Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
@ravw Waarschijnlijk gaan ze eerst de 48 staten doen die aan elkaar grensen, en dan alaska en hawaii.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 22-06-2019 12:36 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:35:
@ravw Waarschijnlijk gaan ze eerst de 48 staten doen die aan elkaar grensen, en dan alaska en hawaii.
oke

trouwens voor de mensen die ATS rijden op steamworkshop staan hele mooie trucks en updates van GTM Team .. O+ O+ O+

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 22-06-2019 12:51 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 13:00
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:25:
Alaska is ook een staat van Amerika, dus waarom niet :p
Het is sowieso natuurlijk de vraag wat ze onder 'Amerika' verstaan. Feitelijk gezien omvat dit naast de VS uiteraard ook Canada, Mexico en Groenland. En dat is dan al alleen Noord Amerika. SCS kan feitelijk iedere kant uit gaan die ze maar willen hiermee, en zich toch binnen de naam van het product houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Canada is geen staat van Amerika, en SCS heeft in een video gezegd dat het de bedoeling is om alle staten van Amerika te maken.

[ Voor 63% gewijzigd door Barfman op 22-06-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 00:02
SCS heeft in één van de laatste streams gezegd dat ze het niet voor niets "American Truck Simulator" hebben genoemd in plaats van "US truck simulator". Ze zijn dus van plan om uiteindelijk heel America (Noord-Midden-Zuid) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Zou kunnen natuurlijk, maar namen zeggen niet zoveel, Euro Truck Simulator hebben nu ook Rusland en binnenkort Turkije als DLC. En daarna zullen ze ook verder moeten, althans ik ga er van uit dat ze dat gaan doen. In ieder geval is er wel duidelijk gezegd dat ze alle 50 staten willen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 22-06-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 16:44:
Canada is geen staat van Amerika, en SCS heeft in een video gezegd dat het de bedoeling is om alle staten van Amerika te maken.
Amerika is geen land, Amerika is een continent ;) Dus Canada is wel degelijk deel van Amerika, noord-Amerika wel te verstaan, en in Noord Amerika heb je de Verenigde Staten, en Canada O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 00:30
FastFred schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Amerika is geen land, Amerika is een continent ;) Dus Canada is wel degelijk deel van Amerika, noord-Amerika wel te verstaan, en in Noord Amerika heb je de Verenigde Staten, en Canada O-)
Als we zo bijdehand gaan doen dan weet ik er nog een: Canada is geen staat, en aangezien SCS het alleen heeft over alle Staten van amerika zit Canada daar dus niet bij. Nu jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Jullie snappen toch wel wat er bedoeld wordt met Amerika, dan hebben we het toch niet over Canada etc...
De Verenigde Staten, officieel de Verenigde Staten van Amerika, afgekort VS, vaak Amerika genoemd, zijn een federatie van 50 staten en het District of Columbia, grotendeels in Noord-Amerika gelegen.
De zon heeft nu al toegeslagen bij sommige :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:54:
Zou kunnen natuurlijk, maar namen zeggen niet zoveel, Euro Truck Simulator hebben nu ook Rusland en binnenkort Turkije als DLC. En daarna zullen ze ook verder moeten, althans ik ga er van uit dat ze dat gaan doen. In ieder geval is er wel duidelijk gezegd dat ze alle 50 staten willen doen.
Een groot deel van Rusland en een klein deel van Turkije behoort anders toch echt gewoon tot Europa hoor... En niet eens zo'n klein stuk ook voor wat Rusland betreft, hier wonen 110 miljoen mensen. Daarmee is het het land met het grootste aantal inwoners in Europa...

Wat SCS gaat doen zodra heel Europa opgenomen is in ETS2 is uiteraard de vraag. Toch buiten Europa door? Of de nadruk leggen op herontwerpen van oude maps? Sowieso hebben ze nog wel even te gaan, toch nog een redelijk deel van Europa wat ontbreekt.
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:42:
Jullie snappen toch wel wat er bedoeld wordt met Amerika, dan hebben we het toch niet over Canada etc...

[...]

De zon heeft nu al toegeslagen bij sommige :D
Wat er met Amerika bedoeld wordt is afhankelijk van context, in het geval van ATS is de context dan ook maar net wat SCS er aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Promods zou eigenlijk Zuid Oost Azie of bv Japan moeten doen om zeker te zijn dat er geen overlap is met scs.

Zowiezo wel een regio die mij erg tof lijkt voor truck simulating.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 22-06-2019 23:33 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Er is wel een hele mooi map Indonesia, heel sfeervol
https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=197204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:44
Koenvh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:56:
Voor de mensen die graag een Nederlandstalige navigatiestem hebben, heb ik dit in elkaar gezet:
http://www.mediafire.com/.../navigation_bram.scs/file
Thanks!!!

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
enchion schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:29:
Promods zou eigenlijk Zuid Oost Azie of bv Japan moeten doen om zeker te zijn dat er geen overlap is met scs.

Liever eerst een keer, Spanje en Portugal 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:29:

dat gaan ze denk ik doen als ATS en ETS 2 helemaal afzijn :D _/-\o_
Dus heb nog even een jaar of 25 geduld

:9 :X

Tegen die tijd rijden wel allemaal in E trucks want brandstof is verboden ivm de milieuregels en wetgeving :o
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjLvYtd6/4060-130114-E-Trucks-Stad-Lommel-truck-met-oplegger-kopie-1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 23-06-2019 12:59 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
SCS Software gaat uitbreiden zodat ze nog sneller mappen en andere content kunnen maken. Dus als je wilt verhuizen naar Tsjechië en je kan wat voor ze betekenen, grijp je kans :9

Job Offers

https://blog.scssoft.com/
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-yjRYh6b2_34/XQuLvyzfWtI/AAAAAAAADPU/CwGLorq06MgERKQqzDabZNWyusK1IwLlwCLcBGAs/s1600/blog_banner_uncle_SCS_src.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Barfman schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:19:
SCS Software gaat uitbreiden zodat ze nog sneller mappen en andere content kunnen maken. Dus als je wilt verhuizen naar Tsjechië en je kan wat voor ze betekenen, grijp je kans :9

Job Offers

https://blog.scssoft.com/
[Afbeelding]
Veel nadruk inderdaad op world designers, 3d modelers, etc. Lijkt er inderdaad op dat ze de snelheid van uitbreidingen verder willen opvoeren, en een begrijpelijke keuze. Map uitbreidingen in sims verkopen doorgaans goed.

Overigens nu met de steam summer sale zelf ook ETS2 (en alle map DLC) en non cosmetic packs aangeschaft. ATS had mij overtuigd :p. Eerste indrukken zijn qua gameplay goed. Hoewel ik Groningen en Amsterdam toch echt anders voor ogen heb :p. Rotterdam ingame nog niet geweest, maar zal ook vast weinig met Rotterdam vandoen hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nederland krijgt ook nog een re-built, dus wellicht dat het er dan iets beter en realistischer er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Barfman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:40:
Nederland krijgt ook nog een re-built, dus wellicht dat het er dan iets beter en realistischer er uit ziet.
Bedoel je dat SCS of Promods Nederland gaat herbouwen?

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ja, net als dat SCS nu met Duitsland bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:40:
Ja, net als dat SCS nu met Duitsland bezig zijn.
Heb je daar een bron van?" :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Dat is al een tijdje bezig hoor, lees jij geen changelogs :X
https://blog.scssoft.com/2018/05/revisiting-germany.html
https://blog.scssoft.com/2019/04/germany-revisited-2.html

Uiteindelijk wordt heel het oude europa aangepakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 28-06-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:25:

Dus gewoon een remaster van ETS 2 standaard :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb liever dat ze het groter gaan maken dan oude gebieden weer opnieuw te ontwerpen. Maar je kan door de jaren heen wel zien dat de kwaliteit flink omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:12:
Ik heb liever dat ze het groter gaan maken dan oude gebieden weer opnieuw te ontwerpen. Maar je kan door de jaren heen wel zien dat de kwaliteit flink omhoog is gegaan.
Persoonlijk gewoon beginnen met een hele nieuwe versie van ETS en dan van het begin af aan opbouwen

Ik zou het dan wel erg gaaf vinden als ze dit op de Unreal engine zouden gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ravw schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:42:
[...]

Persoonlijk gewoon beginnen met een hele nieuwe versie van ETS en dan van het begin af aan opbouwen

Ik zou het dan wel erg gaaf vinden als ze dit op de Unreal engine zouden gaan doen
Het zou natuurlijk goed kunnen dat daar op de achtergrond al wel deels aan gewerkt wordt. Hoewel deels natuurlijk ook wel een beetje de vraag, is het echt al nodig op dit moment? Grafisch ziet het spel er niet slecht uit. En de unreal engine op zich hoeft dat niet direct te verbeteren. Een door de jaren zelf doorontwikkelde engine waar actief aangesleuteld blijft worden kan voor specifieke doeleinden daarin mogelijk toch nog altijd gunstiger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Unreal Engine kan echt niet gebruikt worden mannen, is totaal niet geschikt voor de gameplay mechanics van ets2 en ats. Bovendien moet SCS flink betalen om daar gebruik van te maken. Nee de engine van SCS is perfect Prism3D, het is alleen jammer dat ze zolang op DX9 zijn doorgegaan, ze moeten gewoon een behoorlijke achterstand inhalen om uiteindelijk goed en vol op DX11 te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 28-06-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:25:

Ik wist wel van Duitsland dat ze bezig zijn ;). Maar Nederland heb ik nog nergens iets van gelezen. Vandaar dus mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:14:
Unreal Engine kan echt niet gebruikt worden mannen, is totaal niet geschikt voor de gameplay mechanics van ets2 en ats. Bovendien moet SCS flink betalen om daar gebruik van te maken. Nee de engine van SCS is perfect Prism3D, het is alleen jammer dat ze zolang op DX9 zijn doorgegaan, ze moeten gewoon een behoorlijke achterstand inhalen om uiteindelijk goed en vol op DX11 te draaien.
Waarom zou dat niet geschikt zijn ?

dat het een prijs kaartje heeft ja dat zal wel een reden zijn om het niet te gebruiken maar het is zeker voor ETS en ATS wel geschikt om het te gebruiken

neem dit als voorbeeld , en je ziet echt wel een groot verschil in Details

YouTube: UE4 Raytrace (DXR) | Truck Driving | RTX 2080 TI

YouTube: UE - Truck Trailer - Attach & Detach System "Marketplace"

YouTube: In The Long Run - Unreal Engine 4 Indie Game WIP - Train Loading and...

YouTube: Post 2 - Semi Truck

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 29-06-2019 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Dus jij denkt dat aan en af koppelen het is. Het gaat om het hele systeem, daar is Prism3D engine gewoon beter geschikt voor omdat de hele engine gebouwd is voor ETS2 en ATS. Lees ff het linkje Prism3D, dat kan je allemaal niet zomaar met een andere engine doen. En jij hebt het over details, ja sommige video's zien er ook vet uit, maar vergeet niet dat SCS alles opgebouwd hebt op DX9, het kost gewoon veel tijd om de DX9 naar DX11 stap te maken, en als dat eenmaal goed draaid, dan kan er begonnen worden aan de grafische mogelijkheden van DX11, RayTrace gaat er ook komen hebben ze het in een video van scs over gehad. Dus grafisch heeft niet alleen met de engine te maken. Unreal engine is meer gemaakt voor shooter-based games. Zoek maar ff op het scs forum met de term unreal engine of UE, dan lees je zelf wel waarom het niets is.

Voorbeeld:
Fernbus Simulator, details zijn aardig, maar vind het bij ETS er veel beter uit zien. Het rijd voor geen meter en de voertuigen zien er niet uit. Ja dit is de unreal engine :P

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 29-06-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Barfman schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:57:
Fernbus Simulator, details zijn aardig, maar vind het bij ETS er veel beter uit zien. Het rijd voor geen meter en de voertuigen zien er niet uit. Ja dit is de unreal engine :P

[YouTube: Let's Play / Preview "Fernbus Simulator" - Sellin - Berlin - Potsdam (1080p/FullHD)]
Maar werkelijkwaar niets hiervan is toe te schrijven aan het gebruik van de unreal engine. De grafische details worden niet bepaald door de gebruikte engine, maar door de gebruikte assets. Iets dat je toch echt zelf zal moeten ontwikkelen, dan wel gericht zou moeten aanschaffen in een goede stijl.

Het rijd voor geen meter is wederom niet iets dat direct op de Unreal Engine is af te schrijven. Dit soort gerichte physics zijn toch echt zaken die je als ontwikkelaar zelf een invulling moet geven. En het voordeel van dit soort physics is dat dit engine onafhankelijk is, indien je weet wat je aan het doen bent. Het is namelijk natuurkunde, en daarbij te vatten in formules. En of je dit nu binnen de Unreal Engine, Unity Engine of wat voor een engine dan ook draait, de uitkomst hiervan gaat niet anders worden.

En de voertuigen zien er niet uit? Wederom een asset ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Heb zelf niet zoveel verstand van engines etc.., maar wat ik al zei dit is wat ik uit het scs forum getrokken hebt. Misschien leg ik het verkeerd uit :P Maar ik neem aan dat de dev's van scs wel weten waar ze over praten, en dat als zei zeggen dat de unreal engine niet geschikt is voor ets2 en ats dat dat dan ook waar is.

Even iets anders, op het scs forum is er een turks team dat de Ford F-MAX gaat uitbrengen voor ETS2 als een dlc, ford krijgt zelfs zijn eigen showroom en een test circuit. Moet zeggen dat het er ontiegelijk vet uit ziet allemaal.

https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=35&t=274617

Afbeeldingslocatie: https://fmax.simulasyonturk.com/wp-content/uploads/2019/05/arkaplan-ford-trucks-gallery-f-max-model-render.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fmax.simulasyonturk.com/wp-content/uploads/2019/06/ford-trucks-galeri3.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://fmax.simulasyonturk.com/wp-content/uploads/2019/04/ford-trucks-f-max-model-chassis-wip6.jpeg

Meer screens op het scs forum via de link in deze post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Barfman schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 20:57:
Dus jij denkt dat aan en af koppelen het is. Het gaat om het hele systeem, daar is Prism3D engine gewoon beter geschikt voor omdat de hele engine gebouwd is voor ETS2 en ATS. Lees ff het linkje Prism3D, dat kan je allemaal niet zomaar met een andere engine doen. En jij hebt het over details, ja sommige video's zien er ook vet uit, maar vergeet niet dat SCS alles opgebouwd hebt op DX9, het kost gewoon veel tijd om de DX9 naar DX11 stap te maken, en als dat eenmaal goed draaid, dan kan er begonnen worden aan de grafische mogelijkheden van DX11, RayTrace gaat er ook komen hebben ze het in een video van scs over gehad. Dus grafisch heeft niet alleen met de engine te maken. Unreal engine is meer gemaakt voor shooter-based games. Zoek maar ff op het scs forum met de term unreal engine of UE, dan lees je zelf wel waarom het niets is.

Voorbeeld:

[YouTube: Let's Play / Preview "Fernbus Simulator" - Sellin - Berlin - Potsdam (1080p/FullHD)]
Precies dit. Ik vind ETS 2 en ATS opzich aardig mooi maar niet prachtig zoals spellen als Hitman 2 of GTA V. Hoeft ook voor mij niet aangezien veel mensen nog spelen op (oudere) zwakkere computers. Ik ben wel blij dat ze (eindelijk!) DX 11 gaan ondersteunen.

Ik zal wel nog erg leuk vinden als zij in de engine iets met knopjes drukken gaan doen. De airco aanzetten, ramen omhoog/omlaag doen en de TRIP computer resetten zal wel voor mij het echte simulator gevoel geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
We hebben jarenlang gewacht op trailer kabels.
Zullen we gewoon eerst eens beginnen met fatsoenlijk aankoppelen ?( Luchtvering)

Al zijn het wel goede van je 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Update bij update wordt het spel realistischer en meer 'simulator-achtiger' gelukkig. Aan de andere kant waardeer ik ook wel het 'arcade' kant van het spel. Soms heb ik gewoon zin kakkeloos van A naar B te rijden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcRvB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:05:
[...]

Precies dit. Ik vind ETS 2 en ATS opzich aardig mooi maar niet prachtig zoals spellen als Hitman 2 of GTA V. Hoeft ook voor mij niet aangezien veel mensen nog spelen op (oudere) zwakkere computers. Ik ben wel blij dat ze (eindelijk!) DX 11 gaan ondersteunen.

Ik zal wel nog erg leuk vinden als zij in de engine iets met knopjes drukken gaan doen. De airco aanzetten, ramen omhoog/omlaag doen en de TRIP computer resetten zal wel voor mij het echte simulator gevoel geven :)
Trip computer is mogelijk om te resetten. Daarmee gaat ook de teller van gemiddeld verbruik weer opnieuw berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
CyberCow schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Trip computer is mogelijk om te resetten. Daarmee gaat ook de teller van gemiddeld verbruik weer opnieuw berekenen.
Dat klopt. Maar ik doelde meer op meer interacties met de muis zoals in Train Simulator, OMSI en Flight Sim X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
MarcRvB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Dat klopt. Maar ik doelde meer op meer interacties met de muis zoals in Train Simulator, OMSI en Flight Sim X.
Persoonlijk zie ik van interactie met de muis weinig meerwaarde. Ik bedoel, het is een leuk alternatief voor keyboard shortcuts en gebruik van peripherals. Maar het uiteindelijk met de muis aanpassen van dit soort dingen? Nee, lijkt mij persoonlijk juist alleen maar irritant. Mag je de handen loslaten van het stuur om een beetje met de muis te rotzooien tussendoor :p.

Persoonlijk zou ik juist meer interactie met de wereld willen zien. Remweg lijkt onveranderd, of het nu nat of droog is. Een wind element tijdens storm zou ook een mooie zijn, toch die wind je niet om laten trekken. Ook het rijden op zich voelt op sommige vlakken toch wel erg arcade aan. Dit effect is extra goed merkbaar in ATS, waar je geen snelheidsbegrenzing hebt en met hoge snelheden door bochten kunt gaan alsof het niets is. Verschillende ondergronden lijken voor zover ik kan zeggen geen impact te geven op de rijervaring.

Persoonlijk denk ik dat juist daar nog grote sprongen te maken zijn. Het rijden op dit moment is gewoon chill, beetje genieten van de omgevingen. Maar erg challenging is het allemaal niet en je komt echt met extreem veel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet dan eens naar Scania truck driver kijken

https://www.scaniadrivergame.com/en/

als ze dit meer gaan doen in ATS en ETS2 dan zal het mooi wezen gewoon een paar van dit soort dingen tussen door op een weg ...

hier zit dus genoeg uitdaging in en kan je verzekeren dat je echt niet alles snel in 1 keer haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
ravw schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:32:
Je moet dan eens naar Scania truck driver kijken

https://www.scaniadrivergame.com/en/

als ze dit meer gaan doen in ATS en ETS2 dan zal het mooi wezen gewoon een paar van dit soort dingen tussen door op een weg ...

hier zit dus genoeg uitdaging in en kan je verzekeren dat je echt niet alles snel in 1 keer haalt
Geloof ik al wel eens wat vids op youtube van Squirrel voorbij zien komen. Maar zijn meer losse missies / objectives toch?

Ik heb zelf de voorkeur aan langere sessies, kies bij voorkeur dan ook bijv. 2000+ km routes.

Maarja, zou wel mooi zijn als elementen daarvan ook binnen ETS2 / ATS worden geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Het kan soms extreem zijn met de AI :+

Ik denk dat het toevoegen van een variabele remweg i.c.m. seizoenen wel tof zou zijn. Lekker door de sneeuw rijden met 60 km/u aangezien je remweg net zo groot is als dan je 90 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcRvB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:31:

Ik denk dat het toevoegen van een variabele remweg i.c.m. seizoenen wel tof zou zijn. Lekker door de sneeuw rijden met 60 km/u aangezien je remweg net zo groot is als dan je 90 rijdt.
Als ik door de sneeuw rij dan is mijn remweg wel degelijk langer. Helaas kan je door de sneeuw geen hoge snelheid halen alleen bergaf. Rij je dan nog te hard dan is de vrachtwagen niet door de bocht heen te sturen en zal deze rechtdoor gaan. Welke mod gebruik jij met sneeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
CyberCow schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Als ik door de sneeuw rij dan is mijn remweg wel degelijk langer. Helaas kan je door de sneeuw geen hoge snelheid halen alleen bergaf. Rij je dan nog te hard dan is de vrachtwagen niet door de bocht heen te sturen en zal deze rechtdoor gaan. Welke mod gebruik jij met sneeuw?
Ik rij allen met sneeuw in IJsland met promods. Altijd leuk dat ik niet harder kan 60 ook al heb ik meer dan 700 pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:18:
[...]

Geloof ik al wel eens wat vids op youtube van Squirrel voorbij zien komen. Maar zijn meer losse missies / objectives toch?

Ik heb zelf de voorkeur aan langere sessies, kies bij voorkeur dan ook bijv. 2000+ km routes.

Maarja, zou wel mooi zijn als elementen daarvan ook binnen ETS2 / ATS worden geïmplementeerd.
ja dat bedoelde ik ook mer het moet gewoon een beetje van deze uitdagingen zijn die je soms tegen komt en dat niet alleen maar van A naar B zonder zorgen moet rijden .. beetje zweet werk is geen probleem hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcRvB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:31:

zo lang ze maar niet de nieuwe veiligheid van afstand houden er in gooien , want met die AI dan zal je de hele tijd naar een piep zitten luisteren en dta de vrachtauto steeds wil afremmen

dat er weer eens lekker te dicht op zit :D

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 03-07-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:56
ravw schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:33:
[...]

ja dat bedoelde ik ook mer het moet gewoon een beetje van deze uitdagingen zijn die je soms tegen komt en dat niet alleen maar van A naar B zonder zorgen moet rijden .. beetje zweet werk is geen probleem hoor :-)
Er is een 'high difficulty' mod beschikbaar voor ETS. Dan gooien ze gewoon extra obstakels op de bedrijventerreinen. Daarnaast voor de weg heb je natuurlijk die 'random events' die in het spel ingebouwd zijn. Die heb ik ook redelijk hoog gezet. Soms pas je daarmee ook echt net tussen de open ruimte door.

Je kunt ook eens proberen om naar het meest noordelijke punt op het vaste land van Noorwegen te gaan. Daar moet je dan door de bergen heen waarmee je soms ook niet met twee voertuigen naast elkaar kan. AI maakt dat geen donder uit, waardoor je weer een extra moeilijkheidsgraad krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:36:
[...]

zo lang ze maar niet de nieuwe veiligheid van afstand houden er in gooien , want met die AI dan zal je de hele tijd naar een piep zitten luisteren en dta de vrachtauto steeds wil afremmen

dat er weer eens lekker te dicht op zit :D
zoiets zou wel mooi zijn als het er wel inkomt maar je dan het geluid ervan uit kan zetten en alleen maar een rood lampje op het dashboard krijgt. De sensor zit al wel in de vrachtwagen maar dan moet die het ook wel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:17:
[...]

zoiets zou wel mooi zijn als het er wel inkomt maar je dan het geluid ervan uit kan zetten en alleen maar een rood lampje op het dashboard krijgt. De sensor zit al wel in de vrachtwagen maar dan moet die het ook wel gaan doen.
Ik weet uit ervaring dat ze in het echt vaak gewoon het systeem helemaal uit gooien omdat het vaak hinderlijk is als er een auto tussen door gaat dan zit je gelijk met je kop op het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Je hebt eerst tijd om zelf te reageren. Niettemin, een redelijk irritant systeem, met de verkeersdrukte. Alleen staat het uit, ben je bij een ongeluk wel meteen de klos.

Zeker met de a.i. die ipv invoegt, gaat stilstaan 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Zo te zien wordt de bijenstaat een mooie uitbreiding . Kan niet wachten om weer langs beekjes en kleine stadjes te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MarcRvB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:27:
Zo te zien wordt de bijenstaat een mooie uitbreiding . Kan niet wachten om weer langs beekjes en kleine stadjes te rijden :)
Ziet er alvast weer goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:23:
[...]

Nice! Ik vind ATS echt honderd keer leuker/mooier/fijner dan ETS. ETS heb ik nu zo'n tweeënhalf jaar en ATS sinds januari maar in ATS heb ik denk ik al vier keer zoveel tijd zitten. (Zal het vanavond eens checken in de Steam app.) ATS voelt grootser, weidser, mooier, interessanter... in alle opzichten leuker. Afgelopen weekend heb ik de ATS map (met alle beschikbare DLC) trouwens op 100% gekregen. Ik ben niet echt een gamer en zeker geen fanatieke 'completist' maar om een of andere reden MOEST ik ATS op 100% krijgen. 8)
Het heerlijke van ATS vind ik wel dat er veel detail in zit in de speelwereld. Ook de weggetjes door de natuur is erg relaxend i.p.v. de eindeloze snelwegen in ETS 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Ik weet uit ervaring dat ze in het echt vaak gewoon het systeem helemaal uit gooien omdat het vaak hinderlijk is als er een auto tussen door gaat dan zit je gelijk met je kop op het stuur
ik heb het ook niet over adaptieve cruisecontrol maar over de melding dat je te dicht op de voorganger zit. Zelf in de auto vind ik het heerlijk om met een snelheid van baan te wisselen en achter de voorganger te hangen en als die weg is de auto weer teruggaat naar normale snelheid. Of een lichte trilling in het stuur als je over de streep heengaat zonder richting aan te geven. Dat laatste hoeft voor mij dan niet maar een melding je aan het bumperkleven zou ik wel handig vinden. Ik speel op full HD dus kan ik niet mijn gehele voorruit zien dus ook die spiegel aan de voorkant niet.

[ Voor 10% gewijzigd door CyberCow op 04-07-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nice! Ik vind ATS echt honderd keer leuker/mooier/fijner dan ETS. ETS heb ik nu zo'n tweeënhalf jaar en ATS sinds januari maar in ATS heb ik denk ik al vier keer zoveel tijd zitten. (Zal het vanavond eens checken in de Steam app.) ATS voelt grootser, weidser, mooier, interessanter... in alle opzichten leuker. Tijdje geleden ETS nog weer eens geprobeerd, inclusief ProMods, maar ik vind het niks... Lang leve ATS! ;)

Afgelopen weekend heb ik de ATS map (met alle beschikbare DLC) trouwens op 100% gekregen. Ik ben niet echt een gamer en zeker geen fanatieke 'completist' maar om een of andere reden MOEST ik ATS op 100% krijgen. 8)
Ik betrap me er ook steeds op dat ik ATS veel meer doe dan ETS2
ook mede door de ruimte en omgevingen

Als je van ATS gelijk naar ETS2 gaat lijkt alles verkleint af te spelen :+
net of alles in schaal gemaakt is van 1 op 4 of zo
je zit in eens bijna in een bestel bus ipv een vracht auto :D

je mist echt die Neus als je ETS 2 doet ..en het keren van ATS vs ETS 2 is gewoon veel lastiger , veel logger dan bij ETS

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 04-07-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Ik betrap me er ook steeds op dat ik ATS veel meer doe dan ETS2
ook mede door de ruimte en omgevingen

Als je van ATS gelijk naar ETS2 gaat lijkt alles verkleint af te spelen :+
net of alles in schaal gemaakt is van 1 op 4 of zo
je zit in eens bijna in een bestel bus ipv een vracht auto :D

je mist echt die Neus als je ETS 2 doet ..en het keren van ATS vs ETS 2 is gewoon veel lastiger , veel logger dan bij ETS
Ik ben nog nooit in de VS geweest en vind ETS 2 veel herkenbaarder overkomen. Het is ook altijd weer leuk om in je eigen omgeving rond te rijden. De A50 die ProMods heeft gemaakt is ook echt een heel leuk stukje om te rijden. Nederland is een heel klein landje en dat merk je ook wel maar dat maakt het voor mij leuker. Ik heb ATS gekocht destijds voor het event met kerstmis waarbij je dat kerstboompje kon winnen door een aantal ritten te doen. Totaal heb ik ongeveer 900 uur in ETS 2 zitten en 6 uur in ATS. Zo zie je maar weer dat het voor iedereen toch een andere beleving is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vind ETS2 vele malen leuker. De trucks in ATS rijden voor geen meter vind ik, dat roeren in 18 versnellingen begint ook heel snel te vervelen. Ja het ziet er mooier uit, maar het trekt mij gewoon totaal niet.

wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen

10mp/h

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 04-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:32

Pykow

Angelo OTR

[...]

Nice! Ik vind ATS echt honderd keer leuker/mooier/fijner dan ETS. ETS heb ik nu zo'n tweeënhalf jaar en ATS sinds januari maar in ATS heb ik denk ik al vier keer zoveel tijd zitten. (Zal het vanavond eens checken in de Steam app.) ATS voelt grootser, weidser, mooier, interessanter... in alle opzichten leuker. Tijdje geleden ETS nog weer eens geprobeerd, inclusief ProMods, maar ik vind het niks... Lang leve ATS! ;)

Afgelopen weekend heb ik de ATS map (met alle beschikbare DLC) trouwens op 100% gekregen. Ik ben niet echt een gamer en zeker geen fanatieke 'completist' maar om een of andere reden MOEST ik ATS op 100% krijgen. 8)
Ik heb 200 uur in ETS2 zitten en nog maar 45% ontdekt ofzo.
Voor mijn gevoel ben ik overal al wel geweest, maar met rebuilds en nieuwe DLC's gaat er steeds weer wat percentages eraf.

ATS heb ik ook wel met alle DLC's, maar toch spreekt het mij heel wat minder aan.
Dit komt mede door dat de omgevingen heel erg plat en bruin/zanderig zijn.
En ik heb helemaal geen geschiedenis of herkenningen in Amerika, omdat ik er nooit ben geweest.
Alleen met het spelen van Grand Theft Auto en het zien van films doet mij soms zaken herkennen in ATS.

Maar in ETS rij ik lekker door europa en zelf al met mijn eigen auto of op de achterbank van mijn ouders bolide door een groot deel van europa geweest in reallife.
England,Duitsland,Frankrijk,Italie, kroatië, slovenië, Denemarken,zweden,noorwegen,Zwitserland,oostenrijk
Wekelijks in belgië en uiteraard gewoon nederland.

Baal alleen enorm dat Spanje er nog steeds niet inzit. nou koop ik toch wel alle DLC's :+ maar ik heb echt helemaal niets met oost europa. Eerder een klein beetje hekel aan dat gebied. Niet qua omgeving maar de stereotype personen die daar wonen. Criminelen, Alcoholisten en dictaten en dan ook letters gebruiken die niet voorkomen op mijn toetsenboard :+

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Utah announcement

Tja met die bijen was het al zeer snel geraden op het forum :-)

Steam Page: https://store.steampowere...an_Truck_Simulator__Utah/

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 04-07-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg het idee dat de focus meer op ATS is komen te liggen dan op ETS 2. Washington is net uit en nou komen ze alweer met een nieuwe staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MarcRvB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Het heerlijke van ATS vind ik wel dat er veel detail in zit in de speelwereld. Ook de weggetjes door de natuur is erg relaxend i.p.v. de eindeloze snelwegen in ETS 2
De natuurwegen vind ik in ATS ook erg mooi. Met name Oregon en Washington vind ik dan ook erg geslaagd. Maar moet zeggen dat ik de huidige zuidelijke staten daarentegen weer relatief saai vind, eindeloze woestijn gebieden met weinig interessants. Er zit ook niet echt een uitdagende factor in in wat voor een zin dan ook om dit te doorbreken.
CyberCow schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:01:
Krijg het idee dat de focus meer op ATS is komen te liggen dan op ETS 2. Washington is net uit en nou komen ze alweer met een nieuwe staat aan.
Een vermoedelijk voordeel voor ATS is dat er waarschijnlijk meer assets herbruikbaar zijn. In Europa is er een gigantische diversiteit aan bouwstijlen van land tot land. In de VS is dit aanzienlijk minder uitgesproken. Wat ook niet vergeten moet worden is dat Washington en Utah gecombineerd qua oppervlakte ongeveer hetzelfde zijn als Roemenië, Bulgarije en het geplande deel van Turkije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

FastFred schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
Ik vind ETS2 vele malen leuker. De trucks in ATS rijden voor geen meter vind ik, dat roeren in 18 versnellingen begint ook heel snel te vervelen. Ja het ziet er mooier uit, maar het trekt mij gewoon totaal niet.

wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen

10mp/h
Veelal kan je gewoon wegrijden in 2 of 3 low, :+ dan door naar 4low, 6low, 6high.
Alleen in die zandgroeven of met meer dan 40 ton op Mn rug dan worden t er wat meer. 8) daar kan je de crawler gears dan nog wel eens gebruiken.

Overigens een Th8a hier in gebruik.
Met wat addons: button box en range splitter switches op de pook.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/90/bf/a0/a3/41/54a84362851c2234f73b7be7d4935a22_preview_featured.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 04-07-2019 20:36 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
Voor de ProMods liefhebbers, v2.41 voor ETS2 v1.35.x is uit.
https://www.promods.net/setup.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:18:
Voor de ProMods liefhebbers, v2.41 voor ETS2 v1.35.x is uit.
https://www.promods.net/setup.php
YESSS, hier zat ik F5 om te spammen. Voor de duidelijkheid: nu kunnen we dus DirectX11 ETS 2 spelen met ProMods, toch?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:01
Anonymoussaurus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:20:
[...]

YESSS, hier zat ik F5 om te spammen. Voor de duidelijkheid: nu kunnen we dus DirectX11 ETS 2 spelen met ProMods, toch?
Yes, modellen zijn compatible gemaakt met dx11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vind ik ook een probleem met die bakken. Maar je kunt ook 13 versnellingen of de 6 versnelling Eaton pakken.

Zelf vind ik ATS ook mooier. Je kunt daar lekker lange stukken vol gas doorblazen. In Europa is het toch veel meer bochten en daar heb ik te weinig geduld voor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker doorrijden in ATS? Ja, zo heel af en toe mag je 65mp/h, maar dan komt er een bocht aan (bochten, bochten zeg ik je! In Amerika!) en dan duurt het weer een jaar en 5 versnellingen voor je weer terug op snelheid bent en als je dan weer 65mp/h rijd dan gaat de limiet omlaag naar 50 of moet je je melden bij een weegbrug.

Nee, ik kan in ETS2 lekkerder doorrijden, urenlang (ETS2 uren :P) 85km/h op de cruise control

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 05-07-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zolang je niet in Frankrijk, Italië of Polen rijdt, want dan heb je weer elke 2 minuten een tolpoortje. En ik hou me niet echt aan de snelheidslimieten en dan zijn de Europese wegen wat bochtiger dan de Amerikaanse. :D
En volgens mij kun je de weegbruggen in ATS ook negeren, je krijgt er alleen een boete voor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter

wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen
wrooaap
schakelen

10mp/h
Zelfs met 13 versnellingen is dit erg herkenbaar voor mij :+
Vooral als je langs de kust weg rijdt is het heerlijk om en om schakelen ;)
FastFred schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:12:
Lekker doorrijden in ATS? Ja, zo heel af en toe mag je 65mp/h, maar dan komt er een bocht aan (bochten, bochten zeg ik je! In Amerika!) en dan duurt het weer een jaar en 5 versnellingen voor je weer terug op snelheid bent en als je dan weer 65mp/h rijd dan gaat de limiet omlaag naar 50 of moet je je melden bij een weegbrug.

Nee, ik kan in ETS2 lekkerder doorrijden, urenlang (ETS2 uren :P) 85km/h op de cruise control
Ach in ATS kan je op de interstates en de US highways best goed doorkarren. Ik zet altijd mijn cruise op 55/60 mph, beetje sturen af en toe met daarbij een podcastje. Vooral in Nevada, Arizona, Oost Californië en New Mexico zijn er genoeg rechte wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:12:

Bochten maakt het toch leuk ;)
Alleen maar rechte wegen zoals in Engeland en Duitsland in ETS2 kunnen best saai zijn.
Gelukkig komen er wat remakes om het wat mooier en leuker te maken met afslagen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Bochten maakt het toch leuk ;)
Alleen maar rechte wegen zoals in Engeland en Duitsland in ETS2 kunnen best saai zijn.
Gelukkig komen er wat remakes om het wat mooier en leuker te maken met afslagen etc.
Dat vind ik juist mooi, zeker in Promods Duitsland en in Italië, die lange stukken, cruise control erop, muziekje of film erbij, in het stikdonker nog mooier, met dimlicht erop die kilometers asfalt onder je wagen zien verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Dat vind ik juist mooi, zeker in Promods Duitsland en in Italië, die lange stukken, cruise control erop, muziekje of film erbij, in het stikdonker nog mooier, met dimlicht erop die kilometers asfalt onder je wagen zien verdwijnen.
Film erbij? Heb jij soms 4 ogen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcRvB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Film erbij? Heb jij soms 4 ogen? :P
Nee, wel 2 beeldschermen, seizoen X van The Big Bang Theory, Ctrl+A > Enter, en maar trucken, heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxoRmRvdctBjA1XJnDF7O9Si/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 05-07-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Ik denk dat ik nog niet de rijskills heb om naast het rijden, ook nog een serie te kijken op een ander scherm :|

EDIT: Zijn dat chocolade pepernoten daar links? :9

[ Voor 19% gewijzigd door MarcRvB op 05-07-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Nee, wel 2 beeldschermen, seizoen X van The Big Bang Theory, Ctrl+A > Enter, en maar trucken, heerlijk.

[Afbeelding]
Ik had voorheen 2 schermen en nu 1 ultrawide en achter mij een 4K TV.
Maar ik kon moeilijk een video kijken en rijden tegelijk, vanwege de AI.
In Real life kan ik gewoon appen op mijn telefoon (ook al mag dat niet) en rij ik nog recht.
in ETS2 ga ik altijd schuin.

Komt ook door het stuur. De G27 heeft in het midden geen "kracht" dus met een klein tikje ga je al bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
MarcRvB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:55:
Ik denk dat ik nog niet de rijskills heb om naast het rijden, ook nog een serie te kijken op een ander scherm :|

EDIT: Zijn dat chocolade pepernoten daar links? :9
Ach, het voordeel is wel weer dat ongeacht de rijskills, pak je een vangrail mee, maakt nu weer niet heel veel uit. Even wat schadekosten inlossen en that's it 😋.

Of zoals in mijn geval enkele avondjes terug, dwaalde wat af van mijn baan terwijl ik ook een film zat te kijken. Hoor plots een klap, schakel naar 3rd person view en zie een auto achter mij over de kop slaan nadat ik deze tegen de vangrail had getikt 🤣. En waar normaal voor iedere ongein een boete, deze keer niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sturen is juist een uitdaging om zo hard mogelijk door de bocht heen te gaan zonder om te slaan. Het gebeurd mij ook wel regelmatig dat ik via F7 weer verder kan rijden. Snap niet dat iemand rechte stukken zo mooi vind. Mocht je dat toch vinden dan is Rusland Open Spaces een leuke mod daarin zitten echt gigantische rechte stukken in.

Mooi dat de nieuwe ProMods uit is en ga deze zeker vandaag ook nog testen. Hoop dat het compatibel is met andere map mods maar dat is dus weer even wat uitvogelen.

@ScuL Op het ProMods forum staat ook de middle east (Israël) mod maar is dat dus geen onderdeel geworden van ProMods?

[ Voor 30% gewijzigd door CyberCow op 05-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik had voorheen 3x een 24inch 1920x1080 opstelling. Nu heb ik een 35inch 3440x1440 en daarnaast 2x 24inch 1920x1080. Maar ik speel momenteel op het 35 insch scherm de rest is voor andere dingen.

Daarnaast heb ik pas mijn gearbox van de G27 vervangen met een Thrustmaster TH8A waarop mijn SKRS pook zit. De gearbox van de G27 heb ik nu aan de andere kant van het stuur geplaatst voor de knoppen.

Zal er nog wel een foto van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:36:

@ScuL Op het ProMods forum staat ook de middle east (Israël) mod maar is dat dus geen onderdeel geworden van ProMods?
We hebben intern daar een discussie over gehad en de conclusie is dat het wel een add-on mod gaat worden (officiëel) maar geen onderdeel van het main pack. De hoofdreden daarvan is de politieke status van de regio.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:49:
[...]

We hebben intern daar een discussie over gehad en de conclusie is dat het wel een add-on mod gaat worden (officiëel) maar geen onderdeel van het main pack. De hoofdreden daarvan is de politieke status van de regio.
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar als ik het goed begrijp is het wel een mod die de kwaliteit heeft van ProMods? Ik ben benieuwd met de Middle east mod erbij hoe het eruit gaat zien. Veel succes met het door ontwikkelen van ETS2 en ATS!

Ik heb geen Paypal accound dus ik kan er niet voor kiezen om de betaalde download van ProMods te doen. Liefste had ik dit via Ideal gezien. Komt die betalingswijze in de toekomst nog of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:53:
[...]

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar als ik het goed begrijp is het wel een mod die de kwaliteit heeft van ProMods? Ik ben benieuwd met de Middle east mod erbij hoe het eruit gaat zien. Veel succes met het door ontwikkelen van ETS2 en ATS!

Ik heb geen Paypal accound dus ik kan er niet voor kiezen om de betaalde download van ProMods te doen. Liefste had ik dit via Ideal gezien. Komt die betalingswijze in de toekomst nog of niet?
Ja het is een project van één van onze ontwikkelaars dus het is zeker van hetzelfde niveau alhoewel het niet altijd even accuraat is omdat het Midden Oosten nu eenmaal veel nieuwe modellen vereist en er daar dus Europese modellen voor in de plaats zijn gebruikt.

Als je een PayPal account maakt in Nederland dan kun je ook overschrijven vanaf een bank rekening (net zoals je een prepaid telefoon betaald). Op dit moment is PayPal de enige betalings gateway die werkt met onze download provider maar men is wel bezig daar verandering in te brengen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
FastFred schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Idem hier, ik ga de komende 3 weken de Tour kijken dus als ik dan in 1 keer kan doortrekken met een dure vracht van Finland naar Sicilie of Washington naar New Mexico ben ik helemaal tevreden.

Zo kan ik niet wachten tot ze met Australian Truck Simulator gaan beginnen, hoppa, met de roadtrain een paar 1000 km achter mekaar door de outback.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

cbr600f4i schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Idem hier, ik ga de komende 3 weken de Tour kijken dus als ik dan in 1 keer kan doortrekken met een dure vracht van Finland naar Sicilie of Washington naar New Mexico ben ik helemaal tevreden.

Zo kan ik niet wachten tot ze met Australian Truck Simulator gaan beginnen, hoppa, met de roadtrain een paar 1000 km achter mekaar door de outback.
Beter dat ze het dan OTS noemen: Outback Truck Simulator. 2 keer ATS word hem niet :D

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MR_VIPER schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:34:
[...]
Beter dat ze het dan OTS noemen: OutbackOzzy / Ozploitation Truck Simulator. 2 keer ATS word hem niet :D
Fixed it for you (en ik ben me ervan bewust dat het niet uit Australië komt en dus technisch niet onder ozploitation valt, alleen Outback zou ook weer saai zijn, het lijkt me juist leuk om ook door de grote steden te rijden).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
rockhopper schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Fixed it for you (en ik ben me ervan bewust dat het niet uit Australië komt en dus technisch niet onder ozploitation valt, alleen Outback zou ook weer saai zijn, het lijkt me juist leuk om ook door de grote steden te rijden).
Of Oceania, om het toch op O te houden en geen verwarring met ATS te voorkomen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
psychodude schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Of Oceania, om het toch op O te houden en geen verwarring met ATS te voorkomen :p.
En dan rijden naar Eurasia? ;-)

Of gewoon vrachtwagens uit 1984 rijden? :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 11:45
Vraagje. Ik wil alles overzetten naar een nieuw PC, dus ik heb de map gekopieerd in Mijn Documenten, en dan geplakt op de nieuwe PC op dezelfde locatie, echter de profielen staan er wel, de mods ook maar de opgeslagen spellen per profiel niet.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Niet toevallig twee schijven en op de verkeerde schijf gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@Menno van Rijn Waarschijnlijk heb je nadat je ets2 opnieuw geïnstalleerd hebt online save's aan staan.
Dat kan je uitzetten als je bij het opstarten naar profiel edit gaat en cloud save uitvinken.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 06-07-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 11:45
Barfman schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:14:
@Menno van Rijn Waarschijnlijk heb je nadat je ets2 opnieuw geïnstalleerd hebt online save's aan staan.
Dat kan je uitzetten als je bij het opstarten naar profiel edit gaat en cloud save uitvinken.
'

Het vinkje staat uit bij Gebruik Steam Cloud.

[ Voor 7% gewijzigd door Menno van Rijn op 06-07-2019 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Even heerlijk back to basics met de Stralis 360. Misschien binnenkort nog even een chipje en naar 400PK, want erg opschieten doet dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/atzzsdue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil ProMods update downloaden maar elke keer kom ik maar hier. En ja, adblocker staat uit. Heel vervelend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRQH4wb.png

Gaat om deze link bijvoorbeeld: https://www.promods.net/g...pm241/promods-v241.7z.001

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-07-2019 00:52 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Anonymoussaurus schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:52:
Ik wil ProMods update downloaden maar elke keer kom ik maar hier. En ja, adblocker staat uit. Heel vervelend:

[Afbeelding]

Gaat om deze link bijvoorbeeld: https://www.promods.net/g...pm241/promods-v241.7z.001
Andere browser al geprobeerd?

Het is hoe dan ook een vrij archaïsch download systeem. Kwestie van geduld, meerdere redownloads verder en uiteindelijk circa 9 gb verder bij stoppende downloads had ik zelf alle delen goed binnen.

Het is jammer dat het promods team hierin niet de meerwaarde van torrent ziet. Met een eigen tracker en vroegtijdige toegang voor top seeders zou de download ervaring dusdanig veel beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
psychodude schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Andere browser al geprobeerd?

Het is hoe dan ook een vrij archaïsch download systeem. Kwestie van geduld, meerdere redownloads verder en uiteindelijk circa 9 gb verder bij stoppende downloads had ik zelf alle delen goed binnen.

Het is jammer dat het promods team hierin niet de meerwaarde van torrent ziet. Met een eigen tracker en vroegtijdige toegang voor top seeders zou de download ervaring dusdanig veel beter kunnen.
Download ervaring is geweldig als je ff 1 dollar betaald, en dat geld gun ik ze ook van harte voor al het mooie werk. Free download is inderdaad omslachtig en knudde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
krissie100 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Download ervaring is geweldig als je ff 1 dollar betaald, en dat geld gun ik ze ook van harte voor al het mooie werk. Free download is inderdaad omslachtig en knudde :P
Het is natuurlijk een bedrag van niets. Maar ik heb nog nooit en zal ook nooit betalen voor premium downloads, aangezien ik geen voorstander ben van dit soort systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
psychodude schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:13:
[...]

Het is natuurlijk een bedrag van niets. Maar ik heb nog nooit en zal ook nooit betalen voor premium downloads, aangezien ik geen voorstander ben van dit soort systemen.
Wat zie je dan liever als inkomstenbron voor Promods? Ze kunnen lastig alleen up blijven met die reclame troep toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
krissie100 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Wat zie je dan liever als inkomstenbron voor Promods? Ze kunnen lastig alleen up blijven met die reclame troep toch?
Pay what you want systemen hebben voor mij de voorkeur voor wat betreft direct download systemen. Zoals bijvoorbeeld toegepast op humblebundle, itch.io, etc.

Een probleem hierin blijft uiteraard dat een belangrijk deel van de kosten die je dient te dekken, de distributie kosten van de mod zelf zijn. En daarin kunnen torrents juist een goede uitkomst bieden. Zo seed ik zelf al jarenlang meerdere linux distro's, medische beeldvorming datasets voor AI development, etc. Simpelweg omdat ik van mening ben dat het torrent systeem bij uitstek geschikt is om bestanden te distribueren tegen lage kosten.

Daarnaast als laatste licenseert promods zich als niet-commercieel, maar ontbreekt (of is op zijn minst slecht vindbaar) de inzichtelijkheid in gemaakte kosten en financiële noodzakelijke hulp. Enige transparantie hierin en gestelde doelen maakt het aantrekkelijker voor mensen om over te gaan tot donatie. Daarnaast kun je, ook met een niet-commercieel belang, mensen ook op andere wijzen toch een extra stimulans geven tot donaties. Bijvoorbeeld via Patreon constructies, sneak previews van komende versies in Patreon posts bijv. voor hogere donaties.

En daarnaast nog een legio meer mogelijkheden uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pancake007
Voor een euro, boeit het mij werkelijk niks.
Promods is de enige reden, om het nog te spelen voor mij. Dan ga ik niet kloten voor een euro en gun het ze van harte.
Zover ik weet, is het vrijwilligerswerk.

Enige waar ik een hekel aan heb, zijn zogenaamde echte paymods van €80 terwijl het gewoon gejatte meuk is. Dat weiger ik wel.
Pagina: 1 ... 106 ... 162 Laatste