Ja het geluid is zeker een deel van de beleving ... Daar ben ik het mee eens
Een stofzuiger geluid heb ik thuis al

lameeuw schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:20:
[...]
Mag ik heel eerlijk zijn ? Ik vind het meer als een sportscar klinken dan een vrachtwagen ahum.... maar dat is natuurlijk persoonlijk... Heb wat video's bekeken maar tis meer 24 uur van Le Mans geluid met een Corvette ofzo

Aan de andere kant... de Volvo heeft nu een veel minder donker geluid sinds de sound upgrades en juist dat wat diepere / rauwere vond ik daar wel erg lekker maar dit is net even de overtreffende trap.
Ja natuurlijk mag je eerlijk zijn ... graag zelfs, ik ben een beginner in deze game ... Ik speel sinds 1.36 en voordat ik een beetje naar (sound) mods ging kijken was update 1.37 (met FMOD) er al
Je hebt het over de V8 sound neem ik aan ... Die ik gebruik is een open pijp sound en die klinken in het echt ook wel "iets" overdreven, en ik heb in de filmpjes het motor/uitlaat geluid maximaal staan, als je wil kan dat instellen ... of je het mooi vind of niet blijft idd persoonlijk ...Maar ik snap je punt, ik vind hem zelf ook zeker niet perfect hoor
Het is dus niet het originele stock V8 geluid, maar helaas heeft Kriechbaum die nog niet voor FMOD, anders zou ik zeker die gebruiken ...
Heb je ook een DC13 filmpje gezien? Wat vind je van die sound? Of bedoelde je die?
Mijn vader heeft altijd Scania gereden, en ik ging heel graag mee, vroeger met een V8, gewoon zonder open pijp

... Maar de laatste jaren een DC13, die sound van Kriechbaum is opgenomen van een echte R490
(Ook dat geluid heb ik in de filmpjes harder staan, maar dat kun je zelf instellen)
Die DC13 sound gebruik ik momenteel het liefst, ook dat (hoe leg ik dat uit) grommetje/knorretje met wegrijden ... zo herkenbaar ... dat mis ik echt bij het originele geluid in de game
Ik heb het over deze DC13 sound
YouTube: Euro Truck Simulator 2 Scania DC13 engine sound 2.0
(Download link in de omschrijving) Wil je hem gebruiken op een Scania "Next Gen", dan moet je hem ff zelf ombouwen
Kriechbaum neemt de geluiden op met een microfoon vanaf een echte vrachtwagen, ik denk dat die geluiden daardoor best reëel zijn, hij heeft ook een Volvo gedaan, als je graag de Volvo in de game gebruikt, kun je die een keertje proberen, of je hem mooier vind weet ik niet, maar ook die is opgenomen van een echte Volvo
YouTube: Euro Truck Simulator 2 Volvo D13K engine sound 3.0 for patch 1.37+ r...
Of een ander sound, het is toch gewoon prachtig dat iemand de moeite neemt om zo de geluiden op te nemen voor "ons"
Maar zoals ik al vertelde, ik weet nog niet alles van de game, en heb net de Kriechbaum sounds ontdekt, als je (of iemand anders) nog een goede sound weet dan hoor ik het graag
Oja let wel op bij het aanzetten/uitzetten of wisselen van FMOD geluiden dat je de game ff helemaal afsluit en niet in het account menuutje blijft, ik begreep dat je anders geluid problemen kunt krijgen
[]===['''l'''l'''l'''])>----- PSN: Chantal_NL | Xbox: Chantal NL | Steam: Chantal_NL -----<(['''l'''l'''l''']===[]