Rijden er nog mensen hier in VR rond? Gisteren na lange rijd weer eens gedaan (rij normaal met track IR) en op zich werkt het heel smooth met DirectX 11, maar ik krijg het niet voor elkaar om screenshots te maken. De mirror screen geeft ook zwart weer en ik krijg dan ook mooie zwarte screenshots. Iemand een idee of dat op te lossen is?
Tja. En dan rekenen met één jaar per DLC? Ik heb liever dat ze alvast aan ETS3 beginnen, de AI beter laten werken en de graphics opvijzelen dan dat ik nu drie jaar moet wachten. Doe het gewoon in één keer goed en breng alles in een beter jasje uit tegen €75.cbr600f4i schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:19:
[...]
Noord-Scandinavie, Ierland, Slovenie, Balkan, Griekenland min of meer eventueel met een beetje geluk in die volgorde lijkt mij waarschijnlijker
(...)een rework van Zwitserland en Oostenrijk is eigenlijk ook een must.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Absoluut niet mee eens. Als ze nu aan deel 3 gaan werken dan begin je gewoon weer opnieuw. Kan je weer alle dlc kopen, want ze gaan je echt niet gelijk heel Europa geven.geelers schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:36:
[...]
Tja. En dan rekenen met één jaar per DLC? Ik heb liever dat ze alvast aan ETS3 beginnen, de AI beter laten werken en de graphics opvijzelen dan dat ik nu drie jaar moet wachten. Doe het gewoon in één keer goed en breng alles in een beter jasje uit tegen €75.
De Ai mag zeker beter, maar dat kan waarschijnlijk nu ook aangepakt worden. Het is alleen wel duidelijk dat daar de focus niet ligt dus dat zal bij een nieuwe deel niet ineens anders zijn.
Verder vind ik de graphics eigenlijk wel goed zo. Alles op max met wat mods op 1440 of in VR zet mijn 2080 behoorlijk aan het werk. Er is dus maar een hele kleine doelgroep (2080 TI class) waar je nu mooiere graphics aan kan geven zonder in te leveren op fps en/of drawdistance.
Nee ik geloof dat er nog genoeg ruimte zit in dit spel om te verbeteren.
O, er zit genoeg verbetering in het vat. Vandaar de hoop dat op korte termijn wordt begonnen met ETS3, want in het huidige tempo is het spel nog later 'af' dan dat GTA 8 op de mat valt.
Wilde net een lading kerstcadeau’s gaan bezorgen (zag wat langs komen op Steam), maar ik begrijp ondertussen dat dit alleen kan met een World of Trucks account....bummer.
Ben wat verder gaan zoeken en toen zag ik dat mijn zwaar gemodde profiel ook problemen kan geven met WOT jobs.
Toen dacht ik dan maar met een nieuw account, maar dan moet ik echt alles weer instellen (stuur en buttonbox) en ik bedacht me dat ik dan weer geen truck heb dus en dus weer minstens een paar uur kwijt ben.
Dus mijn eerste vraag is of er een manier om je profiel te kopiëren zo dat ik met 1 verder kan zonder mods?
Vraag 2 is of ik die trailers vol met cadeaus dan wel in singleplayer kan bezorgen, want ik zit niet echt te wachten op een mp ervaring in deze game.
Speel het spel al jaren, maar in korte spurts dus mis de helft blijkbaar
Ben wat verder gaan zoeken en toen zag ik dat mijn zwaar gemodde profiel ook problemen kan geven met WOT jobs.
Toen dacht ik dan maar met een nieuw account, maar dan moet ik echt alles weer instellen (stuur en buttonbox) en ik bedacht me dat ik dan weer geen truck heb dus en dus weer minstens een paar uur kwijt ben.
Dus mijn eerste vraag is of er een manier om je profiel te kopiëren zo dat ik met 1 verder kan zonder mods?
Vraag 2 is of ik die trailers vol met cadeaus dan wel in singleplayer kan bezorgen, want ik zit niet echt te wachten op een mp ervaring in deze game.
Je kan alleen maar kerstleveringen doen in single player mode, en je kan de mods uitschakelen die geen invloed hebben op je trucks en trailers. Wil je die 2 laatste ook uitschakelen dan is het het beste dat je eerst alles verkoopt wat je gekocht hebt aan accessoires, je kan ook je gemodded trucks in een keer verkopen maar dan moet je ze wel weer opnieuw kopen als je alles geüpdatet hebt. Trailers die je gekocht hebt moet je ook verkopen als de mods ouder zijn dan verzie 1.34Beakzz schreef op maandag 23 december 2019 @ 02:14:
Wilde net een lading kerstcadeau’s gaan bezorgen (zag wat langs komen op Steam), maar ik begrijp ondertussen dat dit alleen kan met een World of Trucks account....bummer.
Het beste is om een profiel te hebben zonder mods. Mods die de map of bepaalde trucks aanpast kunnen in de weg zitten.Beakzz schreef op maandag 23 december 2019 @ 02:14:
Je kan de cadeaus in singleplayer of multiplayer leveren.
Ik heb ze met truckersMP gehaald.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ok dan ga ik mijn profiel vanavond proberen te kopiëren, want ik heb net een oplossing gevonden op internet en dan maak ik er 1 modloos (Of iig mods die niet je truck of de roadmap aanpassen).Pykow schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:21:
[...]
Het beste is om een profiel te hebben zonder mods. Mods die de map of bepaalde trucks aanpast kunnen in de weg zitten.
Je kan de cadeaus in singleplayer of multiplayer leveren.
Ik heb ze met truckersMP gehaald.
Al twee dagen last van ik ProMods niet kan downloaden. Iedere keer krijg ik deze melding.

Ik ben niets anders aan het downloaden. Hebben andere hier ook last van? Met de telefoon kan ik het wel downloaden
. Maar dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.

Ik ben niets anders aan het downloaden. Hebben andere hier ook last van? Met de telefoon kan ik het wel downloaden

[ Voor 17% gewijzigd door CyberCow op 23-12-2019 13:36 ]
Heb je toevallig een (populaire) vpn aan staan zodat het ip adres die de server ontvangt inderdaad meerdere keren gebruikt wordt? Zo ja, die even uitzetten/veranderen? Zo nee, dan weet ik het ook niet.CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:
Al twee dagen last van ik ProMods niet kan downloaden. Iedere keer krijg ik deze melding.
[Afbeelding]
Ik ben niets anders aan het downloaden. Hebben andere hier ook last van? Met de telefoon kan ik het wel downloaden. Maar dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Daar had ik ook al aan gedacht maar heb dat niet in gebruik. En met de telefoon gedownload met hetzelfde ip-adres en daarmee deed die het wel.rockhopper schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:06:
[...]
Heb je toevallig een (populaire) vpn aan staan zodat het ip adres die de server ontvangt inderdaad meerdere keren gebruikt wordt? Zo ja, die even uitzetten/veranderen? Zo nee, dan weet ik het ook niet.
Vreemd, misschien toch maar via de telefoon dan (tethering naar pc?) Ik weet het, geen echte oplossing.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb gistermorgen nog geupdate naar 2.43, geen enkel probleem gehadCyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:
[Afbeelding]
Ik ben niets anders aan het downloaden. Hebben andere hier ook last van? Met de telefoon kan ik het wel downloaden. Maar dat lijkt mij niet geheel de bedoeling.
@CyberCow Gisterenavond ook geupdate (wel de €1 optie).
Ik heb geen paypal daarom doe ik niet de betaalde versie. Maar schijnbaar zit er dan bij mij in de computer toch iets mis. Ga maar eens mijn firewall instellingen controleren.Beakzz schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:07:
@CyberCow Gisterenavond ook geupdate (wel de €1 optie).
Ben nu ook over naar de nieuwe versie vind wel dat het weer enorm lang duurt om het spel in te laden. Eerst was het bij de eerste keer het heel lang duurde en bij een volgende keer wel snel. Doe ik wat verkeerd?
Ik heb het destijds volgens mij ook gehad, maar dat was door allerlei tweaks die ik had gedaan in mijn browser. Blijkbaar kon de site dan geen cookie opslaan of bij een andere instelling komen die hij nodig had om te functioneren.CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen paypal daarom doe ik niet de betaalde versie. Maar schijnbaar zit er dan bij mij in de computer toch iets mis. Ga maar eens mijn firewall instellingen controleren.
Ben nu ook over naar de nieuwe versie vind wel dat het weer enorm lang duurt om het spel in te laden. Eerst was het bij de eerste keer het heel lang duurde en bij een volgende keer wel snel. Doe ik wat verkeerd?
Heb het logboek nagekeken en zie dat er wel 2 opvallende gebeurtenissen zijn die enorm veel tijd in beslag nemen. Heeft er iemand hetzelfde probleem of weet de oplossing hiervoor?
het volledige logboek
https://pastebin.com/embed_js/5RAqjbm5
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 00:00:37.356 : <WARNING> More than one company is linked to item 0x310A17ECAC800B86, ignoring precomputed data: 00:00:37.356 : <WARNING> item 0x310A17EC640005F8 city 'kulsari' 00:00:37.356 : <WARNING> item 0x310A17ECAC800B86 city 'kulsari' 00:02:11.769 : <WARNING> Unable to find route from: company.volatile.euronomer.krasnodar to a2logistic(krasnodar)! 00:02:19.419 : <WARNING> Unable to find route from: company.volatile.a2logistic.krasnodar to euronomer(krasnodar)! 00:02:20.474 : <WARNING> Unable to find route from: company.volatile.ns_oil_ru.armavir to trameri(armavir)! 00:02:22.947 : <WARNING> Unable to find route from: company.volatile.trameri.armavir to ns_oil_ru(armavir)! 00:06:35.385 : Garage update started. 00:06:36.153 : <ERROR> Garage spawn point not found! (lublin) |
het volledige logboek
https://pastebin.com/embed_js/5RAqjbm5
Als het met die PC niet gaat en met je telefoon (vanaf hetzelfde IP) wél dan kunnen het maar een paar dingen zijn:CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:30:
- je hebt antivirus software die de link opent voordat je browser dat doet
- je hebt een firewall (bijv kapersky) die downloads checkt
- je gebruikt lastpass of een andere password manager
- je gebruikt een download accelerator
- je gebruikt een browser die meerdere streams automatisch opent of proxied (bijv Chrome of Opera)
als laatste optie kun je ook nog cookies wissen of de link in private/incognito modus openen
Bij de eerste keer laden kan het tot een half uur duren. En dat wordt iedere versie langer, omdat het wegennetwerk uitbreidt. Gedurende deze stap maakt het spel een navigatie cache van alle wegen.CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:29:
Daarna kun je alles veel sneller laden.
[ Voor 23% gewijzigd door ScuL op 23-12-2019 23:09 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Het is vanaf hetzelfde Ip-adres en dan zal het wel zijn dat het door de virusscanner komt. Wel raar dat het gisteren nog wel werkte en nou ineens niet. Probeer bij de volgende download het wel even uit en anders dan maar via de telefoon. Dan weet ik dat het probleem hier moet zoeken en het niet een storing was.ScuL schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:07:
[...]
Als het met die PC niet gaat en met je telefoon (vanaf hetzelfde IP) wél dan kunnen het maar een paar dingen zijn:
- je hebt antivirus software die de link opent voordat je browser dat doet
- je hebt een firewall (bijv kapersky) die downloads checkt
- je gebruikt lastpass of een andere password manager
- je gebruikt een download accelerator
- je gebruikt een browser die meerdere streams automatisch opent of proxied (bijv Chrome of Opera)
als laatste optie kun je ook nog cookies wissen of de link in private/incognito modus openen
[...]
Bij de eerste keer laden kan het tot een half uur duren. En dat wordt iedere versie langer, omdat het wegennetwerk uitbreidt. Gedurende deze stap maakt het spel een navigatie cache van alle wegen.
Daarna kun je alles veel sneller laden.
Het inladen duurt de eerste keer een minuut of 20. Dat was steeds zo en dan de 2e keer maar een seconden of 15-20. Echter nu duurt het iedere keer die 20 minuten ook al heb ik geen mods meer veranderd.
Als de navigatie cache iedere keer opnieuw wordt gebouwd heb je een andere map mod die het route netwerk opbreekt, dat forceert het spel om iedere keer alle routes opnieuw te berekenen.CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:54:
[...]
Het inladen duurt de eerste keer een minuut of 20. Dat was steeds zo en dan de 2e keer maar een seconden of 15-20. Echter nu duurt het iedere keer die 20 minuten ook al heb ik geen mods meer veranderd.
En wat is daaraan te doen?ScuL schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:45:
[...]
Als de navigatie cache iedere keer opnieuw wordt gebouwd heb je een andere map mod die het route netwerk opbreekt, dat forceert het spel om iedere keer alle routes opnieuw te berekenen.
Ik gebruik promods met midden oosten
Rusmap
Great steppe
Southern region
Roextended met turkije erbij
Weet ik niet, stuk voor stuk weghalen en trial en error achterhalen welke mod het probleem veroorzaakt.
Het enige dat ik kan zeggen is dat het opbouwen van de cache 20 à 30 minuten kan duren, en iedere keer herhaald wordt als er een ergens een weg is opgebroken.
-edit-
Het schijnt in de nieuwe update van The great steppe te zitten
https://www.promods.net/viewtopic.php?p=281022#p281022
Het enige dat ik kan zeggen is dat het opbouwen van de cache 20 à 30 minuten kan duren, en iedere keer herhaald wordt als er een ergens een weg is opgebroken.
-edit-
Het schijnt in de nieuwe update van The great steppe te zitten
https://www.promods.net/viewtopic.php?p=281022#p281022
[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 24-12-2019 02:26 ]
Dat met de Great Steppe dat heb ik nou opgelost door deze weg te halen. Ik heb geen zin om iedere keer een kwartier te wachten tot het spel is opgestart. Daarvoor zal vast wel een fix komen om het probleem op te lossen. Wel loop ik weer tegen nieuwe problemen aan. Onder chauffeurs-, vrachtwagen-, trailer-management en klik op kaart dan kan je zien waar dat alles zich bevind. Dit loopt na 5 seconden vast ook al klik ik nergens op. Dit komt ook voor zonder mods. Kan mij haast niet voorstellen dat niemand daar last van heeft. Iedere keer als er nieuwe versie is dan is het weer een hele tijd alles weer voor elkaar zien te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 24-12-2019 13:48 ]
Zo op beide continenten de kerstman gespeeld.
Europa blijft toch lastig omdat WoT niet echt lekker werkt met ProMods.
Je moet de laad en bezorglocaties wel uitzoeken
Maar voor zo`n event ga ik ProMods niet uitschakelen.

In ATS gebruik ik geen map mods dan werkt het wel.
Europa blijft toch lastig omdat WoT niet echt lekker werkt met ProMods.
Je moet de laad en bezorglocaties wel uitzoeken
Maar voor zo`n event ga ik ProMods niet uitschakelen.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Een hele mooie vrachtwagen voor de ritten ontworpen. Als je je ProMods niet uit wil schakelen dan kan je toch je 12 ritten in ATS doen. Dit jaar is het zo de ritten bij elkaar opgeteld worden.FransJansen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:03:
Zo op beide continenten de kerstman gespeeld.
Europa blijft toch lastig omdat WoT niet echt lekker werkt met ProMods.![]()
Je moet de laad en bezorglocaties wel uitzoeken![]()
Maar voor zo`n event ga ik ProMods niet uitschakelen.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij de nieuwe versie is het de eerste keer altijd dat het langer duurt, heb ik ook.CyberCow schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen paypal daarom doe ik niet de betaalde versie. Maar schijnbaar zit er dan bij mij in de computer toch iets mis. Ga maar eens mijn firewall instellingen controleren.
20 minuten heb ik nooit mee gemaakt. De eerste keer bij een nieuwe Promods versie is het misschien 5 minuten ofzo en daarna iets van 30 seconden maar dat komt misschien omdat jij zoveel mapmods tegelijk gebruikt?
Heb wel al tijden alles op SSD staan, 1TB 970 EVO Nvme schijfje tegenwoordig
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 24-12-2019 17:00 ]
Mijn nieuwe truck in ATS. Een International Lonestar. Heerlijke truck.
Mooie kleuren en aan chroom geen gebrek.NoFearWizz schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:40:
Mijn nieuwe truck in ATS. Een International Lonestar. Heerlijke truck.
[Afbeelding]
Heb ellendig lang lopen zoeken, maar niet kunnen vinden.
Kan ik met de volgende specs(laptop) ets op high/60fps spelen op 1080?
-Processor Intel Core i5-9300H (4C / 8T, 2.4 / 4.1GHz, 8MB)
-Graphics NVIDIA GeForce GTX 1050 3GB GDDR5
-Chipset Intel HM370
-Memory 8GB DIMM DDR4-2400
-Chipset Intel HM370
Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen of je alles op het maximale kan zetten op 1080p. Denk dat het je net niet gaat lukken met alles op het hoogste met 1080p. Mijn computer is van deze specificaties voorzien en kan het net aan op 60fps met heel af en toe een klein dipje.styx1 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:49:
Heb ellendig lang lopen zoeken, maar niet kunnen vinden.
-Chipset Intel HM370
Processor: Intel Core I7-2600
Videokaart: GTX 970 3GB GDDR5
Geheugen: 16GB DDR-3
Je processor en geheugen zijn wel sneller dan dat van mij maar je videokaart is wel behoorlijk wat minder krachtig dan die van mij.
conclusie: ik kan het helaas niet testen maar denk dat je net een stapje terug moet doen.
Met maximaal bedoel je ultra, toch?
Je kan het zien als ultra. Bij ETS/ATS zijn er maar een paar dingen die op ultra gezet kunnen worden. De rest is allemaal als hoog in te stellen. Zelf merk ik geen verschil tussen de dingen op hoog op ultra te zetten. Dus denk dat daar ook niet echt het probleem in zal zitten.styx1 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 00:13:
Met maximaal bedoel je ultra, toch?
Heb je Euro Truck Simulator 2 of American Simulator nog niet aangeschaft en wil je eerst kijken of je laptop het aankan download dan de demo.
ETS2:
https://eurotrucksimulator2.com/demo.php
ATS:
https://store.steampowere...American_Truck_Simulator/
Ik heb ets2, en ik had een game pc:) wil nu een laptop aanschaffen die ets2 aan kan welke zo goedkoop mogelijk is, ultra is niet een eis - high wel..
Ben dus benieuwd of de 1050 3gb het wel aan kan.
Dat zou goed moeten gaan.styx1 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 07:54:
Ik heb ets2, en ik had een game pc:) wil nu een laptop aanschaffen die ets2 aan kan welke zo goedkoop mogelijk is, ultra is niet een eis - high wel..
Maar waarom vraag je het niet in een aanschaf topic ?
Kan je hulp vragen welke laptop jou past met het budget dat je ervoor over hebt.
Omdat het een lenovo moet zijn
L340 met een 1050 is de goedkoopste..
Waarom moet het lenovo zijn ? School of werk ?styx1 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:35:
Omdat het een lenovo moet zijnL340 met een 1050 is de goedkoopste..
En zelfs lenovo heeft meerdere modellen
In verband met goede ervaringen en een mooie kortingscode die ik heb
Misschien een nogal domme vraag (en ja heb al in dit topic gezocht, maar iets met interpretatie):
Net Road To The Black Sea gekregen geactiveerd op Steam. Nu wil ik ook weer ProMods kopen, maar las dat @ScuL zei dat ProMods hier nog niet compatible mee is. Betekent dat ProMods de nieuwe DLC overschrijft (en de DLC dus 'waardeloos' is op dit moment), of betekent het dat het een combinatie is van ProMods (oude gedeelte) met DLC?
Net Road To The Black Sea gekregen geactiveerd op Steam. Nu wil ik ook weer ProMods kopen, maar las dat @ScuL zei dat ProMods hier nog niet compatible mee is. Betekent dat ProMods de nieuwe DLC overschrijft (en de DLC dus 'waardeloos' is op dit moment), of betekent het dat het een combinatie is van ProMods (oude gedeelte) met DLC?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gisteren tijdens de Steam Sale de Black Sea DLC maar aangeschaft plus prodmods een update gegeven.
Daarna sinds langer dan een jaar weer ETST2 weer gespeeld. Maar er is voor m'n gevoel toch wel e.e.a. verbeterd zeg.
Klopt het dat er iets meer (random) ongelukken zijn? Kwam zelfs een geheel door de politie afgesloten weg in België tegen. Ook lijkt de AI (iets) beter geworden te zijn.
Had wel 2 lullige ongelukken. Eerste was in een tunnel waar m'n truck ineens gelanceerd werdt en kapot ging (wss bug want geen verkeer voor me.. truck te hoog lijkt me ook sterk..). Beide de tweede haperde heel even m'n laptop en zat ik in de vangrail..
Voor de rest wel weer genoten van de game.
Daarna sinds langer dan een jaar weer ETST2 weer gespeeld. Maar er is voor m'n gevoel toch wel e.e.a. verbeterd zeg.
Klopt het dat er iets meer (random) ongelukken zijn? Kwam zelfs een geheel door de politie afgesloten weg in België tegen. Ook lijkt de AI (iets) beter geworden te zijn.
Had wel 2 lullige ongelukken. Eerste was in een tunnel waar m'n truck ineens gelanceerd werdt en kapot ging (wss bug want geen verkeer voor me.. truck te hoog lijkt me ook sterk..). Beide de tweede haperde heel even m'n laptop en zat ik in de vangrail..
Domme vragen dat zijn vragen waar je het antwoord al van weet. ProMods is nog niet compatibel met de nieuwe DLC. Dat wil dus zeggen dat ProMods in dit geval het nieuwe gedeelte niet gebruikt maar het zal niet vastlopen met de laatste versie. Heb ook gelezen dat de totale integratie nog een aantal maanden kon duren. Dus tot die tijd of geen ProMods gebruiken of de nieuwe DLC nog niet kunnen gebruiken. Dat is een keus.Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:22:
Misschien een nogal domme vraag (en ja heb al in dit topic gezocht, maar iets met interpretatie):
Het blijft toch allemaal wel een verandering gelukkig.DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:33:
Gisteren tijdens de Steam Sale de Black Sea DLC maar aangeschaft plus prodmods een update gegeven.
Het is bij versie 1.36 nieuw er random ongelukken zijn met wegafsluitingen. Ben ze nog niet tegengekomen maar in het filmpje wat er allemaal nieuw is dan ligt daar ook wel de nadruk op.
Wat betreft de ongelukken waar was dat? En kan het niet zijn dat je een mod hebt die niet helemaal lekker loopt met de nieuwe versie.
Het ongeluk was in een tunnel tussen Amsterdam en Rotterdam heel vaag was het. Heb qua map alleen promods plus twee items uit de workshop. "SiLS Mega Pack" en "Real gas stations".CyberCow schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:55:
[...]
Het blijft toch allemaal wel een verandering gelukkig.
Het is bij versie 1.36 nieuw er random ongelukken zijn met wegafsluitingen. Ben ze nog niet tegengekomen maar in het filmpje wat er allemaal nieuw is dan ligt daar ook wel de nadruk op.
Wat betreft de ongelukken waar was dat? En kan het niet zijn dat je een mod hebt die niet helemaal lekker loopt met de nieuwe versie.
Dat is wel vreemd ik heb zovaak door die tunnel gereden en niets aan de hand. SIsl mega pack gebruik ik ook.DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:21:
[...]
Het ongeluk was in een tunnel tussen Amsterdam en Rotterdam heel vaag was het. Heb qua map alleen promods plus twee items uit de workshop. "SiLS Mega Pack" en "Real gas stations".
In promods heb je soms dat sommige tunnels lager zijn staat ook aangegeven lamgs de weg. Bijvoorbeeld in london.DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:21:
[...]
Het ongeluk was in een tunnel tussen Amsterdam en Rotterdam heel vaag was het. Heb qua map alleen promods plus twee items uit de workshop. "SiLS Mega Pack" en "Real gas stations".
Maak 2 profielen aan. 1 met promods en 1 zonderAnonymoussaurus schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:22:
Ik ben er zelf ook heel vaak door heen gereden. Mss toch een auto gemist of ook een hapering die ik niet opmerkte en me in de muur deed belanden.CyberCow schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:28:
[...]
Dat is wel vreemd ik heb zovaak door die tunnel gereden en niets aan de hand. SIsl mega pack gebruik ik ook.
Moet echt eens kijken wat die hapering veroorzaak trouwens, heb het in alle games. Wss één of andere service die draait..
Haperingen in beeld dat heb ik eigenlijk alleen als ik mods erbij heb draaien. Anders eens kijken of je Vsync hebt aanstaan? Wat je anders kan proberen is het proces van eurotruck2 meer prioriteit te geven.DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:14:
[...]
Ik ben er zelf ook heel vaak door heen gereden. Mss toch een auto gemist of ook een hapering die ik niet opmerkte en me in de muur deed belanden.
Moet echt eens kijken wat die hapering veroorzaak trouwens, heb het in alle games. Wss één of andere service die draait..
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bouwen van een DIY TrackIR? Ik heb op YouTube al een instructievideo kunnen vinden. Bij deze instructievideo zit ook een 3D-model (mocht iemand een 3D-printer hebben, ik ben nog op zoek naar iemand die voor mij de TrackIR-clip kan printen). In de video wordt gebruik gemaakt van 3x Osram SFH485P IR emitters. Deze zijn nauwelijks te vinden tegen een normale prijs en normale levertijd. Zouden deze ook werken? Zo ja, zou het voldoende zijn als ik hier 3x 33Ohm weerstanden voor gebruik? In de video is het trouwens niet goed te zien hoeveel batterijen er gebruikt worden. Gezien de batterijen de USB-powerkabel vervangen, neem ik aan dat ik met 5V aan batterijen (dus 3/4 stuks) voldoende heb?
Maar je laatste deel is tegenstrijdig vergeleken met het eerste deel. Dat je zegt "Dat wil dus zeggen dat ProMods in dit geval het nieuwe gedeelte niet gebruikt maar het zal niet vastlopen met de laatste versie." impliceert niet "Dus tot die tijd of geen ProMods gebruiken of de nieuwe DLC nog niet kunnen gebruiken.". Dat betekent dus dat ik wél de nieuwe DLC kan spelen maar dat er dus nog geen extra steden/verbeteringen zijn door ProMods?CyberCow schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:52:
[...]
Domme vragen dat zijn vragen waar je het antwoord al van weet. ProMods is nog niet compatibel met de nieuwe DLC. Dat wil dus zeggen dat ProMods in dit geval het nieuwe gedeelte niet gebruikt maar het zal niet vastlopen met de laatste versie. Heb ook gelezen dat de totale integratie nog een aantal maanden kon duren. Dus tot die tijd of geen ProMods gebruiken of de nieuwe DLC nog niet kunnen gebruiken. Dat is een keus.
Ja maar dan moet ik dus helemaal weer met 0% beginnen, en vind het juist leuk om naar plekken te rijden waar ik nog niet ben geweest. Als je een 0% profiel hebt weet je dat natuurlijk niet (of je moet zo'n goed fotografisch geheugen hebben dat je nog precies weet welke weg je in gereden hebt en welke niet).Pykow schreef op donderdag 26 december 2019 @ 14:50:
Maak 2 profielen aan. 1 met promods en 1 zonder
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
De nieuwe DLC blokkeert het laden van ProMods niet. Je kunt ProMods spelen met of zonder DLC.
Echter de nieuwe gebieden van de DLC zijn op dit moment nog niet geïntegreerd. Je krijgt dus Roemenië en Bulgarije zoals dat in ProMods 2.42 ook was en geen Turkije.
We zijn hard bezig met het aansluiten van 12 (14) grensovergangen
Meer info hier https://blog.promods.net/...ity-update-for-ets2-1-36/
Echter de nieuwe gebieden van de DLC zijn op dit moment nog niet geïntegreerd. Je krijgt dus Roemenië en Bulgarije zoals dat in ProMods 2.42 ook was en geen Turkije.
We zijn hard bezig met het aansluiten van 12 (14) grensovergangen
Meer info hier https://blog.promods.net/...ity-update-for-ets2-1-36/
Haha idd, hou wel van een beetje chromeCyberCow schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:45:
[...]
Mooie kleuren en aan chroom geen gebrek.
Vsync op economisch gezet en probleem is opgelost :-)CyberCow schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:16:
[...]
Haperingen in beeld dat heb ik eigenlijk alleen als ik mods erbij heb draaien. Anders eens kijken of je Vsync hebt aanstaan? Wat je anders kan proberen is het proces van eurotruck2 meer prioriteit te geven.
Vandaag tijd gehad om een leuk tripje te rijden.
Zweden > Finland > Rusland > Denemarken > Turkije > Bulgarije > Italië.
Teller van de Scania staat inmiddels op 25.000km, merk toch dat ik de lange ritten minder leuk vind dan de korte manouvreer routes.
In Finland nog voor een paar leuke uitdagingen gestaan

Achteruit rijden met de HCT is echt onmogelijk.
Zweden > Finland > Rusland > Denemarken > Turkije > Bulgarije > Italië.
Teller van de Scania staat inmiddels op 25.000km, merk toch dat ik de lange ritten minder leuk vind dan de korte manouvreer routes.
In Finland nog voor een paar leuke uitdagingen gestaan

Achteruit rijden met de HCT is echt onmogelijk.

Respect to the man in the icecream van!
Ik kwam vanmiddag deze uitdaging tegen bij de Lidl in Obsteig, Oostenrijk.Estoque schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:23:
In Finland nog voor een paar leuke uitdagingen gestaan![]()
[Afbeelding]

En daarna heb ik dit Franse lor aan de tand gevoeld. De buitenkant is ok, jammer dat de achterspatborden en de voorspatborden niet in kleur kunnen. Het interieur is dramatisch, de letters op het scherm zijn niet te zien (maar dat is bij meer trucks zo) en zelfs met 520pk voelt het als een 300pk Iveco.

Mensen een vraagje:
Is er een mogelijkheid om alle DLC's in 1 klap te kopen voor ETS2 dan wel ATS?
Ik krijg er wat van om steeds elke nieuwe DLC los te moeten gaan kopen...
Alvast bedankt voor alle gedane moeite.
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Er zijn pakketten die een hoop bij elkaar gooien, maar omdat er in de regel een kaart-dlc per jaar bij komt zul je dus bij tijd en wijle een nieuwe dlc mogen aanschaffen.PeaceFreak schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:47:
Mensen een vraagje:
De x-mas special van dit jaar heeft als pakket alle nuttige dlc van dit moment, inclusief de meest recent uitgebrachte dlc en nog wat extra paint jobs...
[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 29-12-2019 22:48 ]
Er wordt actief gewerkt aan nieuwe DLC's dus je ontkomt er sowieso niet aan.PeaceFreak schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:47:
Mensen een vraagje:
Voor ETS2 en ATS zijn er bundels die je kunt kopen maar als je er eenmaal al een paar hebt, heb je niks aan bundels.
Dank jullie wel.
Ik twijfel ontzettend om alle DLC's te kopen.
Meeste zijn maar 0,49 of 1,99 dus waarschijnlijk koop ik ze wel allemaal, maar dan uitgespreid over een paar weken/maanden.
Dan rijzen mij nog 2 vragen:
• Welke DLC's zijn het meest waardevol/belangrijk voor multiplayer? (Denk aan mappacks e.d.)
• Hoe kan ik exact zien op Steam welke DLC's ik al zou hebben?
Dank jullie!
Meeste zijn maar 0,49 of 1,99 dus waarschijnlijk koop ik ze wel allemaal, maar dan uitgespreid over een paar weken/maanden.
• Welke DLC's zijn het meest waardevol/belangrijk voor multiplayer? (Denk aan mappacks e.d.)
Dank jullie!
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Je eerste vraag is gewoon alle map packs van ETS2 zelf, en sinds kort kan je geloof ik ook ProMods in multiplayer gebruiken.
Je tweede vraag:
DLC die je in je account hebt, kun je in je bibliotheek vinden. Vanaf het tabblad Bibliotheek in de Steam-client selecteer je een spel, waarna de DLC-sectie wordt getoond, daar kan je zien welke DLC's je bezit.
Je tweede vraag:
DLC die je in je account hebt, kun je in je bibliotheek vinden. Vanaf het tabblad Bibliotheek in de Steam-client selecteer je een spel, waarna de DLC-sectie wordt getoond, daar kan je zien welke DLC's je bezit.
[ Voor 25% gewijzigd door Barfman op 29-12-2019 23:27 ]
Die goedkope packs met paintjobs voegen niets toe aan het spel behalve dat je truck er leuker uit komt te zien. Het zijn de mappacks en special transports die wel extra inhoud toevoegen. Extra landen en leuke andere vrachten. Zoals ik al zei, kies die kerst special als je nog niet veel hebt. Hij is al bijna de moeite waard als je bijna alles hebt en alleen de black sea expansie mist.PeaceFreak schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:05:
Dank jullie wel.
Dank jullie!
Ik heb voor ETS2 pas 2 DLC, dus dan zal ik die X-Mas bundel toch maar wel kopen?
Scheelt volgens Steam voor mij €81,08. En kost voor mij €52,23.
Doen? Gedaan. Nu/morgen genieten van het "complete" spel!
[ Voor 17% gewijzigd door PeaceFreak op 29-12-2019 23:56 ]
Sorry voor de te late reactie, maar je moet even kijken hoeveel de losse dlc kosten. Het is eigenlijk gewoon even een paar minuten kijken en vergelijken in steam naar de verschillende opties, maar ik gun de makers ook het geld wel. Het spel wordt al lang goed bijgehouden, dus ik koop meestal meteen de nieuwe dlc zonder korting (als ik het geld kan missen)PeaceFreak schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:44:
Ik heb voor ETS2 pas 2 DLC, dus dan zal ik die X-Mas bundel toch maar wel kopen?
De DLC's van ETS2 maken het wel af. ATS kan ik zelf nog maar moeilijk in komen. Heb er nu ca. 30 uur inzitten en start het maar zelden op. Daar dus ook nog geen DLC's van gekocht.
Ik speel ETS2 net te weinig om iedere keer ProMods te updaten, dus nu maar ff verwijderd en laten lopen. Alhoewel ProMods wel echt een hele toffe toevoeging is.
Ik speel ETS2 net te weinig om iedere keer ProMods te updaten, dus nu maar ff verwijderd en laten lopen. Alhoewel ProMods wel echt een hele toffe toevoeging is.
Rare Jongens die Amerikanen

een koe op het dak
Mooi industrieterrein in de buurt (Ogden)Te groot om foto van te maken, maar wel realistisch.
Gebruik ATS ook alleen maar voor de WoT opdrachten, dan is het wel een keer leuk om over de highway te razen en leuke plaatsen en scenes te ontdekken

een koe op het dak

Mooi industrieterrein in de buurt (Ogden)Te groot om foto van te maken, maar wel realistisch.
Gebruik ATS ook alleen maar voor de WoT opdrachten, dan is het wel een keer leuk om over de highway te razen en leuke plaatsen en scenes te ontdekken
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
@FransJansen Moest je eens over de A50 langs Veghel rijden, daar heeft een jaar lang een Mercedes Sprinter op het dak van een gebouw gestaan
Die staat er nog steeds(bij BAS trucks), kom er bijna dagelijks langsFastFred schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:07:
@FransJansen Moest je eens over de A50 langs Veghel rijden, daar heeft een jaar lang een Mercedes Sprinter op het dak van een gebouw gestaan
Hallo allemaal,
Heb even een probleempje met World of Trucks.
Ik kan op World of Trucks wel inloggen maar niet mijn email adres veranderen.
Dit omdat ik geen toegang meer heb tot mijn oude email account (freeler/KPN).
Is er een andere mogelijkheid om mijn account (World of Trucks) los te koppelen van Steam of mijn email adres te veranderen op World of Trucks.
Alvast bedankt.
Is er een andere mogelijkheid om mijn account (World of Trucks) los te koppelen van Steam of mijn email adres te veranderen op World of Trucks.
Alvast bedankt.
Oh ik dacht dat ie laatst een keer weg was toen ik er langs kwamFransJansen schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:42:
[...]
Die staat er nog steeds(bij BAS trucks), kom er bijna dagelijks langs
Is al een tijdje bekendwabbadam schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:14:
Nieuwe DLC al aangekondigd?
https://store.steampowere...ruck_Simulator_2__Iberia/
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 30-12-2019 20:57 ]
Stuur een email naar de support support@worldoftrucks.comPeaceFreak schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:27:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
Je kan bij world of trucks je wachtwoord veranderen. door in te loggen bij my page en dan account options je wachtwoord veranderen. Daar kan je ook je email adres wijzigen.PeaceFreak schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:27:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt.

ik neem aan dat bij wijziging email er via het oude mailadres geverifieerd wordt of het klopt dat het mailadres wijzigt?CyberCow schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:28:
[...]
Je kan bij world of trucks je wachtwoord veranderen. door in te loggen bij my page en dan account options je wachtwoord veranderen. Daar kan je ook je email adres wijzigen.
[Afbeelding]
Inderdaad, er wordt een bericht gestuurd vóór de wijziging naar het oude adres.mschol schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:03:
[...]
ik neem aan dat bij wijziging email er via het oude mailadres geverifieerd wordt of het klopt dat het mailadres wijzigt?
Waar ik dus geen toegang voor heb.
Dan maar even een mailtje naar support@worldoftrucks.com
Ohh dat wist ik niet stond er ook niet bij dat het op die manier zou gaan. Helaas werkt mijn manier niet. Neem aan het geen probleem is ook als je eventueel een screenshot meestuurt dat je daadwerkelijk ingelogd bent het geen probleem mag zijn.
Jongens, tis al gelukt.
Kon toch wel mijn oude Freeler.nl account in...
Dus gelijk email change aangevraagd en hupsakee!
Kon toch wel mijn oude Freeler.nl account in...

Dus gelijk email change aangevraagd en hupsakee!
WTF, start ATS op en opeens crasht het spel elke keer binnen een halve minuut als ik aan het rijden ben. Geen mods geïnstalleerd.
Signatures zijn voor boomers.
Waar ben je ergens aan het rijden. Wil wel even testen voor je of dat bij mij ook is gebeurd. Ik starten net wel ETS2 op en kreeg de melding er een nieuwe versie was. Weet niet of het daarmee te maken kan hebben.Maasluip schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:46:
WTF, start ATS op en opeens crasht het spel elke keer binnen een halve minuut als ik aan het rijden ben. Geen mods geïnstalleerd.
Meh. Het lijkt weer goed te zijn. Blijkbaar begint Windows vreemd te doen als je niet minstens een keer per maand reboot. 
Vlak voor de reboot nog een keer geprobeerd aan de hand van je vraag @CyberCow, maar toen crashte hij al voor het splash screen.

Vlak voor de reboot nog een keer geprobeerd aan de hand van je vraag @CyberCow, maar toen crashte hij al voor het splash screen.
Signatures zijn voor boomers.
Eigenlijk was het ook dom dat ik voorstelde om het te gaan testen. Heb net een nieuwe videokaart in de computer zitten. Dus dan wist ik nog niet waar het aan kon liggen.Maasluip schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:06:
Meh. Het lijkt weer goed te zijn. Blijkbaar begint Windows vreemd te doen als je niet minstens een keer per maand reboot.

Welke kaart heb je er in zitten als ik vragen mag? Je doet er vast meer mee dan ATS/ETS. Toevallig heb ik vandaag zelf ook een nieuwe er in geprikt, die houdt in de hoogte een halve centimeter ruimte over tot het deksel van de kastCyberCow schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:30:
[...]
Eigenlijk was het ook dom dat ik voorstelde om het te gaan testen. Heb net een nieuwe videokaart in de computer zitten. Dus dan wist ik nog niet waar het aan kon liggen.
Ik ben overgegaan van een GTX 970 naar een GTX 1080 TI. Merk wel verschil. Ik heb een Coolermaster HAF XM en heb ruimte zat. Er zat een koeler nog achter en die kan lekker blijven zitten. Het meeste doe ik wel ETS2 maar ook Formule 1. Ben niet echt een gamer die vanalles doet. ETS2 op Ultra HD dat gaat perfect ook al heb ik een oude processor een Core I7 2600. Jij ook veel plezier met je 1660.geelers schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:21:
[...]
Welke kaart heb je er in zitten als ik vragen mag? Je doet er vast meer mee dan ATS/ETS. Toevallig heb ik vandaag zelf ook een nieuwe er in geprikt, die houdt in de hoogte een halve centimeter ruimte over tot het deksel van de kast(1660 Super)
Ja en nee, dit is een vervelend probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:49:
in promods is nog een foutje zitten in de tunnel van rotterdam
1) In onze versie van Rotterdam zit de garage boven de tunnel
2) Als de garage wordt geüpgrade (naar large/groot) dan steekt de collision box van de garage uit onder de weg en veroorzaakt de onzichtbare muur in de tunnel
3) We hadden dit probleem in 2.41/42 opgelost echter heeft SCS de garage modellen in 1.36 weer veranderd door het toevoegen van garages voor BG/RO/TR. Dit is bij ons niet opgevallen waardoor het probleem weer terug is.
De beste oplossing is in Rotterdam geen garage te hebben maar uiteraard lossen we dit probleem in de volgende versie weer op
Duidelijk antwoord maar voor mij is dat geen oplossing. Mijn hoofdgarage is in Rotterdam. Gelukkig kan je bij de nieuwe versie aangeven welke wegen dat je wilt vermijden. Dan dat maar op die manier doen.ScuL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:37:
[...]
Ja en nee, dit is een vervelend probleem.
2) Als de garage wordt geüpgrade (naar large/groot) dan steekt de collision box van de garage uit onder de weg en veroorzaakt de onzichtbare muur in de tunnel
3) We hadden dit probleem in 2.41/42 opgelost echter heeft SCS de garage modellen in 1.36 weer veranderd door het toevoegen van garages voor BG/RO/TR. Dit is bij ons niet opgevallen waardoor het probleem weer terug is.
De beste oplossing is in Rotterdam geen garage te hebben maar uiteraard lossen we dit probleem in de volgende versie weer op
Ik ben nou al 4 dagen bezig geweest om mijn profiel weer goed te krijgen en wat mods weer erin te gooien. Het heeft allemaal gewerkt maar krijg nou de ene naar de andere foutmelding. Weet er iemand een laadvolgorde van deze mods.
Promods
Southern Region
The Great Steppe
RusMap
Open Spaces
Begin er wel een beetje klaar mee te zijn dus hoop dat iemand mij kan helpen. Wil ook mijn nieuwe videokaart eens gaan testen.
[ Voor 18% gewijzigd door CyberCow op 02-01-2020 14:07 ]
Aha dat verklaard het eerst ongeluk in onderstaandeScuL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:37:
[...]
Ja en nee, dit is een vervelend probleem.
DutchHammer schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:33:
Mss helpt dit topic? https://promods.net/viewtopic.php?f=42&t=29618CyberCow schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:52:
[...]
Duidelijk antwoord maar voor mij is dat geen oplossing. Mijn hoofdgarage is in Rotterdam. Gelukkig kan je bij de nieuwe versie aangeven welke wegen dat je wilt vermijden. Dan dat maar op die manier doen.
Ik ben nou al 4 dagen bezig geweest om mijn profiel weer goed te krijgen en wat mods weer erin te gooien. Het heeft allemaal gewerkt maar krijg nou de ene naar de andere foutmelding. Weet er iemand een laadvolgorde van deze mods.
Promods
Southern Region
The Great Steppe
RusMap
Open Spaces
Begin er wel een beetje klaar mee te zijn dus hoop dat iemand mij kan helpen. Wil ook mijn nieuwe videokaart eens gaan testen.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchHammer op 02-01-2020 20:47 ]
Ik heb deze fix even snel in elkaar gestoken, als je dit bestand erbij laadt moet het probleem zijn opgelost omdat de garage op een andere plek zit
https://mega.nz/#!gNQAQax...TcgB4hH6kPCr4620dofT6gZl8
Bestand moet een hogere prioriteit hebben dan de map
https://mega.nz/#!gNQAQax...TcgB4hH6kPCr4620dofT6gZl8
Bestand moet een hogere prioriteit hebben dan de map
Wat een verbetering is dat om met 2 schermen te rijden. Niet meer dat nep spiegeltje in beeld moeten zetten. Helaas is de rechterspiegel wel wat uit verhouding maar zou niet meer terug willen naar 1 scherm. Heerlijk 1080p en alles op maximaal.

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik heb ook een tijdje geprobeerd om het met 2 schermen werkend te krijgen, maar het lukte mij met geen mogelijkheid om het normaal te laten zien op 2 schermen, heb jij tips?CyberCow schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:52:
Wat een verbetering is dat om met 2 schermen te rijden. Niet meer dat nep spiegeltje in beeld moeten zetten. Helaas is de rechterspiegel wel wat uit verhouding maar zou niet meer terug willen naar 1 scherm. Heerlijk 1080p en alles op maximaal.
[Afbeelding]
@krissie100 Ik heb gebruik gemaakt van deze informatie
https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=628485050
Ik gebruik om de schermen aan elkaar te koppelen Nvidia-configuratiescherm en stel ik surround in met beide schermen zodat ze eigenlijk doorgaan als één scherm.
Als eerste in het config bestand wat te vinden is in je documentenmap
uset r_multimon_mode "4" op 4 gezet. Standaard staat deze op 0
Het spel opgestart en dan word er een bestand aangemaakt multimon_config en in dat bestand heb ik de instellingen zoals in de handleiding de bovenste erin geplakt
Zo heb ik dat gedaan. Mocht het niet duidelijk zijn dan vraag het maar. Helaas heb ik nog nergens kunnen vinden hoe dat je het kan voorkomen dat aan de rechterkant de beeldverhouding uit elkaar word getrokken.
https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=628485050
Ik gebruik om de schermen aan elkaar te koppelen Nvidia-configuratiescherm en stel ik surround in met beide schermen zodat ze eigenlijk doorgaan als één scherm.
Als eerste in het config bestand wat te vinden is in je documentenmap
uset r_multimon_mode "4" op 4 gezet. Standaard staat deze op 0
Het spel opgestart en dan word er een bestand aangemaakt multimon_config en in dat bestand heb ik de instellingen zoals in de handleiding de bovenste erin geplakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| SiiNunit { multimon_config : _nameless.0000.0000.0472.B1D0 { normalized_ui_x: 0.000000 normalized_ui_width: 0.500000 monitors: 1 monitors[0]: _nameless.0000.0000.06F3.CE30 } monitor_config : _nameless.0000.0000.06F3.CE30 { name: main normalized_x: 0.000000 normalized_y: 0.000000 normalized_width: 1.000000 normalized_height: 1.000000 horizontal_fov_relative_offset: 0.000000 vertical_fov_relative_offset: 0.000000 heading_offset: 0.000000 pitch_offset: 0.000000 roll_offset: 0.000000 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000) horizontal_fov_override: 145.000000 vertical_fov_override: 60.000000 frustum_subrect_x: 0.333000 frustum_subrect_y: 0.000000 frustum_subrect_width: 0.666000 frustum_subrect_height: 1.000000 render_interior: true render_exterior: true } } |
Zo heb ik dat gedaan. Mocht het niet duidelijk zijn dan vraag het maar. Helaas heb ik nog nergens kunnen vinden hoe dat je het kan voorkomen dat aan de rechterkant de beeldverhouding uit elkaar word getrokken.
Is er ergens een lijst van welke vracht bvba als machines wordt benoemd? Ik probeer een achievement te halen en het lukt maar niet hoewel ik wel alle types vracht heb gehad.
Her instapper hier 
Heb ets2 voor anderhalf jaar laten liggen, daarvoor sinds het begin wel heel veel gespeeld.
Nu met m'n nieuwe build weer opgestart maar wat is er veel veranderd zeg!
Ben wel al mijn progressie kwijt dus weer als rookie opnieuw begonnen.

Heb ets2 voor anderhalf jaar laten liggen, daarvoor sinds het begin wel heel veel gespeeld.
Nu met m'n nieuwe build weer opgestart maar wat is er veel veranderd zeg!
Ben wel al mijn progressie kwijt dus weer als rookie opnieuw begonnen.
Na de Renooit had ik weer eens zin om DAF te rijden. Dus ik heb mijn XF 106 weer eens van stal gehaald, maar 160.000km op de klok

er staan wat guides op steam, welke achievement probeer je te halen?stijn014 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:56:
Is er ergens een lijst van welke vracht bvba als machines wordt benoemd? Ik probeer een achievement te halen en het lukt maar niet hoewel ik wel alle types vracht heb gehad.
Allereerst bedankt voor het verwijzen naar dit onderwerp. Erg interessant!CyberCow schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:45:
Met enige moeite heb ik het nu ook aan de praat gekregen. Omdat ik 2 monitoren gebruik met elk een andere native resolutie, moest ik NVidia foppen door het te laten denken dat mijn 2e monitor ook een 1080p monitor is.
Ik gebruik optie C, zodat ik geen rechter spiegel heb die uit zijn verband wordt getrokken. Ik zie mijn vrachtwagen overigens gewoon prima in die spiegel, ondanks dat hij zelf zegt van niet.
Ik heb wel de waarde van de UI aangepast. Deze wil ik niet (gedeeltelijk) op mijn rechter scherm, maar gewoon links.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| SiiNunit { multimon_config : _nameless.04A6.56A8 { normalized_ui_x: 0.000000 normalized_ui_width: 0.500000 monitors: 2 monitors[0]: _nameless.0714.5590 monitors[1]: _nameless.0714.5618 } monitor_config : _nameless.0714.5590 { name: center normalized_x: 0.000000 normalized_y: 0.000000 normalized_width: 0.500000 normalized_height: 1.000000 horizontal_fov_relative_offset: 0.000000 vertical_fov_relative_offset: 0.000000 heading_offset: 0.000000 pitch_offset: 0.000000 roll_offset: 0.000000 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000) horizontal_fov_override: 93.200000 vertical_fov_override: 60.000000 frustum_subrect_x: 0.000000 frustum_subrect_y: 0.000000 frustum_subrect_width: 1.000000 frustum_subrect_height: 1.000000 render_interior: true render_exterior: true } monitor_config : _nameless.0714.5618 { name: right normalized_x: 0.500000 normalized_y: 0.000000 normalized_width: 0.500000 normalized_height: 1.000000 horizontal_fov_relative_offset: 0.000000 vertical_fov_relative_offset: 0.000000 heading_offset: -40.000000 pitch_offset: 0.000000 roll_offset: 0.000000 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000) horizontal_fov_override: 115.290000 vertical_fov_override: 43.500000 frustum_subrect_x: 0.536650 frustum_subrect_y: 0.000000 frustum_subrect_width: 0.463350 frustum_subrect_height: 1.000000 render_interior: true render_exterior: true } } |
Ik reed altijd 3 schermen 1920x1080 en TrackIR en dat was super, nu 1x 35 inch 3440x1440 (21:9) scherm. En niet meer surround (gaat niet omdat mijn andere 2 schermen 24 inch 1920x1080 zijn.Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:20:
[...]
Ik ben zoooooooooo blij met mijn TrackIR!!!Zou absoluut niet zonder kunnen rijden.
Alsnog lijken meerdere schermen me ook wel gaaf... maar dan alsnog met TrackIR!
Maar vind 1 scherm met TrackIR eigenlijk wel zo lekker. en je hoeft niet steeds surround uit te zetten.
waarom zou je surround uitzetten?NoFearWizz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:48:
[...]
Ik reed altijd 3 schermen 1920x1080 en TrackIR en dat was super, nu 1x 35 inch 3440x1440 (21:9) scherm. En niet meer surround (gaat niet omdat mijn andere 2 schermen 24 inch 1920x1080 zijn.
Maar vind 1 scherm met TrackIR eigenlijk wel zo lekker. en je hoeft niet steeds surround uit te zetten.
(hier 3x 27" 1440p, zonder trackIR; wel geprobeerd maar Ik heb een hekel aan dingen op/aan mijn hoofd)
omdat er games zijn die ik graag op 1 scherm speel, en browsers e.d. op de andere schermen heb staanmschol schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:54:
[...]
waarom zou je surround uitzetten?
(hier 3x 27" 1440p, zonder trackIR; wel geprobeerd maar Ik heb een hekel aan dingen op/aan mijn hoofd)
Hier 3 schermen, maar helaas 1 X 1200P en 2 X 1080P, dus dat gaat niet lekker samen qua DPI versus fysieke afmetingen. Dus ik game eigenlijk altijd alleen op de middelste. Met DIY trackIR vind ik dat toch 10 x leuker dan een heel statisch, maar heel breed scherm (als je dus 3 schermen gebruikt). Het daadwerkelijk wat moeten draaien voor de spiegels en het in kijken van de bocht benadert voor mij toch meer het realisme, dan enkel door een heel groot raam hoeven kijken, die toevallig alle elementen meteen in beeld toont.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zou je een screenshot willen plaatsen zodat ik kan zien of jou instellingen naar mijn wens zijn.eXec schreef op maandag 6 januari 2020 @ 07:22:
[...]
Allereerst bedankt voor het verwijzen naar dit onderwerp. Erg interessant!
Met enige moeite heb ik het nu ook aan de praat gekregen. Omdat ik 2 monitoren gebruik met elk een andere native resolutie, moest ik NVidia foppen door het te laten denken dat mijn 2e monitor ook een 1080p monitor is.
Ik gebruik optie C, zodat ik geen rechter spiegel heb die uit zijn verband wordt getrokken. Ik zie mijn vrachtwagen overigens gewoon prima in die spiegel, ondanks dat hij zelf zegt van niet.
Ik heb wel de waarde van de UI aangepast. Deze wil ik niet (gedeeltelijk) op mijn rechter scherm, maar gewoon links.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 SiiNunit { multimon_config : _nameless.04A6.56A8 { normalized_ui_x: 0.000000 normalized_ui_width: 0.500000 monitors: 2 monitors[0]: _nameless.0714.5590 monitors[1]: _nameless.0714.5618 } monitor_config : _nameless.0714.5590 { name: center normalized_x: 0.000000 normalized_y: 0.000000 normalized_width: 0.500000 normalized_height: 1.000000 horizontal_fov_relative_offset: 0.000000 vertical_fov_relative_offset: 0.000000 heading_offset: 0.000000 pitch_offset: 0.000000 roll_offset: 0.000000 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000) horizontal_fov_override: 93.200000 vertical_fov_override: 60.000000 frustum_subrect_x: 0.000000 frustum_subrect_y: 0.000000 frustum_subrect_width: 1.000000 frustum_subrect_height: 1.000000 render_interior: true render_exterior: true } monitor_config : _nameless.0714.5618 { name: right normalized_x: 0.500000 normalized_y: 0.000000 normalized_width: 0.500000 normalized_height: 1.000000 horizontal_fov_relative_offset: 0.000000 vertical_fov_relative_offset: 0.000000 heading_offset: -40.000000 pitch_offset: 0.000000 roll_offset: 0.000000 camera_space_offset: (0.000000, 0.000000, 0.000000) horizontal_fov_override: 115.290000 vertical_fov_override: 43.500000 frustum_subrect_x: 0.536650 frustum_subrect_y: 0.000000 frustum_subrect_width: 0.463350 frustum_subrect_height: 1.000000 render_interior: true render_exterior: true } }
"ervaring verslaat alles"mschol schreef op maandag 6 januari 2020 @ 01:28:
[...]
er staan wat guides op steam, welke achievement probeer je te halen?
Edit: blijkbaar zou packed glass mijn probleem kunnen oplossen
[ Voor 13% gewijzigd door stijn014 op 06-01-2020 20:40 ]