Acties:
  • +2 Henk 'm!
Grote update is er (1.36 met volledige DirectX 11 implementatie)! https://steamcommunity.co...etail/1715238555492430571

Changelog:

MAP
  • Corsica (Vive la France ! DLC)
FEATURES
  • Detours
  • Avoidance navigation pins
  • New AI vehicles
  • Drivers / Trucks / Trailer visible on manager maps
  • DX11 full support (DX9 removed)
  • Chinese and other non-Latin character input (IME)
  • Anti-aliasing improvements (SMAA, electrical wires)
  • Improved Tobii support and configuration page
MOD
  • Sun profile changes (HDR)
  • LP changes for AI (data-driven types, background texture data)
  • Dash display UI elements (digital gauges, fuel consumption bar)
  • Map editor history (undo/redo)
  • Continuous selection of nodes

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:02
Mochten er mensen ook TruckersMP (dus online) rijden en een vloot (VTC) zoeken om te joinen. Stuur dan even een PM. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iehmoow
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
hoi3344 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:10:
Mochten er mensen ook TruckersMP (dus online) rijden en een vloot (VTC) zoeken om te joinen. Stuur dan even een PM. :-)
Ik rij zelf ook in TruckersMP, maar voornamelijk solo. Ik probeerde daar op de forums de voordelen van een VTC te vinden, maar kon niet echt een uitleg gevonden krijgen. Zou jij die kort kunnen formuleren? Dan zou ik eventueel wel interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

FastFred schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:54:
@Flamingpie dat doe ik al sinds de release van ETS2 :P Heb die obsessie bij geen enkele game begrepen dat je de story 100% moet hebben of de map 100% of alle extra's gehaald moet hebben etc.
Vooral dat je de map op bijv. 60% hebt en je weer een nieuwe map dlc koopt 7(8)7 . Terug naar 35% ofzo. Haha

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:12
Zie ik er nu naast of zijn de promods servers van truckersmp weg? Lijkt erop dat truckersmp de update naar 1.36 al heeft doorgevoerd, maar promods nog niet. Had eigenlijk verwacht dat truckersmp daarom ook nog even ging wachten, of die aparte servers niet ging upgraden.

Was net een nieuw profiel begonnen om met een maatje online te trucken :(.

[ Voor 19% gewijzigd door Powerblast op 05-12-2019 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
Iehmoow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:18:
[...]

Ik rij zelf ook in TruckersMP, maar voornamelijk solo. Ik probeerde daar op de forums de voordelen van een VTC te vinden, maar kon niet echt een uitleg gevonden krijgen. Zou jij die kort kunnen formuleren? Dan zou ik eventueel wel interesse hebben.
Het leuke aan een VTC is dat je VTLOG installeert op je PC en dan worden je ritten bij gehouden. Daarnaast doen jouw ritten mee aan de VTC waar je in zit. Je verdient dus virtueel credits voor jouw VTC. Ook de ritten kunnen automatisch naar Discord gepost worden.

Het leuke aan een groep is het samen rijden. Af en toe organiseer je samen een avond dat je samen gaat rijden in een konvooi en dat is gewoon gezellig een beetje zeuren met elkaar en rijden :9 Altijd alleen rijden is ook maar zo saai. Verder heb je met de groep een gezamelijke interesse, ETS2, dus kun je daarover praten :-D
Powerblast schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:19:
Zie ik er nu naast of zijn de promods servers van truckersmp weg? Lijkt erop dat truckersmp de update naar 1.36 al heeft doorgevoerd, maar promods nog niet. Had eigenlijk verwacht dat truckersmp daarom ook nog even ging wachten, of die aparte servers niet ging upgraden.

Was net een nieuw profiel begonnen om met een maatje online te trucken :(.
De promods servers zitten nog op 1.35. Promods moet eerst compatible gemaakt worden met 1.36 om dat weer werkend te krijgen. Je kunt jouw game downgraden via steam om weer promods te kunnen spelen. Hoe? Nou zo: https://truckersmp.com/kb/26

[ Voor 26% gewijzigd door hoi3344 op 05-12-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iehmoow
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-08-2024
hoi3344 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:08:

Het leuke aan een VTC is dat je VTLOG installeert op je PC en dan worden je ritten bij gehouden. Daarnaast doen jouw ritten mee aan de VTC waar je in zit. Je verdient dus virtueel credits voor jouw VTC. Ook de ritten kunnen automatisch naar Discord gepost worden.

Het leuke aan een groep is het samen rijden. Af en toe organiseer je samen een avond dat je samen gaat rijden in een konvooi en dat is gewoon gezellig een beetje zeuren met elkaar en rijden :9 Altijd alleen rijden is ook maar zo saai. Verder heb je met de groep een gezamelijke interesse, ETS2, dus kun je daarover praten :-D
Cool, heb je een DM gestuurd, zou het graag eens proberen. Wat kan het VTC dan overigens met die credits? Heeft het VTC aparte garages oid (buiten die van zijn chauffeurs?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
CyberCow schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:29:
[...]

Goed dat je het laat weten. Steam heeft bij mij automatisch het spel naar de nieuwe versie geupdate. Kan ook niet vinden waar ik uit kan zetten het automatisch updaten. Nu snel terug naar de oude versie want anders dan kan ik mijn profiel niet meer in 1.35 gebruiken terwijl dat de versie is die mijn mods benodigd hebben.
Ga naar eigenschappen/updates en klik dan op "Dit spel alleen updaten wanneer ik het opstart" en dan zal ETS2 niet meer automatisch updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocila schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:18:
[...]
Ga naar eigenschappen/updates en klik dan op "Dit spel alleen updaten wanneer ik het opstart" en dan zal ETS2 niet meer automatisch updaten.
Wat een rare bewoording dan dat ze dat ermee bedoelen. Ik dacht het dan geupdate zou worden op het moment ik het aanklik dat je dan eerst een tijd kon wachten totdat het opgestart is. Maar als dat de bewoording is van Steam om je update uit te stellen dan zal ik het daar maar op gaan zetten. Blijf toch geen voorstander van Steam al kom je er niet meer onderuit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Iehmoow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:42:
[...]

Cool, heb je een DM gestuurd, zou het graag eens proberen. Wat kan het VTC dan overigens met die credits? Heeft het VTC aparte garages oid (buiten die van zijn chauffeurs?)?
Top :-D iedereen is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
🚚 TruckersMP 🚛 #announcementsSERVERvandaag om 13:54
@Subscriber
TruckersMP Announcement

We are happy to announce that we just released a new update to support the latest game versions of ATS and ETS2!
There is no need to downgrade anymore.
Due to the game update we need to wait for ProMods to release their updated version before you can play on ProMods servers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi3344
CyberCow schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:14:
Ben ik nou zo'n leek met ETS2 of waar gaat dit over?

VTC VTLOG
ETS2 is van origine een SINGLEPLAYER spel.
Echter is er een groep ontwikkelaars aan de slag gegaan om het ook multiplayer mogelijkheid te bieden.

Dit heet TRUCKERSMP. Door middel van deze mod kun je online spelen.
Hier zijn wel wat concessies, omdat je nu alleen nog maar echte spelers tegen komt en het overige verkeer uitgeschakeld is. Dit zal wel te veel server kracht kosten, omdat iedereen hetzelfde moet kunnen zien op zijn scherm.

Je kunt een transportbedrijf starten op het online gedeelte, dit heet een VTC, Virtual Trucking Company.
Vervolgens zijn er weer andere ontwikkelaars aan de gang gegaan om daar weer een koppeling op te schrijven voor bijvoorbeeld rittenregistratie. Zo heb je bijvoorbeeld vtlog, truckersbook en weet ik veel welke nog meer.

Op zo'n VTL (vtlog) heb je dus allerlei VTC's die online credits verdienen door ritten te rijden. Er wordt nauwkeurig een berekening gedaan van gereden km's, schade die je rijdt en of je waardevolle vracht rijdt. Dat resulteert in bepaalde credits. Zo heb je dus een ware strijd in wie het hoogst eindigt.

Dus:
ETS2 - Euro Truck Simulator 2
Promods - Een mod op ETS2 om de boel een stuk realistischer te maken en een veel grotere map
TruckersMP - Multiplayer rijden met jouw ETS2 game
VTL / Truckersbook - Ritten registratie van jouw gereden ritten.

Duidelijkj zo? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoi3344 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:28:
[...]

ETS2 is van origine een SINGLEPLAYER spel.
Echter is er een groep ontwikkelaars aan de slag gegaan om het ook multiplayer mogelijkheid te bieden.

Dit heet TRUCKERSMP. Door middel van deze mod kun je online spelen.
Hier zijn wel wat concessies, omdat je nu alleen nog maar echte spelers tegen komt en het overige verkeer uitgeschakeld is. Dit zal wel te veel server kracht kosten, omdat iedereen hetzelfde moet kunnen zien op zijn scherm.

Je kunt een transportbedrijf starten op het online gedeelte, dit heet een VTC, Virtual Trucking Company.
Vervolgens zijn er weer andere ontwikkelaars aan de gang gegaan om daar weer een koppeling op te schrijven voor bijvoorbeeld rittenregistratie. Zo heb je bijvoorbeeld vtlog, truckersbook en weet ik veel welke nog meer.

Op zo'n VTL (vtlog) heb je dus allerlei VTC's die online credits verdienen door ritten te rijden. Er wordt nauwkeurig een berekening gedaan van gereden km's, schade die je rijdt en of je waardevolle vracht rijdt. Dat resulteert in bepaalde credits. Zo heb je dus een ware strijd in wie het hoogst eindigt.

Dus:
ETS2 - Euro Truck Simulator 2
Promods - Een mod op ETS2 om de boel een stuk realistischer te maken en een veel grotere map
TruckersMP - Multiplayer rijden met jouw ETS2 game
VTL / Truckersbook - Ritten registratie van jouw gereden ritten.

Duidelijkj zo? :9
Wat een nette uitleg! Ik wist dat er een multiplayer editie was maar speel dat niet. Ik rij liever lekker alleen zonder alle onzin om mij heen van mensen die je expres van de weg knallen. Wat ik niet wist was dat er binnen het mulitplayer nog gemod werd door mensen met die rittenregistratie. Nu is het duidelijk voor mij en denk ik ook voor andere.

Wie was het >:)

https://www.nu.nl/277811/...d-kantelt-in-turkije.html?

[ Voor 3% gewijzigd door CyberCow op 05-12-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CyberCow Ik vind de tekst die er bij staat wat vreemd. Hoe verlies je de macht over het stuur als je 3km/h rijd? Je ziet ook duidelijk dat de achterste trailer begint te kantelen, dat is geen macht over het stuur verliezen, dat is gewoon je evenwicht verliezen bij een lading die 'topzwaar' is.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 06-12-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:54:
@CyberCow Ik vind de tekst die er bij staat wat vreemd. Hoe verlies je de macht over het stuur als je 3km/h rijd? Je ziet ook duidelijk dat de achterste trailer begint te kantelen, dat is geen macht over het stuur verliezen, dat is gewoon je evenwicht verliezen bij een lading die 'topzwaar' is.
denk dat dit ongeval door wind veroorzaakt is want je ziet het ook behoorlijk waaien en het is slecht weer

beetje wind tegen zo'n wiek en hij wil wel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij raakt die het verkeerslicht en daardoor wordt de lading omgegooid. Heb het zelf ook wel eens gehad in ETS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij is het gewoon een stuurfout die achter al begint, je ziet dat het achterste gedeelte naar buiten moet sturen omdat hij te vroeg bij de reling komt, daar gaat het fout met het evenwicht.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

hoi3344 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:08:
[...]

[...]

De promods servers zitten nog op 1.35. Promods moet eerst compatible gemaakt worden met 1.36 om dat weer werkend te krijgen. Je kunt jouw game downgraden via steam om weer promods te kunnen spelen. Hoe? Nou zo: https://truckersmp.com/kb/26
Tweakers vtc aanmaken. Ik ben voor.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
Pykow schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:44:
[...]

Tweakers vtc aanmaken. Ik ben voor.
't is geen tweakers vtc ^^, maar je bent vrij om te joinen. pm me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gister ETS2 weer geïnstalleerd en ik dacht even een nieuw vanilla profiel te starten. Na de initiële rit heb ik afgesloten en wilde ik de controls en config files van mijn 1.34 profiel over zetten zodat alle knoppen weer op de plek zitten waar ik ze gewend ben.

Maar in ieder profiel staan 3 mappen en in iedere map staan control en config bestanden. Welke moet ik nu precies overzetten? Ik heb ze uit alle 3 mappen al overgezet maar alles blijft op default staan in het spel. Heb nu handmatig een paar knoppen ingesteld maar het rijd nog niet zoals ik gewend was...

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 09-12-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

FastFred schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:17:
Ik heb gister ETS2 weer geïnstalleerd en ik dacht even een nieuw vanilla profiel te starten. Na de initiële rit heb ik afgesloten en wilde ik de controls en config files van mijn 1.34 profiel over zetten zodat alle knoppen weer op de plek zitten waar ik ze gewend ben.

Maar in ieder profiel staan 3 mappen en in iedere map staan control en config bestanden. Welke moet ik nu precies overzetten? Ik heb ze uit alle 3 mappen al overgezet maar alles blijft op default staan in het spel. Heb nu handmatig een paar knoppen ingesteld maar het rijd nog niet zoals ik gewend was...
Je kan na het editten van knoppen toch zien in welk mapje een bestand zit dat dan recent gewijzigd moet zijn?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
FastFred schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:17:

Ik denk dat je steam online profiel hebt aan staan, dan saved hij je profiel setting online.
Even spel opstarten, dan in het eerste menu even je profiel edit doen en dan save steam online (zoiets) uit vinken. Wanneer je daarna het spel na het laden saved, dan staat hij weer in je normale map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, Steam Cloud staat uit, moet ik niks van hebben.

Inmiddels gefixed door ETS2 te downgraden naar 1.34 en weer verder te rijden met mijn oude profiel met Promods.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 10-12-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Vreemd. normaliter is het de .cfg file.

Inmiddels hebben Iehmoow en Pykow de VTC gejoint. Pykow heeft gisteren al een konvooitje meegemaakt :-)
Zijn er nog meer mensen die single- of multiplayer spelen en graag in een VTC willen met een groep vol mensen met dezelfde hobby/interesse ? Let me know :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

hoi3344 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:21:
Vreemd. normaliter is het de .cfg file.

Inmiddels hebben Iehmoow en Pykow de VTC gejoint. Pykow heeft gisteren al een konvooitje meegemaakt :-)
Zijn er nog meer mensen die single- of multiplayer spelen en graag in een VTC willen met een groep vol mensen met dezelfde hobby/interesse ? Let me know :-)
Ja was leuk gisteren avond, lekker gereden.
Vanavond even wat korte ritjes doen, want om 19:00 uur ongeveer moet ik Destiny 2 spelen ;)
Nieuwe seizoen / uitbreiding.
Later deze week zal ik weer wat meer kunnen rijden.
zal mijn truck ook verder aanpassen naar de kleuren, zag gisteren laat in de avond nog welke paintjob jullie gebruiken en ik had het net anders.
Ik was tweede truck van rechts
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1933042579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07
Eindelijk as. donderdag de Lonestar:
https://blog.scssoft.com/...arriving-in-american.html

Deze heb op ik Worldoftrucks als avatar plaatje al jaren staan in mijn profiel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ProMods 2.43 staat op de website.

Je kunt de mod starten met of zonder de nieuwe DLC (Black Sea)... maar het werk is nog niet geïntegreerd dus je krijgt de oude delen van de ProMods kaart. Een nieuwe update (2.45) met DLC integratie zal waarschijnlijk nog een paar maanden duren.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

It has Arrived !!!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bUi8af9.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door LoneWolf op 12-12-2019 19:04 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Ik word gek van ETS2.
Nieuwe PC
Nieuwe installatie
Nieuwe savegame

Fanatec CSL met H-shifter geinstalleerd, alles ingesteld. Maar ik blijf maar lucht verliezen in ETS2.
Lucht draaien heeft geen zin, want je verliest het gelijk.

Air-simulation staat uit, en voor de rest staat alles gewoon nog standaard.
Iemand enig idee?

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Estoque schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:31:
Ik word gek van ETS2.
Nieuwe PC
Nieuwe installatie
Nieuwe savegame

Fanatec CSL met H-shifter geinstalleerd, alles ingesteld. Maar ik blijf maar lucht verliezen in ETS2.
Lucht draaien heeft geen zin, want je verliest het gelijk.

Air-simulation staat uit, en voor de rest staat alles gewoon nog standaard.
Iemand enig idee?
Schade aan de vrachtwagen of trailer? Of gebruik je een bepaalde mod die niet helemaal compatibel is met jou versie van ETS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Voor diegene die het nog niet wist! Promods heeft een nieuwe versie gereleased die compatible is met 1.36.x !

Happy Trucking!

Update: Oud nieuws, pardon 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door hoi3344 op 13-12-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoi3344 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:06:
Voor diegene die het nog niet wist! Promods heeft een nieuwe versie gereleased die compatible is met 1.36.x !

Happy Trucking!
Kijk eens vier berichten boven je ;)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Koenvh schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:12:
[...]

Kijk eens vier berichten boven je ;)
Dom dom dom :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Soms denk ik. Ja laat ik ATS spelen. Heb ook alle DLC's. Maar ik voel hem gewoon niet.
Ik hou van de europese trucks met een platte neus. Ik vindt de ramen ook zo klein in ATS.
Ook doen de trucks mij denken aan OLD TIMERS.
en ik rij dan echt liever in een volvo, daf of scania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

CyberCow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:47:
[...]

Schade aan de vrachtwagen of trailer? Of gebruik je een bepaalde mod die niet helemaal compatibel is met jou versie van ETS2?
Het was dus een mod die dwars zat. Bedankt!

Inmiddels toch maar weer mijn vorige profiel overgezet, werd gek van het niet kunnen kopen van de bumpers/lampen die ik mooi vind..

Eerste 10k km staan er alweer op!

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/EPFUS/8b74cf1f6c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/EPFW4/e0d746612d.jpg

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Nog een week en dan vakantie, Mijn truck alvast in de juiste kleurstelling gezet. o<:) o<:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LhVc1FERtgsCBFl8nC13sgfm/full.jpg

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Pykow schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:43:
[...]

Soms denk ik. Ja laat ik ATS spelen. Heb ook alle DLC's. Maar ik voel hem gewoon niet.
Ik hou van de europese trucks met een platte neus. Ik vindt de ramen ook zo klein in ATS.
Ook doen de trucks mij denken aan OLD TIMERS.
en ik rij dan echt liever in een volvo, daf of scania.
Dit zijn mijn ATS trucks, ook een met een platte neus :P

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1961/30165503567_078765fa67_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1913/45054409802_75f09dd3c5_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1964/30647057137_23fcb279bf_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FransJansen schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:45:
Nog een week en dan vakantie, Mijn truck alvast in de juiste kleurstelling gezet. o<:) o<:)
[Afbeelding]
Binnenkort vast weer een world of truck event.
Ik moet zelf 1 weekje werken en 1 dag en dan paar daagjes vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
Gisteren op een test profiel (Zonder stuur ingesteld enzo even geprobeerd, maar ik ben nu al verkocht). Dus binnenkort met mijn volledige profiel deze kopen. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De laatste rit van afgelopen weekend eindigde op mijn thuisbasis Innsbruck, dus vanavond maar eens van ETS2 1.34 naar 1.36 updaten met Promods 2.43 d:)b

Heb dat hele DX11 nog niet gezien dus ben benieuwd

En dan maar eens zien met welke truck ik nu voorlopig ga rijden. Heb nu de S580 nog, nieuw gekocht en direct 63.000km op gezet maar wil weer ff wat anders.

In Innsbruck ben ik de enige chauffeur en gebruik ik de lege slots voor mijn eigen trucks
  • Scania R580 6x2/4 met midlift met 649.000 op de klok (de allereerste truck die ik in deze savegame gekocht heb)
  • Scania S500 4x2 met 130.000km
  • Scania S580 6x4 met 63.000km
  • DAF XF106 6x2/4 510pk met 153.000km

[ Voor 72% gewijzigd door FastFred op 16-12-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een beetje vervelend en raar... Heb bij m'n profiel op ProMods (niet eens mijn profiel maar die van een vriend) niet eens m'n email-adres staan (is die van een vriend van mij dus) en tóch heb ik een mail gekregen van ProMods. Vermoedelijk omdat ik een poosje terug de betaalde variant heb gekocht van ProMods. Stond daar ook in dat ProMods mij emails mogen sturen? Beetje raar dat als m'n email wordt gebruikt voor nieuwsbrieven terwijl het volgens mij alleen bedoeld was om de packages naar te sturen (of URL's). En ja, je kan je er voor afmelden maar vind dit toch een beetje vervelend dat het op zo'n manier moet.

Alhoewel, volgens mij zijn het vinkjes die je uit kon vinken bij het downloaden van de ZIP's. Ik vind eigenlijk dat dit gevraagd mag worden bij het betalen. Of iig wat explicieter benadrukt mag worden.

@ScuL Weet jij dit?

[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-12-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anonymoussaurus heb jij Promods zelf gedownload? Daar heb je namelijk een Promods.net account voor nodig. Daarvoor moet je je e-mail adres invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb (volgens mij sinds de steam launcher een flinke overhaul heeft gekregen) altijd dat als er een update van ETS2 of ATS is dat er een knop "Update" komt met ernaast "UPDATE QUEUED".
In mijn properties heb ik staan "Always keep this game up to date" en de steam launcher is altijd open.

Waarom update steam mijn spellen niet meer automatisch? Is dit een bug? Hebben meer mensen hier last van?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Maasluip schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:04:
Ik heb (volgens mij sinds de steam launcher een flinke overhaul heeft gekregen) altijd dat als er een update van ETS2 of ATS is dat er een knop "Update" komt met ernaast "UPDATE QUEUED".
In mijn properties heb ik staan "Always keep this game up to date" en de steam launcher is altijd open.

Waarom update steam mijn spellen niet meer automatisch? Is dit een bug? Hebben meer mensen hier last van?
Hier ook het geval, misschien omdat er iets nieuws komt van ETS2 / ATS. Ik vermoed dat het cadeau-rondrijden pakjes bezorgen festijn bijna begint zoals ieder jaar. Het kan zijn dat de developer een last second bug heeft gevonden en alles even op pauze heeft gezet...
Anders weet ik het ook niet :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn al een paar updates geweest daarvoor, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het kerstpakket festijn is in ieder geval wel begonnen. Ik ga maar es rijden ;)
Merry Xmas trucking!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor het melden dat het event is begonnen. Het was mij nog niet opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:38:
@Anonymoussaurus heb jij Promods zelf gedownload? Daar heb je namelijk een Promods.net account voor nodig. Daarvoor moet je je e-mail adres invullen.
Ja die heb ik zelf gedownload en betaald. Ik distribueer niks.

Also: H
eb bij m'n profiel op ProMods (niet eens mijn profiel maar die van een vriend) niet eens m'n email-adres staan (is die van een vriend van mij dus) en tóch heb ik een mail gekregen van ProMods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:50:
[...]

Ja die heb ik zelf gedownload en betaald. Ik distribueer niks.

Also: H
[...]
Als je de betaalde versie hebt gebruikt en zelf betaald met paypal bijvoorbeeld, dan word dat mailadres ook gebruikt inderdaad. Geen idee of er ook een afmeldknop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mamorunl schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:16:
[...]

Als je de betaalde versie hebt gebruikt en zelf betaald met paypal bijvoorbeeld, dan word dat mailadres ook gebruikt inderdaad. Geen idee of er ook een afmeldknop was.
Dat bleek ook achteraf. Er zijn blijkbaar 2 vakjes die je aan kan vinken. Echter, als je hyped bent en snel die link wilt openen om de bestanden te downloaden, dan vallen die twee boxes totaal niet op. Ik vind dat het opt-in moet zijn, niet opt-out, want heb er niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:32:
Wel een beetje vervelend en raar... Heb bij m'n profiel op ProMods (niet eens mijn profiel maar die van een vriend) niet eens m'n email-adres staan (is die van een vriend van mij dus) en tóch heb ik een mail gekregen van ProMods. Vermoedelijk omdat ik een poosje terug de betaalde variant heb gekocht van ProMods. Stond daar ook in dat ProMods mij emails mogen sturen? Beetje raar dat als m'n email wordt gebruikt voor nieuwsbrieven terwijl het volgens mij alleen bedoeld was om de packages naar te sturen (of URL's). En ja, je kan je er voor afmelden maar vind dit toch een beetje vervelend dat het op zo'n manier moet.

Alhoewel, volgens mij zijn het vinkjes die je uit kon vinken bij het downloaden van de ZIP's. Ik vind eigenlijk dat dit gevraagd mag worden bij het betalen. Of iig wat explicieter benadrukt mag worden.

@ScuL Weet jij dit?
Hoi, ja dat staat in de voorwaarden tijdens de registratie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QNFkMD9JHjDH2fnpkpAACtCv/full.png

Er zijn 2 mailing lists.
1 voor donateurs en mensen die de paylink hebben gebruikt
1 voor alle forum gebruikers

De eerste lijst krijgt vrijwel direct een mailtje, de tweede lijst een dag of 2/3 later vanwege de omvang.
Gemiddeld gezien gaan er iedere release zo'n 800,000 emails de deur uit.
Het is mogelijk dat mensen dus op 2 verschillende adressen een mailtje ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door ScuL op 18-12-2019 01:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ScuL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 01:38:
[...]

Hoi, ja dat staat in de voorwaarden tijdens de registratie.
[Afbeelding]

Er zijn 2 mailing lists.
1 voor donateurs en mensen die de paylink hebben gebruikt
1 voor alle forum gebruikers

De eerste lijst krijgt vrijwel direct een mailtje, de tweede lijst een dag of 2/3 later vanwege de omvang.
Gemiddeld gezien gaan er iedere release zo'n 800,000 emails de deur uit.
Het is mogelijk dat mensen dus op 2 verschillende adressen een mailtje ontvangen.
dat mag afaik niet onder de GDPR ;)
iets met expliciet toestemming vragen enzo :)
vooraf aangevinkte vakjes mag ook niet, mensen die al in je mailing list staan moet je opnieuw om expliciete toestemming vragen en (volgens mij) moet je dit ook nog registreren.

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 18-12-2019 07:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bevind me niet in de EU en heb maling aan GDRP :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
helaas, dat is geen reden je er niet aan te houden
en heb maling aan GDRP :)
duidelijk ja.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ScuL schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:25:
Maar je levert wel diensten/producten in de EU, dus je hebt je wel degelijk aan de GDPR te houden.

Amazon, Google, Facebook, Microsoft, Apple etc. moeten dat ook gewoon.
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:18:
[...]

Dat bleek ook achteraf. Er zijn blijkbaar 2 vakjes die je aan kan vinken. Echter, als je hyped bent en snel die link wilt openen om de bestanden te downloaden, dan vallen die twee boxes totaal niet op. Ik vind dat het opt-in moet zijn, niet opt-out, want heb er niet om gevraagd.
Je download dus Promods met het Promods account van je vriend maar betaalt vervolgens met je eigen Paypal account?
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:18:
[...]

Maar is dat dan de schuld van Promods dat jij dat niet gezien hebt?

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 18-12-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow, sorry dat ik het zeg hoor, maar dat had ik dus echt niet verwacht van een toffe gozer (niet dat ik je persoonlijk ken ofzo) als jou die volgens mij CEO is van ProMods, zo'n mooi product neerzet en dan dit zegt. Vind het een erg cocky antwoord. Erg spijtig om te horen dat het hoofd van een organisatie hard gezegd schijt te hebben aan andermans privacy en de privacywetgeving. Wie weet wat ProMods met mijn betalingsgegevens doet, puur omdat jij schijt hebt aan de privacywetgeving. Wij maar geld overmaken aan jullie voor een tof product, maar wie weet wat jullie met onze betalingsgegevens doen.

ProMods als organisatie levert een product (ProMods mod in de vorm van een bestand) aan alle landen (tenzij jullie iets blacklisten), dus jullie moeten je wel daaraan houden.

Ook al wil je dat niet, je hebt niks te willen; je moet.

https://ictrecht.nl/2018/...-zit-het-met-regelgeving/
  • de betrokkene iets heeft gekocht (dus voor iets heeft betaald); en
  • de digitale nieuwsbrief alleen producten en/of diensten bevat die soortgelijk zijn aan wat de betrokkene heeft gekocht; en
  • de betrokkene duidelijk op de hoogte is gebracht dat hij na aankoop een nieuwsbrief gaat ontvangen; en
  • de betrokkene nog vóór het moment van aankoop de mogelijkheid heeft gehad om zich te verzetten tegen het ontvangen van die nieuwsbrief.
Jullie voldoen aan bijna alle punten, behalve punt 3.

Echter: https://www.frankwatching...n-klaar-voor-de-gdpr-wet/
Wat er in de GDPR-wet staat over de e-mail opt-in
  • In de GDPR-wet staat dat de e-mail opt-in een duidelijke en bevestigende actie moet zijn
  • De e-mail opt-in moet gescheiden zijn van andere algemene voorwaarden en het mag geen voorwaarde zijn
  • Het is verboden om de e-mail opt-in checkbox automatisch aan te vinken
  • Je hebt gescheiden e-mail opt-in’s nodig als je de data op verschillende manieren verwerkt. Bijvoorbeeld als er na het inschrijven voor een nieuwsbrief de data wordt doorgestuurd naar een derde partij
  • In je database voor e-mailmarketing moet je de e-mail opt-in duidelijk bijhouden om de gegeven toestemming te kunnen aantonen als dit nodig is
  • De GDPR-wet geeft de Europese burger het recht om de e-mail opt-in te kunnen intrekken. Je moet je contacten duidelijk laten weten hoe ze zich kunnen uitschrijven
FastFred schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:49:
Je download dus Promods met het Promods account van je vriend maar betaalt vervolgens met je eigen Paypal account?
Correct.
Maar is dat dan de schuld van Promods dat jij dat niet gezien hebt?
Zie hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-12-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
Sarcasme kun je niet op een beeldscherm kwijt... ( Zei hij hoopvol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
strider1007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:52:
[...]

Sarcasme kun je niet op een beeldscherm kwijt... ( Zei hij hoopvol )
Jaja... Zo lust ik er ook nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
en het kerst evenement is bekend:
https://steamcommunity.co...etail/3789147641560426519

loopt tot 15 januari,

Rewards:

Personal goal: Your contribution of 12 or more deliveries of Gifts will gain you:
A World of Trucks Achievement
Your very own hanging Christmas Sock accessory, that’s packed with goodies.
A Christmas themed, Metallic Paint job to help you carry out more Gift deliveries during the event.

Community goals:
Each tier of 200 stars will unlock unique community rewards.
At the milestone of 1000 stars the community will receive a further 2 special rewards.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:28:
[...]

Wow, sorry dat ik het zeg hoor, maar dat had ik dus echt niet verwacht van een toffe gozer (niet dat ik je persoonlijk ken ofzo) als jou die volgens mij CEO is van ProMods, zo'n mooi product neerzet en dan dit zegt. Vind het een erg cocky antwoord. Erg spijtig om te horen dat het hoofd van een organisatie hard gezegd schijt te hebben aan andermans privacy en de privacywetgeving. Wie weet wat ProMods met mijn betalingsgegevens doet, puur omdat jij schijt hebt aan de privacywetgeving. Wij maar geld overmaken aan jullie voor een tof product, maar wie weet wat jullie met onze betalingsgegevens doen.

ProMods als organisatie levert een product (ProMods mod in de vorm van een bestand) aan alle landen (tenzij jullie iets blacklisten), dus jullie moeten je wel daaraan houden.

Ook al wil je dat niet, je hebt niks te willen; je moet.

https://ictrecht.nl/2018/...-zit-het-met-regelgeving/

[...]

Jullie voldoen aan bijna alle punten, behalve punt 3.

Echter: https://www.frankwatching...n-klaar-voor-de-gdpr-wet/

[...]

[...]

Correct.

[...]

Zie hierboven.
De klant moet op de hoogte zijn gesteld dat zijn of haar email gebruikt kan worden voor een nieuwsbrief of reclame.

Er zijn hiervoor 2 opties.
1. Er is een vinkje aanwezig dat standaard uit moet staan. De klant kan het nu zelf aangeven.
2. Het staat in de voorwaarden waarvoor de klant heeft moeten tekenen of accepteren.
Punt 2 betekend ook dat het niet alleen een tekst mag bevatten. 'Hierbij accepteerd u onze voorwaarden'. Maar moet er staan. 'Hierbij accepteerd u onze voorwaarden en toesteming voor het versturen van email waarbij later nog kunt uitschrijven'

Het moet voor de klant mogelijk zijn om zich uit te kunnen schrijven voor nieuwsbrieven of andere diensten waarbij zijn of haar gegevens worden gebruikt.

Heb je twijfels van wat er met je gegevens gebeurd.
Vraag dat aan uw leverancier. Zei zijn verlicht om jou deze gegevens te geven.
Ik moet altijd kunnen weten. Hoe een bedrijf aan mijn gegevens is gekomen. Waarom deze vastgelegd zijn. Wat is er allemaal vastgelegd.
Met wie is deze informatie gedeeld en met welke doeleinde.
Bijvoorbeeld. Uw mail en naw gegevens staan op onze firum database.
De database is expliciet te raadplegen van de website en of backend.
Uw gegevens zijn gebruikt in mailchimp(online tool voor versturen nieuwsbrief)
Uw betalingsgegevens zijn ...

Etc. Etc.

Indien het bedrijf dit niet kan aantonen, dan zijn ze strafbaar volgens de privacy wet.

• Ozymandias1965
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-03 08:07
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ozymandias1965 op 20-12-2019 09:26 ]

Ozymandias1965 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:42:
Wees allemaal blij met een mooie map zoals Promods waar veel mensen veel tijd in steken om iedereen iets gaafs te geven.
Zit niet te zeiken en als het je niet bevalt download je Promods niet en geef je niet je emailadres op.
Ik kijk weer uit naar de volgende update van Promods, ScuL.
En aan al die mensen die zitten te janken over een paar regeltjes..... Ik hoop dat jullie game maar vaak mag crashen en jullie savegames mogen verdwijnen.
Wat een rare post is dit zeg. Het eerste ben ik totaal met je eens als de privacyregels je niet bevallen hoe ProMods ermee omgaat je het maar niet moet downloaden. Het laatste waarom iemand zijn gegevens kwijt moeten raken omdat ze het niet eens zijn met een modmaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Ozymandias1965 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:42:
Wees allemaal blij met een mooie map zoals Promods waar veel mensen veel tijd in steken om iedereen iets gaafs te geven.
Zit niet te zeiken en als het je niet bevalt download je Promods niet en geef je niet je emailadres op.
Ik kijk weer uit naar de volgende update van Promods, ScuL.
En aan al die mensen die zitten te janken over een paar regeltjes..... Ik hoop dat jullie game maar vaak mag crashen en jullie savegames mogen verdwijnen.
Zou je wachtwoord veranderen. Volgens mij heeft een klein kind je account overgenomen. Niet te geloven hoe laag het niveau hier af en toe kan zijn 8)7

Mensen mogen zeker klagen over zaken als privacy. Zou mij zelf om dit punt niet zo druk maken en misschien is het ook niet de beste plek om er over te klagen, maar jouw reactie er op slaat echt nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Evenement ook weer gehaald. Alle 12 in American Truck Simulator gedaan omdat mijn mods voor Euro Truck Simulator 2 nog niet geschikt zijn voor versie 1.36.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGiIJqg.png

Nieuw kleurtje
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KNBsVCm.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door CyberCow op 19-12-2019 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Wow, Iberia, eindelijk

https://store.steampowere...ruck_Simulator_2__Iberia/

edit: en Idaho

[ Voor 67% gewijzigd door cbr600f4i op 19-12-2019 22:06 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het moest er een keer van komen dat ze die kant op zouden gaan. De laatste is pas net uit en nou alweer een nieuwe. Mooi om te horen ze door blijven gaan met dit geweldige spel.

Het begint wat te worden de vrachtwagen. Maar 1 miljoen gaat met deze nooit gebeuren. Na de kerst mag die mooi weer op stal.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aRfIpxE.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 19-12-2019 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Moet nog veel ontdekken in black sea DLC.
ATS ga ik ook eens oppakken. Heb alle DLC's. Maar speel het bijna niet en toch wil ik het hebben. Raar haha

Speel nu veel multiplayer met VTC. Staan nu 2e met onze company en nr1 van Nederland.

BTW hebben meer mensen slaap simulatie uit staan ? Ik namelijk wel, want ik wil gewoon doorrijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Pykow op 20-12-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de map DLCs gekocht voor ATS maar ik krijg maar geen ritten naar de andere DLCs. Heb wel de melding gekregen dat ze zijn toegevoegd. Ook zie ik wel puntjes staan op de kaart.Is ook te zien aan het aanbod van ritten wat ik heb gesorteerd op routeafstand hoog-laag. Iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8AhGMPa.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zal er nog een post aan wijden om het iets netter te verwoorden dan. Excuses voor de crue reactie maar die komt ook deels uit onbegrip. Ik woon inmiddels al 11 jaar niet meer in Nederland en kan de privacyparanoia van de laatste jaren echt heel erg slecht begrijpen. Als iets je stoort heb je de mogelijkheid je daarvan af te melden. Niets op het internet is privé, overal waar je iets plaatst laat je sporen achter, dat is inherent aan het medium. Zelfs als een account wordt verwijderd blijft de data nog jarenlang in allerlei caches achter.

We voldoen aan alle lokale wetten wat betreft nieuwsbrieven en privacy en alle gegevens die beheerd worden staan veilig en secuur. Maar het meest belangrijke is nog wel dat 1) ProMods geen bedrijf is en 2) we technisch gezien geen product verkopen, dat mag ook niet volgens de voorwaarden van SCS. Payloadz is de dienstverlener die alle betaalde e-mail adressen verzameld en die bevinden zich in de VS. Hun database wordt via een API naar ons toe doorgesluisd zodat we de e-mail adressen kunnen toevoegen aan de nieuwsbrief. De gebruiker wordt verwittigd van de automatische opt-in tijdens registratie en heeft ten aller tijde de mogelijkheid tot een opt-out. De EU-wetgeving heeft dus geen enkele toepassing op onze activiteiten. Betalingsgegevens beheren we sowieso niet en daar hebben we ook geen toegang toe, dat staat allemaal bij PayPal & Payloadz. En zelfs dan kunnen we geen bankrekeningen of credit cards bekijken. Fysieke adresgegevens worden ook niet gedeeld. Alleen e-mail + transactienummer + het bedrag.

Als je inzage wilt in welke gegevens er worden bijgehouden kun je een e-mail sturen met verzoek (ook volgens de wet) en kan ik een screenshot retourneren met die gegevens. Dat is verder weinig interessants.

Nu dan genoeg off-topic.

Voor wat betreft het laatste nieuws. Het was voor ons al een lange tijd bekend dat Spanje en Portugal in de volgende DLC zouden komen vandaar dat onze activiteiten aldaar stevig zijn terug geschroefd. Het komende jaar zullen we nog een klein stukje Spanje toevoegen maar dan blijft het dan ook bij totdat de DLC af is.
In de tussentijd zijn we hard bezig met het integreren & aanpassen van de Black Sea DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:10:
Gisteren de map DLCs gekocht voor ATS maar ik krijg maar geen ritten naar de andere DLCs. Heb wel de melding gekregen dat ze zijn toegevoegd. Ook zie ik wel puntjes staan op de kaart.Is ook te zien aan het aanbod van ritten wat ik heb gesorteerd op routeafstand hoog-laag. Iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan.

[Afbeelding]
Je hebt de DLC wel geïnstalleerd? (normaal gesproken gebeurt dit automatisch, maar je weet het maar nooit) Ik zal morgen eens bij mijn ATS kijken, wil daar ook een paar ritjes maken voor de xmas event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 01:56:
[...]

Je hebt de DLC wel geïnstalleerd? (normaal gesproken gebeurt dit automatisch, maar je weet het maar nooit) Ik zal morgen eens bij mijn ATS kijken, wil daar ook een paar ritjes maken voor de xmas event.
Ja ze zijn geinstalleerd. Dat is ook op het plaatje te zien de plaatsen in de staat staan. Maar krijg geen ritten die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 01:58:
[...]

Ja ze zijn geinstalleerd. Dat is ook op het plaatje te zien de plaatsen in de staat staan. Maar krijg geen ritten die kant op.
Staan ze er wel als je gerust hebt (in het spel, niet in het echte leven :+)?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 02:00:
[...]

Staan ze er wel als je gerust hebt (in het spel, niet in het echte leven :+)?
Wat bedoel je met gerust. Ik heb 17 ritten gereden en blijf maar in het hoekje van Californië uitkomen. Op de map zijn de plaatsen en de wegen gewoon te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 02:02:
[...]

Wat bedoel je met gerust. Ik heb 17 ritten gereden en blijf maar in het hoekje van Californië uitkomen. Op de map zijn de plaatsen en de wegen gewoon te zien.
Ik bedoel slapen in het spel op een rustplek (dat icoontje met een bed). Dat resette de job market (nu nog steeds geloof ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Koenvh op 20-12-2019 02:04 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 02:03:
[...]

Ik bedoel slapen in het spel op een rustplek (dat icoontje met een bed)
Ja dat werkt gewoon. Of weegbrug of wat dan ook. Ben alleen nog niet in DLC gebied geweest. Wat heeft dat rusten en icoon er eigenlijk mee te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ScuL schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 01:06:
Ik zal er nog een post aan wijden om het iets netter te verwoorden dan. Excuses voor de crue reactie maar die komt ook deels uit onbegrip. Ik woon inmiddels al 11 jaar niet meer in Nederland en kan de privacyparanoia van de laatste jaren echt heel erg slecht begrijpen. Als iets je stoort heb je de mogelijkheid je daarvan af te melden.
Het spijt me zeer, maar juist die ongebreidelde automatische toevoeging aan mailinglijsten en de grote weerstand daar tegen (ja, heb je dat echt niet meegekregen? Niemand wil automatisch op een mailinglijst komen) is de reden van die wet.
Dus die wet is echt geen privacyparanoia maar een breed gevoelde irritatie over het steeds maar weer automatisch op een mailinglijst komen en het steeds maar weer moeten gaan uitzoeken hoe je daar nu weer van af komt.
Om nog niet te spreken van de spam en phising mogelijkheden. Een spammer stuurt je een mail die van zo'n mailinglijst af zou komen en onder zit een unsubscribe link waardoor als je die aanklikt bevestigd wordt dat je mail adres geldig is. Dan moet ik weer gaan nagaan of dit legitiem is en ik me zonder problemen kan uitschrijven (ook al heb ik me nooit ingeschreven) of dat het toch spam is.

En dan vind jij dat je je daar niet aan hoeft te houden. Is dat niet geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik wil best op Scul reageren maar ten faveure van het topic zal ik dit niet doen, was namelijk niet mijn bedoeling het hele topic een privacy/GDPR discussie te maken;
lets agree to disagree en verder lullen over ETS2 en ATS

dit weekend ga ik eens beginnen aan het winter event :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor die 3 of 4 keer per jaar dat ik een mailtje van Promods krijg over dat de nieuwe versie er is, terwijl die 2 weken eerder al gereleased is.

Mensen, wind je toch niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 01:06:
Ik zal er nog een post aan wijden om het iets netter te verwoorden dan. Excuses voor de crue reactie maar die komt ook deels uit onbegrip. Ik woon inmiddels al 11 jaar niet meer in Nederland en kan de privacyparanoia van de laatste jaren echt heel erg slecht begrijpen. Als iets je stoort heb je de mogelijkheid je daarvan af te melden. Niets op het internet is privé, overal waar je iets plaatst laat je sporen achter, dat is inherent aan het medium. Zelfs als een account wordt verwijderd blijft de data nog jarenlang in allerlei caches achter.

We voldoen aan alle lokale wetten wat betreft nieuwsbrieven en privacy en alle gegevens die beheerd worden staan veilig en secuur. Maar het meest belangrijke is nog wel dat 1) ProMods geen bedrijf is en 2) we technisch gezien geen product verkopen, dat mag ook niet volgens de voorwaarden van SCS. Payloadz is de dienstverlener die alle betaalde e-mail adressen verzameld en die bevinden zich in de VS. Hun database wordt via een API naar ons toe doorgesluisd zodat we de e-mail adressen kunnen toevoegen aan de nieuwsbrief. De gebruiker wordt verwittigd van de automatische opt-in tijdens registratie en heeft ten aller tijde de mogelijkheid tot een opt-out. De EU-wetgeving heeft dus geen enkele toepassing op onze activiteiten. Betalingsgegevens beheren we sowieso niet en daar hebben we ook geen toegang toe, dat staat allemaal bij PayPal & Payloadz. En zelfs dan kunnen we geen bankrekeningen of credit cards bekijken. Fysieke adresgegevens worden ook niet gedeeld. Alleen e-mail + transactienummer + het bedrag.

Als je inzage wilt in welke gegevens er worden bijgehouden kun je een e-mail sturen met verzoek (ook volgens de wet) en kan ik een screenshot retourneren met die gegevens. Dat is verder weinig interessants.

Nu dan genoeg off-topic.

Voor wat betreft het laatste nieuws. Het was voor ons al een lange tijd bekend dat Spanje en Portugal in de volgende DLC zouden komen vandaar dat onze activiteiten aldaar stevig zijn terug geschroefd. Het komende jaar zullen we nog een klein stukje Spanje toevoegen maar dan blijft het dan ook bij totdat de DLC af is.
In de tussentijd zijn we hard bezig met het integreren & aanpassen van de Black Sea DLC.
Vaak is het met voorwaarden dat je ze goed moet lezen voordat je ze moet accepteren. Het standaard aanzetten van het vinkje voor de nieuwsbrief vind ik persoonlijk ook niet heel erg netjes. De gegevens worden toch al opgeslagen van de mensen die het downloaden dus daarin zit weinig verschil. Het ontvangen van een mailtje als er een nieuwe versie is dat werkt na mijn idee ook niet en heb het daarom maar weer uitgezet.

Gelukkig zijn de regels met privacy in Europa de laatste jaren wat strenger geworden (behalve voor natuurlijk de overheid). Al zal ik er bij ProMods niet zo veel zorgen om gaan maken.

Maar ook voor mij geld heb nu mijn zegje gedaan. Het viel mij al op dat het allemaal in het zuidwesten van Europa wat minder aandacht kreeg. Ben benieuwd waar dat ProMods zich naast de integratie mee bezig gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een vraagje die nieuwe dlc Iberia wanneer komt die uit , want op steam word ik er niets wijzer van

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:23:
even een vraagje die nieuwe dlc Iberia wanneer komt die uit , want op steam word ik er niets wijzer van
Ze laten van SCS altijd eerst weten dat er wat gaat komen. Dan kan je er vanuit gaan het ongeveer een jaar gaat duren. Halverwege volgend jaar zal je steeds meer informatie en screenshots ervan krijgen en zal het wel ergens rond november/december zijn je de DLC kan kopen. Dat is nog ieder jaar zo geweest dus ga ik er maar vanuit het nu niet anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:32:
[...]

Ze laten van SCS altijd eerst weten dat er wat gaat komen. Dan kan je er vanuit gaan het ongeveer een jaar gaat duren. Halverwege volgend jaar zal je steeds meer informatie en screenshots ervan krijgen en zal het wel ergens rond november/december zijn je de DLC kan kopen. Dat is nog ieder jaar zo geweest dus ga ik er maar vanuit het nu niet anders zal zijn.
oke maar dat word dus heel Spanje en Portugal _/-\o_ :9~
dan zijn ze nog wel even bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een probleem met het downloaden van ProMods? Zie dat de servers wel redelijk belast zijn maar kan geeneens het def-bestand aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:32:
[...]

Pin point accuracy! :)

Release date Scandinavia DLC: 06/05/2015
Release date Vive la France DLC: 05/12/2016
Release date Italy DLC: 05/12/2017
Release date Baltic DLC: 20/11/2018
Release date Black Sea DLC: 05/12/2019

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:27:
[...]

Pin point accuracy! :)

Release date Scandinavia DLC: 06/05/2015
Release date Vive la France DLC: 05/12/2016
Release date Italy DLC: 05/12/2017
Release date Baltic DLC: 20/11/2018
Release date Black Sea DLC: 05/12/2019
Ja alleen de eerste 2 niet maar daarna is mooi lijstje en klopt dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wat zou er na Iberia komen? midden oosten? griekenland / turkije / israel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rockhopper schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:18:
Update UK met ierland erbij ?

Wat ik ook hoop is dat je ooit stickers en letters op je trailer of truck kunt plaatsen.
Voor zo DLC heb ik veel geld voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Pykow schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 06:23:
[...]

Wat ik ook hoop is dat je ooit stickers en letters op je trailer of truck kunt plaatsen.
Je kunt toch zelf een skin maken voor truck en trailer.
Er staan genoeg tutorials op Youtube _/-\o_

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 01:09:
[...]

Ja alleen de eerste 2 niet maar daarna is mooi lijstje en klopt dus :).
Dit stond er op steam :P
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/05e9fea4506559dcb7e3003a34f3fbe2.png
Pykow schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 06:23:
[...]

Volgens mij kan je met deze tool een logo dus ook tekst op je trailer of truck maken.
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=34&t=269018
Hier de tutorial: [YouTube: BEM Tutorial 07 - Company Logo (For ATS & ETS2)]

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 21-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:00
Afgelopen week ATS+Washington+Oregon+New Mexico met korting gekocht na uren mezelf vermaakt te hebben met ETS2. Zelf ben ik 10 jaar geleden één keer naar Florida geweest en afgelopen 2 jaar meerdere keren naar meerdere plekken in de staat Baja California Sur in Mexico geweest. Direct tijdens m'n eerste ritje vanaf San Diego voelt het alsof ik terug in Mexico op de (lege) wegen rijd :) . Tof hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben. Nu de kerstchallenge aan het voltooien, net een ritje van 1200 miles achter de rug.

Wat mij opviel is dat de pijlen van de verkeerslichten vrij groot zijn van ver af, hebben jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://vyycew.am.files.1drv.com/y4mO7u6ZeeuQ93l2rxGv7fqVZdIiwYfn4KR1nz66oqAxmWE3VAZyiKaz7M6VwS5OeUupqm_aYwhsqxctIHgi2e6Y9r3Vu8BBoq52--8axltgqOI_esL8ZpcICnUeVQKlsWinZY75R73Ohud_vyAsZeBveZJ-6yQvhuI1zfKJ3XTWDuEcrFokZEMG1NUkkqtHLqIwoBdp9g0b_AdSufsQfV7pg?width=1024&height=576&cropmode=none

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Modbreak:De vraag en bijbehorende discussie over ProMods was initieel op zijn plek maar is misschien iets groter geworden dan passend in een ETS2 topic. Echter, gezien het onderwerp erg actueel is en volgens mij alles nu wel gezegd is vertrouw ik er op dat ik het wel kan laten staan ter referentie maar dat er (voor nu) niet verder op wordt ingegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:38:
[...]

Wat mij opviel is dat de pijlen van de verkeerslichten vrij groot zijn van ver af, hebben jullie dit ook?

[Afbeelding]
Klopt, dat is expres geloof ik, omdat het anders moeilijk te zien was (als je speelt op een 15" laptop kan het nogal lastig zijn of het een licht voor linksaf is, of voor alle richtingen)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
CyberCow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:35:
Is er een probleem met het downloaden van ProMods? Zie dat de servers wel redelijk belast zijn maar kan geeneens het def-bestand aanmaken.
Ik wou gisteren met de snelle manier downloaden maar toen het op betalen aankwam ging dat niet via paypal.
Ik heb de bestanden toen maar op de slome manier binnen gehaald, het def-bestand heb ik gelukkig wel binnen kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apejoekie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06-2022
Enige tijd geleden heb ik hier gemeld dat ik een dashboard ging bouwen met behulp van wat joystick boards en buttons. Op dit moment heb ook het werkend en is de console bekleed met echte dashboardbekleding . Ik moet zeggen, het ziet er geinig uit. Het is meteen een stand voor de laptop en ik heb er een ventilator ingebouwd om de laptop extra Twan koelen. De ventilator schakelt aan een uit op temperatuur via een W1209 thermostaat die gevoed wordt met een aparte voeding.

Ik heb nog functie knoppen over een moet die nog toewijzen. Ik ga nog een pook en console maken met extra buttons zodat ik eenvoudig kan switchen van automaat naar sequentieel.

Kan niet anders zeggen dan dat het een extra dimensie heeft aan het spel! Nu nog ff de kerstopdrachten voltooien met het dashboard. Helaas is het inbouwen van de tablet (nog) niet gelukt maar wie weet wat er nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
rockhopper schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:18:
Noord-Scandinavie, Ierland, Slovenie, Balkan, Griekenland min of meer eventueel met een beetje geluk in die volgorde lijkt mij waarschijnlijker ;)

Ik vind de rework van Duitsland wel mooi en hoop ook dat Engeland en Nederland een major overhaul krijgen. Ik kom in beide landen nooit meer, niet om aan te zien als je ziet hoe de nieuwste toevoegingen er uit zien. En aangezien het een jaar duurt voordat er wat nieuws uitkomt heb ik toch stilletjes de hoop dat de UK een beetje wordt bijgewerkt.

edit: een rework van Zwitserland en Oostenrijk is eigenlijk ook een must.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 21-12-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Apejoekie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:39:
Enige tijd geleden heb ik hier gemeld dat ik een dashboard ging bouwen met behulp van wat joystick boards en buttons. Op dit moment heb ook het werkend en is de console bekleed met echte dashboardbekleding . Ik moet zeggen, het ziet er geinig uit. Het is meteen een stand voor de laptop en ik heb er een ventilator ingebouwd om de laptop extra Twan koelen. De ventilator schakelt aan een uit op temperatuur via een W1209 thermostaat die gevoed wordt met een aparte voeding.

Ik heb nog functie knoppen over een moet die nog toewijzen. Ik ga nog een pook en console maken met extra buttons zodat ik eenvoudig kan switchen van automaat naar sequentieel.

Kan niet anders zeggen dan dat het een extra dimensie heeft aan het spel! Nu nog ff de kerstopdrachten voltooien met het dashboard. Helaas is het inbouwen van de tablet (nog) niet gelukt maar wie weet wat er nog komt.
die ventilator gaat toch niet je andere fan "bevechten" he?
dan heb je er echt helemaal niks aan (en ik betwijl sterk of je er uberhaupt echt nut van hebt, maar goed..)

ben benioeuwd naar eind resultaat O-)
Pagina: 1 ... 116 ... 162 Laatste