Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:23
Ah haha, ik was met EVA bezig :9
En nog 20 andere talen >:)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb alleen de standaard gratis voices van TomTom, is Ali B niet een premium sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:26
Alleen jammer dat het stemgeluid letterlijk over je speakers komt, het zou leuk zijn om er een layer overheen te hebben waardoor het klinkt alsof het echt van een navigatie vandaan komt. Nu heeft het precies dezelfde dynamiek als het motorgeluid bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:33
Koenvh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:56:
Voor de mensen die graag een Nederlandstalige navigatiestem hebben, heb ik dit in elkaar gezet:
http://www.mediafire.com/.../navigation_bram.scs/file
Dat is vreemd, ik zie geen Nederlandse stem in de lijst van stem en taal staan terwijl ik de mod wel geactiveerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocila schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Dat is vreemd, ik zie geen Nederlandse stem in de lijst van stem en taal staan terwijl ik de mod wel geactiveerd heb.
Zou ertussen moeten staan als Nederlands - Bram

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
flugelisoke schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:15:
Alleen jammer dat het stemgeluid letterlijk over je speakers komt, het zou leuk zijn om er een layer overheen te hebben waardoor het klinkt alsof het echt van een navigatie vandaan komt. Nu heeft het precies dezelfde dynamiek als het motorgeluid bijvoorbeeld.
Je kan het navigatiegeluid aanpassen, gewoon net iets zachter zetten. Maar bij mij klinkt het in de auto ook gewoon heel vol over de speakers, dus merk niet echt het verschil. Wat ik wel begrepen hebt van SCS is dat ze het nog meer gaan aanpassen door bijv als je muziek aan hebt staan dat de muziek wat weg gedrukt wordt wanneer je stemmen hoort. Het is ook nog maar Beta en net nieuw, dus er zullen zeker nog verbeteringen komen en nieuwe stemmen met talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:35

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:13:
Ik kan niet wachten tot je Ali B in kunt stellen zoals dat vroeger kon met TomTom's :D :+
of zoals met Waze, je eigen stem ;)
moet je wat zinnen oplezen en dan worden deze gebruikt, best wel komisch.
Maar navigatie voice is echt fijn, kan ik nu helemaal de navigatie uit zetten.

DX 11 leuk dat je meer FPS krijgt, maar ik wil juist dat AA en lichten beter gaan werken.
Soms lijkt het gewoon net lego en zijn verkeersborden pas van heel dichtbij te lezen.

Nee dat ligt niet aan mijn ogen ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23
Koenvh schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Zou ertussen moeten staan als Nederlands - Bram
ook bij mij werkt je mod niet, staat niet tussen de beschikbare stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Wie kan me helpen? Weet niet hoe ik eea het beste kan omschrjven in het engels dus misschien weet iemand hier raad. Ik ben aan het testen met ATS OB 1.35. Op zich werkt het behalve 2 cruciale dingen. Ik kan niet meer om me heen kijken en de fov is alsof alles is platgeslagen. Ik heb al zitten spelen met settings maar dat wijzigd niks.

Dit zie ik. Dit werkt ook door in andere camera posities. Alles lijkt platgeslagen cq uitgerekt.

ATS-OB-1.35 FOV

[edit]Ik rijd met een oculus en ik bedacht me net dat de tag -oculus nog in de launch options stond. Solved the problem door die weg te halen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door MR_VIPER op 04-06-2019 17:19 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocila
  • Registratie: December 2003
Bedankt, het werkt nu perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Iemand meer problemen met de ATS open Beta 1.35.0.130.?

Als ik een stad nader loopt de game vast.
Heb dit nu al bij meerdere steden.

Ben al terug gegaan naar versie 1.34 maar het probleem blijft.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
FastFred schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:51:
1.35 voor ETS2 is officieel uit nu :)
Krijg hem nu ook binnen :)

Blijft toch wel een van mijn favoriete spellen.
Nieuwe DLC 11 juni :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Hier nog ff de changelog voor ETS2 1.35, mooie grote lijst :-)

Changelog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
MAP

Germany improvements, stage 2
    New French roads: A10-A6 (Vive la France! DLC) and A6-N44
    Sardinia island (Italia DLC)
    Scandinavian signage improvements (Scandinavia DLC)
    New special transport routes (various DLCs)  

VEHICLES

Purchased container trailers
    Purchased logging trailers
    Browse purchased trailers & accessories
    Double trailers in Germany and Netherlands
    Krone Boxliner for 40ft or 2x20ft containers (Krone DLC)
    Purchased Schwarzmüller reefer, curtain and log trailers; also traffic (Schwarzmüller DLC)
    Adjust purchased trailers without service visit (extendable trailer, sliding tandem)
    Copy truck/trailer configuration across fleet
    Wiper settings improved

FEATURES

GPS Voice navigation
    Use your own purchased trailers in External Contracts (WoTR)
    Online garage purchase
    Emergency refuelling service
    Input improvements (Steam controller support, Tobii eye tracker support, controller hotplug support, better FF on Linux)
    Razer Chroma support (RGB)
    New options: truck stability, truck suspension, cabin suspension, dual localization of names in map
    Faster job generation for hired drivers
    Lots of new drivers to hire
    Experimental DX11 support

MOD

Curve item (new editor item)
    Walker/mover item improvement
    Multiple LODs for models
    Modded trucks support (in-game function)
    Traffic data improvement
    Vehicle data improvement (COG, wipers, transmission names, bracers sound)
    Randomized cargo model (eg. container color)

BRON: https://blog.scssoft.com/...simulator-update-135.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
Wow! Hele mooie update. Vooral het customizen van je fleet vanuit de fleetmanager is echt een top functie, scheelt heel veel tijd :)

Ik heb meteen op DirectX11 gespeeld. Ik merk dat de game wat soepeler is en meer FPS behaald, maar zijn er nog meer functies waarvan ik het verschil goed kan merken tussen "normaal" en DirectX11? :?

Ook leuk dat nu double trailers in Duitsland en Nederland mogen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ThaJeroen Behalve verbeterde fps zul je er weinig van merken. Alle textures zijn nog uit het DX9 tijdperk.

Zodra DX11 volledig geïmplementeerd is zullen ze daar wel mee bezig gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProMods laat waarschijnlijk nog minstens 3 weken op zich wachten

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Dan nog maar minimaal 3 weken wachten met updaten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
ThaJeroen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:39:
Wow! Hele mooie update. Vooral het customizen van je fleet vanuit de fleetmanager is echt een top functie, scheelt heel veel tijd :)

Ik heb meteen op DirectX11 gespeeld. Ik merk dat de game wat soepeler is en meer FPS behaald, maar zijn er nog meer functies waarvan ik het verschil goed kan merken tussen "normaal" en DirectX11? :?

Ook leuk dat nu double trailers in Duitsland en Nederland mogen :)
Ik kan op DirectX11 op 300% render scaling spelen alles Max. Met een FPS die ik goed genoeg vind. Op DirectX9 moet ik op 100% render scaling spelen met sommige dingen op high / medium om een beetje normale framerates te halen en dat op een GTX 1080 OC. (speel 3 schermen resolutie: 5760x1080)

Dus ik vind DirectX11 een grote verbetering :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJeroen
NoFearWizz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Ik kan op DirectX11 op 300% render scaling spelen alles Max. Met een FPS die ik goed genoeg vind. Op DirectX9 moet ik op 100% render scaling spelen met sommige dingen op high / medium om een beetje normale framerates te halen en dat op een GTX 1080 OC. (speel 3 schermen resolutie: 5760x1080)

Dus ik vind DirectX11 een grote verbetering :+
Klopt, heb ik zelf ook gemerkt inderdaad !
Kan niet wachten tot TruckersMP en Promods zo ver zijn om over te gaan naar 1.35 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
Ik merkte met DX11 dat het toch allemaal wat minder loopt. Wat meer stotterende frames en mijn videokaart moet er net zo hard aan trekken als DX9 (i5-8400 met RX580). Vreemd dat bijna iedereen zegt dat het er beter op is geworden, maar misschien geldt dat alleen voor Nvidia kaarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Ik heb het even geprobeerd met i5 6600k en nvidia 1070 8gb, maar leek inderdaad meer te stotteren in 11 dan in 9.. Misschien, ook omdat ik het zsm terug gezet heb ivm Promods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:41:
Ik merkte met DX11 dat het toch allemaal wat minder loopt. Wat meer stotterende frames en mijn videokaart moet er net zo hard aan trekken als DX9 (i5-8400 met RX580). Vreemd dat bijna iedereen zegt dat het er beter op is geworden, maar misschien geldt dat alleen voor Nvidia kaarten :?
Ik heb een Sapphire Radeon R9 380 4GB :9

Dus denk dat het probleem óf bij jou ligt óf aan je PC.
Wellicht komt ETS2 met wat patches in de volgende update :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Hier loopt DX11 echt super, i7-8700K en GTX1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SYPiXHAUnrPJpP8CG0OQyX9V/full.png

Ehm, ok? Ik klaag niet, maar is dat niet een beetje veel voor een ritje?

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 08-06-2019 16:24 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Dat is inderdaad een beetje veel, het is nou ook niet een super lange rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pancake007
zeker een dubbele wand gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:D Kwartje moest even vallen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Ook mensen hier die graag ETS2MP spelen? :)

Wacht ongeduldig op hun support voor 1.35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Mp speel ik zelden, afentoe is in de vtc met een convoy.

Gisteren, de hele dag bezig geweest met ets 2 werkend te krijgen.. leek of mijn gpu niet meer werkte ermee ..vloeken, tieren en bijna de computer eruit gegooid. Van 9u s'morgens tot gisteren half 11 s'avonds bezig geweest. Bleek dat de reshader, gewoon uit moest en liep als een zonnetje.
(Wel 98gb aan (pay/) mods kwijt :-D

Nu kan ik er om lachen, gisteren wat minder haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:12:
Ik heb het even geprobeerd met i5 6600k en nvidia 1070 8gb, maar leek inderdaad meer te stotteren in 11 dan in 9.. Misschien, ook omdat ik het zsm terug gezet heb ivm Promods.
DX11 werkt alleen met 1.35, als jij terug bent naar 1.34 i.v.m. Promods dan merk je er inderdaad geen bal van, want daar zit DX11 nog niet in.

Over 2 uur is Washington DLC ook beschikbaar voor ATS, er komt een Forest Machinery DLC voor ATS aan, de Baltic Sea DLC voor ETS2 is er bijna. Wordt een leuke periode :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Klopt, dacht grappig te zijn en nu maar eens alvast te updaten. Aangezien, de komende tijd toch ats het spel wordt :-)

Over 2uur? Mooi, kan ik nog even boodschappen doen hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07 11:20
Onaangekondigde DLC, maar nu beschikbaar:

[YouTube: ATS Forest Machinery DLC]

Voor wie hem extra goedkoop wil icm Washington/Oregon: https://store.steampowere...ulator_West_Coast_Bundle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL ben weer even bezig met ATS .. maar nu op schaling 400 staan en geen hapering :-)

helaas nog zonder die nieuwe DLC , volgende week pas weer mijn loon dus even gedult hebben :-(

En daar bij net even een heel stuk om moeten rijden omdat een afrit was afgesloten door een ongeluk...
wtf , duurde me een dag langer rijden

wel leuk om dat soort dingen nu ook te hebben , maar die Stem Nav is wel rete handig ... _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 11-06-2019 22:10 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:45
Hier ook weer begonnen met ATS. Nieuw ontwerp geprint voor freetrack die ik op mijn pet en headset kan klikken met een clip en een enkele RCR123A 3.7V batterij. Helemaal blij mee dus ik zat trots te sturen tot mijn vriendin even om de hoek keek en zo'n meewarige blijk opzette :p Mijn "schorpioen ontwerp ziet er waarschijnlijk niet woest aantrekkelijk uit :+

Lekker om weer rond te kunnen kijken zonder VR. Op de een of andere manier vind ik deze game helemaal niet relaxt in VR.

Ook maar gelijk de West Coast Bundle er bij gekocht. Kan ik voorlopig weer even cruisen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na een hele tijd afwezig geweest te zijn. Mijn stuur begint op het eind te lopen maar wil daar eigenlijk niet aan toegeven toch weer eens Euro Truck Simulator 2 opgestart. Het is allemaal wel een stuk mooier geworden met 1.35 helaas (nog) zonder ProMods en alle andere extra dingen. Wel een aantal eigenaardigheden gemerkt en vraag mij af of dat ik iets verkeerd doe.

controls:
Ik heb een aantal dingen opnieuw moeten instellen zoals waar mijn cruise control zich bevind en het aan en afkoppelen van de trailer. Deze knoppen waren ineens niet meer toegegewezen.

beeldsnelheid:
Overal werkt het stabiel zowel 30fps als 60fps. Normaal overal stabiel 60fps behalve wanneer ik een tunnel doorrij, tankstation bezoek of het nacht is. Dan gaat deze terug naar een stabiele 30fps. Dit gebeurd ook als ik de beeldkwaliteit verlaag. Snap daar helemaal niets van. De computer is een redelijk oud beestje maar zou het nog wel aan moeten kunnen.
Intel Core I7 2600
Asus Geforce GTX 970
HyperX 16Gb werkgeheugen
Samsung evo860 500gb SSD

Verder zag ik dat de pakketten van Krone en Schwarzmüller in de aanbieding zijn. Weet niet echt wat ik mij daarbij voor moet stellen. Heeft iemand er ervaring mee en graag een mening erover.

@ScuL Succes met het geschikt maken van ProMods voor DirectX 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Dat je instellingen ineens op nul staan, gebeurt mij ook weleens, zonder update. Blijkbaar, een bug want ik heb er meerdere er over gehoord.

Krone en schwarzmuller, zijn twee oplegger merken. (ja ook aanhanger).
Net iets mooier, maar het is niet dat je heel wat mist , naar mijn mening.

Over de fps, durf ik niet veel te zeggen op het moment, ik ben ook het wiel opnieuw aan het uitvinden, aangezien ik net weer weet hoe mijn aan/uit knop werkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:04:
Verder zag ik dat de pakketten van Krone en Schwarzmüller in de aanbieding zijn. Weet niet echt wat ik mij daarbij voor moet stellen. Heeft iemand er ervaring mee en graag een mening erover.
Gisteren toevallig de Krone DLC gekocht voor 2 eu op steam, paar euro's wel wat leukere trailers die je in het echte leven ook gewoon hebt. (Op mijn werk hebben we krone trailers, dus dat is dan wel lachen).

Vind ze persoonlijk ook veel mooier dan de standaard ETS2 trailers haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt er dus op neer dat je er niet zo heel erg veel aan hebt maar omdat ze nou voor de helft van de prijs is het wel te doen. Dan koop ik het wel voor die 3 euro kan je ook geen bult vallen.

Als de nieuwe ProMods er is dan ga ik weer eens kijken of Rusmap en alles er weer bij kan krijgen. Al heb ik wel opgevangen dat aan RusMap niets meer gedaan wordt.

edit:
heb toch maar Krone en Schwarzmüller gekocht. Vallen mij gelijk al een beetje tegen. Het ziet er wel mooi uit maar de keuzemogelijkheden zijn wel heel erg minimaal. Gelukkig koste het maar € 3,48. Zie dit dan maar als een klein beetje sponsoring.

Dit is de Schwarzmuller houttrailer geworden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rcjeDNt.png

[ Voor 33% gewijzigd door CyberCow op 12-06-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Het zijn ook de low budget trailers onder de trailers. Vooral populair, in (verbazingwekkend) het Oostblok of als ferry meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:01:
Het zijn ook de low budget trailers onder de trailers. Vooral populair, in (verbazingwekkend) het Oostblok of als ferry meuk.
Daarom zit ik ook te wachten op trailers van Nooteboom. Weet niet of de engine dat toestaat maar een teletrailer. De lading gaan halen met een korte trailer om vervolgens erachter te komen dat een windmolen best wel enorm groot kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Ja, dat zou mooi zijn. Maar of het er ooit van komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:57:
Ja, dat zou mooi zijn. Maar of het er ooit van komt..
Bij Nooteboom weten ze er niets van dus op korte termijn is wel zeker van niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:07
Ik heb zelf een nooteboom trailer en het zou echt kei gaaf zijn dat je dus lengte transport kan doen. Moest vorige week in Duitsland een kraandeel laden van 23,5 meter. Zou best wel een leuke uitdaging zijn in ets2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XuGkN3lUeSPM1Ac66MO25Ahu/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vandaag maar gekocht *O*
samen met forest machinery voor 10 cent minder dan de losse prijs van washington _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CyberCow schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Daarom zit ik ook te wachten op trailers van Nooteboom. Weet niet of de engine dat toestaat maar een teletrailer. De lading gaan halen met een korte trailer om vervolgens erachter te komen dat een windmolen best wel enorm groot kan zijn.
Iemand op SCS is een Nooteboom aan het maken, hij is soms wel even weg vanwege zijn werk, maar het wordt wel een prachtige trailer.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/834/41811313970_a0b85ce0e9_c.jpg

https://forum.scssoft.com...t=259752&start=30#p986839

Trouwens, dat je sommige toetsen van je stuur of controller weer moet binden komt doordat SCS meer officieel hardware ondersteund waar steam gebruik van maakt. Zo hoef je bijv voor je PS4 geen DS4windows of input mapper te installeren, maar wordt het direct ondersteund. Je kan ook profielen laden in steam en je eigen profiel saven voor ETS2 en ATS, erg handig. Dit gebeurd ook met sturen etc...., dus het is geen bug.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 12-06-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Dankjewel voor de tip.

Dacht dat het een bug was, doordat er meerdere er last van hadden. Van de week, eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
Ik kom tijd tekort, de keuze tussen ETS en ATS wordt steeds moeilijker. Als ik een avondje tijd heb dan wordt er eerst een ritje of half ritje gedaan in ETS om vervolgens verder te gaan met ATS. Om het geheel nog ingewikkelder te maken dan zie je de nieuwe trailer van Flight Simulator.

Ik denk dat ik het straks maar zo ga doen, een vrachtje in Europa, vlieg vervolgens naar Amerika om daar verder te rijden en v.v.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 08:13
cbr600f4i schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:40:
Ik kom tijd tekort, de keuze tussen ETS en ATS wordt steeds moeilijker. Als ik een avondje tijd heb dan wordt er eerst een ritje of half ritje gedaan in ETS om vervolgens verder te gaan met ATS. Om het geheel nog ingewikkelder te maken dan zie je de nieuwe trailer van Flight Simulator.

Ik denk dat ik het straks maar zo ga doen, een vrachtje in Europa, vlieg vervolgens naar Amerika om daar verder te rijden en v.v.
Luxe probleem haha. Heb je zelf ook zo'n flight sim hardware ding?
pricewatch: Logitech G Saitek Pro Flight Yoke Zwart

Zoiets bedoel ik dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeanke117 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Zoiets bedoel ik dan.
deze heb ik ook inc de pedalen erbij :9

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je bent aan het rijden en opeens beland je nergens, vrachtwagen slingert rond, je kan niet terug naar de garage .. console "goto rotterdam" werkt ook niet .. (city not found)

hoe kom je uit deze error ? het is wel erg rot als de savegame waar je uren op gespeeld hebt kapot is.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vso schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:40:
je bent aan het rijden en opeens beland je nergens, vrachtwagen slingert rond, je kan niet terug naar de garage .. console "goto rotterdam" werkt ook niet .. (city not found)

hoe kom je uit deze error ? het is wel erg rot als de savegame waar je uren op gespeeld hebt kapot is.
je *kan* proberen met f9 en numpad toetsen of je toch ergens komt? (vermoedelijk een eind omhoog, maar dat is gissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

mschol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 01:31:
[...]

je *kan* proberen met f9 en numpad toetsen of je toch ergens komt? (vermoedelijk een eind omhoog, maar dat is gissen)
f9 = ? (tijd geleden dat ik zelf gespeeld heb)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Of je zet de game gewoon weer terug naar de laatste versie die je gespeeld hebt, en gaat dan eerst op zoek naar geupdated mods. Wat waarschijnlijk heb je dus oude mods die niet compatible zijn met de nieuwe versie van ETS2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vso schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:25:
[...]

f9 = ? (tijd geleden dat ik zelf gespeeld heb)
oh, dat moet 0 zijn (de "vlieg" mode iig, waarbij je de camera los verplaatst en je met f9 jezelf kan verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Barfman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:04:
Of je zet de game gewoon weer terug naar de laatste versie die je gespeeld hebt, en gaat dan eerst op zoek naar geupdated mods. Wat waarschijnlijk heb je dus oude mods die niet compatible zijn met de nieuwe versie van ETS2.
Het probleem is niet bij mij zelf, maar schoonvader die begrijpt niks van pc's en mods ..
ik heb zelf developer + console in config.cfg oid op 1 gezet.

Enige wat ik weet van dit probleem is dat hij in italie reed en opeens in "limbo" zat .. en dat resultaat zie je dan .. een vrachtwagen die beweegt (draaien 100km kph enzv ..)

Veemde is ook dat geen enkele stad op de map staat,

ps zelf speel ik het niet (meer) dus of dit een wormhole/mapp error is ofzo weet ik ook niet.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vso schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:40:

Wat hier ook al word gezegd is dat je je mods uit moet schakelen. Als dat niet werkt dan zou ik bij het laden aangeven dat je ook autosave games wilt tonen. Dan probeer je de op één na laatste. Ik neem aan dat je Steam gebruikt dan kan je nog ervoor kiezen om een versie terug te gaan. Het totaal slopen van een profiel zou wel heel zonde zijn. En als laatste dan kan je teruggaan naar een profiel van een oudere versie van het spel. Deze staan opgeslagen in je documenten. KOPIEER dan de inhoud van .bak naar de map van de nieuwste versie.

voorbeeld van documenten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/th8GVti.png

IK wil Roextended Project gaan gebruiken maar deze mod heeft de vervelende eigenschap mijn spiegels worden verplaatst. Er zit dan ineens geen kader meer omheen en ze staan in de uiterste hoek. Ik wil dit weer naar het oude terughebben. Ik weet het mogelijk is om het uit de def file te slopen. Kan het alleen niet vinden en hoop iemand mij hiermee kan helpen.

Het gaat om deze mod:
www.roextended.ro/2-1-free.html

[ Voor 17% gewijzigd door CyberCow op 17-06-2019 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
@CyberCow Je gaat in de mod naar de locatie modnaam\ui en dan verwijder je de 2 hud bestanden hud_left.sii & hud_right.sii Nu worden de originele mirrors gebruikt in het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 17-06-2019 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jeanke117 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Zoiets bedoel ik dan.
Ik ben tot nu toe een fervent toetsenbord chauffeur en piloot. Heb zowel een Logitech G27 als een joystick gehad maar ik heb die maar weinig gebruikt. Wellicht als ik nog eens desktop neem dat ik weer een stuurtje en joystick neem, voorlopig nog op de laptop dus dan is het niet echt praktisch.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:23:
@CyberCow Je gaat in de mod naar de locatie modnaam\ui en dan verwijder je de 2 hud bestanden hud_left.sii & hud_right.sii Nu worden de originele mirrors gebruikt in het spel.
Ik zat te zoeken in de def file maar daar zit het niet in. Het zit in het bestand van ROEXprefab. Ik heb de hele map UI verwijderd want daar stond toch niets meer in dan alleen die spiegels en nu werkt het. Super bedankt en ik hoop dat andere mensen hier ook wat aan hebben. Het was anders voor mij een reden geweest om deze mod eruit te gooien terwijl deze wel heel mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Top dat het gelukt is, ik had het er ook bij gezet dat het in de ui map zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:02:
Top dat het gelukt is, ik had het er ook bij gezet dat het in de ui map zit :P
Dat was voor mij de reden om de andere bestanden na te kijken. Ik was heilig van overtuigd het in het def bestand zat. Ben dus verder gaan kijken naar de andere bestanden en in de prefab zat een map met ui. En die te verwijderen was de oplossing. Ben er echt blij mee nu is mijn map weer wat groter. Toch even wennen zonder ProMods maar zo is het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
Eind vorige week ATS aangeschaft, steam sale. Als in, waarom ook niet. Even een paar uurtjes vermaak? Inmiddels bijna 24 uur gameplay verder, jammer dat ik dit spel eigenlijk nooit eerder heb aangeschaft! Met de tijd ETS2 ook maar een kans geven denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
Ats, wel een jake brake sound mod erop haha

Ik heb even de nieuwe dlc gedaan en na 3 dagen terug op ets.
Enige, sinds de update is dat mijn display in de wagen, de ene keer het wel doet en dan weer niet.
Nog 2uurtjes gamen morgen en dan hebben de 3000uur. (dan heb ik officieel geen leven)

Tmp is geüpdate trouwens 👍

[ Voor 5% gewijzigd door Pancake007 op 19-06-2019 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Yep! Ik vind MP echt veel leuker dan SP.

Vooral met 1.35 de nieuwe wegen kunnen verkennen in SP :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pancake007
Niks mooier dan sp met goede mods.
Mp is alles behalve een fatsoenlijke simulator imho.

Enne groetjes aan chris in #dutch 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pancake007 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 00:16:
Ats, wel een jake brake sound mod erop haha

Ik heb even de nieuwe dlc gedaan en na 3 dagen terug op ets.
Enige, sinds de update is dat mijn display in de wagen, de ene keer het wel doet en dan weer niet.
Nog 2uurtjes gamen morgen en dan hebben de 3000uur. (dan heb ik officieel geen leven)

Tmp is geüpdate trouwens 👍
Hoeveel kilometer moet je dan wel niet gemaakt hebben met 3000 uur. Dacht dat ik veel had maar van jou dat is echt veel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpkebhL.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:45
psychodude schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:40:
Eind vorige week ATS aangeschaft, steam sale. Als in, waarom ook niet. Even een paar uurtjes vermaak? Inmiddels bijna 24 uur gameplay verder, jammer dat ik dit spel eigenlijk nooit eerder heb aangeschaft! Met de tijd ETS2 ook maar een kans geven denk ik.
Zo zijn er wel meer in gerold idd. Had er ook nooit veel mee tot ik een jaar of 2 geleden ETS2 bij een bundle kreeg. Sindsdien speel ik het met pauzes zeer regelmatig en vrienden op Discord maar zeiken waarom ik zo'n saaie game wil spelen. Maar zodra ze bij mij op visite zijn en het zelf proberen op de racerig dan hoor je ze niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Zo zijn er wel meer in gerold idd. Had er ook nooit veel mee tot ik een jaar of 2 geleden ETS2 bij een bundle kreeg. Sindsdien speel ik het met pauzes zeer regelmatig en vrienden op Discord maar zeiken waarom ik zo'n saaie game wil spelen. Maar zodra ze bij mij op visite zijn en het zelf proberen op de racerig dan hoor je ze niet meer :+
Ik ben toen begonnen met Euro Truck Simulator 1 omdat ik het zo mooi vond je niet een vaste route hoefde te rijden zoals bij 18 wheels of steel. Alleen de besturing was heel slecht en las ik dat er een 2e versie kwam. Deze toen gelijk de demo geprobeerd en was gelijk verkocht. Gelijk aangeschaft de non-steam versie en daar een half jaar veel plezier aan beleefd. Had bijna de hele map uitgereden en het begon saai te worden. Bij toeval op tweakers in het vorige forum uitgekomen en kwam ik erachter er ook zoiets als mods bestonden. Inmiddels meer dan € 100,- armer aan DLCs maar wel al 6 jaar veel plezier aan dit spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
CyberCow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:34:
[...]

Hoeveel kilometer moet je dan wel niet gemaakt hebben met 3000 uur. Dacht dat ik veel had maar van jou dat is echt veel.

[Afbeelding]
Bijna alles gelogd en kom ik op een klein klokje rond uit.

Ik doe meestal ritten van 3/4000km per keer, al heb ik ondertussen 20 profielen versleten, door corrupte save games 😁.

Plus, dat ik veel vrij ben dan is het redelijk makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberCow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:34:
[...]

[Afbeelding]
Oh ik ben ook al iets verder dan dat hoor, dit was februari vorig jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R1G07cLaDiJCdQEMgfux08Jj/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
FastFred schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]
Damn, 1 miljoen km. Ook al is het een ratio, circa 50-55k ware kilometers als equivalent.

En dan nog steeds maar 66% van de wegen gezien :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]
Als dat is van 16 maanden terug hoever ben je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
Ik begin meestal met een nieuwe savegame zodra ik vind dat mijn bedrijf "af" is.

Op het moment dat ik teveel geld/medewerkers heb/onrealistisch vind, stop ik met die game en begin ik weer helemaal opnieuw haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaJeroen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:45:
Ik begin meestal met een nieuwe savegame zodra ik vind dat mijn bedrijf "af" is.

Op het moment dat ik teveel geld/medewerkers heb/onrealistisch vind, stop ik met die game en begin ik weer helemaal opnieuw haha :P
Het is toch vanaf het begin onrealistisch hoeveel geld je verdiend. Je doet 5 ritten en je kan al je eigen vrachtwagen van de winst kopen. Zelf doe ik wel als ik een nieuwe garage koop sluit ik daarvoor een lening af. Niet dat ik het geld niet heb maar vind ik leuk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
CyberCow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:52:
[...]

Het is toch vanaf het begin onrealistisch hoeveel geld je verdiend. Je doet 5 ritten en je kan al je eigen vrachtwagen van de winst kopen. Zelf doe ik wel als ik een nieuwe garage koop sluit ik daarvoor een lening af. Niet dat ik het geld niet heb maar vind ik leuk :P.
Ja precies, maar als je op gegeven moment X miljoen hebt en daarmee X aantal werknemers en X aantal trucks... etc.

Dan begin ik gewoon lekker opnieuw :)
Voor MP heb ik een aparte savegame, gelukkkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik las net dat Mandelsoft is vertrokken bij SCS, dat is wel erg jammer want hij deed mooi werk met die rebuilt van Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Next DLC for ATS is UTAH _/-\o_

laten ze maar opschieten ik zit te wachten op Colorado en Tennessee mag ook wel snel komen maar dat zal nog wel even gaan duren

Hoop echt dat ze door gaan voor alle States

Idaho lijkt me ook wel erg gaaf is ook lekker groot en zo ook Montana _/-\o_ _/-\o_

Montana is zo wat de helft van ETS 2 bij elkaar ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen :D

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 20-06-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Utah in december wellicht? en dan nog 40 States to go. Ben ik zo'n beetje 65 denk ik, tenzij ze de kleinere staten in het Oosten combineren. Ben net aan een rit begonnen van Seattle naar ergens onderin Arizona geloof ik, 28 uur in ATS uren. 2 avondjes rijden na het werk dus. Ben nu al in serieuze tijdnood en dan heb ik het nog niet over ETS, daar sta ik al ergens virtueel dagenlang op een parkeerplaats in Noord-Frankrijk :) Voor mij persoonlijk zie ik graag nieuwe updates, aan de andere kant heb ik amper tijd om het allemaal bij te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@cbr600f4i En dat zijn dan nog maar 2 spelletjes die je daar noemt... :P

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Als je de video ziet vraag ik me ook af of er rook/uitlaatgas komt. Als je die bij ziet zie je rook uit het achterlijf komen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:33:
Als je de video ziet vraag ik me ook af of er rook/uitlaatgas komt. Als je die bij ziet zie je rook uit het achterlijf komen.
ja ik had ook zo iets van ;-) een rokend bijtje :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eindelijk weer eens een keer een mooie rit kunnen doen. De standaard map is toch wat klein en lange ritten vind ik toch wel het meest uitdagend. Hopen dat ProMods snel met een nieuwe versie komt zodat de vrachtwagen weer van Ijsland naar Rusland kan.

laatste rit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYak7ct.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
cbr600f4i schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:03:
Utah in december wellicht? en dan nog 40 States to go. Ben ik zo'n beetje 65 denk ik, tenzij ze de kleinere staten in het Oosten combineren. Ben net aan een rit begonnen van Seattle naar ergens onderin Arizona geloof ik, 28 uur in ATS uren. 2 avondjes rijden na het werk dus. Ben nu al in serieuze tijdnood en dan heb ik het nog niet over ETS, daar sta ik al ergens virtueel dagenlang op een parkeerplaats in Noord-Frankrijk :) Voor mij persoonlijk zie ik graag nieuwe updates, aan de andere kant heb ik amper tijd om het allemaal bij te houden.
Ik kan mij voorstellen dat de latere staten gecombineerd zullen gaan worden, dan wel in hogere frequentie gereleased zullen worden. Veel van de oostelijke staten zijn relatief klein wanneer het vergeleken wordt met de staten in het westen.

Indien Texas als laatste staat in begrenzing van west wordt geteld, dan vind je in het westen 17 states tegenover 31 in het oosten. Persoonlijk hoop ik op met name meer van de noordelijke staten. Qua omgeving een stuk fraaier dan de zuidelijke staten naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

psychodude schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat de latere staten gecombineerd zullen gaan worden, dan wel in hogere frequentie gereleased zullen worden. Veel van de oostelijke staten zijn relatief klein wanneer het vergeleken wordt met de staten in het westen.

Indien Texas als laatste staat in begrenzing van west wordt geteld, dan vind je in het westen 17 states tegenover 31 in het oosten. Persoonlijk hoop ik op met name meer van de noordelijke staten. Qua omgeving een stuk fraaier dan de zuidelijke staten naar mijn mening.
Kan me voorstellen dat een ritje langs de Florida Keys ook best leuk is. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar ik die St Helens berg ( wat er nog van over is kan vinden in ATS)
hij moet in de buurt van Seattle liggen .. maar kan die Spotters plek niet vinden

als ik het goed heb moet hij ten noorden van Seattle liggen

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 21-06-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
rechts van Longview, noord-oost van portland

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M11odny.png

[ Voor 38% gewijzigd door Barfman op 21-06-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu die Dam nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Grand Couleedam
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ODlb06z.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
die kant ben ik nog niet geweest :-) heb alleen de Westkant helemaal afgereden

Dus dan je ik daar ook maar eens heen rijden

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R04xVQCT/20190622031709-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WzQQR0fg/20190622032446-1.jpg

:P O+

Ik heb nu ook een Garage in Olympia 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 22-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Zitten mooie landmarks in ATS Washington.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:32:
Zitten mooie landmarks in ATS Washington.
ja zeker wel ergens hoop ik ook dat ze Alaska er bij gaan doen maar dat zal wel niet :-(

maar Washington is erg mooi

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63W3TbNW/20190622120257-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDmr93bQ/20190622120959-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GhWmvm1S/20190622121226-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MHczjh3S/20190622121613-1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 22-06-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Alaska is ook een staat van Amerika, dus waarom niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:25:
Alaska is ook een staat van Amerika, dus waarom niet :p
Omdat ze nu al naar het Oosten gaan werken met Utah dus denk dat ze daarom niet meer verder naar boven gaan

Pagina: 1 ... 105 ... 161 Laatste