nog bij komt dan heb ik wel even genoeg voor het eerste jaar :+ O+

vergeet de mist en beren niet >:)

YouTube: My Trucking Life - Trip 20 Day 6 - Part 2of2 - Coquihalla Highway, BC

_/-\o_

Zal mooi zijn als je die ook als losse map kan dl dus dat je niet afhankelijk ben van de VS en SCS
dus 1 versie met de VS samen en 1 losse zo dat je gewoon kan blijven spelen met een andere profile
dan hoef je ook niet steeds die aanpassingen te maken als SCS weer eens wat upgrade

[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 10-11-2020 02:02 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo hier nog een Screenshot van mijn laatste rit

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6h2MZg7/20201110130031-1.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strider1007
Vanavond rond zes uur ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHy3nQFiY2pBV9mDdutAuju5Cu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAdMz3NfZcTpTcdhReStbaZT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zit er al klaar voor ... gelijk richting million dollar highway _/-\o_ O+

Sta al dicht bij met mijn garage dus ik ben er zo
:+

Hij is te koop 12 euro

Hier gelijk even een paar screenshots van mijn eerste rit door Colorado heen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Ssg1pFty/20201112192428-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nrMRFR6q/20201112192758-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HWPvZmyz/20201112193256-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9fVLRF6m/20201112193543-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvgMxf3x/20201112194544-1.jpg

Wel erg mooi maar veel bochten ... nog maar weinig rechte stukken gezien
_/-\o_

zo de volgende state word naar de Devils tower (WY-24) _/-\o_ ( Wyoming)

[ Voor 100% gewijzigd door ravw op 13-11-2020 01:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Promods 2.51 beschikbaar! Thanks ScuL en Team.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
insta-buy
helaas nog niet kunnen rijden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
mschol schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:09:
[...]

insta-buy
LOL, same here..

Ben nog wat te veel met MSFS2020 bezig.. Twijfel ook over een totale herstart met ATS...

Helaas slechts 24 uur in 1 dag... Zucht..

@ravw Mooie plaatjes. Die biker-bar.. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
MR_VIPER schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:35:
Promods 2.51 beschikbaar! Thanks ScuL en Team.
Ben ik ook heel blij mee, dat deze al zo snel na de ETS 2 update 1.39 kwam.

Nadeel van rijden met zoveel uitbreidingen is het wachten op de updates van de mods. Ik rij niet alleen met ProMods geïnstalleerd, maar ook nog met RusMap, Southern Regions (Rusland bij de Zwarte Zee) en The Great Steppe (Kazachstan) dus ik wacht nu nog met rijden in ETS2 1.39 (na in meedoen met Beta in Steam kiezen voor terug naar 1.38) tot ook die drie mods een update hebben.

Weet er iemand wat er zou gebeuren als ik de niet-geupdate map mods verwijder en een paar weken of maanden zonder doe en die weer terug installeer als er updates zijn, blijft mijn voortgang van gereden wegen dan behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mschol schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:09:
[...]

insta-buy
is ook heel erg mooi en berijd je voor op heel veel bochten werk :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/nkz0vpoyu5n5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7cdxj5yjom.jpg

Million Dollar Highway (U S 550)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/znjw2qq.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 15-11-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
Afgelopen 2 dagen flink kunnen vermaken met de nieuwe DLC. Heerlijk stuk natuur, goede details. Echt één van de betere releases van SCS tot nu toe als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:06:
Afgelopen 2 dagen flink kunnen vermaken met de nieuwe DLC. Heerlijk stuk natuur, goede details. Echt één van de betere releases van SCS tot nu toe als je het mij vraagt!
zeker veel natuur , ook leuk zijn die offroad wegen nu .. die zitten er nu veel meer in.
en de hoogte verschillen :9~

en er staat voor ATS een nieuwe truck in de planning
de Freightliner Cascadia

YouTube: Freightliner Cascadia Teased! NEW Truck For ATS Confirmed! Release i...

:9~

Hoop zelf nog op de freightliner argosy en de wat oudere Freightliner en Macks

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 16-11-2020 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mZ3YVvsm/us550.jpg

US 550

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7VwPsN4/20201117163158-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k5t8SZsF/20201117163546-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8PP64swC/20201117163732-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/k4mVb5Bq/20201117195848-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sDXMSqDQ/20201117200314-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8C8c2CdM/20201117200706-1.jpg

• FransJansen

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:44
Zou Colorado een korting krijgen bij BF?

• FairPCsPlease
Robinho96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:07:
Zou Colorado een korting krijgen bij BF?
De eerst sale na een nieuwe release van een SCS DLC doet de nieuwste DLC meestal niet mee en bij een later sale aanvankelijk slechts 10%. Dat is wat ik mij herinner van eerdere verse DLC's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
@ScuL

Dit ziet er echt geweldig uit. _/-\o_

Hoop dat dit een mooi kerst-cadeau wordt !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie het al, ik moet ATS maar weer eens aanslingeren, de nodige DLC's kopen en braaf bij de kerstboom op Promods gaan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:35:
Ik zie het al, ik moet ATS maar weer eens aanslingeren, de nodige DLC's kopen en braaf bij de kerstboom op Promods gaan wachten.
Promoda kost je 1 euro ? Is goedkoper dan ATS dlc's en 1000x leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:43:
[...]

Promods 'kopen' doe ik al iedere keer dat ze met een update komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Hier weliswaar niet iedere keer maar zeker twee keer per jaar (recent alles weer up to date gebracht naar 1.39 en 2.51)

Weet echter wel dat de nieuwste versies van Promods de DLC vereisen dus het niet kiezen voor het een of het ander maar voor het een EN het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik ben de laatste tijd weer lekker aan het trucken, maar ik blijf het lastig vinden om de 4 axis lowboys goed te parkeren. Vooral als ik misschien de bocht niet helemaal lekker heb aangesneden wil ik eigenlijk achteruit kunnen rijden om het opnieuw te proberen, maar het kleine karretje aan de achterkant heeft echt een compleet eigen wil en staat al snel haaks op de rijrichting...

Heeft iemand tips of goede instructievideo voor het parkeren / reversen met 3 axis (lowboys) trailers?

Gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.startpage.com/av/proxy-image?piurl=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FEihvVQSWkAQafgI.jpg&sp=1606315392Teb2f694b3eccfb3b603f019beb1dbe8c90153fe825021160ab743375126a8c29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:05
Pykow schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:43:
[...]

Promods werkt toch alleen als je alle DLC's hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe DLC van ATS is ook al bekent gemaakt

Wyoming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

lifeguard schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:31:
[...]

Alleen de map dlc's inderdaad. De rest is niet nodig.

Maar de echte fan heeft alle map dlc's haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45

MsG

Forumzwerver

lifeguard schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:31:
[...]

Je kan gerust de oudere Promods downloaden die minder DLC vereisen. Zo loop ik ook enkele maps achter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steam heeft nu weer een sale, heel veel ETS/ATS spul is nu super goedkoop (soms wel 70% korting)

Pagina: 1 ... 122 ... 162 Laatste