Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

geelers schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:17:
[...]

UK is inderdaad mooi, al kom ik er nooit. Misschien toch eens doen. Je racet mooi naar boven zo. Heb je de 750?
900 zit er in :) een zegt dat kan niet maar in echt rijd ook Scania R850 rond en zijn nog paar Volvo die tegen 900 komen voor op weg

er zat nu ook maar 27T aan hout normaal gebruik ik dezen 6x4 trekker voor zwaar transport 65T spul

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Dat verklaart een hoop :-) Mij net iets te gortig, die acceleratie op lage snelheden met zulk lichte load.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:09:
[...]

900 zit er in :) een zegt dat kan niet maar in echt rijd ook Scania R850 rond en zijn nog paar Volvo die tegen 900 komen voor op weg

er zat nu ook maar 27T aan hout normaal gebruik ik dezen 6x4 trekker voor zwaar transport 65T spul
Bedoel je nou 900 pk? Ik dacht dat hoogste aantal pk 750 was bij de Volvo.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:58:
[...]

Bedoel je nou 900 pk? Ik dacht dat hoogste aantal pk 750 was bij de Volvo.
Heb mod die sterker motors toe voegt tot 50.000 maar die zijn gewoon te nep

Maar als je in echt bedoeld. Er zijn tune volvo en scania maar moeilijk info over te vinden heb wel keer link gevonden naar R730 die ze aan ombouw waren en op test bank stond met 854PK denk dat die nu R850 long line is geworden

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Motaro schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:16:
[...]

Ja, dat is ook vrijwel onrijdbaar.
Ik zelf in ATS een soort van Tesla Semi gemaakt, vol koppel vanaf 0 toeren en doortrekken tot 3000 toeren. Die moet je vooral niet met 18 versnellingen gaan rijden. Zelfs de 6-speed Alisson reageert er nog een beetje vreemd op. Maar rijdt wel lekker. Top speed kwam ik boven de 120 mph uit.
Zelfs 730 pk in de Volvo rijdt niet fijn op automaat met de 12 versnellingsbak als je maar 15 ton aan de haak hebt. Die mag wel wat meer versnellingen overslaan bij het optrekken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:16:
[...]

Maar als je in echt bedoeld. Er zijn tune volvo en scania maar moeilijk info over te vinden heb wel keer link gevonden naar R730 die ze aan ombouw waren en op test bank stond met 854PK denk dat die nu R850 long line is geworden
Heb het niet over mods of trucks in het echt. Heb het puur over Euro Truck Simulator 2 als spel, dus zonder mods. Dacht dat je dat bedoelde.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:35
De nieuwe Map DLC Road to the Black Sea heeft nu ook cutscenes zoals de nieuwe river ferry. Ziet heel erg vet uit _/-\o_

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
strider1007 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:12:
Voorbereidende update...

Changelog:

MAP

Santa Cruz (CA) revamped
Flagstaff (AZ) revamped
California speed limit improvements
Oregon and New Mexico speed limit and general sign improvements
New Special Transport routes (Utah DLC)

VEHICLES

Grain hopper trailer (ownable)
Bulk feed trailer (ownable)
Frac-tank trailer

FEATURES

Avoid pins for GPS navigation
New AI vehicles + all police paint jobs corrected
Drivers / Trucks / Trailer visible on manager map
DirectX 11 full support (DirectX 9 removed)
Chinese and other non-Latin character input (IME)
Anti-aliasing improvements (SMAA, electric-wires)
New loading screens

MOD

Sun profile changes (HDR)
License plate changes for AI (data-driven types, background texture data)
Dashboard display UI elements (digital gauges, fuel consumption bar)
Map editor history (undo/redo)
Continuous selection of nodes
Wat bedoelen ze met het laatste tabje MODS?

Mods in de zin van user generated mods of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Barfman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:37:
De nieuwe Map DLC Road to the Black Sea heeft nu ook cutscenes zoals de nieuwe river ferry. Ziet heel erg vet uit _/-\o_

[YouTube: Road to the Black Sea: River Ferry]
Dat is ook leuk voor één keer denk ik, daarna ook niet meer. Heb liever dat je de camera op de boot nog hebt, dat je dan de omgeving langs je ziet veranderen. Nog steeds in de cabine bedoel ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UTAH is uit voor ATS op steam 12 euro

https://store.steampowere...an_Truck_Simulator__Utah/

[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 07-11-2019 19:36 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
Yep, net m'n eerste ritje door Utah gemaakt. Ziet er goed uit... Gaat weer uurtjes kosten. :)

Vanmiddag tussen Groningen en Drachten ineens een dikke Peterbilt langs zien komen... Best mooi om iets wat je in deze game zelf kunt kiezen zo in het wild tegen te komen..

Even gegoogeld. Ik denk dat Het was die van Anema&zn. (BV-ZD-30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:57:
Yep, net m'n eerste ritje door Utah gemaakt. Ziet er goed uit... Gaat weer uurtjes kosten. :)

Vanmiddag tussen Groningen en Drachten ineens een dikke Peterbilt langs zien komen... Best mooi om iets wat je in deze game zelf kunt kiezen zo in het wild tegen te komen..

Even gegoogeld. Ik denk dat Het was die van Anema&zn. (BV-ZD-30)
wat nou Milieu eisen en euro 6 :X :9 :9 :9 :9
gewoon trappen met dat hok _/-\o_

ik heb ze al zo vaak gezien die trucks uit de VS maar het blijft echt bakbeesten

Ja en UTAH gaat mij denk ik ook weer veel uurtjes kosten .. maar het ziet er goed uit inderdaad

maar nog niet veel kunnen rijden ivm dat mijn stuur niet aangesloten is en ook ik nu tijdelijk in een andere kamer zit er daar kan ik me stuur niet plaatsen

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 07-11-2019 22:25 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Utah ziet er inderdaad goed uit. De rit van Portland naar Salt Lake City deed me wel hopen dat Idaho de volgende staat wordt. Dat stuk I-84 zou toch fijn zijn ;)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen die het probleem hebben (gehad) in Euro Truck Simulator 2 als je door Rzeszow rijd het spel vastloopt en het alleen via taakbeheer nog is af te sluiten? Baal hier wel van want zo kan ik mijn rit dus niet afronden.

American Truck Simulator nog even geprobeerd maar de ondersteuning van DirectX 9 zou verdwijnen. Dit blijkt niet zo te zijn want kan het spel nog steeds opstarten al werkt DirectX 11 veel beter.. Hoop nieuwe dingen in de nieuwe versie. En voor de mensen die het spel niet hebben is het mogelijk dit weekend het gratis te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 08-11-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Met ETS2 weinig geks gezien, in ATS nu al een paar keer sinds de update dat ik bij het ophalen van een vrachtje de trailer zeg een meter boven het asfalt zie zweven en dat die naar beneden komt knallen op het moment dat ik dicht bij de trailer kom... Beetje vaag om eerlijk te zijn maar zolang er geen schade is.....

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar eens gaan proberen met een 2e scherm omdat dan ook de rechter buitenspiegel en de voorspiegel zichtbaar zouden zijn. Dat is deels gelukt maar op het rechter scherm is het beeld enorm uit verhouding. Ik gebruik Nvidia Surround om ervoor te zorgen de computer mijn scherm als één geheel zien (3840x1080).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhINwnc.png

Wenselijk is het linker deel van dashboard op linker monitor en precies het rechter gedeelte dan het dashboard op de andere monitor zoals onderstaand voorbeeld. Ik weet dat je bepaalde instellingen met gezichtspunt kan veranderen maar wat ik ook probeer er veranderd niets. foto gemaakt door dezelfde foto te spiegelen maar dan krijg je wel de juiste spiegel erop.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RqRivrC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Er zit geen DX9 meer in, ook al start je via DX9 dan nog is het DX11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
CyberCow schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:31:
Maar eens gaan proberen met een 2e scherm omdat dan ook de rechter buitenspiegel en de voorspiegel zichtbaar zouden zijn. Dat is deels gelukt maar op het rechter scherm is het beeld enorm uit verhouding. Ik gebruik Nvidia Surround om ervoor te zorgen de computer mijn scherm als één geheel zien (3840x1080).

[Afbeelding]

Wenselijk is het linker deel van dashboard op linker monitor en precies het rechter gedeelte dan het dashboard op de andere monitor zoals onderstaand voorbeeld. Ik weet dat je bepaalde instellingen met gezichtspunt kan veranderen maar wat ik ook probeer er veranderd niets. foto gemaakt door dezelfde foto te spiegelen maar dan krijg je wel de juiste spiegel erop.

[Afbeelding]
Ik probeer al jaren om het beeld met 3 schermen goed te krijgen maar op de een of andere manier heb ik de oplossing nog niet gevonden.
Ik krijg wel mooi de linker raamstijl precies op de scheiding van mijn linker en midden monitor. Alleen de rechterkant ziet eruit of de cabine een hoek maakt.
Heb mijn schermen op 55graden tov elkaar staan.
In een racesim(Iracing) kun je de hoek van de schermen ingeven en heb je een perfect 180 graden fov.
Helaas in ETS en ATS nog niet gevonden hoe dat moet.
Ben er nu wl aan gewend maar bij het maken van een screenshot zie je duidelijk dat het 3 schemen zijn.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
CyberCow schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:04:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben (gehad) in Euro Truck Simulator 2 als je door Rzeszow rijd het spel vastloopt en het alleen via taakbeheer nog is af te sluiten? Baal hier wel van want zo kan ik mijn rit dus niet afronden.
Ik neem aan dat je alle mods hebt uitgeschakeld en dan treedt dit probleem nog op?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je deze guide al eens geprobeerd, bij hem ziet het er wel een stuk beter uit.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=628485050

En deze guide kan je in realtime (ingame) alles aanpassen naar wens. Alle commands staan in deze guide.
https://steamcommunity.co...7947/#c618459931319960019

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 09-11-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Gisteren eerste ritje in Utah. Zag er in ieder geval weer goed uit. Met de oriëntatie van de wegen, vrij verticaal, zal het mij niet verbazen als Idaho de volgende map zal zijn van het team dat aan Utah heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Mijn eerste zwaar transport rit in Utah.
Ook een trailer met banden valt nu onder zwaar transport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cq8DKRdz1ut19b9b2kbXGZOk/full.jpg

En meteen maar even een nieuwe lading opgepikt.
De eerste keer dat ik binnen in een loods moet aankoppelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WXDBRLP23kmU5vBE5HsAMHmP/full.jpg

Leuk detail ;) 8)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien helpt de informatie van SCS soft zelf: https://eurotrucksimulator2.com/multimon_config.php
oh wacht dat is minimaal met 3 monitoren...
De informatie van SCS en dat van steam dat heb ik geprobeerd. Ik heb uiteindelijk ook de eerste oplossing van Steam maar gebruikt. Vind alleen dat de spiegel er niet uitziet. Als ik de gegevens aanpas in bestand van mulitimonitor dan wordt het allemaal alleen maar lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Misschien beantwoordt het je vraag meteen, maar wat is de console en developer mode ?

Ik ben nog nooit naar een ander punt 'gesprongen', als ik ergens een vracht heb afgeleverd pik ik in de buurt een nieuwe op. Kom echt zelden in mijn garage..

De bekeuringen heb ik uit staan, maar houd me redelijk aan de regels. ( Laatst wel een keer over de vluchtstrook ingehaald omdat twee combinaties even snel naast elkaar beide rijstroken bleven blokkeren. Er kwam een moment dat het me verveelde om daar achter te sukkelen...)

Ook de vermoeidheids-modus staat uit. Ik heb een verlichtings-mod actief waardoor rijden in het donker geen/minder straf is.
Wil ik een keer de nacht overslaan, dan rij ik naar een parkeerplaats en doe een tukje...

[ Voor 15% gewijzigd door strider1007 op 18-11-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Ik speel alleen maar zonder de dev mode. Heb hem toevallig op 1 plaats aan MOETEN zetten omdat ik in Promods een gat in de map had ontdekt waar ik half doorheen viel :D

Verder heb ik mijn spel zo realistisch mogelijk gemaakt. Het enige wat ik heb uitgezet is de vermoeidheidssimulatie. Zo kan ik heerlijk doorrijden zonder continu te hoeven rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:47:
Vraagje: wie van jullie zou ETS/ATS nog spelen als de console en developer mode er niet was...? Ik ben de laatste tijd compléét verslaafd aan ATS maar was nogal doorgeslagen in het gebruik van genoemde opties: ik reed nooit naar een nieuwe opdracht maar teleporteerde mijzelf altijd naar de opdrachtgever met de meest lucratieve opdracht, ongeacht waar die zat. Ik reed zelfs niet meer naar de trailer maar gebruikte 0 en F9 om die automatisch aan m'n truck te hangen. Ik zette trouwens ook vaak de overtredingen uit en scheurde van hot naar her en heen en weer om de kaart op 100% te krijgen...

Uiteindelijk ontdekte ik dat dit de lol niet is van het spel. Zonder regels is er weinig aan. Dus heb ik mijn oude profiel compleet weggemieterd en ben ik een nieuw profiel begonnen waarin ik mijzelf houdt aan aan mijzelf opgelegde regels. Het is een beetje een mix van regels waarin ik mijzelf vooral wat beperkingen opleg wat het gebruik betreft van de console en developer mode:

- ik gebruik ontdekte (!) garages als spawn points: alleen daar gebruik ik nog de console om mijzelf te teleporten: verder rij ik overal naartoe. Nieuwe opdrachten, de garage voor reparaties, etc. ik doe alles rijdend.

- ik gebruik daarnaast alleen nog maar de g_set_time optie om bijvoorbeeld zo nu en dan een nacht over te slaan of om te kijken of er een paar uur later wél een interessante opdracht in de buurt is.

Daarnaast heb ik overtredingen altijd aan en rijd ik zoals ik in het echt ook zou doen: dus redelijk netjes (geen onverantwoorde inhaalacties meer over de vluchtstrook...) maar zo heel nu en dan een boete moet kunnen. ;) Momenteel ben ik bezig om met deze regels alle steden van de USA te 'ontdekken'. Heerlijk. Moet vaak hele einden rijden om iets simpels voor elkaar te krijgen wat ik voorheen binnen een paar seconde had geregeld met de console maar zoals ik het nu doe is zooooooo veel leuker! En veel meer ontspannend!

Maar goed, ik merk dat ik alsnog eigenlijk niet zonder de console en developer mode kan... Het idee dat je die echt NOOIT zou kunnen gebruiken, zou het spel heel beperkt voor mij maken. Ik weet in ieder geval 100% zeker dat ik ATS nu niet meer zou spelen en het de afgelopen maanden ook niet gespeeld zou hebben zonder die opties.

Dus vandaar mijn vraag: wie van jullie zou ETS/ATS nog spelen als de console en developer mode er niet was...?

En bijkomende vraag: wie is er verder ook zo autistisch om zichzelf bepaalde strakke regels op te leggen om het leuk te houden? ;)

O ja, tip van de dag voor ATS gebruikers: misschien ben ik de enige die zo dom was 8)7 maar pas na zo'n 150 uur spelen ontdekte ik dat je in de US bij een rood stoplicht alsnog gewoon rechts mag afslaan...!!! Nooit geweten! Maar ideaal! Dat maakt mijn meer realistische benadering van dit spel toch ook weer wat meer dragelijk. ;) Ik dacht dat ATS een stevige bug had met al die idioten die rechts afslaan bij rood licht, hahaha, maar dat is dus gewoon zoals het is in de US!
Als ETS2 geen consolemodus had gehad dan had ik niet beter geweten en vond ik het denk ik ook wel gewoon prima. Ik gebruik het om rond de auto te kunnen vliegen en op die manier mooie foto's te maken. Ook moet je het haast wel gebruiken om een vrachtwagen te parkeren in de map mod Russian Open Spaces. In de sneeuw is het niet te zien waar het witte vak zit om in te parkeren.

Ik denk dat iedereen wel zijn eigen regeltjes heeft bedacht. Heb de begrenzer uitgeschakeld maar rij nooit harder dan 90km/h. Het klinkt misschien wat lui maar met 90km/h blijft mijn vrachtwagen nog net in de 11e versnelling hangen. Dan geef ik even iets gas tot 93 en dan gaat de bak netjes naar de 12e vernsnelling en laat ik de snelheid weer terugvallen tot 90km/h. Boetes zijn zo vervelend omdat ik het liefste 90km/h per uur wil rijden maar dat mag niet en krijg je om de 20 seconden een boete wat onrealistisch vaak is.Tanken doe ik uitsluitend bij mijn eigen garages. En ondanks dat ik geld genoeg heb dan probeer ik het wel zo veel mogelijk uit te stellen naar de goedkopere landen. Het springen van plaatsen doe ik niet net zoals ik zo min mogelijk met de trein/boot mij wil verplaatsen. Het kopen van een nieuwe garage doe ik ook alleen als ik daar ben geweest. Als er geen leuke rit beschikbaar is op de bestemmingsplaats dan ga ik altijd maar even slapen of als de plaats die ernaast ligt binnen 50km is dan daar maar een vracht op te gaan pikken.

Verder kan ik mij prima vermaken met ETS2 en ATS heb ik wel maar speel ik niet.
strider1007 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:05:
Misschien beantwoordt het je vraag meteen, maar wat is de console en developer mode ?
Dat is een modus dat je in het spel wat aanpassingen kan doen. Ook kan je dan bewijs van spreken van buiten je vrachtwagen dingen bekijken en je vrachtwagen naar een andere plaats teleporteren. Hieronder een link hoe je die consolemodus kan vrijschakelen.

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=907382792

[ Voor 14% gewijzigd door CyberCow op 18-11-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:16:
Grappig om te zien hoe iedereen een spel weer op zijn of haar eigen manier speelt. ;) Ik gebruik dat teleporten omdat ik soms opeens zin heb om in Washington te rijden als ik bijvoorbeeld New Mexico zat ben: ik heb dan geen zin om eerst het halve land door te moeten rijden... Ik vind het een leuk compromis om dan naar een garage te rijden en vandaar 'met het vliegtuig' naar een garage in een ander gebied te gaan: dat kost me al genoeg extra tijd. ;) Verder vind ik de boetes juist wel lekker: die houden me scherp anders ga ik alleen maar weer jakkeren. Dat slaapgedoe heb ik ook uit staan, al was het alleen al om dat irritante gapen om de haverklap...!
Hoezo kost teleport bij jou tijd? Je vult in waar je heen wil gaan, gooit de vrachtwagen neer en weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Heel grappig om alle manieren van spelen zo te lezen, ik heb alles zo realistisch mogelijk gezet.
Dus alle simulatie aan en parkeerspots op random. Ik rij overal zelf naar toe en gebruik alleen garage -> garage travel op sommige momenten, in ETS2 dan in ATS heb ik maar 1 garage dus daar travel ik nooit snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flamingpie ik leg mezelf wel regels op zoals geen leningen afsluiten en geen quick travel. En alles wat in de gameplay en controll settings op automatisch kan, staat op handgeschakeld (aankoppelen van trailer, vrachtwagen eerst op contact en dan pas starten, automatische retarder, automatische liftas, automatische versnellingsbak, etc.). Schakelen zo veel mogelijk bij 1500 toeren, de snelheidslimiet heb ik ook ingeschakeld etc.

De console gebruik ik alleen om te teleporten als er een onzichtbare blokkade is door een fout in de map ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 19-11-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:18:
[...]

Ah, haha, je begrijpt me verkeerd. ;) Het teleporten kost inderdaad geen tijd maar wel dat ik mezelf heb opgelegd alleen vanaf een garage te teleporten: dan moet ik dus alsnog eerst naar een stad met garage rijden en dan ook (indien nodig) vanaf een stad met garage nog weer verder (naar een plek met een leuke opdracht). Dat kost allemaal tijd: veel minder tijd dan overal naartoe rijden en nooit teleporten maar veel meer tijd dan vanaf elk willekeurig punt teleporten (zoals ik met mijn vorige profiel deed). ;)
Dan heb ik je zeker verkeerd begrepen. Zo is het net of je je vrachtwagen in laat vliegen voor een nieuwe rit. Wat een luxe. Jij bent zeker ook ETS2 miljonair?

Op deze rit kan zo nooit het einde halen als die twee vrachtwagens tegen elkaar aan blijven rijden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S48lhQS.jpg

Ongeduldig het hele zooitje voor het gras voorbij was ook geen optie. Nou sta ik ook nog vast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nFmHY0u.jpg

Nu komt er echt niemand meer weg. (dit is trouwens in Georgië)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgdGKNi.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CyberCow op 19-11-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben in ETS2 al een tijdje miljardair.

ATS speel ik niet veel, kan ik me niet mee vermaken. De vrachtwagens rijden anders. Ik heb de suspension stiffness en trailer stability allemaal al terug geschroefd maar het blijven net race auto's. Totaal niet het idee dat je met 50 ton onderweg bent, afgezien van dat ze ongeacht de hoeveelheid pk's enorm traag zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 19-11-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FastFred Ik ben ook miljardair en iedere week zo'n 20 miljoen erbij. Gaat eigenlijk nergens meer om. Als je je best doet om het geld uit te geven in die tussentijd is dat alweer terug verdiend.

In het echte leven moet ik waarschijnlijk wel echt geld uit gaan geven om met ETS2 door te kunnen gaan. Mijn Logitech G27 werken de rode knopjes op het stuur en de schakelflippers niet meer altijd. Vanavond ga ik proberen het stuur los te maken en te kijken of ik iets kan vinden om hem te maken. Hoop dat alles weer teruggeplaatst ga krijgen en het allemaal nog wel werkt. De shifter van de G27 doet het nog perfect maar werkt deze ook met de G29? Mocht dat werken dan hoef ik alleen maar een nieuw stuur en geen losse shifter erbij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarschijnlijk een kabelbreukje ergens :) Ik had met mijn G920 rare problemen (stuur viel uit, flippers werkte verkeerd om etc.) en had hem helemaal uit elkaar gehaald. Kabelbreukje gevonden en gerepareerd en nergens last meer van. Ik had toen denk ik zo'n 800 uur het ding gebruikt. Of de shifter ook over kan naar de G920 weet ik niet, kun je een foto posten van de connector welke aan de kabel van de shifter zit? Kijk ik even of deze hetzelfde is :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Voor zover ik weet werkt alleen de nieuwe shifter bij de G29 en G920..

Mijn ervaring is dat ETS2 en ATS echt perfect werken met de G29. Tot de rode draaiknop voor het volume van de radio...

Met een hoop andere race- of rij games krijg ik de G29 alleen niet lekker aan de gang.

Denk aan The crew, TDU, Dirt rallye... Assetto Corsa gaat dan wel weer lekker..

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het is eindelijk gelukt!!! _/-\o_ O+ _/-\o_

1.000.000 (1 miljoen) km met de MAN.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ERM2oI4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cEfJX4i.png

[ Voor 8% gewijzigd door CyberCow op 20-11-2019 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:16:
Kon het niet laten en ben toch een nieuw profiel begonnen in ATS waarin ik de console etc. niet meer gebruik. Dus geen teleporten meer (alles rijden), geen tijd veranderen meer (alleen tijd skippen door rust te nemen op een rustplek), overtredingen aan, slaapgedoe uit. Ben toch benieuwd hoe dat gaat bevallen. ;) Het enige doel is nu: genieten van het rijden door het prachtige US of A. Dus niet meer alle steden willen ontdekken (laat staan de map op 100% krijgen) of wat voor ongein dan maar ook want ik merk dat ik dan toch teveel ga focussen op dat doel en daardoor weer eerder ga jakkeren om iets alleen maar doe om dat doel te behalen en dan geniet je dus niet echt meer. ;)
Gebruik je geen mods zoals ProMods waarin als je rustig de boel gaat verkennen je ook een hoop verborgen dingen tegenkomt? Als je alleen maar gaat racen dan ben je waarschijnlijk ook nog nooit het monster van Loch Ness tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:15
Ik moet nog Beyond the Baltic Sea DLC om hem compleet te krijgen.

Nu zie ik deze bij CDkeys: https://www.cdkeys.com/pc...c-sea-dlc-pc-steam-cd-key

Is deze site betrouwbaar om hier STEAM keys te bestellen? Of is het beter om te wachten tot Black Friday dat de prijzen dalen bij STEAM zelf?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:15
@Barfman Bedankt! Ik wacht het af en schaf deze netjes via STEAM.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van Steam is wel dat je geen code krijgt maar het direct toevoegt aan je account. Raak je een keer je account kwijt dan heb je geen code die je kan heractiveren. Ik geef toe dat ik het kopen van keys via een van die aanbieders ook wel eens doe voor spellen die ik te duur vind. Heb nog nooit gehad dat een code na verloop van tijd niet meer werkt. Maar bij ATS en ETS2 beste via Steam kopen daar verdienen de makers dan nog wel wat aan. Zo duur zijn deze spellen en DLC's nou ook weer niet voor hetgeen je ervoor terug krijgt. Weet zo niet meer welk spel het was maar koste één! auto € 45,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

• strider1007
Nee. dat is me nog nooit overkomen.

Ik rij wel regelmatig door als de melding komt dat ik me moet wegen.. ( schaamtevol badkamergevoel.. :( )

Ik heb nog nooit gemerkt dat er een sanctie op het niet-wegen staat, maar heb de bekeuringen ook uit staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CyberCow schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:44:
Nadeel van Steam is wel dat je geen code krijgt maar het direct toevoegt aan je account. Raak je een keer je account kwijt dan heb je geen code die je kan heractiveren. Ik geef toe dat ik het kopen van keys via een van die aanbieders ook wel eens doe voor spellen die ik te duur vind. Heb nog nooit gehad dat een code na verloop van tijd niet meer werkt. Maar bij ATS en ETS2 beste via Steam kopen daar verdienen de makers dan nog wel wat aan. Zo duur zijn deze spellen en DLC's nou ook weer niet voor hetgeen je ervoor terug krijgt. Weet zo niet meer welk spel het was maar koste één! auto € 45,-.
maar met 2FA (steam guard) kan je niet zomaar je account kwijtraken.

overigens is €45,- voor een auto-dlc peanuts.

Starcitizen heeft schepen van een rug (€1000) of veel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]mschol in "[SIM] Euro Truck Simulator 2"

Starcitizen heeft schepen van een rug (€1000) of veel meer ;)
mm dat valt wel mee hoor

kijk deze maar eens
tik even £125.000 af een je heb een GRID 2’s Special Edition
:o :o :o

https://www.psx-sense.nl/...uizelingwekkende-125-000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 01:35:
[...]

mm dat valt wel mee hoor

kijk deze maar eens
tik even £125.000 af een je heb een GRID 2’s Special Edition
:o :o :o

https://www.psx-sense.nl/...uizelingwekkende-125-000/
daar koop je gewoon een auto met gratis PS en game..
ik ga niet uit van fysieke rewards in deze discussie ;)

dlc = digitaal en geen "echt" goed

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 22-11-2019 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Laten we het wel on topic houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-04-2020
Ik speel sinds kort ETS2, echt een heerlijk spel. Eergisteren een G29 gekocht via een Black Friday deal. Alleen heb ik wat moeite met het instellen van het stuur, als ik ga rijden gaat de vrachtwagen meteen achteruit terwijl ik niks doe.

Ook moet ik als ik achteruit wil rijden moet ik eerst mijn rem indrukken, dan schiet die in ze achteruit en dan moet ik mijn rem indrukken om achteruit te rijden, ik wil dit graag gewoon via mijn gaspedaal doen. Ook reageert de rem niet echt goed, dit zijn wel de standaardinstellingen. Zo uit de doos, kan iemand mij hiermee helpen? :?

Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, zo niet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brands1 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:28:
Ik speel sinds kort ETS2, echt een heerlijk spel. Eergisteren een G29 gekocht via een Black Friday deal. Alleen heb ik wat moeite met het instellen van het stuur, als ik ga rijden gaat de vrachtwagen meteen achteruit terwijl ik niks doe.

Ook moet ik als ik achteruit wil rijden moet ik eerst mijn rem indrukken, dan schiet die in ze achteruit en dan moet ik mijn rem indrukken om achteruit te rijden, ik wil dit graag gewoon via mijn gaspedaal doen. Ook reageert de rem niet echt goed, dit zijn wel de standaardinstellingen. Zo uit de doos, kan iemand mij hiermee helpen? :?

De vraag die je stelt gaat over ETS2 dus het lijkt mij dat het hier wel gesteld mag worden.

Dat probleem je rem blijft hangen en in jou geval dus naar de achteruit gaat dat heb ik op kunnen lossen door bij eigenschappen van spelbesturing onder configuratiescherm de instellingen van het stuur te openen. Nu kan je je eigen stuur zien en geef je keer vol gas, rem en koppeling (hoeft niet tegelijk). Dan zie je daarna dat het balkje van die drie gelijk gaat lopen met hoever je het pedaal intrapt.

Als je op instellingen drukt dan staat er een vinkje bovenaan met de keus of je het als één as wilt gebruiken. Dit staat bij mij uit.

Dat je achteruit rijd door de rem in te trappen dat is een instelling (eenvoudig automaat). Om dit te veranderen moet je naar opties gaan in ETS2 en kiezen voor spelbesturing. Daar staat vrij ver bovenaan het type versnellingsbak. Deze moet je omzetten naar realistisch automatisch (of handgeschakeld).

Veel plezier met ETS2. Heb je ook nog één of meerdere DLC's erbij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
brands1 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:28:

Dit mag je gewoon vragen hoor. Zolang het over ETS2 of ATS gaat en het spelen ervan. Daar hoort besturing ook gewoon bij :+

@CyberCow heeft wat ik zo lees al de oplossingen gegeven, suc6 met instellen en veel plezier met spelen. En welkom bij de 'virtual' truckers community :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
Bedankt voor de reacties! Ik ga ermee aan de slag, voor de vraag van CyberCow. Ik heb ze allemaal gekocht, er is nu sale in de Steam winkel. Dus, ik dacht waarom niet! Echt een heerlijk spel, en van toetsenbord naar stuur maakt het alleen nog maar beter!

Fijn om te weten dat ik hier vragen kan stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze virtual trucker doet maar eens wat plaatjes uit den ouden doosch

DAF XF106 met wat dingetjes uit de DAF Tuning Pack DLC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gqvYOqE5RHKBdVrSq01z5xfX/medium.png

Kennen we deze nog nog nog nog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ylYDDIi6Ua5gzmuIXal0F6UH/medium.png

Noordkaap geweest :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Wc8zqDAYyRelnJWTYB7EGzDf/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brands1 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:17:
Bedankt voor de reacties! Ik ga ermee aan de slag, voor de vraag van CyberCow. Ik heb ze allemaal gekocht, er is nu sale in de Steam winkel. Dus, ik dacht waarom niet! Echt een heerlijk spel, en van toetsenbord naar stuur maakt het alleen nog maar beter!

Fijn om te weten dat ik hier vragen kan stellen!
Daar is het een forum voor om elkaar dingen te kunnen vragen en ook bijvoorbeeld mooie afbeeldingen te delen. Als je toch alle map DLCs hebt aangeschaft zal ik je aanraden om ProMods te proberen. Dat is een mod op hoog niveau en maakt het spel een heel stuk mooier. Zonder ProMods was ik denk ik wel afgehaakt.

www.promods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
Wat veranderd er dan? Ik heb al verschillende mods uit de Steam Workshop. Waaronder; Truck Physics, Tyre Mod, Graphic Mod en Real Company Mod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@brands1 Promods is een best wel grote mapmod die een paar jaar terug gestart is door @ScuL en inmiddels uit 50+ internationale vrijwilligers bestaat.

Voegt enorm veel landen en steden toe en past bestaande landen en steden her en der aan. Ritje naar de Noordkaap, of naar Cyprus, Barcelona, Ijsland, Finland, Griekenland, Bosnië, Albanië etc. allemaal mogelijk.

Vereist wel alle map DLC's om te werken, maar die had je al begreep ik hierboven?

Om Promods te downloaden moet je wel een accountje maken op www.promods.net. Om te downloaden kun je kiezen uit 1 complete download voor 99 cent of een gratis download in meerdere secties die je dan samen moet voegen.

Dit is een deel van de map incl. Promods, het zuidelijke deel staat hier niet op. Ik kan in mijn game niet ver genoeg uitzoomen om alles er op te krijgen :9

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1tJV2QxY/PM2-41-world-map.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 27-11-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FastFred Netjes uitgelegd over ProMods. Even aanvulling daarop er is ook een mod van Rusland die goed aansluit bij ProMods en de ProMods add-on zodat je naar Israël, Libanon en een stad in Saoedi Arabië kan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vEH0sPl.png

Altijd mooi om door de bergen te rijden. Het kost veel brandstof en tijd maar dat heb ik er graag voor over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hhGYPRa.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 27-11-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
Ik ga het dan maar eens bekijken. Bedankt voor de hulp allen en de tips.

• lameeuw

lameeuw

Nog een kleine aanvulling, ik zag het iig niet zo snel voorbij komen maar ProMods werkt niet (altijd) als je de open beta van ETS2 gebruikt. Let dus even op welke versie (1.35.xx of 1.36.xx) je van ETS2 gebruikt.

Ja dat is het enige (onvermijdelijke) nadeel van Promods. Als ETS2 een update krijgt dan zul je moeten wachten met updaten tot Promods compatible gemaakt is met die laatste versie. Duurt vaak een week of wat.

Je kunt in Steam gewoon aangeven met welke versie van ETS2 je wilt spelen dus je kunt gewoon door blijven trucken. Maar je kunt ETS2 pas updaten als Promods een compatibility update uitgeeft.
Het is deze keer niet helemaal waar dat je met de versies kan wisselen. Eenmaal je profiel aan 1.36 gekoppeld krijg je dat niet meer terug voor 1.35. Dus wees deze keer extra voorzichtig met overgaan naar nieuwe versie.
Je kunt dan altijd in de gebruikersmap zoeken naar de profiles.bak en die weer terug kopiëren :) Maar dan ben je je voortgang kwijt

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

@CyberCow Oei, dat is een goeie, niet aan gedacht.

Ik heb sinds kort een nieuwe pc. ETS2 nog niet geïnstalleerd, maar ik weet ook niet meer op welke versie ik zat op m'n oude pc... Volgens mij liep ik 1 of 2 versies achter namelijk...

Vanavond m'n ouwe maar weer eens aansluiten (ik krijg 'm niet verkocht, prijs te hoog denk ik)

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 28-11-2019 15:27 ]

FastFred schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:26:

Ik heb sinds kort een nieuwe pc. ETS2 nog niet geïnstalleerd, maar ik weet ook niet meer op welke versie ik zat op m'n oude pc... Volgens mij liep ik 1 of 2 versies achter namelijk...

Vanavond m'n ouwe maar weer eens aansluiten (ik krijg 'm niet verkocht, prijs te hoog denk ik)
Wat voor PC heb je nu dan en wat is die oude voor iets als ik vragen mag? Als je 1 of 2 versies achterloopt dan is het niet heel erg om naar een nieuwe versie te updaten. Heb wel eens gemerkt als je ineens heel veel versies over moet slaan je dat beter met tussenstappen in versies kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CyberCow

Dit is de ouwe, prijs inmiddels aangepast naar n.o.t.k..

En dit is de nieuwe

Ik kan ETS2 natuurlijk installeren, dan terugbrengen naar de laatste versie die compatible is met Promods en dan m'n savegames terugzetten.

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 28-11-2019 15:37 ]

• Barfman
FastFred schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:26:

Dat kan je toch zien in je ETS2 map, daar kan het in je log file staan en anders in je backups.txt file.
Ik ga er dan vanuit dat je nog geen ETS2 met je nieuwe pc hebt gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:58
5 december release date Road to the Black Sea. Mooi sinterklaascadeautje!

YouTube: Euro Truck Simulator 2 - Road to the Black Sea DLC
https://blog.scssoft.com/...ack-sea-release-date.html
Road to the Black Sea zal er zeker wel gaan komen voor mij maar niet bij de release. Ben veel te bang dat bij installatie ProMods en alles niet meer gaat werken. Ben ook benieuwd met de Roextended map daar mee om kan gaan. Het is immers wel hetzelfde gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op 5 december komt dan dus ook v1.36 en ProMods gaat dan inderdaad niet meer werken. We zijn wel hard bezig met een update, maar in eerste instantie werkt de nieuwste dlc (Black Sea) dan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
Heeft iemand tips? Ik ben nu gewoon lekker aan het rijden, van die arbeidsmarkt ritten. Hoe en wanneer kan ik een eigen truck aanschaffen en trailer, hoe gaat dat in ze werking? Snap er weinig van, een complete n00b hier. Iemand toevallig een Discord server met ervaren mensen die ik kan joinen voor hulp waar nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zo gauw je je eigen garage hebt kun je ook een truck kopen. Daar heb je misschien geen geld voor, dus je moet of arbeidsmarktritten doen of je moet geld lenen bij de bank.
Een vrachtwagen kopen doe je bij een vrachtwagendealer, die kom je in veel steden tegen. Het is misschien verstandig om een aantal arbeidsmarktritten met verschillende vrachtwagens te doen om te zien welke je het beste bevalt. Misschien ook goed om te weten dat je bij sommige vrachtwagens niet echt krachtige motoren beschikbaar zijn, bijvoorbeeld de Renaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:36:
Zo gauw je je eigen garage hebt kun je ook een truck kopen. Daar heb je misschien geen geld voor, dus je moet of arbeidsmarktritten doen of je moet geld lenen bij de bank.
Een vrachtwagen kopen doe je bij een vrachtwagendealer, die kom je in veel steden tegen. Het is misschien verstandig om een aantal arbeidsmarktritten met verschillende vrachtwagens te doen om te zien welke je het beste bevalt. Misschien ook goed om te weten dat je bij sommige vrachtwagens niet echt krachtige motoren beschikbaar zijn, bijvoorbeeld de Renaults.
In het begin is er voor geen enkel merk een krachtige motor te vinden. Dat is ook niet erg want je hebt in de levels het ook nog niet opgewerkt je daarmee kan gaan rijden. Even nog als aanvullende tip. Wil je snel in de levels omhoog kunnen gaan dan ritten pakken met zoveel mogelijk icoontjes ervoor (snelle levering, zware rit, kostbare rit). Mocht je een chauffeur in dienst gaan nemen dan moet je die aan een garage toewijzen. Je eigen garage upgraden waar je nu maar één vrachtwagen kan plaatsen heb ik spijt van dat gedaan te hebben. Zo'n kleine garage is later in het spel niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brands1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:02:
Heeft iemand tips? Ik ben nu gewoon lekker aan het rijden, van die arbeidsmarkt ritten. Hoe en wanneer kan ik een eigen truck aanschaffen en trailer, hoe gaat dat in ze werking? Snap er weinig van, een complete n00b hier. Iemand toevallig een Discord server met ervaren mensen die ik kan joinen voor hulp waar nodig?
Eigen garage heb je vanaf het begin. Je kunt een lening afsluiten om direct een eigen trekker + trailer te kopen of je kunt die arbeidsmarkt ritten blijven rijden tot dat je genoeg geld hebt voor een trekker + trailer. Tegen die tijd ben je ook al wat levels gestegen en kun je ook wat meer aan upgrades komen, kost natuurlijk wel weer meer.

Een eigen trailer heb je niet nodig, brengt wel meer op per rit, maar je kunt ook prima met andere trailers rijden, dat vind ik juist wel leuk, anders rij je telkens met dezelfde trailer.

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 29-11-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brands1
@FastFred Hoe betaal je dat dan terug aan de bank? Door arbeidsmarkt ritten te blijven doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@brands1 betaalt zich automatisch terug volgens mij, betaal je een vast bedrag per dag voor dacht ik. Maar ik neem nooit leningen eigenlijk :P

Een standaard truck zonder opsmuk heb je al vanaf ongeveer 100k. De goedkoopste truck met in verhouding het meeste vermogen is de oude Volvo FH (niet de FH 2012).

Een eigen trailer kun je pas kopen vanaf level 5 en kost dan ook zo rond de 30k. Hou er rekening mee dat je dan wel beperkt bent in wat je kan vervoeren. Als je je ADR certificatie wilt ophogen dan heb je niks aan een schuifzeil trailer en als je graafmachines wilt vervoeren dan moet je geen tanker hebben. Producten die koel moeten blijven kun je alleen vervoeren met een geïsoleerde/gekoelde trailer.

Oh, last but not least, een dealer moet je eerst 'ontdekken' op de kaart door er langs te rijden. Pas als je meerdere trucks hebt gekocht kun je trucks kopen 'online', dus zonder dat je iedere keer langs die dealer moet.

[ Voor 86% gewijzigd door FastFred op 29-11-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je betaald automatisch de lening terug per dag. Hoe duurdere lening dat je neemt hoe minder rente dat je hoeft te betalen. Als je gaat lenen dan is dat altijd wel terug te betalen. Je verdient het zo snel dat je daarmee niet in de problemen kan komen. Het is natuurlijk leuker om gelijk al een eigen vrachtwagen te kunnen kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tid2gMd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:42
brands1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:50:
@FastFred Hoe betaal je dat dan terug aan de bank? Door arbeidsmarkt ritten te blijven doen?
Je kan Arbeidsmarkt ritten blijven doen. op die manier krijg je geld binnen om de bank in 1 keer terug te betalen. Maar aangezien je nog een beginner bent, kan het even duren om het geleende geld terug te betalen. Hoe hoger je in je levels gaat hoe meer vaardigheden je kan claimen om langere ritten te kunnen maken om meer geld te verdienen met de Arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Flamingpie dat doe ik al sinds de release van ETS2 :P Heb die obsessie bij geen enkele game begrepen dat je de story 100% moet hebben of de map 100% of alle extra's gehaald moet hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al die Steam dingen die je kan behalen dat is toch helemaal niet realistisch. Lekker rondkarren en vooral de verborgen dingen zien te ontdekken. Monster van Loch Ness (ProMods), Caféruzie met zwaar bewapende politie (Open Spaces).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan zeggen dat er in ProMods heeeeeel veel dingetjes verstopt zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 04:17:
Ik kan zeggen dat er in ProMods heeeeeel veel dingetjes verstopt zitten :)
Ik dacht dat ik heel goed aan het opletten was met ProMods maar echt hele verborgen dingen buiten loch ness nog niet tegengekomen. Wel veel andere dingen langs de weg die mooi detail geven maar die zijn wel opvallend. Maar een uitdaging om beter op te gaan letten. Dat maakt de map ook juist zo leuk. Wel jammer je nooit de kerstman ziet vliegen rond Rovaniemi. Zeker in deze tijd was dat heel toepasselijk geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CyberCow schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:57:
[...]
Wel jammer je nooit de kerstman ziet vliegen rond Rovaniemi. Zeker in deze tijd was dat heel toepasselijk geweest :).
Eigenlijk moet ie nu daar nou juist niet zijn maar aan het werk elders ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een update gekregen en Corsica zit er nu in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:20:
Ik heb een update gekregen en Corsica zit er nu in!
Goed dat je het laat weten. Steam heeft bij mij automatisch het spel naar de nieuwe versie geupdate. Kan ook niet vinden waar ik uit kan zetten het automatisch updaten. Nu snel terug naar de oude versie want anders dan kan ik mijn profiel niet meer in 1.35 gebruiken terwijl dat de versie is die mijn mods benodigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@CyberCow
In de Steam library rechter muisknop op Euro truck simulator 2 (aan de linker kant), properties, betas en dan denk ik dat je temporary_1_35 moet kiezen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:39:
@CyberCow
In de Steam library rechter muisknop op Euro truck simulator 2 (aan de linker kant), properties, betas en dan denk ik dat je temporary_1_35 moet kiezen .
Het terugzetten daar heb je wel gelijk in je het op deze manier moet doen. Het is dat ik ervoor ben gewaarschuwd vandaag het is geupdate naar 1.36 maar als daar niet naar had gekeken dan had ik nu een probleem gehad met mijn profiel. Het is dus niet mogelijk om het automatisch updaten uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je beta aan hebt staan wordt er volgens mij niet meer geupdate. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maasluip schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:57:
Als je beta aan hebt staan wordt er volgens mij niet meer geupdate. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Dat was precies het probleem ik moet juist zo ver mogelijk van die 1.36 weg zien te blijven. Heb hem nu op 1.35 gezet maar ik wil dat zelf bepalen of de update uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Ik had vandaag ook een update, werkte in 1 van de profielen de mods niet meer. ETS2 afgesloten en beta 1.35 (SDK 1.4.0) ingesteld en alle mods werken prima. Uit eerdere ervaringen weet ik dat je pas weer een update van het spel krijgt als je hem zelf weer aanpast naar "GEEN, uitschrijven van alle bètaprogramma's". Zou dus gewoon moeten blijven werken tot je kunt updaten nadat de mods hun update hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het uitschrijven van oude beta's dan krijg je nog wel de update als de nieuwe versie is geïntroduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ProMods werkt uiteraard nog niet met 1.36, we zijn bezig met de update.

Over de geheime plekken.. er zijn grotten te vinden op plekken, wegen die niet op de kaart staan aangegeven, zeker een stuk of zes meetups met muziek. Sowieso zit er op minstens 10 plekken muziek verstopt maar dat is niet altijd actief. De nachtclub in Tórshavn gaat alleen los als het donker is ;)

Pagina: 1 ... 115 ... 162 Laatste