@Verwijderd Driving Force GT tweedehands op de kop tikken, ik heb de mijne jaar of 6 geleden voor €60 op de kop getikt en werkt nog steeds perfect met dus een 900 graden stuur wat echt een must have is.
Verwijderd
Goedendag
Ik heb tregion in de mod staan maar ben ineens me plaatsnamen kwijt en kan ook geen rit meer plannen, heb iets fout gedaan denk ik maar ik weet niet wat er waar. ? Wie kan mij even op weg helpen?
Gr
Ik heb tregion in de mod staan maar ben ineens me plaatsnamen kwijt en kan ook geen rit meer plannen, heb iets fout gedaan denk ik maar ik weet niet wat er waar. ? Wie kan mij even op weg helpen?
Gr
Slapen in game en dan heb je meestal weer ritten. Of reizen tussen de garages.Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:00:
Goedendag
Gr
Draai je wel 1.36 en niet 1.37 ?
Angelo NL / Global Cargo VTC
Iemand tips over wat ik het beste zou kunnen doen met overzetten van ETS/ATS (Steam) naar een nieuwe pc?
Als het goed is zijn er 2 mogelijkheden:
1. Alleen steam overzetten, het spel installeren en opnieuw beginnen met ETS/ATS
2. Backup van ETS/ATS maken, Steam overzetten, backup terugzetten op nieuwe pc
Is het ook mogelijk om steam over te zetten, ETS/ATS te installeren en dan alleen de saved games over te zetten naar de nieuwe pc? Ik wil de pc proberen zo schoon mogelijk te houden en weet niet of door de backup over te zetten er dan wellicht ook settings mee komen van de oude pc.
Als het goed is zijn er 2 mogelijkheden:
1. Alleen steam overzetten, het spel installeren en opnieuw beginnen met ETS/ATS
2. Backup van ETS/ATS maken, Steam overzetten, backup terugzetten op nieuwe pc
Is het ook mogelijk om steam over te zetten, ETS/ATS te installeren en dan alleen de saved games over te zetten naar de nieuwe pc? Ik wil de pc proberen zo schoon mogelijk te houden en weet niet of door de backup over te zetten er dan wellicht ook settings mee komen van de oude pc.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Backup maken van je Euro Truck Simulator 2 folder die in je Documenten folder staat.
Steam installeren op je nieuwe pc, ETS2 en ATS installeren, steam settings nalopen.
Folder op dezelfde plaats terug zetten en start het spel, vergeet cloud save niet uit te zetten in je profiel, anders pakt hij niet je oude profiel.
De settings worden gewoon overschreven, dus de oude woorden automatisch vervangen.
Steam installeren op je nieuwe pc, ETS2 en ATS installeren, steam settings nalopen.
Folder op dezelfde plaats terug zetten en start het spel, vergeet cloud save niet uit te zetten in je profiel, anders pakt hij niet je oude profiel.
De settings worden gewoon overschreven, dus de oude woorden automatisch vervangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 16-05-2020 10:22 ]
Iemand hier ervaring met het zelf maken van een button box?
Zo ja, doe je ook aan verzoekjes?
/edit: Na wat zoekwerk heb ik misschien een idiot proof oplossing gevonden.
dit bordje is al voorgeprogrammeerd en je hoeft alleen maar de knoppen te koppelen. Je kunt dan max 12 knoppen doen.
deze behuizing gebruiken om alles in te bouwen.
Alleen even kijken of ik aan 12 knoppen voldoende heb of dat ik er 2 in ga bouwen.
Zullen voornamelijk drukknoppen worden maar dat vind ik niet erg.
Zo ja, doe je ook aan verzoekjes?

/edit: Na wat zoekwerk heb ik misschien een idiot proof oplossing gevonden.
dit bordje is al voorgeprogrammeerd en je hoeft alleen maar de knoppen te koppelen. Je kunt dan max 12 knoppen doen.
deze behuizing gebruiken om alles in te bouwen.
Alleen even kijken of ik aan 12 knoppen voldoende heb of dat ik er 2 in ga bouwen.
Zullen voornamelijk drukknoppen worden maar dat vind ik niet erg.
[ Voor 77% gewijzigd door Player1S op 18-05-2020 08:34 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wordt leuk 'tweaking'-werkje. Rond onderstaande post nog een een aantal andere suggesties?
Ton37 in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"
Veel plezier ermee en laat graag het resultaat tzt. zien..
Ton37 in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"
Veel plezier ermee en laat graag het resultaat tzt. zien..
[ Voor 20% gewijzigd door Ton37 op 18-05-2020 16:38 ]
Voor de Scania liefhebbers:
:strip_exif()/f/image/QhlGa02fLjcTDiD4GvhBXDuo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://ideas.lego.com/pr...2c-48a1-9686-ca35fd659d1b
Bij 10k votes ws in productie....
:strip_exif()/f/image/QhlGa02fLjcTDiD4GvhBXDuo.jpg?f=fotoalbum_large)
https://ideas.lego.com/pr...2c-48a1-9686-ca35fd659d1b
Bij 10k votes ws in productie....
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
ProMods 2.46 en aanverwanten staan nu op de server voor 1.37
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Nu truckersMP nog en dan kunnen we ook los gaan. Had verwacht dat jullie langer bezig zouden zijn geweestScuL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 05:34:
ProMods 2.46 en aanverwanten staan nu op de server voor 1.37
Heeft SCS iets met de claxon gedaan in de laatste update voor ETS2? Mijn Daf heeft nu opeens een kleine pieptoeter. Ook luchthoorn is niks meer.
Nog geen andere truck kunnen proberen. In ATS werkt de claxon nog wel goed
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
hahah ja die is hier ook vreemd normale toeter is heel kort en de luchthorn is een beetje wat de normale had behoort te wezenPlayer1S schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:04:
Heeft SCS iets met de claxon gedaan in de laatste update voor ETS2? Mijn Daf heeft nu opeens een kleine pieptoeter. Ook luchthoorn is niks meer.
maar ook kort je kan nu niet meer de toon vast houden
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ligt dus niet aan mij. Bij ATS kan het nog wel.ravw schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:41:
[...]
hahah ja die is hier ook vreemd normale toeter is heel kort en de luchthorn is een beetje wat de normale had behoort te wezen
maar ook kort je kan nu niet meer de toon vast houden
Ook met de DAF of ook bij andere trucks bij jou?
ik rij met de Actros dus die had het ookPlayer1S schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:56:
[...]
Ligt dus niet aan mij. Bij ATS kan het nog wel.
Ook met de DAF of ook bij andere trucks bij jou?
ATS gewoon normaal , die blijft hangen ... :-) als je de knop inhoud
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 21-05-2020 16:15 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb inmiddels mijn plan laten varen om zelf een button box te maken. Na wat zoeken op Ebay kwam ik er al een paar tegen. Ook betaalbaar zelfs.
Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen en heb ik daar een buttonbox gekocht. Deze om precies te zijn.
Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen en heb ik daar een buttonbox gekocht. Deze om precies te zijn.
thx die is wel heel mooi ik ga binnen kort alles klaar maken hier voor de nieuwe FS2020 dus kan wat extra knoppen wel gebruiken ... nu nog even een lettertang score voor de benaming van de knoppen wat wat is ....Player1S schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:41:
Ik heb inmiddels mijn plan laten varen om zelf een button box te maken. Na wat zoeken op Ebay kwam ik er al een paar tegen. Ook betaalbaar zelfs.
je wil niet in eens je motor uit zetten in een cessna als je alleen de kachel aan wil doen .......... oke warm krijg je het dan wel maar niet op de juiste manier
Ik heb mijn butten box destijds in America besteld
https://derekspearedesigns.com/csw-panels---standard.html
Wel iets duurder maar paste precies bij mijn Fanatec CSW.
Als ik nu nog geen buttonbox had zou ik er zelf een maken
Zo moeilijk is het niet, met een kitje uit china.
https://www.aliexpress.co...4_668%232717%237564%23650
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Zo’n kitje had ik inderdaad op het oog maar heb eigenlijk 2 linkerhanden en zie mijzelf geen mooie gaatjes boren voor de knoppen e.d. Dus maar 1 besteldFransJansen schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:31:
voorproefje op ETS 2.5
YouTube: POV Driving Scania R580 - Hardangerfjord
Kijk zo wil ik de wegen hebben
YouTube: POV Driving Scania R580 - Hardangerfjord
Kijk zo wil ik de wegen hebben
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 23-05-2020 21:14 ]
k heb vandaag zo'n los boordje besteld, en wat mooie alluminium buttons.FransJansen schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:31:
---RAWE CEEK!!!---
Baltic Sea expansion ook maar eens gekocht en tevens ProMods geupdate naar de laatste versie!
Ben ook een hele nieuwe game gestart. M'n vorige game was een beetje een rommeltje geworden met cheats, unlimited cash etc etc. Nu gewoon een schone lei.
Hoop binnenkort een Rseat RS1 te hebben met een Fanatec CSL Elite stuur & LC pedals dus ik gok dat dat wel een flinke boost gaat geven qua spelplezier t.o.v. een controller
Enige wat ik nog mis is een fatsoenlijke traffic mod. Voelt altijd een beetje fake aan dat je gewoon de snelweg op kan rijden zonder te kijken omdat er toch nooit iemand aan komt. Iemand tips op dit gebied?
Ben ook een hele nieuwe game gestart. M'n vorige game was een beetje een rommeltje geworden met cheats, unlimited cash etc etc. Nu gewoon een schone lei.
Hoop binnenkort een Rseat RS1 te hebben met een Fanatec CSL Elite stuur & LC pedals dus ik gok dat dat wel een flinke boost gaat geven qua spelplezier t.o.v. een controller
Enige wat ik nog mis is een fatsoenlijke traffic mod. Voelt altijd een beetje fake aan dat je gewoon de snelweg op kan rijden zonder te kijken omdat er toch nooit iemand aan komt. Iemand tips op dit gebied?
[ Voor 19% gewijzigd door London op 24-05-2020 15:00 ]
Tesla M3LR '21
Zoek eens in steam work shop naar Real Traffic Density and Ratio
overdag druk en snacht wat rustiger
YouTube: Real Traffic Density | Euro Truck Simulator 2 Mod [1.37]
zoek op internet naar de diverse Jazzycat AI mod , je zult echt je ogen te kort komen en je zal ook veel meer realisme ervaren omdat er veel verschillende voertuigen en vrachtauto's rond rijden ...
dat is veel beter dab die standaard ai van ETS 2
Jazzycat ai pack worden ook snel en vaak up to date gehouden
ook skins van diverse vrachtaito's en trailers worden met ehcte bedrijfs namen weer gegeven
dus dat is leuker dan die ff kleuren bij ETS 2
ook en bus AI pack pun je dl maar dan word het ehct druk een een zooitje op de weg
hier een voorbeeld van painted trucks
oude versie
YouTube: Painted Truck Traffic Pack by Jazzycat v 5.0 | Euro Truck Simulator ...
overdag druk en snacht wat rustiger
YouTube: Real Traffic Density | Euro Truck Simulator 2 Mod [1.37]
zoek op internet naar de diverse Jazzycat AI mod , je zult echt je ogen te kort komen en je zal ook veel meer realisme ervaren omdat er veel verschillende voertuigen en vrachtauto's rond rijden ...
dat is veel beter dab die standaard ai van ETS 2
Jazzycat ai pack worden ook snel en vaak up to date gehouden
ook skins van diverse vrachtaito's en trailers worden met ehcte bedrijfs namen weer gegeven
dus dat is leuker dan die ff kleuren bij ETS 2
ook en bus AI pack pun je dl maar dan word het ehct druk een een zooitje op de weg
hier een voorbeeld van painted trucks
oude versie
YouTube: Painted Truck Traffic Pack by Jazzycat v 5.0 | Euro Truck Simulator ...
[ Voor 131% gewijzigd door ravw op 24-05-2020 17:07 ]
De Renault T klinkt standaard al best wel lekker in ETS2.krissie100 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:15:
Ik moet zeggen dat ik stiekem wel fan ben van de Renault icm met Engine Voice records, rijd heerlijk weg, navigatie is in tegenstelling tot andere trucks lekker groot in het interieur. Helemaal happy![]()
[Afbeelding]
Sommige trucks klikken in versie 1.37 helaas als een stofzuiger die al vol zit en dat is erg jammer.
8x4 is ook alleen bestemd voor zwaargewichten voor al het andere gewicht heb je aan 6x4 voldoende.NoFearCreations schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:07:
Mijn huidige machine, met eigen trailers.
[Afbeelding]
Als ik niet met mijn eigen trailers erachter rijdt, dan voornamelijk zwaar vervoer.
Dit is een rit van de Italiaanse eilanden naar de binnenlanden van spanje.
Zuiniger, mooier en minder banden slijtage. Rij zelfs soms met een 4x2, vooral met Renault T of Iveco Hi-way.
Mijn Volvo, Scania en Mercedes zitten gewoon op 6x4.
Alleen als ik special transport doe, dan pak ik mijn 8x4 uit de garage.
Promods heeft paar mooie wegen erin zitten.London schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:58:
Baltic Sea expansion ook maar eens gekocht en tevens ProMods geupdate naar de laatste versie!
Ik speel zelf nog op 1.36 en 2.45 van promods vanwege Multiplayer.
ik heb 3 profielen zonder cheats waarbij ik het geld, level en ontdekking eerlijk heb behaald.
1 profiel heb ik alle achievements mee gehaald en zit op 92% ontdekt (Is geen Promods, wel alle DLC's)
en heb wel alle garages in bezit, maar niet de achievement gekregen.
Voor mijn serie ben ik ook weer opnieuw begonnen (Zie details verder naar beneden)
Stuur is een must om van deze game te kunnen genieten.
Ik heb een Logitech G27, maar begint wat meer geluid te maken en is wel aan vervanging toe.
Gekocht begin 2013 en is nu dus 7 jaar oud.
Voor Traffic mod raad ik het volgende aan:
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=714317786
in de spits is het echt stuk drukker en in de avond rustiger.
daarnaast kan je nog spelen met de commande r_traffic 0 tot 10.
Zet hem bijvoorbeeld op 4 en je hebt soms echt files.
Zit je even vast, dan doe ik altijd even op 0 zetten en daarna weer op 4, dan is het verkeer reset.
BTW voor de mensen die geinterseerd zijn in Virtual Truckers Companies.
Ik heb een nieuwe serie tot leven geroepen over het ontstaan van een zo geheten VTC.
Het verhaal achter een persoon (Ik zelf) dat een chauffeur gaat worden.
In mijn eerste video leg ik het beter uit:
Pfff ben een goeie rit gestart. Een mobiele kraan van Cagliari naar Keflavik brengen in een Mercedes. Ben je zo een paar avonden aan het rijden
Mooie klussen zijn dit!
Tesla M3LR '21
@Pykow , ik heb nu overal mee gespeeld, TB, stuur en gamepad, maar ik kan niet zeggen dat een stuur zaligmakend is. Met mijn controller heb ik net zoveel plezier, lekker onderuit gezakt rondrijden.
Paar avondenLondon schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:08:
Pfff ben een goeie rit gestart. Een mobiele kraan van Cagliari naar Keflavik brengen in een Mercedes. Ben je zo een paar avonden aan het rijdenMooie klussen zijn dit!
zo iets rij je toch in 1 stuk door
1 hand op je stuur en achterover zitten.TWCRay schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:38:
@Pykow , ik heb nu overal mee gespeeld, TB, stuur en gamepad, maar ik kan niet zeggen dat een stuur zaligmakend is. Met mijn controller heb ik net zoveel plezier, lekker onderuit gezakt rondrijden.
Cruise control aan en rijden maar.
Gisteravond met 8 man bijna 2000 km gereden in 1 rit
zo doe ik het dus ook , maak ook nog niet eens op topsnelheid rijden maar een 10 km onder de toegestaande snelheid dan kan je ook nog een beetje van het uitzicht genietenPykow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:43:
[...]
1 hand op je stuur en achterover zitten.
Cruise control aan en rijden maar.
we hebben geen haast en de tijd die je krijgt voor iets afteleveren is vaak ruim ... ( ik heb dan wel slapen uitstaan )
Ik hou mij ook aan de snelheid, maar ga niet zachter rijden want 70 is al zachtravw schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 07:45:
[...]
zo doe ik het dus ook , maak ook nog niet eens op topsnelheid rijden maar een 10 km onder de toegestaande snelheid dan kan je ook nog een beetje van het uitzicht genieten
we hebben geen haast en de tijd die je krijgt voor iets afteleveren is vaak ruim ... ( ik heb dan wel slapen uitstaan )
ja die snelheid heb ik meestal ook wel maar op veel wegen mag je 80...Pykow schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:40:
[...]
Ik hou mij ook aan de snelheid, maar ga niet zachter rijden want 70 is al zacht
Gebruik je hier een standaard PS4 controller voor? Ik heb destijds ook een keer geprobeerd deze aan te sluiten echter bleek elke geringe uitslag van het pookje mij de bush bush in te sturen. Heb toen in de settings wat geklooid maar nooit een goed optimum gevonden. Daardoor speel ik nu nog steeds met toetsenbord.TWCRay schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:38:
Xbox Controller hier, werkt fantastisch op de pc. Lekker laid back cruisen inderdaad!Hegeman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:40:
[...]
Gebruik je hier een standaard PS4 controller voor? Ik heb destijds ook een keer geprobeerd deze aan te sluiten echter bleek elke geringe uitslag van het pookje mij de bush bush in te sturen. Heb toen in de settings wat geklooid maar nooit een goed optimum gevonden. Daardoor speel ik nu nog steeds met toetsenbord.
@ravw als ik de tijd zou hebben ram ik zo'n rit er in 1 avond wel doorheen ja
Tesla M3LR '21
Mochten mensen nog niet alle DLC's hebben, er is korting op de DLC's bij Steam
Alles heeft 10% tot maximaal 70% korting. ETS2 zelf heeft zelfs 75% korting en is nog €4,99. Dus mocht iemand twijfelen, dit is het moment!
25 juno is er weer een zomer sale bij steam dus dan komenze ook wel weerHappyPinguin schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:26:
Mochten mensen nog niet alle DLC's hebben, er is korting op de DLC's bij SteamAlles heeft 10% tot maximaal 70% korting. ETS2 zelf heeft zelfs 75% korting en is nog €4,99. Dus mocht iemand twijfelen, dit is het moment!
Ik ziet er nu aan te twijvelen om TSW te kopen , vind alleen het totale kosten prijs een beetje hoog
Ik heb alle DLC's al wel, maar ik ben benieuwd wanneer de Iberia DLC gaat uitkomen. Ik had hem al op 6 januari op mijn verlanglijstje gezet en het is nu toch alweer bijna 5 maand later. Weet er iemand hoeveel tijd er meestal zit tussen de aankondiging en de release van zo'n DLC?
Ik wilde een PS4 controller gebruiken maar kwam de een Hori controller voor de Switch tegen, dus daarmee gereden. Werkte prima, behalve dat ik de L&R niet kon instellen als gas geven / remmenHegeman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:40:
[...]
Gebruik je hier een standaard PS4 controller voor? Ik heb destijds ook een keer geprobeerd deze aan te sluiten echter bleek elke geringe uitslag van het pookje mij de bush bush in te sturen. Heb toen in de settings wat geklooid maar nooit een goed optimum gevonden. Daardoor speel ik nu nog steeds met toetsenbord.
@London
Lukt dat bij de Xbox controller wel?
Gas/rem doe ik met de triggers L&R op mijn Xbox Controller.TWCRay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Ik wilde een PS4 controller gebruiken maar kwam de een Hori controller voor de Switch tegen, dus daarmee gereden. Werkte prima, behalve dat ik de L&R niet kon instellen als gas geven / remmen
@London
Tesla M3LR '21
Top, dan toch es kijken of ik het werkende krijg met de hori of toch naar de Xbox controller moet overstappen
november/december 2020Robinho96 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:32:
Ik heb alle DLC's al wel, maar ik ben benieuwd wanneer de Iberia DLC gaat uitkomen. Ik had hem al op 6 januari op mijn verlanglijstje gezet en het is nu toch alweer bijna 5 maand later. Weet er iemand hoeveel tijd er meestal zit tussen de aankondiging en de release van zo'n DLC?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dit had ik eerst ook. Je moet echter bij besturingsinstellingen instellen dat je gebruik maakt van toetsenbord en controller. Daarna was het sturen veel minder sensitief.Hegeman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:40:
[...]
Als je dit bij het instellen van de toetsen/knoppen doet werkt dat niet. Als je gaat naar de instellingen voor de 'assen' (x-as / y-as) etc., daar werkt het (bij de XBOX controller) wel. Beetje vage uitleg maar hoop dat je er wat mee kan.TWCRay schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:36:
[...]
Ik wilde een PS4 controller gebruiken maar kwam de een Hori controller voor de Switch tegen, dus daarmee gereden. Werkte prima, behalve dat ik de L&R niet kon instellen als gas geven / remmen
@London
@Sparkiezz , ja daar heb ik ‘m ook ingesteld, maar zonder succes qua L&R.
Vanavond nog eens proberen en anders een Xbox controller
Vanavond nog eens proberen en anders een Xbox controller
De makers hebben aangegeven dat ze iberia heel vroeg hebben aangekondigd dit keer.Robinho96 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:32:
Vaak doen ze het 9 maanden van te voren.
Ik denk dat je mag rekenen op 2021.
Dit jaar komen er 2 dlc's voor american.
We hebben kleine dlc gehad voor ets2 pas geleden.
Kans is ook heel groot dat we Volvo tuning pack gaan krijgen.
Ik heb diverse berichten voorbij zien komen en zelfs volvo heeft ooit op een bericht van mij gereageerd met als antwoord op mn vraag of volvo tuning dlc gaat komen.
Hun antwoord was: Who know...😎
Na lange tijd ga ik ETS ook weer eens opstarten.
- Volvo Tunings Pack zou welkom zijn :-)
- Steam Sale zeker van toepassing op ETS. De nieuwste DLC is 15 euro, de rest 2 tot 5. Zelf moet ik dus nog even 15 euro neertellen maar zoals gezegd zit ik dan wel weer goed voor een klein jaar
- Nieuw event aangekondigd, helpen materialen naar Genoa te rijden voor de wederopbouw van de brug aldaar
https://blog.scssoft.com/...n-genoa-bridge-event.html
- Steam Sale zeker van toepassing op ETS. De nieuwste DLC is 15 euro, de rest 2 tot 5. Zelf moet ik dus nog even 15 euro neertellen maar zoals gezegd zit ik dan wel weer goed voor een klein jaar
- Nieuw event aangekondigd, helpen materialen naar Genoa te rijden voor de wederopbouw van de brug aldaar
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Gisteren mijn G27 en Oculus Rift weer eens aangesloten en Promods 2.46 geinstalleerd.
WOW! Jammer dat het plensde van de regen maar de rit van Amsterdam naar Hamburg was indrukwekkend.
Dit weekend maar eens kijken hoe een ritje met zonneschijn eruit ziet :-)
WOW! Jammer dat het plensde van de regen maar de rit van Amsterdam naar Hamburg was indrukwekkend.
ETS2 weer een update gegeven, samen met de laatste versie Promods.
Nu maar een een ritje in het oosten.
Wel eerst even de weegbrug op
:strip_exif()/f/image/r0WwxyX5RpW8v6PY0WU7agua.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel eerst even de weegbrug op

:strip_exif()/f/image/r0WwxyX5RpW8v6PY0WU7agua.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KlRhnzmdaBJur0rowTsd94GY.jpg?f=fotoalbum_large)
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Hopelijk komt truckersMP met update voor versie 1.37 anders is event lastig te voltooien.geelers schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:37:
Na lange tijd ga ik ETS ook weer eens opstarten.
Zit nog steeds op 1.36 om deze reden.
VR werkt niet lekker. Alleen scania rijden is te doen. Andere trucks klopt je zit positie niet.Leader98 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02:
Gisteren mijn G27 en Oculus Rift weer eens aangesloten en Promods 2.46 geinstalleerd.
Dat is wel een kleine rit. Meer boot dan rijden.FransJansen schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:22:
ETS2 weer een update gegeven, samen met de laatste versie Promods.
Wel eerst even de weegbrug op![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat klopt er niet aan de zit positie in VR?
Je kan de positie aanpassen door je hoofd op een andere plek te houden terwijl je de reset view knop indrukt.
Je kan de positie aanpassen door je hoofd op een andere plek te houden terwijl je de reset view knop indrukt.
Eindelijk na jaren mijn oude trouwe logitech momo gebruikt te hebben, overgestapt op een G25.
Ging mij voornamelijk om het koppelings pedaal en 900 graden rotatie.
Gelijk ook weer gemodificeerd, en werkt super samen met mijn eigen gebouwde pook.
:strip_exif()/f/image/yG1E36pfNqEvrLGR3MctbTcB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RjFlsdiVsoItmloStlXcZXzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y60y21l7IDcIdxo1upaLJyuy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iPTOuduZf6HEyw7NP7MZxhMX.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is het span waar ik op het moment mee rond rijd:
Ging mij voornamelijk om het koppelings pedaal en 900 graden rotatie.
Gelijk ook weer gemodificeerd, en werkt super samen met mijn eigen gebouwde pook.
:strip_exif()/f/image/yG1E36pfNqEvrLGR3MctbTcB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RjFlsdiVsoItmloStlXcZXzj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y60y21l7IDcIdxo1upaLJyuy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iPTOuduZf6HEyw7NP7MZxhMX.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is het span waar ik op het moment mee rond rijd:
/f/image/gjqKXqi1Y4pb8phJm4M8bM6E.png?f=fotoalbum_large)
---RAWE CEEK!!!---
En daar is het Volvo tuning pack.
https://blog.scssoft.com/2020/06/fh-tuning-pack-release.html
Een aantal opties komt in de gewone update, de meeste opties zijn verkrijgbaar als DLC.
Een aantal opties komt in de gewone update, de meeste opties zijn verkrijgbaar als DLC.
[ Voor 31% gewijzigd door lameeuw op 02-06-2020 18:16 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
dacht die komen weer met een Black lifes Matter ( beter gezegt ALL LIVES MATTER) liverylameeuw schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:14:
En daar is het Volvo tuning pack.
nee nee komen ze met een paar staafjes voor de Volvo
maar goed altijd wel komt die uitbreidings sets
Idem hier. Hij moest de eerste keer weer lastig opstarten, maar hij doet het.strider1007 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:04:
weer een update, lijkt geen problemen te geven met Promods 2.46..
Volvo Tuning Pack is meer hekjes en flappen, neon logo's... Niet mijn smaak. Ik heb 'm aangeschaft maar heb alleen spatlappen aangebracht. Ik wacht tot Eugene met z'n update komt voor zijn Volvo. Tot die tijd verder met de vanilla FH4 540.
Gisteren wel voor het eerst een eigen trailer gekocht. Bloemen en fruit en als je geluk hebt medicijnen, maar die leveren 20% extra op. Ondertussen dus met twee assen omhoog onderweg met ca. 18 ton druiven Zweden > Spanje.
Beste Sim-Truckers, ik hoop dat een van jullie misschien een oplossing heeft voor mijn probleem, of mij misschien in de juiste richting kan wijzen.
Ik heb een week geleden ETS2 aangeschaft, en vermaak me hier opperbest mee. Ik kom alleen steeds vaker en in extremere mate grafische bugs/glitches tegen. Deze zijn soms zo erg dat het spel praktisch onspeelbaar wordt.
Een vlugge scan door dit forum met de zoekfunctie (vergeef me dat ik niet alle 479 pagina's gelezen heb), geeft geen resultaat op dit soort bugs, dus heb ik besloten ze hier te posten.
Ze zien er zo uit:
Ik heb het sterke vermoeden dat deze worden veroorzaakt door voertuigen, aangezien je ze voorbij kunt rijden, en ze soms duidelijk uit voertuigen komen:
Als ik een savegame laad, dan zijn ze in het begin niet aanwezig, maar naarmate ik verder rijd worden ze steeds zichtbaarder.
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB
Game is geinstalleerd op HDD, Windows 10 Pro 64 bit op SSD
Het is een oud beestje, maar draait eigenlijk alles wat ik wil zonder problemen.
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Zowel nieuwste als oudere videodrivers geprobeerd
- Game opnieuw geinstalleerd
- DirectX en OpenGL geprobeerd
- Grafische opties op allerlei settings, van laag tot hoog. Draait een soepele 50-60 FPS met alles op Ultra.
Een ding dat wel lijkt te helpen, wat ik vrij frappant vind, is de game in 32 bit mode draaien.
Helaas is dan de performance wel een stuk minder, als in dat het spel minder soepel loopt. Daarnaast zou het spel natuurlijk in 64 bit mode ook normaal moeten werken.
Ik heb geen mods of DLC, dus puur de vanilla ETS2
Is er iemand die hier misschien een oplossing voor weet?
Ik heb een week geleden ETS2 aangeschaft, en vermaak me hier opperbest mee. Ik kom alleen steeds vaker en in extremere mate grafische bugs/glitches tegen. Deze zijn soms zo erg dat het spel praktisch onspeelbaar wordt.
Een vlugge scan door dit forum met de zoekfunctie (vergeef me dat ik niet alle 479 pagina's gelezen heb), geeft geen resultaat op dit soort bugs, dus heb ik besloten ze hier te posten.
Ze zien er zo uit:
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb het sterke vermoeden dat deze worden veroorzaakt door voertuigen, aangezien je ze voorbij kunt rijden, en ze soms duidelijk uit voertuigen komen:
![]() | ![]() |
Als ik een savegame laad, dan zijn ze in het begin niet aanwezig, maar naarmate ik verder rijd worden ze steeds zichtbaarder.
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB
Het is een oud beestje, maar draait eigenlijk alles wat ik wil zonder problemen.
- Grafische opties op allerlei settings, van laag tot hoog. Draait een soepele 50-60 FPS met alles op Ultra.
Een ding dat wel lijkt te helpen, wat ik vrij frappant vind, is de game in 32 bit mode draaien.
Helaas is dan de performance wel een stuk minder, als in dat het spel minder soepel loopt. Daarnaast zou het spel natuurlijk in 64 bit mode ook normaal moeten werken.
Het ziet er allemaal best wel vreemd uit. Heb je ook al een keer geprobeerd in steam om een hele oude versie te installeren en dan dan te kijken of het wel weer werkt?Tyr0s_Fre4k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Beste Sim-Truckers, ik hoop dat een van jullie misschien een oplossing heeft voor mijn probleem, of mij misschien in de juiste richting kan wijzen.
Ze zien er zo uit:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB
Voordat ik mijn system geuprade had,had ik ook soort gelijke problemen, mijn grafische kaart werd gewoon te heet en kon het niet meer bolwerken, daardoor kreeg ik allerlei rare strepen en blokken in beeld.Tyr0s_Fre4k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Ze zien er zo uit:
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB
Ik hoop voor je dat ik het verkeerd heb, maar ik denk dat je videokaart aan het overlijden is.Tyr0s_Fre4k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Ze zien er zo uit:
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB
Dit lijkt namelijk erg op artifacts. Heb je deze problemen ook met andere grafische applicaties?
Vooral het gedeelte:
Dit komt omdat heel je systeem belast wordt -> opwarmt en uitzet. Als er dan een aantal pinnetjes van je GPU geen goed contact meer maakt kunnen dit soort problemen voorkomen.Als ik een savegame laad, dan zijn ze in het begin niet aanwezig, maar naarmate ik verder rijd worden ze steeds zichtbaarder.
Zie ook (incl. twee mogelijke oplossingen) https://forums.tomshardwa...tifacting-broken.2891613/
Ik heb hetzelfde gevoel. Die videokaart is nu toch al bijna 7 jaar geleden uitgebracht en dan is het vrij normaal dat deze op zo'n leeftijd begint te overlijden.Hegeman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Ik hoop voor je dat ik het verkeerd heb, maar ik denk dat je videokaart aan het overlijden is.
Dit lijkt namelijk erg op artifacts. Heb je deze problemen ook met andere grafische applicaties?
@Tyr0s_Fre4k, ik zou als ik van jou was toch beginnen uitkijken naar een recentere videokaart.
Bedankt voor de reacties allemaal!
Hoewel het idee van een nieuwe videokaart me helemaal niet tegenstaat, vind ik het toch zonde om onnodig geld uit te geven...
Een aantal dingen kan ik niet verklaren met bovenstaande uitleg
- In andere grafische applicaties nergens last van (Witcher 3 op Ultra 1440p, geen vuiltje aan de lucht)
- Ook als ik na een speelsessie van 3 uur een savegame laad, zijn de glitches niet aanwezig. Dit komt waarschijnlijk doordat er dan weinig tot geen traffic is geladen. Ik merk dat de artifacts toch vooral uit andere voertuigen komen. Alsof de textures te ver worden doorgeladen/uitgerekt.
- Op 32 bit heb ik nergens last van
Al het bovenstaande doet mij vermoeden dat temperatuur/leeftijd kaart niet het voornaamste probleem is.
Hoewel het idee van een nieuwe videokaart me helemaal niet tegenstaat, vind ik het toch zonde om onnodig geld uit te geven...
- In andere grafische applicaties nergens last van (Witcher 3 op Ultra 1440p, geen vuiltje aan de lucht)
- Ook als ik na een speelsessie van 3 uur een savegame laad, zijn de glitches niet aanwezig. Dit komt waarschijnlijk doordat er dan weinig tot geen traffic is geladen. Ik merk dat de artifacts toch vooral uit andere voertuigen komen. Alsof de textures te ver worden doorgeladen/uitgerekt.
Al het bovenstaande doet mij vermoeden dat temperatuur/leeftijd kaart niet het voornaamste probleem is.
Dank, ik zal hier eens naar kijken!Hegeman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:48:
Zie ook (incl. twee mogelijke oplossingen) https://forums.tomshardwa...tifacting-broken.2891613/
Ik ga even uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat, kom ik op terug!CyberCow schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:57:
[...]
Het ziet er allemaal best wel vreemd uit. Heb je ook al een keer geprobeerd in steam om een hele oude versie te installeren en dan dan te kijken of het wel weer werkt?
[ Voor 52% gewijzigd door Tyr0s_Fre4k op 03-06-2020 17:14 ]
Verschillende games/applicaties vereisen verschillende krachten. Ik ben geen kenner, maar het zou zomaar kunnen dat The Witcher zwaar leunt op je grafische kaart en ETS2 zwaar op je processor. Per kritiek onderdeel wat testjes draaien laten je misschien zien waar de pijn zit. Al weet ik ook weer niet of een 10 jaar oude processor een stress test nou zo fijn vindt.Tyr0s_Fre4k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:09:
Bedankt voor de reacties allemaal!
[...]
Dank, ik zal hier eens naar kijken!
[...]
Ik ga even uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat, kom ik op terug!
Artifacts is toch eigenlijk altijd GPU of GPU geheugen, als je een IGP zou gebruiken, bijvoorbeeld bij een Ryzen 3 2200G en dit soort problemen hebt dan is het al snel geheugen want die maakt gebruik van het werkgeheugen. CPU gaat niet heel snel stuk, zie de vele mensen die nog een 386 of 486 systeem hebben draaien.Ik heb een week geleden ETS2 aangeschaft, en vermaak me hier opperbest mee. Ik kom alleen steeds vaker en in extremere mate grafische bugs/glitches tegen. Deze zijn soms zo erg dat het spel praktisch onspeelbaar wordt.
Als je kans ziet een andere videokaart te lenen dan ben je er al snel achter, ik heb enkele maanden geleden hetzelfde voorbij zien komen bij mijn broertje met een 8 jaar oude GPU, ik heb onze kaarten omgewisseld en hij had geen enkel probleem meer en ik zat met de gebakken artifacts. Hij heeft een paar centen geïnvesteerd en speelt inmiddels op een RTX2070 zonder wat voor problemen, ik rommel nog ff lekker verder met mijn GTX 1650
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Is er iemand die weet waar de VR instellingen van ETS2 worden bewaard?
Ik zou graag wat tweaken aan de pixel density in VR maar het is me niet duidelijk of ik dat via de Oculus Tray Tool moet doen of via de ETS2 ini file die ergens in MyDocuments staat.
Ik zou graag wat tweaken aan de pixel density in VR maar het is me niet duidelijk of ik dat via de Oculus Tray Tool moet doen of via de ETS2 ini file die ergens in MyDocuments staat.
YouTube: American/Euro Truck Simulator VR Setup and Optimization Guide - HTC ...Leader98 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:44:
Is er iemand die weet waar de VR instellingen van ETS2 worden bewaard?
uset r_manual_stereo_buffer_scale - via config in je documenten
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Dit probleem heb ik sporadisch ook met een Radeon R9 290 3 GB. Als in het spel opnieuw laad is het meestal weg. Bij ATS is dit alleen een blokje wat grote pixels laat zijn. Altijd rechts boven in het scherm. De oplossing daar van is weer afsluiten en het spel opnieuw starten.Tyr0s_Fre4k schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:
Ze zien er zo uit:
Mijn systeem:
AMD Phenom X4 965 BE
ASUS M3A32-MVP Deluxe
OCZ Reaper DDR2 6 GB RAM
Radeon R9 280X 3 GB

Heb een uur lang Furmark stresstest gedaan, GPU komt niet boven de 80 graden en er zijn compleet geen artifacts te zien. In ETS2 komt de temperatuur niet boven de 74 graden.Hegeman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:48:
Dit komt omdat heel je systeem belast wordt -> opwarmt en uitzet. Als er dan een aantal pinnetjes van je GPU geen goed contact meer maakt kunnen dit soort problemen voorkomen.
Temperaturen bij 64 en 32 bits zijn hetzelfde. 64 bits geeft artifacts, 32 bits niet...
Een reflow vind ik wat heftig eerlijk gezegd, daar ga ik me niet aan wagen
Heb ik geprobeerd! Een oude versie heeft een hele rit lang geen artifacts vertoond. Toen weer geupgrade naar huidige versie. In eerste instantie geen artifacts meer te zien!CyberCow schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:57:
[...]
Het ziet er allemaal best wel vreemd uit. Heb je ook al een keer geprobeerd in steam om een hele oude versie te installeren en dan dan te kijken of het wel weer werkt?
Van Brussel naar Liverpool gereden bij wijze van test, eenmaal in Engeland aangekomen toch weer wat kleine artifacts, maar niet zo storend als in de vorige screenshots. Nu waren het meer korte flitsen, in plaats van blijvende vlakken. Leken weer uit voertuigen te komen.
Ik begrijp wat de leeftijd en temperatuur van m'n videokaart kan doen, maar toch lijkt dat niet het probleem te zijn. Ik denk persoonlijk dat het eerder softwarematig is, maar heb geen idee waar ik dat verder zou moeten zoeken...
Kun je ook een logger mee laten lopen op het moment dat de artifacts voorkomen? Misschien dat dit je kan helpen in het vinden van een oplossing.Tyr0s_Fre4k schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:11:
[...]
Heb een uur lang Furmark stresstest gedaan, GPU komt niet boven de 80 graden en er zijn compleet geen artifacts te zien. In ETS2 komt de temperatuur niet boven de 74 graden.
Temperaturen bij 64 en 32 bits zijn hetzelfde. 64 bits geeft artifacts, 32 bits niet...
Een reflow vind ik wat heftig eerlijk gezegd, daar ga ik me niet aan wagen
Wel vreemd dat het verschil tussen 32-bits en 64-bits hier verschil laat zien.
Heb je toevallig ook al een andere driver geprobeerd? Ik had een soortgelijk probleem met mijn gtx 970. Met de nieuwste driver crashte een willekeurige game op een random moment. Kon na 5 minuten zijn, kon na een uur zijn. Nu heb ik een driver van januari dit jaar geïnstalleerd en heb ik 0,0 problemen.
Gisterenavond een wat langere speelsessie op 32-bits geprobeerd, maar deze vertoont na langere tijd toch ook artifacts... Op een gegeven moment sloeg het spel zelfs compleet vast, en keerde terug naar Windows.Hegeman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:48:
[...]
Kun je ook een logger mee laten lopen op het moment dat de artifacts voorkomen? Misschien dat dit je kan helpen in het vinden van een oplossing.
Wel vreemd dat het verschil tussen 32-bits en 64-bits hier verschil laat zien.
Ik ga vanmiddag even proberen wat er gebeurt als ik in safe-mode draai.
Je spreekt van een logger mee laten lopen. Is dat een functie van ETS/Steam of een extern programma?
Ik zie wel de game.log en de game.crash tekstfiles. Is dat wat je bedoelt?
Ik word daar zelf persoonlijk niets wijzer van, heb weinig verstand van dit soort logs.
Oudere driver heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas...SurfBoy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:02:
Heb je toevallig ook al een andere driver geprobeerd? Ik had een soortgelijk probleem met mijn gtx 970. Met de nieuwste driver crashte een willekeurige game op een random moment. Kon na 5 minuten zijn, kon na een uur zijn. Nu heb ik een driver van januari dit jaar geïnstalleerd en heb ik 0,0 problemen.
Was ook het eerste wat bij mij op kwam, na herinstallatie van de game.
Volgens mij zie je artifacts niet terug op screenshots...Hegeman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:48:
[...]
Ik hoop voor je dat ik het verkeerd heb, maar ik denk dat je videokaart aan het overlijden is.
Vooral het gedeelte:
@Tyr0s_Fre4k Alle drivers uptodate? Welke versie van ETS2 start je? Er is DirectX, OpenGL, 32-bit, 64-bit etc.
Goed punt van die artifacts... die zou je volgens mij ook niet terug moeten zien op een screenshot.FastFred schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Volgens mij zie je artifacts niet terug op screenshots...
@Tyr0s_Fre4k Alle drivers uptodate? Welke versie van ETS2 start je? Er is DirectX, OpenGL, 32-bit, 64-bit etc.
Al mijn drivers zijn up-to-date, en heb de problemen met 64-bit DirectX, 64-bit OpenGL en 32-bit DirectX ondervonden. Ook bij de 'bovenste optie' "Play Euro Truck Simulator 2" komen deze glitches voor.
64-bit Safe Mode ga ik vanmiddag proberen.
Zou het gewoon niet kunnen dat je Grafische kaart te weinig geheugen heeft en na een poosje dus vol loopt.
Mijn videokaart trekt al gauw na een kwartier spelen 4 tot 6GB.
Anders even in dit SCS topic vragen, daar zitten mensen die wat meer verstand van geheugengebruik en aanpassingen die je via de steam launcher kan doen.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=261451
Misschien kan je ook even je game.log file posten hier, misschien dat daar nog iets is te ontdekken.
Anders even in dit SCS topic vragen, daar zitten mensen die wat meer verstand van geheugengebruik en aanpassingen die je via de steam launcher kan doen.
Misschien kan je ook even je game.log file posten hier, misschien dat daar nog iets is te ontdekken.
[ Voor 49% gewijzigd door Barfman op 05-06-2020 12:34 ]
Ben ook weer met een projectje bezig, heb van de week mijn SKRS Eaton Fuller 18 speed Shifter uitgebreid met een Motor Rem knop.
De SKRS Eaton Fuller 18 speed Shifter is gebaseerd op een teensy board, en nu ik zelf met mijn button box bezig ben (lang project gaat nog wel even duren). Ben ik meer met die boardjes bezig, dus ik dacht laat ik gewoon proberen of ik er zelf een knop bij kan zetten, en dat werkt dus.
De rode knop heb ik erbij gemaakt, deze zitten op het Teensy board erbij geprikt, de shifter was al voorbereid op een extra knop, dus dat scheelde weer solderen

De SKRS Eaton Fuller 18 speed Shifter is gebaseerd op een teensy board, en nu ik zelf met mijn button box bezig ben (lang project gaat nog wel even duren). Ben ik meer met die boardjes bezig, dus ik dacht laat ik gewoon proberen of ik er zelf een knop bij kan zetten, en dat werkt dus.
De rode knop heb ik erbij gemaakt, deze zitten op het Teensy board erbij geprikt, de shifter was al voorbereid op een extra knop, dus dat scheelde weer solderen
:strip_exif()/f/image/pZ5Jmaqcr8aAVDx1wMFcMa9L.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/WScHkpCGOokbxIRzy8cV8RSm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Misschien heeft ETS/Steam dit ook wel. Maar een snelle google search levert mij het volgende op:Tyr0s_Fre4k schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:49:
[...]
Je spreekt van een logger mee laten lopen. Is dat een functie van ETS/Steam of een extern programma?
https://pcgamehaven.com/easily-monitor-cpu-gpu-usage-gaming/
Een kameraad van me is vrachtwagenchauffeur. Heb wel eens een kort stukje met hem meegereden en hij heeft op mijn pc ook al eens wat ETS2 gedaan.
Morgen zou ik met hem meerijden naar de 2e Maasvlakte, mooi ritje vanuit het oosten van de Achterhoek
We zouden om 9 uur vertrekken ofzo en tegen de avond weer terug zijn. Maar nu belt ie net op, dat ik bij de terminal waar hij lossen moet niet mee naar binnen mag dus bij de poort wachten.... En hij wil om 6:00 vertrekken
Maar ik vier vanavond ook m'n verjaardag
Dan morgen maar weer eens wat virtuele kilometers maken
Morgen zou ik met hem meerijden naar de 2e Maasvlakte, mooi ritje vanuit het oosten van de Achterhoek
Maar ik vier vanavond ook m'n verjaardag
Mijn vorige videokaart een GTX 970 had 4gb en nooit problemen gehad.Barfman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:28:
Zou het gewoon niet kunnen dat je Grafische kaart te weinig geheugen heeft en na een poosje dus vol loopt.
Ik heb er ook een gehad, en volgens mij had geen enkele GTX970 4GB.. Ze bleven op 3,5GB steken...CyberCow schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:20:
[...]
Mijn vorige videokaart een GTX 970 had 4gb en nooit problemen gehad.
Ik heb wel dit soort problemen gehad, en die verdwenen toen ik een te kleine/oude voeding verving, maar ik weet niet of dat in dit geval ook de oorzaak is.
Sinds de upgrade naar een RM750X en een 2eH 1080Ti nooit weer problemen gehad.
Ja dat klopt met die 3,5GB maar dat had meer te maken dat er wel 4GB op zat maar een deel was heel langzaam geheugen. Maar ik kan mij herinneren dat ik daarvoor een GTX 550 had en gaf ook geen problemen. Probleem met voeding dan zou je dat toch bij meer dingen moeten merken. Inmiddels ook een GTX 1080TI in bezit en werkt geweldig zelfs op UHD.strider1007 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:51:
[...]
Ik heb er ook een gehad, en volgens mij had geen enkele GTX970 4GB.. Ze bleven op 3,5GB steken...
Ik heb wel dit soort problemen gehad, en die verdwenen toen ik een te kleine/oude voeding verving, maar ik weet niet of dat in dit geval ook de oorzaak is.
Sinds de upgrade naar een RM750X en een 2eH 1080Ti nooit weer problemen gehad.
Twijfel, twijfel.CyberCow schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:14:
[...]
Probleem met voeding dan zou je dat toch bij meer dingen moeten merken.
Het ene spel legt meer druk op de GPU dan de andere, soms wordt CPU de bottleneck..
Maar die twijfel is de reden dat ik al aangaf dat ik niet wist of de artifacts waar het om gaat daardoor veroorzaakt worden.
Ik zou het alleen niet uitsluiten..
@FastFred
Van Harte !Maar ik vier vanavond ook m'n verjaardag

[ Voor 5% gewijzigd door strider1007 op 05-06-2020 22:29 ]
Ik heb hier tot eind vorig jaar ook GTX970 gehad en zelfs een flinke tijd GTX970 in SLI en nooit problemen gehad met die 0.5GB langzamer geheugen. Ongeacht welke game.
Super vette combi trouwens, was echt blij met hoe die pc eruit zag, begin 2020 verkocht aan een kennis van me
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Jd2QrD3dUauZPTvO5U6JYjL.jpg?f=user_large)
@strider1007 thx, 30 alweer
Super vette combi trouwens, was echt blij met hoe die pc eruit zag, begin 2020 verkocht aan een kennis van me
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Jd2QrD3dUauZPTvO5U6JYjL.jpg?f=user_large)
@strider1007 thx, 30 alweer

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 05-06-2020 23:34 ]
Als je dit event met promods wil doen heb je een extra mod nodigVerwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:10:
Ik heb zojuist even deze graafmachine afgeleverd i.v.m. het Genoa event.![]()
[Afbeelding]
https://promods.net/viewt...7a4853faf168e58ee359aa32a
Hier nog wat beelden van de bouw
:strip_exif()/f/image/EJksK2lBnBU2i0uHbxmaFLTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FvOZFcAfIfzRPCSs3ZPr3hU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C170m2FsHJTZhO6iMHjhWiVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu volgas door de afsluiting
:strip_exif()/f/image/nPwBtbC1ha75QbTjZfWu5kub.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door FransJansen op 06-06-2020 16:31 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip maar ik speel deze game zonder mods.Als je dit event met promods wil doen heb je een extra mod nodig
Dan zijn wij net zo oud haha 5 juni 1990.FastFred schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:39:
Een kameraad van me is vrachtwagenchauffeur. Heb wel eens een kort stukje met hem meegereden en hij heeft op mijn pc ook al eens wat ETS2 gedaan.
Morgen zou ik met hem meerijden naar de 2e Maasvlakte, mooi ritje vanuit het oosten van de AchterhoekWe zouden om 9 uur vertrekken ofzo en tegen de avond weer terug zijn. Maar nu belt ie net op, dat ik bij de terminal waar hij lossen moet niet mee naar binnen mag dus bij de poort wachten.... En hij wil om 6:00 vertrekken
![]()
Maar ik vier vanavond ook m'n verjaardagDan morgen maar weer eens wat virtuele kilometers maken
Ik ga ook nog een keer met een maat meerijden in een DAF CF hoge cabine naar België.
Alleen corona hield het even tegen
Ik ben vrachtwagen chauffeur, en hoewel ik veel plezier beleef aan ETS2, is het totaal geen vergelijking met reallife. Ik rijd dan weinig lange afstanden, maar dan nog is een groot deel van de dag saai en vaak het zelfde riedeltje. Als bijrijder is het helemaal een gevecht om je ogen open te houden.
---RAWE CEEK!!!---
Muziek aan en rijden maar. Ik geniet al van lang autorijden van brabant naar groningen of naar frankrijk of spanje te rijden.NoFearCreations schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:58:
Ik ben vrachtwagen chauffeur, en hoewel ik veel plezier beleef aan ETS2, is het totaal geen vergelijking met reallife. Ik rijd dan weinig lange afstanden, maar dan nog is een groot deel van de dag saai en vaak het zelfde riedeltje. Als bijrijder is het helemaal een gevecht om je ogen open te houden.
Ik zou alleen nooit winkels willen bevoorraden, maar juist de lange ritten. 4 uur ergens heen en 4 uur weer terug rijden.
inmiddels alweer peraoonlijke goal +1 rit extra voltooid voor dit eventFransJansen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:58:
[...]
Als je dit event met promods wil doen heb je een extra mod nodig
https://promods.net/viewt...7a4853faf168e58ee359aa32a
Hier nog wat beelden van de bouw
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nu volgas door de afsluiting![]()
![]()
[Afbeelding]
Ik heb een probleem.
Ik heb verschillende mods van kleinjan en nog meerdere bedrijven alleen nu heb ik als probleem dat als ik kleinjan vrachtwagen wil doen dat ik die lightbox kleinjan er niet op krijg.
Kan iemand me helpen hoe dat moet ?
Ik heb verschillende mods van kleinjan en nog meerdere bedrijven alleen nu heb ik als probleem dat als ik kleinjan vrachtwagen wil doen dat ik die lightbox kleinjan er niet op krijg.
Kan iemand me helpen hoe dat moet ?
Soort van bug gevonden in Promods? Weet niet of de top van scandinavie vanilla of promods is. Maar had een rit bij de Stein mijn onder Kirkeness aangenomen. Maar zelfs met een S650 zwaar transport trekker kost het zoveel moeite om boven te komen, dat ik het bij lange na niet haal om op tijd de lading af te leveren. Nou maakt dat niet zoveel uit. Maar het op kronkelige zandpad mag je van het spel 80 kmh, terwijl je misschien gemiddeld 20 kmh haalt.
---RAWE CEEK!!!---
Vraagje over FOV. Iemand een idee waar je de FOV het beste kunt bepalen? Ik zit op 55 cm van 34 inch UW.
Vraagje. Ik start vandaag steam en ik zag een workshop update van ETS2 voorbijomen. Maar toen ik aan het kijken was zag ik nog snel een plaatje van OpelGL en Vulcan voorbij komen. Nu las ik op enkele plekken dat Vulcan een andere grafische engine zou zijn worden die misschien in 1.38 zijn opwachting maakt? Iemand die me iets meer kan vertellen?
Nog een vraag. Kun je bij MP ook eigen mods toevoegen.Zou graag de Max2712 sound mod voor mijn Scania willen icm Silver Griffin Skin. Qua lampen etc heb ik weinig extra. Behalve mijn Hella zwaailichten.
Nog een vraag. Kun je bij MP ook eigen mods toevoegen.Zou graag de Max2712 sound mod voor mijn Scania willen icm Silver Griffin Skin. Qua lampen etc heb ik weinig extra. Behalve mijn Hella zwaailichten.
*empty*
In theorie (als ik met m'n gare hoofd tenminste geen duf foutje heb gemaaktnldls schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:06:
Vraagje over FOV. Iemand een idee waar je de FOV het beste kunt bepalen? Ik zit op 55 cm van 34 inch UW.
FOVhorizontaal = 2·arctan( (2,54·d·cos( arctan(ay/ax) )) / (2·s) )
Met hierin:
FOVhorizontaal = horizontale kijkhoek in graden
ax = horizontale aspectratio (of de horizontale resolutie in pixels)
ay = verticale aspectratio (of de verticale resolutie in pixels)
d = diameter van het scherm (in inches)
s = afstand tot scherm (in centimeters)
Met jouw gegevens (vergeet de rekenmachine niet op graden te zetten
ax = 21
ay = 9
d = 34
s = 55
FOVhorizontaal = 2·arctan( (2,54·34·cos( arctan(9/21) )) / (2·55) )
FOVhorizontaal = 2·arctan( 86,36·cos( 23,1986 ) / 110 )
FOVhorizontaal = 2·arctan( 86,36·0,9191 / 110 )
FOVhorizontaal = 2·arctan( 0,7216 )
FOVhorizontaal = 71,6294°
FOVhorizontaal ≈ 72°
Maar let wel: verschillende games "berekenen" en/of presenteren de FOV('s) op verschillende manieren (want waarom ook niet ...

Hieronder een handige FOV calculator die voor diverse race-sims de correcte waarden geeft. Helaas staat ETS2 er niet bij want dat is uiteraard geen race-sim.
https://dinex86.github.io/FOV-Calculator/
En hier één om horizontale naar verticale FOV om te reken:
http://themetalmuncher.github.io/fov-calc/
Thnx voor de info. De online calculators gaan idd per game en daar staat ets2 nooit tussen. Het valt me op als je de FOV te hoog maakt hij de boel uit formaat trekt wat er niet uitziet.
Volgende upgrade:
:strip_exif()/f/image/NomJJPB0vBkvxAIn3RNGr4vR.jpg?f=fotoalbum_large)
Buttonbox, knoppen zijn er al, interne joystick usb boardje zou deze week binnen moeten komen.
En de torpedo die ik gisteravond heb gekocht:
/f/image/ZX3vtdJqRdNcqGQa4o3Jcnws.png?f=fotoalbum_large)
-Edit-
Zo te zien kan Rusmap niet met doubles overweg, en ik kan er niet mee achteruit rijden.
:strip_exif()/f/image/NomJJPB0vBkvxAIn3RNGr4vR.jpg?f=fotoalbum_large)
Buttonbox, knoppen zijn er al, interne joystick usb boardje zou deze week binnen moeten komen.
En de torpedo die ik gisteravond heb gekocht:
/f/image/ZX3vtdJqRdNcqGQa4o3Jcnws.png?f=fotoalbum_large)
-Edit-
Zo te zien kan Rusmap niet met doubles overweg, en ik kan er niet mee achteruit rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door NoFearCreations op 14-06-2020 17:54 ]
---RAWE CEEK!!!---
De boel wordt -altijd- uit elkaar getrokken richting de randen, ongeacht de ingestelde FOV. Dat is inherent aan de projectie van een 3D-wereld op een plat vlak. Maar hoe groter de FOV, hoe groter inderdaad de vervorming is richting de randen.nldls schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:27:
Thnx voor de info. De online calculators gaan idd per game en daar staat ets2 nooit tussen. Het valt me op als je de FOV te hoog maakt hij de boel uit formaat trekt wat er niet uitziet.
Denk de andere kant eens op: Kijk naar een foto (of je monitor) en houd de foto steeds een stukje schuiner. Hoe schuiner je de foto houdt, hoe smaller de afbeelding er uitziet vanuit jouw perspectief.
Om de verhoudingen er toch normaal uit te laten zien (vanuit jouw schuine perspectief) zal je de daadwerkelijke afbeelding op de foto steeds verder moeten oprekken naarmate je de foto schuiner houdt.
Je monitor is eigenlijk niets anders dan een enorme verzameling minifotootjes. En hoe verder van het midden je kijkt, hoe schuiner het minifotootje staat.
Vooropgesteld dat je dus echt de correcte FOV hebt ingesteld, dan maakt het niet uit naar welk deel van je scherm je kijkt, zolang je op -exact- de(zelfde) juiste plek blijft met je "oog". De wereld ziet er dan op elke plek van je monitor normaal uit.
Maar dat is dus meestal -niet- het geval. Ongemerkt beweeg je toch je hoofd uit de loodlijn (vanuit het midden van je scherm) of beweeg je dichterbij of verder weg van het scherm. Bovendien heb je niet één maar twéé ogen en dus ook twee perspectieven. Enzovoorts, enzovoorts.
Daarom is een gebogen scherm trouwens eigenlijk ook extra ruk: de grafische 3D-API's compenseren (voor zover ik weet) niet voor de kromming en dus lijken de randen zelfs opgerekt als je wél gewoon vanuit het juiste punt kijkt.